Daar ben ik het eerlijk gezegd niet helemaal eens. Vooral op het begin moet je nog even aan het digitale toetsenbord wennen, maar zodra je het een beetje onder de knie hebt kun je toch al gauw
licht je documenten bewerken. Ik ben het met je eens dat voor het zwaardere werk, echt grote documenten, de iPad niet helemaal geschikt is (omdat je simpelweg toch met dat digitale toetsenbord zit), maar in zulke gevallen kun je altijd nog een bluetooth toetsenbord aansluiten.
Mijn advies aan
freddyathlon hieronder.
Nog voordat je je vragen stelt heb ik al een advies: ik raad je sterk aan om toch echt even een paar weken te wachten. Naar het schijnt kondigt Apple over precies twee weken, of mogelijk zelfs over precies een week, de volgende generatie iPad aan.
Dat maakt je misschien niks uit, maar dat zou het volgende betekenen:
- De derde generatie iPad met een hoop nieuwe functionaliteit komt snel op de markt voor de huidige prijzen van de iPad 2
- De prijzen van de iPad 2 gaan omlaag
Ik stel mezelf alleen de vraag of ik echt een meerwaarde heb aan de iPad, of dat het grotendeels voor de heb en de fun zou zijn.
Het is afhankelijk van persoon tot persoon. Bij mij bleek het toch wel een meerwaarde te zijn: op vakantie bleek het wel ontzettend handig (ook Google Maps om onderweg de weg te vinden!), maar het is natuurlijk ook voor de fun (een iPad gebruiken is wel veel leuker) en voor de heb (je wilt het toch eens ervaringen, wat zo'n "(a)ai Pet" nou is...
Het kan dus zeker een meerwaarde hebben, maar ik denk dat het bij
iedereen ook wel voor de heb en fun is. Soms nu nog kom je wel eens mensen tegen die niet echt weten wat een iPad is en er hooguit van hebben gehoord, en elke keer weer onder de indruk zijn van hoe leuk, hoe soepel en hoe mooi het allemaal is en gaat.
De mogelijkheden zijn ongeveer hetzelfde als de iPhone 4. Ik heb een 4s sinds vorige week.
In principe is het inderdaad gewoon een hele grote iPhone (of iPod touch) - maar dat is juist ook het pluspunt! Daarnaast is er wel een verschil: er zijn heel veel apps
specifiek voor de iPad gemaakt en die maken dus gebruik van het volledige scherm. Met een iPad kan je in principe nog meer dan met een iPhone
Wat ik mooi vind is het grotere scherm.
Nogmaals, zeker even een paar weken wachten. De derde generatie iPad zal waarschijnlijk een sterk verbeterd beeldscherm krijgen. De iPad 2 heeft helemaal geen slecht beeldscherm, maar de iPad 3 krijgt zeer waarschijnlijk een superhoge kwaliteit beeldscherm.
Wat ik wil doen:
1 Computer op zak hebben i.p.v. de grote laptop.
2 Documenten bekijken en bewerken, ook die ik in mijn werk gebruik.
3 Foto's opslaan en het delen op TV is natuurlijk geweldig.
4 Ik gebruik veel internet en vind het fijn om dat op een groot scherm te hebben.
5 Af en toe een spelletje. Op een groter scherm natuurlijk mooi.
1) Het is inderdaad veel draagzamer en daarnaast ook veel stijlvoller. Het is natuurlijk ook veel natuurlijker om een lichte tablet te pakken, in plaats van een zwarte notebook.
2) Dit is mogelijk. Er zijn tal van documenten-bewerkingsprogramma's. Je moet er rekening mee houden dat je wel van een virtueel toetsenbord gebruik moet maken en dat je hier in het begin wel even mee moet oefenen voordat je snel kan typen. Je kan ook een (draadloos bluetooth) toetsenbord aansluiten voor het echte zwaardere werk.
3) Yep. Dat vinden mensen ook vaak leuk: door allerlei foto's bladeren.
4) Het is ook heel erg fijn voor op de bank bijvoorbeeld, of 's ochtends als je nog maar net wakker bent en nog niet echt je bed uitwilt, maar al wel even het laatste nieuws wilt weten. In dat geval kan je zelfs vanuit bed, op je iPad, TV kijken.
5) Er zijn genoeg spelletjes: van Need for Speed (race) naar Angry Birds tot echte denkspelletjes.
- Belangrijkste: Goede mogelijkheid om de iPhone 4s als hotspot te gebruiken, zodat ik op de iPad kan internetten indien er geen WiFi voorhanden is.
Ik snap niet echt wat je bedoelt. Dit heeft volgens mij meer te maken met je iPhone 4S. Als je de hotspot functionaliteit op je iPhone 4S kan aanzetten, dan kan je vervolgens via WiFi op je iPad met je iPhone verbinden voor internet.
Is het verstandig om een iPad te kopen?
Het is natuurlijk niet het goedkoopste apparaat. Het beste wat je kan doen is het apparaat in de winkel (of bij kennissen) uitproberen, veel info over opzoeken en dan overwegen of het een goede keuze is.
Er zijn ook winkels waarbij je tot 7 of 14 dagen na je aankoop, het product nog kan terugbrengen als het toch niet is wat je had gehoopt dat het was.
Wat zijn de redenen geweest van de personen hier die een iPad hebben, om er een te kopen?
Ik heb er eentje uit 2010 (de eerste generatie), en destijds was het denk ik vooral de nieuwsgierigheid. Het bleek geen miskoop te zijn.
Belangrijker: Gebruik je je iPad nu evenveel als in het begin en nog steeds waarvoor je deze hebt aangeschaft?
Nee! Maar dat is nooit het geval bij mij. Als je de iPad nog maar net hebt, dan ga je eerst van alles uitproberen, een hoop apps downloaden en alles ontdekken. Zodra je dit hebt gedaan, dan wordt het gebruik iets minder want dan ben je er uiteindelijk aangewend.
Het apparaat wordt nog wel veel gebruikt, uiteraard. Van wat internetten, tot wat spelletjes en apps tot live TV kijken!