Kassad schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:30:
[...]
+1
Bovendien, een mp3 downloaden en dan mailen? Waarom in de naam van alles wat heilig is stuur je niet gewoon de link? En dan Apple ervan beschuldigen dat ze niet logisch werken? WT bloody F?
Wauw, wauw, wauw. Kassad, serieus, als je je wilt afreageren op een discussie lees 'm dan tenminste door. Het versturen van een .mp3 bestand was slechts een voorbeeld en dit is in meerdere posts vermeld.
[...]
Nee, zinloos zei hij, een zinloze discussie. Deze is volslagen zinloos, je weet nu wat er wel en niet kan, je weet dat je het met een app wel kan, move on. Please.
Écht waar? Een 'zinloze discussie' is zinloos? En een rode tennisbal is rood?! Weer wat geleerd vandaag. Laat me raden? Je vindt deze discussie tussen ons tweeën niet zinloos, aangezien je hier duidelijk over door wilt gaan?
[...]
Er is een verschil tussen een productidee lanceren (door bijvoorbeeld een prima app te maken die het kan en welke functionalitei door Apple kan worden gekocht) en zinloos emmeren en klagen in een forum dat Apple niet leest. Als je het zo belangrijk vind moet je het bij Apple neerleggen. Niet hier.
Inderdaad, laten we niet discussieren in het "[iPad] Ervaringen en
discussie - deel xx"-topic. Dat is nutteloos en zinloos. Wie wilt er nou discussieren in een discussie topic?
[...]
en datzelfde dan zelf net zo hard doen.
Ik vind het geen zinloze discussie. Ik zei dat hijzelf een discussie in leven hield, die
hij zinloos vond. Waarom zou ik een discussie die ik zelf heb gestart doodzwijgen? Oh, en dat laatste stuk geldt dan net zo goed voor jou. Als het je niet was opgevallen, het ging al een paar posts niet meer over een bepaald aantal tekortkomingen van iOS.
De volgende keer dat je de ander de les wilt lezen, zorg er dan eerst voor dat jezelf de discussie leest en kom niet met argumenten als "en datzelfde dan net zo hard doen." terwijl jij zelf het ook weer net zo hard doet.
Misschien is dit wel een kinderachtige reactie van mij, maar als je ook maar een beetje de discussie had gevolgd/gelezen dan had je ook geweten dat ik serieus in ga op personen die serieus antwoorden. Neem een voorbeeld aan
Nitai,
loeberce,
Hen3s en
Roel1966.
Zij gaan tenminste serieus in op mijn reactie, geven aan wat er bijvoorbeeld beter kan aan mijn voorstel of welke problemen mijn voorstel zouden kunnen geven en eventuele andere goede oplossingen.
Ik heb niks aan reacties zoals die van jou "En dan Apple ervan beschuldigen dat ze niet logisch werken?", "en datzelfde dan net zo hard doen," "Deze is volslagen zinloos, je weet nu wat er wel en niet kan, je weet dat je het met een app wel kan, move on. Please," "WT bloody F?"
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu even over de iPad 3 geruchten. Wat
verwachten (niet hopen) jullie van de A6 processor?
Anandtech heeft er een interessant stukje aan gewijd bij het recenseren van de iPhone 4S:
http://www.anandtech.com/...e-4s-review-att-verizon/7 (met de /7). [Let op: nummers die hier ziet gaan over de processoren in de iPhone, niet iPad!]
Het is te verwachten dat de A6 tenminste op een 28nm/32nm proces zal worden geproduceerd in plaats van 45 nm. Het zal dus hopelijk wat minder energie verbruiken en hitte produceren.
Nu zijn er twee grote vragen: gaan ze weer voor dual-core of gaan ze nu voor quad-core? En voor welke architectuur gaan ze?
Ze zouden bij de Cortex A9 architectuur kunnen blijven om vervolgens voor een quad-core 1 GHz oplossing te gaan óf simpelweg weer dual-core met hogere kloksnelheden. Ze zouden ook voor de Cortex A15 architectuur kunnen gaan: dan zou een dual core 1GHz al een stuk sneller zijn dan een Cortex A9 dual core op 1 GHz. Ze zouden het ook nog groter kunnen aanpakken: Cortex A15 én quad-core.
Het lijkt mij dat het Cortex A9 wordt, aangezien het voor Cortex A15 misschien nog net wat te vroeg was (vergeet niet: de A6 processor is zeer waarschijnlijk eind 2011 al helemaal 'afgemaakt' met proef-productie misschien al in het derde kwartaal van 2011. Ze zijn nu zeer zeker al bezig met de A7 processor.
Daarnaast gan ze al naar een 32nm proces: het is altijd riskant om van proces te veranderen én de architectuur te veranderen. Het is echter niet ongewoon: Apple deed dit ook bij de iPhone 3GS: van ARM11 naar Cortex A8 en van 90 nm naar 65 nm.
In het allerbeste scenario zullen we dus een A6 processor krijgen met 4 cores (quad-core) op basis van de Cortex A15 architectuur.
In het allerslechste geval zullen we een A6 processor krijgen met 2 cores op basis van dezelfde Cortex A9 architectuur die slechts iets hoger is geclockt (of erger: de iPad 3 draait op de A5 processor).
Ik ga op het moment uit van een A6 processor met 4 cores op basis van de Cortex A9 architectuur. Waarom? Er is bewijs gevonden in iOS 5.1 beta's dat Apple ondersteuning biedt voor quad-core apparaten. Cortex A9 simpelweg omdat ik niet denk dat Apple in 2011 nog van de Cortex A15 architectuur voor de A6 processor gebruik heeft kunnen maken.
RAM? Ik ga uit van 1 GB - zeker als het apparaat vier keer zoveel pixels heeft.
Grafische kracht? Onvoorspelbaar. Wellicht houden ze precies dezelfde grafische kracht als in de iPad 2. Het zal niet ongewoon zijn, want de iPhone 4 heeft evenveel grafische kracht als de 3GS. Misschien gaan ze voor een dubbel aantal cores van hun bestaande PowerVR oplossing (SGX554 in plaats van de SGX543).
Onwaarschijnlijker, maar niet onmogelijk, is dat ze gebruik maken PowerVR 6-series die deze maand is aangekondigd. Ik had ergens gelezen dat de belangrijkste partners al toegang tot de PowerVR 6-series kregen in juni/juli 2011. Apple is een groot aandeelhouder van het bedrijf, en het lijkt me dan ook niet onmogelijk dat ze er al lang mee experimenteren. Het gerucht gaat dat de productie van de A6 processor deze maand start, of in december 2011 echt is begonnen. Je zou dan zeggen dat ze dan niet van de PowerVR 6-series gebruik hebben kunnen maken (want de aankondiging was pas deze maand), maar aangezien Apple een groot aandeelhouder is misschien toch wel. Daarnaast komt het wel vaker voor dat Apple van chips en technologie gebruikmaakt die nog niet officieel beschikbaar zijn gesteld aan computer/telefoon/tablet-fabrikanten. Neem bijvoorbeeld de Intel processors in de Mac: het is al een aantal keer voorgekomen dat Apple als eerste van die chips gebruik kon maken, vóór een officiele aankondiging. Hetzelfde geldt voor een radio chip in één van de iPhone modellen en bluetooth/wifi (ik weet niet meer welke) in één van de iPhone modellen.
Grafisch gezien weten we dus nog helemaal niks... en als we kijken naar de processor architectuur, aantal cores en kloksnelheden eigenlijk ook nog niks... - het enige concrete bewijs dat er is, is een aantal geruchten en gegevens uit de iOS 5.1 beta dat de volgende processor van Apple voor haar iApparaten een quad-core processor zal zijn.