[iPad] Ervaringen en discussie - deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 126.341 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:38

MrDry

Desperados!

Ik heb alleen geen Synology. Gewoon een ubuntu servertje op zolder.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
MrDry schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:04:
Ik heb alleen geen Synology. Gewoon een ubuntu servertje op zolder.
Dan is het helemaal mooi. Want dan kan je ook airvideo server op je server installeren, waarmee je dus alle bestanden on-the-fly kan converteren en streamen naar de iPad.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:52
Ik merk ineens dat ik bij het laden en spelen van spelletjes en muziekapps geen geluid meer heb op mijn iPad 1. Bij youtube en gewoon muziek en films afspelen werkt het geluid wel gewoon.

Heeft iemand dit ook gehad, en wat is een goede oplossing? Resetten vind ik ook gelijk zo drastisch...

[ Voor 4% gewijzigd door Richub op 23-11-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Richub schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:07:
Ik merk ineens dat ik bij het laden en spelen van spelletjes en muziekapps geen geluid meer heb op mijn iPad 1. Bij youtube en gewoon muziek en films afspelen werkt het geluid wel gewoon.

Heeft iemand dit ook gehad, en wat is een goede oplossing? Resetten vind ik ook gelijk zo drastisch...
Een reset heb je binnen 30 seconden gedaan en je verliest daarbij geen gegevens... O-)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Call me stupid... :$

Ik kom er net achter dat de knop op de zijkant niet meer op block rotation staat, maar op mute... :$

Dikke kans dat een collega van me dit geflikt heeft. :(

Toch maar eens een wachtwoord op mijn iPad zetten.

Sorry....

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 20:43
Wat voor app kunnen jullie aan raden om word en excel bestanden in bij te houden. Het liefst ook één die samenwerkt met dropbox? Ik lees Documents to Go en Quickoffice, of Pages/Numbers. Welke hiervan voldoet jullie het best? Of is er nog een alternatief?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 15:48
Hey jongens ik heb een vraag , ik heb het programma Stream to me aangeschaft en het werkt echt perfect.

Alleen heb ik nu als 720p mkv bestanden kijk dat ik 2 grote zwarte balken heb , ik kan hem wel vergroten maar dan vergroot het hele beeld , dus mis ik een heel deel.

Is er ook een programma die wel goed scaled voor compleet en goed beeld op de ipad2 ?

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ProCeela schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:58:
Hey jongens ik heb een vraag , ik heb het programma Stream to me aangeschaft en het werkt echt perfect.

Alleen heb ik nu als 720p mkv bestanden kijk dat ik 2 grote zwarte balken heb , ik kan hem wel vergroten maar dan vergroot het hele beeld , dus mis ik een heel deel.

Is er ook een programma die wel goed scaled voor compleet en goed beeld op de ipad2 ?
De iPad heeft een 4:3 beeldverhouding (niet breedbeeld), 720p content is 16:9 (breedbeeld). Dus het is logisch dat je of zwarte balken hebt, of alleen het middelste stuk van het beeld ziet. Hier is geen oplossing voor.

Eventueel zou je het beeld wel horizontaal kunnen rescalen maar dan ziet het er niet uit omdat de beeldverhouding niet klopt (mensen lijken dan veel dunner en langer) Vandaar dat er weinig apps zijn die dit doen.

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 15:48
Ja oke daar was ik al bang voor , maar zoals VLC die heeft ook een optie om het intern te scalen , dus ik was eigenlijk meer opzoek naar zo'n oplossing.

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:35
Wat bedoel je met intern scalen? Er zijn maar drie opties om het passend te krijgen: croppen (minder beeld aan de zijkant), scalen (uitgerekte verticale verhoudingen) en zwarte balken. Scalen ziet er niet uit, dus dat zou ik niet overwegen. Zwarte balken moet je van houden, zeker bij 21:9. En anders croppen naar 4:3

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Richub schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:19:
Call me stupid... :$

Ik kom er net achter dat de knop op de zijkant niet meer op block rotation staat, maar op mute... :$

Dikke kans dat een collega van me dit geflikt heeft. :(

Toch maar eens een wachtwoord op mijn iPad zetten.

Sorry....
Lol, dat had ik dus ook :)

Wat is trouwens de logica van een muteknop die alleen spelletjes mute ?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheCrius schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:48:
Wat voor app kunnen jullie aan raden om word en excel bestanden in bij te houden. Het liefst ook één die samenwerkt met dropbox? Ik lees Documents to Go en Quickoffice, of Pages/Numbers. Welke hiervan voldoet jullie het best? Of is er nog een alternatief?
Ik gebruik sinds kort pages en numbers en dat werkt prima. Documents to Go en Quickoffice (Pro) heb ik geen ervaring mee. Veel collega's zijn te spreken over Documents to Go.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tomba schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:15:
[...]
omdat wat je zegt niet waar is.
De muteknop zet bij mij ook meldingsgeluiden van binnenkomende mail uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Tomba schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:15:
[...]

Lol, dat had ik dus ook :)

het blokkeert systeemgeluiden. Geen "ping"'s van inkomend mail meer als je een video aan het afspelen bent. of aan het slapen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:46
Vandaag Black Friday bij Apple. Mooie kortingen op Apple apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

M a r c o schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 08:48:
[...]

omdat wat je zegt niet waar is.
De muteknop zet bij mij ook meldingsgeluiden van binnenkomende mail uit.
Het is een muteknop maar hij mute niet alles (dat zeg je nu zelf)
mute (myt)
adj. mut·er, mut·est
1. Refraining from producing speech or vocal sound.
2.
a. Often Offensive Unable to speak.
b. Unable to vocalize, as certain animals.
3. Expressed without speech; unspoken: a mute appeal.
4. Law Refusing to plead when under arraignment.
5. Linguistics
a. Not pronounced; silent, as the e in the word house.
b. Pronounced with a temporary stoppage of breath, as the sounds (p) and (b); plosive; stopped
Logica dicteert dat een muteknop geluiden mute, ik krijg zelfs een plaatje in beeld van een speaker met een streep erdoor !
iPad Mute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Even een kleine opmerking die ik niet na kon laten namelijk het valt mij op dat het hier vrij stil is qua posts, dit in tegenstelling tot het Asus EEE transformer topic. Het een na het ander probleempje lees ik daar en dat in tegenstelling tot de Ipad gebruikers, waar uiteraard ook wel eens wat mis mee kan gaan.

Enfin mijn ervaring blijft tot nu toe heel positief wat betreft mijn Ipad 2 en dit in tegenstelling tot de rare mankementjes die ik aan de Asus transformer had waarbij ik evenzogoed het een van de betere tablets vond. Maar ja de apps werkten niet altijd mee en veel te veel toestanden waar je niks aan hebt terwijl de Ipad 2 gewoon doet wat ie moet doen en daarvoor wilde ik een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ga aanstaande maandag een Ipad 2 kopen en ik wilde weten hoe ik het beste dvd's op een Ipad kan zetten. Ik lees namelijk ontzettend veel verschillende verhalen op internet en er is niet echt 1 duidelijk antwoord.

Graag zou ik 4-5 films meenemen op de Ipad als we op vakantie gaan. Deze films heb ik reeds in mijn bezit en staan op de pc in audio en video_ts mappen.

Hoe krijg ik deze het beste op mijn Ipad? En is het raadzaam een ander soort videobestand te downloaden zodat ze niet omgezet hoeven te worden? Zoja welke raden jullie aan?

Als laatste wilde ik nog even weten of er oordopjes bij de Ipad geleverd worden, dat kon ik namelijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 02:24:
Hallo,

Ik ga aanstaande maandag een Ipad 2 kopen en ik wilde weten hoe ik het beste dvd's op een Ipad kan zetten. Ik lees namelijk ontzettend veel verschillende verhalen op internet en er is niet echt 1 duidelijk antwoord.

Graag zou ik 4-5 films meenemen op de Ipad als we op vakantie gaan. Deze films heb ik reeds in mijn bezit en staan op de pc in audio en video_ts mappen.

Hoe krijg ik deze het beste op mijn Ipad? En is het raadzaam een ander soort videobestand te downloaden zodat ze niet omgezet hoeven te worden? Zoja welke raden jullie aan?

Als laatste wilde ik nog even weten of er oordopjes bij de Ipad geleverd worden, dat kon ik namelijk niet vinden.
Ik ben zelf wel fan van Handbrake
Heeft een aparte Apple preset:
Afbeeldingslocatie: http://handbrake.fr/images/screenshots/win1.png
Oordopjes worden niet bij de iPad geleverd maar goed, Apple oordopjes zijn ook ruk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 26-11-2011 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handbrake en MacTheRipper gebruiken. Daarna naar iTunes slepen en klaar.
De witte Apple dopjes vind ik niet echt ruk, voor de meeste mensen meer dan voldoende.
Die moet je bij een iPad 2 apart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 19:35
Je kan ook eens kijken naar:
http://www.freemake.com/free_video_converter/

Freemake Video Converter. Ik vind 't echt een supertool. Hij maakt bovendien gebruik van de GPU versnelling (CUDA) als dat ondersteund wordt door de videokaart. Daarnaast een zeer veelzijdige tool (youtube downloaden, video's knippen, aan elkaar plakken, etc).

Ook deze tool heeft diverse presets waaronder Apple (iPad/iPhone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Werkt dat ook voor foto's? Ik heb duizenden foto's in 15MP formaat, en wil eigenlijk alle foro's in 1 keer overzetten op de Ipad van mijn vrouw, maar dan vanzelfsprekend in lage resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik gebruik zelf ook Handbrake. Je kunt zelfs aangeven voor welk Apple apparaat je wilt encoderen. Kwaliteit is erg goed, zeker als de bron ook goed is.

Ik was laatst voor de zoon van een kennis op zoek waar je de gewone Apple oordopjes kunt kopen, dus niet die met microfoon en volumeregeling. Heb ze zo gauw niet kunnen vinden.

Waar halen jullie die? Het liefst een gewone winkel.
Ghost81 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 09:46:

Freemake Video Converter. Ik vind 't echt een supertool. Hij maakt bovendien gebruik van de GPU versnelling (CUDA) als dat ondersteund wordt door de videokaart. Daarnaast een zeer veelzijdige tool (youtube downloaden, video's knippen, aan elkaar plakken, etc).

Bedankt voor de tip, dat scheelt aardig wat tijd met mijn GTS450 als ik een dvd omzet. :)

Ben nu een film van ruim 2 uur aan het omzetten, dat gaat zo'n 20 minuten duren. :D

Edit: Klaar in iets meer dan 23 minuten. >:)

[ Voor 50% gewijzigd door Richub op 26-11-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 09:48:
Werkt dat ook voor foto's? Ik heb duizenden foto's in 15MP formaat, en wil eigenlijk alle foro's in 1 keer overzetten op de Ipad van mijn vrouw, maar dan vanzelfsprekend in lage resolutie.
Foto's worden sowieso "geoptimaliseerd" door iTunes voordat ze overgepompt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Kan iemand me zeggen hoe ik gedownloade apps over kan zetten naar mijn iPad? Voorheen lukte dat prima, maar ik krijg het niet meer voor elkaar. Ik kan wel álles synchroniseren waarmee de nieuwe apps ook overgezet worden, alleen dan wordt mijn hele mappenstructuur op de iPad ook overschreven... Voorheen kon ik nieuwe apps gewoon in de iTunes map zetten waarna ze werden geïmporteerd in iTunes en gesynchroniseerd met de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben het over converteer programma's maar zoals ik zei wil ik graag weten in welk formaat je films moet hebben wil je ze ZONDER programma op itunes zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:44:
Jullie hebben het over converteer programma's maar zoals ik zei wil ik graag weten in welk formaat je films moet hebben wil je ze ZONDER programma op itunes zetten.
Je zal altijd een converteerprogramma nodig hebben wil je een dvd op je Ipad 2 kunnen zetten, en het voordeel van die converteerprogramma's is dat je niet allerlei toestanden moet uithalen. Ik dacht dat de Ipad2 ook mkv bestanden kan afspelen maar dan ook alleen in een bepaald formaat en dat is een gepuzzel. Sowieso speelt de Ipad 2 alleen tot 720p af en geen 1080p op de pad zelf maar wel via een hdmi aansluiting op een tv bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:44:
http://www.apple.com/nl/ipad/specs/

Ondersteunde videostructuren: H.264-video tot 1080p, 30 beelden per seconde, High Profile level 4.1 met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestandsstructuren; MPEG-4-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per seconde, Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps per kanaal, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestandsstructuren; Motion JPEG (M-JPEG) tot 35 Mbps, 1280 x 720 pixels, 30 beelden per seconde, audio in ulaw, PCM-stereogeluid in .avi-bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag weten of er alternatieven zijn voor het virtuele toetsenbord van de ipad2. Ik ben in het bezit van een HTC Desire ik vind het erg handig dat er onder toets een tweede teken zit. Nu moet je altijd naar het tweede toetsenbord (en weer terug) voor die tekens terwijl het, in mijn inziens, mogelijk moet zijn dat met lang indrukken je de tweede teken zou moeten kunnen krijgen. Vglbaar met toetsenborden van Android-systemen.

daarnaast mis ik de pijltjestoets op het toetsenbord. soms word de cursor precies naast het teken geplaatst en is het soms wat lastiger om de cursor teverplaatsen of als er twee woorden aan elkaar getypt zijn die te scheiden.

Wie kan mij hier antwoord op geven. Met behulp van Google vind ik alleen de Bluetooth wireless toetsenborden maar dat is niet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 03:57:
Ik wil graag weten of er alternatieven zijn voor het virtuele toetsenbord van de ipad2. Ik ben in het bezit van een HTC Desire ik vind het erg handig dat er onder toets een tweede teken zit. Nu moet je altijd naar het tweede toetsenbord (en weer terug) voor die tekens terwijl het, in mijn inziens, mogelijk moet zijn dat met lang indrukken je de tweede teken zou moeten kunnen krijgen. Vglbaar met toetsenborden van Android-systemen.
Je kunt al wat langer drukken op de toetsen, maar dan krijg je de speciale tekens te zien die bij die knop horen. Een andere optie is om op [123] te tikken, je vinger op het scherm te houden en naar de toets te slepen die je wil hebben. Laat vervolgens los en je hebt het bijzondere teken getypt terwijl je direct door kan gaan met letters.
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 03:57:
daarnaast mis ik de pijltjestoets op het toetsenbord. soms word de cursor precies naast het teken geplaatst en is het soms wat lastiger om de cursor teverplaatsen of als er twee woorden aan elkaar getypt zijn die te scheiden.
Houd je vinger eens ietsje langer op het scherm gedrukt in tekst. Je krijgt dan een vergrootglas met cursor te zien, waarmee je uitstekend de cursor – die dan ook zichtbaar is – kunt verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, maar geen alternatief toetsenbord wat je zou kunnen installeren begrijp ik, althans nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:32
Zal er ook niet komen.wellicht alleen met jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik legde vanochtend even de Ipad 2 van mijn vriendin naast mijne. Dat was schrikken. Er zit een hele gele waas over haar scherm heen. Bij mij is wit echt wit, bij haar is het geelwit. Echt heel lelijk.

Het ligt niet aan de helderheid, die staan nu op beide op max. Het ziet er echt niet uit. Ik zie op internet veel meer mensen met het probleem, maar niemand met een oplossing. Kan ik dit gewoon omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
PWM schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:16:
Ik legde vanochtend even de Ipad 2 van mijn vriendin naast mijne. Dat was schrikken. Er zit een hele gele waas over haar scherm heen. Bij mij is wit echt wit, bij haar is het geelwit. Echt heel lelijk.

Het ligt niet aan de helderheid, die staan nu op beide op max. Het ziet er echt niet uit. Ik zie op internet veel meer mensen met het probleem, maar niemand met een oplossing. Kan ik dit gewoon omruilen?
Hoe oud is ie? De berichten op inet over de gele waas gaat over de oplosmiddelen van het scherm die nog niet vervolgen zijn. Als die ipad al 2 weken oud is, zal het al voorbij moeten zijn.

Zo niet, dan kan je het idd gewoon omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

kmf schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:26:
[...]

Hoe oud is ie? De berichten op inet over de gele waas gaat over de oplosmiddelen van het scherm die nog niet vervolgen zijn. Als die ipad al 2 weken oud is, zal het al voorbij moeten zijn.

Zo niet, dan kan je het idd gewoon omruilen.
Hij is 2 weken oud. Maar er zijn 2 types geel. Een is gele plekken op het scherm, die moeten inderdaad weg gaan.

Dit is gewoon een hele gele waas over het hele scherm.Een beetje dit idee:

Afbeeldingslocatie: http://modmyi.com/images/yellow.jpg

Maar dan 3x erger. Lastig op de foto te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe installeer ik dat Handbrake op mijn Ipad want ik kan heel die app niet vinden in de app store. Wel heb ik een .dmg bestand maar waarmee open ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:19
Heb me het schompes gezocht, waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde trefwoorden:

Collega heeft ergens ingesteld dat grote emails niet in z'n geheel mogen worden geladen, maar slechts een beperkt deel. Pas als je expliciet op 'rest van het bericht laden' clickt, wordt ook de rest van het bericht geladen. Hij kon/kan zich alleen niet meer herinneren waar ie dat heeft ingesteld.

Ik bedoel hier dus niet de optie om de eerste regels van een bericht te tonen.

De vraag is dan ook: wie weet waar ik dat kan instellen of waar ik dat zou kunnen vinden?

Bij voorbaat dank!

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:29:
Hoe installeer ik dat Handbrake op mijn Ipad want ik kan heel die app niet vinden in de app store. Wel heb ik een .dmg bestand maar waarmee open ik dat?
Handbrake is een windows programma en installeer je dus op je pc om video's te converteren naar een voor de Ipad geschikt formaat. http://handbrake.fr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:38
Handbrake is ook een Mac applicatie. Vandaar dat hij een DMG heeft.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:51
Rivanov schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:58:
Handbrake is ook een Mac applicatie. Vandaar dat hij een DMG heeft.
Ah, ok. Maar het is geen app voor op de Ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist GoodPlayer aangeschaft alleen hoe zorg ik ervoor dat de reeds geplaatste videos op de ipad in GoodPlayer komen? Hij zegt dat Itunes bestandsdeling moet aanstaan ofzo maar waar vind ik dit?

Het is dus de bedoeling dat de films die al op de Ipad staan naar GoodPlayer gaan en niet gekopieerd worden maar verplaatst worden. Itunes Sync staat bij options in GoodPlayer al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomgun
  • Registratie: Januari 2010
Op school zít ik met het probleem dat op het netwerk sonicwall is geplaatst. Hierdoor is het niet eens mogelijk in om naar marktplaats/YouTube /Facebook te gaan. Is het mogelijk om via het schoolnetwerk standaard over een proxy te surfen dus ook voor apps? Ik zie bij netwerk instellingen namelijk een proxy gedeelte staan.

Dus: is het mogelijk om over een bepaald netwerk standaard over een proxy te surfen (zonder er zelf iets aan te doen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Wel ja: vannacht heeft google zitten te prutsen aan igoogle, waardoor alleen de mobiele versie kan worden vertoond op mijn ipad. Ik gebruik safari, goolgle.nl/ig wordt nu directed naar google.nl/hpweb . Mag dat zomaar??? Op mijn macbookpro en pc geen problemen met igoogle... En geen mogelijkheid om dit bij instellingen te veranderen, ik ben pissed. :(

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
PWM schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:16:

was je tevreden voordat je naast elkaar legde ?
de kleurtint valt pas op als je vergelijkt met anderen, en is toch wel een beetje subjectief.

Ik hoor vaker dat men pas begint te "klagen" als ze er een naast de ander leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost81 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 09:46:

Bedankt! Gaat echt een stuk sneller dan Handbrake, en is ook een stuk makkelijker te gebruiken. Maar weet iemand ook of je het formaat per film kan aanpassen, als ik nu een paar films converteer kan ik alleen kiezen hoe groot deze allemaal bij elkaar worden en dus niet per film

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb net een dvd gecodeerd met Freemake. Ik krijg wel geluid maar verders alleen groen beeld. Ik heb Windows 7 op de PC staan, coderen liep als een trein. Geen foutmeldingen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 20:48
Iemand bekend met dit probleem? Ik heb er zelf ook last van; vrij irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Waarom converteren? Er zijn talloze apps die alle bestandsformaten aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gediminas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 21:36

Gediminas

recovering stagiair marketing
Ik heb een vraagje:

Ik heb een splinternieuwe iPad 2 besteld, het is een Kerst cadeau. Is het mogelijk om erachter te komen op welke iOS versie deze ipad draait, zonder de verpakking open te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Als er een icloudstickertje op de doos zit, dan is het ios5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Merlijn_merlin schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:53:
Wel ja: vannacht heeft google zitten te prutsen aan igoogle, waardoor alleen de mobiele versie kan worden vertoond op mijn ipad. Ik gebruik safari, goolgle.nl/ig wordt nu directed naar google.nl/hpweb . Mag dat zomaar??? Op mijn macbookpro en pc geen problemen met igoogle... En geen mogelijkheid om dit bij instellingen te veranderen, ik ben pissed. :(
Google heeft geluisterd naar de klachten van tablet bezitters die igoogle willen gebruiken op hun iPad. Igoogle is weer te benaderen en waardoor ik al widgets en bookmarks weer kan gebruiken! Webdesigners die denken dat een tablet een telefoontje is moeten meteen worden ontslagen! :+

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

absrnd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:45:
[...]

was je tevreden voordat je naast elkaar legde ?
de kleurtint valt pas op als je vergelijkt met anderen, en is toch wel een beetje subjectief.

Ik hoor vaker dat men pas begint te "klagen" als ze er een naast de ander leggen.
Ik heb hem daarvoor nooit gebruikt ;) Alleen een keer ingesteld.

Het scherm is echt een wereld van verschil, onvergelijkbaar met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gediminas

Gediminas

kmf schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:55:
Als er een icloudstickertje op de doos zit, dan is het ios5
Is er verder dan echt niets? Is het ook niet mogelijk om de product code op internet te controleren of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb op me ipad 1 opeen een brede grijze balk over me scherm lopen. Touchscreen werkt nog wel en geen beschadiging dus lijkt me iets van de aansturing. Is dit een bekend probleem?

Heb me ipad nu 14 maanden dus zal wel weer gezeik over garantie worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Gediminas schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:19:
[...]

Is er verder dan echt niets? Is het ook niet mogelijk om de product code op internet te controleren of iets dergelijks?
Waarom wil je het zo graag weten?

Als de seriecode van de iPad op de doos staat zou je het daaruit kunnen leiden. Dan kun je zien in welke week het is geproduceerd. Is het na de launch van iOS 5 geproduceerd? iOS 5. Is het na de launch van iOS 5.0.1 geproduceerd? iOS 5.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gediminas

Gediminas

Uniciteit schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:12:
[...]

Waarom wil je het zo graag weten?

Als de seriecode van de iPad op de doos staat zou je het daaruit kunnen leiden. Dan kun je zien in welke week het is geproduceerd. Is het na de launch van iOS 5 geproduceerd? iOS 5. Is het na de launch van iOS 5.0.1 geproduceerd? iOS 5.0.1.
Nou ik wou een nieuwe iPad 2 kopen als cadeau voor mijn ouders. Maar ik wou zelf de verpakking niet openmaken. Ik wou weten of het iOS5 draait, omdat iOS5 'leuker' is om uit te pakken, en gelijk PC-free is.

Maar ik heb inmiddels mijn iPad binnen, en er is inderdaad een iCloud stickertje opgeplakt! Dus hij draait iOS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevanh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-08 20:02
Vraagje mbt het geluid op de iPad (1, 32GB versie).

Als ik de mute schakelaar aan de zijkant op 'uit' zet, is overal het geluid uit, behalve in de browser (safari). Dat is alleen uit te krijgen door het volume naar 0 te klikken, de mute schakelaar werkt niet voor het geluid van de browser (filmpjes op nos.nl bijvoorbeeld).

Hoort dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Gediminas schreef op woensdag 07 december 2011 @ 07:59:
[...]

Maar ik heb inmiddels mijn iPad binnen, en er is inderdaad een iCloud stickertje opgeplakt! Dus hij draait iOS5
Ik weet dat ik begonnen ben met iCloud stickertje, maar ik wil hier toch op terugkomen. Apple werkt niet stickers! Wat een belediging! Het is een mooie embossed zilveren iCloud logo ;)
renevanh schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:56:
Vraagje mbt het geluid op de iPad (1, 32GB versie).

Als ik de mute schakelaar aan de zijkant op 'uit' zet, is overal het geluid uit, behalve in de browser (safari). Dat is alleen uit te krijgen door het volume naar 0 te klikken, de mute schakelaar werkt niet voor het geluid van de browser (filmpjes op nos.nl bijvoorbeeld).

Hoort dat zo?
Ja, dat is zo. Die schakelaar mute alle systeemgeluiden. Notificaties en zo. Handig voor als je wilt slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:28
gnauw schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:29:
Heb op me ipad 1 opeen een brede grijze balk over me scherm lopen. Touchscreen werkt nog wel en geen beschadiging dus lijkt me iets van de aansturing. Is dit een bekend probleem?

Heb me ipad nu 14 maanden dus zal wel weer gezeik over garantie worden :(
Helpt een harde reset niet of zo? Of herstellen? Als de balk grijs is kan het ook iets softwarematigs zijn lijkt me.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
virtualJac schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:29:
[...]

Helpt een harde reset niet of zo? Of herstellen? Als de balk grijs is kan het ook iets softwarematigs zijn lijkt me.
Beide hielpen helaas niet. Mac shop heeft hem nu opgestart met mijn beroep op Europees recht. Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik problemen met het updaten van apps.In de Itunes Store kwam te staan dat er voor een zestal apps een update beschikbaar was. Ik heb toen op de button "update alles" gedrukt. Vervolgens sprong het scherm en kwam er onder de desbetreffende apps een balkje tevoorschijn. Gewoonlijk loopt het balkje dan vol en is de app geupdate. In dit geval gebeurt er echter helemaal niets. De balkjes onder de 6 apps lopen niet vol en de apps zijn nu niet te gebruiken. Ik heb mijn ipad al aan en uit gezet, maar dat maakt geen verschil.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Crosspost aangezien ik in mijn eigen topic (bijna) geen reactie krijg...

Hallo,

Ik gebruik een iPad 1 64MB wifi+3g. Nu merk ik dat, als ik de foto's in de foto app (van Apple zelf) bekijk, er geen foto's worden weergegeven wanneer ik het tabje "plaatsen" aanduid.

Op mijn iPhone 4S worden (dezelfde) foto's wel netjes adhv een speldje weergegeven wanneer ik het tabje "plaatsen" aanklik.

In de instellingen vind ik hier niet onmiddellijk iets over terug. Zijn er nog mensen die dit gemerkt hebben, of is dit bvb een gekende "bug" in iOS 5?

Ik meen me te herinneren dat het vroeger wel werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:17
@Moodymen - bij mij is het ook wel een paar keer gebeurd; mijn twee (verschillende) oplossingen waren;

rebooten (dus aan/uitknop en homebutton HEEL lang ingedrukt houden - totdat je je Apple Logo ziet => dus ook de schuifbalk 'overslaan')
account uitloggen en weer opnieuw inloggen (in App Store app - helemaal naar beneden scrollen => dus kun je uitloggen)

Ik hoop dat 1 van de 2 helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:17
Ik moet zeggen dat Freemake Video Converter wel lekker snel werkt, zeg! Weet iemand een manier om (op windows) bestanden die in een bepaalde map terecht komen automatisch te laten converteren?

Voor Handbrake is er een Adobe Air applicatie die erg brak is, maar hoe doe ik dit voor FVC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 17:06
Een paar dagen terug gaf mijn iPad 1 ineens een vreemd rood en blauw beeld met static (zoals op een analoge tv als de zender niet goed afgestemd is). Ik zoeken op internet, maar ik heb niet echt veel info gevonden. Dus heb ik de doos van de iPad erbij gepakt om hem naar een iCenter te brengen. Op het moment dat ik de iPad in de doos leg (ietswat hardhandig) is het beeld ineens weer goed.

Ik heb daarna nog een paar keer op diverse plekken op de voor- en achterkant van de iPad getikt, maar het beeld blijft goed. Tot zojuist. Ik liep met de iPad door de deur (hij zit in een hoesje) en kwam even tegen de deurpost aan. Niet echt hard. Daarop kwam het rood/blauwe beeld ook weer terug. Maar nu was het ook zo weer weg door even op de achterkant van de iPad te tikken.

Heeft het nu nog zin om met de iPad naar een iCenter te gaan?
Ik kan ze daar het probleem niet laten zien omdat het beeld nu weer ok is, maar volgend jaar Maart verloopt de garantie.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
rimave schreef op donderdag 08 december 2011 @ 23:13:
Een paar dagen terug gaf mijn iPad 1 ineens een vreemd rood en blauw beeld met static (zoals op een analoge tv als de zender niet goed afgestemd is). Ik zoeken op internet, maar ik heb niet echt veel info gevonden. Dus heb ik de doos van de iPad erbij gepakt om hem naar een iCenter te brengen. Op het moment dat ik de iPad in de doos leg (ietswat hardhandig) is het beeld ineens weer goed.

Ik heb daarna nog een paar keer op diverse plekken op de voor- en achterkant van de iPad getikt, maar het beeld blijft goed. Tot zojuist. Ik liep met de iPad door de deur (hij zit in een hoesje) en kwam even tegen de deurpost aan. Niet echt hard. Daarop kwam het rood/blauwe beeld ook weer terug. Maar nu was het ook zo weer weg door even op de achterkant van de iPad te tikken.

Heeft het nu nog zin om met de iPad naar een iCenter te gaan?
Ik kan ze daar het probleem niet laten zien omdat het beeld nu weer ok is, maar volgend jaar Maart verloopt de garantie.
Dat lijkt me toch een duidelijk geval van een los contact en zou ik persoonlijk daar zeker mee teruggaan voor dat de garantietermijn verstreken is. Lijkt mij ook niet direct een grote reparatie en voor iCenter een vrij snel op te lossen probleem hetgeen je na de garantie misschien wel veel geld scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Iemand die weet hoe ik aan de Google Currents app geraak? Hier http://itunes.apple.com/u...9182288?mt=8&ign-mpt=uo=4 staat hij maar krijg hem niet gedownload omdat ik geen account heb uit de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Droned schreef op maandag 12 december 2011 @ 09:32:
Iemand die weet hoe ik aan de Google Currents app geraak? Hier http://itunes.apple.com/u...9182288?mt=8&ign-mpt=uo=4 staat hij maar krijg hem niet gedownload omdat ik geen account heb uit de VS.
Een VS account maken.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Kom nu net bij de iCenter vandaan met m'n iPad... wat een gezeik over de garantie weer...

Het blauw/rode scherm is nu 2 keer voorgekomen. Afgelopen zaterdag ging ik bij m'n ouders langs en ik nam de iPad mee. Bij het naar de auto lopen viel hij op de grond. Ondanks dat ie in een hoesje zit zit er toch een kleine beschadiging op de rand.

Gaan ze bij de icenter zitten zeiken over die kras. Ja meneer we kunnen hem opsturen maar door de kras kan het zijn dat het niet onder de garantie valt en u 40 euro onderzoekskosten moet betalen. Ik vertelde die man dat die kras er later zat dan het probleem, DUS dat de valschade niet te wijten is aan het schermprobleem. Gaat ie weer hetzelfde riedeltje afsteken... ja meneer we kunnen hem opsturen, maar de kans is groot dat u onderzoekskosten moet betalen... zucht, geef dan gewoon GEEN garantie.

Ik ben met de iPad onder de arm maar weer de winkel uitgelopen...
Hopelijk blijft het bij deze 2 keren dat dit schermprobleem zich voordoet.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:55
Ik kan vanaf hier natuurlijk niet goed de kras beoordelen, maar snap de reactie van iCenter goed, de tijd dat men op het woord te vertrouwen is hebben we helaas al ver achter ons en na een half jaar ligt de bewijslast helaas bij de klant...
Het valt mij nog mee dat er niet van te voren al onderzoekskosten in rekening worden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een opsomming wat ik nu lees:
- Op het moment dat ik de iPad in de doos leg (ietswat hardhandig)
- Tot zojuist. Ik liep met de iPad door de deur (hij zit in een hoesje) en kwam even tegen de deurpost aan.
- Bij het naar de auto lopen viel hij op de grond.

Als ik jouw garantie aanvraag in behandeling moest nemen zou ik het ook niet vreemd vinden dat het apparaat mankementen gaat vertonen. :)

Ik heb die van mij nu bijna een jaar en nog geen enkele kras erop. De laatste keer dat mijn vrouw het scherm wilde afnemen met een standaard doekje was mijn blik genoeg om haar op andere gedachten te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ja, ik snap de reactie. Ik ben erg zuinig op mijn spullen en de iPad zit in een hoesje, dus er kan hem weinig overkomen. Alhoewel ik snap dat deze zin natuurlijk ook niet echt geloofwaardig overkomt na mijn verhaal eerder. Je zou het de mensen moeten vragen aan wie ik de afgelopen jaren dingen verkocht heb. Zij kunnen wel bevestigen dat het gekochte er nog als nieuw uit zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
rimave schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:53:
Ja, ik snap de reactie. Ik ben erg zuinig op mijn spullen en de iPad zit in een hoesje, dus er kan hem weinig overkomen. Alhoewel ik snap dat deze zin natuurlijk ook niet echt geloofwaardig overkomt na mijn verhaal eerder. Je zou het de mensen moeten vragen aan wie ik de afgelopen jaren dingen verkocht heb. Zij kunnen wel bevestigen dat het gekochte er nog als nieuw uit zag.
Ik kan je 2 dingen aan raden om te voorkomen dat je van die situatie's krijgt of het wel of geen garantie is waarbij ik dat gedeelte even in het midden houd en het deels ook pure pech voor je is. Ten 1ste als je je Ipad zoveel mee neemt zou het misschien een oplossing zijn als je je een Griffin Survivorcase pakt.

Ondanks dat die case wat lomper is is wel het voordeel dat je een heel goede grip hebt door de dikkere randen en een 2de voordeel dat de Ipad een dubbele bescherming heeft. Enerzijds een hardcase die er omheen zit met een ingebouwde screenprotector en daar omheen nog eens een hele dikke siliconenhoes die spatwaterdicht is.

Ten 2de hoor ik vaker mensen met dit soort problemen waarvoor ik dus een pc-verzekering afgesloten hebt waarbij ook dus tablet en laptop hoort, en hierbij valschade buitenshuis ook gedekt is. Alles bijelkaar betaal ik misschien iets van hooguit een euro of 4 per maand hiervoor maar tot 5000 euro is alle pc-spul verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
rimave schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:53:
Tia, daar heeft natuurlijk niemand wat aan. Als zij iets doen, an zal het uit coulance zijn, en dat kan jij en ik ook wel begrijpen. Feit is dat er een kras is.

Wat wel een optie is, is om gebruik te maken van de optie om je accu te 'vervangen'. Je mag namelijk gewoon voor €50 een refurbished iPad krijgen als je accu niet goed meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
kmf schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:05:
[...]Wat wel een optie is, is om gebruik te maken van de optie om je accu te 'vervangen'. Je mag namelijk gewoon voor €50 een refurbished iPad krijgen als je accu niet goed meer is.
Het is €99 + €11,90 verzendkosten. Bron (klik op Battery Replacement en dan op How much does iPad Battery Replacement Service cost?)

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 12-12-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Vorig jaar was er even de hype met de Xenos iPad houder van hout. Iemand nog een idee of deze nog te koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:30

Coach4All

I'm a Coach 4 All

ronwiel schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:08:
Vorig jaar was er even de hype met de Xenos iPad houder van hout. Iemand nog een idee of deze nog te koop zijn?
Paar weken terug in Roermond nog wel (Retailpark Xenos), weet alleen niet of die ook voor de 2 was.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Thanks, ga in ieder geval even kijken morgen. Is overigens om a4 presentatie blaadjes op te zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

Hallo tweakers!

ik ben op mijn werk bezig met 4 Ipads, waarvan 3 voor kinderen.

graag wil ik instellen dat gratis applicaties zonder wachtwoord te downloaden zijn, maar betaalde apps niet/met wachtwoord. is dit mogelijk?

verder heb ik zelf geen ervaring, krijg morgen mijn eigen padje pas

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Silasje schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:08:
graag wil ik instellen dat gratis applicaties zonder wachtwoord te downloaden zijn, maar betaalde apps niet/met wachtwoord. is dit mogelijk?
Gewoon geen betalingsmethode op het iTunes account? Dat lijkt me de enige mogelijkheid. Je kan apps installeren wel blokkeren maar niet gratis en betaald apart.

Als je dan toch een keer wat wil kopen dan kan je een prepay kaart gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

Okay, dat was ook hetgeen wat ik wilde proberen.

Toen ik bezig was met een Itunes account te registeren, kon ik nergens aanvinken dat ik geen creditcard wilde toevoegen.

Ik ga dit ff proberen

Edit:

Ik heb het voor elkaar, ik heb 3x een nieuwe apple id aangemaakt zonder credit card

Nu het volgende:
Vandaag mijn eigen padje binnen, maar nu wil ik een agenda toevoegen, dat is deze link:
http://rooster.saxion.nl/...s=EKT1f&intraprof=TKT+KNT
Zoals jullie wel opmaken uit de link is dit mijn schoolrooster,
Deze wil ik graag toevoegen, maar vanuit mijn GMail waar die ook in draait komt die niet mee.
Mijn andere privé Agenda van Gmail werkt wel goed.

[ Voor 54% gewijzigd door Silasje op 15-12-2011 12:32 ]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:17
Op 'normale manier' registreren heb je die mogelijkheid ook niet.
Aanmaken zonder credit card wordt op Apple site netjes uitgelegd!

Verwijderd

Ik weet niet zeker of dit in een apart topic moet, maar ik zal het toch maar hier posten. Voor kerst wilden mijn ouders mij een iPad 2 geven, maar ik weet niet of dit nu wel zo'n goed idee is aangezien de iPad 3 hoogstwaarschijnlijk in de komende 3 / 4 maanden uitkomt. Denken jullie dat het verstandiger is om even te wachten? Zou Apple nog meer kunnen verbeteren aan de iPad 2 behalve het scherm?

• SilverNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:38
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:43:
Ik weet niet zeker of dit in een apart topic moet, maar ik zal het toch maar hier posten. Voor kerst wilden mijn ouders mij een iPad 2 geven, maar ik weet niet of dit nu wel zo'n goed idee is aangezien de iPad 3 hoogstwaarschijnlijk in de komende 3 / 4 maanden uitkomt. Denken jullie dat het verstandiger is om even te wachten? Zou Apple nog meer kunnen verbeteren aan de iPad 2 behalve het scherm?
Ik zou sowieso wachten, want:

1. Als je een iPad 2 haalt zal die in prijs verlagen zodra de releasedata van de iPad 3 bekend wordt
2. Het is maar net wat je wilt, de iPad 2 voldoet prima aan bijvoorbeeld mijn eisen. Alleen ik ben wel iemand die waarde hecht aan 'nieuw' en 'oud'. Zo is het verschil dan straks wel 100 euro, maar ik zal wanneer ik de iPad 2 zou halen, altijd het gevoel hebben, had ik nu maar een iPad3 gekozen. Maarja dat is persoonlijk. Ik had namelijk hetzelfde dilemma vorig jaar met de iPad en de iPad 2. Gelukkig heb ik toen voor de iPad 2 gekozen;)

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

OnnoS1991 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:15:
[...]

Ik zou sowieso wachten, want:

1. Als je een iPad 2 haalt zal die in prijs verlagen zodra de releasedata van de iPad 3 bekend wordt
2. Het is maar net wat je wilt, de iPad 2 voldoet prima aan bijvoorbeeld mijn eisen. Alleen ik ben wel iemand die waarde hecht aan 'nieuw' en 'oud'. Zo is het verschil dan straks wel 100 euro, maar ik zal wanneer ik de iPad 2 zou halen, altijd het gevoel hebben, had ik nu maar een iPad3 gekozen. Maarja dat is persoonlijk. Ik had namelijk hetzelfde dilemma vorig jaar met de iPad en de iPad 2. Gelukkig heb ik toen voor de iPad 2 gekozen;)
Aangezien we pas twee keer de aankondiging en lancering van de iPad hebben meegemaakt, is het nog een beetje gokken maar je kan er in het algemeen van uitgaan dat de lancering van de derde generatie iPad in maart is (net zoals de iPad 2 en net zoals de planning was bij de 1e generatie iPad).

Mogelijk zit er dan ook nog extra tijd tussen, tussen de Nederlandse en Amerikaanse launch. Ga er dus van uit dat het nog minimaal 3 maanden duurt voordat je 'm in je handen hebt.

Nu is de grote vraag: wil je echt zeker nog drie maanden wachten om een iPad te kopen? Dat is een kwart-jaar!

Je kan bijvoorbeeld de iPad 2 16 GB nu nemen. Dan geniet je er nog een paar maanden van, en zodra de iPad 3 wordt aangekondigd kan je 'm verkopen. Ik heb geen idee wat je er voor kan krijgen: ik zou uitgaan van 300 euro (uitgaande dat Apple meteen de prijzen van de iPad 2 verlaagt van 479 naar 379).

Dan zou je in maart de iPad 3 kunnen nemen, en die kost je dan in principe 'maar' 179 euro. Als je het slim plant, en als je wellicht nog nét voor de aankondiging van de iPad 3 je iPad 2 verkoopt, dan krijg je er misscihen nog wel 350 tot 400 euro voor. Dan zal de iPad 3 prijs eigenlijk 'maar' 129 tot 79 euro zijn.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ik sluit me aan bij Uniciteit. Het punt is namelijk dat Apple redelijk onbetrouwbaar is qua updates... we zagen het dit jaar bij de iPhone 4, die ook 3 maanden later uitkwam dan verwacht. Ik ga wel wachten op de iPad 3, maar ik heb al een iPad 1 :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit dus echt ontzettend te twijfelen, want stel ik zou een iPad 2 halen, dan zou het wel de 32GB versie zijn. Alleen wil ik hem eigenlijk zo snel mogelijk hebben in plaats van me nog 3 tot 4 maanden verlekkeren op de iPad...

Maar denken jullie dat de iPad 3 echt zoveel verbeterd kan worden? Dat ze bijvoorbeeld de processor quadcore maken en/of de kloksnelheid verdubbelen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 14:15 . Reden: paar vragen toegevoegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:10:
Maar denken jullie dat de iPad 3 echt zoveel verbeterd kan worden? Dat ze bijvoorbeeld de processor quadcore maken en/of de kloksnelheid verdubbelen?
Kloksnelheid verdubbelen zie ik niet zo gauw gebeuren, alle mobiele ARM cpu's van dit moment zitten rond de gigaherz (misschien 1,2). Maar er lijkt me een hele goede kans bestaan dat ze met een quadcore komen. Zeker ook omdat je 4x zo veel pixels hebt op een retina scherm. Dat vereist ook een goede GPU want het zijn bijna zo veel pixels als een 27 inch iMac.

Ook zie je dat ze meestal wel aardig bij blijven met wat de concurrentie biedt op ARM-cpu gebied, en aangezien nVidia net met een Quadcore uitkomt (die al in de Asus Transformer Prime zit) zullen ze op niet al te lange termijn ook wel op die boot springen. Dus ik denk dat de kans groot is dat het een quadcore wordt. 1 GB geheugen lijkt me ook niet onwaarschijnlijk.

Maar of je moet wachten, tja... Dat is echt een persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:10:
Ja. Alleen al de verdubbeling van de resolutie is het wachten waard.

Ik heb bewust de iPad 2 overgeslagen, want daar zit inderdaad niet bijzonder veel toegevoegde waarde in tov de iPad 1, maar de volgende wordt dat vrijwel zeker wel. :)

Als er een A6 in komt zal er zeker ook een verbetering van de snelheid zijn, maar die mis ik nu ook al niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nu is inderdaad de tijd om te wachten en/of de oude te verkopen. Tot mijn verbazing bracht mijn refurbished ipad 1, 16gb maar liefst 350 Euro op. En dat terwijl ik die gekocht had voor 329 toen de ipad 2 was uitgekomen in maart.

Dus : Goedkoop ipadden : Wacht op 3 en koop een (refurbished) 2, of koop direct bij introductie de 3.

Een paar maandjes zonder ipad gaat prima, want ik ben tenslotte de afgelopen 46 jaar ook doorgekomen zonder ipad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Het is natuurlijk altijd leuk om een van de eersten te zijn wanneer er een nieuwe versie Ipad uit komt maar mij houd altijd iets tegen om meteen het nieuwste te pakken. Eerste punt is dat de prijs dan vaak nog erg hoog ligt en na een paar maanden die prijs naar een normaal niveau gezakt is.

Ander heel belangrijk punt vind ik de kinderziektes die ook bij 1ste Ipad 2 waren en er een hele batch met backlight bleeding op de markt was gekomen. Je zal dan maar net de pech hebben en ben je meteen je Ipad al een tijdje kwijt en alle toestanden voor reparatie.

Nog een punt is dat je je kan afvragen of je wel werkelijk net datgene wat een nieuwe meer zou bieden ook in de praktijk daadwerkelijk nodig zult hebben. Een spelletje op de Ipad is leuk maar voor het echte gamen is een groot scherm en snelle cpu en videokaart toch wel een andere ervaring.

Evenzogoed is het ook nog afwachten in hoeverre de Ipad 3 wel daadwerklijk zoveel "beter" zou zijn als een Ipad 2 of 1. Net ook als dat iedereen zit te wachten op de Asus TF prime en ik dan denk van zorg eerst eens dat Android OS en de apps eens fatsoenlijk werken en neem een voorbeeld aan Apple IOS.

( Dat laatste schrijf ik maar liever hier want anders heb ik weer een boel Android aanhangers op mijn kop )

[ Voor 4% gewijzigd door Roel1966 op 16-12-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@roel : dat is nu net het probleem met apple, de prijzen van de ipad zakken niet na de introductie. De ipad 2 kost nu nog net zoveel als toen hij net uitkwam. Je kan i.t.t. andere merken bij apple wel direct kopen als er een nieuw product is. Bevalt het niet / kinderziekten, hups terug ermee.

Mocht je geen zin hebben in een 3, dan pak je bij intro van de 3, de 2 goedkoop op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

HaseMike schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:49:
@roel : dat is nu net het probleem met apple, de prijzen van de ipad zakken niet na de introductie. De ipad 2 kost nu nog net zoveel als toen hij net uitkwam. Je kan i.t.t. andere merken bij apple wel direct kopen als er een nieuw product is. Bevalt het niet / kinderziekten, hups terug ermee.

Mocht je geen zin hebben in een 3, dan pak je bij intro van de 3, de 2 goedkoop op.
Uhm... (bewuste) tekorten bij introducties van telefoons en tablets zijn wel degelijk van invloed geweest op de verkrijgbaarheid. Overigens vergroot dat de hype alleen maar, waardoor nog meer mensen `m ook 'moeten'' hebben. Met de reguliere computers valt het wel mee, die gaan minder hard.

Prijzen bij Apple dalen alleen wanneer een product EOL is. Een iPad 1 64GB + 3G koop je nu ook nog nieuw voor zo`n €340,-. Als je dan toch een echt iDevice wilt hebben en genoegen neemt met een last gen apparaat, dan is dat wel heel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn ipad 1 wel last van screen-burn-in (wiki).
Valt daar iets te doen? Garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Michael Knight schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:19:
Uhm... (bewuste) tekorten bij introducties van telefoons en tablets zijn wel degelijk van invloed geweest op de verkrijgbaarheid. Overigens vergroot dat de hype alleen maar, waardoor nog meer mensen `m ook 'moeten'' hebben. Met de reguliere computers valt het wel mee, die gaan minder hard.

Prijzen bij Apple dalen alleen wanneer een product EOL is. Een iPad 1 64GB + 3G koop je nu ook nog nieuw voor zo`n €340,-. Als je dan toch een echt iDevice wilt hebben en genoegen neemt met een last gen apparaat, dan is dat wel heel aantrekkelijk.
Ik kan mij nog herinneren dat het een tijd geduurd heeft eer de Ipad 2 hier in Europa voorradig was door die tsunami en aardbeving in Japan, en Apple daarin niet verschilt van elk ander merk qua levering.

Wat de prijzen betreft is de Ipad 2 inmiddels ook al met ongeveer 34 euro gezakt want momenteel is de laagste prijs bij Pricewatch 445 voor de 16 GB Wifi versie. Dit terwijl er nog geeneens een definitieve datum bekend is wanneer de Ipad 3 uit zal komen dus in die zin zakt de Ipad 2 net zo goed qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@michel, Roel : Met mijn "direct kopen" opmerking doelde ik niet op de verkrijgbaarheid, maar op het feit dat je direct de aankoop kan doen zonder angst te hebben dat het product 2 maanden later een stuk goedkoper is

Overigens : Waar kan ik een ipad 1 64gb 3g krijgen voor 340 euro, die koop ik direct. Kan ik hier kwijt voor een heeeel stuk meer. De laagste nieuwprijs is : 554 Euro (Duitsland) en 540 in NL Dus die 340 lijkt me een typefoutje...

Die 34 Euro minder, is dan weer zonder verzendkosten, en we spreken over 7% prijsverval sind introductie. Hoezo mierenneuken ? Neem de Xoom van 700 euro naar 335 in dezelfde tijd. Ik bedoel maar, als je wakker ligt van 34 euro kan je misschien beter een Yarvik kopen.

[ Voor 58% gewijzigd door HaseMike op 16-12-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

HaseMike schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:36:

Overigens : Waar kan ik een ipad 1 64gb 3g krijgen voor 340 euro, die koop ik direct. Kan ik hier kwijt voor een heeeel stuk meer. De laagste nieuwprijs is : 554 Euro (Duitsland) en 540 in NL Dus die 340 lijkt me een typefoutje...
Was geen typefout. Mycom heeft ze bijvoorbeeld tot voor kort (last stock) voor rond de 340€ in enkele winkels gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
HaseMike schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:36:
@michel, Roel : Met mijn "direct kopen" opmerking doelde ik niet op de verkrijgbaarheid, maar op het feit dat je direct de aankoop kan doen zonder angst te hebben dat het product 2 maanden later een stuk goedkoper is

Die 34 Euro minder, is dan weer zonder verzendkosten, en we spreken over 7% prijsverval sind introductie. Hoezo mierenneuken ? Neem de Xoom van 700 euro naar 335 in dezelfde tijd. Ik bedoel maar, als je wakker ligt van 34 euro kan je misschien beter een Yarvik kopen.
Eh, nee dank je, 1 keer eens een Yarvik in huis gehad maar dat is een regelrechte ramp dus ik blijf fijn bij mijn Ipad 2 waarmee ik heel tevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Michael Knight schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:19:
[...]

Ik geloof er niks van dat tekorten bewust worden gedaan om meer te verkopen. Als al het voorraad wat binnen komt al verkocht wordt voordat het ook maar op de plank gezet kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 20:23
MarcoC schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 02:40:
Waarom converteren? Er zijn talloze apps die alle bestandsformaten aankunnen.
Heeft iemand ervaring met AV Player HD?
http://ipad.appstorm.net/...yer-hd-why-wait-to-watch/

Sleep je dan film bestanden van je pc via iTunes naar de AV Player HD app en speelt deze zonder ze te converteren goed af?
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.