Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Heeft iemand sinds een paar maanden ook alleen maar CTD's ?

Ik heb heel lang met heel veel plezier Skyrim gespeeld. Een half jaar geleden WinXP ge-upgrade naar Win8, twee maanden probleemloos gespeeld en nu sinds een maand of drie kan ik maar een paar minuten spelen en het spel crashed...
Opnieuw geïnstalleerd, geen mods aan, drivers bijgewerkt... Het helpt allemaal niks. :(

Soms een CTD bij fasttravel, soms bij binnengaan van een gebouw, soms gewoon tijdens het lopen... Dan weer midden op een plek met wat meer NPC's, dan weer als ik alleen ben...

Ik kom op het punt dat ik bijna wil stoppen met Skyrim, maar vind dat eigenlijk zonde... Vandaar mijn vraag of iemand hier last van heeft/iets over gelezen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:45

Distortion

Bottle to Throttle

strider1007 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:43:
Heeft iemand sinds een paar maanden ook alleen maar CTD's ?
Dit probleem had ik op een gegeven moment ook, maar ik heb wel meer dan 100 mods geactiveerd, waaronder veel high-res textures. Ik heb toen deze tool gebruikt, en vanaf dat moment geen ctd`s meer gehad.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
Das een mooi tooltje, die ga ik ook eens gebruiken (preventief).

Ik heb een ander probleem: ik heb mijn game helemaal opnieuw geinstalleerd, en ik heb (Realvision ENB instructies) Climates of Tamriel, Supreme Storms for COT, Realistic Sun for COT en COT Weather Patch proberen te installeren, de Option A-lijst zeg maar
Die laatste echter lukt niet: zodra ik deze installeer stopt het spel direct na de introvideo (logo)

Nu is het me ook niet duidelijk of ik COT nu helemaal "default" moet installeren (zonder donkererdere nachten) en COT-WP mét donkere nachten, maar ik heb een aantal varianten geprobeerd en telkens zonder resultaat.
Wie heeft hier ervaring mee?

Nu moet ik zeggen dat ik niet exact Realvision gebruik, maar de http://www.skyrim-beautif...ct.com/mods/enb/index.htm variant. Dat is ENB 2.41, maar ik heb niet het idee dat dat het probleem is (omdat dat gewoon ENB 2.41 is met een bepaalde setting, RealvisionENB is ook 2.41)

edit: al gefixed, ws. toch e.o.a. verkeerde selectie gemaakt

[ Voor 22% gewijzigd door Stefke op 29-12-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Nu online
Distortion schreef op zondag 29 december 2013 @ 09:09:
[...]

Dit probleem had ik op een gegeven moment ook, maar ik heb wel meer dan 100 mods geactiveerd, waaronder veel high-res textures. Ik heb toen deze tool gebruikt, en vanaf dat moment geen ctd`s meer gehad.
Dank voor de tip... Geen CTD's meer na een paar minuten... Het spel loopt nu al muurvast tijdens het opstarten :)

Maar weer een herinstallatie doen en verder zoeken. Dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:01

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Wist je dat als je simpelweg skyrim uninstalled en herinstalleert dat je config files niet schoon zijn. Voor een complete schone installatie moet je niet alleen die .ini bestanden in mijn documenten weggooien, maar ook in je user/appdata/local de skyrim map legen. Daarin staat namelijk nog de load order van je vorige installatie.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Nu online
Blisterin_Bull schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:17:
Wist je dat als je simpelweg skyrim uninstalled en herinstalleert dat je config files niet schoon zijn. Voor een complete schone installatie moet je niet alleen die .ini bestanden in mijn documenten weggooien, maar ook in je user/appdata/local de skyrim map legen. Daarin staat namelijk nog de load order van je vorige installatie.
Klopt, dat had ik al een keer eerder ontdekt... Na een nieuwe installatie ging ik verder op het level waar ik gebleven was... 8)7

Ik zoek rustig verder... Bedankt voor alle tips, btw..

Edit: Het lijkt beter. Ik heb de Nexus Mod Manager ook verwijderd, en daarmee ook de mods ( ze waren uitgeschakeld, maar toch..)

Net de intro in 1x uit kunnen spelen... *O*

[ Voor 12% gewijzigd door strider1007 op 29-12-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Kun je die intro nog overslaan (bijv. tot het moment dat je je karakter opbouwt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

In principe niet. Maar met de mod Alternate Start - Live Another Life kan je wel snel een nieuwe character aanmaken. Zodra je aan de main quest wilt beginnen ga je naar Helgen enz...

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:25:
Das een mooi tooltje, die ga ik ook eens gebruiken (preventief).
Ik heb een ander probleem: ik heb mijn game helemaal opnieuw geinstalleerd, en ik heb (Realvision ENB instructies) Climates of Tamriel, Supreme Storms for COT, Realistic Sun for COT en COT Weather Patch proberen te installeren, de Option A-lijst zeg maar
Die laatste echter lukt niet: zodra ik deze installeer stopt het spel direct na de introvideo (logo)
Op de Realvision ENB pagina staan screenshots hoe de verschillende mods te configureren.
Als je een CTD krijgt vlak na het logo is het eigenlijk altijd een probleem met de load order of je hebt iets geactiveerd in een mod voor een andere mod die je niet hebt geinstalleerd.
Een handige tool om te kijken wanneer het mis gaat als je een CTD bij het logo krijgt is TES5Edit

btw
Heeft iemand Supreme Storms werkend in combinatie met ENB Realvision?
Ik heb nu alles voor de tweede maal geinstalleerd maar het werkt nog niet. Als ik nu fw c8220 in de console type om te testen krijg ik nogsteeds vanilla regen :/
Ik zie wel op de pagina het volgende staan: "activate it by the Menu Launcher and enjoy!" ik snap echter niet echt wat hier nu mee bedoeld wordt. De mod is een plugin file en twee texture files.. wat/hoe valt hier aan te activeren behalve dan de plugin in je load order zetten natuurlijk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blisterin_Bull schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:08:
In principe niet. Maar met de mod Alternate Start - Live Another Life kan je wel snel een nieuwe character aanmaken. Zodra je aan de main quest wilt beginnen ga je naar Helgen enz...
En het helpt heel erg met roleplayen :Y
Ik vind het echt een supertoffe mod :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

stefijn schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:29:
Er zijn zowieso al "unofficial patches" voor Skyrim en alle DLC. Daarmee worden vast al een heleboel van dat soort problemen verholpen. Heb je daar last van, dan moet je toch echt gaan modden.

edit: ook de Legendary edition gekocht in de Autumn sale afgelopen week :)
moi aussi, 13 e voor alle dlc en game was iets te mooie actie :*) helaas nog niet veel tijd voor maar komende tijd komt dat wel. moet toch nog alle mods installen etc.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
anandus schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:43:
[...]

En het helpt heel erg met roleplayen :Y
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is ideaal als je savegames hebt voor voor verschillende roles/leefstijl. Dus voor een dief speelstijl heb je een savegame waarmee je alleen bezig houdt met... stelen, de thieves guild en dark brotherhood quests. Dus je helemaal niet bezig houden met magic levelen en dergelijke. Daar heb je dan weer een andere character/save voor, waarmee je hoofdzakelijk de magic skill tree en College of Winterhold questlijn doet. Voor ervaren spelers... of spelers die het spel al gaar gespeeld hebben, zoals ik (1250 hours played, woohoo) is een "mannetje van alles" erg saai en oninteressant, los van redenen zoals overpowered.
Mijn vorige playthrough vond ik nog het meest geslaagd, alhoewel ik niet veel mods gebruikte;
Frostfall, Realistic Needs and Diseases, Hunterborn, Cloaks of Skyrim, SkyUI, Unofficial Patches, Footprints, Harvest Overhaul en als laatste Skyrim Redone. In het begin erg moeilijk om langer dan 5-10 minuten in de koude bergen te overleven zonder een reserve fur/leather armor set. Dus vaak switchen van armor sets van gevecht in koude gebieden. Hout sprokkelen om een kampvuur te maken bij je tent als het donker word, want anders vries je of dood, of word je wakker met een ziekte of twee. Na verloop van tijd wordt je iets doorgewinterder.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:39:
[...]

Heeft iemand Supreme Storms werkend in combinatie met ENB Realvision?
Ik heb nu alles voor de tweede maal geinstalleerd maar het werkt nog niet. Als ik nu fw c8220 in de console type om te testen krijg ik nogsteeds vanilla regen :/
Ik zie wel op de pagina het volgende staan: "activate it by the Menu Launcher and enjoy!" ik snap echter niet echt wat hier nu mee bedoeld wordt. De mod is een plugin file en twee texture files.. wat/hoe valt hier aan te activeren behalve dan de plugin in je load order zetten natuurlijk? :?
Ik. Geen idee wat ik hiervoor speciaal gedaan heb. Sterker nog, ik heb zojuist handmatig een ENB-versie helemaal verwijderd, en de Realvision Performance option A geinstalleerd, en daarna weer achter elkaar COT, Supreme Storms, Extended Snow System en nog wat zaken en ik krijg wel slecht weer als ik dat commando uitvoer.

Maar..ik heb een soortgelijk probleem: ik heb nu Flora Overhaul en ik wil ook Grass on Steriods, maar die laatste heeft geen enkel effect (ook niet als dat de enige grassmod is die ik gebruik), terwijl ik precies doe wat er in de instructies staat

edit: nee toch niet, ik denk dat ik ook gewoon de oude regen heb

edit2: toch wel, zojuist in de stromende regen buiten gestaan. Het was nog nacht ook, ik zag werkelijk helemaal niets :)

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 01-01-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:37:
[...]

Ik. Geen idee wat ik hiervoor speciaal gedaan heb. Sterker nog, ik heb zojuist handmatig een ENB-versie helemaal verwijderd, en de Realvision Performance option A geinstalleerd, en daarna weer achter elkaar COT, Supreme Storms, Extended Snow System en nog wat zaken en ik krijg wel slecht weer als ik dat commando uitvoer.

Maar..ik heb een soortgelijk probleem: ik heb nu Flora Overhaul en ik wil ook Grass on Steriods, maar die laatste heeft geen enkel effect (ook niet als dat de enige grassmod is die ik gebruik), terwijl ik precies doe wat er in de instructies staat

edit: nee toch niet, ik denk dat ik ook gewoon de oude regen heb

edit2: toch wel, zojuist in de stromende regen buiten gestaan. Het was nog nacht ook, ik zag werkelijk helemaal niets :)
Ik heb Realvision en de ENBseries geupdate en nu werkt Supreme Storms wel... waarschijnlijk toch iets niet goed in de ini files.
Supreme Storms weer te forceren door "sw" of "fw" met de indentifier van de CoT te gebruiken werkte bij mij altijd wel, het probleem zat het in om supreme storms ook mee te krijgen in de weer roulatie routine van Skyrim.

Sindskort Better Vampires mod geinstalleerd. Moet zeggen dat als je als vampire speelt deze overhaul bijna onmisbaar is. Kan zo een beetje alles instellen wat los en vast zit. Belangrijkste punten die deze mod aanpast vind ik de reverse strength en sunlight damage wat er voor zorgt dat vampire ook meer als vampire aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Die aanroep lijkt dan niet te werken, want met die code kreeg ik default regen leek het, maar die tweede regenbui was spontaan

Ik heb alle mods verwijderd en ook Realvision ENB. RV ENB is geupdate en kan nu via NMM geinstalleerd worden!
Daarna alles weer geinstalleerd, juiste loadorder en alles draait prima. Nu bezig om SkyRe en nog wat zaken te installeren en dan zijn we onderhand klaar om te beginnen :)

Enige wat ik nu niet begrijp: RV ENB performance heeft bij mij geen FSAA.

De ini
EnableEdgeAA=true
EnableTemporalAA=false
EnableSubPixelAA=false
EnableTransparencyAA=false

Nu heb ik TemporalAA op true gezet en nu heb ik wel FSAA. Het vreemde is alleen dat ik met RV ENB full FX wel FSAA heb en de ini dan ook bovenstaande settings heeft!?

Verder heb ik ook de Real Clouds mod geinstalleerd, werkelijk prachtig! Als je nu op een vlakte staat en je ziet in de verte de regenbuien hangen, de zon die door de wolken schijnt, echt niet normaal.
Alleen; weet iemand of deze mod nog weersafhankelijk is? Zou wel moeten volgens de beschrijving maar iIk heb het idee dat je nu altijd overal een heleboel wolken hebt en dat het dus nooit meer een stralende dag wordt. Als dat niet zo is, is deze misschien nog in te stellen zodat er wat minder wolken zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 02-01-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Ik heb ook maar eens Skyrim gekocht, wat een koopje op steam :D!

Ik ben ook meteen gaan googlen naar graphic update mods, echter zijn die er zoveeeel =.=. Ik kan gewoon bijna niet kiezen wat beter en alles dekkend is (genoeg filmpjes en screenshots of nexus en youtube)......
Is er geen soort van total overhaul mod, zoals op morrowind??

Groetjes en fijne nacht :P!

[ Voor 19% gewijzigd door Squishie op 03-01-2014 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Squishie schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 02:45:

Ik ben ook meteen gaan googlen naar graphic update mods, echter zijn die er zoveeeel =.=. Ik kan gewoon bijna niet kiezen wat beter en alles dekkend is (genoeg filmpjes en screenshots of nexus en youtube)......

Zag ook dat hij maar 8 euro was op steam, maar aangezien ik al m'n games fysiek wil hebben heb ik hem vandaag voor 17 euro gekocht bij de bart smit :+

Dan nog is het een koopje!

Ik koop al mijn games fysiek, ook plunder ik uiteraard de Steam sales <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zoveel mensen, zoveel wensen. Dus, nee... er is geen alles-in-één pakket.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gezegd zoveel mensen zoveel wensen... en zo veel verschillende systemen.
Je moet wel logisch en realistisch blijven nadenken, de ene na de andere 4K resolutie mod installeren op een systeem is vragen om problemen (en dan heb ik het nog niet eens over de 3.1GB CTD)
Zelfde geld voor mods met scripts. tientallen mods installeren waar zware scripts in zitten is ook vragen om problemen. (en save game issues)

Je kan eens kijken naar Gopher's Beginner's Guide to Modding Skyrim
Heb je in ieder geval een goede basis en vandaar uit kan je dan mods aanpassen/toevoegen.

Als je echt gaat modden kan ik je programma's zoals Nexus Mod Manager, TES5Edit, BOSS, SPM, en Notepad++ aanbevelen.
Je kan eigenlijk niet zonder een mod manager als NMM. Als je meerdere mods hebt is het bijna niet mogelijk om handmatig bij te houden welke files bij welke mod horen.... wat noodzakelijk is als je mods wil aanpassen of compleet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

gister het spel gekocht en aangezien ik geen zin heb om te betalen voor een website zoals nexus heb ik gister wat mods uit de workshop gedownload/geinstalleerd. schijnt bij lange na niet zo mooi te zijn als de nexus mods maar het is wel Heeeul simpel om te installeren en eventueel weer te verwijderen.

en na het installeren vond ik de game er toch al stukken beter uit zien als vanilla dus ik ben tevreden.
heb nu zo`n 12 mods geinstalleerd en ga vanavond nog even verder speuren naar leuke mods :D

[ Voor 24% gewijzigd door Freakiebeakie op 03-01-2014 12:12 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakiebeakie schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:11:
gister het spel gekocht en aangezien ik geen zin heb om te betalen voor een website zoals nexus heb ik gister wat mods uit de workshop gedownload/geinstalleerd. schijnt bij lange na niet zo mooi te zijn als de nexus mods maar het is wel Heeeul simpel om te installeren en eventueel weer te verwijderen.

en na het installeren vond ik de game er toch al stukken beter uit zien als vanilla dus ik ben tevreden.
heb nu zo`n 12 mods geinstalleerd en ga vanavond nog even verder speuren naar leuke mods :D
Nexus is gratis.
Je moet een account aanmaken om de NMM te kunnen downloaden en gebruiken. Tijdens het aanmaken gewoon geen enkele subscription selecteren en dan is het gratis :)
Je download wordt dan wel gecapped op 1MB/s maar dat vind ik persoonlijk niet zo heel erg boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:23:
[...]

Zoals gezegd zoveel mensen zoveel wensen... en zo veel verschillende systemen.
Je moet wel logisch en realistisch blijven nadenken, de ene na de andere 4K resolutie mod installeren op een systeem is vragen om problemen (en dan heb ik het nog niet eens over de 3.1GB CTD)
Zelfde geld voor mods met scripts. tientallen mods installeren waar zware scripts in zitten is ook vragen om problemen. (en save game issues)

Je kan eens kijken naar Gopher's Beginner's Guide to Modding Skyrim
Heb je in ieder geval een goede basis en vandaar uit kan je dan mods aanpassen/toevoegen.

Als je echt gaat modden kan ik je programma's zoals Nexus Mod Manager, TES5Edit, BOSS, SPM, en Notepad++ aanbevelen.
Je kan eigenlijk niet zonder een mod manager als NMM. Als je meerdere mods hebt is het bijna niet mogelijk om handmatig bij te houden welke files bij welke mod horen.... wat noodzakelijk is als je mods wil aanpassen of compleet verwijderen.
Het probleem is dat ik geen dingen "met veel handmatig gedoe" moet gaan uitzoeken en configureren. Ik wil gewoon lekker kunnen spelen met zeer mooie graphics :)!

Dit is niet als lui bedoelt, maar wil niet in het probleem vallen net zoals x jaar geleden met morrowind, dat ik meer aan het debuggen ben van mods, dan dat ik aan het spelen ben |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Squishie op 03-01-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Blisterin_Bull schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 05:04:
[...]

Zoveel mensen, zoveel wensen. Dus, nee... er is geen alles-in-één pakket.
Klopt helemaal.

Overigens heb ik mijn mod-lijstje gebaseerd op de mods die Logan van RazeTheW0rld/Tek Syndicate toe past in deze video:

YouTube: Logan's Skyrim Mod List & ENB Settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Squishie schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:29:
[...]

Het probleem is dat ik geen dingen "met veel handmatig gedoe" moet gaan uitzoeken en configureren. Ik wil gewoon lekker kunnen spelen met zeer mooie graphics :)!

Dit is niet als lui bedoelt, maar wil niet in het probleem vallen net zoals x jaar geleden met morrowind, dat ik meer aan het debuggen ben van mods, dan dat ik aan het spelen ben |:(
Dan moet je niet modden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ow ok ik dacht toen ik op die pagina kwam dat ik alleen kon kiezen uit een aantal betaalde vormen en niet een gratis versie, thnx for the info . ga er vanavond meteen mee aan de slag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Nadeel van Skyrim workshop is ook dat mods niet per definitie in de optimale load order wordt gezet. Alhoewel, dat doet NMM ook niet voor alle mods, dus moet je alsnog BOSS draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door Blisterin_Bull op 03-01-2014 14:53 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

boss draaien? , ik ging er vanuit dat als ik spul uit de workshop installeerde dat het goed zou werken maar blijkbaar niet.

ben ook niet i9emand die veel tijd in het modden wil steken , ik wil gewoon mooie graphics en vooral gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

;D Ben toch maaar de filmpjes gaan kijken en wat mods gaan downloaden.

Het lijstje die ik tot nu toe aan het binnenhalen in deze volgorde::

RealVision ENB
Skyrim hd 2k textures
Unofficial patches (incl. die van DLC's)
ApachiiHair
Quality world map with roads
SKYUI
WATER Redux

Ik hoop dat ik het in de juiste volgorde doe :)!

edit:
Hoe kan je eigenlijk op een correcte manier achterhalen welke volgorde optimaal is?

edit2:
Heeft er iemand nog een goede mod, naast apachiihair voor character creation? Daarmee bedoel ik goede presets oid?

[ Voor 24% gewijzigd door Squishie op 03-01-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:58
Squishie schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:02:
;D Ben toch maaar de filmpjes gaan kijken en wat mods gaan downloaden.

Het lijstje die ik tot nu toe aan het binnenhalen in deze volgorde::

RealVision ENB
Skyrim hd 2k textures
Unofficial patches (incl. die van DLC's)
ApachiiHair
Quality world map with roads
SKYUI
WATER Redux

Ik hoop dat ik het in de juiste volgorde doe :)!

edit:
Hoe kan je eigenlijk op een correcte manier achterhalen welke volgorde optimaal is?

edit2:
Heeft er iemand nog een goede mod, naast apachiihair voor character creation? Daarmee bedoel ik goede presets oid?
Ordenen doet boss zelf goed, aaan de hand van een zgn. userlist. Als je ook even de Boss Userlist Manager download ben je vrijwel zeker van een goede ordening.

Na het draaien van Boss opent je browser, waar je eventuele fouten kunt napluizen. Zo heeft ie ook aan welke mods je best eens door TES5EDIT gooit, dan krijg je minder kans op crashes.

Veel (lees-) werk, dat wel maar dan heb je ook alle grafische pracht!

Leesvoer (eigenlijk verplicht als je wil gaan modden): http://wiki.step-project.com/STEP:2.2.7 (vanaf 1.E. een overzicht van de nodige software)

STEP is ook een aanrader, geeft een overzicht van hoe te modden en welke mods (vaak ook niet-grafische) je kunt gebruiken, maar dan ben je wel een paar avondjes zoet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Squishie schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:02:
Wat bedoel je met goede presets? Van die "mooie vrouwen" zoals op plaatjes? Meeste mensen zijn erg geheimzinnig over hun presets, op het vrijgeven van informatie mbt gebruikte mods na. Kost namelijk wat tijd om een goeie model te creëren in "enhanced character edit".

[ Voor 5% gewijzigd door Blisterin_Bull op 03-01-2014 15:48 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

jastas schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:38:
[...]

Ordenen doet boss zelf goed, aaan de hand van een zgn. userlist. Als je ook even de Boss Userlist Manager download ben je vrijwel zeker van een goede ordening.

Na het draaien van Boss opent je browser, waar je eventuele fouten kunt napluizen. Zo heeft ie ook aan welke mods je best eens door TES5EDIT gooit, dan krijg je minder kans op crashes.

Veel (lees-) werk, dat wel maar dan heb je ook alle grafische pracht!

Leesvoer (eigenlijk verplicht als je wil gaan modden): http://wiki.step-project.com/STEP:2.2.7 (vanaf 1.E. een overzicht van de nodige software)

STEP is ook een aanrader, geeft een overzicht van hoe te modden en welke mods (vaak ook niet-grafische) je kunt gebruiken, maar dan ben je wel een paar avondjes zoet... :)
Thx voor de info. Ik heb al die graphic mods erbij gedownload, moet zeggen dat het niet trager is geworden, maar echt zoveel mooier ook niet zoals op de screenshots :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
Squishie schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:16:

Thx voor de info. Ik heb al die graphic mods erbij gedownload, moet zeggen dat het niet trager is geworden, maar echt zoveel mooier ook niet zoals op de screenshots :S
vreemd, bij mij wel ;)
Heb je de "ultra" settings genomen in de skyrim launcher?

"Static mesh improvement" , skyrim flora overhaul" en "water" doen veel bij mij, ook climates of tamriel is de max!

Op http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/topalltime/?adult=2 zie je de meest gedownloade mods (best dan Nexus mod manager nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

jastas schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:22:
[...]

vreemd, bij mij wel ;)
Heb je de "ultra" settings genomen in de skyrim launcher?

"Static mesh improvement" , skyrim flora overhaul" en "water" doen veel bij mij, ook climates of tamriel is de max!

Op http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/topalltime/?adult=2 zie je de meest gedownloade mods (best dan Nexus mod manager nemen)
Yup, die hebk ook allemaal, merk amper iets aan performance :P....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

mwah, met een paar leuke mods heb je over het algemeen geen grote problemen en kan je 1x even een avondje bezig en dan los in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squishie schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:16:
[...]

Voor echte eyecandy moet gaan kijken naar ENB zoals een RealVision of Sharpshooters. ENB zelf bevat geen textures maar het voegt allerlei filers en post processing toe aan Skyrim waardoor het er en stuk beter uitziet icm de high resolution texture packs en lightning overhauls.

ENB is echter wel wat technischer om te installeren. Als je een ENB gaat installeren dus goed de instructies op de mod pagina lezen en die volgorde aanhouden. Ook goed controleren welke mods er compatible zijn met de ENB die je wilt gebruiken en of deze wellicht een patch nodig hebben.

Ook realistisch blijven met welke textures en welke versie van de ENB je gebruikt. ENB krijgt zelfs de meest zware systemen op zijn knieën als je full processing over een sloot aan 4K texture packs gooit.

Mijn persoonlijke favoriet is RealVision ENB omdat die er "realistisch" uitziet. ENB zoals een Sharpshooters heeft naar mijn mening absurd hoge saturatiewaardes van de kleuren waardoor de kleuren echt fel zijn en echt op je af komen en daarmee een soort "fantasy" gevoel creëert waar ik persoonlijk echt niet van hou. Opeth ENB creëert van die "vage wazen" waar ik persoonlijk ook niet echt kapot van ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:15
Ik probeer een ring te enchanten met fortify archery.Als ik nu een gem moet kiezen zie ik geen grand soul gem (gevuld) in het lijstje staan terwijl ik deze wel heb.Is dit een bug.Hopelijk kan mij iemand helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

kimone66 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:27:
Ik probeer een ring te enchanten met fortify archery.Als ik nu een gem moet kiezen zie ik geen grand soul gem (gevuld) in het lijstje staan terwijl ik deze wel heb.Is dit een bug.Hopelijk kan mij iemand helpen.
Heeft die grand soul gem wel een soul erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:15
Ja ik heb een stuk of 6 grand souls allemaal gevuld met een soul.Dus daar ligt het niet aan.Het gekke is dat ik soms wel zie.Alleen als ik ze wil gebruiken zie ik ze niet.Zul je altijd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Wow erg indruk wekkend die real vision ENB! Draai alle mods die aanbevolen zijn en intresting npcs/warzones/cival war.

Veel leuker spel zo :D En die graphics! Speel bf4 op ultra maar Skyrim ziet er veel indrukwekkende uit

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:36:
[...]

Voor echte eyecandy moet gaan kijken naar ENB zoals een RealVision of Sharpshooters. ENB zelf bevat geen textures maar het voegt allerlei filers en post processing toe aan Skyrim waardoor het er en stuk beter uitziet icm de high resolution texture packs en lightning overhauls.

ENB is echter wel wat technischer om te installeren. Als je een ENB gaat installeren dus goed de instructies op de mod pagina lezen en die volgorde aanhouden. Ook goed controleren welke mods er compatible zijn met de ENB die je wilt gebruiken en of deze wellicht een patch nodig hebben.

Ook realistisch blijven met welke textures en welke versie van de ENB je gebruikt. ENB krijgt zelfs de meest zware systemen op zijn knieën als je full processing over een sloot aan 4K texture packs gooit.

Mijn persoonlijke favoriet is RealVision ENB omdat die er "realistisch" uitziet. ENB zoals een Sharpshooters heeft naar mijn mening absurd hoge saturatiewaardes van de kleuren waardoor de kleuren echt fel zijn en echt op je af komen en daarmee een soort "fantasy" gevoel creëert waar ik persoonlijk echt niet van hou. Opeth ENB creëert van die "vage wazen" waar ik persoonlijk ook niet echt kapot van ben.
Wat bleek nou. Het was niet op een juiste manier geconfigureerd =.=
Ik ben daarna toch maar een avondje serieus aan de slag gegaan, Heb eerste alle recommended mods geïnstalleerd,op de nexusmodspage van RealVision ENB in de volgorde zoals aangegeven. De textures en meshes tot maar voor de zekerheid op 2k resolutie gedownload ipv 4k.
Daarna de, climates of tamriel, storms of tamriel realistic lightning overhaul etc. etc. eroverheen. Apachiihair en nog world map en skyse en de onofficiele patches.

Het spel opgestart en toen was het:
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Damn wat ziet het er goed en realistischer uit nu. Ben er echt happy over.

Ik heb 0 lag, geen fps drops, helemaal niets :D! Perfect te spelen.

Ben benieuwd of er nog graphic mods zijn die het nog veel mooier kunnen maken, ik zag er een op internet voorbij komen, waar licht ook realistisch door bladeren heen ging. Moet namelijk makkelijk kunnen heb helemaal geen performance problemen :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Squishie schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:58:
[...]

Ben benieuwd of er nog graphic mods zijn die het nog veel mooier kunnen maken, ik zag er een op internet voorbij komen, waar licht ook realistisch door bladeren heen ging. Moet namelijk makkelijk kunnen heb helemaal geen performance problemen :D!
Volgens mij doet Real Vision dat, althans ik heb gewoon licht wat realtische door de bladeren heen schijnt. Nu had ik wel alle recommended mods geinstaleerd wat bij ENB RV stond.

Denk dat ik zelf de dungeons nog wat ga tunen met hogeres res textures, buiten heb ik 45-100 fps en in de dungeons 100-200. Op een i7 4770k met r9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

evilpin0 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:13:
[...]

Volgens mij doet Real Vision dat, althans ik heb gewoon licht wat realtische door de bladeren heen schijnt. Nu had ik wel alle recommended mods geinstaleerd wat bij ENB RV stond.

Denk dat ik zelf de dungeons nog wat ga tunen met hogeres res textures, buiten heb ik 45-100 fps en in de dungeons 100-200. Op een i7 4770k met r9 290
Same here. Moet alleen nog even zoeken naar een goede bron voor 4k textures. 2k was namelijk no problem. Zijn er nog meer "zwaar belastende" mods die het dermate mooi maken? Die grass en bomen mod die als zeer zwaar bestempeld waren bleken bijna geen impact te hebben.

Ikzelf heb een:
pricewatch: Club3D Radeon HD 7970 royalAce Tahiti XT2
(ik zie nu net pas dat ik een 3gb videokaart heb lol)
met een intel-core-i5-3570k

[ Voor 25% gewijzigd door Squishie op 06-01-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat is inderdaad een ENB-iets, dat zonlicht. Erg mooi.
evilpin0 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:13:
[...]

MOET je hem niet op vsync zetten om allerhande problemen te voorkomen? (en dus op max 60fps?)

Ik heb 35+ fps buiten (i5 3,5Ghz, 8Gb, HD6950 op HD9670 klok) en 50-60 binnen (vsync aan). Framerate buiten is niet supersuper, maar het spel loopt zo strak dat ik geen enkele hapering heb omdat ik zoveel mogelijk optimalisatietips heb gevolgd.
Zal vanavond mijn mods posten, vind zelf dat ik een mooie set heb inmiddels.

[ Voor 28% gewijzigd door Stefke op 06-01-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
stefijn schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:41:
Dat is inderdaad een ENB-iets, dat zonlicht. Erg mooi.

[...]

MOET je hem niet op vsync zetten om allerhande problemen te voorkomen? (en dus op max 60fps?)

Ik heb 35+ fps buiten (i5 3,5Ghz, 8Gb, HD6950 op HD9670 klok) en 50-60 binnen (vsync aan). Framerate buiten is niet supersuper, maar het spel loopt zo strak dat ik geen enkele hapering heb omdat ik zoveel mogelijk optimalisatietips heb gevolgd.
Zal vanavond mijn mods posten, vind zelf dat ik een mooie set heb inmiddels.
Zoiets las ik wel. Vind zelf de besturing minder response met vsync aan, afgezien van lichte screen tearing hier en daar merk ik eigenlijk weinig van waarom vsync aan moet.

Heb vsyn uitgezet in de enblocal file

@quishie
Ben benieuwd naar de performence hit met 4K textures. Skyrim zit nu op 2GB video ram usages ofzo, volgens mij heeft de performence niet zoveel te leiden zolang je genoeg vram hebt

[ Voor 10% gewijzigd door evilpin0 op 06-01-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Er schijnen allemaal rare physicsproblemen op te treden, dat werd 1 of 2 pagina's terug hier nog besproken. Meer weet ik er niet van, ik heb vsync aan staan. Zal eens zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

evilpin0 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:59:
[...]

Zoiets las ik wel. Vind zelf de besturing minder response met vsync aan, afgezien van lichte screen tearing hier en daar merk ik eigenlijk weinig van waarom vsync aan moet.

Heb vsyn uitgezet in de enblocal file

@quishie
Ben benieuwd naar de performence hit met 4K textures. Skyrim zit nu op 2GB video ram usages ofzo, volgens mij heeft de performence niet zoveel te leiden zolang je genoeg vram hebt
Ik zal eens kijken of ikzelf verschil heb met vsync aan of uit. Mijn videokaart doet amper iets namelijk, hoor de fan van de videocard nog geen eens aanspringen.

Als iemand een paar goede bronnen heeft met 4k textures/meshes voor Skryim incl. de DLC's, dan probeer ik het graag uit.

Edit:
Ik heb vaak dat als ik alt-tab, dat ik niet meer terug de game in kan komen, heeft iemand anders ook dit verschijnsel? Het alttabben gaat instant, maar ik krijg zwartscherm en not responding als message.

Edit2:
Vsync staat in Skyrim uit (zoals op de nexusmods staat beschreven), maar in de Ati Console aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Squishie op 06-01-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Squishie schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:06:
[...]

Ik zal eens kijken of ikzelf verschil heb met vsync aan of uit. Mijn videokaart doet amper iets namelijk, hoor de fan van de videocard nog geen eens aanspringen.

Als iemand een paar goede bronnen heeft met 4k textures/meshes voor Skryim incl. de DLC's, dan probeer ik het graag uit.

Edit:
Ik heb vaak dat als ik alt-tab, dat ik niet meer terug de game in kan komen, heeft iemand anders ook dit verschijnsel? Het alttabben gaat instant, maar ik krijg zwartscherm en not responding als message.

Edit2:
Vsync staat in Skyrim uit (zoals op de nexusmods staat beschreven), maar in de Ati Console aan.
Denk dat de nieuwe AMD drivers (of de nieuwe AMD GPU) de geen vsync problemen weg halen.

Ik las trouwens op een paar pagina's terug iemand met hetzelfde probleem als ik: Je ziet geen zak meer in het donker maar NPC zien jouw wel. Zou hier een mod voor zijn? Dus dat je de NPC ook steke blind maakt in het donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Edit:

Edit2:
Alt-tab werkt niet (goed) in combinatie met ENB. Zelf alt-tab ik niet meer sinds ik ENB gebruik omdat ik dan een zeer grote kans heb dat ik een black screen krijg die ik alleen weg krijg door het Skyrim process geforceerd af te sluiten.

Zelf gebruik ik op dit moment Skyrim HD 2K mod met de 4K versie van de textures met 4K sneeuw textures en 4K cave textures.
Afhankelijk van de locatie zit ik nu op zo'n 2.8GB VRAM gebruik en heb dus meer dan genoeg speelruimte over. Al heb ik denk que prestaties niet al te veel ruimte meer daar mijn twee kaarten bij sommige scenes al behoorlijk aan zijn max zitten om de 60FPS vast te houden.

@evilpin0
Zover ik gelezen heb is dit een beperking van Skyrim en de Creation Kit en is het niet mogelijk om hier wat aan te doen. Daarom heb ik de nachten niet zo donker ingesteld als dat ik zou willen. Immersion is leuk maar als dat inhoud dat ik 99% van de tijd met nightvision/predator vision moet spelen omdat ik anders compleet lek geschoten wordt door een archer (met SkyRE is het dus 2 unblocked hits en je bent dood) die ik voorlopig nog niet kan zien gaat de lol er wel snel af.
Zelfde geld voor sneaken. Zelf denk je echt super sneaky bezig te zijn in de schaduw en de NPC ziet jou iedere keer omdat de NPC "vanilla lighting" gezichtsveld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Lijstje komt uit BOSS dus de namen zijn wat afwijkend soms. Jammer dat je niet uit NMM een net lijstje kunt exporteren.
Skyrim.esm
Update.esm
Unofficial Skyrim Patch.esp
Dawnguard.esm
Unofficial Dawnguard Patch.esp
HearthFires.esm
Unofficial Hearthfire Patch.esp
Dragonborn.esm
Unofficial Dragonborn Patch.esp
Skyrim Project Optimization - Full Version.esm
ClimatesOfTamriel.esm
Better Dynamic Snow.esp
Rainbows.esp
SplashofRain.esp
ExpandedSnowSystems-CoT.esp
AOS.esp
ClimatesOfTamriel-Sound.esp
Immersive Sounds - Magic.esp
randomthunder.esp
mintylightningmod.esp
StaticMeshImprovementMod.esp
StaticMeshImprovementMod-DragonbornTernFix.esp
StaticMeshImprovementMod-FurnitureChestSnowFix.esp
ImmersiveSpells.esp
Real Clouds.esp
ShootingStars.esp
Skyrim Flora Overhaul.esp
RaceMenu.esp
RaceMenuPlugin.esp
SkyUI.esp
iHUD.esp
GrassOnSteroids_NaturalEdition_SFO.esp
SkyFalls Plus SkyMills - All DLC.esp
Skyrim bigger trees.esp
SFO - Dragonborn.esp
SkyTEST-RealisticAnimals&Predators.esp
dD - Enhanced Blood Main.esp
dD-Dragonborn-Dawnguard-EBT Patch.esp
grass & ground fixes.esp
Unique Grasses.esp
Realistic Lighting Overhaul - Dungeons.esp
Realistic Lighting Overhaul - Dawnguard Interiors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Major City Exteriors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Major City Interiors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Minor Cities and Town Interiors.esp
ClimatesOfTamriel-Dawnguard-Patch.esp
ClimatesOfTamriel-Dragonborn-Patch.esp
Consistent Stars - CoT.esp
Supreme Storms - Cot Version.esp
CoT-WeatherPatch.esp
CoT-WeatherPatch_DB.esp
CoT-WeatherPatch_SupStorms.esp
CoT-WeatherPatch_ESS.esp
CoT-WeatherPatch_NL3.esp
Alternate Start - Live Another Life.esp
RealisticWaterTwo.esp
RealisticWaterTwo - Legendary.esp
Custom_Markers_with_Notes.esp
Warburg's 3D Paper World Map - Texture 2.esp
Vivid Landscapes.esp
DeadlyDragons.esp
DeadlyMonsters.esp
Realvision ENB 2.43 (te installeren via NMM!)

Texturepacks:
Vivid Landscapes all in One 2048
Skyrim HD-2k textures (ook in 4k beschikbaar)
Bellyache Animal and Creatures

CBBE

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steampowered.com/ugc/470924091533744335/DB935E1AEFBB2A590AD455FF88F9A02E85FFC2D8/

Ben vooral ook te spreken over "Bigger trees". Nu loop je tenminste in een woud van bomen, geen struiken. Ik heb wel de "smaller" version geinstalleerd, met de grote worden de bomen zo groot dat de takken de paden helemaal dicht zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 06-01-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

[...]

Edit:

Edit2:
Yep heb ik ook dan moet je weer even terug naar bureaublad en dan weer naar het spel dan opent ie wel ipv dat zwarte scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:49
Probleem heb ik ook altijd, heb het opgelost met Simple Borderless Window :)
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/4/?#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melkunie schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:57:
Probleem heb ik ook altijd, heb het opgelost met Simple Borderless Window :)
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/4/?#
Als je een ENB gebruikt kan je ook in de ENB prefs instellen dat Skyrim opstart in borderless window
Bedenk wel dat CFX helemaal niet werkt in (borderless) window mode en persoonlijk heb ik het idee dat Skyrim soepeler draait in echt full screen dan borderless window met mijn SLI opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
ik heb een aantal graphics mods. Nu merk ik dat sommige het niet helemaal doen, tenminste een heel sterk vermoeden. Dit zijn natuurlijk allemaal mods zonder esp/esm. Ik wil eigenlijk weten of wel alles uit deze mods worden gebruikt. Is hiervoor een manier?

Of is het gewoon ingame kijken of het wel doet wat het moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Mods zonder .esp zijn simpelweg texture replacers (loose files), en die hebben altijd prioriteit over vanilla textures packed in de .bsa archives. Dus ja, ze worden wel gebruikt. Nu kan het zijn dat je niet de juiste volgorde hebt aangehouden voor het installeren van die mods. Zou moet je sneeuw, water, vuur, en static mesh mod altijd als laatste installeren.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Blisterin_Bull schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:06:
Mods zonder .esp zijn simpelweg texture replacers (loose files), en die hebben altijd prioriteit over vanilla textures packed in de .bsa archives. Dus ja, ze worden wel gebruikt. Nu kan het zijn dat je niet de juiste volgorde hebt aangehouden voor het installeren van die mods. Zou moet je sneeuw, water, vuur, en static mesh mod altijd als laatste installeren.
Jammer, had op een ander antwoord gehoopt ;). Ik ga dan een beetje aan de volgorde prutsen, kijken of dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-12-2022
Hey jongens ik heb ff gekeken door de pagina's en skyrimnexus.
Ik heb blokkerige Shadows. Is er misschien een mod die dit fixed? En die niet al te belastend is voor mijn systeem. Ik ben van plan om volgende maand een nieuwe rig te halen zodat ik skyrim ook helemaal met Graphic mods etc kan modden.

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 19:51
Bij mij lukt het maar niet om mods op het een of ander manier in Skyrim te krijgen.. heb het zelf gedaan (kopieren plakken) en met de Nexus manager maar beiden zonder succes..

Ook in het ini file (uit me hoofd) een regel toegevoegd onder [Launcher] en bij manage files alles aangevinkt.. maar niks werkt :(

Iemand die weet of ik iets gemist heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Het leeft niet echt meer in de topic voor skyrim problemen en technische vragen. Dus post ik mijn vraag hier nog een keer.

Ik zit met het volgende. Ik wil Skyrim ook op de PC van mijn vriendin spelen met exact dezelfde game setup, dus incl. mods. Volstaat het dan als ik het volgende kopieer/uitvoer.
  • Skyrim opnieuw installeren (steam backup, deze is vanilla)
  • Installatie van Nexus Mod Manager
  • Installatie van SKSE in Skyrim map
  • Installatie van TES5Edit en BOSS
  • Kopiëren en plakken van Data map
  • (zonodig) Aanpassen Skyrim.ini en SkyrimPrefs,ini en natuurlijk de Saves kopieren
Is dit voldoende? Kan dit überhaupt? Maar bovenal kan het makkelijker? Kan ik niet gewoon de volledige map "Skyrim" uit STeamapps\common kopieren en plakken of vind steam en/of win 7 dat niet fijn? Leest NMM automatisch de mods? Of moet ik netjes na vanilla installatie alle mods opnieuw installeren en activeren? Als ik een steam back-up maak, pakt het dan ook de wijzigingen (nieuwe mappen etc) of krijg ik net als in system shock 2 allerlei errors?

Begrijp me niet verkeerd. Ik kan het zelf uitzoeken, maar ik bespaar liever de tijd als iemand anders al een simpele(re) oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij vind Steam het niet leuk als je simpelweg de map Skyrim in steamapps/common dumpt. Dan wordt het niet correct geregistreerd. Je moet ook de appXXX manifest.acf mee kopieren, alhoewel ik niet zeker weet of dat genoeg is.

Ook deze map mee backupen:
C:\Users\XXX\AppData\Local\Skyrim

Als je je huidige NMM settings en install data wilt behouden:
C:\Users\XXX\AppData\Local\Black_Tree_Gaming
\Mods
\Mods Install Info

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb een probleempje: met de laatste aanpassingen krijgt mijn systeem het toch wat moeilijk (net tussen de 24 en 28fps). Zie mijn lijst een paar postst terug, ik heb nu ook SkyRe, Frostfall, Uncapper geinstalleerd. Nu wil ik Flora Overhaul deinstalleren, maar dan wil de boel niet meer opstarten (direct naar de desktop na het logo-filmpje)

Ik wil FO gewoon even deinstalleren om te kijken welke mod met nog net even genoeg geeft om een 3 fps te winnen en ik vind FO wel mooi divers maar ook wel te kleurrijk. Maar nu krijg ik hem niet weg.

Bigger Trees kost me een fps of 4-5, maar het is zooo kaal zonder! Die wil ik eigenlijk houden, liever dan FO denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 09-01-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Blisterin_Bull schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:34:
Volgens mij vind Steam het niet leuk als je simpelweg de map Skyrim in steamapps/common dumpt. Dan wordt het niet correct geregistreerd. Je moet ook de appXXX manifest.acf mee kopieren, alhoewel ik niet zeker weet of dat genoeg is.

Ook deze map mee backupen:
C:\Users\XXX\AppData\Local\Skyrim

Als je je huidige NMM settings en install data wilt behouden:
C:\Users\XXX\AppData\Local\Black_Tree_Gaming
\Mods
\Mods Install Info
Ah thanks.. fcuk.. ha ik ben NMM appdata folder vergeten. Achja. Ik ben nu bezig om het handmatig te installeren, want ik was vergeten dat mijn vanilla back-up niet de highres textures dlc heeft. Dat wordt gelijk na de installatie automatisch meegenomen, zonder dat alles uitpakt in common. Ik kan dus net zo goed nu maar doorgaan met de handmatige installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:52:
Ik heb een probleempje: met de laatste aanpassingen krijgt mijn systeem het toch wat moeilijk (net tussen de 24 en 28fps). Zie mijn lijst een paar postst terug, ik heb nu ook SkyRe, Frostfall, Uncapper geinstalleerd. Nu wil ik Flora Overhaul deinstalleren, maar dan wil de boel niet meer opstarten (direct naar de desktop na het logo-filmpje)

Ik wil FO gewoon even deinstalleren om te kijken welke mod met nog net even genoeg geeft om een 3 fps te winnen en ik vind FO wel mooi divers maar ook wel te kleurrijk. Maar nu krijg ik hem niet weg.

Bigger Trees kost me een fps of 4-5, maar het is zooo kaal zonder! Die wil ik eigenlijk houden, liever dan FO denk ik.
Je kan TES5Edit draaien om te kijken wat er fout gaat.

CTD na logo is eigenlijk 99.99% van de tijd een load order probleem.
Ik weet eigenlijk zo goed als zeker dat je nog een andere mod hebt geïnstalleerd die verwacht dat FO nog steeds geladen wordt. (wellicht een compatibility patch voor FO bij een andere mod mee geïnstalleerd?)

Handmatig je lijst langslopen om te kijken welke mod FO erbij heeft staan of zoals eerder gezegd TES5Edit het werk laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Het lijkt te liggen aan Grass on steriods. Als ik ook GOS uitschakel start de boel wel op, maar GOS heeft toch geen link met FO (behalve dan dat het om gras gaat)
Ik wil GOS wel behouden omdat je daar toch wat meer gras kunt krijgen zonder meteen je FPS omlaag te gooien.

Maar...ik heb besloten om toch maar Bigger Trees en Real Clouds uit te schakelen voorlopig. Misschien dat ik mijn GPU ga upgraden of zo om. Met FO uitgeschakeld win ik niet zo heel veel.
Real Clouds is heel erg mooi, maar die kan op het moment het weer niet goed detecteren geloof ik en het is toch wel heel vaal heel erg bewolkt. Er zou eigenlijk een slider moeten zijn om de hoeveelheid wolken in te stellen.

[ Voor 61% gewijzigd door Stefke op 10-01-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Bij mij deed Skyrim het niet als GOS en Lush (trees) grass had geinstalleerd. Heb je die (lush trees) ook draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
nee, geen lush grass of trees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
Blisterin_Bull schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:34:
Werkt hier prima hoor (heb een "vanilla" kopie van skyrim als backup)!

Gewoon kopieren in de common man, even de launcher draaien en hopla skyrim in je steam library!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

jastas schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:33:
[...]

Werkt hier prima hoor (heb een "vanilla" kopie van skyrim als backup)!

Gewoon kopieren in de common man, even de launcher draaien en hopla skyrim in je steam library!
idd, heb ik met left4dead2 ook gedaan, werkt gewoon.

ben ook net weer begonnen met skyrim, maar nu met skyre en 70+ andere mods om het wat aangenamer vertoeven te maken in de game. Maar ziet er nu best wel lekker uit, mooie animaties, betere resoluties voor textures, kleding, wapens etc etc , betere weersomstandigheden, betere perks etc. Komend weekend eerst even de beta van ESO kapot spelen en dan weer door met skyrim :9

en gelijk eerste runthrough geen problemen met stutters, ctd etc. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door SouLLeSSportal op 10-01-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Aha, tja... daar dacht ik niet aan omdat ik nooit de launcher gebruik, omdat die de .ini tweaks reset. Maargoed, die kan je ook backupen :>

[ Voor 26% gewijzigd door Blisterin_Bull op 10-01-2014 14:19 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Weet iemand wat er met de F4 toets is? Als ik die indruk dan hangt het spel een seconde. Ik dacht eerst dat het lag aan het feit dat ik onder de F4 toets met SkyUI een torch had gehangen en het omschakelen naar het licht van de torch even zwaar was, maar hij doet het ook als ik daar een boog plaats.

gevonden: F4 is ws gebruikt door ENB voor Freeram

http://forums.nexusmods.c...-yet-causing-minifreezes/

[ Voor 31% gewijzigd door Stefke op 11-01-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Spel is nu gewoon verslavend om een beetje rond te lopen met alle mods + enb, sommige stukjes heb je toch echt het gevoel alsof het real life benadert (ok groot verschil nog maar heeft toch een beetje real feeling)

Inmiddels al weer lvl 23 en nog vrijwel geen fuck gedaan :P Beetje out door monsters killen en af en toe een dungeon in.

Welke ENB RV zon gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Inderdaad, ik heb nu Frostfall helemaal open staan, Realistic Needs & Diseases wordt de volgende die ik installeer. Ik ben gewoon een beetje aan het kamperen en eigenlijk nog niet verder geweest dan het dal tussen Helgen en Falkreath en halverwege Riverwood. Nu lvl 12.
Zo hoort een RPG te zijn, je vergeet helemaal dat je in een spel zit :) Genieten van de uitzichten. Krijg al weer zin in een vakantie in Noorwegen :D

Ik heb gewoon de standaard zon volgens mij die meekomt met ENB RV, wel volumetric rays aan staan in de ENB.ini, volgens mij krijg je daarmee ook de zonnestralen over bergen als de zon achter de berg is ('s ochtends bijv) al weet ik niet zeker of dat het effect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
stefijn schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:51:
Inderdaad, ik heb nu Frostfall helemaal open staan, Realistic Needs & Diseases wordt de volgende die ik installeer. Ik ben gewoon een beetje aan het kamperen en eigenlijk nog niet verder geweest dan het dal tussen Helgen en Falkreath en halverwege Riverwood. Nu lvl 12.
Zo hoort een RPG te zijn, je vergeet helemaal dat je in een spel zit :) Genieten van de uitzichten. Krijg al weer zin in een vakantie in Noorwegen :D

Ik heb gewoon de standaard zon volgens mij die meekomt met ENB RV, wel volumetric rays aan staan in de ENB.ini, volgens mij krijg je daarmee ook de zonnestralen over bergen als de zon achter de berg is ('s ochtends bijv) al weet ik niet zeker of dat het effect is.
Moet hier wel een opmerking bij maken: Ik vind het helemaal niet realtische want je kan gewoon als lvl 1 spel al flames hebben, kan je je zelf toch wel warm houden? Was realtische geweest als er geen magic in het spel zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Wil je realistisch? Installeer de Requiem mod en wordt binnen 10 minuten gefrustreerd vanwege realisme :P
Moet je voor de lol eens heavy armor dragen zonder een perk in die skill te hebben. Dan gaat je stamina gelijk omlaag, ook al sta je stil en je kan niet sprinten (tja, geen ervaring met heavy armor he). Binnen 2 of 3 klappen dood door een low level bandit? Tja, je bent zelf ook een nub, dus doe je zelf ook geen damage :)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Als je het niet weet is dat frustrerend. Als je je realiseert dat het heel logisch is maakt dat het spel alleen maar leuker! Nu kun je tenminste niet zomaar overal naartoe rennen en iedereen binnen 1 klap op de grond werken
(een paar uitzonderingen daargelaten) zoals wanneer je het vanilla spel start.
Ik speel nu met SkyRe en heb behoorlijk wat moeite met een cave met bandits, ik moet regelmatig op de vlucht of heel lafjes vechten, zeker als er meer dan 1 of 2 bandits bij elkaar staan.
Pijlen moet je echt ontwijken, want vrijwel altijd dodelijk, en als je een houw krijgt met een two-handed sword ligt je kop eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Klinkt wel cool, speel zelf altijd op expert en dat ik vaak gewoon de vijanden dood kiten. Zelf dood in 3-4 hits maar op een standaard vijand kan je je hele mana balkje legen en nog 5 min op inhakken voor ze dood zijn. Is ook niet alles.

Ga toch eens kijken of er een mod is die de spells en dmg enigszins realistische maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dan moet je SkyRe of Requiem proberen. Ik heb geen ervaring met Requiem en pas hooguit 1 of 2 speeluurtjes met SkyRe, maar ik vind het super. Ik heb SkyRe gekozen omdat dat wat meer mainstream is en ik wat Skyrim betreft zowieso geen kennis heb (pas paar uur gespeeld). Requiem wordt op de site van SkyRe ook aangehaald als een alternatief.
Als je op expert speelt worden schijnbaar alleen de healthparameters van vijanden sterk verhoogd. Dat is niet realistisch....alleen moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Over een tijdje komt de opvolger uit van SkyRe genaamd Perkus Maximus
Dat is wel iets waar ik naar uit kijk.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hmm...interessant. Hoop alleen niet dat je dan overnieuw moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:56

Japser

Jeej!

Ik heb n vraagje. Ik heb de setup gedaan voor de RealVision ENB volgens de description op Nexus ( http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/30936/? ). Heeft iemand deze serup ook draaien? Ik heb dus alles in 1x geinstalleerd maar dat werkt dus niet. Is het raadzaam om per geinstalleerde mod Skyrim te starten en kijken of t werkt tot dat punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMei
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-07 13:33
Japser schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 01:08:
Ik heb n vraagje. Ik heb de setup gedaan voor de RealVision ENB volgens de description op Nexus ( http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/30936/? ). Heeft iemand deze serup ook draaien? Ik heb dus alles in 1x geinstalleerd maar dat werkt dus niet. Is het raadzaam om per geinstalleerde mod Skyrim te starten en kijken of t werkt tot dat punt?
Ik heb de setup van RealVision ook gevolgd, ik heb niet alles erop gezet maar het overgrote deel wel. Ik heb gewoon de stappen exact gevolgd en bij de zwaardere mods heb ik skyrim wel eens opgestart om te zien of m'n systeem niet onderuit ging. Maar dit is niet gebeurd en heb bijna alles achter elkaar erop gezet. Heb nu alweer aardig wat uurtjes gespeeld en totaal geen problemen ervaren.

Gebruik je ook een programma zoals BOSS voor je loadorder? Misschien staat er toch iets verkeerd.

www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japser schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 01:08:
Wanneer werkt er wat niet?

Als je een crash to desktop krijgt bij opstarten net na het zien van het logo is het altijd een load order probleem.

Als je een crash to desktop krijgt bij het starten van een "new game" (op het moment dat de into in de wagen zou moeten beginnen) is de kans zeer groot dat het je Skyrim.ini en/of Skyrimprefs.ini bestand(en) is/zijn die niet goed ingesteld is/zijn.

Werkt het wel bij het starten van een "new game" maar niet bij het laden van een save game dan heb je de vorige keer geen "clean save" gemaakt en dan is het helaas pindakaas en zal je opnieuw moeten beginnen.

Ik heb deze setup ook draaien (ENB V245 met Ewi's V27 ini's als basis) en dit werkt goed.
Persoonlijk zou ik nooit de hele lijst in een keer installeren maar een of twee dingen per keer installeren en dan testen. Als je dan iets doet waardoor het niet meer werkt weet je in iedergeval waar je het moet zoeken.

Je kan ook even d3d9.dll en enbhost.exe weer uit je Skyrim folder halen om te kijken of het zonder ENB wel opstart. Dan weet je in ieder geval of je het in de Skyrim of ENB settings moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Heb idd wel BOSS gedraaid en die geeft geen errors. Heb wel wat zitten klooien met bepaalde patches voor Dragonborn/Dawnguard voor specifieke mods, die ik eerst heb laten overwriten ipv gewoon normaal te installen. Denk dat daar ook wel wat mis is gegaan, dus ik zal eerst wat van de tips proberen en daarna evt met fresh install aan de gang.

Thanks voor de tips! Ga er vanavond mee aan de slag =]

[ Voor 76% gewijzigd door Japser op 14-01-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japser schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:13:
Heb idd wel BOSS gedraaid en die geeft geen errors. Heb wel wat zitten klooien met bepaalde patches voor Dragonborn/Dawnguard voor specifieke mods, die ik eerst heb laten overwriten ipv gewoon normaal te installen. Denk dat daar ook wel wat mis is gegaan, dus ik zal eerst wat van de tips proberen en daarna evt met fresh install aan de gang.

Thanks voor de tips! Ga er vanavond mee aan de slag =]
BOSS is een programma die (bekende) mods in de "juiste" volgorde zet. BOSS zal nooit een error geven daar BOSS alleen maar kijkt naar de volgorde en zo nodig aanpast maar voor de rest niets analyseert en dus geen error geeft als er missende plugins zijn.

TES5Edit doet wat jij wil.
Tes5Edit starten, alle mods aanvinken en ok klikken. TES5Edit zal nu alle mods inladen zoals Skyrim dat ook zou doen. Als er een loadorder probleem is krijg je vanzelf een regel te zien met een foutmelding welke mod welke file niet kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat moet ik ook eens doen. Eergisteren was ik ergens in de buurt van Riverwood en het leek erop dat er ineens iemand 20m voor mij verscheen, daarna CTD. Dat gebeurde telkens binnen een paar sec na de quicksave. Gelukkig blijft de save van 5min daarvoor wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Nou alles draait nu als een tierelier voor wat betreft de hele RealENB setup. Geen idee wat er mis is gegaan de eerste keer maar 4 mods per keer en dan testen etc heeft geholpen.

Edit: het ziet er trouwens fenomenaal uit, vooral in caves!

[ Voor 15% gewijzigd door Japser op 15-01-2014 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Japser schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:43:

Edit: het ziet er trouwens fenomenaal uit, vooral in caves!
Dan mis je wat mods....het ziet er juist fenomenaal uit buiten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Nou, ik zat er aan te denken om volgende 2 mods nog te installen. Twijfel alleen over de Ultra HD pack omdat ik vermoed dat die toch wel een enorme aanslag gaat plegen op je FPS.

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/37865 (aMidianborn Landscapes)
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/35507 (Skyrim Ultra HD Texture pack)

Gebruiken jullie trouwens ook de 4GB loader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, die was alleen nodig voor patch 1.3 meen ik.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japser schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:28:
Nou, ik zat er aan te denken om volgende 2 mods nog te installen. Twijfel alleen over de Ultra HD pack omdat ik vermoed dat die toch wel een enorme aanslag gaat plegen op je FPS.

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/37865 (aMidianborn Landscapes)
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/35507 (Skyrim Ultra HD Texture pack)

Gebruiken jullie trouwens ook de 4GB loader?
4K resolutie texture mods zijn niet alleen een aanslag op je performance (FPS) maar ook op de stabiliteit.
Skyrim draait op een aangepaste engine waar Oblivion ook al op draaide uit 2006. Die engine is niet echt ontworpen met 4K textures in het achterhoofd.

Verschillende mod authors hebben ook gepost dat ze de 4K textures gebruiken voor filmpjes en screenshots en als ze zelf echt Skyrim gaan spelen gebruiken ze de 1K/2K textures variant.

Ik ben zelf ook behoorlijk aan het switchen geweest tussen 2K en 4K textures en mijn conclusie is dat het verschil tussen 2K en 4K in de meeste gevallen zo klein is dat je jezelf zou kunnen afvragen hoe noodzakelijk de 4K textures nu eigenlijk zijn en of het de stabiliteit hit waard is.
4K textures hebben hun waarde op zeer hoge resoluties maar aangezien het overgrote deel van de gamers nog speelt op 1080p of hooguit op 1440/1600p is dat ook niet echt een reden om vast te houden aan 4K textures.

Ik heb een behoorlijk systeem en de performance verschil tussen 2K en 4K textures is voor mij eigenlijk niet super groot. Wat ik wel duidelijk heb gemerkt, en wat ik ook vaak lees, is dat Skyrim stabieler draait met 2K textures.

Ik gebruik zelf ook wel wat 4K textures maar ik ben wel kritisch gaan kijken wanneer ik 4K gebruik en wanneer 2K. Blind alles op 4K installeren is echt niet nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 19:51
Ik probeer elke keer mods te installeren maar ze verschijnen gewoonweg niet in mijn "data files"

Ik doe het via NMM maar als ik Skyrim opstart om ze daarna aan te vinken in "data files" staan ze er niet tussen?

Heb ik iets verkeerds gedaan of..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet alle mods hebben esp-data files, vooral dingen als texture replacements enzo.
Daarnaast is het, geloof ik, vaak handiger om direct via NMM Skyrim te starten in plaats van de launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Doe wat ik doe; maak een snelkoppeling op je bureaublad van skse.exe, geef die een Skyrim icoontje en hernoem naar Skyrim :P

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Had summers of skyrim gedownload. Sommige stukken zijn erg mooi en zeer kleur vol. Sowieso wel leuke afwisseling om Skyrim eens in de zomer te zien, maar sommige stukken zijn wel weer wat minder. Vooral het gras, hoewel in grote overvloed, valt een beetje tegen.

Ik kan trouwens riften niet meer in (op een normale manier, wel via e meat shop) de gaurds vallen me aan. Volgens mij is de cival war bij mij een beetje een puinhoop geworden. Ik moest Whiterun verdedigen met de empire tegen de stormcloack. Helaas wat te vroeg begonnen op expert en ook de cival war mod werkte niet echt mee (echt een heel leger wat er buiten stond). Dus ik , the empire en whiterun gaurd werden vrij snel uitgeschakeld, waarna ik met de staart tussen de benen de aftocht moest blazen.

Iemand tips om toch weer friendly met riften en whiterun te worden? Is het bv mogelijk om een stad te veroveren van de stormclocks met the emipre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Teveel moeite om de mod beschrijving te lezen? :P
"I lost a battle WHAT DO I DO NOW?? I HAVE NO QUEST!"
Be patient. Go smith something. Dive into a dungeon. Talk to Nazeem about the Cloud District. Your answer will soon come to you.

"Seriously, I can only talk to Nazeem for so long before I murder-kill him and his family. WHAT DO I DO??? IS THE GAME BROKE??"
*SPOLIERS* When you lose a final hold siege, the shutdown phase of the quest contains a command to start up the CWODefend() quest function. When this function runs, it starts up a new defensive siege and also starts up the CWOSendForPlayer quest. The CWOSendForPlayer quest waits a random amount of time from 24 - 124 hours, then gives the courier the letter to defend the sieged city and sends him to get the player. Upon reading the letter, the quest will either a) start or b) send you to go talk to somebody. Do what it says. *END SPOILERS*

"So I went to get a quest from Galmar/Rikke, and he/she/it told me that 'I'm in the middle of something right now. But don't go far, I'll need you soon.' And he/she just keeps saying that! I keep doing the same thing and getting the same result! My ENTIRE WORLD IS FALLING APART."
Here's the thing - how about you do what they told you? I know, crazy, right? Leave the area, go quest for a bit, maybe buy some stuff in town, and when you come back, guess what, THEY'LL HAVE SOMETHING FOR YOU TO DO. But until you do those things(leave the area and wait for the quest to set up) then they'll keep saying the same things, it doesn't matter how long you sit at the camp and wait.
Dus gewoon verder gaan met je spel; andere quests doen... Als het goed is, moet je na een tijdje vanzelf een bericht krijgen (hoe weet ik niet) dat je een poging kan doen om een stad te hernemen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:52
Hey jongens,

Heeft iemand hier veel ervaring met mods en CTD troubleshooten ?

Ik heb namelijk problemen met skyrim te draaien op mijn nieuwe machine. (alienware) en ik raak er maar niet uit wat het veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
willemvh schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:40:
Hey jongens,

Ik heb namelijk problemen met skyrim te draaien op mijn nieuwe machine. (alienware) en ik raak er maar niet uit wat het veroorzaakt.
BOSS eens installeren (samen met TES5EDIT) om je load order te optimaliseren.

Lees je best eens wat in over deze programma's, vooral tes5edit is nogal onoverzichtelijk en een fout is snel gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willemvh schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:40:
Hey jongens,

Je kan allicht je probleem hier met zoveel mogelijk informatie posten en misschien heeft een van ons een antwoord.

Van het weekend complete nieuwe installatie van Windows 8.1 en dus ook Skyrim plus Mods opnieuw geïnstalleerd.
Save game laden en... CTD... $%^^%$# compleet vergeten om een clean save te maken en dus 26 uur speeltijd door de plee :( |:( :'(
Maar besloten om een compleet nieuwe playthrough te starten. Wat andere mods dan de vorige keer en moet eigenlijk zeggen dat ik meer tevreden ben over deze mod setup dan mijn vorige.
Gelijk maar van de situatie gebruik gemaakt om alle mods naar de nieuwste versie te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hoe maak je een clean save? Alle mods deinstalleren (bijv. via NMM) en dan saven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Jongens jongens... Allemaal vragen die je online kan vinden in zowel STEP, FAQ's en google.
http://wiki.step-project....ng#tab=Mods_and_Savegames

Systeem specs

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.