WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Het zijn allemaal meningenPaprika schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:55:
Mening, ahoy.
Subtiel.Paprika schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 22:47:
Had de post allang gelezen, maar ik ga niemand met minder dan 500 battles en geen high-tier ervaring beoordelen.
Inderdaad. Of als ze eenmaal door hebben dat de vijand achter die bult staat te wachten met een paar TDs nog steeds gewoon een voor een over de rand proberen te rijden om al bewegend even een shot te nemen. Alsof je daar iets mee op gaat schieten...Nazanir schreef op zondag 03 juli 2011 @ 09:03:
Ik wou dat mensen eens ophielden met rushen. Ik heb letterlijk een game in 2 minuten verloren, omdat mijn team compleet ongeorganiseerd op de vijand afstormde, alwaar ze netjes een voor een werden afgeschoten. Tis me nog wel gelukt met mijn Marder 3 vijanden af te schieten die onze kant op kwamen, omdat 2 anderen gelukkig nog wel een stel hersenen hadden.
[ Voor 47% gewijzigd door Hydra op 03-07-2011 11:04 ]
https://niels.nu
Anoniem: 394033 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 02:38:
Maar als ze dan allemaal campen als kiekens zonder kop, zonder te scouten enzo, tja dan wordt je geraped door arti.
Tsja, de ene keer ligt het aan de campers dat je verliest, de andere keer aan de rushers.Nazanir schreef op zondag 03 juli 2011 @ 09:03:
Ik wou dat mensen eens ophielden met rushen.
Het is gewoon afhankelijk van de samenstelling van de teams en de situatie. Heb rushes meegemaakt die onhoudbaar waren, en camps die ondoorbreekbaar waren.
De ene keer word er niet genoeg gescout, de andere keer teveel en zijn alle scouts binnen no-time dood.
Het is leuk dat iedereen het beter weet, maar het feit is dat er ook een vijandelijk team is, en die hebben misschien ook wel een plan. Als zij goed campen bereik je niets met een rush, en als ze goed rushen bereik je niets met campen.
Er is nou eenmaal altijd een verliezend en een winnend team. Zo simpel is het. Misschien was het verliezende team slecht, misschien deden ze het goed, maar was het andere team gewoon beter. Geluk speelt ook nog eens een grote rol.
[ Voor 0% gewijzigd door ZenTex op 03-07-2011 11:56 . Reden: veel typo's ]
Op een gegeven moment besluit die Ferdi chauffeur dat ie genoeg heeft gespeeld, neemt zijn positie in en begint op mijn team genoten te schieten. Zelfs met mijn 100mm HE shells heb ik 'm niet dood gekregen
jammer dat het zo weinig lukt e
dat genegeerd worden is dan wel weer kl°te. Dan denk je, wacht maar tot ik groot ben
Op zich heeft hij wel gelijk wat het schieten betreft (zeker op stilstaande/langzaam rijdende tanks). Het is alleen wel zo dat een goede arty ook weet waar hij moet gaan schieten en daar heb je zeker wel skills voor nodig. Maarre, ik ben het er dus ook niet mee eens dat je geen skills nodi hebt, je hebt gewoon andere skills nodig.
[removed]
Nou, een halve cm op je scherm voor een bewegende heavy. Poe poe.redwing schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:26:
Op zich heeft hij wel gelijk wat het schieten betreft (zeker op stilstaande/langzaam rijdende tanks). Het is alleen wel zo dat een goede arty ook weet waar hij moet gaan schieten en daar heb je zeker wel skills voor nodig.
Dat de rest van ons team noord dood was en zuid juist aan het winnen was en wij voor stonden kon hem niet schelen, terwijl hij aan het jammeren was schoot ik een PZ3 dood die anders vrij toegang tot onze cap had gehad (de rest van het team was ver van onze cap) maar nog steeds vond hij het onzin dat ik die kant aan het verdedigen was en ik hielp volgens hem het team helemaal niet. Uiteindelijk hebben we makkelijk gewonnen aangezien de rest van het vijandige team om hun eigen cap geparkeerd stond.
Over de arti:
Ik vind zelf dat arti overpowered is (ik rij zelf tanks, TD en arti) maar denk niet dat ze minder krachtige shells moeten krijgen maar alleen minder range zodat ze niet meer rond (meestal achter) hun eigen cap blijven staan. Niet dat ik het zelf niet doe maar goed het kan nu eenmaal. Al is het onzin om te stellen dat arti elke tank om het veld kan raken, want de meeste spelers staan goed verscholen.
Met een arty kan ik prima leaden. met heavies is het helemaal makkelijk. Ze zigzaggen amper en als ze dat wel doen worden ze alleen maar makkelijker want langzamer. Het is gewoon gokken waar je denkt dat ze heengaan.
Snellere mediums zijn ook prima te doen, de splash maakt dat je niet eens hoeft te raken. alleen kun je op grote afstand niet op een koersverandering anticiperen vanwege de traveltijd van de granaat.
De D10T moet door de achterkant en zijkanten van elke TD geraken. Je moet wel weten waar je hem moet raken. Ik rij ze meestal klem ipv detracken, dan ben ik arty-vrij omdat ze geen teamkill willen doen.Appel schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:16:
Ik had net een leuk momentje in mijn T-43 vs een Ferdinant. Die stond op een heuveltje met een ISU-100 ernaast (AFK). En ik reed er voorbij. Omdat het een TD is probeer ik de lekker sappige achterkant op te zoeken. Dus ik draai om 'm heen, de-track hem en begin op zijn achterkant te schieten. Steeds een paar procent eraf.
Op een gegeven moment besluit die Ferdi chauffeur dat ie genoeg heeft gespeeld, neemt zijn positie in en begint op mijn team genoten te schieten. Zelfs met mijn 100mm HE shells heb ik 'm niet dood gekregenHeb toch bijna een minuut op zijn achterkant kunnen schieten. Meneer negeerde mij gewoon
Anoniem: 412893
Gister begonnen met dit spelletje na het zien van dit topic
Ben begonnen met de Leichttraktor, en ben verder geteched in de Panzerjäger I. Ik heb die tank ook gekocht. Kwam er alleen tot mijn grote teleurstelling achter dat de loop van dat ding niet kan draaien. Blijft dit zo bij andere Tank destroyers? Of moet ik gewoon even door deze tank heen bijten en krijg ik later de beloning?
En ik heb ergens gelezen/gezien dat je ook een soort machine geweer of zo op je tank kan hebben (rechter muisknop?). Is dit alleen voor betere tanks?
Alvast bedankt, en hopelijk kom ik jullie eens tegen
Rechter muisknop is Auto-aim. Gebruik dit vooral niet, want die aimt op de sterkte plek qua armour op de meeste tanks. Alleen handing als je een scout speelt op hoge snelheid.
Er zijn dus geen machinegeweren in het spel. Ze zijn wel te zien op veel tanks maar je kunt er niet mee schieten, en er is niets om op te schieten. Er is geen infanterie in het spel, en tegen tanks doe jer niets met zo'n proppeschietertje.
[ Voor 28% gewijzigd door ZenTex op 03-07-2011 12:44 ]

Lekker dat 5x weekend
Ehm, is jouw hele scherm een halve centimeter ? Klein schermpje heb je danHydra schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:31:
Nou, een halve cm op je scherm voor een bewegende heavy. Poe poe.
Maarre de truc van een goede arty is dat ie weet op welke tank hij moet schieten, links of rechts op de map. Op de goede momenten een andere locatie opzoeken e.d. Dus zoals ik al zei, het schieten op zich stelt inderdaad niets voor. Weten waar/wanneer je moet schieten en staan is een ander verhaal.
Ik zat net trouwens met mijn Grille (tier 4 SPG) samen met een tier 9 heavy, dat zou toch helemaal niet moeten kunnen volgens de matchmaking tabellen ??
[ Voor 12% gewijzigd door redwing op 03-07-2011 13:11 ]
[removed]
Zo lang zijn die shells niet onderweg.redwing schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:08:
Ehm, is jouw hele scherm een halve centimeter ? Klein schermpje heb je dan
Ja, en dat vind ik dus ook best wel meevallen. Die screen was van een potje zonder Arty trouwens. Heerlijk!Maarre de truc van een goede arty is dat ie weet op welke tank hij moet schieten, links of rechts op de map. Op de goede momenten een andere locatie opzoeken e.d. Dus zoals ik al zei, het schieten op zich stelt inderdaad niets voor. Weten waar/wanneer je moet schieten en staan is een ander verhaal.
Dat is weer een ander verhaalHydra schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:10:
[...]
Ja, en dat vind ik dus ook best wel meevallen. Die screen was van een potje zonder Arty trouwens. Heerlijk!
Maar skills heb je echt wel nodig als je als arty echt iets wil betekenen, kills maak je makkelijk maar de goede kills is een ander verhaal.
[removed]

Niet x5?1shot1kill schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:20:
Eindelijk eens een goede daily (niet x5 helaas) gehad met mijn Stug:
Dan worden ze gewoon te slecht. Het geklaag over arty stamt ook uit een soort van confirmation bias: die enkele keer dat je ge-one-shot wordt onthoudt iedereen, maar de tientallen keren dat je gemist wordt let niemand op.1shot1kill schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:33:
Over de arti:
Ik vind zelf dat arti overpowered is (ik rij zelf tanks, TD en arti) maar denk niet dat ze minder krachtige shells moeten krijgen maar alleen minder range zodat ze niet meer rond (meestal achter) hun eigen cap blijven staan. Niet dat ik het zelf niet doe maar goed het kan nu eenmaal. Al is het onzin om te stellen dat arti elke tank om het veld kan raken, want de meeste spelers staan goed verscholen.
[ Voor 66% gewijzigd door Zoijar op 03-07-2011 13:29 ]
Dat of 2 kills en 3 tanks zwaar gedamaged + 4 spots(T 6/7 heavies en VK3601) in m'n 3601 levert maar 300XP op voor een standaard win.
Bedankt ZenTex
Ik heb dus nu al een TD (Germany). Wat is leuk om als 2e soort tank te pakken?
Nee niet x5 xp die had ik al met met mijn 3601 gekregen maar de normale x2 xp daily. (denk ik, sinds de patch zegt het niet meer dat je de daily hebt gekregen, alleen de sterren die verdwijnen laten zien dat je hem hebt)Zoijar schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:23:
[...]
Niet x5?
[...]
Dan worden ze gewoon te slecht. Het geklaag over arty stamt ook uit een soort van confirmation bias: die enkele keer dat je ge-one-shot wordt onthoudt iedereen, maar de tientallen keren dat je gemist wordt let niemand op.
De arty zou gewoon een max afstand van 2 tot 3 tiles moeten hebben, dan kunnen ze nog een stuk achter hun tanks blijven maar toch wat naar voren moeten komen. Alles in dit spel is op schaal, behalve de artillery range.
Tuurlijk joh.Zoijar schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:23:
Dan worden ze gewoon te slecht. Het geklaag over arty stamt ook uit een soort van confirmation bias: die enkele keer dat je ge-one-shot wordt onthoudt iedereen, maar de tientallen keren dat je gemist wordt let niemand op.
Waar ik het op baseer is dat de potjes zonder Arty gewoon veel leuker zijn. Je weet meestal pas waar ze staan (tenzij je een noob hebt die in z'n cirkel parkeert) totdat ze gescout worden. Ik ga met m'n eigen SPG ook niet op een voorspelbare plek staan. Grappig hoe iedereen dan duidelijk de bergen aan het huggen is maar gewoon niet weten dat ik zo sta dat ze daar alsnog niet veilig zijn. Als je 3 arty hebt en je verspreidt ze, dan is er gewoon geen 'veilige' plek meer.
Het is gewoon irritant en kut dat je, vooral in een TD, gewoon geoneshot wordt door iets dat je niet kan zien en niet kunt zien aankomen. Arctic region is een goed voorbeeld waar je je als Arty zo op kunt stellen dat je vrijwel de hele map kunt bestoken, en dat is gewoon naar mijn mening belachelijk.
Idd. De range is gewoon veel en veel te groot.1shot1kill schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:35:
De arty zou gewoon een max afstand van 2 tot 3 tiles moeten hebben, dan kunnen ze nog een stuk achter hun tanks blijven maar toch wat naar voren moeten komen. Alles in dit spel is op schaal, behalve de artillery range.
IMHO een goeie sniper heavy. Maar dat ligt aan je speelstijl.Anoniem: 412893 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:35:
[ Voor 21% gewijzigd door Hydra op 03-07-2011 13:39 ]
Daar kunnen we je niet mee helpen.Anoniem: 412893 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:35:
Wat een scores komen hier voorbij
Bedankt ZenTexHeb wel nog een ander vraagje.
Korte uitleg:
Soviet: al met tier 4 een heavy tank. focus op firepower en mobiliteit (IS serie) en levert daar precisie en penetratie voor in.
German: pas met tier 7 een heavy. Focus op precisie en penetratie, maar doet minder damage per schot.
US: heavy met tier 6. Beetje apart en heb het niet gespeeld. Beetje mix van die 2 geloof ik. Praktisch onpenetreerbare turrets maar zeer zwak gepantserd onderstel.
Lees je 's in en vergelijk hun stats. Probeer wat.
Je hebt per tank gewoon je x5 bonus geloof ik.1shot1kill schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:35:
[...]
Nee niet x5 xp die had ik al met met mijn 3601 gekregen maar de normale x2 xp daily. (denk ik, sinds de patch zegt het niet meer dat je de daily hebt gekregen, alleen de sterren die verdwijnen laten zien dat je hem hebt)
Dan kan arty minder ver schieten als een sniper.. Lijkt me ook scheef. Daarnaast moeten ze gewoon de mappen veel en veel groter maken. (en dan gelijk meer mensen per map)De arty zou gewoon een max afstand van 2 tot 3 tiles moeten hebben, dan kunnen ze nog een stuk achter hun tanks blijven maar toch wat naar voren moeten komen. Alles in dit spel is op schaal, behalve de artillery range.
[ Voor 7% gewijzigd door SOEFuture op 03-07-2011 13:43 ]
Met een sniper kun je ook geen hele map over. "We just dinged them", jeweets. 3 squares is misschien te weinig, maar zoals het nu is, is het gewoon ruk. Arty is te simpel op dit moment en het verkloot de balans in het spel.SOEFuture schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:42:
Dan kan arty minder ver schieten als een sniper..
Elke tank krijgt de 1e win 5x bonus en de hoogte van de score is sterk afhankelijk van de damage die je doet en op welke tier. Een aantal kills op lagere tiers levert meestal niet echt veel op.1shot1kill schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:35:
[...]
Nee niet x5 xp die had ik al met met mijn 3601 gekregen maar de normale x2 xp daily. (denk ik, sinds de patch zegt het niet meer dat je de daily hebt gekregen, alleen de sterren die verdwijnen laten zien dat je hem hebt)
Ehm, je ziet toch zelf ook wel dat die score van jou meer is als een dubbel ? Ik heb iig nog nooit 3500 exp gehaald in een normaal potje1shot1kill schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:35:
[...]
[ Voor 36% gewijzigd door redwing op 03-07-2011 13:52 ]
[removed]
Tsja ze moeten tracers weer inschakelen dan zijn er opeens veel minder arti's per game, aangezien de meeste nooit van counter arti hebben gehoord en nu allemaal op 1 plek blijven staan (is de lol snel weg).Hydra schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:45:
[...]
Met een sniper kun je ook geen hele map over. "We just dinged them", jeweets. 3 squares is misschien te weinig, maar zoals het nu is, is het gewoon ruk. Arty is te simpel op dit moment en het verkloot de balans in het spel.
Net een potje met m'n SPG gedaan op Redshire: gewoon de hele tijd op dezelfde plek staan en een beetje lopen knallen...Sanch schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:57:
Tsja ze moeten tracers weer inschakelen dan zijn er opeens veel minder arti's per game, aangezien de meeste nooit van counter arti hebben gehoord en nu allemaal op 1 plek blijven staan (is de lol snel weg).
Helaas heeft overlord gezegd dat het ze niet is gelukt, en dat ze nog steeds op een fraude-proof oplossing zitten te broeden. Tracers gaat dus niet lukken op middel lange termijn. En als ze iets implementere weet ik zeker dat ook dat misbruikt gaat worden.
Maar inderdaad, het ontbreken van tracers is de hoofd oorzaak van het huidige arty probleem. Een ander is de hoeveelheid arties per match.

Dubbel-joe-tee-ef?
Edit: Haha, zonet een IS-3 geoneshot met m'n Loewe
[ Voor 33% gewijzigd door Hydra op 03-07-2011 14:41 ]
Abby vs spawn 1

Abby vs spawn 2

Cliff vs spawn 1

Cliff vs spawn 2

El Halluf vs spawn 1

El Halluf vs spawn 2

Lakeville vs spawn 1

Lakeville vs spawn 2

Murovanka vs spawn 1

Murovanka vs spawn 2

Pargorki vs spawn 1

Pargorki vs spawn 2

Prohorovka

Ruinberg vs spawn 1

Ruinberg vs spawn 2

Sandriver vs spawn 1

Sandriver vs spawn 2

Het enige wat je vs artillery hoeft te doen is zorgen dat je naar 1 van de safespots gaat wanneer je weet dat je gespot bent, of gespotted zult worden. Zo moeilijk is het toch niet.
Ik heb dan ook het idee dat vele schijnbaar in de niet-safespots rijden terwijl ze spotted zijn en dan maar klagen.
[ Voor 14% gewijzigd door Paprika op 03-07-2011 14:51 ]
Lage tier arty die een gebouw kapot maakt en daardoor iemand met gebouw en al opblaast?Hydra schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:03:
Die laatste klopt al niet. Dat hele dorpje in sand-river is destructable. Als ik daar een tank niet kan raken schiet ik gewoon 't huis waarachter 'ie schuilt aan gort. Daarnaast zijn die posities volledig afhankelijk van waar de Arty zich opstelt. Ik rij meestal eerst een stuk achter de grootste groep aan, en kom dan met m'n SPG op een compleet andere plek uit. Jouw maps gaan ervanuit dat Arty min of meer in de cirkel blijft staan, en slimme Arty spelers doen dat niet. Net nog een game gehad met mij in m'n Wespe waar ik samen met de 2 andere SPG spelers mooi kruisvuur had. Heavies waren nergens echt veilig.
Low tier battle samples.... Ik wil je wel eens buiten je islandje zien op Sand River, in een fatsoendelijke battle, vs 500 meter view range tanks.
Je bedoelt zo rond tier 8 zegmaar?Paprika schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:05:
Lage tier arty die een gebouw kapot maakt en daardoor iemand met gebouw en al opblaast?Of wil je soms zeggen dat je het gebouw molt en hij daarna om 1 of andere reden niet wegrijdt?
![]()
Low tier battle samples.... Ik wil je wel eens buiten je islandje zien op Sand River, in een fatsoendelijke battle, vs 500 meter view range tanks.
En het effect van 3 arty die tegelijkertijd op zo'n gebouw hitten is natuurlijk dat de eerste het gebouw opblaast en dat meteen daarna de 2 volgende op de heavy z'n dak zitten. Dat dorpje is een deathtrap.
En inderdaad, lage tiers, al helemaal tier 2 en 3 waar SPGs gewoon wtf-OP zijn, tel ik niet mee. Dit zijn de stats van een vriend van me die het leuk vind newbies te bashen met een SU-26. 174 Topgun + Confederate medals uit 701 battles.
Ik doe met de SU-26 wel mijn dailies, deze is van vandaag:
http://www.vipeax.nl/shot_077.jpg
Ding is gewoon veel te overpowered.
[ Voor 64% gewijzigd door Paprika op 03-07-2011 15:34 ]
Mwa, meestal een campfest. TDs zijn godlike zonder arty, en verdedigen is gewoon de beste en winnende strategie dan.Hydra schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:37:
Tuurlijk joh.
Waar ik het op baseer is dat de potjes zonder Arty gewoon veel leuker zijn.
Niets mis met in de cirkel parkeren op veel maps. De echte noobs parkeren hem in het meest voorspelbare bosje iets achter de basisJe weet meestal pas waar ze staan (tenzij je een noob hebt die in z'n cirkel parkeert)
Ik weet vrij goed waar ik wel en niet geraakt kan worden. Zie ook maps van vipeax. Heel soms staat er een op een hele vreemde plek, maar meestal leeft die dan niet heel erg lang.totdat ze gescout worden. Ik ga met m'n eigen SPG ook niet op een voorspelbare plek staan. Grappig hoe iedereen dan duidelijk de bergen aan het huggen is maar gewoon niet weten dat ik zo sta dat ze daar alsnog niet veilig zijn. Als je 3 arty hebt en je verspreidt ze, dan is er gewoon geen 'veilige' plek meer.
En dat zegt een TD?Het is gewoon irritant en kut dat je, vooral in een TD, gewoon geoneshot wordt door iets dat je niet kan zien en niet kunt zien aankomen.
Ik heb hem nog niet heel veel gespeeld, maar dan ook weer nog geen een keer geraakt door arty.Arctic region is een goed voorbeeld waar je je als Arty zo op kunt stellen dat je vrijwel de hele map kunt bestoken, en dat is gewoon naar mijn mening belachelijk.
Ik vind echt dat jullie overdrijven in het arty-bashen. Natuurlijk zijn ze soms irritant, en ik ga er ook best wel eens aan dood. Daar hebben we het laatst nog uitvoerig over gehad. Het voegt ook echt wel wat tactiek toe aan het spel, dat je niet gewoon overal kan rijden zonder je druk te maken over dekking.
Maarja, mensen klagen ook altijd over snipers in andere spellen. Als je niet over het open veld kan rennen, wild in het rond schietend, dan is het kut...
10 punten.Zoijar schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:32:
Ik vind echt dat jullie overdrijven in het arty-bashen. Natuurlijk zijn ze soms irritant, en ik ga er ook best wel eens aan dood. Daar hebben we het laatst nog uitvoerig over gehad. Het voegt ook echt wel wat tactiek toe aan het spel, dat je niet gewoon overal kan rijden zonder je druk te maken over dekking.
Maarja, mensen klagen ook altijd over snipers in andere spellen. Als je niet over het open veld kan rennen, wild in het rond schietend, dan is het kut...
Ik heb nu net mijn S-51 elite gemaakt, maar die arty heeft dus echt heel weinig gun movement voordat je weer moet re-aimen en dat kost behoorlijk wat tijd. Als jij als tank zo lang stil gaat staan vraag je er ook om.
Heb nu net ook de M41 arty van de USA gekocht maar die is wel veel meer noob friendly, daarmee kun je een zeer groot deel van de map beslaan zonder je hull te draaien en te re-aimen. Dat maakt arty dan wel OP, echter speel ik in mijn M41 tegen tanks waar ik geen massive damage tegen kan doen.
Maar dan nog schieten arty ook veel mis. De meeste arty zitten rond de 30% hit rate denk ik. En de niet hoge tier arty hebben een zeer kleine splash range (nerfed ja) waardoor je dan meestaal ook geen damage doet. De hoge tiers doen wel splash, maar schieten en aimen daar in tegen weer erg traag. Ik heb met mijn S-51 een hit rate van 39%, denk dat dat al behoorlijk goed is. Zoals hier al eerder gemeld onthouden mensen alleen de arty hits waar ze door gedood worden. Veel spelen met oogkleppen op en hebben vaak niet eens door dat een arty mis schoot.
Genoeg Arty gespeeld. Het is simpel om kills mee te krijgen als je enigzins competent bent. Tuurlijk wordt je wel eens aan gort geschoten door een med die niet afgevangen wordt, maar had zojuist weer een potje met 3v3 Arty. Een light suicide gewoon in onze basis en spot daarmee onze 3 Arty. 5 seconden later zijn we 2 van de 3 kwijt. Maar die spelers waren gewoon incompetent, als je die light ziet komen weet je dat die shells er ook aan gaan komen.Rutger Mulder schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:43:
Veel mensen zouden zelf eens arty moeten spelen om te ervaren dat het echt niet altijd zo easy is.
Daar gaat het niet om. Door een open veld jassen is hoe dan ook dom. Waar het me om gaat is dat Arty de strategie uit het spel haalt. Flanken e.d. wordt onmogelijk gemaakt. Dus wat je dan krijgt is of campen of een lemmingtrain omdat mensen niet willen flanken omdat ze dan blootstaan aan Arty. Nee, dit spel was leuker geweest zonder.Zoijar schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:32:
[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 03-07-2011 15:50 ]
Nou wat OPHydra schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:48:
Tuurlijk wordt je wel eens aan gort geschoten door een med die niet afgevangen wordt, maar had zojuist weer een potje met 3v3 Arty. Een light suicide gewoon in onze basis en spot daarmee onze 3 Arty. 5 seconden later zijn we 2 van de 3 kwijt.
Ik denk dat de devs gelijk hebben en dat het uiteindelijk een camp game wordt. Flanken? Ik zou gewoon met alle tanks m'n basis verdedigen. Wat valt daar aan te flanken? De enige rede dat dat nu niet kan is arty.Daar gaat het niet om. Door een open veld jassen is hoe dan ook dom. Waar het me om gaat is dat Arty de strategie uit het spel haalt. Flanken e.d. wordt onmogelijk gemaakt. Dus wat je dan krijgt is of campen of een lemmingtrain omdat mensen niet willen flanken omdat ze dan blootstaan aan Arty. Nee, dit spel was leuker geweest zonder.
Als er nu een battle is zonder arty is het nog wel leuk, omdat mensen aanvallen. Maar op een gegeven moment zou men zonder arty erachter komen dat verdedigen veel beter is. Wat ga je in godsnaam doen tegen vier 704s achter hun basis? Nu spot je die met een medium en gaan er wat arty shells op.
[ Voor 28% gewijzigd door Paprika op 03-07-2011 16:18 ]
Dat mensen het over onzichtbare TD's hebben gaat niet op in hogere tiers waar de camo bonus zo goed als 0 is.. TD's zijn gedwongen achter bosjes te campen, dat kunnen tanks net zo goed. Beter nog, juist tanks zijn de beste campers omdat ze makkelijk achter obstakels kunnen terugkruipen tussen de schoten door, en zo de spot van de vijand kwijtraken.
Ik begrijp je post niet helemaal. Je zegt dit zelf ook. Er is zeker een straf voor camping, en dat heet flanking waar juist TD's gevoelig voor zijn. Voor TD's en campende tanks geld dat ze maar een zeer klein gedeelte van de map kunnen bestrijken.Paprika schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:55:
Als er geen artillery zou zijn, zou het maximale tier verschil 1 mogen zijn per battle, immers doen een Tiger/IS/T29 amper tot geen schade tegen een tier 9. Dat betekend dus dat als je team je top tier verliest, je automatisch hebt verloren, want bijna niemand kan hem nog (fatsoenlijke) schade doen. Gaan we toch allemaal lekker ISU/704/Jagdtiger/Ferdinands spelen en met z'n alle in een bosje zitten aan onze eigen kant van de map. Er is immers niets dat ons zal straffen voor campen en het hele punt met TDs en hun sterke gun, maar lage health is dat ze gekilled worden door flankende mediums of artillery.
En ook nu worden bases gecapped toch? Ondanks campers in arty safe zones, en ondanks dat aanvallers/flankers niet alleen door de campers belaagd worden maar óók nog eens door arty!
En hoe verliest het ene team z'n top tier en het andere niet? Dat zou moeten betekenen dat de ene tier 9 door de andere gesloopt is, dan zou de overgebleven tier 9 toch low health moeten zijn? Buiten dat is een tier 9 nog steeds een prooi voor 2 tier 8's, al dan niet met HE.
Word? Huh? Dat is het al.Zoijar schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:11:
[...]
Nou wat OP
[...]
Ik denk dat de devs gelijk hebben en dat het uiteindelijk een camp game wordt. Flanken? Ik zou gewoon met
Al denk ik dat het campen voor een groot deel veroorzaakt word door de extreem lage snelheid van tanks heuvelop. Dat is gewoon suicide met een langzame heavy.
Grapje zeker. Probeer maar eens een 704 te spelen.ZenTex schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:23:
Dat mensen het over onzichtbare TD's hebben gaat niet op in hogere tiers waar de camo bonus zo goed als 0 is..
Die straf is alleen aanwezig met arties. Zonder arties kan een TD in een hoek zitten waardoor ze nooit geflanked worden.Ik begrijp je post niet helemaal. Je zegt dit zelf ook. Er is zeker een straf voor camping, en dat heet flanking waar juist TD's gevoelig voor zijn.
En dus iedereen camped?ZenTex schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:23:
Voor TD's en campende tanks geld dat ze maar een zeer klein gedeelte van de map kunnen bestrijken.
Denk dat er niet veel maps zijn waar er gecapped wordt terwijl er 15 TDs nog in de eigen cirkel staan.ZenTex schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:23:
En ook nu worden bases gecapped toch? Ondanks campers in arty safe zones, en ondanks dat aanvallers/flankers niet alleen door de campers belaagd worden maar óók nog eens door arty!
Uh, 95% van de tijd heb ik 100-60% health wanneer ik een tier 9 kill.ZenTex schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:23:
En hoe verliest het ene team z'n top tier en het andere niet? Dat zou moeten betekenen dat de ene tier 9 door de andere gesloopt is, dan zou de overgebleven tier 9 toch low health moeten zijn? Buiten dat is een tier 9 nog steeds een prooi voor 2 tier 8's, al dan niet met HE.
Object ben ik maar zelden tegengekomen (als in niet in het vijandelijke team). Jtigers des te meer.Paprika schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:26:
[...]
Grapje zeker. Probeer maar eens een 704 te spelen.![]()
[...]
Die straf is alleen aanwezig met arties. Zonder arties kan een TD in een hoek zitten waardoor ze nooit geflanked worden.
[...]
En dus iedereen camped?
[...]
Denk dat er niet veel maps zijn waar er gecapped wordt terwijl er 15 TDs nog in de eigen cirkel staan.
[...]
Uh, 95% van de tijd heb ik > 80% health wanneer ik een tier 9 kill.
Maar ook objekts worden gespot. En als ze gespot worden... Hmm, wat was hun RoF ook alweer?
In een hoekje zitten? Da's slim zeker? dacht het niet.
En dus gaat iedereen campen? Dacht het niet. nu kun je ze juist flanken want je kunt ermee wegkomen om snel even weg te komen,
15 TD's in 1 game? nog nooit gezien. hooguit 4-5. En ga me nou niet vertellen dat dat door arty komt.

ja, jij hebt nog 80% over na een tier 9 kill. Niet iedere speler heet Vipeax. En als een Vipeax met een tier 8 een 9 aanvalt zou hij dus theoretisch ook moeten winnen, vooral als je er nog T8 bij hebt die je helpt.
Als er geen arty is, heb je geen enkele reden iets anders dan TD te spelen, dus ja dat klopt.ZenTex schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:33:
[...]
Object ben ik maar zelden tegengekomen (als in niet in het vijandelijke team). Jtigers des te meer.
Maar ook objekts worden gespot. En als ze gespot worden... Hmm, wat was hun RoF ook alweer?
In een hoekje zitten? Da's slim zeker? dacht het niet.
En dus gaat iedereen campen? Dacht het niet. nu kun je ze juist flanken want je kunt ermee wegkomen om snel even weg te komen,
15 TD's in 1 game? nog nooit gezien. hooguit 4-5. En ga me nou niet vertellen dat dat door arty komt.
Dus die 5% in WoT die goed (beter dan gemiddeld != goed) is, zal het hele spel in handen hebben. Leuk.... zal goed voor de playerbase zijn.ZenTex schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:33:
ja, jij hebt nog 80% over na een tier 9 kill. Niet iedere speler heet Vipeax.
Denk dat het aantal IS-4 kills met mijn Löwe/IS-3 toch wel behoorlijk is ja. VK4502s zijn wat moeilijker, maar daar is de lower plate voor.ZenTex schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:33:En als een Vipeax met een tier 8 een 9 aanvalt zou hij dus theoretisch ook moeten winnen, vooral als je er nog T8 bij hebt die je helpt.
Punt is gewoon dat je blij mag zijn dat artillery een goede high-tier beschadigd en/of killed.
DX11Paprika schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:45:
Welke versie heb je nu dan?
Ook leuk: 8000 XP.
[ Voor 9% gewijzigd door ZenTex op 03-07-2011 16:51 ]
Zal straks wel weer eens verder kijken, bedankt alvastPaprika schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:55:
Al eens gereboot en/of spel opnieuw opgestart? Bij iedereen die ik ken was dat de oplossing, maar gezien je versie ok is zou ik even een reboot doen en daarna met de graphics spelen (triple buffering zou wel eens eens een probleem kunnen zijn).

Ik vind 6 704/JagdTiger/Ferdi/ISU aan mijn kant imposanter.
12 TD's kom ik weleens tegen:

De 4 Hummels hadden beperkte invloed op ons.
[ Voor 27% gewijzigd door rapture op 03-07-2011 17:09 ]
Wie ziet waarom ik hier een screenshot heb genomen?
VK4502 staat boven IS-4 zodat er geen extra IS-4's boven VK4502 kan staan. Dat moeten wel 2 IS-7's zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door rapture op 03-07-2011 17:18 ]
Ik zie toch echt 4 arties in die screenie.rapture schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:11:
Arty-loosheid?
"Leuke" tier 9 match:
[ Voor 25% gewijzigd door Paprika op 03-07-2011 17:27 ]
Hummels en sturmpanzer tellen niet mee. SU-8 gaat ook niet veel brokken maken in een tier 9/10 battle.ZenTex schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:19:
Ik zie toch echt 4 arties in die screenie.
Ik zie al 5 dikke TD's naast elkaar. Een T-54 laat een Maus roodgloeien en 4 van de 5 schoten in een salvo moet de Maus in één klap om kunnen leggen.
[ Voor 23% gewijzigd door rapture op 03-07-2011 17:26 ]
Jagdpanzers en StuG's zitten kwa vuurkracht en penetratie bij de "bovenbouw" in die low-tier battle. De (HE) hetzers zijn daar relevant omdat ze meer dan de helft van de tanks in die low-tier battle kunnen one-shotten. In een tier 9/10 battle, is de ondergrens voor arties een GW Panther, een schoolbus,...ZenTex schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:28:
Weer wat geleerd. Low tier arties tellen niet mee. Maar low tier TD's als jagdpanzers en stugs in jouw screenshot wel zeker?
[ Voor 12% gewijzigd door rapture op 03-07-2011 17:37 ]

Enfin, voor mij is een SPG een SPG, en een TD een TD hoor. Het zijn klasses...
Om mezelf maar even te quotenAppel schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:25:
Zojuist mijn eerste Heavy tank gekochtDe IS!
Ding is nog bijna helemaal stock. Inmiddels wel de 100mm van mijn T-34-85 er op. Straks voor een paar centen nog even een radio installeren. Maar ik denk dat dit mijn enige heavy blijft. Heb er nu 1 potje mee gespeeld, maar ik mis gelijk al de wendbaarheid en snelheid van een medium. Mijn volgende tank word dus een T-43.
Maar ik ga dit apparaat wel vol spelen, ga niet voor niks 1.4 mil over de balk gooienEn wie weet raak ik er nog aan gehecht ook
Vandaag heb ik eindelijk de 122mm op de IS kunnen zetten. En wat een transformatie zeg... poeh. De IS is van een machine die niet leuk is naar een plezier-apparaat getransformeerd. Een T1 Heavy had na 1 schot nog maar 19% hp over. Een KV kwam er iets minder goed vanaf met 2% hp over. Ik ben gelijk verliefd geworden. Nu even door-grinden voor de 122 die ietsjes sneller schiet maar daarna is het een heavy die ik in mijn garage zal houden.
Maar 1,025 credits per schot
Ik heb hiernaast ook de T-43 gekocht. Het is en blijft een leuk lijn. Ik maak de USSR medium lijn af tot de T-54 en daarna stap ik over op de US medium lijn. Die Patton ziet er zo gigantisch leuk uit om mee te spelen. Ben vooral geïnteresseerd in de vertical stabilizer.
Ziet er leuk uit ja, maar is het niet echt meer. Zelfs tier 5/6 komt nog door je armor heen en sinds de 6.5 patch ben je ook nog eens wat langzamer terwijl je al langzaam was.. En die vertical Stabilizer is een grap zekerAppel schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:22:
[...]
Die Patton ziet er zo gigantisch leuk uit om mee te spelen. Ben vooral geïnteresseerd in de vertical stabilizer.
[ Voor 6% gewijzigd door wontcachme op 03-07-2011 20:30 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Hij zei in inedergaval sorry.
Toch wel 1000XP voor die 4 schoten.
Inmiddels al werkend gekregen?Naluh! schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:39:
Net geïnstalleerd, maar zodra de match begint worden alle andere tanks ineens onzichtbaar. Bekende bug? Eventuele workarounds? Vidkaart drivers zijn up to date.
Had ik onlangs na een verse windows install ook maar na een restart van WoT was het verholpen.
Wat je ook kunt proberen is triple buffering uit te zetten als je het aan hebt staan.
Vandaag weer wat potjes gedaan en veelal ging het wel aardig. Zo ook met mijn 3002, standaard had ik in het eerste potje (Mines) geen victory maar het tweede potje ging wel lekker. Het tweede potje was eveneens op Mines maar nu kreeg ik de mediums wel mee de hill op en heb ik genoeg kunnen schieten en detecten.
Helaas trackte ik een Wolverine in plaats van te oneshotten en een Pz3 kwam er ook met geluk weg omdat hij net ging rijden toen mijn kogel onderweg was. In totaal toch een lekker potje met bijbehorend exp

Nadat ik de meeste fivers had gedaan heb ik met Asrah zijn tier 5-7 gefived. Ik nam de SU-152 mee en dat kwam van pas op Malinovka. Het leek even slecht te gaan omdat we gasten in het team hadden die niet snapten wat scouten was en of hoe ze dat moesten doen (reden achteruit zodra ze een hit kregen waardoor ze sowieso makkelijk prooi waren). Uiteindelijk toch de overhand gekregen met een mooi resultaat.

Veel van de Maus potjes stelden teleur, en ik werd een potje zelfs uitgemaakt als de boosdoener van ons verlies terwijl de andere zijde underpowered was en ik juist eerst een rusher tegenhield samen met TheMac.
Toch zaten er wel leuke potjes tussen en ook een heel spannende op Komarin waar we (Bl4ckb34rd en TheMac) we een aantal keer op een haar na de cap wisten te resetten. Ik ben zelfs met mijn Maus naar hun GW Tiger gereden om vervolgens op 94% de cap weten te resetten. IS-4 en T29 beschadigd en of gekilled evenals de IS-3 die aan het cappen was (en achter één van hun Maus lijken stond). Bl4ck en ik wisten samen toch nog even te winnen van 6 man

dankzij de 5x XP stroomde het met bakken binnen! en kon ik eerder dan verwacht mijn Tiger 1 inkruipen, hoef alleen nog maar de zgn Lange 88 en de 3e motor upgrade te hebben en dan heb ik alles! ook gelijk mijn VK3601 elite gemaakt!
maar om even terug te komen op die Tiger 1 ! -->Liefde op het eerste gezicht!!
heb altijd TD gespeeld en die speelstijl een beetje overgenomen op de Tiger en ondanks dat het een heavy is is het geen bulk staal waarmee je de aanval moet spearheaden heb ik al door maar tis een ideale Sniper!
flaws zijn natuurlijk de Armor (of het gebrek daaraan) maar dat wordt lichtelijk gecompenseerd door zijn grote HP pool, Acceleratie is heel lekker en de Accuracy! heerlijk en dan moet ik die lange 88 nog equipen! je moet gewoon aan het begin even kijken wat de vijand brengt,veel hoge tiers? dan kan je het beste een beetje achter blijven en lekker sniper,ok je dmg is niet geweldig maar het meeste kan je wel penetreren (helemaal met de lange 88 vanmiddag) bestaat de tegenstand voornamelijk uit lage tiers? dan kan je het beste de aanval spearheaden imo...
dat laatste overkwam mij gisteren, enige hoge tier was een ferdi die al redelijk vroeg gespot was en tot mijn verbazing lekker op dezelfde plek bleef...ik spearheade samen met een KV de aanval en eenmaal in de vijandelijke basis zag ik die ferdi waarop ik hem van achteren klem reed en hem na wat schoten (duurde ff) kon uitschakelen..maar dam wat scheet ik hem voor die ferdi voor die tijd haha
gelijk even een mooi skinnetje voor mn tiger gedownload en tja vanmiddag weer ff verder upgraden,kan alleen maar beter worden (net als met de VK3601 die ik ook nog niet weg kan doen) speel je voorzichtig en snipe je graag? dan kan ik je de tiger echt aanraden (vooral voor de TDers onder ons die wel eens wat anders willen)hou je van close combat en voorop rijden dan zou ik voor een rus gaan want de tiger met zn kartonnen armor is daar niet geschikt voor alhoewel ze het probleem met module dmg en een hoog crew sterfte aardig hebbengefixed! de Tiger is mischien niet de makkelijkste heavy maar als je goed bent voor je tijgertje dan is je tijgertje goed voor jou!
ik farmde de tiger eigelijk alleen maar voor de heb en om even een break te hebben in de farm naar de Jagdtiger maar ben dr een beetje voor gevallen haha (daarvoor speelde ik alleen maar Duitse TD's t/m de ferdi)
nu snappen jullie natuurlijk wel dat ik er nog een tiertje bij wil hebben (die Tiger2!) maar voor mijn persoonlijke speelstijl zijn zowel die VK3601 als de Tiger1 echte aanwinsten (Nogmaals dank voor de tip vd VK3601 Psycho!)
zijn er nog meer mensen die de Tiger ondanks alle negatieve forum berichten ook zijn gaan waarderen? ik was eerst echt alleen maar geintereseert in TD's maar ben helemaal om! ooow en mn PzKw3 kan ik ook maar niet wegdoen haha! heerlijk scoutertje
p.s. sorry voor de wall of text! maar ben een beetje enthousiast haha
The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village
Ik heb er alleen in beta mee gespeeld maar ik blijf het een leuke tank vinden. Vooral juist omdat hij een andere speelstijl vraagt. Ik zit nu in de VK3001P welke weliswaar een medium is maar eigenlijk op dezelfde manier gespeeld moet worden. En inderdaad lijkt dat wel op de manier waarop je de meeste TDs speeltVivaladen schreef op maandag 04 juli 2011 @ 07:00:
zijn er nog meer mensen die de Tiger ondanks alle negatieve forum berichten ook zijn gaan waarderen?
[removed]
Je bent nauwelijks zichtbaar als je stilstaat en de 105mm HE shells doen verdikke veel damage. Kheb er nu al een cammonetje over, als ik nu achter een struik sta ben ik pas zichtbaar van 100-140m denk ik.
Nu twijfel ik wel waar ik moet verderspelen, de StugIII of de PzIII/IV. Ik wou altijd de PZ kant uitgaan, maar de Hetzer bevalt me zo goed.
Iemand enige suggesties in welke upgrades (buiten mijn cammonet) ik best zou investeren?
Rammer, altijd goede keus.Joindry schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:17:
Ik gisteren me keihard geamuseerd met de Hetzer. man das een leuke afwisseling ivm met de Pz38NA.
Je bent nauwelijks zichtbaar als je stilstaat en de 105mm HE shells doen verdikke veel damage. Kheb er nu al een cammonetje over, als ik nu achter een struik sta ben ik pas zichtbaar van 100-140m denk ik.
Nu twijfel ik wel waar ik moet verderspelen, de StugIII of de PzIII/IV. Ik wou altijd de PZ kant uitgaan, maar de Hetzer bevalt me zo goed.
Iemand enige suggesties in welke upgrades (buiten mijn cammonet) ik best zou investeren?
De Luchs stock is redelijk bagger zeg. Hij is vrij traag, heeft een vrij slechte loop (niet dat ik perse damage wil doen, maar als ik een Arty of TD tegenkom, wil ik er wel een gat in kunnen schieten), kan niet echt ergens rondjes om heen draaien. Dus het is even worstelen om eerst tracks + engine te researchen (ik kan niet scouten, maar ook geen damage doen, word vrij pijnlijk) zodat ik eerst fatsoenlijk door kan rijden. Daarna neem ik een betere loop.
De Hertzer is op stock best wel nice, op zijn engine na. Dat is ook het eerste wat ik gister heb vervangen; zijn tracks en engine. Hij rijd nog steeds niet super hard (rond de 30-35 km/u) maar is primavoor een TD als deze. Zijn stock gun is wel erg nice, ik kan tenminste een beetje door een KV of T1 Heavy heen komen. Voor de nieuwe loop heb ik dan 4100 exp nodig, die ga ik er vanaaf even uit grinden denk ik.
Ook een briljante pot met mijn Ausf. A. gisteren. Even wachten tot iedereen een beetje gepositioneerd is. Vervolgens buiten om gereden (ding rijdt lekker door, hij heeft elite status). Kom ik achterin een Arty tegen van de vijand. Klem gereden, 2 schoten en kapot. Ik rijd door, vind ik een TD, rondjes om hem heen gereden, 3 schoten kapot. Vind ik een 2e arty, maar intussen lag ik onder redelijk hevig vuur. Toch nog gelukt een Marder (met geluk, dat wel) door midden te schieten. Ik kaduukjes, inmiddels vlogen SPGs van mijn team mijn kant op, en net als ik dood ga, zie ik een paar andere tanks nog ontploffen. Glorieuze overwinning. Vond het toen ineens erg jammer dat ik geen gold had en accelerate crew training aan had staan. Ik had iets van 1600-1700 exp verdiend, die had ik mooi kunnen overhevelen naar mijn Luchs dan
-
Joindry schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:17:
Ik gisteren me keihard geamuseerd met de Hetzer. man das een leuke afwisseling ivm met de Pz38NA.
Idd rammer en aangezien je vaak statisch bezig bent kan je dr ook een Binoculair opgooien (die kan je dr ook zo vanaf halen voor je upgrade!
hetzertje is idd een lekker TDtje en bounced ook een hoop op je front pantser,had toen ik er nog mee rond reed op die woestijn map een mooie actie (met die vallei met dat dorpje) in stond beneden in een struik en iedereen reed mij voorbij de heuvel op waardoor ik ze lekker in de rug kon rapen met mn 105mm! kreeg reacties in the chat van "invisible hetzer! wtf?" en "cheater?" maar was mn mooiste pot ooit met de hetzer, 9 kills en een hele zut dmg en vanzelf sprekend XP en de lol die je dan hebt!
als de hetzer/td speelstijl je bevalt dan zou ik echt wat dieper de tree ingaan! enige farm minpuntje zal ogetwijfelt de jagdpz4 zijn maar helemaal geupgrade is het ook een fijne TD alleen de overgang van jagdpz4 naar jagdpanther lijkt langer te duren dan de rest!
Ik heb de gun van 3600XP ofzoiets op mn hetzer gestoken, de 105mm. Minder penetration, maar een butload aan HE damage. Bij de KV gewoon net onder de koepel mikken en de helft van de keren zit ie vast of is zijn loop kapot. De hetzer is mijn eerste tank waaraan ik echt fun beleef. maar idd, de standaardengine is het eerste dat moest vervangen worden.Nazanir schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:35:
Gister de Hertzer en de Luchs aangeschaft (Luchs is voor scouten, vind ik an sich erg leuk om te doen).
De Luchs stock is redelijk bagger zeg. Hij is vrij traag, heeft een vrij slechte loop (niet dat ik perse damage wil doen, maar als ik een Arty of TD tegenkom, wil ik er wel een gat in kunnen schieten), kan niet echt ergens rondjes om heen draaien. Dus het is even worstelen om eerst tracks + engine te researchen (ik kan niet scouten, maar ook geen damage doen, word vrij pijnlijk) zodat ik eerst fatsoenlijk door kan rijden. Daarna neem ik een betere loop.
De Hertzer is op stock best wel nice, op zijn engine na. Dat is ook het eerste wat ik gister heb vervangen; zijn tracks en engine. Hij rijd nog steeds niet super hard (rond de 30-35 km/u) maar is primavoor een TD als deze. Zijn stock gun is wel erg nice, ik kan tenminste een beetje door een KV of T1 Heavy heen komen. Voor de nieuwe loop heb ik dan 4100 exp nodig, die ga ik er vanaaf even uit grinden denk ik.
Ook een briljante pot met ijn Ausf. A. gisteren. Even wachten tot iedereen een beetje gepositioneerd is. Vervolgens buiten om gereden (ding rijdt lekker door, hij heeft elite status). Kom ik achterin een Arty tegen van de vijand. Klem gereden, 2 schoten en kapot. Ik rijd door, vind ik een TD, rondjes om hem heen gereden, 3 schoten kapot. Vind ik een 2e arty, maar intussen lag ik onder redelijk hevig vuur. Toch nog gelukt een Marder (met geluk, dat wel) door midden te schieten. Ik kaduukjes, inmiddels vlogen SPGs van mijn team mijn kant op, en net als ik dood ga, zie ik een paar andere tanks nog ontploffen. Glorieuze overwinning. Vond het toen ineens erg jammer dat ik geen gold had en accelerate crew training aan had staan. Ik had iets van 1600-1700 exp verdiend, die had ik mooi kunnen overhevelen naar mijn Luchs dan.
Ok een rammer dan en de binoculars, wel nog even sparen
[ Voor 5% gewijzigd door Joindry op 04-07-2011 09:45 ]
ja in het begin is het even wennen en zie je met de billetjes samengeknepen iemand voorbij rijden en denk je : heeft ie me nou gezien??Joindry schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:41:
Ok een rammer dan en de binoculars, wel nog even sparenben benieuwd, maar idd, er reed me gisteren ook iemand voorbij op korte afstand en ik begreep echt niet dat ie me niet had gezien, een T34-80. kort erna, recht in zijn poep.
kaboem

naarmate je meer van dat soort situaties hebt gehad weet je precies wanneer welke tank je kan spotten en kan je dat effectief gebruiken! let vooral op die kleine rotzakjes die een voorbode zijn van een hoop arty ellende haha
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Heb hier alleen ervaringen mee in de CBT. Toen was de Tiger een ramp, met elk inkomend schot vlogen de modules je om de oren. Nu ben ik door de duitse TD's een beetje verslaafd geraakt aan de precisie van de guns, en is de Tiger gefixed qua module damage, dus toch maar op naar de tiger, ondanks dat ik nog maar 8K XP nodig heb voor de IS-3.
Helaas betekent dat dat ik nog even door moet grinden met de VK3601. Ik blijf het een mindere tank vinden, al is iedereen er gek op, en doe ik het niet eens zo slecht.
Dat rottige kanonnetje, de enorme draaicirker en de langzaam draaiende turret zijn daar debet aan.
Kan dus niet wachten met de Tiger te gaan snipen. wél genoeg free XP overhouden om gelijk de lange 88 erop te gooien, want met de korte 88 is de Tiger een slechte grap. (wat was dat een grind in beta)
Helaas nog even wachten, moet een paar weken op reis en dus geen internet.
Vanmorgen kreeg ik iig nog 5x. Totaal kreeg ik ruim 6K exp in mijn KV3001P in een leuk potje waarbij we met 3 mediums eerst doorbraken naar de andere kant van de map om daarna van daaruit van achteren aan te vallenDark Angel schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:01:
is het 5X XP nu echt afgelopen of loopt het tot vanavond?
Je moet die ook gewoon eens gaan zien als een heavyZenTex schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:07:
Dat rottige kanonnetje, de enorme draaicirker en de langzaam draaiende turret zijn daar debet aan.
Kan dus niet wachten met de Tiger te gaan snipen. wél genoeg free XP overhouden om gelijk de lange 88 erop te gooien, want met de korte 88 is de Tiger een slechte grap. (wat was dat een grind in beta)
Ik krijg het idee als ik jouw verhaal lees dat jij vooral in TD + medium stijl speelt en als je op die manier speelt is er met een VK3601 inderdaad weinig te beginnen.
[ Voor 49% gewijzigd door redwing op 04-07-2011 10:16 ]
[removed]
Probeer dus mbv de snelheid (40 km/h) een leuk plekje te vinden om op middellange afstand te snipen met hull down. Die turret bounced behoorlijk.
Nogmaals, echt slecht is íe niet, ik doe het redelijk. Maar het is gewoon niet mijn favoriet.
Ik vind ze erg leuk, hele tijd met een T-40 gespeeld. Traag maar sterk.dudee schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:23:
iemand al ervaring met de usa td? ik ben bezig om intestromen via m2 light..
Nu bezig met de M10 Wolverine en kan niet wachten tot ik de 105mm kan monteren
Dit topic is gesloten.
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!
Alle info omtrent de Gathering of Tanks clan vind je in de TS - Gathering of Tanks.