[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.734 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Paprika schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:47:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Je mag zelf uitvogelen van wie deze 2 zijn. :+
De eerste van iemand die gewoon door de tree gaat in z'n eentje.

De tweede van iemand die competetief platoons en companies speelt en geld besteed om xp te converten en zo snel tanks te upgraden en de slechte tanks te skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:38
Ging niet om de stats, ging erom dat ik geen 180 XP per battle haal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:15
Paprika schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:18:
Mijn Luchs haalt ook gewoon 600 XP per battle...
En dus? Dan gebruik je je de Luchs zoals het hoort. Top.
Aah, daarom klagen mijn clanmates dat ik altijd voorin hang met mijn tanks, nu is het me duidelijk.
Dat valt ook duidelijk op te merken aan het aantal spots dat je hebt.
2000 XP zonder premium, ok.
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
De enige 3 tanks waar ik eigenlijk echt mee kan lachen zijn de T2, Luchs en KV. Dit wel alle 3 in platoons, vooral 3x 152mm KVs kan heel leuk zijn. Op El Halluf weet je waar men altijd minstens 1 tank heeft zitten, zodat ze kunnen snipen in de valley. Doe maar eens met 3 man een blind fire daar.... 3 kills in de eerste 40 seconde. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:03

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ja wel, sorry dat ik cursussen niet terugvind online over mijn militaire vorming.
Der is één specifiek gekend voorbeeld waarbij een oude russische mijn de buik penetreerde van de Abraham om zo ruimte te maken voor de secundaire exploisie namelijk die van de laagexplosieve benzine eronder. De complete overduk komt terecht binnenin de tank waardoor bij het scheuren de turret maar liefst dik 25m verder werd geschoten, crew niet teruggevonden trouwens. Meer gevallen bekend waarin de turret er naast landn soms kortbij soms een paar meter verder. en soms scheurt de hull. De HE mijnen penetreren niet altijd en de LE brandstofexplosies kantelen de tank wel vaak, wat je zeker met regelmaat in het nieuws ziet, richten al zeker minder schade toe. De combo blijkt uiterst effectief.
Dat terzijde we gaan toch niet gaan strijden over het feit dat IED's, die echt wel low budget zijn, de grootste bedreiging zijn voor moderne tanks?

@Zoijar ik speel terwijl ik chips eet, zegt genoeg zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Joindry schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:33:
Ja wel, sorry dat ik cursussen niet terugvind online over mijn militaire vorming.
Der is één specifiek gekend voorbeeld waarbij een oude russische mijn de buik penetreerde van de Abraham om zo ruimte te maken voor de secundaire exploisie namelijk die van de laagexplosieve benzine eronder. De complete overduk komt terecht binnenin de tank waardoor bij het scheuren de turret maar liefst dik 25m verder werd geschoten, crew niet teruggevonden trouwens. Meer gevallen bekend waarin de turret er naast landn soms kortbij soms een paar meter verder. en soms scheurt de hull. De HE mijnen penetreren niet altijd en de LE brandstofexplosies kantelen de tank wel vaak, wat je zeker met regelmaat in het nieuws ziet, richten al zeker minder schade toe. De combo blijkt uiterst effectief.
Dat terzijde we gaan toch niet gaan strijden over het feit dat IED's, die echt wel low budget zijn, de grootste bedreiging zijn voor moderne tanks?
Kijk dat verklaart. :)

Hoewel ik het wel een beetje apart vind dat een mijn dwars door de Chobham (met DU componenten) pantser van een Abrams heen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:54

Investig8or

What goes up, could come down

siren schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:20:
[...]

Probeer het eens zonder launcher dus direct worldoftanks.exe, hij staat in dezelfde dir. Mijn eerdere post ging daar ook al over. De launcher checkt of de game up to date is en lanceerd hem dan maar als er foutmeldingen zijn krijg je die niet te zien. Met worldoftanks.exe wel.
Top, zo werkt ie wel idd. Vreemd dat t ineens mis ging, maar het belangrijkste is dat ie weer werkt.

En nu op naar de KV! *O*

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Joindry schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:33:
@Zoijar ik speel terwijl ik chips eet, zegt genoeg zeker :)
Haha, yep.... O-)

Bedankt voor je vorige reactie ook nog overigens; het ging een beetje snel ineens. Dat is wat ik me ook zo'n beetje voorstel bij tank warfare.

Over die mijnen, ik zou het niet weten. Heb filmpjes gezien waar ze over die dingen heenrijden zonder enige schade en filmpjes waarna er weinig over is van de tank. Bij zoiets lijkt er weinig aan de hand:) http://youtu.be/EVJqBSr_FEs?t=16s of hier, weet niet waar hij overheen rijdt http://youtu.be/DE0WSEcny0A?t=48s

(off topic: wtf is dit!? lol YouTube: ‪Weird Soviet tank‬‏ )

[ Voor 22% gewijzigd door Zoijar op 28-06-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Die IED is maar een kleintje hoor. ;)

En die 'tank' is een ZIL screwdrive. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

User.tmp schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:37:
[...]

Kijk dat verklaart. :)

Hoewel ik het wel een beetje apart vind dat een mijn dwars door de Chobham (met DU componenten) pantser van een Abrams heen komt.
De mijn hoeft zelfs niet te penetraten, enkel voor plastische vervorming te zorgen en dus een weakspot, beetje als: eerst een pijl om de oppervlaktespanning te breken dan een sloophamer om de troep er in één keer door te halen.

@Zoijar, over die filmpjes, beetje de wij van wc eend raden wc eend aan truc vaak. Niks en geen tanks is 100% bestendig tegen mijnen. Hoe vaak zie trouwens geen lichte mijn met een oude 155mm shell erbij liggen. dan magje beschermd zijn tegen de 250g expl van de mijn. de 5kg lading van de shell ga je niet halen :)

Der zijn 100en verschillende soorten mijnen. Antipersoneelsmijnen de grote van een ravioli, die ze per 10.000en tegelijk uit een vliegtuig kunnen droppen. Hun platte vorm breekt dan hun valsnelheid waardoor ze niet ontploffen bij de landing, maar wel scherpgesteld worden. en Anti tankmijnen om U tegen te zeggen. Mijnen waarmee je makkelijk een rijdende trein kan doen kantelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Joindry schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:49:
De mijn hoeft zelfs niet te penetraten, enkel voor plastische vervorming te zorgen en dus een weakspot, beetje als: eerst een pijl om de oppervlaktespanning te breken dan een sloophamer om de troep er in één keer door te halen.
Voor zover ik weet, valt Chobham pantser niet plastisch te vervormen.

3 'ingrediënten' zijn DU, Silicium en keramieken. Geen van die 3 valt (fatsoenlijk) te buigen. Ze zullen breken voordat ze buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:26

ZenTex

Doet maar wat.

@ user: Laat hem toch. Ik had zijn reactie namelijk wel verwacht.
Eerst zegtie dat íe 180XP per battle haalt, daarna moet hij even bewijzen dat zijn kanon langer is dan de mijne.

Nee, ik ben geen goede speler ofzo. Ik speel nooit in platoons en speel ook niet competatief.

Ik ben me net aan het herstellen van een bad luck streak die mijn win-rate van 57% naar 47% bracht, ongeacht hoe ik het deed.
Zolang m'n win-rate echter hoger is dan m'n loss rate ben ik echter tevreden.

Maar omdat iemand beter is dan de rest heeft hij blijkbaar gelijk wat betreft arty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Je zegt dat artillery overpowered is, terwijl het juist het makkelijkste te counteren is van alle tanks in het spel. Iets is dus overpowered als je niet in het midden van de map kunt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ik denk dat jullie allebei een beetje overdrijven. Arty is niet zo belachelijk goed als zentex soms doet denken, en het is ook niet zo triviaal te verslaan als vipeax doet voorkomen. Arty is gewoon goed. En als er 6 zijn dan ga je waarschijnlijk daaraan dood. Zeker als je de enige tier 10 bent in je random battle. Of je moet idd de hele battle ergens schuilen en wachten. Aan de andere kant als er 2 zijn, dan kan je prima stapsgewijs aanvallen zonder direct afgeschoten te worden als je een beetje slim dekking gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Zoijar op 28-06-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dat de matchmaker zuigt zal ik nooit ontkennen, maar dat is niet de fout van artillery zelf.
Meer dan 3 is gewoon altijd te veel. Je hebt op dat moment zelfs zo weinig tanks dat je bij de meeste maps maar 2 tanks per flank hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Haha... Ban imminent!
Tiger is on your list? So you haven't played it?

Get out of this discussion until you have... Because you have no clue unless you played it.
Please avoid flaming other players.

1) There are many veterans of Closed and Open Beta, who have played many tanks during the beta.
2) Most players do not have most vehicles in their garage, that does not prevent them from making statements about the vehicles ingame.

Lia
Het heeft net gedreigd met een ban. Supermods... :P

[ Voor 5% gewijzigd door ZenTex op 28-06-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Joindry schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:26:
Ik heb wel legerervaring en het enige wat ik kan zeggen is dat tanks vandaag eigenlijk veroudert zijn.
Ik ben actief dienend Ritmeester der Cavalerie en besloot hier te stoppen met lezen. Je stelling is volledig onjuist. Mocht je daar eens over willen bomen, dan zijn er in SG zviw wel topics over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

User.tmp schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:54:
[...]

Voor zover ik weet, valt Chobham pantser niet plastisch te vervormen.

3 'ingrediënten' zijn DU, Silicium en keramieken. Geen van die 3 valt (fatsoenlijk) te buigen. Ze zullen breken voordat ze buigen.
Neem dan scheuren en breken. You get the point. Niks is onverwoestbaar.

@Ed_L, mijn stuk is natuurlijk een standpunt. Ik ben voormalig onderluitenant binnen de generale staff. Dat is mijn mening, De rest magje gerust lezen hoor :P niks mis mee :)
Ik ben niet anti-tank (weetik flauwe woordspeling) hell der is niks indrukwekkender dan naast een antieke tank te staan en de historie gewoon te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
User.tmp schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:37:
Die mijn komt van onder he...En ook nog eens recht van onder dus er zit geen slope.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
Zoijar schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:23:
[...]

Hier, of door wargaming? Zie niet hoe ze dat kunnen verbieden of wat het bezwaar is.
offtopic:
Dat is in ieder geval op tweakers niet toegestaan.
Met premium maakt iedere tank idd gemiddeld winst. Zonder premium wordt het erg lastig...
Ja dat is waar inderdaad.
Quantor schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:14:
Ik heb er juist spijt van dat ik de Tiger heb verkocht en de VK3601 gehouden heb.
Je kan hem altijd terugkopen en de 3601 in de verkoop gooien.
Onlangs heb ik zelf mijn 3601 verkocht voor wat credits om de Maus sneller in bezit te hebben, de Tiger gaat echt niet weg (ook na de E-50 niet) ;)

Wat betreft de loze discussie tussen User.tmp en vipeax,
User je weer dondersgoed dat je niet moet uitlokken en no offense vipeax maar je mag ook best weten dat je behoorlijk uit de hoogte kan doen als er iemand iets roept die minder dan 800 avg exp/battle haalt.

Even wat posts getrashed.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Edmin schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:19:
[...]

Ik ben actief dienend Ritmeester der Cavalerie en besloot hier te stoppen met lezen. Je stelling is volledig onjuist. Mocht je daar eens over willen bomen, dan zijn er in SG zviw wel topics over. :)
Ik heb geen enkele leger ervaring, maar mij lijkt hij wel gelijk heeft. Tanks zijn niet per se verouderd, maar hebben geen plaats op het slagveld van tegenwoordig.
Tanks zijn bedoeld om het slagveld te domineren. Maar over wat voor een slagveld hebben we het nu?
Amerikaanse tanks worden ingezet in iets wat juist geen slagveld is. Waar de vijand niet als dusdanig te herkennen is, en die panstervoertuigen opblazen met simpele mijnen of vanuit een ambush met simpele RPG's.

De huidige abrahams en leopard 2 tanks zijn ontworpen vanuit het oogpunt van een potentiele aanval door de russen. Hun taak was tegenwicht te bieden aan de enorme aantallen russische tanks.
Tegen aanvallen vanuit de lucht zijn ze erg kwetsbaar. En in een echte moderne oorlog draait alles om luchtoverwicht. Daarnaast zijn er talloze fire en forget handgelanceerde wapens ontwikkelt die niet eens meer een directe line of sight nodig hebben. (dat ding dat omhoog vliegt en dan verticaal naar de target)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

ZenTex schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:19:
Haha... Ban imminent!

Het heeft net gedreigd met een ban. Supermods... :P
Lia is zo vervelend... roept zelf regelmatig onzin, alles wat ze (?) doet is geweldig en waar en dan op zo'n belerend toontje complete onzin uitkramen. Laatst nog over statistiek: Lia: "ehh, ik werk elke dag met statistiek en die poll is complete onzin" Nou, sorry, maar ik heb het gestudeerd en het is dus geen onzin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Joindry schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:25:
[...]

Neem dan scheuren en breken. You get the point. Niks is onverwoestbaar.

@Ed_L, mijn stuk is natuurlijk een standpunt. Ik ben voormalig onderluitenant binnen de generale staff. Dat is mijn mening, De rest magje gerust lezen hoor :P niks mis mee :)
Ik ben niet anti-tank (weetik flauwe woordspeling) hell der is niks indrukwekkender dan naast een antieke tank te staan en de historie gewoon te voelen.
De laatste tank die jij operationeel hebt gezien is waarschijnlijk de Leopard 1a$ (niet-verbeterd) welke nog uit de jaren '60 stamt. Nofi, maar dat vormt je mening enorm. Dat is een echte medium met lichte bepantsering voor mobiliteit, bedoeld om het gevecht in Duitsland tegen de Russen achterwaarts te kunnen voeren.

Ook in moderne asymmetrische operaties (en ja, ik ben meerdere malen in Bosnie, Irak en Afghanistan geweest) is de tank nog steeds zeer waardevol. Kijk maar naar de Deense en Canadese inzet van Leopard 1 en 2 in Helmand en Kandahar en de VS inzet van Abrams in de opmars naar Baghdad. De tegenstanders van de tank (de luchtmacht voorop) roepen al jaren dat de tank dood is, maar elke keer blijkt dat onzin te zijn. De rol van de tank is niet meer zo groot als in de jaren '40 t/m ' 80, maar de rol is wat veranderd. Ik ben pelotonscommandant Leopard 2a5 geweest, maar ook Forward Air Controller en commandant Joint Fire Support Team en ik vrees voor de weerbaarheid van elk leger dat niet in staat is om op te schalen naar het hoogste geweldsspectrum wanneer dat nodig is. En die mening wordt gedeeld door alle infanterie officieren die ik ken.
ZenTex schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:29:
[...]

Ik heb geen enkele leger ervaring, maar mij lijkt hij wel gelijk heeft. Tanks zijn niet per se verouderd, maar hebben geen plaats op het slagveld van tegenwoordig.
Met alle respect ZenTex, maar je mening is gebaseerd op onvolledige informatie en een gebrek aan kennis en ervaring. Ik wil er gerust nog verder op ingaan, maar dat zou toch echt te ver offtopic gaan hier en dus houd ik het hierbij. Als je de discussie wil voortzetten, doen we dat met open vizier in een ander topic. Tot die tijd moet je je misschien realiseren dat de mensen die ermee moeten werken misschien wel weten waar ze over praten... ;)

edit: mijn stanpunt wordt overigens ondersteund door een binnenkort te verschijnen rapport van TNO. Dat is geen staatsgeheim, maar het rapport wordt nog uitgewerkt en gepresenteerd aan onze staf CLAS. Wellicht dat het op korte termijn beschikbaar komt.

[ Voor 22% gewijzigd door Edmin op 28-06-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
psychoclown schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:26:
no offense vipeax maar je mag ook best weten dat je behoorlijk uit de hoogte kan doen als er iemand iets roept die minder dan 800 avg exp/battle haalt.
Ik heb totaal geen problemen met iemand zijn stats. Ik heb juist respect voor de mensen die veel plezier kunnen hebben in de lage tiers en juist overal plezier uit kunnen halen. Dat haalt echter niet weg dat het aantal mensen dat <random tank> overpowered vinden bijna altijd tot die groep horen (net zoals het aantal klachten over bijvoorbeeld de BL-10).

Het feit dat er nu geen tracers zijn is dan wel weer <filtered>, omdat je niet altijd kunt weten waar een schot vandaan kwam en je dus niet daarop kan aanpassen. Nu ik zelf artillery ben gaan spelen, weet ik in 95% van de gevallen bij ieder schot wel waar de artillery zich bevindt, maar met tracers zou het al een stuk makkelijker zijn je aan te passen.

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 28-06-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ik vind kijken naar die statistieken al even weinig betekend als ervan uit gaan wie de grootste heeft :P
Gewoon leuk om te weten of je goed bezig bent geweest de laatste tijd. mar voor de rest idd complete vulling van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

ZenTex schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:29:
(dat ding dat omhoog vliegt en dan verticaal naar de target)
Wikipedia: FGM-148 Javelin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Die ja.
De gloriedagen van tanks zijn gewoon voorbij. OK, ze zijn nog erg waardevol maar ook erg duur en kwetsbaar.
Ach, het blijven oorlogsmachines, gemaakt dom te doden. laten we hopen dat ze niet meer nodig zijn.

Maar het blijft leuk je af en toe te verdiepen in hun geschiedenis en hun grote rol die ze speelden, en een tankspelletje te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Paprika schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:38:
Het feit dat er nu geen tracers zijn is dan wel weer <filtered>, omdat je niet altijd kunt weten waar een schot vandaan kwam en je dus niet daarop kan aanpassen. Nu ik zelf artillery ben gaan spelen, weet ik in 95% van de gevallen bij ieder schot wel waar de artillery zich bevindt, maar met tracers zou het al een stuk makkelijker zijn je aan te passen.
Ik ben wel benieuwd hoe ze nu tracers willen maken die niet makkelijk 'hackbaar' zijn. Je geeft te snel te veel info aan de client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Klopt, zonder enige vorm van anti-cheat is zoiets altijd aan te passen. Ze zeiden dat ze dit snel zouden fixen en misschien hebben ze iets bedacht waardoor het moeilijker zal zijn dan voorheen, maar memory editing zal gewoon altijd een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zooo nou ik heb ook weer wat, net mn Ferdi helemaal geuprade en klaar voor de farm naar de jagdtiger!
maarja kreeg het wilde idee dat ik ook een Tiger1 in mn garage wil hebben gewoon voor de heb en het historische gebeuren erachter dus gisteren een PZ3 gescoord en inmiddels ook al de pz4 geunlocked ga hierna farmen om die vk3601 ipv de vk3001 want heb dan toch liever wat meer vuurkracht en armor dan snelheid en mobiliteit...wat zijn jullie ervaringen met die 2?

daarna Tigertje upgraden en dan zet ik de farm naar de jagdtiger weer voort! was wel lachen wat is die pz3 ongelovelijk snel zeg! mn eerste potje gelijk 2 TD's en 2 arty's uitgeschakeld! heerlijk om midden in het kamp achter een werkende arty te parkeren,hem in de rug te knallen en vervolgens dekking te zoeken erachter! maar hij is best snel voo een medium tank :S hou gewoon de lightjes makkelijk bij das niet normaal toch? maar ben benieuwd wat jullie denken : VK3601 of VK3001?? en waarom natuurlijk!
ZenTex schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:45:
Die ja.
De gloriedagen van tanks zijn gewoon voorbij. OK, ze zijn nog erg waardevol maar ook erg duur en kwetsbaar.
Ach, het blijven oorlogsmachines, gemaakt dom te doden. laten we hopen dat ze niet meer nodig zijn.

Maar het blijft leuk je af en toe te verdiepen in hun geschiedenis en hun grote rol die ze speelden, en een tankspelletje te spelen.
Klopt Tanks waren oorspronkelijk bedoeld om versterkte stellingen van vijandelijke infanterie(inclusief de infanterie) op te ruimen en tergelijkertijd inmume te zijn voor vijandelijk KKW vuur, daarna kwamen er zogenaamde Blikopeners en tankjagers om dat voordeel weg te nemen..tegenwordig zullen de meeste conflicten in verstedelijk gebied plaatsvinden en daar is de tank op zn zwakst (kijk maar naar stalingrad) van buitenaf kan je nog prima vuursteun geven maar inmiddels zijn ook daar al andere middelen voor en tja zon javelin is goedkoper dan een M1a2 tank en je schiet hem er makkelijk mee aan gort dus monteer een javelin of tow of een vergelijkbaar systeem op een terein/pantser wagen en je kan de eventuele dreiging van een vijandelijke tank zo teniet doen (en dan heb je het nog niet eens over luchtsteun die maakt het nog makkelijker) en voor de primaire taak vd tank hebbie tegenwordig een groot scala aan raketten,arty en Rpv's uitgerust met die raketten :P

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Paprika schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:38:
Nu ik zelf artillery ben gaan spelen, weet ik in 95% van de gevallen bij ieder schot wel waar de artillery zich bevindt, maar met tracers zou het al een stuk makkelijker zijn je aan te passen.
Zonder tracers? Onzin. Je damage indicator licht op in de richting waar de shell valt, dus dat kan vanaf overal zijn. Je kan nooit weten waarvandaan hij schiet. Nouja, je kan een paar richtingen elimineren, maar in veel gevallen is dat niet genoeg. Dus als je in Sand River bij de oostelijke heuvel wordt geraakt weet jij of arty voor of achter de basis staat? Zonder tracers kan je dat gewoon niet zien. Op Komarin weet je ook niet of je van oost of west wordt geschoten.

Ik weet vaak niet eens zeker of het arty is dat me raakt of een BL-10.
Hydra schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:48:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe ze nu tracers willen maken die niet makkelijk 'hackbaar' zijn. Je geeft te snel te veel info aan de client.
Tracer pad iets later laten beginnen (en dus de info die je doorstuurt, het begin punt, is een shell in de lucht) Dan om te zorgen dat je die niet terug kan rekenen beeldt je niet de exacte tracer af, maar met wat random noise. Dat scheelt al snel meters op de grond, en effectief counteren is er dan niet meer bij.

[ Voor 29% gewijzigd door Zoijar op 28-06-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Edmin schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:38:
[...]

En die mening wordt gedeeld door alle infanterie officieren die ik ken.
En door weinig luchtmachtofficieren wss ;)

Ik zeg niet dat tanks hun werk niet doen waarvoor, zoals je zelf zegt, ze vandaag gemaakt zijn. Hun rol is gewijzigd en infanterie heeft er ongelofelijk veel steun van. Allemaal waar.
ik zeg neit dat de tank dood is, maar hij is wel stervend (net als bemande fighters trouwens..., ik ben ook geen luchtmacht fanboy :P) Hij verdwijnt op de achtergrond in een bijrolletje, ter ondersteuning van.
Ik zeg gewoon, het geluid van een predator (niet dat België die heeft) die boven een stad vliegt boezemt meer angst in bij "tze bad guyz" dan een companie infanterie en 1 à 2 tanks.

En ja België rijdt nog met de Leopard 1, ja die dingen zijn antiek; En ja we hebben geen geld voor iets beter. we kopen dan ook dingen op wielen tegenwoordig :(
We hebben wel gekozen voor een ontwikkeling van een peacekeeping force, geen peace enforcing.
Maar ik zat niet op het veld en heb dus nooit in Irak gezeten. Ik zat in Evere en Brussel, dat maakt dat ik mijn mening heb en jij de jouwe. Ik respecteer de jouwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Op Komarin zit ik in het midden waar artillery me nooit kan raken. je opmerking van Sand River snap ik eigenlijk ook niet, want als je jezelf schuin op de zandbunker zet aan de oostkant, kunnen ze je nooit raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:50:

was wel lachen wat is die pz3 ongelovelijk snel zeg! mn eerste potje gelijk 2 TD's en 2 arty's uitgeschakeld! heerlijk om midden in het kamp achter een werkende arty te parkeren,hem in de rug te knallen en vervolgens dekking te zoeken erachter! maar hij is best snel voo een medium tank :S hou gewoon de lightjes makkelijk bij das niet normaal toch?
Ben precies hetzelfde aan het doen. Maar wat is die tank slap zeg. het is me nog niet gelukt om te flanken en word altijd ge1shot. Word ook altijd ingedeeld bij de hoge tiers en ben steevast de laagste. Ook nog geen enkele battle gewonnen denk ik al zou je denken dat zo'n tankje weinig invloedd heeft in de battle.
OK, scouts zijn waardevol, maar dan zou ik toch af en toe een schot moeten kunnen inkasseren, en dat kan niet met dit tankje.

[ Voor 34% gewijzigd door ZenTex op 28-06-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
maar ben benieuwd wat jullie denken : VK3601 of VK3001?? en waarom natuurlijk!
3001 als je die ook wilt kunnen gebruiken om de lage tiers te skippen wanneer je de medium route van de Germans neemt. In alle andere gevallen zou ik voor de 3601 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Paprika schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:54:
Op Komarin zit ik in het midden waar artillery me nooit kan raken. je opmerking van Sand River snap ik eigenlijk ook niet, want als je jezelf schuin op de zandbunker zet aan de oostkant, kunnen ze je nooit raken.
Ja, jij kan nooit geraakt worden. Je rijdt er ook nooit heen, en je komt ook nooit uit cover om te schieten, of rijdt iets te ver door, of staat toch naar de verkeerde kant opgesteld... Dus je blijft de hele battle op die bunker staan? Overdrijven is ook een vak :) Je kan op komarin niet zo zitten dat arty je nooit kan raken; dat ligt eraan aan welke kant ze staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Overigens heb ik besloten toch maar de 122mm D5-2-T (oid) te researchen voor mijn KV-3. Reden is dat ik voor de IS toch een betere gun moet hebben (de 85mm zou een stap achteruit zijn t.o.v. mijn 107mm ZiS6) en de 122mm moet je researchen om van de IS naar de IS-3 te kunnen. Twee vliegen in een klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Yup. De D2-5-T, voorloper van de D 25-T. Identieke guns behalve de RoF, die is 1 seconde sneller op de IS gun.
Die gun deelt rake klappen uit, maar je moet gebruikmaken van de mobiliteit van de IS om de meeste heavies te kunnen penetreren door de redelijk lage pen van die gun (175).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Zoijar schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:58:
[...]
Je rijdt er ook nooit heen
Tenzij ze de meest waanzinnige blind fire bij de start doen (note: die objecten die het midden blokkeren voor kleinere tanks zie je als artillery niet kapot gaan) zal ik daardoor nooit geraakt worden nee (volgens mij zijn ze nog niet eens loaded eer ik in mijn positie ben).
[...]
en je komt ook nooit uit cover om te schieten
Ik schiet alleen langs de kant van de "flag" van de tegenstander. Dit betekend dus altijd de andere kant dan waar de forest is met artillery.
[...] of rijdt iets te ver door, of staat toch naar de verkeerde kant opgesteld...
Dat zou me dus echt niet gebeuren nee.
[...]Dus je blijft de hele battle op die bunker staan?
Klopt, ik heb op dat moment een ideale sniper positie waarbij ik als hoofd rol spotten heb voor artillery/teammates of het beschieten van tanks die zich aan de helft van de map bevinden waar ik artillery cover heb.
[...]Overdrijven is ook een vak :) Je kan op komarin niet zo zitten dat arty je nooit kan raken; dat ligt eraan aan welke kant ze staan.
http://puu.sh/2UBK
De rode gebieden zijn artillery gebieden die ik dus als enige hoef te vermijden. De groene gebieden kan ik dus allemaal gewoon zelf beschieten.
Zo gauw ik zelf het midden vrij heb gemaakt (met eventueel door hulp van artillery van mijn team), kan ik in principe overal bewegen zonder gespot te worden. Meestal pak ik dan het gebouw aan de kant van de tegenstander waardoor mijn dekking ongeveer 80% van de map is. Dan is het even wachten tot de flanks ook opschuiven en kunnen we de laatste restjes uit de forest een bezoekje brengen.

Ik kon geen grote map vinden met de gebouwen erop, vandaar de witte vakjes, dat moeten dus gewoon de gebouwen voorstellen.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/2UC8

[ Voor 14% gewijzigd door Paprika op 28-06-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ZenTex schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:09:
Yup. De D2-5-T, voorloper van de D 25-T. Identieke guns behalve de RoF, die is 1 seconde sneller op de IS gun.
Die gun deelt rake klappen uit, maar je moet gebruikmaken van de mobiliteit van de IS om de meeste heavies te kunnen penetreren door de redelijk lage pen van die gun (175).
Ik twijfelde enorm om hem nu al te researchen, omdat ik op 15K XP sta met mijn KV-3 en daarmee hoef ik nog maar 26K voor de IS. En ten opzichte van de 107mm ZiS6 is de pen maar net iets hoger en de damage ongeveer 25% hoger, maar de RoF 40% lager. DPS zou ongeveer gelijkwaardig uitvallen dan, al zal het in de praktijk wel voordeel opleveren om de D2-5-T tegen hogere tiers in te zetten. En de IS met stock gun lijkt me een lachertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Paprika schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:11:
Tenzij ze de meest waanzinnige blind fire bij de start doen (note: die objecten die het midden blokkeren voor kleinere tanks zie je als artillery niet kapot gaan) zal ik daardoor nooit geraakt worden nee (volgens mij zijn ze nog niet eens loaded eer ik in mijn positie ben).
Na het begin dan, als je naar een andere positie gaat, of als je aanvalt, of als je flank overspoelt wordt en je moet terug.
Ik schiet alleen langs de kant van de "flag" van de tegenstander. Dit betekend dus altijd de andere kant dan waar de forest is met artillery.
Arty kan ook aan de andere kant staan, aan die flag kant zeg maar.
Klopt, ik heb op dat moment een ideale sniper positie waarbij ik als hoofd rol spotten heb voor artillery/teammates of het beschieten van tanks die zich aan de helft van de map bevinden waar ik artillery cover heb.
Je kan niks raken van daar, dus er valt weinig te snipen. Je staat dus eigenlijk alleen maar te wachten tot er iemand zo dom is over de heuvel te komen. Je spot ook niet bijzonder veel daar, alleen wat vlak bij de heuvel ook staat te wachten.
http://puu.sh/2UBK
De rode gebieden zijn artillery gebieden die ik dus als enige hoef te vermijden. De groene gebieden kan ik dus allemaal gewoon zelf beschieten.
Je mist hier dus het hele stuk met arty in het westen.
Zo gauw ik zelf het midden vrij heb gemaakt (met eventueel door hulp van artillery van mijn team), kan ik in
Huh, je schoot toch alleen op het flag gebied? Je kan niet in het midden scieten, want dn moet je uit cover komen en kan arty je raken.
principe overal bewegen zonder gespot te worden. Meestal pak ik dan het gebouw aan de kant van de
In principe niet is ook hoe ik meestal dood ga ja :)
tegenstander waardoor mijn dekking ongeveer 80% van de map is. Dan is het even wachten tot de flanks ook opschuiven en kunnen we de laatste restjes uit de forest een bezoekje brengen.
Ja, of vallen...

Ik vind het een beetje een camper strategie eerlijk gezegd. Of je wordt wel eens geraakt en gekilled door arty, of je camped flink.

Oh, we hebben het geloof ik over de andere kant van de map trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Edmin schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:20:
[...]

Ik twijfelde enorm om hem nu al te researchen, omdat ik op 15K XP sta met mijn KV-3 en daarmee hoef ik nog maar 26K voor de IS. En ten opzichte van de 107mm ZiS6 is de pen maar net iets hoger en de damage ongeveer 25% hoger, maar de RoF 40% lager. DPS zou ongeveer gelijkwaardig uitvallen dan, al zal het in de praktijk wel voordeel opleveren om de D2-5-T tegen hogere tiers in te zetten. En de IS met stock gun lijkt me een lachertje.
IS met stock gun is inderdaad niet leuk om mee te spelen. Verder is die D2-5-T erg inaccuraat als je een duitse gun gewend bent, dus moet je anders spelen met een IS vs Tiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Zoijar schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:25:
[...]
Na het begin dan, als je naar een andere positie gaat, of als je aanvalt, of als je flank overspoelt wordt en je moet terug.
Als een flank overspoelt wordt zijn ze dus de brug al voorbij zonder dat ook maar iemand van ons team ze gezien heeft. Ik denk niet dat het veel uitmaakt wat ik dan doe..... De basis van team 1 kan ik zelf raken, dus daar maak ik me niet druk om en bij de basis van team 2 kan ik nog net voor de brug schieten, dus ze moeten dan al de brug over terwijl ik ze track en ze dus een artillery festival krijgen.
[...]
Arty kan ook aan de andere kant staan, aan die flag kant zeg maar.
Als ik in positie 1 spawn, is die hele kant achter mij waardoor het sowieso makkelijk is en ik vanzelf altijd arty dekking behoud. In het geval van spawn II zal ik altijd tegen 1 medium zeggen dat hij even naar het heuveltje bij de flag van team 1 moet gaan en kiekeboe doen. Als ie dan niets oplicht zijn er maar 2 opties: 1 de arty zit gewoon in forest of 2: hij zit in het kuiltje in die hoek, maar daarvoor laat ik artillery 1 blind fire doen.
[...]
Je kan niks raken van daar, dus er valt weinig te snipen. Je staat dus eigenlijk alleen maar te wachten tot er iemand zo dom is over de heuvel te komen. Je spot ook niet bijzonder veel daar, alleen wat vlak bij de heuvel ook staat te wachten.
Ik kan het hele stuk tussen de heuvel en hun forest gewoon spotten en raken. Mocht iemand achter een gebouw zitten daar is het de rol van artillery hun te killen, no? Spotten is dan al genoeg.... Play with the arty, not against it.
[...]
Je mist hier dus het hele stuk met arty in het westen.
Zie het stukje met de medium.
Huh, je schoot toch alleen op het flag gebied? Je kan niet in het midden scieten, want dn moet je uit cover komen en kan arty je raken.
Kijk naar het plaatje, de tanks in het midden zijn geheel in het open voor mij met arty cover. Tanks die zich aan de andere kant bevinden zijn in het geheel open gesteld aan onze artillery.
[...]
In principe niet is ook hoe ik meestal dood ga ja :)
Dan is niet iedereen dood en ben je het zelf schuld?
Zie stukje bovenaan, als een flank valt dan is er iets (op deze map) wel extreem erg mis gegaan.
[...]
Ik vind het een beetje een camper strategie eerlijk gezegd. Of je wordt wel eens geraakt en gekilled door arty, of je camped flink.
Ik zit het meest voorin van het hele team, spot enemy tanks die iedereen van bijna alle punten in de map kan beschieten, geef arty hun targets en zorg ervoor dat we de map winnen. Als dat campen is, dan ben ik inderdaad heel goed in camperen op die map. Ik speel op non-city maps inderdaad geen World of Rambo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Paprika schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:35:
Ik zit het meest voorin van het hele team, spot enemy tanks die iedereen van bijna alle punten in de map kan beschieten, geef arty hun targets en zorg ervoor dat we de map winnen. Als dat campen is, dan ben ik inderdaad heel goed in camperen op die map. Ik speel op non-city maps inderdaad geen World of Rambo.
Je hebt meer kills dan spots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Paprika schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:35:
Als ik in positie 1 spawn, is die hele kant achter mij waardoor het sowieso makkelijk is en ik vanzelf altijd arty dekking behoud. In het geval van spawn II zal ik altijd tegen 1 medium zeggen dat hij even naar het heuveltje bij de flag van team 1 moet gaan en kiekeboe doen. Als ie dan niets oplicht zijn er maar 2 opties: 1 de arty zit gewoon in forest of 2: hij zit in het kuiltje in die hoek, maar daarvoor laat ik artillery 1 blind fire doen.
In random battles? Ja hoor. Dan vertel je even een medium te spotten, die ziet dan uiteraard meteen alles, en anders vertel je even een arty waar hij precies op 1 tank lengte blind moet vuren. En dat allemaal zonder dat er iemand roept "stfu n00b, I'll do what I want!" of dat je halve team als langs de andere kant is gerushed en je in je eentje op dat eiland staat.

Volgens mij ben je door de clan battles de realiteit van random battles een beetje verloren.
Zie stukje bovenaan, als een flank valt dan is er iets (op deze map) wel extreem erg mis gegaan.
Zie stukje boven. Dat gebeurt nooooit natuurlijk dat er flank valt :)
Naar een plek gaan waar je niet geraakt kan worden, niet meer bewegen, en dan wachten tot er iemand langs komt om die te killen. Campen heet dat ;) Een erg winnende tactiek in WoT, dat klopt helaas. Als iedereen dat doet gebeurt er dus niks en is het een draw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
User.tmp schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:39:
[...]
Je hebt meer kills dan spots?
Op die map? Nee.
Edit: volgens mijn cache spot ik op die map gemiddeld 4 tanks.
Zoijar schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:45:
[...]

In random battles? Ja hoor. Dan vertel je even een medium te spotten, die ziet dan uiteraard meteen alles, en anders vertel je even een arty waar hij precies op 1 tank lengte blind moet vuren. En dat allemaal zonder dat er iemand roept "stfu n00b, I'll do what I want!" of dat je halve team als langs de andere kant is gerushed en je in je eentje op dat eiland staat.
Amerikanen zijn best slim en luisteren graag eigenlijk. Krijg dan ook veel bedankjes. Mede reden waarom ik de Europese server zo erg haat. Te veel native language speakers en zeurkousen.
[...]
Volgens mij ben je door de clan battles de realiteit van random battles een beetje verloren.
Clanbattles speel ik zelf artillery. Daar heb ik geen heavy tank rol, altans zelden.
Zie stukje boven. Dat gebeurt nooooit natuurlijk dat er flank valt :)
Het vallen van een flank betekend dat ze over onze brug heen zijn aan onze kant en ze dus meer dan 30 seconden lang door mij gespot zijn en door zowel mij als teammates niet beschoten, dan is het nooit te redden ja en zie ik het probleem niet.

Naar een plek gaan waar je niet geraakt kan worden, niet meer bewegen, en dan wachten tot er iemand langs komt om die te killen. Campen heet dat ;) Een erg winnende tactiek in WoT, dat klopt helaas. Als iedereen dat doet gebeurt er dus niks en is het een draw.
Ik ga naar het midden en beweeg daar in het gebied waar ik hun tanks kan raken en hun tanks mij ook, echter hun artillery niet. De rest kunnen mijn artillery of de mensen achter mij makkelijk raken, doordat ze voor hun open staan.

Als zij dat ook doen winnen we sowieso. Dat betekend dat ik tegen mijn artillery kan zeggen dat ie naar D3 gaat en de enemies in het midden aan flarden kan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Paprika schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:54:
Amerikanen zijn best slim en luisteren graag eigenlijk. Krijg dan ook veel bedankjes. Mede reden waarom ik de Europese server zo erg haat. Te veel native language speakers en zeurkousen.
Blijkbaar is er een enorm verschil tussen de servers dan. Kan het me moeilijk voorstellen als ik denk aan de gemiddelde amerikaanse gamer, maar goed...

Nu speel je weer voornamelijk arty in clan battles? En vorige week had je nog geen arty; ging je in 3 dagen naar een 261 ofzo.

Over dat campen, je had het eerst over Sand River op die heuvelrug. Daar kan je alleen gaan staan en wachten.

We hebben het ook steeds over andere maps en delen daarvan. Maakt discussie een beetje zinloos. Erg verwarrend.
Als zij dat ook doen winnen we sowieso. Dat betekend dat ik tegen mijn artillery kan zeggen dat ie naar D3 gaat en de enemies in het midden aan flarden kan schieten.
Nee, als je tegenstander hetzelfde doet als je eigen team dan win je niet sowieso. Hun arty kan dan ook naar het midden om jou aan flarden te schieten. Je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 09:17
Houd het aub ontopic en nuttig.

[ Voor 77% gewijzigd door psychoclown op 28-06-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Paprika schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:54:
[...]

Op die map? Nee.
Edit: volgens mijn cache spot ik op die map gemiddeld 4 tanks.

[...]

Ik had het over je overall stats. ;)

En over de US server hoor ik andere verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Houd het aub ontopic en nuttig.

[ Voor 86% gewijzigd door psychoclown op 28-06-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Zoijar schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:03:
[...]
Nu speel je weer voornamelijk arty in clan battles? En vorige week had je nog geen arty; ging je in 3 dagen naar een 261 ofzo.
Klopt :). We zijn pas in gebieden met deze map gaan spelen sinds 4 dagen terug. Heb wel in alle 7 arty gepseeld.
[...]
Over dat campen, je had het eerst over Sand River op die heuvelrug. Daar kan je alleen gaan staan en wachten.
Daarom moeten de heavies ook over het zuiden gaan, waarbij ze bijna over de gehele route arty dekking hebben. Vanuit het zuiden kun je zelfs in de andere basis komen zonder ook maar geraakt te kunnen worden door artillery. Noorden heeft wel een open stuk als je kort bij de basis van het andere team komt.
[...]
We hebben het ook steeds over andere maps en delen daarvan. Maakt discussie een beetje zinloos. Erg verwarrend.
Mmm, dat is wel <filtered>. Je discussieert tenminste met argumenten. :)
[...]
Nee, als je tegenstander hetzelfde doet als je eigen team dan win je niet sowieso. Hun arty kan dan ook naar het midden om jou aan flarden te schieten. Je kan niet alles hebben.
Dat is inderdaad balen, maar volgens mij heb ik dat nog niet vaak zien gebeuren in alle eerlijkheid.
Jeebeekje schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:04:
* Zoekt refill voor zijn popcorn en gaat er weer lekker voor zitten*

Gaat lekker hier, zal de warmte wel zijn
Ik zie het probleem niet, Zoijar beargumenteerd en betoogd. Dan is het toch zinvol?

---

Geen last van artillery hebben betekend overigens niet dat ze me NOOIT kunnen raken en dat ik bij 3 enemy arties maar 12 tegenstanders heb. Zoals ik al zei, bij Sand River heeft de zuid kant op het einde een voordeel. Echter zijn er ook dan nog veel trucjes om niet of hoogstens door een splash geraakt te worden. Zo heeft willekeurige bewegingen zoals even kort achteruit gaan, of heel random een bocht maken mijn tank al vele malen gered op de enkele maps waar je nu eenmaal een kort open gebied hebt. Het punt is dat als ik DAN geraakt word, ik die gok nam en mezelf openstelde. Dat er soms een stuk is waar je gewoon door moet zetten en je wel open bent tot artillery vuur vind ik nou juist het enige "spannende" aan een potje. Wat dus betekend dat artillery zeker niet overpowered is, de matchmaker daarin tegen wel (meer dan 3 is inderdaad bleh).

El Halluf heb ik dan wel weer een leuke ervaring met een KV. Hij had die toilet turret en kwam naast mij staan waardoor hij boven de rots uitstak (ik zal ertegen aan). De artillery schiet op zijn turret en ik ging dood door de splash. :+

Daarbij zouden spelers van medium tanks misschien wel blij moeten zijn met artillery (ik heb sinds de release nog geen medium lijn gestart, maar in de beta had ik ze wel allemaal). Als er artillery is zijn de meeste heavies nogal voorzichtig met heuvels en bergjes. Ze zijn daar immers zeer traag en als ze gespot worden, zijn ze arty voer. Een medium is daar nog best behendig genoeg. Bij potjes zonder artillery krijg je dan op de kleine heuvels te veel tanks en is een medium een stuk minder leuk (mijn mening!).

[ Voor 36% gewijzigd door Paprika op 28-06-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Paprika schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:08:
Klopt :). We zijn pas in gebieden met deze map gaan spelen sinds 4 dagen terug. Heb wel in alle 7 arty gepseeld.
Oh, je bedoelt CW per map; ik dacht CW in het algemeen.
Mmm, dat is wel <filtered>. Je discussieert tenminste met argumenten. :)
In tekst het over maps hebben is niet ideaal... Naar het zuiden gaan is heel iets anders als je in het zuiden begint of het noorden ;)
Dat is inderdaad balen, maar volgens mij heb ik dat nog niet vaak zien gebeuren in alle eerlijkheid.

[...]

Ik zie het probleem niet, Zoijar beargumenteerd en betoogd. Dan is het toch zinvol?

---

Geen last van artillery hebben betekend overigens niet dat ze me NOOIT kunnen raken hè. Zoals ik al zei, bij Sand River heeft de zuid kant op het einde een voordeel. Echter zijn er ook dan nog veel trucjes om niet of hoogstens door een splash geraakt te worden.

El Halluf heb ik dan wel weer een leuke ervaring met een KV. Hij had die toilet turret en kwam naast mij staan waardoor hij boven de rots uitstak (ik zal ertegen aan). De artillery schiet op zijn turret en ik ging dood door de splash. :+
Ik ben het op zich wel met je eens; ik vind arty ook niet extreem OP. Maar ik snap ook wel dat mensen er dood aan gaan. Sterker nog, ik ga er zelf ook regelmatig aan dood. Dat is dan wel een bewust genomen risico, dat is waar. Als ik achter die heuvel sta, en er gebeurt 5 minuten niks, dan ga ik aanvallen. Dan weet je dat je kapot geschoten kan worden. Misschien niet de beste tactiek, maar voor mij het leukste.

En ik geloof niet zo in dat gecoordineer in random battles. Medium doe even dit, arty verplaats je daar en doe dat... nee, dat lukt in mijn random games niet hoor. Als er een hele flank open ligt, je pingt drie keer en zegt het in de chat, dan gebeurt er nog niks. Als ik zeg, arty ik ga door de valley, ga hier staan en schiet naar het noorden met twee ping, dan gaan ze er totaal niet op in. Soms eens iemand, dan heb je een Pz IV mee met mazzel... :P

Ja, dat op turrets schieten doe ik ook soms. Je kan ook soms er iets overheen schieten, als de lijn rood blijft op de tank zelf zeg maar, en dan raak je met een beetje mazzel alsnog z'n turret. Had op die manier een Maus achter een rots laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:12
Sandriver is dan ook een zeer oneerlijke map. De basis in het zuiden kan bijna overal op de map raken met arty terwijl het team in het noorden die luxe niet heeft. Ik ben ook zeer benieuwd hoe jullie die map spelen als je in het noorden begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Rutger Mulder schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:20:
Sandriver is dan ook een zeer oneerlijke map. De basis in het zuiden kan bijna overal op de map raken met arty terwijl het team in het noorden die luxe niet heeft. Ik ben ook zeer benieuwd hoe jullie die map spelen als je in het noorden begint.
Ik dek meestal de andere kant van de heuvel in het oosten. Daar kan arty je niet raken. Beetje spotten en schieten om dat "hoekje" van de heuvel. Moet je wel uitkijken want als je iets te ver gaat kan arty je raken. Als het dan redelijk leeg is push ik door naar de heuvel die er 90 graden op staat. Als je daar goed staat kan arty je meestal ook niet raken (en de TDs in hun basis ook niet). Dan door pushen naar de huisjes onder hun basis. Spot je alle TDs enzo. Dan kan je vanaf daar richting hun basis over dat kleine weggetje, en dan rechts de heuvel op (niet recht in arty rijden...) Dan is het meestal wel klaar.

Maar wat vaak gebeurt is dat er niemand mee dooraanvalt. Dan blijft het vast staan op de voet van de heuvel en wordt je langzaam kapot geschoten. Je moet wel blijven pushen. Althans, dat is mijn speelstijl.

Het nare zonder tracers is dat ik vroeger keek wanneer arty schoot, en dan snel naar mijn nieuwe positie ging. Dat kan nu helaas niet.

Oh wat stom, de map is 90 graden gedraaid in mijn hoofd :P Waar ik zeg oost/west bedoel ik noord/zuid

Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://zoijar.homelinux.org/pub/sandriver.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Zoijar op 28-06-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
zooo nou ik heb ook weer wat, net mn Ferdi helemaal geuprade en klaar voor de farm naar de jagdtiger!
maarja kreeg het wilde idee dat ik ook een Tiger1 in mn garage wil hebben gewoon voor de heb en het historische gebeuren erachter dus gisteren een PZ3 gescoord en inmiddels ook al de pz4 geunlocked ga hierna farmen om die vk3601 ipv de vk3001 want heb dan toch liever wat meer vuurkracht en armor dan snelheid en mobiliteit...wat zijn jullie ervaringen met die 2?
De 3601 zonder twijfel, op dit moment nog geclassificeerd als medium maar terecht dat het een heavy wordt.
Goede firepower en prima armor, wat mij betreft de beste tier 6 (medium) op het moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Rutger Mulder schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:20:
In public battles ga ik altijd via het zuiden, mede omdat ik alle arty spots goed ken.

Als je clanbattles bedoelt:
http://puu.sh/2UHE (even grof getekend)

Vreselijke map voor competitief gameplay. Meestal hebben we daar maar 3 arties. 2 gaan naar boven toe (in die hoek in het noorden heb je een gat achter de duinen waar ze eigenlijk alleen gespot kunnen worden als het andere team de hele map al in bezit heeft) en de andere aan de andere kant van die grote rots die je zicht belemmert. Het noorden houden wij alleen maar "vast", we rushen er dus niet (althans, later in het potje wel, maar in het begin is het zuiden onze "hoofd push").

Samen kunnen de arties eigenlijk alles in het zuiden raken behalve dat licht groene en het donker groene is waar wij in principe veilig behoren te zijn van artillery.

We hebben 2 mediums die snel in kuil gaan zitten buiten het bereik van hun arty en een medium + heavy die door de town achter hun moeten komen. Zo gauw de tegenstander op die 4 begint te focussen, vlucht de rest na de andere groene holtes. Daarna is het dan van kuil naar kuil tot we in hun basis zijn.

Soms hebben we potjes waarbij 1 van de mediums van het zuiden naar het noorden gaat en dan binnendoor naar hun basis gaat om arty te spotten. Dit ligt eraan hoe het andere team zichzelf heeft gepositioneerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 28-06-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Paprika schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:32:
[...]

In public battles ga ik altijd via het zuiden, mede omdat ik alle arty spots goed ken.

Als je clanbattles bedoelt:
http://puu.sh/2UHE (even grof getekend)

Vreselijke map voor competitief gameplay. Meestal hebben we daar maar 3 arties. 2 gaan naar boven toe (in die hoek in het noorden heb je een gat achter de duinen waar ze eigenlijk alleen gespot kunnen worden als het andere team de hele map al in bezit heeft) en de andere aan de andere kant van die grote rots die je zicht belemmert. Het noorden houden wij alleen maar "vast", we rushen er dus niet (althans, later in het potje wel, maar in het begin is het zuiden onze "hoofd push").

Samen kunnen de arties eigenlijk alles in het zuiden raken behalve dat licht groene en het donker groene is waar wij in principe veilig behoren te zijn van artillery.

We hebben 2 mediums die snel in kuil gaan zitten buiten het bereik van hun arty en een medium + heavy die door de town achter hun moeten komen. Zo gauw de tegenstander op die 4 begint te focussen, vlucht de rest na de andere groene holtes. Daarna is het dan van kuil naar kuil tot we in hun basis zijn.

Soms hebben we potjes waarbij 1 van de mediums van het zuiden naar het noorden gaat en dan binnendoor naar hun basis gaat om arty te spotten. Dit ligt eraan hoe het andere team zichzelf heeft gepositioneerd.
Ja ik bedoelde meer voor clan battles, bedankt voor je uitleg.

Mijn clan gebruikt o.a. dezelfde arty spots, die in het noorden zijn ook erg goed. We hebben de map al vaak gespeeld en kennen alle 'safe spots', maar vanuit het zuiden is het gewoon zo veel makkelijker. Als de vijand een sterke push via het zuiden doet zitten ze compleet veilig voor arty in dat licht groene stuk terwijl je eigen heavies etc wel gespot worden en door de enemy arty gesloopt worden. Die twee mediums in dat kuiltje moeten dan wel erg hun best doen om de vijand te stoppen/killen. En tanks in dat dorpje worden vaak onder vuur genomen door TD/tanks vanuit enemy base en arty. Idd erg slechte map voor competitive play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Gelukkig is het alleen maar Afrika met die maps en daar komen we niet zo vaak :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Zoijar schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:19:
Ik ben het op zich wel met je eens; ik vind arty ook niet extreem OP. Maar ik snap ook wel dat mensen er dood aan gaan.
Het grootste probleem dat ik heb met arty is dat ze je bij een kleine fout al gelijk dood kunnen schieten terwijl alle andere tanks in het veld (tot 2 tiers hoger) je hooguit 40/50% kunnen raken. Daardoor loopt het spel regelmatig vast omdat als iemand dat voor zijn neus ziet gebeuren ze gaan campen en niet meer durven te bewegen. En dat is gewoon saai :) Als ze nu eens de damage van die arties wat verlagen en de rof wat verhogen en daarna hun aantal per battle limiteren zou het al een stuk beter zijn.

Verder kun je zelf aan arties vaak helemaal niets doen en moet je maar hopen dat er in je team een goede medium zit die ze neerschiet. Zo niet heb je gewoon pech en moet je in dekking blijven.

[ Voor 11% gewijzigd door redwing op 28-06-2011 18:25 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ik blijf ervoor om de range te verlagen, zodat arties niet het hele veld kunnen bestrijken maar zich moten beperken tot een bepaalde flank ofzo. En dus ook wat kwetsbaarder is tegen flanking.
Nu zijn de arties steevast als laatste over en kunnen de hele battle zich ongestoord focussen op schieten.
Vandaar ook dat als iemand gespot word hij gelijk de shells van alle arties in het vijandelijke team om de oren krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
ja maar dat is arty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Tracers snel terug en limiteren per game zou de oplossing zijn als je het mij vraagt en dan ben ik helemaal tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
psychoclown schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:47:
Tracers snel terug en limiteren per game zou de oplossing zijn als je het mij vraagt en dan ben ik helemaal tevreden :)
Ik denk dat tracers inbouwen zonder dat er hacks onstaan best lastig gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Hydra schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:44:
Ik denk dat tracers inbouwen zonder dat er hacks onstaan best lastig gaat zijn.
Wat ik eerder alsposste werkt volgens mij prima.

Tracer pad iets later laten beginnen (en dus de info die je doorstuurt, het begin punt, is een shell in de lucht) Dan om te zorgen dat je die niet terug kan rekenen beeldt je niet de exacte tracer af, maar met wat random noise. Dat scheelt al snel meters op de grond, en effectief counteren is er dan niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 15:14
Vraagje ... kan ik ook trouwen met mijn Ferdinand ? wat een heerlijke TD is dat zeg .. wel met die tier X gun dan he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Aaargh! Op mines, omsingeld door 3 heavies en een TD, achter me 2 heavies die NIKS doen! Later een gespectate. Die bewees dat een T-32 hebben geen garantie is voor enigzins weten wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Zoijar schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:03:
[...]

Wat ik eerder alsposste werkt volgens mij prima.

Als je niet meer kan counteren, wat is dan het nut van die tracers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

User.tmp schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:10:
Als je niet meer kan counteren, wat is dan het nut van die tracers?
Zien wanneer en waarvandaan ze schieten.

Counter boeit toch niet echt. Het is leuk, maar een beetje goede arty speler wordt zelden gecountered.

[ Voor 19% gewijzigd door Zoijar op 28-06-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Zoijar schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:10:
[...]

Zien wanneer en waarvandaan ze schieten.

Counter boeit toch niet echt. Het is leuk, maar een beetje goede arty speler wordt zelden gecountered.
Ja en dan? Wachten tot ze nog een keer schieten?

Voor counterarty heb je geen ene kloten aan tracers die niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

User.tmp schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:14:
Ja en dan? Wachten tot ze nog een keer schieten?

Voor counterarty heb je geen ene kloten aan tracers die niet kloppen.
Met oude tracers heb je ook geen volledige info, want ze rijden toch steeds weg. Althans, dat zouden ze wel moeten doen.

Als heavy zie ik graag weer tracers. Zien wanneer en van waar ze schieten is hardstikke handig.

Maar oude tracers vond ik ook best... dan maar een paar hackers. Vind het ook stom dat ze ze ineens af hebben gezet. Belachelijk eigenlijk aangezien ze al een half jaar van het "probleem" op de hoogte waren. Maar nu hadden ze ineens "bewijs" dat het veel gebruitk werd... uhmmm, ban die mensen dan? Kortom, bs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Hydra schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:00:
Aaargh! Op mines, omsingeld door 3 heavies en een TD, achter me 2 heavies die NIKS doen! Later een gespectate. Die bewees dat een T-32 hebben geen garantie is voor enigzins weten wat je doet.
Veel spelen en je komt ook in hoge tiers, hoeveel idioten er wel niet in IS-4's rijden is echt ongelooflijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Tracers zijn wel handig, helemaal als een TD je zit te beschieten vanuit een bosje die je niet ziet. Maar nu zonder went het ook wel. In het echt zie je ook geen tracers. Wil je die arty killen zorg dan maar dat je een goede spotter/scout hebt oid. Laat ze daar bij WG eens wat aan doen, de light tanks en het spotting systeem.

@vipeax
Heb je die maps zelf getekend of is dat iets van je clan?
Ben wel benieuwd naar de rest van de maps als je meer hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Zelf. Voor strategieën hebben we een programma waarbij je kunt connecten naar een sessie en met z'n allen kan tekenen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:48

rapture

Zelfs daar netwerken?

Mijn ISU deed 60% van een IS eraf, vol gas achteruit, hij schoot en mist omdat ik nu een halve meter hoger staat. Shell ontwijken door achteruit te rollen op een helling en ik schopte hem de dood in.

[ Voor 7% gewijzigd door rapture op 28-06-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

psychoclown schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:22:
Veel spelen en je komt ook in hoge tiers, hoeveel idioten er wel niet in IS-4's rijden is echt ongelooflijk!
Ik ben het levende bewijs! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Het valt wel op dat het juist de IS spelers zijn die domme dingen doen.
Volgens mij zitten ze voor hun gevoel in een KV-3 en denken dat ze onverwoestbaar zijn.

Alleen IS rijders vinden het niet nodig om bij een duel je hun voorkant toe te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Oh, the lulz. We spelen mountain pass. Ik in mijn Pz III, hoogste tier was volgens mij 6. Dat zuigt.

Ik besluit de oostelijke route te nemen en zo wat te scouten voor ik dood ga. Bij de oostelijk doorgang zie ik een M3 Lee aan komen rijden. Ik rijd snel door onder de brug, waar een onbekende medium aankomt. Verder naar het westen blijf ik onder de oprit naar de vijandelijke base achter een rots hangen en spot ik een TD. Daar komt ook een onbekende heavy bij die dankzij mijn spot door arty gekilled wordt. Vervolgens besluit een Pz IV me op te jagen, dus ik vertrek weer uit naar het oosten. Onder de brug door... en daar staat de M3 Lee nog in gevecht met onze tragere tankjes. Ik kan verder niet zo veel doen, dus ik besluit de Lee wat in zijn zij te porren. De Lee zakt naar 85% als ik een treffer incasseer in mijn rug. De PzIV besloot me te volgen, dus ik geef max gas en rijd naar de M3 toe.

En dan komt het...

Van achter mijn rug zie ik een tracer vliegen naar de M3 en *pats*, die is geoneshot. Ik draai mijn turret om.. heeft die PzIV in zijn achtervolging per ongeluk de Lee omver geknald! Daarnaast ataat hij nu ook ineens in het open terrein waar hij geslacht wordt door onze inmiddels aangekomen heavies.

Oh lol... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:53
Ik neem aan dat je weet dat je de Alt toets kan gebruiken om te kijken welke tanks er rondrijden heh?
En dingen zoals de Auto-aim (gelijk weer vergeten O-) ), cruise control en het vastzetten van je turret, dus rondkijken zonder dat je koepel mee beweegdt (Rechtermuisknop vasthouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Uiteraard, maar ik was alleen bezig met spotten en rijden. Arty kan zelf wel bepalen waar ze op vuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
ZenTex schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:37:
Het valt wel op dat het juist de IS spelers zijn die domme dingen doen.
Volgens mij zitten ze voor hun gevoel in een KV-3 en denken dat ze onverwoestbaar zijn.

Alleen IS rijders vinden het niet nodig om bij een duel je hun voorkant toe te keren.
Het komt volgens mij juist doordat men de USSR als de beste ziet terwijl ze gewoon goede allrounders zijn. De mensen denken een easy tank te krijgen maar en dat ze daarmee goed kunnen spelen maar in feite heb je ook skill en ervaring nodig en dat heeft lang niet iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Heb nu de KV met de derpgun :D Eerste potje gespeeld met dat ding, 7 keer geschoten ofzo, 4 kills. Dat ding is behoorlijk OP :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Hmm, zal ik een M3 Lee halen om voor de Sherman en top tier Mediums, of een T-28 om een KV te kunnen rijden..
Welke (M3 of T-28) is het fijnste? M3 lijkt me sterker, maar T-28 sneller.. Halp!

Ik probeer zoveel mogelijk voorin mee te rijden, maar wordt meestal achtergelaten. Lees dat de M3 geen turret heeft en meer als TD gespeeld moet worden.. Kan die gun wel wat raken op afstand?

[ Voor 33% gewijzigd door Voggels op 28-06-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Voggels schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:42:
Hmm, zal ik een M3 Lee halen om voor de Sherman en top tier Mediums, of een T-28 om een KV te kunnen rijden..
Welke (M3 of T-28) is het fijnste? M3 lijkt me sterker, maar T-28 sneller.. Halp!

Ik probeer zoveel mogelijk voorin mee te rijden, maar wordt meestal achtergelaten. Lees dat de M3 geen turret heeft en meer als TD gespeeld moet worden.. Kan die gun wel wat raken op afstand?
Ik vond de T-28 de meest frusterende tank om in te spelen. Hij is niet snel genoeg om te scouten, en hij heeft erg slechte armor. Als je een KV wil kun je beter in een andere tank XP grinden en dat omzetten naar free XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Voggels schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:42:

De M3 Lee is een ramp als je gewoon bent om met een turret te rijden :/
Daarnaast vind ik hem log, iets te traag, aartslelijk en de matchmaker houdt ook niet echt van hem.
Maarja de Sherman maakt alles meer dan goed ;)

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
haha! Net toch nog ff een potje met de KV, weer bizar veel lol. In 2 schoten een KV-5 om zeep geholpen, samen met nog een heavy, en ervoor gezorgd dat die 2 + nog een heavy en een TD niet verder konden. Kennelijk zijn mensen bang voor de derpgun :)

Als ze dit ding nerfen kan ik het ze niet kwalijk nemen :D Heavy komt de hoek om, hullo, DERP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mijn KV-3 heeft besloten vandaag bij elke scheet gedetracked te worden. Behoorlijk vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:31
snap dat het vermoeiend is. je bent dan ook een langzame schietschijf met een magisch en dik harnas. Dan gaan mensen op je tracks schieten in de hoop je te stoppen zodat je voedsel bent voor de arty.

of ze schieten gewoon scheef :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ach, zoals zo vaak ligt de fout hier ook gewoon bij mezelf. Ik had net mijn nieuwe 122mm gun en ik wilde wel wat kont schoppen, maar omdat ik zo traag ben duik ik overal meteen vol in. Toch maar even terug blijven dan :)

Wel mooi: een IS, een Tiger en een T32 afgeknald. Een IS-3 had ik bijna als hij geen steun kreeg op het laatse moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Met de Maus is het vanavond weer dramatisch gesteld, W/L ratio daalt weer gestaag en het lemming gehalte is weer op top niveau, zelfs een paar gehad die mij bijna aan het imiteren waren. Het eerste wat ik doe met de (nog te komen) nieuwe physics is van een ravijn rijden met de lemmings er achteraan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:31:
[...]

De 3601 zonder twijfel, op dit moment nog geclassificeerd als medium maar terecht dat het een heavy wordt.
Goede firepower en prima armor, wat mij betreft de beste tier 6 (medium) op het moment :)
Ok Dankjewel Psycho! :) moet vanmiddag nog eventjes die gun in de PZ4 tree unlocken en dan kan ik voor de 3601 gaan! hoorde dat je hem net een beetje als een Tiger al moet gaan spelen? (sniper)

sorry dat mijn overal progress ff stil ligt,had ff wat anders nodig op de weg naar de Jagdtiger dus besloot ik een Tiger te gaan scoren :) daarna ga ik weer XP harken voor de J-Tiger,wel eerst netjes mn Ferdi volledig geupgrade dus die knalt ok elite zodra ik die jagdtiger hebt :P heb ik iedere duitse TD Elite :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 22:48

Dark Angel

Corvette LS Power

psychoclown schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 01:02:
Met de Maus is het vanavond weer dramatisch gesteld, W/L ratio daalt weer gestaag en het lemming gehalte is weer op top niveau, zelfs een paar gehad die mij bijna aan het imiteren waren. Het eerste wat ik doe met de (nog te komen) nieuwe physics is van een ravijn rijden met de lemmings er achteraan :P
Ja merkt dat ook met mijn IS-7 jij hebt te minste nog een W\L die kan dalen :+ ik win gewoon helemaal niets omdat je team denk dat ik alles ga oplossen. bah

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Gisteren eindelijk de pz 38NA vrijgespeeld, wel nog niet getest, de gewone Pz38 raad ik niemand aan, niet dat hij zo slecht is in zijn eigen klasse. maar bij matchmaking kom ik 4/5 keer uit tussen de KV, T34 en T1 tanks. Geen ervan kan ik penetraten en ik ben te traag om te gaan spotten. mn Pz38 heeft momenteel een gemiddelde XP van net geen 200. Dan gaat alles zo traag voorbij...
Hopelijk is de NA versie wat beter. en ook de matchmaking.
Kan iemand me trouwens zeggen hoeveel silver de hetzer me gaat kosten?

@Hydra, nog steeds tevreden van je Loewe? Ik ben het ook sterk aan het overwegen hem te halen, levellen nu gaat me echt wel wat traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Joindry schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 08:39:
@Hydra, nog steeds tevreden van je Loewe? Ik ben het ook sterk aan het overwegen hem te halen, levellen nu gaat me echt wel wat traag.
Yup. Je haalt er vooral bakken met geld mee binnen, en het is een erg goeie sniper. Je zit wel in tier 8 matches dus andere heavies en TDs zijn af en toe van voren lastig te penetraten, maar ik heb toch regelmatig mediums geoneshot. Oh, en 9 van de 10 potjes ben je een van de zwaarste tanks op het veld.

Enige minpunt is z'n snelheid, ik haal nu 24km/u op asfalt. Een berg op klimmen duurt ff :) Ik ben er erg blij mee, zelfs als ik nauwelijks een shot los verdien ik nog 20k, met pieken naar 80k credits per match.

Hetzer is 110k silver geloof ik, 'plain' dus met 50% crew.

[ Voor 3% gewijzigd door Hydra op 29-06-2011 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

en XP hoeveel verdien je er daar mee? 24km/h is inderdaad geen snelheidsmonster. Maar intussen kan ik wat chips eten :P
alle shots dingen daarentegen is net iets irritanter. Denk toch dattik em gewoon ga kopen. Nu moet ik een avond spelen voor 80k, en dan ist al een goede avond geweest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 06:08:
[...]

Ok Dankjewel Psycho! :) moet vanmiddag nog eventjes die gun in de PZ4 tree unlocken en dan kan ik voor de 3601 gaan! hoorde dat je hem net een beetje als een Tiger al moet gaan spelen? (sniper)
Ja precies, echter moet je nu wel wat meer uitkijken dan eerst. Volgens mij hebben ze de matchmaking voor de 3601 aangepast en kom je in veel meer hoge tier battles maar desondanks kun je er toch goed mee uit de voeten kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:47
Gister met Coyote en Psycho een pot gespeeld waar mijn broek van afzakte. Coyote en Psycho in hun Maus en ik in mijn Object704. We hadden totaal 3 Maus; terwijl Coyote en Psycho in aanval gaan wat doet de 3e Maus................Achter een rots blijven campen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

@psychoclown, Is er trouwens een mogelijkheid om in de TS een poll te zetten, "hebje al ooit gold gebruikt, of gebruikje het nog steeds?" premium is één ding, maar gold kan je nog voor andere dingen gebruiken ook.

Dom vraagje trouwens, als een HE niet penetrate, doet hij da nog damage in HP? Dat je modules kunt vernietigen weet ik, maar blijven de turret lamschieten heeft ook geen nut als de HP van de ander toch niet omlaag gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:22
Gister nog even een paar potjes gespeeld met de PzIV en 75 mm sniper gun. Wat is het toch leuk om een KV en zijn theepot van een afstandje helemaal verrot te schieten. Af en toe eentje op de tracks / engine en hij blijft nog mooi stil staan ook.

Denk dat ik toch maar richting de German Heavy kant ga, i.p.v. de Russische IS die ik nu heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
hopiconjo schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:08:
Gister met Coyote en Psycho een pot gespeeld waar mijn broek van afzakte. Coyote en Psycho in hun Maus en ik in mijn Object704. We hadden totaal 3 Maus; terwijl Coyote en Psycho in aanval gaan wat doet de 3e Maus................Achter een rots blijven campen!!!
Ja sommige gasten snappen het niet helemaal ;)
Dat is ook de reden dat ik nu maar op base afwacht wat de rest doet in plaats van zelf het voortouw te nemen.

Gisteren trouwens ook een potje op Komarin en 2 gasten werden helemaal dol, "woooooooooooowwww, first Maus I see since beta" en een andere "wow yeah! me too!". Even later "omg I love that Maus" etc :P
Joindry schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:19:
@psychoclown, Is er trouwens een mogelijkheid om in de TS een poll te zetten, "hebje al ooit gold gebruikt, of gebruikje het nog steeds?" premium is één ding, maar gold kan je nog voor andere dingen gebruiken ook.
Dat kan ik wel maken ja, het is sowieso weer tijd voor een poll ;)

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!

Alle info omtrent de Gathering of Tanks clan vind je in de TS - Gathering of Tanks.