[iPad] Ervaringen en discussie - deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 126.340 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
hannez80 schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:11:
[...]
Heeft iemand ervaring met AV Player HD?
http://ipad.appstorm.net/...yer-hd-why-wait-to-watch/
Sleep je dan film bestanden van je pc via iTunes naar de AV Player HD app en speelt deze zonder ze te converteren goed af?
Ja, ik gebruik deze bijna dagelijks. Werkt goed maar de user interface is niet helemaal conform de Apple standaard, dus een beetje onhandig.

Hij speelt AVI's op standaard definitie (dus DVD rips) prima af, MKV's (H.264 720p) echter niet, die hakkelen enorm. HD AVI's (mpeg4 720p) heb ik nooit geprobeerd.

Wat ik altijd doe is mijn MKV's omzetten naar MP4 (door middel van MP4Tools). Dat zet het materiaal in een andere container zodat de iPad zijn native video decoder kan gebruiken (via de GPU) en dan werkt het wel vloeiend.

Het mooie ervan vind ik dat hij niet zo lastig is als iTunes (die weigert sommige omgezette files te syncen als de header bits niet 100% goed staan) en dat hij gesture bediening heeft, dat werkt super. En voor AVI's is het natuurlijk goed omdat de standaard video app die sowieso niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een probleem met het synchroniseren van mijn iPad 1 32GB Wifi, als ik synchroniseer krijg ik na een tijdje de melding dat mijn iPad is losgekoppeld, of ik krijg aan het begin een melding dat er geen iPad is aangesloten, wat dus wel het geval is en hij wordt ook gewoon in iTunes herkent. Iemand hiet een oplossing voor?

EDIT: Het lag aan de kabel, met een andere doet hij het wel ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 10:36 ]

• hannez80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 20:23
@ GekkePrutser

Thnx voor je reply!
Ik ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:48
Ik weet niet of het door ios5 komt maar ik het is wel sinds ios5.

Mijn playlist, muziek, de nummers staan nu allemaal in iTunes gesorteerd op laatst toegevoegd. Nu stond de volgorde op mijn iPhone ook altijd hetzelfde als op de pc. Alleen sinds iOS5 staan mijn nummers omgekeerd... Dit is zowel als op mijn iPhone4 als op mijn ipad2

Hebben meer mensen hier last van? En weet iemand een oplossing ervoor?

Begin het nu wel irritant te vinden om steeds naar beneden te moeten scrollen voor mijn nieuwste nummers.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:10
Voor de mensen die het nog niet gezien hebben:

Apple iPad 2 16 Gb 3G voor 250 eu. via jouwaanbieding.nl weet niet of ie al is langsgekomen vandaag

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
loewie1984 schreef op zondag 25 december 2011 @ 15:27:

Apple iPad 2 16 Gb 3G voor 250 eu. via jouwaanbieding.nl weet niet of ie al is langsgekomen vandaag
Lijkt mij wel heel erg goedkoop.. heb me twijfels bij de site.
Is met een abbo. sorry

[ Voor 3% gewijzigd door Punkbuster op 25-12-2011 15:30 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
loewie1984 schreef op zondag 25 december 2011 @ 15:27:

Oftewel 879 euro heb ik zonet even uitgerekend want er hangt een 2 jarig abbo van KPN aan vast, dus echt geen 250 euro zoals de advertentie claimed.6 x 15 euro = 90 euro plus 18 x 30 euro = 540 en daarbij nog eens 249 euro opgeteld kom je dus uit op 879 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door Roel1966 op 25-12-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:10
i see, daar had ik niet opgelet. excuus.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-05 10:52
Ik heb sinds de update naar 5.0.1 (denk ik, gebruikte in vorige versies iCab) iets raars in Safari, en alleen op de site van nu.nl wat ik gemerkt heb. Ik ben op de hoofdpagina, tik op een artikel, ben klaar met lezen dus tik op de 'terug' toets van Safari, en dan gaat hij heel kort terug jaar de hoofdpagina om vervolgens direct weer naar hetzelfde artikel te gaan... Als ik dan opnieuw op vorige tik gaat het wel goed... :?

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09-2022
RonG schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:47:
Ik heb sinds de update naar 5.0.1 (denk ik, gebruikte in vorige versies iCab) iets raars in Safari, en alleen op de site van nu.nl wat ik gemerkt heb. Ik ben op de hoofdpagina, tik op een artikel, ben klaar met lezen dus tik op de 'terug' toets van Safari, en dan gaat hij heel kort terug jaar de hoofdpagina om vervolgens direct weer naar hetzelfde artikel te gaan... Als ik dan opnieuw op vorige tik gaat het wel goed... :?

Herkent iemand dit?
Jep, heb ik ook. Vanaf de update en alleen bij nu.nl..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:17
Heb ik ook......, maar dan bij Telegraaf.nl (yep, ik weet....sorry!)
Maar bij iPhoneclub.nl heb ik het wel erger; als ik artikel heb gelezen en ik ga weer terug => laat hij mij de iPhoneclub.nl van +/- 14 dagen terug zien! (correctie; niet elke keer - ik denk dat het elke dag een keer voor komt)
(heb ik ook al wel op andere sites gehad; maar deze twee zijn de toppers voor mij)

[ Voor 10% gewijzigd door Hen3s op 27-12-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb sinds de update naar ios5 dat mijn Safaribrowser gewoon afsluit en mijn iPad naar het opstartscherm gaat. Heel irritant. Zit je een filmpje te kijken, kun je weer opnieuw beginnen, als je een artikel aan het lezen bent moet je weer opzoeken waar je gebleven bent enz. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumpy00123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09-2024
Waar ik ook last van heb ik dat iBooks niet meer werkt na de update.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-05 10:52
lumpy00123 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:58:
Waar ik ook last van heb ik dat iBooks niet meer werkt na de update.
Iemand een idee?
iBooks werkt bij wel bij na de normale update, enkel bij de nieuwe jailbreak voor iOS 5.0.1. werkt iBooks nog niet correct, hiervoor moet je even het jailbreaktopic volgen denk ik.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:34
We hebben vanuit het werk een iPad 2 gekregen om onze taken op uit te voeren. Alleen hebben ze appstore, camera app er van verwijdert. Nu is het zo dat we het wel mogen gebruiken, maar dat we dit maar zelf moeten regelen. Ik vroeg mij af of een herstel genoeg is om ervoor te zorgen dat ik wel de appstore beschikbaar krijg op de iPad 2. Of is dit niet iets softwarematigs?

Verwijderd

Het is softwarematig. Maar ik denk dat je niet eens een restore nodig hebt.

Oké,

Wat je nodig hebt is de iPhone Configuration Utility:
http://www.apple.com/support/iphone/enterprise/

Installeer deze en voer deze uit.
Verbind je iPad met je PC/Mac en klik deze aan (onder devices). Onder "Configuration Profiles" moet je je bedrijfsprofiel zien staan. Klik op remove om deze te verwijderen.

Let op! Dit zal idd je toegang geven tot de uitgeschakelde programma's. Maar je verliest zo ook bv e-mail en agenda instellingen van je bedrijf. Maak dus eerst altijd een backup van je iPad.

Het is idd ook mogelijk dat ze het onmogelijk hebben gemaakt om het profiel te verwijderen. Is dit het geval, moet je je iPad Restoren zonder backup terug te zetten.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 23:33 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

hoefniks schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:14:
Ik heb sinds de update naar ios5 dat mijn Safaribrowser gewoon afsluit en mijn iPad naar het opstartscherm gaat. Heel irritant. Zit je een filmpje te kijken, kun je weer opnieuw beginnen, als je een artikel aan het lezen bent moet je weer opzoeken waar je gebleven bent enz. Iemand een idee?
Dat heb ik enkel bij het 'Settings' scherm... heel vreemd en at random. Reset en een restore maakten geen verschil.

Ik kan me voorstellen dat je dat bij de browser/videospeler enorm vervelend vindt...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:07:
Het is softwarematig. Maar ik denk dat je niet eens een restore nodig hebt.

Oké,

Wat je nodig hebt is de iPhone Configuration Utility:
http://www.apple.com/support/iphone/enterprise/

Installeer deze en voer deze uit.
Verbind je iPad met je PC/Mac en klik deze aan (onder devices). Onder "Configuration Profiles" moet je je bedrijfsprofiel zien staan. Klik op remove om deze te verwijderen.

Let op! Dit zal idd je toegang geven tot de uitgeschakelde programma's. Maar je verliest zo ook bv e-mail en agenda instellingen van je bedrijf. Maak dus eerst altijd een backup van je iPad.

Het is idd ook mogelijk dat ze het onmogelijk hebben gemaakt om het profiel te verwijderen. Is dit het geval, moet je je iPad Restoren zonder backup terug te zetten.
Ik ga het proberen! Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
Waarschijnlijk is deze vraag al een keer gesteld, maar ik kan er niets over vinden. (ik weet ook niet goed op welkle keywords ik moet zoeken)

Als ik mijn laptop opnieuw installeer, hoe zorg ik er dan voor dat mijn ipad niet als nieuwe ipad wordt herkend en gewist wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 22:49

Nitai

Live the life you love.

pfranze schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 18:31:
Waarschijnlijk is deze vraag al een keer gesteld, maar ik kan er niets over vinden. (ik weet ook niet goed op welkle keywords ik moet zoeken)

Als ik mijn laptop opnieuw installeer, hoe zorg ik er dan voor dat mijn ipad niet als nieuwe ipad wordt herkend en gewist wordt?
Je iTunes library/bibliotheek backuppen en na herinstallatie van je laptop weer terugzetten uiteraard.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
Nitai schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 18:34:
[...]

Je iTunes library/bibliotheek backuppen en na herinstallatie van je laptop weer terugzetten uiteraard.
That's it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
@sanderev66 er staan indd bij configuraties profielen maar hij laat ze me niet verwijderen. Enig idee hoe ik ze alsnog kan verwijderen? Of totaal herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Het valt mij op dat er vaker gesproken word van "mijn ipad" maar misschien is het wel handig als mensen erbij schrijven of het gaat om een Ipad 1 of een Ipad 2, want soms is dat niet even duidelijk met dingen die niet werken.

Ik zelf heb bv tot nu toe na die laatste update van een tijd terug nog geen enkel probleem ondervonden op mijn Ipad 2, maar er wel 1 puntje is waar ik mij een beetje aan erger wat Itunes betreft. Nergens vind ik een mogelijkheid waarbij je de automatische backup van de Ipad 2 kan uitschakelen bij het synchroniseren van b.v. een app.

Nadeel bij mij is namelijk dat ik een 32 GB Ipad 2 heb waarop al bijna 21 GB aan stripboekjes en dergelijke staat en het elke keer een hele tijd duurt bij die backup, terwijl ik zoiets heb van elke keer een backup hoeft voor mij niet omdat er toch bijna niks aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Laatst online: 10-09 11:51
Ik ben al een tijdje aan het Googlen en zoeken op GoT naar de volgende toepassing/hack...
Ik wil namelijk camera feed van mijn mobiel (android) tetheren naar mijn iPad 1. Er is heel veel software te vinden, maar dit lukt me tot op heden nog niet.

In principe wil ik dus een camera 'faken' op mijn iPad 1, zodat ik in allerlei toepassingen een andere camera kan gebruiken. Vanwege het gebrek aan een camera op de iPad 1... zou iets dergelijks moeten betaan. Al kan ik minimaal bijv een foto of filmpje 'faken' als camera footage is dat al heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Roel1966 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:53:
Het valt mij op dat er vaker gesproken word van "mijn ipad" maar misschien is het wel handig als mensen erbij schrijven of het gaat om een Ipad 1 of een Ipad 2, want soms is dat niet even duidelijk met dingen die niet werken.

Ik zelf heb bv tot nu toe na die laatste update van een tijd terug nog geen enkel probleem ondervonden op mijn Ipad 2, maar er wel 1 puntje is waar ik mij een beetje aan erger wat Itunes betreft. Nergens vind ik een mogelijkheid waarbij je de automatische backup van de Ipad 2 kan uitschakelen bij het synchroniseren van b.v. een app.

Nadeel bij mij is namelijk dat ik een 32 GB Ipad 2 heb waarop al bijna 21 GB aan stripboekjes en dergelijke staat en het elke keer een hele tijd duurt bij die backup, terwijl ik zoiets heb van elke keer een backup hoeft voor mij niet omdat er toch bijna niks aan veranderd.
Zoek eens naar een prog genaamd backoff.

Of gewoon backup via icloud, heeft ie geen last meer van trage backups.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
kmf schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:52:

Zoek eens naar een prog genaamd backoff.

Of gewoon backup via icloud, heeft ie geen last meer van trage backups.
Dank je voor die tip van het prog backoff en daar ga ik dadelijk meteen even naar zoeken.

Icloud gaat maar tot 5 GB en zegt al vanzelf dat de backup niet past in de cloud omdat dit bijna 21 GB is, en tja ik heb er weinig zin in om extra GB erbij te gaan kopen bij de icloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Roel1966 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 01:29:
[...]

Dank je voor die tip van het prog backoff en daar ga ik dadelijk meteen even naar zoeken.

Icloud gaat maar tot 5 GB en zegt al vanzelf dat de backup niet past in de cloud omdat dit bijna 21 GB is, en tja ik heb er weinig zin in om extra GB erbij te gaan kopen bij de icloud.
Je kan ook per prog aangeven of je die wilt backuppen. Dat heb ik voor comiczeal en goodreader uitgezet.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

iCloud is echt één van de slechtste dingen die Apple in jaren heeft gemaakt. Zo onduidelijk als de pest en bezorgt alleen maar problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Uniciteit schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:43:
iCloud is echt één van de slechtste dingen die Apple in jaren heeft gemaakt. Zo onduidelijk als de pest en bezorgt alleen maar problemen.
Overtuigende argumenten!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:00
Dat vind ik wel meevallen. Wat is er onduidelijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
kmf schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:24:
Je kan ook per prog aangeven of je die wilt backuppen. Dat heb ik voor comiczeal en goodreader uitgezet.
Daar had ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht om te kijken of ik dit ook bij Bookman en PDFPro kan uitschakelen want daar staan alle stripboeken en pdf's waardoor het zo lang duurt. In elk geval werkte Back Off prima en gebruik ik nu trouwens ook DiskAid waardoor ik mooi mappen kan aanmaken voor Bookman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

één van de is ook een beetje overdreven, maar als je bedoelt er zijn betere alternatieven zonder dat het een Apple logo o.i.d. heeft, dan heb je gelijk. :) Ik vind sowieso mijn gegevens aan vreemden toevertrouwen iets wat ik nooit doe,hoe mooi men het ook voorschrijft. Punt is,je hebt er geen controle over als er iets misgaat. :/ Daarom heb ik een eigen server opgezet,eigen externe HD's met al mijn gegevens zodat mocht er iets misgaan, ik altijd een backup heb of het nu via een server of via een externe HD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag heb ik een iPad2 5.0 (9A334)
Nu heb ik op het internet wat Apps gevonden die ik graag wil installeren.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen.
Of moet mijn iPad2 eerst gejailbreaked zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:57:
Sinds vandaag heb ik een iPad2 5.0 (9A334)
Nu heb ik op het internet wat Apps gevonden die ik graag wil installeren.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen.
Of moet mijn iPad2 eerst gejailbreaked zijn.
Normaal gesproken wanneer het apps zijn die ook in de appstore staan zal er ergens een knop staan met een verwijzing naar de appstore en van daaruit start Itunes op mits je die geinstalleerd hebt. Vanuit Itunes kan je dan weer synchroniseren met je Ipad 2 en dan of via wifi of je sluit de Ipad 2 even aan je pc aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

^^ Inderdaad, gebruik de appstore; zoek op naam en installeer :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 12:54:
[...]

één van de is ook een beetje overdreven, maar als je bedoelt er zijn betere alternatieven zonder dat het een Apple logo o.i.d. heeft, dan heb je gelijk. :) Ik vind sowieso mijn gegevens aan vreemden toevertrouwen iets wat ik nooit doe,hoe mooi men het ook voorschrijft. Punt is,je hebt er geen controle over als er iets misgaat. :/ Daarom heb ik een eigen server opgezet,eigen externe HD's met al mijn gegevens zodat mocht er iets misgaan, ik altijd een backup heb of het nu via een server of via een externe HD is.
Het probleem met iCloud is dat je letterlijk alle controle weggeeft. Dat is ook wel een beetje de filosofie van Apple: "zorg jij maar voor de data die je wilt bewaren, en wij zorgen voor de rest"

Ik wil kunnen browsen. Navigeren. Bepalen wat er in iCloud zit.
Apple doet dit echter allemaal voor mij, en dat maakt het onduidelijk want het is gewoon hartstikke ongewoon.

Ik heb even wat gegoogled en schijnbaar ben ik niet de enige. Dit vind ik tot dusver wel een goede uitleg: http://forums.macrumors.c...p?p=13902415&postcount=18
Ditto - I was very confused, but I quickly figured out: it's not for me. Apple seemed to imply it was wonderful, magical, etc - so I figured this must be even better than Dropbox. It's not. It's basically a super-limited subset of file sync, combined with a contacts / calendar sync (for iDevices) and a way to upload your iDevice photos automatically.

I opened an iCloud account, tried to sync something, then realised that:
(a) doesnt work with my Android phone wrt contacts sync
(b) file storage for iWorks apps only, not general purpose. I don't use any iWorks apps.
(c) I couldn't easily see what's synchronised where (unlike Dropbox), and what's local only, but it doesn't matter because it's not really cross-platform anyway
(d) when I wanted to stop iCloud sharing is gave some dire warning about how it would delete my data. Not explaining if this would only be deleted from the cloud, wiped from my local machine, both, or what.

From what I understand, it's only interesting if both of the following are true:
(a) you own more than one Apple device
(b) you use Apple applications for most of your productivity
(c) you have a great fear understanding files

Andy Ithnako and other fervent Apple supporters are even having problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:19

talin

ES-MA

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:19:
@sanderev66 er staan indd bij configuraties profielen maar hij laat ze me niet verwijderen. Enig idee hoe ik ze alsnog kan verwijderen? Of totaal herstellen?
nee daar zit een passcode op, die zal je moeten weten.
haal je het profiel weg dat er op is gezet dan ben je ook al je instellingen kwijt ( zoals mail, vpn etc instellingen )

zo leveren wij ze ook uit.

wat ik net merk met de iPad2 geupdate naar 5.01 dat ik nu voor alles een line out voor video heb.
heb de test iPad bijna klaar voor uitgifte en wilde kijken wat er werkte met de video out, ik sluit hem aan op een beamer en krijg direct alles op de video out te zien, terwijl dit eerst absoluut niet zo was, alleen keynote en een aantal apps met deze functie.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Uniciteit: iCloud slaat ook niet alleen bestanden op (of juist niet, eigenlijk).

Je kan het ook gebruiken vanuit zelfgeschreven apps. Je kan dan data in de cloud opslaan vanuit je app, en die wordt dan automatisch gesynchroniseerd. Op dit moment doet alleen iWork dat, maar andere apps kunnen dit ook gewoon doen als ze aangepast worden.

Het punt is dan wel dat hij opgelagen data ook niet echt synchroniseert als bestanden. Het is eigenlijk meer een enorme database met synchronisatiefuncties. Uiteraard heb je er alleen wat aan als je binnen Apple's ecosysteem blijft. Maar dat is niks nieuws :)

Maar dat ze er dus geen file browser o.i.d. op gemaakt hebben, kan ik me wel voorstellen. Het is toch wel iets structureel anders dan dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

GekkePrutser schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:49:
@Uniciteit: iCloud slaat ook niet alleen bestanden op (of juist niet, eigenlijk).

Je kan het ook gebruiken vanuit zelfgeschreven apps. Je kan dan data in de cloud opslaan vanuit je app, en die wordt dan automatisch gesynchroniseerd. Op dit moment doet alleen iWork dat, maar andere apps kunnen dit ook gewoon doen als ze aangepast worden.

Het punt is dan wel dat hij opgelagen data ook niet echt synchroniseert als bestanden. Het is eigenlijk meer een enorme database met synchronisatiefuncties. Uiteraard heb je er alleen wat aan als je binnen Apple's ecosysteem blijft. Maar dat is niks nieuws :)

Maar dat ze er dus geen file browser o.i.d. op gemaakt hebben, kan ik me wel voorstellen. Het is toch wel iets structureel anders dan dropbox.
Ik hoop serieus dat er een vorm van een file browser in iOS 6 komt. Gewoon een simpele app: "File Browser" - hierin kun je via iTunes van alles zetten wat je wilt, wat je op het internet vindt kan je daarin vinden en apps kunnen daar ook data in opslaan.

Dat is heel erg simpel en is in principe nu al mogelijk. Ik bedoel... het is nu bijna praktisch onmogelijk om een bijlage bij een email te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Uniciteit schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:04:
[...]

Ik hoop serieus dat er een vorm van een file browser in iOS 6 komt. Gewoon een simpele app: "File Browser" - hierin kun je via iTunes van alles zetten wat je wilt, wat je op het internet vindt kan je daarin vinden en apps kunnen daar ook data in opslaan.

Dat is heel erg simpel en is in principe nu al mogelijk. Ik bedoel... het is nu bijna praktisch onmogelijk om een bijlage bij een email te plaatsen.
Dit komt niet. Nooit. Ooit. Geloof me. Een filebrowser die vrij in ios kan browsen of iets vrijs zoals jij het voorstelt komt niet. Het hele idee achter ios is dat je de hele stap met mappen en bestanden over slaat. Er valt simpelweg niks te managen. Je text documenten staan in je tekstverweker en je muziekbestanden in je muziekapp.

Wil je een foto mailen dan kan je die of direct vanuit de foto app verzenden of copy pasten naar een mailtje. Je kunt ook direct in de image browser direct meerdere fotos selecteren en verzenden of copypasten maar daarmee houd het op.

Wat mij betreft is dat prima. Icloud zelf vind ik zelf ook perfect. Je hoeft je nergens druk om te maken. Je logt in en al je shizzle is er gewoon. Thats it. Geen tussenstap geen gezoek.

Waarom zou je in app x bestanden van app y willen kunnen managen? De toepassingen kunnen allemaal icloud ondersteunen, voor project files of savegames van games. Ik vind het briliant werken. Ik wil niet een grote map met mappen en daarin losse savefiles en rotzooi.

Uiteindelijk is het een filosofie, een keuze van Apple. Die maken ze en je kunt niet iedereen tevreden houden. Maar ze hebben in ieder geval de ballen om zulke keuzes te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Collaborator op 07-01-2012 00:14 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Er bestaat wel een soort van filemanager voor de Ipad namelijk DiskAid waarmee ik dus mappen maak voor de app Bookman. Probleem was namelijk dat ik nogal wat stripboekjes heb en die graag in aparte mappen wilde en niet dan 1 grote lijst achtermekaar. Met DiskAid kan ik dus heel gemakkelijk via mijn Windows pc mapjes maken op de Ipad 2 en ook de diverse mappen zien op de Ipad 2 ( zonder jailbreak ).

Wat Icloud betreft vind ik fotostream wel gemakkelijk hetgeen via de gewone pc maar even in de uploadmap gezet hoeft te worden. Vervolgens Ipad 2 aan en fotostream aanklikken en klaar en meteen alle foto's voor handen zonder verder eerst op de Ipad 2 te moeten zetten. Ergens nog gemakkelijker als met een usb stick waarbij je eerst van pc of camera naar stick moet kopieren en dan weer aansluiten op een tablet bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Collaborator schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 00:13:
[...]

Dit komt niet. Nooit. Ooit. Geloof me. Een filebrowser die vrij in ios kan browsen of iets vrijs zoals jij het voorstelt komt niet. Het hele idee achter ios is dat je de hele stap met mappen en bestanden over slaat. Er valt simpelweg niks te managen. Je text documenten staan in je tekstverweker en je muziekbestanden in je muziekapp.

Waarom zou je in app x bestanden van app y willen kunnen managen? De toepassingen kunnen allemaal icloud ondersteunen, voor project files of savegames van games. Ik vind het briliant werken. Ik wil niet een grote map met mappen en daarin losse savefiles en rotzooi.

Uiteindelijk is het een filosofie, een keuze van Apple. Die maken ze en je kunt niet iedereen tevreden houden. Maar ze hebben in ieder geval de ballen om zulke keuzes te maken.
Ik kan me wel voorstellen dat iCloud ooit als een repository wordt gebruikt.
Alles komt daar terecht, en als je wilt openen, dan open je een app welke dan enkel de bestanden ziet die de app kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dat is gewoon het probleem met iCloud, voor mij tenminste. Je weet niet hoe het in elkaar zit en je wordt van de domme gehouden omdat dat beter zou zijn voor de gebruiker.
Collaborator schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 00:13:
[...]

Wil je een foto mailen dan kan je die of direct vanuit de foto app verzenden of copy pasten naar een mailtje. Je kunt ook direct in de image browser direct meerdere fotos selecteren en verzenden of copypasten maar daarmee houd het op.

Wat mij betreft is dat prima. Icloud zelf vind ik zelf ook perfect. Je hoeft je nergens druk om te maken. Je logt in en al je shizzle is er gewoon. Thats it. Geen tussenstap geen gezoek.

Je kan al random bestanden opslaan in apps die dit ondersteunen. Ik zou echter willen zien dat Apple zo'n app maakt waar je ook bestanden in kan opslaan, en dat je vervolgens vanuit andere apps van die bestanden gebruik kunt maken.

Ik heb het niet over een simpele foto. Probeer jij maar eens een opname te maken met app X en probeer deze vervolgens door te sturen via de mail naar een kennis. Onmogelijk tenzij de app dit zelf ondersteunt. Ik zou dan graag willen zien dat ik die opname op een centraal punt zou kunnen opslaan, en als ik dan de mail open die opname uit het centraal punt haal om te versturen.

Ik heb het er hier niet over dat alles opeens via mappen en dergelijke moet werken. Ik vind simpelweg dat er een mogelijkheid moet zijn om bijvoorbeeld dingen vanuit Safari te downloaden. En dit kunnen ze dan in één centrale app stoppen. En elke app zou dan die centrale app kunnen aanspreken.

Enkele voorbeelden

Het downloaden van een .mp3 bestand
Je zit in Safari op het internet te browsen. Hé, je komt een .mp3 bestand tegen op de website van de oude basisschool. Je luistert ernaar en het blijkt dat het precies over jouw oude klas van 20 jaar geleden gaat. Je bent nog bevriend met een oude klasgenoot en je wilt het daar naartoe doorsturen.

Nu heb je één mogelijkheid: je hebt de link, kopieert deze en plakt deze in de mail en stuurt het door.

Ik wil een tweede mogelijkheid: vanuit Safari druk je op "Importeer (...).mp3 naar 'CentraalPunt'".
Je opent de mail-app en besluit dit .mp3 bestand mee te sturen als bijlage. Je importeerrt (...).mp3 vanuit centraalpunt naar de mail.

Het voordeel van het laatste punt: het .mp3 bestand staat op je iPad en je zou het dus altijd terug kunnen beluisteren - ook zonder internetconnectie.
Nog een voordeel: je hebt een kopie van het bestand, voor als het bestand van internet wordt verwijderd.
Nog een ander voordeel: je weet zeker dat je klasgenoot naar het bestand kan luisteren. Geen twijfel of de site intussen wordt veranderd of dat het bestand wordt weggehaald.

Filmpje opslaan
Je komt op een website die verwijst naar een video: (...).mp4. Zoals verwacht speelt Safari het bestand netjes af. Helaas kan je het bestand niet opslaan.

En daar zal zo'n 'CentraalPunt' weer handig zijn. Vanuit Safari kan je het bestand downloaden en opslaan in 'CentraalPunt'. Nu staat het filmpje dus op je iPad en kan je vanuit de app 'CentraalPunt' altijd het filmpje bekijken. Natuurlijk kunnen ook andere apps, zoals "Video's", als je wilt dat filmpje importeren.

-----------------------
Dit lijkt me best wel duidelijk. Wil je een bestand van het internet downloaden? Dan kan je dit naar één centrale plek downloaden: een app die ik voor de handigheid 'CentraalPunt' heb genoemd. In deze app kan je letterlijk alles opslaan: van .mp3 bestanden tot .zip bestanden.

Op de iPad kan je natuurlijk niet bestanden als .zip openen, maar als je zo'n .zip bestand moest doorsturen via de mail zou het handig zijn als je zo'n .zip bestand op z'n minst op je iPad kon zetten.
Of als je een app tegenkomt in de App Store die wél .zip bestanden kan lezen, dan kan je die direct importeren vanuit 'CentraalPunt'.

Het mooiste is: 'CentraalPunt' is helemaal niet verplicht.
Ik bedoel maar, zoals jij het nu ziet zou CentraalPunt alleen maar complexiteit toevoegen. Dat hoeft helemaal niet! CentraalPunt is iets waarvan jij gebruikmaakt zodra je dat wilt. Als je het niet wilt (of snapt), negeer je het volledig. Apps kunnen je niet verplicht gebruik laten maken van 'CentraalPunt'.

[ Voor 35% gewijzigd door Uniciteit op 08-01-2012 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Als je wilt downloaden, gebruik dan de juiste app daarvoor. Bv icab browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

kmf schreef op zondag 08 januari 2012 @ 00:58:
Als je wilt downloaden, gebruik dan de juiste app daarvoor. Bv icab browser.
En leg me eens uit hoe ik dat gedownloade .mp3 bestand dan kan doorsturen via de mail app? Dat kan niet!

Pff, als zo'n 'CentraalPunt' er daadwerkelijk zou zijn dan is dat voor jou toch geen probleem? Je doet nou alsof het een ontzettend groot probleem is en erg gecompliceerd. Zo'n app hoef je toch niet te gebruiken? Je bent toch ook niet verplicht om iMessage op de iPad te gebruiken? Of de camera app? Die kan je toch helemaal negeren? Dat zou met zo'n 'CentraalPunt' ook kunnen? Heb je geen behoefte aan de mogelijkheid om een bestand op internet te downloaden en deze bijvoorbeeld vervolgens via de mail door te sturen? Dan gebruik je het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Uniciteit schreef op zondag 08 januari 2012 @ 01:40:
[...]

En leg me eens uit hoe ik dat gedownloade .mp3 bestand dan kan doorsturen via de mail app? Dat kan niet!
Zo:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/6f05dbe7.jpg

Dat jij niet WEET hoe iets moet, betekent niet dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:04:
[...]

Dat is er al en heet iFile. Nee, niet die iFile die je via de appstore kan kopen, maar iFile uit Cydia (jailbreaken dus). In combinatie met een Camera Connection Kit (al te verkrijgen voor 6 euro bij dealextreme, geen 30 euro noodzakelijk bij Apple) een perfecte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

kmf schreef op zondag 08 januari 2012 @ 02:15:
[...]

Zo:
[afbeelding]

Dat jij niet WEET hoe iets moet, betekent niet dat het niet kan.
Ik had het over Safari. En zoals ik al eerder had aangegeven: zoiets kan alleen als de app het ondersteunt. Je kan verder geen bijlage in de mail-app zelf toevoegen met uitzondering van foto's en geschoten filmpjes.

Allemaal mooi dat het met een omweg eventueel wel zou kunnen, maar het lijkt me geen grote moeite voor Apple om hier standaard ondersteuning voor te leveren.

[ Voor 13% gewijzigd door Uniciteit op 08-01-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Uniciteit schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:15:
[...]

Ik had het over Safari. En zoals ik al eerder had aangegeven: zoiets kan alleen als de app het ondersteunt. Je kan verder geen bijlage in de mail-app zelf toevoegen met uitzondering van foto's en geschoten filmpjes.

Allemaal mooi dat het met een omweg eventueel wel zou kunnen, maar het lijkt me geen grote moeite voor Apple om hier standaard ondersteuning voor te leveren.
Je bent een zeur.
Als de standaard app iets niet ondersteund, en er bestaat een manier voor wat je wilt, maar je wilt het niet inzien en/of gebruiken en ipv daarvan alleen maar klagen, dan ben je een oude zeur.

De slogan "there's an app for that" is er niet voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@uniciteit: ik zit ff een paar posts van je te lezen , maar misschien moet jij afstappen van apple producten en overstappen naar een android tablet o.i.d.
Dit is nou eenmaal devapple filosofie

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

kmf schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:22:
[...]

Je bent een zeur.
Als de standaard app iets niet ondersteund, en er bestaat een manier voor wat je wilt, maar je wilt het niet inzien en/of gebruiken en ipv daarvan alleen maar klagen, dan ben je een oude zeur.

De slogan "there's an app for that" is er niet voor niks.
Prima. Leg mij uit hoe ik een .zip bestand kan downloaden via de Safari webbrowser om vervolgens de mail app te openen en dit .zip bestand toe te voegen als bijlage bij een mail.

Het is een simpele vraag. En er hoort een simpel antwoord bij. Gewoon out-of-the-box.

Jij wilt niet inzien dat er genoeg mensen zijn die zo'n simpele taak willen kunnen uitvoeren. En jij bent diegene die er zich meteen een moeilijk bestandssysteem bij voorstelt (wat helemaal niet nodig is!).
degroot schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:56:
@uniciteit: ik zit ff een paar posts van je te lezen , maar misschien moet jij afstappen van apple producten en overstappen naar een android tablet o.i.d.
Dit is nou eenmaal devapple filosofie
Apple's filosofie was ook geen multitasking, geen krachtige hardware, geen mappen, niet kunnen filmen, etc.
No offence, maar zoals het nu op mij overkomt lijkt het alsof jij en vooral kmf zien als de grote heilige. "iOS is perfect en aangezien Apple het niet nodig vind bepaalde dingen toe te voegen, zijn die dingen overbodig."-filosofie.

Nee, Apple is niet perfect en het is dan ook helemaal niet zo raar dat er wensen kunnen zijn om simpele dingen te doen zoals een bijlage bij een mail verzenden.

Het feit dat jullie alleen al op de manier denken van "onmogelijk, Apple wilt geen gecompliceerd bestanden-systeem en dergelijke", betekent al dat jullie niet geschikt zouden zijn voor bijvoorbeeld het ontwikkelen van software. De mogelijkheid om dingen te downloaden en bijvoorbeeld toe te voegen als bijlage vraagt helemaal niet om een gecompliceerd systeem.

------------------
Het is toch geen gekke wens dat ik een bijlage bij een mail wil kunnen plaatsen?

Vervolgens gaf ik een suggestie hoe Apple het eventueel zou kunnen doen: ze maken één app (laten we het dan maar "iFile" noemen, in plaats van 'CentraalPunt').

Alle apps kunnen bestanden, van elke soort (zoals plaatjes, .zip, .rar, muziek, video etc.), in iFile opslaan en elke app kan toegang krijgen tot 'iFile'.

Dat is het idee. Dat is helemaal niet gecompliceerd, en het beste gedeelte, kmf, is dat je het helemaal kan negeren. Vind je zo'n "iFile" helemaal niks en maak je liever gebruik van omwegen, zoals jij wilt, dan kan dat.

Die dikgedrukte regel. Dat stel ik voor. Enkele voorbeelden hoe dat dan zou werken:

Bijlage toevoegen aan e-mail
Je hebt in een app een PowerPoint presentatie gemaakt. Deze wil je graag doorsturen naar een collega. De app zelf biedt echter geen ondersteuning om een mail met als bijlage die PowerPoint presentatie te sturen. Wat doe je dan? Je slaat die PowerPoint presentatie op in iFile. Vervolgens open je de mail app en voeg je die PowerPoint presentatie toe als bijlage.

Bijlage ontvangen
Je krijgt een .zip bestand toegestuurd. Toevallig heb je een app die je de mogelijkheid geeft .zip bestanden tel ezen. Helaas biedt de app geen directe ondersteuning om .zip bestanden te importeren vanuit mail. Oplossing: je slaat het .zip bestand op in 'iFile'. Je opent de zip-lezer-app en vervolgens open je het .zip bestand vanuit iFile.

--------------------------
En nogmaals, hier komt het beste (voor gebruikers zoals kmf): vind je dit systeem zo ongelooflijk gecompliceerd? Dan negeer je "iFile" compleet! Niemand verplicht je om het te gebruiken!
Ondertussen voegt het wel extra voordelen toe voor mensen die wel op een makkelijkere manier bestanden zouden willen uitwisselen tussen apps en andere apparaten.

Ik vind het geen gekke wens. Dat sommigen hier het onwijs oneens zijn met zo'n systeem, vind ik dan ook raar. Niemand zal je ooit verplichten het te gebruiken als het wordt geïmplementeerd zoals ik voorstel.

kmf, het lijkt mij dat je iemand bent die enorm veel geeft om de 'ervaring'. Ik vind het dan ook zo raar dat je nieuwe manieren direct afschiet enkel en alleen omdat Apple in 2007 heeft aangegeven dat ze geen bestandssysteem willen. Het is datzelfde Apple dat in september 2009 aangaf dat ze niks zagen in tablet PCs, om vervolgens vijf maanden later alsnog een tablet PC aan te kondigen. Hetzelfde Apple dat aangaf niks in persoonlijke achtergronden te zien. Hetzelfde Apple dat aangaf dat MMS niet nodig was. Hetzelfde Apple dat vond dat het filmen van video's met de camera niet nodig was.

[ Voor 72% gewijzigd door Uniciteit op 08-01-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goed (gratis) programma om de films die je in iTunes hebt staan te taggen? Ik zie veel programma's voor Mac, maar niet voor Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:15:
Weet iemand een goed (gratis) programma om de films die je in iTunes hebt staan te taggen? Ik zie veel programma's voor Mac, maar niet voor Windows.
Wat bedoel je precies? Want taggen gaat prima in iTunes zelf. Eigenschappen van de film en dan het info tabje.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Uniciteit schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:19:
[...]

Prima. Leg mij uit hoe ik een .zip bestand kan downloaden via de Safari webbrowser om vervolgens de mail app te openen en dit .zip bestand toe te voegen als bijlage bij een mail.

Het is een simpele vraag. En er hoort een simpel antwoord bij. Gewoon out-of-the-box.
Tot hier heb ik gelezen. Ik heb jou het antwoord al gegeven.
Als de safaribrowser niet doet wat jij wilt, dan moet je een alternatieve browser gebruiken, namelijk icab. Deze is gewoon in de AppStore, en die kan wat jij wilt.

Je mag wat mij betreft icab ook ifile of centraalpunt noemen, maar het feit blijft, waar jij om zeurt HEEFT Apple al. En ik had het bewijs al geleverd, het screenshotje gezien waar ik een mp3 had gedownload en vervolgens de optie heb om deze te versturen in een mail, te openen in een app die het bestand aankan, of gewoon in dropbox importeren?

Je mag natuurlijk deze post ook negeren, en weer je relaas overtypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Uniciteit schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:19:
Ik vind het geen gekke wens. Dat sommigen hier het onwijs oneens zijn met zo'n systeem, vind ik dan ook raar. Niemand zal je ooit verplichten het te gebruiken als het wordt geïmplementeerd zoals ik voorstel.
Eerlijk gezegd denk ik gezien je wensen dat je beter uit zou zijn met een Android tablet waar die mogelijkheden wel uitgebreider zijn, althans waar men gepoogd heeft dit zo uitgebreid als mogelijk te doen. Maar net doordat er zoveel mogelijkheden zijn binnen Android lees je wel het een na het andere probleem met de software.

Het siert net IOS dat de crashes van de apps zeer laag zijn en dit heeft net mede er mee te maken dat Apple gekozen heeft om dingen eruit te laten die de kansen op crashes verhoogd. Neem het flash gebeuren hetgeen vaakgenoeg voor crashende browsers zorgt en zie hiervoor genoeg voorbeelden bij de Android gebruikers.

Zo zijn er tal van voorbeelden te noemen maar je kan je zelf beter af vragen waarvoor je een tablet wilt gaan gebruiken en van daaruit je keuze maken voor een bepaald OS. Niet een OS kiezen om pas daarna erachter te komen dat het toch niet helemaal aan je wensen kan voldoen.

In mijn geval was het belangrijkste dat er goede comic en e-book readers op het tablet zaten en dat er geen lag is tijdens het in en uitzoomen wanneer ik een boek of stripboek zit te lezen. Daarin is de Ipad 2 gewoon heel sterk en kan een Android tablet niet tegenop en juist omdat er teveel toestanden omheen zitten.

Ook nu weer blijkt uit een test hier van Tweakers dat de nieuwe Asus Prime qua snelheid echt niet gigantisch verschilt van de Ipad 2. Men zit dan nu vol smacht te wachten op Android 4.0 maar ook daarin zullen wel weer eerst genoeg bugs naar voren komen maar goed dat is ietwat offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

kmf schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:50:
[...]

Tot hier heb ik gelezen. Ik heb jou het antwoord al gegeven.
Als de safaribrowser niet doet wat jij wilt, dan moet je een alternatieve browser gebruiken, namelijk icab. Deze is gewoon in de AppStore, en die kan wat jij wilt.

Je mag wat mij betreft icab ook ifile of centraalpunt noemen, maar het feit blijft, waar jij om zeurt HEEFT Apple al. En ik had het bewijs al geleverd, het screenshotje gezien waar ik een mp3 had gedownload en vervolgens de optie heb om deze te versturen in een mail, te openen in een app die het bestand aankan, of gewoon in dropbox importeren?

Je mag natuurlijk deze post ook negeren, en weer je relaas overtypen.
Apple heeft het niet. Je negeert compleet mijn voorbeelden waar nu nog geen echte oplossing voor is behalve tallloze omwegen.

Ik vroeg je om een oplossing out-of-the-box. Dus net alsof je de iPad net hebt gekocht en nog niet eens een Apple ID hebt gemaakt.
Roel1966 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:00:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik gezien je wensen dat je beter uit zou zijn met een Android tablet waar die mogelijkheden wel uitgebreider zijn, althans waar men gepoogd heeft dit zo uitgebreid als mogelijk te doen. Maar net doordat er zoveel mogelijkheden zijn binnen Android lees je wel het een na het andere probleem met de software.

Het siert net IOS dat de crashes van de apps zeer laag zijn en dit heeft net mede er mee te maken dat Apple gekozen heeft om dingen eruit te laten die de kansen op crashes verhoogd. Neem het flash gebeuren hetgeen vaakgenoeg voor crashende browsers zorgt en zie hiervoor genoeg voorbeelden bij de Android gebruikers.

Zo zijn er tal van voorbeelden te noemen maar je kan je zelf beter af vragen waarvoor je een tablet wilt gaan gebruiken en van daaruit je keuze maken voor een bepaald OS. Niet een OS kiezen om pas daarna erachter te komen dat het toch niet helemaal aan je wensen kan voldoen.

In mijn geval was het belangrijkste dat er goede comic en e-book readers op het tablet zaten en dat er geen lag is tijdens het in en uitzoomen wanneer ik een boek of stripboek zit te lezen. Daarin is de Ipad 2 gewoon heel sterk en kan een Android tablet niet tegenop en juist omdat er teveel toestanden omheen zitten.

Ook nu weer blijkt uit een test hier van Tweakers dat de nieuwe Asus Prime qua snelheid echt niet gigantisch verschilt van de Ipad 2. Men zit dan nu vol smacht te wachten op Android 4.0 maar ook daarin zullen wel weer eerst genoeg bugs naar voren komen maar goed dat is ietwat offtopic.
Een manier om bestanden op je tablet PC op te slaan (Jobs noemde iPad zelf een tablet PC) zorgt echt niet voor vele crashes. We weten allebei dat Android wat dat betreft te veel zwakke punten heeft, zeker op het gebied van tablet-apps.

Jij gebruikt nu als excuus dat het te ingewikkeld wordt en dat het teveel crashes kan veroorzaken. Datzelfde argument werd gebruikt voor mappen, copy-and-paste en allerlei andere functionaliteiten die iOS eerst niet had. Ik snap niet dat jullie het allemaal maar 'prima' vinden. Je kan toch altijd naar vooruitgang, nieuwe functionaliteiten en verbetering streven?

Ik durf te wedden dat gebruikers als kmf Apple zullen prijzen op de dag dat Apple met een manier komt om bestanden op de iPad op te slaan of iets in die richting.

Nu nog niet... het is nu nog taboe want Apple heeft het nog niet. Maar zodra het er is zullen jullie het prijzen. Ik weet maar al te goed wat de mogelijkheden van iOS zijn, en de dingen die het niet kan. Dat er omwegen zijn, kmf, is dan wel mooi maar ik zou nog steeds zien dat Apple het graag direct inbouwt. Android biedt misschien wel de mogelijkheid waarnaar ik nu verlang, maar we weten allebei dat Android niet echt de beste keuze is als je voor een tablet gaat: tablet apps werken vaak niet zo goed als op de iPad (en zijn er veel minder) én de support is binnen een paar maanden weg.

Neem bijvoorbeeld die iCab browser. Leuk, maar je niet-zo-technisch-gerichte-collega wilt alleen maar simpelweg een .zip bestand versturen en niet in de App Store gaan zoeken in de hoop dat er ergens een app is die kan doen wat hij wilt. En wellicht komt-ie dan uiteindelijke en browser tegen zoals iCab om er vervolgens achter te komen dat die app ook nog eens geld kost.

Nee, ik zou graag zien dat Apple zelf de mogelijkheid inbouwt om bestanden van het internet te downloaden. Of dit nou via Safari gaat en in "iFile" wordt opgeslagen, of dat deze downloads simpelweg in Safari blijven maakt me niks uit. Zolang je het maar kan gebruiken zoals je wilt.

Antwoord maar met dat het niet nodig is omdat de Heilige zo heeft besloten. Op de dag dat de Heilige besluit zoiets toch in te bouwen, zullen jullie hem/haar prijzen.

iOS biedt nu de beste tablet ervaring, naar mijn mening, maar dat betekent zeker niet dat het perfect is. ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Uniciteit op 08-01-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 15:42

_Erikje_

Tweaker in Spanje

jij snapt niet dat het een tablet is, geen full-fledged PC waar je allerlei taken op kunt doen.

Bekijk het onderstaande filmpje (nog een keer)
YouTube: The iPad Introduction - Apple Keynote 27/1/10

tablet == tussenstap tussen de smartphone en de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 15:48
Ik heb vorige week de ipad2 gekocht bij saturn , en dit is m'n 2de vorige verkocht , maar miste hem toch wel.
Maar deze ipad2 heeft echt een kortere baterijduur dan m'n vorige , nu ook vandaag vanochtend 98% en nu nog maar 34 % , en heb alleen even vanochtend hooguit een uurtje gebruikt. En nu ook een uurtje dan al op 34 procent staan klopt volgens mij niet ..?

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Uniciteit schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:12:
[...]
Apple heeft het niet. Je negeert compleet mijn voorbeelden waar nu nog geen echte oplossing voor is behalve tallloze omwegen.

Ik vroeg je om een oplossing out-of-the-box. Dus net alsof je de iPad net hebt gekocht en nog niet eens een Apple ID hebt gemaakt.
Nee, jij zit simpelweg vastgeroest aan jouw idee van werken. Filemanagement zoals windows, linux en zelfs macOS het doen, is de oude manier van werken.

de juiste app voor de juiste taak, dat is iOS. Dat is iets wat je aan mensen die nooit met een pc hebben gewerkt kan uitleggen.

"out of the box", alsof een pc out of the box alle taken kan... nee, je installeert programma's om te doen wat je wilt doen. En bij iOS moet je de app installeren die kan wat jij wilt.
En nee, een iPad is "out of the box" geen bestanddistributiemachine. Jammer, maar met de juiste app kan dat wel. Maar dat is voor jou "talloze omwegen" 8)7

Jij zit nu al 2 pagina's te zeiken om "iets kunnen downloaden, en deze kunnen versturen". Ik zeg dat er al zoiets bestaat. iCab.
Maar nee, jij wilt het ingebouwd hebben? Als jouw a-technische colega dat niet kan installeren, laat hem dan lekker een pc met zich mee sjouwen.

Ja, ik wil ook dat alle mogelijke opties in mijn auto standaard ingebouwd is. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door kmf op 08-01-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

_Erikje_ schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:32:
jij snapt niet dat het een tablet is, geen full-fledged PC waar je allerlei taken op kunt doen.

Bekijk het onderstaande filmpje (nog een keer)
YouTube: The iPad Introduction - Apple Keynote 27/1/10

tablet == tussenstap tussen de smartphone en de laptop.
Zo bedoel ik het dan ook helemaal niet. Het enige waar ik naar verlang is dat je iets kan downloaden en dat gedownloade dan in andere apps gebruiken. Nogmaals, voorbeeld: download mp3 en voeg toe als bijlage bij email. Simpele taak, en vrijwel alle smartphones kunnen dat.
ProCeela schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:37:
Ik heb vorige week de ipad2 gekocht bij saturn , en dit is m'n 2de vorige verkocht , maar miste hem toch wel.
Maar deze ipad2 heeft echt een kortere baterijduur dan m'n vorige , nu ook vandaag vanochtend 98% en nu nog maar 34 % , en heb alleen even vanochtend hooguit een uurtje gebruikt. En nu ook een uurtje dan al op 34 procent staan klopt volgens mij niet ..?
Klinkt als een defect. Je hoort er minstens 10 uur aan gebruik uit kunnen te halen. Na één uur gebruik 60% omlaag is niet normaal. Terug mee naar de winkel. ;)
kmf schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:39:
[...]

Nee, jij zit simpelweg vastgeroest aan jouw idee van werken. Filemanagement zoals windows, linux en zelfs macOS het doen, is de oude manier van werken.

de juiste app voor de juiste taak, dat is iOS. Dat is iets wat je aan mensen die nooit met een pc hebben gewerkt kan uitleggen.

"out of the box", alsof een pc out of the box alle taken kan... nee, je installeert programma's om te doen wat je wilt doen. En bij iOS moet je de app installeren die kan wat jij wilt.
En nee, een iPad is "out of the box" geen bestanddistributiemachine. Jammer, maar met de juiste app kan dat wel. Maar dat is voor jou "talloze omwegen" 8)7

Jij zit nu al 2 pagina's te zeiken om "iets kunnen downloaden, en deze kunnen versturen". Ik zeg dat er al zoiets bestaat. iCab.
Maar nee, jij wilt het ingebouwd hebben? Als jouw a-technische colega dat niet kan installeren, laat hem dan lekker een pc met zich mee sjouwen.

Ja, ik wil ook dat alle mogelijke opties in mijn auto standaard ingebouwd is. 8)7
Alleen al het feit dat je Windows en "filemanagement zoals (...) het doen" opbrengt betekent dat je niet hebt geluisterd. Mijn voorbeelden gaan helemaal niet over filemanagement. Mijn voorbeelden gaan niet over hoe Windows het doet. Sterker nog, ik heb in deze discussie met jou al aangegeven dat ik dat niet bedoel.

Alleen het feit al dat je dat opbrengt, betekent dat je hier maar beperkt naar kijkt en vanuit één standpunt.

En ja, ik verwacht dat het out-of-the-box werkt. Apple adverteert ermee dat direct kan mailen en internetten met uitgebreide apps. Als het dan al onmogelijk blijkt om standaard, zonder omweg, een bijlage mee te sturen.

Als blijkt dat de enige oplossing een betaalde oplossing is die niet dezelfde ervaring als Safari kan leveren, dan tja...

[ Voor 72% gewijzigd door Uniciteit op 08-01-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
ProCeela schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:37:
Ik denk dat je eens naar de apps moet gaan kijken die je zelf geinstalleerd hebt en er vermoedelijk een app bij zit die constant van wifi of gps gebruikt maakt op de achtergrond. Ook wanneer ie op standby staat wil dat niet zeggen dat die apps dan niet actief zijn dus het beste daar eerst eens in zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Uniciteit schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:46:
[...]

En ja, ik verwacht dat het out-of-the-box werkt. Apple adverteert ermee dat direct kan mailen en internetten met uitgebreide apps. Als het dan al onmogelijk blijkt om standaard, zonder omweg, een bijlage mee te sturen.

Als blijkt dat de enige oplossing een betaalde oplossing is die niet dezelfde ervaring als Safari kan leveren, dan tja...
Kan je met de iPad emailen? Kan je met de iPad internetten? Heeft Apple ooit geadverteerd hoe je bijlagen kan emailen vanuit de emailapp?
Ja? http://www.reclamecode.nl/ ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

kmf schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:55:
[...]

Kan je met de iPad emailen? Kan je met de iPad internetten? Heeft Apple ooit geadverteerd hoe je bijlagen kan emailen vanuit de emailapp?
Ja? http://www.reclamecode.nl/ ;w
Wauw, nu al op je teentjes getrapt en gewoon heel mijn vraag ontwijken. Ach, prima. Zodra Apple dit jaar of volgend jaar een verbeterde manier van het omgaan met bestanden aankondigt, dan zal ik hier wel lezen hoe geweldig jij Apple wel niet vindt. ;w ;w

En het antwoord op je bovenstaande vragen: ja, ja en ja.

[ Voor 5% gewijzigd door Uniciteit op 08-01-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Uniciteit schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:56:
[...]

Wauw, nu al op je teentjes getrapt en gewoon heel mijn vraag ontwijken. Ach, prima. Zodra Apple dit jaar of volgend jaar een verbeterde manier van het omgaan met bestanden aankondigt, dan zal ik hier wel lezen hoe geweldig jij Apple wel niet vindt. ;w ;w

Zucht.... Ik wilde nog reageren maar hou er nu al maar weer mee op ,het haalt niets uit om jouw iets bij te brengen...

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Uniciteit schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:56:
[...]

kmf schreef op zaterdag [b]07 januari 2012 @ 10:22[/b]:
[...]

Ik kan me wel voorstellen dat iCloud ooit als een repository wordt gebruikt.
Alles komt daar terecht, en als je wilt openen, dan open je een app welke dan enkel de bestanden ziet die de app kan gebruiken.
Dan wens ik je veel plezier met je klacht. Verder "discussieren" met jou heeft weinig zin.
degroot schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:01:
[...]

Zucht.... Ik wilde nog reageren maar hou er nu al maar weer mee op ,het haalt niets uit om jouw iets bij te brengen...
Precies.

[ Voor 12% gewijzigd door kmf op 08-01-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

degroot schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:01:
[...]

Ik wil best wel een gewone discussie hebben hoor, maar als je van die sarcastische dingen gaat plaatsen als "Heeft Apple ooit hiermee geadverteerd? Daarmee? En hiermee? reclamecode.nl *zwaai smiley waarmee ik wil laten weten dat ik mezelf beter vind*", dan wordt het moeilijk he. :)

Ik luister graag naar je opmerkingen, zolang ze maar niet zo laag van niveau zijn als die van kmf.

Neem bijvoorbeeld Roel1966. Hij reageert serieus en plaatst iets waaraan ik, en anderen iets hebben. Kmf, daarentegen, probeert iemand op het internet (mij dus) me er van te overtuigen dat hoe Apple het nu doet het beste is. Net zoals dat geen copy-and-paste beschikbaar het beste was (totdat Apple ermee kwam, natuurlijk). :)

Ik luister dus graag naar je goede opmerkingen, degroot. Ik hoop dat ze van dezelfde kwaliteit zijn als die van Roel1966 (en mijlenver van die van kmf).

[ Voor 28% gewijzigd door Uniciteit op 08-01-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 20:28
Uniciteit schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:03:
[...]

Ik wil best wel een gewone discussie hebben hoor, maar als je van die sarcastische dingen gaat plaatsen als "Heeft Apple ooit hiermee geadverteerd? Daarmee? En hiermee? reclamecode.nl *zwaai smiley waarmee ik wil laten weten dat ik mezelf beter vind*", dan wordt het moeilijk he. :)

Ik luister graag naar je opmerkingen, zolang ze maar niet zo laag van niveau zijn als die van kmf.
Wat jouw 'probleem' is, is dat jij van een Apple een Android wilt maken.
En ja, ik vind iOS ook niet heilig, echt niet; maar als ik dan mijn Android tablet pak, dan erger ik mij er zo aan dat ik blij ben dat ik toch meestal iOS heb.

Mijn moeder (denk aan de meest A-technische persoon vermenigvuldig dat met 20) heeft 2 Android tablets gehad, maar allemaal te complex. Nu heeft ze een iPad1 op de kop kunnen tikken, ideaal! Geen problemen, omdat alle apps hetzelfde werken (met dat compose-tekentje o.a.) en niet teveel functies bestaan.
Als je juist meer functies wilt heb je 2 opties: of je gaat uitgebreidere apps installeren (iCab) of je gaat naar Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

GoTCoast schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:06:
[...]

Wat jouw 'probleem' is, is dat jij van een Apple een Android wilt maken.
En ja, ik vind iOS ook niet heilig, echt niet; maar als ik dan mijn Android tablet pak, dan erger ik mij er zo aan dat ik blij ben dat ik toch meestal iOS heb.

Mijn moeder (denk aan de meest A-technische persoon vermenigvuldig dat met 20) heeft 2 Android tablets gehad, maar allemaal te complex. Nu heeft ze een iPad1 op de kop kunnen tikken, ideaal! Geen problemen, omdat alle apps hetzelfde werken (met dat compose-tekentje o.a.) en niet teveel functies bestaan.
Als je juist meer functies wilt heb je 2 opties: of je gaat uitgebreidere apps installeren (iCab) of je gaat naar Android
Ik snap precies wat je bedoelt. ;) Zoals ik al eerder aangaf in deze discussie vind ik dan ook dat iOS nog zeker beter is dan Android (in ieder geval als je kijkt naar tablets). Simpelweg vanwege het aantal (kwaliteits)apps en de lange support.

Het is echter toch geen gekke gedachte dat ik iets meer mogelijkheden wil zoals het kunnen versturen van een bijlage bij de mail, simpelweg door een bestand in de mail app zelf uit te kiezen en toe te voegen? Ik vraag heus niet om een heel bestandssysteem zoals je op desktop PC's vindt.

Android biedt dat wel aan, zoals je aangeeft, maar dan geef je weer veel andere mogelijkheden op die bij Apple al goed in elkaar steken.

Ik plaatste het dan ook slechts als wens, en pas toen kmf mij ervan probeerde te overtuigen dat ik het fout zag ("Apple doet het niet dus je hebt het fout"-filosofie), werd dit een discussie.

Ik vind het niets meer dan logisch dat er mensen zijn die altijd streven naar een nog betere gebruikerservaring en nog meer functionaliteit: het type mens dat je veel bij Apple vindt. Ik vind het raarder als je vindt dat een functionaliteit 'stom' is of iets dergelijks, omdat een bedrijf heeft besloten dat het (nu nog) niet in de software zit gebouwd. ;)

Zoals je aangeeft: voor uitgebreidere functionaliteit kan je apps installeren. Maar nogmaals, het is toch niet gek dat ik naar verloop van tijd die functionaliteit standaard in het systeem wil zien zitten? Apple doet dit al tijden: ze kijken naar de jailbreak-scene en halen daar ideeën vandaan. Ze kijken naar apps en halen daar ideeën vandaan. Vervolgens komt een deel van die ideeën ook daadwerkelijk terecht in iOS.

Wat kmf nou voorstelt, is dat die vooruitgang helemaal niet nodig is. Er zijn apps en daarmee moet je het maar doen. Zoiets heet stilstand.

Nogmaals, ik wil niet een heel bestandssysteem (wat kmf wel suggereert). Ik wil uiteindelijk gewoon meer functionaliteit, standaard, in het iOS zien. Apple zal vast wel weer een geniale manier verzinnen om bepaalde functionaliteiten te integreren, maar als echter er niemand naar verlangt dan doen ze er ook niks aan... :)

[ Voor 17% gewijzigd door Uniciteit op 08-01-2012 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Uniciteit, ik heb niet de hele discussie gevolgd hoor, maar ik las ergens dat je het had over een mp3tje versturen via de mail?

Ik kan me eerlijk gezegd niet heugen wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan. Muziek luisteren doe ik via Spotify, Youtube, Soundcloud, etc. en het doorsturen doe ik altijd middels een linkje. Mijn vrienden waarderen eigenlijk ook complete mp3tjes/albums niet via de e-mail. Velen hebben liever een downloadlinkje of iets dergelijks. En mocht het ooit voorkomen dat ik iets zelf wil delen, dan is het ook gewoon zo gedownload met iCab naar m'n Dropbox account (en van daar uit stuur ik dan weer een linkje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:20
Sinds vorige week ook maar samen met mijn vrouw overstag gegaan om een iPad2 32GB WiFi aan te schaffen.
We wilden al langere tijd een mogelijkheid in de keuken hebben om recepten te gebruiken.
Een aantal opties kwamen voorbij: minipc met touchscreen, Android tablet of iPad.
Minipc is een beetje overkill om daar vast te hebben. Android is lekker goedkoop als je weinig eisen hebt. De iPad 2 wordt uiteraard voor meer gebruikt dan alleen keukenhulp.
Het belangrijkste was dat er een goed app bestond welke kan wat wij graag wilden en dat is zelf de recepten toevoegen. My Recipe Book gaf hier de uitkomst. Wel zou het handiger zijn als er een NL versie van kwam, maar dat heeft meer te maken met maten welke wij niet gebruiken. Misschien naast de categoriën. Daarnaast komt er wellicht een app nog uit dit jaar welke je kunt bladeren door je hand voor de camera te bewegen. Wat vette vingers tegen gaat.
De haperende interface bij Android (ja, dat komt door de launcher aangezien mijn DHD nu Miui draait en soepel loopt) is iets wat me tegenhoud. Daarbij zou ik dan gaan voor een tablet welke net zo duur is als een iPad, dus dat schiet dan ook niet op. Daarnaast keken we al enige tijd naar de iPad, dus uiteindelijk was de keuze toch wel makkelijk (de Transformer Prime was eigenlijk de enige optie in snelheid etc).

Daarnaast was het ook belangrijk om een goede standaard te hebben. Belkin heeft hier gelukkig goed op ingespeeld door 3 keuken houders te maken.
Eentje om aan de koelkast (magnetisch) te hangen, eentje om neer te zetten met een pen erbij en eentje (welke wij zelf hebben) om in een kast te hangen waarna je het deurtje dicht doet en de iPad eronder hangt (overigens is deze ook voor tablets geschikt).

Ik moet zeggen, al met al bevalt het me wel.

Uiteraard ben ik gewend om lekker in het bestandssysteem te klooien, maar dat moet je echt loslaten met iOS.
Mijn vrouw is wat meer thuis in iTunes (en toch moest ik haar vertellen hoe je foto's kunt backuppen), dus zij mag de Apple problemen in ons huis oplossen. ;)

Dus, al met al bevalt het me eigenlijk wel. Bepaalde dingen even wennen en af en toe een vloekje, maar ben er zeker wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Nitai schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:09:
Uniciteit, ik heb niet de hele discussie gevolgd hoor, maar ik las ergens dat je het had over een mp3tje versturen via de mail?

Ik kan me eerlijk gezegd niet heugen wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan. Muziek luisteren doe ik via Spotify, Youtube, Soundcloud, etc. en het doorsturen doe ik altijd middels een linkje. Mijn vrienden waarderen eigenlijk ook complete mp3tjes/albums niet via de e-mail. Velen hebben liever een downloadlinkje of iets dergelijks. En mocht het ooit voorkomen dat ik iets zelf wil delen, dan is het ook gewoon zo gedownload met iCab naar m'n Dropbox account (en van daar uit stuur ik dan weer een linkje).
Het verzenden van een .mp3 bestand was slechts een voorbeeld. Het enige wat ik vind is dat Apple op z'n minst standaard mogelijkheden moet bieden om bijvoorbeeld een bijlage bij een mail te stoppen: dus niet alleen foto's. Apple adverteert van begin af aan al dat de iPad de ultieme mail-ervaring biedt, maar het is onmogelijk om iets als bijlage te versturen tenzij je dit via een 3rd party app doet (die vaak niet eens alle bestandsformaten ondersteunen).

Daarom wil ik dat Apple iets standaards, als een bijlage bijvoegen bij een mail, standaard inbouwt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:28:
[...]

Wat bedoel je precies? Want taggen gaat prima in iTunes zelf. Eigenschappen van de film en dan het info tabje.
Ik bedoelde een programma zoals Vidalin, MetaX etc. maar dan gratis en voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Uniciteit schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:29:
Het verzenden van een .mp3 bestand was slechts een voorbeeld. Het enige wat ik vind is dat Apple op z'n minst standaard mogelijkheden moet bieden om bijvoorbeeld een bijlage bij een mail te stoppen: dus niet alleen foto's. Apple adverteert van begin af aan al dat de iPad de ultieme mail-ervaring biedt, maar het is onmogelijk om iets als bijlage te versturen tenzij je dit via een 3rd party app doet (die vaak niet eens alle bestandsformaten ondersteunen).

Daarom wil ik dat Apple iets standaards, als een bijlage bijvoegen bij een mail, standaard inbouwt. :)
Je punt is duidelijk maar er schiet mij nog iets anders te binnen wat betreft bijlages bij een mail en waarom ik dit zelf vaakgenoeg niet doe namelijk vele postboxen gaan maar tot 5 GB. Vaakgenoeg ben ik het dus tegen gekomen dat ik een mail retour kreeg omdat de bijlage te groot was en weer ergernis. Vandaar dat ik veelal als het mogelijk is gewoon een link knip en plak en mensen dan zelf rechtstreeks dingen laat downloaden.

Vandaar dat ik het bij de Ipad 2 niet mis en ik sowieso eigenlijk geen gebruik maak van e-mail via de Ipad 2 en eigenlijk geen enkel tablet daar handig voor vind. Zo heb ik een tijdje een Asus Transformer met dock gehad maar dat toetsenboardje is leuk maar niet geschikt voor langere mails te schrijven. Te bedenken dat ik met 10 vingers blind type en bij mijn gewone systeem een ergonomisch toetsenboard ( Logitech Wave ) gebruik.
Arunia schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:13:
Daarnaast was het ook belangrijk om een goede standaard te hebben. Belkin heeft hier gelukkig goed op ingespeeld door 3 keuken houders te maken.
Eentje om aan de koelkast (magnetisch) te hangen, eentje om neer te zetten met een pen erbij en eentje (welke wij zelf hebben) om in een kast te hangen waarna je het deurtje dicht doet en de iPad eronder hangt (overigens is deze ook voor tablets geschikt).
Aangezien ik zelf ook graag in de keuken sta en hetzelfde idee had met de Ipad 2 en het handig is om de Ipad 2 als electronisch kookboek te gebruiken ben ik ook naar beschermingsoplossingen gaan zoeken. Vooral voor het scherm wilde ik toch wel een vette vingers oplossing hebben en ben ik eerst met een screenprotector en siliconencases gaan experimenteren.

Uiteindelijk vond ik dat allemaal geen succes en na 2 cases verder heb ik toen mijn keuze laten vallen op de Griffin Survivor die een aantal voordelen heeft. De case is spatwaterdicht en voorzien van 2 cases namelijk 1 hardcase met ingebouwde screenprotectie en een 2de case van dik siliconen die tegen vallen beschermd. Vooral in de keuken is dat echt een aanrader en qua werking van de screenprotectie merk ik nagenoeg geen verschil met bijvoorbeeld een geplakte screenprotector.

Enigste nadeel is wel dat de case dikker is en als je net het design van de Ipad 2 belangrijker vind dan is het niet direct de goede keuze. Voordeel is wel weer van dat dikkere dat je de Ipad 2 gemakkelijk vast kan houden door de dikkere randen, plus er zit een ingebouwde standaard bij die je ook eraf kan pakken. Jammer dat ik niet meerderen lees die dezelfde case hebben maar de prijs kan wel mee spelen want je betaald wel rond de 60 euro er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Stuur een mail naar Apple of koop zo'n Android prul, maar stop met dat zinloze geargumenteer.
Na 5 jaar weet iedereen hoe Apple te werk gaat, love it or leave it, maar ga niet zeuren over dingen die niet kunnen.
Mijn tv kan ook niet op internet, geen widgets afspelen, zit geen dolby surround op. Moet ik nu klagen op het Samsung 6000 serie forum?

Apple doet vast iets goeds, want de verkoopcijfers rijzen ieder jaar weer de pan uit en hebben lachen om jongetjes als jij die mp3tjes en bijlagen willen verzenden.

Btw volg dit topic al vanaf het begin en er zijn maar mensen als kmf die zinnige reacties posten hier.

Dus op naar de winkel, Samsung Tab aanschaffen en al je vrienden mp3tjes sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik denk dat de kern van het verhaal is dat mijns inziens de iPad is bedoeld voor online content. Offline opslag is daarom praktisch onmogelijk gemaakt. En bovendien waarom zou je allerlei duplicaten van bestanden (internet, jouw verzonden items, hun inbox, etc) maken als je met een link naar hetzelfde bestand dezelfde toegang realiseert?

Daarnaast vind ik dat je met grote bijlagen versturen mensen vaak dwingt tot het ophalen van die bijlage van de server (omdat je de mail ophaalt). Met een link heb je een klein e-mailbericht en kan de ontvanger zelf tijd en plaats (thuis met wifi in plaats van onderweg met 3G) bepalen van het ophalen van het bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[...]

Je kan wel degelijk bijlages versturen in mails onder iOS.
Alleen het denk-princiepe ligt anders, als je een foto wilt mailen dan open je de Foto app, zoek je de foto op en kies je Verstuur via Mail, als je een document wilt mailen, dan open je Pages bijvoorbeeld, en doe je het zelfde.

Wat is er nou makkelijker dan wanneer je iets wilt mailen, om eerst naar het desbetreffende bestand te gaan, en van daar uit op 'Verstuur via Mail' te klikken!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:25
edgarf28 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:48:
[...]
Wat is er nou makkelijker dan wanneer je iets wilt mailen, om eerst naar het desbetreffende bestand te gaan, en van daar uit op 'Verstuur via Mail' te klikken!?
Wat er makkelijker is? Een mailtje typen, dan denken 'oh, laat ik even een foto meesturen', en dan gewoon die foto kunnen toevoegen. Dat is makkelijker, althans in bepaalde situaties. Daarom willen sommige mensen graag flexibiliteit, meerdere manieren om hetzelfde te bereiken, afhankelijk van de situatie. En dan zit je bij iOS (zonder Jailbreak) niet aan het juiste adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

loeberce schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:13:
Ik denk dat de kern van het verhaal is dat mijns inziens de iPad is bedoeld voor online content. Offline opslag is daarom praktisch onmogelijk gemaakt. En bovendien waarom zou je allerlei duplicaten van bestanden (internet, jouw verzonden items, hun inbox, etc) maken als je met een link naar hetzelfde bestand dezelfde toegang realiseert?

Daarnaast vind ik dat je met grote bijlagen versturen mensen vaak dwingt tot het ophalen van die bijlage van de server (omdat je de mail ophaalt). Met een link heb je een klein e-mailbericht en kan de ontvanger zelf tijd en plaats (thuis met wifi in plaats van onderweg met 3G) bepalen van het ophalen van het bestand.
Ik snap wat je bedoelt maar niet alles staat op het internet. Het probleem hier is dat je er vanuit gaat dat alles wat jij via bijvoorbeeld de mail wilt versturen al op het internet staat, wat niet zo is. Ik snap je verder wel. :)
edgarf28 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:48:
[...]

Je kan wel degelijk bijlages versturen in mails onder iOS.
Alleen het denk-princiepe ligt anders, als je een foto wilt mailen dan open je de Foto app, zoek je de foto op en kies je Verstuur via Mail, als je een document wilt mailen, dan open je Pages bijvoorbeeld, en doe je het zelfde.

Zoals Anakha aangeeft wil ik gewoon meerdere manieren en wellicht het belangrijkste: niet alle apps ondersteunen dat. Een goed voorbeeld is Apple's eigen dictafoon app: je kan genoeg opname's maken, maar vind maar is een manier om die opname's vanaf je iPhone via de mail-app naar iemand anders te sturen.

Een oplossing zou zijn is als je apps de mogelijkheid zou geven dat users hun eigen content op een centrale plek (ik heb het dus niet over een heel bestandssysteem) kunt opslaan.
Anakha schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:58:
[...]

Wat er makkelijker is? Een mailtje typen, dan denken 'oh, laat ik even een foto meesturen', en dan gewoon die foto kunnen toevoegen. Dat is makkelijker, althans in bepaalde situaties. Daarom willen sommige mensen graag flexibiliteit, meerdere manieren om hetzelfde te bereiken, afhankelijk van de situatie. En dan zit je bij iOS (zonder Jailbreak) niet aan het juiste adres.
Daar heb je het niet helemaal goed. Neem bijvoorbeeld muziek: er zijn meerdere manieren in iOS om muziek op te starten. Je kan de muziek-app openen. In een andere app kan je muziek starten. Via de muziekknoppen in de multitaskbar. Via de muziekknoppen in het lockscreen.

Een ander voorbeeld is apps openen. Weliswaar wat beperkter, maar nog steeds: vanuit andere apps kun je een nieuwe app openen. Vanuit het homescreen. Vanuit de multitask bar. Vanuit het lockscreen. Vanuit notificatiecentrum.

iOS is dus zeker niet zo beperkt als je denkt. Het probleem hier is echter dat je bij Apple juist NIET weet wat je kunt verwachten: zo kunnen hebben ze voor functionaliteit X talloze manieren om X in gang te zetten, maar voor functie Y bijvoorbeeld weer één. ;)

Op Anandtech, Engadget, BGR zijn er genoeg blog posts te vinden over deze 'misvattingen'. Een andere veel gemaakte fout is dat Apple niks geeft om hardware - dat Apple het hardware spelletje niet speelt. Apple is qua hardware betreft ook één van de hardste in de industrie.

Maar wat jij zegt bedoel ik inderdaad: gewoon de handigheid van "hé, nu ik toch bezig ben met deze mail kan ik net zo goed een foto meesturen". De stappen die je nu zou moeten nemen: mail app sluiten, foto app openen, foto's kopieren (niet foto "mailen" vanuit de mail app, want dat gaat over je oude bericht heen), foto app sluiten, mail app openen, foto's plakken. :)

Prima als je het er niet mee eens bent en vind dat Apple alles beperkt moet houden en niet moet doorontwikkelen en innoveren, maar ik vind dat Apple dat juist niet moet doen.

------------------------------------------------------------------------
En helaas voel ik me genoodzaakt om op deze kinderachtige reactie te reageren.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:13:
[...]

Stuur een mail naar Apple of koop zo'n Android prul, maar stop met dat zinloze geargumenteer.
The horror! Iemand die op een forum een discussie wilt hebben!
Na 5 jaar weet iedereen hoe Apple te werk gaat, love it or leave it,
We hebben een idee, maar dat idee is niet altijd correct. Ik verwijs even naar boven naar mijn "het hardware spelletje"-voorbeeld. Verder geeft Apple bijvoorbeeld ook genoeg alternatieven voor het afspelen van muziek en andere functionaliteiten.
maar ga niet zeuren over dingen die niet kunnen.
Met deze instelling zou de iPhone nog steeds geen multitasking hebben, nog steeds geen copy-and-paste, geen achtergrond op het homescreen hebben en zou je nog steeds geen MMS hebben kunnen versturen. Juist door dat 'zeuren' besluit Apple dingen (drastisch) te veranderen.
Mijn tv kan ook niet op internet, geen widgets afspelen, zit geen dolby surround op. Moet ik nu klagen op het Samsung 6000 serie forum?
Nee, want je had makkelijk voor een ander Samsung model kunnen gaan die dat wel ondersteunt, terwijl je dezelfde interface, bouwkwaliteit en betrouwbaarheid houdt. Apple heeft geen andere iPad modellen.
Apple doet vast iets goeds, want de verkoopcijfers rijzen ieder jaar weer de pan uit
Ik zeg dan ook niet dat ze het fout doen, ik zeg alleen dat het beter kan. Dat is een enorm groot verschil.
en hebben lachen om jongetjes als jij die mp3tjes en bijlagen willen verzenden.
Het verzenden van mp3 bestanden was maar een voorbeeld. En tja, dat bijlagen versturen voor jou niet belangrijk is, betekent niet dat het voor een ander niet belangrijk is. Een beetje kortzinnig, niet? Als iets van jou niet hoeft, dan hoeft het voor niemand niet? Als jij bijvoorbeeld zonder bed kan, kan iedereen zonder bed?
Btw volg dit topic al vanaf het begin en er zijn maar mensen als kmf die zinnige reacties posten hier.
Wauw, als ik ook maar enig idee had wat je hier probeerde te zeggen dan zou ik hier serieus op antwoorden.
Dus op naar de winkel, Samsung Tab aanschaffen en al je vrienden mp3tjes sturen.
Ik sta achter je. Boeh.

Een beetje jammer dat je zo minachtend bent ('al je vrienden mp3tjes sturen', 'zinnige reacties posten hier', 'lachen om jongetjes als jij') en zo kortzinnig (het "ik heb het niet nodig, dus jij ook niet"-principe). Jammer dat je post zó serieus had kunnen zijn en dat je het dan zó verpest.

Oh, nog één opmerking. De mooiste opmerking vond ik toch wel "stop met dat zinloze geargumenteer", om vervolgens allerlei argumenten op te schrijven tegen diezelfde discussie en dat 'geargumenteer' waardoor je juist deze discussie in leven houdt. d:)b

[ Voor 31% gewijzigd door Uniciteit op 11-01-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

[...]

Ah ok, ik begrijp je. Ja op zich logisch, een mail client zonder de mogelijkheid om bijlages toe te voegen vanuit de mailclient zelf, is wel een beetje raar. Wie weet komt het ooit nog eens, maar gezien de manier waarop andere apps het hebben opgelost (Pages heeft iCloud, QuickOffice heeft Dropbox e.d.) denk ik niet dat Apple zich daar druk om maakt. Het zal denk ik opzettelijk geweest zijn, omdat je met het browsen naar een bestand je toegang moet hebben tot de filesystem van iOS. Denk dat daarom Apple het bewust niet heeft ingebouwd in de Mail.app maar het probleem gewoonweg verschoven heeft naar de ontwikkelaar van een app. Het past natuurlijk ook erg goed in de iCloud gedachten/strategie. En niet alleen Apple gaat die richting op, Microsoft zet ook flink in op Live 365 e.d.

In de nieuwe Office pakketten zie je trouwens ook dat het overal terugkomt. Vanuit het menu (Send File) kun je eigenlijk al sinds (meen ik) Office 2000 een bestand vanuit het pakket mailen. Toen bestond de iPad nog niet eens :+ In Windows kun je met de rechtermuisknop ook een bestand mailen (gebruik het minstens 10 keer per dag op het werk). En dat past eigenlijk best goed in mijn workflow. Aan een bestand werken en dan mailen naar iemand.

Soms mis ik het zelfs thuis als ik op m'n Mac zit, even een bestand mailen via 'rechtermuisknop'. Ik heb dat opgelost door 3rd party tools en/of gebruik maken van het slepen van een bestand naar m'n mail client.

Voor iemand die alles maar in 1 folder neerplempt is het eigenlijk een verademing om eens niet met Verkenner of Finder te werken. :+ en past het mailen vanuit een applicatie eigenlijk veel beter.

Als je meerdere bestanden moet mailen dan ontkom je er natuurlijk niet aan om 'the good ol' fashion way' via een browse window actie je bestanden bij elkaar te rapen vanuit de mail client. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Nitai op 11-01-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
Ik denk dat het principe van 'oooh - ik had een foto willen toevoegen' wel gaat komen.
Er zijn al oplossingen om 'verder te gaan met een bepaald item in een andere app'.

Het kan met apps die bewerkingen op foto's/afbeeldingen uitvoeren; PhotoAppLink
(dat is dus geen app - maar een extra functie = ik heb geprobeerd het hier uit te leggen - MijniPad.net - PhotoAppLink)

Je maakt een bepaalde bewerking in één app en gaat dan, vanuit die app, verder in een ander app om een volgende bewerking te doen.

De mogelijkheden van iOS zijn behoorlijk groot; en in combinatie met App makers - gaat Apple echt wel de grenzen opzoeken.
Maar gewoon voorzichtig en gebalanceerd......!

[ Voor 15% gewijzigd door Hen3s op 11-01-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Even wat anders. iPad 3 geruchten. Het zat er al een beetje aan te komen, want de iPad 2 is alweer bijna een jaar oud, maar de iPad 3 geruchten komen nu echt op gang.

Bloomberg, vrij vaak accuraat als het aankomt op Apple geruchten, meldt (http://www.bloomberg.com/...r-screen-faster-chip.html) het volgende;

- iPad 3 krijgt een quad-core processor
- iPad 3 krijgt een 'high definition' scherm, pixels zijn zo klein dat het beelden kan produceren alsof het geprint is
- iPad 3 zal LTE (4G) ondersteunen (minder belangrijk voor ons Nederlanders)
- GPU is krachtiger: video's en dergelijke starten nog sneller, zelfs met het hogere resolutie scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:00
Quad-core + retina = win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja was te verwachten : Stukkie sneller en beter scherm, waarschijnlijk ook nog wat betere cameraatjes. Evolutie ipv revolutie. Jammer dat IOS bij het oude blijft en niet hier en daar iets goeds durft over te nemen van anderen. Mijn wensenlijstje :

- Aanpasbaar homescreen met gadgets zoals bij android
- Beperkt file systeem om foto, film, muziek, boeken te verwerken
- Door bovenstaande : geheel onafhankelijk van itunes
- Native DLNA ondersteuning ipv dat typische airplay wat weer met niets compatible is
- SD Slot.

Jammer dat apple min of meer een monopolie heeft op bruikbare tablets, nu zit je met een gesloten systeem wat werkt, of met android op een open systeem waarvoor je linux systeembeheerder moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
HaseMike schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:40:

- Native DLNA ondersteuning ipv dat typische airplay wat weer met niets compatible is
Is het niet zo dat AirPlay 'de andere kant op' werkt in tegenstelling tot DLNA? Ik stream met Airplay naar een Airplay server en die speelt mijn muziek af. Maar een DLNA device kan toch alleen van een DLNA server afhalen? Dus als je een DLNA server op je iPad hebt kan je media-player daar vanaf streamen? Of kan DLNA ook net als Airplay fungeren? Dus als het ware content 'pushen' naar een device?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@armageddon : Ja precies, er zijn dlna apps waarmee je content kan pushen vanaf de ipad naar b.v. je receiver / tv. Deze zijn allemaal niet zo geweldig, het zou fijn zijn als apple dat als ingebouwde app had in de ipad / pod / Phone. Maar ja, tis apple dus helaas zitten we aan airplay vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:27
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:13:
[...]

Na 5 jaar weet iedereen hoe Apple te werk gaat, love it or leave it, maar ga niet zeuren over dingen die niet kunnen.

Apple doet vast iets goeds, want de verkoopcijfers rijzen ieder jaar weer de pan uit en hebben lachen om jongetjes als jij die mp3tjes en bijlagen willen verzenden.

+1

Bovendien, een mp3 downloaden en dan mailen? Waarom in de naam van alles wat heilig is stuur je niet gewoon de link? En dan Apple ervan beschuldigen dat ze niet logisch werken? WT bloody F?
Uniciteit schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:26:

The horror! Iemand die op een forum een discussie wilt hebben!
Nee, zinloos zei hij, een zinloze discussie. Deze is volslagen zinloos, je weet nu wat er wel en niet kan, je weet dat je het met een app wel kan, move on. Please.
Met deze instelling zou de iPhone nog steeds geen multitasking hebben, nog steeds geen copy-and-paste, geen achtergrond op het homescreen hebben en zou je nog steeds geen MMS hebben kunnen versturen. Juist door dat 'zeuren' besluit Apple dingen (drastisch) te veranderen.
Er is een verschil tussen een productidee lanceren (door bijvoorbeeld een prima app te maken die het kan en welke functionalitei door Apple kan worden gekocht) en zinloos emmeren en klagen in een forum dat Apple niet leest. Als je het zo belangrijk vind moet je het bij Apple neerleggen. Niet hier.
Oh, nog één opmerking. De mooiste opmerking vond ik toch wel "stop met dat zinloze geargumenteer", om vervolgens allerlei argumenten op te schrijven tegen diezelfde discussie en dat 'geargumenteer' waardoor je juist deze discussie in leven houdt.
en datzelfde dan zelf net zo hard doen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Kassad schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:30:
[...]

+1

Bovendien, een mp3 downloaden en dan mailen? Waarom in de naam van alles wat heilig is stuur je niet gewoon de link? En dan Apple ervan beschuldigen dat ze niet logisch werken? WT bloody F?
Wauw, wauw, wauw. Kassad, serieus, als je je wilt afreageren op een discussie lees 'm dan tenminste door. Het versturen van een .mp3 bestand was slechts een voorbeeld en dit is in meerdere posts vermeld.
[...]

Nee, zinloos zei hij, een zinloze discussie. Deze is volslagen zinloos, je weet nu wat er wel en niet kan, je weet dat je het met een app wel kan, move on. Please.
Écht waar? Een 'zinloze discussie' is zinloos? En een rode tennisbal is rood?! Weer wat geleerd vandaag. Laat me raden? Je vindt deze discussie tussen ons tweeën niet zinloos, aangezien je hier duidelijk over door wilt gaan?
[...]

Er is een verschil tussen een productidee lanceren (door bijvoorbeeld een prima app te maken die het kan en welke functionalitei door Apple kan worden gekocht) en zinloos emmeren en klagen in een forum dat Apple niet leest. Als je het zo belangrijk vind moet je het bij Apple neerleggen. Niet hier.
Inderdaad, laten we niet discussieren in het "[iPad] Ervaringen en discussie - deel xx"-topic. Dat is nutteloos en zinloos. Wie wilt er nou discussieren in een discussie topic?
[...]

en datzelfde dan zelf net zo hard doen.
Ik vind het geen zinloze discussie. Ik zei dat hijzelf een discussie in leven hield, die hij zinloos vond. Waarom zou ik een discussie die ik zelf heb gestart doodzwijgen? Oh, en dat laatste stuk geldt dan net zo goed voor jou. Als het je niet was opgevallen, het ging al een paar posts niet meer over een bepaald aantal tekortkomingen van iOS.

De volgende keer dat je de ander de les wilt lezen, zorg er dan eerst voor dat jezelf de discussie leest en kom niet met argumenten als "en datzelfde dan net zo hard doen." terwijl jij zelf het ook weer net zo hard doet.

Misschien is dit wel een kinderachtige reactie van mij, maar als je ook maar een beetje de discussie had gevolgd/gelezen dan had je ook geweten dat ik serieus in ga op personen die serieus antwoorden. Neem een voorbeeld aan Nitai, loeberce, Hen3s en Roel1966.

Zij gaan tenminste serieus in op mijn reactie, geven aan wat er bijvoorbeeld beter kan aan mijn voorstel of welke problemen mijn voorstel zouden kunnen geven en eventuele andere goede oplossingen.

Ik heb niks aan reacties zoals die van jou "En dan Apple ervan beschuldigen dat ze niet logisch werken?", "en datzelfde dan net zo hard doen," "Deze is volslagen zinloos, je weet nu wat er wel en niet kan, je weet dat je het met een app wel kan, move on. Please," "WT bloody F?"

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu even over de iPad 3 geruchten. Wat verwachten (niet hopen) jullie van de A6 processor?

Anandtech heeft er een interessant stukje aan gewijd bij het recenseren van de iPhone 4S: http://www.anandtech.com/...e-4s-review-att-verizon/7 (met de /7). [Let op: nummers die hier ziet gaan over de processoren in de iPhone, niet iPad!]

Het is te verwachten dat de A6 tenminste op een 28nm/32nm proces zal worden geproduceerd in plaats van 45 nm. Het zal dus hopelijk wat minder energie verbruiken en hitte produceren.

Nu zijn er twee grote vragen: gaan ze weer voor dual-core of gaan ze nu voor quad-core? En voor welke architectuur gaan ze?

Ze zouden bij de Cortex A9 architectuur kunnen blijven om vervolgens voor een quad-core 1 GHz oplossing te gaan óf simpelweg weer dual-core met hogere kloksnelheden. Ze zouden ook voor de Cortex A15 architectuur kunnen gaan: dan zou een dual core 1GHz al een stuk sneller zijn dan een Cortex A9 dual core op 1 GHz. Ze zouden het ook nog groter kunnen aanpakken: Cortex A15 én quad-core.

Het lijkt mij dat het Cortex A9 wordt, aangezien het voor Cortex A15 misschien nog net wat te vroeg was (vergeet niet: de A6 processor is zeer waarschijnlijk eind 2011 al helemaal 'afgemaakt' met proef-productie misschien al in het derde kwartaal van 2011. Ze zijn nu zeer zeker al bezig met de A7 processor.

Daarnaast gan ze al naar een 32nm proces: het is altijd riskant om van proces te veranderen én de architectuur te veranderen. Het is echter niet ongewoon: Apple deed dit ook bij de iPhone 3GS: van ARM11 naar Cortex A8 en van 90 nm naar 65 nm.

In het allerbeste scenario zullen we dus een A6 processor krijgen met 4 cores (quad-core) op basis van de Cortex A15 architectuur.
In het allerslechste geval zullen we een A6 processor krijgen met 2 cores op basis van dezelfde Cortex A9 architectuur die slechts iets hoger is geclockt (of erger: de iPad 3 draait op de A5 processor).

Ik ga op het moment uit van een A6 processor met 4 cores op basis van de Cortex A9 architectuur. Waarom? Er is bewijs gevonden in iOS 5.1 beta's dat Apple ondersteuning biedt voor quad-core apparaten. Cortex A9 simpelweg omdat ik niet denk dat Apple in 2011 nog van de Cortex A15 architectuur voor de A6 processor gebruik heeft kunnen maken.

RAM? Ik ga uit van 1 GB - zeker als het apparaat vier keer zoveel pixels heeft.

Grafische kracht? Onvoorspelbaar. Wellicht houden ze precies dezelfde grafische kracht als in de iPad 2. Het zal niet ongewoon zijn, want de iPhone 4 heeft evenveel grafische kracht als de 3GS. Misschien gaan ze voor een dubbel aantal cores van hun bestaande PowerVR oplossing (SGX554 in plaats van de SGX543).

Onwaarschijnlijker, maar niet onmogelijk, is dat ze gebruik maken PowerVR 6-series die deze maand is aangekondigd. Ik had ergens gelezen dat de belangrijkste partners al toegang tot de PowerVR 6-series kregen in juni/juli 2011. Apple is een groot aandeelhouder van het bedrijf, en het lijkt me dan ook niet onmogelijk dat ze er al lang mee experimenteren. Het gerucht gaat dat de productie van de A6 processor deze maand start, of in december 2011 echt is begonnen. Je zou dan zeggen dat ze dan niet van de PowerVR 6-series gebruik hebben kunnen maken (want de aankondiging was pas deze maand), maar aangezien Apple een groot aandeelhouder is misschien toch wel. Daarnaast komt het wel vaker voor dat Apple van chips en technologie gebruikmaakt die nog niet officieel beschikbaar zijn gesteld aan computer/telefoon/tablet-fabrikanten. Neem bijvoorbeeld de Intel processors in de Mac: het is al een aantal keer voorgekomen dat Apple als eerste van die chips gebruik kon maken, vóór een officiele aankondiging. Hetzelfde geldt voor een radio chip in één van de iPhone modellen en bluetooth/wifi (ik weet niet meer welke) in één van de iPhone modellen.

Grafisch gezien weten we dus nog helemaal niks... en als we kijken naar de processor architectuur, aantal cores en kloksnelheden eigenlijk ook nog niks... - het enige concrete bewijs dat er is, is een aantal geruchten en gegevens uit de iOS 5.1 beta dat de volgende processor van Apple voor haar iApparaten een quad-core processor zal zijn.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
Yep - ik zet het ook op de A6 - Quad Core.
Minimaal 1gb intern
De 16gb versie komt te vervallen => kijk naar hoe groot de apps zijn geworden - dan is een 16gb gewoon niet meer logisch. Momenteel blijf ik bezig met het deleten van apps (nu ben ik ook een GROOT gebruiker) => grootste 3 apps zijn tezamen 2,5GB!

Verder denk ik dat de nieuwe de camera's zijn krijgen van de iPhone 4s.
EN daarbij dan ook Siri!
In Nederland hebben we er nog niet veel aan.....; maar ik denk dat dit 'parade paardje' van Apple, voor hun zelf, een must is...!

Maar klopt - qua techniek zal er geen revolutie meer zijn; alleen evolutie!

Wel denk ik, dat dit gaat betekenen dat we nu duidelijk Apps gaan krijgen die niet meer op een iPad 1 gaan draaien (misschien zelfs niet op een iPad 2).

Een nieuwe iOS verwacht ik er nog niet bij; zal me niets verbazen als straks de iPhone 5 wordt overgeslagen en dat ze tegelijkertijd de iPhone 6 met iOS6 gaan uitbrengen => die dan duidelijk anders gaat worden, maar ja - dat is herfst 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

So hey, een heel verhaal over cores, processors en ram geheugen, je zou bijna denken dat je in een Android topic terecht bent gekomen.

Wat ik weet over de iPad 3: Sneller, dunner, beter scherm een iets betere camera

Buiten dan zal het me echt geen ene aars boeien of het leverancier a of b ip voor onderdeel x is. Ik wil dat het lekker draait en de apps nog meer kunnen.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
Collaborator schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:37:
So hey, een heel verhaal over cores, processors en ram geheugen, je zou bijna denken dat je in een Android topic terecht bent gekomen.
Ik kan me voorstellen dat je dit niet echt interessant vindt......; MAAR - juist het goed overwegen 'van welke processor' met 'welk ram geheugen' in combinatie met 'welke videokaart' => zorgt ervoor dat de Apple producten zo goed werken.
Dat is een onderdeel die veel fabrikanten onderschatten; waaronder de Android fabrikanten.
Daardoor kan het gewoon gebeuren dat een 'langzamere processor' van Apple het toch, in speedtests, beter gaat doen.

Maar.....ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hen3s schreef op zondag 15 januari 2012 @ 00:52:
[...]

Ik kan me voorstellen dat je dit niet echt interessant vindt......; MAAR - juist het goed overwegen 'van welke processor' met 'welk ram geheugen' in combinatie met 'welke videokaart' => zorgt ervoor dat de Apple producten zo goed werken.
Dat is een onderdeel die veel fabrikanten onderschatten; waaronder de Android fabrikanten.
Daardoor kan het gewoon gebeuren dat een 'langzamere processor' van Apple het toch, in speedtests, beter gaat doen.

Maar.....ik ben benieuwd!
Inderdaad, en daarnaast... dit is Tweakers.net. Dan mag je toch best wel praten over wat je van de A6 processor kan verwachten?

Apple doet inderdaad heel veel aan software-optimalisatie's en kiest daarbij de zo goedkoop mogelijke hardware die in verhouding de beste performance levert. Dat is met Android simpelweg onmogelijk: elk Android-apparaat gebruikt andere hardware en Google kan onmogelijk voor álle configuraties allerlei software-optimalisatie's doorvoeren.

Dit betekent trouwens niet dat Apple altijd de goede keuze's maakt. Als je even kijkt naar de iPhone, dan zie je dat de eerste iPhone en de iPhone 3G 128 MB RAM had, maar dat ze bij de 3GS al doorhadden dat dit te weinig was en dat ze naar 256 MB moesten terwijl het jaar erop, met de iPhone 4, al naar 512 MB en nu is het weer even stabiel.

Ik heb een eerste generatie iPad en een iPhone 4 en qua performance merk ik gewoon een groot verschil in voordeel van de iPhone. De iPhone 4 is geclockt op 800 MHz en heeft 512 MB RAM. De iPad is geclockt op 1 GHz en heeft 256 MB RAM. Je merkt dat de iPad allemaal net wat minder soepel draait, amper kan multitasken en bijvoorbeeld pagina's in Safari vaak moet refreshen: dit kom ik op de iPhone 4 niet tegen. Het helpt natuurlijk ook niet dat de iPad meer pixels heeft dan de iPhone 4, terwijl ze dezelfde GPU hebben. :)

Ik hoop dus heel erg dat Apple besluit 1 GB RAM in de iPad 3 te stoppen. Niet vanwege "1 GB is hoger en dus beter"-mentaliteit, maar simpelweg omdat ervaring met Apple producten uitwijst dat producten met meer RAM beter functioneren op de lange termijn (dus na software updates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
De vraag bij de ipad3 is wat de technische verbeteringen werkelijk brengen, natuurlijk is dat bij het scherm en de zeer waarschijnlijke updates van de camera's wel duidelijk. Maar of de performance stap zo groot zou zijn als van de ipad 1 naar de 2, durf ik te betwijfelen. Van 2, naar 4 cores brengt heel wat minder dan van 1 naar 2. Vooral omdat de ipad niet werkelijk een multitasking device is.

Zolang ios5 niet meer dan een berg icoontjes is die je 1 voor 1 kan uitvoeren, zijn hardware verbeteringen (behalve dus het scherm) niet zo belangrijk.

Jammer dat apple zijn ios5 zo in het verleden laat steken, en dat android een rommelige linux bende is. De hoop is op W8 voor tablet, zolang moeten we het doen met de beperkingen van IOS.

Begrijp me niet verkeerd, ben tevreden met mijn ipad2, loop echter vaak tegen de "we hebben geen filesysteem, hoor, echt niet, nee zit er niet in" beperking van ios5. En natuurlijk komt er een ipad3, want dankzij de grote schare fans, verlies je bij verkoop bijzonder weinig op je ipad2. Echter de nieuwigheid is er wel af, het wordt tijd dat apple ios5 wat meer vrijheid geeft.

[ Voor 4% gewijzigd door HaseMike op 15-01-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Anakha schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:58:
[...]

Dit kan trouwens ook kwam ik laatst achter. Als je een mailtje aan het tikken bent en je gaat tijdens het typen naar de foto app. Je houdt je vinger gedrukt op de foto die je wilt toevoegen en klikt op 'kopieren' en gaat terug in je mail en klikt op 'plakken'. Voila!

<oeps, was al gezegd>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

vanardenne schreef op zondag 15 januari 2012 @ 09:55:
[...]

Dit kan trouwens ook kwam ik laatst achter. Als je een mailtje aan het tikken bent en je gaat tijdens het typen naar de foto app. Je houdt je vinger gedrukt op de foto die je wilt toevoegen en klikt op 'kopieren' en gaat terug in je mail en klikt op 'plakken'. Voila!

<oeps, was al gezegd>
Maar dat is niet een directe oplossing. Dan moet je eerst de mail app sluiten. Dan eventueel in één van je homescreens de foto-app zoeken. Foto app openen. Foto kopieren. Foto app sluiten. Mail app openen. Plakken.

Het zou toch veel handiger zijn als er bijvoorbeeld in de mail app rechtsbovenin stond "Voeg bijlage toe" > "Foto's" > "Tik foto aan". Klaar?
HaseMike schreef op zondag 15 januari 2012 @ 09:14:
De vraag bij de ipad3 is wat de technische verbeteringen werkelijk brengen, natuurlijk is dat bij het scherm en de zeer waarschijnlijke updates van de camera's wel duidelijk. Maar of de performance stap zo groot zou zijn als van de ipad 1 naar de 2, durf ik te betwijfelen. Van 2, naar 4 cores brengt heel wat minder dan van 1 naar 2. Vooral omdat de ipad niet werkelijk een multitasking device is.

Zolang ios5 niet meer dan een berg icoontjes is die je 1 voor 1 kan uitvoeren, zijn hardware verbeteringen (behalve dus het scherm) niet zo belangrijk.

Jammer dat apple zijn ios5 zo in het verleden laat steken, en dat android een rommelige linux bende is. De hoop is op W8 voor tablet, zolang moeten we het doen met de beperkingen van IOS.

Begrijp me niet verkeerd, ben tevreden met mijn ipad2, loop echter vaak tegen de "we hebben geen filesysteem, hoor, echt niet, nee zit er niet in" beperking van ios5. En natuurlijk komt er een ipad3, want dankzij de grote schare fans, verlies je bij verkoop bijzonder weinig op je ipad2. Echter de nieuwigheid is er wel af, het wordt tijd dat apple ios5 wat meer vrijheid geeft.
Het ligt er een beetje aan. Er zijn genoeg apps die wel daadwerkelijk in de achtergrond blijven draaien: de ontwikkelaar besluit hoe het gedaan wordt. Een radio app blijft bijvoorbeeld gewoon in de achtergrond doorgaan als je de radio aan hebt staan.

"Van 2 naar 4 cores brengt heel wat minder dan van 1 naar 2"
Dat is nog afwachten. Alle apps die door Apple zijn geschreven (Safari, Mail, iOS zelf) zullen weldegelijk een veel betere performance hebben want Apple zorgt ervoor dat zo'n app dan van álle vier de cores gebruik gaat maken. Voor een onafhankelijke ontwikkelaar is het wat moeilijker om een app 100% optimaal te laten werken op 4 cores, dan op 2 cores maar het is zeker wel mogelijk.

Het is ook de vraag welke architectuur Apple gaat gebruiken. Ik gok op Cortex A9, net zoals bij de A5 chip, maar met een beetje geluk wellicht Cortex A15. De Cortex A15 architectuur is véél sneller op dezelfde kloksnelheden.

"natuurlijk is dat bij het scherm en de zeer waarschijnlijke updates van de camera's wel duidelijk."
Het is ook nog afwachten of er wel daadwerkelijk een retina display komt. Men ging er bij de iPad 2 ook vanuit dat er een retina display in zou worden gezet, en pas een aantal weken vóór de keynote kwamen de geruchten dat de iPad 2 dezelfde resolutie als de eerste generatie iPad zou behouden. Wat dat betreft is alles nog mogelijk, maar eerlijk is eerlijk: alles wijst er nu op dat de iPad 3 een retina display krijgt.

"Begrijp me niet verkeerd, ben tevreden met mijn ipad2, loop echter vaak tegen de "we hebben geen filesysteem, hoor, echt niet, nee zit er niet in" beperking van ios5. En natuurlijk komt er een ipad3, want dankzij de grote schare fans, verlies je bij verkoop bijzonder weinig op je ipad2. Echter de nieuwigheid is er wel af, het wordt tijd dat apple ios5 wat meer vrijheid geeft."
Ik heb de afgelopen pagina's ook al aangegeven dat ik hoop dat Apple iets meer vrijheden geeft óf meer standaard functionaliteit inbouwt, maar dat werd niet ontzettend goed ontvangen want dat is volgens sommigen hier niet echt de Apple-filosofie. Diezelfde Apple-filosofie die ons vertelde dat Apple nooit copy-and-paste zou toevoegen, geen MSM ondersteuning, geen achtergronden, geen multitasking, geen notificatiecentrum dat lijkt op Android's notificatie centrum, etc. Ik geloof wel dat Apple meer van zulke functionaliteit zal toevoegen aan iOS.

Ik ben dan ook ontzettend benieuwd wat Apple met iOS 6 zal doen. De meeste functionaliteiten van een smartphone zitten nu wel in iOS 5: er zijn niet meer echt features die we echt nodig hebben zoals copy-and-paste en (semi-)multitasking.

Ik gok dat Apple bij iOS 6 wederom meer in gaat zetten op social media (zoals we nu Twitter-integratie hebben in iOS) en ik hoop dat Apple besluit om iOS 6 een nieuw jasje te geven.*

"een nieuw jasje geven" betekent niet per se direct een hele nieuwe UI, maar gewoon een aantal UI interface veranderingen. Als ze bijvoorbeeld het homescreen een beetje veranderen, dan krijgt het al een nieuwe, verse look. Als ze landscape ondersteuning gaan bieden op het homescreen, dan geeft dat ook al weer een totaal nieuwe look. Als ze bijvoorbeeld de multitasking bar een beetje veranderen (zeker op de iPad, want daar is 90% van het scherm niet in gebruik als je de multitasking bar omhoog hebt), dan krijg je ook al een hele nieuwe, verse look.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@Uniciteit : Wij zijn het iig eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Uniciteit schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:36:
[...]

Maar dat is niet een directe oplossing. Dan moet je eerst de mail app sluiten. Dan eventueel in één van je homescreens de foto-app zoeken. Foto app openen. Foto kopieren. Foto app sluiten. Mail app openen. Plakken.

Het zou toch veel handiger zijn als er bijvoorbeeld in de mail app rechtsbovenin stond "Voeg bijlage toe" > "Foto's" > "Tik foto aan". Klaar?

[...]
Allereerst, eens. Dat zou makkelijker zijn.

Ik doen het dan zelf iets sneller door de homeknop twee keer in te drukken, foto app openen, kopieren, dubbelklik terug naar mail en plakken. UIteindelijk is dat niet veel meer handelingen, maar je wilt dat het met documenten net zo makkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

vanardenne schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:14:
[...]

Allereerst, eens. Dat zou makkelijker zijn.

Ik doen het dan zelf iets sneller door de homeknop twee keer in te drukken, foto app openen, kopieren, dubbelklik terug naar mail en plakken. UIteindelijk is dat niet veel meer handelingen, maar je wilt dat het met documenten net zo makkelijk is.
Je kunt in iOS 5 ook gewoon met 3 fingers naar je Photo app sliden (moet je het wel open hebben staan). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
Nitai schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:11:
[...]

Je kunt in iOS 5 ook gewoon met 3 fingers naar je Photo app sliden (moet je het wel open hebben staan). 8)
Ik zou dit dan zelf even met 4 vingers doen... ;)

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost issue met maps app

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Hen3s schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:43:
[...]

Ik zou dit dan zelf even met 4 vingers doen... ;)

>:)
Idd, 4 of 5 vingers :>

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.