[iPad] Ervaringen en discussie - deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 126.085 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-03 14:42
Wat een verschrikkelijk bagger programma is dat itunes toch. Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen om itunes een backup te laten maken op een schijf waar ik wel ruimte heb? Zie : http://cl.ly/332Y3d1K2Z3X0W341e2c
Ik heb junctions en symbolische directory links geprobeerd maar ituens blijft een check op C: doen qua diskruimte en vervolgens komt die waarschuwing terwijl er dus door die junctie meer dan genoeg ruimte is in principe. Help!

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:43
melk0r schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 15:22:
Wat een verschrikkelijk bagger programma is dat itunes toch. Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen om itunes een backup te laten maken op een schijf waar ik wel ruimte heb? Zie : http://cl.ly/332Y3d1K2Z3X0W341e2c
Ik heb junctions en symbolische directory links geprobeerd maar ituens blijft een check op C: doen qua diskruimte en vervolgens komt die waarschuwing terwijl er dus door die junctie meer dan genoeg ruimte is in principe. Help!
In de opties kun je de Itunes Media verplaatsen, in deze map worden ook je backups geplaatst als ik me niet vergis. Optie twee is om de backup in iCloud te doen.

Let op, dit is gebaseerd op de OSX variant, maar ik neem aan dat dat weining verschillen heeft met de windows versie.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
TLRnZ schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:32:
[...]

In de opties kun je de Itunes Media verplaatsen, in deze map worden ook je backups geplaatst als ik me niet vergis. Optie twee is om de backup in iCloud te doen.

Let op, dit is gebaseerd op de OSX variant, maar ik neem aan dat dat weining verschillen heeft met de windows versie.
Helaas...de backup ( ..\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup\ ) wordt niet verplaatst en icloud heb ik nog niet want ik wil juist graag mijn ipad 4.3.5 updaten naar 5.0.1 maar dat wordt me dus onmogelijk gemaakt zonder alle media te verliezen. Volkomen idioot.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 19:46
melk0r schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:52:
[...]

Helaas...de backup ( ..\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup\ ) wordt niet verplaatst en icloud heb ik nog niet want ik wil juist graag mijn ipad 4.3.5 updaten naar 5.0.1 maar dat wordt me dus onmogelijk gemaakt zonder alle media te verliezen. Volkomen idioot.
Zou je ze niet met de windows verkenner kunnen verplaatsen, dan update uitvoeren naar 5.0.1 en dan weer terugzetten op zelfde plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
melk0r schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 15:22:
Ik heb het met Junctions wel kunnen bereiken om de backup in een andere directory te zetten en krijg ook geen meldingen meer dat ik niet genoeg ruimte op mijn C schijf zou hebben.

via deze handleiding gedaan:
http://www.theiphoneguru....e-itunes-backup-location/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
iTunes is een erg goed programma totdat het op een windows machine staat :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 12:43
toch weer genieten hoor, zo'n jailbreak na 2 weken zonder te hebben gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Laudor schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 19:05:
[...]

Zou je ze niet met de windows verkenner kunnen verplaatsen, dan update uitvoeren naar 5.0.1 en dan weer terugzetten op zelfde plaats?
Er valt niks te verplaatsen..er staan nu nog geen backups en itunes heeft meer dan 22GB nodig (zie mijn link) en mijn C: partitie heeft gewoon niet zoveel GB vrij en die kan ik ook niet vrij maken. Daarvoor is het aantal GB veel te hoog.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
vanardenne schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 19:26:
[...]

Ik heb het met Junctions wel kunnen bereiken om de backup in een andere directory te zetten en krijg ook geen meldingen meer dat ik niet genoeg ruimte op mijn C schijf zou hebben.

via deze handleiding gedaan:
http://www.theiphoneguru....e-itunes-backup-location/
Ik heb dezelfde handleiding gevolgd maar dat werkt dus niet als je je IOS versie moet updaten. Ik heb hetzelfde als posters in desbetreffende thread ook aangeven:

Peter
10.13.2011

I don’t get it!

I’ve tried mklink /j, junction and Link Magic, but I still keep facing the same problem trying to backup my iPad. Drive c is a 64GB SSD, which as 15GB space left. The backup would need 33GB and no matter what I do, iTunes threathens to delete media if I proceed. The destination drive where the junction shows has way over 100GB space.

Jonathan Pettit, can you walk through how you conquered iTunes with Link Magic.

Anybody else, can you help me? I’d really like to update my iPad with iOS 5. Is it that I just ignore the iTunes warning? Hate to try it…

David Penn
10.22.2011

The junction works fine. BUT, when it starts to do the iOS5 update, it creates the backup folder on the D drive but then when iTunes (worst program ever written) starts the backup, it checks the C drive for disk space and since there isn’t enough, throws the warning message. I’m pretty sure for this to work, you have to have enough free space on the C drive, even though iTunes won’t actually write to the C drive because of the junction. How do I work around this?

Vitor
10.23.2011

Exactly David Penn, I’m having the SAME problem. I did the junction, but I still can’t make the backup because iTunes will check your C: drive, I have only 7gb left and need 22gb for the backup, in other words there’s no way I can get all that on my C:… And it looks like no one knows what to do, I hope someone with more knowledge can at least say if there’s another way or not.

etc...kortom Apple bedankt! Kan mijn hele pc opnieuw gaan inrichten kennelijk wil ik kunnen updaten en niet alles verliezen :-(

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
melk0r schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:29:
[...]

Ik heb dezelfde handleiding gevolgd maar dat werkt dus niet als je je IOS versie moet updaten. Ik heb hetzelfde als posters in desbetreffende thread ook aangeven:
Volgens mij had ik inderdaad bij updaten het zelfde probleem. Als ik het goed herinner heb ik het als volgt opgelost:

- reguliere backup maken
- updaten maar geen backup maken
- handmatig backup terugzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Bedankt voor je reactie. Ik zat inderdaad ook aan die gok te denken. Echter wanneer ik "terugzetten vanaf reservekopie" selecteer meldt itunes mij dat ik "alleen de contactgegevens. agenda's, notities en instellingen" herstel...dus in hoeverre is deze reservekopie indentiek aan de reservekopie die itunes wil maken als ik mijn IOS versie wil updaten wanneer ik dus de waarschuwing krijg dat "alle media op deze iPad verloren" (23,75 GB groot) gaat??

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
melk0r schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:37:
Bedankt voor je reactie. Ik zat inderdaad ook aan die gok te denken. Echter wanneer ik "terugzetten vanaf reservekopie" selecteer meldt itunes mij dat ik "alleen de contactgegevens. agenda's, notities en instellingen" herstel...dus in hoeverre is deze reservekopie indentiek aan de reservekopie die itunes wil maken als ik mijn IOS versie wil updaten wanneer ik dus de waarschuwing krijg dat "alle media op deze iPad verloren" (23,75 GB groot) gaat??
Is bij mij in ieder geval goed gegaan. Ik neem aan dat je 'reservekopie' dan ook ongeveer 20gb is? Dat zijn vast niet alleen contactgegevens :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Iemand die de iPad gebruikt icm de TomTom app ?
Blijkbaar heeft mijn iPad1 wifi een externe GPS ontvanger hiervoor nodig.

(Ik zit momenteel te twijfelen om een TomTom te halen of toch de app, zou ook een heerlijk excuus zijn om een iPad 3 te halen bij release ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 15:28

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Het zal alleen werken met de versie waar GPS in zit (dus de 3g versie). Ervan uitgaande dat bij de iPad 3 ook twee versies komen (met en zonder 3g/LTE & GPS) zal de meerprijs daarvan al bijna hetzelfde zijn als een losse TomTom.

Maar het blijft altijd een excuus natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Tja, momenteel heb ik een iPad1 met wifi, dat is het probleem (geen 3G dus geen wifi).
Momenteel link ik mijn iPhone 4 middels hotspot aan mijn iPad als ik ergens ben zonder wifi. dit werkt prima.

Is een soortgelijke constructie niet mogelijk voor gps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:36
TLRnZ schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:24:
Tja, momenteel heb ik een iPad1 met wifi, dat is het probleem (geen 3G dus geen wifi).
Momenteel link ik mijn iPhone 4 middels hotspot aan mijn iPad als ik ergens ben zonder wifi. dit werkt prima.

Is een soortgelijke constructie niet mogelijk voor gps ?
Als ik me niet vergis is dat als je de hotspot feature gebruikt van iPhone naar iPad hij ook automatisch de GPS functionaliteit er bij neemt. Probeer het eens uit zou ik zeggen.

http://gigaom.com/apple/w...one-4-connection-sharing/

[ Voor 7% gewijzigd door ZpAz op 22-01-2012 21:33 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
ZpAz schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:32:
[...]

Als ik me niet vergis is dat als je de hotspot feature gebruikt van iPhone naar iPad hij ook automatisch de GPS functionaliteit er bij neemt. Probeer het eens uit zou ik zeggen.

http://gigaom.com/apple/w...one-4-connection-sharing/
Ik zoek eerst ff bevestiging voordat ik een app van 60-80e koop.
Resultaten worden gepost uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb TomTom op de iPad 1 met 3G, maar dat werkt niet echt fijn. De gps-ontvanger van de iPad is zeer zwak, waardoor telkens het signaal wegvalt, tenzij je passagier de iPad onder de voorruit houdt. Op de iPone 4(s) werkt het echt veel beter.
Voor mij is het gelukkig een tijdelijke oplossing, ik zou er niet graag afhankelijk van willen zijn.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Canaria schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:41:
Ik heb TomTom op de iPad 1 met 3G, maar dat werkt niet echt fijn. De gps-ontvanger van de iPad is zeer zwak, waardoor telkens het signaal wegvalt, tenzij je passagier de iPad onder de voorruit houdt. Op de iPone 4(s) werkt het echt veel beter.
Voor mij is het gelukkig een tijdelijke oplossing, ik zou er niet graag afhankelijk van willen zijn.
Dan lijkt het me meer met je auto hebben te maken als het signaal wel goed is als het goed onder het vooruit wordt gehouden. Het slechte ontvangst kan dan door twee dingen komen:

1) Het dak van je auto (en daar valt dus niks tegen te doen)
2) De zonwerende laag op je voorruit

De rede waarom de iPhone 4S het mogelijk wel goed werkt is misschien andere positionering van de GPS chip én mogelijk ook omdat de iPhone 4S GLONASS ondersteunt. GLONASS is de Russische variant van GPS.

Het is vrij zeker dat de derde generatie iPad ook GLONASS gaat ondersteunen. Als TomTom op de iPad écht heel belangrijk is, dan moet je is kijken of je over een paar maanden een iPad 3 van iemand anders kan uitproberen om de GPS ontvangst te testen.

-------------------------
En oh, nog iets meer dan een weekje en dan is het afwachten tot het Apple media event. Iedereen is ervan overtuigd dat de iPad 3 óf eind februari lanceert óf ergens in maart (grootste deel van de geruchtensite's gaat van maart uit), maar er zijn al geruchten in omloop dat de iPad 3 al begin februari wordt aangekondigd.

Dus over een weekje is het gewoon afwachten totdat de eerste site's melden dat Apple uitnodigingen verstuurt voor een media event. Ik ben benieuwd. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Uniciteit op 22-01-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:49
Canaria schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:41:
Ik kan je problemen niet beamen, ik rij al bijna een jaar rond met mijn iPad 1 3G 16GB als main navigatie icm Navigon en heb nog nooit een minuut problemen gehad :). Wel eens na een week even een minuutje zoeken, maar nergens slechte ontvangst. Ook niet als ik binnen zit, achterin, in een bus. Wellicht meer te maken met jouw specefieke iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Uniciteit schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:42:
[...]

-------------------------
En oh, nog iets meer dan een weekje en dan is het afwachten tot het Apple media event. Iedereen is ervan overtuigd dat de iPad 3 óf eind februari lanceert óf ergens in maart (grootste deel van de geruchtensite's gaat van maart uit), maar er zijn al geruchten in omloop dat de iPad 3 al begin februari wordt aangekondigd.

Dus over een weekje is het gewoon afwachten totdat de eerste site's melden dat Apple uitnodigingen verstuurt voor een media event. Ik ben benieuwd. :)
Vorig jaar werd de Ipad 2 in Nederland 25 maart gelanceerd en Apple doet het altijd op een vrijdag en in een jaarlijkse cyclus. Je kunt er dus vanuit gaan dat vrijdag 23 maart 2012 de Ipad 3 in de winkel ligt..als je logisch nadenkt :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-05 01:57

Turfschipper

Hup NAC

Is er ergens een topic over de verwachte ipad 3? Over geruchten en misschien nieuwtjes. Geloof dat ie ongeveer binnen een dikke maand aangekondigd gaat worden he? (zal ongeveer wel kloppen denk ik)

Of komt zo een topic pas als het echt is aangekondigd en is het nu nog uit den boze om erover te speculeren?

Ik ben heel erg benieuwd naar wat we te zien krijgen, maar zal vast niet de enige zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:00

vhal

ಠ_ಠ

stalscu schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 03:56:
Is er ergens een topic over de verwachte ipad 3? Over geruchten en misschien nieuwtjes. Geloof dat ie ongeveer binnen een dikke maand aangekondigd gaat worden he? (zal ongeveer wel kloppen denk ik)

Of komt zo een topic pas als het echt is aangekondigd en is het nu nog uit den boze om erover te speculeren?

Ik ben heel erg benieuwd naar wat we te zien krijgen, maar zal vast niet de enige zijn.
Geen idee, op diverse nieuwssites vindt je meer informatie dan in dit topic. Het verbaasd mij wel dat er nog geen topic is voor de iPad3. De Asus Transformer Prime had al maanden een eigen topic terwijl dat ding nog uit moest komen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:17
Voor de liefhebbers; Windows 7 Touch op je Ipad middels een gratis 'cloud-based' app.
Even gec/p'ed van de site;
-PC Microsoft® Office met 2GB cloud storage FREE*
-Full-featured document viewing and editing
-Instant-action, media-rich Windows® 7 cloud desktop

Komt ook beschikbaar voor Android devices
Beschikbaar bij Onlive Desktop; link
VentureBeat review van de app; link

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-01 13:37
Ik zou graag een iPad 2 aanschaffen maar het het gevoel dat dit onverstandig is om dat de prijs van de iPad 2 bij de introductie van de 3 in "maart" mogelijk aanzienlijk omlaag gaat. Even zoeken door dit forum levert me niet echt concrete antwoorden.
Wat is jullie inschatting? Zal de prijs werkelijk aanzienlijk gaan zakken bij de introductie, komen er misschien veel jonge iPad'2 op de tweedehands markt welke ik voor een gunstige prijs kan kopen, of zal misschien het verschil niet dusdanig zijn dat het het wachten waard is.... graag jullie inschatting. Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Tja, veel goedkoper zal niet. 100 euro lager wellicht. De iPad 1 kost ook nog veel vergeleken met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

chocopasta schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:18:
Ik zou graag een iPad 2 aanschaffen maar het het gevoel dat dit onverstandig is om dat de prijs van de iPad 2 bij de introductie van de 3 in "maart" mogelijk aanzienlijk omlaag gaat. Even zoeken door dit forum levert me niet echt concrete antwoorden.
Wat is jullie inschatting? Zal de prijs werkelijk aanzienlijk gaan zakken bij de introductie, komen er misschien veel jonge iPad'2 op de tweedehands markt welke ik voor een gunstige prijs kan kopen, of zal misschien het verschil niet dusdanig zijn dat het het wachten waard is.... graag jullie inschatting. Alvast bedankt!!
Het meest waarschijnlijke scenario: iPad 2 prijs wordt verlaagd tot €379 en iPad 3 prijs zal €479 zijn.

Aangezien je aangeeft ook tweedehands iPad 2's te overwegen, raad ik je ook aan om de volgende sectie op Apple's website in de gaten te houden: http://store.apple.com/nl/product/FC769.

Daar verkopen ze gereviseerde iPad 2's (en zelfs gereviseerde eerste generatie iPads). Dat zijn iPads die om wat voor reden dan ook zijn teruggebracht. De rede van teruggave kan van alles zijn: iemand die simpelweg een iPad 2 als cadeau kreeg en er al eentje had of 'm toch niet wou, of er was een hardware defect. Hoe dan ook, in alle gevallen wordt er een nieuwe batterij ingeplaatst en wordt de behuizing vervangen (dus geen krasjes of dergelijke), en in het geval van een defect is het defecte onderdeel vervangen door een werkend onderdeel.

Van Apple's website
Elk gereviseerd, door Apple gecertificeerd product:

- wordt volledig getest (inclusief uitgebreide uithoudingstests);
- wordt gereviseerd met vervangingsonderdelen voor modules die als defect zijn geïdentificeerd tijdens de tests;
- wordt grondig gereinigd en geïnspecteerd;
- wordt opnieuw verpakt (met de benodigde handleidingen, kabels, enzovoort);
- wordt voorzien van de besturingssoftware die oorspronkelijk bij de eenheid werd meegeleverd en de specifieke software die bij dat systeem werd aangeboden (details vind je in het gedeelte met meer informatie over het product);
- krijgt een nieuw artikelnummer en serienummer voor gereviseerde producten;
- ondergaat een laatste kwaliteitsinspectie voordat het product wordt toegevoegd aan de voorraad gereviseerde producten die gereed zijn voor verkoop;
- wordt opnieuw verpakt in een speciale verpakking (inclusief bijbehorende handleidingen, kabels, enz. die oorspronkelijk met de eenheid werden meegeleverd).

[i]Bij de revisieprocedures worden dezelfde technische richtlijnen gehanteerd als bij de testprocedures van nieuwe eindproducten van Apple.[i]

Je krijgt daarnaast volledig één jaar garantie.

http://store.apple.com/nl/product/FC769

Ze zijn op dit moment niet op voorraad, maar er komt regelmatig een nieuwe voorraad binnen. Zoals je ziet: een 16 GB iPad 2 kost dan nog maar €399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:00

vhal

ಠ_ಠ

Uniciteit schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:28:
[...]

Ze zijn op dit moment niet op voorraad, maar er komt regelmatig een nieuwe voorraad binnen. Zoals je ziet: een 16 GB iPad 2 kost dan nog maar €399.
tsja, op de Kruidvat site ( 8)7 ) staat er nog steeds een iPad216GB voor 399 euro. Even zoeken op iPad en je vindt hem wel.

Of het een nieuwe/refurb is....geen idee

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
Thanks voor de antwoorden!! (Uniciteit in t speciaal met zijn uitgebreide antwoord) Met deze info kan ik wat!! Ik ga voor een refurb en heb dus besloten niet langer te wachten. Momenteel worden ze wel weer aangeboden op de Apple site voor 419. Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 17:28
Ik heb 5 gloednieuwe Ipad 2 64GB samen met nog 4 vrienden gekocht op Ebay aan 514€/stuk.
Het loont de moeite om hem in de gaten te houden, de prijzen veranderen bijna dagelijks.
De 16GB is niet interessant bij hem maar de 64GB daarentegen.

http://stores.benl.ebay.b...949&_trksid=p4634.c0.m322

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-05 01:57

Turfschipper

Hup NAC

Arunia schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:23:
Tja, veel goedkoper zal niet. 100 euro lager wellicht. De iPad 1 kost ook nog veel vergeleken met.
Dit vind ik persoonlijk zelf een nog betere reden om even af te wachten. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:49
sommige sites met safari pakt ineens de mobile site .. Terwijl ik normaal de gewone krijg.. Kan ik dit ergens instellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Laatst online: 15-04 10:50

appelsientje

Het beste onder de zon

Hebben jullie ervaring met de remote desktop van apple op de iPad, is dat een combinatie die een beetje te doen is?
Nu werk ik veel met mijn laptop, op mijn vaste pc.. maar ik wil mijn laptop kwijt, te groot ;)

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26
met de standaard youtube applicatie, heb ik het idee dat de kwaliteit van de audio die wordt afgespeeld vrij laag is. Op de (pc) , op de website bij Youtube, wordt de geluidskwaliteit ook mede bepaald door de resolutie instellingen van het filpje.. zo heeft 480 een veel beter geluid dan 360..

is dit bij de ipad youtube app in te stellen?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocopasta
appelsientje schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 17:00:
Hebben jullie ervaring met de remote desktop van apple op de iPad, is dat een combinatie die een beetje te doen is?
Nu werk ik veel met mijn laptop, op mijn vaste pc.. maar ik wil mijn laptop kwijt, te groot ;)
Mijn ervaring is dat het niet echt werkbaar is. Voor "noodgevallen" of enkele kleine acties is het wel werkbaar. Je mist vooral de muis, een normale desktop is niet ingericht om bediend te worden met vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

knights16 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 10:32:
met de standaard youtube applicatie, heb ik het idee dat de kwaliteit van de audio die wordt afgespeeld vrij laag is. Op de (pc) , op de website bij Youtube, wordt de geluidskwaliteit ook mede bepaald door de resolutie instellingen van het filpje.. zo heeft 480 een veel beter geluid dan 360..

is dit bij de ipad youtube app in te stellen?
De iPad app speelt waar mogelijk alles in HD kwaliteit af. Je kan ook proberen om het desbetreffende filmpje via YouTube: YouTube - Broadcast Yourself. te bekijken: dat is de mobiele website en daar kan je kiezen uit lage kwaliteit of High Quality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Ik heb een vraag over AirPrint : ik heb thuis 2 iphones en wil een iPad 3 gaan kopen. Nu heb ik in mijn gangkast een servertje staan en ik probeer via deze PC de airprint service te laten lopen. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Ik heb de volgende guide gevolgd maar nog steeds zie ik de printer niet vanuit mijn iPhone :

http://tweaks.com/windows...print-support-on-windows/

Nu heb ik de printer niet fysiek aan de PC hangen maar het is een wifi printer (Canon MP560). Weet iemand hier of dit uberhaupt werkt ?

[ Voor 24% gewijzigd door Spam op 30-01-2012 16:34 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
Spam schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:33:
Ik heb een vraag over AirPrint : ik heb thuis 2 iphones en wil een iPad 3 gaan kopen. Nu heb ik in mijn gangkast een servertje staan en ik probeer via deze PC de airprint service te laten lopen. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Ik heb de volgende guide gevolgd maar nog steeds zie ik de printer niet vanuit mijn iPhone :

http://tweaks.com/windows...print-support-on-windows/

Nu heb ik de printer niet fysiek aan de PC hangen maar het is een wifi printer (Canon MP560). Weet iemand hier of dit uberhaupt werkt ?
Bestaat er geen app voor Canon printers?
Ik heb een draadloze all-in-one van HP.
Via de (gratis) app van HP kan ik met de Iphone en Ipad draadloos printen en scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
nm

[ Voor 141% gewijzigd door et36s op 30-01-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik ben echt benieuwd naar de iPad 3, en dan vooral naar de specs. Ik heb nu een eerste generatie iPad en ga zeer waarschijnlijk dan ook wel upgraden, maar ik ben echt benieuwd naar de specs op zich. Vele van jullie zullen zeggen dat specs niet belangrijk zijn, maar ondertussen heeft de iPhone 4S wel een ontzettend scherp display, dual core processor, een van de beste 8 megapixel smartphone camera's en andere snufjes.

Ik weet dat veel van jullie niks om speculatie geven, maar ik ga hieronder toch lekker speculeren. Als je dus niks om speculatie en meningen geeft, stop HIER met lezen. Ben je geïnteresseerd in de mening van anderen en wil je zelf eventueel mee discussiëren, lees gerust door. :)

Ik ga het over een paar dingen hebben waarvan er geruchten zijn dat de iPad 3 die dingen gaat krijgen:
- Design
- 2048 x 1536 scherm, 264 pixels per inch
- Camera's
- LTE
- Batterij
- A6 processor

Volledig getypt op een eerste generatie iPad

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Design
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Het design? Ik heb eerlijk gezegd geen idee van wat ik er van moet verwachten. Er gaan momenteel meerdere geruchten rond: een circa 1 mm dikkere iPad met vergelijkbaar design als iPad 2, zelfde design als iPad 2 en een dunnere iPad (onbekend design).

Die eerste variant (dikkere iPad) lijkt het meest populair te zijn. Kanttekening is dat die geruchten enkel en alleen gebaseerd zijn op prototypes uit de eerste helft van 2011. De tweede variant, zelfde design als iPad 2, komt amper voor: een enkele site heeft er over bericht. De derde variant komt minder voor dan de eerste variant, maar is vooral de laatste maanden populairder geworden.

De conclusie is, dat we eigenlijk nog niks weten. Dikker, gelijk of dunner. Het kan allemaal. Ik ga momenteel uit van dikker maar dat is zodat ik niet teleurgesteld raak.

2048 x 1536 scherm, 264 pixels per inch
Deze lijkt op het moment erg waarschijnlijk en dit is dan ook wel dé upgrade. Ik ga er op het moment gelijk gewoon van uit dat de iPad 3 een hoge resolutie scherm krijgt. De geruchten over zo'n scherm zijn er al sinds nog voor de iPad 2.

Het meest recente bewijs is geleverd door Apple's eigen apps: iBooks 2 en iTunes U. Deze apps bieden namelijk native ondersteuning voor een iPad scherm met vier keer zoveel pixels. Dit is echter geen garantie! In iBooks versie 1 waren al sinds de iPad 1 verwijzingen naar een hoge resolutie scherm.

Ik vermoed dat het hier om een LCD IPS scherm met LED verlichting gaat.

Camera's
Ik verwacht een flinke verbetering, maar eerlijk is eerlijk: er zijn hier nog maar één of twee goede geruchten over geweest. Ik verwacht een verbeterde front facing camera en ondersteuning voor FaceTime HD zoals op de Mac. Ik verwacht ook dat dr camera aan de achterkant flink is verbeterd. Ik verwacht geen LED flitser.

Waarom de camera's wel beter moeten zijn? Als de iPad 3 inderdaad een hoge resolutie scherm heeft, dan zouden foto's en films gemaakt met de camera verschrikkelijk zijn! Het ziet er al slecht uit op de iPad 2, bedenk je eens hoe slecht het er zou uitzien op een scherm met vier keer zoveel pixels.

LTE (4G)
Kort maar krachtig: we hebben hier geen bal aan in Nederland. Leuk om te vertellen als je je iPad 3 ooit een keer verkoopt, maar verder... niet interessant. Ik weet trouwens niet wat ik moet verwachten. Het gerucht is redelijk nieuw, dus tja...

Batterij
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Digitimes meldt een veel betere batterij. Alhoewel ik wel geloof dat dat zou kunnen, verwacht ik niet dat de batterijduur veel beter zal zijn: een retina display en A6 verbruiken waarschijnlijk meer energie en daardoor is de krachtigere batterij verwaarloosbaar.

10 uur.

A6 processor
Ik verwacht hier letterlijk alles en niets. Dit is een erg verwarrend gebied. Het enige wat nu vrijwel zeker is: Samsung produceert het op een 32 nm productielijn.

Verder? Onbekend. Alles is mogelijk.

RAM? Wellicht wederom 512 MB, maar ik gok op 1 GB.

Architectuur? Ik hoopte op de A15 architectuur, maar het leek me erg onwaarschijnlijk gezien de korte periode. Echter stuitte ik vandaag op dit bericht: http://www.bgr.com/2012/0...e-next-gen-tablet-at-mwc/. Dit is een redelijk betrouwbaar gerucht. In februari zal Samsung een nieuwe line-up producten introduceren. En wat is het gerucht? Een dual core A15 2 GHz processor voor Samsung's nieuwste tablet. Als Samsung het nu al kan, dan is het mogelijk dat Apple ook van de A15 architectuur gebruikmaakt.

Dual core? Quad core? Er zijn in iOS 5.1 verwijzingen naar quad core processor ondersteuning. Dit garandeert natuurlijk niks, maar toch. Ik vraag me af of het quad core wordt, ondanks de vele geruchten. Vergeet niet dat vrijwel alle apps in de App Store nog single core zijn!

Wat mij betreft zijn dit de mogelijkheden:
- Cortex A9 dual core, hoger dan 1 GHz geclockt
- Cortex A15 dual core, 1 GHz of hoger geclockt
- Cortex A9 quad-core, 1 GHz
- Cortex A15 quad-core, 1 GHz
- Cortex A9 op 1 GHz net zoals de A5, met als enige verschil GPU en RAM.

Het beste zou natuurlijk een quad-core processor gebaseerd op de A15 architectuur zijn. Ik zou echter gokken op quad-core Cortex A9 of dual-core Cortex A15.

De GPU is een nog grotere gok. Ik geloof heilig dat het de bedoeling was dat de iPad 2 een 2048x1536 scherm zou krijgen en dat ze op het laatste moment dat moesten schrappen door productieproblemen, terwijl de A5 al helemaal af was.

Met de GPU kan Apple alles doen. Ze kunnen de GPU onveranderd laten (net zoals ze met de overstap van 3GS naar 4 hebben gedaan). Ze kunnen het ook verbeteren. En als ze het al verbeteren dan is de vraag hoe. Ze hebben momenteel een dual-core GPU. Ze zouden voor dezelfde GPU kunnen gaan maar dan quad-core. Ze zouden ook weer een stap omhoog in de PowerVR 5-series kunnen gaan. In het best-case scenario, maken ze gebruik van een PowerVR 6-series GPU. Extreem onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk.

Dat laatste sluitte ik eigenlijk ook tot voor kort uit, maar als je bedenkt dat Samsung nu al zeer waarschijnlijk met een Cortex A15 tablet in februari komt (terwijl iedereen eigenlijk pas tweede helft 2012 verwachtte), dan is het ook mogelijk dat Apple al een tijd bezig is met een flink verbeterde GPU.

Conclusie: alles is mogelijk wat betreft de A6 processor.

------———
Pff, lap tekst. Nu ben ik wel benieuwd naar jullie verwachtingen en meningen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Ik ben ook erg benieuwd naar de iPad 3! Sterker nog, ik heb mijn iPad 1 vorige week verkocht om zo alvast te sparen voor de iPad 3 :+ Ik verwacht namelijk dat ik de iPad 1 nu voor meer geld kan verkopen dan wanneer de iPad 3 al uit is of definitief door Apple is bevestigd. Mijn iPad 1 had ik ook gekocht nadat de iPad 2 net uit was, en dat scheelde minstens 100 euro in prijs.

Mijn grootste hoop is gevestigd op het hoge resolutie scherm, ik hoop echt dat die erin zit. Het enige wat mij van de iPad namelijk tegenviel was het scherm, aangezien ik al eerder een iPhone 4 had en die zo mooi scherp is. De rest boeit me eerlijk gezegd wat minder, maar desalniettemin erg interessant om de geruchten over de hardware te volgen. Als de iPad 3 geen 'retina' scherm bevat koop ik net zo lief straks een goedkope iPad 2.

[ Voor 6% gewijzigd door BackSlash op 30-01-2012 21:43 ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Voor mij is er maar 1 ding belangrijk voor de iPad 3: Het retina scherm. Heeft hij het dan koop ik hem. Anders wacht ik op de volgende. Ik vind mijn iPad 1 geweldig maar het scherm stoort me ook steeds meer sinds ik een iPhone 4 heb.

Voor de rest vind ik specs eigenlijk niet zo relevant met Apple apparatuur. Apple zorgt toch altijd weer dat alles soepel gaat werken dus ik vind het niet zo boeien. Zelfs mijn iPad 1 draait alles nog prima. Zolang hij niet terug gaat in accuduur en alles ondanks het retina scherm toch lekker soepel draait vind ik het allemaal best :) En ik denk dat de meeste consumenten er zo over denken. Ik ben trouwens wel helemaal eens met wat je voorstelt als mogelijke specs, maar ik bedoel alleen dat het in het praktische gebruik niet zo uit gaat maken. Het gaat gewoon dik in orde zijn.

Maar ik denk dat met retina een betere GPU (desnoods dezelfde maar dan quad core) en 1GB RAM wel een must is eigenlijk. Daar gaan ze niet onderuit komen. Het zijn wel 4x zo veel pixels (en dus ook veel meer artwork in de apps enzo). Ik denk dat de iPad 2 16GB blijft als instapmodel en de iPad 3 met retina vanaf 32GB gaat beginnen, misschien zelfs wel tot 128GB.

Ik hoop trouwens vooral dat hij nou eens een keertje komt :) Ik vond de iPad 2 nogal een tegenvaller en na 2 jaar wil ik toch wel eens wat nieuws :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

BackSlash schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:42:
Ik ben ook erg benieuwd naar de iPad 3! Sterker nog, ik heb mijn iPad 1 vorige week verkocht om zo alvast te sparen voor de iPad 3 :+ Ik verwacht namelijk dat ik de iPad 1 nu voor meer geld kan verkopen dan wanneer de iPad 3 al uit is of definitief door Apple is bevestigd. Mijn iPad 1 had ik ook gekocht nadat de iPad 2 net uit was, en dat scheelde minstens 100 euro in prijs.

Mijn grootste hoop is gevestigd op het hoge resolutie scherm, ik hoop echt dat die erin zit. Het enige wat mij van de iPad namelijk tegenviel was het scherm, aangezien ik al eerder een iPhone 4 had en die zo mooi scherp is. De rest boeit me eerlijk gezegd wat minder, maar desalniettemin erg interessant om de geruchten over de hardware te volgen. Als de iPad 3 geen 'retina' scherm bevat koop ik net zo lief straks een goedkope iPad 2.
Ik verwacht inderdaad ook het meeste van het scherm - maar daarnaast zal ik de extra kracht ook zoiezo fijn vinden. Apple heeft met de eerste generatie iPad echt het RAM geheugen onderschat, wat nu cruciaal blijkt te zijn voor een soepele werking van apps. Ik vind mijn iPhone 4, met 512 MB maar 'slechts' geclockt op 800 MHz, een stuk soepeler dan mijn iPad met 256 MB en een processor geclockt op 1 GHz.

Daarnaast is het scherm van de iPad eigenlijk helemaal niet slecht. Alleen als je gewend bent aan bijvoorbeeld de iPhone 4, dan vind je het scherm van de iPad mogelijk wat minder. Echter hoor ik van iedereen die gewend is aan 'standaard' schermen, dat de iPad zo mooi scherp en helder is - en ik heb het hier over de eerste generatie iPad. De tweede generatie iPad heeft nog betere kijkhoeken (glas zit er dichterop).

Anyway, ik ga iemand anders blij maken met mijn eerste generatie iPad en heb ondertussen gespaard voor de derde generatie iPad (ik probeer nooit geld uit te geven dat ik niet heb).

Het grootste twijfelpunt voor mij: welk model zal ik kiezen? Ik heb nu een 32 GB + 3G model en alhoewel GPS en 3G in 2010 en 2011 een aantal keer uitermate handig bleek te zijn, kost het je toch weer extra 100 euro. 3G was in het buitenland simpelweg erg handig omdat je er een lokaal simkaartje in kon stoppen en dan toch even gemakkelijk kon internetten (als je geen gratis wifi had). GPS was handig voor onder andere navigatie en je kon de iPad als grote landkaart gebruiken (Google Maps).

Ik twijfel sterk. Ik vermoed dat ik toch voor het 479 euro model zal gaan en ik hoop dan dat Apple besluit het 16 GB model te dumpen (dus 32 GB, 64 GB en 128 GB modellen ipv 16, 32 en 64 GB modellen).

Maar goed, nog is kort mijn verwachtingen:
- 2048 x 1536 resolutie
- 1 GB RAM
- Quad-Core processor (Cortex A9)
- Dikkere iPad
- Betere camera's

Ik denk dat ik het redelijk binnen de perken hou. Het scherm lijkt me vrij logisch; de geruchten zijn ontzettend sterk. 1 GB RAM lijkt me een logisch vervolg: de iPhone had in 2010 al 512 MB.
Quad-Core lijkt me ook logisch, gezien de vele geruchten én de iOS 5.1 quad-core ondersteuning.
Dikkere iPad: simpelweg om teleurstelling te voorkomen, verwacht ik een dikkere iPad - zo zit het altijd mee als-ie dunner blijkt te zijn.
Betere camera's: retina display vraagt om betere camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

GekkePrutser schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:31:
Voor mij is er maar 1 ding belangrijk voor de iPad 3: Het retina scherm. Heeft hij het dan koop ik hem. Anders wacht ik op de volgende. Ik vind mijn iPad 1 geweldig maar het scherm stoort me ook steeds meer sinds ik een iPhone 4 heb.

Voor de rest vind ik specs eigenlijk niet zo relevant met Apple apparatuur. Apple zorgt toch altijd weer dat alles soepel gaat werken dus ik vind het niet zo boeien. Zelfs mijn iPad 1 draait alles nog prima. Zolang hij niet terug gaat in accuduur en alles ondanks het retina scherm toch lekker soepel draait vind ik het allemaal best :) En ik denk dat de meeste consumenten er zo over denken. Ik ben trouwens wel helemaal eens met wat je voorstelt als mogelijke specs, maar ik bedoel alleen dat het in het praktische gebruik niet zo uit gaat maken. Het gaat gewoon dik in orde zijn.

Maar ik denk dat met retina een betere GPU (desnoods dezelfde maar dan quad core) en 1GB RAM wel een must is eigenlijk. Daar gaan ze niet onderuit komen. Het zijn wel 4x zo veel pixels (en dus ook veel meer artwork in de apps enzo). Ik denk dat de iPad 2 16GB blijft als instapmodel en de iPad 3 met retina vanaf 32GB gaat beginnen, misschien zelfs wel tot 128GB.

Ik hoop trouwens vooral dat hij nou eens een keertje komt :) Ik vond de iPad 2 nogal een tegenvaller en na 2 jaar wil ik toch wel eens wat nieuws :+
De iPad 2 zou dan eigenlijk ook net zo goed de iPad 1S hebben kunnen heten: de iPad 2 was wat de iPad 1 had moeten zijn.

Ik vind de specs eigenlijk vooral zo belangrijk, vanwege toekomstige software updates. Zoals ik al eerder vermelden, denk ik echt dat Apple het RAM geheugen heeft onderschat met de eerste generatie iPad: de iPhone 4 draait veel soepeler met meer RAM, terwijl het lager is geclockt.

En tja, wat de GPU betreft weet ik nog steeds niet wat je moet verwachten. Zoals je zegt zijn het wel vier keer zoveel pixels, maar vergeet niet dat de iPhone 4 GPU-wise even krachtig is als de 3GS - dat terwijl de iPhone 4 4x zoveel pixels heeft als de 3GS. Ze zouden hier hetzelfde trucje kunnen uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Uniciteit schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:32:
[...]

Ik verwacht inderdaad ook het meeste van het scherm - maar daarnaast zal ik de extra kracht ook zoiezo fijn vinden. Apple heeft met de eerste generatie iPad echt het RAM geheugen onderschat, wat nu cruciaal blijkt te zijn voor een soepele werking van apps. Ik vind mijn iPhone 4, met 512 MB maar 'slechts' geclockt op 800 MHz, een stuk soepeler dan mijn iPad met 256 MB en een processor geclockt op 1 GHz.
Mee eens, mijn iPhone 4 op iOS 5 draait nog best soepel, eigenlijk geen verschil met iOS4. Mijn iPad daarentegen was merkbaar trager geworden op iOS5, Angry Birds liep regelmatig bij het opstarten al vast, veel meer haperingen, foto's bekijken ging minder, etc. Ik ben terug gegaan naar iOS 4.3.3 op de iPad... wat een verademing was dat! :)
Daarnaast is het scherm van de iPad eigenlijk helemaal niet slecht. Alleen als je gewend bent aan bijvoorbeeld de iPhone 4, dan vind je het scherm van de iPad mogelijk wat minder. Echter hoor ik van iedereen die gewend is aan 'standaard' schermen, dat de iPad zo mooi scherp en helder is - en ik heb het hier over de eerste generatie iPad. De tweede generatie iPad heeft nog betere kijkhoeken (glas zit er dichterop).
Klopt, als je het hebt over kijkhoek en kleuren dan was ik ook best tevreden over mijn iPad. Mijn broertje heeft een Archnos tablet van 175 euro... dat heeft een scherm om te janken. Kijkhoek en kleuren van niks!

Waar ik op doelde is puur de resolutie die me wat tegenviel.
Het grootste twijfelpunt voor mij: welk model zal ik kiezen? Ik heb nu een 32 GB + 3G model en alhoewel GPS en 3G in 2010 en 2011 een aantal keer uitermate handig bleek te zijn, kost het je toch weer extra 100 euro. 3G was in het buitenland simpelweg erg handig omdat je er een lokaal simkaartje in kon stoppen en dan toch even gemakkelijk kon internetten (als je geen gratis wifi had). GPS was handig voor onder andere navigatie en je kon de iPad als grote landkaart gebruiken (Google Maps).

Ik twijfel sterk. Ik vermoed dat ik toch voor het 479 euro model zal gaan en ik hoop dan dat Apple besluit het 16 GB model te dumpen (dus 32 GB, 64 GB en 128 GB modellen ipv 16, 32 en 64 GB modellen).
Ik had ook een 32GB + 3G model. Welgeteld heb ik 2x gebruik gemaakt van de 3G functionaliteit, en dat was beide keren toen we aan de andere kant van het land wat van Marktplaats gingen halen :) Ik had toen mijn simkaart uit mijn iPhone gehaald en in de iPad gestopt, zodat de medepassagiers lekker konden internetten op de iPad :)
Maar eerlijk is eerlijk, ik denk dat ik voor die 2x per jaar niet weer een 3G model ga halen. Voor 100 euro extra koop ik liever meer opslagcapaciteit. Ik had al mijn foto's ook op de iPad staan, en dat nam al 15GB in beslag. Ik kwam nog geen ruimte tekort, maar met het oog op de toekomst wil ik toch minimaal 64GB.

Daarnaast heb ik afgelopen jaar in Frankrijk voor 7,50 een week lang onbeperkt internet via T-mobile zelf besteld. Vervolgens tetherde ik mijn verbinding weer verder via Wifi, zodat in totaal een stuk of 4 smartphones tegelijk konden internetten vanaf mijn iPhone :) Mocht ik dus weer in het buitenland willen internetten op mijn iPad, doe ik dat door te tetheren vanaf mijn iPhone (lang leve jailbreaks :)). Een stopcontact in de buurt is dan wel een vereiste; dat Wifi tetheren vreet stroom :P

De GPS functionaliteit op het 3G model is leuk, maar heb ik in de praktijk ook nooit serieus gebruikt of nodig gehad. Ook op het Wifi model kun je prima Google maps gebruiken.
Maar goed, nog is kort mijn verwachtingen:
- 2048 x 1536 resolutie
- 1 GB RAM
- Quad-Core processor (Cortex A9)
- Dikkere iPad
- Betere camera's

Ik denk dat ik het redelijk binnen de perken hou. Het scherm lijkt me vrij logisch; de geruchten zijn ontzettend sterk. 1 GB RAM lijkt me een logisch vervolg: de iPhone had in 2010 al 512 MB.
Quad-Core lijkt me ook logisch, gezien de vele geruchten én de iOS 5.1 quad-core ondersteuning.
Dikkere iPad: simpelweg om teleurstelling te voorkomen, verwacht ik een dikkere iPad - zo zit het altijd mee als-ie dunner blijkt te zijn.
Betere camera's: retina display vraagt om betere camera's.
Helemaal eens met jouw wensen/verwachtingslijstje! :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
BackSlash schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:05:
[...]

Mee eens, mijn iPhone 4 op iOS 5 draait nog best soepel, eigenlijk geen verschil met iOS4. Mijn iPad daarentegen was merkbaar trager geworden op iOS5, Angry Birds liep regelmatig bij het opstarten al vast, veel meer haperingen, foto's bekijken ging minder, etc. Ik ben terug gegaan naar iOS 4.3.3 op de iPad... wat een verademing was dat! :)
Daarom hoop ik eigenlijk ook dat de iPad 3 niet heel veel beter is dan de iPad 2 O-) Mijn iPod Touch 4g is na de upgrade naar iOS5 echt onwerkbaar traag geworden. Ik ben niet van plan te upgraden naar een iPad 3 en hoop daarom ook dat de 2 lekker soepel blijft werken met eventuele toekomstige updates. :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
De hardware van de iPad 3 staat toch los van de performance op de iPod Touch 4g / iPad 2? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
Zo vind ik dat mijn ipad 1 echt te vaak crashed in safari, soms een halve pagina laad. Veel apps crashen zo nu en dan en her en der merk je gewoon dat die te traag word. Best wat punten waar ik me behoorlijk aan erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 06-05 13:07
Voor mij zou de enige reden om te upgraden (vanaf iPad 2 16 GB 3G) het scherm zijn. Ik lees veel boeken en dan is een scherper scherm echt een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Neefdave schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:59:
Zo vind ik dat mijn ipad 1 echt te vaak crashed in safari, soms een halve pagina laad. Veel apps crashen zo nu en dan en her en der merk je gewoon dat die te traag word. Best wat punten waar ik me behoorlijk aan erg.
Dat is een bekend probleem met IOS 5, daar heeft de iPad 2 ook last van. Dat ligt dus niet aan de hardware van de iPad 1. Enige oplossing is terug naar IOS 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
BackSlash schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:53:
De hardware van de iPad 3 staat toch los van de performance op de iPod Touch 4g / iPad 2? :)
Klopt, ik doel eigenlijk meer op de iOS versie. Als die meer recources gaat vragen omdat de volgende versie veel meer aankan, dan zie je een performencedrop op de iPad 2. Zoals nu het geval is met iOS5 op een iPod Touch. In mijn ogen had de iPod nooit een update mogen krijgen naar iOS5. Ik snap dat dit een andere discussie is, maar hoop gewoon niet dat dit ook met de iPad 2 gaat gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

BillSpaarbank schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:41:
[...]

Klopt, ik doel eigenlijk meer op de iOS versie. Als die meer recources gaat vragen omdat de volgende versie veel meer aankan, dan zie je een performencedrop op de iPad 2. Zoals nu het geval is met iOS5 op een iPod Touch. In mijn ogen had de iPod nooit een update mogen krijgen naar iOS5. Ik snap dat dit een andere discussie is, maar hoop gewoon niet dat dit ook met de iPad 2 gaat gebeuren. :)
En het lijkt er op dat het enkel en alleen met het RAM geheugen te maken heeft. De iPod touch is qua kracht namelijk verder identiek aan de iPhone 4, met uitzondering van het RAM geheugen (512 MB voor i4 en 256 MB voor iPod touch).

Ik denk hetzelfde verhaal als met de eerst generatie iPad: de iPhone 4 draait iOS 5 veel soepeler dan de iPad (en volgens jou dus ook de iPod touch) terwijl de kracht naast RAM verder gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
sn0w13 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:09:
[...]

Bestaat er geen app voor Canon printers?
Ik heb een draadloze all-in-one van HP.
Via de (gratis) app van HP kan ik met de Iphone en Ipad draadloos printen en scannen.
Klopt maar die is alleen voor foto's. Het gaat mij juist om het printen van documenten of PDF's.

Ik ben inmiddels verder gekomen met FingerPrint : http://www.collobos.com/

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:54
Ik zit nu op een 4S te zoeken op een klein *** schermpje en kan het zo snel niet vinden.
Excuses als het hier ergens staat vermeld.

Ik wilde vandaag een iPad 2 jailbreaken maar dat wilde niet lukken.
Nu wil ik deze helemaal wissen en iOS herinstalleren en hierna een iCloud backup terugzetten.
Iets zegt mij dat 'Erase All Contents And Settings' niet iOS zal herinstalleren.
Klopt dit en wat is de beste aanpak?
Moet ik dan toch met iTunes aan de gang en/of iOS handmatig downloaden?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Yep, met iTunes herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:54
Dat werkt goed. Via shift restore de ipsw firmware terugzetten en daarna een icloud bsckup.
Daarna deed de jb het wel.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Ik ben niet helemaal zeker of ik hier in het goede topic zit, maar ik doe het toch maar:

Ik zit er aan te denken een ipad 3 te kopen tegen de tijd dat hij uitkomt, en wil dan voor de 32GB versie gaan. Ik heb op dit moment een ipod touch, welke wanneer ik hem in itunes synchroniseer altijd een backup maakt. Op zich geen probleem, hij is slechts 8GB. Maar mijn pc heeft nog slechts 28 GB vrij (oude pc met 160GB hdd), dus vraag ik me af of ik problemen zal krijgen zodra ik een ipad met 32 GB geheugen eraan koppel die backups gaat maken. Zou ik dan bijv. niet meer kunnen synchroniseren of andere problemen krijgen? Iemand hier ervaring mee?

Bestanden deleten is bijna onmogelijk, vrijwel alles heb ik toch echt nodig/gebruik ik regelmatig. Eventueel zou er uiteraard een nieuwe HDD inkunnen, maar om nog zo'n investering in een oude pc te doen is ook weer zoiets. Geld voor een nieuwe & een ipad is er ook helaas niet. Iemand dus ervaring met zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Orian schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 14:45:
Ik ben niet helemaal zeker of ik hier in het goede topic zit, maar ik doe het toch maar:

Ik zit er aan te denken een ipad 3 te kopen tegen de tijd dat hij uitkomt, en wil dan voor de 32GB versie gaan. Ik heb op dit moment een ipod touch, welke wanneer ik hem in itunes synchroniseer altijd een backup maakt. Op zich geen probleem, hij is slechts 8GB. Maar mijn pc heeft nog slechts 28 GB vrij (oude pc met 160GB hdd), dus vraag ik me af of ik problemen zal krijgen zodra ik een ipad met 32 GB geheugen eraan koppel die backups gaat maken. Zou ik dan bijv. niet meer kunnen synchroniseren of andere problemen krijgen? Iemand hier ervaring mee?

Bestanden deleten is bijna onmogelijk, vrijwel alles heb ik toch echt nodig/gebruik ik regelmatig. Eventueel zou er uiteraard een nieuwe HDD inkunnen, maar om nog zo'n investering in een oude pc te doen is ook weer zoiets. Geld voor een nieuwe & een ipad is er ook helaas niet. Iemand dus ervaring met zoiets?
Dat had ik een tijdje geleden ook (ondertussen andere computer), en als ik het me goed herinner kan hij dan simpelweg geen back-up maken als je PC vol is. Stel je hebt nog 1 GB vrij op je PC, en op je iPad download je een app van 2 GB, dan zal hij die app niet back-uppen. (Dat maakt trouwens niet veel uit, want je kan die app altijd gratis opnieuw installeren).

Je kan dan dus simpelweg geen back-up maken. ;)

Een goede 'oplossing' is om heel je OS opnieuw te installeren op je PC. Heb je dus bijvoorbeeld Windows 7, dan installeer je Windows 7 opnieuw (en verwijder je dus alles). Download dan alles opnieuw wat je nodig hebt. Ik denk dat dan blijkt dat er toch heel veel op je PC stond wat eigenlijk niet belangrijk was (ook al denk je nu van wel).

Van belangrijke bestanden wel een back-up maken (op een USB stick zetten ofzo)! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Uniciteit op 04-02-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Het is trouwens sinds iOS 5 ook gewoon mogelijk om naar iCloud te backuppen. Een pc is dan niet meer nodig volgens Apple. Al denk ik dat 5GB dan wel weer krap wordt (ondanks dat de gekochte apps dacht ik niet meetellen)

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 04-02-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

GekkePrutser schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:28:
Het is trouwens sinds iOS 5 ook gewoon mogelijk om naar iCloud te backuppen. Een pc is dan niet meer nodig volgens Apple. Al denk ik dat 5GB dan wel weer krap wordt (ondanks dat de gekochte apps dacht ik niet meetellen)
5 GB is heel erg krap dus dan heb je er al weinig aan. Daarnaast verbruikt iCloud natuurlijk ook veel meer data (en dus batterij) en het werkt allemala net wat trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Bedankt voor de reacties allemaal :). Op mijn pc staat op dit moment alleen muziek, documenten en een paar games (die ik regelmatig speel en dus niets steeds opnieuw wil installeren). Echt iets te wissen valt er niet dus. Maar goed om te horen dat je nog wel kan linken met de pc, al maakt hij dan geen backup van ipad. Is het dan wel zo dat hij eerst de 28 GB vol gaat maken die ik nog heb (dat zou al redelijk irritant zijn), of dat hij helemaal niets backupt?
Ik heb al een beetje gegoogled, maar er lijkt geen manier in itunes zelf te zijn om backuppen uit te zetten, enkel via externe programma's/veranderingen in itunes bestanden. Klopt dit nog steeds? De websites die heirover schreven waren allemaal enkele jaren oud dus het kan inmiddels anders zijn, al kon ik ook niets vinden in Itunes zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Uniciteit schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:45:
[...]

5 GB is heel erg krap dus dan heb je er al weinig aan. Daarnaast verbruikt iCloud natuurlijk ook veel meer data (en dus batterij) en het werkt allemala net wat trager.
5 GB is genoeg voor mijn iPad 2, iPhone 4 EN 4S. Een backup is nog geen GB. Ik weet niet wat jij allemaal backupt.. maar de apps zelf tellen al niet mee (alleen de inhoud van de apps). Je kunt ook individuele apps wel of niet synchen (inhoud) Zoals bijvoorbeeld de photo-app.

iCloud gebruikt helemaal geen "data" aangezien je alleen via WiFi alles doet, en dan mag je meestal best wel wat GB'tjes verstoken (meestal thuis, dus geen issue);

Batterij verstookt het ook niet aangezien hij alleen synct als hij aan de lader hangt.

En wat is allemaal trager??

[ Voor 3% gewijzigd door Collaborator op 04-02-2012 22:46 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Collaborator schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:46:
[...]

5 GB is genoeg voor mijn iPad 2, iPhone 4 EN 4S. Een backup is nog geen GB. Ik weet niet wat jij allemaal backupt.. maar de apps zelf tellen al niet mee (alleen de inhoud van de apps). Je kunt ook individuele apps wel of niet synchen (inhoud) Zoals bijvoorbeeld de photo-app.
Dan doe je wel erg weinig met je iPad. Als je een beetje apps hebt en bijvoorbeeld veel spellen (en dus gamesaves), dan kom je met gemak over die 5 GB. Voor 't standaardspul is het genoeg, maar simpelweg omdat jij een gebruiker bent die niet echt veel met je apps doet, betekent niet dat anderen dat niet doen. De inhoud voegt aardig toe, en als je - zoals jij voorstelt - dan al moet kiezen tussen wat je wel en niet gaat syncen, dan is 5 GB te weinig (die keuze hoort er simpelweg niet te zijn).

Kortom: dat jij een weinig eisende gebruiker bent, betekent niet dat iedereen dat is. Ik gok er dan ook op dat je voor 16 GB modellen bent gegaan.

[Edit, extra info:] En ja, de reservekopie in iCloud is veel kleiner maar daar zijn ook andere redenen voor: apps hoeven niet gebackupt te worden, want als je ooit een app opnieuw wilt installeren, dan heeft Apple deze nog op de AppStore servers staan. Daarnaast heeft Apple nog wat trucjes en 'uitzonderingen' (zoals dat PhotoStream niet meetelt bij dataverbruik). Uiteindelijk gaat het er echter toch echt om hoe je je apparaat gebruikt. Jij mag dan amper iets doen met je apps, maar een ander gebruikt het bijvoorbeeld ook voor het werk en slaat lokaal misschien wel 4 GB aan pdf bestanden op. Dan ben je dus al de lul.

Uiteindelijk hangt het dus af van hoe je je apparaat gebruikt. Voor de één is het dus wel genoeg, voor de ander niet. [Einde edit]
iCloud gebruikt helemaal geen "data" aangezien je alleen via WiFi alles doet, en dan mag je meestal best wel wat GB'tjes verstoken (meestal thuis, dus geen issue);
Oh, dus over WiFi gaat er geen datastroom? Data = data. Het doet er niet toe of je nu op WiFi zit, of 3G. Waar jij naar verwijst, is het verbruik - groot verschil. iCloud werkt trouwens prima over 3G (niet in alle gevallen, zoals bij de reservekopie, maar bij de andere functionaliteit wel).
Batterij verstookt het ook niet aangezien hij alleen synct als hij aan de lader hangt.
Bij mij werkt iCloud prima zónder 'm aan de lader te hangen - op m'n iPad en iPhone. En als je 'm dus niet aan de lader hebt hangen, maar hij synct wel, dan kost je dat batterij (omdat je simpelweg continue bezig bent met uploaden (of downloaden)).
En wat is allemaal trager??
Jij kan mij niet laten geloven dat data-overdracht sneller gaat via 3G of WiFi, dan via een kabel. ;)
Orian schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:04:
Bedankt voor de reacties allemaal :). Op mijn pc staat op dit moment alleen muziek, documenten en een paar games (die ik regelmatig speel en dus niets steeds opnieuw wil installeren). Echt iets te wissen valt er niet dus. Maar goed om te horen dat je nog wel kan linken met de pc, al maakt hij dan geen backup van ipad. Is het dan wel zo dat hij eerst de 28 GB vol gaat maken die ik nog heb (dat zou al redelijk irritant zijn), of dat hij helemaal niets backupt?
Ik heb al een beetje gegoogled, maar er lijkt geen manier in itunes zelf te zijn om backuppen uit te zetten, enkel via externe programma's/veranderingen in itunes bestanden. Klopt dit nog steeds? De websites die heirover schreven waren allemaal enkele jaren oud dus het kan inmiddels anders zijn, al kon ik ook niets vinden in Itunes zelf.
Ik zou het eerlijk waar niet meer weten. Ik raad je trouwens nog steeds mijn 'truc' aan: kopieer je belangrijkste bestanden (documenten, eventueel foto's en dergelijke) naar een USB stick. Doe daarna een versie installatie van Windows (of Mac OS X, of Linux). Dan installeer je weer direct wat je nodig hebt (dus je games die je regelmatig speelt en je downloadt je muziek weer die je belangrijk vindt). Ik denk dat dan toch wel blijkt dat er veel meer troep op je PC stond dan je dacht en dat je zo toch aardig wat ruimte bespaart.

Hoe ben je van plan je iPad te gebruiken? Dan kunnen we inschatten hoeveel ruimte in iCloud je ongeveer nodig hebt. Dan is 5 GB mogelijk meer dan genoeg en maakt de ruimte op je PC dus niets uit.

[ Voor 39% gewijzigd door Uniciteit op 05-02-2012 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Ik zou de ipad met name gebruiken voor het kijken van films, ik zat aan AVplayer te denken. Daarnaast uiteraard internet, wat games etc. Eventueel wilde ik ook stripboeken via de ipad lezen. Verder nog niet iets speciaals in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
Orian schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:33:
Ik zou de ipad met name gebruiken voor het kijken van films, ik zat aan AVplayer te denken. Daarnaast uiteraard internet, wat games etc. Eventueel wilde ik ook stripboeken via de ipad lezen. Verder nog niet iets speciaals in gedachten.
Ik gebruik de mijne ook voornamelijk om (streamend) films te bekijken met Goodplayer.
Strips lees ik met ComicGlass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Uniciteit schreef op zondag 05 februari 2012 @ 01:11:
[...]

Dan doe je wel erg weinig met je iPad.
Assumptions..

Ik heb honderden en honderden apps (duizenden misschien zelfs?).. ik ben een grootgebruiker en koop extreem veel apps. Ik heb niet alle duizenden tegelijk er op staan (ook dubbele apps, en niet alle spellen speel je tegelijk) maar geloof me, er zijn weinig mensen die meer op hun iPad hebben staan als ik. Ik gebruik de iPad als main platform en doe er vrijwel ALLES mee.

Sommige dingen hoef ik niet gebackupt te hebben zoals mijn videoplayer app met inhoud, en mijn foto map (die backup ik zelf op de pc)
Oh, dus over WiFi gaat er geen datastroom? Data = data. Het doet er niet toe of je nu op WiFi zit, of 3G. Waar jij naar verwijst, is het verbruik - groot verschil. iCloud werkt trouwens prima over 3G (niet in alle gevallen, zoals bij de reservekopie, maar bij de andere functionaliteit wel).
Data is niet data, voor 3G data betaal je je scheel. Thuis is je internet (in NL in ieder geval) fair use voor 2 tientjes kan je terrabytes erdoorheen stampen. Dat is dus wel een verschil. Hoeveel data hij gebruikt om te synchen maakt dus geen aarsch uit.
Bij mij werkt iCloud prima zónder 'm aan de lader te hangen - op m'n iPad en iPhone. En als je 'm dus niet aan de lader hebt hangen, maar hij synct wel, dan kost je dat batterij (omdat je simpelweg continue bezig bent met uploaden (of downloaden)).
Hoe vaak moet hij 'ineens' synchen vanuit iCloud als je op de device zit te werken? En hoeveel data is dat? Verwaarloosbaar. Een word docje. Een pdfje.
Jij kan mij niet laten geloven dat data-overdracht sneller gaat via 3G of WiFi, dan via een kabel. ;)
Je kunt ook nog gewoon via de kabel synchen naar iTunes neem ik aan. En ik vroeg het vooral omdat ik even niet begreep op welke manier je dat bedoelde :) Natuurlijk is wireless of via 3G langzamer dan via een draadje, maar het is dan ook een extra dienst die inherent niet even snel kan zijn (het gaat er juist om dat het niet bedraad is, dus dan is dat de consequentie)

[ Voor 3% gewijzigd door Collaborator op 06-02-2012 14:06 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Collaborator schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:04:
[...]

Assumptions..

Ik heb honderden en honderden apps (duizenden misschien zelfs?).. ik ben een grootgebruiker en koop extreem veel apps. Ik heb niet alle duizenden tegelijk er op staan (ook dubbele apps, en niet alle spellen speel je tegelijk) maar geloof me, er zijn weinig mensen die meer op hun iPad hebben staan als ik. Ik gebruik de iPad als main platform en doe er vrijwel ALLES mee.
Instellingen > Algemeen > Info. Daar staat het aantal apps wat je hebt. Veel apps hebben staat niet gelijk aan er veel mee doen. Je claimt mogelijk duizenden apps te hebben. Jij maakt me niet wijs dat je al 500 apps per week gebruikt en daarbij lokaal, op het apparaat, veel opslaat.

Je hebt maar een paar apps die er toe doen en zoals eerder gemeld: het aantal apps maakt niks uit want apps worden niet geback upt. (Mocht je later een app nodig hebben, dan kan je deze gewoon opnieuw, gratis, downloaden - er wordt dus alleen een log bijgehouden van wat je ooit hebt gedownload).
Sommige dingen hoef ik niet gebackupt te hebben zoals mijn videoplayer app met inhoud, en mijn foto map (die backup ik zelf op de pc)
Assumptions...

Het gaat hier niet om jou, maar om iemand die geen ruimte heeft op z'n PC voor back-ups maar niet alles kwijt wil zijn. Het lijkt me dan dus niets meer dan logisch dat hij bepaalde dingen wel wilt back-uppen. Foto's hoeven niet geback-upt te worden: alleen foto's die je op het apparaat zelf maakt of foto's die je via je camera doormiddel van een SD kaart of USB kabel op het apparaat hebt gezet, worden geback-upt. In de praktijk is dit verwaarloosbaar, want veel mensen gebruiken de camera's niet en er zijn nog minder mensen met de camera connection kit.
Data is niet data, voor 3G data betaal je je scheel. Thuis is je internet (in NL in ieder geval) fair use voor 2 tientjes kan je terrabytes erdoorheen stampen. Dat is dus wel een verschil. Hoeveel data hij gebruikt om te synchen maakt dus geen aarsch uit.
Data is wel data. Er is geen verschil tussen 3G data en WiFi data. Een mail sturen over WiFi bestaat uit dezelfde bits en bytes als een bestand sturen over 3G. Jij hebt het over het netwerk. Data = data - ongewacht welk netwerk je gebruikt.

Jij claimt dat er geen data over een WiFi netwerk gaat en daar reageerde ik op. Daarop zei ik ook dat jij het over het verbruik had: dan pas maakt het uit of je op 3G of WiFi zit.

Er gaat weldegelijk data over een WiFi netwerk. Net zo goed dat er data gaat over een bekabeld netwerk. Of een 3G netwerk.

Het verbruik van data is een andere issue.
Hoe vaak moet hij 'ineens' synchen vanuit iCloud als je op de device zit te werken? En hoeveel data is dat? Verwaarloosbaar. Een word docje. Een pdfje.
Wacht. Niks 'ineens'. Apps die het ondersteunen uploaden direct naar iCloud. iCloud verbruikt dus weldegelijk meer data.

En hier heb je het al: jij claimt een grootgebruiker van je iPad te zijn, maar vervolgens heb je het over een Word docje en een pdfje. Dan ben je geen grootgebruiker. Dan ben je een normale gebruiker - zelfs als je niks meer met een desktop of notebook doet.

Daarnaast had ik het van begin af aan al over de batterij. Alles alles draadloos gaat, kost dat meer batterij. Als de WiFi chip goed in gebruik is, kost dat batterij. Als er dus veel data wordt geupload, of gedownload, kost dat batterij. iCloud verbruikt data en dus batterij.
Je kunt ook nog gewoon via de kabel synchen naar iTunes neem ik aan.
Nope. Als je even simpel een paar posts eerder had gelezen, dan ging het er juist om of iCloud een goede vervanging was omdat er geen back-up naar de computer kon.
En ik vroeg het vooral omdat ik even niet begreep op welke manier je dat bedoelde :) Natuurlijk is wireless of via 3G langzamer dan via een draadje, maar het is dan ook een extra dienst die inherent niet even snel kan zijn (het gaat er juist om dat het niet bedraad is, dus dan is dat de consequentie)
Ik ontken dat dan ook niet.

Conclusies:
- Het gebruik van iCloud zorgt ervoor dat je meer data verbruikt en dat je batterij dus sneller leeg gaat (immers, de WiFi chip - of in andere gevallen de 3G chip - is aan het werk)
- Er gaat net zo goed data over een WiFi netwerk als een 3G netwerk
- Het verbruik van data != data
- Grootgebruiker != veel apps hebben geinstalleerd
- iCloud is niet voor iedereen een goed alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Orian schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:33:
AVPlayer: ligt eraan hoe je de films op je iPad zet. Download je deze vanuit iTunes? Dan moet je er rekening meehouden dat je de films niet kan back-uppen naar je computer. Zet je films vanaf je computer op je iPad, dan is er geen probleem want de film staat al op je computer.

Games: valt onder 'apps'. Het enige wat naar iCloud wordt verstuurd zijn save-data.

Stripboeken: zijn meestal grote bestanden - wordt opgeslagen in iCloud als je iCloud wilt gebruiken. Ga er niet vanuit dat je honderden stripboeken kan back-uppen.

iCloud als back-up is dus wel een optie. De belangrijkste info wordt zoiezo opgeslagen (zoals de instellingen die je gebruikt). Apps die naar iCloud mogen back-uppen kan je selecteren. ;)

Daarnaast is een back-up natuurlijk niet verplicht. iCloud is voor jou denk ik voldoende, maar biedt wel minder zekerheid dan een back-up op je eigen harde schijf op je eigen computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 10:21

-SaveMe-

-klik-

Ik gebruik nu Goodplayer om films mee te kijken. Ik heb ze eigenlijk alleen in DVD formaat (Video_TS mappen). Goodplayer ondersteunt alleen het los afspelen van de .VOB bestanden. Is er al een player die de DVD als disc, dus met menu af kan spelen ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
-SaveMe- schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:04:
Ik gebruik nu Goodplayer om films mee te kijken. Ik heb ze eigenlijk alleen in DVD formaat (Video_TS mappen). Goodplayer ondersteunt alleen het los afspelen van de .VOB bestanden. Is er al een player die de DVD als disc, dus met menu af kan spelen ?
Ik gebruik ook Goodplayer voor dvd's.
Van al mijn dvd's heb ik iso's gemaakt.
Je kiest gewoon de iso en daarna spoel je iets door totdat het men verdwijnt.
Het is niet ideaal maar werkt perfect.
Taalkeuze en ondertiteling kan je kiezen door gestures met je vingers.

[ Voor 3% gewijzigd door sn0w13 op 06-02-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163444

Mijn iPad is een beetje in de war, hij geeft de melding "serveridentiteit niet gecontroleerd" maar reageert niet als ik op een van de drie opties druk. Omdat de melding op de voorgrond is kan ik de iPad ook niet uitzetten. Resetten (aanknop indrukken en dan homeknop indrukken) helpt ook niet. Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe ik dit nu kan fixen, behalve misschien leeg laten lopen maar met 86% accu en geen bezigheden kan dat wel even duren... Iemand misschien een suggestie?

/edit- Al gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 14:01
Ik heb al wat rond gezocht maar kan geen eenduidig antwoord vinden. Ik heb zojuist mijn ipad2 32 gb te koop gezet. Deze heeft een jailbreak. Is het mogelijk de jailbreak te behouden door niet te restoren maar gewoon data te verwijderen? Ook had ik imessage aanstaan en heb de toggle al uit en aan gezet. maar gezien de berichten de afgelopen week vraag ik mij af of dit voldoende zal zijn?

Is het mogelijk de ipad op te schonen van user data zonder te restoren? Zo ja, op welke wijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
muffstuff schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:23:
Ik heb al wat rond gezocht maar kan geen eenduidig antwoord vinden. Ik heb zojuist mijn ipad2 32 gb te koop gezet. Deze heeft een jailbreak. Is het mogelijk de jailbreak te behouden door niet te restoren maar gewoon data te verwijderen? Ook had ik imessage aanstaan en heb de toggle al uit en aan gezet. maar gezien de berichten de afgelopen week vraag ik mij af of dit voldoende zal zijn?

Is het mogelijk de ipad op te schonen van user data zonder te restoren? Zo ja, op welke wijze?
Je kan de optie "Wis alle inhoud en instellingen" proberen. Maar waarom niet gewoon restoren en opnieuw jailbreaken. Dan weet je zeker dat het goed gaat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
BillSpaarbank schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:41:
[...]

Je kan de optie "Wis alle inhoud en instellingen" proberen. Maar waarom niet gewoon restoren en opnieuw jailbreaken. Dan weet je zeker dat het goed gaat toch?
Heb je helemaal gelijk in, maar dat houdt wel in dat de laatste ios er op gezet wordt en een jailbreak voorlopig niet meer mogelijk is.

Of kan ik hem wel restoren met mijn huidige Ios 5.0.1? Hij gaat dan tocvh automatuisch 5.1 installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 07:37

Elwood Blues

87167191

Whut? 5.1 is nog helemaal niet uit, alleen in beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Elwood Blues schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:57:
Whut? 5.1 is nog helemaal niet uit, alleen in beta.
Mijn excuses, ik dacht dat apple al een update had uitgebracht waardoor een jailbreak niet meer mogelijk was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

http://www.iphoneclub.nl/...ing-ios-5-1-rond-9-maart/

Nieuwe provider profielen lijken aan te geven dat iOS 5.1 op 9 maart wordt gelanceerd... en toevallig is dit op vrijdag (standaard 'launchdag') 9 maart.

Als we kijken naar vorig jaar, dan is het erg aannemelijk dat Apple op woensdag 29 februari een iPad zal aankondigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444541

heeft iemand ervaringen met de bluetooth functie van Ipad?? De mijne wil dus nergens mee verbinden.
Ik heb een Ipad2 32 GB met wifi en 3g en vind hem verder super fijn! het enige nadeel is wel dat zijn wifi bereik niet zo heel erg groot is en natuurlijk dat Apple niet met gorilla glass is gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 444541 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 23:46:
heeft iemand ervaringen met de bluetooth functie van Ipad?? De mijne wil dus nergens mee verbinden.
Ik heb een Ipad2 32 GB met wifi en 3g en vind hem verder super fijn! het enige nadeel is wel dat zijn wifi bereik niet zo heel erg groot is en natuurlijk dat Apple niet met gorilla glass is gekomen..
De bluetooth functie van de iPad werkt alleen met stereo headsets, keyboards en nog wat dingen (volgens Apple ook PAN netwerken maar die heb ik nooit aan de praar kunnen krijgen). Maar mono (telefoon) headsets worden dus niet ondersteund! Zie hier een Apple kbase artikel erover

Ik vind het ook jammer, ik dacht mijn headset te kunnen gebruiken voor Skype maar nee. Ik heb nu wel een Belkin bluetooth stereo receiver aan mijn versterker gekoppeld en daar werkt hij inderdaad goed mee. Dan kan je dus draadloos via je versterker muziek luisteren. Eigenlijk net zoiets als AirPlay maar dan met goedkopere hardware.

[ Voor 37% gewijzigd door GekkePrutser op 09-02-2012 00:58 . Reden: Oeps!!! Apple ondersteunt toch meer apparaten dan ik dacht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:25
Ik kon het niet laten hier even op in te gaan ook al laat het me normaal gesproken koud wat mensen denken over Apple spul:

http://9gag.com/gag/2560905

Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/2560905_700b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i246.photobucket.com/albums/gg90/bokkow/ScreenShot2012-02-11at121503AM.png

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218175

Voordat ik ook een hoesje (Belkin SnapShield) kocht dat de achterkant beschermt, is mijn iPad 2 in de linkeronderhoek beschadigd. Ik heb op internet gekeken naar bedrijven die allerlei onderdelen voor iPads en iPods repareren, maar de backcover doen ze niet. Op iFixit zie ik dat alle componenten aan deze backcover zijn vastgelijmd, dus dat verklaart een hoop.

Heeft een GoT'er vergelijkbare schade (gehad), en waar heb je het opgelost + wat zijn de kosten geweest? Apple of een APR (in mijn geval iCentre) zou natuurlijk logisch zijn, maar dan vrees ik wel de hoofdprijs te betalen.

Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/1072/photo1gkg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 07:49

Donnie

AKA DonCorleone

Elke keer werd mijn home knop maar slechter en slechter (qua reactie etc) maar opeens vond ik deze link.

http://www.cultofmac.com/...more-responsive-ios-tips/

Vond hem het delen wel waard. Ik heb deze truc uitgevoerd met de foto (stock app).

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Interessant artikel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 11:02
Heren, laten we het topic ook interessant houden :) Dit soort slowchatten is niet de bedoeling. Een reactie plaatsen is prima, maar dan wel een inhoudelijke reactie.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ipad 3 komt 23 maart in Duitsland uit, dus bij ons 30 maart?

http://www.macrumors.com/...g-in-germany-on-march-23/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

De iPad 2 lanceerde tegelijkertijd in Nederland en Duitsland, vorig jaar, op 25 maart. Als het dus klopt, dan zou je verwachten dat de iPad 3 hier ook op 23 maart in de winkels ligt.

Als dit echter het geval is, dan kun je er vanuitgaan dat op woensdag 29 februari de iPad 3 wordt aangekondigd (vervolgens op 9 maart in de Amerikaanse winkels te koop, en twee weken later - net zoals vorig jaar - internationaal).

Morgen weten we het zeker! Apple stuurt altijd één week voor een media event de uitnodigingen.

Als de iPad 3 dus echt volgende week woensdag, 29 februari, wordt aangekondigd dan krijgen we morgen, of uiterlijk donderdagochtend Nederlandse tijd, berichten binnen van uitnodigingen voor een media event.

Als we donderdagochtend nog niks hebben gehoord, dan kunnen we er vanuit gaan dat er uitnodigingen worden verstuurd op 29 februari (en op 7 maart dus de iPad 3 wordt aangekondigd). Als dat het geval is, dan ligt de iPad 3 - als ze het schema van vorig jaar aanhouden - op 30 maart in de Nederlandse winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Laatst online: 04-05 19:30

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik weet niet of het in dit topic thuishoort, maar ik wil graag wat aankoopadvies.

Vanmiddag wil ik gaan kijken voor een iPad. 16GB, Wifi only.
Ik stel mezelf alleen de vraag of ik echt een meerwaarde heb aan de iPad, of dat het grotendeels voor de heb en de fun zou zijn.

De mogelijkheden zijn ongeveer hetzelfde als de iPhone 4. Ik heb een 4s sinds vorige week.

Wat ik mooi vind is het grotere scherm.
Wat ik wil doen:

- Computer op zak hebben i.p.v. de grote laptop.
- Documenten bekijken en bewerken, ook die ik in mijn werk gebruik.
- Foto's opslaan en het delen op TV is natuurlijk geweldig.
- Ik gebruik veel internet en vind het fijn om dat op een groot scherm te hebben.
- Af en toe een spelletje. Op een groter scherm natuurlijk mooi.

- Belangrijkste: Goede mogelijkheid om de iPhone 4s als hotspot te gebruiken, zodat ik op de iPad kan internetten indien er geen WiFi voorhanden is.

Is het verstandig om een iPad te kopen?

Wat zijn de redenen geweest van de personen hier die een iPad hebben, om er een te kopen? Belangrijker: Gebruik je je iPad nu evenveel als in het begin en nog steeds waarvoor je deze hebt aangeschaft?

[ Voor 7% gewijzigd door freddyathlon op 22-02-2012 11:39 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
freddyathlon schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:35:
Wat zijn de redenen geweest van de personen hier die een iPad hebben, om er een te kopen? Belangrijker: Gebruik je je iPad nu evenveel als in het begin en nog steeds waarvoor je deze hebt aangeschaft?
Het belangrijkste advies op dit moment is denk ik wel: Wacht even een weekje of 2. Want de geruchten dat er over 2 weken (en wel op 7 maart) een nieuwe wordt aangekondigd met een retina scherm zijn bijzonder sterk.

Ik had de mijne gekocht om op de bank te hangen (internetten, facebook enz)., en voor onderweg (daarom heb ik ook de 3G versie).

Voor op de bank hangen gebruik ik hem nog steeds heel veel, voor onderweg wat minder omdat ik merkte dat ik daar toch wat meer nodig had (bijv. programmeer omgevingen). Vandaar gebruik ik voor serieus werk nu een 2010 MacBook Air. Maar als ik op reis ga voor werk dan neem ik wel de iPad mee voor 'erbij' want voor lange reizen is het een super ding.

Dus ja mijn gebruik is wel anders dan ik verwachtte toen ik hem kocht. Maar hij heeft inmiddels ook 2 compleet nieuwe OS versies gekregen, de eerste bood multitasking en de tweede iCloud e.d. Dus de functionaliteit van het apparaat is ook flink veranderd in de tijd dat ik hem heb.

Edit: Ik vind trouwens de 3G nog steeds wel een zeer handige optie, veel handiger dan de hotspot mode van de iPhone 4, want het is altijd even 'rommelen' voor hij die werkt. Volgens mij laat de iPhone 4 hotspot zijn aanwezigheid maar 1x in de zoveel minuten merken om stroom te besparen want als je je WiFi aan zet duurt het altijd heel lang tot hij hem ziet, zowel op de iPad als de MacBook. Het helpt wel als je op je iPhone naar het hotspot menu gaat, dan ziet hij hem meestal direct. Maar het blijft altijd even prutsen tot het werkt.

Met ingebouwde 3G is het veel handiger want die zet je aan en het werkt. Ik heb er gewoon een prepay simmetje in zitten voor een smartphone met heel goedkope data en dan hoeft het ook niet veel te kosten. Voordeel is ook dat hij ook in standby stand je email ophaalt en notificaties ontvangt. Dus als je heel veel onderweg bent met het ding dan is 3G toch geen overbodige luxe vind ik.

[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 22-02-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
- Computer op zak hebben i.p.v. de grote laptop.
- Documenten bekijken en bewerken, ook die ik in mijn werk gebruik.
- Foto's opslaan en het delen op TV is natuurlijk geweldig.
- Ik gebruik veel internet en vind het fijn om dat op een groot scherm te hebben.
- Af en toe een spelletje. Op een groter scherm natuurlijk mooi.

- Belangrijkste: Goede mogelijkheid om de iPhone 4s als hotspot te gebruiken, zodat ik op de iPad kan internetten indien er geen WiFi voorhanden is.
Voor alles behalve documenten bewerken is de iPad zeer geschikt. Op de iPad heb je geen fysiek toetsenbord, dus een typefoutje is snel gemaakt. Voor alle overige zaken is de iPad prima geschikt.
Inmiddels heb ik mijn iPad 1 verkocht (met als doel geld sparen voor de iPad 3 ;) ) maar de iPad werd zo ongeveer dagelijks (ook door mijn vrouw) gebruikt. Ik heb hem aangeschaft omdat ik het ten eerste een mooie gadget vond, maar ook een belangrijke reden was om hem als een soort digitaal fotoboek te gebruiken. Hij is een paar keer mee geweest naar oma en die heeft zelf door de foto's gebladerd :)

Later gebruikte ik deze functie natuurlijk minder, op een gegeven moment heb je de foto's wel weer gezien. Hij werd later vooral voor surfen, mail, facebook (door mijn vrouw), af en toe een game en uitzending gemist gebruikt. Hij is bij mij nooit gaan stofhappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

BackSlash schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:57:
[...]

Voor alles behalve documenten bewerken is de iPad zeer geschikt. Op de iPad heb je geen fysiek toetsenbord, dus een typefoutje is snel gemaakt. Voor alle overige zaken is de iPad prima geschikt.
Daar ben ik het eerlijk gezegd niet helemaal eens. Vooral op het begin moet je nog even aan het digitale toetsenbord wennen, maar zodra je het een beetje onder de knie hebt kun je toch al gauw licht je documenten bewerken. Ik ben het met je eens dat voor het zwaardere werk, echt grote documenten, de iPad niet helemaal geschikt is (omdat je simpelweg toch met dat digitale toetsenbord zit), maar in zulke gevallen kun je altijd nog een bluetooth toetsenbord aansluiten.

Mijn advies aan freddyathlon hieronder.
Ik weet niet of het in dit topic thuishoort, maar ik wil graag wat aankoopadvies.

Vanmiddag wil ik gaan kijken voor een iPad. 16GB, Wifi only.
Nog voordat je je vragen stelt heb ik al een advies: ik raad je sterk aan om toch echt even een paar weken te wachten. Naar het schijnt kondigt Apple over precies twee weken, of mogelijk zelfs over precies een week, de volgende generatie iPad aan.

Dat maakt je misschien niks uit, maar dat zou het volgende betekenen:
- De derde generatie iPad met een hoop nieuwe functionaliteit komt snel op de markt voor de huidige prijzen van de iPad 2
- De prijzen van de iPad 2 gaan omlaag
Ik stel mezelf alleen de vraag of ik echt een meerwaarde heb aan de iPad, of dat het grotendeels voor de heb en de fun zou zijn.
Het is afhankelijk van persoon tot persoon. Bij mij bleek het toch wel een meerwaarde te zijn: op vakantie bleek het wel ontzettend handig (ook Google Maps om onderweg de weg te vinden!), maar het is natuurlijk ook voor de fun (een iPad gebruiken is wel veel leuker) en voor de heb (je wilt het toch eens ervaringen, wat zo'n "(a)ai Pet" nou is... :)

Het kan dus zeker een meerwaarde hebben, maar ik denk dat het bij iedereen ook wel voor de heb en fun is. Soms nu nog kom je wel eens mensen tegen die niet echt weten wat een iPad is en er hooguit van hebben gehoord, en elke keer weer onder de indruk zijn van hoe leuk, hoe soepel en hoe mooi het allemaal is en gaat.
De mogelijkheden zijn ongeveer hetzelfde als de iPhone 4. Ik heb een 4s sinds vorige week.
In principe is het inderdaad gewoon een hele grote iPhone (of iPod touch) - maar dat is juist ook het pluspunt! Daarnaast is er wel een verschil: er zijn heel veel apps specifiek voor de iPad gemaakt en die maken dus gebruik van het volledige scherm. Met een iPad kan je in principe nog meer dan met een iPhone
Wat ik mooi vind is het grotere scherm.
Nogmaals, zeker even een paar weken wachten. De derde generatie iPad zal waarschijnlijk een sterk verbeterd beeldscherm krijgen. De iPad 2 heeft helemaal geen slecht beeldscherm, maar de iPad 3 krijgt zeer waarschijnlijk een superhoge kwaliteit beeldscherm.
Wat ik wil doen:

1 Computer op zak hebben i.p.v. de grote laptop.
2 Documenten bekijken en bewerken, ook die ik in mijn werk gebruik.
3 Foto's opslaan en het delen op TV is natuurlijk geweldig.
4 Ik gebruik veel internet en vind het fijn om dat op een groot scherm te hebben.
5 Af en toe een spelletje. Op een groter scherm natuurlijk mooi.
1) Het is inderdaad veel draagzamer en daarnaast ook veel stijlvoller. Het is natuurlijk ook veel natuurlijker om een lichte tablet te pakken, in plaats van een zwarte notebook.

2) Dit is mogelijk. Er zijn tal van documenten-bewerkingsprogramma's. Je moet er rekening mee houden dat je wel van een virtueel toetsenbord gebruik moet maken en dat je hier in het begin wel even mee moet oefenen voordat je snel kan typen. Je kan ook een (draadloos bluetooth) toetsenbord aansluiten voor het echte zwaardere werk.

3) Yep. Dat vinden mensen ook vaak leuk: door allerlei foto's bladeren.

4) Het is ook heel erg fijn voor op de bank bijvoorbeeld, of 's ochtends als je nog maar net wakker bent en nog niet echt je bed uitwilt, maar al wel even het laatste nieuws wilt weten. In dat geval kan je zelfs vanuit bed, op je iPad, TV kijken.

5) Er zijn genoeg spelletjes: van Need for Speed (race) naar Angry Birds tot echte denkspelletjes.
Ik snap niet echt wat je bedoelt. Dit heeft volgens mij meer te maken met je iPhone 4S. Als je de hotspot functionaliteit op je iPhone 4S kan aanzetten, dan kan je vervolgens via WiFi op je iPad met je iPhone verbinden voor internet.
Is het verstandig om een iPad te kopen?
Het is natuurlijk niet het goedkoopste apparaat. Het beste wat je kan doen is het apparaat in de winkel (of bij kennissen) uitproberen, veel info over opzoeken en dan overwegen of het een goede keuze is.
Er zijn ook winkels waarbij je tot 7 of 14 dagen na je aankoop, het product nog kan terugbrengen als het toch niet is wat je had gehoopt dat het was.
Wat zijn de redenen geweest van de personen hier die een iPad hebben, om er een te kopen?
Ik heb er eentje uit 2010 (de eerste generatie), en destijds was het denk ik vooral de nieuwsgierigheid. Het bleek geen miskoop te zijn.
Belangrijker: Gebruik je je iPad nu evenveel als in het begin en nog steeds waarvoor je deze hebt aangeschaft?
Nee! Maar dat is nooit het geval bij mij. Als je de iPad nog maar net hebt, dan ga je eerst van alles uitproberen, een hoop apps downloaden en alles ontdekken. Zodra je dit hebt gedaan, dan wordt het gebruik iets minder want dan ben je er uiteindelijk aangewend.

Het apparaat wordt nog wel veel gebruikt, uiteraard. Van wat internetten, tot wat spelletjes en apps tot live TV kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Fantastische reactie! Dank je wel! Hier kan ik wel wat mee...

[ Voor 91% gewijzigd door freddyathlon op 25-02-2012 08:00 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 13:25
Vraagje, ik gebruik de ipad 2 voor mijn werk en ik vroeg me af of je ook een logo (handtekening) onder je email kan zetten net zoals in outlook.
Dus dat dat er dus standaard in komt te staan als je een nieuw mailtje wil versturen.
En dus de tekst die erbij hoort zoals je naam en tel.nr. etc.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Le_Freak ! schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 23:45:
Vraagje, ik gebruik de ipad 2 voor mijn werk en ik vroeg me af of je ook een logo (handtekening) onder je email kan zetten net zoals in outlook.
Dus dat dat er dus standaard in komt te staan als je een nieuw mailtje wil versturen.
En dus de tekst die erbij hoort zoals je naam en tel.nr. etc.
Je kan je naam, je telefoonnummer en dergelijke er inderdaad standaard onderzetten. Het is zelfs best wel simpel: open de instellingen app, druk op "E-mail, contacten, agenda's" links in het menu, kijk vervolgens ongeveer onderaan (rechts) en druk dan op "Handtekening".

Vervolgens kan je hier de tekst typen die je standaard onder je mails wilt. Je kan zo te zien géén plaatjes in je handtekening zetten (en dus ook geen plaatje van je handtekening). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
freddyathlon schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:49:
[...]

Fantastische reactie! Dank je wel! Hier kan ik wel wat mee...
Alleen een beetje jammer dat je daarvoor de hele post moest quoten...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 00:14:
[...]

Alleen een beetje jammer dat je daarvoor de hele post moest quoten...
Opgelost ;)

Nog even aanvullende vraag:

Er zijn vast mensen hier met een iPhone 4(s) en een iPad 1/2.
Hoe vullen die elkaar voor jou aan?

Want een iPhone 4 is een kleine iPad eigenlijk... Wat kun jij, buiten het grotere scherm, meer met de iPad?

[ Voor 36% gewijzigd door freddyathlon op 25-02-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
freddyathlon schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 08:01:
Want een iPhone 4 is een kleine iPad eigenlijk... Wat kun jij, buiten het grotere scherm, meer met de iPad?
Niks :) Zo ongeveer alles wat je op een iPhone kan, kan ook op een iPad.

Echter, door het grotere scherm van de iPad gebruikte ik die voor dingen die fijner zijn met een groot scherm, zoals surfen, foto's kijken en uitzending gemist/video. Dat kàn ook op een iPhone, maar dat is fijner op een iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Als de iPad 3 uitkomt wil ik deze halen om mijn huidige iPad "classic" 16GB Wifi te vervangen.

Heeft iemand een idee wat dit oude beestje tweede hands nog kan opleveren ?
Als ik naar V&A / Marktplaats kijk heb ik het gevoel dat de gevraagde prijzen voor gelijkwaardige devices niet reeel / realistisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Je mag als het toestel in goede staat is, dus zonder val- of stootschade of duidelijke krassen toch een prijs tussen 50% en 70% van de originele aankoop verwachten. Ik heb laatst mijn iPad 1 32GB WiFi + case verkocht voor 350€, na 3,5u online te zetten was hij al van eigenaar gewisseld. Deze was wel in zeer goede staat.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.