[iPad] Ervaringen en discussie - deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 126.344 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:47:
[...]

Als ze hem zelf geupdate in de verkoop zetten. Maar helaas werkt dat niet zo in de praktijk. Praktisch alle fabrikanten hebben hun producten in de winkel staan met verouderde firmware welke je zal moeten updaten naar de nieuwste versie om alle functionaliteit te activeren.

Maar als je heel veel geluk hebt, en je hebt een exemplaar welke niet eerst een half jaar in de magazijn heeft gelegen, dan heb je misschien een met de nieuwste firmware en kan je out of the box printen via een ipad.

Ik zal zelf geen risico nemen en gewoon eenmalig updaten, ben je ook klaar. Configureren van de printer kan dan gewoon via de iPad en de webinterface van de printer..'
Ik verwacht dat als het als een AirPrint printer verkocht wordt dat hij dan als zodanig werkt.
Maar ik begrijp er nu uit dat in dit geval de printer (m175n hp pro) voorbereid is op AirPrint.

Ik had hem al bestelt bij een internetwinkel maar inmiddels toch maar geannuleerd.
Hij moet het gewoon doen en heb geen zin in geëxperimenteer.
Vooraf heb ik wel geïnformeerd en toen is mij medegedeeld dat ik hem alleen aan hoef te zetten en printen maar met de iPad.

Ik neem inderdaad het risico niet en zoek even verder voor mijn € 300,00 of wacht nog even.
Ik heb geen mogelijkheid om zelf te updaten en vraag mij inmiddels af hoe ik dat later heb te doen als er weer een update verschijnt.
Het lijkt mij toch gemakkelijker met b.v een stick of SD kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vraag me dan toch af waarom je zo moeilijk moet doen en niet gewoon even de firmware kan upgraden? Je hebt toch wel een pc of zo thuis, anders kan je nu ook de ipad niet volledig benutten. Alleen de iPads die nu in de winkels komen zijn zullen voorzien worden van iOS5.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:41
Heb hier wat backlight bleeding op mijn iPad 1. Laten repareren?
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/214448/Images/Screenshot/Tweakers.net/iPad%20Backlight%20thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Heb je er bij normaal gebruik last van? Zo niet, lekker laten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:52:
Ik vraag me dan toch af waarom je zo moeilijk moet doen en niet gewoon even de firmware kan upgraden? Je hebt toch wel een pc of zo thuis, anders kan je nu ook de ipad niet volledig benutten. Alleen de iPads die nu in de winkels komen zijn zullen voorzien worden van iOS5.
Ik heb alleen een iPad2 met iOS5 en geen andere computer.
Voor wat ik er mee doe is het prima en meer dan genoeg.
Alleen nog een printer.
het lijkt mij overbodig een extra computer er bij te hebben voor een update naar een printer.
Dan zou ik een goedkope printer kopen en met draad aansluiten.

Een AirPrint printer out of de box zijn er wel maar geen laser all in.
Die zijn wel voorbereid maar dan heb ik weer een computer nodig.
Winkeliers zijn tot nu toe niet erg bereidwillig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:22:
[...]

Ik heb alleen een iPad2 met iOS5 en geen andere computer.
Voor wat ik er mee doe is het prima en meer dan genoeg.
Alleen nog een printer.
het lijkt mij overbodig een extra computer er bij te hebben voor een update naar een printer.
Dan zou ik een goedkope printer kopen en met draad aansluiten.
En die iOS5 is er vanzelf op gevallen natuurlijk, daar had je geen pc bij nodig :+

Ik heb zelf een HP printer met airpint en die heb ik eenmalig via mijn laptop ingesteld. Werkt als een zonnetje en was een kleine moeite.. Ik zou het niet meer willen missen, kan nu zonder omwegen direct printen vanaf de Ipad en Iphone. Daar was het mij wel voor waard om even een computer te gebruiken.

Misschien kun je hem op je werk ff aan de pc hangen en zo updaten, dan werkt het in elk geval. Je kunt het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wil natuurlijk, maar uiteindelijk is het maar een eenmalige handeling.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:14:
[...]

En die iOS5 is er vanzelf op gevallen natuurlijk, daar had je geen pc bij nodig :+
ik zoek nog steeds naar een oplossing.
AirPrint is voor mobiel naar printer zonder tussenkomst van een computer.
Het valt mij op dat er op sites bij verschillende printers inmiddels het woordje AirPrint is verdwenen.

Ik heb dealers benaderd om b.v. voor aflevering eerst een update te doen maar daar was geen animo voor.
Ik heb het geld en geduld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:25:
[...]

ik zoek nog steeds naar een oplossing.
AirPrint is voor mobiel naar printer zonder tussenkomst van een computer.
Het valt mij op dat er op sites bij verschillende printers inmiddels het woordje AirPrint is verdwenen.

Ik heb dealers benaderd om b.v. voor aflevering eerst een update te doen maar daar was geen animo voor.
Ik heb het geld en geduld. ;)
Grappig hoe jij voorbij gaat aan mijn opmerking over het feit dat je wel een pc hebt gebruikt voor de installatie van iOS5. Toen was het blijkbaar geen probleem voor je om er eentje te vinden.

Ik denk dat jij vergeet dat deze printers in de eerste plaats gemaakt zijn voor gebruik met pc. De airprint functie is een leuke feature voor als je ook een ipad/iphone hebt, maar dat is niet het hoofddoel van de makers.

Ik vind je een beetje eigenwijs en ik kan me heel goed voorstellen dat winkeliers niet meewerken. Het is ook niet standaard dat de winkelier een printer voor je installeert dacht ik zo.

Misschien kun je nog eenmaal dezelfde pc gebruiken als waar je iOS5 mee op je ipad/iphone hebt gezet..

Succes ermee!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:46:
[...]

Grappig hoe jij voorbij gaat aan mijn opmerking over het feit dat je wel een pc hebt gebruikt voor de installatie van iOS5. Toen was het blijkbaar geen probleem voor je om er eentje te vinden.

Ik denk dat jij vergeet dat deze printers in de eerste plaats gemaakt zijn voor gebruik met pc. De airprint functie is een leuke feature voor als je ook een ipad/iphone hebt, maar dat is niet het hoofddoel van de makers.

Ik vind je een beetje eigenwijs en ik kan me heel goed voorstellen dat winkeliers niet meewerken. Het is ook niet standaard dat de winkelier een printer voor je installeert dacht ik zo.

Misschien kun je nog eenmaal dezelfde pc gebruiken als waar je iOS5 mee op je ipad/iphone hebt gezet..

Succes ermee!
Ik had niet op jouw opmerking over andere computer gereageerd omdat ik vermoedde dat het een grap was.
Ik nam aan dat je zelf wel verschillende voorbeelden had bedacht. Ik heb al beschreven dat ik alleen een iPad heb. Anders had ik het wel opgelost. ;)

Ik ben niet vergeten waar printers in eerste plaats voor gemaakt zijn en ben mij er niet van bewust dat ik een rare vraag heb gesteld. AirPrint printer is naar mijn idee gemaakt voor bv zo een iPad gebruiker als ik.

Dat je mij eigenwijs vind zie ik als een compliment. :)
Dat een winkelier niet standaard printers instaleert begrijp ik best maar misschien is er één die het wel wil doen? Voor deze extra service wil ik best betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dan toch serieus wel heel nieuwsgierig hoe jij iOS5 op je ipad hebt gekregen zonder pc met itunes. En dat is echt een serieuze vraag... Bij mijn weten kan dat niet anders dan via een pc, aangezien draadloos updaten pas kan sinds iOS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 14:28
Apple store, bij een kennis etc

Verschillende mogelijkheden dus. Ik snap alleen niet dat je iPad updaten wel kan, maar dat de firmware van je printer (was basically hetzelfde is) niet f kan op die manier...

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:18:
Ik ben dan toch serieus wel heel nieuwsgierig hoe jij iOS5 op je ipad hebt gekregen zonder pc met itunes. En dat is echt een serieuze vraag... Bij mijn weten kan dat niet anders dan via een pc, aangezien draadloos updaten pas kan sinds iOS5.
Je hebt echt geen PC nodig. Mijn vrouw heeft alleen een Ipad en ik heb alleen een PC. Mijn vrouw gebruikt mijn PC om te updaten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 16:35
Nu spreek je jezelf tegen. Je hebt dus wel een PC nodig. Dat die PC niet van dezelfde eigenaar is als de iPad is in deze niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
loeberce schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:38:
Nu spreek je jezelf tegen. Je hebt dus wel een PC nodig. Dat die PC niet van dezelfde eigenaar is als de iPad is in deze niet relevant.
Zo doet VirtualJack het. Je hoeft geen PC te hebben. Het was ook ironisch bedoeld. Dat is een oplossing als ik hoef geen telefoon te hebben om te kunnen bellen, ik leen die van mijn buurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er geen behoefte aan om mij te verantwoorden over hoe ik aan een iPad kom met ios5.
Dit is totaal niet relevant i.v.m.mijn vraag.

Heel eenvoudig gesteld.....
.. heeft iemand ervaring met het aansluiten van een laserprinter via AirPrint en een iPad ?
.. en dit zonder tussenkomst van een andere computer.

Ik weet dat dit wel mogelijk is met verschillende soorten/merken inkjet printers.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:54:
Ik heb er geen behoefte aan om mij te verantwoorden over hoe ik aan een iPad kom met ios5.

.. heeft iemand ervaring met het aansluiten van een laserprinter via AirPrint en een iPad ?

Ik weet dat dit wel mogelijk is met verschillende soorten/merken inkjet printers.

Natuurlijk hoef jij je tegenover ons niet te verantwoorden. Als jij zo geheimzinnig wil doen, dan hoeven wij ons verder ook niet geroepen te voelen om jou van info te voorzien. Lekker eigenwijs blijven doen, daar kom je vast een heel eind mee.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:54:

De toon is hiermee wel gezet, ik zou geen nuttige, behulpzame reactie verwachten vanuit de T.net community met jouw instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:53:
[...]

De toon is hiermee wel gezet, ik zou geen nuttige, behulpzame reactie verwachten vanuit de T.net community met jouw instelling
Aan de andere kant stelt Miniad een hele simpele vraag: is er een laserprinter met out-of-the-box airprint? Vervolgens gaat de discussie over hoe het kan dat hij/zij een iPad heeft met iOS5 zonder pc (te hebben gebruikt). Ik zou zeggen, geef een antwoord op de vraag als je die hebt. Zo niet, dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:01:
[...]

Aan de andere kant stelt Miniad een hele simpele vraag: is er een laserprinter met out-of-the-box airprint? Vervolgens gaat de discussie over hoe het kan dat hij/zij een iPad heeft met iOS5 zonder pc (te hebben gebruikt). Ik zou zeggen, geef een antwoord op de vraag als je die hebt. Zo niet, dan niet.
En de antwoord daarop is gezet. Maar als meneer moeilijk wilt doen om het moeilijk doen: dan wordt er ook geen nuttig antwoord gegeven :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:51
kmf schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:01:
[...]

En de antwoord daarop is gezet. Maar als meneer moeilijk wilt doen om het moeilijk doen: dan wordt er ook geen nuttig antwoord gegeven :)
Haha inderdaad, dan is vanaf dan google weer je beste vriend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:32

Nicap

Tsssk....

Ik vind het vreemd dat er geen winkel is die een firmware upgrade wil doen. Als jij een printer koopt en vraagt of ze de nieuwste firmware erop willen zetten, dan zou er vast wel een zijn die wil doen.

Ik vind het niet echt klantvriendelijk als ze het weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Nicap schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:06:
Ik vind het vreemd dat er geen winkel is die een firmware upgrade wil doen. Als jij een printer koopt en vraagt of ze de nieuwste firmware erop willen zetten, dan zou er vast wel een zijn die wil doen.

Een Ipad updaten houdt wel wat meer in dat het updaten van de firmware. Het loopt via Itunes, daar moet je op inloggen, je apps en data etc. worden gebackupd, dan de update en alle gegevens vervolgens weer teruggezet. Ten eerste duurt dat toch al snel een uur voor het klaar is en ten tweede zou je zelf niet moeten willen om je Itunes account af te geven aan een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:32

Nicap

Tsssk....

Laudor schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:10:
[...]

Een Ipad updaten houdt wel wat meer in dat het updaten van de firmware. Het loopt via Itunes, daar moet je op inloggen, je apps en data etc. worden gebackupd, dan de update en alle gegevens vervolgens weer teruggezet. Ten eerste duurt dat toch al snel een uur voor het klaar is en ten tweede zou je zelf niet moeten willen om je Itunes account af te geven aan een winkel.
Ik heb het dan ook niet over een ipad, maar over een printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Nicap schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:37:
[...]

Ik heb het dan ook niet over een ipad, maar over een printer.
Oh! Dat is een stuk gemakkelijker ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Nicap schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:06:

Een winkel zal eerst de printer moeten uitpakken, nieuwste Firmware downloaden, printer aansluiten, updaten, etc, etc. Geen enkele winkel die dat zal willen doen, maar als je er eentje weet die dat wilt doen, dan wil ik die winkel graag kennen voor mijn latere aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
kmf schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:20:
Een winkel zal eerst de printer moeten uitpakken, nieuwste Firmware downloaden, printer aansluiten, updaten, etc, etc. Geen enkele winkel die dat zal willen doen, maar als je er eentje weet die dat wilt doen, dan wil ik die winkel graag kennen voor mijn latere aankopen.
Het klopt dat de wat grote computer winkels ketens daar niet aan gaan beginnen, maar ik weet 100% zeker dat als ik hier in het dorp naar de plaatselijke computershop ga en ik leg het probleem uit dat ze het doen..en ik vermoed dat elke plaatselijke kleine computer winkel dat doet..elke klant is er 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of even langs gaan bij MM bij de Power computer service,
Computer Support
Randapparatuur testen en instellen
•'Herkennen' van randapparatuur door computer.
•Juiste en meest recente drivers installeren.
•Testen of alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben vandaag naar computerwinkels in de stad geweest.
Bij 1 dealer ben ik zeer goed geholpen. Zij willen de printer vóór aflevering eerst upgraden zodat ik er direct mee kan werken.
Helaas hebben ze de gewenste printer niet in levering maar is geen probleem.
Ik mag hem elders kopen en bij hun langs komen om het alsnog AirPrint klaar te maken.
Dat vind ik een super service !

tnx voor het meedenken en hulp hier in het draadje.
Mijn computerkennis is niet meer zo groot is als het ( heel ) vroeger was. :)
Er is veel veranded.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb echt veel stofjes en een soort van vochtvlekjes onder mijn scherm. ik laat hem toch maar even ophalen door Apple. hoop dat ze er niet moeilijk over doen. Mijn iPad 2 is maar een paar weken oud, maar het stoort me stiekem toch enorm. zeker in het zonlicht is het heel vervelend..

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Iemand tips om PDF's >30MB te openen op de iPad? ..
Ik heb mijn ebooks op mijn iDisk staan, maar blijkbaar werkt dit niet zoals ik had verwacht.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
TLRnZ schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:23:
Iemand tips om PDF's >30MB te openen op de iPad? ..
Ik heb mijn ebooks op mijn iDisk staan, maar blijkbaar werkt dit niet zoals ik had verwacht.
:? Gewoon erop tappen? ik open regelmatig PDFjes van 150MB zonder problemen in Goodreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
U
kmf schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:49:
[...]

:? Gewoon erop tappen? ik open regelmatig PDFjes van 150MB zonder problemen in Goodreader.
Ik krijg de melding "dit bestand kan niet worden geopend op uw iPad omdat het groter is dan 30MB".
Ik zal goodreader ff opzoeken in de AppStore.

edit:
Problem solved, Goodreader ftw thanks :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bossie op 23-10-2011 12:16 . Reden: Updated post ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:32
Vraagje:

Welke browser met adblock functionaliteit is het beste voor algemeen gebruik op mijn iPad 1? Het hoeft geen gratis versie te zijn. Stabiliteit is het belangrijkste.

Dit om het datagebruik bij het surfen op 3G te beperken. Ik ben er achtergekomen dat ruim 60% van mijn dataverbruik afkomstig is van de ads op die websites... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 22:21

DyStiC

'Atta way, baby!

Richub schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:22:
Vraagje:

Welke browser met adblock functionaliteit is het beste voor algemeen gebruik op mijn iPad 1? Het hoeft geen gratis versie te zijn. Stabiliteit is het belangrijkste.

Dit om het datagebruik bij het surfen op 3G te beperken. Ik ben er achtergekomen dat ruim 60% van mijn dataverbruik afkomstig is van de ads op die websites... :X
Gewoon Safari, met adblock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Adblock voor Safari werkt wel op een Mac, maar niet op een iPad.

Als het wel werkte had ik dat allang geinstalleerd. Mijn iPad jailbreaken is (nog) geen optie voor mij.

Ik hoopte dat er een goede alternatieve browser met adblock voor 'n iPad was.

Iemand ervaring met Atomic browser? Die kom ik regelmatig tegen bij het zoeken, maar ik lees er bar weinig ervaringen van gebruikers van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 22:21

DyStiC

'Atta way, baby!

Richub schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:18:
Adblock voor Safari werkt wel op een Mac, maar niet op een iPad.

Als het wel werkte had ik dat allang geinstalleerd. Mijn iPad jailbreaken is (nog) geen optie voor mij.
Ah okay. Ik doelde ook op Safari Mobile, maar inderdaad voor Adblock moet je hem gejailbreaked hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Heeft iemand een idee welke GPS muis werkt met een gejailbreakte Ipad2?
Heb google gebruikt maar de modellen en extra apps in Cydia vliegen me om me oren.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:00:
Heeft iemand een idee welke GPS muis werkt met een gejailbreakte Ipad2?
Heb google gebruikt maar de modellen en extra apps in Cydia vliegen me om me oren.
Deze heb ik. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Ik heb een 2e simkaart besteld (T-Mobile) zodat ik die in mijn iPad kan stoppen om overal te kunnen internetten. Gaat dit gewoon werken? Ik heb een Blackberry Internet abonnement met onbeperkt internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ja, dat kan. Moet het wel een microsim zijn overigens, anders moet je knippen.

En:
In het geval van een dual sim moet je ervoor zorgen dat er maar één simkaart tegelijkertijd actief is. De simkaart die zich als laatste bij het netwerk aanmeld is actief. Dit houdt in dat als je gebruik wil maken van 3G op je iPad, je iPhone in Airplane Mode (NL = Vliegtuigmode) moet staan voordat je je iPad aanmeld op het T-Mobile netwerk.

Wil je vervolgens weer kunnen bellen dan zet je je Cellular Data op de iPad en de Airplane Mode op je iPhone weer uit.
Bron: http://www.2bfrank.nl/?p=1100#update10juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
MrAcid schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:42:
Ja, dat kan. Moet het wel een microsim zijn overigens, anders moet je knippen.

En:

[...]

Bron: http://www.2bfrank.nl/?p=1100#update10juli
Thanks. Ja als je een nieuwe simkaart bestelt, krijg je een ''normale'' simkaart die tegelijk ook een microsim is. Hoe werkt dit met een Blackberry aangezien ik geen iPhone heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
Gister een nieuwe microsim ontvangen van T-Mobile. Nu blijkt het dat ik deze moet activeren via My T-mobile. Het kaartje heb ik al in de iPad getest, maar het internet werkt niet. Als ik dit nieuwe kaartje activeer, vervalt/blokkeert mijn oude simkaart? Werkt deze dan niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 13:45
Tweekeraar schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:14:
Gister een nieuwe microsim ontvangen van T-Mobile. Nu blijkt het dat ik deze moet activeren via My T-mobile. Het kaartje heb ik al in de iPad getest, maar het internet werkt niet. Als ik dit nieuwe kaartje activeer, vervalt/blokkeert mijn oude simkaart? Werkt deze dan niet meer?
Ja, oude kaart werkt dan niet meer. Het is ook mogelijk om een dualsim te kopen (€30), hierbij krijg je 2 nieuwe simkaarten (zowel te gebruiken als sim en microsim) en vervalt je oude kaartje.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:33
Ik heb een vaag cache probleem met de iPad 2 ivm iOS5.

Stel ik ga naar webwereld.nl en lees een artikel en ga dan terug met de 'back knop', dan verschijnt de homepage van webwereld.nl van enige dagen geleden. Met meer sites is dit het geval.

Nu.nl is ook niet fijn in het gebruik, bij teruggaan naar de homepage schiet de pagina weer terug naar het gelezen artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
@ Ivo-nl: Klopt, heb ik ook last van sinds iOS5 en een oplossing ben ik nog niet tegen gekomen. Beide problemen zie ik bij allerlei websites, alleen niet altijd.

[ Voor 25% gewijzigd door fractal op 26-10-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Ik neem aan dat WhatsApp geen optie is voor de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

fractal schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:26:
@ Ivo-nl: Klopt, heb ik ook last van sinds iOS5 en een oplossing ben ik nog niet tegen gekomen. Beide problemen zie ik bij allerlei websites, alleen niet altijd.
Al de browser Dolphin eens geprobeerd? Die werkt beter dan die van Safari vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
TLRnZ schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:13:
Ik neem aan dat WhatsApp geen optie is voor de iPad?
Op de iPod touch werkt het, dus ik neem aan van wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Toch even mijn complimenten uiten over het servicebeleid van Apple.

Zaterdag via de supportsite een omruil van mijn iPad 2 aangevraagd. Maandag is de iPad door UPS opgehaald en gister het bericht gekregen dat het probleem geconstateerd was en dat ze een nieuwe toesturen. Deze ga ik zometeen in ontvangst nemen.

De klacht was, veel stof onder het glas en een soort van opgedroogde vochtplekken. Deze service is zonder Apple care. Goed geregeld en super snel afgehandeld :)
Tweekeraar schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:23:
[...]
Op de iPod touch werkt het, dus ik neem aan van wel?
Weet je dat zeker? sinds wanneer is dat gewijzigd dan? Op mijn iPod kan ik hem niet installeren.

[ Voor 21% gewijzigd door BillSpaarbank op 27-10-2011 10:41 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:30
BillSpaarbank schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:40:
Toch even mijn complimenten uiten over het servicebeleid van Apple.

Zaterdag via de supportsite een omruil van mijn iPad 2 aangevraagd. Maandag is de iPad door UPS opgehaald en gister het bericht gekregen dat het probleem geconstateerd was en dat ze een nieuwe toesturen. Deze ga ik zometeen in ontvangst nemen.

De klacht was, veel stof onder het glas en een soort van opgedroogde vochtplekken. Deze service is zonder Apple care. Goed geregeld en super snel afgehandeld :)

[...]

Weet je dat zeker? sinds wanneer is dat gewijzigd dan? Op mijn iPod kan ik hem niet installeren.
iPod weet ik niet, maar zodra de iPad1 uitkwam in 2010 hebben ze een paar weken later al een update uitgebracht zodat WhatsApp niet meer op de iPad werkte. De verklaring was dat de user experience niet hetzelfde is als op de iPhone en het geen mobiel apparaat is in de zin dat zij het zien als een apparaat dat je overal bij je hebt en mee whatsappt oid. Ze hebben er iig een statement over gemaakt en supporten de iPad niet, en blokkeren hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frodo19 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:10:
[...]

Al de browser Dolphin eens geprobeerd? Die werkt beter dan die van Safari vind ik zelf.
Ik gebruik Dolphin (prettiger en handiger dan Safari) maar ook hierbij treed voornoemd probleem op bij bijv. NU.nl.
Sinds iOs 5, zoals meerdere problemen bij diverse apps zoals "Zoek en vind" van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Inderdaad, maar het zou gewoon moeten kunnen.

Ik ga dit vanavond in ieder geval ff testen:
http://appletips.nl/whats...p-een-ipod-touch-of-ipad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:10
TLRnZ schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:46:
Inderdaad, maar het zou gewoon moeten kunnen.

Ik ga dit vanavond in ieder geval ff testen:
http://appletips.nl/whats...p-een-ipod-touch-of-ipad/
Dit werkt alleen met een jailbreak (heel misschien dat het juist niet meer werkt, die bug waardoor het zonder jailbreak werkte; is onklaar gemaakt).
En zelf heb ik een iPad 2, en die is niet te jailbreaken, dus ik kan het zelf ook niet testen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Zzz, beetje jammer dan.
Ik zit bijvoorbeeld morgen weer eens 3a4 uur in de trein en dan zou het echt ideal zijn als ik niet steeds tussen telefoon en ipad moet switchen.

update:
met de tool uit het gelinkte artikel kan de app idd geinstalleerd worden, echter na het starten van de app komt de melding dat het apparaat niet word ondersteund. Deze melding is ook het enige wat je door de app gedaan krijgt

[ Voor 41% gewijzigd door Bossie op 27-10-2011 17:30 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:46:
[...]

Ik gebruik Dolphin (prettiger en handiger dan Safari) maar ook hierbij treed voornoemd probleem op bij bijv. NU.nl.
Sinds iOs 5, zoals meerdere problemen bij diverse apps zoals "Zoek en vind" van KPN.
Hmm heb er zelf nog geen last van gehad maar ik gebruik vaak ook de app van NU.nl maar zal er eens meer opletten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Hmm vage actie net....zit net heel relaxt serie te kijken op de iPad wordt ineens het beeld zwart en reboot de iPad zich... 8)7 Komt dit iemand bekend voor die dit eens heeft gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Frodo19 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:34:
Hmm vage actie net....zit net heel relaxt serie te kijken op de iPad wordt ineens het beeld zwart en reboot de iPad zich... 8)7 Komt dit iemand bekend voor die dit eens heeft gehad??
Rebooten, niet, maar heb sinds iOS5 veel van dit soort problemen met apps. Bijvoorbeeld de RTLXL app. ALs ik een uitzending kijk gaat ook vaak het beel op zwart en moet ik de app sluiten en opnieuw starten ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Heb ik zelf ook.Dacht eerst dat het aan JB lag.Maar blijkbaar is het een iOS5 probleem.

Verder heb ik het volgende probleem.Als ik in Safari iets open heb (bv Tweakers) en dan in een nieuwe tab blad iets anders opzoek en weer terug ga naar de eerste, dan is deze blank en pagina moet opnieuw geladen worden.

Zojuist bij een collega zijn Ipad geprobeerd en daar blijft bij elke tab blad de pagina gewoon staan.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:39:
Heb ik zelf ook.Dacht eerst dat het aan JB lag.Maar blijkbaar is het een iOS5 probleem.

Verder heb ik het volgende probleem.Als ik in Safari iets open heb (bv Tweakers) en dan in een nieuwe tab blad iets anders opzoek en weer terug ga naar de eerste, dan is deze blank en pagina moet opnieuw geladen worden.

Zojuist bij een collega zijn Ipad geprobeerd en daar blijft bij elke tab blad de pagina gewoon staan.
Heeft dat niet gewoon met het geheugen te maken? Als veel dingen tegelijk lopen, moet er iets uit het geheugen worden verwijderd. Zoiets heb ik ergens gelezen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:49:
[...]

Heeft dat niet gewoon met het geheugen te maken? Als veel dingen tegelijk lopen, moet er iets uit het geheugen worden verwijderd. Zoiets heb ik ergens gelezen iig.
Er is volgens mij alleen geen manier om apps die op de achtergrond draaien te killen. Weet wel dat voorheen de app ''system information'' de optie had geheugen op te schonen maar dat is na updates eruit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:43
iOS doet dat zelf. Opruimen van ongebruikt geheugen is daarom niet iets wat je zelf hoeft te doen.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hier even een kort verhaaltje met mijn ervaring met AppleCare.

Sinds een paar maanden werkte mijn home knop niet meer zo goed. iPad bolde ook wat uit bij die homeknop en het rubber om het glas leek onder de knop te zijn gedrukt. Op zich niet heel erg want die gestures werken ook redelijk, maar toch maar eens Apple gebeld omdat ik het wel gefixt wil hebben en ik hem later ook weer wil verkopen.

Na 40 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een zeer onmeewerkende man aan de lijn. Hij wilde eerst niet verder praten zonder dat ik een support incident kocht (€50) of applecare voor de iPad (€79). Pas na lang doordrukken dat het om een garantiegeval gaat en het dus onzin is dat ik voor een gesprek moet betalen heeft hij me in de wacht gezet en daarna 'voor deze ene keer' de extra kosten 'door de vingers gezien'.

Ik heb toen het probleem uitgelegd en deze man bleek totaal geen kennis van het product te hebben. Hij vroeg me of ik de iPad kon resetten en of dat helpt. Ik moest hem uitleggen dat het resetten van de iPad niet helpt als er een fysiek mankement is. Weer probeerde hij me AppleCare aan te smeren. Uiteindelijk gaf hij toe dat het onder de garantie valt. Maar, als ik AppleCare zou kopen zou ik gelijk een vervangen exemplaar krijgen. Zo niet dan kan ik hem opsturen en duurt het 3-4 weken voordat ik hem terug heb. Wil ik wel zo lang zonder iPad zitten? Nadat ik hem eindelijk had overtuigd dat ik geen AppleCare ging kopen heeft hij een reperatieorder aangemaakt.

Dat was maandag. Dinsdag kwam UPS om mijn iPad mee te nemen, en vandaag heb ik een vervangend exemplaar gekregen. Tijdens dat hele proces ben ik heel netjes op de hoogte gehouden door Apple en steeds UPS tracking codes gekregen etc. Allemaal heel netjes.

Kortom, de mensen bij AppleCare aan de telefoon zijn verschrikkelijk; een van de naarste telefoonervaringen ooit. Maar de uiteindelijke reparatie / vervanging is wel netjes en spoedig verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

frim schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:30:
Hier even een kort verhaaltje met mijn ervaring met AppleCare.

Sinds een paar maanden werkte mijn home knop niet meer zo goed. iPad bolde ook wat uit bij die homeknop en het rubber om het glas leek onder de knop te zijn gedrukt. Op zich niet heel erg want die gestures werken ook redelijk, maar toch maar eens Apple gebeld omdat ik het wel gefixt wil hebben en ik hem later ook weer wil verkopen.

Na 40 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een zeer onmeewerkende man aan de lijn. Hij wilde eerst niet verder praten zonder dat ik een support incident kocht (€50) of applecare voor de iPad (€79). Pas na lang doordrukken dat het om een garantiegeval gaat en het dus onzin is dat ik voor een gesprek moet betalen heeft hij me in de wacht gezet en daarna 'voor deze ene keer' de extra kosten 'door de vingers gezien'.

Ik heb toen het probleem uitgelegd en deze man bleek totaal geen kennis van het product te hebben. Hij vroeg me of ik de iPad kon resetten en of dat helpt. Ik moest hem uitleggen dat het resetten van de iPad niet helpt als er een fysiek mankement is. Weer probeerde hij me AppleCare aan te smeren. Uiteindelijk gaf hij toe dat het onder de garantie valt. Maar, als ik AppleCare zou kopen zou ik gelijk een vervangen exemplaar krijgen. Zo niet dan kan ik hem opsturen en duurt het 3-4 weken voordat ik hem terug heb. Wil ik wel zo lang zonder iPad zitten? Nadat ik hem eindelijk had overtuigd dat ik geen AppleCare ging kopen heeft hij een reperatieorder aangemaakt.

Dat was maandag. Dinsdag kwam UPS om mijn iPad mee te nemen, en vandaag heb ik een vervangend exemplaar gekregen. Tijdens dat hele proces ben ik heel netjes op de hoogte gehouden door Apple en steeds UPS tracking codes gekregen etc. Allemaal heel netjes.

Kortom, de mensen bij AppleCare aan de telefoon zijn verschrikkelijk; een van de naarste telefoonervaringen ooit. Maar de uiteindelijke reparatie / vervanging is wel netjes en spoedig verlopen.
Daarom koop ik Apple producten altijd in de winkel. Dan heb je misschien nog steeds dat gedoe, maar als je het tweede jaar in gaat geeft Apple zelden toe, terwijl je wel recht hebt op 2 jaar garantie... daar zijn winkels makkelijker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Frodo19 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:57:
[...]

Er is volgens mij alleen geen manier om apps die op de achtergrond draaien te killen. Weet wel dat voorheen de app ''system information'' de optie had geheugen op te schonen maar dat is na updates eruit gehaald.
Dat kan wel:
2x op de home knop drukken, daarna een app in de 'taakbalk' 2 seconden vasthouden. Dan gaan de apps in de 'taakbalk' wiebelen en krijgen ze 'n rood minnetje. Via dat minnetje kun je ze dan uit het geheugen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Richub schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:35:
[...]

Dat kan wel:
2x op de home knop drukken, daarna een app in de 'taakbalk' 2 seconden vasthouden. Dan gaan de apps in de 'taakbalk' wiebelen en krijgen ze 'n rood minnetje. Via dat minnetje kun je ze dan uit het geheugen verwijderen.
Of met vier vingers omhoog gaan over het scherm, komt de balk ook tevoorschijn :) IOS5 ftw. haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Op mijn iPad 1 werkt dat niet, maar so what... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 18:14
Om het nog eens te vragen:
Iemand een oplossing voor mij?
Ik wil namelijk Studio Voetbal live kijken op de iPad.
Als ik de url open met Safari dan krijg ik te zien dat de url fout is. Met Skyfire hetzelfde probleem.
Als ik dezelfde url open op mijn android telefoon, dan lukt dat wel, maar het probleem is dat ik dan de stream niet kan afspelen.
Ik vermoed dat de NOS site ziet dat het een iPad is en daarom de foutmelding geeft.
Graag zou ik dus een browser willen hebben die de website opent als een niet-iPad zeg maar. AlwaysonPC heb ik al geprobeerd, daaru krijg ik geen foutmelding maar dan krijg ik de video weer niet tezien.
Een video player waar ik een url in kan openen zou natuurlijk ook voldoen.
Ik heb nu hetzelfde probleem om de Eredivisie samenvattingen te kijken. Normaal kan dat dus hier:
http://nos.nl/sport/voetbal/eredivisie/livestream/
Maar nu werkt dat dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Het lijkt erop of ze iOS apparaten blokkeren, op mijn Win7 desktop krijg ik de pagina meteen, op mijn iPad krijg ik dezelfde melding als Slico.

De iPad hangt via wifi aan dezelfde verbinding.

Waar dat goed voor is...? :? Zet er dan gewoon een melding op dat iOS (nog) niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:47

Nitai

Live the life you love.

Als je iCab Mobile gebruikt, dan kun je de browser id veranderen in de Instellingen van je iPad (scroll naar iCab Mobile). Als je daar voor Firefox 4 (Windows) of iets dergelijks kiest. iCab Mobile vervolgens helemaal afsluiten (dus dubbel Home knop en dan icoon ingedrukt houden tot hij 'wiebelt' en dan afsluiten) dan pakt hij de url wel gewoon.

De NOS site kijk gewoon naar je user agent / browser id.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik blijf het raar vinden dat ze niet gewoon een melding geven dat je browser niet ondersteund wordt. Nu gaan mensen onnodig zitten verversen/troubleshooten omdat ze denken dat het iets tijdelijks is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

sn0w13 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:07:
[...]

Je kan dat allemaal met Goodplayer.
Mijn ipad 2 speelt zelfs 720p MKV bestanden over wifi vanaf mijn Synology.
Mijn dvd's zet ik om naar .iso's omdat je anders ieder vob bestand moet selecteren.

Het enige minpunt is dat wanneer je een film streamt hij het srt bestand niet meeneemt, maar daar komt nog een update voor.
Als je ondertiteling wil zal je de film + srt bestand eerst moeten downloaden met goodplayer op je Ipad.

Maar bij MKV bestanden converteer ik het srt bestand erin en dan speelt hij de sub wel af over wifi.
Ik heb Goodplayer 3.7 gekocht maar de enige manier om een AVI of MKV te spelen, is hem te downloaden. Als ik kies voor 'Spelen vanaf URL' opent hij het bestand helemaal niet (ik krijg een zwart scherm met player controls maar verder niets) Wat doe ik verkeerd ? (NB Als ik het bestand download werkt hij gewoon wel !)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik google op "iPad1 IOS5 slow" krijg ik een lading klachten te zien over sterke achteruitgang tot bijna onbruikbaar zijn van de iPad1 nadat mensen IOS5 hebben geïnstalleerd.
(En jammer dat de multitouch gestures niet zonder JB werken).
Durf zelf IOS5 nog niet te installeren. Temeer daar Apple het onmogelijk maakt om terug te vallen op een eerdere versie!

Zijn er al iPad1 bezitters die al de upgrade naar IOS5 gemaakt hebben en hier wel tevreden over zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:35

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb gelijk bij de release iOS op m'n iPad 1 gezet en hier eigenlijk helemaal geen spijt van gehad. Hij werkt prima. Ik heb een hele enkele keer dat als ik heel snel door de pagina's op m'n home screen schuif dat hij even een seconde blijft hangen, maar verder is hij echt niet langzaam geworden ofzo :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Heb op een gegeven moment ook de knoop doorgehakt, en heb ook op mijn ipad 1 iOS5 gezet. Bevalt goed, lekker vlot, surfen is een genot met de tabbladen. Had eerst icab daarvoor maar die crashte vaak. Nu ook de iphone4 geupdate. Heb ze beide nu niet gejailbroken meer, omdat ik dat alleen met een untethered wil, wil niet afhangkelijk zijn van een computer om een herstart te moeten doen

Mis het wel op de iphone, mis vooral Lockinfo, en een paar kleine tweaks, om bv meer icons in een folder te stouwen als 12....Ook mis ik m'n profiles programma wel, om 's nachts de boel op stil te ztten (mail en zo stil, alleen foon aan) Maar aangezien die (CalendarPro4) toch al niet lekker werkte sinds de laaste update (ging niet goed op stil dus...) heb ik de update gedaan.

Ben er zeer tevreden over tot nu toe, zeker de icloud functies zijn fijn, adresboek en agenda synced overal nu.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:55:
......

Zijn er al iPad1 bezitters die al de upgrade naar IOS5 gemaakt hebben en hier wel tevreden over zijn?
Ik heb meteen iOS5 op mijn iPad 1 gezet, en eerst voelde het allemaal wat stroperig aan maar de iPad werkte nog wel behoorlijk.

Later kwam ik deze opmerkingen over iOS5 en iPad 1 ook tegen, en als oplossing werd een restore aangeraden.

Ik heb in Itunes eerst alles gesynct (zowel gewoon als de aankopen) en daarna een restore gedaan. Nu werkt mijn iPad wel vlot, ik heb absoluut geen spijt dat ik iOS5 op mijn iPad 1 heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 22:52

Crusader

Arc Nature

M'n iPad 2 lijkt alleen nog maar GPRS verbinding te willen maken. Ik heb met een Vodafone simkaart van Flevoland naar de randstad gereden en nooit een 3G verbinding gezien. Nu getest met een KPN simkaart, en ook daarmee alleen het GPRS cirkeltje. Wel volledige signaalsterkte steeds gehad.
Dit is geen instelling voor zover ik weet. Ik heb de instellingen gereset maar dat hielp niet. Is sinds ik de upgrade heb uitgevoerd van jailbroken 4.3.3 naar iOS 5 en de backup heb teruggezet.

Volgens mij geen bekend iets, met Google vind ik hierover helemaal niks.
Kan denk ik alleen nog proberen een volledige reset uit te voeren en met een schone lei beginnen.
Of heeft iemand nog een suggestie?

edit:
terug naar fabrieksinstellingen en dus configureren als nieuwe iPad heeft geholpen. Ik heb weer 3G.

[ Voor 7% gewijzigd door Crusader op 02-11-2011 21:04 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

jalumsx schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:55:
iOS doet dat zelf. Opruimen van ongebruikt geheugen is daarom niet iets wat je zelf hoeft te doen.
Kan wel, dubbel-click home-button krijg je openstaande apps. Dan lang met je vinger op een icoontje blijven staan en er verschijnt een "stopbordje", kan je vervolgens alle apps "killen".

Laat maar, zie boven.

[ Voor 3% gewijzigd door MAher op 07-11-2011 10:25 ]

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Na wat gegoogle over dat apps killen is dit wat ik vond:

Dat apps killen in de taakbalk is hooguit 1x per dag nodig. Zeker standaard dingen als mail, safari of de app store gebruiken idle bijna geen cpu of geheugen.

Spellen en Skype of streaming media apps kan je eerder killen. Deze gebruiken veel meer geheugen idle dan 'gewone' apps, of ze blijven gewoon aktief op de achtergrond.

Ikzelf kill spellen enzo nadat ik ze gebruikt heb, en voor ik naar bed ga kill ik alle apps. Mijn iPad 1 blijft daarmee lekker vlot werken. :)

Dit is geen ultieme waarheid, maar meer een samenvatting van alle info die ik hierover vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ik zit een iPad te overwegen, maar daarbij is de volgende vraag wel van belang.

Stel:
- Ik heb een iPad
- Ik heb wat PDFjes in m'n Dropbox
- Ik open een PDF vanuit Dropbox, op mijn iPad met Goodreader
- Ik breng in en met Goodreader wat markeringen en opmerkingen in deze PDF aan

Als ik opsla, wordt dat dan, automatisch in Dropbox verwerkt en kan ik dat op m'n laptop weer terug zien? Of blijven de wijzigingen 'binnen Goodreader' opgeslagen en verandert er niks aan het (bron)bestand?
Mocht dit laatste het geval zijn, kan ik dan de bewerkte versie apart opslaan in Dropbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:47

Nitai

Live the life you love.

Jo-re-mi schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:31:
Ik zit een iPad te overwegen, maar daarbij is de volgende vraag wel van belang.

Stel:
- Ik heb een iPad
- Ik heb wat PDFjes in m'n Dropbox
- Ik open een PDF vanuit Dropbox, op mijn iPad met Goodreader
- Ik breng in en met Goodreader wat markeringen en opmerkingen in deze PDF aan

Als ik opsla, wordt dat dan, automatisch in Dropbox verwerkt en kan ik dat op m'n laptop weer terug zien? Of blijven de wijzigingen 'binnen Goodreader' opgeslagen en verandert er niks aan het (bron)bestand?
Mocht dit laatste het geval zijn, kan ik dan de bewerkte versie apart opslaan in Dropbox?
Hij slaat het niet op in Dropbox maar op je iPad zelf (in Goodreader). Daarom kun je beter dan een folder syncen in Goodreader met Dropbox. Alles wat je dan aanpast wordt dan gesynced met de folder in Dropbox.

Zie ook de manuals van Goodreader: http://www.goodiware.com/gr-man-howto.html

Specifiek syncen: http://www.goodiware.com/gr-man-tr-servers.html#sync
Normal sync. During this process GoodReader analyzes the contents of both local and remote folders and does the following:

looks for modified files (for example, freshly annotated PDFs) on your device and uploads them to a server, replacing old ones there
looks for modified files on a server and downloads them to your device, replacing old ones there
looks for new files on a server and downloads them to your device
looks for new local files and uploads them to a server
looks for deleted files on a server that were previously present, and deletes them from your device
looks for deleted local files that were previously present, and deletes them from a server

[ Voor 32% gewijzigd door Nitai op 07-11-2011 18:08 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 22:52

Crusader

Arc Nature

Richub schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:54:
Na wat gegoogle over dat apps killen is dit wat ik vond:

Dat apps killen in de taakbalk is hooguit 1x per dag nodig.
Waarom is dat "nodig"? Ik doe dat nooit en het ding blijft altijd snel werken. Van alles draai ik er op, ook "zware" grafische games.
Als het nodig zou zijn, stond het wel in de handleiding of had wijlen Jobs er een app voor gemaakt.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Nou, ik las/hoorde er veel verschillende meningen over dat apps wel of niet killen i.v.m. het trager worden van de iPhone of iPad, en na behoorlijk wat verschillende posts erover gelezen te hebben was mijn vorige post zo'n beetje de samenvatting van de meest bruikbare posts hierover.

Nu ik er nog 'ns over nadenk gingen die posts dus over zowel de iPhone als iPad. Misschien dat de iPad er toch minder last van heeft dan de iPhone.

Ik laat de apps op mijn iPad nu eens een paar dagen gewoon met rust. Eens kijken of hij dan wel of niet trager wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Richub schreef op woensdag 09 november 2011 @ 01:21:
Nou, ik las/hoorde er veel verschillende meningen over dat apps wel of niet killen i.v.m. het trager worden van de iPhone of iPad, en na behoorlijk wat verschillende posts erover gelezen te hebben was mijn vorige post zo'n beetje de samenvatting van de meest bruikbare posts hierover.

Nu ik er nog 'ns over nadenk gingen die posts dus over zowel de iPhone als iPad. Misschien dat de iPad er toch minder last van heeft dan de iPhone.

Ik laat de apps op mijn iPad nu eens een paar dagen gewoon met rust. Eens kijken of hij dan wel of niet trager wordt.
Ik heb zowel een iPhone (3gs) als een iPad (2), beiden draaien op iOS 5.0 en ik kill eigenlijk nooit apps die ik open heb staan en merk bij beide apparaten nooit verlies van snelheid. Dus volgens mij is het leuk dat het kan maar echt niet nodig en zeker niet om dat een keer of vaker per dag te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:36:
[...]

Ik heb zowel een iPhone (3gs) als een iPad (2), beiden draaien op iOS 5.0 en ik kill eigenlijk nooit apps die ik open heb staan en merk bij beide apparaten nooit verlies van snelheid. Dus volgens mij is het leuk dat het kan maar echt niet nodig en zeker niet om dat een keer of vaker per dag te doen.
Ik doe het ook zelden. Maar ik merk soms wel dat als ik een pagina open in Safari, vervolgens naar een andere app ga en later Safari weer open, de pagina opnieuw wordt geladen. Volgens mij gebeurt dat soms ook met spellen. De ene keer gaat het spel gewoon verder waar ik was, de andere keer moet hij opnieuw laden. Heeft dat niet te maken met een vol intern geheugen? Als het op die manier werkt, merk je inderdaad niks aan de snelheid, omdat het intern geheugen dan door iOS zelf wordt geleegd, maar heeft het dus wel zin om apps te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:03:
[...]

Ik doe het ook zelden. Maar ik merk soms wel dat als ik een pagina open in Safari, vervolgens naar een andere app ga en later Safari weer open, de pagina opnieuw wordt geladen. Volgens mij gebeurt dat soms ook met spellen. De ene keer gaat het spel gewoon verder waar ik was, de andere keer moet hij opnieuw laden. Heeft dat niet te maken met een vol intern geheugen? Als het op die manier werkt, merk je inderdaad niks aan de snelheid, omdat het intern geheugen dan door iOS zelf wordt geleegd, maar heeft het dus wel zin om apps te killen.
Het is simpel (en komt vaker voor bij apparaten met minder geheugen, zoals de iPad1 die maar 256MB heeft).

Als de actieve app meer geheugen vraagt dan voor handen is, dan wordt er een seintje gegeven naar apps die nog actief in het geheugen zitten dat ze geheugen vrij moeten maken. Als dit nog niet voldoende is, dan wordt er @random een app uit de ram geschopt.
Dit is de reden dat je soms vertraging hebt om later weer soepel door te gaan. De apps moeten wel tijd krijgen om netjes geheugen vrij te geven.

Je kan dit allemaal zelf voorkomen door simpelweg een paar grote apps handmatig te killen.

Hetzelfde effect gebeurt bij tabs in safari. Als de actieve tab teveel geheugen nodig heeft, dan moeten andere tabs maar even vrijgegeven worden, en dan moeten ze weer refreshen als die geactiveerd worden. Heb je voldoende geheugen, dan blijven die andere tabs actief en hoeven ze niet te refreshen/.

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Zijn er hier meer mensen die last hebben van een spontane reboot bij de Ipad2? Heb het nu al paar keer gehad maar zou bij god niet weten wat dit veroorzaakt. Als er mensen zijn met dezelfde ervaring hoor ik dat graag.

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:39
Yeah! Multitask gebaren op iPad 1! :D

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Frodo19 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:47:
Zijn er hier meer mensen die last hebben van een spontane reboot bij de Ipad2? Heb het nu al paar keer gehad maar zou bij god niet weten wat dit veroorzaakt. Als er mensen zijn met dezelfde ervaring hoor ik dat graag.
Nooit gehad met mijn iPad2. Wel crashed imo.im heel af en toe sinds iOS 5.0 dus maar hopen dat het over is met v5.01 de net ota binnen kwam

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Richub schreef op woensdag 02 november 2011 @ 00:18:
[...]

Ik heb meteen iOS5 op mijn iPad 1 gezet, en eerst voelde het allemaal wat stroperig aan maar de iPad werkte nog wel behoorlijk.

Later kwam ik deze opmerkingen over iOS5 en iPad 1 ook tegen, en als oplossing werd een restore aangeraden.

Ik heb in Itunes eerst alles gesynct (zowel gewoon als de aankopen) en daarna een restore gedaan. Nu werkt mijn iPad wel vlot, ik heb absoluut geen spijt dat ik iOS5 op mijn iPad 1 heb gezet.
iOS 5 zorgt hierop mijn 1e gen iPad voor een veel betere performance. Zeker aan te raden...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:55:
Als ik google op "iPad1 IOS5 slow" krijg ik een lading klachten te zien over sterke achteruitgang tot bijna onbruikbaar zijn van de iPad1 nadat mensen IOS5 hebben geïnstalleerd.
(En jammer dat de multitouch gestures niet zonder JB werken).
Durf zelf IOS5 nog niet te installeren. Temeer daar Apple het onmogelijk maakt om terug te vallen op een eerdere versie!

Draait hier ook prima. Merk dat vooral Safari een stuk sneller is geworden en de nieuwe week view in Calendar stond al hoog op mijn wishlist en zit er ook in. Helaas wel vaak crashes in Safari, en Safari gerelateerde apps zoals Twitter, Reeder maar dat komt voor alle modellen voor en is een breed besproken onderwerp op de Apple fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Even over de iPad 3, want er zijn nieuwe geruchten van iLounge van hun 'meest betrouwbare bron'. iLounge is zoiezo wel betrouwbaar, maar aangezien ze het hier hebben over hun meest betrouwbare bron toch maar hier plaatsen.

Ik wil er geen apart topic voor maken, want daar is het te vroeg voor.

iPad 3
Volgens iLounge zal de nieuwe iPad 0.7 mm dikker zijn dan de iPad 2, aangezien ze van een nieuwe "twin light bar" system hebben. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat dat precies betekent, maar daar hadden meerdere bronnen het eerder dit jaar ook al over.

Dit nieuwe LED systeem zou nodig zijn om meer licht door te laten voor 'het hogere resolutie scherm' (retina dus :)).

iPhone 6
Niet het 'teardrop design' waar zoveel geruchten over waren. Wel een ander nieuw design met een metal casing (waarschijnlijk aluminium) en de planning is om het weer 'zoals gewoonlijk' in de zomer te lanceren (in plaats van de herfst). Het heeft een 4 inch scherm en nog in de 'engineering phase'. Verder interessante quote: "We suspect that poor battery life doomed the prior prototype version, and that this one is being built with LTE-ready battery drain in mind." Tot slot: het apparaat is 8 mm langer!

MacBook Pro
De planning is nu voor een nieuw, dunner design. Ze zeggen hier echter wel bij dat de planning hiervoor nog minder vast staat.

----------------
Dit is best wel interessant vind ik. De iPad 3 heeft dus zeer waarschijnlijk een retina display, wat echt ontzettend gaaf zou zijn en voor mij - als iPad 1 gebruiker - een instantbuy zou zijn. Dat het 0.7 mm dikker is maakt mijzelf niks uit: de iPad 1 is 13.4 mm dik en ik ga dan dus naar 9.5 mm.

Nou, ik ben nu wel benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ondanks de waarschuwing waarin de post het beste past ga ik er van uit dat ik hier mijn persoonlijke ervaring kan schrijven en in het goede topic zit. Enfin ik had dus 1 maand lang een Asus EEE pad transformer waarvan ik nog steeds in alle eerlijkheid kan zeggen dat het echt geen miskoop was. Qua functionaliteit een zondermeer uitgebreid tablet en qua degelijkheid had ik ook niets te klagen echter waren er toch van die kleine dingetjes die mij niet bevielen.

In mijn achterhoofd had ik telkens een van mijn 1ste tablets namelijk de Ipad 1 die mij toendertijds best wel kon bevallen maar ik mij toen min of meer door de hele Android hype heb laten verblinden, en de vele toeters en bellen interessant vond. Langzaam maar zeker en nu met de komst dan van Honycomb vroeg ik mij meer en meer af van tja wat moet je eigenlijk met die extra instellingen, of wat doe je in de praktijk met allerlei in mekaar gefrutselde apps.

Uiteindelijk dus de stap genomen en de Asus verkocht en nu sinds enkele weken in het bezit van een Ipad 2 waarvan ik tot op heden absoluut geen spijt van heb, zeker sinds er IOS 5 is gekomen en het syncen ook draadloos kan. Niet dat ik dat nu zo storend vond om even de pad aan de pc te hangen maar in de praktijk gezien toch wel gewoon een handig voordeel dat je snel even kan syncen met Itunes zonder het kabeltje te moeten zoeken.

Wanneer ik dan Honycomb en IOS naast mekaar ga zetten dan moet ik eerlijk gezegd zeggen dat op sommige punten IOS in feite uitgebreider is en meer functionaliteit heeft dan Honycomb, waaronder bijvoorbeeld 1 heel handig iets. Wat ik bv bij Honycomb gemist heb is het indelen van de icoontjes via de pc en dit kan met IOS en dan via Itunes heel gemakkelijk, echter deze functie mist Honycomb dus helemaal en is het puur en alleen via de verkenner wat bestandjes kopieren in Honycomb.

Dan het restoren van de apps vind ik bij IOS veel fijner werken omdat je zelf kan kiezen welke apps je gerestored wilt hebben, en dan weer bij Honycomb krijg je ook wel een backup via Google echter kan je niet vantevoren kiezen welke apps je wel of niet gerestored wilt hebben. In die zin vind ik persoonlijk dus Itunes een ideaal programma en voor zover mij bekend bestaat zoiets niet bij Android, althans niet iets wat grafisch goed ondersteund word.

Verder kan ik natuurlijk vrij kort zijn wat betreft de werking van de Ipad 2 t.o.v. Honycomb tablets en dan is het in mijn ervaring wel duidelijk namelijk de Ipad 2 werkt gewoon veel soepeler, waarbij ook de apps gewoon afgewerkt zijn. En ja het missen van een sd-kaartje of een usb aansluiting, tja, in de praktijk blijft een tablet een mobiel apparaat en heb ik er geen behoefte aan om er allerlei kabels aan vast te hebben hangen dus geen gemis wat mij betreft.

Tot slot heb ik ( sorry voor het mooie design ) een Griffin Survivor case bij gepakt en persoonlijk vind ik dat de ideale case, maar goed dat hoort verder niet in dit topic thuis. In elk geval ben ik zeer tevreden met de Ipad 2 en dit dus van een Windows7 en voormalig Android gebruiker, waarbij er zelfs ooit nog in de planning zit om ook op pc gebied richting Apple te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 09:38

MrDry

Desperados!

Ik wil graag de muziek op mijn server bediend of via mn iPad draadloos afspelen op mn versterker.

Een vriendin van ons heeft een Squeezebox. Dat werkt prima. Maar kan dat ook met een Apple Airport Express?

Dus: Muziek op linux server -> streamen via iPad -> afspelen via aan reciever gekoppelde Airport? Ik heb hoop meer muziek dan er op welke iPad dan ook passen gaat dus muziek naar mn iPad copieren is geen optie.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MrDry schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:53:
Ik wil graag de muziek op mijn server bediend of via mn iPad draadloos afspelen op mn versterker.

Een vriendin van ons heeft een Squeezebox. Dat werkt prima. Maar kan dat ook met een Apple Airport Express?

Dus: Muziek op linux server -> streamen via iPad -> afspelen via aan reciever gekoppelde Airport? Ik heb hoop meer muziek dan er op welke iPad dan ook passen gaat dus muziek naar mn iPad copieren is geen optie.
Ik gebruik de Apple TV 2 daarvoor. Werkt uitstekend!

iTunes -> atv2 -> receiver
+ ipad als afstandbediening

Moet je dus wel iTunes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Ik wil alleen geen iTunes gebruiken. Dan moet er alsnog een extra PC aan staan. Dan kan ik ook gewoon mn media center aanzetten en hiervanaf muziek afspelen.

Er moet toch ook een optie zijn zonder iTunes? Dmv de filebrowser App kan ik bij mn bestanden...nou het geluid nog streamen naar mn versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

MrDry schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:31:
Ik wil alleen geen iTunes gebruiken. Dan moet er alsnog een extra PC aan staan. Dan kan ik ook gewoon mn media center aanzetten en hiervanaf muziek afspelen.

Er moet toch ook een optie zijn zonder iTunes? Dmv de filebrowser App kan ik bij mn bestanden...nou het geluid nog streamen naar mn versterker!
Als het geluid uit de iPad kan komen, kan het ook via Airplay (Airport Express) afgespeeld worden :)
Zelf heb ik Airplay in mijn Openelec build gemaakt. Werkt als een trein icm i-devices :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

ReCreator schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:35:
[...]

Als het geluid uit de iPad kan komen, kan het ook via Airplay (Airport Express) afgespeeld worden :)
Zelf heb ik Airplay in mijn Openelec build gemaakt. Werkt als een trein icm i-devices :)
Daar kan ik wat mee. Thx.

Nou nog op zoek naar een knappe mediaplayer voor mn iPad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 20:43
Heeft iemand van jullie ervaring met het bestellen via DataIO? Ik zie veel goede beoordelingen maar ook van veel tweakers met 0 reacties en 0 forumposts. Is dit een betrouwbaar adres? Aangezien de iPad 2 daar wordt aangeboden onder de Apple prijs?

Edit: reeds besteld

[ Voor 18% gewijzigd door TheCrius op 22-11-2011 07:51 ]

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Laatst online: 01-09 15:38
MrDry schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:21:
[...]

Daar kan ik wat mee. Thx.

Nou nog op zoek naar een knappe mediaplayer voor mn iPad...
....ik gebruik mijn synology nas (waarop mijn muziek staat) om deze rechtstreeks naar mijn aiport express te laten streamen.....bediening gaat via de synology app ds audio...werkt als een tierelier.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.