Op 11 november 2011 (11/11/11), vijfeneenhalf jaar na The Elder Scrolls: Oblivion, zal The Elder Scrolls V: Skyrim het licht zien. Het spel is aangekondigd op het VGA event. Daar hebben ze de eerste trailer laten zien en is de website gelanceerd. Ondertussen is er al een hoop bekend gemaakt en is de eerste gameplay demo al getoond.

Skyrim
We zijn nu twee honderd jaar verder sinds Oblivion en bevinden ons in het noorden van Tamriel. Draken zijn terug gekeerd, ondanks ze duizenden jaren geleden zijn verbannen uit Tamriel. De Elder Scrolls hadden het verspeld. Na de vernietiging van Staff of Chaos, de verschijning van Numidium, de gebeurtenissen bij de Red Mountain, de opening van de poorten naar Oblivion en tot slot een burgeroorlog tussen de mensen in Skyrim kon het niet anders. Draken verschijnen in steeds grotere aantallen en uiteindelijk zelfs Alduin zelf.

Jij, de laatste dragonborn, hebt, gezegend door de goden, dezelfde krachten als de draken. Dragonborn kunnen vechten met draken op een geheel ander niveau.

Op de volgende is nog geen antwoord: Waarom zijn de draken teruggekeerd? Hoe zijn ze teruggekomen? Hoe worden de draken gestopt? En wat wordt de rol van speler?

Features:
De volgende features zijn aangekondigd:
  • Combat is vernieuwd. Het is meer dynamisch en tactisch. Je kan iedere hand een functie toewijzen, zoals bijvoorbeeld: twee wapens, wapen en een schild, wapen en magie. Gevechten kunnen worden afgesloten met een “finishing move”.
  • Dragon-shouts. Vaardigheden die je opdoet na het verslaan van een draak. Shouts zijn in de "dragon-taal" en zijn te vertalen naar het Engels. (Vertragen van tijd, vechten samen met een draak, ...)
  • Quests aan de hand van speelstijl. Welke skills heb je, welke personen heb je ontmoet, welke personen zijn vrienden, wie je vijanden en wie heb je vermoord?
  • Spel pauzeert niet tijdens gesprekken. Leven gaat door.
  • Extra activiteiten om even te ontsnappen uit het avontuur: Alchemie, enchanting, smeden, koken en houthakken.
  • Radiant AI. De personages in het spel hebben ieder een eigen leven en hun eigen dagelijkse bezigheden.
  • Verbeterde level-scaling. Vijanden passen zich aan je level. Gebieden die je hebt bezocht behouden hun level.
  • NPC's zien er veel echter uit. Zo toen bijvoorbeeld gezichten emoties.
  • Ruig terrein met bergen. Terrein met sneeuw en gletsjers. Tundra’s.
  • 5 grote steden.
  • Betere schaduwen. Bomen en takken bewegen individueel. Sneeuw valt en blijft liggen op objecten.
  • 50 levels (daarna niet gecapt, maar voortgang gaat trager). Bij ieder level kan je wat extra health en kan je keuze maken om nog wat verbeteren.
  • Keuze voor een perk bij elk level net zoals net zoals in Fallout 3.
  • Sterk verbeterde user-interface. De interface zal voor alle platforms hetzelfde zijn.
  • 70 acteurs spreken de 47.000 regels aan gesproken tekst in.

Linkjes:
Officiële website: http://www.elderscrolls.com/
Blog ontwikkelaar: http://www.bethblog.com/
Officiële forum: http://forums.bethsoft.co...kyrim-general-discussion/
Onofficiële Wiki: http://www.uesp.net/

Twitter: @ElderScrolls (Officiële twitterkanaal van de Elder Scrolls serie)
Twitter: @Bethblog (Officiële twitterkanaal van de ontwikkelaar)

Achtergrond over verhaal van de hele serie: http://www.imperial-library.info/
[YouTube: http://www.youtube.com/v/yoXFk-0NrDI?fs=1&hl=nl_NL&hd=1]

Behind the Scenes bij Bethesda

Concept art

Geluid en muziek in Skyrim

Skyrim Gameplay

De Collectors Edition is reeds aangekondigd. De collectors edition zal naast het spel ook drie andere dingen bevatten.
  • Een beeldje van Alduin.
  • Een art-book. Het boek zal ongeveer 24x31 cm zijn.
  • Een making-of dvd.

11-11-11
Topics over eerdere Elder Scrolls delen:
Morrowind topic - Oblivion topic

Aanvullingen? DM mij

[Voor 105% gewijzigd door CoolGamer op 25-08-2011 20:39. Reden: Links bijgewerkt]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 15:52
Ik hoop dat er ook een beetje complotten inzitten zoals in Game of Thrones :D
Woohoo, een tweede deel *O*.
Even kijken of we het elfde deel halen op 11/11/11. Zou wel mooi zijn :+

Wat ik trouwens jammer vind is dat de armors uit nóg minder delen bestaan dan in Oblivion, bovenkleding en broeken zijn een geheel.
In Morrowind->Oblivion->Skyrim zijn het aantal kledingstukken steeds mindergeworden.

Ongetwijfeld makkelijker voor de designers en waarschijnlijk handig om clipping te voorkomen, maar ikzelf vind het wel jammer.
Hopen dat daar ook wat mods voor komen. Extra kledingstukken in Oblivion, zoals capes, is uiteindelijk ook mogelijk gemaakt, dus wie weet komt er ook iets voor Skyrim zodat we gewoon de bovenkleding en de broeken los kunnen dragen.

• Avalaxy
He bah, ik vond die complete pakken in Oblivion niks... Zoals die heavy rainment (oid) die je kon krijgen van de Arena.
Avalaxy schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 18:32:
He bah, ik vond die complete pakken in Oblivion niks... Zoals die heavy rainment (oid) die je kon krijgen van de Arena.
Nee, precies :-(

Als ik het goed heb zullen het helmen, schoenen, kledingstuk en handschoenen zijn, gok ik zo?

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-03 19:34

Fid3lity

Spectre X

Mooie TS, lekker in de sfeer. Ik heb in ieder geval erg veel zin in Skyrim, en misschien nog wel meer in de mods die de community na release gaat maken :Y :) ...

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-03 12:53
anandus schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 18:35:
[...]
Nee, precies :-(

Als ik het goed heb zullen het helmen, schoenen, kledingstuk en handschoenen zijn, gok ik zo?
Nee, ik geloof alleen body en legs. Dat past beter bij de stijl van de Nords vonden ze en daarnaast ziet het er ook niet uit als je met allerlei aparte armour pieces rondloopt.

Dat de wereld gewoon doorloopt tijdens gesprekken is wel fijn. Ik ergerde me er net nog aan in New Vegas dat de regen gewoon stopte met vallen tijdens een gesprek. Je zag wel de druppels nog stil hangen in de lucht.

[Voor 21% gewijzigd door Wolfos op 07-07-2011 19:11]

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 15:57

Paniohitus

Paniohitus

misschien al besproken:
Verbeterde level-scaling. Vijanden passen zich aan je level. Gebieden die je hebt bezocht behouden hun level.
Betekent dit het volgende:
  • Als laag-lvl karakter snel naar de lastige spots in de map
  • Het level blijf hier vervolgens laag
  • even snel wat levels scoren
  • deze lastige stukken compleet ownen
Lijkt mij wat vreemd...

[Voor 3% gewijzigd door Paniohitus op 07-07-2011 20:09]

BF1: Don-Panio

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Het jammere van mods is dat ze pas later uitkomen :P . Ik zit deze game op dag 1 te spelen en als ik het uitgespeeld heb ben ik meestal wel klaar met zo'n game. Sterker nog, vaker als vóór dat ik het uitgespeeld heb omdat ik altijd eeuwenlang sidequests gedaan heb :')

Specs

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Het is toch al bekend dat er voor de pc versie, ontwerp software bijzit. Je kunt dus gelijk aan de slag om dingen te maken/aanpassen :D.

Heb ook erg veel zin in deze game! Mis nu wel een goede fantasy RPG.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Bepaalde gebieden zullen hoogst waarschijnlijk een minimum level meekrijgen. Ook kan het level wat de gebieden krijgen een hoger level zijn dan je huidige level. Zo heeft Todd aangegeven dat de gevechten in hoger gelegen gebieden zwaarder zullen zijn. Het zal dus een beter systeem zijn dan Oblivion had.

Ook zal Skyrim weer een groot spel worden, dus even de gebieden aflopen zal er niet bij zijn.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Avalaxy
Naluh! schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:13:
Het jammere van mods is dat ze pas later uitkomen :P . Ik zit deze game op dag 1 te spelen en als ik het uitgespeeld heb ben ik meestal wel klaar met zo'n game. Sterker nog, vaker als vóór dat ik het uitgespeeld heb omdat ik altijd eeuwenlang sidequests gedaan heb :')
Eigenlijk moeten de modders de game dus een maand eerder krijgen zodat ze alvast kunnen beginnen! 8)
Avalaxy schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:44:
[...]

Eigenlijk moeten de modders de game dus een maand eerder krijgen zodat ze alvast kunnen beginnen! 8)
Oblivion en Fallout 3 heb ik zonder mods uitgespeeld. Meestal vind ik mods weinig toevoegen. Je zou het spel ook zonder mods eens een kans moeten geven.

• SpArCz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-03 15:43
TheCoolGamer schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:57:
[...]

Oblivion en Fallout 3 heb ik zonder mods uitgespeeld. Meestal vind ik mods weinig toevoegen. Je zou het spel ook zonder mods eens een kans moeten geven.
Mwah, sommige mods voor oblivion waren toch wel must-haves, zoals Better Cities of Kvatch Rebuild. Al ben ik het wel met je eens dat vanilla ook een kans verdient :)

• Avalaxy
[...]

Uiteraard beide, eerst uitspelen zonder mods, daarna met mods :)
Wolfos schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 19:09:
[...]
Nee, ik geloof alleen body en legs.
Legs en body is dus één geheel:
The armor system is very similar to Oblivion’s. The main difference is that the upper and lower body armors, the cuirass and greaves, have been combined into one piece.
Persoonlijk vind ik dat jammer.
Naluh! schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:13:
Het jammere van mods is dat ze pas later uitkomen :P
Daniel_Elessar schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:26:
Het is toch al bekend dat er voor de pc versie, ontwerp software bijzit. Je kunt dus gelijk aan de slag om dingen te maken/aanpassen :D.
Diverse mod-teams, zoals SureAI, hebben al aangegeven dat ze direct gaan beginnen met mod-projecten :)
[...]
Meestal vind ik mods weinig toevoegen.
Ik heb die ervaring in het geheel niet, maar kan een kwestie van smaak zijn?
Avalaxy schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:08:
[...]
Uiteraard beide, eerst uitspelen zonder mods, daarna met mods :)
Precies, zo doe ik het vaak ook. Misschien een UI-mod erbij ofzo.

Maar na die eerste keer vanilla is het meestal altijd mods (als ze uit zijn) :)

Wat vinden jullie hier trouwens van, goed of slecht?
How will enchanting work in Skyrim?
The method in Oblivion worked really well, so we kept it. Magic weapons use charges and have to be refilled with soul gems.

[Voor 6% gewijzigd door anandus op 07-07-2011 22:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 18:18

oehoe

blije prutser, ouwe sok

anandus schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:13:
Ik heb er niets over gehoord. En ook op de E3 waren ze nog zeer stellig over eleven-eleven-eleven.

Ook vind ik de verklaring niet heel gegrond:

[...]

Ten eerste maakt Skyrim concurrentietechnisch gezien gehakt met de rest.
Ten tweede zou in februari releasen Skyrim tegenover Mass Effect 3 zetten, wat volgens mij een stuk flinkere concurrentie is.
En als laatste betwijfel ik of ze de holiday season zouden willen missen.

Maar als het spel gewoon niet af is, dan heb ik natuurlijk liever dat ze het uitstellen :) Maar Beth heeft genoeg ervaring en kunde om zoiets prima op tijd te laten komen.
Eens! Ik kon me ook al niet voorstellen dat ze het holiday season zouden laten lopen. Ik heb nog wat verder gezocht over dat zgn bericht, maar meer dan het quoten van die Michael Patcher op andere sites heb ik eigenlijk niet kunnen vinden. Ik hou het op geruchten (fingers crossed).

En zelfs als dat zo mocht zijn, ik ben zelf pas begonnen met The Elder Scrolls vanaf Oblivion, maar als ik de verhalen mag geloven was Morrowind qua sfeer veel beter, dus dan zou ik de eventuele extra tussentijd daarmee kunnen opvullen ;)

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-03 15:36

l3p

www.^.nl

Heb me uren kunnen vermaken met Oblivion.
Ik ga dit deel ook zeker weer spelen, ziet er ook geweldig uit !

L3p - HF - PC - HT - MK - PV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:12

Aganim

I have a cunning plan..

Meestal vind ik mods weinig toevoegen. Je zou het spel ook zonder mods eens een kans moeten geven.
Tja, de ene mod is de andere niet natuurlijk. Een total conversion als Nehrim (Oblivion) is wel van een ander kaliber dan een mod die alleen het zoveelste uberwapen toevoegd op een te makkelijk bereikbare plaats. Daarnaast heb je natuurlijk nog fanpatches voor Morrowind en Oblivion, die een berg bugs oplossen die Bethesda heeft laten liggen. Persoonlijk vind die wel degelijk waarde hebben. Bethesda geeft je de keuze om hun spel te spelen zoals jij dat wilt, prima toch?

Ik zie niet in waarom iemand het spel in zijn oorspronkelijk vorm "een kans moet geven", wanneer de ontwikkelaars zelf aan aangeven: leef je uit, maak er je eigen wereld van. Als iemand een mod maakt die weer meer kledingslots geeft aan Skyrim, zal ik die direct uitproberen. Ik vind het gebrek aan kledingslots storend, het is een achteruitgang die al is ingezet na Morrowind. Als ik met zo'n mod meer plezier uit het spel kan halen, dan is dat toch juist geweldig? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Avalaxy schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:44:
[...]

Puik plan!

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolfos
anandus schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:42:
Wat vinden jullie hier trouwens van, goed of slecht?

[...]
Slecht, in Oblivion gebruikte ik om die reden bijna nooit magische wapens. 3 keer meppen en ze waren weer leeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 146875

Wolfos schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:51:
[...]

Slecht, in Oblivion gebruikte ik om die reden bijna nooit magische wapens. 3 keer meppen en ze waren weer leeg.
Daarvoor had je hervulbare soul gems. Combineer dat met een magisch wapen + soultrap in de enchantment of in een spell en na elke niet-human kill kun je het wapen refillen.

Wat is trouwens de bron van het reduceren van de kledingstukken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 146875 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:55:
[...]

Daarvoor had je hervulbare soul gems. Combineer dat met een magisch wapen + soultrap in de enchantment of in een spell en na elke niet-human kill kun je het wapen refillen.
Mja, ik kreeg ze eigenlijk al amper vol door full-time met Umbra te hakken, ik vond het vrij veel moeite om ze weer op te laden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 15:37

Nazanir

Is pappa!

Als het qua gameplay verder wel goed zit, hoeft het niet zo'n groot probleem te zijn dat Cuirass+Greaves 1 geheel word.

Toch hoop ik wel, dat de character creation uitgebreider is dan die van Oblivion. Dat vond ik persoonlijk toch wel tegenvallen na Morrowind. Ik snap dat men het niet te moeilijk wilt maken, en toch een redelijk publiek aanspreken, maar de totale vrijheid die je had in Morrowind miste ik toch wel een beetje in Oblivion, en het zou eeuwig zonde zijn als eingelijk de insteek voor Skyrim meer casual is.

-

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nazanir schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:57:
Toch hoop ik wel, dat de character creation uitgebreider is dan die van Oblivion.
Het uiterlijk aanpassen zal hoogst waarschijnlijk vrij uitgebreid zijn. Echter de keuze van je character zal maar een beperkte impact hebben voor skills en perks. Zo is bijvoorbeeld de keuze birthsigns weggehaald en vervangen door een systeem waarbij je tijdens het spel je keuze kunt bijstellen. De reden die hiervoor gegeven is, is dat je aan het begin van het spel eigenlijk nog niet weet wat je wilt. Daarom hebben deze keuzes aan het begin maar een kleine impact en kan je deze keuzes op een later moment "herstellen".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-03 18:51

jpiwf

licenced pepernootaddict

Ik vind het best spijtig dat ze weer minder kledingslots hebben, kan ik minder constant effect spells aan. In Morrowind kon je nog handschoenen (links/rechts), pauldrons (links/rechts), helm, cuiras, greaves, broek, shirt en boots aan. Dan had je 10 dingen die je aan kon trekken en enchanten, naast de 2 ringen en de amulet. In Oblivion was dat al beperkt tot helm, cuiras, greaves, gloves en boots, een halvering dus. Nu dus weer 1 minder :(

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0Henk 'm!
Maar je krijgt nu perks. Die zullen waarschijnlijk wel een paar dingen overnemen die je in Oblivion zou kunnen krijgen met enchanted gear. Enchanten van gear is dan eigenlijk minder hard nodig.

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-03 19:46

HaX0r

n00b

Ik ben bang, na wat ik gelezen heb van verschillende previews en commentarys. Dat skyrim de meest casual versie tot nu toe wordt. Morrowind was een geweldige game heel erg uitgebreid en heel veel content.
Oblivion was een grote stap achteruit in mijn ogen. Qua sfeer en qua gameplay.

Skyrim stompt TES nog verder af. Versimpelde combat en eigenlijk wordt alles versimpelt. Ik hoop dat ze de grote minpunten van Oblivion verbeteren. Vooral grafisch gezien mag er nogal wat verbetert worden en na wat ik gezien heb is dit niet het geval. Wordt weer wachten op een graphical enhancement mod.
Verder moet de inventory gewoon uitgebreid worden, en zie ik het liefst geen laad schermen meer voor elke kleine ruimte waar je binnen gaat.

Niet geschoten is altijd mis.

• Avalaxy
HaX0r schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 00:48:
en zie ik het liefst geen laad schermen meer voor elke kleine ruimte waar je binnen gaat.
SSD'tje kopen tegen die tijd ;)

• HaX0r

HaX0r

n00b

@Avalaxy

Heb ik al, dat neemt echter niet weg dat er een laadscherm is.

Ik zou het liefst een gestroomlijnd geladen spelwereld zien. Raar voorbeeld maar op de manier zoals Minecraft werkt. Gewoon de complete spelwereld verdelen in laadbare blocks met alleen een soepelere transition die met je meebeweegt zodat je eigenlijk nooit laden in beeld krijgt te zien.

Is zo'n systeem te realiseren?

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-03 19:37
HaX0r schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 00:48:
Ik ben bang, na wat ik gelezen heb van verschillende previews en commentarys. Dat skyrim de meest casual versie tot nu toe wordt. Morrowind was een geweldige game heel erg uitgebreid en heel veel content.
Oblivion was een grote stap achteruit in mijn ogen. Qua sfeer en qua gameplay.

Skyrim stompt TES nog verder af. Versimpelde combat en eigenlijk wordt alles versimpelt. Ik hoop dat ze de grote minpunten van Oblivion verbeteren. Vooral grafisch gezien mag er nogal wat verbetert worden en na wat ik gezien heb is dit niet het geval. Wordt weer wachten op een graphical enhancement mod.
Verder moet de inventory gewoon uitgebreid worden, en zie ik het liefst geen laad schermen meer voor elke kleine ruimte waar je binnen gaat.
Ja, maar dat is toch de trend waar 80% van de games mee te maken heeft? Alles wordt simpeler, er wordt verondersteld dat gamers of dommer geworden zijn, of er wordt gewoon geprobeerd om meer te verdienen aan de mainstream casual gamers.
Nu is dit voor Skyrim misschien niet zo'n ramp, want als dit echt zo is, staat er binnen een half jaar wel een mooie mod online waardoor het toch wel een goed spel wordt, net als met Oblivion.

Gamers evolueren natuurlijk ook gewoon. Er zijn niet veel mensen meer die de games van vroeger nog echt meegemaakt hebben, die nu nog steeds spellen spelen. De jongere generatie is gemiddeld gezien al niet anders gewend dan dat een game een filmische ervaring moet zijn waar je als een soort attractie doorheen suist, hier en daar een die-hard uitgezonderd ;)

We zullen dus zien hoe het met Skyrim afloopt.

[Voor 13% gewijzigd door Struikrover op 12-07-2011 09:32]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-03 18:23
want als dit echt zo is, staat er binnen een half jaar wel een mooie mod online waardoor het toch wel een goed spel wordt, net als met Oblivion.
Oblivion werd imo pas echt wat met de release van Nehrim, en toen was het ook meteen direct geen Oblivion meer. Nehrim is wat Oblivion had moeten zijn vind ik :)

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-03 00:31
Struikrover schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:30:
[...]

Ja, maar dat is toch de trend waar 80% van de games mee te maken heeft? Alles wordt simpeler, er wordt verondersteld dat gamers of dommer geworden zijn, of er wordt gewoon geprobeerd om meer te verdienen aan de mainstream casual gamers.
Nu is dit voor Skyrim misschien niet zo'n ramp, want als dit echt zo is, staat er binnen een half jaar wel een mooie mod online waardoor het toch wel een goed spel wordt, net als met Oblivion.

Gamers evolueren natuurlijk ook gewoon. Er zijn niet veel mensen meer die de games van vroeger nog echt meegemaakt hebben, die nu nog steeds spellen spelen. De jongere generatie is gemiddeld gezien al niet anders gewend dan dat een game een filmische ervaring moet zijn waar je als een soort attractie doorheen suist, hier en daar een die-hard uitgezonderd ;)

We zullen dus zien hoe het met Skyrim afloopt.
Helaas wel ja... Het is een trend die ik heel erg graag de nek om wil draaien! TES is een serie die vanaf het begin af aan voor diehard gamers is gemaakt, dat moet je niet proberen te veranderen in een casual game... Maak de game makkelijker/toegankelijker door de easy/medium/hard/very hard/extreme slider te gebruiken, niet door de hele game maar in te perken! Ik kan me daar zo boos om maken... Maar ik moet het nog maar zien met Skyrim, Oblivion vond ik toch ook zeer vermakelijk!

Desktop: Ryzen 3600 | 16 GB | Radeon RX 6800 | Asus MG279Q

Zelf zeggen ze dat het alleen makkelijker is geworden om in het spel te komen en dat het spel zelf net zo moeilijk blijft. Ook zeggen ze dat alles nog in het spel zit, maar dat het niet meer in een interface zit.
Bron: YouTube: ‪NEW Craig Lafferty Skyrim Interview by Gameplanet E3 2011 [HD]‬‏

Zelf denk ik wel dat het spel net zo moeilijk blijft, maar dat het makkelijker te begrijpen is hoe het werkt. Ze proberen natuurlijk ook nieuw publiek te trekken naar de serie, terwijl ze ook de oudere spelers tevreden willen houden. Ik denk dat dit een goed compromis is. De combat lijkt me niet makkelijker geworden. In de demo's is de combat wat makkelijker gemaakt dan het uiteindelijk gaat worden. Het ziet er slecht uit wanneer een speler afgaat tijdens een demo.

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-03 17:03
HaX0r schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 01:40:
@Avalaxy

Heb ik al, dat neemt echter niet weg dat er een laadscherm is.

Ik zou het liefst een gestroomlijnd geladen spelwereld zien. Raar voorbeeld maar op de manier zoals Minecraft werkt. Gewoon de complete spelwereld verdelen in laadbare blocks met alleen een soepelere transition die met je meebeweegt zodat je eigenlijk nooit laden in beeld krijgt te zien.

Is zo'n systeem te realiseren?
dat kan wel, dungeon siege 1 & 2 maken gebruik van dat systeem. Ik weet alleen niet doe makkelijk dat te implementeren valt bij een game die wat zwaarder is.

• vosss
De enige laadschermen in Oblivion waren als je van buiten naar binnen ging en duurde (op de PC in elk geval) maar heel erg kort.

Voor zover ik begreep als je buiten liep werd telkens on the fly een volgende "cell" of "block" of hoe het ook mag heten geladen waardoor je dus in elk geval als je buiten liep geen laadtijden had.

Die korte laadtijden met een huisje of een cave in gaan stoorde mij persoonlijk totaal niet.

:)
ArgantosNL schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:01:
[...]

dat kan wel, dungeon siege 1 & 2 maken gebruik van dat systeem. Ik weet alleen niet doe makkelijk dat te implementeren valt bij een game die wat zwaarder is.
En dit zit ook in de Unreal engine om maar even met een engine aan te komen die ook grote werelden (MMO*) kan weergeven en prachtige beelden kan neerzetten.

* 1 van de dochterbedrijven biedt een platform aan voor MMO's gebasseerd op een versie van de Unreal Engine

• Random IT Man
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:58
Caelorum schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:23:
[...]

En dit zit ook in de Unreal engine om maar even met een engine aan te komen die ook grote werelden (MMO*) kan weergeven en prachtige beelden kan neerzetten.

* 1 van de dochterbedrijven biedt een platform aan voor MMO's gebasseerd op een versie van de Unreal Engine
Je bedoeld StarVault met Mortal Online zeker? Meteen ook de grootste reden waarom Mortal Online constant last heeft van memoryleaks. :P Unreal Engine 3 werkt niet heel lekker met grote werelden. Het is mogelijk, maar erg moeilijk te realiseren.

Beste voorbeeld van een soortgelijke RPG met een wereld zonder tientallen laadschermen is de Gothic en Risen serie van Piranha Bytes. Één keer laden en daarna klaar. Ook meteen de reden dat Risen de performance van een drol had op de 360. Om een dergelijke wereld goed te laten draaien heb je gewoon een vracht aan RAM nodig. En dat is nu precies wat de PS3, 360 en Wii-U missen. Als ik het goed heb hebben ze allemaal niet meer dan 512mb. Dit probleem wordt nu alleen nog maar problematischer nu de grafische standaard van games langzaam omhoog MOET gaan om de PC nog een beetje bij te benen. Die textures worden namelijk ook alleen maar groter.

[Voor 8% gewijzigd door Random IT Man op 14-07-2011 12:08]

Oblivion werkte al met streamen, dus ze zullen het zeker intern overwogen hebben om de steden niet te voorzien van muren. Echter zal het waarschijnlijk toch te zwaar geweest zijn om goed te implementeren. Ik denk dat vooral de grotere hoeveelheid objecten binnen een stad in combinatie met mensen die rondlopen en hun eigen level leiden in een stad het probleem waren.

Jammer dat het ze niet gelukt is. Bijvoorbeeld in de laatste Grand Theft Auto - ook een grote open wereld - is het wel gelukt om één grote wereld te maken en interiors direct te verbinden met exteriors.

Todd Howard heeft duidelijk aangegeven dat de limitatie van de huidige consoles (en inderdaad het gebrek aan geheugen) de reden zijn dat (grote) steden geladen moeten worden. Al zegt-ie dat het voor de ervaring weinig uitmaakt (Jaja :P )
"Our bigger cities still have walls that load you, so if we were on a next gen system that would be something we wouldn't have to do, memorywise, you know, to section that off, but at the end of the day the experience is kind ofthe same, you would just be walking smoothly into that city as opposed to clicking the door, waiting for it to load and then going in."
Daarbij zal het ook wel een hoop schelen dat we tegenwoordig SSD's hebben, waardoor het laden sowieso een stuk korter is :)

Maar het is natuurlijk gewoon een kwestie van tijd tot er, net als voor Oblivion, een Open Cities-mod uitkomt :)

[Voor 9% gewijzigd door anandus op 14-07-2011 12:24]

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:17
Jammer dat het ze niet gelukt is. Bijvoorbeeld in de laatste Grand Theft Auto - ook een grote open wereld - is het wel gelukt om één grote wereld te maken en interiors direct te verbinden met exteriors.
Ik vond die interiors ook niet echt veel voorstellen, die paar gebouwen waar je naar binnen kunt. Zeker was het niet zo dat er binnen die interiors veel gebeurde dus dan lijkt het me een stuk gemakkelijker om ze gewoon in de buitenomgeving te bouwen. Het is ook niet meer dan een paar muren en een deurtje.

En wat is er mis met muren om steden? Ik denk dat dat zowieso "vroeger" of in fantasy gemeengoed is, je wil een stad toch beschermen... Imho niet zo'n probleem om bij de deur dan even een paar sec te wachten tot de binnenkant geladen is.

Niet dat de later verschenen mods niks toevoegen, maar die modlui steken daar enorm veel tijd in, en dat moet dan ook maar net binnen het budget en tijdsplan van zo'n ontwikkelstudio passen. Je kunt niet alles tegelijk, en er moeten keuzes gemaakt worden.
En vergeet niet dat bij het verschijnen van de mods veel mensen ook al weer verder zijn in hardware en dat dingen die bij het verschijnen van een spel op het gros van de PCs niet draaien twee jaar later geen probleem zijn.

Als Bethesda spellen niet enigzins mainstream - in allerlei opzichten - maakt dan hádden we deze reeks niet eens, want weinig verkopen = geen geld = geen project

[Voor 4% gewijzigd door Stefke op 14-07-2011 13:17]

• Wolfos
vosss schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:07:
Voor zover ik begreep als je buiten liep werd telkens on the fly een volgende "cell" of "block" of hoe het ook mag heten geladen waardoor je dus in elk geval als je buiten liep geen laadtijden had.
Op de consoles en minder krachtige PC's had je ook bij iedere cell een kort laadschermpje en zeker zonder de updates kon dat als lag ervaren worden.

• vosss
Dat was 100% zeker geen laadscherm als zijnde een echt laadscherm, met ander plaatje, statisch enzo.

Gewoon dat er loading in beeld stond en op een mindere pc of console haperde het dan even, maargoed, dat is heel wat anders dan een statisch laadscherm :)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dat dynamische laden is ook vaak nep anders. Moet je door simpele gangen lopen zodat ondertussen volgende kamer oid geladen kan worden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Random IT Man
vosss schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:53:
Dat was 100% zeker geen laadscherm als zijnde een echt laadscherm, met ander plaatje, statisch enzo.

Gewoon dat er loading in beeld stond en op een mindere pc of console haperde het dan even, maargoed, dat is heel wat anders dan een statisch laadscherm :)
Onder in beeld kreeg je 'Loading Area...' te zien terwijl het beeld een seconde stopte.

• HaX0r

HaX0r

n00b

ArgantosNL schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:01:
[...]

Daar krijg je toch echt heel vaak loading area in beeld te staan hoor. ;) Ik speel het nog steeds wel eens over lan. Naast Diablo 2 zijn er bijna geen echt leuke Hack & Slash games die je over Lan kan spelen. :(

Ik ga proberen Skyrim te modden zodat je nooit meer loading in beeld te zien krijgt nadat je eenmaal in de spelwereld bent. Mijn concept moet toch uit te voeren zijn? Waarom zou een spel stil moeten staan bij het laden van iets? Slechte programmering, safety voor niet toereikende hardware? Iemand een idee?

• MiliaanR
  • Laatst online: 06-03 20:34

MiliaanR

Just for fans.

Als ik die filmpjes en screenshots zie dan heb je gewoon echt een relaxed gevoel, bij shooters bouw je meestal na een tijdje fustraties op maar als ik dit alles zie is het net of ik op vakantie ga!

• Random IT Man
HaX0r schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:49:
[...]

Daar krijg je toch echt heel vaak loading area in beeld te staan hoor. ;) Ik speel het nog steeds wel eens over lan. Naast Diablo 2 zijn er bijna geen echt leuke Hack & Slash games die je over Lan kan spelen. :(

Ik ga proberen Skyrim te modden zodat je nooit meer loading in beeld te zien krijgt nadat je eenmaal in de spelwereld bent. Mijn concept moet toch uit te voeren zijn? Waarom zou een spel stil moeten staan bij het laden van iets? Slechte programmering, safety voor niet toereikende hardware? Iemand een idee?
Gaat je niet lukken ben ik bang. Je hebt namelijk ENORM veel lightning props nodig wil je de Gamebryo Engine een beetje leuke lightning willen geven in zogenaamde 'seamless' omgevingen. Ja, het is dan wel de 'Creation Engine' maar het is dus gewoon Gamebryo 1.5.

Seamless omgevingen houden dus in dat je van buiten een woning binnen kan lopen zonder laadschermen. Één van de weinige games die het wel is gelukt is Gothic 3. Helaas zorgde dat wel voor een desastreuze performance hit en erg veel bugs. Daarnaast heb je ook veel omgevingen in Gothic 3 die qua lightning er belabberd uitzien. Zelfde probleem met Warhammer Online die ook de Gamebryo Engine gebruikt.

Dus ja. Deels hardware tekortkomingen deels ook gewoon een programmeermethode. ;)

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-03 10:01
Ik weet niet of het hier al gezegd was/bekend is, maar er komt geen demo van Skyrim.

Quote van producer Craig Lafferty van Bethesda:
“For a game of this size and complexity it’s really hard to do a demo the represents the game truly. And it would have to be a gigantic demo. So we won’t be doing a demo.”
bron: gamersnet.nl

Yippie kayak, other buckets!

quote: Playstation Magazine August 2011
Craig Lafferty: “The game world is built, all the quests are there… but 300 hours is so much time. Sure, we know the first ten hours are fun, but we need to make sure that if you play for 300 hours that you're still having fun, still meeting the dragons.”
Het spel is dus al zo goed als af. Ze zijn dus bezig met testen en tunen van het spel. Dat ze nu nog zoveel tijd hebben zorgt er hopelijk voor dat de meeste bugs al gevonden zijn voordat het spel uitkomt.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Craig Lafferty: “The game world is built, all the quests are there… but 300 hours is so much time. Sure, we know the first ten hours are fun, but we need to make sure that if you play for 300 hours that you're still having fun, still meeting the dragons.”
Dit kan in mijn optiek heel slecht uitpakken: als je na 300 uur in Skyrim nog steeds nieuwe dragons tegenkomt, dan worden het niet meer dan random spawns. Als er zoveel volwassen draken zijn, zou dat enorme gevolgen moeten hebben voor het gebied waarin ze leven (m.b.t. voedsel, aanvallen op mensen, etc.). Afhankelijk van hoe het verhaal in Skyrim in elkaar zit, kan dit zeer onrealistisch overkomen en het speciale van draken weghalen.

Hopelijk lossen ze dit mooi op en niet zoals in Oblivion
spoiler:
waar die zwaar irritante Oblivion gate overblijfselen na het voltooien van de MQ maar tot in het oneindige baddies bleven spawnen
.

[Voor 12% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 16-07-2011 11:03]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Naluh!
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:59:
[...]

Dit kan in mijn optiek heel slecht uitpakken: als je na 300 uur in Skyrim nog steeds nieuwe dragons tegenkomt, dan worden het niet meer dan random spawns. Als er zoveel volwassen draken zijn, zou dat enorme gevolgen moeten hebben voor het gebied waarin ze leven (m.b.t. voedsel, aanvallen op mensen, etc.). Afhankelijk van hoe het verhaal in Skyrim in elkaar zit, kan dit zeer onrealistisch overkomen en het speciale van draken weghalen.

spoiler:
waar die zwaar irritante Oblivion gate overblijfselen na het voltooien van de MQ maar tot in het oneindige baddies bleven spawnen
.
Mja, idd... Maar dat valt ongetwijfeld wel te modden 8)

Specs

@Herko, dat klopt niet helemaal na het sluiten is het over en uit met de pret. Zie ook uesp.net voor een uitleg

• Random IT Man
[...]

spoiler:
.
Hmm. Tsja. Ik had hier nooit echt problemen mee eerlijk gezegd. Daarnaast moet je ook rekening houden met het feit dat veel Daedra niet alleen maar onderdeel zijn van Mehrunes Dagon's troepen. Er zijn veel meer zogenaamde Planes of Oblivion. De andere Deadra Princes hebben ook Daedra tot hun beschikking. Winged Twilights bijvoorbeeld komen uit Moonshadow, de Plane of Oblivion van Azura. Die komen dan wel niet voor in Oblivion (wel Morrowind) maar het 'kan' dit soort dingen verklaren.
Mij was het ook niet echt opgevallen. Al vind ik de verklaring van Harsh Critic wel een beetje vergezocht. In zo'n groot spel sluipen gewoon altijd een paar kleine foutjes.

• Avalaxy
[...]

spoiler:
.
Ik snap niet waar je je conclusie van random spawns vandaan haalt, het kan toch ook prima dat ze ergens een draak wegstoppen in een verre, moeilijk bereikbare dungeon die alleen bezocht wordt door mensen die het complete spel binnenstebuiten keren? In Oblivion zatten ook een paar (2 ofzo) megagrote killer fishes verstopt :)

• Random IT Man
TheCoolGamer schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:41:
Mij was het ook niet echt opgevallen. Al vind ik de verklaring van Harsh Critic wel een beetje vergezocht. In zo'n groot spel sluipen gewoon altijd een paar kleine foutjes.
Klopt. Het 'zou' het kunnen verklaren. Het is echter wel een feit dat Daedra gewoon nog Tamriel in kunnen zo lang het maar niet de Daedra van Mehrunes Dagon zijn.

Totdat Bethesda natuurlijk de lore herschrijft. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolfos
Daar heb ik gewoon een mod voor gedownload. Vond die hele main quest niets, dus ik heb console commands gebruikt om Oblivion gates te sluiten en voor degene waarbij dat niet kon gewoon met noclip + god mode erdoorheen gegaan.

spoiler:
Die Oblivion gates waren echt saai, er waren iets van 4 verschillende en je moest er in het spel geloof ik wel 8 sluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Ik vond de Oblivion gates saai omdat ze allemaal heel erg op elkaar leken. Die enorme impact op het spel was ik ook niet zo blij mee. Als je lekker door de wildernis naar dungeons zoekt kom je om de haverklap zo'n stomme gate tegen. Waar de lucht helemaal rood van wordt en de muziek omslaat.

Nee, ik ga echt genieten van Skyrim. Geen irritante gates maar gewoon epic fights met draken!

Waarom zetten jullie dat allemaal in spoiler? Het is common knowledge dat dat spel die gates bevat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Avalaxy schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:16:
[...]

Ik snap niet waar je je conclusie van random spawns vandaan haalt, het kan toch ook prima dat ze ergens een draak wegstoppen in een verre, moeilijk bereikbare dungeon die alleen bezocht wordt door mensen die het complete spel binnenstebuiten keren? In Oblivion zatten ook een paar (2 ofzo) megagrote killer fishes verstopt :)
Het is geen conclusie, het is een vrees. Als er te veel draken zijn, kan dat afbreuk doen aan de sfeer, afhankelijk van hoe ze in het verhaal verwerkt zijn. Als draken na afloop van de main quest als random spawns opduiken om het "leuk" te houden, zou ik dat jammer vinden. Als er een goede verklaring is en/of er zitten nog een paar draken verborgen in verre uithoeken: prima.

Niet gezegd dat ik weet hoe het gaat worden, ik keek alleen maar naar die quote een paar posts eerder.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Herko_ter_Horst schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:10:
[...]

Het is geen conclusie, het is een vrees. Als er te veel draken zijn, kan dat afbreuk doen aan de sfeer, afhankelijk van hoe ze in het verhaal verwerkt zijn. Als draken na afloop van de main quest als random spawns opduiken om het "leuk" te houden, zou ik dat jammer vinden. Als er een goede verklaring is en/of er zitten nog een paar draken verborgen in verre uithoeken: prima.

Niet gezegd dat ik weet hoe het gaat worden, ik keek alleen maar naar die quote een paar posts eerder.
Na de ingame preview dacht ik ook. Crap, straks moet je niet honderden gates dicht doen maar wordt je om de 10 meter opgegeten door een draak. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:11
het zo mooi zijn om gewoon een soort level cap die draken ergens te laten verschijnen

dus zeg maar bij je level 10 , 20, 25 , 30 en dan misschien zo doorgaan tot de hoogste char level is opgebouwd ..
en dan gewoon 1 of twee draken per level cap :)

En dan zou je bij level 10 een wat kleine draak kunnen nemen en hoe hoger de level hoe groter de draak :) of twee draken tegelijk :P

zo hoop ik ook dat niet alle gebieden gelijk toegankelijk zijn met een level 1 maar dat je eerst voorzichtig sterker moet worden.

Zo als Morrowind of de eerste delen van Gothic

[Voor 39% gewijzigd door ravw op 17-07-2011 17:48]

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

ravw schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:44:
het zo mooi zijn om gewoon een soort level cap die draken ergens te laten verschijnen

dus zeg maar bij je level 10 , 20, 25 , 30 en dan misschien zo doorgaan tot de hoogste char level is opgebouwd ..
en dan gewoon 1 of twee draken per level cap :)

En dan zou je bij level 10 een wat kleine draak kunnen nemen en hoe hoger de level hoe groter de draak :) of twee draken tegelijk :P

zo hoop ik ook dat niet alle gebieden gelijk toegankelijk zijn met een level 1 maar dat je eerst voorzichtig sterker moet worden.

Zo als Morrowind of de eerste delen van Gothic
Dit zal je moeten modden. Er is al aangegeven dat je gewoon overal heen kan al omdat je vijanden weer met je meegroeien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
HaX0r schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:04:
[...]

Dit zal je moeten modden. Er is al aangegeven dat je gewoon overal heen kan al omdat je vijanden weer met je meegroeien.
wat is het nut van levellen dan in dit soort games vraag ik me af
Als je van het begin tot het eind nooit een over macht of onderdaan kan zijn of worden :(
dat vond ik zelf een van de mindere dingen in Oblivion..

Net als je altijd in Easy mode speelde.

dus negens bang hoef te wezen dat je in 1 klap neer gaat :D

[Voor 16% gewijzigd door ravw op 17-07-2011 18:13]

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-03 20:18
HaX0r schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:04:
[...]

Ik dacht juist andersom? Dat het niet zo als in Oblivion was en dat je dus in gebieden kunt komen waar de vijanden te sterk zijn. Dus als in Fallout 3.

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-03 00:50

Nickbn

Betrokken

Nee het "meegroeien" of "levelscaling" zoals het heet zijn ten dele in skyrim te vinden, zoals in het laatste interview werd aangegeven, gebieden zullen dus een vergelijkbaar systeem hebben van fallout 3 waarin er ten dele word meegeleveld, en een deel waarin sommige gebieden vantevoren al geschaald zijn.

Waar ik een groot probleem mee had was de difficulty schuifbalk in oblivion die ervoor zorgde dat het onspeelbaar was, of te makkelijk werd. Soms was het zo erg dat als ik de schuifbalk net een tikkeltje te ver richting easy zette dat dit al grote gevolgen had in het spel. Gelukkig was er op een gegeven moment de OOO total conversion mod die ervoor zorgde dat dit probleem eindelijk werd aangepakt. Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met rav, een systeem waarin je sterker moet worden om meer van het spel te kunnen / mogen zien. Zonder dat dit tevele herhaling met zich meebrengt

[Voor 11% gewijzigd door Nickbn op 17-07-2011 19:12. Reden: baardgroei]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avalaxy
Ik kan maar niet wachten om hem te pre-orderen, maar aangezien ik nogsteeds niet overtuigd ben (met name door de graphics die ik echt gewoonweg walgelijk lelijk vind voor een spel dat in 2011 uit komt) moet ik toch nog maar even wachten tot er meer bekend is :(

Waarom kondigen ze het spel niet gewoon 2 maanden voor de release aan :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MiliaanR
  • Laatst online: 06-03 20:34

MiliaanR

Just for fans.

Avalaxy schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:15:
Ik kan maar niet wachten om hem te pre-orderen, maar aangezien ik nogsteeds niet overtuigd ben (met name door de graphics die ik echt gewoonweg walgelijk lelijk vind voor een spel dat in 2011 uit komt) moet ik toch nog maar even wachten tot er meer bekend is :(

Waarom kondigen ze het spel niet gewoon 2 maanden voor de release aan :P
Maar de graphics zien er toch wel prachtig uit? En dan ook nog een leuke levendige wereld :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avalaxy
MiliaanR schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:35:
[...]

Maar de graphics zien er toch wel prachtig uit?
Nee, sorry.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
nee de grafix vind ik zelf ook wat tegen vallen.
ben misschien wat verziekt door Dragon Age en Drakensang maar goed kan aan mij liggen :)
Zelf op sommige momenten vind ik Oblivion er met mods al beter uit zien .
maar goed het gaat om de speel wereld :)
Vind het nu nog allemaal wat bruin aanvoelen dat had ik in het begin ook met Morrowind maar goed later valt het niet op als het verhaal je gaat aan grijpen :) of de gedachten gaan lopen van ... waar is dat uber zwaard of boog :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

ravw schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:08:
[...]

nee de grafix vind ik zelf ook wat tegen vallen.
ben misschien wat verziekt door Dragon Age en Drakensang maar goed kan aan mij liggen :)
Zelf op sommige momenten vind ik Oblivion er met mods al beter uit zien .
maar goed het gaat om de speel wereld :)
Vind het nu nog allemaal wat bruin aanvoelen dat had ik in het begin ook met Morrowind maar goed later valt het niet op als het verhaal je gaat aan grijpen :) of de gedachten gaan lopen van ... waar is dat uber zwaard of boog :)
Sluit ik me bij aan. Sterker nog, ik vind Morrowind met de graphic overhaul er stukken beter uitzien als Skyrim. De graphics van TES serie zijn gewoon altijd crap geweest.. :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
HaX0r schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:23:
[...]

Sluit ik me bij aan. Sterker nog, ik vind Morrowind met de graphic overhaul er stukken beter uitzien als Skyrim. De graphics van TES serie zijn gewoon altijd crap geweest.. :(
crap wil ik niet zeggen denk dat hun ook rekening houden met iemand die een lage systeem heeft.

Want als ze alleen maar uber grafix hebben zo als Crisis 2 NA de patch dan kan je het wel vergeten met de meeste denk ik ...
mij zal je niet horen klagen ik wens het alleen maar :D
Ommaar niet over the Witcher 2 te spreken met zijn Uber instellingen :)

dus het is wel mogelijk :)

OFF topic hoe krijg ik mijn Systeem eisen hier onderweg :) want die zijn wel van ruim ander half jaar geleden

[Voor 15% gewijzigd door ravw op 17-07-2011 20:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avalaxy
Forum -> MyReact -> Profiel wijzigen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

ravw schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:26:
[...]
crap wil ik niet zeggen denk dat hun ook rekening houden met iemand die een lage systeem heeft.
Maar dus niet met iemand die een High-end systeem heeft. Vind ik nogal lullig. Over 2 jaar heeft btw iedereen de high-end van nu als budget. Als hun spel daar perfect voor is kunnen ze over 2 jaar nog een keer ziek verkopen! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
HaX0r schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:41:
[...]

Maar dus niet met iemand die een High-end systeem heeft. Vind ik nogal lullig. Over 2 jaar heeft btw iedereen de high-end van nu als budget. Als hun spel daar perfect voor is kunnen ze over 2 jaar nog een keer ziek verkopen! :)
Over twee jaar zitten wij al aan de fotorealistische beelden :) en staan we met zn alle The Elder Scrolls VI te spelen met kinect :) ( PC versie )
voorbeeld:
YouTube: ‪Ryse Kinect: Official Trailer (E3 2011)‬‏ - YouTube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

ravw schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:51:
[...]

Over twee jaar zitten wij al aan de fotorealistische beelden :) en staan we met zn alle The Elder Scrolls VI te spelen met kinect :)
voorbeeld:
YouTube: ‪Ryse Kinect: Official Trailer (E3 2011)‬‏ - YouTube
Dat mag ik hopen ja. Maar dat zal niet gebeuren. Ze zullen er wel achter komen dat echte gamers niet lomp gaan staan springen voor hun spel. Dat is het, je wil een spelletje spelen. Als je kinect wil kan je net zo goed met wat vrienden buiten gaan spelen. Een stuk socialer ook en dan krijg je ook nog wat vitamine D.

Hopelijk gaan al die motion control achtige dingen verdwijnen. We zien trouwens door de ouderdom van de consoles dat Pc gamen weer helemaal terug aan het komen is. Ik hoop echt dat deze groei volhoudt en niet de kop in wordt gedrukt door de volgende generatie consoles. :(

Toetsenbord en muis zal altijd je beste game tools zijn door de enorm snelle reacties die je ermee kan doen.

[Voor 6% gewijzigd door HaX0r op 17-07-2011 20:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
HaX0r schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:57:
[...]

Dat mag ik hopen ja. Maar dat zal niet gebeuren. Ze zullen er wel achter komen dat echte gamers niet lomp gaan staan springen voor hun spel. Dat is het, je wil een spelletje spelen. Als je kinect wil kan je net zo goed met wat vrienden buiten gaan spelen. Een stuk socialer ook en dan krijg je ook nog wat vitamine D.

Hopelijk gaan al die motion control achtige dingen verdwijnen. We zien trouwens door de ouderdom van de consoles dat Pc gamen weer helemaal terug aan het komen is. Ik hoop echt dat deze groei volhoudt en niet de kop in wordt gedrukt door de volgende generatie consoles. :(
ja daar ben ik het wel mee eens ik ben ook niet zo'n console liefhebber zeker wat betreft games niet maar het moet ook geen Must worden maar een aanvulling net zo als nu met toetsenboord of dat je met Joystick speelt.
dan zou het een leuke keuze zijn om te kiezen als je dat zelf wil of je gaat voor muis/ Tobo of voor kinect

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 20-02 00:35
ravw schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:00:
[...]

ja daar ben ik het wel mee eens ik ben ook niet zo'n console liefhebber zeker wat betreft games niet maar het moet ook geen Must worden maar een aanvulling net zo als nu met toetsenboord of dat je met Joystick speelt.
dan zou het een leuke keuze zijn om te kiezen als je dat zelf wil of je gaat voor muis/ Tobo of voor kinect
Dan moet er een bedrijf opstaan dat goedkoop game-pc's gaat verkopen. Wil je nu een beetje betaalbaar gamen dan mag je zelf een pc samenstellen. Het grote geld zit nog steeds in de lui die met een doos naar huis lopen en meteen kunnen gamen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Eduardboon schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:03:
[...]

Dan moet er een bedrijf opstaan dat goedkoop game-pc's gaat verkopen. Wil je nu een beetje betaalbaar gamen dan mag je zelf een pc samenstellen. Het grote geld zit nog steeds in de lui die met een doos naar huis lopen en meteen kunnen gamen
Maar een pc heeft iedereen tegenwoordig toch nodig. Waarom zou je dan niet een beetje meer investeren in je pc om lekker te kunnen gamen? Standaart pc van deze tijd die verkocht worden hebben *schatting* ongeveer een waarde van €400,- á €500,-. Laten we uitgaan van €500,- Doe je daar de prijs van een PS3 bij €260,-. En je hebt €760,-. Daar kan je een game systeem van samenstellen En kom niet met "Daar moet je ook een monitor van kopen!", want je moet ook een TV kopen voor een console. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
ravw schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:51:
[...]

Over twee jaar zitten wij al aan de fotorealistische beelden
Geheel off topic maar dat hoor ik al zeker 10 jaar. De huidige graphics zouden voor gamers 10 jaar geleden waarschijnlijk al met fotorealistisch aangeduid worden.

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eduardboon
HaX0r schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:19:
[...]

Offtopic:

Maar een pc heeft iedereen tegenwoordig toch nodig. Waarom zou je dan niet een beetje meer investeren in je pc om lekker te kunnen gamen? Standaart pc van deze tijd die verkocht worden hebben *schatting* ongeveer een waarde van €400,- á €500,-. Laten we uitgaan van €500,- Doe je daar de prijs van een PS3 bij €260,-. En je hebt €760,-. Daar kan je een game systeem van samenstellen En kom niet met "Daar moet je ook een monitor van kopen!", want je moet ook een TV kopen voor een console. ;)
TV en Monitor is sowieso geen argument aangezien iedereen die heeft en je die dingen voor een paar tientjes van marktplaats kunt plukken. Het gaat erom dat sommige mensen een PC echt voor werk zien, en inderdaad erg afhankelijk van het apparaat zijn. voor 300 euro heb je een prima zakelijke desktop.
Nu kun je zeggen: doe er wat bij en je hebt een game-pc, dat is waar. Maar tegenwoordig neemt iedereen een laptop voor school/studie/werk. Daar kan je net wat minder gemakkelijk op gamen en laptops heb je ook al voor 300e.

Willen ze toch gamen moeten ze ongelofelijk gaan kutten (het zijn geen tweakers) om hun pc of laptop te upgraden. plus de constante afleiding op hun werkplek.

Een console is koop - plugin - spelen, met garantie op het hele apparaat zonder gedoe. Consoles kun je 2e hands nog betrouwbaar kopen tegen een zeer lage prijs en consoles hebben (en ik vind het zelf ook jammer) een functie als statussymbool.

Zat redenen voor nieuwe consoles, of ze moeten echt game-pc's gaan produceren tegen lagere prijzen :-)
/offtopic

Kan niet wachten op Skyrim :-) Ga de hele kerstvakantie ermee vullen denk ik, met Oblivion ook een complete vakantie opgevuld door het zoeken naar dungeons, lore ed. Hoop dat Skyrim dat er allemaal goed inhoud.

[Voor 6% gewijzigd door Eduardboon op 17-07-2011 21:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Eduardboon schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:38:
[...]

TV en Monitor is sowieso geen argument aangezien iedereen die heeft en je die dingen voor een paar tientjes van marktplaats kunt plukken. Het gaat erom dat sommige mensen een PC echt voor werk zien, en inderdaad erg afhankelijk van het apparaat zijn. voor 300 euro heb je een prima zakelijke desktop.
Nu kun je zeggen: doe er wat bij en je hebt een game-pc, dat is waar. Maar tegenwoordig neemt iedereen een laptop voor school/studie/werk. Daar kan je net wat minder gemakkelijk op gamen en laptops heb je ook al voor 300e.

Willen ze toch gamen moeten ze ongelofelijk gaan kutten (het zijn geen tweakers) om hun pc of laptop te upgraden. plus de constante afleiding op hun werkplek.

Een console is koop - plugin - spelen, met garantie op het hele apparaat zonder gedoe. Consoles kun je 2e hands nog betrouwbaar kopen tegen een zeer lage prijs en consoles hebben (en ik vind het zelf ook jammer) een functie als statussymbool.

Zat redenen voor nieuwe consoles, of ze moeten echt game-pc's gaan produceren tegen lagere prijzen :-)
/offtopic

Kan niet wachten op Skyrim :-) Ga de hele kerstvakantie ermee vullen denk ik, met Oblivion ook een complete vakantie opgevuld door het zoeken naar dungeons, lore ed. Hoop dat Skyrim dat er allemaal goed inhoud.
Aan de ene kant denk ik wat triest dat je niks leukers kan doen in je vakantie dan gamen. Aan de andere kant doe ik waarschijnlijk met je mee. ;) Ik zit al een hele tijd te wachten op dit spel. En een goed spel is als een goed boek. Dat laat je niet los tot dat je het helemaal uit hebt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eduardboon
HaX0r schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:49:
[...]

Aan de ene kant denk ik wat triest dat je niks leukers kan doen in je vakantie dan gamen. Aan de andere kant doe ik waarschijnlijk met je mee. ;) Ik zit al een hele tijd te wachten op dit spel. En een goed spel is als een goed boek. Dat laat je niet los tot dat je het helemaal uit hebt!
Haha inderdaad, ik moet nog steeds alle terry goodkind boeken lezen, heb deel 1 nog liggen in het engels, maar kom er maar niet aan toe met al die mooie games :+

• NoUseWhatsoever
  • Laatst online: 06-05-2022
Eduardboon schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:30:
[...]

Haha inderdaad, ik moet nog steeds alle terry goodkind boeken lezen, heb deel 1 nog liggen in het engels, maar kom er maar niet aan toe met al die mooie games :+
Ik heb ze alle 11 gelezen en ik had beter de tijd kunnen besteden aan wat leuke games. :P Na boek 4 of 5 wordt het echt een 'drag'.

Ik denk dat ik voor Skyrim tenminste een week vrij neem om een goed begin te kunnen maken, want ik vind Oblivion de beste game die ik tot nu toe heb gespeeld.

• Random IT Man
MiliaanR schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:35:
[...]

Maar de graphics zien er toch wel prachtig uit? En dan ook nog een leuke levendige wereld :D
Skyrim heeft een beetje dezelfde instelling als World of Warcraft qua graphics. Het mag dan misschien niet state-of-the-art zijn qua grafische technieken en engine, artistiek is het wel erg sterk. Persoonlijk vind ik een artistiek fraaie game er beter uitzien als een fantasieloze techdemo.

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-03 09:16
TheCoolGamer schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:52:
Het spel is dus al zo goed als af. Ze zijn dus bezig met testen en tunen van het spel. Dat ze nu nog zoveel tijd hebben zorgt er hopelijk voor dat de meeste bugs al gevonden zijn voordat het spel uitkomt.
Hier word ik heel blij van :D Rustig te tijd nemen om het spel tot in de puntjes uit te werken.
* Loev gaat sparen voor een betere computer

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-03 09:51
Ik lees hier ontzettend veel kritiek over de graphics. Persoonlijk vind ik de screenshots er zeer goed uit zien! Een hoop mensen vergeten dat dit spel een gigantisch grote uitgewerkte wereld is. Als je dit met moderne shooters vergelijkt zoals modern warfare 2 of iets dergelijks, daar zijn een paar levels uitgewerkt en dat ziet er dan misschien wat fraaier uit op de screenshots, maar het is denk ik veel belangrijker dat er meer diepgang in zit en meer artistieke details, dan dat mijn poppetje wat betere textures heeft.

Men vergeet dat het tegenwoordig gigantisch veel geld kost om een goed spel te maken en er moeten dan keuzes gemaakt worden. Hoe beter de grephics, hoe duurder het project en hoe minder geld er is voor andere dingen. Ik snap de kritiek daarom ook niet! Wil je nu een fantastische levende uitgebreide wereld verkennen, of een klein landje dat er ontzettend mooi uit ziet!!?? Er wordt zoveel geklaagd vaak over graphics. Ik vind eigenlijk alle games vanaf 2007 prima graphics hebben om nu nog goed te kunnen spelen.

Misschien is voor diegenen die zoveel kritiek hebben dit een interessant artikeltje

Nieuwe artikeltje met wat nieuwe en ook oude informatie:

http://uk.pc.ign.com/articles/118/1182338p1.html

• Random IT Man
Craig Lafferty in één zin: 'GO wherever you want, BE whoever you want, PLAY what you want.'

Het begint bijna een running joke te worden. :P

Hij heeft wel een punt. ES is een van de weinige RPG series waar je echt kunt doen en laten wat je wilt. Als je dit vergelijkt met de "onzichtbare murenwereld" van Bioware dan heeft ES eigenlijk geen concurrentie op het gebied van sandbox-rpgs.

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03 09:11

SacreBleu

VR Enthousiasteling

Anoniem: 146875 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:32:
Hij heeft wel een punt. ES is een van de weinige RPG series waar je echt kunt doen en laten wat je wilt. Als je dit vergelijkt met de "onzichtbare murenwereld" van Bioware dan heeft ES eigenlijk geen concurrentie op het gebied van sandbox-rpgs.
Ben ik het enigszins wel mee eens, hoewel ik de lore achter Dragon Age wel heel diep vind en uitmuntend, is TES nog de enige RPG van AAA-kwaliteit die volledig sandbox is (naast Fallout 3 en NV dan).
Toch gaat het er altijd nog om wat je met deze sandbox doet, alleen maar één groot speelveld met niet zoveel te doen is natuurlijk altijd slechter dan een semi-lineair spel met goed gevulde levels en sub-quests.

Elite Dangerous: AmazingPaper

• HaX0r

HaX0r

n00b

SacreBleu schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:42:
[...]

Ben ik het enigszins wel mee eens, hoewel ik de lore achter Dragon Age wel heel diep vind en uitmuntend, is TES nog de enige RPG van AAA-kwaliteit die volledig sandbox is (naast Fallout 3 en NV dan).
Toch gaat het er altijd nog om wat je met deze sandbox doet, alleen maar één groot speelveld met niet zoveel te doen is natuurlijk altijd slechter dan een semi-lineair spel met goed gevulde levels en sub-quests.
New Vegas is niet van AAA-kwaliteit. Dat spel heeft zoveel fouten en gekke bugs, glitches. Ik heb het geprobeerd maar hij was echt onspeelbaar hierdoor.

• vosss
Nog even over dat levelling gebeuren.

Persoonlijk zou ik het systeem van Nehrim wel willen zien in Skyrim.

Daar zijn alle gebieden opgedeeld in bv level 10 tm 18 of level 24 tm 32 etc

Dan kan je bv level 24 tm 32 wel in als je zelf level 19 bent, maar dan moet je toch potdomme een shitload aan potions meenemen om het te redden. En een hoger gebied in gaan heeft dan echt geen zin.

Tevens is in Nehrim het verhaal met sidequests zo dat je eik telken net niet het level hebt waar je op dat moment in de wereld moet zijn zegmaar waardoor het steeds een uitdaging blijft.

Dat systeem vind ik perfect werken en zou ik graag terug zien in Skyrim.

Hopelijk hebben ze bij Bethesda ook Nehrim gespeeld en daar een hoop van geleerd :)

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat is inderdaad een heel erg mooi systeem, hoewel misschien wat lastig(er) uitwerkbaar.
Maar er zijn tot nu toe nog altijd mods uitgekomen, ook voor het levelings systeem :)

• vosss
Dat is inderdaad een heel erg mooi systeem, hoewel misschien wat lastig(er) uitwerkbaar.
Als een stel hobbyisten* (die knakkers van Nehrim) het kunnen uitwerken dan mogen we toch wel aannemen dat die slimme koppen van Bethesda dat ook kunnen nietwaar? ;)

*Dat bedoelde ik niet negatief. Ze hebben bijzonder puik werk geleverd :)

• ravw
vosss schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:19:
[...]

Als een stel hobbyisten* (die knakkers van Nehrim) het kunnen uitwerken dan mogen we toch wel aannemen dat die slimme koppen van Bethesda dat ook kunnen nietwaar? ;)

*Dat bedoelde ik niet negatief. Ze hebben bijzonder puik werk geleverd :)
dat hoeft niet die gasten van Nehrim hebben geen tijds druk en ook zijn hun vaak gebonden aan diverse andere dingen.

Waar een mod maker vaak de tijd heeft om eens heel rustig eens te kijken hoe of wat daar zullen bij de officiële maker vaak wel van weten maar gewoon door tegen slagen of tijds druk niet nog eens gaan veranderen.

Vaak is het als het loopt loopt het en dan niet doen er mee
Zie ook de laats e gedoe rond Crysis 2
Pas na release hebben voor de pc nog een patch uit gebracht om de grafix heel wat op te voeren.
Dit kan niet dat ze dat even in een paar dagen tijd snel even doen daar zijn ze dus al mee bezig geweest maar waarschijnlijk onder tijds druk dus gewoon het spel uit gebracht en dan daarna maar even het goed afmaken

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-03 20:52
vosss schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:37:
Nog even over dat levelling gebeuren.

Persoonlijk zou ik het systeem van Nehrim wel willen zien in Skyrim.

Daar zijn alle gebieden opgedeeld in bv level 10 tm 18 of level 24 tm 32 etc

Dan kan je bv level 24 tm 32 wel in als je zelf level 19 bent, maar dan moet je toch potdomme een shitload aan potions meenemen om het te redden. En een hoger gebied in gaan heeft dan echt geen zin.

Tevens is in Nehrim het verhaal met sidequests zo dat je eik telken net niet het level hebt waar je op dat moment in de wereld moet zijn zegmaar waardoor het steeds een uitdaging blijft.

Dat systeem vind ik perfect werken en zou ik graag terug zien in Skyrim.

Hopelijk hebben ze bij Bethesda ook Nehrim gespeeld en daar een hoop van geleerd :)
Uhm, ze doen het nu als Fallout en daar was het ook al het geval waarbij je verschillende gebieden hebt. Dus dit zit erin.

www.MacNoob.nl

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 14:32
HaX0r schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:48:
[...]

New Vegas is niet van AAA-kwaliteit. Dat spel heeft zoveel fouten en gekke bugs, glitches. Ik heb het geprobeerd maar hij was echt onspeelbaar hierdoor.
Dat is enorm overdreven. Het draaide niet altijd even goed, maar het was verre van onspeelbaar.

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-03 10:51
HaX0r schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:48:
[...]

Wat een onzin. Heb het spel 3 keer bijna volledig uitgespeeld waarbij de laatste 2 keer ook verschillende mods zijn gebruikt...hoogstens 10 keer vastgelopen/error, meer niet.

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee