Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JowieWolf
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-05 12:38
Stronkie schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:45:
de 4 gig patch werkt niet meer Steam weigerd dan het spel te starten
Probeer het eens met deze:
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1013

Dit is een update van de vorige 4GB patch en bij mij werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
JowieWolf schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:39:
[...]

Probeer het eens met deze:
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1013

Dit is een update van de vorige 4GB patch en bij mij werkt het prima.
`
JA idd zorgen dat je de mods altijd netjes update. Als je je regristreerd kan je gebruik maken van de nexus mod manager. Dat maakt het makkelijk :)

Start je het spel wel op via de .exe die bij de mod wordt geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:05
Ik had de Music bug in Windows XP. Moest dus eerst 10 minuten wachten voordat ik hem kon spelen.
http://enbdev.com/download_en.htm
Deze gast is een held voor mij. Ik draai hem nu aardig, caves gaat alles goed, geen vastlopers meer tussen tijd, alleen in de grote open stukken wil ik nog wel eens een lage FPS halen. Draai hem op Medium!
Ik draai hem nu op (schrik niet):
- Athlon Venice 3500+ @ 2,22Ghz (Deze is continue 100% load op zo'n 42C)
- Nvidia GForce 8800GT
_/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door xzaz op 07-12-2011 00:04 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44

BvZ

Ik heb een intel 750 op 4gig 8gig geheugen en een 5850 maar ik speel hem op medium zonder de aa en af omdat ik anders die crashes steeds heb ... ECHT SUPER irritant.

Het scheelt dat Skyrim er op medium nog steeds mooi uit ziet. Maar ik heb op ultra nog steeds desent fps alleen non stop crashes.

p.s. ik heb vanalles geprobeerd (nieuwste drivers 11.11c)
soundbug , die 4 gig patch... nix helpt behalve de instellingen naar medium halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:50
Sylver84 schreef op zondag 04 december 2011 @ 08:50:
Nieuwe laptop onderweg,
i5 2.4, turbo tot 3
6 gb ram
Gt 555

Ik ben al blij als ik medium kan draaien, high of hoger zou natuur lijk ook heel fijn zijn om te horen
Ik draai het spel op 720p (1280x720) op medium-high zeer soepel, op een Asus N53SV-404V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
Dylan93 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:28:
[...]

Ik draai het spel op 720p (1280x720) op medium-high zeer soepel, op een Asus N53SV-404V.
Nice ! Thnx!

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 21:39
Ik word wel een beetje gek van de blauwe bomen en paarse levels:
Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/4439/screenshot25z.png

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk even bij je geluidskaart instellingen in je configuratiescherm.
Er is een optie bij dat heet soundbalancing deze moet je even aanvinken.
Dat zou het moeten verhelpen.

on the control panel > hardware and sound > sound menu
select your speakers (realtek high definition audio for me) then > properties > then go to enhancements tab > and check the loudness equalization, then re-launch skyrim, and check for differences on audio, this helped me but

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:17
rippance schreef op donderdag 01 december 2011 @ 18:00:
Ik heb net Skyrim geinstalleerd, maar nu blijf ik direct in het begin al ergens vast zitten. Ik zit dan in een paard met wagen, met "Your hands are cuffed", en vervolgens rijdt het paard tegen de muur aan en gebeurt er niks. Verscheidene keren gerestart, draai met de laatste patch.

Iemand een idee, of een savegame net voorbij de intro?
Heb exact hetzelfde probleem, iemand inmiddels enig idee wat de oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
ik denk opnieuw installeren en zonder de patch spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:16:
Ik word wel een beetje gek van de blauwe bomen en paarse levels:
[afbeelding]
Probeer de 4 gig mod, dat helpt denk ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnl
  • Laatst online: 15:17
EJPostema schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:25:
ik denk opnieuw installeren en zonder de patch spelen
Een nieuwe install heeft het probleem inderdaad gefixt. Bedank voor de suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwivogel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-07-2023
Hmph mijn launcher lanceert sinds gisteren alleen zichzelf opnieuw als ik op play klik... Meer mensen met dit probleem?

Update:
Blijkbaar heeft de updat0r mijn tesV.exe weggemikt. 8)7 :( Als andere mensen dit probleem hebben kunnen ze dit oplossen in steam. Hiervoor open je bij skyrim middels rechtermuisklik de properties waarna je naar het tabje "Local Files" gaat. Hier kun je de integriteit checken. Missende/kapotte bestanden worden automatisch opnieuw van t web getrokken. Probleem opgelost. :)

[ Voor 70% gewijzigd door Kiwivogel op 08-12-2011 21:51 . Reden: Opgelost + typo's & niet lopende zinnen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:57

Rick-Jan

always connected

Kiwivogel schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:31:
Hmph mijn launcher lanceert sinds gisteren alleen zichzelf opnieuw als ik op play klik... Meer mensen met dit probleem?
ja, wat bij mij helpt: steam niet starten, maar in je steam folder tesv starten, dan start steam automatisch, en als je dan op start klikt, doet ie het wel.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 21:39
EJPostema schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:25:
[...]

Probeer de 4 gig mod, dat helpt denk ik wel
Nou dat resulteert dus in dat de game totaal niet meer opstart :(
Application Load error. Fijn...

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZ

BvZ

Nu heb ik het probleem als ik in het menu op continu klik dat ik een loadingscrean blijf zien tot in de eeuwigheid, welke instellingen ik ook gebruik CCC of de normale settings op low zet zonder aa of af. ... echt irritant zeg! die laatste savegame zal wel in een zone zitten die niet geladen kan worden op dit moment ... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvZ schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:28:
Ik heb een intel 750 op 4gig 8gig geheugen en een 5850 maar ik speel hem op medium zonder de aa en af omdat ik anders die crashes steeds heb ... ECHT SUPER irritant.

Het scheelt dat Skyrim er op medium nog steeds mooi uit ziet. Maar ik heb op ultra nog steeds desent fps alleen non stop crashes.

p.s. ik heb vanalles geprobeerd (nieuwste drivers 11.11c)
soundbug , die 4 gig patch... nix helpt behalve de instellingen naar medium halen.
Klinkt vreemd maar die paar crashes die het bij mij vertoonde (relatief weinig maar goed, alsnog wel wat) heb ik volledig kunnen verhelpen door...

1: My Documents/My Games/Skyrim, alles deleten behalve ./Saves en de inhoud daarvan.
2: Skyrim starten middels TESV.exe (dus niet de Launcher).
3: Skyrim zal starten in iets als 640 x 480 Windowed, quit hem.
4: Launcher starten en instellingen aanpassen naar believen.

Wat dit leek te doen in mijn geval was een aantal van de ingebouwde instellingen van TESV.exe laden en wegschrijven naar de instellingen (.ini files) die níet worden overschreven door de Launcher als je die vervolgens gebruikt om je instellingen aan te passen. Ik heb mij er verder niet in verdiept vooralsnog welke verschillen het maakte maar sindsdien heb ik het spel geen enkele maal zien crashen.

Probeer het eens - doet het iets, dan is het mooi meegenomen. Doet het niets, ach... no harm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update 1.3 Notes (all platforms unless specified)

General stability improvements
Optimize performance for Core 2 Duo CPUs (PC)
Fixed Radiant Story incorrectly filling certain roles
Fixed magic resistances not calculating properly
Fixed issue with placing books on bookshelves inside player purchased homes
Fixed dragon animation issues with saving and loading
Fixed Y-look input to scale correctly with framerate

We’re also planning on rolling out support for 4-Gigabyte Tuning (Large Address Aware) next week for our PC users. Stay tuned!

1.3 staat op steam volgens officiele forum . en mensen die problemen hebben met 4 gig mod..
lees laatste lijn van de release note ze komen zelf met een oplossing vanaf volgende week beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:58:
Fixed issue with placing books on bookshelves inside player purchased homes
Awww... byebye Oghma Infinium glitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Laatst online: 29-09 11:21
Die 11c "Performance" drivers van AMD geven me nu 3 á 4 FPS meer met CF enabled, in vergelijking met CF disabled. (2x HD5850). Goede nieuws is dat CF enabled nu in ieder geval sneller is dan CF disabled. Slechte nieuws is dat het performace verschil niet iets is waar je als AMD zijnde trots op kan zijn. Ik verwacht een scaling tussen de 80% en 90%, en niet een scaling tussen -10% en 10%.

Don't get me wrong, m'n Skyrim settings zitten nu op Ultra + FXAA enabled, gewoon alles op z'n max, en ik haal nu met CF aan tegen de 60 FPS. Dus het is volledig speelbaar qua FPS. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat met goede drivers dit getal > 100 FPS moet kunnen zijn. Zoals bekend: grote wereld of niet; Bethesda maakt gebruik van een bejaarde DX9 engine; zo zwaar is Skyrim niet.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-02 17:11
hy there.
kan iemand helpen.
als ik skyrim speel,heb ik +-1uur en crash.
vlieg ik eruit nar de side van steam.
moet ik overnieuw beginnen,bij de laste save.
wat is het probleem?
alvast bedankt,
bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:53
knuf schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:43:
hy there.
kan iemand helpen.
als ik skyrim speel,heb ik +-1uur en crash.
vlieg ik eruit nar de side van steam.
moet ik overnieuw beginnen,bij de laste save.
wat is het probleem?
alvast bedankt,
bart
Wat het probleem is, is nog moeilijk te zeggen.

Kijk eens in de Event Viewer om te zien of daar iets staat.
Welke PC specs heb je?
Kan je controleren of je CPU en GPU niet te warm worden?

etc...etc..etc

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedme
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
Illidan schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:10:
...m'n Skyrim settings zitten nu op Ultra + FXAA enabled, gewoon alles op z'n max...
Bij mijn weten is FXAA een post process AA ter vervanging van de 'echte' antialias, als dat te zwaar is voor je grafische kaart. Wil je dus echt de maximale settings hebben, dan laat je FXAA uit.
Mijn ervaring is overigens dat crossfire wel lekker werkt met de atiumdag.dll die al eerder in dit topic voorbij is gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
NVM!

[ Voor 99% gewijzigd door scenix_ op 12-12-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Laatst online: 29-09 11:21
Weedme schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:52:
[...]

Bij mijn weten is FXAA een post process AA ter vervanging van de 'echte' antialias, als dat te zwaar is voor je grafische kaart. Wil je dus echt de maximale settings hebben, dan laat je FXAA uit.
Mijn ervaring is overigens dat crossfire wel lekker werkt met de atiumdag.dll die al eerder in dit topic voorbij is gekomen
Thanks, dat wist ik niet. Ik zal het vanavond eens uitzetten.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 15:45

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Weedme schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:52:
[...]

Wat ik van FXAA gelezen heb is dit...
FXAA is Nvidia's version of AMD's morphological antialiasing. Yes it is supposed to replace real AA without the performance hit of real AA. It works pretty well but can cause a general blurring of everything and a slight loss of sharpness and sometimes some text problems since FXAA is applied to the entire rendered scene in the raster level rather than when the scene is generated.
bron:
http://www.hardocp.com/ar...a_antialiasing_technology

Voor mensen met een Radeon kaart, zoals ik (Radeon HD 6870), kan die optie dus uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 12-12-2011 18:17 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-09 17:16

SaN

Maar ik neem aan dat wanneer je een mod hebt voor FXAA, je die optie aan moet laten staan om er gebruik van te maken?

Deze dus: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=131

[ Voor 22% gewijzigd door SaN op 12-12-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

SaN schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:36:
Maar ik neem aan dat wanneer je een mod hebt voor FXAA, je die optie aan moet laten staan om er gebruik van te maken?

Deze dus: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=131
Wat ik op de pagina lees is dat deze mod gebruik maakt van een apart programma.
Zet je dus FXAA aan in je Skyrim settings, dan zal Skyrim gebruik maken van de interne FXAA engine.
Dus volgens mij moet je deze setting zowiso uit hebben als je die mod gebruikt.

of ik lees dit verkeerd:
Version 1.3 Notes
FXAA is permanently disabled with version 1.3 due to instability. (Revised FXAA script provided by Sephious.) If you wish to enable FXAA, either use Skyrim's built-in version or revert to version 1.2.
Dit is een stukje over de 1.3 versie met een probleem, maar hierin meen ik dus te lezen dat de FXAA in Skyrim ingebouwd zit terwijl deze mod gebruik maakt van een aparte engine...

Maar ik kan het ook verkeerd lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZ

BvZ

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:33:
[...]

Klinkt vreemd maar die paar crashes die het bij mij vertoonde (relatief weinig maar goed, alsnog wel wat) heb ik volledig kunnen verhelpen door...

1: My Documents/My Games/Skyrim, alles deleten behalve ./Saves en de inhoud daarvan.
2: Skyrim starten middels TESV.exe (dus niet de Launcher).
3: Skyrim zal starten in iets als 640 x 480 Windowed, quit hem.
4: Launcher starten en instellingen aanpassen naar believen.

Wat dit leek te doen in mijn geval was een aantal van de ingebouwde instellingen van TESV.exe laden en wegschrijven naar de instellingen (.ini files) die níet worden overschreven door de Launcher als je die vervolgens gebruikt om je instellingen aan te passen. Ik heb mij er verder niet in verdiept vooralsnog welke verschillen het maakte maar sindsdien heb ik het spel geen enkele maal zien crashen.

Probeer het eens - doet het iets, dan is het mooi meegenomen. Doet het niets, ach... no harm done.
_/-\o_ dank je! :) dat was de oplossing !! alles op ULTRA (behalve die aa en af 4x is meer dan genoeg) !!! super nogmaals dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-09 17:16

SaN

Thasaidon schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:42:
[...]

Wat ik op de pagina lees is dat deze mod gebruik maakt van een apart programma.
Zet je dus FXAA aan in je Skyrim settings, dan zal Skyrim gebruik maken van de interne FXAA engine.
Dus volgens mij moet je deze setting zowiso uit hebben als je die mod gebruikt.

of ik lees dit verkeerd:

[...]

Dit is een stukje over de 1.3 versie met een probleem, maar hierin meen ik dus te lezen dat de FXAA in Skyrim ingebouwd zit terwijl deze mod gebruik maakt van een aparte engine...

Maar ik kan het ook verkeerd lezen :)
Hmm dat had ik inderdaad gemist. Ik zal het eens uitzetten. Eens kijken wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

SaN schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 23:24:
[...]

Hmm dat had ik inderdaad gemist. Ik zal het eens uitzetten. Eens kijken wat er gebeurd.
Ik had zelf FXAA ook aan staan, staat nu uit, maar ik moet nog even kijken wat nu precies het verschil is.

• HgnX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07-2024
Waarom crasht skyrim elk kwartier naar de desktop? Schijnt een common probleem te zijn ..

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:54
Waarschijnlijk helpt het niet bij anderen, maar je weet nooit. Sinds ik geluidsdriver van realtek naar AMD HD audio heb (terug) veranderd op mobo heb ik nooit meer een crash! Met realtek had ik een CTD na 2/3 uur ofzo...

ASUS p8p67 pro rev 3.1 moederboard.

Na 15 uur spelen geen enkele crash of wat dan ook gehad...

[ Voor 10% gewijzigd door Shodan op 15-12-2011 08:57 ]

Verwijderd

Ik heb enorme last van framedrops in Skyrim. Of ik nu in gebouwen of huizen ben, of dat ik in de open wereld ben. Ik heb met FRAPS gekeken en als ik bijvoorbeeld in galop ga met het paard dan dalen de frames naar 15 per seconde voor even, en daarna gaat het wel iets omhoog maar het worden er nooit meer als 30 per seconde.

Nu lees ik hier dat FXAA wel uit kan bij een AMD kaart. Ik heb een HD5850, speel op high met AA en AF uit. Die laatste twee laat ik doen door mijn videokaart zelf. Ik speel dan met 8AA en 16AF. CTD heb ik weinig last van, tot nu toe 4 keer met een speeltijd van 55 uur. De nieuwste drivers heb ik en alle verdere bekende zaken omtrent framedrops heb ik volgens mij ook al gehad. Ik ga nu de FXAA uitzetten en kijken of dat wat is. Als iemand nog andere ideeën heeft zijn die welkom.

Inventaris:
inventaris: Texas Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZ

BvZ

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:27:
Ik heb enorme last van framedrops in Skyrim. Of ik nu in gebouwen of huizen ben, of dat ik in de open wereld ben. Ik heb met FRAPS gekeken en als ik bijvoorbeeld in galop ga met het paard dan dalen de frames naar 15 per seconde voor even, en daarna gaat het wel iets omhoog maar het worden er nooit meer als 30 per seconde.

Nu lees ik hier dat FXAA wel uit kan bij een AMD kaart. Ik heb een HD5850, speel op high met AA en AF uit. Die laatste twee laat ik doen door mijn videokaart zelf. Ik speel dan met 8AA en 16AF. CTD heb ik weinig last van, tot nu toe 4 keer met een speeltijd van 55 uur. De nieuwste drivers heb ik en alle verdere bekende zaken omtrent framedrops heb ik volgens mij ook al gehad. Ik ga nu de FXAA uitzetten en kijken of dat wat is. Als iemand nog andere ideeën heeft zijn die welkom.

Inventaris:
inventaris: Texas Red
Ik speel zelf ook met een 5850, maar dan alles ultra (behalve shadows) distance alles op full, maar AA en AF en FXAA uit in Skyrim en in CCC AA 2x en AF ook 2x + monografic filtering aan. (niet altijd mooi btw)
(bijna) nooit onder de 45 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FXAA heb ik nu uitstaan en het scheelt iets. Ik zal in CCC de AA en AF een tree lager zetten en kijken wat het dan doet. Ik speel verder op HIGH met Object Fade aan en luchtspiegeling aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 20:29
Ik heb een probleem met de main quest line. De quest Diplomatic immunity heb ik afgerond, maar ik krijg de volgende quest niet... Ik heb het geprobeerd met het onderstaande commando:

setstage MQ202 10

Jammer genoeg gebeurt er niets nadat ik deze code heb ingevoerd. Iemand die mij kan vertellen wat ik verkeerd doe? Tis erg zuur omdat mijn character nu lvl 42 is en ik niet verder kan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
pfff kutspel, loopt nu zelfs vast tijdens het laden als ik een store in ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:56

mydoom

omnomnom

BFmango schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:48:
pfff kutspel, loopt nu zelfs vast tijdens het laden als ik een store in ga.
ik denk dat deze uitspraak niet echt in dit topic past... je beschrijft je probleem niet echt, alleen dat hij crasht als je een winkel in loopt... welke mods gebruik je? wat heb je zelf geprobeerd ? en wat bedoel je met vastlopen ( CTD's of de melding 'programma reageert niet meer' o.i.d )

maar op basis van de informatie die je hebt gegeven zou ik eens de 4GB mod proberen.. dat heeft mij geholpen met het CTD probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 10:34

D-rez

dexels

specs:
I7 2600K
16GB ddr3 10600 (of zoiets toch)
GTX460 2GB ddr5

Die zou het toch op ultra moeten kunnen trekken? Als ik sommige dungeons in stap haperd het beeld, of krijge ik flikkeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
D-rez schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:05:
specs:
I7 2600K
16GB ddr3 10600 (of zoiets toch)
GTX460 2GB ddr5

Die zou het toch op ultra moeten kunnen trekken? Als ik sommige dungeons in stap haperd het beeld, of krijge ik flikkeringen.
Klinkt alsof je pc iets probeert te prerenderen.

Weet niet of dit zo is.

Je kan de 4GB mod nog proberen en anders kijken als je shadows uitschakeld, of de dungeons dan wel goed gaat. Gaat dat ook niet goed dan zit het ergens anders.

Verder ervoor zorgen dat je de laatste Nvidia drivers en chipset drivers hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
4GB mod? Skyrim is nu gepatcht naar 1.3.10 en daar zit de LAA 4GB optie al ingebakken!

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 10:34

D-rez

dexels

Wordt tijd dat ze eens 64-bit games gaan uitbrengen.....

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:49
Shodan schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:55:
4GB mod? Skyrim is nu gepatcht naar 1.3.10 en daar zit de LAA 4GB optie al ingebakken!

Link
Zit er ook nog verschil in de mod voor LAA en de officiele fix van bethesda? Speel nog met versie 1.1 en als ik de changelogs zo wat lees hou ik dat ook liever zo.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Shodan
Ik heb sowieso nagenoeg nooit last van crashes gehad met of zonder 4GB patch. Dus geen idee.
Wat staat je niet aan aan de patches dan? Volgens mij zijn er nu netto geen problemen bijgekomen hoor? Als je met muis speelt schijnt het ook gunstig te zijn om te patchen, zodat x en y as nu eindelijk even gevoelig zijn. (vanaf 1.3 ofzo?)

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:39
Iemand op het Bethesda forum heeft een plugin voor skse uitgebracht, die de fps verhoogt.
http://forums.bethsoft.co...-tesv-acceleration-layer/
Het lijkt goed te werken, dus "Give it a try" zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Shodan schreef op donderdag 22 december 2011 @ 08:36:
Ik heb sowieso nagenoeg nooit last van crashes gehad met of zonder 4GB patch. Dus geen idee.
Wat staat je niet aan aan de patches dan? Volgens mij zijn er nu netto geen problemen bijgekomen hoor? Als je met muis speelt schijnt het ook gunstig te zijn om te patchen, zodat x en y as nu eindelijk even gevoelig zijn. (vanaf 1.3 ofzo?)
Bij mij heeft de 4Gb mod eerlijk gezegd niet zoveel gedaan (geen verschil dus) vandaar de vraag. Ik ben in 1.1 nog geen enkele abnormaliteit of COTD tegen gekomen. Ook de muis bug waar jij het over hebt heb ik geen last van. Of het is me gewoon nog niet opgevallen.

Zolang alles gewoon goed werkt zie ik geen nut in het updaten. Wel vraag ik me af waarom mijn PC de game niet helemaal soepel draait met mijn huidige specs. In de wat zwaardere stukken is het gemiddelde ongeveer 25-30fps. Heb dan alle settings op ultra staan en 1080p resolutie.

Intel Core i5-2400 3.10GHz, Asus P8H67-M PRO (rev.3), 8192MB DDR3 Werkgeheugen Kingston, OCZ Vertex2 SSD Hardeschijf 60GB, 1000 GB SataIII Hardeschijf,Nvidia GTX560 1GB, Asus 22" VE228T FullHD LED

Het zal waarschijnlijk aan de processor liggen maar ben een beetje huiverig om een dikke i7 te kopen als ik niet weet wat de exacte prestatieverbeteringen zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
AtlAntA schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:07:
[...]

Bij mij heeft de 4Gb mod eerlijk gezegd niet zoveel gedaan (geen verschil dus) vandaar de vraag. Ik ben in 1.1 nog geen enkele abnormaliteit of COTD tegen gekomen. Ook de muis bug waar jij het over hebt heb ik geen last van. Of het is me gewoon nog niet opgevallen.

Zolang alles gewoon goed werkt zie ik geen nut in het updaten. Wel vraag ik me af waarom mijn PC de game niet helemaal soepel draait met mijn huidige specs. In de wat zwaardere stukken is het gemiddelde ongeveer 25-30fps. Heb dan alle settings op ultra staan en 1080p resolutie.

Intel Core i5-2400 3.10GHz, Asus P8H67-M PRO (rev.3), 8192MB DDR3 Werkgeheugen Kingston, OCZ Vertex2 SSD Hardeschijf 60GB, 1000 GB SataIII Hardeschijf,Nvidia GTX560 1GB, Asus 22" VE228T FullHD LED

Het zal waarschijnlijk aan de processor liggen maar ben een beetje huiverig om een dikke i7 te kopen als ik niet weet wat de exacte prestatieverbeteringen zullen zijn.
Het lijkt me eigenlijk vreemd als het aan de processor ligt. Die zou goed genoeg moeten zijn voor dit spel, hoewel ik wel gelezen heb dat skyrim vooral CPU afhankelijk is.

Ik heb zelf een i5 2500k op 4.5 GHZ en een radeon 6970 2GB kaart en 8GB mem. Bij mij loopt hij zeer soepel, maar in whiterun (en mogelijk andere steden ook) is mijn laagste fps 31. Dat is als ik vanaf dragons reach naar de stad kijk. Het spel is mogelijk niet helemaal goed geoptimaliseerd. Het is wel zo dat ik met controller speel. Dan heb je minder last van die framedrops. Met de muis merk je dat veel beter natuurlijk. Je zou wat dingen terug kunnen zetten, maar je kan je afvragen of die lage fps nu echt voor problemen zorgt. Het is natuurlijk geen shooter.

Wat betreft patches. Nu worden hardnekkige problemen opgelost voor performance e.d. Maar op den duur komen er heel veel quest bug gerelateerde dingen in de patches en dan is het wel zeker nuttig om te patchen. Maar je hebt ook wel gelijk. Als je nergens last van hebt kan je soms beter niet updaten.

Edit: Ik las net dit op een forum. Blijkbaar kan je met shadows tweaking betere performance halen. Geen idee wat het oplevert, maar mogelijk het proberen waard:

I posted this somewhere else before, I'll post it again...

ULTRA Shadows are badly implemented so use HIGH instead. Also try this tweak:

Before you begin, set Shadows on HIGH in the Launcher Option. Then open Skyrimprefs.ini. Scroll down till you find "iShadowMapResolution".
Change it to 3072 (don't use 4096 as it will set the ingame Shadow options to ULTRA and they are badly implemented and will cause framedrops).
Also change "fShadowBiasScale" to 1. This helps a bit with shadows doing the strobe effect on some surfaces. It should look like this:

iShadowMapResolution=3072
fShadowBiasScale=1.0000

The shadows will still look blocky but it's still ways better than what "Ultra Shadows" offer.

[ Voor 24% gewijzigd door Shodan op 23-12-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Shodan schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 08:25:
[...]

Het lijkt me eigenlijk vreemd als het aan de processor ligt. Die zou goed genoeg moeten zijn voor dit spel, hoewel ik wel gelezen heb dat skyrim vooral CPU afhankelijk is.

Ik heb zelf een i5 2500k op 4.5 GHZ en een radeon 6970 2GB kaart en 8GB mem. Bij mij loopt hij zeer soepel, maar in whiterun (en mogelijk andere steden ook) is mijn laagste fps 31. Dat is als ik vanaf dragons reach naar de stad kijk. Het spel is mogelijk niet helemaal goed geoptimaliseerd. Het is wel zo dat ik met controller speel. Dan heb je minder last van die framedrops. Met de muis merk je dat veel beter natuurlijk. Je zou wat dingen terug kunnen zetten, maar je kan je afvragen of die lage fps nu echt voor problemen zorgt. Het is natuurlijk geen shooter.

Wat betreft patches. Nu worden hardnekkige problemen opgelost voor performance e.d. Maar op den duur komen er heel veel quest bug gerelateerde dingen in de patches en dan is het wel zeker nuttig om te patchen. Maar je hebt ook wel gelijk. Als je nergens last van hebt kan je soms beter niet updaten.

Edit: Ik las net dit op een forum. Blijkbaar kan je met shadows tweaking betere performance halen. Geen idee wat het oplevert, maar mogelijk het proberen waard:

I posted this somewhere else before, I'll post it again...

ULTRA Shadows are badly implemented so use HIGH instead. Also try this tweak:

Before you begin, set Shadows on HIGH in the Launcher Option. Then open Skyrimprefs.ini. Scroll down till you find "iShadowMapResolution".
Change it to 3072 (don't use 4096 as it will set the ingame Shadow options to ULTRA and they are badly implemented and will cause framedrops).
Also change "fShadowBiasScale" to 1. This helps a bit with shadows doing the strobe effect on some surfaces. It should look like this:

iShadowMapResolution=3072
fShadowBiasScale=1.0000

The shadows will still look blocky but it's still ways better than what "Ultra Shadows" offer.
Dankjewel! Ga ik meteen proberen. _/-\o_

Er is ook al een andere community fix maar die schijnt nog niet helemaal glitch free te zijn.
Wel een serieuze reden om te updaten aangezien deze fix (CPU hog) alleen op 1.3.10 werkt.

http://forums.bethsoft.co...ration-layer-thread-no-2/

Komt uit het algemene skyrim topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Blijkbaar heeft het gebruik van 4x MSAA ipv 8x MSAA ook een enorme impact:

Hier staat een gigantische guide met alle graphic settings en hun performance impact uitgelegd. Verder nog een shitload aan tweaks. Leef je uit zou ik zeggen, maar vergeet ook niet gewoon lekker te spelen in deze geweldige game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb een raar probleem:

ik kan soms gewoon niet slaan (rechtermuisknop) naar monsters/mensen in battle. Schild omhoog gaat wel maar slaan gewoon niet. Met mazzel wil er een keer een slag komen maar dan houdt het weer op. Als ik dood ga en weer bij mijn savepoint kom kan ik alles weer.

Meer mensen dit probleem gehad/gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 08:34
hallo ik ben bij horn of j windcaller aangekomen en heb daar gesaved ,wanneer ik nu fast travel naar riverwood om met dat vrouwtje te praten willen ze mij allemaal ineens killen.

ik heb dat level opnieuw gedaan zonder onderbrekingen en toen later weer hetzelfde gedaan bij blade in the dark en toen ook weer gesaved en fast travel naar riverwood en ze willen me nu ook daaar weer killen.

ik heb niemand verder iets aangedaan, en speel op ps3.

weet iemand hoe dit kan? oplossing?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
robw schreef op maandag 26 december 2011 @ 09:35:
hallo ik ben bij horn of j windcaller aangekomen en heb daar gesaved ,wanneer ik nu fast travel naar riverwood om met dat vrouwtje te praten willen ze mij allemaal ineens killen.

ik heb dat level opnieuw gedaan zonder onderbrekingen en toen later weer hetzelfde gedaan bij blade in the dark en toen ook weer gesaved en fast travel naar riverwood en ze willen me nu ook daaar weer killen.

ik heb niemand verder iets aangedaan, en speel op ps3.

weet iemand hoe dit kan? oplossing?

bedankt
Je zal waarschijnlijk meer respons op je vraag krijgen in het algemene Skyrim topic. Waarschijnlijk ben je ziek oid. Dat je verandert in een vampier of weerwolf. Dat wordt door de inwoners van skyrim niet gewaardeerd. je kan dit checken door bij magic even bij active effects te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 12:53

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ik heb me nu toch iets vreemds.
Ik kom voor het eerst aan in Riften en loop daar vrolijk die Inn binnen. Word ik meteen aangevallen door een NPC met de naam Louis Letrush. Yielden of iets werkt allemaal niet en hij staat zelf als essential aangewezen.
Ik weet toevallig dat hij een quest geeft en wil deze eigenlijk ook doen.

Is er een manier om een NPC weer normaal te krijgen ofzo?

Edit:
Ben wat bezig geweest met de console.
Disable/Enable werkt niet.
Lading andere commands ook niet.
En toen kwam ik op het idee om met hem als target het commando paycrimegold te proberen en viola ineens is hij niet meer agressief.

Vreemde vind ik wel dat alleen hij mij aanviel en ik in de stats ook geen bounty had.. Maarja het werkt nu weer normaal.

[ Voor 31% gewijzigd door ErikRedbeard op 26-12-2011 20:24 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:00

Stronkie

Where wind is Trouble

verplaatst naar het normale topic.

[ Voor 93% gewijzigd door Stronkie op 27-12-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Magic666 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:19:

ik kan soms gewoon niet slaan (rechtermuisknop) naar monsters/mensen in battle. Schild omhoog gaat wel maar slaan gewoon niet. Met mazzel wil er een keer een slag komen maar dan houdt het weer op. Als ik dood ga en weer bij mijn savepoint kom kan ik alles weer.

Ik heb een soortgelijk probleem als ik zwem. M'n wapens verdwijnen en als ik "snapperfish" tegen kom kan ik niets, behalve zwemmen. Terwijl die beesten lekker doorknagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 08:34
AtlAntA schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:34:
[...]

Je zal waarschijnlijk meer respons op je vraag krijgen in het algemene Skyrim topic. Waarschijnlijk ben je ziek oid. Dat je verandert in een vampier of weerwolf. Dat wordt door de inwoners van skyrim niet gewaardeerd. je kan dit checken door bij magic even bij active effects te kijken.
bedankt dat was het ben nu weer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Thasaidon schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:17:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem als ik zwem. M'n wapens verdwijnen en als ik "snapperfish" tegen kom kan ik niets, behalve zwemmen. Terwijl die beesten lekker doorknagen...
Dat is geen bug maar zo bedoeld in Skyrim. Slaughtervissen zijn alleen af te slachten als je in ondiep water staat of langs de kant als ze dichtbij genoeg komen. Tijdens het zwemmen kan je dus niets met je wapens.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Chrasher schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:46:
[...]

Dat is geen bug maar zo bedoeld in Skyrim. Slaughtervissen zijn alleen af te slachten als je in ondiep water staat of langs de kant als ze dichtbij genoeg komen. Tijdens het zwemmen kan je dus niets met je wapens.
Dank je voor je antwoord, ik had al zo'n idee. Niet echt realistisch, sta dan op z'n minst een mes toe... maar goed. Verder is het een geniaal spel.

[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 31-12-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil_Inside
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:28
Magic666 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:19:

Ik heb dit soms ook, maar als ik mijn wapen sheath en dan terugneem is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13remon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-05 15:23
Ik heb het forum globaal doorgezocht, en voor zover ik kon zien stond mijn probleem er niet in.
En dat is het volgende:
Wanneer ik skyrim start gaat alles goed en start het de intro film, maar op willekeurige momenten in het filmpje crasht het spel naar het bureaublad en mag ik het weer overnieuw starten. Ook, op de moment dat ik wat verder kwam, zag ik een stel bommen met zwarte blokken, vlak voor ik het dorp binnenreed, en in het dorp had ik soms gele grond, en de enkele keer dat ik bij het Character Creation scherm kwam, hadden alle rassen die dierlijke kenmerken hadden, vanaf de nek naar onder een niet egaal paars-wit lichaam. Ik het toen mijn karakter aangemaakt, waarna het spel weer crashte, en wanneer ik nu die save probeer te laden, crasht het spel meteen na het laden.

Dit zijn mijn specs:
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz
4 GB Ram
MSI NVIDIA GeForce GTX 470 Twin Frozer II (overgeklockt naar 1087mV, 795 MHz Core Clock, 1590 MHz Shader Clock, 1800 MHz Memory clock en had nog wat verder gekund, maar ik woon nog thuis, moet nog van de middelbare af, en moet dus rekening houden met de familie, waardoor de fans niet te hard kunnen. (en de laatste drivers van de site, geen bèta versie))
Vista Home Premium SP2, helemaal up-to-date.

Dit zijn de fixes die ik heb geprobeerd (tevergeefs):
De soundsettings fix (waarbij de de soundsettings naar 44,1 KHz moest zetten)
Herinstallatie.
Vsync uitschakelen
Anti-aliasing and filtering uitschakelen
anti-virus uitschakelen
Steam integrity check
Nieuwste DirectX
AntiFREEZE patch 9 ENBSeries 0.096
4GB patch
FXAA aan en uit (ergens stond dat dat zou helpen)
TESV Acceleration Layer
Videokaart draaien op stock speeds

Hopelijk weten jullie een oplossing. Volgens steam heb ik al een uur speeltijd, zonder dat ik ook maar iets heb bereikt.

@ Freaky Maus: Skyrim is ook up-to-date, en ik herinner me nu dat ik ook nog de 4GB fix geprobeerd hebt, maar dat die de hele tijd iets zei zoals 'Can not set LAA flag'. Ik ga het nu proberen op stock speeds. Ik post zo meteen wel of het heeft geholpen.

Edit: Ik heb het net geprobeerd en het hielp niet, en ik heb trouwens ook een keer geprobeerd met FXAA en zonder, omdat ik ergens had gevonden dat dat zou helpen, maar dat deed het niet.

@ AtlAntA: Bedankt voor de tip, maar jammer genoeg heeft het niet geholpen. Wat mijn nu opvalt is dat hij de laatste paar keren steeds crashte ergens in de eerste zin van de thief in de kar. Ook valt mij op dat tijdens het wakker worden van character, het langzaam oplichten van het scherm, dat er een lijn van pixels aan de linker- en aan de bovenkant van het scherm is die al helemaal is opgelicht.

@ Wylana: De kaart wordt niet warmer dan 73 graden max, en voor zover ik weet is dat betrekkelijk veilig. En ik heb laatst alle drivers verwijdert en de nieuwste geïnstalleerd, maar dat koste wat meer moeite dan verwacht, en ik zou er niet echt blij van worden als ik het nog een keer moest doen. MEMTEST ga ik zo proberen. Voor de rest is de kaart nog niet zo oud, 1 tot 1,5 jaar oud.

Edit 2: Ik heb MEMTEST laten draaien tot dat alle tests over de 650% lagen, en er waren nul fouten gevonden, dus daar zal het wel niet aan liggen. Ik wist al van te voren dat Skyrim buggy zou zijn, dat was ook zo bij Oblivion, maar dat het helemaal onspeelbaar zou worden had ik niet verwacht.

[ Voor 30% gewijzigd door 13remon op 02-01-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:23
Je videodriver is up-to-date, Skyrim zelf ook neem ik aan? Heb je het al geprobeerd met je videokaart op stock speeds?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet:

http://forums.bethsoft.co...ration-layer-thread-no-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Ik dacht eerst aan oververhitting van je kaart maar met een goede cooler moet dat geen probleem zijn.

Het kan wel zo zijn dat je kaart aan het aftakelen is, al is dat moeilijk waar te maken.

Heb je geprobeerd om ALLE video drivers te verwijderen incl je huidige, te herstarten en daarna de drivers opnieuw te installeren? Mogelijk dat je toch met een "corrupte" installatie te maken hebt.

Verder zou ik uit voorzorg ook je geheugen eens laten doortesten. Mogelijk dat je RAM toch ergens fouten. bevat. Hiervoor kan je MEMTEST o.i.d. gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ik kom mijn probleem her en der wel op google tegen maar nog geen oplossing, dus ook hier maar even loslaten. Ik heb namelijk last van micro stuttering in grotten. Zodra ik weer buiten kom is er niks aan de hand.. Het is dus geen FPS probleem, die blijft gewoon stabiel, maar zodra ik 5 seconden in een case sta stottert het beeld bij muisbewegingen. Als ik dus stil sta en er komen 5 enemies op me af zie je ook geen probleem, maar zodra ik mn muis beweeg is het raak.

Als ik naar 3d person schakel is het ineens over, draait dan gewoon soepel. Terug naar 1st person en het probleem is er weer.. |:(

Alle drivers zijn geupdate, en Skyrim automatisch via Steam. Dacht nog dat het aan de muis drivers zou liggen maar met mn oude Logitech MX Revolution blijft het probleem bestaan, met en zonder de Logitech driver. Nu aan Razer Mamba 4G, en met en zonder driver idem dito.

Specs kan het toch echt niet meer aan liggen, net nieuw gpu erin gestoken speciaal voor Skyrim..

i7 2600K @ 4,9ghz
8GB DDR3
OCZ Agility 3 SSD (hier draait steam/skyrim ook op)
HD6990 @ OC mode

Draai alles op max op 1 scherm (Eyefinity was zelfs met deze setup heen succes helaas :F )

Heb al geprobeerd om terug te gaan naar stock snelheden en de grafische settings zowel in Skyrim als CCC naar beneden te zetten maar geen verschil..

Als er iemand nog wat weet hoor ik het graag! Tot die tijd speel ik lekker verder in 3rd person (in caves) :P

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 20:34
ik heb de mainquest uitgespeelt en nu zijn er alleen nog side quests over die zijn vast gelopen :S
Ik wilde eigenlijk op zijn minst de companions quests uitspelen maar die huntress is vast gelopen en die andere Geven mij allemaal saaien en soms dezelfde quests.
Beetje jammer dat het zo moet aflopen. Als iemand suggesties heeft hoe hier mee om te gaan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

jpiwf

licenced pepernootaddict

kijk eens op uesp.net naar de quests waarbij je vast zit, soms zijn er console codes waarmee je de quests kan resetten/een stapje verder kan zetten

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
intuliegend schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:58:
Ik kom mijn probleem her en der wel op google tegen maar nog geen oplossing, dus ook hier maar even loslaten. Ik heb namelijk last van micro stuttering in grotten. Zodra ik weer buiten kom is er niks aan de hand.. Het is dus geen FPS probleem, die blijft gewoon stabiel, maar zodra ik 5 seconden in een case sta stottert het beeld bij muisbewegingen. Als ik dus stil sta en er komen 5 enemies op me af zie je ook geen probleem, maar zodra ik mn muis beweeg is het raak.

Als ik naar 3d person schakel is het ineens over, draait dan gewoon soepel. Terug naar 1st person en het probleem is er weer.. |:(

Alle drivers zijn geupdate, en Skyrim automatisch via Steam. Dacht nog dat het aan de muis drivers zou liggen maar met mn oude Logitech MX Revolution blijft het probleem bestaan, met en zonder de Logitech driver. Nu aan Razer Mamba 4G, en met en zonder driver idem dito.

Specs kan het toch echt niet meer aan liggen, net nieuw gpu erin gestoken speciaal voor Skyrim..

i7 2600K @ 4,9ghz
8GB DDR3
OCZ Agility 3 SSD (hier draait steam/skyrim ook op)
HD6990 @ OC mode

Draai alles op max op 1 scherm (Eyefinity was zelfs met deze setup heen succes helaas :F )

Heb al geprobeerd om terug te gaan naar stock snelheden en de grafische settings zowel in Skyrim als CCC naar beneden te zetten maar geen verschil..

Als er iemand nog wat weet hoor ik het graag! Tot die tijd speel ik lekker verder in 3rd person (in caves) :P
Ik heb hetzelfde probleem. Het is niet gigantisch maar toch zeer vervelend. Dit probleem is bij mij pas ontstaan na het updaten van skyrim. Bij versie 1.1 had ik dit probleem niet. Wat het wel enigszins vermindert is de volgende fix/patch: http://forums.bethsoft.co...-tesv-acceleration-layer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
AtlAntA schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 00:43:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Het is niet gigantisch maar toch zeer vervelend. Dit probleem is bij mij pas ontstaan na het updaten van skyrim. Bij versie 1.1 had ik dit probleem niet. Wat het wel enigszins vermindert is de volgende fix/patch: http://forums.bethsoft.co...-tesv-acceleration-layer/
Dit klinkt mij als muis lag. In World of Warcraft had je toen een optie om dit aan te pakken.
Ik weet niet of dit ook in Skyrim ook kan. De optie zou moeten heten Reduce Mouse Lag o.i.d.

Verder kan dit misschien helpen:

Go to \Users[Username]\My Documents\My Games\Skyrim
Open the SkyrimPrefs.ini file with notepad
Find the line bMouseAcceleration=1 (located under [Controls])
Replace the 1 with a 0
Save the file (make sure you don't accidentally save it as Skyrim.ini.txt)

en enkel reacties die geholpen hebben:

Now if I could just find how to syncs x/y sensitivities. – Arkive Nov 11 '11 at 1:48

Also turning off Vsync seems to help mouse lag. – Arkive Nov 11 '11 at 1:56

2 things: Firstly, how do I turn off vsync, can't find it anywhere. Secondly, I've looked in both my skyrim.ini, and my skyrimprefs.ini and the "bMouseAcceleration=1" was in neither, and putting it in either myself (with a 0 instead of 1) didn't fix anything. – Mr Smooth Nov 11 '11 at 2:44

@MrSmooth: To disable VSync add "iPresentInterval=0" to the bottom of the [Display] section in Skyrim.ini bMouseAcceleration should be in the SkyrimPrefs.ini under the [Controls] heading. Editing answer to reflect that. – Arkive Nov 11 '11 at 2:59

Ok it wasn't there, but I added it there, and now mouse acceleration is off (don't know whether it was the vsync though, but whatever). – Mr Smooth Nov 11 '11 at 3:04

bron: http://gaming.stackexchan...se-acceleration-in-skyrim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Zijn er eigenlijk nog mensen die af en toe CTD's hebben in SKyrim?

Ik heb wat getweakt en wat mods geinstalleerd en merk nu dat ik af en toe een CTD heb. 1 keer tijdens opstarten van het spel (laden save game) en 1 keer na 2.5 uur spelen ofzo.

Ik gebruik nu het volgende:

de ugrids = 7 tweak
schaduwen op bomen en op landschap aangezet

Mods:

HD textures 1.3
no more blocky faces
better faces (o.i.d.)
FXAA injector
glowing ore mines
Flora's overhaul
Skyboost

Ik moet eerlijk zeggen, ik maak me er niet echt zorgen over, het spel ziet er SUBLIEM uit, maar ik ben gewoon benieuwd of anderen met een hoop mods en aanpassingen ook nog af en toe CTD's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:57

Rick-Jan

always connected

nu moet ik zeggen, met de nieuwste officiele patch van steam heb ik geen enkele crash meer gehad!

@shodan

ik gebruik de hd textures 1.3, en de skyboost. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Rick-Jan op 09-01-2012 13:57 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Rick-Jan schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:48:
nu moet ik zeggen, met de nieuwste officiele patch van steam heb ik geen enkele crash meer gehad!
Maar gebruik je ook tweaks / mods?

Edit: Ok thanks, Ik denk dat het mogelijk de ugrids tweak is die ik heb toegepast. Ik gebruik de volgende aanpassingen in de skyrim.ini:

uGridsToLoad=7
uInterior Cell Buffer=24
uExterior Cell Buffer=284
iPreloadSizeLimit=262144000

Heb ik van een site geplukt. Echter lees ik overal dat het enige dat je echt hoeft aan te passen is, gridstoload =7 en exterior cell buffer = ((7+1)^2=) 64. Dus ik ga de preloadsizelimit en die andere dingen eens terug veranderen naar de originele waarden, kijken of dat helpt.

[ Voor 51% gewijzigd door Shodan op 09-01-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Speelt hier iemand ook op een intel hd3000?

heb de 1.4 patch geinstalleerd samen met skyboost maar vind het nog aardig laggy.

ik weet dat ik niet veel van de hd3000 moet verwachten maar enigzins speelbaar zou het toch wel moeten zijn?

I7-2620m dual core als cpu trouwens met 1600x900 reso en alles op low behalve textures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
? Naar mijn weten is er nog helemaal geen 1.4 update voor skyrim op PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Wylana schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 08:54:
[...]

Dit klinkt mij als muis lag. In World of Warcraft had je toen een optie om dit aan te pakken.
Ik weet niet of dit ook in Skyrim ook kan. De optie zou moeten heten Reduce Mouse Lag o.i.d.

Verder kan dit misschien helpen:

Go to \Users[Username]\My Documents\My Games\Skyrim
Open the SkyrimPrefs.ini file with notepad
Find the line bMouseAcceleration=1 (located under [Controls])
Replace the 1 with a 0
Save the file (make sure you don't accidentally save it as Skyrim.ini.txt)

en enkel reacties die geholpen hebben:

Now if I could just find how to syncs x/y sensitivities. – Arkive Nov 11 '11 at 1:48

Also turning off Vsync seems to help mouse lag. – Arkive Nov 11 '11 at 1:56

2 things: Firstly, how do I turn off vsync, can't find it anywhere. Secondly, I've looked in both my skyrim.ini, and my skyrimprefs.ini and the "bMouseAcceleration=1" was in neither, and putting it in either myself (with a 0 instead of 1) didn't fix anything. – Mr Smooth Nov 11 '11 at 2:44

@MrSmooth: To disable VSync add "iPresentInterval=0" to the bottom of the [Display] section in Skyrim.ini bMouseAcceleration should be in the SkyrimPrefs.ini under the [Controls] heading. Editing answer to reflect that. – Arkive Nov 11 '11 at 2:59

Ok it wasn't there, but I added it there, and now mouse acceleration is off (don't know whether it was the vsync though, but whatever). – Mr Smooth Nov 11 '11 at 3:04

bron: http://gaming.stackexchan...se-acceleration-in-skyrim
Beetje late reactie maar toch bedankt. Vooral de vsync uitschakelen via de .ini file bevalt me vele malen beter dan via het Nvidia control panel.

Was vandaag even aan het klooien met wat console commando's en toen ik fov 90 even invoerde liep alles ineens vele malen sneller en soepeler.
Is dit technisch mogelijk of lijkt het alleen maar zo omdat het kijkveld verbreedt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Sinds het aanschaffen van Skyrim heb ik problemen met mijn Xbox. Hij loopt namelijk vast bij enkele specifieke punten in het spel, altijd als ik met iemand praat. De gehele Xbox loopt vast, waardoor ik hem moet resetten. Bij eerste keren dat ie vast liep kreeg ik soms de melding disc is unreadable, terwijl er amper krassen op het spel zaten. Na een paar keer verschillende oplossingen geprobeerd te hebben, kreeg ik de melding niet meer, maar vanaf toen loopt de Xbox gewoon helemaal vast. Eerst keek ik op internet of iemand anders dezelfde problemen had, maar tevergeefs. Aangezien ik met andere spellen geen problemen heb, besloot ik de disc om te ruilen.
Thuisgekomen installeerde ik direct het spel op mijn harddrive, omdat de vorige enkele kleine krasjes had en de problemen wellicht daardoor ontstonden. Hierna speelde ik opnieuw hetzelfde stukje, ditmaal met succes! Na ongeveer een uur gespeeld te hebben, kwam ik aan bij een nieuw gedeelte waarbij het spel weer vastliep. Ik heb verschillende dingen geprobeerd zoals het wissen van de cache, alle oude saves verwijderen en de disc schoonmaken, maar niet hielp. Ik probeerde hetzelfde stuk te spelen op een andere originele Xbox 360, met mijn eigen harddrive, waar het wel werkte. Onderhand heeft het vastlopen zich uitgebreid tot ongeveer 5 stukken in het spel. Dit probleem heb ik ondanks dat al mijn andere spellen gewoon goed werken.
Waaraan ligt het probleem dat ik heb? Is er iets met de disc of mijn xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 13:45
Net Skyrim opgestart op m'n PC, en via Steam kreeg ik de update naar 1.4.21.0.4 binnen. Niets bijzonders.

Echter, heeft nu opeens het spel een enorme lag. Het is niet alleen mouse lag, maar ook het lopen gaat stotterig. Dan een halve seconde snel, dan een halve seconde langzaam. Wat mij betreft compleet onspeelbaar. In gevechten is het mikken met spells niet meer te doen... Hoe kan dit?!

De standaard lag fixes die ik nooit nodig had (VSync uit via iPresentInterval=0, of bMouseAcceleration=0) lossen het niet op. Het aantal frames loopt gewoon niet vloeiend meer. Bij het lopen is het net alsof m'n character steeds korte sprintjes maakt.

Aan de settings heb ik niets veranderd. Ik speel het op 1920x1200 met 4xAA en de meeste settings tussen 'High' en 'Ultra'. Voorheen liep dat gemiddeld op zo'n 40 frames/sec. Nu voelt het iets langzamer.

En het was zo'n leuk spel... ;(

Systeem: Intel I7@3.2GHz, 8GB, Radeon 5870

--------------------------------------------------------------------
Update!

Het blijkt dat twee dagen geleden ook m'n ATI driver automagisch was geüpdatet. Ik draaide 11.11a en bleek nu 12.1 geïnstalleerd te hebben. (Handig zo'n auto-update feature) Zogenaamd zou 12.1 een snelheidsboost moeten geven voor Skyrim. Drivers schrijven blijft een pittig klusje schijnbaar, want bij mij ging m'n framerate zo'n beetje door de helft.

Catalyst 12.1 gedeïnstalleerd en 11.11a teruggezet. Nu weer tussen de 60 fps en 40 fps afhankelijk van het blikveld. Alle micro stutter en lag is ook als sneeuw voor de zon verdwenen.

[ Voor 24% gewijzigd door ArtyShock op 02-02-2012 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, ik zal wel ergens ontzettend overheen kijken, maar ik heb het idee dat het amateurisme van de Nexus Mod Manager me hier parten speelt. Ik had, zoals blijkbaar niet de bedoeling is, de folder waar de modbestanden in moeten komen te staan in Program Files gezet. Prima, dan wil ik dat veranderen, maar dat valt dus met geen mogelijkheid opnieuw in te stellen. Ik heb naar een .ini of configuratiebestand met dat path gezocht, ik heb het spul eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd, ik heb 'm als admin gedraaid (dan kan hij Skyrim weer niet vinden), niets werkt.

Doe ik nu iets heel doms of hoe zit dat? Google schijnt er ook bar weinig over te weten, behalve de boodschap dat ik het moet veranderen. Ja, dat snap ik, maar hoe dan? Ik heb het één keer kunnen opgeven en daarna heb ik dat schermpje nooit meer gezien.

Als ik de Mod Manager nu op probeer te starten krijg ik een eindeloze loop waarin ik het spel moet kiezen, die boodschap krijg en dan weer het spel moet kiezen. Ik kan zonder 'm te killen niet eens meer uit de Mod Manager. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Edit: dat doorgestreepte werkt, maar ik wil 'm liever niet als Admin draaien als dat niet nodig is. Of is dat per se nodig?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 04:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat als je NMM buiten je Program Files installeert?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, weird, ik heb Skyrim kapotgemaakt :'( Als ik onder mijn useraccount Steam opstart dan slaat hij alles op in mijn Adminaccount. Ik kan niet bij mijn oude saves. Een vieze manier zou zijn om de saves dan maar bij mijn adminaccount naar binnen te gooien, maar ik weet liever wat er aan de hand is, want ik snap hier weinig van.

Ik was overigens aan het klooien met verschillende instellingen in de .ini, maar ik kan me niet voorstellen dat dat daardoor komt.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 07:06:
Okay, weird, ik heb Skyrim kapotgemaakt
Wat is er aan de hand, start niet meer op, of wat?

Edit:
Heb je misschien Skyrim of Steam een keer als admin opgestart? Misschien dat het daardoor komt?

offtopic:
En slaap jij weleens? :P

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 02-02-2012 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 07:08:Wat is er aan de hand, start niet meer op, of wat?
Sorry, premature post. Ik zie ook opeens het drakenembleem en alle andere 3D-dingen in het start/laadscherm in een roodtint in plaats van zoals het normaal te zien is. Heel erg raar allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 07:09:
[...]

Sorry, premature post. Ik zie ook opeens het drakenembleem en alle andere 3D-dingen in het start/laadscherm in een roodtint in plaats van zoals het normaal te zien is. Heel erg raar allemaal.
Oh, dat had ik ook van de week, weet nog steeds niet waarom ik dat had.

Wat ik had gedaan was de ini-bestanden verwijderen, en daarna verify files in Steam gedaan en toen deed-ie het wel. Maar ik had hetzelfde probleem met die roodtinten, heel vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 07:08:
Edit:
Heb je misschien Skyrim of Steam een keer als admin opgestart? Misschien dat het daardoor komt?
Ik denk dat het door het geklooi met die Mod Manager komt. Ik moet zeggen dat ik er niet erg van onder de indruk ben, tot nu toe levert het ding alleen maar problemen op en heeft het Skyrim nu zelfs onspeelbaar gemaakt.

Maar goed, ik zie nu dat Steam algemeen staat geïnstalleerd en niet alleen op mijn useraccount. De grote vraag is nu hoe ik de .lnk weer naar mijn useraccount laat verwijzen (of Steam zo opstart dat hij die savebestanden pakt) in plaats van naar de adminaccount.
offtopic:
En slaap jij weleens? :P
Of ik wel eens wat? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 07:15:
[...]
Maar goed, ik zie nu dat Steam algemeen staat geïnstalleerd en niet alleen op mijn useraccount.
Steam-map even verplaatsen naar je useraccount dan :)
https://support.steampowe...le.php?ref=7418-YUBN-8129

Steam onder admin is inderdaad geen goed idee, niet alleen voor Skyrim, maar kan met meer spellen gedoe opleveren. Plus dat je elke keer als je Steam opstart toestemming moet geven, ik zou daar horendol van worden.
Maar dan ben je nu NMM de schuld aan het geven dat Steam verkeerd geïnstalleerd staat?

Overigens kan je ook Wrye Smash gebruiken, of wachten tot de Workshop functioneel is.

[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 02-02-2012 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik heb 'm nooit de ene kant op verhuisd, dus ik kan me ook niet voorstellen dat de oplossing gaat zijn dat ik 'm weer de andere kant op moet verhuizen.

Edit: hij staat gewoon waar hij moet staan, hij start 'm dus alleen op met de userbestanden van mijn adminaccount in plaats van de userbestanden van mijn useraccount.

[ Voor 162% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 07:19:
[...]
Edit: hij staat gewoon waar hij moet staan, hij start 'm dus alleen op met de userbestanden van mijn adminaccount in plaats van de userbestanden van mijn useraccount.
Draait-ie Steam misschien per ongeluk onder compatibiliteitsmodus ofzo?
Vreemd hoor!

Misschien beter om een eigen topic te maken of hier te vragen? [Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen
Begint beetje offtopic te raken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 07:23:
[...]
Draait-ie Steam misschien per ongeluk onder compatibiliteitsmodus ofzo?
Vreemd hoor!

Misschien beter om een eigen topic te maken of hier te vragen? [Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen
Begint beetje offtopic te raken :)
Zelfs als ik 'run as different user' doe draait hij 'm nog als admin. Heel erg raar.

Ik wist niet dat er een topic voor was, ik zal de modjes even vragen e.e.a. te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geloof dat je in Steam aan kan geven of de drivers wel of niet geüpdatet moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Laatst online: 05:54
Wou graag ook met mods werken krijg het alleen niet voor elkaar. Heb nexus mod manager gedownload. Laat hem dan automatisch zoeken naar oblivion game directory alleen dan vind die niets. Als ik het dan met de hand invoer gaat die niet verder zeg maar.
Gaat mij vooral om de mooiste mogelijke grapichs. Iemand die mij in een paar simpele stappen kan uit leggen hoe ik dit aanpak??

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het makkelijkst op het moment is wachten tot morgenavond, dan komt de Steam Workshop online, als het goed is, en kan je zeer makkelijk mods installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Laatst online: 05:54
ooh oke ben benieuwd !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:13:
Het makkelijkst op het moment is wachten tot morgenavond, dan komt de Steam Workshop online, als het goed is, en kan je zeer makkelijk mods installeren :)
O wauw, dat wordt nog wat met combinaties van mods e.d. Als die Sweatshop dat kan regelen ben ik er voor, al zie ik wel met lede ogen aan dat er wéér een stukje controle bij een externe partij komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is met de 'Sweatshop' (lol) heel makkelijk, je browset tussen de mods, klikt 'subscribe' bij de mods die je wil hebben en dat is het. Je hoeft niets te installeren, het gaat allemaal vanzelf.
Zie filmpje vanaf ~1:33

Het nadeel hiervan is wel dat ingewikkeldere mods waarschijnlijk niet in de Workshop te vinden zullen zijn, maar we weten dat pas vanaf morgen als het allemaal uitkomt.

Maar ik geloof dat blabla over mods beter in het 'normale' topic past en niet in het problementopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 07:31:
[...]

Zelfs als ik 'run as different user' doe draait hij 'm nog als admin. Heel erg raar.

Ik wist niet dat er een topic voor was, ik zal de modjes even vragen e.e.a. te verplaatsen.
Ik neem aan dat je wel al de laatste versie van NMM hebt geprobeerd (0.14.1)? Als de situatie niet verandert na een reinstall blijft er blijkbaar toch ergens een bestandje achter. Ik weet niet of je het al wist, maar ik zag net dat er ook een NMM map in my documents staat. Misschien kun je proberen die te verwijderen en vervolgens een reinstall te doen :)

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bansheeben schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 01:27:
Ik neem aan dat je wel al de laatste versie van NMM hebt geprobeerd (0.14.1)? Als de situatie niet verandert na een reinstall blijft er blijkbaar toch ergens een bestandje achter. Ik weet niet of je het al wist, maar ik zag net dat er ook een NMM map in my documents staat. Misschien kun je proberen die te verwijderen en vervolgens een reinstall te doen :)
Helaas, ik gebruik die versie al en dat mapje is netjes leeg na deïnstallie. Ik heb zo'n ontzettende hekel aan programma's die zichzelf niet volledig deïnstalleren :N Het maakt je installatie rommelig en zorgt voor dergelijke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-=unicron=- schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 01:45:
Als je versie 0.14.1 Nexus Mod Manager heb.Moet naar setting gaan en dan skyrim.En daar kan je de dir's aan geven voor mod's
Ik krijg tijdens het opstarten al een error over die mappen (met 'oplossingen' dat je je directory moet veranderen, maar niet hoe), dan krijg ik het menuutje welke game ik wil beheren weer en zo rond. Ik kom niet meer uit die loop zonder 'm te killen.

Ik moet denk ik echt de locatie waar die settings worden opgeslagen hebben, dan kan ik dat bestand verwijderen en vraagt NMM als het goed is weer opnieuw waar ik ze wil hebben. Ik kan 'm echter niet vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Bij mij staat Nexus Mod Manager hier C:\Program Files\Nexus Mod Manager maar staat alleen dll in en een cfg.Ik denk dat het in de Registry staat.Met regedit kan je daar in zoeken.
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 01:47:
[...]

Ik krijg tijdens het opstarten al een error over die mappen (met 'oplossingen' dat je je directory moet veranderen, maar niet hoe), dan krijg ik het menuutje welke game ik wil beheren weer en zo rond. Ik kom niet meer uit die loop zonder 'm te killen.

Ik moet denk ik echt de locatie waar die settings worden opgeslagen hebben, dan kan ik dat bestand verwijderen en vraagt NMM als het goed is weer opnieuw waar ik ze wil hebben. Ik kan 'm echter niet vinden.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, uiterst vervelend. Dit had ik de vorige keer ook al en kon ik alleen repareren met een volledige herinstallatie (Steam + Skyrim). Nu ik NMM heb geïnstalleerd (en een keer als Admin heb gedraaid vanwege die mappen) draait Skyrim altijd vanuit mijn Adminaccount en niet vanuit mijn useraccount. Ook als ik run as *username* doe. Ik kan dus niet bij mij savegames en het heeft ook nog wel wat andere vervelende bijeffecten. Uninstallen helpt ook niet meer, het blijft gebeuren.

Wat is dit vervelend zeg. Het kost tijd, is niet goed voor mijn SSD, ik mag de mods weer opnieuw downloaden en het is simpelweg gedoe. Prutswerk, echt prutswerk. Ik gebruik die Sweatshop wel, dit gedoe hoef ik echt niet.

Ja, ik heb een beetje slecht humeur, dat krijg je hiervan :p

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 12:53

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 02:47:
Okay, uiterst vervelend. Dit had ik de vorige keer ook al en kon ik alleen repareren met een volledige herinstallatie (Steam + Skyrim). Nu ik NMM heb geïnstalleerd (en een keer als Admin heb gedraaid vanwege die mappen) draait Skyrim altijd vanuit mijn Adminaccount en niet vanuit mijn useraccount. Ook als ik run as *username* doe. Ik kan dus niet bij mij savegames en het heeft ook nog wel wat andere vervelende bijeffecten. Uninstallen helpt ook niet meer, het blijft gebeuren.

Wat is dit vervelend zeg. Het kost tijd, is niet goed voor mijn SSD, ik mag de mods weer opnieuw downloaden en het is simpelweg gedoe. Prutswerk, echt prutswerk. Ik gebruik die Sweatshop wel, dit gedoe hoef ik echt niet.

Ja, ik heb een beetje slecht humeur, dat krijg je hiervan :p
"en een keer als Admin heb gedraaid vanwege die mappen"
Dat is hoogstwaarschijnlijk het probleem.
Je gebruikt windows vista of 7 neem ik aan. Zo ja dan mag ik hopen dat je NMM en/of Skyrim niet in Program Files hebt geïnstalleerd.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste