[iPad] Ervaringen en discussie - deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 126.167 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

Uniciteit schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:45:
[...]

5 GB is heel erg krap dus dan heb je er al weinig aan. Daarnaast verbruikt iCloud natuurlijk ook veel meer data (en dus batterij) en het werkt allemala net wat trager.
5 GB is genoeg voor mijn iPad 2, iPhone 4 EN 4S. Een backup is nog geen GB. Ik weet niet wat jij allemaal backupt.. maar de apps zelf tellen al niet mee (alleen de inhoud van de apps). Je kunt ook individuele apps wel of niet synchen (inhoud) Zoals bijvoorbeeld de photo-app.

iCloud gebruikt helemaal geen "data" aangezien je alleen via WiFi alles doet, en dan mag je meestal best wel wat GB'tjes verstoken (meestal thuis, dus geen issue);

Batterij verstookt het ook niet aangezien hij alleen synct als hij aan de lader hangt.

En wat is allemaal trager??

[ Voor 3% gewijzigd door Collaborator op 04-02-2012 22:46 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Collaborator schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:46:
[...]

5 GB is genoeg voor mijn iPad 2, iPhone 4 EN 4S. Een backup is nog geen GB. Ik weet niet wat jij allemaal backupt.. maar de apps zelf tellen al niet mee (alleen de inhoud van de apps). Je kunt ook individuele apps wel of niet synchen (inhoud) Zoals bijvoorbeeld de photo-app.
Dan doe je wel erg weinig met je iPad. Als je een beetje apps hebt en bijvoorbeeld veel spellen (en dus gamesaves), dan kom je met gemak over die 5 GB. Voor 't standaardspul is het genoeg, maar simpelweg omdat jij een gebruiker bent die niet echt veel met je apps doet, betekent niet dat anderen dat niet doen. De inhoud voegt aardig toe, en als je - zoals jij voorstelt - dan al moet kiezen tussen wat je wel en niet gaat syncen, dan is 5 GB te weinig (die keuze hoort er simpelweg niet te zijn).

Kortom: dat jij een weinig eisende gebruiker bent, betekent niet dat iedereen dat is. Ik gok er dan ook op dat je voor 16 GB modellen bent gegaan.

[Edit, extra info:] En ja, de reservekopie in iCloud is veel kleiner maar daar zijn ook andere redenen voor: apps hoeven niet gebackupt te worden, want als je ooit een app opnieuw wilt installeren, dan heeft Apple deze nog op de AppStore servers staan. Daarnaast heeft Apple nog wat trucjes en 'uitzonderingen' (zoals dat PhotoStream niet meetelt bij dataverbruik). Uiteindelijk gaat het er echter toch echt om hoe je je apparaat gebruikt. Jij mag dan amper iets doen met je apps, maar een ander gebruikt het bijvoorbeeld ook voor het werk en slaat lokaal misschien wel 4 GB aan pdf bestanden op. Dan ben je dus al de lul.

Uiteindelijk hangt het dus af van hoe je je apparaat gebruikt. Voor de één is het dus wel genoeg, voor de ander niet. [Einde edit]
iCloud gebruikt helemaal geen "data" aangezien je alleen via WiFi alles doet, en dan mag je meestal best wel wat GB'tjes verstoken (meestal thuis, dus geen issue);
Oh, dus over WiFi gaat er geen datastroom? Data = data. Het doet er niet toe of je nu op WiFi zit, of 3G. Waar jij naar verwijst, is het verbruik - groot verschil. iCloud werkt trouwens prima over 3G (niet in alle gevallen, zoals bij de reservekopie, maar bij de andere functionaliteit wel).
Batterij verstookt het ook niet aangezien hij alleen synct als hij aan de lader hangt.
Bij mij werkt iCloud prima zónder 'm aan de lader te hangen - op m'n iPad en iPhone. En als je 'm dus niet aan de lader hebt hangen, maar hij synct wel, dan kost je dat batterij (omdat je simpelweg continue bezig bent met uploaden (of downloaden)).
En wat is allemaal trager??
Jij kan mij niet laten geloven dat data-overdracht sneller gaat via 3G of WiFi, dan via een kabel. ;)
Orian schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:04:
Bedankt voor de reacties allemaal :). Op mijn pc staat op dit moment alleen muziek, documenten en een paar games (die ik regelmatig speel en dus niets steeds opnieuw wil installeren). Echt iets te wissen valt er niet dus. Maar goed om te horen dat je nog wel kan linken met de pc, al maakt hij dan geen backup van ipad. Is het dan wel zo dat hij eerst de 28 GB vol gaat maken die ik nog heb (dat zou al redelijk irritant zijn), of dat hij helemaal niets backupt?
Ik heb al een beetje gegoogled, maar er lijkt geen manier in itunes zelf te zijn om backuppen uit te zetten, enkel via externe programma's/veranderingen in itunes bestanden. Klopt dit nog steeds? De websites die heirover schreven waren allemaal enkele jaren oud dus het kan inmiddels anders zijn, al kon ik ook niets vinden in Itunes zelf.
Ik zou het eerlijk waar niet meer weten. Ik raad je trouwens nog steeds mijn 'truc' aan: kopieer je belangrijkste bestanden (documenten, eventueel foto's en dergelijke) naar een USB stick. Doe daarna een versie installatie van Windows (of Mac OS X, of Linux). Dan installeer je weer direct wat je nodig hebt (dus je games die je regelmatig speelt en je downloadt je muziek weer die je belangrijk vindt). Ik denk dat dan toch wel blijkt dat er veel meer troep op je PC stond dan je dacht en dat je zo toch aardig wat ruimte bespaart.

Hoe ben je van plan je iPad te gebruiken? Dan kunnen we inschatten hoeveel ruimte in iCloud je ongeveer nodig hebt. Dan is 5 GB mogelijk meer dan genoeg en maakt de ruimte op je PC dus niets uit.

[ Voor 39% gewijzigd door Uniciteit op 05-02-2012 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zou de ipad met name gebruiken voor het kijken van films, ik zat aan AVplayer te denken. Daarnaast uiteraard internet, wat games etc. Eventueel wilde ik ook stripboeken via de ipad lezen. Verder nog niet iets speciaals in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Orian schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:33:
Ik zou de ipad met name gebruiken voor het kijken van films, ik zat aan AVplayer te denken. Daarnaast uiteraard internet, wat games etc. Eventueel wilde ik ook stripboeken via de ipad lezen. Verder nog niet iets speciaals in gedachten.
Ik gebruik de mijne ook voornamelijk om (streamend) films te bekijken met Goodplayer.
Strips lees ik met ComicGlass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

Uniciteit schreef op zondag 05 februari 2012 @ 01:11:
[...]

Dan doe je wel erg weinig met je iPad.
Assumptions..

Ik heb honderden en honderden apps (duizenden misschien zelfs?).. ik ben een grootgebruiker en koop extreem veel apps. Ik heb niet alle duizenden tegelijk er op staan (ook dubbele apps, en niet alle spellen speel je tegelijk) maar geloof me, er zijn weinig mensen die meer op hun iPad hebben staan als ik. Ik gebruik de iPad als main platform en doe er vrijwel ALLES mee.

Sommige dingen hoef ik niet gebackupt te hebben zoals mijn videoplayer app met inhoud, en mijn foto map (die backup ik zelf op de pc)
Oh, dus over WiFi gaat er geen datastroom? Data = data. Het doet er niet toe of je nu op WiFi zit, of 3G. Waar jij naar verwijst, is het verbruik - groot verschil. iCloud werkt trouwens prima over 3G (niet in alle gevallen, zoals bij de reservekopie, maar bij de andere functionaliteit wel).
Data is niet data, voor 3G data betaal je je scheel. Thuis is je internet (in NL in ieder geval) fair use voor 2 tientjes kan je terrabytes erdoorheen stampen. Dat is dus wel een verschil. Hoeveel data hij gebruikt om te synchen maakt dus geen aarsch uit.
Bij mij werkt iCloud prima zónder 'm aan de lader te hangen - op m'n iPad en iPhone. En als je 'm dus niet aan de lader hebt hangen, maar hij synct wel, dan kost je dat batterij (omdat je simpelweg continue bezig bent met uploaden (of downloaden)).
Hoe vaak moet hij 'ineens' synchen vanuit iCloud als je op de device zit te werken? En hoeveel data is dat? Verwaarloosbaar. Een word docje. Een pdfje.
Jij kan mij niet laten geloven dat data-overdracht sneller gaat via 3G of WiFi, dan via een kabel. ;)
Je kunt ook nog gewoon via de kabel synchen naar iTunes neem ik aan. En ik vroeg het vooral omdat ik even niet begreep op welke manier je dat bedoelde :) Natuurlijk is wireless of via 3G langzamer dan via een draadje, maar het is dan ook een extra dienst die inherent niet even snel kan zijn (het gaat er juist om dat het niet bedraad is, dus dan is dat de consequentie)

[ Voor 3% gewijzigd door Collaborator op 06-02-2012 14:06 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Collaborator schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:04:
[...]

Assumptions..

Ik heb honderden en honderden apps (duizenden misschien zelfs?).. ik ben een grootgebruiker en koop extreem veel apps. Ik heb niet alle duizenden tegelijk er op staan (ook dubbele apps, en niet alle spellen speel je tegelijk) maar geloof me, er zijn weinig mensen die meer op hun iPad hebben staan als ik. Ik gebruik de iPad als main platform en doe er vrijwel ALLES mee.
Instellingen > Algemeen > Info. Daar staat het aantal apps wat je hebt. Veel apps hebben staat niet gelijk aan er veel mee doen. Je claimt mogelijk duizenden apps te hebben. Jij maakt me niet wijs dat je al 500 apps per week gebruikt en daarbij lokaal, op het apparaat, veel opslaat.

Je hebt maar een paar apps die er toe doen en zoals eerder gemeld: het aantal apps maakt niks uit want apps worden niet geback upt. (Mocht je later een app nodig hebben, dan kan je deze gewoon opnieuw, gratis, downloaden - er wordt dus alleen een log bijgehouden van wat je ooit hebt gedownload).
Sommige dingen hoef ik niet gebackupt te hebben zoals mijn videoplayer app met inhoud, en mijn foto map (die backup ik zelf op de pc)
Assumptions...

Het gaat hier niet om jou, maar om iemand die geen ruimte heeft op z'n PC voor back-ups maar niet alles kwijt wil zijn. Het lijkt me dan dus niets meer dan logisch dat hij bepaalde dingen wel wilt back-uppen. Foto's hoeven niet geback-upt te worden: alleen foto's die je op het apparaat zelf maakt of foto's die je via je camera doormiddel van een SD kaart of USB kabel op het apparaat hebt gezet, worden geback-upt. In de praktijk is dit verwaarloosbaar, want veel mensen gebruiken de camera's niet en er zijn nog minder mensen met de camera connection kit.
Data is niet data, voor 3G data betaal je je scheel. Thuis is je internet (in NL in ieder geval) fair use voor 2 tientjes kan je terrabytes erdoorheen stampen. Dat is dus wel een verschil. Hoeveel data hij gebruikt om te synchen maakt dus geen aarsch uit.
Data is wel data. Er is geen verschil tussen 3G data en WiFi data. Een mail sturen over WiFi bestaat uit dezelfde bits en bytes als een bestand sturen over 3G. Jij hebt het over het netwerk. Data = data - ongewacht welk netwerk je gebruikt.

Jij claimt dat er geen data over een WiFi netwerk gaat en daar reageerde ik op. Daarop zei ik ook dat jij het over het verbruik had: dan pas maakt het uit of je op 3G of WiFi zit.

Er gaat weldegelijk data over een WiFi netwerk. Net zo goed dat er data gaat over een bekabeld netwerk. Of een 3G netwerk.

Het verbruik van data is een andere issue.
Hoe vaak moet hij 'ineens' synchen vanuit iCloud als je op de device zit te werken? En hoeveel data is dat? Verwaarloosbaar. Een word docje. Een pdfje.
Wacht. Niks 'ineens'. Apps die het ondersteunen uploaden direct naar iCloud. iCloud verbruikt dus weldegelijk meer data.

En hier heb je het al: jij claimt een grootgebruiker van je iPad te zijn, maar vervolgens heb je het over een Word docje en een pdfje. Dan ben je geen grootgebruiker. Dan ben je een normale gebruiker - zelfs als je niks meer met een desktop of notebook doet.

Daarnaast had ik het van begin af aan al over de batterij. Alles alles draadloos gaat, kost dat meer batterij. Als de WiFi chip goed in gebruik is, kost dat batterij. Als er dus veel data wordt geupload, of gedownload, kost dat batterij. iCloud verbruikt data en dus batterij.
Je kunt ook nog gewoon via de kabel synchen naar iTunes neem ik aan.
Nope. Als je even simpel een paar posts eerder had gelezen, dan ging het er juist om of iCloud een goede vervanging was omdat er geen back-up naar de computer kon.
En ik vroeg het vooral omdat ik even niet begreep op welke manier je dat bedoelde :) Natuurlijk is wireless of via 3G langzamer dan via een draadje, maar het is dan ook een extra dienst die inherent niet even snel kan zijn (het gaat er juist om dat het niet bedraad is, dus dan is dat de consequentie)
Ik ontken dat dan ook niet.

Conclusies:
- Het gebruik van iCloud zorgt ervoor dat je meer data verbruikt en dat je batterij dus sneller leeg gaat (immers, de WiFi chip - of in andere gevallen de 3G chip - is aan het werk)
- Er gaat net zo goed data over een WiFi netwerk als een 3G netwerk
- Het verbruik van data != data
- Grootgebruiker != veel apps hebben geinstalleerd
- iCloud is niet voor iedereen een goed alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Orian schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:33:
AVPlayer: ligt eraan hoe je de films op je iPad zet. Download je deze vanuit iTunes? Dan moet je er rekening meehouden dat je de films niet kan back-uppen naar je computer. Zet je films vanaf je computer op je iPad, dan is er geen probleem want de film staat al op je computer.

Games: valt onder 'apps'. Het enige wat naar iCloud wordt verstuurd zijn save-data.

Stripboeken: zijn meestal grote bestanden - wordt opgeslagen in iCloud als je iCloud wilt gebruiken. Ga er niet vanuit dat je honderden stripboeken kan back-uppen.

iCloud als back-up is dus wel een optie. De belangrijkste info wordt zoiezo opgeslagen (zoals de instellingen die je gebruikt). Apps die naar iCloud mogen back-uppen kan je selecteren. ;)

Daarnaast is een back-up natuurlijk niet verplicht. iCloud is voor jou denk ik voldoende, maar biedt wel minder zekerheid dan een back-up op je eigen harde schijf op je eigen computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:05

-SaveMe-

-klik-

Ik gebruik nu Goodplayer om films mee te kijken. Ik heb ze eigenlijk alleen in DVD formaat (Video_TS mappen). Goodplayer ondersteunt alleen het los afspelen van de .VOB bestanden. Is er al een player die de DVD als disc, dus met menu af kan spelen ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
-SaveMe- schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:04:
Ik gebruik nu Goodplayer om films mee te kijken. Ik heb ze eigenlijk alleen in DVD formaat (Video_TS mappen). Goodplayer ondersteunt alleen het los afspelen van de .VOB bestanden. Is er al een player die de DVD als disc, dus met menu af kan spelen ?
Ik gebruik ook Goodplayer voor dvd's.
Van al mijn dvd's heb ik iso's gemaakt.
Je kiest gewoon de iso en daarna spoel je iets door totdat het men verdwijnt.
Het is niet ideaal maar werkt perfect.
Taalkeuze en ondertiteling kan je kiezen door gestures met je vingers.

[ Voor 3% gewijzigd door sn0w13 op 06-02-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163444

Mijn iPad is een beetje in de war, hij geeft de melding "serveridentiteit niet gecontroleerd" maar reageert niet als ik op een van de drie opties druk. Omdat de melding op de voorgrond is kan ik de iPad ook niet uitzetten. Resetten (aanknop indrukken en dan homeknop indrukken) helpt ook niet. Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe ik dit nu kan fixen, behalve misschien leeg laten lopen maar met 86% accu en geen bezigheden kan dat wel even duren... Iemand misschien een suggestie?

/edit- Al gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:13
Ik heb al wat rond gezocht maar kan geen eenduidig antwoord vinden. Ik heb zojuist mijn ipad2 32 gb te koop gezet. Deze heeft een jailbreak. Is het mogelijk de jailbreak te behouden door niet te restoren maar gewoon data te verwijderen? Ook had ik imessage aanstaan en heb de toggle al uit en aan gezet. maar gezien de berichten de afgelopen week vraag ik mij af of dit voldoende zal zijn?

Is het mogelijk de ipad op te schonen van user data zonder te restoren? Zo ja, op welke wijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
muffstuff schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:23:
Ik heb al wat rond gezocht maar kan geen eenduidig antwoord vinden. Ik heb zojuist mijn ipad2 32 gb te koop gezet. Deze heeft een jailbreak. Is het mogelijk de jailbreak te behouden door niet te restoren maar gewoon data te verwijderen? Ook had ik imessage aanstaan en heb de toggle al uit en aan gezet. maar gezien de berichten de afgelopen week vraag ik mij af of dit voldoende zal zijn?

Is het mogelijk de ipad op te schonen van user data zonder te restoren? Zo ja, op welke wijze?
Je kan de optie "Wis alle inhoud en instellingen" proberen. Maar waarom niet gewoon restoren en opnieuw jailbreaken. Dan weet je zeker dat het goed gaat toch?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
BillSpaarbank schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:41:
[...]

Je kan de optie "Wis alle inhoud en instellingen" proberen. Maar waarom niet gewoon restoren en opnieuw jailbreaken. Dan weet je zeker dat het goed gaat toch?
Heb je helemaal gelijk in, maar dat houdt wel in dat de laatste ios er op gezet wordt en een jailbreak voorlopig niet meer mogelijk is.

Of kan ik hem wel restoren met mijn huidige Ios 5.0.1? Hij gaat dan tocvh automatuisch 5.1 installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 16:05

Elwood Blues

87167191

Whut? 5.1 is nog helemaal niet uit, alleen in beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Elwood Blues schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:57:
Whut? 5.1 is nog helemaal niet uit, alleen in beta.
Mijn excuses, ik dacht dat apple al een update had uitgebracht waardoor een jailbreak niet meer mogelijk was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

http://www.iphoneclub.nl/...ing-ios-5-1-rond-9-maart/

Nieuwe provider profielen lijken aan te geven dat iOS 5.1 op 9 maart wordt gelanceerd... en toevallig is dit op vrijdag (standaard 'launchdag') 9 maart.

Als we kijken naar vorig jaar, dan is het erg aannemelijk dat Apple op woensdag 29 februari een iPad zal aankondigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444541

heeft iemand ervaringen met de bluetooth functie van Ipad?? De mijne wil dus nergens mee verbinden.
Ik heb een Ipad2 32 GB met wifi en 3g en vind hem verder super fijn! het enige nadeel is wel dat zijn wifi bereik niet zo heel erg groot is en natuurlijk dat Apple niet met gorilla glass is gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 444541 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 23:46:
heeft iemand ervaringen met de bluetooth functie van Ipad?? De mijne wil dus nergens mee verbinden.
Ik heb een Ipad2 32 GB met wifi en 3g en vind hem verder super fijn! het enige nadeel is wel dat zijn wifi bereik niet zo heel erg groot is en natuurlijk dat Apple niet met gorilla glass is gekomen..
De bluetooth functie van de iPad werkt alleen met stereo headsets, keyboards en nog wat dingen (volgens Apple ook PAN netwerken maar die heb ik nooit aan de praar kunnen krijgen). Maar mono (telefoon) headsets worden dus niet ondersteund! Zie hier een Apple kbase artikel erover

Ik vind het ook jammer, ik dacht mijn headset te kunnen gebruiken voor Skype maar nee. Ik heb nu wel een Belkin bluetooth stereo receiver aan mijn versterker gekoppeld en daar werkt hij inderdaad goed mee. Dan kan je dus draadloos via je versterker muziek luisteren. Eigenlijk net zoiets als AirPlay maar dan met goedkopere hardware.

[ Voor 37% gewijzigd door GekkePrutser op 09-02-2012 00:58 . Reden: Oeps!!! Apple ondersteunt toch meer apparaten dan ik dacht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:46
Ik kon het niet laten hier even op in te gaan ook al laat het me normaal gesproken koud wat mensen denken over Apple spul:

http://9gag.com/gag/2560905

Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/2560905_700b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i246.photobucket.com/albums/gg90/bokkow/ScreenShot2012-02-11at121503AM.png

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218175

Voordat ik ook een hoesje (Belkin SnapShield) kocht dat de achterkant beschermt, is mijn iPad 2 in de linkeronderhoek beschadigd. Ik heb op internet gekeken naar bedrijven die allerlei onderdelen voor iPads en iPods repareren, maar de backcover doen ze niet. Op iFixit zie ik dat alle componenten aan deze backcover zijn vastgelijmd, dus dat verklaart een hoop.

Heeft een GoT'er vergelijkbare schade (gehad), en waar heb je het opgelost + wat zijn de kosten geweest? Apple of een APR (in mijn geval iCentre) zou natuurlijk logisch zijn, maar dan vrees ik wel de hoofdprijs te betalen.

Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/1072/photo1gkg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Elke keer werd mijn home knop maar slechter en slechter (qua reactie etc) maar opeens vond ik deze link.

http://www.cultofmac.com/...more-responsive-ios-tips/

Vond hem het delen wel waard. Ik heb deze truc uitgevoerd met de foto (stock app).

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:08
Interessant artikel :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:37
Heren, laten we het topic ook interessant houden :) Dit soort slowchatten is niet de bedoeling. Een reactie plaatsen is prima, maar dan wel een inhoudelijke reactie.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ipad 3 komt 23 maart in Duitsland uit, dus bij ons 30 maart?

http://www.macrumors.com/...g-in-germany-on-march-23/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

De iPad 2 lanceerde tegelijkertijd in Nederland en Duitsland, vorig jaar, op 25 maart. Als het dus klopt, dan zou je verwachten dat de iPad 3 hier ook op 23 maart in de winkels ligt.

Als dit echter het geval is, dan kun je er vanuitgaan dat op woensdag 29 februari de iPad 3 wordt aangekondigd (vervolgens op 9 maart in de Amerikaanse winkels te koop, en twee weken later - net zoals vorig jaar - internationaal).

Morgen weten we het zeker! Apple stuurt altijd één week voor een media event de uitnodigingen.

Als de iPad 3 dus echt volgende week woensdag, 29 februari, wordt aangekondigd dan krijgen we morgen, of uiterlijk donderdagochtend Nederlandse tijd, berichten binnen van uitnodigingen voor een media event.

Als we donderdagochtend nog niks hebben gehoord, dan kunnen we er vanuit gaan dat er uitnodigingen worden verstuurd op 29 februari (en op 7 maart dus de iPad 3 wordt aangekondigd). Als dat het geval is, dan ligt de iPad 3 - als ze het schema van vorig jaar aanhouden - op 30 maart in de Nederlandse winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06 23:10

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik weet niet of het in dit topic thuishoort, maar ik wil graag wat aankoopadvies.

Vanmiddag wil ik gaan kijken voor een iPad. 16GB, Wifi only.
Ik stel mezelf alleen de vraag of ik echt een meerwaarde heb aan de iPad, of dat het grotendeels voor de heb en de fun zou zijn.

De mogelijkheden zijn ongeveer hetzelfde als de iPhone 4. Ik heb een 4s sinds vorige week.

Wat ik mooi vind is het grotere scherm.
Wat ik wil doen:

- Computer op zak hebben i.p.v. de grote laptop.
- Documenten bekijken en bewerken, ook die ik in mijn werk gebruik.
- Foto's opslaan en het delen op TV is natuurlijk geweldig.
- Ik gebruik veel internet en vind het fijn om dat op een groot scherm te hebben.
- Af en toe een spelletje. Op een groter scherm natuurlijk mooi.

- Belangrijkste: Goede mogelijkheid om de iPhone 4s als hotspot te gebruiken, zodat ik op de iPad kan internetten indien er geen WiFi voorhanden is.

Is het verstandig om een iPad te kopen?

Wat zijn de redenen geweest van de personen hier die een iPad hebben, om er een te kopen? Belangrijker: Gebruik je je iPad nu evenveel als in het begin en nog steeds waarvoor je deze hebt aangeschaft?

[ Voor 7% gewijzigd door freddyathlon op 22-02-2012 11:39 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
freddyathlon schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:35:
Wat zijn de redenen geweest van de personen hier die een iPad hebben, om er een te kopen? Belangrijker: Gebruik je je iPad nu evenveel als in het begin en nog steeds waarvoor je deze hebt aangeschaft?
Het belangrijkste advies op dit moment is denk ik wel: Wacht even een weekje of 2. Want de geruchten dat er over 2 weken (en wel op 7 maart) een nieuwe wordt aangekondigd met een retina scherm zijn bijzonder sterk.

Ik had de mijne gekocht om op de bank te hangen (internetten, facebook enz)., en voor onderweg (daarom heb ik ook de 3G versie).

Voor op de bank hangen gebruik ik hem nog steeds heel veel, voor onderweg wat minder omdat ik merkte dat ik daar toch wat meer nodig had (bijv. programmeer omgevingen). Vandaar gebruik ik voor serieus werk nu een 2010 MacBook Air. Maar als ik op reis ga voor werk dan neem ik wel de iPad mee voor 'erbij' want voor lange reizen is het een super ding.

Dus ja mijn gebruik is wel anders dan ik verwachtte toen ik hem kocht. Maar hij heeft inmiddels ook 2 compleet nieuwe OS versies gekregen, de eerste bood multitasking en de tweede iCloud e.d. Dus de functionaliteit van het apparaat is ook flink veranderd in de tijd dat ik hem heb.

Edit: Ik vind trouwens de 3G nog steeds wel een zeer handige optie, veel handiger dan de hotspot mode van de iPhone 4, want het is altijd even 'rommelen' voor hij die werkt. Volgens mij laat de iPhone 4 hotspot zijn aanwezigheid maar 1x in de zoveel minuten merken om stroom te besparen want als je je WiFi aan zet duurt het altijd heel lang tot hij hem ziet, zowel op de iPad als de MacBook. Het helpt wel als je op je iPhone naar het hotspot menu gaat, dan ziet hij hem meestal direct. Maar het blijft altijd even prutsen tot het werkt.

Met ingebouwde 3G is het veel handiger want die zet je aan en het werkt. Ik heb er gewoon een prepay simmetje in zitten voor een smartphone met heel goedkope data en dan hoeft het ook niet veel te kosten. Voordeel is ook dat hij ook in standby stand je email ophaalt en notificaties ontvangt. Dus als je heel veel onderweg bent met het ding dan is 3G toch geen overbodige luxe vind ik.

[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 22-02-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
- Computer op zak hebben i.p.v. de grote laptop.
- Documenten bekijken en bewerken, ook die ik in mijn werk gebruik.
- Foto's opslaan en het delen op TV is natuurlijk geweldig.
- Ik gebruik veel internet en vind het fijn om dat op een groot scherm te hebben.
- Af en toe een spelletje. Op een groter scherm natuurlijk mooi.

- Belangrijkste: Goede mogelijkheid om de iPhone 4s als hotspot te gebruiken, zodat ik op de iPad kan internetten indien er geen WiFi voorhanden is.
Voor alles behalve documenten bewerken is de iPad zeer geschikt. Op de iPad heb je geen fysiek toetsenbord, dus een typefoutje is snel gemaakt. Voor alle overige zaken is de iPad prima geschikt.
Inmiddels heb ik mijn iPad 1 verkocht (met als doel geld sparen voor de iPad 3 ;) ) maar de iPad werd zo ongeveer dagelijks (ook door mijn vrouw) gebruikt. Ik heb hem aangeschaft omdat ik het ten eerste een mooie gadget vond, maar ook een belangrijke reden was om hem als een soort digitaal fotoboek te gebruiken. Hij is een paar keer mee geweest naar oma en die heeft zelf door de foto's gebladerd :)

Later gebruikte ik deze functie natuurlijk minder, op een gegeven moment heb je de foto's wel weer gezien. Hij werd later vooral voor surfen, mail, facebook (door mijn vrouw), af en toe een game en uitzending gemist gebruikt. Hij is bij mij nooit gaan stofhappen :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

BackSlash schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:57:
[...]

Voor alles behalve documenten bewerken is de iPad zeer geschikt. Op de iPad heb je geen fysiek toetsenbord, dus een typefoutje is snel gemaakt. Voor alle overige zaken is de iPad prima geschikt.
Daar ben ik het eerlijk gezegd niet helemaal eens. Vooral op het begin moet je nog even aan het digitale toetsenbord wennen, maar zodra je het een beetje onder de knie hebt kun je toch al gauw licht je documenten bewerken. Ik ben het met je eens dat voor het zwaardere werk, echt grote documenten, de iPad niet helemaal geschikt is (omdat je simpelweg toch met dat digitale toetsenbord zit), maar in zulke gevallen kun je altijd nog een bluetooth toetsenbord aansluiten.

Mijn advies aan freddyathlon hieronder.
Ik weet niet of het in dit topic thuishoort, maar ik wil graag wat aankoopadvies.

Vanmiddag wil ik gaan kijken voor een iPad. 16GB, Wifi only.
Nog voordat je je vragen stelt heb ik al een advies: ik raad je sterk aan om toch echt even een paar weken te wachten. Naar het schijnt kondigt Apple over precies twee weken, of mogelijk zelfs over precies een week, de volgende generatie iPad aan.

Dat maakt je misschien niks uit, maar dat zou het volgende betekenen:
- De derde generatie iPad met een hoop nieuwe functionaliteit komt snel op de markt voor de huidige prijzen van de iPad 2
- De prijzen van de iPad 2 gaan omlaag
Ik stel mezelf alleen de vraag of ik echt een meerwaarde heb aan de iPad, of dat het grotendeels voor de heb en de fun zou zijn.
Het is afhankelijk van persoon tot persoon. Bij mij bleek het toch wel een meerwaarde te zijn: op vakantie bleek het wel ontzettend handig (ook Google Maps om onderweg de weg te vinden!), maar het is natuurlijk ook voor de fun (een iPad gebruiken is wel veel leuker) en voor de heb (je wilt het toch eens ervaringen, wat zo'n "(a)ai Pet" nou is... :)

Het kan dus zeker een meerwaarde hebben, maar ik denk dat het bij iedereen ook wel voor de heb en fun is. Soms nu nog kom je wel eens mensen tegen die niet echt weten wat een iPad is en er hooguit van hebben gehoord, en elke keer weer onder de indruk zijn van hoe leuk, hoe soepel en hoe mooi het allemaal is en gaat.
De mogelijkheden zijn ongeveer hetzelfde als de iPhone 4. Ik heb een 4s sinds vorige week.
In principe is het inderdaad gewoon een hele grote iPhone (of iPod touch) - maar dat is juist ook het pluspunt! Daarnaast is er wel een verschil: er zijn heel veel apps specifiek voor de iPad gemaakt en die maken dus gebruik van het volledige scherm. Met een iPad kan je in principe nog meer dan met een iPhone
Wat ik mooi vind is het grotere scherm.
Nogmaals, zeker even een paar weken wachten. De derde generatie iPad zal waarschijnlijk een sterk verbeterd beeldscherm krijgen. De iPad 2 heeft helemaal geen slecht beeldscherm, maar de iPad 3 krijgt zeer waarschijnlijk een superhoge kwaliteit beeldscherm.
Wat ik wil doen:

1 Computer op zak hebben i.p.v. de grote laptop.
2 Documenten bekijken en bewerken, ook die ik in mijn werk gebruik.
3 Foto's opslaan en het delen op TV is natuurlijk geweldig.
4 Ik gebruik veel internet en vind het fijn om dat op een groot scherm te hebben.
5 Af en toe een spelletje. Op een groter scherm natuurlijk mooi.
1) Het is inderdaad veel draagzamer en daarnaast ook veel stijlvoller. Het is natuurlijk ook veel natuurlijker om een lichte tablet te pakken, in plaats van een zwarte notebook.

2) Dit is mogelijk. Er zijn tal van documenten-bewerkingsprogramma's. Je moet er rekening mee houden dat je wel van een virtueel toetsenbord gebruik moet maken en dat je hier in het begin wel even mee moet oefenen voordat je snel kan typen. Je kan ook een (draadloos bluetooth) toetsenbord aansluiten voor het echte zwaardere werk.

3) Yep. Dat vinden mensen ook vaak leuk: door allerlei foto's bladeren.

4) Het is ook heel erg fijn voor op de bank bijvoorbeeld, of 's ochtends als je nog maar net wakker bent en nog niet echt je bed uitwilt, maar al wel even het laatste nieuws wilt weten. In dat geval kan je zelfs vanuit bed, op je iPad, TV kijken.

5) Er zijn genoeg spelletjes: van Need for Speed (race) naar Angry Birds tot echte denkspelletjes.
Ik snap niet echt wat je bedoelt. Dit heeft volgens mij meer te maken met je iPhone 4S. Als je de hotspot functionaliteit op je iPhone 4S kan aanzetten, dan kan je vervolgens via WiFi op je iPad met je iPhone verbinden voor internet.
Is het verstandig om een iPad te kopen?
Het is natuurlijk niet het goedkoopste apparaat. Het beste wat je kan doen is het apparaat in de winkel (of bij kennissen) uitproberen, veel info over opzoeken en dan overwegen of het een goede keuze is.
Er zijn ook winkels waarbij je tot 7 of 14 dagen na je aankoop, het product nog kan terugbrengen als het toch niet is wat je had gehoopt dat het was.
Wat zijn de redenen geweest van de personen hier die een iPad hebben, om er een te kopen?
Ik heb er eentje uit 2010 (de eerste generatie), en destijds was het denk ik vooral de nieuwsgierigheid. Het bleek geen miskoop te zijn.
Belangrijker: Gebruik je je iPad nu evenveel als in het begin en nog steeds waarvoor je deze hebt aangeschaft?
Nee! Maar dat is nooit het geval bij mij. Als je de iPad nog maar net hebt, dan ga je eerst van alles uitproberen, een hoop apps downloaden en alles ontdekken. Zodra je dit hebt gedaan, dan wordt het gebruik iets minder want dan ben je er uiteindelijk aangewend.

Het apparaat wordt nog wel veel gebruikt, uiteraard. Van wat internetten, tot wat spelletjes en apps tot live TV kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Fantastische reactie! Dank je wel! Hier kan ik wel wat mee...

[ Voor 91% gewijzigd door freddyathlon op 25-02-2012 08:00 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 13:25
Vraagje, ik gebruik de ipad 2 voor mijn werk en ik vroeg me af of je ook een logo (handtekening) onder je email kan zetten net zoals in outlook.
Dus dat dat er dus standaard in komt te staan als je een nieuw mailtje wil versturen.
En dus de tekst die erbij hoort zoals je naam en tel.nr. etc.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Le_Freak ! schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 23:45:
Vraagje, ik gebruik de ipad 2 voor mijn werk en ik vroeg me af of je ook een logo (handtekening) onder je email kan zetten net zoals in outlook.
Dus dat dat er dus standaard in komt te staan als je een nieuw mailtje wil versturen.
En dus de tekst die erbij hoort zoals je naam en tel.nr. etc.
Je kan je naam, je telefoonnummer en dergelijke er inderdaad standaard onderzetten. Het is zelfs best wel simpel: open de instellingen app, druk op "E-mail, contacten, agenda's" links in het menu, kijk vervolgens ongeveer onderaan (rechts) en druk dan op "Handtekening".

Vervolgens kan je hier de tekst typen die je standaard onder je mails wilt. Je kan zo te zien géén plaatjes in je handtekening zetten (en dus ook geen plaatje van je handtekening). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
freddyathlon schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:49:
[...]

Fantastische reactie! Dank je wel! Hier kan ik wel wat mee...
Alleen een beetje jammer dat je daarvoor de hele post moest quoten...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 00:14:
[...]

Alleen een beetje jammer dat je daarvoor de hele post moest quoten...
Opgelost ;)

Nog even aanvullende vraag:

Er zijn vast mensen hier met een iPhone 4(s) en een iPad 1/2.
Hoe vullen die elkaar voor jou aan?

Want een iPhone 4 is een kleine iPad eigenlijk... Wat kun jij, buiten het grotere scherm, meer met de iPad?

[ Voor 36% gewijzigd door freddyathlon op 25-02-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
freddyathlon schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 08:01:
Want een iPhone 4 is een kleine iPad eigenlijk... Wat kun jij, buiten het grotere scherm, meer met de iPad?
Niks :) Zo ongeveer alles wat je op een iPhone kan, kan ook op een iPad.

Echter, door het grotere scherm van de iPad gebruikte ik die voor dingen die fijner zijn met een groot scherm, zoals surfen, foto's kijken en uitzending gemist/video. Dat kàn ook op een iPhone, maar dat is fijner op een iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:26
Als de iPad 3 uitkomt wil ik deze halen om mijn huidige iPad "classic" 16GB Wifi te vervangen.

Heeft iemand een idee wat dit oude beestje tweede hands nog kan opleveren ?
Als ik naar V&A / Marktplaats kijk heb ik het gevoel dat de gevraagde prijzen voor gelijkwaardige devices niet reeel / realistisch zijn.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Je mag als het toestel in goede staat is, dus zonder val- of stootschade of duidelijke krassen toch een prijs tussen 50% en 70% van de originele aankoop verwachten. Ik heb laatst mijn iPad 1 32GB WiFi + case verkocht voor 350€, na 3,5u online te zetten was hij al van eigenaar gewisseld. Deze was wel in zeer goede staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
TLRnZ schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:24:
Als de iPad 3 uitkomt wil ik deze halen om mijn huidige iPad "classic" 16GB Wifi te vervangen.

Heeft iemand een idee wat dit oude beestje tweede hands nog kan opleveren ?
Als ik naar V&A / Marktplaats kijk heb ik het gevoel dat de gevraagde prijzen voor gelijkwaardige devices niet reeel / realistisch zijn.
Ik heb er nog 275 euro voor kunnen vangen, doe het wel voor woensdag 7 maart want dan wordt de Ipad 3 aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Ik betwijfel dat de iPad 3 per direct leverbaar is op 7 maart.

De kwaliteit is redelijk(erg veel gebruiks-sporen), ik zat zelf te denken aan 100-150e.
Ik snap dus echt niet begrijpen waarom mensen bovenstaande prijzen willen betalen, maar dat moeten ze zelf weten :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
TLRnZ schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:23:

De kwaliteit is redelijk(erg veel gebruiks-sporen), ik zat zelf te denken aan 100-150e.
Ik snap dus echt niet begrijpen waarom mensen bovenstaande prijzen willen betalen, maar dat moeten ze zelf weten :)
Die ipad 3 is niet 7 maart leverbaar, dat zeg ik ook niet....23 of 30 maart is die leverbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
alwaysleft schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:26:
[...]

Die ipad 3 is niet 7 maart leverbaar, dat zeg ik ook niet....23 of 30 maart is die leverbaar....
Dat zeg je idd ook niet, maar verkopen voor 7 maart wil ik simpelweg niet omdat ik dan geen vervangend apparaat heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

BackSlash schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:43:
[...]

Niks :) Zo ongeveer alles wat je op een iPhone kan, kan ook op een iPad.

Echter, door het grotere scherm van de iPad gebruikte ik die voor dingen die fijner zijn met een groot scherm, zoals surfen, foto's kijken en uitzending gemist/video. Dat kàn ook op een iPhone, maar dat is fijner op een iPad.
Niet helemaal. Er zijn ook genoeg apps die alleen op de iPad werken of waar je met de iPad veel meer mogelijkheden hebt. KPN heeft bijvoorbeeld een app waarmee je live TV kan kijken op je iPad... en daar is geen iPhone versie van.

Ook als je handgeschreven notities wilt maken, dan gaat dat eigenlijk alleen echt met de iPad en niet met de iPhone.

Documenten bewerken, met bijvoorbeeld pages, gaat wel op de iPhone, maar op de iPad heb je een goed overzicht en heb je ook nog eens meer mogelijkheden.

Het grotere scherm en de apps maken eigenlijk al het verschil. Er zijn simpelweg apps die niet voor de iPhone beschikbaar zijn, maar wel voor de iPad. Het grotere scherm geeft gewoon een veel groter oppervlak waardoor je veel meer kan zien, waardoor apps je meer mogelijkheden kunnen geven (sneller en makkelijker).

[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 26-02-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:30
Wat snap je niet aan een vraagteken en het feit dat het een gerucht is?
Doe dan niet alsof het een feit is. Niemand weet het.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Jawel want het stond in de krant of op een nieuwssite of de buurman zei het !!

Het blijft grappig hoe men altijd overtuigd is dat Apple-roddels 99% waar zijn. Vooral de "wishful thinking"-roddels vind ik altijd wel lachen, zoals de vele iPhone mockups.

Ik verwacht wel:

1. dat de body bijna identiek is
- veel iPad case fabrikanten hadden begin januari ineens een volledige lineup iPad 3 cases ter beschikking die verdacht veel leken op de iPad 2 cases lineup
- ook lijkt de gelekte behuizing vrij realistisch met zijn iets diepere behuizing maar kleinere plastic rand

2. dat het scherm een veel hogere resolutie heeft
- na de launch van iBooks 2 met nog meer leesmateriaal is het wel opvallend dat de iPhone 4/4S een niet veel lagere resolutie heeft. Dit ding moest toch dé gadget worden voor de nieuwe studenten ?
- de vele feiten/realistische aannames over de verwachtte display zijn niet te ontkennen
- de concurrentie heeft het ook in de planning staan, waarschijnlijk als antwoord op de iPad 3

3. dat hij weer wat sneller is
- sowieso nodig voor een hogere resolutie
- ik voorspel binnen 2 jaar de samensmelting tablet met OS X, waardoor de toestellen toch nog krachtiger moeten zijn
- de iPad 2 is nu nog steeds snel maar de concurrentie zit niet stil

[ Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 26-02-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooperFizzy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-05 10:56
Ik heb onlangs een ipad 2 WiFi 16GB van mijn werk gekregen, ik ga de komende tijd presets maken voor een aantal MIDI controller apps.

Nu is het an sich een leuk ding, maar Apple heeft wel zijn best gedaan om dat ding dicht te timmeren zeg. Ik had het toch wat meer open verwacht, zoals netwerk browsen en dergelijke, in ieder geval in je bestandsbeheer kunnen.

De WiFi ontvangst is erg slecht op de mijne, 3 tot 5 meter en dan is het echt wel afgelopen, terwijl mijn laptop meer dan 20 routers oppikt, vind ik er bij de iPad maar 2 tot 3. Ook dicht bij mijn router gaat het soms niet goed. Hoop dat de volgende update verandering erin gaat brengen, anders lijkt me er een hardware defect? Ik heb al wat met mijn router instellingen lopen klooien en de schermhelderheid aangepast...niets helpt. Mijn router herkent wel meteen de iPad. Misschien eens proberen met alleen b/g?

Als ik soms Safari of Youtube open valt de verbinding weg, en als ik deze dichtklik is de verbinding er weer. Frustrerend...heb dat ding al meerder malen vervloekt maarreh....

Mijn vrouw vindt het helemaal geweldig, ik ben vervangen door een 400 Euro kostend apparaat, normaal ben ik de aaipet, hele weekend geen aandacht gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Uniciteit schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:39:
[...]

Niet helemaal. Er zijn ook genoeg apps die alleen op de iPad werken of waar je met de iPad veel meer mogelijkheden hebt. KPN heeft bijvoorbeeld een app waarmee je live TV kan kijken op je iPad... en daar is geen iPhone versie van.

Ook als je handgeschreven notities wilt maken, dan gaat dat eigenlijk alleen echt met de iPad en niet met de iPhone.

Documenten bewerken, met bijvoorbeeld pages, gaat wel op de iPhone, maar op de iPad heb je een goed overzicht en heb je ook nog eens meer mogelijkheden.

Het grotere scherm en de apps maken eigenlijk al het verschil. Er zijn simpelweg apps die niet voor de iPhone beschikbaar zijn, maar wel voor de iPad. Het grotere scherm geeft gewoon een veel groter oppervlak waardoor je veel meer kan zien, waardoor apps je meer mogelijkheden kunnen geven (sneller en makkelijker).
Ik zei ook bewust
Zo ongeveer alles wat je op een iPhone kan, kan ook op een iPad.
:)
Ja, er zijn apps die alleen op de iPad draaien, maar 99% van de apps kan je op beide apparaten draaien.

Ik ben het wel met je eens, door het grotere scherm van de iPad maakt deze het voor sommige activiteiten veel beter geschikt. Maar bijna alles kàn ook op een iPhone, al is dat daarop veel meer een gepriegel :)

Als de iPad 3 eenmaal officieel door Apple wordt aangekondigd is het wereldnieuws en zal het zelfs bij RTL Boulevard en het Jeugdjournaal aan bod komen. Oftewel, de hele wereld weet dat hij eraan komt, dus je iPad 1/2 is per direct minder waard :)

Een iPad 1 16GB in goede staat is nu rond de 275 euro waard op de tweedehandsmarkt, een model met 3G en/of meer GB een paar tientjes meer. Na de officiële aankondiging van Apple wordt het erg moeilijk om deze bedragen er nog steeds voor te vangen.

Ik heb mijn iPad 1 32GB + 3G voor 350 euro kunnen verkopen, en ik was blij dat ik dat er nog voor kreeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

SooperFizzy schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:23:
De WiFi ontvangst is erg slecht op de mijne, 3 tot 5 meter en dan is het echt wel afgelopen, terwijl mijn laptop meer dan 20 routers oppikt, vind ik er bij de iPad maar 2 tot 3. Ook dicht bij mijn router gaat het soms niet goed. ... anders lijkt me er een hardware defect?
De twee iPads hier in huis gaan zonder problemen, overal in het huis en zelfs buiten. Op het werk had ik ook nooit problemen. Ofwel bedek je de volledige antenne (het Apple logo) en heb je last van storing. Appartement toevallig ?
Als ik soms Safari of Youtube open valt de verbinding weg, en als ik deze dichtklik is de verbinding er weer. Frustrerend...heb dat ding al meerder malen vervloekt maarreh....
Problemen met je wireless kan de software weinig aan doen he...
Mijn vrouw vindt het helemaal geweldig
Waarschijnlijk omdat zij het niet als een computer probeert te gebruiken om files en netwerk te browsen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Laatst online: 20:39

Als je aan dat bedrag zit te denken, dan mag je mij wel een DM sturen voor je de ipad online gooit. :)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooperFizzy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-05 10:56
Phuncz schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:12:
[...]

De twee iPads hier in huis gaan zonder problemen, overal in het huis en zelfs buiten. Op het werk had ik ook nooit problemen. Ofwel bedek je de volledige antenne (het Apple logo) en heb je last van storing. Appartement toevallig ?

[...]

Problemen met je wireless kan de software weinig aan doen he...

[...]

Waarschijnlijk omdat zij het niet als een computer probeert te gebruiken om files en netwerk te browsen :X
Waarschijnlijk onderschat jij mijn vrouw ernstig. :)

Ik lees toch dat er heel wat meer mensen zijn met verbindingsproblemen. En dat het niet ligt aan hoe ik dat ding bedekt heb...want dat is ie niet. Zoals ik al zei, mijn laptop pikt van alles op, mijn iPad niet of nauwelijks.

Mijn andere WiFi apparaten in huis hebben ook geen last van verbindingsproblemen, maar blijkbaar houd de iPad niet van appartementen dan? :)

Ik meen me ook te herinneren dat er eerder problemen waren met WiFi dat Apple heeft opgelost door een iOs update. Als ze zelf adviseren om je scherm helderheid te verhogen om een betere verbinding te krijgen, dan begin je je toch af te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

SooperFizzy schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:04:
Mijn andere WiFi apparaten in huis hebben ook geen last van verbindingsproblemen, maar blijkbaar houd de iPad niet van appartementen dan? :)
De iPad is maar een apparaat, dat houdt nergens van hoor :P Maar in appartementen heb je vaak een verzadiging van het wireless signaal door meerdere accesspoints op één plaats en dan kunnen mobiele apparaten (GSM's, tablets, MP3 spelers, dingen met een kleine batterij) het wel moeilijker hebben omdat ze ook een minder krachtige ontvanger hebben. Een goede router met volledige Wireless N ondersteuning en de jusite instellingen (kanaal, zendkracht, ruisonderdrukking, etc.) kan een wereld van verschil uitmaken.

[ Voor 12% gewijzigd door Phuncz op 27-02-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Laatst online: 12:55

talin

ES-MA

loop er nu toch tegen aan.

ik heb een aantal iPads die ik uit wil gaan geven aan users, heel mooi beheer programma erbij maar!

hoe voorkom ik dat mensen de iPad aan hun pc gaan hangen met iTunes en de boel op stelten kunnen zetten want de eerste vraag die je krijgt als je een iPad aan je iTunes hangt, wilt u alle appas verwijderen en syncen met deze iTunes.

zoeken en zoeken: prevent ipad to connect to itunes, geeft alleen weer hoe je in iTunes dit kan uitzetten.

kan dit niet vanaf de iPad zelf?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:19

Nitai

Live the life you love.

talin schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:15:
loop er nu toch tegen aan.

ik heb een aantal iPads die ik uit wil gaan geven aan users, heel mooi beheer programma erbij maar!

hoe voorkom ik dat mensen de iPad aan hun pc gaan hangen met iTunes en de boel op stelten kunnen zetten want de eerste vraag die je krijgt als je een iPad aan je iTunes hangt, wilt u alle appas verwijderen en syncen met deze iTunes.

zoeken en zoeken: prevent ipad to connect to itunes, geeft alleen weer hoe je in iTunes dit kan uitzetten.

kan dit niet vanaf de iPad zelf?
Indirect sluit je dat uit. Als ze de iPad aan hun eigen iTunes hangen dan raken ze toegang kwijt tot de apps van jou en zullen ze opnieuw bij je moeten aankloppen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Laatst online: 12:55

talin

ES-MA

Nitai schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:17:
[...]

Indirect sluit je dat uit. Als ze de iPad aan hun eigen iTunes hangen dan raken ze toegang kwijt tot de apps van jou en zullen ze opnieuw bij je moeten aankloppen.
yes maar gistern mijn 4de test user een iPad meegegeven en die belde binnen een uur dat hij thuis was, deze aan z'n eigen pc had gehangen met iTunes om er muziek op te zetten en de eerste vraag die hij kreeg van iTunes was: wilt u alles syncen met deze iTunes bibliotheek? drukken op ok resulteerde in een mooi lege iPad.

wat ik graag zou willen ergens instellen dat de iPad alleen als bijv. verwisselbare schijf benaderbaar is ( voor de foto's ) en dus niet kan connecten naar iTunes.

ik kan alles op de iPad zelf dicht zetten, zelfs de iTunes store verwijderen en dat ze dus niets kunnen installeren.

ik heb alleen nog geen oplossing voor als ze zelf een iPad aan een pc met iTunes gaan hangen.
is dit te beveiligen met een passcode oid?
is dit uit te schakelen?

wat ik ook zoek, ik krijg alleen dat je dit in iTunes op de pc kan uitzetten maar wil dit op de iPad uitzetten.

volgens mij heb ik iets gevonden: met de iPhone configuration utility kan je een simpele configuration profile aanmaken waar je de App store uit kan zetten.

nu heb ik met een ander account iets gedownload en gesynct, lijkt er op dat deze niet op de iPad terecht komt.
zo nog testen:
- dit nog een keer doen op een andere pc met andere iTunes library
- kijken of dit geen conflicten opleverd met de config profiles die ik uit ga rollen.

[ Voor 15% gewijzigd door talin op 28-02-2012 13:46 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testpanel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 10:45
Laat het aftellen nu definitief maar beginnen:

Official: Apple iPad 3 event slated for March 7th in San Francisco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Die link hierboven deed bijna mijn browser flippen en is in het engels.
Via twitter hashtags en trending topics kwam ik op deze link uit.
http://www.onemorething.n...oductie-quad-core-ipad-3/
Can't wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:58
Vragen vragen vragen..

- Waarom gloeit zijn duim in de foto?
Een beetje een rare positie voor een gloeiende duim IMHO.

- Een zwarte achterkant?

- En waar is de homeknop?
Gizmodo heeft al een hele uitleg bijvoorbeeld mbt portait mode.

- Is z'n vinger nou zo klein op de foto of ligt het aan mij?

(links Apple, rechts Gizmodo)Afbeeldingslocatie: http://img.gawkerassets.com/img/17ewrg8ztdq6cjpg/xlarge.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.gawkerassets.com/img/17ewsvzkvjfujjpg/xlarge.jpg

[ Voor 108% gewijzigd door Hoteldebotel op 28-02-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testpanel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 10:45
Apple gebruikt de iPad vrijwel altijd in Portrait stand bij dit soort dingen. Volgens mij is dat ook hier weer het geval (kijkende naar de iconen in het dock die in Portrait breedte staan)

Het weglaten van de Home knop zou een logische keuze zijn, kijkende naar bijvoorbeeld alle gestures die iOS5 ondersteund. Ook is de Home knop meestal het mechanische mankementje bij iDevices.
Gestures.. Touch sensitive bezel.. We zullen het zien :)

Het laten gloeien van de duim kan een stille hint zijn van Apple. Meestal stoppen ze subtiele hints in hun uitnodigingen. Wellicht is dat hier ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Die duim gloeit gewoon door het licht van het scherm (zullen ze wel op zijn hoogst gezet hebben voor een lekker korte sluitertijd van de camera).

Homebutton is al uitgelegd, gewoon landscape, en ik heb het vermoeden dat daar die waterdruppels ook door komen (in landscape wordt de achtergrond wellicht net iets anders uitgerekt zodat het er net ff anders uit ziet. En Apple zal wellicht de icoontjes een beetje getweakt hebben omdat er nu meer pixels zijn om mee te spelen.

Ik snap niet dat sites als gizmodo nu nog gaan lopen zoeken om dingen fake te verklaren. Het event is al lang van tevoren bekend op de rumorsites, de daadwerkelijke retina schermen zijn ontleed en bijna alle andere componenten ziin ook al vertoond.

Trouwens, wel grappig dat de foto van de uitnodiging NET niet scherp genoeg is om pixels te tellen, slim gedaan van Apple, zo blijft de discussie aan de gang. Maargoed de schermen zijn al boven water gekomen dus waar praten we over. Retina komt er gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:58
Komen de touch sensitive bezels nu toch?

(Patent van Apple door patentlyapple)Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/Ebuc/6a0120a5580826970c014e874ddb65970d-800wi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/EbWQ/6a0120a5580826970c014e874ddfed970d-800wi-1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Hoteldebotel op 28-02-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

GekkePrutser schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:46:
Die duim gloeit gewoon door het licht van het scherm (zullen ze wel op zijn hoogst gezet hebben voor een lekker korte sluitertijd van de camera).

Homebutton is al uitgelegd, gewoon landscape, en ik heb het vermoeden dat daar die waterdruppels ook door komen (in landscape wordt de achtergrond wellicht net iets anders uitgerekt zodat het er net ff anders uit ziet. En Apple zal wellicht de icoontjes een beetje getweakt hebben omdat er nu meer pixels zijn om mee te spelen.

Ik snap niet dat sites als gizmodo nu nog gaan lopen zoeken om dingen fake te verklaren. Het event is al lang van tevoren bekend op de rumorsites, de daadwerkelijke retina schermen zijn ontleed en bijna alle andere componenten ziin ook al vertoond.

Trouwens, wel grappig dat de foto van de uitnodiging NET niet scherp genoeg is om pixels te tellen, slim gedaan van Apple, zo blijft de discussie aan de gang. Maargoed de schermen zijn al boven water gekomen dus waar praten we over. Retina komt er gewoon.
Niks is zeker. Er gaan ook geruchten over een 8 megapixel camera, maar ook over 5 megapixel en 3 megapixel. Er gaan geruchten over wel FaceTime HD. Er gaan geruchten over niet FaceTime HD.

Sinds eind 2010 waren er al geruchten over een retina display. Pas ongeveer een week voordat het evenement kwam, gingen geruchtensite's pas melden dat er toch geen retina display zou komen in de iPad 2.

Oftewel: niks is zeker. Het enige wat op dit moment zeker lijkt is het retina display en een vergelijkbaar design (vanwege de vele leaks daarvan). Over de camera weten we niks. Over FaceTime HD weten we niks. Over nieuwe software weten we niks (vorig jaar bijvoorbeeld die muziek-app). Over de processor weten we niks: daar gaan ook heel veel geruchten over.

[ Voor 11% gewijzigd door Uniciteit op 28-02-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
google chrome to phone is een heel leuke addon in chrome die ik erg veel met mijn Android phone gebruik.

Bestaat er ook iets als google chrome/FF/IE to ipad?

(addon stuurt dus de huidige webpagina link door naar je phone (inloggen met gmail account))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:43

vhal

ಠ_ಠ

Hoteldebotel schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 18:58:
Vragen vragen vragen..

- Waarom gloeit zijn duim in de foto?
Een beetje een rare positie voor een gloeiende duim IMHO.

- Is z'n vinger nou zo klein op de foto of ligt het aan mij?
flitser/strijklicht en wellicht iemand met een kleine vinger? :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja idd blijkbaar heeft nog nooit iemand gehoord van een fotostudio* met talloze (soorten) lichtbronnen, RAW, HDR en kleine vingers (welke duim?).

Een hoop paniek over een foto wat enkel duidelijk wil maken het het scherper beeld geeft.

Dit is voor 1 shot van die auto:

Afbeeldingslocatie: http://www.nmmu.ac.za/photos/photography/studio_car_photography.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Phuncz op 28-02-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 17:55
*snip* geen V&A op GoT

[ Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 28-02-2012 23:06 ]

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
is er een werkbare filebrowser met previews van bijvoorbeeld foto's beschikbaar ?
ik heb foto's op m'n qnap nas en wil graag m'n mislukte foto's opruimen via de ipad en dan is het wel handig dat je snel door de foto's kunt scrollen en de mindere kunt verwijderen.

of moet ik toch maar gewoon achter m'n laptopje gaan zitten ?

Heb filebrowser (volgens mij heette dat zo) van de store gedownload, maar dat werkt niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Speculatie over de iPad 3 e.d. graag in [iPad] iPad 3 event 7 maart :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 22:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

mcetweaker schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:58:
is er een werkbare filebrowser met previews van bijvoorbeeld foto's beschikbaar ?
ik heb foto's op m'n qnap nas en wil graag m'n mislukte foto's opruimen via de ipad en dan is het wel handig dat je snel door de foto's kunt scrollen en de mindere kunt verwijderen.

of moet ik toch maar gewoon achter m'n laptopje gaan zitten ?

Heb filebrowser (volgens mij heette dat zo) van de store gedownload, maar dat werkt niet echt handig.
Het lijkt erop dat het gewoon kan met de eigen Qnap app? http://www.qnap.com/nl/PressRelease_detail.asp?pr_id=193

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
die vond ik niet echt prettig werken, werkt in ieder geval niet gewoon over smb afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb een iPad 2 in handen gekregen (9A405). Ik had eerst het oog op een Transformer Prime maar heb deze cadeau gegeven (iets met een paard en een bek). Ik wil 'm onder andere gaan gebruiken om video's op te kijken en pdf's te lezen. Ik wil echter geen enkele Apple software op m'n pc hebben, is het mogelijk om de iPad 2 te jailbreaken middels een virtual pc (VMware oid?)

edit: ik denk dat ik erachter ben

[ Voor 5% gewijzigd door Sefyu op 02-03-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27
Sefyu schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:41:
Ik heb een iPad 2 in handen gekregen (9A405). Ik had eerst het oog op een Transformer Prime maar heb deze cadeau gegeven (iets met een paard en een bek). Ik wil 'm onder andere gaan gebruiken om video's op te kijken en pdf's te lezen. Ik wil echter geen enkele Apple software op m'n pc hebben, is het mogelijk om de iPad 2 te jailbreaken middels een virtual pc (VMware oid?)

edit: ik denk dat ik erachter ben
Precies om deze reden heb ik een oude PC (P4 3 ghz, 1 GB RAM) 'uit het stof gehaald', deze van een verse Windows installatie voorzien en daar dan Itunes en Quicktime opgezet.

Zo blijft mijn hoofdPC "apple-vrij" en kan ik toch mijn iPad backuppen e.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Apple-vrij ? Je laat het klinken alsof Apple virussen zet op je PC.

iTunes installeert standaard:
- Quicktime (wel nodig)
- Bonjour (niet nodig)
- Apple Software Update (niet nodig)
- Mobile Device Support (niet nodig)
- Application Support (wel nodig)

Maar dat hoef je dus niet allemaal t installen als je daar zo'n probleem mee hebt. Je kan altijd gewoon eventjes zoeken en dan vind je dit, daar staat alle uitleg om enkel de minimum installatie te doen.

Specifiek een extra computer houden omdat je problemen hebt met een programma gaat er echt over. Dat is zoiets als een inkjet printer bijhouden omdat je 2x per jaar een kleurenpagina moet afdrukken.

Ik kan je aanraden om eens te kijken hoeveel onnodige processen (programma's en services) er in de achtergrond van Windows lopen, daar ga je meer prestatie uit kunnen halen dan iTunes je zal schelen.
Op mijn PC staat enkel iTuneshelper.exe en iPodService actief, welke allebei 3,3MB geheugen innemen. Om je een idee te geven, Speedfan neemt 5.2MB geheugen in en een Windows printer driver ook al 5.1MB.

Mijn vraag is dan: wie hou je voor de gek ?

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 02-03-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Hm, beetje intolerant tegenover andere meningen enzo?
Dat lijkt wel autisme ofzo: "Ik heb mening X, dus is dat de ultieme waarheid."

Laat alsjeblieft andere mensen er andere meningen op nahouden, inplaats van meteen te zeggen dat ze zichzelf voor de gek houden. :(

Ik houd gewoon graag mijn hoofdPC zo schoon mogelijk, en aangezien er hier toch meerdere PC's staan kan ik deze net zo goed gaan gebruiken. ;)

En aangezien Itunes standaard de backupbestanden van je IOS apparaat op C neerzet (wat bijna niet mogelijk is om dat op D ofzo te laten neerzetten) scheelt me dat alleen in de opslag al ruim 25 GB.

Is dat nou zo gek, of heb jij er gewoon problemen mee dat iemand anders sommige dingen anders doet dan jij ze doet?

Beetje meer tolerantie graag, AUB.

En ja, hier kan ik dus weer slecht tegen. Niets menselijks is mij vreemd. ;)
Dat je het raar vindt dat ik deze mening heb: Okee. Maar ga dan niet gelijk zo heftig lopen roepen dat ik mezelf voor de gek hou. Daarmee neem je me niet serieus, en daar hou ik niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoe overtuigend de argumenten ook zijn... Graag weer ontopic over de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Backup? iCloud

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:19
Richub schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 07:11:

En aangezien Itunes standaard de backupbestanden van je IOS apparaat op C neerzet (wat bijna niet mogelijk is om dat op D ofzo te laten neerzetten) scheelt me dat alleen in de opslag al ruim 25 GB.
Even een tip, de iPad backups kan je gratis online bij Apple laten weg zetten, heeft 2 voordelen vind ik, je kan ten alle tijden over je backup terugzetten en je hoeft geen harde schijf ruimte op te offeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Die Icloud backup kan maximaal 5 GB bevatten, al mijn apps, muziek en filmbestanden samen zijn 25+ GB.

Goede tip, maar voor mij niet bruikbaar, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Richub schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:44:
Die Icloud backup kan maximaal 5 GB bevatten, al mijn apps, muziek en filmbestanden samen zijn 25+ GB.

Goede tip, maar voor mij niet bruikbaar, helaas.
Maar de backup bevat niet je apps, muziek en filmbestanden... dus ik vermoed dat het wel zal passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:19

Nitai

Live the life you love.

Hoedje schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:45:
[...]

Maar de backup bevat niet je apps, muziek en filmbestanden... dus ik vermoed dat het wel zal passen ;)
Inderdaad, zo heb ik 2 devices met backup op 1 iCloud account staan. Nog genoeg ruimte over....

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik merk dat het toch behoorlijk onhandig is om met meerdere apps te werken die hetzelfde doen (bijv. video afspelen). Elk programma heeft z'n eigen "Documents" map waar andere programma's niet in kunnen.
Heb ik bijv. al m'n videos in de map van AVPlayer en er blijkt 1 incompatibel, dan moet ik die video weer gaan verplaatsen naar de map van een andere app.

Dit zou met symlinks mogelijk moeten zijn maar ik krijg 't niet voor elkaar.

Weet iemand een app die 720p mkv's met DD 5.1 audio goed kan afspelen? GoodPlayer doet het met ongeveer een seconde lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

XMBC op een jailbroken iPad 2 werkt perfect, zelfs 1080p kan hij probleemloos de meeste files aan. Buiten jailbreak is het helaas een hit & miss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
XBMC lijkt het inderdaad goed te doen!
Lekker makkelijk met FileZilla vanalles erop gooien en bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Iemand een leuke Apple iPad Keyboard voor mij (aanrader/suggestie)?

Weet niet of dit de juiste plek is, vind die van Apple zelf er voor mijn iPad1
erg leuk uit zien, maar weet niet of iemand hier er wat meer ervaring in
heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 286128 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 01:13:
Iemand een leuke Apple iPad Keyboard voor mij (aanrader/suggestie)?

Weet niet of dit de juiste plek is, vind die van Apple zelf er voor mijn iPad1
erg leuk uit zien, maar weet niet of iemand hier er wat meer ervaring in
heeft?
Ik vind die van Apple twee grote nadelen hebben: Dat die alleen in portrait stand (rechtopstaand) werkt. En dat hij niet met een hoes samenwerkt die de achterkant bedekt. (en ik heb een iPad 1 met de officiële hoes, dat werkt dus niet). Anders had ik er inmiddels wel een gehad. Aan de andere kant, alsje een mailtje typt in landscape dan heb je 2 stroken aan de zijkanten die hij toch niet gebruikt dus op zich snap ik het ook wel. Maar met third-party apps en de web browser was het wel handig geweest. En ik ga hem echt niet elke keer uit de hoes halen om hem in het toetsenbord te steken.

Ik gebruik hem nu met een bluetooth keyboard, ook omdat ik die toch al had liggen, maar in de praktijk gebruik ik dat ook zelden. Het bluetooth toetsenbord van Apple is erg fijn, maar niet erg handzaam om in je tas te steken. Ik heb er ook eentje die je in kan klappen (van ThinkOutside), werkt ook goed maar die wordt niet meer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

GekkePrutser schreef op zondag 04 maart 2012 @ 02:28:
[...]
Ik gebruik hem nu met een bluetooth keyboard, ook omdat ik die toch al had liggen, maar in de praktijk gebruik ik dat ook zelden. Het bluetooth toetsenbord van Apple is erg fijn, maar niet erg handzaam om in je tas te steken. Ik heb er ook eentje die je in kan klappen (van ThinkOutside), werkt ook goed maar die wordt niet meer gemaakt.
Zelf heb ik ook zo'n ThinkOutside toetsenbordje van vroeger, het werkt er goed mee maar ik heb het eigenlijk niet nodig. Zoveel typ ik er niet op om het ding telkens mee te moeten/willen nemen in een aparte tas. Het Apple keyboardje is fijn om mee te werken en door zijn dun design is hij makkelijk mee te nemen, maar niet in een tas voor iPads... Een goede oplossing voor case+keyboard heb ik altijd de ZaggMate gevonden, maar die is vrij dik. Deze staat een heel pak goedkoper en is dunner, maar dan wel niet van aluminium (ondanks de claims):

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51xzxnOJTaL.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41-p-wYuubL.jpg
Link

Iets wat ik wel zeer sterk kan afraden is een silicone toetsenbord. Dat typt voor geen meter want je hebt geen tactile feedback. Je weet dus nooit met je vingers of je toets effectief ingedrukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Phuncz @ GekkePrutser

Thanks heren!

Kwam gisteren toevallig bij iemand die los toetsenbordje had, knop aan de
rechterkant, OOK erg mooi, alleen inderdaad hoe vervoer je zoiets :S.

De link hierboven is alleen voor de iPad 1st gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Er staat toch echt zeer duidelijk dit bij:
Compatible with Apple iPad 2 16 GB, 32 GB, 64 GB 9.7" display (Not compatible with Apple iPad 1st Generation).

EDIT: aha, je wilt het voor de iPad 1. Dan past het inderdaad niet...

Dan is de originele ZAGGmate een keuze voor je.

[ Voor 39% gewijzigd door Phuncz op 04-03-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Laatst online: 26-05 11:44

appelsientje

Het beste onder de zon

Heb vrouwlief voor haar verjaardag (gisteren) een iPad 3 gegeven... nu nog ff wachten tot hij daadwerkelijk uitkomt, maar het is een beetje zonde om nu een 2 te kopen als hij over een paar dagen stukken goedkoper wordt.

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-04 16:45
Ik ben de aankoopbon kwijt van mijn Ipad. Iemand enig idee of er nog een kopie is los te weken bij Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phuncz schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:01:

Dan is de originele ZAGGmate een keuze voor je.
Check ik die even, thanks :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

djoelzz schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:19:
Ik ben de aankoopbon kwijt van mijn Ipad. Iemand enig idee of er nog een kopie is los te weken bij Apple?
Wellicht heb je nog de pin bon? Of de afschrijving van de bank ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-04 16:45
-SaveMe- schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:29:
[...]

Wellicht heb je nog de pin bon? Of de afschrijving van de bank ?
Nope, cash betaald. In de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Tenzij dat aan één of andere Apple ID account gekoppeld zou zijn, wat ik zeer betwijfel, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Bonnetjes van de Apple Store kan je volgens mij niet uitdraaien.

Maar, als het goed is hebben ze dan wel vaak de verkoopdatum, die je dan hier kan checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb al behoorlijke tijd een iPad2 64GB en heb toch een paar simpele vraagjes...

Met betrekking tot de levensduur van de batterij; mijn laptop gebruik ik eigenlijk altijd op netstroom, waardoor de kwaliteit van de batterij op den duur gewoon slecht is. Geldt dit ook voor de iPad2 als ik hem gebruik tijdens het opladen?

Maakt het uit dat hij langer aan de oplader ligt dan noodzakelijk, bijvoorbeeld de gehele nacht?

En wellicht kijk ik er overheen, maar ik heb een aantal coarses van de University erop staan, kan ik die ook op mijn PC krijgen op de een of andere manier...

Is er geen app waarmee alle openstaande apps in een keer kunt sluiten? Sommige apps doen nogasl buggy als er veel openstaan en dan zou dat wel makkelijk zijn....

Enige waar ik echt niet aan kan wennen is het ontbreken van unified storage. Al die apps hebben weer hun eigen kopie van dezelfde bestanden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Apple gebruikt in de meeste van hun toestellen Lithium-Polymer batterijen, die een "intelligente" lading moeten hebben, maar dat handelt de hardware allemaal voor je. Het komt erop neer dat je hem mag laden wanneer je wilt, zelfs dagelijks als ie pas op 75% staat. Enkel is het aan te raden hem 1x per maand volledig vol te laden en dan leeg te laten, om hem te calibreren.

Meer info: http://www.apple.com/nl/batteries/ipad.html

Ik heb met mijn iPhone 2G 3,5 jaar lang ELKE dag geladen, ongeacht het batterijniveau (ik heb een iPod wekker) en na die 3,5 jaar en dus ~1200x geladen was ie nog steeds zeer goed van capaciteit. De iPad 1 die ik ondertussen al 2 jaar had ging ook nog steeds even lang mee met een 2x per week laden en de iPad 2 gaat zo al een jaar mee.

[ Voor 28% gewijzigd door Phuncz op 07-03-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ok thanks, en volledig leeg te laten bedoel je ook echt tot aan 0% gebruiken? Dat doe ik nl nooit. Ik laad hem meestal tot 100% op en als hij ergens tussen de 10% en 20% is laad ik hem weer op.

En gebruiken tijdens het opladen, af te raden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Gebruik tijdens opladen maakt helemaal niets uit of ik moet nog het eerste bewijs zien dat er het wel iets zou uitmaken. Die "calibratie deep cycle" moet je gewoon doen tot hij zichzelf uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.