Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:26
Dat jij er geen last van had wil niet zeggen dat er niet veel problemen mee waren hè... Ik heb ook érg veel last gehad van de vele bugs, ben er door gestopt met spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We dwalen af. New Vegas is niet gemaakt door het ontwikkelteam wat nu achter Skyrim zit. Daarom ben ik ook niet bang voor de stabiliteit van Skyrim zodra het spel uitkomt.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Oblivion was destijds erg stabiel in vergelijking met Morrowind. Dat was pas een bugfest bij release. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 15:59
Melkunie schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:30:
Dat jij er geen last van had wil niet zeggen dat er niet veel problemen mee waren hè... Ik heb ook érg veel last gehad van de vele bugs, ben er door gestopt met spelen.
Ligt waarschijnlijk aan je pc dan.

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-06 08:22

HaX0r

n00b

Flashwin schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 01:15:
[...]

Ligt waarschijnlijk aan je pc dan.
De eerste release van Morrowind zat echt vol bugs. Ik heb hier de orginele first release nog liggen. :)
Hij liep echter bijna nooit vast, een enkele keer met het laden van een nieuwe ruimte. Zaten gewoon heel veel ingame bugs in. Items die niet klopte, on finishbare quests etc.

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 20:41
Bij mij is New Vegas nog nooit vastgelopen (in Fallout 3 heb ik honderden CTD's gehad), heb nu in mijn laatste installatie wel een bug waardoor sommige objecten steeds van texture veranderen (heel hinderlijk). Zal proberen Game Cache Integrity te verifiëren of zo, dat lost vast het probleem op.

Heb *speciaal* voor Skyrim (en New Vegas en Supreme Commander) een 32-bit Windows geïnstalleerd, werkt veel sneller en ik kan New Vegas nu maxed out draaien. Ik adviseer jullie om hetzelfde te doen, want ook Skyrim krijgt geen 64-bit executable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Wolfos schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:22:
Bij mij is New Vegas nog nooit vastgelopen (in Fallout 3 heb ik honderden CTD's gehad), heb nu in mijn laatste installatie wel een bug waardoor sommige objecten steeds van texture veranderen (heel hinderlijk). Zal proberen Game Cache Integrity te verifiëren of zo, dat lost vast het probleem op.

Heb *speciaal* voor Skyrim (en New Vegas en Supreme Commander) een 32-bit Windows geïnstalleerd, werkt veel sneller en ik kan New Vegas nu maxed out draaien. Ik adviseer jullie om hetzelfde te doen, want ook Skyrim krijgt geen 64-bit executable.
Geen 64bit? Wat zijn dat voor ouderwetse tijden?! Heeft vast te maken dat het ook ontwikkeld word voor de 360 en PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Waarom zou ik een 32 bits OS moeten installeren om een 32bits toepassing te draaien?

Dat werkt prima op een 64 bits OS. Ik zie echt geen voordeel voor de 32bits versie van Windows.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Wolfos schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:22:
Ik heb nog nooit gemerkt dat 32bits software het slechter deed op een 64bits Windows. Bovendien zou ik gelijk meer dan 4GB van mijn ram-geheugen onbruikbaar maken als ik zou downgraden naar een 32bits Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96523

babbaloerie schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:46:
[...]

Ik heb nog nooit gemerkt dat 32bits software het slechter deed op een 64bits Windows. Bovendien zou ik gelijk meer dan 4GB van mijn ram-geheugen onbruikbaar maken als ik zou downgraden naar een 32bits Windows.
Ik heb het nooit geprobeerd, maar logisch is het wel.

Omdat een 64bit OS alleen met 64bit instructies kan werken zal er ergens de instructie moeten worden omgezet van/naar 32bit. Dit gebeurt dus met WOW64 en zit er dus altijd tussen, met eventuele "performance loss" van dien.

Het nadeel is dan wel dat er maximaal 2GB RAM gebruikt kan worden (ipv 4GB) door de applicatie, dus bij geheugen intensieve applicaties (en dus ook games) heeft het minder voordelen dan nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Nu online
Ik geloof er geen zak van dat de wat nieuwere games die geen 64 bits executable hebben op een identieke machine sneller draaien als hier een 32bits OS op draait.

Sowieso is je geheugen alles boven de 3,2GB compleet overbodig, dus het zal eerder trager zijn dan sneller, me dunkt.

En als je games niet maxed out kan draaien dan moet je je pc upgraden en niet je OS downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn een paar nieuwe screenshots vrijgegeven.
Nieuwe Skyrim Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MKyHtX82JMuWTvTl9L7Orpyd/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HNpLULSUj80U9VbALraDRqYY/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ux6f61idoZnoLmEjsu7kjNIC/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pEvRRhdHQE1zylOZBcwzv7oX/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s3lrwwx6HUb9oRyRB02W3Aq9/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Wf0VOLgISaystuEAvGOfgy4r/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4bAZ47Y6yafdD5K31d58iDso/medium.jpg

De bergen op de achtergrond van het eerste screenshot zien er goed uit. Alles heeft duidelijk wat meer detail dan het vorige deel en Fallout 3.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Loev schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:24:
[...]

Geen 64bit? Wat zijn dat voor ouderwetse tijden?! Heeft vast te maken dat het ook ontwikkeld word voor de 360 en PS3.
Je vergeet voor het gemak dat je met een 64-bit game de helft van de computers uitsluit. Dat is simpelweg geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 96523 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:59:
Omdat een 64bit OS alleen met 64bit instructies kan werken zal er ergens de instructie moeten worden omgezet van/naar 32bit. Dit gebeurt dus met WOW64 en zit er dus altijd tussen, met eventuele "performance loss" van dien.
Een processor verwerkt de instructies, het besturingssysteem komt hier amper bij kijken. 32-bits instructies worden niet eerst omgezet naar 64-bits instructies. Een 64-bits processor kan overweg met zowel 64-bits als 32-bits instructies. WOW64 is nodig om het mogelijk te maken om 32-bits applicaties te laten communiceren met het 64-bits besturingssysteem. Deze laag is echter vrij efficiënt en levert daarom geen serieuze performance daling op.

32-bits applicaties kunnen onder 64-bits besturingssystemen de volle 32-bits gebruiken om geheugen te adresseren. Dit houdt in dat programma's maximaal 4GB kunnen gebruiken. (bron) Dit is al veel malen meer dan de 512 MB van de hedendaagse consoles. Het aantal systemen met meer dan 4GB geheugen is op dit moment zo beperkt dat het niet de moeite is om daar op te richten.
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 02:03:
Je vergeet voor het gemak dat je met een 64-bit game de helft van de computers uitsluit. Dat is simpelweg geen optie.
Een optie zou kunnen zijn om zowel 32- als 64-bits images bij te leveren. Echter levert 64-bits amper een performance verbetering op, dus het is niet moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Screenies zien er goed uit. Vind alleen de middelste in de tweede rij van boven niet echt indrukwekkend. Ziet er naar uit dat indoor locaties weer een zorgenkindje zijn qua belichting.

Ach, zolang de game maar goed en uitgebreid is. Dan ben ik al tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
TheCoolGamer schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 01:56:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

De bergen op de achtergrond van het eerste screenshot zien er goed uit. Alles heeft duidelijk wat meer detail dan het vorige deel en Fallout 3.
PC of 360?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tot nu toe waren alle screens op de Xbox 360 gemaakt. Dat zal bij deze screens ook wel het geval zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
TheCoolGamer schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:50:
[...]

Tot nu toe waren alle screens op de Xbox 360 gemaakt. Dat zal bij deze screens ook wel het geval zijn geweest.
Laten we het hopen :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

TheCoolGamer schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 01:56:
[afbeelding]

Ik mag echt hopen dat dit op de 360 is geweest want voor de PC versie ziet dit er wel heel erg matig uit... Ach, als de gameplay maar goed is :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-06 18:33

Proto

¬.¬

Serious clipping is serious :P (Linkerhand). Anyway, mooie screens, als de pc versie er zo uit zou zien ben ik allang tevreden... :) hoewel, de texture-resolutie zou wel wat hoger kunnen eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Proto op 24-07-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
No offense, maar het gebrek aan detail is echt bizar in bovenstaande screenshots. Sterker nog: als iemand zou beweren dat onderstaand plaatje (Morrowind) ook uit Skyrim komt dan zou ik het nog geloven ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.intwebzones.nl/GF/ScreenShots/morrowind-1.jpg

edit: dan heb ik het met name over de middelste rij screenshots. De eerste en laatste gaan nog wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Avalaxy op 24-07-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ja ik moet toch wel zeggen datik het daarmee eens ben.
Tot nu toe niet erg onder de indruk van de graphics. Had gehoopt dat hier dikke DX11 effecten als tesselation enzo gebruikt zouden worden. Vooral op huizen enzo zou dat perfect bij de game passen.

De resoluties van de textures die ik tot nu toe gezien heb zijn allemaal nogal laag. Ik hoop dat echt dat we niet van mods afhankelijk zijn om deze omhoog te schroeven.

Ik kan me wel voorstellen dat ze alleen console beelden laten zien, en dat de PC gamers dan gewoon prettig verrast zijn. Want zoals het nu bij BF3 gaat (PC laten zien, console is minder) gaat iedereen lopen klagen, zagen en zeiken dat de PC versie mooier is en dat de devs dat express doen. :F

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Proto schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:26:
[...]

Serious clipping is serious :P (Linkerhand). Anyway, mooie screens, als de pc versie er zo uit zou zien ben ik allang tevreden... :) hoewel, de texture-resolutie zou wel wat hoger kunnen eigenlijk.
Nou, ik heb net the Witcher 2 uitgespeeld en ik moest toch wel even slikken toen ik deze screenies zag. Ik zou er niet vrolijk van worden als dit het uiteindelijke resultaat is.

TES games horen gewoon grensverleggend te zijn wat graphics betreft imo.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Naluh! schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:54:
[...]

Nou, ik heb net the Witcher 2 uitgespeeld en ik moest toch wel even slikken toen ik deze screenies zag. Ik zou er niet vrolijk van worden als dit het uiteindelijke resultaat is.

TES games horen gewoon grensverleggend te zijn wat graphics betreft imo.
Ik was inderdaad bij Oblivion echt flabbergasted.
Heb heel wat uurtjes stiekem naar de weerspiegeling van de zon op mijn steel long sword lopen staren.

Zucht. Hopen dat 't beter wordt.
Game zal er niet minder vermakelijk om zijn, maar ik vind eyecandy toch ook wel ERG leuk.

Heb geen nieuwe PC gekocht om dan nog met console formaat textures te klooien.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
DutchManticore schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:56:
[...]

Ik was inderdaad bij Oblivion echt flabbergasted.
Heb heel wat uurtjes stiekem naar de weerspiegeling van de zon op mijn steel long sword lopen staren.

Zucht. Hopen dat 't beter wordt.
Game zal er niet minder vermakelijk om zijn, maar ik vind eyecandy toch ook wel ERG leuk.

Heb geen nieuwe PC gekocht om dan nog met console formaat textures te klooien.
Bij Daggerfall en Morrowind ik ook. Natuurlijk is gameplay heel belangrijk maar ik ben gewoon te verwend om een nieuwe game te spelen waar de graphics niet meer helemaal mee kunnen komen.

Het hoort gewoon bij de overweldiging van de TES ervaring, dat je bij de eerste keer opstarten je mond openvalt van verbazing over de schoonheid van de wondere wereld waar je in terecht bent gekomen O+

Het zou me wel een nieuwe videokaart besparen maar die is eigenlijk toch wel aan een upgrade toe :P

[ Voor 5% gewijzigd door Naluh! op 24-07-2011 17:02 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben de PC graphics nog niet laten zien. De PC's hebben tegenwoordig meestal betere hardware dan de consoles, dus ik neem aan dat ze de beeldkwaliteit op de PC's hoger zal zijn.

In Oblivion had de PC versie ook betere textures dan de console versie. Dat zullen ze bij Skyrim waarschijnlijk ook wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Maar het vreemde is dat bij Oblivion de screenshots die getoond werden wél knettermooi waren. Dan zou Bethesda dus (1 van de 3):

- Een compleet andere weg in zijn geslagen qua marketing en expres doen alsof het spel heel lelijk is
- Niet meer trots zijn op zijn eigen werk
- Daadwerkelijk een spuuglelijke game hebben gemaakt

De eerste zou goed kunnen, maar ik ben heel bang dat het om de laatste gaat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Avalaxy schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:42:
Maar het vreemde is dat bij Oblivion de screenshots die getoond werden wél knettermooi waren. Dan zou Bethesda dus (1 van de 3):

- Een compleet andere weg in zijn geslagen qua marketing en expres doen alsof het spel heel lelijk is
- Niet meer trots zijn op zijn eigen werk
- Daadwerkelijk een spuuglelijke game hebben gemaakt

De eerste zou goed kunnen, maar ik ben heel bang dat het om de laatste gaat :'(
Dat kwam uit de alpha die screens. De engine werd echter zo onstabiel van de GFX dat ze alles hardcoded omlaag geschroefd hebben. Was heel erg teleurgesteld. Er zat eerst bijvoorbeeld enorme ondersteuning voor schaduwen in, hebben ze er gewoon compleet uitgehaald. Iedereen weet vast nog wel die eerste ingame beelden van de e3 met die schaduwen door die rib-cage. Dat zit dus niet in het uiteindelijke spel, maakt niet uit hoe hoog je de GFX ook instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind het persoonlijk wel meevallen. Okee, het zal geen grafisch hoogstandje worden maar zolang de gameplay in orde is hoor je mij niet klagen. Ook denk ik dat mensen zich moeten neerleggen bij het feit dat een game met dezelfde impact als Morrowind niet meer zal langs komen.

Maar ik kan me vinden in de kritiek. Volgens mij is Two Worlds II mooier :p. En die is al een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Maar het vreemde is dat bij Oblivion de screenshots die getoond werden wél knettermooi waren.
HaX0r schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:21:
Dat kwam uit de alpha die screens. De engine werd echter zo onstabiel van de GFX dat ze alles hardcoded omlaag geschroefd hebben.
Hij zal niet de filmpjes met de oude engine bedoelen, die op de E3 werd getoont, maar de screenshots (1 2 3) waar TES4 mee gepromote werd.

Die engine was overigens niet "onstabiel van de GFX", maar had domweg een compleet andere shadow-engine, die veel te zwaar bleek voor crappy consoles met gelimiteerd VRAM.
De oude engine pastte Cubic Shadow Mapping toe op elk object, waar er dus voor elke schaduw een aparte texture bestaat in het VRAM.

De screenshots hierboven zien er overigens gewoon spuuglelijk uit. De textures, low-poly modellen en vooral dat water :F .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

SirNobax schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:17:
[...]

[...]

Hij zal niet de filmpjes met de oude engine bedoelen, die op de E3 werd getoont, maar de screenshots (1 2 3) waar TES4 mee gepromote werd.

Die engine was overigens niet "onstabiel van de GFX", maar had domweg een compleet andere shadow-engine, die veel te zwaar bleek voor crappy consoles met gelimiteerd VRAM.
De oude engine pastte Cubic Shadow Mapping toe op elk object, waar er dus voor elke schaduw een aparte texture bestaat in het VRAM.

De screenshots hierboven zien er overigens gewoon spuuglelijk uit. De textures, low-poly modellen en vooral dat water :F .
Absoluut, sterker nog, ik vind Oblivion er een stuk beter uitzien dan Skyrim...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-06 18:33

Proto

¬.¬

Trouwens, ben ik de enige die een ontzettend GameBryo-gevoel krijgt bij deze 'volledig herschreven Creation Engine'? En nu ik nog eens wat beter kijk, de graphics kunnen inderdaad wel wat beter... Ik erger me er nog altijd het meest aan dat sinds Oblivion, alles in bethsoft games eruit ziet alsof het in plastic is gegoten... (vooral duidelijk op rotsen) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Proto schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:23:
Trouwens, ben ik de enige die een ontzettend GameBryo-gevoel krijgt bij deze 'volledig herschreven Creation Engine'?
Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat dit de Gamebryo 2.6 engine is.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben alleen gezegd dat ze een "nieuwe" engine hadden. Deze engine is alleen erg sterk gebaseerd op de engine die ze gebruikt hebben voor het vorige deel. "Volledig herschreven" hebben ze nooit beweerd.

Dat van dat plastic is een veel gehoorde klacht. Ik vind het vreemd dat ze daar niks aan doen. Zelf zou ik ook graag zien dat rotsen er echter uit zouden zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
TheCoolGamer schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:52:
Deze engine is alleen erg sterk gebaseerd op de engine die ze gebruikt hebben voor het vorige deel. "Volledig herschreven" hebben ze nooit beweerd.
Kan wel kloppen, Gamebryo 2.6 is sterk gebaseerd op de in TES4 gebruikte Gamebryo 2.1 . 8)7
Dat van dat plastic is een veel gehoorde klacht. Ik vind het vreemd dat ze daar niks aan doen.
Ligt aan de material-shaders die gebruikt worden, dat gezegd; ik heb nog geeneen op Gamebryo gebaseerd spel gezien waar zulke shaders er fatsoenlijk uitzien. (o.a. TES4, Divinity 2, Rift)

Vergelijk het eens met UE3: Plaatje
Huid ziet eruit als huid, 'bone' ziet eruit als bone, metaal ziet er uit als metaal, leer ziet eruit als leer, etc.

Bij de plaatjes van TES5 zien metalen harnassen eruit als leer en zwaarden alsof ze van steen zijn. :F

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-06 12:29
Ze hebben alleen gezegd dat ze een "nieuwe" engine hadden. Deze engine is alleen erg sterk gebaseerd op de engine die ze gebruikt hebben voor het vorige deel. "Volledig herschreven" hebben ze nooit beweerd.

Dat van dat plastic is een veel gehoorde klacht. Ik vind het vreemd dat ze daar niks aan doen. Zelf zou ik ook graag zien dat rotsen er echter uit zouden zien.
Ze hebben wel gezegd dat deze engine zogenaamd 'van de grond af aan is opgebouwd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos

Ze zeggen dat de engine vrijwel helemaal is herschreven. Gelukkig hebben ze EINDELIJK schaduwen, daar ergerde ik me dood aan in New Vegas.
Wikipedia: The Elder Scrolls V: Skyrim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Geen shadows in New Vegas? Dacht van wel, maar heb er eigenlijk niet op gelet. In Oblivion had je wel gewoon 100% zeker schaduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Avalaxy schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:56:
Geen shadows in New Vegas? Dacht van wel, maar heb er eigenlijk niet op gelet. In Oblivion had je wel gewoon 100% zeker schaduwen.
In New Vegas hadden characters wel schaduwen via een hack, in Oblivion werd dezelfde hack gebruikt voor bomen en characters. Echter hadden dingen zoals gebouwen nog steeds geen schaduw.
HaX0r schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:21:
[...]

Dat kwam uit de alpha die screens. De engine werd echter zo onstabiel van de GFX dat ze alles hardcoded omlaag geschroefd hebben. Was heel erg teleurgesteld. Er zat eerst bijvoorbeeld enorme ondersteuning voor schaduwen in, hebben ze er gewoon compleet uitgehaald. Iedereen weet vast nog wel die eerste ingame beelden van de e3 met die schaduwen door die rib-cage. Dat zit dus niet in het uiteindelijke spel, maakt niet uit hoe hoog je de GFX ook instelt.
Halverwege moest het spel ineens compatible worden met de XBox 360 dus toen werden die features eruit gerukt ja.

[ Voor 44% gewijzigd door Wolfos op 01-08-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:25

jmk

Ik las net op PCGamer.uk dat Bethesda eind deze week een screenshot gaat plaatsen van een custom character, zoals wij dat allemaal kunnen gaan maken 11-11.
Gewoon om te laten zien wat er allemaal mogelijk is. Aanmaken van characters hebben ze namelijk helemaal op de schop genomen. Ik heb eerder gelezen dat je nu betere gezichten krijgt en je niet meer bang hoeft te zijn voor mislukte botox-gezichten. Minder keuzes, betere gezichten.

Je kan via een poll stemmen welk ras jij wil dat de screenshot van deze week wordt. Je moet dan lid worden van The Elder Council op facebook.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
jmk schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:16:
Ik las net op PCGamer.uk dat Bethesda eind deze week een screenshot gaat plaatsen van een custom character, zoals wij dat allemaal kunnen gaan maken 11-11.
Gewoon om te laten zien wat er allemaal mogelijk is. Aanmaken van characters hebben ze namelijk helemaal op de schop genomen. Ik heb eerder gelezen dat je nu betere gezichten krijgt en je niet meer bang hoeft te zijn voor mislukte botox-gezichten. Minder keuzes, betere gezichten.
Eigenlijk boeit me dat nog het minst van Skyrim, want wanneer zie je je gezicht in het spel nu eigenlijk?
Of je speelt first-person of 3rd en dan zie je alleen je rug, reet en benen.
Behalve dan als je je char. sheet opent, maar big chance dat je alsnog een helm op hebt.

In andere RPG's zie je je character nog converseren of bezig zien in cut-scenes, dan is het character creation gedeelte een stuk interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Nee, ok, je hebt het niet vaak nodig, maar het voegt wel wat toe aan de opbouw van je character, of zoals wij zeggen je poppetje :) Zeg maar het gevoel dat je hebt. Ik speel dit spel vaak met een vriendin, en die vindt kleding etc heel belangrijk, ook al speelt ze altijd 1st person.

Daarnaast laat die screenshot dan ook zien wat er mogelijk is qua realisme in gezichten in het algemeen, dus altijd leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zitten nu bijna drie maanden van de release van Skyrim vandaan. Ze hebben de pers het spel nu laten spelen op de Quakecon. Verschillende media mochten een stukje Skyrim verkennen. Hierbij werd vooral de focus gelegd op de klassieke Elder Scrolls gameplay. Hierdoor hebben dus de verschillende journalisten ieder wat anders meegemaakt. Gevechten met draken en de dragon shouts waren nog niet beschikbaar.

IGN: Stomping Across the Snows of Skyrim
Gamespot: Hands-On Preview - Test Drive an Orc
Destructoid: First ever hands-on with The Elder Scrolls V: Skyrim
Eurogamer: The Elder Scrolls V: Skyrim - Preview

[ Voor 8% gewijzigd door CoolGamer op 05-08-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens kan je nu bij Steam Skyrim alvast pre-orderen.
Al zal het vast elders goedkoper zijn, maar nog.

Wat wel leuk is, is dat je bij een Skyrim pre-order op Steam 20% korting krijgt op de Quakecon Pack, dus die is dan ~€56,- ipv €69,99. En €69,99 is eigenlijk al een best redelijke deal voor de Quakecon Pack, imho.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:59:
Overigens kan je nu bij Steam Skyrim alvast pre-orderen.
Al zal het vast elders goedkoper zijn, maar nog.
In de pricewatch staat hij vanaf €35,99.
pricewatch: The Elder Scrolls V: Skyrim, PC

Echter vind ik het jammer dat ze nog niks hebben laten horen over een eventuele collectors edition. Daarom wacht ik nog even met bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik ga niet pre-orderen. Ik heb dat gedaan met GTA IV en toen kreeg ik hem niet op tijd. Normaal vind ik dat niet zo erg, maar Skyrim wil ik wel echt gelijk hebben wanneer hij uit komt. Ik ga dus gewoon naar de MediaMarkt of waar dan ook. Prijs maakt me namelijk voor TES-games niet zoveel uit. Als je kijkt hoeveel uur je er uit haalt zijn ze de goedkoopste spellen die er zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheCoolGamer schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:04:
[...]

In de pricewatch staat hij vanaf €35,99.
pricewatch: The Elder Scrolls V: Skyrim, PC

Echter vind ik het jammer dat ze nog niks hebben laten horen over een eventuele collectors edition. Daarom wacht ik nog even met bestellen.
Gelukkig hebben ze je gehoord! :D

QuakeCon 2011: Skyrim Collector’s Edition Announced!!!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l7QuXGVj9x1ooGIkIokQiISD/full.jpg
klikbaar
For months many of you have asked for details on whether or not there will be Collector’s Edition for Skyrim. At the end of a rousing QuakeCon presentation, game director Todd Howard confirmed its existence.

The limited collector’s edition for The Elder Scrolls® V: Skyrim™ will be available for Xbox 360, PS3, and Games for Windows and can be pre-ordered now through participating retailers in North America, Europe and Australia. Like the regular release of the game, the Collector’s Edition will be available on 11.11.11

In addition to including the highly-anticipated game, this premium version of The Elder Scrolls V: Skyrim also includes:

Alduin Statue: Created in conjunction with the IP Factory, this collector’s only statue stands 12” tall and is made of high quality PVC. Modeled from actual in-game 3D digital files, it showcases Alduin, the World Eater. He stands perched atop one the game’s many dragon walls that teach the player the lethal language of dragons.
‘The Art of Skyrim’ Official Art Book: Featuring over 200 pages of striking, full-color illustrations, sketches and models, this stunning 9 3/8” x 12 1/8” coffee table book showcases the characters, creatures, environments, and weaponry of Skyrim. With a foreword by game director Todd Howard and commentary from Bethesda Game Studios artists, readers will be guided through the game’s iconic visual style.
‘The Making of The Elder Scrolls V: Skyrim’ DVD This documentary DVD contains exclusive, behind-the-scenes footage, including interviews with the Bethesda Game Studios team as they take you from concept to creation and provide insights into the story, gameplay, setting, legacy of the Elder Scrolls franchise, and much more.
The Collector’s Edition will be available through pre-order and it retails for $149.99 (US), €149.99 (Europe), £129.99 (UK), and A$199.99 (Australia). If you’re interested in purchasing, we recommend you pre-order now, as the it will be available in extremely limited quantities.

[ Voor 64% gewijzigd door anandus op 05-08-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
150 euro :| Zijn collector editions altijd zo duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avalaxy schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:12:
150 euro :| Zijn collector editions altijd zo duur?
Soms, maar ik vind het ook nogal extreem eigenlijk 8)7 Vooral voor wat je ervoor krijgt. Een plastic poppetje, een artbook en een making-of-DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliart Rivia
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-04 00:46
Normaal gesproken niet nee, ergens tussen de 60 en de 100 is normaler voor een collecter edition.

In de USA kost ie $150, wat worden we hier weer totaal afgezet, € 100 of €110,- zou zoveel meer kloppen. Alhoewel we wel goed overeen komen met de UK.

[ Voor 10% gewijzigd door Wiliart Rivia op 05-08-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

TheCoolGamer schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:50:
We zitten nu bijna drie maanden van de release van Skyrim vandaan. Ze hebben de pers het spel nu laten spelen op de Quakecon. Verschillende media mochten een stukje Skyrim verkennen. Hierbij werd vooral de focus gelegd op de klassieke Elder Scrolls gameplay. Hierdoor hebben dus de verschillende journalisten ieder wat anders meegemaakt. Gevechten met draken en de dragon shouts waren nog niet beschikbaar.

IGN: Stomping Across the Snows of Skyrim
Gamespot: Hands-On Preview - Test Drive an Orc
Destructoid: First ever hands-on with The Elder Scrolls V: Skyrim
Eurogamer: The Elder Scrolls V: Skyrim - Preview
Bedankt voor de links, keep 'em comin'! :)

Wat me opvalt is dat eurogamer vindt dat de interface juist een enorme verbetering is, innovatief, en het mogelijk maakt voor de speler om langer te spelen, en minder in menu's te hoeven zitten.
RPGs send you into menus more than almost any other game genre, so it's weird that more thought doesn't go into inventory design, but as I play around with powers, weapons and items to lighten my load it becomes clear that Skyrim is a welcome exception.

Its nested menus are accessed almost as smoothly as iPad page swipes, and navigating them is quick and clean. You can set favourites, equip items to either hand, and examine things in detail.

More than once during my brief hands-on I have to rotate an object to look for a clue to a puzzle, or read a document, and it's all done without going to a different screen or do anything more complex than wiggling sticks and hitting a face button.

It's easy to imagine that a system like this in Oblivion or Fallout could have shaved hours off the average player's actual game-time. As it is, it saves valuable seconds in my hands-on, and seconds are my currency today, so thank you to whomever at Bethesda designed the inventory.
Wat me verder opvalt is dat ieder journalist melding maakt van kleine bugs. Hopelijk zijn dat er straks nog maar heel weinig, en dat iedereen het geweldig vindt om een uur te mogen spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaak wordt een game onder de adviesprijs verkocht. Laten we hopen dat er winkels zijn die dat ook doen met deze collectors edition.
jmk schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:18:
Wat me verder opvalt is dat ieder journalist melding maakt van kleine bugs. Hopelijk zijn dat er straks nog maar heel weinig, en dat iedereen het geweldig vindt om een uur te mogen spelen!
Ze hebben nog drie maanden om die fouten eruit te halen. Ik heb er het volste vertrouwen in dat ze de meeste van de foutjes weten te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En anders is er altijd wel de community patch :P

Volgens mij laat Bethesda er expres wat bugs inzitten, zodat de community iets te doen heeft :+

[ Voor 50% gewijzigd door anandus op 05-08-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:22:
Volgens mij laat Bethesda er expres wat bugs inzitten, zodat de community iets te doen heeft :+
Die modtools zijn toch gemaakt voor het maken van mods? Niet toch voor het maken van fixes? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NO WAY dat ik die CE ga halen. Heb destijds wel de Oblivion CE gehaald maar die was maar 70 euro. Dit is echt, veeeeeeels te veel geld. Zeker voor alleen een beeldje, een artbook en een making of. Nee, jammer. Dat wordt gewoon de normale versie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat de prijs voor het grootste deel wordt opgestuwd door het “‘The Art of Skyrim’ Official Art Book”. Meer dan 200 pagina's met hoge printkwaliteit. De pagina zijn − formaat ≈ 24×31cm − iets groter dan A4. Boeken met 200 pagina's die groter zijn dan A4 zie je niet zoveel.

Ik twijfel nog. Volgende week eens kijken welke winkels de collectors edition gaan aanbieden.

[ Voor 8% gewijzigd door CoolGamer op 05-08-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jmk schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:18:
[...]
Bedankt voor de links, keep 'em comin'! :)
Nog eentje dan:
Gameinformer: New Skyrim Info Bursts Out Of QuakeCon

Todd Howard heeft Skyrim gepresenteerd op de Quakecon aan het publiek. Helaas was het opnemen van de presentatie niet toegestaan, maar ze zullen zelf het beeld binnenkort vrijgeven. Wanneer dan precies hebben ze niet gezegd. Er wordt gehint in de richting van PAX, welke gehouden wordt van 26 tot 28 augustus.

Sfeerimpressie van in de zaal net voor de presentatie begon. Peter Hines kondigt hier de demo aan en vraagt iedereen zijn camera uit te zetten.

Een quote van iemand die aanwezig was tijdens de presentatie:
Ok so basically it was the E3 demo but this was played live (no cuts) so we got to see an extended edition and some great new things. Todd started in the same road as the other presentation to many many cheers from the audience. He did stop when the fox ran by as the crowd was demanding blood and for him to kill it. He chased after it for a moment but lost it. He continued down, killed the wolves and kept going. This time it didn't jump to the town but rather he walked a bit further on the path. Folks yelled for him to jump in the water so he did. It ripples similar to morrowind/oblivion. We also got to see fish jumping in the stream next to where he entered. A bit further down the path he was attacked by a bow wielding guy...most likely a Bosmer, he had the swooped back hair. He struck me as more masculin then previous Bosmer in the series! He then continued on to the first town, walked past a dark elf and a (nord?) lady talking and then talked to the smith near the forge same as E3. He then walked around town a bit (this is new) he pointed out a tavern and walked around the left side of town. He came across two nord children talking next to a dog. The kids look great and the voices were appropriate, I missed what they said though (sorry!). Todd then shows us the inventory with a couple cool new details:

-He shows books which zoom in and open (very awesome!) and changing pages has a page flip animation.
-He shows the magic/dragon shout mentu which has circular animated particle effects for each spell. Mages should be thrilled here!
-The Dragon Shouts list three numbers, most likely seconds for cool downs for each word. One of them was something like 80, 150, 200 but each one was different.

Next he left town by jumping on a horse, he showed the throat of the mountain and all of this was the same as E3. He then continued up the path to a new section where he used a detect life and frenzy spell at a small black tower/fort looking building (very cool structure!). He was too far to see the npc he cast frenzy on but that npc ran into the building and was swiftly killed by the NPC inside. Todd briefly paused to shoot his bow as this NPC (an Orc!). Continuing on a bit further on foot he came to Bleakwood Barrows and the dragon there took flight like E3. The dragon didn't follow the same path this time and actually hovered in the air flapping his wings and shooting fire for a bit. He then landed at the same place in the E3 demo as Todd ran inside.

Inside the dungeon was mostly the same, steath killing the two bandits (redguards?). He picked off the female first after they were done talking about the golden claw quest (which starts the questline via a text popup). Going on he dispatched two Skeever (rats) with a ice trap on the ground. He then came to the giant spider fight which was actually kind of scary. You cut webs to enter the room and the music changes for the fight (the music was amazing throughout btw!). The spider dropped in from the ceiling and the fight went on. It took quite a large amount of damage to kill even with Todd's souped up stats. He finally dispactched it and came to the Dunmer caught in the web. The old Dunmer gruff voice is back and sounds great as it did in Morrowind. The Dunmer takes off after being free'd, while saying "You fool, I'll never share the treasure" or something like that. The kill animation doesn't play this time so it's not a guaranteed thing I suppose! He just dies and ragdolls with a swipe from Todd.

Todd continues on and proceeds to kill a few undead draughr(spelling?) the same as E3...there's an iron gate trap that swings back and forth that I never noticed in the E3 trailers. My memory is getting a bit fuzzy here but Todd then proceeds to jump through the traps using the Whirlwind Sprint shout and down a couple caveways killing the draughr in the E3 trailer. Again the kill animations are not trigged in the same place so it's not a scripted thing. Todd finally ends up in the Dragon Priest / Word Wall room and this goes down about the same as E3...he finally makes it to the exit which has a 20-30 second load screen (this is running on Xbox). It was the same load tie to load into the dungeon as well.

He's then on the large open tundra with the mammoths and giants. People yell for him to fight them which he does like the trailer. The dragon then swoops in and picks up the giant. We get to see him fall a bit longer though and it seems like he is less "floaty" falling this time. The dragon battle goes on for a LONG while...there were several cuts in the E3 trailer. The dragon does not fallow the same paths flying and lands in different places then he did in E3. The dragon does not eat the guard but rather knocks him down with a bite...kinda cool :) Todd finished him off and moves on to the Frost Dragon...this all goes along very similar to the E3 trailer. I will say the dragon kill animation rocks to see in person. It's long but very brutal and was meet with huge cheers from the crowd.

Deze week komt er ook nog een screenshot van een personage. Welk ras en welk speelstijl (thief, mage of warrior) het wordt wordt bepaald aan de hand van stemmen op Facebook. Het is nu ondertussen wel duidelijk dat het een Dark Elf Thief gaat worden.

Tot slot nog een nutteloos weetje. Er zal ook weer voor Skyrim een officiële game guide uitkomen.
Elder Scrolls V: Skyrim: Prima Official Game Guide
Elder Scrolls V: Skyrim: Prima Official Game Guide
Zelf vind ik zo'n guide erg overbodig. Zelf de dingen ontdekken is veel leuker. En dan voor die ene keer dat ik wel vastloop zijn er walkthroughs op internet te vinden. Maar voor sommige is zo'n guide schijnbaar toch handig. Er zijn toch mensen die zulke guides kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Vreemd verhaal hoor, als je een voorgaande trailer bijna exact kan na-spelen. Zeker:
People yell for him to fight them which he does like the trailer. The dragon then swoops in and picks up the giant.
Je bedoelt, die draak die op exact hetzelfde plek, de enige Giant die in dat veld rondliep oppakte, op de E3 trailer.
.... Doesn't sound scripted at all. :F

Also:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YvwFl.png

[ Voor 11% gewijzigd door SirNobax op 06-08-2011 11:00 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
SirNobax schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:44:
Vreemd verhaal hoor, als je een voorgaande trailer bijna exact kan na-spelen. Zeker:

[...]

Je bedoelt, die draak die op exact hetzelfde plek, de enige Giant die in dat veld rondliep oppakte, op de E3 trailer.
.... Doesn't sound scripted at all. :F

Also:
[afbeelding]
En dan is maar te hopen dat het er niet net zo knullig uitziet als in die trailer. Dat kan echt niet meer :')

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-06 17:46

The Chosen One

Zie signature!

Niet helemaal eerlijke vergelijking aangezien het beeldje van Skyrim wel van hogere kwaliteit (denk ik) is. Nog steeds geen mooi beeldje maar toch.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Next he left town by jumping on a horse, he showed the throat of the mountain and all of this was the same as E3.
Hoe moet ik dit interpreteren? Horseriding zit er toch niet in? Is het dan een soort fast-travel? Ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Horse riding zit er zeker wel in. In de gameplay die reeds getoond is op internet zit ook een stukje paardrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheCoolGamer schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:02:
Horse riding zit er zeker wel in. In de gameplay die reeds getoond is op internet zit ook een stukje paardrijden.
Oh, okee. Didn't know that :) Tijd voor horse armor dus :+

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 06-08-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
anandus schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:01:
[...]
Horseriding zit er toch niet in?
Lijkt me van wel. Was ook ergens ingame te zien als ik mij niet vergis.

[edit] /slow :X

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 06-08-2011 12:04 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan zo snel het fragment niet vinden (er staan zoveel verschillende versies online), maar ik heb wel een screenshot van een paard:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Fqnfn8LQTNcoZ0Spk7zYT4w6/full.jpg
anandus schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:03:
[...]
Oh, okee. Didn't know that :) Tijd voor horse armor dus :+
Die grap heeft Todd Howard heel vaak moeten aanhoren tijdens interviews. Ik denk niet dat hij het nu nog aandurft om een soortgelijke dlc te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:01
Ja, paarden waren al lang bekend. Ik wil van de rest niet te veel van deze game weten, alleen of het straks echt missie geslaagd is en het weer een goede TES of een betere TES dan Oblivion is geworden.

Is er ooit dlc voor horse armor geweest? Wist niet dat niet. Maar kende maar 1 uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FerdiV schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:15:
Is er ooit dlc voor horse armor geweest? Wist niet dat niet. Maar kende maar 1 uitbreiding.
offtopic:
De eerste DLC was horse armor :)
Uiteindelijk zijn er 8 kleine en 2 grote DLC zijn geweest voor Oblivion.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 06-08-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle officiële plugins
Knights of Nine of Shivering Ilse waren de twee grote. De andere waren een stuk kleiner, waaronder dus de horse armor. Op de PS3 zijn alleen de twee grote uitgebracht.

Voor Skyrim hebben ze al laten weten zich vooral te willen gaan richten op de grotere dlc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheCoolGamer schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:20:
Voor Skyrim hebben ze al laten weten zich vooral te willen gaan richten op de grotere dlc's.
Wat dat betreft ben ik blij dat Bethesda al redelijk vroeg inzag (in tegenstelling tot sommige andere uitgevers) dat de grotere DLC meer gewild zijn (en beter verkopen?) dan kleine DLC die bijvoorbeeld alleen maar een huisje en wat items toevoegen. Dat zie je bij Fallout ook, zelfs de kleinste DLC waren een aantal uur aan plezier. Ze leren goed, stijgende lijn.

Wat dat betreft heb ik het volle vertrouwen in Bethesda dat we leuke, relatief uitgebreide, DLC voor Skyrim kunnen verwachten :)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 06-08-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

...En natuurlijk de community die voor extra gameplay gaat zorgen!
Nehrim WIKI:
An addon that will continue Nehrim's story line from the moment the original game's main quest ended is currently under development. Some extension to Nehrim main quest will be released later this year. However, when Skyrim becomes released, the team will focus on Project 5 (using the Skyrim engine), which will continue the action of Nehrim. Check this page, to see new addon secreenshots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Ik lees net dat er kinderen in zitten. Kan je die ook vermoorden? Meestal kan dit namelijk niet in spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaX0r schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:02:
Ik lees net dat er kinderen in zitten. Kan je die ook vermoorden? Meestal kan dit namelijk niet in spellen.
Waarschijnlijk niet (een hoop mensen vinden het note done om kinderen te (kunnen) vermoorden), maar ik denk dat er na een dag wel een mod voor zal zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 06-08-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat zal absoluut niet kunnen. Is te veel controversieel natuurlijk. Daar hebben ze al duidelijkheid over gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Nu online
Doet wel afbreuk aan het realisme natuurlijk. Ik bedoel daar loop je dan, als barbaar. En dan werken jengelende kutkinderen natuurlijk gigantisch op je zenuwen. Dus dan hak je die gewoon in de pan zodat je dat gemekker niet meer hoort.

Maargoed, schijnbaar kan dat dus niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, en verkrachtingen zullen ook niet mogelijk zijn, mocht je het je afvragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:32
anandus schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:28:
Nee, en verkrachtingen zullen ook niet mogelijk zijn, mocht je het je afvragen ;)
pppfff dat zou wel heel ranzig zijn als dat kon....
maar vind dat in dit soort games toch geen must have om er porn in te stoppen.
Of ze moeten het doen zo als The Witcher :)

Dan hoort het gewoon in het verhaal, of zie ik al een coffee mod aan komen.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was niet zozeer pornminded bedoeld, maar eerder om aan te geven dat niet alles dat 'realistisch' is in een 'realistisch' spel hoeft, zeker niet als het moreel ongeaccepteerd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Blijft toch grappig dat iedereen uitmoorden wel mag maar dat verkrachting not-done is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Als ik bijvoorbeeld net las hoe één journalisten die een uurtje mochten gamen, zonder blikken of blozen vertelde dat hij een handelaar doodmaakte om te kijken hoe realistisch de gevechten lopen in Skyrim, was ik een beetje verontwaardigd. Ik bedoel, je gaat jezelf toch gewoon schamen als mensen daardoor niet aardig doen tegen je in het spel?

Waar ik dan helemaal geen enkele rancune tegen heb, is een heel dorp slavers uitmoorden, inclusief handelaar. (Fall Out 3)

Kinderen zullen wel net zoals in Fall Out onsterfelijk zijn, en zich niet bezig houden met gevechten, en dat is maar goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HaX0r schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:02:
Nee. Geloof dat Howard dat al in een eerder interview heeft gezegd. Daarnaast was het ook niet mogelijk in Fallout 3.
anandus schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:28:
Er was wel zo'n mod voor Oblivion met het 'tentacle monster'... _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 06-08-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-06 12:29
Ik vind het raar dat het spel beschikbaar is om te pre ordereren maar je geen system requirements kunt vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Dylan93 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:44:
Ik vind het raar dat het spel beschikbaar is om te pre ordereren maar je geen system requirements kunt vinden...
Als je zo die graphics ziet moet je het op zo'n beetje alles wel kunnen draaien.

Over horses gesproken, zag een documentaire over Oblivion en er was blijkbaar 1 iemand die alleen bezig was met de horse animations. Snap niet hoe je daar zo lang mee bezig kan zijn en dat ze dan nog zo bagger zijn...

[ Voor 26% gewijzigd door Wolfos op 06-08-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Zal wel iets te maken hebben met dat sommige dingen simpel lijken maar $!#$~#$moeilijk zijn... ;) :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Hier een leuk offtopic artikel over iemand die bevallen is tijdens de demo van Skyrim op duimschroef.

Duimschroef is sowieso een mooie site om op een leuke manier op de hoogte te worden gehouden van divers game-nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jmk schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 09:32:
Hier een leuk offtopic artikel over iemand die bevallen is tijdens de demo van Skyrim op duimschroef.

Duimschroef is sowieso een mooie site om op een leuke manier op de hoogte te worden gehouden van divers game-nieuws.
Ja, ik zag dat inderdaad op Facebook (ook handig voor gamenieuws. Soms. :P )
Als het mijn vrouw zou zijn zou ik denk ik haar heel lief vragen om het nog paar uur op te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelekte footage van de Quakecon!:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8tB5VHgBr2g]
Kwaliteit is niet van super, maar het is zeker een vet filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Zegt ie het weer... "Completely rewriting our graphics engine".

Ziet er wel tof uit! :)

[ Voor 17% gewijzigd door Avalaxy op 07-08-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

TheCoolGamer schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:51:
[video]
Vind het tof hoor. Krijg er wel weer zin in. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Het ziet er al erg goed uit. Ben ik de enige die vind dat die mensen daar zich ongelofelijk aanstellen?

Ik hoop dat ze een ander inventory systeem voor de PC hanteren. Maar dat zal wel niet. :( Als het maar een beetje zoals Oblivion is en ze er geen stomme Gates indoen kan dit spel niet meer stuk voor mij. De sfeer en alles is gewoon weer geweldig. Dat er een hoop gametechnisch gewoon achterloopt doet me helemaal niks als ik aan het spelen ben. TES is een RPG serie en dat roleplaying is waar de nadruk voor hen oplicht. En dat is iets wat ik heel erg kan waarderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheCoolGamer schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:51:
[video]
Woei, was ik net op tijd bij om het te zien, is nu alweer verwijderd :P (heb het maar tot minuut 24 kunne laden :-( )

Ziet er leuk uit, jammer dat het hetzelfde was als de E3 voor zover ik kan zien. Maar desalniettemin supertof :)
En ik mag hopen dat de graphics voor de PC inderdaad wat beter zijn :) Al is de inventoryscreen wel super, vraag me af of dat zelfde textures als in de wereld zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 07-08-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb hem ook net op tijd kunnen zien! :D Bethesda heeft beloofd een goede HD versie van deze video online te zetten, dat zei degene die vroeg om de camara's uit te zetten :+ Hopelijk doen ze dat snel!

Misschien zijn er mensen geweest die er een Youtube-2- FLV filmpje van hebben gemaakt, en zetten ze die online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Ik heb hem hier nog in m'n buffer staan, dus iedereen die hem wilt zien zal even langs moeten komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Hier staat hij ook nog.

3:50 vond ik overigens wel een leuk stukje. :9

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
SirNobax schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:12:
Hier staat hij ook nog.

3:50 vond ik overigens wel een leuk stukje. :9
mooi filmpje maar wat een overdreven gedoe zeg, het lijken wel een stel kleine kleuters daar, alles is geweldig alsof je naar een aflevering van Oprah Winfrey zit te kijken....stelletje wijven zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

*zich schaamt omdat ik ook juichte*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Double post fail

[ Voor 93% gewijzigd door pingkiller op 07-08-2011 15:20 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
in2duhCore schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:34:
[...]

mooi filmpje maar wat een overdreven gedoe zeg, het lijken wel een stel kleine kleuters daar, alles is geweldig alsof je naar een aflevering van Oprah Winfrey zit te kijken....stelletje wijven zijn het.
De reacties zijn zwaar overdreven maar daardoor is het filmpje ook wel grappig. Zit hier echt te lollen :p

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zag er erg tof uit. Helaqs liep bij het filmpje bij mij het geluid van de helft 2 min voor, het was erg tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 20:59
Vind het vet dat je detect life moet blijven channelen, wat meer active spellcasting.
Dat publiek is echt om te janken, stelletje schreeuwpauperts.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na ongeveer 25 minuten is het filmpje inderdaad een beetje beschadigd. Even een paar seconde geen beeld. Daarna is het geluid niet helemaal meer synchroon. Echter was de kwaliteit goed genoeg om te zien wat het spel ging worden. Van "shaky footage" was geen sprake. De camera moet wel op een tafel hebben gelezen of zelfs een statief hebben gestaan. Anders krijg je nooit zulk soort hoge kwaliteit.

Eigenlijk best naïef om te verwachten dat niemand het zou opnemen.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.