Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 14:25

HaX0r

n00b

Orian schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:16:
[...]

Is die eerste van Skyrim niet een Nord in plaats van een Redguard? Meende ooit zoiets gelezen te hebben. Die met die sik hierboven lijkt me eerder een Redguard?
Wait wut?? Zie plaatje 2 posts hierboven. xD

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:14

jpiwf

licenced pepernootaddict

Het plaatje van de bosmer in Skyrim is denk ik gewoon een dunmer. De bosmer staat in het 3e plaatje van TheCoolGamer. Verder zou die vrouw ook een imperial kunnen zijn, het verschil tussen dat en een breton zie ik nooit zo goed.
Maar het verschil is idd bijna net zo groot als van Morrowind naar Oblivion.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
HaX0r schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:27:
[...]

Wait wut?? Zie plaatje 2 posts hierboven. xD
Excuses, ik haal wat door elkaar. Ik bedoelde eigenlijk dat die linksboven in die 'opsomming' een Nord was, in plaats van een Breton (geen idee waarom ik redguard in gedachten had). Ik meende dat ergens gelezen te hebben, maar ik weet gewoon niet meer waar.
Daarnaast is die één-na rechtse een Nord, niet een Imperial zoals het plaatje lijkt aan te geven, zie deze post: http://forums.bethsoft.co...rim-quakecon-screenshots/ - de 100% bevestiging van Gstaff)
jpiwf schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:30:
Het plaatje van de bosmer in Skyrim is denk ik gewoon een dunmer. De bosmer staat in het 3e plaatje van TheCoolGamer. Verder zou die vrouw ook een imperial kunnen zijn, het verschil tussen dat en een breton zie ik nooit zo goed.
Maar het verschil is idd bijna net zo groot als van Morrowind naar Oblivion.
Nee, Bosmer zijn bevestigd er zo uit te zien. Ze hebben nogal een grote verandering ondergaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 07:59

Bartaz

Likes cookies!

De argonian is echt meer dino achtig geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Dear Bethesda Forum User,

We have identified a potential breach of our forum user database that occurred Friday morning, Aug 12. We have reset your forum password as a precaution, in the event that any encrypted forum user passwords were compromised.

When you next try to login to the forums, your old password will not work. Click the "I've forgotten my password link" underneath the login boxes, and follow the steps to setup a new password for your account.

We recommend you do not use your old password or a password you have used for other sites. Further, if your old forum password was used for any other online purposes, we recommend changing the password on those accounts as well.
Officiele forum is gehacked. Ik weet niet of iedereen deze mail krijgt, vandaar dat ik hem nog even plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Kreeg ik laatst van NWN. Ze mogen alles wel eens beter gaan beveiligen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Orian schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:32:

[...]

Nee, Bosmer zijn bevestigd er zo uit te zien. Ze hebben nogal een grote verandering ondergaan ;)
neemt niet weg dat die andere ook een bosmer is. ze hebben weer een redelijk brede range te pakken lijkt ;) of die facepaint maakt echt bizar veel uit, als ik er iets langer naar kijk zie ik wel overeenkomsten (oren, neus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Chester schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:35:
Is al te preorderen. Ik heb de CE vanochtend gepreordered bij GameMania.
Hoop alleen niet dat ie exclusief bij GameMania verkrijgbaar zal worden...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 05:09:
Nice effort! Het is moeilijk exact te zeggen, maar ik vind de stap toch zeker niet aanzienlijk kleiner lijken en misschien zelfs wel groter :Y
Dat mag ook wel. Tussen Morrowind en Oblivion zat minder dan 4 jaar, tussen Oblivion en Skyrim zit straks ruim 5,5 jaar - anderhalf keer zo lang dus. Ik vind het daarom niet echt een prestatie dat er een grote stap zit tussen de personages van Oblivion en Skyrim. Ik vind het eerder schokkend dat de omgeving er ongeveer hetzelfde uitziet, afgaand op de screenshots van nu. Nog steeds dezelfde platte low-res textures. Parallax depth mapping zou al in Oblivion zitten, het lijkt erop dat ze niet eens proberen het in Skyrim te stoppen. Fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
jpiwf schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:18:
[...]

neemt niet weg dat die andere ook een bosmer is. ze hebben weer een redelijk brede range te pakken lijkt ;) of die facepaint maakt echt bizar veel uit, als ik er iets langer naar kijk zie ik wel overeenkomsten (oren, neus)
Hoe bedoel je precies? De Dunmer in het vergelijkingsplaatje is echt een Dunmer, dat is bevestigd door Bethesda (er mocht gestemd worden welk char er bekend werd gemaakt, een Dunmer werd gekozen en dat is dit plaatje). Daarnaast is volgens de reviewer die het plaatje releasede de Bosmer ook echt een Bosmer, al lijken ze inderdaad veel op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Cocytus schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:50:
[...]
Nog steeds dezelfde platte low-res textures. Parallax depth mapping zou al in Oblivion zitten, het lijkt erop dat ze niet eens proberen het in Skyrim te stoppen. Fail.
Ik denk dat ze al met de productie van Skyrim begonnen zijn vóór de overname van ID door Zenimax, en dan ga je niet ineens je Gamebryo based productie pipeline omgooien om de boel maar op een goede (ID Tech) engine te krijgen. (a la 3D Realms). Ik denk ook dat we de grootste grafische verbeteringen zullen zien zodra Bethesda gebruik gaat maken van de genialiteit van John Carmack and friends, dus vanaf nu.

Verder moet je alles wat Bethesda zegt zowiezo met een korreltje zout nemen :p Van alles wat ze toendertijd over Radiant hebben gezegd is ook weinig terecht gekomen in Oblivion, en zit nu ook (schijnbaar) ook pas in Skyrim.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
mindcrash schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:02:
[...]

Verder moet je alles wat Bethesda zegt zowiezo met een korreltje zout nemen :p Van alles wat ze toendertijd over Radiant hebben gezegd is ook weinig terecht gekomen in Oblivion, en zit nu ook (schijnbaar) ook pas in Skyrim.
Jup, daar hebben we het in deel 1 al over gehad ;) Dat van die overname van id zou kunnen, weet ik niks van. Voor mij geldt nu: eerst zien, dan geloven. En ik sluit bepaald niet uit dat ik ga wachten op de eerste overhaul voordat ik Skyrim ga spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cocytus op 13-08-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 08-09 19:35
Cocytus schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:50:
[...]
Nog steeds dezelfde platte low-res textures. Parallax depth mapping zou al in Oblivion zitten, het lijkt erop dat ze niet eens proberen het in Skyrim te stoppen. Fail.
Inderdaad ja, als je die harnassen en dergelijk bekijk, is er echt 0.0 detail en diepte te zien. Zelfs fatsoenlijke Normal maps ontbreken.

Ook dat water:
Afbeeldingslocatie: http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/1/3/8/8/0/4/5/ss_preview_Character1L_UK.bmp.jpg

Totaal geen golven, geen (kloppende) reflecties, zo plat als een pannekoek. Zoiets kan anno 2011 echt niet meer, imho.

...en nou niet komen met "op de pc zal dat wel mod-baar zijn". Want na 5.5 jaar, heeft TES4 nog steeds geen fatsoenlijk "gemod" water.

[ Voor 12% gewijzigd door SirNobax op 13-08-2011 12:33 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Orian schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:58:
[...]

Hoe bedoel je precies? De Dunmer in het vergelijkingsplaatje is echt een Dunmer, dat is bevestigd door Bethesda (er mocht gestemd worden welk char er bekend werd gemaakt, een Dunmer werd gekozen en dat is dit plaatje). Daarnaast is volgens de reviewer die het plaatje releasede de Bosmer ook echt een Bosmer, al lijken ze inderdaad veel op elkaar.
Dit plaatje bedoelde ik met de 2e bosmer. Best een verschil met deze, die dus kennelijk ook bosmer is.
SirNobax schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:23:
[...]

Inderdaad ja, als je die harnassen en dergelijk bekijk, is er echt 0.0 detail te zien.

Ook dat water:
[afbeelding]

Totaal geen golven, geen (kloppende) reflecties, zo plat als een pannekoek. Zoiets kan anno 2011 echt niet meer, imho.

...en nou niet komen met "op de pc zal dat wel mod-baar zijn". Want na 5.5 jaar, heeft TES4 nog steeds geen fatsoenlijk "gemod" water.
Water is gewoon ontzetten resource intensief om goed te modellen. Een realistische golf, die netjes breekt als hij de kant bereikt kost zoveel grafische kracht dat de framerate op de gemiddelde pc (en de consoles) als een kaartenhuis in elkaar zou zakken. Reflectie is wel goed te doen tegenwoordig, dat zou ik ook wel willen dat ze erin stoppen. Je eigen reflectie bekijken in een plasje water bijvoorbeeld :) Maar dat zal in het formaat van de wereld van TES ook wel teveel resources kosten.

[ Voor 43% gewijzigd door jpiwf op 13-08-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Maar we kunnen in Skyrim toch niet meer bepalen welk ras je speeld? Je hebt toch al een vooraf bepaald ras waarmee je moet spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nee, het enige dat vast staat is dat je Dovahkiin (Dragon Born) bent. Dat is geen ras.

[ Voor 22% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-08-2011 12:47 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
jpiwf schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:32:
Water is gewoon ontzetten resource intensief om goed te modellen.
Pff. Zelfs een 5 jaar oude game zoals Far Cry Instincts Predator kreeg het voorelkaar op een Console realistisch water te tonen. Zie ook Killzone 3, of zelfs de mods voor TES3:Morrowind wat door een stel hobbyisten inelkaar word geprutst.
Geloofwaardig water voorelkaar krijgen stelt veel minder voor dan hoe jij over laat komen.

Afbeeldingslocatie: http://images.gamersyde.com/image_far_cry_instincts_predator-2649-948_0006.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door SirNobax op 13-08-2011 13:21 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen met de graphics.

Sowieso kun je van een stilstaand plaatje weinig zeggen of dat compleet plat is of niet (dat water).

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

vosss schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:09:
Ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen met de graphics.

Sowieso kun je van een stilstaand plaatje weinig zeggen of dat compleet plat is of niet (dat water).

Zal allemaal wel meevallen ja. Tevens is het voorbeeld hierboven en van Morrowind de zee. Je hebt geen zee in Skyrim. Dat al het water wat platter is is dus juist realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
SirNobax schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:15:
[...]

Pff. Zelfs een 5 jaar oude game zoals Far Cry Instincts Predator kreeg het voorelkaar op een Console realistisch water te tonen. Zie ook Killzone 3, of zelfs de mods voor TES3:Morrowind wat door een stel hobbyisten inelkaar word geprutst.
Geloofwaardig water voorelkaar krijgen stelt veel minder voor dan hoe jij over laat komen.

[afbeelding]
Waar baseer je op dat het niet zoveel voorstelt? Alleen maar omdat dit 5 jaar oud is, jij weet toch niet hoeveel het voorgesteld heeft om dit water te maken??

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 13-08-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
stefijn schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:39:
Alleen maar omdat dit 5 jaar oud is, jij weet toch niet hoeveel het voorgesteld heeft om dit water te maken??
Er staat nergens iets over "hoeveel het voorgesteld heeft om dit water te maken". Ook totaal niet relevant, zeker als het eindresultaat nog nergens op lijkt.

Daarnaast, reflecties genereren in "screen-space" kost vrijwel niets, maar zelfs die zijn nergens te zien.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap de kritiek van het water wel. Probleem is dat het met de Gamebryo Engine (Ja ja, Creation Engine, maar het is toch echt Gamebryo) erg moeilijk lijkt om goede water reflecties te maken. Eigenlijk elke game met die engine had brak water. De enigste die er een beetje in slaagde om het water mooi te maken was Mythic met Warhammer Online. Voor de rest, allemaal knudde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Ik snap het probleem met water niet zo. TES heeft nooit echt water gameplay gehad. Het heeft dus geen zin om veel tijd in het water door te brengen. :P

Ik weet zeker dat de volgende TES wel mooi water zal hebben. Deze gaat namelijk op een compleet nieuwe engine gebouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Nouja je had wel kerkers waar het handig was een stukje te gaan zwemmen. Maar dan was het zwemmen totaal geen pretje.
1 van de grote nadelen van het water in Oblivion was, dat je zo ongelooflijk slecht kon zien onder water. Alles was zo enorm donker.
Je kon ook op de bodem kijken als je onder een bepaalde hoek het water inkeek, dat was ook heel nep.

Ik vind het ook jammer dat Todd Howard niet verder het water in ging op die QuakeCon video. Dan had je wat meer gezien. Wat je wel kan zien aan Skyrim dat het water echt beweegt. Dat is natuurlijk al heel wat.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
HaX0r schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:07:
Ik snap het probleem met water niet zo. TES heeft nooit echt water gameplay gehad.
Tja, als je het zo bekijkt, graphics hebben per definitie niets met gameplay te maken. Dat is nog geen reden om er geen aandacht aan te besteden.

Mooi voorbeeld hoe graphics de immersion/spel-ervaring breekt was dat Quakecon filmpje, toen het stromende water in beeld kwam; "OOOOHH, AHHH", vervolgends draaid de camera naar die ongelofelijk neppe waterval (9:00min), ... valt ineens het gejuich stil, en begint iedereen te lachen. :X

[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 13-08-2011 17:40 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

SirNobax schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:32:
[...]

Tja, als je het zo bekijkt, graphics hebben per definitie niets met gameplay te maken. Dat is nog geen reden om er geen aandacht aan te besteden.

Mooi voorbeeld hoe graphics de immersion/spel-ervaring breekt was dat Quakecon filmpje, toen het stromende water in beeld kwam; "OOOOHH, AHHH", vervolgends draaid de camera naar die ongelofelijk neppe waterval (9:00min), ... valt ineens het gejuich stil, en begint iedereen te lachen. :X
Meer 7:30. Inderdaad, ik lachte dit keer hard mee. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Wel grappig inderdaad, maar kan ook toeval zijn want het publiek lacht wel vaker en stopt dan ineens. Werd er geen striptease aan de zijkant geven ofzo?

Anyway, ik vraag me af hoe je je quest kunt zien. Ik zie dat je alleen maar kunt kiezen uit skills, magic, map en items als je dat menu krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
jpiwf schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:32:
[...]

Dit plaatje bedoelde ik met de 2e bosmer. Best een verschil met deze, die dus kennelijk ook bosmer is.

[...]

Water is gewoon ontzetten resource intensief om goed te modellen. Een realistische golf, die netjes breekt als hij de kant bereikt kost zoveel grafische kracht dat de framerate op de gemiddelde pc (en de consoles) als een kaartenhuis in elkaar zou zakken. Reflectie is wel goed te doen tegenwoordig, dat zou ik ook wel willen dat ze erin stoppen. Je eigen reflectie bekijken in een plasje water bijvoorbeeld :) Maar dat zal in het formaat van de wereld van TES ook wel teveel resources kosten.
Reflectie is tegenwoordig meestal voorgerenderde cubemap, though. Water moeten ze echt een algoritme voor gaan gebruiken want ik erger me er dood aan als het gewoon een of andere displacement map is (waardoor je dus duidelijk ziet dat een texture zich 100 keer herhaald.

Snap niet dat ze niet gewoon PC footage met controller laten zien, 9 van de 10 games ondersteunen toch de X360 controller.

[ Voor 5% gewijzigd door Wolfos op 13-08-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

In het slechtste geval is de game geschreven voor één systeem specifiek.
Waarschijnlijk de Xbox 360 en word hij geport naar de PS3 en de PC.
In het beste geval worden er echt 3 versies gemaakt.
Waar elke versie gebruik kan maken van de sterke punten van zijn systeem.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Wolfos schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:18:
[...]een of andere displacement map [...]
Gebruikten ze maar een Displacement map, hadden we tenminste realistische golven gehad.
(de geestelijke voorloper van DX11's Tesselation werd geintroduceerd met de exotische Matrox Parhelia 512, een dx8.0 kaart. Later werd het met DX9.0c in DirectX opgenomen.
Helaas hebben we dat nooit buiten enkele techdemo's (o.a. van Nvidia) mogen aanschouwen)
Snap niet dat ze niet gewoon PC footage met controller laten zien, 9 van de 10 games ondersteunen toch de X360 controller.
Volgends mij zijn ze gewoon bang voor kritiek vanuit de pc-hoek.
Todd Howard had verteld dat de pc-versie niet opnieuw met een "console UI" opgescheept zal zitten, maar vervolgends komen ze met een of andere iPhone/Tablet-interface.
Dan lok je het toch gewoon uit. 8)7

offtopic:
[edit]
Hah, wat een grap.
Heb net die techdemo even opnieuw geinstalleerd, ... en die antieke meuk ziet er nog steeds beter uit dan onze hedendaagse games. _O-
(Voor geinterresseerden, je kan je resolutie aanpassen in \bin\args.txt)
Nvidia gpu required though.

[ Voor 15% gewijzigd door SirNobax op 13-08-2011 22:36 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59
Nog een Dark Elf:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1jMfzzJvUyu65ap4njGgaUjv/full.jpg

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind jullie wel erg negatief en graphics georiënteerd
Persoonlijk vind ik het erg goed uit zien voor een sandbox XBOX 360 game.
Vooral de zalmen die over de waterval probeerde te springen is een leuk detail.

De pc versie heeft betere graphics volgens Bethesda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:04:
De pc versie heeft betere graphics volgens Bethesda.
Met als leading platform de xbox-360? Nee, dit gaat echt geen groot merkbaar verschil geven op de PC.. behalve misschien de resolutie (Deze zal op de xbox default 720p zijn)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
D4NG3R schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:05:
[...]

Met als leading platform de xbox-360? Nee, dit gaat echt geen groot merkbaar verschil geven op de PC.. behalve misschien de resolutie (Deze zal op de xbox default 720p zijn)
Is er al iets bekend over de ps3? Wordt die eveneens 720, of wordt daar wel full-hd gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:05:
[...]

Dit komt uit de Skyrim Fan Interview (Elderscrollsforum)

"9) Can we have some specifics about the PC version of the game? How will it's UI be different? Will there be a 64-bit executable?
Todd: 64-bit specific exe? Not at this time. As far as UI, it visually looks the same across the platforms, but the controls are entirely different. There’s also a lot of “power user” stuff we do with the keyboard from how favorites work, to quick saves, and more that is similar to what we’ve done before in that area. We’re packing a lot of info on the screen and the whole interface is much less ‘look at giant fonts!’ than, say, Oblivion. The PC version also gets higher res textures, larger render modes, and a bunch of other effects you can scale up if your machine is a beast. Last but most important, is the Creation Kit we’ll be releasing for the PC. Modding the game and making it your own is very important to us and our fans, so we’re going to keep doing whatever we can in that area."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

SirNobax schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:39:
Hah, wat een grap.
Heb net die techdemo even opnieuw geinstalleerd, ... en die antieke meuk ziet er nog steeds beter uit dan onze hedendaagse games. _O-
(Voor geinterresseerden, je kan je resolutie aanpassen in \bin\args.txt)
Nvidia gpu required though.
Maar een techdemo is geen game.
Die heeft geen AI en andere dingen die veel resources kosten.
Daarbij neem ik aan dat de ontwikkelaars van de grafische kaarten, de kaarten ook het beste kennen.

Mooiste graphics op PC die ik tot nu toe gezien heb was met Crysis.
En dan vooral de extreme Crysis mods.
YouTube: Crysis Extreme Quality mod | Photoreal IV + EQM link download - YouTube

Op de PC heb ik nog niks mooiers gezien als die Crysis mod. En bij mij draait hij rond de 30 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:08:
Last but most important, is the Creation Kit we’ll be releasing for the PC. Modding the game and making it your own is very important to us and our fans, so we’re going to keep doing whatever we can in that area."
^^ dit :P
Zolang de community alle tools en vrijheid krijgt om te doen wat ze willen met Skyrim maak ik mij niet veel zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Kain_niaK schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:18:
[...]

^^ dit :P
Zolang de community alle tools en vrijheid krijgt om te doen wat ze willen met Skyrim maak ik mij niet veel zorgen.
Verwacht daar niet teveel van hoor. De modscene heeft echt moeten smeken voor dat ze een aantal hardnekkige bugs patchten. Ze zijn zelf helemaal gestopt met ondersteunen van de TESCS daarna. De modscene loopt nu zelf de TESCS door te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Kain_niaK schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:12:
Die heeft geen AI en andere dingen die veel resources kosten.
offtopic:
Grappig dat je A.I. noemt, dat is juist een van die onderdelen van een spel die geen enkele ontwikkelaar serieus neemt en waar onderhand geen enkele cpu-cycle naartoe gaat. Bij een simpele 'branch' houdt het wel op, de rest word domweg met de hand gescript.

Hedendaagse A.I. is geen stap verder dan de A.I. van 10 jaar geleden.
Daarbij neem ik aan dat de ontwikkelaars van de grafische kaarten, de kaarten ook het beste kennen.
offtopic:
Vast, maar de techdemo's worden gewoon door doodnormale developers inelkaar gezet, dezelfde developers die ook hulp krijgen vanuit Nvidia en AMD bij het programmeren van games. Crytek had bijvoorbeeld een officiele techdemo (X-Isle) voor de Geforce 3 gemaakt, op diezelfde engine hebben ze vervolgends Far Cry gebouwd.

[ Voor 4% gewijzigd door SirNobax op 13-08-2011 23:47 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist Fallout 3 op de 360 opgestart, en kwam gelijk de grootste min punt tegen de laadtijden en af en toe hapert het spel even, tuurlijk is het een grootspel die veel rekenkracht nodig heeft. Maar als dit een stuk minder is dan bij Skyrim ben ik helemaal blij. Die golven waar sommige over piepen daar maak ik me niet zo druk over. Al hoewel bij de quakcom vid leek de waterval een beetje over datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Orian schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:06:
[...]

Is er al iets bekend over de ps3? Wordt die eveneens 720, of wordt daar wel full-hd gehaald?
De PS3 haalt generaal gezien een nog lagere default resolutie als de Xdoos (ja serieus ik probeer geen flamewar te starten) dus verwacht daar ook gewoon 720p. Natuurlijk word dit gewoon geupscaled naar 1080p als je 1080p kiest. Maar de resolutie waarop alles word weergeven zal 720p zijn (even ter vergelijking, MW2 op de consoles had default 600p als resolutie :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:49:
Heb zojuist Fallout 3 op de 360 opgestart, en kwam gelijk de grootste min punt tegen de laadtijden en af en toe hapert het spel even, tuurlijk is het een grootspel die veel rekenkracht nodig heeft. Maar als dit een stuk minder is dan bij Skyrim ben ik helemaal blij. Die golven waar sommige over piepen daar maak ik me niet zo druk over. Al hoewel bij de quakcom vid leek de waterval een beetje over datum.
Ik neem aan dat je New Vegas bedoelt? De gewone Fallout 3 hoort namelijk niet te haperen.

Die lelijke waterval had wel iets nostalgisch vond ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
D4NG3R schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:16:
[...]

De PS3 haalt generaal gezien een nog lagere default resolutie als de Xdoos (ja serieus ik probeer geen flamewar te starten) dus verwacht daar ook gewoon 720p. Natuurlijk word dit gewoon geupscaled naar 1080p als je 1080p kiest. Maar de resolutie waarop alles word weergeven zal 720p zijn (even ter vergelijking, MW2 op de consoles had default 600p als resolutie :P)
Jammer om te horen, maar het was te verwachten :(. Bedankt voor je reactie in ieder geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Even een verbetering daarop: Alles word gerenderd in 720p en dan geup of downscaled naar de juiste resolutie. het spel is dus niet "native" 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

wacht even...dat is ook voor de PC? Noes... Dus ik kan dan net zo goed op 720P spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
Gropah schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 09:43:
wacht even...dat is ook voor de PC? Noes... Dus ik kan dan net zo goed op 720P spelen...
Nee, de PC werkt wel met native resoluties. Als je op de PC 1080p instelt, dan wordt alles als native1080p gerenderd. Er wordt niet geschaald.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Gropah schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 09:43:
Nee, zoals TheCoolGamer al aangeeft word op de PC alles wel alles native in de geselecteerde resolutie gerenderd, dit is een van de redenen waarom de meeste console-ports er op de PC alsnog beter uitzien. Daarnaast kunnen de textures op de PC ten volle worden benut (Door de aanwezigheid van meer VRAM) en kunnen de drawdistances flink omhoog door de aanwezigheid van extra (V)RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Twee nieuwe screenshots:

Redguard:
Afbeeldingslocatie: http://media.multiplayer.it/thumbs/images/2011/08/14/character1e_it_copia_jpg_0x0_watermark-big_q85.jpg

Orc:
Afbeeldingslocatie: http://www.gameplanet.co.nz/art/full/3279351.jpg

Vind de orc erg mooi, maar de Redguard valt me toch wat tegen helaas. Beetje 'nep'. Kan alleen niet de vinger erop leggen hoe dat komt...

[ Voor 22% gewijzigd door Orian op 15-08-2011 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Het haar en de grootte van het hoofd. De tex van haar hele huid vooral de armen zijn ook lelijk. Die orc ziet er helemaal niet meer menselijk uit. Ik vraag me af hoe die orc praat met zijn gezicht.

Die dungeons zien er weer erg ongeïnspireerd uit.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Die Redguard lijkt wel een beetje op een Raider uit Fall Out 3. Dat ligt natuurlijk ook een beetje aan degene die het poppetje heeft gemaakt.(de speler)

Ik vindt de Orcs heel mooi in Skyrim!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

HaX0r schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 08:30:

Die dungeons zien er weer erg ongeïnspireerd uit.. :(
Ik vind niet dat je dat aan de hand van 2 screenshots kunt bepalen...

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik vind niet dat screenshots zoveel zeggen over de hele game. Ik vind ze er niet geweldig uit zien, maar bij oblivion zagen dit soort dingen er ook niet geweldig uit. Echter, als je dan rondliep werd je toch af en toe weggeblazen door de vergezichten en mooie plekjes. Ik denk dat Skyrim dat ook weer gaat doen en vooral gaat scoren op gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
NoUseWhatsoever schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:09:
Ik vind niet dat screenshots zoveel zeggen over de hele game. Ik vind ze er niet geweldig uit zien, maar bij oblivion zagen dit soort dingen er ook niet geweldig uit. Echter, als je dan rondliep werd je toch af en toe weggeblazen door de vergezichten en mooie plekjes. Ik denk dat Skyrim dat ook weer gaat doen en vooral gaat scoren op gameplay.
Ja, ik vind het allemaal wel mee vallen BEHALVE de watervallen. Als ze die niet fixen dan is de illusie heel erg snel gebroken.
Anders probeer ik wel een mod te schrijven ofzo, want ik weet hoe ik een mooie particle waterval kan maken die er misschien niet top uit ziet, maar wel 100 keer beter dan dat van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Wolfos schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:12:
[...]

Ja, ik vind het allemaal wel mee vallen BEHALVE de watervallen. Als ze die niet fixen dan is de illusie heel erg snel gebroken.
Anders probeer ik wel een mod te schrijven ofzo, want ik weet hoe ik een mooie particle waterval kan maken die er misschien niet top uit ziet, maar wel 100 keer beter dan dat van hun.
Watervallen zijn inderdaad niet om aan te zien. Die in Morrowind zijn ongeveer even lelijk/mooi:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamingdaily.co.uk/images/Morrowind-2009-7-8/Morrowind%202009-07-08%2019-39-43-36.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Orian schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:21:
[...]

Watervallen zijn inderdaad niet om aan te zien. Die in Morrowind zijn ongeveer even lelijk/mooi:

[afbeelding]
Ik vind die van Morrowind een stuk beter. :)
http://pnmedia.gamespy.co...24/1134437274_fullres.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Dat is volgens mij een samenstelling van meerdere watervallen tot één grote in een mod. Kan me in ieder geval niet herinneren dat er zulke grote in het vanilla spel zitten.
Wat uiteraard niet wegneemt dat die van Morrowind er even goed/beter uitzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Orian schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:09:
[...]

Dat is volgens mij een samenstelling van meerdere watervallen tot één grote in een mod. Kan me in ieder geval niet herinneren dat er zulke grote in het vanilla spel zitten.
Wat uiteraard niet wegneemt dat die van Morrowind er even goed/beter uitzien...
Ja dat klopt ja. ;)
Vind het erg jammer. Ik ben gek op watervallen! De tijd staat echter stil voor de waterval in TES. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Blijft toch jammer dat je zelf geen personage meer kan maken.

EDIT: Ik lees nu weer dat het personage maken zoals Oblivion word, op gamefaqs? :?

[ Voor 41% gewijzigd door Metalbuster op 15-08-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
Metalbuster schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:21:
Blijft toch jammer dat je zelf geen personage meer kan maken.
:?
Je kan zelf gewoon je eigen personage maken aan het begin van het spel.

EDIT: Je keuzes aan het begin van het spel hebben minder gevolgen voor de rest van het spel. Je hoeft aan het begin van het spel niet je specialisaties op te geven. Die specialisaties krijg je vanzelf tijdens het spelen.

[ Voor 30% gewijzigd door CoolGamer op 15-08-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Gelukkig wel, je zult de hele tijd als die Nord met zijn leipe helm op door het leven moeten gaan :/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Ik snap niet hoe je nou een conclusie kunt geven over de dungeons aan de hand van een paar screens lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle waterval liefhebbers, hier een paar links naar screenshots van Skyrim watervallen.

http://media.pcgamer.com/...ler-Analysis-8-Rapids.jpg

http://1.bp.blogspot.com/.../Skyrim_LakeWaterfall.jpg

http://www.ausgamers.com/...images/source/tes_v_1.jpg

Ok, er zijn spellen met betere watervallen maar deze zien er ook niet slecht uit.
Ze zijn zeker beter als die van Morrowind en Oblivion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 19:52:
Voor alle waterval liefhebbers, hier een paar links naar screenshots van Skyrim watervallen.
Ziet er prima uit wmb ja.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Ok, er zijn spellen met betere watervallen maar deze zien er ook niet slecht uit.
Nice find! Ik vind ze er helemaal niet beter uitzien. Misschien nog wel slechter omdat de rest er omheen er wel beter uitziet.

Ik ik had het alleen over hoe die 2 screens met die dungeons leken. Deed me weer denken aan alle dezelfde Dungeons in Morrowind. Bruine tunnels. :( Er zullen heus wel mooie dungeons komen. Dat zeg ik toch ook niet. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Wil je dan dat de aarde paars & groen met een goud randje is? Als je ondergronds gaat dan krijg je nou eenmaal die kleuren.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Rynji schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:56:
Wil je dan dat de aarde paars & groen met een goud randje is? Als je ondergronds gaat dan krijg je nou eenmaal die kleuren.
Klopt ja maar dan is het een stuk donkerder. Het is onnatuurlijk licht. Tevens zie ik graag een beetje een variërend kleuren pallet. Oblivion was daar al stukken beter in alleen leek elke dungeon gewoon op elkaar door de hele specifieke stijl en blocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaX0r schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:04:
[...]

Klopt ja maar dan is het een stuk donkerder. Het is onnatuurlijk licht. Tevens zie ik graag een beetje een variërend kleuren pallet. Oblivion was daar al stukken beter in alleen leek elke dungeon gewoon op elkaar door de hele specifieke stijl en blocks.
Bij Morrowind waren de normale "cave-dungeons" een beetje monotoon, alleen de Deadric en Dwelmer "dungeons" waren wel heel sfeervol.
Oblivion "dungeons" vind ik persoonlijk een beetje aan de generieke kant...

Van wat ik gelezen heb over de "dungeons" in skyrim, is dat ze in plaats van 1 persoon door een team van 8 personen is gemaakt.
Er zijn ook meer verschillende "dungeon" typen als Oblivion zoals ijs groten.
Wat ook een verbetering is is dat groten in Skyrim geen deur eer hebben maar iets dan meer lijkt op een grot in of uitgang.

Wat betreft die "Lelijke" watervallen.
Ok, in Uncharted 2, Killzone 3 of Witcher 2 zijn ze mooier maar ik vind ze zeker niet slecht er uit zien.
Het valt me op dat niemand die opspringende zalmen heeft opgemerkt in het Quakecon filmpje.
Waar ik me meer zorgen over maak is de hoeveelheid (erge) bugs in dit spel.
Bethesda heeft hier niet de beste reputatie wat betreft bugs in spellen.
Het was al erg in Daggerfall...

Wat ik wel aan stoorde in Oblivion was het texture tilling effect.
Gelukkig kon dit grotendeels door mods verholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos

Als je ze niet in beweging ziet wel ja, maar als je ze in beweging ziet is het heel erg duidelijk dat het gewoon planes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:52:
[...]

Bij Morrowind waren de normale "cave-dungeons" een beetje monotoon, alleen de Deadric en Dwelmer "dungeons" waren wel heel sfeervol.
Oblivion "dungeons" vind ik persoonlijk een beetje aan de generieke kant...

Van wat ik gelezen heb over de "dungeons" in skyrim, is dat ze in plaats van 1 persoon door een team van 8 personen is gemaakt.
Er zijn ook meer verschillende "dungeon" typen als Oblivion zoals ijs groten.
Wat ook een verbetering is is dat groten in Skyrim geen deur eer hebben maar iets dan meer lijkt op een grot in of uitgang.

Wat betreft die "Lelijke" watervallen.
Ok, in Uncharted 2, Killzone 3 of Witcher 2 zijn ze mooier maar ik vind ze zeker niet slecht er uit zien.
Het valt me op dat niemand die opspringende zalmen heeft opgemerkt in het Quakecon filmpje.
Waar ik me meer zorgen over maak is de hoeveelheid (erge) bugs in dit spel.
Bethesda heeft hier niet de beste reputatie wat betreft bugs in spellen.
Het was al erg in Daggerfall...

Wat ik wel aan stoorde in Oblivion was het texture tilling effect.
Gelukkig kon dit grotendeels door mods verholpen worden.
Hoewel die vissen er leuk uitzien verhullen ze niet dat de waterval erg lelijk is. Het is uiteraard wel een leuk detail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mja, ik word er toch ook echt niet vrolijk van ofzo... Maar we wachten af.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 19:33:
Ik snap niet hoe je nou een conclusie kunt geven over de dungeons aan de hand van een paar screens lol.
Ik snap niet hoe zoveel mensen al zoveel conclusies kunnen trekken aan de hand van wat we gezien hebben. Of er moeten natuurlijk stiekem een paar mensen zijn die het spel ondertussen al hebben liggen, dan kan ik me dat gezeur ergens voorstellen (al mag je dan überhaupt niet zeuren :p).

Volgens mij was al lang bekend dat je voor de ultieme graphics een ander spel moet gaan spelen en dan vooral zonder open spelwereld. Dat gezegd hebbende vind ik de headshots van Morrowind, Oblivion en Skyrim duidelijk een sterk stijgende lijn laten zien. Het zou allemaal nog mooier kunnen, ja, maar gelukkig ging TES altijd om de inhoud en een beetje om adembenemende landschappen en niet andersom *kuch*Crysis*kuch*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 12:49
Dat watervallen zo bepalend voor een spel kunnen zijn :/
Ik wacht het wel gewoon lekker af en laat het aan de gameplay over.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Haha.

Btw, toen ik bij oblivion uit die tunnel kwam, vond ik de graphics en de sfeer die er was anders fantastisch mooi.

Maak me niet al teveel zorgen, t zal best mooi genoeg worden. Ik hoop vooral dat die mooie sfeer behouden blijft..

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 16-08-2011 09:12 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Ik denk dat het gewoon een sport is geworden om bij een overduidelijk briljant spel als Skyrim nadelen te vinden. Goed, de graphics kunnen beter, maar van wat je van gameplay gezien hebt, kan je verder over weinig klagen lijkt mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Misschien doen ze hetzelfde als bij crysis...brengen ze eerst alles uit voor xbox, ps3 en pc en daarna brengen ze nog speciaal een patch uit voor de PC met high resolution textures, etc.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
De textures voor de PC zullen sowieso van een hoger niveau zijn.
Tevens zijn er extra grafische opties die je aan kan zetten als je pc het aan kan.

Ik gok zomaar dat de PC versie stukken mooier is dan de consoleversie. Dat was bij Oblivion ook het geval :)

Tevens denk ik dat ze express tot nu toe alleen de consoleversie hebben laten zien. Zo weten de consolegamers exact wat ze kunnen verwachten en weten de pc gamers dat ze dat plus meer grafische opties krijgen.

Dat lijkt me beter dan de pc versie draaien op een machine die 9 van de 10 toch niet thuis heeft staan en dat het dan vervolgens gruwelijk tegenvalt als blijkt dat je e8400 met 4 gieg ram en een 6870 videokaart het toch allemaal niet zo deftig draait als in de filmpjes die je van te voren gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

NoUseWhatsoever schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:33:
Ik denk dat het gewoon een sport is geworden om bij een overduidelijk briljant spel als Skyrim nadelen te vinden. Goed, de graphics kunnen beter, maar van wat je van gameplay gezien hebt, kan je verder over weinig klagen lijkt mij :D
De AI is onrealistisch. Ha! Het kan wel. :) Tevens ben ik het niet eens over weglopen. Ze blijven gewoon doorpraten. Harstikke nep en kan ook fout uitpakken ivm quests. Ik vraag me heel erg af hoe de interactie precies gaat worden en de perks die je kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel enorm jammer dat dit niet een MMORPG wordt.
Leek me ook erg tof.
Natuurlijk ga ik hem alsnog kopen voor mijn Xboxje! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:55:
Ik vind het wel enorm jammer dat dit niet een MMORPG wordt.
Leek me ook erg tof.
Natuurlijk ga ik hem alsnog kopen voor mijn Xboxje! :D
Als ze TES ooit een MMORPG van maken zijn ze zeker de helft van hun hardcore fanbase kwijt, en Bethesda is best een beetje afhankelijk van die fanbase, bijvoorbeeld voor de mods, dus ik zie het niet snel gebeuren. Als bethesda zich er ooit aan zal wagen zou het eerder met de fallout franchise zijn, die setting bestaat nog niet in mmo land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
jpiwf schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:26:
[...]

Als ze TES ooit een MMORPG van maken zijn ze zeker de helft van hun hardcore fanbase kwijt, en Bethesda is best een beetje afhankelijk van die fanbase, bijvoorbeeld voor de mods, dus ik zie het niet snel gebeuren. Als bethesda zich er ooit aan zal wagen zou het eerder met de fallout franchise zijn, die setting bestaat nog niet in mmo land.
100% mee eens. Ik zou er in ieder geval niet van gediend zijn als ze er een MMORPG van maken. Fallout zou ik dan weer wel gelijk als MMORPG kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
We vinden TES juist zo mooi omdat het een SP game is. Geen gezeur met schreeuwende idioten en die competitie drang. In alle rust en op je eigen tempo een game spelen is juist de kracht van TES.

Ik sluit niet uit dat ze ooit een MMORPG gaan maken maar dat zal niet in de vorm van TES zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
NoUseWhatsoever schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:33:
Ook knap dat jij nu al, op basis van wat screenshots en een paar vage filmpjes, kunt zien dat het 'overduidelijk briljant' is. Het enige wat we nu al zeker weten is dat Todd Howard wéér zat te liegen met z'n "Nee deze scene is echt niet 100% scripted hoor" aangezien die scene met reuzen en een draak bij volgende play-throughs tot in details exact hetzelfde verliep en dat de gameplay mechanics, ondanks beloftes, nog verder versimpeld worden om console gamers tevreden te houden. Ik twijfel er niet aan dat Skyrim door alle fanboys die het nu al de hemel in prijzen moeiteloos GOTY gaat worden, maar dat maakt het nog niet bij voorbaat 'overduidelijk briljant'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
Cocytus schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:22:
[...]

Ook knap dat jij nu al, op basis van wat screenshots en een paar vage filmpjes, kunt zien dat het 'overduidelijk briljant' is. Het enige wat we nu al zeker weten is dat Todd Howard wéér zat te liegen met z'n "Nee deze scene is echt niet 100% scripted hoor" aangezien die scene met reuzen en een draak bij volgende play-throughs tot in details exact hetzelfde verliep en dat de gameplay mechanics, ondanks beloftes, nog verder versimpeld worden om console gamers tevreden te houden. Ik twijfel er niet aan dat Skyrim door alle fanboys die het nu al de hemel in prijzen moeiteloos GOTY gaat worden, maar dat maakt het nog niet bij voorbaat 'overduidelijk briljant'.
Ouch, someone's having her period :P

Sorry voor de superlatieven, maar ik ben inderdaad een Elder Scrolls fanboy en daar schaam ik mij niet voor. Ik snap dat andere mensen dat helemaal niet zijn. No problem, maar voor mij is Skyrim briljant (en overduidelijk briljant) tot het tegendeel is bewezen (en met een roze bril op mijn kop is dat nauwelijks te bewijzen :) ). Maar ik snap je punt en daarom zal ik voor mr ik-koester-enige-wrok-jegens-Bethesda-en-laat-dat-blijken-ook de volgende keer duidelijker zijn dat wat ik verkondig, mijn mening is.

Ik denk zelf eigenlijk niet dat Bethesda snel een MMORPG zou maken. In ieder geval niet in het TES genre (ook niet in het Fallout genre). Lijkt mij een geval van schoenmaker blijf bij je leest en blijf goede SP RPG's maken :)

[ Voor 0% gewijzigd door NoUseWhatsoever op 16-08-2011 15:05 . Reden: missing words ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ookal ben ik een echte fan van TES, je moet Todd Howard inderdaad niet heel serieus nemen. Moet je voor de grap dit filmpje van de Oblivion E3 demo in 2005 gaan kijken: YouTube: Oblivion E3 2005 Demo Videos - Chapter 5 - YouTube

Als je luistert naar de E3 demo van skyrim, zal de AI weer zo springlevend zijn als in Oblivion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

NoUseWhatsoever schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:05:
[...]

Ik denk zelf eigenlijk niet dat Bethesda snel een MMORPG zou maken. In ieder geval niet in het TES genre (ook niet in het Fallout genre). Lijkt mij een geval van schoenmaker blijf bij je leest en blijf goede SP RPG's maken :)
eensch, maar als ze zich er ooit aan wagen zal het eerder een Fallout game worden dan een Elder Scrolls game. of iets helemaal nieuws natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 24-08-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:32

superwashandje

grofheid alom

waren ze niet al bezig met een fallout MMORPG? ik weet niet zeker of het bethesda was maar ik heb er al wel eens iets over gelezen geloof ik.
edit:http://www.gamespot.com/p...=newsfeatures%3Btitle%3B1

[ Voor 36% gewijzigd door superwashandje op 16-08-2011 16:02 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cocytus schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:37:
Dat je een fanboy bent, hoef je mij niet te vertellen. Je volgt het typische patroon :+ Eerst het forum spammen met lyrische posts; vervolgens nadelen / problemen waar anderen op wijzen ontkennen of bagatelliseren; ten slotte, geconfronteerd met niet te ontkennen zaken die afdoen aan het ZOMG!!!11~ karakter van het object van je fandom, ga je mensen persoonlijk aanvallen omdat je geen argumenten meer hebt. Als jij bij die Quakecon presentatie aanwezig was geweest had je vast het hardst geschreeuwd van allemaal d:)b
Aan de andere kant vind ik sommige mensen (hint :p) wel heel erg cynisch wat betreft Skyrim. En als je dan die cynische visie niet wil of kan delen ben je opeens een fanboy.

Ik kan oprecht zeggen dat ik geen fanboy ben in de zin dat ik de fouten die Bethesda maakt ook gewoon wil benoemen. Ze kunnen bij mij ook gewoon dingen fout doen en ik zal daar dan ook niet over zwijgen. Toch vind ik uit je posts een enorm cynisme spreken en lijkt het soms bijna alsof je vooral op zoek bent naar fouten in Skyrim.

Voor dat dit op een flamewar uitdraait wil ik zeggen dat dit allemaal met een dikke korrel zout genomen moet worden, maar ik vind het wat gek dat een spel al op basis van een paar screenshots aan alle kanten veroordeeld wordt. Ik denk dat het simpelweg onrealistisch is om te verwachten dat Bethesda de zwakke punten uit het verleden opeens allemaal weggestreken heeft, maar dat er teveel aandacht (dus niet helemaal geen) aan besteden de lol wat betreft de goede punten wel een beetje kan bederven. Met name omdat TES en Fallout nooit over graphics ging. Juist niet, ondanks dat ze daar ook wel punten scoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 24-08-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:22:
Ookal ben ik een echte fan van TES, je moet Todd Howard inderdaad niet heel serieus nemen. Moet je voor de grap dit filmpje van de Oblivion E3 demo in 2005 gaan kijken: YouTube: Oblivion E3 2005 Demo Videos - Chapter 5 - YouTube

Als je luistert naar de E3 demo van skyrim, zal de AI weer zo springlevend zijn als in Oblivion.
Uhm, daarom laten ze nu misschien de Demos op 360 zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
FerdiV schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:45:
[...]

Uhm, daarom laten ze nu misschien de Demos op 360 zien.
Dat betekent niet dat ze er geen dingen meer uithalen. Een groot gedeelte van de radiant AI werd uit Oblivion geschrapt om andere redenen dan de kracht van de 360. Het gebeurde namelijk (te) vaak dat NPC's vreemde dingen deden. Zo was er een NPC die als opdracht 'land bebouwen' had. Omdat hij geen schop had wilde hij die kopen. Toen geen enkele winkel hem had besloot hij hem te stelen wat er toe leiden dat de guard achter hem aan gingen en hij midden op straat werd doodgehakt door de halve stad. Omdat het (destijds) niet mogelijk was deze fouten eruit te halen (mogelijk door tijdgebrek) is de radiant AI die er origineel in zou zitten er grotendeels uitgesloopt. Het is de bedoeling dat hij er nu wél inzit, maar dat weten we pas bij release. Bij Oblivion is ook nooit gezegd dat hij er uitgesloopt is (voor de release).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit net het Quakeconfilmpje te bekijken en het valt me op dat de interface wel een stuk moderner is dan de oude interfaces. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat daar toch wel een flink snufje Fallout in terecht is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:20:
Ik zit net het Quakeconfilmpje te bekijken en het valt me op dat de interface wel een stuk moderner is dan de oude interfaces. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat daar toch wel een flink snufje Fallout in terecht is gekomen.
Lekker nihiel ja. Ziet er prima uit.

Het inventory systeem daar in tegen. Ik hoop echt dat we gewoon een normaal systeem krijgen. Ik wil niet langs allemaal meuk moeten sliden alsof Skyrim een soort APP is. Gewoon een scherm met vakjes en icoontjes. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
Zelf noemen ze het een snufje Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

TheCoolGamer schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:23:
Zelf noemen ze het een snufje Apple.
* HaX0r VOmits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
Ze hebben gewerkt met het idee erachter: "Hoe zou Apple het doen?". Als je kijkt naar Apple is het niet zo vreemd dat je eindigt met alles slidend. Hopelijk wordt het menu ook goed te bedienen met toetsenbord en muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dat filmpje zo zie denk ik dat Skyrim nog wel een hoop te winnen heeft met wat tesselation. Helaas ligt het niet aan Bethesda dat het er niet of nauwelijks in verwerkt zit, maar lijkt dat een industriebrede trend te zijn (waarschijnlijk voornamelijk omdat de 360 en PS3 het niet (goed) ondersteunen).

Jammer, ik zit al jaren te wachten op goede tesselated spellen, maar dat gaat waarschijnlijk nog wel tot de volgende generatie consoles duren (of alleen bij PC-specifieke titels).
HaX0r schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:23:
Lekker nihiel ja. Ziet er prima uit.
Ik vind het lettertype wat (te) modern, wat beter bij Fallout paste dan hierbij. Maargoed, misschien is dat ook wel gewenning.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

TheCoolGamer schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:26:
Ze hebben gewerkt met het idee erachter: "Hoe zou Apple het doen?". Als je kijkt naar Apple is het niet zo vreemd dat je eindigt met alles slidend. Hopelijk wordt het menu ook goed te bedienen met toetsenbord en muis.
Er was ergens een opmerking dat op de PC een anders inventory systeem was maar dat werd heel vaag gezegd. Met zoveel gametime already wil ik niet tijd spenderen met een vercrackt inventory systeem. Hopelijk gaan ze ook niet meer bij elk Item vragen of je het wel wil verkopen. NAtuurlijk wil ik het verkopen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De interface is jammer genoeg wel iets minder mooi geïntegreerd dan bij Fallout 3, waarbij echt bijna ieder onderdeel live in de spelwereld verwerkt zat (geboren worden, Pip-boy, SPECIAL etc.). Misschien is dat ook omdat de menu's en stats wat uitgebreider zijn dan bij Fallout, wat dan natuurlijk weer geen nadeel is.

Minpuntje van de animaties vind ik wel dat het soms lijkt alsof het model even in een soort standaardpositie bevriest, om vervolgens weer door te bewegen. Dat zijn wel die typische Bethesdadingetjes.

Wel bizar trouwens, bij dat filmpje. Mochten mensen niet zelf filmen omdat men geen shaky footage wilde, verprutsen ze zelf het filmpje met out of sync geluid en een nogal grote glitch. Ah well, niemand is perfect :p

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:57:
De interface is jammer genoeg wel iets minder mooi geïntegreerd dan bij Fallout 3, waarbij echt bijna ieder onderdeel live in de spelwereld verwerkt zat (geboren worden, Pip-boy, SPECIAL etc.). Misschien is dat ook omdat de menu's en stats wat uitgebreider zijn dan bij Fallout, wat dan natuurlijk weer geen nadeel is.

Minpuntje van de animaties vind ik wel dat het soms lijkt alsof het model even in een soort standaardpositie bevriest, om vervolgens weer door te bewegen. Dat zijn wel die typische Bethesdadingetjes.

Wel bizar trouwens, bij dat filmpje. Mochten mensen niet zelf filmen omdat men geen shaky footage wilde, verprutsen ze zelf het filmpje met out of sync geluid en een nogal grote glitch. Ah well, niemand is perfect :p
Welk filmpje?

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.