Mijn systeem is:
i7 3770k
16 GB ram
512GB ssd
Voorheen Sapphire HD5770 vapor x
Dell 2713hm 2560x1440
Windows 8.1.1
Ik heb vorige week een Sapphire Radeon r9 290x tri-x gekocht.
Deze werkt in alle spellen erg goed, maar Skyrim gaat ergens de fout in. Sterker nog, na de launcher faalt de renderer.
Zodra ik "options" open worden alle settings op low gezet. Daarnaast kan ik geen resoluties kiezen. Dit veld is blanco. Met het vinkje bij windowed krijg ik Max 1920x1080.
ik heb verschillende drivers geprobeerd.
14.6 bèta, 14.4 en 13. Nog iets. Laatste van vorig jaar.
allemaal hetzelfde probleem.
Ik ga er even vanuit dat het hier niet aan ligt.
wel iedere keer volledig verwijderd.
ik heb skyrim volledig verwijderd en opnieuw binnengehaald.
De ini bestanden onder documents verwijderd.
Maar constant dat die renderer faalt.
ik kan uiteraard in de in zoeken naar de aa en af instellingen. Maar daar gaat die renderer niet mee werken.
enige wat ik tegenkom is mensen met meerdere schermen waarbij het bovenstaande gebeurd.
Daar niet echt op een oplossing gekomen.
Het zou wel kunnen omdat ik iets las over Max 1920x1080. Maar daar start hij in windowed mode ook niet mee op.
Ik las nu net iemand die het probleem had en daar de ini files read-only stonden onder Documents.
Ik heb deze bestanden verwijderd gisteren, dus dat lijkt me sterk.
Wat ik nog zou kunnen proberen is nog vcredist, directx etc opnieuw installeren.
En deze nog proberen.
Denk dat ik het niet zo rigoreus heb gedaan.

I had the same problem with my 7970 and deleting all local content through steam then redownloading didn't work. What I had to do was manually go into the steamapps folder and delete everything.
While I was looking through the steamapps folder to see what was still left, I noticed a ATI dll file I remember sticking in there for crossfire to work when Skyrim first came out. I think that might have been the issue.
[
Voor 23% gewijzigd door
Arunia op 03-06-2014 13:31
]