Helaas, eerst importeren.Theebag schreef op zondag 25 september 2011 @ 15:04:
Kort vraagje over de Camera Connection Kit, heb al rondgezocht op internet en gevraagd in twee iStores maar geen duidelijk (of zelfde antwoord). Kun je foto's fullscreen bekijken voordat je ze importeerd, eventueel met slide show ? Of ben je verplicht ze eerst te importeren ?
Ik wil voor mn dochter home-screen icons maken die linken naar youtube kanalen.
Ik doe dat door html pagina's te maken met daarin de meta tag voor een home-screen icon PNG en een metatag met een 0 seconden redirect naar de youtube pagina.
Nu zou ik alleen de youtube link in de redirect niet in Safari (en dus de HTML web versie van youtube) willen laten openen, maar in de youtube app...
Dus mijn vraag, is er een html code die ervoor zorgt dat youtube linkjes niet in safari worden geopend maar in de youtube app?
Ik doe dat door html pagina's te maken met daarin de meta tag voor een home-screen icon PNG en een metatag met een 0 seconden redirect naar de youtube pagina.
Nu zou ik alleen de youtube link in de redirect niet in Safari (en dus de HTML web versie van youtube) willen laten openen, maar in de youtube app...
Dus mijn vraag, is er een html code die ervoor zorgt dat youtube linkjes niet in safari worden geopend maar in de youtube app?
Vandaag documents2go premium gekocht.
Het syncen met de desktop werkt zeer goed via wifi, in een eigen desktop app. Echt heel fraai en snel even een map syncen.
Even wat getest met een powerpoint, word doc, excel doc
Powerpoint werkte wat traag, liet niet alle plaatjes zien en geen animaties. Voor een beetje ppt bijwerken wel ok, maar een presentatie geven gaat dus niet
Word doc opende een simpele docx. Maar liet ook niet alles zien, kreeg een aantal rode vraagteken iconen te zien her en der. Moet e.e.a. Nog verder testen na het saven.
Excel document ging eigenlijk wel goed, kreeg wel wat checkerboards bij het scrollen door veel rijen, maar herstelde zich steeds netjes. Werkt wel prima. Nog geen ingewikkelde sheets geprobeerd.
Weet nog niet of ik het nou iets vind eerlijk gezegd, het is het net niet. Lagere prijs zou beter zijn.
Edit:
Die vraagtekens in word blijken "unsupported features" te zijn, nu nog even achterhalen welke "features"
Het syncen met de desktop werkt zeer goed via wifi, in een eigen desktop app. Echt heel fraai en snel even een map syncen.
Even wat getest met een powerpoint, word doc, excel doc
Powerpoint werkte wat traag, liet niet alle plaatjes zien en geen animaties. Voor een beetje ppt bijwerken wel ok, maar een presentatie geven gaat dus niet
Word doc opende een simpele docx. Maar liet ook niet alles zien, kreeg een aantal rode vraagteken iconen te zien her en der. Moet e.e.a. Nog verder testen na het saven.
Excel document ging eigenlijk wel goed, kreeg wel wat checkerboards bij het scrollen door veel rijen, maar herstelde zich steeds netjes. Werkt wel prima. Nog geen ingewikkelde sheets geprobeerd.
Weet nog niet of ik het nou iets vind eerlijk gezegd, het is het net niet. Lagere prijs zou beter zijn.
Edit:
Die vraagtekens in word blijken "unsupported features" te zijn, nu nog even achterhalen welke "features"
[ Voor 8% gewijzigd door rinkel op 25-09-2011 23:56 ]
Heeft iemand een idee hoe je boek omslagen kan toevoegen aan boeken in Ibooks zonder te synchen met iTunes? Ik zet de boeken over via Calibre. Ze staan dus niet in mn iTunes programma alleen op de Ipad.
(ik heb het geprobeerd via Get info op de boeken op de ipad, het toevoegen lukt, alleen laat iBooks het niet zien)
(ik heb het geprobeerd via Get info op de boeken op de ipad, het toevoegen lukt, alleen laat iBooks het niet zien)
Sinds gisteren dus in het bezit van iPad 2 32gb wifi model. Wat kan ik zeggen ? Het is inderdaad wel een knap stukje hardware. Ik heb echt weinig opmerkingen bij dit toestel, buiten een paar:
- Sommige apps zijn blijkbaar enkel op dit moment voor iphone en niet optimized voor ipad, mag toch stilaan gaan gebeuren
- Wanneer ik de ipad voor het eerst vastnam dacht ik:"Verdorie, dit is licht". Na echter een half uurtje werken begint ie toch wat te wegen, maar ok niet dat het dramatisch is.
- Plaatsing van de speaker kon voor mij beter. Gisteren was de vriendin aan het skypen in de sofa, zet ze de ipad op haar schoot, terwijl haar benen opgetrokken zijn. Gevolg is dat de speaker afgescherm wordt ==> En dus hoor je de persoon niet zo goed meer.
De rest van het toestel is gewoon fenomenaal. Blij dat ik macbook pro 13 verkocht heb en met dat geld de ipad 2 aangeschaft heb. Ik weet gewoon dat ik veel van dit toestel ga gebruikmaken en overal zal meenemen.
Echter nog 1 vraagje. Het toestel zit er mooi en shiny uit en dat wil ik liefst zo houden. Een protection case is dus echt noodzakelijk. Kan iemand mij iets aanraden ? Voor -EN achterkant moeten beschermd worden, dus een een ipad apple smart cover wil ik niet. Het moet wel licht en dun zijn en goed beschermen. Ik dacht aan een Apple ipad case: http://www.lab9.be/nl/apple-ipad-case-3889.htm
Ik ben echter niet zeker of dit compatibel is met de iPad 2...
- Sommige apps zijn blijkbaar enkel op dit moment voor iphone en niet optimized voor ipad, mag toch stilaan gaan gebeuren
- Wanneer ik de ipad voor het eerst vastnam dacht ik:"Verdorie, dit is licht". Na echter een half uurtje werken begint ie toch wat te wegen, maar ok niet dat het dramatisch is.
- Plaatsing van de speaker kon voor mij beter. Gisteren was de vriendin aan het skypen in de sofa, zet ze de ipad op haar schoot, terwijl haar benen opgetrokken zijn. Gevolg is dat de speaker afgescherm wordt ==> En dus hoor je de persoon niet zo goed meer.
De rest van het toestel is gewoon fenomenaal. Blij dat ik macbook pro 13 verkocht heb en met dat geld de ipad 2 aangeschaft heb. Ik weet gewoon dat ik veel van dit toestel ga gebruikmaken en overal zal meenemen.
Echter nog 1 vraagje. Het toestel zit er mooi en shiny uit en dat wil ik liefst zo houden. Een protection case is dus echt noodzakelijk. Kan iemand mij iets aanraden ? Voor -EN achterkant moeten beschermd worden, dus een een ipad apple smart cover wil ik niet. Het moet wel licht en dun zijn en goed beschermen. Ik dacht aan een Apple ipad case: http://www.lab9.be/nl/apple-ipad-case-3889.htm
Ik ben echter niet zeker of dit compatibel is met de iPad 2...
Volgens de Apple site niet. Het lijkt me dat een iPad 2 te los zit omdat deze dunner is dan een iPad 1. Maar die verwijzing naar het cases, covers en sleeves forum is ook bedoeld om daar verder te discussiëren.Rebbelx schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:26:
[...]
Weet je toevallig of de ipad apple case compatibel is met de iPad 2 ?
Nee, de iPad 1 case past niet op de iPad 2.Rebbelx schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:26:
[...]
Weet je toevallig of de ipad apple case compatibel is met de iPad 2 ?
Het enige dat Apple officieel aanbiedt voor de iPad 2 zijn de Smart Covers, maar die beschermen de achterkan natuurlijk niet. Al zou me die zelf niet zo veel kunnen schelen, het scherm is het enige waar ik ooit tegenaan zit te kijken.
Verwijderd
Ik gebruik een smartcover icm de coverbuddy. Hij wordt er niet lichter van, maar ik vind het ideaal. Voelt goed beschermd en de achterkant is ook minder glad.Rebbelx schreef op woensdag 28 september 2011 @ 08:11:
Echter nog 1 vraagje. Het toestel zit er mooi en shiny uit en dat wil ik liefst zo houden. Een protection case is dus echt noodzakelijk. Kan iemand mij iets aanraden ? Voor -EN achterkant moeten beschermd worden, dus een een ipad apple smart cover wil ik niet. Het moet wel licht en dun zijn en goed beschermen.
Dan zijn jouw bestanden toch op een specifieke manier gecompresseerd of met zen bepaalde codec, etc... Ken niet zoveel van al die technieken.sn0w13 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:22:
[...]
Ja 720P gaat zonder schokken, enkel als ik wil doorspoelen moet ik een paar seconden wachten totdat de film weer begint te spelen.
En er was nu weer een update (3.3)
Nu is het wel mogelijk om dvd's af te spelen in TS mappen zonder dat je iedere vob appart moet selecteren.
Je kan nu ook een map kiezen en dan speelt hij de hele map na elkaar.
Ik heb al véél spelers geprobeerd in de appstore maar Goodplayer vindt ik toch momenteel veruit de beste.
Nu...ik heb die goodplayer eens geprobeerd en dit zijn mijn bevindingen:
- dvd met audio en video_ts folders werkt. Ik moet blijkbaar wel vob na vob bestand selecteren wil ik de film afspelen. Verkeerde instelling ?
- dvd in iso formaat start bij mij niet op, mss is dit een bepaalde instelling?
- 720p materiaal werken sommige bestanden, andere dan terug niet... Zal wel aan compressie/bitrate, etc liggen
-1080p werkt al helemaal niet
[ Voor 21% gewijzigd door Rebbelx op 28-09-2011 19:34 ]
@KrisDC: ik heb deze gekocht bij iCentre voor 70 euro: http://www.pdashop.nl/pro...r-zwart-apple-ipad-2.html
Ideaal, smartcover en achterkant beschermd.
Maar wel pokkeduur....ivo-nl schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:07:
@KrisDC: ik heb deze gekocht bij iCentre voor 70 euro: http://www.pdashop.nl/pro...r-zwart-apple-ipad-2.html
Waarom zo moeilijk doen, ipv de films even te converteren?Rebbelx schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:29:
[...]
Dan zijn jouw bestanden toch op een specifieke manier gecompresseerd of met zen bepaalde codec, etc... Ken niet zoveel van al die technieken.
- dvd met audio en video_ts folders werkt. Ik moet blijkbaar wel vob na vob bestand selecteren wil ik de film afspelen. Verkeerde instelling ?
- 720p materiaal werken sommige bestanden, andere dan terug niet... Zal wel aan compressie/bitrate, etc liggen
1e: bij de vorige versies was dit zo, nu bij versie 3.3 kan je gewoon de TS map selecteren en dan speelt hij alles na elkaar.Rebbelx schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:29:
[...]
Dan zijn jouw bestanden toch op een specifieke manier gecompresseerd of met zen bepaalde codec, etc... Ken niet zoveel van al die technieken.
2e Ik denk dat dat inderdaad een instelling is bij Goodplayer, bij mij speelt hij ze in ieder geval gewoon af.
3eMet 720p heb ik geen problemen, 1080 is niet te bekijken door haperingen.
Oja, bij mij staan er geen videobestanden op de Ipad, ik stream alles draadloss van een Synologie +1010
Bij mijn vrouw haar Ipad 1 speelt hij ook alles, enkel geen 720p en 1080.
Ok, inmiddels heb ik maar alle boeken toegevoegd aan iTunes. Ik heb de boeken gesynced en eventueel handmatig voorzien van een cover.knm schreef op woensdag 28 september 2011 @ 00:04:
Heeft iemand een idee hoe je boek omslagen kan toevoegen aan boeken in Ibooks zonder te synchen met iTunes? Ik zet de boeken over via Calibre. Ze staan dus niet in mn iTunes programma alleen op de Ipad.
En nu wil ik het syncen van boeken uitzetten. iTunes geeft een waarschuwing dat de boeken dan van mn iPad verwijdert worden. Ik dacht even proberen, en jawel langzaamaan worden de boeken automatisch verwijdert. Dat wil ik dus niet! Ik wil ze verwijderen uit iTunes (en vanaf de hardeschijf), maar niet van mijn iPad.
Iemand enig idee wat te doen?
P.S.: Ik weet nu niet of dit nou een iTunes dingetje is of een iPad dingetje.... als ik het verkeerd heb gepost, sorry, dan zal ik het bericht verplaatsen.
1. Nou dan moet dit ook ergens een instelling zijn want als ik op de TS map klik gaat de map open en toont hij de IFO en VOB bestanden.sn0w13 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:12:
[...]
1e: bij de vorige versies was dit zo, nu bij versie 3.3 kan je gewoon de TS map selecteren en dan speelt hij alles na elkaar.
2e Ik denk dat dat inderdaad een instelling is bij Goodplayer, bij mij speelt hij ze in ieder geval gewoon af.
3eMet 720p heb ik geen problemen, 1080 is niet te bekijken door haperingen.
Oja, bij mij staan er geen videobestanden op de Ipad, ik stream alles draadloss van een Synologie +1010
Bij mijn vrouw haar Ipad 1 speelt hij ook alles, enkel geen 720p en 1080.
2. Deze avond een checken
3. Veel hangt volgens mij af van de bron. Ik heb een filmpje van Game of Thrones (amerikaanse reeks) in 720p en deze werkt perfect op de ipad 2 via stream. Dan heb ik een ander 720p filmpje en dit schokt. 1080p is bij mij ook een no no
1. Ik heb het eens gekontroleerd. Je mag niet op de TS map klikken maar op het pijltje aan de rechterkant van de map, dan maakt hij er snel een playlist van en kan je de bestanden na elkaar afspelen.Rebbelx schreef op donderdag 29 september 2011 @ 07:07:
[...]
1. Nou dan moet dit ook ergens een instelling zijn want als ik op de TS map klik gaat de map open en toont hij de IFO en VOB bestanden.
2. Deze avond een checken
3. Veel hangt volgens mij af van de bron. Ik heb een filmpje van Game of Thrones (amerikaanse reeks) in 720p en deze werkt perfect op de ipad 2 via stream. Dan heb ik een ander 720p filmpje en dit schokt. 1080p is bij mij ook een no no
MKV en iso bestanden spelen enkel goed af als ik verbinding maak met mijn Synology via SMB/CIFS Client
Hoop dat dit helpt
1. Bedankt voor de info, deze avond ga ik dat eens proberen. Ik maak reeds verbinding via SMBsn0w13 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:46:
[...]
1. Ik heb het eens gekontroleerd. Je mag niet op de TS map klikken maar op het pijltje aan de rechterkant van de map, dan maakt hij er snel een playlist van en kan je de bestanden na elkaar afspelen.
MKV en iso bestanden spelen enkel goed af als ik verbinding maak met mijn Synology via SMB/CIFS Client
Hoop dat dit helpt
Ik zie wel is iPad's 2 64gb met 3G, voor 400 euro. Dat is 350 minder dan de gewone verkoop prijs. Maar zoals mijn oma altijd zij: Wat te mooi voor woorden is, kan niet waar zijn. Dus wat denken jullie? Gejat, van de vrachtwagen gevallen? Vaak worden ze ook met meer dan 1 stuk verkocht...
Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar 2e hands iPads en iPhones. (Ben van Android naar iOs overgestapt, op een Android na). Heb de iPads uiteindelijk maar nieuw gekocht. Je moet ook rekening houden met minder garantie, dat moet in de prijs verwerkt zijn, vind ik.
Zeker op MP wordt de iPhone en iPad veel gebruikt voor oplichting. Er zijn een paar dingetjes die opvallen:
- maar een paar dagen actief op MP
- zit aan het uiteinde van het land zodat er een kans is dat mensen afzien van ophalen
- Alleen verzenden ("ben veel op reis/weg dus kan alleen verzenden")
Maar soms ook bij ophalen kan het mis gaan, al zal dat minder vaak voorkomen.
Meer dan 300 euro vd prijs voor een iPad2 zou ik niet snel vertrouwen.
Verder vind ik persoonlijk dat de 2e hands prijzen veel te hoog liggen (minder garantie). Tenzij ze maar n paar maandjes oud zijn uiteraard.
Edit:
Aanbiedingen die er 10 op een foto hebben staan zou ik sowieso niet vertrouwen.
Zeker op MP wordt de iPhone en iPad veel gebruikt voor oplichting. Er zijn een paar dingetjes die opvallen:
- maar een paar dagen actief op MP
- zit aan het uiteinde van het land zodat er een kans is dat mensen afzien van ophalen
- Alleen verzenden ("ben veel op reis/weg dus kan alleen verzenden")
Maar soms ook bij ophalen kan het mis gaan, al zal dat minder vaak voorkomen.
Meer dan 300 euro vd prijs voor een iPad2 zou ik niet snel vertrouwen.
Verder vind ik persoonlijk dat de 2e hands prijzen veel te hoog liggen (minder garantie). Tenzij ze maar n paar maandjes oud zijn uiteraard.
Edit:
Aanbiedingen die er 10 op een foto hebben staan zou ik sowieso niet vertrouwen.
[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 29-09-2011 23:07 ]
Ik denk dat je oma hier gelijk heeft.thomgun schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:04:
Ik zie wel is iPad's 2 64gb met 3G, voor 400 euro. Dat is 350 minder dan de gewone verkoop prijs. Maar zoals mijn oma altijd zij: Wat te mooi voor woorden is, kan niet waar zijn. Dus wat denken jullie? Gejat, van de vrachtwagen gevallen? Vaak worden ze ook met meer dan 1 stuk verkocht...
Vanavond was het eindelijk zover, er staat een Ipad (1) 3g op tafel.
Nou heb ik natuurlijk via App store wat apps binnen gehaald.Maar nu vraag ik me iets af.
Ik heb dus ook een Iphone,welke ik al aan mijn Mac gehangen heb om met iTunes te synchroniseren.
Wat gebeurt er nou als ik nu de Ipad aan deze zelfde Itunes hang?
krijg ik dan de apps die ik in mijn iphone zitten ook op de ipad of kan ik aan itunes aangeven dat ik voor de Ipad andere apps wil gebruiken?
Nou heb ik natuurlijk via App store wat apps binnen gehaald.Maar nu vraag ik me iets af.
Ik heb dus ook een Iphone,welke ik al aan mijn Mac gehangen heb om met iTunes te synchroniseren.
krijg ik dan de apps die ik in mijn iphone zitten ook op de ipad of kan ik aan itunes aangeven dat ik voor de Ipad andere apps wil gebruiken?
Dezelfde apps kan je er op zetten (in het geval van apps die universal zijn krijg je dan zelfs de iPad look, sommige anderen hebben een aparte HD versie en die moet je dan apart kopen of de iPhone versie gebruiken).seninha schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:57:
Vanavond was het eindelijk zover, er staat een Ipad (1) 3g op tafel.
Je kan gewoon aanvinken welke apps je er op wil zetten, en ze zelfs per homescreen verschuiven (precies zoals de iPhone eigenlijk).
Edit: Gefeliciteerd met de aankoop trouwens! Ik heb zelf ook een iPad 3G, ook de eerste versie, super voor onderweg
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 30-09-2011 23:30 ]
Dat betekend dus dat als ik later mijn iphone aan de Mac hangt dat ik op moet passen dat er geen Apps aangevink zijn die voor de Ipad zijn?
Dus ik moet elke keer aangeven welke apps, podcast enz op welke apparaat ik wil hebben?
Een beetje omslachtig toch
Dus ik moet elke keer aangeven welke apps, podcast enz op welke apparaat ik wil hebben?
Een beetje omslachtig toch
Je kunt heel simpel aangeven hoe en wat, wil je dat alles wat op je iPhone staat ook op je iPad terecht komt, prima dat kan. Wil je dat in de toekomst alleen nieuw gedownloadde apps op een apparaat, ook op de andere terecht komen? dat kan, wil je specifiek _niet_ dat het ene ook op het andere komt maar alleen als je het handmatig doet, dat kan ook.
Die iPad er gewoon aanhangen en in iTunes bij de instellingen van dat ding gaan kijken
Die iPad er gewoon aanhangen en in iTunes bij de instellingen van dat ding gaan kijken
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Dit is nou niet de mooiste dag om mijn 32GB 3G+WiFi iPad 2 te mogen ontvangen.
Wel tof dat je gewoon een back-up van mijn iPhone zo ingeladen kan worden.
Wel tof dat je gewoon een back-up van mijn iPhone zo ingeladen kan worden.
Sinds een tijdje ben ik aan het rondkijken en informatie aan het inwinnen voor een iPad. inmiddels ben ik er wel uit dat ik er één wil, maar zal ik nu voor een iPad 2 gaan of nog even wachten op de iPad 3? Ze verwachten dat hij begin 2012 komt. Maargoed dit is rekbaar natuurlijk. Januari en maart zijn beide nog begin 2012.
Wellicht een overbodige opmerking, maar wat mis je in de ipad 2 dat je wilt wachten?
Als dat niets concreets is, koop dan die ipad 2 gewoon. want na de ipad 3 komt er een ipad 4, daarna de 5, 6, 7 en 8
Tegen die tijd dat ze bij nummer 50 zijn, ga jij dood met de folder in je hand.
Als dat niets concreets is, koop dan die ipad 2 gewoon. want na de ipad 3 komt er een ipad 4, daarna de 5, 6, 7 en 8
I have the body of a god, shame it's a buddha......
hahaha, sorry ik moest keihard lachen om je laatste regelvegtem schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:14:
Wellicht een overbodige opmerking, maar wat mis je in de ipad 2 dat je wilt wachten?
Zag het effe voor me als een stripverhaal
Even ontopic:
Ik heb nu de IPad 2 en ik ben op zoek naar een goede RDP app, die gratis is, of lekker goedkoop maar ook goed en vlot werkt. Ik wil dit namelijk gaan gebruiken voor op me werk.
Iemand een goed appje voor me? Heb lopen zoeken, maar meeste kosten mucho dinero, naast de app zelf
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Beetje beter zoeken zou ik zeggen:
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Als je gratis of heel goedkoop wil dan blijft er niet zo veel overXtr3me4me schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:47:
[...]
Ik heb nu de IPad 2 en ik ben op zoek naar een goede RDP app, die gratis is, of lekker goedkoop maar ook goed en vlot werkt. Ik wil dit namelijk gaan gebruiken voor op me werk.
Iemand een goed appje voor me? Heb lopen zoeken, maar meeste kosten mucho dinero, naast de app zelf
offtopic:
En inderdaad, dit is offtopic hier, sorry voor de reactie. Ik had het window al even openstaan dus ik had de post van Nitai niet gezien
En inderdaad, dit is offtopic hier, sorry voor de reactie. Ik had het window al even openstaan dus ik had de post van Nitai niet gezien
[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 07-10-2011 17:15 ]
Jammer dat whatsapp niet werkt op de iPad... Ik vroeg me af waarom, het werkt op basis van telefoonnummer dus ik snap dat het op de wifi only versie niet draait maar wanneer er een sim in de 3G versie zit dan is er ook een mobielnummer beschikbaar.
Gelukkig volgende week iMessage!
Ja hier viel ik ook voor in de valkuilUnbreukable schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:00:
Jammer dat whatsapp niet werkt op de iPad... Ik vroeg me af waarom, het werkt op basis van telefoonnummer dus ik snap dat het op de wifi only versie niet draait maar wanneer er een sim in de 3G versie zit dan is er ook een mobielnummer beschikbaar.
Kocht ik de app, kan ik hem niet eens gebruiken. maar ja geen weggegooid geld als ik de Iphone4s ook al haal.
Kan ik hem daarmee gebruiken.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Is teamviewer iets voor jou?Xtr3me4me schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:47:
[...]
hahaha, sorry ik moest keihard lachen om je laatste regel![]()
![]()
![]()
Zag het effe voor me als een stripverhaal![]()
![]()
![]()
Even ontopic:
Ik heb gisteren een iPad 1 32 GB WiFi + 3G gekocht.
Mijn eerste Apple product ooit, en ik ben behoorlijk onder de indruk.
Alles werkt soepel en snel.
Ook mijn KPN mobiel internet simkaartje werd meteen herkend (heb wel eerst mijn oude sim voor een micro-sim moeten ruilen bij Primafoon) , en ik kon meteen het internet op.
Ik wilde een tablet hebben omdat mijn netbook toch wat te groot/dik was om altijd mee te nemen.
Na verschillende tablets uitgeprobeerd te hebben bleef de iPad toch mijn favoriet.
Ik heb voor een iPad 1 gekozen vanwege de prijs (399 ero bij Mycom), een iPad 2 met dezelfde specs kostte 300 euro meer... Dat kon ik even niet opbrengen.
Het enige vervelende wat ik tegenkwam is dat Itunes niet op XP 64bit geinstalleerd kan worden. Ik moest dus mijn oude torrent/RDP PC'tje weer aansluiten om daar Itunes op te zetten.
Maar eenmaal geinstalleerd kon ik vrij vlot een account maken, mijn iPad updaten, en er wat muziek en filmpjes opzetten. Ook het installeren van apps gaat erg vlot.
Mijn eerste indrukken zijn dus erg positief.
Mijn eerste Apple product ooit, en ik ben behoorlijk onder de indruk.
Alles werkt soepel en snel.
Ook mijn KPN mobiel internet simkaartje werd meteen herkend (heb wel eerst mijn oude sim voor een micro-sim moeten ruilen bij Primafoon) , en ik kon meteen het internet op.
Ik wilde een tablet hebben omdat mijn netbook toch wat te groot/dik was om altijd mee te nemen.
Na verschillende tablets uitgeprobeerd te hebben bleef de iPad toch mijn favoriet.
Ik heb voor een iPad 1 gekozen vanwege de prijs (399 ero bij Mycom), een iPad 2 met dezelfde specs kostte 300 euro meer... Dat kon ik even niet opbrengen.
Het enige vervelende wat ik tegenkwam is dat Itunes niet op XP 64bit geinstalleerd kan worden. Ik moest dus mijn oude torrent/RDP PC'tje weer aansluiten om daar Itunes op te zetten.
Maar eenmaal geinstalleerd kon ik vrij vlot een account maken, mijn iPad updaten, en er wat muziek en filmpjes opzetten. Ook het installeren van apps gaat erg vlot.
Mijn eerste indrukken zijn dus erg positief.
Mooie prijs! Een iPad 1 is nog steeds een erg fijn apparaat. Zelf heb ik hier een 64Gb versie, maar ik heb daarnaast ook een Tegra2 Android tablet, een Viewpad 10s met een custom, optimized versie van Honeycomb 3.2. Tot mijn grote verbazing is browsen met Safari in iOS5 op de iPad 1 consistent sneller dan met de stock browser op de Honeycomb tablet. De Viewpad is wel sneller met het softwarematig decoderen van mkv bestanden(niet gek, fors meer rauwe rekenkracht!)maar de totale user experience blijft zelfs op de 'oude' iPad veruit superieur. Sneller en soepeler. Apple heeft met iOS5 een puik stuk werk afgeleverd!
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
Dan heb jij je iPad gejailbreaked zeker?
Ik kreeg bij de update iOS versie 4.3.5 geinstalleerd. Op internet zag ik dat iOS 5 pas de 12de uitkomt voor iPad.
Maakt mij niet uit, dan kom ik woensdag aan de beurt.
Edit @ hieronder:
Mwah, ik wacht wel tot iOS 5 via Itunes geinstalleerd kan worden, die 4 dagen wachten lukt me nog wel.
Ik kreeg bij de update iOS versie 4.3.5 geinstalleerd. Op internet zag ik dat iOS 5 pas de 12de uitkomt voor iPad.
Maakt mij niet uit, dan kom ik woensdag aan de beurt.
Edit @ hieronder:
Mwah, ik wacht wel tot iOS 5 via Itunes geinstalleerd kan worden, die 4 dagen wachten lukt me nog wel.
[ Voor 22% gewijzigd door Richub op 08-10-2011 14:37 ]
Nope, de GM versie zwerft al rond op het net en is te installeren zonder developers account.
Iemand een oplossing voor mij?
Ik wil namelikk Studio Voetbal live kijken op de iPad.
Als ik de url open met Safari dan krijg ik te zien dat de url fout is. Met Skyfire hetzelfde probleem.
Als ik dezelfde url open op mijn android telefoon, dan lukt dat wel, maar het probleem is dat ik dan de stream niet kan afspelen,
Ik vermoed dat de NOS site ziet dat het een iPad is en daarom de foutmelding geeft.
Graag zou ik dus een browser willen hebben die de website opent als een niet-iPad zeg maar. AlwaysonPC heb ik al geprobeerd, daaru krijg ik geen foutmelding maar dan krijg ik de video weer niet tezien.
Een video player waar ik eem url in kan openen zou natuurlijk ook voldoen.
Ik hoop dat iemand eem antwoord heeft.
Ik wil namelikk Studio Voetbal live kijken op de iPad.
Als ik de url open met Safari dan krijg ik te zien dat de url fout is. Met Skyfire hetzelfde probleem.
Als ik dezelfde url open op mijn android telefoon, dan lukt dat wel, maar het probleem is dat ik dan de stream niet kan afspelen,
Ik vermoed dat de NOS site ziet dat het een iPad is en daarom de foutmelding geeft.
Graag zou ik dus een browser willen hebben die de website opent als een niet-iPad zeg maar. AlwaysonPC heb ik al geprobeerd, daaru krijg ik geen foutmelding maar dan krijg ik de video weer niet tezien.
Een video player waar ik eem url in kan openen zou natuurlijk ook voldoen.
Ik hoop dat iemand eem antwoord heeft.
Krijg je nog dat ruitjespatroon?jalumsx schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:24:
Tot mijn grote verbazing is browsen met Safari in iOS5 op de iPad 1 consistent sneller dan met de stock browser op de Honeycomb tablet.
Er is een x64 versie van iTunesRichub schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:11:
Het enige vervelende wat ik tegenkwam is dat Itunes niet op XP 64bit geinstalleerd kan worden.
http://support.apple.com/kb/DL1427
Hier staat duidelijk dat XP 64bit niet ondersteund wordt. Rechts, bij system requirements.
Ik heb inmiddels Windows 7 64bits op mijn PC geinstalleerd, waar die 64bits versie wel op draait.
Hier staat duidelijk dat XP 64bit niet ondersteund wordt. Rechts, bij system requirements.
Ik heb inmiddels Windows 7 64bits op mijn PC geinstalleerd, waar die 64bits versie wel op draait.
Woah. Vandaag een ipad 2 gekocht (koopzondag), de 64GB 3G. Dat 'kleine' verschil in gewicht en dat hij iets dunner is dan de ipad 1 64GB 3G (die ik ook bezit) is toch wel een significant verschil in gewicht en handelbaarheid. Kan me nog herinneren dat bepaalde figuren ergens schreven dat het maar 33% (dacht ik) verschil was en maar iets dunner. Dat het niet merkbaar zou zijn
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Er is iets wat me steeds meer irriteert als ik surf met mijn iPad: Geen adblock! 
Irritante bewegende reclames die ook nog mijn datalimiet opvreten als ik onderweg ben.
Blijkbaar heeft Apple deze addon met succes weten te weren uit de appstore. Ik heb 'm iig nog niet kunnen vinden.
Er zijn betaalde opties, maar aangezien ik geen creditcard heb wordt het lastig om daar aan te komen.
Hebben jullie misschien een tip?
Irritante bewegende reclames die ook nog mijn datalimiet opvreten als ik onderweg ben.

Blijkbaar heeft Apple deze addon met succes weten te weren uit de appstore. Ik heb 'm iig nog niet kunnen vinden.
Er zijn betaalde opties, maar aangezien ik geen creditcard heb wordt het lastig om daar aan te komen.
Maak zelf gebruik van RDP lite. Is te vinden in iTunes.Werkt perfect.Xtr3me4me schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:47:
[...]
http://itunes.apple.com/a...ktop-rdp/id288362053?mt=8
Uhm ja, ik heb wel een tip. Koop gewoon een iTunes giftcard (o.a. Te krijgen bij de HEMA of premium resellers natuurlijk). Dan kan je ook apps kopen, zonder creditcard.Richub schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:06:
Er is iets wat me steeds meer irriteert als ik surf met mijn iPad: Geen adblock!
Dat is echt een goeie tip! Ik wist niet dat die bestonden.Huntard schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:22:
[...]
Uhm ja, ik heb wel een tip. Koop gewoon een iTunes giftcard (o.a. Te krijgen bij de HEMA of premium resellers natuurlijk). Dan kan je ook apps kopen, zonder creditcard.
Bedankt.
Nee, geen ruitjes, zelfs niet bij zeer snel scrollen.
Wel, ik zie dat nog wel es voorbij komen op mijn 2 hoor.jalumsx schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:26:
[...]
Nee, geen ruitjes, zelfs niet bij zeer snel scrollen.
Onder iOS5? Want voor zover ik weet is dat checkerboard effect echt verwijderd hieruit. Ik kan het in ieder geval op geen enkele manier meer reproduceren, hoe snel ik ook scroll.timwijn schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:40:
[...]
Wel, ik zie dat nog wel es voorbij komen op mijn 2 hoor.
Nu je het zegt... Zelfs op mijn ipad1 rendeert de pagina zo snel dat ik geen ruitjespatroon meer ziet. Heel snel een zwarte of witte flits wel though
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Klopt, maar dan moet je ook al echt heel snel scrollen. Ik gebruikte altijd Atomic Web Browser op mijn iPad, maar met iOS5 is Safari gewoon weer de beste browser geworden.kmf schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:08:
Nu je het zegt... Zelfs op mijn ipad1 rendeert de pagina zo snel dat ik geen ruitjespatroon meer ziet. Heel snel een zwarte of witte flits wel though
Nou, sneller scrollen. Denk dat de pagina gewoon nog niet volledig is gedownload. Als je sneller scrollt dan dat de pagina binnen kan komen...
Alleen onder safari though. Andere browsers zijn niet zo snel.
Alleen onder safari though. Andere browsers zijn niet zo snel.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Oef, eerste post niet goed gelezen waar jij op reageerde. Excuus, nog geen ervaring onder iOS5.jalumsx schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:17:
[...]
Onder iOS5? Want voor zover ik weet is dat checkerboard effect echt verwijderd hieruit. Ik kan het in ieder geval op geen enkele manier meer reproduceren, hoe snel ik ook scroll.
Ik heb een gejailbreakte iPad, en ik wil er vandaag ios5 op zetten. Moet ik nu eers al de ongeautoriseerde software eerst met de hand verwijderen en dan de firmware upgraden? Of wordt dat stuk geheugen gewoon vrij gegeven als je de firmware upgrade.
Ja dat bregreep ik wel, en dat maakt mij ook niets uit. Maar geeft hij het geheugen wat de jailbreak apps in beslag nemen dan ook vrij? Of zweven de bestanden dan ergens los op de iPad.
[ Voor 18% gewijzigd door satoer op 12-10-2011 11:10 ]
Bij IOS 5 upgrade krijg ik constant de error code 3200. Iemand een idee waar deze voor staat? Na wat gegoogled te hebben is het nog niet duidelijk, maar heb wel een vermoeden dat het met de drukte op de servers van Apple heeft te maken...
Het gaat om een jailbroken Ipad 2 IOS 4.3.3
Het gaat om een jailbroken Ipad 2 IOS 4.3.3
Ben benieuwd of bij mij het wegvallen van wifi verbinding minder is geworden na installatie van iOS 5.
Heb nog weleens dat ik ff wifi uit/aan (flightmodus) moet doen om weer verbinding te krijgen.
Heb nog weleens dat ik ff wifi uit/aan (flightmodus) moet doen om weer verbinding te krijgen.
Ik begin me inmiddels wel een beetje te ergeren aan alle apps die Apple me door de strot duwt. Ik tel met iOS 5 inmiddels liefst 16 van dat apps, waarvan ik meer dan de helft gewoon nooit gebruik.
Is er geen manier om deze apps te verwijderen, zodat ik niet meer de eerste pagina van mijn iPad vol heb staan met nutteloze apps? Ik heb al zo weinig plek.
Is er geen manier om deze apps te verwijderen, zodat ik niet meer de eerste pagina van mijn iPad vol heb staan met nutteloze apps? Ik heb al zo weinig plek.
Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)
Stop ze allemaal in een groep en zet ze ergens weg?ElBarto schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:32:
Ik begin me inmiddels wel een beetje te ergeren aan alle apps die Apple me door de strot duwt. Ik tel met iOS 5 inmiddels liefst 16 van dat apps, waarvan ik meer dan de helft gewoon nooit gebruik.
The devil is in the details.
Mijn HDMI Ipad opzetding is binnengekomen, maar ik krijg geen beeld op mijn tv. Hdmi Kabel in beide apparaten gedaan, PAL gezet, en dan zou ik toch gewoon beeld moeten hebben?
Iemand een tip
Iemand een tip
Helemaal verwijderen is dus niet mogelijk?Hahn schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:35:
[...]
Stop ze allemaal in een groep en zet ze ergens weg?
Ik heb de apps die ik nooit gebruik gewoon naar mijn 2de buroblad gemoved. En de meest gebruikte op mijn eerste buroblad gezet.ElBarto schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:32:
Alleen dat irri kiosk ding wil niet moven.
Ik overweeg om m'n Galaxy Tab 10.1 te ruilen tegen een iPad 2 (te weinig echte tablet apps op Android, tablet draait niet soepel, etc.). Voor enkele dingen vraag ik me af of dit ook op een iPad kan:
- Klikken op Shoutcast linkjes in browser (.pls) en deze vervolgens in de achtergrond afspelen.
- Downloaden van .nzb bestanden en deze gelijk uploaden naar een SABnzbd servertje
- Gedownloade bestanden op de een of andere manier op een samba-share opslaan (evt. via Dropbox oid)
Iemand een idee?
- Klikken op Shoutcast linkjes in browser (.pls) en deze vervolgens in de achtergrond afspelen.
- Downloaden van .nzb bestanden en deze gelijk uploaden naar een SABnzbd servertje
- Gedownloade bestanden op de een of andere manier op een samba-share opslaan (evt. via Dropbox oid)
Iemand een idee?
Hippos are apparently just rage filled hate tanks
shoutcast : geen ideesfinx schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:00:
Ik overweeg om m'n Galaxy Tab 10.1 te ruilen tegen een iPad 2 (te weinig echte tablet apps op Android, tablet draait niet soepel, etc.). Voor enkele dingen vraag ik me af of dit ook op een iPad kan:
Iemand een idee?
nzb bestanden : zijn apps voor om deze naar je server te pushen maar opslaan/uploaden gaat niet
downloaden van bestanden gaat helaas niet dropbox zelf werkt wel via een app
Heeft iemand een idee of/hoe je de 'kennisgeving voor omleiding' in Safari uit kan zetten?
Via google iets opzoeken, op een gegeven link klikken en dan eerst op de bevestiging klikken dat je daar echt wel heen wil..
Cookies wissen was de oplossing.
Via google iets opzoeken, op een gegeven link klikken en dan eerst op de bevestiging klikken dat je daar echt wel heen wil..
Cookies wissen was de oplossing.
[ Voor 8% gewijzigd door Typ1 op 13-10-2011 20:01 . Reden: Oplossing toegevoegd. ]
Ik gebruik iCab browser en daarmee kan je nzb files downloaden en daarna laden in mijn Qnap nas (NZBget)angel00008 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:13:
[...]
nzb bestanden : zijn apps voor om deze naar je server te pushen maar opslaan/uploaden gaat niet
downloaden van bestanden gaat helaas niet dropbox zelf werkt wel via een app
Verwijderd
Na het updaten naar IOS 5 vandaag heb ik mijn mail (Gmail) even opnieuw ingesteld en er voor gezorgd dat wat overbodige mappen niet meer worden weergegeven.
Nu zie ik tot mijn verbazing dat ik in de mappenlijst twee keer een map Postvak IN heb staan. Zijn er meer mensen die daar last van hebben, en er misschien een oplossing voor hebben?
Nu zie ik tot mijn verbazing dat ik in de mappenlijst twee keer een map Postvak IN heb staan. Zijn er meer mensen die daar last van hebben, en er misschien een oplossing voor hebben?
Mmm gek, hoort wel te kunnen (tenminste bij mij werk het). Heb je een iPad 1 of iPad 2?Richub schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 06:30:
[...]
Ik heb de apps die ik nooit gebruik gewoon naar mijn 2de buroblad gemoved. En de meest gebruikte op mijn eerste buroblad gezet.
Alleen dat irri kiosk ding wil niet moven.
Een iPad 1, maar inmiddels is die kiosk gemoved.
Je moet het icoontje gewoon een paar seconden 'vasthouden', daarna kun je hem gewoon verplaatsen.
Je moet het icoontje gewoon een paar seconden 'vasthouden', daarna kun je hem gewoon verplaatsen.
Verwijderd
He! Sinds de update is mijn appstore in het frans en de mails die krijg van iCloud ook.. What the hell? Een kennis met ios5 heeft exact hetzelfde...
Goh, werkt dat niet met alle apps zo die je wilt verplaatsen?Richub schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 17:44:
Nope. Ook als alle apps 'wiebelden' kon ik die kiosk niet verplaatsen. Door de kiosk nog 'n keer 2 tellen vast te houden kon ik 'm wel veerplaatsen.timwijn schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:50:
[...]
Goh, werkt dat niet met alle apps zo die je wilt verplaatsen?haha
Ik kan hem wel verplaatsen, maar niet in een map gooien. Bekend probleem?Richub schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 17:44:
Klopt, die kiosk is zelf al een map. Een map in een map kan niet.ElBarto schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:26:
[...]
Ik kan hem wel verplaatsen, maar niet in een map gooien. Bekend probleem?
Ik heb de app sabmobile op de ipad gezet. Je kan daarmee verbinding maken met de sabnzb server. Ik heb zelf sab draaien op m'n synology. Werkt perfect. Je kan met de nieuwste versie van sabmobile ook nzb's openen en doorsturen naar sabmobile(sabnzb). Dat werkt perfect.sfinx schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:00:
Iemand een idee?
Je kan nzb providers instellen in de app en daarmee zoeken. Met 1 klik stuur je ze naar sabnzb.
Verwijderd
Zie hier voor een manier om dat wel voor elkaar te krijgen. Heb het zelf nog niet geprobeerd.Unbreukable schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:46:
[...]
Klopt, die kiosk is zelf al een map. Een map in een map kan niet.
Dit werkt idd, is even prutsen om het juiste sleepmoment te vinden.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:40:
[...]
Zie hier voor een manier om dat wel voor elkaar te krijgen. Heb het zelf nog niet geprobeerd.
Verwijderd
Bij mij ook gelukt. Het vreemde is alleen dat je de app niet in het icoon van de folder ziet staan, terwijl hij er wel in staat. Hij heeft 'm zelfs als 'blanco' weer.Typ1 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:09:
[...]
Dit werkt idd, is even prutsen om het juiste sleepmoment te vinden.
(Ik weet niet hoe ik hier een screenshot post. Hoe doe je dat?)
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2011 10:32 ]
Ik heb sinds deze week mijn iPad.
Bevalt erg goed , maar hij heeft het bekende backlight bleeding, in de rechter onderhoek.
Niet echt storend als je er mee werkt , maar je mag hem wel omruilen.
Kan dat backlight bleeding verder nog schade toerichten als je hem niet omruilt / laat maken?
Bevalt erg goed , maar hij heeft het bekende backlight bleeding, in de rechter onderhoek.
Kan dat backlight bleeding verder nog schade toerichten als je hem niet omruilt / laat maken?
www.degroot-it.nl
Nee, richt geen schade aan of iets dergelijks.degroot schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:12:
Ik heb sinds deze week mijn iPad.
Als het je verder niet stoort, zou ik hem gewoon lekker houden
Stoort mij in ieders geval niet
zolang het geen schade aanricht hou ik hem lekker
Thanks!
www.degroot-it.nl
Is er hier iemand die een Ipad 1 heeft vergelijken met een Android Tablet, zeg een Asus Transformer in mijn geval 
Ik heb dus een Transformer gekocht (tweedehands), maar als ik hem vergelijk met mijn iPhone 3GS, vind ik het wel een heel erg onvolwassen OS.
Film kijken en een beetje surfen zijn de voornaamste redenen dat ik een Tablet heb gekocht. Af en toe een spelletje wellicht. De Asus kan wel bijna alle films afspelen en heeft een erg mooi beeldscherm.
Hoe zit dat met de iPad1 en films? Ik gebruik nu ook Handbreak om films te converteren zodat ze lekker spelen op de Asus, dus dat is geen probleem.
Bijkomend voordeel zal waarschijnlijk wel iTunes zijn als ik mijn muziek via mijn NAS wil kunnen afspelen op elk apparaat. Ik zie de Android Tablet nog niet echt zo compatibel zijn?
Ben benieuwd
Ik heb dus een Transformer gekocht (tweedehands), maar als ik hem vergelijk met mijn iPhone 3GS, vind ik het wel een heel erg onvolwassen OS.
Film kijken en een beetje surfen zijn de voornaamste redenen dat ik een Tablet heb gekocht. Af en toe een spelletje wellicht. De Asus kan wel bijna alle films afspelen en heeft een erg mooi beeldscherm.
Hoe zit dat met de iPad1 en films? Ik gebruik nu ook Handbreak om films te converteren zodat ze lekker spelen op de Asus, dus dat is geen probleem.
Bijkomend voordeel zal waarschijnlijk wel iTunes zijn als ik mijn muziek via mijn NAS wil kunnen afspelen op elk apparaat. Ik zie de Android Tablet nog niet echt zo compatibel zijn?
Ben benieuwd
Ja, een collega van me had zijn iPad (1) verkocht om een Transformer te kopen. Nou, dat heeft ie geweten, binnen een week stond hij alweer in de verkoopPatrickG schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:25:
Is er hier iemand die een Ipad 1 heeft vergelijken met een Android Tablet, zeg een Asus Transformer in mijn geval
Ik heb hem zelf niet echt geprobeerd, maar de punten waar hij het meeste over klaagde:
- Onvolwassen OS zoals je al zegt (veel onvolkomenheden, dingen werken niet overal hetzelfde)
- Zeer weinig software in de Market die echt goed werkt op een tablet resolutie (in tegenstelling tot geupscalede telefoon apps)
- Veel kortere standby duur met wifi aan
Edit: Nou moet ik wel zeggen dat de 16:9 aspect van de Asus wel een groot voordeel is als je echt veel video wil kijken, want die 4:3 van de iPad is natuurlijk gewoon onhandig voor video. Meestal zoom ik 720p content gewoon in tot full-screen en laat daarbij het beeld aan de zijkanten maar weg.
[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 15-10-2011 19:23 ]
Heeft iemand nog advies / tips mbt het overnemen van 2e hands ipad ?
Punten waar ik dus echt even op moet letten
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
In elk geval backlight bleeding, valschade. Kijk even langs de zijkant of alle kanten netjes recht zijn en de achterkant bolling (in geval van de iPad 1) aan alle kanten even bol is. Zoek zowel met scherm aan als uit naar krassen op het scherm. Check voor stof onder het scherm (tussen glasplaat en scherm).TLRnZ schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:01:
Heeft iemand nog advies / tips mbt het overnemen van 2e hands ipad ?
Natuurlijk alle functionaliteit checken: Speaker, knoppen, touchscreen in alle gebieden (het gebeurt wel eens dat het gedeeltelijk niet werkt), home button. Microfoon, als je daar een app voor hebt die hem gebruikt. WiFi, eventueel 3G (en GPS als dat er op zit, en kompas).
Wat ik ook zou doen is kijken of de hoofdtelefoon jack het nog goed doet, dus niet los zit of kraakt. Hij kan er eens op gevallen zijn. Kijk of hij niet rammelt.
Verder kijken naar de ronde liquid detector sticker onderin de hoofdtelefoon aansluiting, met een lampje. Deze moet wit zijn, rood of roze betekent dat hij nat geworden is.
Controleer de dock connector of het plaatje met de aansluitingen helemaal goed is (en indien mogelijk check of hij goed werkt), als je hem op iets scherp zet kan dat plaatje namelijk afbreken en dat zie je alleen als je er in kijkt.
Dat is wat ik zelf zou controleren in elk geval.
Thanks, ik ben helemaal onbekend met het 'fenomeen' iPad, maar het lijkt een ideale oplossing voor mail en ebooks 
Het gaat hier overigens over een iPad1 (vind de nieuwprijs van een iPad 2 iets te hoog waarvoor ik hem wil gebruiken)
Het gaat hier overigens over een iPad1 (vind de nieuwprijs van een iPad 2 iets te hoog waarvoor ik hem wil gebruiken)
[ Voor 34% gewijzigd door Bossie op 15-10-2011 20:14 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
zijn er mensen die een AirPrint printer gebruiken met de iPad 2 ?
Ik zoek een all in Laser printer die out of the box met AirPrint kan omgaan.
Na zoeken op het net lijkt ( leek ) mij de volgende printer wel wat..
HP LaserJet Pro 100 Color MFP M175
Maar werkt pas na updates via MacBook of andere Pc en die heb ik niet.
Ik heb alleen een iPad 2 en daar is die AirPrint toch voor bedoelt?
Het lijkt mij dat updates toch via de printer zelf zou kunnen en dus zonder tussenkomst van computers net zoals de AirPrint zelf.
Het lijkt mij dat updates toch via de printer zelf zou kunnen en dus zonder tussenkomst van computers net zoals de AirPrint zelf.
Ik heb ervaring met de de iPad1 en AirPrint op productreview: HP Color LaserJet Pro CP1525nw (CE875A) review door kmfVerwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:14:
zijn er mensen die een AirPrint printer gebruiken met de iPad 2 ?
Heb je niet eens een pc of Mac in huis? Dat is wel wat moeilijker. Je hebt wel de nieuwste Firmware op de printer nodig om AirPrint goed te laten werken. En het zal ook wel handig zijn om je printer eenmalig goed in te stellen met een pc...
Maar als alles ingesteld is, is het makkelijker om met een idevice te printen dan met een pc.rare gewaarwording is dat.
Verwijderd
De link had ik al gelezen en het verhaal is zeer duidelijk.
Was voor mij de reden om een AirPrint printer te kopen.
Maar ik begrijp niet dat het eerst nodig is om te gaan updaten om AirPrint aan de gang te krijgen.
Het is toch juist de bedoeling om te kunnen werken zonder tussenkomst van andere computers als b.v. de i pad ?
Als ze hem zelf geüpdate uit brengen werkt het toch gewoon uit of THE box?
Of is dat te simpel beredeneerd.
Maar ik begrijp niet dat het eerst nodig is om te gaan updaten om AirPrint aan de gang te krijgen.
Het is toch juist de bedoeling om te kunnen werken zonder tussenkomst van andere computers als b.v. de i pad ?
Niet als de betreffende printer op de markt is gebracht voor AirPrint.
Dan moet je toch echt zelf de firmware updaten.
Verwijderd
Inderdaad.TLRnZ schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:45:
Niet als de betreffende printer op de markt is gebracht voor AirPrint.
Ik zie dat er wel enkele zijn maar helaas voor mij ..... inkjets.
Dan heb ik nog wat te oefenen in geduld
Canon gaat ook met AirPrint komen en er zal dan wel meer volgen.
Een laserprinter, all in, die alleen AirPrint aan kan is voor mij meer dan genoeg.
Als ze hem zelf geupdate in de verkoop zetten. Maar helaas werkt dat niet zo in de praktijk. Praktisch alle fabrikanten hebben hun producten in de winkel staan met verouderde firmware welke je zal moeten updaten naar de nieuwste versie om alle functionaliteit te activeren.Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:34:
De link had ik al gelezen en het verhaal is zeer duidelijk.
Maar als je heel veel geluk hebt, en je hebt een exemplaar welke niet eerst een half jaar in de magazijn heeft gelegen, dan heb je misschien een met de nieuwste firmware en kan je out of the box printen via een ipad.
Ik zal zelf geen risico nemen en gewoon eenmalig updaten, ben je ook klaar. Configureren van de printer kan dan gewoon via de iPad en de webinterface van de printer..
Yep, ik heb hier een Viewpad 10s, een Tegra2 tablet die oorspronkelijk geleverd is met Froyo maar waar inmiddels een op zich prima werkende Honeycomb customrom voor beschikbaar is(die gebaseerd is op de software van de Transformer, de Viewpad heeft nagenoeg dezelfde hardware, alleen het scherm is een stuk slechter). De Tegra2 is een dual core CPU en is daarmee op papier een stuk krachtiger dan de iPad1. In de praktijk merk je daar alleen wat van als je softwarematig films probeert af te spelen die de hardware niet ondersteunt, dat gaat met de iPad eigenlijk niet. Echter, ik heb ook de browser performance getest, en de iPad is met iOS5 consequent sneller dan de Viewpad. Tot mijn verbazing. Verder is iOS inderdaad gewoon een stuk volwassener en gepolijster dan Android; Honeycomb voelt nog steeds een beetje als een beta product. En de browserperformance laat duidelijk zien dat iOS5 ook gewoon een stuk beter is geoptimaliseerd voor de hardware.PatrickG schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:25:
Ben benieuwd
Thanks voor de info, Gekkeprutser en jalumsx.
Android is het inderdaad niet. Dat een ipad 1 dus eigenlijk sneller en vloeiender is bewijst dat.
Voor mij wordt het denk een macbook ipv een tablet en een laptop. Een 13 inchje heb je ook makkelijk op de schoot
Android is het inderdaad niet. Dat een ipad 1 dus eigenlijk sneller en vloeiender is bewijst dat.
Voor mij wordt het denk een macbook ipv een tablet en een laptop. Een 13 inchje heb je ook makkelijk op de schoot
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iOS 5 Beta] Ervaringen en Discussie
[iPad] Levertijden
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid
Let op of je post niet beter past in:
[iOS 5 Beta] Ervaringen en Discussie
[iPad] Levertijden
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid