Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRedbeard schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 04:00:
"en een keer als Admin heb gedraaid vanwege die mappen"
Dat is hoogstwaarschijnlijk het probleem.
Dat zou geen probleem moeten zijn, dat wordt pas een probleem vanwege sloppy werk. Of dat nu bij Microsoft, Valve of de makers van NMM ligt.
Je gebruikt windows vista of 7 neem ik aan. Zo ja dan mag ik hopen dat je NMM en/of Skyrim niet in Program Files hebt geïnstalleerd.
Skryim staat gewoon in de default Steam folder, NNM ook in zijn default folder. Volgens mij is dat allebei Program Files.

Is daar iets mis mee?

Ik weet inmiddels wel dat je NNM de mods niet in Program Files moet laten opslaan, maar dat vertelt 't programma je ook pas na dat het mis is gegaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel of niet in Program Files zou geen probleem moeten zijn, volgens de installatiehandleiding wordt het zelfs aangeraden om de NMM in Program Files te installeren.
Ik heb het ook in PF draaien, op Windows 7, zonder problemen.

Ik weet niet waarom je er zoveel issues mee hebt, al heeft dat admin gedoe niet geholpen, waarom had je dat gedaan, want dat is me niet duidelijk? Er staat 'vanwege die mappen'. Welke mappen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 16:49
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 04:39:
[...]

Dat zou geen probleem moeten zijn, dat wordt pas een probleem vanwege sloppy werk. Of dat nu bij Microsoft, Valve of de makers van NMM ligt.

[...]

Skryim staat gewoon in de default Steam folder, NNM ook in zijn default folder. Volgens mij is dat allebei Program Files.

Is daar iets mis mee?

Ik weet inmiddels wel dat je NNM de mods niet in Program Files moet laten opslaan, maar dat vertelt 't programma je ook pas na dat het mis is gegaan.
anandus schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:23:
Wel of niet in Program Files zou geen probleem moeten zijn, volgens de installatiehandleiding wordt het zelfs aangeraden om de NMM in Program Files te installeren.
Ik heb het ook in PF draaien, op Windows 7, zonder problemen.

Ik weet niet waarom je er zoveel issues mee hebt, al heeft dat admin gedoe niet geholpen, waarom had je dat gedaan, want dat is me niet duidelijk? Er staat 'vanwege die mappen'. Welke mappen?
Ik installeer mods, e.d. van Steam spellen altijd in een aparte map, buiten Program Files. Werkt vaak beter. Maar daar heb je nu niets meer aan. :|

Als je nog een poging wil wagen met NMM dan moet je op Windows 7 (of Vista) eens gaan zoeken in je ProgramData op je Windows schijf (vb C:\ProgramData). Deze staat standaard op hidden, dus even onder opties van de verkenner hidden files en system files aanzetten. Volgens mij slaat NMM daar zijn instellingen op (ben nu op m'n werk en kan dat dus even niet controleren) en het kan best zo zijn die niet goed verwijderd worden bij een deïnstallatie. Dat mag je slordig vinden (vind ik ook), maar het maakt het upgraden naar een nieuwere versie van NMM wel makkelijker. Je hoeft dan niet alles opnieuw in te stellen.
Dus NMM deïnstaleren en in ProgramData zoeken naar een map die NMM of Nexus Mod Manager of iets dergelijks heet. Als je die gevonden hebt en zeker weet dat het bij NMM hoort kun je deze verwijderen. Daarna NMM opnieuw installeren en je kunt de paden opnieuw aangeven. NMM is wat mij betreft toch echt een noodzaak als je veel mods installeerd en weer de-installeerd. Je kunt ook Wrye Bash hiervoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Opnieuw begonnen, 100% zonder fast travel.

Blijft vervelend dat ik gewoon keiharde framedrops heb in bepaalde gebieden. Normale framerate is 60 steady, maar als ik bepaalde richting op kijk, voornamelijk binnen steden of in de buurt van forts e.d., zakt de framerate soms wel tot net boven de 10.

Ik speel met 4GB DDR2 800MHz, Q9550 quad core en HD5870 1GB op 2560x1440, alles op high. Settings lager maakt weinig verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 12-02-2012 15:23 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Ik las net op een site dat een Sandybridge core i5 op 4GHz minimaal 43* fps moet kunnen krijgen i.c.m. een enkele GTX 570 GPU. Nu heb ik dus een GTX 570 en een Core i7 (950) op 3,8 GHz, alleen ik heb toch echt als ik gewoon buiten loop meestal rond de 30 fps*, op stock snelheden! (Duswel buiten)

Volgens mij heb ik alle updates ook geïnstalleerd en heb ik de laatste drivers. (Volgens mod manager is update 1.4 aangevinkt)
Deze 30fps had ik gemeten toen ik nog géén mods gebruikte.

Kan iemand mij vertellen wat ik misschien verkeerd doe?

*De benchmark gebruikt de volgende settings:
Alles op Ultra
4x AA
16x AF
1920 x 1080

Ik gebruik:
Alles op Ultra
8x AA
16x AF
1920 x 1080

Ookal heb ik mijn kaart overgeclockt tot 900/2050MHz, komt het niet met een gemiddelde van 66 en min. 43, hoewel het wel een sterke 'boost' geeft in fps. (Wat doet vermoeden dat niet de CPU bottleneckt)

Ik heb overigens wel een dualmonitor set-up. Hierbij moet gezegd worden dat de tweede monitor alleen gebruikt wordt voor het bureaublad. Bij het spelen van Skyrim wordt hier dus gewoon het bureaublad weergegeven of openhardware monitor (meestal doe ik hem dan dus ook uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:45

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Gamebuster schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:22:
Opnieuw begonnen, 100% zonder fast travel.

Blijft vervelend dat ik gewoon keiharde framedrops heb in bepaalde gebieden. Normale framerate is 60 steady, maar als ik bepaalde richting op kijk, voornamelijk binnen steden of in de buurt van forts e.d., zakt de framerate soms wel tot net boven de 10.

Ik speel met 4GB DDR2 800MHz, Q9550 quad core en HD5870 1GB op 2560x1440, alles op high. Settings lager maakt weinig verschil.
Wat voor AF en AA instelling gebruik je met die hoge resolutie?
Gebruik je ook de officiele High Res Texture pack van Bethesda?

Met dat HR pack zou ik niet meer dan 2xAA gebruiken, alles hoger vreet behoorlijk wat Video Ram en dan is 1Gb niet voldoende. Hier bij mij op 1920x1080, 16xAF, 2xAA zit ik regelmatig iets boven de 1.1Gb op een 1.5Gb grafische kaart. Met die hoge resolutie die jij gebruikt wordt dat een stuk hoger. Denk zelfs dat die 2xAA voor 1Gb al teveel is (met de HR pack).

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Bierdopje120 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:33:
Ik las net op een site dat een Sandybridge core i5 op 4GHz minimaal 43* fps moet kunnen krijgen i.c.m. een enkele GTX 570 GPU. Nu heb ik dus een GTX 570 en een Core i7 (950) op 3,8 GHz, alleen ik heb toch echt als ik gewoon buiten loop meestal rond de 30 fps*, op stock snelheden! (Duswel buiten)

Volgens mij heb ik alle updates ook geïnstalleerd en heb ik de laatste drivers. (Volgens mod manager is update 1.4 aangevinkt)
Deze 30fps had ik gemeten toen ik nog géén mods gebruikte.

Kan iemand mij vertellen wat ik misschien verkeerd doe?

*De benchmark gebruikt de volgende settings:
Alles op Ultra
4x AA
16x AF
1920 x 1080

Ik gebruik:
Alles op Ultra
8x AA
16x AF
1920 x 1080

Ookal heb ik mijn kaart overgeclockt tot 900/2050MHz, komt het niet met een gemiddelde van 66 en min. 43, hoewel het wel een sterke 'boost' geeft in fps. (Wat doet vermoeden dat niet de CPU bottleneckt)

Ik heb overigens wel een dualmonitor set-up. Hierbij moet gezegd worden dat de tweede monitor alleen gebruikt wordt voor het bureaublad. Bij het spelen van Skyrim wordt hier dus gewoon het bureaublad weergegeven of openhardware monitor (meestal doe ik hem dan dus ook uit)
Ik denk dat de AA je killed.

Ultra zonder AA is zelfs op een GTX 260 prima te doen, op 1920x1080p.
Zodra je echter AA aanzet krijg ik om de minuut een irritante framedrop, blijkbaar wordt er teveel geheugen gebruikt. Als jij zelfs 8x AA runned, dan denk ik dat het daaraan ligt.

Die core i7 moet wel snor zitten. Met een 920 haal ik nog de 60 fps (wanneer ie dus niet framedropped...)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Ik zal het eens proberen. Ik had al zo'n vermoeden, het moest wel de AA zijn of het tweede scherm. Maar ik heb later eens geprobeerd met het tweede scherm uitgeschakeld en dat leverde geen merkbaar verschil op in framerates. Ik zal nu eens met 4x aa proberen. Het lijkt me gewoon gek dat een kaart zoals de mijne zo'n spel niet helemaal vloeiend kan spelen met álles op het hoogst, ook niet met de overclock waarbij hij de gtx 580 evenaart/licht verslaat. Toen ik las dat het spel voornamelijk CPU-afhankelijk was, leek mij het verband met AA wel erg ver gezocht... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierdopje120 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:13:
Ik zal het eens proberen. Ik had al zo'n vermoeden, het moest wel de AA zijn of het tweede scherm. Maar ik heb later eens geprobeerd met het tweede scherm uitgeschakeld en dat leverde geen merkbaar verschil op in framerates. Ik zal nu eens met 4x aa proberen. Het lijkt me gewoon gek dat een kaart zoals de mijne zo'n spel niet helemaal vloeiend kan spelen met álles op het hoogst, ook niet met de overclock waarbij hij de gtx 580 evenaart/licht verslaat. Toen ik las dat het spel voornamelijk CPU-afhankelijk was, leek mij het verband met AA wel erg ver gezocht... ?
AA is killing, zeker op de hogere standen. Het visuele verschil tussen 4xAA en 8xAA is nauwelijks te zien, maar de performance-impact is enorm, echt huge.

Edit: okay, net even getest en in Skryrim aanzienlijk minder huge dan ik dacht. Gek.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 15:29 ]

• Bierdopje120
Heb aangepast en hij gaat inderdaad soepeler. Heb wel een HD mod aan staan, dus verwijt die mod dat hij alsnog niet op 43fps zit.

Wel erg vreemd is dat ik soms na het laden heb dat het hele spel ongelovelijk stotterd. Onspeelbaar, zeg maar iets van 10 fps. Af en toe gaat dit na een seconden of 10 weg, maar soms ook niet. Dan sla ik hem op, start ik het spel opnieuw op en is er niks meer aan de hand.

Enig idee waardoor dit komt? Vermoedelijk ergens iets met geheugen. Het gebeurt alleen maar na het laden.

Verwijderd

Klinkt inderdaad als een geheugendingetje. Zit je niet toevallig aan je maximum RAM of staat er dan iets op de achtergrond te pruttelen dat iets wegsnoept (virusmeuk e.d.)?

Ik zou de Taskmanager en GPU-Z sensor eens opengooien en kijken wat je ziet als dat gebeurt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 17:57 ]

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:24
Bierdopje120 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:41:
Heb aangepast en hij gaat inderdaad soepeler. Heb wel een HD mod aan staan, dus verwijt die mod dat hij alsnog niet op 43fps zit.

Wel erg vreemd is dat ik soms na het laden heb dat het hele spel ongelovelijk stotterd. Onspeelbaar, zeg maar iets van 10 fps. Af en toe gaat dit na een seconden of 10 weg, maar soms ook niet. Dan sla ik hem op, start ik het spel opnieuw op en is er niks meer aan de hand.

Enig idee waardoor dit komt? Vermoedelijk ergens iets met geheugen. Het gebeurt alleen maar na het laden.
Ik heb dit soms ook. Wat bij mij het probleem verhielp was mijn virusscanner even uitschakelen (ESET). In principe zou de virusscanner dit probleem niet mogen veroorzaken maar het hielp bij mij en dat is wat telt.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Verwijderd

AtlAntA schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:18:
Ik heb dit soms ook. Wat bij mij het probleem verhielp was mijn virusscanner even uitschakelen (ESET). In principe zou de virusscanner dit probleem niet mogen veroorzaken maar het hielp bij mij en dat is wat telt.
Ik zou het over het algemeen niet aanraden de virusscanner voor dergelijke doeleinden uit te schakelen. Dat is op de langere termijn vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:56:
[...]

Ik zou het over het algemeen niet aanraden de virusscanner voor dergelijke doeleinden uit te schakelen. Dat is op de langere termijn vragen om problemen.
Mits je je internetverbinding uitschakelt lijkt het me redelijk veilig om te doen.

Ik ga er natuurlijk van uit dat de gemiddelde tweaker zijn zaakjes wel een beetje op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 01:23:
Mits je je internetverbinding uitschakelt lijkt het me redelijk veilig om te doen.

Ik ga er natuurlijk van uit dat de gemiddelde tweaker zijn zaakjes wel een beetje op orde heeft.
Dat maakt het wel veiliger, maar niet veilig :) Een tweaker die zijn zaakjes op orde heeft is wat mij betreft een tweaker die niet gaan lopen frunniken aan zijn belangrijkste beveiliging om iets betrekkelijks onbelangrijks (zelfs bij Skyrim ;) ) voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Ik heb even een vraag ( misschien hoort deze hier niet helemaal thuis, excuses daarvoor )

Voorheen had ik een 1440x900 resolutie monitor en speelde daar Skyrim mee , na 2 of 3 uur gamen was mijn videokaart dan rond de 69 graden, nu met mijn nieuwe 1920x1080 monitor is mijn videokaart al na een half uurtje 75 graden...

Komt dit door mijn resolutie?
Kan ik hier iets aan doen? ( heb al een extra Fan in de pc gebouwd + kabels beter weggewerkt voor airflow )

Mijn andere onderdelen worden rond de 40/45 graden, dus dat ziet er beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 21:02
bulletrene schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:11:
Ik heb even een vraag ( misschien hoort deze hier niet helemaal thuis, excuses daarvoor )

Voorheen had ik een 1440x900 resolutie monitor en speelde daar Skyrim mee , na 2 of 3 uur gamen was mijn videokaart dan rond de 69 graden, nu met mijn nieuwe 1920x1080 monitor is mijn videokaart al na een half uurtje 75 graden...

Komt dit door mijn resolutie?
Kan ik hier iets aan doen? ( heb al een extra Fan in de pc gebouwd + kabels beter weggewerkt voor airflow )

Mijn andere onderdelen worden rond de 40/45 graden, dus dat ziet er beter uit.
Dat is toch logisch, je videokaart moet nu i.p.v. 1296000 pixels 2073600 pixels bereken, dat is 62% meer pixels dan voorheen*. Dan is het ook niet zo gek dat de videokaart warmer word, overigens is 75 graden voor een videokaart een prima temperatuur hoor ?

*Als mijn berekening klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
oke! ja ik heb niet enorm veel verstand van temperaturen van videokaarten :P
maar aangezien mijn videokaart fan aardig wat geluid gaat maken bij 75 graden, ging ik er van uit dat het te warm was :P

maar ik kan dus rustig doorgaan met skyrim als mijn videokaart 75 is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
bulletrene schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:41:
oke! ja ik heb niet enorm veel verstand van temperaturen van videokaarten :P
maar aangezien mijn videokaart fan aardig wat geluid gaat maken bij 75 graden, ging ik er van uit dat het te warm was :P

maar ik kan dus rustig doorgaan met skyrim als mijn videokaart 75 is? :P
Wat voor een videokaart heb je ? Videokaarten mogen rustig rond de 90 graden liggen en die van jou zit er 15 graden onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Ik heb een Sapphire Radeon HD 5750 1GB :)

Is wel fijn om te weten dat mijn videokaart nog 15 graden onder de max zit :P geeft toch een wat fijner gevoel als je een game speelt, in dit geval Skyrim !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschilt per kaart, maar videokaarten kunnen wat dat betreft vrij veel hebben, meer dan CPU's. Je kan vanwege het geluid er altijd nog voor kiezen iets als de Accelero S1 rev. 2 te monteren (wel even controleren of het past!). Ben je voor 2-3 tientjes van de herrie af.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
Nou zoveel herrie is het gelukkig ook weer niet :p
Heb afgelopen weekend uurtje of 4 achter elkaar gespeeld, en mijn videokaart is niet warmer dan 76 geworden :) dus dat probleem lijkt enorm mee te vallen !

Iedereen bedankt voor de reacties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:42
Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/7106/screenshot2hr.jpg

Ik heb met de nieuwe update dit als probleem, iemand weet wat het is en/of hoe ik het kan oplossen?
Kijk dan vooral bij alduins vleugel

EDIT: na wat settings aan en uit ben ik uitgekomen op AA en AF. Maar dit heeft altijd gewoon gewerkt op 8x en 16x

[ Voor 34% gewijzigd door lukjah op 24-03-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 15:45

Thasaidon

If nothing goes right, go left

lukjah schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:05:
[afbeelding]

Ik heb met de nieuwe update dit als probleem, iemand weet wat het is en/of hoe ik het kan oplossen?
Kijk dan vooral bij alduins vleugel

EDIT: na wat settings aan en uit ben ik uitgekomen op AA en AF. Maar dit heeft altijd gewoon gewerkt op 8x en 16x
Ik heb die zooi ook sinds ik mijn radeon drivers heb ge-update naar de nieuwste versie. Anti-aliassing is helemaal naar de klote. Pas als ik AA uit zet is mijn beeld weer goed. Klote AMD. Mijn volgende kaart word echt weer een Nvidia.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:23
Even oudere versie van de grafische drivers installeren en het probleem moet verholpen zijn. Ik had dit probleem ook, heb hierna de driver verwijderd en 12.1 driver geïnstalleerd en het probleem was weg. http://support.amd.com/us...64-Bit%20Edition&rev=12.1 - 64 bit
http://support.amd.com/us...32-Bit%20Edition&rev=12.1 - 32 bit

[ Voor 18% gewijzigd door JanW op 10-04-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbs
  • Laatst online: 27-08 13:28
Na de 1.5 update heb ik problemen met Skyrim. Ik zal eerst even mijn hardware op een rijtje zetten:
- Intel pentium E5500 2,8 ghz
- Radeon 5450 512 MB
- 3gb RAM
(Gelukkig komt er binnenkort een nieuwe PC :P)

Als ik skyrim opstart krijg ik de melding

"Failed to intialize render. Pixel and Vertex Shader versions incorrect. Requires a Geforce4 4400 or Radeon 8500 or better."

Eerst heb ik skyrim ongeveer op medium/high gespeeld. Daarom vind ik dit ook zo vreemd, hopelijk kunnen jullie helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

JanW schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:06:
Even oudere versie van de grafische drivers installeren en het probleem moet verholpen zijn. Ik had dit probleem ook, heb hierna de driver verwijderd en 12.1 driver geïnstalleerd en het probleem was weg. http://support.amd.com/us...64-Bit%20Edition&rev=12.1 - 64 bit
http://support.amd.com/us...32-Bit%20Edition&rev=12.1 - 32 bit
Uninstall nieuwe drivers, reboot, install oudere versie...
same shit :(

Ik zal het nog eens proberen, maar dan na de uninstall even een regcleaner eroverheen voordat ik opnieuw installeer.

iig bedankt voor de links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Kennen jullie ThuuMic? http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=5626
Ik probeer hem steeds, goed gelukte install naar veel moeite, engelse taal ingesteld. Als ik nu 'Fus Ro Dah" in spreek zegt hij: 'Looking for Thuumic' en als ik 'Fus' zeg dan krijg ik een excutive fout in thuumicshouter.asi
Ik heb alles al opnieuw geinstalleerd, heb er weinig info over kunnen vinden? Misschien weet een van jullie het want het lijkt me heel grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik had ook veel gestotter in het spel. Fps zijn gewoon constant tegen de 60fps en toch had ik last van microstutter.
Dit probleem is bij mij verholpen door met MSI Afterburner de framelimit op 59 te zetten. Nu constant tegen de 60 fps en soepele gameplay. Heerlijk :)

Het ligt trouwens aan de game engine die gewoon buggy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P van H schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:04:
Het ligt trouwens aan de game engine die gewoon buggy is.
Hoe volgt deze conclusie uit jouw verhaal? Dat lijkt me namelijk kort door de bocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Niet online
Omdat de andere games van Bethesda die dezelfde engine gebruikte ook deze problemen hadden.
Ik heb het dan natuurlijk over Fallout 3 en New vegas etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P van H schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:11:
Omdat de andere games van Bethesda die dezelfde engine gebruikte ook deze problemen hadden.
Ik heb het dan natuurlijk over Fallout 3 en New vegas etc.
Dan kan het nog tal van andere oorzaken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Niet online
Natuurlijk zijn er andere factoren die het kunnen verergeren zoals slechte drivers etc, maar de game engine is gewoon buggy. Dat is toch wel algemeen bekend.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P van H schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:21:
Natuurlijk zijn er andere factoren die het kunnen verergeren zoals slechte drivers etc, maar de game engine is gewoon buggy. Dat is toch wel algemeen bekend.. ;)
Ik hoor mensen elkaar dat vaak naroepen, inderdaad, maar daar ageer ik juist ook tegen. Als ik naar problemen bij andere spellen kijk valt het allemaal wel redelijk geschikt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:40:
[...]

Ik hoor mensen elkaar dat vaak naroepen, inderdaad, maar daar ageer ik juist ook tegen. Als ik naar problemen bij andere spellen kijk valt het allemaal wel redelijk geschikt mee.
Je moet toch toegeven dat de engine niet foutloos is. Natuurlijk is geen enkele game engine foutloos maar deze heeft toch wel meer dan gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 21:14:
Je moet toch toegeven dat de engine niet foutloos is. Natuurlijk is geen enkele game engine foutloos maar deze heeft toch wel meer dan gemiddeld.
Niet foutloos en buggy liggen nogal ver uit elkaar. Ik zeg nogmaals, als ik kijk naar wat ik concreet aan problemen voorbij zie komen en kijk naar hoe andere releases het doen valt het allemaal reuze geschikt mee, zeker aangezien veel errors er niet voor zorgen dat je niet meer kunt spelen. Vergeet ook niet dat er vaak problemen optreden door mods.

Maar goed, die discussie is verder ook niet heel relevant voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

MiliaanR schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 14:04:
Kennen jullie ThuuMic? http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=5626
Ik probeer hem steeds, goed gelukte install naar veel moeite, engelse taal ingesteld. Als ik nu 'Fus Ro Dah" in spreek zegt hij: 'Looking for Thuumic' en als ik 'Fus' zeg dan krijg ik een excutive fout in thuumicshouter.asi
Ik heb alles al opnieuw geinstalleerd, heb er weinig info over kunnen vinden? Misschien weet een van jullie het want het lijkt me heel grappig :)
Oké, ik heb het programma nu aan de gang, ik kan elke shout zeggen en dan doet het ook behalve Fus? Dan krijg ik een vast loper en excutive fout in thuumicshouter? Ik moet zeggen het is heel grappig om te doen echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:10

Haan

dotnetter

Ik kom er gisteren achter dat ik niet meer in Dawnstar kan komen zonder dat de game crasht :( Meer specifiek een gebied dat ergens begint in het noorden van Dawnstar zelf, en dat zich uitstrekt in de regio daarboven (proefondervindelijk ontdekt). Vervelend, want ik moet daar zijn voor oa. Dark Brotherhood quest.

Het gebeurt met mijn beide characters die ik heb. Ik heb al geprobeerd om mods uit te zetten, maar dat wil nog niet helpen. Ik heb redelijk wat mods geïnstalleerd, en ik draai regelmatig BOSS voor de load order.

Wat zou de beste strategie zijn om de oorzaak te vinden? Ik kan me herinneren dat er voor Oblivion een tooltje was die je save games kon scannen / repareren.

edit:
het was toch een mod, deze keer echt uninstall gedaan van een aantal mods ipv alleen de esp uitgeschakeld en nu geen crashes meer. Dus gaan we nu de 'binary search' methode gebruiken om de mod in kwestie op te sporen..

En we hebben een winnaar! Het was W.A.T.E.R.

[ Voor 16% gewijzigd door Haan op 15-04-2012 13:26 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbs
  • Laatst online: 27-08 13:28
Als ik het spel start (op play druk in de launcher) Dan komt er meteen een bericht van windows "Skyrim werkt niet meer, er wordt naar een oplossing gezocht" daarna het bericht "Skyrim werkt niet meer, er is een probleem waardoor het niet meer goed werkt. Het wordt afgesloten en er komt een melding wanneer er een oplossing is"

Vervolgens sluit skyrim, enig idee hoe dit op te lossen?

Ik heb Skyrim ge-herinstalleert, verwijdert en dan geinstalleerd, heel steam verwijderd en opnieuw met skyrim geinstallerd. De erro gaat alleen niet weg.

Hardware:
Intel Pentium E5500
3GB RAM
AMD 5450 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste medetweakers,

Is het mogelijk om een tweede handse versie van Skyrim te registreren op en te spelen via Steam?
Met andere woorden krijg ik geen gezeur qua cd-key only dlc of online pass mogelijkheden?

Mvg,

Cake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
@ imfondofcake: Dat gaat spijtig genoeg niet lukken. Het serienummer is immers ooit al gekoppeld geweesd, aan een steam account. Zie deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Ik heb de PS3 versie 1.5.26.0.4, op een of andere manier vindt hij niet de update 1.5.26.0.5, wat volgens mij de laatste update voor de PS3 zou moeten zijn.

De bug dat je nog steeds makkelijk leveled met smithing zit namelijk nog steeds in mijn versie.

Is er manier om een update te forceren op de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:25
Wellicht dat iemand van dit forum een oplossing weet voor mijn probleem, aangezien ik geen duidelijk antwoord kan vinden via een google search. Inmiddels heb ik er zo'n 55 uur opzitten van de pc-versie. Slecht één keer heb ik een crash naar mijn desktop gehad, dus wat dat betreft heb ik redelijk geluk gehad. Echter, ik krijg nu last van het probleem dat mijn beeld vastloopt. Er is dan ook geen sprake meer van geluid. Via taakbeheer moet ik dan het spel afsluiten. Dit probleem doet zich voor sinds een aantal dagen en treedt op na 1 à 2 uurtjes spelen. Weet iemand een mogelijke oplossing? Bij voorbaat dank!

Edit: een paar dagen geleden heb ik via steam overigens Company of Heroes aangeschaft. Een aantal dingen moesten toen worden geïnstalleerd (waaronder directx en andere zaken). Zou dat wellicht een oorzaak kunnen zijn?

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
alexander1685 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:28:
Wellicht dat iemand van dit forum een oplossing weet voor mijn probleem, aangezien ik geen duidelijk antwoord kan vinden via een google search. Inmiddels heb ik er zo'n 55 uur opzitten van de pc-versie. Slecht één keer heb ik een crash naar mijn desktop gehad, dus wat dat betreft heb ik redelijk geluk gehad. Echter, ik krijg nu last van het probleem dat mijn beeld vastloopt. Er is dan ook geen sprake meer van geluid. Via taakbeheer moet ik dan het spel afsluiten. Dit probleem doet zich voor sinds een aantal dagen en treedt op na 1 à 2 uurtjes spelen. Weet iemand een mogelijke oplossing? Bij voorbaat dank!

Edit: een paar dagen geleden heb ik via steam overigens Company of Heroes aangeschaft. Een aantal dingen moesten toen worden geïnstalleerd (waaronder directx en andere zaken). Zou dat wellicht een oorzaak kunnen zijn?
Als Steam dat soort extra's installeerd word gewoon het standaard setup van dat programma silent gedraaid, DirectX update of voegt toe maar verwijderd geen bestanden.

Overigens. hoeveel RAM geheugen gebruikt Skyrim als het gecrashed is ? Dat het na 1-2 uur spelen pas gebeurd doet me denken aan een memory leak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:25
Dylan93 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:49:
[...]

Als Steam dat soort extra's installeerd word gewoon het standaard setup van dat programma silent gedraaid, DirectX update of voegt toe maar verwijderd geen bestanden.

Overigens. hoeveel RAM geheugen gebruikt Skyrim als het gecrashed is ? Dat het na 1-2 uur spelen pas gebeurd doet me denken aan een memory leak.
Ik moet zeggen dat ik nog niet gecontroleerd heb hoeveel het spel aan RAM gebruikt. Mijn kennis van PC is beperkt, ik neem aan dat ik dit eveneens kan controleren via taakbeheer? De laatste keer dat ik Skyrim speelde, trad het probleem raar genoeg niet op.

Edit: ik heb op meerdere gecontroleerd wat het geheugenverbruik is. Deze momenten heb ik achter elkaar genoteerd, dus wellicht dat het tijdsverloop ook van invloed is op het geheugenverbruik. Maar goed, ik heb er niet veel verstand van, dus misschien is dat helemaal niet van invloed.
Dungeon: 2.33 GB
Wildernis: 2,4 GB
Whiterun: 2,81 GB

Edit 2: volgens mij heb ik de verkeerde waarden opgeschreven, namelijk die onder prestaties. Dat is natuurlijk het algemene verbruik. Dit vond ik onder processen:
Dungeon: 677 MB
Wildernis: 832 MB
Whiterun: 1237 MB

[ Voor 28% gewijzigd door Meister Sachs op 16-05-2012 17:38 ]

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 23:05
Afgelopen weekend dan eindelijk Skyrim gekocht. Was het toch al van plan eens te kopen, en gezien het op Steam in de aanbieding was ... hard to resist!

Helaas heb ik in bepaalde gebieden wat issues met mijn framerate. Buiten draait het spel lekker soepeltjes, en in steden is er buiten zeer lichte slowdown ook geen vuiltje aan de lucht. Daarentegen heeft het spel in bepaalde gebieden in dungeons, grotten en huizen toch serieuze performance issues.

Ter illustratie, wanneer ik in de "tutorial-dungeon" in de eerste kamer rondwandel schurkt mijn FPS lekker tegen de 60 aan. Daarentegen kakt hij in de volgende twee kamers (de ronde kamer waar je voor het eerst vecht, en de gang-met-de-staircase) in tot rond de 25, zelfs wanneer ik deze muur eens grondig inspecteer en verder dus absoluut niets zie. Bovendien voelt de game tijdens zulke inzinkingen echt aan als dikke stront qua responsiveness, en ik was dan ook verbaasd dat FRAPS geen single digit FPS gaf.

Wijzigen van instellingen heeft hier verder nauwelijks invloed op; zelfs op het laagste van het laagste treedt het probleem nog op. De verschillen tussen bepaalde kamers zijn echt dag en nacht, ondanks dat de ene kamer soms zelfs minder complex is dan de andere. Zo is mijn FPS soms perfect in een grote kamer waar een zwerm Draugr will tangoën, maar kakt ze compleet in in een onschuldig ogend gangetje, of wanneer ik het lef heb een bepaalde richting heen te kijken in iemands huis. Het zijn wel consequent dezelfde ruimtes en kijkrichtingen die problemen leveren, ondanks dat er soms toch echt niets bijzonders te zien is.

Het uitzetten van mouse acceleration verlicht het euvel der responsiveness een klein beetje, maar echt een oplossing wil ik het niet noemen. Verder hebben mijn probeersels tot dusverre niets uitgehaald. Skyrim en drivers zijn up-to-date. Ik draai geen verder geen mods. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@All Bogs

Ik weet niet wat voor grafische kaart je hebt, maar als je een AMD hebt kun je beter in je advanced options "FXAA" uit zetten. Dat is bedoeld voor NVidia kaarten.
Daarnaast moet je eens "spelen" met je Antialiasing en Anisotropic Filtering settings.
Zet die eens op 2 Samples ipv respectievelijk 8 en 16.
Ik geef toe dat het er dan iets minder mooi uit ziet, maar dan loopt de boel wel weer beter.

[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 19-05-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
All Bogs schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:32:
Afgelopen weekend dan eindelijk Skyrim gekocht. Was het toch al van plan eens te kopen, en gezien het op Steam in de aanbieding was ... hard to resist!

Helaas heb ik in bepaalde gebieden wat issues met mijn framerate. Buiten draait het spel lekker soepeltjes, en in steden is er buiten zeer lichte slowdown ook geen vuiltje aan de lucht. Daarentegen heeft het spel in bepaalde gebieden in dungeons, grotten en huizen toch serieuze performance issues.

Ter illustratie, wanneer ik in de "tutorial-dungeon" in de eerste kamer rondwandel schurkt mijn FPS lekker tegen de 60 aan. Daarentegen kakt hij in de volgende twee kamers (de ronde kamer waar je voor het eerst vecht, en de gang-met-de-staircase) in tot rond de 25, zelfs wanneer ik deze muur eens grondig inspecteer en verder dus absoluut niets zie. Bovendien voelt de game tijdens zulke inzinkingen echt aan als dikke stront qua responsiveness, en ik was dan ook verbaasd dat FRAPS geen single digit FPS gaf.

Wijzigen van instellingen heeft hier verder nauwelijks invloed op; zelfs op het laagste van het laagste treedt het probleem nog op. De verschillen tussen bepaalde kamers zijn echt dag en nacht, ondanks dat de ene kamer soms zelfs minder complex is dan de andere. Zo is mijn FPS soms perfect in een grote kamer waar een zwerm Draugr will tangoën, maar kakt ze compleet in in een onschuldig ogend gangetje, of wanneer ik het lef heb een bepaalde richting heen te kijken in iemands huis. Het zijn wel consequent dezelfde ruimtes en kijkrichtingen die problemen leveren, ondanks dat er soms toch echt niets bijzonders te zien is.

Het uitzetten van mouse acceleration verlicht het euvel der responsiveness een klein beetje, maar echt een oplossing wil ik het niet noemen. Verder hebben mijn probeersels tot dusverre niets uitgehaald. Skyrim en drivers zijn up-to-date. Ik draai geen verder geen mods. Iemand suggesties?
Probeer er eens achter te komen of er in die ruimtes waar het inkakt mist hangt. Ikzelf heb hetzelfde probleem gehad en kwam erachter dat het toch vooral gebeurde in ruimtes waar een soort van mist en/of water aanwezig is. Zelf heb ik een Nvidia GTX560.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Dank voor jullie reacties.
Thasaidon schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:48:
@All Bogs

Ik weet niet wat voor grafische kaart je hebt, maar als je een AMD hebt kun je beter in je advanced options "FXAA" uit zetten. Dat is bedoeld voor NVidia kaarten.
Daarnaast moet je eens "spelen" met je Antialiasing en Anisotropic Filtering settings.
Zet die eens op 2 Samples ipv respectievelijk 8 en 16.
Ik geef toe dat het er dan iets minder mooi uit ziet, maar dan loopt de boel wel weer beter.
Ik moet het doen met een GT 555m. Ik realiseer me dat 1080p waarschijnlijk boven mijn stand is voor Skyrim, maar feit is dat het afgezien van enkele op het oog onschuldig uitziende kamers eigenlijk prima draait. Ik draai standaard met 0xAA, 4xAF en FXAA enabled; uitzetten geeft een kleine FPS boost, maar uiteindelijk komt dat er op neer dat de boel niet meer van 45 naar 20 FPS inzakt, maar van 50 naar 25 FPS, bij wijze van spreken. Zelfs wanneer alles op zijn aller, allerlaagst staat is de FPS-drop nog voelbaar. Low detail textures zien er hilarisch uit, overigens. De namen die op de wegwijsbordjes langs de wegen staan zijn niet eens meer leesbaar :P
AtlAntA schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:01:
[...]

Probeer er eens achter te komen of er in die ruimtes waar het inkakt mist hangt. Ikzelf heb hetzelfde probleem gehad en kwam erachter dat het toch vooral gebeurde in ruimtes waar een soort van mist en/of water aanwezig is. Zelf heb ik een Nvidia GTX560.
Mist en water lijken niet een oorzaak van het probleem te zijn. Zo is mijn framerate ook bar slecht in de ruimte waar je "leert" barrels te doorzoeken voor potions, en daar is geen mist te bekennen. Een ander voorbeeld is het huisje van de blacksmith in Riverwood, wat helemaal vreemd is omdat zijn huisje enorm klein is ...

Als het puntje bij paaltje komt is de algemene performance in 720p dermate goed dat deze "stotterlag" redelijk opgevangen kan worden. Desalniettemin spijtig dat 1080p niet speelbaar is, door iets wat toch echt op een bug of anderzijds slechte coding lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedme
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
@All Bogs

Mijn ervaring met framedrops is dat dit vaak gebeurt als er veel NPC's binnen een bepaalde afstand van de speler zijn. Dit merk je met name in steden waar veel mensen rondlopen, en is onafhankelijk van de grafische instellingen (ik kan me voorstellen dat het met de AI te maken heeft). In de tutorial dungeon kom je op een gegeven moment een aantal hostiles tegen. Zou het kunnen dat de op de momenten die je aangeeft binnen die range van de NPC's komt? Dat zou het kunnen verklaren. En hoe zit het met de fps in steden als Whiterun?
Ik heb er nog geen oplossing voor kunnen vinden, maar kan me wel herinneren dat het probleem wel iets is verbeterd sinds een bepaalde patch (weet niet meer welke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Weedme schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:03:
@All Bogs

Mijn ervaring met framedrops is dat dit vaak gebeurt als er veel NPC's binnen een bepaalde afstand van de speler zijn. Dit merk je met name in steden waar veel mensen rondlopen, en is onafhankelijk van de grafische instellingen (ik kan me voorstellen dat het met de AI te maken heeft). In de tutorial dungeon kom je op een gegeven moment een aantal hostiles tegen. Zou het kunnen dat de op de momenten die je aangeeft binnen die range van de NPC's komt? Dat zou het kunnen verklaren. En hoe zit het met de fps in steden als Whiterun?
Ik heb er nog geen oplossing voor kunnen vinden, maar kan me wel herinneren dat het probleem wel iets is verbeterd sinds een bepaalde patch (weet niet meer welke).
Ik draai skyrim op Medium (advanced settings allemaal op High) in 1920x1200 op een:
AsRock 790GX Pro, Socket AM3 motherboard
Amd Athlon II, X2 255 (dualcore @3,1Ghz) CPU
4Gb (2x 2GB Dualchannel) DDR-3 1333 SDRAM
XFX Radeon HD 6870 2Gb GDDR5
DirectX 10.0 with Pixel Shader 3.0
Windows 7 Pro, 32bit (SP 1)
Dat draait goed, maar ik had ook last van drops als er mist in de ruimte was en/of de ruimte bv door "bewegende lichtbronnen" (lees fakkels) verlicht werd...
Ik heb toen de AA en FA terug gezet naar 2 waarna alles weer gewoon soepel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Hail,
Weedme schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:03:
@All Bogs

Hier had ik ook over gelezen. Dit probleem schijnt opgelost te zijn met de 1.4 patch. Mijn framedrops hebben in ieder geval niets met NPCs te maken; steden als Whiterun zorgen niet voor een merkbare drop in FPS.
Thasaidon schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:14:Dat draait goed, maar ik had ook last van drops als er mist in de ruimte was en/of de ruimte bv door "bewegende lichtbronnen" (lees fakkels) verlicht werd...
Ik heb toen de AA en FA terug gezet naar 2 waarna alles weer gewoon soepel loopt.
Helaas is enkel de anti-aliasing terugschroeven hier niet afdoende om alles soepel te doen lopen op 1080p. Gelukkig is op 720p mijn FPS dermate hoog dat het zelfs onder "buggy" omstandigheden nog acceptabel draait.

Dat van die lichtbronnen is een goed punt. Wanneer ik bijvoorbeeld het vuurtje in de barrel-ruimte in de tutorial-dungeon van dichtbij inspecteert kakt mijn FPS volledig in, en soortgelijke issues bestaan bij een handvol andere lichtbronnen. Het lijkt ook te gebeuren wanneer ik in de richting van het licht kijk, maar wanneer het geblokkeerd wordt door een muur of iets dergelijks.

Patch 1.6 vermeldt een aantal bugfixes, waaronder eentje die specifiek met lighting te maken had. Zal zo eens kijken of deze patch het probleem verhelpt. Edit: nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik iemand mij hiermee helpen, ik gebruik nu een Radeon HD 3000 en hiermee heb ik in het verleden skyrim prima gedraaid op low, maar nu krijg ik allemaal gaten in textures en slechte renders, heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen?
Om even te laten zien wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/vpybep.png

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:20:
Kan ik iemand mij hiermee helpen, ik gebruik nu een Radeon HD 3000 en hiermee heb ik in het verleden skyrim prima gedraaid op low, maar nu krijg ik allemaal gaten in textures en slechte renders, heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen?
Om even te laten zien wat ik bedoel:
[afbeelding]
Laat me raden, je hebt je amd drivers geupdate?
de vorige versie gaf bij mij ook problemen, maar met de meest recente lijkt alles wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:38:
[...]

Laat me raden, je hebt je amd drivers geupdate?
de vorige versie gaf bij mij ook problemen, maar met de meest recente lijkt alles wel weer goed.
Ja had ze geüpdatet naar de nieuwste, heb nu een oudere geïnstalleerd en alles is verholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59
Als je AA uitzet in skyrim hoofdmenu zou het moeten werken.

Bekend probleem wat in de nieuwste catalyst opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

SAWYER schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:09:
Als je AA uitzet in skyrim hoofdmenu zou het moeten werken.

Bekend probleem wat in de nieuwste catalyst opgelost is
Die ik toevallig gisteren binnen kreeg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ik heb al een tijdje problemen met de schaduw in skyrim. Het is heel erg blokkerig en krijg het niet fatsoenlijk. Hier even een fraps screen capture:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-lduFiiS1Z1g/T9NfzKOmLEI/AAAAAAAABvM/805Kn9GAoTo/s1440/TESV%25202012-06-09%252016-34-29-90.jpg

edit: lastig te zien zo, hier een fullscreen versie.

specs: I7 2600k @ 4.9Ghz - 8GB DDR3 - Intel SSD + 2x500GB Raid0 - Nvidia 680GTX @OC +110mhz core, +350mhz mem + 3x Samsung 1080p 22''

Ik draai in surround mode op 5760x1080, met alles op ultra, max distance etc, 4xaa, fxaa,12xaf
Ik heb al wat dingen geprobeerd om de shadows beter te krijgen maar tot nu toe geen effect.. Schijnbaar was er iets mis met de shadow ultra setting, dus nu op high gezet. Ook in de skyrim ini al aanpassingen gedaan die zouden moeten helpen, zoals:

iBlurDeferredShadowMask=32
iShadowMapResolutionSecondary=8192
iShadowMapResolutionPrimary=8192

Gebruik natuurlijk de laatste drivers en skyrim zit ook de laatste versie (steam versie).

Ik heb wel een hele lijst met mods maar lijkt geen verschil te maken als die uitschakel, buiten armor/weapon/gameplay mods etc, gaat het om:
ApachiiSkyHair - ApachiiSkyHair_v_1_3
Better Females by Bella
Calientes Female Body Mod Big Bottom Edition -CBBE-
CBBE skin texture V2 V3 plus Thepal and UNP compatible
Skyrim HD - 2K Textures - Skyrim HD v1_5 FULL - Dungeons
Skyrim HD - 2K Textures - Skyrim HD v1_5 FULL - Landscape

Ik heb nu echt geen idee meer wat ik er aan kan doen.. Irriteer me er echt mateloos aan, game ziet er verder prachtig uit, maar character shadows die uit 8 pixels bestaan zijn wel erg 1992 :9

[ Voor 4% gewijzigd door intuliegend op 09-06-2012 17:15 ]

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet iBlurDeferredShadowMask=32 niet juist omlaag in plaats van omhoog? Ik lees dat 0 de beste setting zou zijn en 7 het slechtst, dan is 32 wel een opvallend getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Volgens http://hardocp.com/articl...ng_skyrim_image_quality/2 moet hij juist omhoog, maar ik heb hem ook op de standaard setting (3) geprobeerd en er verandert niets..

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al op Youtube gekeken?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0VAHDJr9vWg]

Of is het probleem juist dat die settings überhaupt niets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Correct, dat filmpje ook gevonden maar settings lijken geen effect te hebben. Ini settings of shadow quality settings in skyrim launcher zien er allemaal slecht uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit je wel de juiste .ini? Daar heb ik ook nog wel eens problemen mee gehad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

ja ook al een keer gehad :) Nu degene onder document/games/skyrim etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Ga hem opnieuw installeren denk ik, kan niks ander meer verzinnen, kijken wat hij doet na een re-install zonder mods.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die problemen met het saven al opgelost ondertussen voor de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Ik heb sinds de release al problemen die ervoor zorgen dat de game op een random moment minimaliseert en dat ik terug moet alt + tabben.

opzich geen probleem maar mijn windows cursor blijft daarna zichtbaar, daar stoor ik me wel enorm aan.

Ik heb xfire ingame al uitgeschakeld maar ook dat hielp niet.

Ik draai op windows 7 pro x64 met verder geen spannende achtergrondprogramma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik heb dat probleem ook, maar pas sinds de laatste patch volgens mij. Inderdaad erg irritant van die cursor, ik herstart Skyrim dan meteen, dan is het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Het alt-tabben is sinds de laatste patch inderdaad een beetje obnoxious. Ik gebruik het volgende stappenplan om zonder problemen terug naar het game-window te gaan.

1. Alt-tab door je open windows en selecteer Skyrim.
2. Klik op de titelbalk van het lege / zwarte Skyrim-window dat nu verschijnt en wacht een moment. Beweeg nu je cursor over het zwarte gedeelte van het window. Als het goed is verdwijnt de cursor nu.
3. Alt-tab door je open windows en selecter Skyrim wederom. Het spel zou nu zonder problemen hervat moeten worden.

Mogelijk is er een eenvoudigere oplossing, maar dit werkt voorlopig prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Even een schopje omhoog hoor:)

Ik wil ook Skyrim gaan kopen, maar ik zit met een paar vraagjes.
Mijn desktop (win7) is momenteel naar de gallemiezen waardoor ik gebonden ben aan mijn MacBook Air mid 11 (beste specs die verkrijgbaar waren, 13", 256GB SSD, 4GB DDR3 en 1.8 GHz i7 processor). Ik heb al gelezen dat dit Skyrim (misschien niet op de beste settings) moet kunnen draaien.

Maar Skyrim word niet ondersteund op Mac. Wat ik dus wil doen is een virtuele PC draaien en daar enkele PC-only games op zetten, waaronder Skyrim.
Is het mogelijk om het spel gewoon in de winkel te kopen, te activeren op Steam en op de virtuele PC te draaien? Ik heb geen DVD drive dus direct afspelen is niet mogelijk, en op Steam kost het spel veel meer dan bij menig webwinkel.
Daarnaast, kan ik beter XP of 7 virtueel draaien? Wat geeft dus de beste prestaties tegen de minste kosten qua vermogen.

Hopelijk kan dit allemaal, en alvast bedankt voor de antwoorden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:27
Ik heb hem zelf op de launchdag vanaf DVD geïnstalleerd. Maar wanneer de install klaar is start steam op en moet je de serial invullen. In principe kan je de installatie vanaf de DVD gewoon overslaan, en steam direct het spel laten downloaden vanaf de serial.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Dan is dat in ieder geval duidelijk. Ik ga eerst een virtuele PC installeren en dan kijk ik wat ik daar allemaal mee kan:) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Smitovic schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:11:
Even een schopje omhoog hoor:)

Ik wil ook Skyrim gaan kopen, maar ik zit met een paar vraagjes.
Mijn desktop (win7) is momenteel naar de gallemiezen waardoor ik gebonden ben aan mijn MacBook Air mid 11 (beste specs die verkrijgbaar waren, 13", 256GB SSD, 4GB DDR3 en 1.8 GHz i7 processor). Ik heb al gelezen dat dit Skyrim (misschien niet op de beste settings) moet kunnen draaien.

Maar Skyrim word niet ondersteund op Mac. Wat ik dus wil doen is een virtuele PC draaien en daar enkele PC-only games op zetten, waaronder Skyrim.
Is het mogelijk om het spel gewoon in de winkel te kopen, te activeren op Steam en op de virtuele PC te draaien? Ik heb geen DVD drive dus direct afspelen is niet mogelijk, en op Steam kost het spel veel meer dan bij menig webwinkel.
Daarnaast, kan ik beter XP of 7 virtueel draaien? Wat geeft dus de beste prestaties tegen de minste kosten qua vermogen.

Hopelijk kan dit allemaal, en alvast bedankt voor de antwoorden:)
Ik ben toch bang dat als je MacOSX draait je op wine gaat uitkomen, maar hiermee wordt de laatste tijd flinke vooruitgang geboekt. Kijk maar eens op:

http://appdb.winehq.org/o...ass=application&iId=13667

http://appdb.winehq.org/o...?sClass=version&iId=24787

Ow en als er een GPU aanwezig is, wordt daar natuurlijk gretig gebruik van gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Kosh66 op 18-09-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:27
Smitovic schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:25:
Dan is dat in ieder geval duidelijk. Ik ga eerst een virtuele PC installeren en dan kijk ik wat ik daar allemaal mee kan:) Bedankt!
Euh even 1 dingetje: VM's gaan niet werken (Ik las dit nu net pas). Installeer windows XP/7 dus in Bootcamp.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Bedankt beiden, dan zal ik hem via bootcamp gaan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:33

Fl0yd

Dovahkiin

Goedemiddag,

Ik heb sinds enkele weken een nieuw gamesysteem samen gesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 88,10€ 88,10
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 188,-€ 188,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,82€ 14,82
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,80€ 88,80
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 29,60€ 29,60
1Gigabyte GV-N670OC-2GD€ 370,-€ 370,-
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 197,50€ 197,50
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 112,90€ 112,90
1Samsung 830 series 256GB€ 153,-€ 153,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 35,95€ 35,95
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.399,67

Nu ben ik een paar dagen lekker Skyrim aan het spelen op de hoogste settings. Ik merk nu dat ik wat problemen heb met wat models van npc's en textures. Ik kan er soms door heen kijken. Goede voorbeelden zijn, tussen de rand van het ondergoed van NPC's en waar het been begint. En de grote stadsdeur van Whiterun. Ik heb deze problemen vastgelegd in het volgende filmpje (alleen goed te zien op 1080p):

YouTube: Texture/model problems Skyrim

Nu heb ik al gezocht op internet voor eventuele oplossingen, maar ik heb niks gevonden. Kan zijn dat ik de verkeerde tag woorden gebruik natuurlijk. Weet iemand waar dit aan kan liggen en wat eventueel de oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik ben opeens tegen een vervelende bug aangelopen :(

Ik merkte tijdens het spelen opeens op dat er een soort mist-achtig effect om m'n character hing, en het is met geen mogelijkheid weg te krijgen. Hier een forumpost met exact hetzelfde probleem, maar daar wordt dus gezegd dat er geen oplossing is :(
Hier nog een voorbeeld, met rijtje console commands om eventuele effecten te verwijderen, maar dat helpt dus ook niet.

Dit zou betekenen dat ik een save game van ruim een uur eerder zou moeten laden, wat opzich nog wel te doenis, maar als het even niet nodig is, dan liever niet.

Wat bij mij het probleem extra vervelend maakt, is dat creatures de glow ook zien, waardoor m'n sneaky character veel sneller gedetecteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik onder bijv. een koepel, een boom of iets anders dat boven mijn hoofd zit, dan krijg ik ineens een grote schaduw in de omgeving en wanneer ik niet ergens onder loop, dan is alles gewoon normaal.

Kan iemand mij helpen? Ik dacht dat het aan de instellingen lag. Ik weet het zelf echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Laatst online: 12-08-2024
Dikke bump, maar goed.

Ik heb het laatst skyrim gekocht voor de pc, via steam + de hearthfire dlc. Ook heb ik gelijk de hight res textures dlc erbij gedownload, voor optimale gebruik ipv console textures :P

Nu heeft skyrim een auto run gedaan en ik kan alles op ultra draaien. Prima, dus ik start de game. 0 framedrops. Na even verder te spelen, merk ik bepaalde framedrops, en dan telkens op hetzelfde stukje in een grot bijvoorbeeld. Zelfs als ik met de camera beweeg kan ik een framedrop krijgen van 60fps naar 20fps ofzo.

Nu heb ik de fps even bijgehouden en eigenlijk drop ik maar van 60 naar 45 - 50, terwijl het als 20fps voelt. Wat ik overigens nog vreemder vind is dat alle framedrops zich wel bevinden op de bepaalde plekken, op waar mijn camera heen kijkt. :/ Mijn systeem is verder vrij goed, maar dit vond ik toch wel erg raar.

Dit is mijn systeem

8 GB RAM
Intel i5 3550 @ 3,3ghz
Asus Nvidia GTX 560 1GB.

Iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
Ik heb altijd hetzelfde probleem gehad op mijn laptop, en dat gold ook voor een vriend die een configuratie heeft welke ongeveer gelijkwaardig is aan de jouwe. Wij hebben geen oplossing kunnen vinden, ook niet met behulp van mede-tweakers.

De auto-configuratie van Skyrim zou ik echter met een korreltje zout nemen. Ook voor mijn notebook suggereert het ultra-settings, maar dat draait natuurlijk voor geen meter op een GT 555m.

Wanneer ik toch boven mijn stand speel en de framerate door acceptabele redenen inkakt (as opposed to onverklaarbare FPS drops op bepaalde plekken), merk ik dat de game ook trager aanvoelt dan je bij de aangegeven framerate zou verwachten. Wanneer de FPS bijvoorbeeld onder de 30 zakt, voelt het spel aan alsof ik aan het spelen ben met een single digit framerate. Gewoon een quirk van Skyrim, vrees ik.

Uiteindelijk heb ik het probleem "opgelost" door de resolutie een tandje terug te schroeven, van 1080p naar 720p. Dit geeft me dermate veel speelruimte qua performance dat de FPS drops die gekoppeld zijn aan bepaalde plekken vrijwel niet meer opvallen.

Mocht je toch met je huidige settings door blijven spelen, weet dan dat de FPS drops gedurende de intro-dungeon vaker voorkomen dan tijdens de rest van het spel. In de buitenwereld en de verschillende steden heb ik er nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Laatst online: 12-08-2024
All Bogs schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:53:
Ik heb altijd hetzelfde probleem gehad op mijn laptop, en dat gold ook voor een vriend die een configuratie heeft welke ongeveer gelijkwaardig is aan de jouwe. Wij hebben geen oplossing kunnen vinden, ook niet met behulp van mede-tweakers.

De auto-configuratie van Skyrim zou ik echter met een korreltje zout nemen. Ook voor mijn notebook suggereert het ultra-settings, maar dat draait natuurlijk voor geen meter op een GT 555m.

Wanneer ik toch boven mijn stand speel en de framerate door acceptabele redenen inkakt (as opposed to onverklaarbare FPS drops op bepaalde plekken), merk ik dat de game ook trager aanvoelt dan je bij de aangegeven framerate zou verwachten. Wanneer de FPS bijvoorbeeld onder de 30 zakt, voelt het spel aan alsof ik aan het spelen ben met een single digit framerate. Gewoon een quirk van Skyrim, vrees ik.

Uiteindelijk heb ik het probleem "opgelost" door de resolutie een tandje terug te schroeven, van 1080p naar 720p. Dit geeft me dermate veel speelruimte qua performance dat de FPS drops die gekoppeld zijn aan bepaalde plekken vrijwel niet meer opvallen.

Mocht je toch met je huidige settings door blijven spelen, weet dan dat de FPS drops gedurende de intro-dungeon vaker voorkomen dan tijdens de rest van het spel. In de buitenwereld en de verschillende steden heb ik er nooit last van gehad.
Hey, ik heb het probleem zelf een klein beetje opgelost denk ik 8)7.

Wat ik deed is de shadows van ultra even naar high zetten en alles is nu prima, ik heb nu ongeveer 2x een framedrop gevoel gehad en dat was voor 1 seconde, dus dat is geen probleem. Als ik mijn shadows op medium zet ben ik volgens mij 100% framedrop vrij, haha. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LikeAKing schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:55:
[...]

Hey, ik heb het probleem zelf een klein beetje opgelost denk ik 8)7.

Wat ik deed is de shadows van ultra even naar high zetten en alles is nu prima, ik heb nu ongeveer 2x een framedrop gevoel gehad en dat was voor 1 seconde, dus dat is geen probleem. Als ik mijn shadows op medium zet ben ik volgens mij 100% framedrop vrij, haha. :7
Naast schaduwen heb je ook nog de AA instellingen en post-processing spec.fade en rad.blur meen ik. Ook goeie manieren om framewinst op te lopen. Dat stroperige gevoel als je onder de 60 fps duikt kun je trouwens wat beteugelen door in je videokaart driver in te stellen dat hij niet 3 frames vooruit rendert en in de driver vSync aan te forceren en in het spel het uit te zetten.

Eh, FXAA aan en AA uit had ik, en Speculatiry Fade omlaag en Radial Blur quality op Low.
Framerate kleeft aan de 60 in 2560x1600 (met schaduwen op ultra) met een gtx580. zware dingen dippen naar de 50 en zolang het boven de 50 blijft heb ik geen last van dat stroperige gevoel alsof je op 20 fps speelt (dat komt bij de 48~49 fps ineens.)
Verder gewoon de settings van deze pagina, rechter kolom genomen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 29-09 11:24

Phntm

Tlingelingeling

Heb nu veel plezier met ENB, alleen helaas maak ik nu random CTDs mee. Ik lees ergens dat dat gebeurt als je je VRAM limiet bereikt? Heb zelfde load order met mods, maar alleen andere ENB binary en natuurlijk een andere ENB(Ben van sharpshooter naar truevision gegaan). Ik run trouwens een GTX 680 SLI 2gb setupje (2 way sli). Zelfs dan krijg ik af en toe massieve FPS drops. Soms haakt mijn game zo erg dat mijn game niet meer reageert en dus op taskmanager moet gaan en mijn game sluiten.

Iemand enig idee wat ik kan doen? Heb al wat lichtere versies van mijn textures gedownload maar dat heeft er alleen voor gezorgd dat mijn game nu wat smoother runt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 16:29
Ik vind Skyrim echt heerlijk om te spelen maar sommige bugs word ik gek van. Ik ben met de master quest bezig en die Esbern kerel moet Alduin's wall lezen maar hij staat maar te kijken men Delphine naast hem. Wat ik ook doe die muur lezen gaat ie niet doen en dus blijft de missie hangen. Weet iemand raad? Tis op de pc dus console commands kunnen maar weet niet hoe zoiets precies werkt. Een oudere save heb ik niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Captain16Bit schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:19:
Ik vind Skyrim echt heerlijk om te spelen maar sommige bugs word ik gek van. Ik ben met de master quest bezig en die Esbern kerel moet Alduin's wall lezen maar hij staat maar te kijken men Delphine naast hem. Wat ik ook doe die muur lezen gaat ie niet doen en dus blijft de missie hangen. Weet iemand raad? Tis op de pc dus console commands kunnen maar weet niet hoe zoiets precies werkt. Een oudere save heb ik niet helaas.
Je kan even kijken op UESP, zoek de juiste quest op want ik ken de naam niet en zo ver ben ik niet(gaarne volgende keer spoiler tags gebruiken, ik vind ze persoonlijk niet erg.) en soms staat er een bug/glitch/issue list aan de bodem van de pagina met eventuele oplossingen. Je kan ze ook googlen en soms geven ze je commands om die hele quest opnieuw te starten en te resetten, dus erg handig maar vervelend als je bijvoorbeeld in de laatste stuk zit van een lange quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 16:29
Phntm schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:38:
[...]

Je kan even kijken op UESP, zoek de juiste quest op want ik ken de naam niet en zo ver ben ik niet(gaarne volgende keer spoiler tags gebruiken, ik vind ze persoonlijk niet erg.) en soms staat er een bug/glitch/issue list aan de bodem van de pagina met eventuele oplossingen. Je kan ze ook googlen en soms geven ze je commands om die hele quest opnieuw te starten en te resetten, dus erg handig maar vervelend als je bijvoorbeeld in de laatste stuk zit van een lange quest.
Ow sorry! Daar heb ik even niet bij nagedacht! Miss de quest opnieuw starten maar. Ik ging er beetje van uit dat nu toch iedereen wel de masterquest had voltooid haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Captain16Bit schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:08:
[...]

Ow sorry! Daar heb ik even niet bij nagedacht! Miss de quest opnieuw starten maar. Ik ging er beetje van uit dat nu toch iedereen wel de masterquest had voltooid haha.
Het is geen probleem voor mij hoor. ;)

Ik hoop ook dat je de oplossing hebt gevonden voor zijnde quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 28-09 05:17
Hallo,

ik heb Skyrim al een jaartje ofzo, altijd gespeeld met voornamelijk grafische mods, maar krijg nu (na een onderbreking van een half jaar + een nieuwe install, savegame heb ik wel bewaard) de HD 2K texturepack niet meer aan de gang. Na testen blijkt dat ik geen enkele texture-mod aan de gang krijg die gewoon de .bbs-bestanden uit de map Data/textures moet laden... Mods die een .esm hebben, werken wel.

Wat heb ik:
- Skyrim op Steam, geïnstalleerd op C:\program files (x86)\Steam\Steamapps\common\Skyrim
- Gepatcht tot de laatste patch (Gaat automatisch via Steam natuurlijk)
- Dawnguard DLC, wordt ook automatisch via Steam binnengehaald, staat onder het kopje DLC
- Nexus Mod Manager 0.46.0

Specs:
I5 3570k
AMD 7970 3GiB
16GiB ram

Wat heb ik geprobeerd:
Als ik de 5 losse delen van de Skyrim HD 2K texturemod download en deze laat installeren door NMM (bij vragen offie moet "updaten" op No klikken, zodattie ze geheel bij elkaar installeert), heb ik netjes een map Data\textures van een aantal GiB groot. Ingame heb ik echt nog de stock textures.

Dit gebeurt ook als ik bijv. de Serious HD Retexture installeer. Mods die een .ESM hebben komen in de NMM onder Plugins te staan, en werken wel gewoon goed, bijvoorbeeld lightning-mods of mods voor Breezehome.

Het heeft echter prima gewerkt, een jaartje terug. Komt dit doordat Skyrim nu op versie 1.9 zit? Ik lees meer berichten op nexusmods.com dat het kapot is gegaan...

Ik heb het al eerder gespeeld met prima framerate met wél alle grafische mods aan :S

[ Voor 17% gewijzigd door _eXistenZ_ op 23-12-2013 00:25 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

_eXistenZ_ schreef op maandag 23 december 2013 @ 00:19:
Hallo,

ik heb Skyrim al een jaartje ofzo, altijd gespeeld met voornamelijk grafische mods, maar krijg nu (na een onderbreking van een half jaar + een nieuwe install, savegame heb ik wel bewaard) de HD 2K texturepack niet meer aan de gang. Na testen blijkt dat ik geen enkele texture-mod aan de gang krijg die gewoon de .bbs-bestanden uit de map Data/textures moet laden... Mods die een .esm hebben, werken wel.

Wat heb ik:
- Skyrim op Steam, geïnstalleerd op C:\program files (x86)\Steam\Steamapps\common\Skyrim
- Gepatcht tot de laatste patch (Gaat automatisch via Steam natuurlijk)
- Dawnguard DLC, wordt ook automatisch via Steam binnengehaald, staat onder het kopje DLC
- Nexus Mod Manager 0.46.0

Specs:
I5 3570k
AMD 7970 3GiB
16GiB ram

Wat heb ik geprobeerd:
Als ik de 5 losse delen van de Skyrim HD 2K texturemod download en deze laat installeren door NMM (bij vragen offie moet "updaten" op No klikken, zodattie ze geheel bij elkaar installeert), heb ik netjes een map Data\textures van een aantal GiB groot. Ingame heb ik echt nog de stock textures.

Dit gebeurt ook als ik bijv. de Serious HD Retexture installeer. Mods die een .ESM hebben komen in de NMM onder Plugins te staan, en werken wel gewoon goed, bijvoorbeeld lightning-mods of mods voor Breezehome.

Het heeft echter prima gewerkt, een jaartje terug. Komt dit doordat Skyrim nu op versie 1.9 zit? Ik lees meer berichten op nexusmods.com dat het kapot is gegaan...

Ik heb het al eerder gespeeld met prima framerate met wél alle grafische mods aan :S
Laten we gelijk beginnen met je "dirty save file". Heb je nog de zelfde mods als voorheen? Zo niet, dan is er sowieso heel wat mis met je save file. Heb je ook geprobeert een nieuwe game te starten en te kijken of die texture packs wel werken? Ik heb mijn mods altijd apart netjes in een andere map dan waar NMM zelf staat geïnstalleerd. Als je de game op steam hebt en je laat steam back ups maken van je game folder, dan neemt ie meestal ook de wijzigingen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Hee Phntm,

ik heb men saves verplaatst en Skyrim gestart met een new game; probleem blijft bestaan.

Verder heb ik het spel compleet gedeïnstalleerd, alle mappen (ook onder My Documents > My Games) weggegooid, en Skyrim opnieuw geïnstalleerd (vanuit een Steam Backup welliswaar). Daarna heb ik gekeken welke bestanden en mappen nog in de Data-map stonden.

Er stonden geen .esm of .esp-bestanden meer in, alleen de officiële .bsa-bestanden van Skyrim en Dawnguard. Ook de map textures bestond niet meer.

Verder gebruik ik nu BOSS om de volgorde van .esm- en .esp-bestanden te bepalen, die geeft wel wat dirty changes aan die ik zou moeten cleanen met TES5Edit, maar dit zou ik moeten merken in crash2desktop's enzo, niet in het ontbreken van de textures toch? Dat zijn allemaal loose files die achteraf geladen worden.

Bij mijn weten is de load order alsvolgt:

1 - Officiële .bsa files
2 - .esm files van mods
3 - .esp files van mods
4 - losse files uit de Data-map

Ook heb ik het uiteraard zonder mods en met een nieuwe save geprobeerd en met alleen maar de Skyrim HD 2k texture pack. Werkt ook niet :'(

tl;dr:

Texture packs werken niet meer in m'n Skyrim, maar andere (inventory bijv.) mods werken prima. Zowel bij nieuwe of bestaande saves, ook na een reinstall van Skyrim :'(

Ter bevestiging: Zijn er hier mensen die Skyrim 1.9.32.0.8 spelen en die wél gewoon high resolution texture packs kunnen gebruiken?

/edit

Heb álles weggegooid, en ben opnieuw begonnen met het downloaden uit Steam (dus niet via local backup). Over 2 uurtjes zullen we zien of het effect gehad heeft :)

/edit 2

Helaas biedt dit geen oplossing. Heb de boel netjes opnieuw geïnstalleerd van scratch, een new game gestart, het spel afgesloten, de Skyrim HD 2K texture pack geïnstalleerd, weer een spelletje gestart, en het ziet er nog steeds hetzelfde uit.

Ondertussen ben ik al wel flink aan het doordownloaden om álle texture packs voor de Skyrim TexturePackCombiner binnen te harken, áls het werkt, dan gaattie ook gelijk flink aan :9~

Tevens deze howto gevonden, die kunnen we wel aanhouden i.p.v. een verse download.

[ Voor 24% gewijzigd door _eXistenZ_ op 24-12-2013 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Kleine kick; het is wél mogelijk om textures te laden, zoals ik even getest heb met een texture voor de armor die ik toevallig aanhad:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GZvZocRl.jpg
Dat niet alles rood is in de Glass Armor komt omdat de author de helft maar geüpload had, was ook een klacht in de comments, du dat heeft niet met het probleem te maken

Als ik de TexturePackCombiner er op gooi, zie ik ook dingen zoals Septims (muntstukken dus) en een aantal barrels veranderen, maar 95% van alle textures die ik plaats worden niet geladen. Moet ik de .dds-files nog converten omdat de mods ouder zijn en Skyrim ondertussen geüpdate is ofzo?

[ Voor 21% gewijzigd door _eXistenZ_ op 24-12-2013 18:49 ]

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 11:46
Ik word niet veel wijzer van het internet, dus ik vraag het jullie maar.
Werkt 7950 Crossfire (2x) hier goed of of moet ik het met 1 kaart spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik zit met het volgende. Ik wil graag Skyrim ook op de PC van mijn vriendin spelen met exact dezelfde game setup, dus incl. mods. Volstaat het dan als ik het volgende kopieer/uitvoer.

Skyrim opnieuw installeren (steam backup, deze is vanilla)
Installatie van Nexus Mod Manager
Installatie van SKSE in Skyrim map
Installatie van TES5Edit en BOSS
Kopiëren en plakken van Data map
Aanpassen Skyrim.ini en SkyrimPrefs,ini en natuurlijk de Saves kopieren

Is dit voldoende? Kan dit überhaupt? Maar bovenal kan het makkelijker? Kan ik niet gewoon de volledige map "Skyrim" uit STeamapps\common kopieren en plakken of vind steam en/of win 7 dat niet fijn? Leest NMM automatisch de mods? Of moet ik netjes na vanilla installatie alle mods opnieuw installeren en activeren?

Begrijp me niet verkeerd. Ik kan het zelf uitzoeken, maar ik bespaar liever de tijd als iemand anders al een simpele(re) oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsd052
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-04 12:27
seez schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:00:
Ik zit met het volgende. Ik wil graag Skyrim ook op de PC van mijn vriendin spelen met exact dezelfde game setup, dus incl. mods. Volstaat het dan als ik het volgende kopieer/uitvoer.

Skyrim opnieuw installeren (steam backup, deze is vanilla)
Installatie van Nexus Mod Manager
Installatie van SKSE in Skyrim map
Installatie van TES5Edit en BOSS
Kopiëren en plakken van Data map
Aanpassen Skyrim.ini en SkyrimPrefs,ini en natuurlijk de Saves kopieren

Is dit voldoende? Kan dit überhaupt? Maar bovenal kan het makkelijker? Kan ik niet gewoon de volledige map "Skyrim" uit STeamapps\common kopieren en plakken of vind steam en/of win 7 dat niet fijn? Leest NMM automatisch de mods? Of moet ik netjes na vanilla installatie alle mods opnieuw installeren en activeren?

Begrijp me niet verkeerd. Ik kan het zelf uitzoeken, maar ik bespaar liever de tijd als iemand anders al een simpele(re) oplossing heeft.
Aangezen je steam gebruikt en skyrim cloud functie heeft zijn saves kopieren niet nodig.
Je gebruikt al nexus mod manager en die heeft een map waarin alle mods worden gekopierd als backup

Dus ik zou aanraden gewoon een clean install doen vanuit steam,
nexus mod manager installeren,
tes5edit installeren,
skse installeren,

kopier alle backup mods van nexus modmanager naar je vriendin's pc en installer deze.
boss is niet nodig aangezien de load order al werkt dus je hoeft deze alleen over te nemen.
de .ini files aanpassen (zelf ben ik geen voorstander van kopieren maar dit kan ook )(vergeet niet een backup te maken voor dat je kopiert of wijzigingen maakt aan de .ini files)

na installatie zijn je saves van de cloud overgezet en hierdoor zolang je steam altijd na spelen normaal laat afsluiten dan synchroniseerd hij je saves en daardoor kan je op beide pc's altijd doorspelen waar je was zonder dat je dus steeds saves hoeft mee te nemen op usb.

kijk wel even bij steam of dat de optie cloud saves aanstaat.
Dit kan je doen door steam te starten
naar game libery gaan
met je rechter muisknop op skyrim te klikken en properties te selecteren
naar tabblad updates gaan en onder aan kijk of het steam cloud enabled is door een aangevinkt vakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:37
Mijn systeem is:
i7 3770k
16 GB ram
512GB ssd
Voorheen Sapphire HD5770 vapor x
Dell 2713hm 2560x1440
Windows 8.1.1

Ik heb vorige week een Sapphire Radeon r9 290x tri-x gekocht.
Deze werkt in alle spellen erg goed, maar Skyrim gaat ergens de fout in. Sterker nog, na de launcher faalt de renderer.

Zodra ik "options" open worden alle settings op low gezet. Daarnaast kan ik geen resoluties kiezen. Dit veld is blanco. Met het vinkje bij windowed krijg ik Max 1920x1080.

ik heb verschillende drivers geprobeerd.
14.6 bèta, 14.4 en 13. Nog iets. Laatste van vorig jaar.
allemaal hetzelfde probleem.
Ik ga er even vanuit dat het hier niet aan ligt.
wel iedere keer volledig verwijderd.

ik heb skyrim volledig verwijderd en opnieuw binnengehaald.
De ini bestanden onder documents verwijderd.
Maar constant dat die renderer faalt.

ik kan uiteraard in de in zoeken naar de aa en af instellingen. Maar daar gaat die renderer niet mee werken.

enige wat ik tegenkom is mensen met meerdere schermen waarbij het bovenstaande gebeurd.
Daar niet echt op een oplossing gekomen.
Het zou wel kunnen omdat ik iets las over Max 1920x1080. Maar daar start hij in windowed mode ook niet mee op.

Ik las nu net iemand die het probleem had en daar de ini files read-only stonden onder Documents.
Ik heb deze bestanden verwijderd gisteren, dus dat lijkt me sterk.
Wat ik nog zou kunnen proberen is nog vcredist, directx etc opnieuw installeren.

En deze nog proberen.
Denk dat ik het niet zo rigoreus heb gedaan. :P
I had the same problem with my 7970 and deleting all local content through steam then redownloading didn't work. What I had to do was manually go into the steamapps folder and delete everything.

While I was looking through the steamapps folder to see what was still left, I noticed a ATI dll file I remember sticking in there for crossfire to work when Skyrim first came out. I think that might have been the issue.

[ Voor 23% gewijzigd door Arunia op 03-06-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:37
Uiteindelijk Windows 8 maar opnieuw geinstalleerd. Toen werkte het wel probleemloos.
Denk dat er ergens iets niet goed ging in de drivers. Maar who knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Is het eigenlijk ook mogelijk om na een schone install van Windows7 op een nieuws SSD, de bestanden die niet in My Games staan maar in Local en Roaming te kopiëren naar de SSD?

Of moet ik om de game, incl mijn game safes, weer aan de praat te krijgen, de game en de mods weer op nieuw installeren? Na een vierde keer frummelen met een nieuwe game setup, vraag ik mij namnelijk af of dat niet sneller en/of handiger kan.

Mijn vorige Windows setup staat namelijk nog geheel intact op de HDD, die eerst in mijn pc zat.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 13:15
Kan iemand mij vertellen wat er mis is met mijn shadows?

YouTube: Skyrim Shadows

Skyrim.ini:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
[General]
sLanguage=ENGLISH
fdefaultfov=100
uInterior Cell Buffer=16
uExterior Cell Buffer=64
uGridsToLoad=7
iPreloadSizeLimit=51380224

[Display]
fShadowLODMaxStartFade=1000.0
fSpecularLODMaxStartFade=2000.0
fLightLODMaxStartFade=3500.0
iShadowMapResolutionPrimary=2048
bAllowScreenshot=1

[Audio]
fMusicDuckingSeconds=6.0
fMusicUnDuckingSeconds=8.0
fMenuModeFadeOutTime=3.0
fMenuModeFadeInTime=1.0

[Grass]
bAllowCreateGrass=1
bAllowLoadGrass=0
iMinGrassSize=120

[GeneralWarnings]
SGeneralMasterMismatchWarning=One or more plugins could not find the correct versions of the master files they depend on. Errors may occur during load or game play. Check the "Warnings.txt" file for more information.

[Archive]
sResourceArchiveList=Skyrim - Misc.bsa, Skyrim - Shaders.bsa, Skyrim - Textures.bsa, Skyrim - Interface.bsa, Skyrim - Animations.bsa, Skyrim - Meshes.bsa, Skyrim - Sounds.bsa
sResourceArchiveList2=Skyrim - Voices.bsa, Skyrim - VoicesExtra.bsa

[Combat]
fMagnetismStrafeHeadingMult=0.0
fMagnetismLookingMult=0.0

[Papyrus]
fPostLoadUpdateTimeMS=500.0
bEnableLogging=0
bEnableTrace=0
bLoadDebugInformation=0
[Water]
bReflectLODObjects=1
bReflectLODLand=1
bReflectSky=1
bReflectLODTrees=1

SkyrimPrefs.ini:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
[General]
fBrightLightColorB=1.0000
fBrightLightColorG=1.0000
fBrightLightColorR=1.0000
iStoryManagerLoggingEvent=-1
bEnableStoryManagerLogging=0
[Imagespace]
bDoDepthOfField=1
iRadialBlurLevel=2
[Display]
iBlurDeferredShadowMask=3
fInteriorShadowDistance=3000.0000
fShadowDistance=8000.0000
iShadowMapResolutionSecondary=1024
iShadowMapResolutionPrimary=2048
iShadowSplitCount=2
iMaxAnisotropy=16
fLeafAnimDampenDistEnd=4600.0000
fLeafAnimDampenDistStart=3600.0000
fTreesMidLODSwitchDist=10000000.0000
fGamma=1.0000
fDecalLOD2=1500.0000
fDecalLOD1=1000.0000
fSpecularLODStartFade=2000.0000
fShadowLODStartFade=1000.0000
fLightLODStartFade=3500.0000
iTexMipMapMinimum=0
iTexMipMapSkip=0
iWaterMultiSamples=0
iMultiSample=16
iShadowMode=3
bTreesReceiveShadows=1
bDrawLandShadows=1
bFull Screen=1
iSize H=1080
iSize W=1920
fMeshLODFadePercentDefault=1.2000
fMeshLODFadeBoundDefault=256.0000
fMeshLODLevel2FadeTreeDistance=2048.0000
fMeshLODLevel1FadeTreeDistance=2844.0000
fMeshLODLevel2FadeDist=10000000.0000
fMeshLODLevel1FadeDist=10000000.0000
iScreenShotIndex=2
bShadowMaskZPrepass=0
bMainZPrepass=0
iMaxSkinDecalsPerFrame=25
iMaxDecalsPerFrame=100
bFloatPointRenderTarget=1
sD3DDevice="NVIDIA Geforce 8800 GS"
bFXAAEnabled=0
iShadowMapResolution=4096
fShadowBiasScale=0.1500
iShadowMaskQuarter=4
iAdapter=0
iPresentInterval=0
iShadowFilter=4
bShadowsOnGrass=1
bTransparencyMultisampling=0
bDeferredShadows=1
bDrawShadows=1
[Grass]
b30GrassVS=0
fGrassStartFadeDistance=7000.0000
fGrassMaxStartFadeDistance=25000.0000
fGrassMinStartFadeDistance=10000.0000
[MAIN]
bGamepadEnable=1
bCrosshairEnabled=1
fHUDOpacity=1.0000
bSaveOnPause=1
bSaveOnTravel=1
bSaveOnWait=1
bSaveOnRest=1
fSkyCellRefFadeDistance=150000.0000
[GamePlay]
bShowFloatingQuestMarkers=1
bShowQuestMarkers=1
iDifficulty=2
[Interface]
bDialogueSubtitles=1
bGeneralSubtitles=1
fMouseCursorSpeed=1.0000
bShowCompass=1
[Controls]
fGamepadHeadingSensitivity=1.0000
fMouseHeadingSensitivity=0.0125
bAlwaysRunByDefault=1
bInvertYValues=0
bGamePadRumble=1
bMouseAcceleration=1
bUseKinect=0
[Particles]
iMaxDesired=750
[SaveGame]
fAutosaveEveryXMins=15.0000
[AudioMenu]
fAudioMasterVolume=1.0000
fVal7=1.0000
uID7=0
fVal6=1.0000
uID6=0
fVal5=1.0000
uID5=0
fVal4=1.0000
uID4=0
fVal3=1.0000
uID3=94881
fVal2=0.6000
uID2=466532
fVal1=1.0000
uID1=554685
fVal0=0.8000
uID0=1007612
[Clouds]
fCloudLevel2Distance=262144.0000
fCloudLevel1Distance=32768.0000
fCloudLevel0Distance=16384.0000
fCloudNearFadeDistance=9000.0000
[TerrainManager]
fTreeLoadDistance=75000.0000
fBlockMaximumDistance=250000.0000
fBlockLevel1Distance=70000.0000
fBlockLevel0Distance=35000.0000
fSplitDistanceMult=1.5000
bShowLODInEditor=0
[NavMesh]
fObstacleAlpha=0.5000
fCoverSideHighAlpha=0.8000
fCoverSideLowAlpha=0.6500
fEdgeFullAlpha=1.0000
fEdgeHighAlpha=0.7500
fEdgeLowAlpha=0.5000
fTriangleFullAlpha=0.7000
fTriangleHighAlpha=0.3500
fTriangleLowAlpha=0.2000
fLedgeBoxHalfHeight=25.0000
fEdgeDistFromVert=10.0000
fEdgeThickness=10.0000
fPointSize=2.5000
[Trees]
bRenderSkinnedTrees=1
uiMaxSkinnedTreesToRender=20
[Decals]
uMaxDecals=1000
bDecals=1
bSkinnedDecals=1
uMaxSkinDecals=100
uMaxSkinDecalsPerActor=60
[LOD]
fLODFadeOutMultObjects=15.0000
fLODFadeOutMultItems=15.0000
fLODFadeOutMultActors=15.0000
fLODFadeOutMultSkyCell=1.0000
[Launcher]
bEnableFileSelection=1
bShowAllResolutions=1
uLastAspectRatio=3
[BlurShaderHDR]
bDoHighDynamicRange=1
[BlurShader]
bUseBlurShader=0
[Water]
iWaterReflectHeight=512
iWaterReflectWidth=512
bUseWaterDisplacements=1
bUseWaterRefractions=1
bUseWaterReflections=1
bUseWaterDepth=1

Hier een lijst van mijn mods:

# This file is used by Skyrim to keep track of your downloaded content.
# Please do not modify this file.
Unofficial Skyrim Patch.esp
Dawnguard.esm
Unofficial Dawnguard Patch.esp
HearthFires.esm
Dragonborn.esm
Unofficial Dragonborn Patch.esp
HighResTexturePack01.esp
HighResTexturePack02.esp
HighResTexturePack03.esp
breezehomelightingfix.esp
better dynamic snow.esp
rainbows.esp
Improved Combat Sounds v2.2.esp
enhancedlightingforrealisticlighting.esp
staticmeshimprovementmod.esp
staticmeshimprovementmod-part2.esp
staticmeshimprovementmod-part3.esp
staticmeshimprovementmod-part4.esp
staticmeshimprovementmod-part5.esp
staticmeshimprovementmod-part6.esp
Auto Unequip Ammo.esp
better embers.esp
BirdsHFclean.esp
hdplants+herbs.esp
lanterns of skyrim - all in one.esp
lockpickpro.esp
unlimitedbookshelves.esp
mainmenuspinningskyrimemblem.esp
moredragonloot.esp
morevillageanimals.esp
wetandcold.esp
Footprints.esp
iHUD.esp
Immersive Weapons.esp
betterdawnstar.esp
bettermarkarthexterieur.esp
betterwinterhold.esp
markarth_plus.esp
run for your lives.esp
when vampires attack.esp
treehouse.esp
whiterunexenhanced.esp
distant detailhf.esp
faster vanilla horses.esp
lush grass and trees.esp
convenient horses.esp
dd - enhanced blood main.esp
dD-Dragonborn-Dawnguard-EBT Patch.esp
TimingIsEverything.esp
TimingIsEverything_RunForYourLives_Patch.esp
unreadbooksglow.esp
riverwoodenhancedplugin.esp
taveriften.esp
tavesolitude.esp
tavewindhelm.esp
whiteruninenhanced.esp
tavefalkreath.esp
sos - the dungeons.esp
sos - the wilds.esp
sos - civilization.esp
dovahkiinrelax.esp
private_nokillblur_test.esp
ArmoredSprint.esp
followers keep up.esp
reduced distance npc greetings.esp
followerwander2.esp
marriagemod - alpha v3.esp
dd - realistic ragdoll force - realistic.esp
Immersive Interiors.esp
purewaters.esp
Waves.esp
barenziahquestmarkers.esp
minemapmarkers.esp
smakit_house_markers.esp
bettertrading.esp
SkyUI.esp
saturationboost.esp

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allen.

Laatst in de steamsale de volledige Skyrim collectie gekocht. Ik had eerst al Skyrim maar dan zonder DLCs. Nu start mijn Skyrim niet meer op via SKSE. Hij blijft gewoon hangen op het zwart scherm voor het Bethesda logo. Alleen als ik al mijn mods uitschakel doet hij het weer en als ik ze dan 1 voor 1 activeer dan doet hij het 1x en daarna niet meer. Weet een van jullie hoe ik mijn hele mod setup kan verzenden? (In een documentje).

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09 07:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Zo, even een oude koe uit de sloot halen... aangezien in het Skyrim topic toch duidelijk wordt gesteld dat technische issues hier thuishoren ;)

Ben naar aanleiding van het Skyrim topic al de hele avond bezig met het installeren van mods voor dat Skyrim Beautification Project... en nu na het afronden van de 'mods for environment' crasht 'ie net na het Bethesda logo. Dat heeft ongetwijfeld te maken met een mod die ergens een exception genereert.... maar welke van de 100 is het?

Logging is inmiddels aangezet, maar daar heb ik bijzonder weinig aan... schijnt ook nog een SKSE-specifiek te zijn, alhoewel ik deze CTD to krijg als ik 'm gewoon via de launcher start. In de logging vind ik dit:
[02/25/2015 - 08:18:11PM] Papyrus log opened (PC)
[02/25/2015 - 08:18:11PM] error: Native function GetUseSound in empty state does not match existing signature on linked type Potion. Function will not be bound.
[02/25/2015 - 08:18:11PM] Update budget: 1.200000ms (Extra tasklet budget: 1.200000ms, Load screen budget: 500.000000ms)
[02/25/2015 - 08:18:11PM] Memory page: 128 (min) 512 (max) 76800 (max total)
Een manier van onderzoeken is natuurlijk alle mods stuk voor stuk in omgekeerde volgorde weer deactiveren, wat een k-klus is. Ik hoop dat ook dat er een betere manier is om achter de boosdoener te komen... alvast bedankt voor de hulp!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste