[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.733 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Joindry schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:24:
En nog ééntje: was nu eigenlijk het verschil tussen AP en HE ammo.
Ik dacht dat de OP al uitgebreid genoeg was maar ik zie het zo 1.2.3. niet staan...

als penetration > armor dan doe je damage.
als penetration < armor dan ding/bounce je

HE doet ook nog splash damage. dus kom je er op de plek niet doorheen dan kan het nog zijn dat de splash damage modules beschadigd.

stel regel is zo'n beetje: kom je er goed doorheen neem je AP. is het verweg (damage/penetration reductie) of heeft de andere te dikke armor dan neem je HE.

het groene ^ wat aangeeft of je er door komt is op de afstand als je er tegen aan staat. op afstand kan dus zijn dat ondanks dat je ^ groen is je nog alles bounced.

EDIT: zsentex regel gaat redelijk op, alleen kan je met bijvoorbeeld een TD ook vaak 1tier hogere tanks nog goed penetraten.

[ Voor 7% gewijzigd door skoozie op 27-06-2011 12:33 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

ZenTex

Doet maar wat.

Simpelweg gebruik je AP als je iemand kunt penetraten. Als je kanon te zwak is voor zijn panster en hij je schoten bounced, kun je beter HE doen. Dat doet weliswaar minder damage, maar je kansen om schade te doen zijn ook groter. Buiten dat heb je ook een grote kans modules te beschadigen, zoals bijvoorbeeld het kanon of andere modules, maar ook crew.

Als stelregel kun je gebruiken: HE op alles wat hogere tier is tenzij je van de zijkant of achterkant schiet
AP op alles wat wat gelijke tier is of lager, of als je hogere tiers vanaf de zijkant kunt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:03

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

skoozie schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:30:
[...]

Ik dacht dat de OP al uitgebreid genoeg was maar ik zie het zo 1.2.3. niet staan...
Ik vond het ook niet direct terug, vandaar dat ik de vraag maar stelde.
Iig superbedankt. Effe HE kopen deze avond, want met mijn pz38 kom ik continu in reeksen van KV1 en T43 uit. mijn AP doet zelfs niks langs achter.

Ik moet wel toegeven, ik heb het goed te pakken. Iedere keer weer:" nog snel ééntje spelen" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Joindry schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:37:
[...]

Ik vond het ook niet direct terug, vandaar dat ik de vraag maar stelde.
Iig superbedankt. Effe HE kopen deze avond, want met mijn pz38 kom ik continu in reeksen van KV1 en T43 uit. mijn AP doet zelfs niks langs achter.

Ik moet wel toegeven, ik heb het goed te pakken. Iedere keer weer:" nog snel ééntje spelen" :)
Als je control ingedrukt houd en dan met je muis (inbattle) boven de verschillende kogels hangt krijg je ook de waarden te zien.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

@Joindry: Ze hebben ook een wiki van WoT. Daar staat waar je het beste Hachéé (@joerisan ;)) of AP kan gebruiken : http://wiki.worldoftanks.com/Ammo

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ventrigo schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:50:
@Joindry: Ze hebben ook een wiki van WoT. Daar staat waar je het beste Hachéé (@joerisan ;)) of AP kan gebruiken : http://wiki.worldoftanks.com/Ammo
"Access Denied (content_filter_denied)"

op het werk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Nu online

ZenTex

Doet maar wat.

Uiteindelijk is het een stukje ervaring dat meespeelt bij de keuze tussen HE en AP.
Zo kun je, als je de plekjes weet, met AP frontaal een tank penetreren dat normaal te dik is voor een AP shell.
Aan de andere kant kun je in sommige gevallen ook HE gebruiken al zou je normaal met AP kunnen penetraten. Bij een lange afstand duel bijvoorbeeld, als je met HE zijn kanon of gunner kunt beschadigen kan hij het vergeten om jou te raken op afstand. Bij een korte range brawl kan het ook helpen omdat zijn gun tijdelijk onbruikbaar is. Hier komt wel wat geluk bij kijken, maar HE op een kanon resulteerd meestal wel in schade op dat kanon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Is het zo mogelijk om bvb de Gun te immobiliseren bij een KV? met mijn laten we zeggen miserabelle pz38?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Joindry schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:28:
Is het zo mogelijk om bvb de Gun te immobiliseren bij een KV? met mijn laten we zeggen miserabelle pz38?
Als je een tank in z'n turret-ring raakt dan kan 'ie niet meer z'n turret draaien. Als je z'n gun raakt kan 'ie niet meer schieten. Een tijdje dan, na een X aantal seconden is dat 'gerepareerd'.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Nu online

ZenTex

Doet maar wat.

Hydra schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:47:
[...]

Als je een tank in z'n turret-ring raakt dan kan 'ie niet meer z'n turret draaien. Als je z'n gun raakt kan 'ie niet meer schieten. Een tijdje dan, na een X aantal seconden is dat 'gerepareerd'.
Na reparatie echter is z'n kanon enorm inaccuraat.
Heb het 's in m'n IS gehad. Ik miste tanks op 20 m afstand. Tot 5 keer toe.
Ook erg irritant op m'n ferdi. Alles wat me frontaal niet kan penetraten schiet met HE op m'n gun waardoor die vaak als eerste is uitgeschakeld. Nouja, op m'n tracks na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
skoozie schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:16:
Ten eerste: ik ben sinds kort de blijde vader van een heuse Tier 7 SU-152. zelfs met stock T6 gun een heerlijke tank, traag maar wel fijn. lekker HE spammen van achteraan. kwa matchmaking zie ik evenveel T9's als met de SU-100. zit in dubio of ik voor 21k xp eerst de gun doe of voor 14k xp eerst de tracks, moet eerst kijken of het kan kwa load capacity... (14 potjes, 8 winst = 57%)
Die tracks heb je wel nodig wil je naar de 122mm guns :)
Hydra schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:24:
God wat is dat matchmaking systeem ruk zeg als je in een T28 rijdt. Weer een pot gespeeld met daarin IS en KV-3 tanks. Rij je daar met je koekblik-op-tracks :) Heb wel een KV-3 kapot zitten ergeren door gewoon binnen 50m afstand te blijven en iedere keer als 'ie me probeerde te pakken gewoon naar de andere kant van dat huis te rijden. Uiteindelijk is 'ie aan gort geschoten door onze Arty. Maarja, de win leverde me maar 750XP op, helaas is het XP systeem erg toegespitst op hoeveel damage je doet.
Als je de eerste bent die een tank detracked levert je dat ook een XP bonus op, dit geldt voor elke tank (je kan dus theoretisch gezien 15x die XP bonus verdienen). Daarnaast scouten van tanks en het oplichten van tank die anderen damagen (arties leveren hier ook een XP bonus op) :)
Joindry schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:38:
[...]

Een vraagje: de TD en arty series, worden die ook als Light medium en heavy gezien? Mijn vraag is specifiek naar meenemen van crew toe. als je je crew wil meenemen van light naar medium, raak je extra XP kwijt en kost het extra geld. Maar is je crew bij TD en AR dan klaar voor alles? Of is dit eigenlijk stiekem nog zo? en zo ja, waar liggen de grenzen dan?
bvb ik denk eraan om bij mijn hetzer een goldcrew te kopen, maar als ik dan bij de overgang naar de Stug III weer 20% moet inleveren (zelfs al betaal ik 20.000/crewmember). Als dit zo is wacht ik nog wel tot de stug voor ik goldcrew aanschaf.
Zie de TS, daar staat een heel mooi stuk over crew en het omtrainen ervan.
hexta schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:54:
Vanmorgen weer 1 potje gedaan voor ik de bus moest gaan halen.
Stond bovenaan met mijn Tiger, 5 kills, 5 gespot, 4 damaged.
2+k xp.
Toch maar weer gaan spelen dan. Dit was wel weer erg leuk haha.
Ja vroeg me al af waar je steeds was want ik was dan wel op vakantie maar ik zie je bijna nooit meer online.
Met de Tiger is het heel makkelijk kills halen als je de tank onder de knie hebt :)
Mythica schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:43:
Van het weekend mijn IS binnen, met de 122 mm D-2-5T. Leuke en snelle tank in vergelijking tot de KV-3, maar af en toe heb ik toch de indruk dat ie van papier gemaakt is. Ook net vents gekocht, kan je toch wel merken, alles gaat net wat soepeler. Welke tier heavy is nodig voor de CW/GoT trouwens? 8 of 9?
9+ heavy maar als je tier 8 bent kan ik je wel vast switchen naar GOT :)
Hydra schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:47:
[...]

Inderdaad en die tijd is afhankelijk van de crew, repairskill verkort dit heel erg. Daarnaast kunnen ze natuurlijk een repairkit gebruiken :)
ZenTex schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:18:
[...]

Na reparatie echter is z'n kanon enorm inaccuraat.
Heb het 's in m'n IS gehad. Ik miste tanks op 20 m afstand. Tot 5 keer toe.
Ook erg irritant op m'n ferdi. Alles wat me frontaal niet kan penetraten schiet met HE op m'n gun waardoor die vaak als eerste is uitgeschakeld. Nouja, op m'n tracks na dan.
Draag je geen consumables mee? Dat is toch echt een must-have (repairkit, fire extinguisher en ehbo kit).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Kort door de bocht: standaard gebruik je AP. Vecht je echter op lange afstand, schakel dan over op HE. AP doet namelijk schade door kinetische energie en dat neemt af over afstand. De schade van een HE patroon is onafhankelijk van de afstand. Schakel ook over op HE als je merkt dat je AP voortdurend bounced. HE penetreert dan wat beter, al is de damage wat lager.

edit:
Oh, er was nog een extra pagina te bewonderen... :(

[ Voor 7% gewijzigd door Edmin op 27-06-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
psychoclown schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:33:
Ja vroeg me al af waar je steeds was want ik was dan wel op vakantie maar ik zie je bijna nooit meer online.
Met de Tiger is het heel makkelijk kills halen als je de tank onder de knie hebt :)
K had t ff gehad door die downer dat de T34 verplaatst gaat worden,
en ik moest even wat leuke dingen met mn vriendin doen :)

Maar ik snap dat jullie me missen :D en ik ben dus weer terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Als je de eerste bent die een tank detracked levert je dat ook een XP bonus op, dit geldt voor elke tank (je kan dus theoretisch gezien 15x die XP bonus verdienen). Daarnaast scouten van tanks en het oplichten van tank die anderen damagen (arties leveren hier ook een XP bonus op) :)
Ja, dan moet ik alleen wel een geschikte tank spotten voordat een TD mijn tank spot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Nu online

ZenTex

Doet maar wat.

Draag je geen consumables mee? Dat is toch echt een must-have (repairkit, fire extinguisher en ehbo kit).
heb standaard repairkits bij me. Vergeet ik soms wel even. Doe nu ook zuinig aan, ben aan het sparen voor de 128 mm op m'n ferdi en voor equipment. (Ja ik weet het, misplaatste zuinigheid.
2 minuten is ook wel erg kort. Gold hieraan spenderen doe ik trouwens niet.
Wat equipment betreft overweeg ik serieus een spall liner te gebruiken. Wat een arty magneet is dat zeg!
Steevast de 1e keus voor arty in zowat elk potje.

Ergens trouwens wel jammer dat ik niet in GoT zit. Jullie zijn toch wat talrijker en actiever dan m'n huidige clan.
Maarja, ben met ze meegegaan naar WoT vanuit Navy field...

[ Voor 24% gewijzigd door ZenTex op 27-06-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

ZenTex schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:58:
[...]

2 minuten is ook wel erg kort.
Tegenwoordig is dat gold alles repareert en de 3000 credits versie één onderdeel de gehele battle.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

[...]

Zie de TS, daar staat een heel mooi stuk over crew en het omtrainen ervan.
Ik heb de TS gelezen, het was me gewoon niet heel duidelijk, maw ik had iets verkeerd geïnterpreteerd.
Heeft het hele light, medium, heavy dan iets van effect/nut eigenlijk? Waarom zou je bvb een Tier 9 medium nemen als je al een Tier 5 Heavy kunt nemen? (E50 vs KV1)

Iig, nog 40min werken en daar naar huis, pc aantsteken, kat wat aaien, dubbelklikken, poes wegsturen en blik Monster uit de frigo pakken en dan mogen ze me weer enkele uurtje met rust laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Nu online

ZenTex

Doet maar wat.

Joindry schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:12:
[...]

Ik heb de TS gelezen, het was me gewoon niet heel duidelijk, maw ik had iets verkeerd geïnterpreteerd.
Heeft het hele light, medium, heavy dan iets van effect/nut eigenlijk? Waarom zou je bvb een Tier 9 medium nemen als je al een Tier 5 Heavy kunt nemen?
1 woord: Teamwork.

Elke tank heeft een rol. Heavies zijn leuk, maar als die geflankt worden door een zooi hoge tier mediums zijn die heavies toch vaak te log en traag.
Buiten dat zijn mediums erg waardevol als scout en ze zijn de grootste nachtmerrie van SPG's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
ZenTex schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:58:
[...]

heb standaard repairkits bij me. Vergeet ik soms wel even. Doe nu ook zuinig aan, ben aan het sparen voor de 128 mm op m'n ferdi en voor equipment. (Ja ik weet het, misplaatste zuinigheid.
2 minuten is ook wel erg kort. Gold hieraan spenderen doe ik trouwens niet.
Wat equipment betreft overweeg ik serieus een spall liner te gebruiken. Wat een arty magneet is dat zeg!
Steevast de 1e keus voor arty in zowat elk potje.

Ergens trouwens wel jammer dat ik niet in GoT zit. Jullie zijn toch wat talrijker en actiever dan m'n huidige clan.
Maarja, ben met ze meegegaan naar WoT vanuit Navy field...
Inderdaad misplaatste zuinigheid! en sinds v0.6.4 zijn de consumables niet voor 2 minuten repair van een module/crew maar voor heel de battle (tenzij ze weer geraakt worden).

Tja vanaf de Ferdi en ISU zijn de TD's naast tier 10's priority targets omdat ze veel damage kunnen doen :)

Wat niet is kan nog komen, wij staan altijd open voor recruitment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zijn hier trouwens mensen die een Lowe hebben? Is dat inderdaad zo'n "moneyprinter" als ze beweren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:40:
Zijn hier trouwens mensen die een Lowe hebben? Is dat inderdaad zo'n "moneyprinter" als ze beweren?
Yup. Iemand had de volgende schitterende quote: some say Lowe is not as good as KT because the crew of the lowe is busy printing money . (WoT forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 09:48
Elke keer als je iemand raakt hoor je gewoon een kassa rinkelen :D

[ Voor 14% gewijzigd door Sanch op 27-06-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:46:
Yup. Iemand had de volgende schitterende quote: some say Lowe is not as good as KT because the crew of the lowe is busy printing money . (WoT forum)
Jij gebruikt 'em dus ook voor geld en free XP? Zit er hard over te denken er ook een te nemen, gewoon om 't levellen wat te versnellen. Anders moet ik echt te veel tijd spelen om in een leuke tank te komen en dat vindt m'n GF toch wat minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Hell yeah. Bij extreem slechte potjes (nagenoeg gelijk dood) haal je iets van 18k binnen en kost je repair 12k. Bij extreem goede potjes (veel damage/defending/attacking) haal je gemakkelijk 100k+ binnen. Ik heb er nog NOOIT verlies mee gedraaid. Zou wel een rammer/stabelizer/ventilation op zetten. Die credits heb je zo terug

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ok, convinced :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:38
ZenTex schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:16:
en ze zijn de grootste nachtmerrie van SPG's.
Ik vind een medium juist nomnom als arty.... Hoe Korter bij ze komen, hoe leuker. Al helemaal nu ze twee of zelfs drie keer moeten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Joindry schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:12:
Waarom zou je bvb een Tier 9 medium nemen als je al een Tier 5 Heavy kunt nemen? (E50 vs KV1)
Zo moet je het niet zien. Het is meer zo dat alle tier 9s ongeveer even sterk zijn, maar dat de tier 9 medium wat armor en firepower inruilt voor meer mobility. Het zijn dus verschillende klasses en speelstijlen, maar wel degelijk allebei tier 9. Een tier 9 medium eet tier 6 heavies als ontbijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanch schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:53:
[...]
Elke keer als je iemand raakt hoor je gewoon een kassa rinkelen :D
Vergeet ook niet die bijbehorende skin te downloaden van world of tanks skin (die met die dollar biljetten over je hele tank heen) :P

om even terug te komen op het hetzertjes verhaal : vond dat echt een fijn dingetje,eigelijk vond ik de hele duitse TD lijn erg leuk om te spelen alleen de Jagdpz4 vond ik wat minder,leek daardoor ook een erge grind naar die Jagdpanther haha maar koester nog fijne herinneringen aan mn "LadyBug" Hetzertje vooral met de juiste camo-waarden en die dikke 10,5 gun kan je ware chaos van achteren aanrichten haha

nog even een Nieuwtje voor de clan! ik heb vanmorgen dan eindelijk mn laatste Upgrade binnen voor mn Ferdi! had eerst die 128mm gun gescoord en als laatst de 2e motor upgrade dus zodra ik mn Jagdtiger heb wordt ie gelijk elite! ennuh durf mn Ferdi nu gerust mee te sturen in de company/platoon battles nu ie niet meer stock is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Nu online

ZenTex

Doet maar wat.

Zelfs non elite is de ferdi een beest. Met de 10.5 heb ik een 70% win rate. (9000 XP te gaan vor de 12.8)
Alleen al met lang overleven ben je waardevol voor je team, want iedereen focust op jou en kunnen je teammates vaak nagenoeg hun gang gaan.

(bij een bottleneck stonden we met 4 oog in ook met 4 andere tanks. Mijn 3 teamleden konden ongestoord schieten wat de 4 vijanden focusten zich op mij, was wel permatracked en liep behoorlijk wat schade op en alle modules waren aan gort geschoten, maar het resultaat was 4 kills voor ons, 0 voor hun.
Zelfs hun VK 4502 dingde 4 keer op rij voordat hij op HE overschakelde.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Eerste rit in m'n Lowe. 50k credits, en 1400XP (doubled). Hoppa! :D Screw die T-28, ik ga gewoon XP sparen in m'n Lowe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Nu online

ZenTex

Doet maar wat.

Leuk., die arty potjes. Iemand word gespot, 3 seconden later vliegen 6 arty shells erop af en is een kill gescored.
Zo verging het my ook. Werd detracked, 2 seconden later was ik dood.

"arty is fine". Yeah right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
ZenTex schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:00:
Zelfs hun VK 4502 dingde 4 keer op rij voordat hij op HE overschakelde.)
Die schoot dan wel erg slecht/schoot vanaf een slechte positie of had nog niet het beste gun. Met de Maus gun heb je een ferdi in 3x neer namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
"Oh no, I died while sitting in the open, damn this game is unfair."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Nu online

ZenTex

Doet maar wat.

Ohja, dat is wat alle arty players zeggen.

Ten 1e: 6 arties per kant is niet leuk meer.
Ten 2e: Zullen we dan maar allemnaal achter een obstakel bij de baswe gaan campen?
Ten 3e, ik werd detracked toen ik met m'n neus achter een gebouw vandaan kwam. Niks in the open.

Redelijk kansloze opmerking, vooral omdat arties het moeten hebben van tanks die voor ze moeten spotten, anders zijn ze waardeloos.

@ Pshycho: Geangled van voren. Had een mooie positie ingenomen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door ZenTex op 27-06-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik heb nooit problemen met arties. Misschien 1x per 20 potjes dat ik mezelf een facepalm geef voor de fout te maken waardoor ik in open fire zit.

[ Voor 55% gewijzigd door Paprika op 27-06-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:21
Wat is de IS een afgang na de KV-3 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Nu online

ZenTex

Doet maar wat.

Je moet leren de IS niet als een KV-3 te spelen.

Je zit een tier hoger met minder armour. Wat je wel hebt is mobiliteit. Je kunt draaien op een duppie en je bent snel. Perfecte tank om lekker dichtbij piekeboe te spelen. Flanken is ook een optie en je hebt de mogelijkheid om het eerst de beste plekjes te bereiken voordat de vijand er is (andere ISen uitgezonderd natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:21
Maar spelen als Steel Wall is veel leuker :+

Ik heb er ook nogal last van dat ik minstens een stuk of 8 schoten nodig heb om een beetje tank om te leggen. Hopen dat het met een van de 122 mm beter gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

ZenTex schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:00:
Leuk., die arty potjes. Iemand word gespot, 3 seconden later vliegen 6 arty shells erop af en is een kill gescored.
Zo verging het my ook. Werd detracked, 2 seconden later was ik dood.

"arty is fine". Yeah right.
Zes 704s die uit een bosje op je schieten is ook niet echt heel erg leuk... Of zes tier tien guns van heavies... leef je ook niet heel lang. Als er 6 vliegen kunnen ze 30s niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
w-dev schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:24:
Maar spelen als Steel Wall is veel leuker :+

Ik heb er ook nogal last van dat ik minstens een stuk of 8 schoten nodig heb om een beetje tank om te leggen. Hopen dat het met een van de 122 mm beter gaat...
8 schoten.. Dat is normaal voor de Germans :o (tier 6 en verder naar beneden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
SOEFuture schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:26:
[...]

8 schoten.. Dat is normaal voor de Germans :o (tier 6 en verder naar beneden)
PzIV met top gun moet beter kunnen, de 3601 sowieso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
psychoclown schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:30:
[...]

PzIV met top gun moet beter kunnen, de 3601 sowieso :)
Hehe, ja ik weet het. 4 of 5 schoten is goed te doen. Was meer dat de Russen zo snel klagen als iets meer dan 1 of 2 schoten kost, terwijl het bij de rest altijd even langer duurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Nu online

ZenTex

Doet maar wat.

Ik denk dat ondanks de voordelen van de Russische heavies (niet enkel voordelen uiteraard) ik toch maar de Duitse heavy line ga overdoen.
Vergeleken met de Russische lijn is het een eindeloze grind tot aan de heavies, en de Tiger zelf is ook maar een gebakkie, en toch hebben die Duitse tanks iets. Ook een stukje historie natuurlijk, de Tigers en Panther werden gevreest.
Moet wel m'n volledig geresearchde IS opgeven. Maar de IS-3 heb ik nooit echt leuk gevonden in de beta.
Paprika schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:08:
Ik heb nooit problemen met arties. Misschien 1x per 20 potjes dat ik mezelf een facepalm geef voor de fout te maken waardoor ik in open fire zit.
Leuke edit.

Dus of je wordt magischerwijs nooit gespot, of je blijft de hele match achter een obstakel zitten bibberen? :+
Een facepalm geef ik mezelf ook zelden. Als ferdi weet ik gewoon dat zodra ik gepot ben alle arty op mij beging te richten. Weinig aan te doen.

Oh leuk. 3 keer op rij hou ik in m'n eentje een flank omdat iedereen blind de andere flank pakt. Nu kan ik het meeste vuur absorberen, maar met artie erbij is het een verloren zaak.
Wel gewonnen tenminste.

[ Voor 45% gewijzigd door ZenTex op 27-06-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Yup, ben blij met m'n Lowe :) Fijne sniper tank, enige nadeel is de lange reload maar gezien de range van die gun is dat te verwachten (ben aan 't sparen voor een rammer). Heb nu ook al de XP voor de KV bijmekaar, en ben vast wat spullen aan 't verzamelen om 'em vast te upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Hydra schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:41:
Yup, ben blij met m'n Lowe :) Fijne sniper tank, enige nadeel is de lange reload maar gezien de range van die gun is dat te verwachten (ben aan 't sparen voor een rammer). Heb nu ook al de XP voor de KV bijmekaar, en ben vast wat spullen aan 't verzamelen om 'em vast te upgraden :)
Rammer, Ventilation in elk geval nemen. Dan ben je het snelst qua reloaden. En sparen ervoor? Gewoon een paar potjes spelen en je bent er :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
ZenTex schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:39:
Dus of je wordt magischerwijs nooit gespot, of je blijft de hele match achter een obstakel zitten bibberen? :+
Ja, ik ben 1 van de mensen die 180 XP per battle krijgt in mijn tier 7+ tanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
wontcachme schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:46:
Rammer, Ventilation in elk geval nemen. Dan ben je het snelst qua reloaden. En sparen ervoor? Gewoon een paar potjes spelen en je bent er :P
Heb de camo al, ben bijna bij de rammer. En dan tenslotte de vent idd, die is het duurst. Income ligt een beetje tussen de 20k en de 80k op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ben toch wel erg blij met de KV-3. Net een T-30 en een Tiger uitgeschakeld. Zat al te knabbelen aan een IS-7, maar toen werd ik bruut van achteren genomen door een T-54. :P

edit: net overwogen om een Loewe te kopen, tot ik zag dat het kreng 7500gold kost, wat omgerekend €25 is... WTF.

[ Voor 25% gewijzigd door Edmin op 27-06-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Edmin schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:21:
Ben toch wel erg blij met de KV-3. Net een T-30 en een Tiger uitgeschakeld. Zat al te knabbelen aan een IS-7, maar toen werd ik bruut van achteren genomen door een T-54. :P

edit: net overwogen om een Loewe te kopen, tot ik zag dat het kreng 7500gold kost, wat omgerekend €25 is... WTF.
daarom is het een premium tank :P. Maar die 25 euro vind ik hem waard. Scheelt je gewoon uren/dagen/weken grinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Misschien als je nog tier 3 bent, maar Ik heb de IS nu al binnen handbereik en die komt er na het weekend aan. Het enige waar het bij zou helpen in mijn geval zijn de Duitse TD en US arty trees. Die gaan niet zo best vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik ben er happy mee, haal zo af en toe 1000 XP en 80k si;ver binnen, erg lekker (tenzij ik te enthousiast wordt). En 25E, tja, da's minder dan een avondje kroeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Nu online

ZenTex

Doet maar wat.

Paprika schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:48:
[...]

Ja, ik ben 1 van de mensen die 180 XP per battle krijgt in mijn tier 7+ tanks.
Da's inderdaad zielig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ben het ook aan het overwegen om of premiumaccount of de Loewe te kopen. Want het schiet echt niet op mijn Pz 38, en als ik dan eindelijk mijn volgende tank vrijspeel, zit ik weer met een Pz38 (de Niet Alcoholische versie :S).
Momenteel mag ik ook al blij zijn als ik eens 200Xp haal gezien ik nauwelijks kan penetraten op anderen. Het werkt een beetje demotiverend. En tis zoals je zegt, 25euro, als het een goed spel is.
Een nieuwe buitenband op mijn koersfiets kost zelfs iets meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
ZenTex schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:06:
Ohja, dat is wat alle arty players zeggen.

Ten 1e: 6 arties per kant is niet leuk meer.
Ten 2e: Zullen we dan maar allemnaal achter een obstakel bij de baswe gaan campen?
Ten 3e, ik werd detracked toen ik met m'n neus achter een gebouw vandaan kwam. Niks in the open.

Redelijk kansloze opmerking, vooral omdat arties het moeten hebben van tanks die voor ze moeten spotten, anders zijn ze waardeloos.

@ Pshycho: Geangled van voren. Had een mooie positie ingenomen. :)
Het grootste probleem is gewoon de damage die ze doen. Ze kunnen tot 2 tiers hoger one-shotten. Iets wat de meeste andere tanks meestal niet eens kunnen met 2 tiers lager. En dat vanaf een veilige afstand en over de hele map. Ik vind ze regelmatig echt de potjes verpesten omdat je lekker in een duel zit met wat tegenstanders en je dan plotseling dood bent op het moment dat je om een hoekje gaat.

In sommige maps zorgen ze er daarnaast voor dat iedereen gaat campen (Campinova.... ;) ) terwijl het spel juist leuk is om de duels. Als ik graag stil in een hoekje zat ging ik geen spelletjes spelen ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Man, Laat de M103 maar komen. Mijn laatste potje gisteren was met de T34. Werd geraped door 3 tigers die allen tegen mijn voorkant knalde en niets bounced. Erg triest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

patrickos85 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:43:
Man, Laat de M103 maar komen. Mijn laatste potje gisteren was met de T34. Werd geraped door 3 tigers die allen tegen mijn voorkant knalde en niets bounced. Erg triest...
Gisteren had ik een potje Pz38 vs 2X KV +2X T34
Ik haalde wel de eerste shot, die natuurlijke afketste...
Het was triest, ik was precies een 7jarig jongentje op een priesterbijeenkomst :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 23:00
US heavies, zwakke hull in ruil voor dikke turret. Dat kon je te weten kon voordat je die kant opging. En die nieuwe US heavies gaan volgens mij echt niet anders worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Kaap schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:13:
[...]

US heavies, zwakke hull in ruil voor dikke turret. Dat kon je te weten kon voordat je die kant opging. En die nieuwe US heavies gaan volgens mij echt niet anders worden.
Helemaal gelijk.
Helaas. :(
Met uitzondering dat de depression ook nog aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
redwing schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:41:
In sommige maps zorgen ze er daarnaast voor dat iedereen gaat campen (Campinova.... ;) ) terwijl het spel juist leuk is om de duels. Als ik graag stil in een hoekje zat ging ik geen spelletjes spelen ;)
Ja, dat vind ik ook wel een minpunt. En zelfs als ik dan het voortouw neem en een positie meer vooruit inneem dan blijft de rest van je 'team' gewoon waar ze zijn. Heb je op alle maps overigens; gister op een andere map (naam vergeten, met dat soort kasteel) een positie achter een huis ingenomen zodat ik een andere heavy spotte. Ik stond alleen wel achter een huis dat net zo groot was als m'n tank ongeveer dus ik kon geen kant meer op. Denk je dat de rest dan wel ff die heavy die als grote rooie blip te zien valt aan gort schieten? Nou mooi niet dus, de andere heavies om me heen (4 stuks) bleven mooi in dekking en onze 2 SPGs deden helemaal niks. Maar een beetje peek-a-boo wezen spelen met die andere tank maar uiteindelijk toch aan gort geschoten door hun tanks en SPGs.

Mensen wachten gewoon tot een tank voor hun aan gort geschoten is en gaan dan pas een positie innemen waarmee ze de ander kunnen bestoken (en dan ook onder dezelfde hoek, niet ff om die rots heenrijden ofzo). Zo worden ze een voor een afgeknald :)

De Lowe is wel redelijk 'cheap' hoor. Ik heb nu al een paar keer lights en mediums geoneshot. Ik heb het idee dat omdat het een premium tank is, je meestal in groepen met lagere tanks ingedeeld wordt. Ik heb meestal maar 1-2 tanks 'boven' me. En ook als ik vrijwel in het begin afgeschoten wordt, vang ik over het algemeen wel 20k silver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Hydra schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:21:
(4 stuks) bleven mooi in dekking en onze 2 SPGs deden helemaal niks. Maar een beetje peek-a-boo wezen spelen met die andere tank maar uiteindelijk toch aan gort geschoten door hun tanks en SPGs.
Ik weet wel watje bedoelt hoor, en ik erger me er ook vaak dood aan, maar als een SPG niets doet is het meestal omdat ze hem niet kunnen raken. Ik krijg als SPG ook vaak over me heen "waarom schiet je niet, n00b!", en dat is ook irritant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hydra schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:21:
[...]

Ja, dat vind ik ook wel een minpunt. En zelfs als ik dan het voortouw neem en een positie meer vooruit inneem dan blijft de rest van je 'team' gewoon waar ze zijn. Heb je op alle maps overigens; gister op een andere map (naam vergeten, met dat soort kasteel) een positie achter een huis ingenomen zodat ik een andere heavy spotte. Ik stond alleen wel achter een huis dat net zo groot was als m'n tank ongeveer dus ik kon geen kant meer op. Denk je dat de rest dan wel ff die heavy die als grote rooie blip te zien valt aan gort schieten? Nou mooi niet dus, de andere heavies om me heen (4 stuks) bleven mooi in dekking en onze 2 SPGs deden helemaal niks. Maar een beetje peek-a-boo wezen spelen met die andere tank maar uiteindelijk toch aan gort geschoten door hun tanks en SPGs.
Dit viel me gisteravond ook op. Als ik een Tiger tegen kom met mijn KV-3, dan kan ik daar best even mee knokken, maar in mijn eentje verlies ik dat gewoon 9 van de 10 keer. Dat hoeft geen probleem te zijn aangezien ik meestal zorg dat ik in een groepje verplaats. Dan zou het wel zo handig zijn als dat groepje zich ook met dat gevecht zou bemoeien, zodat we die Tiger met gemak om zeep helpen, maar over het algemeen gaat iedereen zitten schuilen tot ik afgeknald ben. Frustrerend.

Zo zijn er legio momenten dat je kapot gaat van het gebrek aan teamwork. Hopelijk gaat dat anders als ik straks ook eens een clanbattle mee kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

soms heb je het ook andersom, een heavy staat vooraan om een hoekje peek-a-boo te spelen terwijl als hij zich terug laat zakken en de tegenstander zijn tank laat zien hij 4 a 5 kogels in 1 keer door zich heeft...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zoijar schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:31:
Ik weet wel watje bedoelt hoor, en ik erger me er ook vaak dood aan, maar als een SPG niets doet is het meestal omdat ze hem niet kunnen raken. Ik krijg als SPG ook vaak over me heen "waarom schiet je niet, n00b!", en dat is ook irritant :)
Snap ik hoor, maar ik weet waar onze Arty staat en ik weet dan ook wel of ze 'em kunnen bereiken. En in dit geval kon dat gewoon. Ik heb later nog even gespectatord en die ene overgebleven SPG die we toen nog hadden was gewoon bizar slecht. Hij stond uberhaupt niet die kant opgedraaid. Vanuit die plek kon 'ie zonder problemen die tanks die daar ingegraven stonden bereiken.

Potjes met 3 of meer SPGs per kant worden complete campfests. Wat mij betreft limiteren ze SPGs op max 3 ofzo. Meer en niemand durft meer van z'n plek te komen uit angst te worden gespot.
Edmin schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:31:
Zo zijn er legio momenten dat je kapot gaat van het gebrek aan teamwork. Hopelijk gaat dat anders als ik straks ook eens een clanbattle mee kan spelen.
Heb een paar potjes gehad waar dat wel goed ging, in cover met 5 man, 2 TD 2 heavy haasje-over spelen. Alles wat we tegenkwamen en gespot werd, werd in seconden aan gort geschoten. Maar helaas snappen mensen het haasje-over concept niet en gaan, als jij de voorste bent, net zo lang wachten tot jij gaat moven.
skoozie schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:35:
soms heb je het ook andersom, een heavy staat vooraan om een hoekje peek-a-boo te spelen terwijl als hij zich terug laat zakken en de tegenstander zijn tank laat zien hij 4 a 5 kogels in 1 keer door zich heeft...
De tegenstander of je medespeler? Er zijn ook HEEL veel die als jij een goeie spot hebt, hun tank gewoon recht voor je parkeren. Helaas kun je je teamgenoten niet afmaken met je eigen tank...

[ Voor 37% gewijzigd door Hydra op 28-06-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 09:48
Edmin schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 00:16:
Misschien als je nog tier 3 bent, maar Ik heb de IS nu al binnen handbereik en die komt er na het weekend aan. Het enige waar het bij zou helpen in mijn geval zijn de Duitse TD en US arty trees. Die gaan niet zo best vooruit.
Wacht maar tot je bij een tier 9 bent dan smeek je om een tank die wel credits binnen haalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hydra schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:48:
[...]

[...]

Heb een paar potjes gehad waar dat wel goed ging, in cover met 5 man, 2 TD 2 heavy haasje-over spelen. Alles wat we tegenkwamen en gespot werd, werd in seconden aan gort geschoten. Maar helaas snappen mensen het haasje-over concept niet en gaan, als jij de voorste bent, net zo lang wachten tot jij gaat moven.
Wij tankers noemen dat 'overlappend springen', wat een manier is om je te 'verplaatsen in rood'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Edmin schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:00:
[...]

Wij tankers noemen dat 'overlappend springen', wat een manier is om je te 'verplaatsen in rood'. ;)
Overlappend springen doeje normaalgezien wel zonder de ander zijn line of fire te onderbreken...
Zeker bij reactie onder vuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee, overlappend springen doe je sowieso niet onder vuur. Maar dat is een heel ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Suppressen en flanken doen ze ook weinig in WoT. Teams die dat wel doen winnen meestal. ("overlappend springen" Wikipedia: Bounding overwatch ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Zoijar schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:31:
[...]
Ik weet wel wat je bedoelt hoor, en ik erger me er ook vaak dood aan, maar als een SPG niets doet is het meestal omdat ze hem niet kunnen raken. Ik krijg als SPG ook vaak over me heen "waarom schiet je niet, n00b!", en dat is ook irritant :)
Betere plek op zoeken dan ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Niet dom aanvallen zodat je je eigen arty blocked :)

Zie ik ook zo vaak... dan denk ik, rij iets naar achteren en laat ze uit cover komen, dat doen ze toch vaak wel. Niet achter de berg vechten, maar iets ervoor, zodat je eigen arty ook kan schieten.

Maarja, in random games heb ik ook geen zin om dat steeds te gaan coordineren... vandaar mn winrate hehe :P

[ Voor 12% gewijzigd door Zoijar op 28-06-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Zoijar schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:27:
Suppressen en flanken doen ze ook weinig in WoT. Teams die dat wel doen winnen meestal. ("overlappend springen" Wikipedia: Bounding overwatch ;) )
Dat is een tactiek die erg goed werkt op Karelia. Zeker aan de niet berg zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

wontcachme schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:38:
Dat is een tactiek die erg goed werkt op Karelia. Zeker aan de niet berg zijde.
Hier http://ttp2.dslyecxi.com/tactics.html staan een aantal dingen die ook gewoon met tanks goed werken. Bv. reverse slope defense:
Some benefits of the reverse slope defense are as follows.

The enemy cannot see friendly positions or dispositions until he crests the hill.
The enemy cannot use direct-fire weapons against friendly positions unless he crests the hill and exposes himself to fire.
Cresting the hill cuts an enemy unit off from the support of other enemy units that are still out of view of friendly forces.
Enemy artillery is difficult to adjust due to it being necessary to get an observer into view of friendly forces to correct the fall of the rounds. The natural rise of the hill (or other high ground) may even prevent certain types of artillery from being able to hit friendly positions at all. This depends largely upon how steep the hill is, as well as the location of enemy artillery. Note that mortar fire will almost certainly still be able to be used in such a situation without hindrance.
Klinkt toch nuttig voor WoT :) Het is imho namelijk meer een infanterie game dan een tank game als het op taktiek aankomt.

[ Voor 66% gewijzigd door Zoijar op 28-06-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
Het verkopen van accounts is niet toegestaan

[ Voor 77% gewijzigd door PWM op 28-06-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Servers zijn hier down, update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Laatst online: 09:15
Nein

Servers zijn alweer up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
redwing schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:41:
[...]

Zodra de tracers weer aan staan zal het weer beter worden. Dan kan er weer arty gecountered worden en als je in platoon speelt met een dan weet je dat je goed zit ;)
Dan noem je ook echt een sniper tank dus geen wornder dat die makkelijk door je heen komen. Met mijn Tiger heb ik al meerdere malen IS-4s neergeschoten, weliswaar van afstand maar toch leuk om te zien dat ik er een goede 10-20% vanaf kan schieten.
Gisteren overigens ook een leuk potje, met de Tiger even de dubbels binnen gehaald door een T34 van eentje van de Pirates van 100% naar 0 te schieten op close range :+
Sanch schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:52:
[...]

Wacht maar tot je bij een tier 9 bent dan smeek je om een tank die wel credits binnen haalt :P
Met een tier 9 geen credits verdienen? Als ik verlies met de 4502 speel ik vaak nog quitte met een redelijke win zo'n 15-20k winst. Met de Maus is het wel wat anders maar ook nu ik hem onder de knie begin te krijgen (lees: weet hoe ik hem in publics moet inzetten) dan kan ik ook daarmee normaal quitte spelen of winst maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

gotfurrr schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:48:
[mbr]Het verkopen van accounts is niet toegestaan[/]
Hier, of door wargaming? Zie niet hoe ze dat kunnen verbieden of wat het bezwaar is.
psychoclown schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:18:
Met een tier 9 geen credits verdienen? Als ik verlies met de 4502 speel ik vaak nog quitte met een redelijke win zo'n 15-20k winst.
Met premium maakt iedere tank idd gemiddeld winst. Zonder premium wordt het erg lastig...

[ Voor 40% gewijzigd door Zoijar op 28-06-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

offtopic:
dubbel...

[ Voor 93% gewijzigd door Zoijar op 28-06-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zoijar schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:39:
[...]

Klinkt toch nuttig voor WoT :) Het is imho namelijk meer een infanterie game dan een tank game als het op taktiek aankomt.
Quatsch. Het idee van een vuurbasis en een omtrekkende beweging is gemechaniseerd optreden ten top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Zoijar schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:23:
[...]

Hier, of door wargaming? Zie niet hoe ze dat kunnen verbieden of wat het bezwaar is.
Dan verdienen ze minder geld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Edmin schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:25:
Quatsch. Het idee van een vuurbasis en een omtrekkende beweging is gemechaniseerd optreden ten top.
Nou heb ik geen legerervaring, maar tanks staan volgens mij normaal gesproken niet met z'n 5-en achter een huisje, schietend op een doel dat zich 50m verderop bevindt, en dekken elkaar zodat een andere tank naar het volgende huisje kan rijden. Dat is iets dat grondtroepen doen.
hexta schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:25:
Dan verdienen ze minder geld. ;)
Premium moet toch gewoon doorbetaald worden en gold gekocht? Ik vind het altijd een beetje onzin als bedrijven dat zeggen, je mag je account niet verkopen. Nou denk ik dat ze het nog wel hard kunnen maken als persoonsgebonden service -- je kan immers je club-lidmaatschap ook niet doorverkopen -- maar toch heb ik het idee, of de wens, dat ik wel bepaal wat ik met mijn account doe. Hoewel ik nooit persoonsgegevens heb opgegeven volgens mij, dus van wie is het account eigenlijk?

[ Voor 38% gewijzigd door Zoijar op 28-06-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 09:17
Zoijar schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:29:
[...]

Nou heb ik geen legerervaring, maar tanks staan volgens mij normaal gesproken niet met z'n 5-en achter een huisje, schietend op een doel dat zich 50m verderop bevindt, en dekken elkaar zodat een andere tank naar het volgende huisje kan rijden. Dat is iets dat grondtroepen doen.

[...]

Premium moet toch gewoon doorbetaald worden en gold gekocht? Ik vind het altijd een beetje onzin als bedrijven dat zeggen, je mag je account niet verkopen. Nou denk ik dat ze het nog wel hard kunnen maken als persoonsgebonden service -- je kan immers je club-lidmaatschap ook niet doorverkopen -- maar toch heb ik het idee, of de wens, dat ik wel bepaal wat ik met mijn account doe. Hoewel ik nooit persoonsgegevens heb opgegeven volgens mij, dus van wie is het account eigenlijk?
En waarom zouden tanks elkaar niet dekken terwijl ze van dekking naar dekking rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zoijar schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:29:
[...]

Tanks zijn een onderdeel van het woord 'grondtroepen'.

Tanks die zelfstandig in oorden verplaatsen is sowieso een omstandigheid die je nooit tegen zult komen, maar in de basis is dat wel wat je doet als tankcommandant. Je gaat het tankvuurgevecht aan met de vijand in front (liever op grotere afstand, uiteraard), zodat je neveneenheid gedekt de volgende opstelling kan betrekken. En in de verplaatsing beweegt een tankpeloton zich in principe met vier tanks achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ik zeg niet dat tanks elkaar niet dekken of manoevreren etc. maar dat WoT meer speelt als infanterie dan als tanks. Het is immers ook ontworpen als "counter strike met tanks". Tanks zullen ongetwijfeld ook soortgelijke strategie gebruiken want die werden duizenden jaren terug al gebruikt.

Ik kan me niet voorstellen dat een tank dekking zoekt achter een huisje en dan periodiek een stukje rijdt om te schieten, bijvoorbeeld, en zo de andere tank achter zijn huisje vast pint (op 50 meter afstand). Dat klinkt toch echt meer als een soldaat. Want ik me voorstel bij tank warfare is grote afstanden, open gebied, wellicht dekking van terrein zoals heuvels (hull down etc), en dan om beurten op elkaar knallen. (Of als infanterie support, en dan langzaam door de straten van de stad rijden, waar de infanterie de tank dekt tegen anti-tank wapens uit zijstraten. Dat lijkt in mijn gedachte nog wel een beetje op WoT city maps)

[ Voor 13% gewijzigd door Zoijar op 28-06-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Zo, Tiger verkocht om met VK3601 XP te vergaren om richting de E-50 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
rgras schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:04:
Zo, Tiger verkocht om met VK3601 XP te vergaren om richting de E-50 te gaan.
Tiger verkocht voor een Vk3601? Die heb je dan toch al?
Of bedoel je dat de VK3601 een betere XP maker is dan de Tiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Ik heb er juist spijt van dat ik de Tiger heb verkocht en de VK3601 gehouden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:21

Investig8or

What goes up, could come down

Ik kan sinds gisterenavond niet meer spelen... Het eerste splash screen, waar je dan op play kunt klikken, blijft bij mij staan. Ik kan nergens op klikken, normaal afsluiten lukt niet. Ik heb al een nieuwe gedownload van de WOT site en geinstalleerd maar het probleem blijft. Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos? Ik wil de KV binnenhalen namelijk :+

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ik heb wel legerervaring en het enige wat ik kan zeggen is dat tanks vandaag eigenlijk veroudert zijn. In moderne oorlog draait alles rond kosten. In urban warfare is een tank log en duur en zelfs de nieuwste Abraham is met goedkope en redelijk eenvoudige middelen uit te schakelen. één mijn met daaronder wat benzinevaten en je blaast de koepel er los af.
(voor de non-believers: http://data.primeportal.net/m1_iraqp/rob_m1_broken/Iraq%20021.jpg )

Zelfs vroeger niet, tanks die alleen opereren kom je zelden tegen. met uitzondering van plaasten als "El Alamein" omdat gewone onbeschermde mensen toen gewoon niet snel en ver genoeg zich kondern verplaatsen. Toen reden tanks met grote verspreiding, om dat ze visueel toch alles konden dekken.
Zelfs het blitzkrieg principe steunt niet enkel op tanks, ze zitten wel in de voorlinie. Maat het baseert zich vooral op zeer sterk ontwikkelde S4 (bevoorrading aan de linies).
De ardennen is een klassiek voorbeeld van hoe tanks samen moesten werken met infanterie. Gezien het feit dat daar heel veel wegjes lagen die onbereidbaar waren voor tanks en nooit ver zicht was, was een tank een stuk minder dominant dan bvb in El Alamein, daar kon infanterie zich zelden verstoppen en konden tanks vrij rondhossen en formaties aannemen. Dat is de basis waarom de blitzkrieg door de ardennen ook niet gelukt is. Allies hadden zich goed verschanst (met relatatief weinig tanks), maar wel goeie placement van artillerie en AT-guns op vantagepoints. (in combo met falende bevoorrading van linies)

In realiteit heb je vandaag trouwens meestal eerst recce door lichte tanks om dan armoured infanterie te sturen vaak in combinatie met een colone tanks die zich in de buurt bevind om (al dan niet close) ondersteuning te geven. Colones begeven zich vaak simultaan over het terrein, elektronica is zodanig goed geworden dat een rijdende tank even nauwkeurig kan schieten als een stilstaande op de meeste tereinen. Zelfs al voer je een noodstop uit met een moderne tank, je loop zal geen mm dippen. Het hele wisselen van vuur en dekking is dus dikke onzin bij tanks en moderne oorlogsvoering. Wel nog steeds van toepassing bij infanterie, maar ook meer zelden dan je zou denken.

[ Voor 11% gewijzigd door Joindry op 28-06-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Joindry schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:26:
Ik heb wel legerervaring en het enige wat ik kan zeggen is dat tanks vandaag eigenlijk veroudert zijn. In moderne oorlog draait alles rond kosten. In urban warfare is een tank log en duur en zelfs de nieuwste Abraham is met goedkope en redelijk eenvoudige middelen uit te schakelen. één mijn met daaronder wat benzinevaten en je blaast de koepel er los af.
Volgens mij moet jij weer even terug het leger in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
ZenTex schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 03:31:
[...]
Da's inderdaad zielig. :+
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/2Uun

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/2Uut

Je mag zelf uitvogelen van wie deze 2 zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Jeebeekje schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:13:
[...]

Tiger verkocht voor een Vk3601? Die heb je dan toch al?
Of bedoel je dat de VK3601 een betere XP maker is dan de Tiger?
Tiger valt mij enorm tegen, daarom dat ik nu richting de mediums ga. In de nieuwe tech tree is het mogelijk om via de VK3601 naar de VK3002(DB) te gaan, vandaar kan je richting de Panther II en E-50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Paprika schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:47:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Je mag zelf uitvogelen van wie deze 2 zijn. :+
Ik kan je precies uitleggen waarom deze vergelijking nergens op slaat. Maar ik doe het niet omdat ik, wanneer ik het wel doe, direct naar mijn hoofd geslingerd krijg dat ik mijn bek moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
User.tmp schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:56:
[...]

Ik kan je precies uitleggen waarom deze vergelijking nergens op slaat. Maar ik doe het niet omdat ik, wanneer ik het wel doe, direct naar mijn hoofd geslingerd krijg dat ik mijn bek moet houden.
probeer het toch maar eens dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Volgens mij is user.tmp niet is de beste stemming :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Zentex speelt op de EU server, Vipeax speelt op de US server
Vipeax heeft veel meer hogere tiers gespeeld, hogere tiers geven meer XP.
Zentex speelt aanvallend, Vipeax vooral verdedigend.

En volgens mij speelt Zentex niet met premium. Vipeax wel.

En ja, er zit wel degelijk verschil tussen de EU en de US server. De mensen die op beide servers gespeeld hebben, hebben gemerkt dat er op de US server een stuk meer gerushed wordt dan op de EU server.

@Joindry
Ik wordt altijd chagrijnig als mensen dingen gaan beweren waar geen ene kloten van klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Slaat dat ook terug op mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Ja, zo'n plaatje is natuurlijk allemaal lief en aardig, maar ik weet niet het verhaal achter de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
User.tmp schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:13:
Zentex speelt op de EU server, Vipeax speelt op de US server
En?
Vipeax heeft veel meer hogere tiers gespeeld, hogere tiers geven meer XP.
Mijn Luchs haalt ook gewoon 600 XP per battle...
Zentex speelt aanvallend, Vipeax vooral verdedigend.
Aah, daarom klagen mijn clanmates dat ik altijd voorin hang met mijn tanks, nu is het me duidelijk.
En volgens mij speelt Zentex niet met premium. Vipeax wel.
2000 XP zonder premium, ok.
En ja, er zit wel degelijk verschil tussen de EU en de US server. De mensen die op beide servers gespeeld hebben, hebben gemerkt dat er op de US server een stuk meer gerushed wordt dan op de EU server.
Daarom heeft de US een hogere draw ratio dan de EU, ok.
@Joindry
Ik wordt altijd chagrijnig als mensen dingen gaan beweren waar geen ene kloten van klopt.
Dus je hebt jezelf zojuist chagrijnig gemaakt, ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Investig8or schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:18:
Ik kan sinds gisterenavond niet meer spelen... Het eerste splash screen, waar je dan op play kunt klikken, blijft bij mij staan. Ik kan nergens op klikken, normaal afsluiten lukt niet. Ik heb al een nieuwe gedownload van de WOT site en geinstalleerd maar het probleem blijft. Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos? Ik wil de KV binnenhalen namelijk :+
Probeer het eens zonder launcher dus direct worldoftanks.exe, hij staat in dezelfde dir. Mijn eerdere post ging daar ook al over. De launcher checkt of de game up to date is en lanceerd hem dan maar als er foutmeldingen zijn krijg je die niet te zien. Met worldoftanks.exe wel.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!

Alle info omtrent de Gathering of Tanks clan vind je in de TS - Gathering of Tanks.