Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ook kijken met bijv bash welke mods een save allemaal nodig heeft

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skyrim Memory Patch - fixing ILS, uGrids CTD, freezes

Als ik reacties zo lees op het forum is dit de "holy grail"
Alleen beetje jammer dat je dus Visual C++ 2010 Express nodig hebt om je dll opnieuw te compilen.
Denk dat ik maar wacht tot iemand een non steam versie van de dll upload of dat het zo wordt aangepast dat je Visual C++ 2010 Express niet meer nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:39:
[...]
Denk dat ik maar wacht tot iemand een non steam versie van de dll upload of dat het zo wordt aangepast dat je Visual C++ 2010 Express niet meer nodig hebt.
Ik had het graag voor je gecompiled, maar de link stuurt mij door naar een of ander gare pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:05:
[...]

Ik had het graag voor je gecompiled, maar de link stuurt mij door naar een of ander gare pagina.
Die pagina krijg je omdat de hele Skyrim mod community hier nu bovenop springt en het forumtopic nu zo massaal bezocht wordt dat de forum server compleet over zijn zuiger gaat.

Je kan de OP ook hier lezen: light version of the page with CTD and Freeze fix for TES Skyrim.
Je kan via deze link (uiteraard) niet posten of de posts van andere gebruikers op het forum lezen.

Je kan ook proberen om zelf naar het topic te gaan, wil ook wel eens helpen

ENBSeries Index page -> Advertise Mods -> Other -> waarschijnlijk zal het de komende tijd wel de bovenste topic zijn in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:39:
[...] Denk dat ik maar wacht tot iemand een non steam versie van de dll upload [...]
Steam heeft er niets mee te maken, het gaat om een hercompilede SKSE loader :)
En wat let je om het zelf te compilen?

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 21-01-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:26:
[...]
Die pagina krijg je omdat de hele Skyrim mod community hier nu bovenop springt en het forumtopic nu zo massaal bezocht wordt dat de forum server compleet over zijn zuiger gaat.
[...]
Dank je. Kan het hier nu niet voor je testen, maar als het goed is, is dit wat je uiteindelijk wil
https://dl.dropboxusercon...net/skse_steam_loader.zip
Zorg even dat je een back up hebt van de oude dll. Kan zijn dat het niet werkt :)

Ohja en
[...]
Finally, create a new text document with the following:

[NotPlacebo]
GiveFirstBornToSheson=1

Save the text file as SKSE.ini and place it in your SKSE folder found in your Data folder. If you do not have an SKSE folder, create one then place the SKSE.ini file there. If you already have an SKSE folder, do not accidentally place the SKSE.ini file inside the Plugins folder. Folder path looks like this:
--> Steam\steamapps\common\Skyrim\Data\SKSE

ENBoost and newest version of ENB is required.

Stable uGridsToLoad is not required if you are not changing your uGrids. If you plan on keeping the default uGridsToLoad=5, you do not need Stable uGridsToLoad mod. If you want to play around with uGrids and test the capabilities of this memory patch or just want to increase your uGrids, download the mod.

Play the game

In order to verify that the patch is working correctly, go to your Skyrim folder located under My Documents and locate the SKSE folder. Folder path --> Documents\my games\Skyrim\SKSE. Open up the "skse_steam_loader" text document and inside you should find a little message near the bottom saying "Sheson took your first born in exchange for more memory". This will let you know that the patch is correctly implemented and everything works as it should.

Hope this helps and happy modding!
[...]
En zorg ervoor dat Windows de dll niet heeft geblocked omdat die van een andere PC af komt. Dus even in de properties van het bestand kijken...

[ Voor 69% gewijzigd door Caelorum op 21-01-2014 10:01 . Reden: Verhaal even compleet maken :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:52
Ik post vanavond eens alles van info :)

En ik ben al door BOSS en TES5EDIT gegaan zonder resultaat.

Ik check ook eens die holy grail vanavond. Iemand er al ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:44:
[...]

Dank je. Kan het hier nu niet voor je testen, maar als het goed is, is dit wat je uiteindelijk wil
https://dl.dropboxusercon...net/skse_steam_loader.zip
Zorg even dat je een back up hebt van de oude dll. Kan zijn dat het niet werkt :)

Ohja en

[...]

En zorg ervoor dat Windows de dll niet heeft geblocked omdat die van een andere PC af komt. Dus even in de properties van het bestand kijken...
Thanks, zal het vandaag of morgen proberen.
Is het trouwens de "gemodde" compile zodat je in de SKSE.ini Memblock1=xxx en Memblock2=xxx kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ehm, nee. Ik heb alleen dit gevolgd: http://enbdev.com/ctdfix.html Dus de eerste memory block van 256MB naar 512MB.
Als ik de pagina zo lees zie ik ook niet echt een reden om het aanpasbaar te maken, behalve dan dat er wellicht wat ruimte wordt gereserveerd die vervolgens ongebruikt blijft.

Ok, deze kan je dus wel aanpassen via config https://dl.dropboxusercon...oader_memblock_config.zip
[...]
[NotPlacebo]
GiveFirstBornToSheson=1
MemBlock1=256
MemBlock2=256
[...]

[ Voor 28% gewijzigd door Caelorum op 21-01-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:56:
Ehm, nee. Ik heb alleen dit gevolgd: http://enbdev.com/ctdfix.html Dus de eerste memory block van 256MB naar 512MB.
Als ik de pagina zo lees zie ik ook niet echt een reden om het aanpasbaar te maken, behalve dan dat er wellicht wat ruimte wordt gereserveerd die vervolgens ongebruikt blijft.

Ok, deze kan je dus wel aanpassen via config https://dl.dropboxusercon...oader_memblock_config.zip

[...]
Thanks!!
Ik wil het graag proberen maar voorlopig moet ik eerst nog tot minimaal 21:00 werken :'(
Ik zal in ieder geval hier posten hoe en of het werkt als ik het heb geprobeerd.

*update*

Werkt niet.
Skyrim start wel op en kan ook spelen maar als ik in de skse_steam_loader.log kijk staat de memory patch regel daar niet in. Patch wordt dus niet geactiveerd tijdens het spelen.

Ik heb op het ENB forum ook een non Steam versie gevonden en die werkt wel bij mij :D _/-\o_
Er is dus wel degelijk een verschil of je wel al dan niet Skyrim via Steam speelt.

Nog lang niet genoeg gespeeld om echt iets te kunnen zeggen over de stabiliteit. Ik kan in ieder geval nu wel speedruns doen zonder dat Skyrim crashed.. heb dus wel hoop dat het tijdens normaal spelen ook beter zou moeten gaan.

ps.
De memory patch zit nu ook in de 0.246a versie van RealVision ENB, een vinkje zetten tijdens de installatie opties en dan wordt deze geinstalleerd. Hoef je dus zelf niet meer los te downloaden of compilen.
Het gaat hier dan wel (voor als nog) alleen om de Steam versie van de patch. De non Steam gebruikers moeten nog steeds apart de andere patch downloaden en installeren.
Zorg ervoor dat je de memory patch niet aan vinkt tijdens de ENB installatie als je de non Steam versie wil gebruiken! :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ahja, klopt. Er wordt een andere dll ingeladen als je via Steam het spel start of gewoon zo. Werd ook iets over op het forum gezegd dat je dat er uit kan halen.
Mooi dat het in ieder geval werkt. Zal het zelf binnenkort ook eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:57:
Ahja, klopt. Er wordt een andere dll ingeladen als je via Steam het spel start of gewoon zo. Werd ook iets over op het forum gezegd dat je dat er uit kan halen.
Mooi dat het in ieder geval werkt. Zal het zelf binnenkort ook eens proberen :)
Ik zou het zeker proberen... baad het niet dan schaad het niet.
Voorlopig lees ik alleen nog maar positieve berichten. Heb (nog) niet gelezen dat Skyrim instabieler wordt door de patch. Wat wel bekend is dat Skyrim instabiel wordt als je de memoryblocks te hoog instelt.. maar daar ben je altijd zelf nog bij natuurlijk.
willemvh schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:58:
Ik post vanavond eens alles van info :)

En ik ben al door BOSS en TES5EDIT gegaan zonder resultaat.

Ik check ook eens die holy grail vanavond. Iemand er al ervaring mee ?
Al wat verder er mee gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
De memory patch zit nu ook in de 0.246a versie van RealVision ENB, een vinkje zetten tijdens de installatie opties en dan wordt deze geinstalleerd. Hoef je dus zelf niet meer los te downloaden of compilen.
Het gaat hier dan wel (voor als nog) alleen om de Steam versie van de patch. De non Steam gebruikers moeten nog steeds apart de andere patch downloaden en installeren.
Zorg ervoor dat je de memory patch niet aan vinkt tijdens de ENB installatie als je de non Steam versie wil gebruiken! :)
Laat ik die hebben! :) De laatste tijd wel wat last van freezes af en toe, dus hopelijk gaat het beter met die patch.

Begrijp ik het trouwens goed: ik zag op die site waar de beschrijving van de procedure staat (ENB-site) staan dat als je performance met ENB slechter wordt je configuratie niet goed is? Mijn performance is met ENB een stuk slechter, al ziet alles er veel beter uit natuurlijk (vooral buiten). Wel loopt alles zonder enige hapering, maar de FPS is toch wel zo'n 15-20 lager dan zonder ENB (en met FSAA etc aan)
M.a.w. zou het met ENB net zo goed moeten draaien als zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
stefijn schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:26:
[...]

Laat ik die hebben! :) De laatste tijd wel wat last van freezes af en toe, dus hopelijk gaat het beter met die patch.

Begrijp ik het trouwens goed: ik zag op die site waar de beschrijving van de procedure staat (ENB-site) staan dat als je performance met ENB slechter wordt je configuratie niet goed is? Mijn performance is met ENB een stuk slechter, al ziet alles er veel beter uit natuurlijk (vooral buiten). Wel loopt alles zonder enige hapering, maar de FPS is toch wel zo'n 15-20 lager dan zonder ENB (en met FSAA etc aan)
M.a.w. zou het met ENB net zo goed moeten draaien als zonder?
Nouja, je performence dropped altijd heel erg met ENB. Vooral in combinatie met mods die extra gras toevoegen wordt het zwaar.

Alleen Ambient Occultation aan dropt me fps met 3-5 fps buiten

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
evilpin0 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:47:
[...]

Nouja, je performence dropped altijd heel erg met ENB. Vooral in combinatie met mods die extra gras toevoegen wordt het zwaar.

Alleen Ambient Occultation aan dropt me fps met 3-5 fps buiten
Je bedoelt Occlusion? ;) Ik heb ook geen idee wat t is .. ik zie ook niet echt verschil (Google kan het natuurlijk vertellen, maar aangezien ik geen verschil zie zet ik t maar uit)

Met ENB uit en alle mods geinstalleerd draait ik buiten 60fps. Met ENB aan en dezelfde modes zakt het naar 35-45. Prima framerate voor mij, maar ik dacht te lezen dat ik wellicht een slechte configuratie draai, maar dat zal wel normaal zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 22-01-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
stefijn schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:50:
[...]
Je bedoelt Occlusion? ;) Ik heb ook geen idee wat t is .. ik zie ook niet echt verschil (Google kan het natuurlijk vertellen, maar aangezien ik geen verschil zie zet ik t maar uit)
[...]
Mits het goed is geïmplementeerd zal je op kunstmatig vormen (veel scherpe hoeken) het wel degelijk moeten zien.
Wikipedia heeft op zich wel een mooi plaatje daarvan:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b1/Show_how_3D_real_time_ambient_occlusion_works_2013-11-23_10-45.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik zie verschil, maar dat is het dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 03:10
Om het voor de verandering maar weer eens over het spel zelf te hebben i.p.v. alle mods :+.
Tijdens de laatste steam sale de legendary edition gekocht. Skyrim zelf had ik al vanaf de release maar de uitbreidingen dus nog nooit gespeeld. Ik moet zeggen ondanks dat ik het spel al veel heb gespeeld dat ik me erin blijf vermaken.
In eerste instantie gewoon Skyrim weer een paar dagen her-ontdekt maar sinds gisteren heb ik de overtocht gemaakt naar Solstheim. Erg mooi om de Dunmer cultuur daar te zien en ontdekken, geeft weer een hele nieuwe dimensie vind ik. Ik heb zo'n idee dat ik ook ditmaal wel weer heel wat uren in het spel zal steken voordat ik het weer beu wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schrammy89 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:46:
Om het voor de verandering maar weer eens over het spel zelf te hebben i.p.v. alle mods :+.
Hallo we hebben het hier wel over wat wellicht de grootste doorbraak tot nu toe is op Skyrim modificaties gebied :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Heeft iemand problemen gehad met de realistic needs en diseases/ encumbrance mod? Ik heb nu een aantal mods geinstalleerd vandaag (helaas even niet nagedacht en achter elkaar erin gezet) en nu werkt het zelfs na uninstallen van de mods niet meer.
-populated cities towns villages
-realistic needs en diseases en encumbrance (dawnguard versie) + fixer
-run sprint and jump

heb nogal een lange lijst van mods maar wellicht dat iemand het wel weet waardoor het niet werkt.
Wat er gebeurd is dat ik na laadscherm van het logo van bethesda niet meer in het menu kom maar gelijk ctd zonder melding krijg.
Gebruik nmm en BOSS, SKSE installed.
voorzover ik heb gezien per mod, zou niets moeten conflicten met andere en evt laad sequence zou met boss moeten worden opgelost.

om nu alle mods weer te uninstallen heb ik eigenlijk geen zin in, zijn er een stuk of 70... :'(
GEVONDEN: was immersive armors dat conflicte met iets. Gezien dat dit niet heel erg is dat ik die mis moet het nu gewoon weer werken.

[ Voor 24% gewijzigd door SouLLeSSportal op 23-01-2014 19:33 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
stefijn schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:43:
Ik zie verschil, maar dat is het dan ook.
Het maakt de scene realistischer door de puntjes op de i te zetten met de lichting effecten (de shadows dan). In sommige scenes valt het beter op dan in andere, maar nooit echt eigenlijk dat je iets mist ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Een vraag aan de mod enthousiastelingen, hebben jullie ook een huis mod geinstalleerd? Ik ben niet zo geweldig gecharmeerd van de standaard woningen, ivm weinig opberg ruimtes, mannequins etc. Echter vind ik het wat te riskant een mod hiervoor in te zetten en mijn spul daar op te bergen als ik niet zeker weet dat die mod goed werkt. Wel heb ik een keer de riverside lodge geloof ik gebruikt in vorige playthrough, maar was me wat te ingewikkeld qua bouw.

Iemand een goed voorstel voor een extra woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:47
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:09:
Een vraag aan de mod enthousiastelingen, hebben jullie ook een huis mod geinstalleerd? Ik ben niet zo geweldig gecharmeerd van de standaard woningen, ivm weinig opberg ruimtes, mannequins etc. Echter vind ik het wat te riskant een mod hiervoor in te zetten en mijn spul daar op te bergen als ik niet zeker weet dat die mod goed werkt. Wel heb ik een keer de riverside lodge geloof ik gebruikt in vorige playthrough, maar was me wat te ingewikkeld qua bouw.

Heartfire (DLC) kan dat allemaal dacht ik, maar sa's wel (weinig) bijbetalen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SouLLeSSportal schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:09:

The Asteria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

jastas schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:47:
[...]

Heartfire (DLC) kan dat allemaal dacht ik, maar sa's wel (weinig) bijbetalen natuurlijk
heb alle dlc dus iig die zal ik wel bouwen. echter ligt die niet heel centraal en met de realistic needs en diseases moet je om de zoveel tijd maffen, daarom is een extra huis altijd goed :)
Als men ook nog een goede mod weet die gewoon werkt dan is dat natuurlijk altijd beter.
heb ik idd al wat van gezien, maar wil niet te veel van de lore afwijken, ik zal het iig eens goed bekijken, bedankt voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Realistic Needs and Diseases lijkt bij mij niks te doen, dwz...ik zie wel dingen als bijv. lege wijnflessen (met de melding "stand in water to refill") maar refillen lukt niet, ook de default N en B toets doen helemaal niks. Wel zie ik weer dat veel eten in tonnen nu bedorven is.
Maar ik krijg geen honger/dorst en kan daar ook geen status voor opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

stefijn schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:32:
Realistic Needs and Diseases lijkt bij mij niks te doen, dwz...ik zie wel dingen als bijv. lege wijnflessen (met de melding "stand in water to refill") maar refillen lukt niet, ook de default N en B toets doen helemaal niks. Wel zie ik weer dat veel eten in tonnen nu bedorven is.
Maar ik krijg geen honger/dorst en kan daar ook geen status voor opvragen.
hit esc, dan naar mods gedeelte en rechtsboven in het venster kan je activate drukken nadat je je gewenste settings hebt ingesteld. Ik had dat ook, wtf ik heb het toch echt goed gedaan, waarom werkt het niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:01

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Mot je maar de mod description/installation instructions lezen :P

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:24:
[...]

hit esc, dan naar mods gedeelte en rechtsboven in het venster kan je activate drukken nadat je je gewenste settings hebt ingesteld. Ik had dat ook, wtf ik heb het toch echt goed gedaan, waarom werkt het niet? :)
Ik zat te zoeken in het modmenu van RDN naar een "activate", maar ik kon hem niet vinden. Rechtsboven dus? Zal nog eens kijken, bedankt

edit: o.... "Start RN&D".... ziet er helemaal niet uit als een button, lekker duidelijk (ik zocht een checkbox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

stefijn schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:16:
[...]

Ik zat te zoeken in het modmenu van RDN naar een "activate", maar ik kon hem niet vinden. Rechtsboven dus? Zal nog eens kijken, bedankt

edit: o.... "Start RN&D".... ziet er helemaal niet uit als een button, lekker duidelijk (ik zocht een checkbox)
dat ja, ik moest even op geheugen afgaan gister maar nadat ik bekend was met die menu's was het vrij snel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Oke, hij doet het nu
Volgende item:
"stand in water then click the bottle"

Bij mij gebeurt niets als ik dit doe om een lege fles (lege wijnfles) te vullen. Ik hoor gewoon het geluid dat ik normaal hoor als ik iets drink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

stefijn schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:56:
Oke, hij doet het nu
Volgende item:
"stand in water then click the bottle"

Bij mij gebeurt niets als ik dit doe om een lege fles (lege wijnfles) te vullen. Ik hoor gewoon het geluid dat ik normaal hoor als ik iets drink?
het is mij ook maar een paar keer gelukt, durf niet te zeggen hoe dit zit, wil zelf dit ook nog even uitzoeken want het is nogal irritant idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Als ik deze versie van Skyrim koop: http://www.bol.com/nl/p/t...-skyrim/1004004011187786/
Kan ik hem dan toevoegen aan Steam? Of is hij volledig stand-alone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:40

Infinchible

Woef!

apNia schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:23:
Als ik deze versie van Skyrim koop: http://www.bol.com/nl/p/t...-skyrim/1004004011187786/
Kan ik hem dan toevoegen aan Steam? Of is hij volledig stand-alone?
Skyrim gaat (legaal) alleen maar via Steam, dus ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan net zo goed online een cdkey kopen voor de Legendary versie (alle dlc). Die kosten ook rond de 20 euro. Nog goedkoper zijn vaak de Russische versies (kan je ook in Engels spelen, alleen moet je met VPN activeren op steam). Of wachten tot de volgende Steam sale; Zo heb ik vorige keer de Legendary kado gedaan aan een vriend voor € 15

[ Voor 19% gewijzigd door Blisterin_Bull op 26-01-2014 10:00 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik heb een bol.com cadeaubon liggen, vandaar ;)

Ik heb momenteel trouwens de iets minder legale versie van Skyrim, maar wil deze wel kopen omdat ik het zo tof vind. Werken m'n savegames dan eigenlijk nog wel?

[ Voor 63% gewijzigd door apNia op 26-01-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
SouLLeSSportal schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:17:
[...]

het is mij ook maar een paar keer gelukt, durf niet te zeggen hoe dit zit, wil zelf dit ook nog even uitzoeken want het is nogal irritant idd.
Ik heb RND opnieuw geactiveerd via NMM en nu werkt het vullen van flessen probleemloos. Nu even de snelheid waarmee honger en dorst oplopen wat terugschroeven...ik ben zowat alleen nog maar bezig met eten en drinken verzamelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

apNia schreef op zondag 26 januari 2014 @ 10:47:

Ik heb momenteel trouwens de iets minder legale versie van Skyrim, maar wil deze wel kopen omdat ik het zo tof vind. Werken m'n savegames dan eigenlijk nog wel?
Als je de install identiek maakt zou het moeten werken. Maar als je nu de DLC's geïnstalleerd/gespeeld hebt, en mods niet met precies dezelfde load order installeert, kunnen er gekke dingen gebeuren.
stefijn schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:52:
[...]

Ik heb RND opnieuw geactiveerd via NMM en nu werkt het vullen van flessen probleemloos. Nu even de snelheid waarmee honger en dorst oplopen wat terugschroeven...ik ben zowat alleen nog maar bezig met eten en drinken verzamelen..
Dat komt vanwege de vanilla timescale van Skyrim. Er is wel een realistic timescale mod, maar dat kan voor problemen zorgen met bepaalde time scripted quests die dan niet/onjuist triggeren.

[ Voor 34% gewijzigd door Blisterin_Bull op 26-01-2014 12:52 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zondag 26 januari 2014 @ 10:47:

Minder legaal naar legaal of andersom maakt niet uit. Als je mods hebt geïnstalleerd zou ik wel voor de zekerheid een clean save maken zodat je geen CTD krijgt bij het laden van die save.
Ik heb pas geleden Skyrim opnieuw geïnstalleerd met precies de zelfde mods in de zelfde loadorder ( had de loadorder.txt uitgeprint) en toch kon ik geen save games laden zonder een CTD omdat ik vergeten was een clean save te maken.

Kan ook na het installeren je oude data folder overgooien naar je nieuwe installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Net Skyrim weer opnieuw geinstalleerd, kom deze dude me opeens uit het niets stalken 8).

Hij loopt ook de hele tijd met me mee :+.
Ligt denk ik aan de save :p.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Blisterin_Bull schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:51:
[...]

Dat komt vanwege de vanilla timescale van Skyrim. Er is wel een realistic timescale mod, maar dat kan voor problemen zorgen met bepaalde time scripted quests die dan niet/onjuist triggeren.
Dat, of de settings van RND zelf. Je kunt de boel verlagen zodat je wat minder vaak moet eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, niet of. Dat is vanwege de vanilla timescale. Het is realistich om elke 4 uur wat te eten. Maar ingame Skyrim vertoeft 4 uur in 10-15 minuten werkelijke tijd. Die setting om het te verlagen/verhogen is daar een workaround voor.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Je hebt gelijk maar wat maakt dat uit, het resultaat is hetzelfde: niet meer "3x per dag" eten/drinken maar nog maar 2x per dag. Scheelt een hoop werk

Ik werd gisteren zo hard in mijn kruis getrapt door een Spryggan Overlord (o.id.) dat ik meer dan 500m omhoog gelanceerd werd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 27-01-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

stefijn schreef op maandag 27 januari 2014 @ 12:28:
Je hebt gelijk maar wat maakt dat uit, het resultaat is hetzelfde: niet meer "3x per dag" eten/drinken maar nog maar 2x per dag. Scheelt een hoop werk

Ik werd gisteren zo hard in mijn kruis getrapt door een Spryggan Overlord (o.id.) dat ik meer dan 500m omhoog gelanceerd werd :)
hoe of wat ik ook doe, krijg wel de juiste needs etc, maar water uit welk water dan ook lukt niet, ook niet na her installatie. Het is geen ramp, ik omzeil het wel door gewoon water te kopen, voor een paar gold. ook geen zin om 75 mods na te lopen waar het evt mee conflict :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb RND nu volgens mij bijna als laatste staan, na een de- en heractivatie via NMM. Daarna werkt het probleemloos.
Blijkbaar geen andere mods die voor loadorder eisen om na RND te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowbank
  • Laatst online: 25-08 17:24
SouLLeSSportal schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:05:
[...]

hoe of wat ik ook doe, krijg wel de juiste needs etc, maar water uit welk water dan ook lukt niet, ook niet na her installatie. Het is geen ramp, ik omzeil het wel door gewoon water te kopen, voor een paar gold. ook geen zin om 75 mods na te lopen waar het evt mee conflict :P
Dan gebruik je waarschijnlijk een mod welke het water aanpast. Bijvoorbeeld WATER or Pure waters.
De meeste van de water mods hebben een compatibilty patch voor RND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Snowbank schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:38:
[...]

Dan gebruik je waarschijnlijk een mod welke het water aanpast. Bijvoorbeeld WATER or Pure waters.
De meeste van de water mods hebben een compatibilty patch voor RND.
Heb idd WATER mod geinstalleerd, zal ik daar nog even naar kijken of daar het probleem zit. Scheelt iig 74 mods nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik meen dat ik een andere watermod gebruik, Water 2 oid? Kan het nu niet nazien (netwerk laat geen gamegerelateerde sites toe dus kan niet op Nexus)

Heb inderdaad Realisitc Water Two. Misschien kun je die proberen

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 27-01-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skyrim hoort bij de 20 best-verkochte spellen allertijden :)
Goed gedaan, meneer Howard!
At 20 Million Copies Sold, Skyrim Is in the Top 20 Bestselling Games of All Time

[...] consider that by comparison, Nintendo’s Super Mario Bros. 3 sold 18 million copies, while Super Mario World grabbed just a tick more at 20.6 million. None of the Halos are in that list, nor any of the Gears of Wars. Not a single Zelda game’s ever come close, and the top-selling installment in Sony’s bestselling PlayStation 2-exclusive franchise, Gran Turismo 3 (and remember that the PS2 is the bestselling game console in history), couldn’t crack 15 million copies. Even on the PC, granting that the revenue model for a lower-selling game, copy-wise, like World of Warcraft, is another matter, The Sims 2 is merely a sales tie — there’s nothing better-selling.

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 28-01-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

stefijn schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:57:
Ik meen dat ik een andere watermod gebruik, Water 2 oid? Kan het nu niet nazien (netwerk laat geen gamegerelateerde sites toe dus kan niet op Nexus)

Heb inderdaad Realisitc Water Two. Misschien kun je die proberen
nope, WATER heeft een rnd compatability versie :) moet die dus gewoon even gebruiken dan zou het moeten werken. *werkt nu ook :D *
Belangrijkste mods die ik heb draaien:
- SkyRe full mod
- 2k texture official version
- JaySus swords
- immersive weapons
- Apachii hair
- BEARDS! (heel belangrijk voor mij als eigenaar van een epic real life beard :P )
- Dual sheath redux
- SKSE
- Sound Of Skyrim alle drie
- skyrim flora overhaul
- book covers of skyrim
- Birdsofskyrim
- WetnCold
- getSnowy
- SkyUI
- Populated Cities
- ENB full mod
- ENFX en wat extra lighting mods
- Open Cities (aanrader, zodat je de stad gewoon door de main gate kan binnenlopen zonder laden)
- UFO
- high res map
- WATER
- Immersive animations
- no more blocky faces (must imho)
- left hand rings
- realistic need and diseases
- ReProccer
- immersive sounds of footsteps
- cloaks of skyrim
- extra kleine polish en texture enhance mods, AEterna circlets, elaborate textiles,realistic smoke and embers, footprints.
- extra immersion modjes, better bards, wearable lantern, high res roadsigns, hd linnens, paar wapen en armor mods die leuk lijken en wat los spul.

* heb nu wel wat gezeur vanuit BOSS gekregen, dat er compatibility probleem is tussen SoS en ENB mod qua lighting? de compatibility patch die zou zorgen dat dit niet gebeurd maakt dat de game niet meer werkt en CTD krijgt... |:(
Ik zie nu behoorlijk vaak dat schaduw niet goed wordt weergegeven en plekken onbelicht blijven, tot je op een gegeven punt qua hoek kijkt en het opeens erin springt en dan weer verdwijnt als je ernaar kijkt.
voorheen met zelfde mods geen problemen gehad en gaf BOSS niets aan :>
heel apart.

[ Voor 15% gewijzigd door SouLLeSSportal op 29-01-2014 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Er is een limiet op shaduwen die weergegeven kunnen worden. De engine van Skyrim kan er maar zoveel weergeven. In vanilla Skyrim merk je dat niet, maar in een full modded Skyrim met meerdere lighting mods (met/zonder enb) wel.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Blisterin_Bull schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:59:
Er is een limiet op shaduwen die weergegeven kunnen worden. De engine van Skyrim kan er maar zoveel weergeven. In vanilla Skyrim merk je dat niet, maar in een full modded Skyrim met meerdere lighting mods (met/zonder enb) wel.
hmm ff beetje tweaken dan maar, het loopt nog steeds best goed op mijn pc dus daar zal het iig niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Die Duitse stemmen van die mensen in de stad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo slecht is die voice-acting toch niet?

Het ziet er trouwens best cool uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Lijkt me gaaf. Ook een leuke vinding zo voor het lopen, maar een wandelingetje van Falkreath naar de andere kant van het land geeft denk ik wel wat spierpijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

stefijn schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:07:
Lijkt me gaaf. Ook een leuke vinding zo voor het lopen, maar een wandelingetje van Falkreath naar de andere kant van het land geeft denk ik wel wat spierpijn...
gemiddelde gamer valt na 5 min half dood neer gok ik :>
Het is een leuke gimmick maar echt lekker werkt het nou ook weer niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dan ben je dus wel echt aan het levellen qua stamina ;) ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik heb Skyrim toch ook maar opgestart en wil eigenlijk wel weer een playthrough doen, ik ga denk verder met m'n level 10 breton, thief/mage thingy. Echter sinds de laatste keer dat ik dit speelde heb ik een 2de monitor en nu wandelt mijn muiscursor zo nu en dan mijn rechter monitor in. Zodra ik dan aanval, word ik automatisch alt-tabbed en duurt het weer ff voordat ik terug ben in de game. Ik heb dit topic al doorzocht, niets gevonden op muis, mouse en monitor, ook google geeft op mijn queries weinig antwoord. Weet iemand een fix hiervoor? Also, in windowed mode blijft mijn taskbar in windows zichtbaar. Echt rare windowed mode heeft deze game.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas geleden overgestapt van Realvision ENB naar Phinix Natural ENB.
Hoofdzakelijk eigenlijk omdat ik met Realvision eigenlijk nooit de schaduwen heb kunnen krijgen zoals ik die wil. Met Realvision waren de schaduwen niet donkerder en minder zichtbare plaatsen maar gewoon effe zwarte textures met echt 0.0000% zicht.
Met Phinix heb ik dit probleem totaal niet en moet zeggen dat ik de minder felle kleuren van Phinix ook wel een pluspunt vind. Ik moet nog verder testen en ervaren maar voor nu heb ik het gevoel dat ik Phinix Natural ENB wel eens een lange tijd zou kunnen gaan gebruiken. Zeker een aanrader om op zijn minst een keer te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

ye-roon schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 08:51:
Ik heb Skyrim toch ook maar opgestart en wil eigenlijk wel weer een playthrough doen, ik ga denk verder met m'n level 10 breton, thief/mage thingy. Echter sinds de laatste keer dat ik dit speelde heb ik een 2de monitor en nu wandelt mijn muiscursor zo nu en dan mijn rechter monitor in. Zodra ik dan aanval, word ik automatisch alt-tabbed en duurt het weer ff voordat ik terug ben in de game. Ik heb dit topic al doorzocht, niets gevonden op muis, mouse en monitor, ook google geeft op mijn queries weinig antwoord. Weet iemand een fix hiervoor? Also, in windowed mode blijft mijn taskbar in windows zichtbaar. Echt rare windowed mode heeft deze game.
Ik heb ook 2 monitoren, alhoewel een ander formaat. Maar ik heb verder nooit een probleem hiermee gehad, ik speel dan ook niet in windowed mode, lijkt me tegenwoordig ook niet nodig? als je de laatste updates gebruikt moet het gewoon prima in normal mode lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:49
Ik herken je probleem Ye-roon, heb het zelf ook precies zo gehad. Gebruik je SKSE? In dat geval hielp OneTweak bij mij: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/40706/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik heb inmiddels gevonden wat het was. Ik heb een AMD kaart en ik heb AMD raptr installed (bijna 30k puntjes, beter is die shop snel online voor gratis titanfall lol) anyways, skyrim heeft blijkbaar "ingame apps" via raptr en dat zorgde er voor dat de muis uit het scherm kon. Die optie voor ingame apps uitgevinkt in raptr en het probleem was voorbij.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help ik heb zo in eens groene ogen en ik kan voeden van mensen. Het is door een opdracht gekomen en heeft dit gevolgen voor mij?

Zo zien mijn ogen er nu uit.
https://fbcdn-sphotos-d-a...17997103_1365575271_o.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je al de Unofficial Skyrim Patch geïnstalleerd hebt, kan je het volgende proberen:
open de console
typ "player.DispelAllSpells" en druk enter.

Anders staat hier misschien een oplossing bij:
http://forums.nexusmods.c...-effects-from-the-player/

En wat bedoel je met "voeden van mensen"?
Als je bedoelt wat ik denk wat je bedoelt, draag je waarschijnlijk de ring van Namira. Daarmee kan je de resten van lijken eten, wat je een stamina bonus geeft voor een paar minuten.

[ Voor 27% gewijzigd door Blisterin_Bull op 06-02-2014 17:34 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ik heb de ring van Namira. Dat is het dus maar zins dien heb ik ook groene ogen, kan ik er niet achter komen wat het is om het misschien weer terug te krijgen als ik het verwijder?

Ik beb de mijne er nu zo uit zien qua mods, alleen steam mods.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kRlae6cJ8Oo]

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:19:
Klopt ik heb de ring van Namira. Dat is het dus maar zins dien heb ik ook groene ogen, kan ik er niet achter komen wat het is om het misschien weer terug te krijgen als ik het verwijder?

Ik beb de mijne er nu zo uit zien qua mods, alleen steam mods.
[video]
Vind het in de verte wel een beetje lelijk. Bedoel ik rond 2:40 ergens, draw distance wel maximaal?

[ Voor 5% gewijzigd door evilpin0 op 07-02-2014 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuhs
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 14:37
The legendary edition gisteren ook maar aangeschaft. Ik wil Skyrim toch weer een kans geven. In het begin heb ik hem even geprobeerd maar was hier na een tijdje weer op uitgekeken. Nu de motivatie weer gevonden om het weer op te pakken. Nu eens kijken wanneer ik tijd hem om daadwerkelijk te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 08:19:
[...]

Vind het in de verte wel een beetje lelijk. Bedoel ik rond 2:40 ergens, draw distance wel maximaal?
Die e bik maximaal staan in de opties van de game zelf maar misschien is er ook wel een mod voor zodat het nog wat beter word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Daar kan je weinig aan doen, behalve wat LOD modjes voor distant trees en objects. De enige oplossing is de ugrids tweak uit te voeren, maar daarmee wordt de game instabiel als je veel mods gebruikt.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat hem maar zo zo ver in de verte hoef ik ook niet te kijken. Ik zal vandaag eens een mooi filmpje maken met een hogere fov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die belang hebben bij een stel mods die samen zijn gevoegd en samen goed hun werk kunnen doen. Dit zijn vooral graphic mods maar ook sound mods en items. Ik post er later nog een filmpje bij van hoe het er uit ziet.

Video van de mods in werking en ben tot nu toe geen problemen tegengekomen. Ik heb ondertussen al weer heel wat opdrachten gedaan met deze mods,

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_n7_b-fd5P0]

Download link van de steam workshop en de verzameling mods.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=226599433

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuhs
Ziet er erg goed uit! Daar heb je volgens mij wel serieuze hardware voor nodig om dat soepel te kunnen draaien. Ik ben inmiddels level 12 met mijn wood elve en vermaak me prima. Welke skills matchen er goed met een archer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel wel op een hogere resolutie dus voor 1920x1080 zal het wel meevallen en desnoods AA en AF wat lager zetten want die staan bij mijn op 8x en 16x (ingame AA settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

WTF, Geen SkyUI?! :P

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:53:
Voor de mensen die belang hebben bij een stel mods die samen zijn gevoegd en samen goed hun werk kunnen doen. Dit zijn vooral graphic mods maar ook sound mods en items. Ik post er later nog een filmpje bij van hoe het er uit ziet.

Video van de mods in werking en ben tot nu toe geen problemen tegengekomen. Ik heb ondertussen al weer heel wat opdrachten gedaan met deze mods,

[video]

Download link van de steam workshop en de verzameling mods.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=226599433
Mooi man :D Ook mooi je link naar de mod pack.

Moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat ik zoveel Skyrim heb gespeeld al voordat ik de ENB + alle mods eroverheen had gegooit. Als je zo Skyrim begint met alle mods, moet dat echt heerlijk zijn.

Nu blijft het voornamelijk voor kijken hoe mooi het spel er nu uitziet en wat questjes zoeken die nog niet gedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Save game corrupted O_o en geen SkyUI! :o

Moet zeggen dat ik persoonlijk de grafische stijl die je nu hebt niet echt mooi kan vinden.
Ben ook niet echt onder de indruk van de interior belichting.
Ziet er leuk uit maar persoonlijk zou ik het nooit zo instellen/spelen.
PNEB ftw! :P

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat savegame corrupted komt omdat ik tegelijk en film start met shadowplay dat is de zelfde knop als saven (F9) en dat zorgt voor een corrupted save game. Ik moet dat echt nog even bij het filmpje vermelden.
SkyU gebruik ik zelf niet maar dat is omdat ik standaard gewend ben en kon niet ged aan skyU,

Nu mis ik dus een hele hoop als ik jullie zo hoor zoals EMB mods, dat is nog iets om aan te werken.
Waarom deze lightning mods, dat is vooral omdat ik een hoog contrast erg mooi vind zo dat je een groot verschi ziet bij veel belichting tussen donker en lichte voorwerpen, dat vind ik persoonlijk indrukwekkend.

Edit

Nog een filmpje met de zelfde mods alleen dan ook in het donker en let niet op de fov want die staat hier even veel te hoog op sommige momenten dat komt mede door widescreen fixer want die is nodig voor skyrim.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=V5u7834ymXk]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Wegens het te lang niet upgraden van mijn PC ben ik na het aanschaffen van een nieuwe PC mijn game achterstand van de afgelopen 6 jaar aan het inhalen. Skyrim heb ik in eerste instantie op een niet zo legale manier aangeschaft. Maar na 3 dagen spelen ben ik al zo hooked aan het spel geraakt dat ik gisteren de legale versie heb gekocht. Het zal nog een paar dagen duren voordat deze op de deurmat valt.
Omdat ik helemaal opnieuw moet beginnen was mijn vraag aan jullie welke mods ik het best over het spel kan gooien en met welke roles jullie de meeste fun hebben gehad. Ik speel nu met een Two handed Redguard Tank. Heerlijk om overal doorheen te hakken. Draken zijn alleen een wat groter probleem, aangezien die was lastiger te bereiken zijn. In Oblivion speelde ik een rogue. Ook heel veel lol mee gehad, maar het was wel erg lastig in sommige levels. Nu zit ik er aan te denken om na de herinstallatie een Dark Elf mage te gaan proberen. Nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een dark elf rogue werkt helemaal prima, ook een two-handed redguard tank is een goed idee.

Voor mods kan ik aanraden om op STEP te kijken. Of anders dit topic door te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

http://www.nu.nl/tech/369...tuig-en-iron-man-pak.html

Soort van exosuit a la iron man, genaamd TALOS :+

Talos guide me!

• Stefke
Weet iemand hoe het zit met NMM? Ik moest via een download upgraden (upgrade vanuit NMM deed het niet) en nu geeft ie aan "not logged in", maar ik zie nergens een optie om in te loggen (ook niet bij de start)

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Links onder staat een groen poppetje (voor jou waarschijnlijk rood). Daar kan je op klikken en inloggen. Content dien je via hun website te downloaden volgens mij. Ik heb het toevallig net ook geïnstalleerd.

• Stefke
Mods downloaden rechtstreeks via NMM werkt wel. Zal nog eens kijken vanavond

• Stefke
idd drukken op het poppetje. D8 dat ik dat geprobeerd had, misschien zat ik er net langs.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:59:
Pas geleden overgestapt van Realvision ENB naar Phinix Natural ENB.
Hoofdzakelijk eigenlijk omdat ik met Realvision eigenlijk nooit de schaduwen heb kunnen krijgen zoals ik die wil. Met Realvision waren de schaduwen niet donkerder en minder zichtbare plaatsen maar gewoon effe zwarte textures met echt 0.0000% zicht.
Met Phinix heb ik dit probleem totaal niet en moet zeggen dat ik de minder felle kleuren van Phinix ook wel een pluspunt vind. Ik moet nog verder testen en ervaren maar voor nu heb ik het gevoel dat ik Phinix Natural ENB wel eens een lange tijd zou kunnen gaan gebruiken. Zeker een aanrader om op zijn minst een keer te proberen.
Toevallig net deze ook geprobeerd, maar ik vind het jammer dat je op de horizon vrijwel niets meer ziet (het wordt al snel allemaal wit met een overgang naar de grond), ook is de zon (bij mij althans) zelfs bij een blauwe hemel niet zichtbaar (alles wordt wederom zo ongeveer wit). En ook bij dat weer heb ik niet het geveol van "he, t zonnetje schijnt" :)
Terug naar Realvision voor mij :)

edit: o ja, eerste test liep Phinix ENB zon 10 frames langzamer. Heb niet verder getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:24
Ik heb besloten ook maar is aan skyrim te beginnen, elder scrolls online ziet er wel vet uit dus wil skyrim eerst wel is proberen. Ik zie hier iedereen praten over mods e.d. Zijn deze echt nodig voor optimale spelbeleving of is het juist aan te raden om deze game zonder mods te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Omisys schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:25:
Ik heb besloten ook maar is aan skyrim te beginnen, elder scrolls online ziet er wel vet uit dus wil skyrim eerst wel is proberen. Ik zie hier iedereen praten over mods e.d. Zijn deze echt nodig voor optimale spelbeleving of is het juist aan te raden om deze game zonder mods te spelen?
Het is te spelen zonder maar veel mods voegen erg veel meerwaarde toe aan de immersie en looks van de game. Het wel of niet doen hangt ook een beetje van je pc af, is het een sterke pc dan kan je bv 2k resolutie textures instaleren, maar heb je een matige pc trekt die dat wellicht niet. Ik zou zeggen lees het een en ander door en kijk anders wat je via steam kan installeren.

Zoek voor inspiratie eens op brodual op youtube, die hebben 500+ mods gereviewed met clips zodat je het een en ander kan bekijken voordat je wat installeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door SouLLeSSportal op 18-02-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Alhoewel ik Skyrim sinds release speel en ook wel tof vond (eerste Elder Scrolls game voor mij), dus de eerste 2 maanden zonder echte mods (creation kit was nog niet uit), kan Skyrim nu niet meer spelen zonder mods.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuhs
Zijn er qua mods die via steam binnen te halen zijn nog echte aanraders? Ik heb er inmiddels zo'n 25 uur gametijd opzitten en bevalt tot nu toe meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je echt de Steam Workshop wilt gebruiken... Kijk gewoon op de Nexus wat populaire mods zijn, en check of ze ook op Steam verkrijgbaar zijn. Of maak een "test save" om te kijken of alles wel goed met elkaar samenwerkt. Eéntje die ik altijd aanraadt is Convenient Horses. Vind de horse inventory handig en de snellere sprint. Paarden in vanilla Skyrim zijn sloom :P

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

wat ik eigenlijk qua optimale skyrim zou doen zijn de volgende:
Dik is min of meer musthave, cursief optioneel, SKSE heb je iig nodig voor skyUI

Skyrim HD 2K Textures (Full)
Alle onofficiële patches voor Skyrim en DLC's
Static Mesh Improvement Mod
RealVision ENB
A Quality World Map - With Roads

Skyrim -Community- Uncapper
Immersive Armors
Immersive Weapons

Realistic Smoke and Embers
Enhanced Blood Textures

SkyUI
SKSE

Improved NPC Clothing
Ultimate Follower Overhaul
Realistic Lighting Overhaul
WATER - Water And Terrain Enhancement Redux
Skyrim Flora Overhaul

Lush Trees and Grass

T3nd0s Skyrim Redone (alleen als je een complete remake van de game wil en grotere uitdaging wil qua stats en combat)

[ Voor 8% gewijzigd door SouLLeSSportal op 18-02-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:37

KipCurreh

Nightcrawler

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:05:

RealVision ENB
Immersive Armors
Immersive Weapons
Enhanced Blood Textures
SkyUI
SKSE
Improved NPC Clothing
Skyrim Flora Overhaul
Lush Trees and Grass

T3nd0s Skyrim Redone (alleen als je een complete remake van de game wil en grotere uitdaging wil qua stats en combat)
Momenteel Skyrim terug aan't binnenhalen via steam, al es een 50 uur gespeeld zonder mods.. tijd om es opnieuw te beginnen, maar deze keer wil ik best es wat mods gebruiken... Ik ga jou suggesties volgen en zien waar 't uitkomt :)

Zijn deze allemaal via de steam workshop available ?

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan je toch nu al zelf opzoeken tijdens het downloaden? :P
SKSE zowieso niet. Die heeft een eigen website; http://skse.silverlock.org

[ Voor 39% gewijzigd door Blisterin_Bull op 18-02-2014 19:33 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Blisterin_Bull schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:32:
Ik heb ze via nexus en de NMM gedownload en geinstalleerd, maar veel is ook via steam te vinden. voor de meeste is er wel een andere op steam te vinden.

Skse is een die je vaak nodig hebt om bepaalde wat complexere mods te kunnen gebruiken.
Ik heb de lijst even iets aangepast welke must have zijn en welke optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zolang je na het installeren van diverse mods dan alsnog BoSS gebruikt, kan het best werken ja. Voor complexere mods die compatibility patches nodig hebben, moet je toch naar Nexus, of in uiterste geval zelf aan de slag :P
Zo heb ik zelf rond de 80 mods geïnstalleerd waaronder Skyrim Redone (full, dus ook racial edits en combat AI), Frostfall, Realistic Needs and Diseases, een mod die extra thee toevoegt, Realistic Inns and Taverns, ELFX, Complete Crafting Overhaul, Book of Silence, Unique Uniques, Immersive Armors, Immersive Weapons, Skyrim Immersive Creatures, Deadly Dragons, Dragon Combat Overhaul... (nee, ga niet m'n hele lijst posten. Wees maar niet bang) :P
Door die waslijst met overhaul mods, heb ik nog rond de 20 compatibility patches nodig, los van de tes5edit merge patch van mezelf en de Reproccer patch voor non-vanilla armors/weapons voor Skyrim Redone. :D

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Blisterin_Bull schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:32:
hehe voetbaltraining ondertussen :)
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:05:
Dik is min of meer musthave, cursief optioneel, SKSE heb je iig nodig voor skyUI

RealVision ENB

Immersive Armors
Immersive Weapons

Enhanced Blood Textures

SkyUI
SKSE

Improved NPC Clothing
Skyrim Flora Overhaul

Lush Trees and Grass

Must have is wellicht niet echt het goede woord omdat dit puur afhangt van je persoonlijke smaak.
Persoonlijk zie ik dit niet als must haves omdat deze mods de visuele stijl van Skyrim aanpast naar iets wat mij niet aanstaat.

Vooral de (veel te) hoge saturatie, hoge contrast van RealVision ziet er voor de een er geweldig uit en de ander zoekt iets wat meer natuurlijk en minder "in your face" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Mja ik ga gewoon beginnen met SkyUI en SKSE, en daarna schuim ik de nexus en steam workshop wel af naar handige dingen...

Zoals bv unread books die licht geven enz enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:42:
[...]

Must have is wellicht niet echt het goede woord omdat dit puur afhangt van je persoonlijke smaak.
Persoonlijk zie ik dit niet als must haves omdat deze mods de visuele stijl van Skyrim aanpast naar iets wat mij niet aanstaat.

Vooral de (veel te) hoge saturatie, hoge contrast van RealVision ziet er voor de een er geweldig uit en de ander zoekt iets wat meer natuurlijk en minder "in your face" is.
zijn natuurlijk genoeg varianten hierop maar daarvoor kan je ook het beste even een youtube filmpje kijken wat heen mod doet voordat je die download, maar hangt vooral van je persoonlijke smaak af.

Verwijderd

stefijn schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:38:
idd drukken op het poppetje. D8 dat ik dat geprobeerd had, misschien zat ik er net langs.

[...]

Toevallig net deze ook geprobeerd, maar ik vind het jammer dat je op de horizon vrijwel niets meer ziet (het wordt al snel allemaal wit met een overgang naar de grond), ook is de zon (bij mij althans) zelfs bij een blauwe hemel niet zichtbaar (alles wordt wederom zo ongeveer wit). En ook bij dat weer heb ik niet het geveol van "he, t zonnetje schijnt" :)
Terug naar Realvision voor mij :)

edit: o ja, eerste test liep Phinix ENB zon 10 frames langzamer. Heb niet verder getest.
Hmm op dit moment draai ik Therion ENB Via Nocturna dus kan het niet gelijk checken. Maar zover ik mij kan herinneren heb ik niet die issues gehad die jij nu net opnoemt. Phinix is wel een meer "natuurlijke" ENB preset dus verwacht geen felle kleuren met hoog contrast zoals je bij RealVision ENB ziet.
Persoonlijk vind ik Therion ook een heel goede ENB, mooie sombere grauwe look. Als je RealVision goed/mooi vind is Therion hoogstwaarschijnlijk niks voor jou omdat het net zoals Phinix een meer natuurlijke/rustige uitstraling heeft.

Wordt trouwens tijd dat BOSS eens geupdate wordt.
De nieuwste unofficial patches worden niet goed herkend door BOSS waardoor BOSS de unofficial heartfires patch voor de Skyrim patch zet met als gevolg CTD bij het opstarten omdat de loadorder niet correct is. Het is op te lossen door de unofficial patches in de userlist van BOSS te zetten zodat je zelf de juiste volgorde kan bepalen.

Ook Immersive Armors V7 wordt niet goed herkend door BOSS (BOSS ziet V7 als zijnde V6) en komt dus met de foutmelding dat SPIKE.esm niet aanwezig/geactiveerd is en dat daardoor Skyrim zal crashen bij het opstarten. Dit is niet waar omdat je vanaf Immersive Armors V7 SPIKE.esm helemaal niet meer nodig hebt.

btw
Krijg nadat ik alles opnieuw geïnstalleerd (fresh instal Skyrim + alle mods) geen uncapper splash screen meer te zien bij het opstarten van Skyrim. (via SKSE loader uiteraard).
Volgens de SKSE log wordt de dll wel gezien en correct geladen... vaag :?
En ja uncapper is enabled in de .ini eveneens als de splash screen.
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.