Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Ik hoop dat er deze week een HD gameplay filmpje komt, dan kan je alles wat beter beoordelen, want dat filmpje dat eerder gepost is op dit forum, is een gelekt filmpje van hele slechte kwaliteit. No way dat dat door bethesda zelf is gemaakt. Die camera was niet eens 720p.

Misschien zien de watervallen er dan ook ineens veel beter uit.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Het zou zomaar kunnen.

Ik snap overigens ook niet dat ze overal dergelijke filmpjes laten zien aan wat pers en publiek terwijl het toch dikke reclame is om zoiets gewoon op 1080p vrij te geven voor iedereen?

Komop zeg, we leven anno 2011. Die klotekwaliteitfilmpjes kunnen nu echt niet meer.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59
De reden dat ze niet willen dat de beelden nu al beschikbaar komen zal wel zijn dat ze eerst de demo eerst nog live willen geven op de GamesCon en PAX. Al vraag ik me af wat tegenwoordig nog de meerwaarde is van een live only demo. Je bereikt er maar een klein publiek mee.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 14:25

HaX0r

n00b

TheCoolGamer schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:35:
De reden dat ze niet willen dat de beelden nu al beschikbaar komen zal wel zijn dat ze eerst de demo eerst nog live willen geven op de GamesCon en PAX. Al vraag ik me af wat tegenwoordig nog de meerwaarde is van een live only demo. Je bereikt er maar een klein publiek mee.
Dat is de hele bedoeling. Zo houden ze die beurzen in stand. Persoonlijk vind ik dat een goed iets. Als alles maar gelijk online kwam waren dat soort conventions niet meer nodig. :(

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:22:
Ookal ben ik een echte fan van TES, je moet Todd Howard inderdaad niet heel serieus nemen. Moet je voor de grap dit filmpje van de Oblivion E3 demo in 2005 gaan kijken: YouTube: Oblivion E3 2005 Demo Videos - Chapter 5 - YouTube

Als je luistert naar de E3 demo van skyrim, zal de AI weer zo springlevend zijn als in Oblivion.
Ongelofelijk wat een onzin er in dat filmpje zit. Na 300+ uur Oblivion zie je wel dat de helft van dat filmpje niet in het spel zit.

Moet wel zeggen dat de meeste argumenten tegen Oblivion prima te verhelpen zijn met mods. Slechte graphics? Qarl textures en natural environments. Leveling systeem verkeerd? Oblivion XP. Te makkelijk? FCOM of OOO.

Ik vraag me alleen af hoe het zit met de modbaarheid van Skyrim op consoles. Veel tes4 mods gebruiken bijvoorbeeld de script extender, die waarschijnlijk niet gaat werken op de consoles. Ook onofficiele bug patches zullen waarschijnlijk niet werken omdat ze meer doen dan in de construction set mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:14

jpiwf

licenced pepernootaddict

HaX0r schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:22:
[...]

Dat is de hele bedoeling. Zo houden ze die beurzen in stand. Persoonlijk vind ik dat een goed iets. Als alles maar gelijk online kwam waren dat soort conventions niet meer nodig. :(
Plus dat je als ontwikkelaar er veel moeilijker een spin aan kan geven. Dingen klakkeloos op het internet gooien wil nog wel eens betekenen dat ze een eigen leven gaan leiden en dat mensen dingen gaan zien die er niet zijn.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:13:
[...]

Ik vraag me alleen af hoe het zit met de modbaarheid van Skyrim op consoles. Veel tes4 mods gebruiken bijvoorbeeld de script extender, die waarschijnlijk niet gaat werken op de consoles. Ook onofficiele bug patches zullen waarschijnlijk niet werken omdat ze meer doen dan in de construction set mogelijk is.
Mods op consoles? Hoe wou je die überhaupt installeren?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herko_ter_Horst schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:30:
Mods op consoles? Hoe wou je die überhaupt installeren?
Net zoals je de normale DLC installeert, neem ik aan. Technisch is het allemaal wel wat meer gedoe dan op een PC, maar het is niet alsof het onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:11:
[...]

Net zoals je de normale DLC installeert, neem ik aan. Technisch is het allemaal wel wat meer gedoe dan op een PC, maar het is niet alsof het onmogelijk is.
Dit zou niet eens zo hoeven zijn, als MS/Sony goede mod support zou toestaan. En Bethesda een goede modtool levert welke ook mods kan exporteren naar de consoles. Zal het niet veel meer of minder zijn als de bestand(en) op een USB stickje zetten en deze aansluiten op je 360/PS3.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Todd Howard van Bethesda heeft laatst in een interview aangegeven dat hij graag zou zien dat mods door de community ook gedraaid kunnen worden op de consoles. Om dit te laten werken is er dan wel enige vorm van moderatie nodig, wat niet het geval is op de PC. Daarom is dat heel moeilijk om van de grond af te krijgen, maar Bethesda is daar wel mee bezig. Meer toekomst muziek...

Even iets over de copyright beveiliging van Skyrim:
Skyrim won’t use Games for Windows Live on PC, will use Steamworks instead
There was some concern back in June when the collector’s edition was announced, showing the PC version of the game with partly obscured Games for Windows branding on the box. It’s a huge relief to confirm we won’t have to tangle with the maddeningly unreliable GFWL.
EDIT: Fixed :)

Verwijderd

jmk schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:03:
Even iets over de copyright beveiliging van Skyrim:
[url="vhttp://www.pcgamer.com/2011/08/17/skyrim-wont-use-games-for-windows-live-on-pc/"]Skyrim won’t use Games for Windows Live on PC, will use Steamworks instead[/url]
Gelukkig is het geen extreem irritante beveiliging, maar het is nog steeds DRM.

Enneh, fix je linkje even ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:11:
[...]

Nee, het is heel gemakkelijk. Sterker nog, Howard heeft zelfs gezegd dat mods zonder problemen op een Xbox 360 en PS3 kunnen draaien. De structuur van de bestanden is hetzelfde als die op de PC (.esp bestanden). Het probleem is gewoon dat er geen download service is voor mods op Live of PSN.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:19:
Nee, het is heel gemakkelijk. Sterker nog, Howard heeft zelfs gezegd dat mods zonder problemen op een Xbox 360 en PS3 kunnen draaien. De structuur van de bestaanden is hetzelfde als die op de PC (.esp bestanden). Het probleem is gewoon dat er geen download service is voor mods op Live of PSN.
Geen downloadservice vat ik dan voor het gemak even onder technisch wat meer gedoe ;)

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

De mods die je op de console wilt draaien moeten dat wel van zeer goede kwaliteit zijn, te minste de stabiliteit ervan. Hoeveel crashes ik wel niet met Oblivion heb gehad in combinatie met mods. Tegenwoordig is het iets beter met de nieuwste mod tools en manieren om je mods te cleanen. Op de console lijkt het dat helemaal lastig. Maar als Skyrim hetzelfde werkt als Oblivion. Dus met .bsa archives en .esm en .esp bestanden dan kan elke mod die op de PC werkt ook op de console werken.
Tenzij die mods dingen nodig hebben als OBSE en andere programma's die DLL's nodig hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door Kain_niaK op 18-08-2011 01:29 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• CoolGamer
Weer een paar screens:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GA9o7vZsutICGUMfJEIxZxpE/full.jpg
Leuke companion

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uwFJ8ACTEV3eCWsP0LwG5i4a/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BQn4PEPtNXJ26qjvRJC1wSkf/full.jpg

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• vosss
Fuck man, ik word echt gestoord van al die stills.

Ik moet dit in beweging zien en dan niet op een of andere gare derderangscamera maar gewoon in 1920x1200 met max detail.

Bethesda regel dat even ja :(

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:53:
[...]

Geen downloadservice vat ik dan voor het gemak even onder technisch wat meer gedoe ;)
Dat was meer de achtergrond van mijn vraag: technisch is er geen probleem, het probleem zit in de organisatie/controle op het distributieplatform van consoles.

Hoewel ik me voor kan stellen dat er technisch omheen te werken is, door een mod installer in te bakken in de game zelf, waardoor het door Microsoft/Sony gecontroleerde distributiemedium omzeild wordt. Maar mogelijk is dat tegen de regels van het distributieplatform...

• jmk

jmk

Het lijkt me wel heel leuk om een hond te hebben!

edit: Als companion in Skyrim :)

[ Voor 26% gewijzigd door jmk op 18-08-2011 09:33 ]

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
jmk schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:55:
Het lijkt me wel heel leuk om een hond te hebben!
Valt wel mee, een oom van me heeft een hond en die moet 'm steeds uitlaten enzo.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:46

jeka

Support your local club.

Rivandu schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:07:
[...]

Valt wel mee, een oom van me heeft een hond en die moet 'm steeds uitlaten enzo.
_O-
Lijkt me niks aan. Gaat die hond dood zit mijn vriendin weer de hele dag te janken..... ;w

FCG

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ziet er goed uit. Ook erg vet hoe die mist tussen de bergen hangt op het tweede plaatje. Hopelijk zijn dat stukken die echt ingame zitten en niet speciaal voor deze plaatjes zijn gerendert.

• D4NG3R
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:19:
[...]

Nee, het is heel gemakkelijk. Sterker nog, Howard heeft zelfs gezegd dat mods zonder problemen op een Xbox 360 en PS3 kunnen draaien. De structuur van de bestaanden is hetzelfde als die op de PC (.esp bestanden). Het probleem is gewoon dat er geen download service is voor mods op Live of PSN.
Vandaar dat een manier met een USB stickje veel handiger zou zijn.

• HaX0r

HaX0r

n00b

D4NG3R schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:50:
[...]

Vandaar dat een manier met een USB stickje veel handiger zou zijn.
Ik denk niet dat het daadwerkelijk gaat gebeuren dat er mods op de consoles komen. Vooral IVM de vele crashes die we dan gaan krijgen op de consoles. Op de PC is dit veel minder omdat de hardware niet gelimiteerd is. Tevens is het veel te veel werk voor ze.

• D4NG3R
  • Nu online
HaX0r schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:00:
[...]

Ik denk niet dat het daadwerkelijk gaat gebeuren dat er mods op de consoles komen. Vooral IVM de vele crashes die we dan gaan krijgen op de consoles. Op de PC is dit veel minder omdat de hardware niet gelimiteerd is. Tevens is het veel te veel werk voor ze.
Aan de andere kant is het wel makkelijker voor modders, gezien elk systeem waarop ze de mod maken hetzelfde zal zijn.. Dus hebben ze tenminste een harde limiet om mee te werken.

Daarnaast gebruiken de consoles de exact zelfde bestandsstructuur/typen, dus zo heel veel werk zal het niet zijn.

• CoolGamer
Mods op consoles worden vooral tegengehouden door de consolebouwers. Ze zijn bang dat het mogelijk wordt om de beveiliging van de console te kraken. Ik denk als er mods op de console komen, dat het dan mods zijn die ook eerst op de pc zijn uitgekomen, daar populair zijn geworden en dat die mods eerst door Bethesda zelf getest zullen zijn.

• HaX0r

HaX0r

n00b

TheCoolGamer schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:41:
Mods op consoles worden vooral tegengehouden door de consolebouwers. Ze zijn bang dat het mogelijk wordt om de beveiliging van de console te kraken. Ik denk als er mods op de console komen, dat het dan mods zijn die ook eerst op de pc zijn uitgekomen, daar populair zijn geworden en dat die mods eerst door Bethesda zelf getest zullen zijn.
Heel erg goed punt ja. DLC kan je dan inderdaad gewoon downloaden en als "mod" gebruiken. :) Kwestie van de .ESP toevoegen. Dan krijgt microsoft en playstation geen geld voor de DLC en dat zullen ze tegenhouden ja. :P

Verwijderd

Hier een nieuwe Skyrim preview van de Gamescon beurs.
http://exophase.com/24285...lls-v-skyrim-impressions/

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:18
Toch maar een stiekeme pre-order gedaan, vond die live gameplay footage toch wel erg vet :$

• CoolGamer
Een interview met Pete Hines (de PR man) waar wat nieuwe dingen worden verteld. Dit interview is gedaan door iemand die wat meer kennis van zaken over Skyrim had dan de gemiddelde game journalist, waardoor dus de vragen wat beter zijn. Onder andere wordt toegelicht waarom mods niet op de consoles komen.

De vragen de worden gesteld in het interview zijn:
1) How is stealth handled this time around?
2) Now that Acrobatics and Athletics are out, what are you doing to make up for their features such as dodging and getting to high places?
3) How strict are you being on the AI? How smarter are they then in Oblivion
4) Will there be non-linear quests?
5) How does the alchemy system work?
6) In the Spanish Meristation article; it is said that if you kill a courier that he people in the next town wil start to wonder about him. Is things like this possible in Skyrim?
7) Is there any plans to bring mods to the console with a mod system or even as DLC?
8) In the demo Todd said you could destroy this mill? How does that work and how destructible is the environment?
9) Is there decapitations?
10) Is there anything you would like to answer or talk about?

• jmk

jmk

Alchemy is ook een verbetering! Je kan nu een misbrouwsel maken, maar ook als verrassing een hele gave potion. Nu kan je met F5/F9 behoorlijk cheaten trouwens, maar het mixen lijkt me leuker.

Wel jammer dat je geen decapitations in zitten, maar ergens ook wel begrijpelijk, dan zou Skyrim een hogere leeftijd rating krijgen, zonder dat het echt nodig is.
Maar ik vond dat altijd wel een leuk aspect van Fallout.

Nu ze Acrobat eruit hebben gehaald, hoop ik wel dat ze iets vinden, zodat je in ieder geval hoger kunt springen. Wat heel nep was in Oblivion, is dat je niet over een stom hek kon klauteren als je net niet hoog genoeg kon springen, maar je later in het spel wel 75% je lichaamslengte kon springen, wat echt enorm is. Dat mag wel wat beter. Ook over drempeltjes lopen op rotspartijen etc, dat mag wel wat realistischer zoals mensen zich ook kunnen voortbewegen.

• HaX0r

HaX0r

n00b

jmk schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:32:
Alchemy is ook een verbetering! Je kan nu een misbrouwsel maken, maar ook als verrassing een hele gave potion. Nu kan je met F5/F9 behoorlijk cheaten trouwens, maar het mixen lijkt me leuker.

Wel jammer dat je geen decapitations in zitten, maar ergens ook wel begrijpelijk, dan zou Skyrim een hogere leeftijd rating krijgen, zonder dat het echt nodig is.

Nu ze Acrobat eruit hebben gehaald, hoop ik wel dat ze iets vinden, zodat je in ieder geval hoger kunt springen. Wat heel nep was in Oblivion, is dat je niet over een stom hek kon klauteren als je net niet hoog genoeg kon springen, maar je later in het spel wel 75% je lichaamslengte kon springen, wat echt enorm is. Dat mag wel wat beter. Ook over drempeltjes lopen op rotspartijen etc, dat mag wel wat realistischer zoals mensen zich ook kunnen voortbewegen.
Je kan nog veel beter cheaten. Gewoon de TESCS openen en alle items en stats checken. Vervolgens opschrijven op en papiertje. :P Zo hebben ze heel UESP TES opgezet. ;)

Kwestie van modden, zelf mis ik dit helemaal niet. Ben geen gore-fest lover. Ik zou wel eens gewoon realistische wonden zien. Dus half doorgehakte nekken, armen etc. Dat er wel wonden verschijnen. Ik hoef geen rondvliegende ledematen dat is nogal nep. Er is geen spel naar mijn weten die realistische wonden heeft.

Ik vond dat wel zijn charme hebben. :P Heel wat quick get-aways mogelijk met super jump force.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
jmk schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:32:
Ze zitten al op leeftijdsclassificatie van 18+. Dus dat zal niet de reden zijn geweest. Het zal niet bij de stijl van het spel gepast hebben, denk ik. Fallout is toch wat grover dan The Elder Scrolls.

[ Voor 11% gewijzigd door CoolGamer op 19-08-2011 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de PC zijn er iig voor Oblivion mods voor meer geweld, zoals deadly reflex of unnecessary violence. Niet onwaarschijnlijk dat dit ook voor Skyrim uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
The game runs on a new engine that Bethesda calls “The Creation Engine” and it is a really well detailed engine, specially in terms of effects. For example, when in the high mountains it started to snow, the sceneries look especially gorgeous and the water looked really nice.
Water looks really nice.

We zullen het wel gaan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 24-08-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Die draken hebben gewoon Radiant AI en we weten allemaal hoe geweldig dat is. xD
Draken zijn gewoon gescript hoor anders zouden ze niks doen en stilstaan. In de demo van hun
al helemaal. Daar doet hij elke keer hetzelfde en ik heb meerdere plays gezien.

Verwacht niet te teveel van de mooie praatjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Bij de demo's is het ook gescript wanneer/dat er draken komen en waar, zodat Bethesda ze kon laten zien etc.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online
HaX0r schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:19:
Die draken hebben gewoon Radiant AI en we weten allemaal hoe geweldig dat is. xD
Draken zijn gewoon gescript hoor anders zouden ze niks doen en stilstaan.
Wat er word bedoeld met een scripted event is een event dat altijd statisch, en 100% hetzelfde is. Wat het geval is bij de demos die je hebt kunnen zien. Echter zal het eindproduct veel unscripted events krijgen, dit houd dus in dat deze:
A, Niet elke playthrough zullen voorkomen.
B, Als ze gebeuren zeer random kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik meen dat Todd Howard heeft gezegd op de E3 demo, toe ze een HD Clip aan het bepraten waren, dat de draak die je ziet bij de reuzen wel gescript was, voor het doeleinde van de demo, maar dat ze in het rest van het spel wel random en un-scripted kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online
jmk schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:11:
Ik meen dat Todd Howard heeft gezegd op de E3 demo, toe ze een HD Clip aan het bepraten waren, dat de draak die je ziet bij de reuzen wel gescript was, voor het doeleinde van de demo, maar dat ze in het rest van het spel wel random en un-scripted kunnen zijn.
Hence "Wat er word bedoeld met een scripted event is een event dat altijd statisch, en 100% hetzelfde is. Wat het geval is bij de demos die je hebt kunnen zien."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Nouja we gaan het in de dagen na de 11de van de 11de natuurlijk meemaken he.

Als iedereen direct bij het zien van de eerste draak fraps aanzet en zn filmpje op youtube gooit dan kunnen we vergelijken of de draken gescript zijn of niet :P

Ik zit trouwens in dubio, de 11de van de 11de moet ik eik op het Vrijthof in Maastricht zijn, carnaval en zulks met een hoop bier.

En dan komt net op die dag Skyrim uit. En dan moet ik ook nog werken.

Vrijpakken moet dus hoe dan ook, wat ik ook kies. Ik neig naar Skyrim spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

vosss schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:55:
Nouja we gaan het in de dagen na de 11de van de 11de natuurlijk meemaken he.

Als iedereen direct bij het zien van de eerste draak fraps aanzet en zn filmpje op youtube gooit dan kunnen we vergelijken of de draken gescript zijn of niet :P

Ik zit trouwens in dubio, de 11de van de 11de moet ik eik op het Vrijthof in Maastricht zijn, carnaval en zulks met een hoop bier.

En dan komt net op die dag Skyrim uit. En dan moet ik ook nog werken.

Vrijpakken moet dus hoe dan ook, wat ik ook kies. Ik neig naar Skyrim spelen :+
Als de Construction Set wordt vrijgegeven zal ik eens even kijken wat er precies achter die draken zit. Dat bespaart je een hoop tijd. ;)

En ze zijn op zekere hoogte tot locatie gescript waar ze dingen met de omgeving kunnen doen. Zal waarschijnlijk weinigs randoms aanzijn uiteindelijk maar wat maakt het uit? Die draken battles zien er 100x beter uit dan stomme gates. :P

[ Voor 22% gewijzigd door HaX0r op 20-08-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop trouwens wel dat we meer dan alleen honden als animal companions kunnen krijgen.
Moet ik trouwens zeggen dat de hond er best geinig uitzag, ook al heb ik het niet zo op honden (zag net op Facebook een screenshot).

Weet iemand wat voor dieren je als companion kan hebben?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

anandus schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:19:
Ik hoop trouwens wel dat we meer dan alleen honden als animal companions kunnen krijgen.
Moet ik trouwens zeggen dat de hond er best geinig uitzag, ook al heb ik het niet zo op honden (zag net op Facebook een screenshot).

Weet iemand wat voor dieren je als companion kan hebben?
Ik denk alle dier dieren. Daar heb je een spel voor. Werkt echter wel tijdelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaX0r schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:28:
[...]

Ik denk alle dier dieren. Daar heb je een spel voor. Werkt echter wel tijdelijk. ;)
:P
Maar wat voor companions zijn er behalve summon spells en honden? (zo beter gedefinieerd? :) :P )

Edit: Ik wil een poema ofzo :+

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 20-08-2011 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

anandus schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:32:
[...]
:P
Maar wat voor companions zijn er behalve summon spells en honden? (zo beter gedefinieerd? :) :P )

Edit: Ik wil een poema ofzo :+
Ik was niet duidelijk genoeg. Command Creature spell. Je kan dus elk dier als companion gebruiken geen summoning.

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Command_Creature
http://www.uesp.net/wiki/Morrowind:Command_Creature

Dat kan dus gewoon soort van. Heb je btw ergens een link waar de hond companion wordt confirmed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Eigenlijk zou het nog veel geweldiger zijn als een game als Skyrim echt een grote sandbox word.
Dat je alles kunt vernietigen wat je wilt van bomen tot gebouwen en zo.
Maar het zal nog wel jaren duren voor er ooit zo'n game komt.
Ik vind het reuze vet als je een goede game hebt waar je ook veel interactie met je omgeving kunt hebben.
Soldiers of Fortune was helemaal de bom. Stel je voor dat je in Skyrim armen en benen in stukjes kunt haken als je dat leuk vind. Zo wreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Kain_niaK schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:47:
Eigenlijk zou het nog veel geweldiger zijn als een game als Skyrim echt een grote sandbox word.
Dat je alles kunt vernietigen wat je wilt van bomen tot gebouwen en zo.
Ik heb begrepen dat er ook een heleboel kapot gemaakt kan worden. Todd Howard heeft zelfs aangegeven dat als je wat meer geld wilt verdienen met je beroep of één van je beroepen je bijvoorbeeld de output van je concurrent kan verminderen door z'n werkplaats deels of geheel te slopen >:) .

[ Voor 6% gewijzigd door mindcrash op 20-08-2011 00:54 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

@ Kain

Dat lijkt me helemaal niks. Je gaat toch niet een wereld vol met verhaal en diepgang waar heel veel tijd inzit destroyen? Misschien kan je beter een boksbal kopen...

Tevens past dit helemaal niet bij TES. Je hebt namelijk geen wapens die eventjes alles kunnen vernietigen. Hakbijl VS boom, BOOM WINS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Natuurlijk wel, als jij dat wilt.
Zelfde met Oblivion en Morrowind. Je kunt hoofdpersonages van quests vermoorden maar dan ben je wel gedoomed verder te leven in een wereld waar niks meer gebeurd. Maar als jij dat wilt.
Natuurlijk zijn games met een cool verhaal vet. Maar ik geniet nog altijd van de games die je ook een groot gevoel van vrijheid geven. Hoe realistischer een game is tov het echte leven hoe beter voor mij.
Trouwens ik denk dat ik na een half uurtje hakken met een scherpe bijl elke boom wel om krijg. Dus waarom niet in game ? Maar hoe complexer games worden hoe langer het duurt om ze te programmeren en hoe zwaarder ze doorwegen op je systeem.
In Crysis kon je ook een heleboel dingen kapot maken maar in een RPG met een wat tragere gameplay lijkt we dat veel leuker. Uiteindelijk is de AI nooit realistisch genoeg en zou je naar een online spel wereld moeten gaan. Probleem daar is dan weer dat je niet je ding op je eigen tempo kunt doen en het spel kunt controleren zoals je in een offline game wel kunt.

Ik blijf dromen van een spel dat zich afspeelt in een uitgebreide fantasy world zoals de TES games.
Met realistische fysics en schade model. Waar je naast een main quest en side quest kunt doen wat je wilt.
Met geavanceerde AI die een eigen leven heeft en je pad kan kruisen op leuke en minder leuke momenten.
Doe er nog mooie graphics bij en ik ben verkocht.

Ik ben iemand die het eerste jaar dat ik morrowind speelde maar één of twee quest had gedaan van de main quest. Gewoon lekker handelen, jagen. Af en toe een quest. Lekker dolen. Stelen. etc ect.
Quest zijn leuk maar ik raak altijd afgeleid. Beetje zoals in het echte leven dus. (aha kijk een realistische game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Jij bent dus bereid om een half uur in-game op een boom te staan inhakken? 8)7

Ik denk niet dat er ooit zo'n spel komt als jij nu beschrijft. Simpelweg omdat het geen genre is, tevens wil je dat ze gewoon het leven namaken dus...
Waarom ga je niet zelf met de CryEngine aan de slag? Wordt creatief! Ze hebben net de SDK
vrijgegeven. Daar heb je je destroyable enviroment al. Nu nog een RPG ervan maken.

Succes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Uiteindelijk zal er met Virtual Reality wel ooit zo'n game komen. Maar misschien noemen het dan niet meer een "game"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Kain_niaK schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 08:41:
Uiteindelijk zal er met Virtual Reality wel ooit zo'n game komen. Maar misschien noemen het dan niet meer een "game"
Je hebt toch al het leven? Dit spel lijkt me vrij nuttloos compared to that. Het lijkt alsof je compleet wil kunnen ontsnappen in een virtuele wereld die precies hetzelfde is als het leven maar waar je zonder consequenties alles kan kapot maken. Misschien moet je eens met iemand gaan praten hierover. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
HaX0r schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 08:50:
[...]

Je hebt toch al het leven? Dit spel lijkt me vrij nuttloos compared to that. Het lijkt alsof je compleet wil kunnen ontsnappen in een virtuele wereld die precies hetzelfde is als het leven maar waar je zonder consequenties alles kan kapot maken. Misschien moet je eens met iemand gaan praten hierover. :/
Wat een flauwe reactie. Het gaat natuurlijk helemaal niet om het slopen, maar om het realistische karakter van zo'n spelwereld. Als een draak een vuurbal spuwt op een boom, wil je een geblakerde boomstronk overhouden, niet een paar vlam-effecten op die boom gooien die na een paar tellen automatisch verdwijnen. Als ik een hut zou willen bouwen ergen midden in het bos, wil ik een boom kunnen omhakken.

Ik zie het wel zitten om een gedeelte van m'n tijd in virtueel in een fantasy- of science-fictionwereld te leven, waar dingen kunnen die in het echte leven niet kunnen, of die je in het echte leven niet zo snel zou doen. Ja, het omhakken van een boom hoort daar ook bij. Net als het doen van quests, het gebruik van magie, het vechten met zwaard en schild, etc.

Dus hoezo 'hetzelfde als het echte leven'? De RP in RPG staat er niet voor niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Precies, alsof het enige wat ik doe als ik Crysis speel het omhaken van bomen is met een machine geweer.
Natuurlijk niet, maar hoe meer er van een omgeving kapot kan hoe echter het spel voor mij aanvoelt tijdens het spelen zelf. Stel je voor dat er over 20 jaar een Virtual Reality ervaring op de markt is waar je het gevoel kunt krijgen dat je kunt vliegen. Hoe ontspannend zou dat wel niet zijn. Of denk aan het holodeck van Star Trek.
Als we geluk hebben maken we iets gelijkaardigs ooit nog mee over een jaar of 40 - 50.
En elke nieuwe game met betere graphics en betere AI is een stap in die richting.
Maar nu terug on topic.
Ik ben benieuwd hoeveel van deze "gimmics" er in Skyrim zullen zitten. Scripted of niet, iets mee maken in een game wat je niet verwacht is altijd goed voor een klein binnenpretje.
Zoals de eerste keer dat ik physics gebruikte in Half-Life 2 om iemand te doden zonder hem neer te schieten.
Erg leuk gevoel was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaX0r schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:38:
[...]
Dat kan dus gewoon soort van. Heb je btw ergens een link waar de hond companion wordt confirmed?
Hines zegt dat er in ieder geval verschillende honden zijn die je companion kunnen zijn, zie hier op ~5:30
Al kan je niet zoals Fallout 1 human en 1 non-human companion nemen, maar 1 companion sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
@Kain: ken je de "Otherland" ("Anderland" in het Nederlands) boeken van Tad Williams? Op het soort VR dat daarin beschreven wordt, zit ik met smart te wachten (uiteraard zonder het "je kunt er ook aan doodgaan" deel) :9~

offtopic:
Edit: ow, ow, ow: er komt een game van: http://www.tadwilliams.com/2011/08/otherland-the-game/ Ben heel benieuwd hoe dat uitpakt. Blijkbaar wordt het een F2P MMO: http://sf-fantasy.suvudu....land-by-tad-williams.html

[ Voor 39% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 20-08-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Zo zeg.. let je even niet op, is de CE ineens aangekondigd. Ik vind hem wel wat duur eigenlijk :s

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:24:
@Kain: ken je de "Otherland" ("Anderland" in het Nederlands) boeken van Tad Williams? Op het soort VR dat daarin beschreven wordt, zit ik met smart te wachten (uiteraard zonder het "je kunt er ook aan doodgaan" deel) :9~
Nee, maar bedankt voor de tip. Ik ben gek op dat soort verhalen. Net als de films. Matrix natuurlijk op nummer 1 maar ik heb ook alle films gezien waarop de matrix gebaseerd is.
Te beginnen met het boek "Simulacron-3" uit 1964
En dan de Duitse film "Welt am Draht" die qua verhaal en sfeer eigenlijk beter is als de Matrix. Die film had ongelooflijk goed geluid zeker voor zijn tijd. En dan heb je nog de verfilming van 1999 The Thirteenth Floor in hetzelfde jaar als de Matrix.

Het uiteindelijke resultaat van Virtual Reality die niet meer te onderscheiden is van "Reality" is natuurlijk dat er mensen mee gefopt zullen worden.

Maar goed ik zal hier maar stoppen offtopic te gaan. Stuur anders maar een DM of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Back on topic: m.b.t. scripted vs non-scripted: het is belangrijk te definiëren wat met "scripted" bedoelt wordt.

In Oblivion (en ik ga er vanuit dat dit in Skyrim niet heel veel anders zal zijn), worden de meeste acties van NPCs (en monsters/dieren) niet getriggered door de speler. Een NPC heeft een "AI package" dat de normale activiteiten van die NPC beschrijft, bijvoorbeeld iets als:
8 uur opstaan, vind voedsel,
9 uur ga het land bewerken in de buurt van grid x, y
12 uur vind voedsel
18 uur ga naar de kroeg
22 uur ga slapen in je eigen huis
Hier staan dus geen specifieke instructies in als: ga naar kast A, pak brood B, ga naar stoel C, zit, eet brood B. Dat zit allemaal op een lager niveau: de NPC zoekt "zelf" uit wat er nodig is voor een generieke taak (voedsel, een bed, een zeis o.i.d).

Ondanks dat er natuurlijk geen echte intelligentie in zit (het is nog steeds relatief eenvoudige beslisboom) en het goedbeschouwd gewoon een script is, komt dit al een stuk minder "gescript" over: 1. het wordt niet door de speler getriggered, 2. er zitten subtiele variaties in de uitvoering: de ene keer zal de NPC een appel pakken om te eten, de andere keer een brood. De ene keer zal de NPC op stoel C gaan zitten, de andere keer op stoel D.

Ook voor dieren en monsters gelden zulke gedragsregels: ze zullen spawnen in een bepaald gebied en daar gaan rondlopen/jagen/etc. Waar ze spawnen en hoe ze rondlopen, zal echter elke keer anders zijn.

Deze kleine variaties geven het gevoel van een levende wereld, die ook doordraait zonder input van de speler.

Sommige zaken gebeuren echter in wel in reactie op de speler (als de speler op een bepaalde plek komt, als de speler een bepaalde actie uitvoert, etc). Dit is nodig om quests voortgang te geven. Dat is wat de meeste mensen ervaren als "gescript": elke keer als de uitgangssituatie hetzelfde is, gebeurt er precies hetzelfde.

Ik verwacht dat in de Skyrim demo meer gescript was, dan wat we uiteindelijk gaan zien. Overigens heb ik in de diverse versies van de demo ook duidelijk gezien dat bijvoorbeeld het gedrag van de draak niet compleet gescript was: in één versie pakte de draak een soldaat op, in een andere versie een giant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
mindcrash schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:53:
[...]

Ik heb begrepen dat er ook een heleboel kapot gemaakt kan worden. Todd Howard heeft zelfs aangegeven dat als je wat meer geld wilt verdienen met je beroep of één van je beroepen je bijvoorbeeld de output van je concurrent kan verminderen door z'n werkplaats deels of geheel te slopen >:) .
En Hines in het filmpje wat verder naar boven geeft aan dat er geen destruction in Skyrim zal zitten.

Die werkplaats slopen was gewoon een tandwiel ertussenuit halen, of een hendel afbreken of zoiets, en dan gewoon zo'n oplichtend ding en als je erbij gaat staan are you sure you want to break this en als je dan accept dan is het onklaar.

Destruction zit er niet in. De reden die Hines aangeeft ben ik het echter niet mee eens, hij zegt dan een game zo groot als Skyrim veel en veel te groot is om dat soort vernielingen van gebouwen en bomen etc erin te kunnen stoppen.

Ik zou zeggen Hines kijk eens naar Just Cause 2.

Dat is veel en veel groter dan Skyrim als je puur naar oppervlakte kijkt in die game en ziet er ook nog steeds erg prima uit en daar kan wel bijna alles vernield worden.

Maargoed, iemand nog meer nieuws? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ja, ik ben vannacht begonnen met The Witcher 2. Uit frustratie omdat mijn gemodde Oblivion op den duur altijd onspeelbaar word vanwege lage framerate (terwijl in Oblvion vanilla met alles op maximum op 1920 x 1200 ik altijd boven de 100 fps zit)

Vind het nu al een betere game als Oblivion. Toch zweer ik dat ik ooit een TES spel zal uitspelen (main quest) voor ik sterf. (nog niet gelukt met Morrowind of Oblivion :F )

Voor nieuws waar jullie WEL wat aan hebben --> http://www.reddit.com/r/skyrim

Oh ja, wanneer Skyrim uit komt doen jullie dan mee aan een wedstrijdje "wie het eerste op de top van de hoogste berg is vanaf het begin van de game zonder fast travel" ?

En je moet het naakt doen, dat spreekt voor zich lijkt mij. (je karakter, hou aub die kleren aan als je achter je computer zit)

En nog wat nostalgie.
Nog een reden waarom de laatste 2 TES games zo goed waren.

edit: Ik heb nog een fantastisch mooi screenshot gevonden van Skyrim. Zat blijkbaar nog in ontwikkelingsfase want de GUI is van Oblvion. Ik wil niet weten wat voor killer PC je hier voor nodig hebt. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KIeu3.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Kain_niaK op 20-08-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:23:
Ja, ik ben vannacht begonnen met The Witcher 2. Uit frustratie omdat mijn gemodde Oblivion op den duur altijd onspeelbaar word vanwege lage framerate (terwijl in Oblvion vanilla met alles op maximum op 1920 x 1200 ik altijd boven de 100 fps zit)

Vind het nu al een betere game als Oblivion. Toch zweer ik dat ik ooit een TES spel zal uitspelen (main quest) voor ik sterf. (nog niet gelukt met Morrowind of Oblivion :F )

Voor nieuws waar jullie WEL wat aan hebben --> http://www.reddit.com/r/skyrim

Oh ja, wanneer Skyrim uit komt doen jullie dan mee aan een wedstrijdje "wie het eerste op de top van de hoogste berg is vanaf het begin van de game zonder fast travel" ?

En je moet het naakt doen, dat spreekt voor zich lijkt mij. (je karakter, hou aub die kleren aan als je achter je computer zit)

En nog wat nostalgie.
[video]
Dus Arena en Daggerfall waren niet zo goed? 8)7 Ik snap wel wat je bedoeld hoor. The Elder Scrolls werden pas echt bekend met Morrowind maar daarvoor bestonden er ook al dingen. Eerlijk gezegd heb ik Arena nooit kunnen uitspelen. Met genoeg moeite en tijd moet dat wel lukken denk ik maar ben er nooit echt voor gaan zitten. Daggerfall ben ik op dit moment mee bezig. Primitieve graphics maar voor de rest is de game een meesterwerk. Natuurlijk is de muziek van Daggerfall en Arena niet te vergelijken met die van Morrowind/Oblivion/Skyrim, maar voor die tijd was de muziek erg goed. De muziek is destijds wel live opgenomen (dus met instrumenten en dergelijke, geen midi keyboard) maar geconverteerd naar midi waardoor het nogal duffe deuntjes werden. Hieronder kan je horen hoe het klonk bij de recordings.

Als we het nu toch over de muziek hebben, Battlespire was de eerste TES met cd muziek. Niet super memorabel maar toch. De andere TES spin-off, Redguard, had helemaal geen muziek. Afgezien van de intro dan.

Beide tracks, aangevuld met de primitieve donkere DOS-like dungeons van Daggerfall en Battlespire kunnen me nog steeds de stuipen op het lijf jagen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

edit: Ik heb nog een fantastisch mooi screenshot gevonden van Skyrim. Zat blijkbaar nog in ontwikkelingsfase want de GUI is van Oblvion. Ik wil niet weten wat voor killer PC je hier voor nodig hebt. _/-\o_
[afbeelding]
Goh, hebben ze prikkeldraad in Skyrim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MueR schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:24:
[...]

Goh, hebben ze prikkeldraad in Skyrim?
Kain maakte een grapje ;)

Al moet ik wel zeggen dat sommige textures van Qarl voor Oblivion er wel redelijk fotorealistisch uitzien :)
En ongetwijfeld komt er voor Skyrim ook wel een mooie texturepack uit :)
Misschien van Qarl, misschien van NMC, die heeft voor FO3 en FNV mooie texture packs gemaakt.

[ Voor 45% gewijzigd door anandus op 20-08-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

offtopic:
Joh, je meent het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss

En nog wat nostalgie.
[video]
My arrangement of all five main themes from the Elder Scrolls games: Arena, Daggerfall, Morrowind, Oblivion and Skyrim, all played by ear.
Played by ear. Vroeger (lees: toen ik een jaar of 16 was en 1992 of 1993 ergens) toen ik een synthesizer van Yamaha had kon ik dat ook.

Liedje horen op de radio en gewoon direct zonder noten of wat dan ook naspelen.

Ergens misschien wel jammer dat ik er niet veel later mee gestopt ben. Ik kan niet eens meer noten lezen. Laat staan piano spelen.

Die heb ik daarna denk ik nog maar 1x aangeraakt ergens rond 2003 ofzo denk ik in een kroeg waar een piano stond en ik met mn zatte ballen dacht nog wel een aardig toontje te kunnen spelen.

Ik kreeg wel applaus, maar of dat nou was omdat ik zo goed speelde, of omdat ik zo slecht speelde weet ik niet meer aangezien ik compleet kachel was :+

Anyway, dat was nogal offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:12:
[...]

Dus Arena en Daggerfall waren niet zo goed? 8)7 Ik snap wel wat je bedoeld hoor. The Elder Scrolls werden pas echt bekend met Morrowind maar daarvoor bestonden er ook al dingen. Eerlijk gezegd heb ik Arena nooit kunnen uitspelen. Met genoeg moeite en tijd moet dat wel lukken denk ik maar ben er nooit echt voor gaan zitten. Daggerfall ben ik op dit moment mee bezig. Primitieve graphics maar voor de rest is de game een meesterwerk. Natuurlijk is de muziek van Daggerfall en Arena niet te vergelijken met die van Morrowind/Oblivion/Skyrim, maar voor die tijd was de muziek erg goed. De muziek is destijds wel live opgenomen (dus met instrumenten en dergelijke, geen midi keyboard) maar geconverteerd naar midi waardoor het nogal duffe deuntjes werden. Hieronder kan je horen hoe het klonk bij de recordings.
[video]
Als we het nu toch over de muziek hebben, Battlespire was de eerste TES met cd muziek. Niet super memorabel maar toch. De andere TES spin-off, Redguard, had helemaal geen muziek. Afgezien van de intro dan.[video]

Beide tracks, aangevuld met de primitieve donkere DOS-like dungeons van Daggerfall en Battlespire kunnen me nog steeds de stuipen op het lijf jagen. :)
Dat is het gat in mijn PC geschiedenis.Wij kregen pas zo laat een computer. Mijn ouders waren vroeger nog al streng christelijk. Eerst hadden we geen TV. Dan wel, maar geen kabel alleen antenne.
En we hadden ook geen computer. En dan hadden in 1999 opeens een super oude Macintosh 128K uit de jaren 80. Voor elke programma had je een floppy nodig en er waren geen floppies met spelletjes op :(
* Kain_niaK was sad.
En toen uiteindelijk na veeeeeeeeel gezeur kochten (ja ja, ze betaalde er ook nog geld voor) mijn ouders een echte PC ! In 2000. Maar liefst een super snelle super deluxe ....... 286. Toen kon ik eindelijk spelletjes zoals Wolf 3D uitspelen die ik kende van bij vrienden.
Ik was toen net 15. In 2002 had ik genoeg geld gespaard voor mijn eigen computer en één van de games die ik al snel ontdekte was Morrowind. (Amd Athlon 2000 en Nvidia Geforce Ti4400, wat een BEEST :D )

Ik heb Daggerfall en Arena alle twee geinstalleerd gehad maar nooit echt gespeeld.
Ik kon niet tegen de lelijke graphics :F (vergeleken met Morrowind)
En sinds mijn 17de had ik dus geld en kwam er de ene na de andere computer update. Maar breedband internet kregen we pas in 2005 of zo.

Battlespire en Redguard heb ik nooit geinstalleerd gehad.
Ik vind nog altijd dat Morrowind de mooiste muziek had die ik ooit heb gehoord in een game.
De enige muziek die een beetje in de buurt komt qua epicness is Tiberian Sun. (total andere genre muziek natuurlijk)

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 20-08-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Persoonlijk vond ik de soundtrack van Morrowind ook stukken beter dan die van Oblivion.

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Iemand zo'n goodiebag gekregen van Skyrim @ de gamescom? Ben wel benieuwd wat erin zit, maar hadden geen zin om uren in de rij te staan :P

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik heb hem, maar het was alleen de tas; niets erin. En het filmpje dat ze lieten zien had je natuurlijk ook al gezien dus je hebt niets gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Hier nog even een video met wellicht voor sommigen nieuws: (engelse taal, Spaanse? subs)

http://www.meristation.co...sa.php?id=cw4e506cfa040e1

-3rd person camara is aanpasbaar zoals je zelf wil
-Sommige kill-finishing-shots zijn 3rd person, sommige 1st person.
-Main quest is 20-25 uur. Side quests honderden uren.

En daar komen dan nog de DLC's en MOD's bij!

EDIT: Nog een video gevonden:

- Lockpicking is net zoals FO. Misschien dat het er iets anders uitziet, maar hetzelfde idee. Oblivion Lockpicks zie je niet meer.
- Je kan erts mijnen, er metaal van maken, daar weer armor en wapens van maken, vervolgens kan je die items betoveren met stenen.

Toch wel handig dat forum!

[ Voor 46% gewijzigd door jmk op 22-08-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Krijgen we 'Wolf Elfs' in plaats van Wood Elfs? Volgens de officiële site wel, of het moet een typfout zijn (2 keer):

http://www.elderscrolls.c...eenshots/wolf-elf-male-2/

http://www.elderscrolls.c...creenshots/wolf-elf-male/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ze zien er absoluut niet uit als wolven, ik denk een typefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
jmk schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:17:
/www.youtube.com/watch?v=Rm8JPu1jt58"]video[/url]]

- Lockpicking is net zoals FO. Misschien dat het er iets anders uitziet, maar hetzelfde idee. Oblivion Lockpicks zie je niet meer.
- Je kan erts mijnen, er metaal van maken, daar weer armor en wapens van maken, vervolgens kan je die items betoveren met stenen.

Toch wel handig dat forum!
Wat is FO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Fallout denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ja, dus lockpicken in Skyrim is net zoals in Fall Out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Ja, fallout. Maar ik vond de Oblivion manier van lockpicking juist veel leuker en ook veel realistischer. Bij Fallout ging het alleen om de positie van je torque wrench, maar bij Oblivion ging het alleen om de pinnetjes van het cilinderslot juist omhoog te drukken. Eigenlijk zou er een combinatie van beiden moeten komen en dat zou pas realistisch zijn :D

[ Voor 0% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 22-08-2011 13:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik werd er in Oblivion helemaal gestoord van dat je goed moest timen, zat je timing er een paar ms naast, dan moest je weer opnieuw beginnen. Heel frustrerend.

Met Fallout gaat het picken veel makkelijker, en het gaat ook meer om het "voelen" waar je moet draaien. Daardoor leuker. Dat vonden veel gamers daarom hebben ze de Fallout manier genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Agree :) Ik vond het wel makkelijker, maar opzich is dat ook niet heel erg. De frustratie was soms groot in Oblivion hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

In Oblivion, gewoon saven voor je begint te lockpicken.
Als het slot niet te moeilijk is dan klik je gewoon herhaaldelijk op auto. Lukt het niet dan laad je je save opnieuw.
Echt moeilijke sloten kun je natuurlijk zelf picken. Of je gebruikt magie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Laatst online: 28-06 09:20
En weer iets van Fallout, erg jammer want dat lockpicken was simpel en vreselijk saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Hoe ging dat lockpicken ook al weer in Fallout? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Met een schroevendraaier en een lockpick. De lockpick draaide je in een halve boog rond en geef je tikjes aan het slot met je schroevendraaien, totdat je een 'sweet spot' vond met de pick, en het slot opendraaid/forceer met de schroevendraaier.

Erg vreemd systeem vond ik het en ik heb altijd het gevoel gehad dat dit echt enkel met oog voor de X-Boy gemaakt was, met z'n 2 analoge knuppels. Ook kon je de kracht van de schroevendraaier niet doseren op de PC, wat volgends mij wel mogelijk was op de consoles.

Persoonlijk vind ik het systeem van TES4 beter, maar ook daar is het nog steeds erg eentonig en 'kwa gevoel' ook niet echt geweldig. (ook al was het echt uitzonderlijk dat ik lockpicks brak in TES4)

[ Voor 17% gewijzigd door SirNobax op 22-08-2011 19:47 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
Power Unlimited Skyrim Preview
Een mooie preview. Deze preview is gedaan aan de hand van een demo van 45 minuten. Geeft wel een goed beeld van hoe het spel gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Kain_niaK schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:04:
In Oblivion, gewoon saven voor je begint te lockpicken.
Als het slot niet te moeilijk is dan klik je gewoon herhaaldelijk op auto. Lukt het niet dan laad je je save opnieuw.
Echt moeilijke sloten kun je natuurlijk zelf picken. Of je gebruikt magie.
Of gewoon wanneer je level 10 bent (of misschien moest je daar wel lvl 20 voor zijn..?) de unbreakable lockpick halen van zo'n daedric shrine bij Leyawiin.

@sirnobox; naar mijn weten was de kracht van de schroevendraaier niet te beinvloeden op de PS3. Het enige dat je kon beinvloeden was de stand van je pick en dat was bij easy locks altijd de default stand.

De ideale manier zou zijn, dat je met je rechter stick kracht blijft houden op het slot, zodat de omhoog gedrukte pinnetjes blijven staan en dat je met de linker stick de pinnetjes omhoog moet drukken. Bij easy sloten zou je dan kunnen ritsen (de pick omhoog blijven drukken en snel van achter naar voren halen om de gemakkelijkste pins al op de plaats te krijgen), en bij hard sloten zou je dan met je torsie een beetje moeten klooien omdat anders de pins niet blijven staan.

Dat is toch wat realistischer (niet super-realistisch, maar toch.. :P ) en lijkt mij, met wat aanpassingen en testen zodat het niet té moeilijk wordt. wel erg leuk. Maargoed, ik ben benieuwd of ze toch nog wat aan de FO lockpicking hebben gedaan of dat het gewoon 1 op 1 is.

[ Voor 0% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 23-08-2011 09:27 . Reden: tiepvoudjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de demo ff gespeeld en vind hem erg vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:47:
Ik heb net de demo ff gespeeld en vind hem erg vet :D
WTFZZOMGBBQZORZ!!!!

Waar heb je die gespeeld gek ik wil ook!!!!!! :o _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
vosss schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:37:
[...]

WTFZZOMGBBQZORZ!!!!

Waar heb je die gespeeld gek ik wil ook!!!!!! :o _O_
ANSWER THE QUESTION MAN!!!!! WHERE THE **** CAN WE PLAY THAT DEMO!?!?!?!?!?

Need. to. know... Need. to. play... |:(

[ Voor 9% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 23-08-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
Er is aangekondigd dat het spel te spelen zal zijn op de PAX en dat is aanstaande vrijdag. Tenzij Jan een journalist is lijkt het me sterk dat hij spel al heeft gespeeld.

Maar vanaf aanstaande vrijdag is dus de demo te spelen door het publiek. Helaas is de PAX een beetje ver weg, dus ik verwacht eigenlijk geen Nederlanders daar. Ze zullen in de demo de main-quest wel weglaten om zo het verhaal nog even geheim te houden.

Edit: En ook maar een nieuw screenshotje erbij:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HIaMxse3GBOBgPe6bqczSfeA/medium.jpg
Klik voor groot formaat.

[ Voor 20% gewijzigd door CoolGamer op 23-08-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
dus ik verwacht eigenlijk geen Nederlanders daar.
Die gekke hollanders kom je overal wel tegen hoor. Zelfs bij PAX. Niet dat ik ook maar 1 idee heb waar dat gehouden wordt, maar je komt ze/ons echt op de gekste plekken ter wereld tegen.

Ergo: mij zou het niet verbazen als er een paar Nederlanders op PAX zullen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

vosss schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:26:
Zelfs bij PAX. Niet dat ik ook maar 1 idee heb waar dat gehouden wordt, maar je komt ze/ons echt op de gekste plekken ter wereld tegen.
Seattle, Washington; zie ook http://prime.paxsite.com/ :)

Trouwens ook één van de leukste gamesbeurzen ter wereld zo ver ik heb begrepen uit de verslaggeving rondom PAX van de afgelopen jaren.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Met welke rol gaan jullie spelen? Ik zat te denken aan een wood-elf archer (als je wood-elves hebt althans) met als tweede wapen een zwaard. Aan de andere kant lijkt een Nord mage me ook wel vet, maar ik heb nooit echt met mages gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Avalaxy schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:58:
Met welke rol gaan jullie spelen? Ik zat te denken aan een wood-elf archer (als je wood-elves hebt althans) met als tweede wapen een zwaard. Aan de andere kant lijkt een Nord mage me ook wel vet, maar ik heb nooit echt met mages gespeeld.
Redguard Tank! Heavy Armour en two handed claymore of one handed longsword en schild. Destruction en conjuration daarnaast het meest gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Als redguard met light armour.

Die magiczooi is voor mietjes, dus ik beuk er gewoon op los met een dik zwaard 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Dunmer Batttlemage. Meestal doe ik dat of een Nord warrior. Maar omdat ik waarschijnlijk al nords genoeg tegenkom ga ik hiervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Wat ik trouwens wel een beetje hoop, is dat Skyrim niet te zwaar wordt.

Je hebt natuurlijk al die koude omgevingen, half op de sneeuwgrens, Mist en regen. Een pracht toneel voor mysterie en monsters, (half)doden, Er mag best veel vrolijkheid en humor en vriendschap inzitten. Gewoon gedoseerd zeg maar. Dat was heel fijn aan Oblivion. Anders wordt het te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Avalaxy schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:58:
Geen idee. Zal wel van alles een beetje worden. :') Ik raak altijd afgeleid als ik 'full' ergens voor wil gaan :+

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:42

jdh009

FP ProMod
jmk schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:51:
Wat ik trouwens wel een beetje hoop, is dat Skyrim niet te zwaar wordt.

Je hebt natuurlijk al die koude omgevingen, half op de sneeuwgrens, Mist en regen. Een pracht toneel voor mysterie en monsters, (half)doden, Er mag best veel vrolijkheid en humor en vriendschap inzitten. Gewoon gedoseerd zeg maar. Dat was heel fijn aan Oblivion. Anders wordt het te donker.
Ze hebben hier al iets over gezegd in een van de eerste interviews na de bekendmaking. Weet niet meer zeker maar volgens mij kon je in de valleien 'warmere' oorden vinden. Ben benieuwd of ze het wat unieker kunnen maken dan Oblivion, dat was een beetje saai en overal hetzelfde.. Ik kan Morrowind nog helemaal dromen en weet precies hoe het er uit ziet. Bij Oblivion had ik dat alleen bij de steden en maar bij een paar plekken in 'het wild'.

Ik word weer een warrior die lange afstanden afloopt om alle grotten en mijnen te ontdekken. Heb er zin in, toch weer een paar maanden geleden dat ik Morrowind voor het laatst heb gespeeld.

Wat een bagger CE is het zeg... Nu toch maar de SE besteld voor de prijs van de normale... Kan ik het geld wat ik gereserveerd had bewaren voor de CE van ME 3.

[ Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 23-08-2011 21:05 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Thanks for the reminder. Godverdomme wat komen er nu binnen een jaar een hoop goede games uit zeg.

Kunnen jullie dat niet eeen beetje spreiden? :(

Ik heb niet genoeg tijd jeweets! :(

Mijn vriendin reageerde al heel verbaasd dat ik zei dat ik dit jaar de 11de van de 11de (limburger he :P ) laat schieten dit jaar.

Ze is er inmiddels van op de hoogte dat ze de weken na de 11de van de 11de niet al te veel van mij hoeft te verwachten :+

[ Voor 40% gewijzigd door vosss op 23-08-2011 23:07 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.