Dan zou alles op 1 hoop belanden. Nu kan er gereageerd worden op het artikel. Over het nieuws. (Niet over of het nieuws is). Als er gereageerd moet worden over de nieuws-waarde dan moet dit in het forum. Om over het nieuws te reageren is het gewoon handig om dat onder het artikel zelf al te kunnen doen. /. pakt het ook zo aan. Het reageren op de FP weghalen en dat in een aparte thread steken lijkt mij echt geen oplossing en lijkt mij zeker een achteruitgang. Je moet maar eens werken in de niet-nested mode van de FP dan is het lezen van reacties veel moeilijker dan zoals het nu standaard is
Nee, het belandt niet allemaal op 1 hoop, maar je wordt simpelweg doorgelinked naar een premade thread op het forum welke dezelfde titel bevat als het nieuwsitem. Kan heel simpel met een knopje "reageren op dit artikel?". Kan je ook doen voor eventuele nieuwswaarde reacties. Wat je nu op de FP hebt is dat de reacties het nieuwsartikel verreweg overschaduwen en daarmee de toonzetting van het nieuwsartikel of de nieuwswaarde ervan vertekenen.PietrKempy schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:13:
Dan zou alles op 1 hoop belanden. Nu kan er gereageerd worden op het artikel. Over het nieuws. (Niet over of het nieuws is). Als er gereageerd moet worden over de nieuws-waarde dan moet dit in het forum. Om over het nieuws te reageren is het gewoon handig om dat onder het artikel zelf al te kunnen doen. /. pakt het ook zo aan. Het reageren op de FP weghalen en dat in een aparte thread steken lijkt mij echt geen oplossing en lijkt mij zeker een achteruitgang. Je moet maar eens werken in de niet-nested mode van de FP dan is het lezen van reacties veel moeilijker dan zoals het nu standaard is
Neem het simpele voorbeeld van dit artikel: http://tweakers.net/nieuw...phone.html?niv=0#reacties.
Dat ontaard per direct in een bashfest. Het zet wel meteen de toon voor de reactie-tree en verpest ook het nieuwsbericht. Zou je de reacties doorlinken naar een forum waar men hoogstwaarschijnlijk dezelfde opmerkingen zal maken, dan heeft het minder effect op het nieuwsitem zelf. Dat blijft ongeschonden op de FP staan, met als enige doel om de lezer op de hoogte te brengen van het nieuws. Indien de lezer geinteresseerd is in het lezen van de reacties, dan is hij/zij welkom op het forum, maar hij/zij is nu niet meer "verplicht" direct kennis te nemen van reacties.
Nu nog altijd niet. Je leest het artikel en scrolled naar benden, je stelt in welk niveau van reacties je wilt lezen of je klikt gewoon door naar het volgende artikel. Het is niet dat je eerste de reacties te zien krijgt en dan pas het artikel. Ik lees af en toe ook wel eens een artikel zonder dat ik de reacties lees of ze mod (heel af en toePoops_McGhee schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:23:
[...]
Nee, het belandt niet allemaal op 1 hoop, maar je wordt simpelweg doorgelinked naar een premade thread op het forum welke dezelfde titel bevat als het nieuwsitem. Kan heel simpel met een knopje "reageren op dit artikel?". Kan je ook doen voor eventuele nieuwswaarde reacties. Wat je nu op de FP hebt is dat de reacties het nieuwsartikel verreweg overschaduwen en daarmee de toonzetting van het nieuwsartikel of de nieuwswaarde ervan vertekenen.
Neem het simpele voorbeeld van dit artikel: http://tweakers.net/nieuw...phone.html?niv=0#reacties.
Dat ontaard per direct in een bashfest. Het zet wel meteen de toon voor de reactie-tree en verpest ook het nieuwsbericht. Zou je de reacties doorlinken naar een forum waar men hoogstwaarschijnlijk dezelfde opmerkingen zal maken, dan heeft het minder effect op het nieuwsitem zelf. Dat blijft ongeschonden op de FP staan, met als enige doel om de lezer op de hoogte te brengen van het nieuws. Indien de lezer geinteresseerd is in het lezen van de reacties, dan is hij/zij welkom op het forum, maar hij/zij is nu niet meer "verplicht" direct kennis te nemen van reacties.
Je scrolled naar beneden en ziet na het nieuwitem direct de reacties staan. Mens eigen is, toch even een kijkje nemen, ook al is het maar een paar seconden. Nieuwsgierigheid is niets onbekends. Ongeacht of je als lezer zelf de mogelijkheid hebt om tot een bepaald punt door te scrollen, hou je de reacties direct bij het nieuwsitem, dus ook de ongewenste reacties daaraan gerelateerd. Persoonlijk lees ik liever alleen de nieuwsberichten, zonder de reacties te hoeven zien. Dat is namelijk niet mijn doel wanneer ik een bezoekje breng aan de FP om kennis te nemen van nieuwsitems. Wil ik reacties lezen, dan ga ik wel naar een forum. Een forum is erg handig om informatie te vergaren over (in)actuele zaken. Dat wil ik niet op een FP.PietrKempy schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:32:
[...]
Nu nog altijd niet. Je leest het artikel en scrolled naar benden, je stelt in welk niveau van reacties je wilt lezen of je klikt gewoon door naar het volgende artikel. Het is niet dat je eerste de reacties te zien krijgt en dan pas het artikel. Ik lees af en toe ook wel eens een artikel zonder dat ik de reacties lees of ze mod (heel af en toe) Nu is het zelf zo dat je goede aanvullingen op een artikel toch nog kunt lezen door de filter in te stellen op +2/+3 dat zou in een forumthread niet mogelijk zijn.
Een FP brengt mij nieuws en wanneer ik nieuws lees, dan ben ik echt niet geinteresseerd in wat de meute er wel of niet van denkt.
Er wordt een duidelijk onderscheid gemaakt tussen wat reacties zijn en wat het nieuwsartikel is. Als er een link staat naar het forum dan is er nieuwsierigheid naar het onbekende. Als ik de reacties wil lezen dan scroll ik wel verder anders keer ik gewoon terug naar de homepage. Het feit dat het reactiesysteem zo'n succes heeft wil wel degelijk zeggen dat er mensen geintresseerd zijn in de mening van een ander of hun mening willen uiten.
Dit gaat nu wel heel erg off-topic. Jij vindt reacties niet interresant en hebt de keuze om ze niet te lezen. Ik vind ze wel interresant en heb de keuze om ze wel te lezen. Dat je nieuwsgierig betn naar wat er onder de header reacties staat wilt zeggen dat je reacties wilt lezen want dat staat er dan ook echt wel boven "Reacties".
Dit gaat nu wel heel erg off-topic. Jij vindt reacties niet interresant en hebt de keuze om ze niet te lezen. Ik vind ze wel interresant en heb de keuze om ze wel te lezen. Dat je nieuwsgierig betn naar wat er onder de header reacties staat wilt zeggen dat je reacties wilt lezen want dat staat er dan ook echt wel boven "Reacties".
Leuk dat GordonGecko +3 scoort met zijn (overigens goede) post
Verwijderd in 'nieuws: HP: pc-divisie waarschijnlijk binnen jaar verkocht'
Maar mijn reactie daarboven van een kwartier eerder heeft bijna dezelfde uitleg en staat op 0:
tweaker2010 in 'nieuws: HP: pc-divisie waarschijnlijk binnen jaar verkocht'
@ Nazanir: Thanks!
Maar mijn reactie daarboven van een kwartier eerder heeft bijna dezelfde uitleg en staat op 0:
@ Nazanir: Thanks!
[ Voor 3% gewijzigd door tweaker2010 op 26-08-2011 13:35 ]
Jouw post heeft nog geen moderatie ontvangen. Even iets aan doen.tweaker2010 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:32:
Leuk dat GordonGecko +3 scoort met zijn (overigens goede) post
Maar mijn reactie van een kwartier eerder heeft bijna dezelfde uitleg en staat op 0:
-
Deze mooie anekdote krijgt een -1 moderatie:
avec_style in 'reviews: 20 jaar Linux: de opmars van open source'
Dat lijkt me een mismodje
avec_style in 'reviews: 20 jaar Linux: de opmars van open source'
Dat lijkt me een mismodje
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
http://tweakers.net/search/?DB=Userreacties&Query=epo
Als die een reactie plaatst zijn ze dus allemaal "jullie tweakers anti apple blabla"
Als die een reactie plaatst zijn ze dus allemaal "jullie tweakers anti apple blabla"
Reactie op 'Gerucht: Apple werkt aan tv-dienst'
(21x -1.) 1x +3 gever even nazien?
Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Apple werkt aan tv-dienst'
sepo: Kom je speciaal voor die zin hier na toe om een discussie te starten of wil je gewoon een mooie fipo ?
op: fipo: Zo tweakertjes, begin maar met het afkraken.
Moest ik net tegenaanlopen:
johnkeates in 'nieuws: Gerucht: Apple werkt aan tv-dienst'
2x -1, 1x +2, 1x +3 = 0,8
o.a.; "Je buurman: hij bepaalt of hij z'n snikkel in je gezicht duwt" = -1
Hij heeft wel een punt overigens, met zijn post. = +1. Twijfel tussen een 0 en een +1, toch maar 0.
Wat is hiervan de juiste mod? Ik vrees dat ik er wel bij moest grijnzen ...
(21x -1.) 1x +3 gever even nazien?
Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Apple werkt aan tv-dienst'
sepo: Kom je speciaal voor die zin hier na toe om een discussie te starten of wil je gewoon een mooie fipo ?
op: fipo: Zo tweakertjes, begin maar met het afkraken.
Moest ik net tegenaanlopen:
johnkeates in 'nieuws: Gerucht: Apple werkt aan tv-dienst'
2x -1, 1x +2, 1x +3 = 0,8
o.a.; "Je buurman: hij bepaalt of hij z'n snikkel in je gezicht duwt" = -1
Hij heeft wel een punt overigens, met zijn post. = +1. Twijfel tussen een 0 en een +1, toch maar 0.
Wat is hiervan de juiste mod? Ik vrees dat ik er wel bij moest grijnzen ...
[ Voor 39% gewijzigd door Xubby op 26-08-2011 21:41 ]
Verwijderd in 'nieuws: Samsung onthult 1 september nieuwe tablet en smartphone'
WTF doet dat met 5x +2 en 6x +3???? Ik kan er niet meer dan een 0 van maken eigenlijk... heeft nog wel heel veel zetjes nodig.
WTF doet dat met 5x +2 en 6x +3???? Ik kan er niet meer dan een 0 van maken eigenlijk... heeft nog wel heel veel zetjes nodig.
Virussen? Scan ze hier!
Lees maar in GR. De redactie doet niets met zo´n debat want daar heb ik het al aangekaart. De blote melding ´niet nieuwswaardig want ik ben niet geinteresserd in Wintel, Apple, fotografie of whatever´ is gewoon geen kritiek op de redactie, maar volkomen off topic of in het voorbeeld dat ik hier neerzet ongewest.PietrKempy schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:47:
Dat bedoel ik dus. Er zijn dus wel mensen die het er in zien. Het is een spijtige verwoording (imo). En daardoor vind ik een 0 even goed kunnen als een +1. Ik lees het als "Dit is geen nieuws..." Maar dat staat er dus niet waardoor een +1 dus perfect te verdedigen is. Ik zou willen een 0,5 geven, maar ik neig toch net wat meer naar de 0 dan naar de +1. Als die reactie op +1 blijft staan zou ik hem hier in ieder geval niet komen melden ook al zou ik hem een 0 geven.
@ Kharay1977:
Kritiek op de redactie is heel gewenst, maar niet op de FP dat zijn afspraken die gemaakt worden en de afspraak is het hoort in GR. Daar bereik je er meer mee en daarmee wordt de FP ook niet vervuild. Anders staat er bij ieder artikel wel een reactie van "waarom is dit nieuws" "weeral nieuws over Windows11" "Weeral nieuws over een nieuwe generatie proccesoren" ...
Iets anders is het als de redactie domweg blunders maakt door nieuws niet te checken, feiten te presenteren die geen feiten zijn, dingen te suggereren of zelfs zoals in geval van ´Windows rot tot op het bot´ flame baits te verzinnen. Zulke artikelen zouden gewoon door het moderatie systeem behandeld moeten worden en snel op een -1 gezet moeten kunnen worden.
Zolang dat kan mogen we blij zijn dat er attente tweakers zijn die zo aardig zijn het te berichten en te zorgen dat de redactie niet een flame debat creeert want dat werd dat topic natuurlijk. Het is Wilberts taak om dit te vermijden en in plaats daarvan zet hij dit neer en laat de mods dweilen terwijl hij de emmer over de schutting gegooid heeft.
Overigens geheel terzijde is het treurig gesteld met het niveau van de lezers op de fp Crackh34d in 'nieuws: Eerste rekbare oled ontwikkeld' krijgt +3´s en dergelijke voor de grootste open deur die er zou moeten zijn op een tech site. Kennelijk vonden mensen dat een spotlight waard. Het wachten is op de spotlight voor de informatieve bijdrage dat de zon toch niet om de aarde draait.
Is inderdaad de default op de meeste grote tech sites en vind ik ook een veel beter systeem, maar iets veranderen hier is onmogelijk, dus ik zou mijn toetsenbord de rust gunnen met zulke verrijkende (een van die gevallen waar het Nederlands ook een korte ei toe zou mogen toelaten omdat ik beide bedoel) voorstellen.Poops_McGhee schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:23:
[...]
Nee, het belandt niet allemaal op 1 hoop, maar je wordt simpelweg doorgelinked naar een premade thread op het forum welke dezelfde titel bevat als het nieuwsitem. Kan heel simpel met een knopje "reageren op dit artikel?". Kan je ook doen voor eventuele nieuwswaarde reacties. Wat je nu op de FP hebt is dat de reacties het nieuwsartikel verreweg overschaduwen en daarmee de toonzetting van het nieuwsartikel of de nieuwswaarde ervan vertekenen.
Lijkt me dat het aantal hits op de pagina toch van groter belang is. Nieuwsberichten van een bepaalde strekking levert toch een groot aantal reacties op. En dat gaat VNU Media wat leuker vinden. En ik denk toch echt dat we het in dit geval over VNU Media hebben en niet over Tweakers specifiek.max3D schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:48:
[...]
Lees maar in GR. De redactie doet niets met zo´n debat want daar heb ik het al aangekaart. De blote melding ´niet nieuwswaardig want ik ben niet geinteresserd in Wintel, Apple, fotografie of whatever´ is gewoon geen kritiek op de redactie, maar volkomen off topic of in het voorbeeld dat ik hier neerzet ongewest.
Iets anders is het als de redactie domweg blunders maakt door nieuws niet te checken, feiten te presenteren die geen feiten zijn, dingen te suggereren of zelfs zoals in geval van ´Windows rot tot op het bot´ flame baits te verzinnen. Zulke artikelen zouden gewoon door het moderatie systeem behandeld moeten worden en snel op een -1 gezet moeten kunnen worden.
Zolang dat kan mogen we blij zijn dat er attente tweakers zijn die zo aardig zijn het te berichten en te zorgen dat de redactie niet een flame debat creeert want dat werd dat topic natuurlijk. Het is Wilberts taak om dit te vermijden en in plaats daarvan zet hij dit neer en laat de mods dweilen terwijl hij de emmer over de schutting gegooid heeft.
Overigens geheel terzijde is het treurig gesteld met het niveau van de lezers op de fp Crackh34d in 'nieuws: Eerste rekbare oled ontwikkeld' krijgt +3´s en dergelijke voor de grootste open deur die er zou moeten zijn op een tech site. Kennelijk vonden mensen dat een spotlight waard. Het wachten is op de spotlight voor de informatieve bijdrage dat de zon toch niet om de aarde draait.
Reactie op 'Foto's tonen vermoedelijk HTC-smartphone met 720p-scherm'
Verwijderd in 'nieuws: Foto's tonen vermoedelijk HTC-smartphone met 720p-scherm'
mods: o.a. 4x 0, 2x +3, zelf +1 gegeven.
Het is on-topic, door de 2e regel, maar meer zie ik er niet in: Meer kracht kan meer Ghz cpu zijn, hoeft niet meer cores te zijn, dacht ik.
Bullet NL in 'nieuws: Foto's tonen vermoedelijk HTC-smartphone met 720p-scherm'
mods: o.a. 2x -1, 1x +3, zelf +1 gegeven.
Multitasking bestaat al sinds Windows 95, op een pentium 100 Mhz ...
Wat zijn de juiste mods hierboven?
lukjah in 'nieuws: Foto's tonen vermoedelijk HTC-smartphone met 720p-scherm'
mods: o.a. 4x 0, 2x +3, zelf 0 gegeven: kan er niets in vinden dat de moeite van het lezen waard is.
Reactie op 'HTC lekt Titan als naam Windows Phone met 4,7"-scherm'
calvinturbo in 'nieuws: HTC lekt Titan als naam Windows Phone met 4,7"-scherm'
mods: o.a. 1x -1, 1x +3, zelf +1 gegeven.
In het artikel:
nieuws: App vertelt automobilist wanneer stoplicht op groen springt
staan bij aardig wat reacties die negatief zijn over "automatisch autorijden" -1 scores. Bij andere "minder geweldige" reacties niet. Is hier wat aan de hand, of klopt dit?
Xubby in 'nieuws: App vertelt automobilist wanneer stoplicht op groen springt' is van mij, overigens.
Oh ja, als ik een -1 daarmee verdien, (totaal=0, nu) best. Soms kost een grapje wat ...
Reactie op 'IBM bouwt opslag met capaciteit van 120PB'
Verwijderd in 'nieuws: IBM bouwt opslag met capaciteit van 120PB'
mods: o.a. 90x -1, overduidelijke mismods: 4x +2, 7x +3, mogelijke mismod: 4x +1, beleefde mod: 40x 0 ...
Oh ja, gevers evt. mismods even nazien, voor alle duidelijkheid?
Verwijderd in 'nieuws: Foto's tonen vermoedelijk HTC-smartphone met 720p-scherm'
Het is on-topic, door de 2e regel, maar meer zie ik er niet in: Meer kracht kan meer Ghz cpu zijn, hoeft niet meer cores te zijn, dacht ik.
lukjah in 'nieuws: Foto's tonen vermoedelijk HTC-smartphone met 720p-scherm'
mods: o.a. 4x 0, 2x +3, zelf 0 gegeven: kan er niets in vinden dat de moeite van het lezen waard is.
Reactie op 'HTC lekt Titan als naam Windows Phone met 4,7"-scherm'
In het artikel:
nieuws: App vertelt automobilist wanneer stoplicht op groen springt
staan bij aardig wat reacties die negatief zijn over "automatisch autorijden" -1 scores. Bij andere "minder geweldige" reacties niet. Is hier wat aan de hand, of klopt dit?
Xubby in 'nieuws: App vertelt automobilist wanneer stoplicht op groen springt' is van mij, overigens.
Oh ja, als ik een -1 daarmee verdien, (totaal=0, nu) best. Soms kost een grapje wat ...
mods: o.a. 90x -1, overduidelijke mismods: 4x +2, 7x +3, mogelijke mismod: 4x +1, beleefde mod: 40x 0 ...
Oh ja, gevers evt. mismods even nazien, voor alle duidelijkheid?
[ Voor 56% gewijzigd door Xubby op 27-08-2011 15:51 ]
Ook een zetje gegevenwildhagen schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 07:37:
Verwijderd in 'nieuws: Samsung onthult 1 september nieuwe tablet en smartphone'
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Niet echt interessant,heb beide reacties een +1 gegeven.Xubby schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:23:
Reactie op 'Foto's tonen vermoedelijk HTC-smartphone met 720p-scherm'
Als onderdeel van de discussie heeft het nog wel toegevoegde waarde ,kan wmb nog wel op +1.lukjah in 'nieuws: Foto's tonen vermoedelijk HTC-smartphone met 720p-scherm'
Beetje mager als je het mij vraagt. Lijkt me logisch dat als het scherm groter wordt de telefoon ook minder goed ik je broekzak past . Al met al toch maar een +1 aan gehangen.Reactie op 'HTC lekt Titan als naam Windows Phone met 4,7"-scherm'
Ik kon er niet echt om lachen ,maar ongewenst is het ook niet. Van mij een 0Xubby in 'nieuws: App vertelt automobilist wanneer stoplicht op groen springt' is van mij, overigens.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Daar kwam ik hier ook voor. Het zou van mij heel eventueel nog een 0 mogen krijgen als zwaar off-topic en geheel overbodig, maar neig toch meer naar een -1 (wat ik het ook gegeven heb). Als dit het niveau op Tweakers is dan kan je net zo goed Geenstijl discussies gaan lezen. Maar inderdaad; +2's en +3'sXubby schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:23:

Niet meer dan -1.julby schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:19:
[...]
Daar kwam ik hier ook voor. Het zou van mij heel eventueel nog een 0 mogen krijgen als zwaar off-topic en geheel overbodig, maar neig toch meer naar een -1 (wat ik het ook gegeven heb). Als dit het niveau op Tweakers is dan kan je net zo goed Geenstijl discussies gaan lezen.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Inderdaad, niet meer dan -1 (wat het uiteraard ook van mij gekregen heeft inc. boost)
Dit heeft niets meer met off-topic te maken. Gewoon een poging om grappig te zijn wat niets toevoegt aan het hele topic.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Ook de joker ingezet, maar dan nog. 160 -1´s kunnen niet op tegen 23 +3´s ook al gelooft Cloud dat niet. Tijd voor een modaal ipv een rekenkundig gemiddelde. Dat gebruikt toch niemand meer voor zulk soort statistieken.Switchie schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:52:
[...]
Inderdaad, niet meer dan -1 (wat het uiteraard ook van mij gekregen heeft inc. boost)
Dit heeft niets meer met off-topic te maken. Gewoon een poging om grappig te zijn wat niets toevoegt aan het hele topic.
35x +3, 9x +2 en 31x +1 inmiddels.... en dat voor een reactie van éen woord dat nog eens nergens op slaat ook..... jaja jongens, leuk dat mee eens/mee oneens meningmodsysteem....

checkpointx in 'nieuws: IBM bouwt opslag met capaciteit van 120PB'
Mag ook nog wel naar -1, plus een controle voor die +1 en +2 gevers.

[ Voor 46% gewijzigd door wildhagen op 28-08-2011 06:39 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb daar ook -1 voor gegeven (klachten over moderaties horen niet op de FP) maar er zijn nog heel wat punten nodig om de post daar te krijgen.wildhagen schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 06:36:
Verwijderd
Is het echt interesse dat mensen motiveert de reacties te lezen of is het eerder sensatiezucht? In de hoop een rits -1's aan te treffen na een flamebait?PietrKempy schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:03:
Het feit dat het reactiesysteem zo'n succes heeft wil wel degelijk zeggen dat er mensen geintresseerd zijn in de mening van een ander of hun mening willen uiten.
Noem mij cynisch, maar, ik houd het toch op de sensatiezucht. Of de behoefte lekker zelf te flamebaiten en/of trollen. Zijn er maar weinig bij die de moeite nemen een echt relevante toevoeging/reactie op het nieuwsbericht te posten.
Wat is nu helemaal de gemiddelde reactiescore, tweakers.net-wide? Dat zal echt niet boven de 0.5 komen ofzo. Heeft iemand daar gegevens over? Ben ik wel benieuwd naar, eigenlijk.
Score | % van totaal |
---|---|
-2 | 0,12% |
-1 | 3,6% |
0 | 53,9% |
+1 | 40,0% |
+2 | 4,2% |
+3 | 0,22% |
Dat zal dus inderdaad niet ver van de 0,5 afliggen
net rood geboostBor de Wollef schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 08:22:
[...]
Ik heb daar ook -1 voor gegeven (klachten over moderaties horen niet op de FP) maar er zijn nog heel wat punten nodig om de post daar te krijgen.
had ik al -6 met joker
Vraagje: die boosts, ik had me voorgenomen die voor +2, +3 in te zetten. Maar ik verschiet er de laatste tijd regelmatig een paar op 0 of -1, deels via deze mismoderatietopic. Is dat "normaal"?
[ Voor 36% gewijzigd door Xubby op 28-08-2011 14:29 ]
als je -2x12=-24 enz. doet, komt er als gemiddelde uit: 0.44PietrKempy schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 09:56:
Dat zal dus inderdaad niet ver van de 0,5 afliggen
[ Voor 110% gewijzigd door Xubby op 28-08-2011 10:28 ]
Verwijderd in 'nieuws: Razer breidt werkterrein uit met gaminglaptop Blade' misschien toch maar dat e-mail adres verwijderen?
Verwijderd in 'nieuws: Mobiele 'kankerdetector' maakt gebruik van iOS- en Android-app'
Ik vind hem dermate agressief en op de man qua toonzetting dat ik het een -1 vind. Toch krijgt hij een +2.
Sowieso is die user al erg ongewenst bezig in die hele newspost. Continue op de man en flamen.
Ik vind hem dermate agressief en op de man qua toonzetting dat ik het een -1 vind. Toch krijgt hij een +2.
Sowieso is die user al erg ongewenst bezig in die hele newspost. Continue op de man en flamen.
Virussen? Scan ze hier!
Heb even wat 0 en -1 uitgedeeld op zijn reacties, hoger kwam ik niet in dat artikel.wildhagen schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:50:
Verwijderd in 'nieuws: Mobiele 'kankerdetector' maakt gebruik van iOS- en Android-app'
Heeft -146 als reactie score en Karma -3642. Is er een "ondergrens" voor Karma?
@Wildhagen: Dan heeft ie nog een lange weg te gaan: -17900 als voorbeeld? ...
[ Voor 7% gewijzigd door Xubby op 28-08-2011 15:55 ]
Nope, zie bijvoorbeeld: http://tweakers.net/galle...ering=Karma&orderSort=asc
Virussen? Scan ze hier!
blouweKip in 'nieuws: Razer breidt werkterrein uit met gaminglaptop Blade'
Deze +3 is een mismod, heb -1 gegeven
Deze +3 is een mismod, heb -1 gegeven
Kan het zijn dat er onterechte -1's worden uitgedeeld in:
Xubby in 'nieuws: F-secure: RSA gekraakt via Excel-bestand en Flash-exploit'
(Bovenstaande is van mij)
WPN in 'nieuws: F-secure: RSA gekraakt via Excel-bestand en Flash-exploit'
(Hierboven ook van mij)
Verwijderd in 'nieuws: F-secure: RSA gekraakt via Excel-bestand en Flash-exploit'
Een DMZ of afgescheiden netwerk of een flash opmerking lijkt me niet ongewenst ...
(Hierboven ook van mij)
Verwijderd in 'nieuws: F-secure: RSA gekraakt via Excel-bestand en Flash-exploit'
Een DMZ of afgescheiden netwerk of een flash opmerking lijkt me niet ongewenst ...
[ Voor 18% gewijzigd door Xubby op 29-08-2011 09:41 ]
Nogal uiteenlopende moderaties voor een post ^^
TrisBe in 'nieuws: Razer breidt werkterrein uit met gaminglaptop Blade'
ikzelf zit te twijfelen tussen een 0 of +1
ikzelf zit te twijfelen tussen een 0 of +1
Ik vroeg me al af waarom die laatste ineens op 0 stond. 100% mismods iddXubby schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:37:
Kan het zijn dat er onterechte -1's worden uitgedeeld in:
(Hierboven ook van mij)
+1 gegeven: on-topic en terechte correctie onjuiste reactie.Lambo LP670 SV schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:41:
Nogal uiteenlopende moderaties voor een post ^^
Op zich is deze reactie wel on-topic, maar misschien vindt iemand dit ongewenst:Verwijderd in 'nieuws: F-secure: RSA gekraakt via Excel-bestand en Flash-exploit'
"Maar ome 'bill' heeft dit helaas ooit zo beslist.[...] dus exel gaat het lekker uitvoeren. ... #fail"
Post op zich voegt niet veel toe voor de geïnteresseerde lezer, want die weet al dat het om een stuk aluminium gaat. Het eerste gedeelte is toch wel wat op de man. Max een 0 als je het mij vraagt.Xubby schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:46:
[...]
+1 gegeven: on-topic en terechte correctie onjuiste reactie.
Eerder een -1 voor het spelen van schoolmeestertje en ook gegeven.
Er zijn gelukkig ook nog mensen die wel weten hoe het moet
Cafe Del Mar in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* ande..."
[ Voor 40% gewijzigd door pcgek op 29-08-2011 10:24 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Doe deze dan ook maar: Vastloper in 'nieuws: IBM bouwt opslag met capaciteit van 120PB'Bor de Wollef schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 08:22:
[...]
Ik heb daar ook -1 voor gegeven (klachten over moderaties horen niet op de FP) maar er zijn nog heel wat punten nodig om de post daar te krijgen.
Die maakt er een heel epistel van zowat. Beetje zure reactie, nog naast het feit dat ie onder het artikel staat.
Mwah neuh, dat vind ik niet zo'n probleem. Die zit wmb nog wel binnen de lijn, scheelt niet veel maar vooruit. Los van die flauwe "hashtag" die je overal ziet tegenwoordig (of is het meer dan een poging om hip te doen?).tweaker2010 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:03:
[...]
Op zich is deze reactie wel on-topic, maar misschien vindt iemand dit ongewenst:
"Maar ome 'bill' heeft dit helaas ooit zo beslist.[...] dus exel gaat het lekker uitvoeren. ... #fail"
[ Voor 32% gewijzigd door Cyphax op 29-08-2011 10:55 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Hier nog 1 om mee te nemen naar het afvalputje Synthiman in 'nieuws: IBM bouwt opslag met capaciteit van 120PB'
[ Voor 7% gewijzigd door pcgek op 29-08-2011 10:58 ]
Dat er ook gewoon +2 en +3 voor gegeven is... Die reactie is m.i. echt een -1 waard.Cyphax schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:52:
[...]
Doe deze dan ook maar: Vastloper in 'nieuws: IBM bouwt opslag met capaciteit van 120PB'
Die maakt er een heel epistel van zowat. Beetje zure reactie, nog naast het feit dat ie onder het artikel staat.
edit:
Ik zie nu dat deze reactie inmiddels 56 maal +3 heeft gekregen en 10 maal +2. Dat lijkt me echt zwaar mismodden. Verwijderd in 'nieuws: IBM bouwt opslag met capaciteit van 120PB'
[ Voor 21% gewijzigd door Herman op 29-08-2011 11:01 ]
Wel 8x +3 ... geenstijl (mismod) lezers, misschien?Cyphax schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:52:
[...]
Doe deze dan ook maar: Vastloper in 'nieuws: IBM bouwt opslag met capaciteit van 120PB'
Geen humor? zelf had ik de fipo ("lokaal internet") op +1. En daarmee was sepo -1 bij mij.
[ Voor 10% gewijzigd door Xubby op 29-08-2011 11:13 ]
Vastloper in 'nieuws: IBM bouwt opslag met capaciteit van 120PB' prima bron voor mail en/of uitschakelen moderatiemogelijkheid.
Net als als deze: checkpointx in 'nieuws: IBM bouwt opslag met capaciteit van 120PB'
*zucht*
Net als als deze: checkpointx in 'nieuws: IBM bouwt opslag met capaciteit van 120PB'
*zucht*
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd in 'Britse atoomklok is nauwkeurigste ter wereld' staat op +3 maar bevat veel feitelijke onjuistheden. Ik heb 'm met een boost een +1 gegeven, want mijns inziens is de post wel on-topic, maar zeker niet juist, laat staan een must read.
[ Voor 11% gewijzigd door Zsub op 29-08-2011 11:37 . Reden: typo ]
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4934121botoo schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:26:
Vastloper in 'nieuws: IBM bouwt opslag met capaciteit van 120PB' prima bron voor mail en/of uitschakelen moderatiemogelijkheid.
*zucht*
Dan maar gelijk de draad mods vastzetten? met sepo ("porno") toch maar op -1? Fipo op 0 / +1 zou ik niet erg vinden ...En gevers +3 mismods controleren?
Die post van Wnoise92 is gewoon onschuldig, kan prima op 0 blijven. Al dat moderatiegeklaag kan naar -1 toe.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik weet niet welke grapjas hier losgegaan is met z'n +3 knop maar die mag wel een vriendelijke verwijzing naar de FAQ ontvangen:
Deze reactie is toch ontopic? tweaker2010 in 'nieuws: Samsung komt met eigen mobiele chatclient'
wildhagen in 'nieuws: Worm verspreidt zich via Remote Desktop Protocol'
Waarom is dat 0? Is gewoon ontopic en dus -1.
Wat de repliers eronder noemen is dus aanpassen, wat ik in mijn reply ook al aangaf. Ik had het immers over aanpassen in zijn algemeenheid, zonder op specifieke methoden in te gaan.. dus gewoon +1 lijkt me.
Wat de repliers eronder noemen is dus aanpassen, wat ik in mijn reply ook al aangaf. Ik had het immers over aanpassen in zijn algemeenheid, zonder op specifieke methoden in te gaan.. dus gewoon +1 lijkt me.
Virussen? Scan ze hier!
Gokje: artikel zegt: "ChatOn [...]maar komt ook beschikbaar voor Android-toestellen van andere fabrikanten[...]" Dus waarschijnlijk 0 wegens onjuiste info.tweaker2010 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:32:
Deze reactie is toch ontopic? tweaker2010 in 'nieuws: Samsung komt met eigen mobiele chatclient'
Toegevoegd: misschien je reactie aanpassen met mededeling waarom aanpassing? Nu scoor je 0-en kennelijk buiten je schuld ...
[ Voor 12% gewijzigd door Xubby op 29-08-2011 14:44 ]
Dat klopt, maar toen ik mijn reactie plaatste stond dat zinnetje er nog niet.Xubby schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:39:
[...]
Gokje: artikel zegt: "ChatOn [...]maar komt ook beschikbaar voor Android-toestellen van andere fabrikanten[...]" Dus waarschijnlijk 0 wegens onjuiste info.
Inmiddels is het artikel aangepast, maar ik vind het onterecht als mijn reactie daarom een 0 krijgt,
Ik wilde je eigenlijk +1 geven even, maar je hebt liever -1?wildhagen schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:35:
wildhagen in 'nieuws: Worm verspreidt zich via Remote Desktop Protocol'
grapje he, +1 it is hoor
Saved by the buoyancy of citrus
Heb mn reactie aangepast dus nu kan ie op +1Xubby schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:39:
[...]
Toegevoegd: misschien je reactie aanpassen met mededeling waarom aanpassing? Nu scoor je 0-en kennelijk buiten je schuld ...
nog 2x 0 te gaan ... heb er ook +1 van gemaakttweaker2010 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:15:
[...]
Heb mn reactie aangepast dus nu kan ie op +1
Die laatste 2x0 was van mij, met de gemaakte aanpassing gaat hij naar +1Xubby schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:25:
[...]
nog 2x 0 te gaan ... heb er ook +1 van gemaakt
-
@ Xubby en Nazanir: bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door tweaker2010 op 29-08-2011 15:31 ]
OMG, foutje, bedanktCyphax schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:48:
[...]
Ik wilde je eigenlijk +1 geven even, maar je hebt liever -1?
grapje he, +1 it is hoor
Ja, ik bedoelde +1 idd. Gelukkig staat-ie daar nu vrij stevig op, waarvoor dank!
Aaargh! in 'nieuws: Kabinet ziet geen problemen bij prijsverhoging mobiel internet'
Dat is natuurlijk geen +2 of +3 (ff nakijken?), maar een 0....
[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 29-08-2011 16:16 ]
Virussen? Scan ze hier!
Niet dat ik het erg vind, maar ik denk dat +3 een beetje hoog is voor Kid Jansen in 'nieuws: BBC wil met 3d en Super Hi-Vision experimenteren tijdens Spelen'.
Ik heb vaak genoeg +2, of zelfs +1 gekregen voor betere posts. Recent voorbeeld is Kid Jansen in 'nieuws: Samsung introduceert drie nieuwe Super PLS-schermen', ik had liever een +3 voor die post gekregen dan voor de eerste van deze twee.
Ik heb vaak genoeg +2, of zelfs +1 gekregen voor betere posts. Recent voorbeeld is Kid Jansen in 'nieuws: Samsung introduceert drie nieuwe Super PLS-schermen', ik had liever een +3 voor die post gekregen dan voor de eerste van deze twee.
[ Voor 18% gewijzigd door Kid Jansen op 29-08-2011 21:15 ]
Zoiets +2 vind ik wel wat overdreven en komt meer op mij over alsof het een populaire mening is van veel Tweakers: snoeznoeki in 'nieuws: Kabinet ziet geen problemen bij prijsverhoging mobiel internet'
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Die eerste van de twee die ik noemde staat nu ook op +2, dus dat is wel goed zo. Dat die andere op +3 blijft staan kan wel, die reactie is ook wel beter. Verderop in het bericht heb ik nu nog een +3, maar die zal het ook wel waard zijn denk ik.
Waarom krijgt deze +2? Het bevat niet meer dan offtopic informatie en een open deur:
Joep63 in 'nieuws: VMware komt met kant-en-klare gevirtualiseerde database'
Ik vind een 0 eigenlijk prima.
Joep63 in 'nieuws: VMware komt met kant-en-klare gevirtualiseerde database'
Ik vind een 0 eigenlijk prima.
Ik plaats een ontopic reactie op een reactie op mijn post maar krijg een 0, imho onterecht.
Bor in 'nieuws: VMware komt met kant-en-klare gevirtualiseerde database'
Heb er even een boost +1 tegenaan gegooidBor de Wollef schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:42:
Ik plaats een ontopic reactie op een reactie op mijn post maar krijg een 0, imho onterecht.
Thanks. Meer dan een +1 is het ook niet inderdaadtweaker2010 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:52:
[...]
Heb er even een boost +1 tegenaan gegooid
tomthedutch in 'reviews: Lumix G3: compromis of gulden middenweg?'
Deze +2 is een mismod, ik twijfel zelf tussen een 0 en -1.
Hij maakt de ander uit voor azijnpisser dus wmb is -1 een goede score!tweaker2010 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:24:
tomthedutch in 'reviews: Lumix G3: compromis of gulden middenweg?'
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Wat mij betreft ook een -1 ja.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Is dit spam of niet?
vanbroup in 'nieuws: Browsermakers geven nieuwe versies uit na DigiNotar-blunder'
De gebruiker "van vanbroup" linkt door naar hxxp://paul.vanbrouwershaven.com/ en Paul van Brouwershaven is weer technisch directeur van Networking4all. (hxxp://www.networking4all.com/nl/over+ons/pers/persberichten/overheid+onveilig/). Daarnaast linkt hij al vaker door naar zijn eigen website:
vanbroup in 'nieuws: Hackers vinden manier om valide certificaten te genereren'
vanbroup in 'nieuws: Ministerie reageert op ophef over 'onnodige' domeinnamen'
vanbroup in 'nieuws: Browsermakers geven nieuwe versies uit na DigiNotar-blunder'
De gebruiker "van vanbroup" linkt door naar hxxp://paul.vanbrouwershaven.com/ en Paul van Brouwershaven is weer technisch directeur van Networking4all. (hxxp://www.networking4all.com/nl/over+ons/pers/persberichten/overheid+onveilig/). Daarnaast linkt hij al vaker door naar zijn eigen website:
Meningmods zo te zien. Ga ik achteraanNazanir schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:44:
Nazanir in 'video: Xcom'
Wow, mening mod much? Of gewoon modmisbruik, take your pick.
Of het opzettelijk spam is of niet, dit zien we liever niet.Oh ik zie nu pas dat het vooral om hele oude reacties gaat. Dan valt het wel mee. Een give-away is dan niet heel erg.Eppo © schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:47:
Is dit spam of niet?
[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 30-08-2011 09:50 ]
Verwijderd
Beide richtingen uit - want ook die +2's slaan de plank mis.Nazanir schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:44:
Nazanir in 'video: Xcom'
Wow, mening mod much? Of gewoon modmisbruik, take your pick.
Lijken mij inderaad typische "het is een lang tekstje dus we geven hem meer punten" +2's. Hij krijgt zelf een +3.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:51:
[...]
Beide richtingen uit - want ook die +2's slaan de plank mis.
Hij geeft een zijn mening en ervaring met dit spel en dat lijkt mij toch echt wel informatief. Misschien dat jullie er niets mee kunnen maar een ander misschien wel. daarom is een +2 wel op zijn plaats lijkt mij. +3 is echter overdreven!
Ja, het zijn oude reacties, maar gezien 3 van de 7 reacties een link heeft naar zijn eigen website heb ik het maar even gemeld (en denk dat vanbroup het wel weet, aangezien hij nu linkt naar zijn twitter en die linkt weer door naar zijn website). maar als een give-away wel is toegestaan dan laat ik het zo...Cloud schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:49:
[...]Of het opzettelijk spam is of niet, dit zien we liever niet.Oh ik zie nu pas dat het vooral om hele oude reacties gaat. Dan valt het wel mee. Een give-away is dan niet heel erg.
Ben ik het ook wel mee eensk1n8fisher schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:23:
Hij geeft een zijn mening en ervaring met dit spel en dat lijkt mij toch echt wel informatief. Misschien dat jullie er niets mee kunnen maar een ander misschien wel. daarom is een +2 wel op zijn plaats lijkt mij. +3 is echter overdreven!
Ik bedoelde meer in de trend van, ik ga niet alle links wegmodden. Maar ik ga wel contact met hem opnemenEppo © schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:29:
[...]
Ja, het zijn oude reacties, maar gezien 3 van de 7 reacties een link heeft naar zijn eigen website heb ik het maar even gemeld (en denk dat vanbroup het wel weet, aangezien hij nu linkt naar zijn twitter en die linkt weer door naar zijn website). maar als een give-away wel is toegestaan dan laat ik het zo...
Jammer is alleen dat er nu dus al 8x -1 gegeven word, de +1/+2 discussie laat ik voor wat het is, dat mogen jullie zelf oordelen
-
Verwijderd
De mening in zichzelf zou niet als informatief gekwalificeerd moeten worden.k1n8fisher schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:23:
Is het informatief als ik hier nu meedeel dat ik voor de afschaffing van alle Abrahamistische geloven ben? Nee, want, het vertelt geen fluit over waarom ik die mening ben toegedaan. En, hetzelfde geldt voor de besproken post - het is een mening en een herhaling van die mening. Gaat niet echt specifiek, noch echt objectief in op aspecten van het besproken spel.
Sorry, ik blijf erbij, +1 en niet meer.
Austin in 'nieuws: Windows 8 krijgt ondersteuning voor iso en vhd' vind ik geen -1 waard. Hij geeft gewoon zn'n mening. Imho een 1.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Dat komt omdat het op een bepaald moment een herhaling van dezelfde mening word. Leuk maar niet interessant voor de lezers. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het vanaf ongeveer 10.50 grotendeels alleen maar dubbelposts zijn en daarom deel ik daar best wat -1's uit!
Mjah, dat vind ik nogal onterecht. De reactie an sich is on-topic. Dat er een hoop mensen zijn die die mening delen moet gewoon mogen.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Als ik de moderatiefaq erbij pak voor wat betreft niveau +2:Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:35:
[...]
De mening in zichzelf zou niet als informatief gekwalificeerd moeten worden.
Is het informatief als ik hier nu meedeel dat ik voor de afschaffing van alle Abrahamistische geloven ben? Nee, want, het vertelt geen fluit over waarom ik die mening ben toegedaan.
Ik zie genoeg handvat om die +2 moeiteloos te kunnen geven.Het niveau +2 is bedoeld voor informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel. De reactie is echter niet zo bijzonder dat je hem zou willen voorschotelen aan alle lezers van het artikel. +2-reacties bevatten informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek. Persoonlijke meningen moeten op een degelijke wijze onderbouwd zijn.
Ex-KPN-er in 'nieuws: Firefox vertrouwt certificaat DigiD niet meer'
Is de +3 hiervoor terecht?
Ik vind het persoonlijk de oproep om voor de gein te gaan bellen met de DigID helpdesk ook niet handig hierin. Zij zullen het druk genoeg krijgen met alle calls die ze krijgen, zonder dat ze nog eens extra lastig gevallen moeten worden door mensen die het eigenlijk allemaal al (beter) weten.
Ik vind het persoonlijk de oproep om voor de gein te gaan bellen met de DigID helpdesk ook niet handig hierin. Zij zullen het druk genoeg krijgen met alle calls die ze krijgen, zonder dat ze nog eens extra lastig gevallen moeten worden door mensen die het eigenlijk allemaal al (beter) weten.
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Kid, jouw en mijn expertises overlappen elkaar en als ik zie dat jij aan het posten bent houd ik gewoon mijn mond want dan weet ik dat zo´n topic aan nivea gaat winnen. Ik ben het met je eens dat die +3 een +2 had moeten zijn. Het criterium daarvoor is dat het een uitstekende informatieve en diepgaande post is, maar geen overkoepelend goed geschreven verhaal dat geschikt is als spotlight. Ik hanteer daarvoor altijd het criterium als je nu snel een nieuwsbericht wil plaatsen moet een filter op +3 de manier zijn en dat is die post niet. Ik heb hem op +2 gezet.Kid Jansen schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:19:
Niet dat ik het erg vind, maar ik denk dat +3 een beetje hoog is voor Kid Jansen in 'nieuws: BBC wil met 3d en Super Hi-Vision experimenteren tijdens Spelen'.
Je hebt daarna in debat met StoneyK hem nog uitstekend van repliek gediend en ik heb zijn ongemodeerde post op +1 gezet. Weliswaar is zijn informatie fout, maar de post was een aardige poging en gaf jou de kans het te corrigeren. Die heb ik dus op +2 gezet net als je volgende reactie. Ik heb voor Kid Jansen in 'nieuws: BBC wil met 3d en Super Hi-Vision experimenteren tijdens Spelen' weer wel een +3 uitgegeven dus netto ben je er daar flink op vooruit. Je uitleg is voor een groot publiek nuttig omdat mensen dit kennelijk niet begrijpen en je zin ´Dat zal overigens ook wel de reden zijn waarom niet alleen de resolutie gigantisch omhoog gaat bij SHV, maar ook de framerate.´ vond ik erg leuk omdat dit inderdaad het motief was om de specs zo te maken en jij met een ´educated guess´ daar zo op komt. Het zet de nieuwe standaard mooi in perspectief.
Het super PLS topic moet ik nog lezen. Druk...
[ Voor 10% gewijzigd door max3D op 30-08-2011 13:48 ]
Mwa ik vind het niet echt een oproep om voor de gein te gaan bellen. Daarnaast staat er wel interessante informatie in die post, dus een +2 vind ik het wel degelijk._Peter2_ schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:31:
Daarnaast heb ik die ene reactie van Kid Jansen die op +2 was blijven steken op +3 gezet
Ik geef daar geen -1 aan omdat er alleen M$ in staat, maar wel omdat de hele reactie geschreven is als een flame/troll.
[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 30-08-2011 14:02 ]
Ik geef alle M$, $ony etc altijd gewoon standaard -1 ongeacht de rest van de post.
klinkt als een regelrechte rand. Hij heeft echt iets te zeggen, maar de envelop waar het in zit is nogal bevlekt.
ik snap niet dat dit op +2 staat
bovendien staat het vol met aannames en wekt denk ik meer irritatie op dan dat het iets toevoegd aan het topic.
klinkt als een regelrechte rand. Hij heeft echt iets te zeggen, maar de envelop waar het in zit is nogal bevlekt.
bovendien staat het vol met aannames en wekt denk ik meer irritatie op dan dat het iets toevoegd aan het topic.
[ Voor 16% gewijzigd door BasieP op 30-08-2011 14:48 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Mr_MJ89 in 'nieuws: Atari brengt Rollercoaster Tycoon naar 3DS'
megadoom in 'nieuws: Atari brengt Rollercoaster Tycoon naar 3DS'
dier in 'nieuws: Atari brengt Rollercoaster Tycoon naar 3DS'
Torrentus in 'nieuws: Atari brengt Rollercoaster Tycoon naar 3DS'
Krijgen allemaal onterechte +3 moderaties. Vooral de eerste 3 krijgen er bizar veel voor ogenschijnlijk offtopic of zelfs -1 (is verdedigbaar). Inleveren modrechten me thinks?
dier in 'nieuws: Atari brengt Rollercoaster Tycoon naar 3DS'
Torrentus in 'nieuws: Atari brengt Rollercoaster Tycoon naar 3DS'
Krijgen allemaal onterechte +3 moderaties. Vooral de eerste 3 krijgen er bizar veel voor ogenschijnlijk offtopic of zelfs -1 (is verdedigbaar). Inleveren modrechten me thinks?
-
Dat is net iets te strikt. De regel die de meesten van ons hanteren is sowieso een punt aftrek. Per definitie op -1 is dus niet de bedoeling, echter zal het doorgaans toch een -1 worden omdat de rest van zo'n reactie meestal ook troep is. Dus het komt op hetzelfde neer, maar de gedachtegang is net even andersSidewalkSuper schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:14:
Ik geef alle M$, $ony etc altijd gewoon standaard -1 ongeacht de rest van de post.
Ben ik met je eens, +2 is gewoon te hoog. Wel meer posts bij dat artikel zijn wat te hoog gemodereerd, volgens mij ook af en toe inhoudelijk onjuiste. Echter heb ik er te weinig verstand van om dat te doorzien. Soms zie ik twee posts die elkaar tegenspreken maar sterk inhoudelijk lijken, allebei op +2 staan ondanks dat de een de ander corrigeert.BasieP schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:47:
@hierboven, zal ze even nakjiken
Deze posters geven allemaal netjes antwoordt op een vraag en zitten rond dezelfde tijd van reageren.Lijkt me dus niks mis met het geven van een +1. De -1s zijn sowieso onbegrijpelijk.
analog_ in 'nieuws: Pirate Bay-oprichters openen one-click filehostingsite'
Cafe Del Mar in 'nieuws: Pirate Bay-oprichters openen one-click filehostingsite'
woekele in 'nieuws: Pirate Bay-oprichters openen one-click filehostingsite'
grep in 'nieuws: Pirate Bay-oprichters openen one-click filehostingsite'
mark-k in 'nieuws: Pirate Bay-oprichters openen one-click filehostingsite'
Deze is van een minuut later,dat moet toch ook nog wel kunnen
Barleone in 'nieuws: Pirate Bay-oprichters openen one-click filehostingsite'
Cafe Del Mar in 'nieuws: Pirate Bay-oprichters openen one-click filehostingsite'
Deze is van een minuut later,dat moet toch ook nog wel kunnen
Barleone in 'nieuws: Pirate Bay-oprichters openen one-click filehostingsite'
En de spotlight op deze wil volgens mij erg graag van zijn modrechten af:pcgek schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:50:
Deze posters geven allemaal netjes antwoordt op een vraag en zitten rond dezelfde tijd van reageren.Lijkt me dus niks mis met het geven van een +1. De -1s zijn sowieso onbegrijpelijk.
RielN in 'nieuws: Pirate Bay-oprichters openen one-click filehostingsite'
Het is vrijwel allemaal hetzelfde. Het netto effect, ondanks dat de tijd tussen de posts erg kort is, is een blok posts met alleen maar herhalingen. Ik hou het bij een 0.
[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 30-08-2011 21:33 ]
Wie drukt deze even naar de -1: Mr_MJ89 in 'nieuws: Atari brengt Rollercoaster Tycoon naar 3DS'
Die +3 is weer een duidelijke mening mis mod.
+3 Spotlight 9
+2 Informatief 1
+1 On-topic 26
0 Off-topic / Irrelevant 41
-1 Ongewenst 86
En dan nog op 0 uitkomen......
+3 Spotlight 9
+2 Informatief 1
+1 On-topic 26
0 Off-topic / Irrelevant 41
-1 Ongewenst 86
En dan nog op 0 uitkomen......
Tsja, hier winnen 36 "stemmen" vóór het van 98 "stemmen" tégen. Mede hierom mod ik zeer minimaal.
My point exactly. Weg met het overal achterhaalde rekenkundig gemiddelde en leve de modaal. Dat een technische site als tweakers daar niet op overgegaan is is werkelijk een relikwie. Zelfs de overheid snapt al langer dat 5 Nederlandse miljardairs het gemiddelde inkomen prettig opkrikken, maar dat bijstandstrekkers daar niet wijzer van worden. Jan gemiddelde is een stuk rijker dan jan modaalPoops_McGhee schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:01:
Tsja, hier winnen 36 "stemmen" vóór het van 98 "stemmen" tégen. Mede hierom mod ik zeer minimaal.
Iets als dit in de query maar dan correct does the trick
SELECT TOP 1 TwVeld Count(1) AS HoogsteAantalScoresinPostl
FROM [TwVeld] etc
GROUP BY [TwVeld etc
ORDER BY Count(1) Desc:
In geen tien jaar een query geschreven maar iets in die trant.
[ Voor 17% gewijzigd door max3D op 31-08-2011 02:10 ]
Heb er een boost -1 tegenaan gegooid maar nog steeds 0 helaas...Bor de Wollef schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:57:
Wie drukt deze even naar de -1: Mr_MJ89 in 'nieuws: Atari brengt Rollercoaster Tycoon naar 3DS'
Score #
+3 Spotlight 10
+2 Informatief 1
+1 On-topic 29
0 Off-topic / Irrelevant 47
-1 Ongewenst 159
Gemiddeld -0,4
Effectief 0
Kan een powermod hier niets aan doen?
Hoeveel mismoderaties zijn er nog nodig om aan te tonen dat we echt op de verkeerde weg zitten?
30 x +3en voor android

Hoeveel mismoderaties zijn er nog nodig om aan te tonen dat we echt op de verkeerde weg zitten?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
We zitten niet op de verkeerde weg hoor. We willen er toch een "mee eens"/"mee oneens"-systeem van maken, waar iedereen zijn vriendjes +3 geeft en de rest -1?
Dan zijn we toch precies op de goede weg?
/sarcasm
Dan zijn we toch precies op de goede weg?
/sarcasm
Virussen? Scan ze hier!
Die gaat niet op -1 komen, er zijn nu al 443(+1 extra) -1 moderaties nodig en dat zie ik niet gebeuren. Het mod systeem is ziek en heeft minimaal een oplossing nodig zoals degene die max3D zojuist aandroeg.botoo schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:19:
[...]
30 x +3
Als dat nog niet voldoende reden is om het aan te passen, mag ik er dan even op wijzen dat het "kleine" mismoderatie topic 22 op 100 pagina's staat in iets meer dan 3 maanden tijd. Ik heb die 100 uberhaubt niet eerder gezien in deze reeks topics en naar mijn idee komen er gewoon ook steeds meer posts, wss omdat het systeem niet werkt.
ps. moeten we zo langzamerhand niet naar XXIII toe? Daarnaast misschien ook een topic met voorstellen om het modereren te verbeteren?
Dit topic is gesloten.