Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:12:
[...]
Dus Arena en Daggerfall waren niet zo goed?

Ik snap wel wat je bedoeld hoor. The Elder Scrolls werden pas echt bekend met Morrowind maar daarvoor bestonden er ook al dingen. Eerlijk gezegd heb ik Arena nooit kunnen uitspelen. Met genoeg moeite en tijd moet dat wel lukken denk ik maar ben er nooit echt voor gaan zitten. Daggerfall ben ik op dit moment mee bezig. Primitieve graphics maar voor de rest is de game een meesterwerk. Natuurlijk is de muziek van Daggerfall en Arena niet te vergelijken met die van Morrowind/Oblivion/Skyrim, maar voor die tijd was de muziek erg goed. De muziek is destijds wel live opgenomen (dus met instrumenten en dergelijke, geen midi keyboard) maar geconverteerd naar midi waardoor het nogal duffe deuntjes werden. Hieronder kan je horen hoe het klonk bij de recordings.
[
video]
Als we het nu toch over de muziek hebben, Battlespire was de eerste TES met cd muziek. Niet super memorabel maar toch. De andere TES spin-off, Redguard, had helemaal geen muziek. Afgezien van de intro dan.[
video]
Beide tracks, aangevuld met de primitieve donkere DOS-like dungeons van Daggerfall en Battlespire kunnen me nog steeds de stuipen op het lijf jagen.

Dat is het gat in mijn PC geschiedenis.Wij kregen pas zo laat een computer. Mijn ouders waren vroeger nog al streng christelijk. Eerst hadden we geen TV. Dan wel, maar geen kabel alleen antenne.
En we hadden ook geen computer. En dan hadden in 1999 opeens een super oude Macintosh 128K uit de jaren 80. Voor elke programma had je een floppy nodig en er waren geen floppies met spelletjes op
* Kain_niaK was sad.
En toen uiteindelijk na veeeeeeeeel gezeur kochten (ja ja, ze betaalde er ook nog geld voor) mijn ouders een echte PC ! In 2000. Maar liefst een super snelle super deluxe ....... 286. Toen kon ik eindelijk spelletjes zoals Wolf 3D uitspelen die ik kende van bij vrienden.
Ik was toen net 15. In 2002 had ik genoeg geld gespaard voor mijn eigen computer en één van de games die ik al snel ontdekte was Morrowind. (Amd Athlon 2000 en Nvidia Geforce Ti4400, wat een BEEST

)
Ik heb Daggerfall en Arena alle twee geinstalleerd gehad maar nooit echt gespeeld.
Ik kon niet tegen de lelijke graphics

(vergeleken met Morrowind)
En sinds mijn 17de had ik dus geld en kwam er de ene na de andere computer update. Maar breedband internet kregen we pas in 2005 of zo.
Battlespire en Redguard heb ik nooit geinstalleerd gehad.
Ik vind nog altijd dat Morrowind de mooiste muziek had die ik ooit heb gehoord in een game.
De enige muziek die een beetje in de buurt komt qua epicness is Tiberian Sun. (total andere genre muziek natuurlijk)
[
Voor 4% gewijzigd door
Kain_niaK op 20-08-2011 18:53
]