Ik heb het forum globaal doorgezocht, en voor zover ik kon zien stond mijn probleem er niet in.
En dat is het volgende:
Wanneer ik skyrim start gaat alles goed en start het de intro film, maar op willekeurige momenten in het filmpje crasht het spel naar het bureaublad en mag ik het weer overnieuw starten. Ook, op de moment dat ik wat verder kwam, zag ik een stel bommen met zwarte blokken, vlak voor ik het dorp binnenreed, en in het dorp had ik soms gele grond, en de enkele keer dat ik bij het Character Creation scherm kwam, hadden alle rassen die dierlijke kenmerken hadden, vanaf de nek naar onder een niet egaal paars-wit lichaam. Ik het toen mijn karakter aangemaakt, waarna het spel weer crashte, en wanneer ik nu die save probeer te laden, crasht het spel meteen na het laden.
Dit zijn mijn specs:
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz
4 GB Ram
MSI NVIDIA GeForce GTX 470 Twin Frozer II (overgeklockt naar 1087mV, 795 MHz Core Clock, 1590 MHz Shader Clock, 1800 MHz Memory clock en had nog wat verder gekund, maar ik woon nog thuis, moet nog van de middelbare af, en moet dus rekening houden met de familie, waardoor de fans niet te hard kunnen. (en de laatste drivers van de site, geen bèta versie))
Vista Home Premium SP2, helemaal up-to-date.
Dit zijn de fixes die ik heb geprobeerd (tevergeefs):
De soundsettings fix (waarbij de de soundsettings naar 44,1 KHz moest zetten)
Herinstallatie.
Vsync uitschakelen
Anti-aliasing and filtering uitschakelen
anti-virus uitschakelen
Steam integrity check
Nieuwste DirectX
AntiFREEZE patch 9 ENBSeries 0.096
4GB patch
FXAA aan en uit (ergens stond dat dat zou helpen)
TESV Acceleration Layer
Videokaart draaien op stock speeds
Hopelijk weten jullie een oplossing. Volgens steam heb ik al een uur speeltijd, zonder dat ik ook maar iets heb bereikt.
@ Freaky Maus: Skyrim is ook up-to-date, en ik herinner me nu dat ik ook nog de 4GB fix geprobeerd hebt, maar dat die de hele tijd iets zei zoals 'Can not set LAA flag'. Ik ga het nu proberen op stock speeds. Ik post zo meteen wel of het heeft geholpen.
Edit: Ik heb het net geprobeerd en het hielp niet, en ik heb trouwens ook een keer geprobeerd met FXAA en zonder, omdat ik ergens had gevonden dat dat zou helpen, maar dat deed het niet.
@ AtlAntA: Bedankt voor de tip, maar jammer genoeg heeft het niet geholpen. Wat mijn nu opvalt is dat hij de laatste paar keren steeds crashte ergens in de eerste zin van de thief in de kar. Ook valt mij op dat tijdens het wakker worden van character, het langzaam oplichten van het scherm, dat er een lijn van pixels aan de linker- en aan de bovenkant van het scherm is die al helemaal is opgelicht.
@ Wylana: De kaart wordt niet warmer dan 73 graden max, en voor zover ik weet is dat betrekkelijk veilig. En ik heb laatst alle drivers verwijdert en de nieuwste geïnstalleerd, maar dat koste wat meer moeite dan verwacht, en ik zou er niet echt blij van worden als ik het nog een keer moest doen. MEMTEST ga ik zo proberen. Voor de rest is de kaart nog niet zo oud, 1 tot 1,5 jaar oud.
Edit 2: Ik heb MEMTEST laten draaien tot dat alle tests over de 650% lagen, en er waren nul fouten gevonden, dus daar zal het wel niet aan liggen. Ik wist al van te voren dat Skyrim buggy zou zijn, dat was ook zo bij Oblivion, maar dat het helemaal onspeelbaar zou worden had ik niet verwacht.
[
Voor 30% gewijzigd door
13remon op 02-01-2012 15:09
]