Het kleine-mismoderatietopic deel XXII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste
Acties:
  • 38.814 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

O-) nieuws: HP verlaagt prijs Pre 3-smartphone van 349 naar 75 euro

Ik wil niet flauw doen, maar hoeveel "beter" loopt bovenstaand artikel?

Het gaat me niet om de betrokken reacties: maar zit de lezer te wachten op:
- Weet iemand hoe je spullen van Fnac naar Nederland haalt?
- Gewoon in je mandje gooien en Pays-Bas aanklikken. Verder kan je betalen met o.a. creditcard of paypal.

- Snel kijken of deze dan nog te koop is in Duitsland en er eentje aanschaffen.
- Duitsland = QWERTZ, Liever in de UK kopen dus.
- Heb je het keyboard al gezien van een UK toetsenbord? (Oeps, dat was ik zelf ...) O-)

Moet hier misschien ook naar gekeken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Nee he,niet nog een keer. :P Er zullen vast minder reacties komen dan op het voorgaande artikel. Zal er eens bij langs fietsen,dat soort onzin gaat bij mij nu op -1.

[ Voor 13% gewijzigd door pcgek op 23-08-2011 17:45 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Deze posts bevatten alleen een link en voegen volgens mij weinig toe aan het topic, maar staan wel op +2

marktm in 'nieuws: Sharp kondigt Android-tablet met nfc-ondersteuning aan'
Advocate in 'nieuws: Sharp kondigt Android-tablet met nfc-ondersteuning aan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:46

Herman

FP ProMod
Beiden heb ik een +1 gegeven. In de draad is het nog enigszins relevant maar m.b.t. het nieuwsitem heeft het weinig directe waarde. +2 lijkt mij inderdaad wat hoog.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beat
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
Dat kan je wel zeggen ja. Overduidelijke mismods. Meer dan een 0 kan ik er niet van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cloud schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:47:
[...]

Punten geven door middel van een slider zie ik zo snel niet gebeuren en is m.i. ook helemaal niet nodig. Dat valt niet meer uit te leggen in een stel richtlijnen en maakt het allemaal niet eenvoudiger. Om zoiets in te voeren zal een flinke wijziging zijn voor een paar sporadische reacties waarbij meerdere niveaus echt goed te verdedigen zijn. In die gevallen zal het uiteindelijke gemiddelde de score bepalen.

Wat overigens wel komt is filteren op basis van een slider (in stappen van 0,25 punten) zodat je wat makkelijker datgene in beeld kunt krijgen wat je wilt zien. :) Maar goed, dit alles kan beter in het al eerder genoemde evaluatietopic besproken worden.

[...]

Je vergeet de Boost-moderaties, de reactie is één keer 1x en één keer 6x (boost) gemodereerd. Maar dat is niet de echte reden dat je reactie niet op +3 staat, dat lijkt mij veel meer te wijten aan het feit dat er heel veel mensen een +2 gegeven hebben in plaats van een +3. :)

offtopic:
@hieronder: ;)
Ik heb het slider systeem dan ook uitgebreid geintroduceerd in het eval topic. incl onderbouwing uit wetenschappelijke hoek. Is inderdaad niets iets voor dit topic.

Rekenkundig zouden 20 x +2 en 50 x +3 gewoon op +3 moeten eindigen dus het zijn wel degelijk twee mensen (dank daarvoor want dat kan ik niet zien) die gewoon bewust willen pesten en met zijn tweeen 50 anderen hun zin niet geven.

Dank voor degene hierboven die hem net dat schopje gaf. Verder welkom aan al die mensen die weer opduiken dan wel nieuw zijn hier. Vakantie in Nederland af weer afgelopen?

Ik vond het topic over een prijsdump een geval apart. De halve wereld wou zo´n ding hebben, het was in zekere zin allemaal volstrekt ON topic want als het nieuwbericht een prijsdaling is, maar dat artikel niet te koop is krijg je natuurlijk deze reacties. Lijkt me dan zeer to the point om elkaar te helpen. Gewoon een topic waar qua moderatie geen eer aan te bepalen was.

Link dumps zonder commentaar (tweakers2010 meldt ze) geef ik ook altijd een +1 max. Moet echt commentaar bij om een +2 waard te kunnen zijn).

@beat, ik vind de eerste reactie een 0 waard. De tweede is van nog lager allooi en herhaalt zichzelf dus vind ik een flame bait en heb ik dus een -1 gegeven. Beide geboost, maar again, de paar +3´s blijven dit onmogelijk maken. Die mensen zouden een mailtje moeten krijgen net als de twee azijnpissers die mijn post express zo laag mogelijk modeerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

djunicron in 'nieuws: Samsung kondigt vier nieuwe Android-toestellen aan'
StraightOn.NL in 'nieuws: Windows 8 krijgt verbeterd bestandsmanagement'

Er zit een +3 op, maar +1, hooguit +2 lijkt me voldoende. Zo interessant is veel nieuwe hardware elke 6 maand volhouden ook weer niet ... dacht ik ... resp. een mening over een uitgebreid kopieerscherm ...

[ Voor 24% gewijzigd door Xubby op 24-08-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
max3D schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:35:
[...]

Rekenkundig zouden 20 x +2 en 50 x +3 gewoon op +3 moeten eindigen dus het zijn wel degelijk twee mensen (dank daarvoor want dat kan ik niet zien) die gewoon bewust willen pesten en met zijn tweeen 50 anderen hun zin niet geven.
Rekenkundig gezien heb je gelijk, maar dat is het hele punt niet. Er waren meer mensen die vinden dat je reactie op +2 hoort dan op +3. Uiteindelijk is dát de reden dat je reactie niet zo makkelijk op +3 terecht kwam en niet twee gebruikers die een afwijkende moderatie van 0 deden.

En waar je de term 'bewust' vandaan weet te krijgen is mij een raadsel. Ten eerste waren die twee 0 moderaties in het begin gedaan, niet achteraf. Dus ténzij ze voorspellende gaven hebben m.b.t. de komende moderaties, konden ze dat simpelweg niet weten. Je zoekt hier dingen die er niet zijn; laat dat gewoon over aan crew i.p.v je fantasie.
[....]
Die mensen zouden een mailtje moeten krijgen net als de twee azijnpissers die mijn post express zo laag mogelijk modeerden.
Gelukkig ga jij daar niet over. Laat ook dat soort opmerkingen voortaan maar achterwege.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Er is iemand die in het nieuwsbericht nieuws: Nokia presenteert drie toestellen met Symbian Belle iedereen een -1 heeft gegeven ondanks dat er toch ontopic reacties tussens staan.

En WeZZeY in 'nieuws: Nokia presenteert drie toestellen met Symbian Belle' verdient in mijn ogen niet 3x +3.

[ Voor 25% gewijzigd door Thorchy op 24-08-2011 15:07 ]

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:41
laat maar zitten, ik had eerst de bovenstaande post moeten lezen :P

[ Voor 76% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 24-08-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

nieuws: Nokia presenteert drie toestellen met Symbian Belle
fipo:kan je er ook mee belle?
met 2x +3.
Grap = +1? (geldt ook voor hieronder (4x +3), oh nee goede grap, geen "obscene")

[ Voor 14% gewijzigd door Xubby op 25-08-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:17

Cyphax

Moderator LNX
Carino in 'nieuws: Radio 538 stopt met podcasts door hoge Buma/Stemra-heffing' staat ook op +2 maar ik kan er niet meer dan +1 van maken. 't Is on-topic maar meer ook echt niet.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Mwa ergens heeft hij wel een punt vind ik. Hij werpt wel wat interessant tegengas op alle haat jegens BUMA. Ik twijfel zelf een beetje tussen +2 en +1 maar vooralsnog hou ik het even op +2. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Cloud schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:12:
Mwa ergens heeft hij wel een punt vind ik. Hij werpt wel wat interessant tegengas op alle haat jegens BUMA.
Ja, dat zal best, maar dan moet ie dat beter doen en ik weiger iemand pluspunten te geven puur en alleen omdat ie eens een keer niet over de BUMA heenkotst (wat ook niet zonder reden is normaliter). :P

Carino doet net alsof 538 niet betaalde voor de podcasts ("dan is 't niet meer dan logisch dat ervoor betaald wordt. Anders is het namelijk wel heel makkelijk om piraterij 'legaal' te maken. Je download een album, gooit er 3 commercials overheen, labelt 't als een podcast en hoppa: de artiest krijgt geen ene cent."), terwijl gewoon in het artikel staat dat 538 betaalt voor de podcasts: kletskoek dus. Daar komt de troll ("Dit is niks anders dan een zielige manier van aandacht vragen van Radio 538.") nog bovenop, samen met een compleet gemis aan fatsoenlijke argumenten waar hij/zij de boel nog mee had kunnen redden.

Ik ga even overwegen toch een 0 te geven. Er staat gewoon teveel onzin in, het is echt geen nuttige reactie en een +2 is imo complete onzin voor de post.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 24-08-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beat
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
'Meer info over AMD's Bulldozer-architectuur opgedoken'

Zit ik verkeerd (12 andere mensen zijn het niet met me eens) wanneer ik deze first post een -1 geef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
beat schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:59:

Zit ik verkeerd (12 andere mensen zijn het niet met me eens) wanneer ik deze first post een -1 geef?
idd een fipo en dus gewoon een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

beat schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:59:

2 minuten na plaatsing van het artikel gaat er nog net mee door,dus geef ik er een 0 voor. Ik beschouw hem net als een post die iets verder naar beneden staat en irrelevant is.
Deathchant schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:05:
sow man, nu met die Vodafone storing en die Apple vs Samsung topics, heb ik het maar druk met modden. Veel -1tjes :(

Verwijderd in 'nieuws: Samsung blijft Galaxy S II in Nederland verkopen'
Vind em ergens ook nog wel weer leuk,heb er een 0 aan gehangen :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb nog geen moderatie gehad:
Deathchant in 'nieuws: Samsung blijft Galaxy S II in Nederland verkopen'

Niet echt een +2tje, maar toch :)

en kan iemand mij een redenatie geven waarom deze op 0 gemod wordt?
World Citizen in 'nieuws: Samsung blijft Galaxy S II in Nederland verkopen'

Ik heb em +1 gegeven.

[ Voor 36% gewijzigd door Deathchant op 24-08-2011 19:01 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Deathchant schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:57:
ik heb nog geen moderatie gehad:
Deathchant in 'nieuws: Samsung blijft Galaxy S II in Nederland verkopen'

Niet echt een +2tje, maar toch :)

en kan iemand mij een redenatie geven waarom deze op 0 gemod wordt?
World Citizen in 'nieuws: Samsung blijft Galaxy S II in Nederland verkopen'

Ik heb em +1 gegeven.
Jouw post staat inmiddels op +1 :)

Bij de post van World Citizen twijfel ik tussen 0 en -1. Zijn opmerking vind ik niet echt gepast:
"Mensen die het over falen hebben... Ik zou even terug naar school gaan"

[ Voor 3% gewijzigd door tweaker2010 op 24-08-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Danku :D

hmmm ja die ene zin wel maar de rest vind ik niet echt offtopic....
hmm, het kan wel iets uitlokken idd. dan mod ik em terug naar 0. -1 vind ik dan ietsje te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Deathchant schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:53:
Danku :D

hmmm ja die ene zin wel maar de rest vind ik niet echt offtopic....
hmm, het kan wel iets uitlokken idd. dan mod ik em terug naar 0. -1 vind ik dan ietsje te zwaar.
Een -1 vind ik ook iets te zwaar maar hoger dan een 0 krijg ik hem toch niet. Hij komt mij net niet agressief of op de man over om hem op -1 te zetten. Maar graag zie ik dat soort reacties toch niet.

• PietrKempy
Bij deze lijkt een -1 mij overboddig. Een +1 vind ik het zeker wel waard: Brainalyser1st in 'nieuws: Aantal mensen met analoge tv-aansluiting halveert in drie jaar'

• max3D
  • Niet online
Cobiwan in 'nieuws: Samsung blijft Galaxy S II in Nederland verkopen' is foutief en staat op een +2. Heb er een reactie onder geplaatst.

• max3D
  • Niet online
Cloud schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:46:
[...]

Rekenkundig gezien heb je gelijk, maar dat is het hele punt niet. Er waren meer mensen die vinden dat je reactie op +2 hoort dan op +3. Uiteindelijk is dát de reden dat je reactie niet zo makkelijk op +3 terecht kwam en niet twee gebruikers die een afwijkende moderatie van 0 deden.

En waar je de term 'bewust' vandaan weet te krijgen is mij een raadsel. Ten eerste waren die twee 0 moderaties in het begin gedaan, niet achteraf. Dus ténzij ze voorspellende gaven hebben m.b.t. de komende moderaties, konden ze dat simpelweg niet weten. Je zoekt hier dingen die er niet zijn; laat dat gewoon over aan crew i.p.v je fantasie.

[...]

Gelukkig ga jij daar niet over. Laat ook dat soort opmerkingen voortaan maar achterwege.
Er waren twintig mensen die een +2 voorstelden en 50 een +3. Hoe kan je dan stellen dat er MEER mensen waren dat het een +2 moest zijn. Dat ontgaat me volkomen. Dat was dus ook niet de reden dat er geen +3 uitkwam zoals ik al schreef. Ik snap je hele verhaal niet. Je mag me niet kennelijk want je ik mag plots niet zeggen dat mensen een mailtje zouden moeten krijgen wat een heel normale opmerking is hier.

Met voorspellende gaven heeft het toch niets te maken. Je kon aan de diepgang van de post toch gelijk zien dat het geen 0 was. Dat zijn gewoon mismods en zoals iemand al suggereerde is de enige verklaring dat ze iets tegen me hadden / jaloers waren. Er is geen normale reden te verzinnen, dus ik zou dat geen fantasie noemen. Waarom uberhaupt zou ik geen ideeen mogen hebben over moderaties en moet ik gedachtes over laten aan de crew?

Waarom die afzeik toon?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
max3D schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 01:41:
[...]

Er waren twintig mensen die een +2 voorstelden en 50 een +3. Hoe kan je dan stellen dat er MEER mensen waren dat het een +2 moest zijn. Dat ontgaat me volkomen. Dat was dus ook niet de reden dat er geen +3 uitkwam zoals ik al schreef. Ik snap je hele verhaal niet.
Ik spreek niet over nu, ik heb het over het moment waarop jij in eerste instantie klaagde over die twee 0'en. Toen waren er veel meer +2's dan +3's hoor.
Je mag me niet kennelijk want je ik mag plots niet zeggen dat mensen een mailtje zouden moeten krijgen wat een heel normale opmerking is hier.
Wat mensen hier wel eens komen zeggen is dat bepaalde moderaties nagekeken mogen worden. Niet dat twee gebruikers die een 0 op je eigen reactie gegeven hebben, een mail mogen krijgen. Dat is aan ons en niemand anders. :) Het stoorde mij vooral i.c.m. je toon met betrekking tot het onderstaande.
Met voorspellende gaven heeft het toch niets te maken. Je kon aan de diepgang van de post toch gelijk zien dat het geen 0 was. Dat zijn gewoon mismods en zoals iemand al suggereerde is de enige verklaring dat ze iets tegen me hadden / jaloers waren. Er is geen normale reden te verzinnen, dus ik zou dat geen fantasie noemen.
Er zijn tíg redenen waarom iemand een reactie lager zou modereren, maar de laatste tijd zijn het vooral mensen die het systeem helemaal niet goed begrijpen. Het zijn inderdaad mismods, maar waarom nu aannemen dat de enige logische verklaring is dat ze 'iets tegen me hadden / jaloers waren'? Als dat zo is, dan moeten diegenen jouw reacties consequent naar beneden modereren; en dat is niet zo (tevens kun je dat ook niet weten). Alles wat ik vraag is niet zoveel achter mismods te zoeken. Het is nérgens voor nodig om met termen als 'bewust', 'azijnpissers', 'express zo laag mogelijk modereren'. Er zijn al genoeg mensen pessimistisch in de wereld, laten we het hier een beetje vrolijk houden.
Waarom die afzeik toon?
offtopic:
Als dat zo overkwam mijn excuses, maar je eigen toon laat ook wat te wensen over. Zie hierboven. Laten we terug on-topic gaan, mocht je het nog verder willen bepraten dan kan dat per DM/mail.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:20

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op'
Ik ben het met hem eens, maar ik zie er geen +3 in. Het is zeker ontopic en heeft nog nieuwswaarde ook, maar de +3 vind ik toch meningsmodden. Zelfde als de -1-en.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik vind het een sterk verhaal, een van de beter verwoorde meningen in alle reacties. De +2 mag wat mij betreft wel blijven staan (heb ik hem zelf ook op) maar de mismoderaties tsja.. De onderbuikgevoelens komen duidelijk naar voren kunnen we wel zeggen.

• PietrKempy
De enige reden waarom ik er een +2 in zou kunnen zien is omdat het een heel lang verhaal is. Ikzelf vindt het een +1, maar zoals je zegt het is toch 1 van de beter verwoorde meningen maar ik vind hem dan weer iets te langdradig. +3/0/-1 zijn sowieso mismods maar dat kunnen we wel verwachten in dat topic. Zolang hij op +2 of +1 blijft staan staat hij denk ik juist.

EDIT:
Dit is een reactie er op welke weldegelijk op -1 hoort maar ook +3's krijgt ikweethetbeter in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op'

[ Voor 23% gewijzigd door PietrKempy op 25-08-2011 09:09 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:20

Matis

Rubber Rocket

Cloud schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:04:
Ik vind het een sterk verhaal, een van de beter verwoorde meningen in alle reacties. De +2 mag wat mij betreft wel blijven staan (heb ik hem zelf ook op) maar de mismoderaties tsja.. De onderbuikgevoelens komen duidelijk naar voren kunnen we wel zeggen.
Ik prik er eigenlijk eenvoudig doorheen.
Derhalve heb ik hem ook een +1 gegeven, om de reden die PietrKempy aandraagt.
Zolang het bericht op de +1 of +2 blijft staan, kan ik er mee leven. Mocht het daarbuiten dreigen te vallen, dan moet er actie ondernomen worden (lijkt me).
PietrKempy schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:08:EDIT:
Dit is een reactie er op welke weldegelijk op -1 hoort maar ook +3's krijgt ikweethetbeter in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op'
Jup, daar heb ik hem ook al op staan. Gezeik op moderatie :N

[ Voor 23% gewijzigd door Matis op 25-08-2011 09:13 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dan zeker; echter vind ik dat de moeite die hij genomen heeft om in een topic over Apple zo'n nette mening te verwoorden wel beloond mag worden. We modereren in beginsel voor de lezer natuurlijk, maar ook met de schrijver mag rekening gehouden worden (voor de lezer is het sowieso interessant). :)

Er staan verderop nog een paar van dat soort +2's zowel voor als tegen Apple gericht. Misschien dat men eens leert dat dat de weg is naar hogere scores. Vandaar dat ik ondanks de kleine twijfel toch sterk naar +2 neig.

• PietrKempy
Dus als ik je goed versta bedoel je "normale reacties een hoge score geven omdat er heel veel heel slechte tussen staan". Die discussie hebben we hier al eens gevoerd en ik blijf bij de mening dat ik daar niet aan mee doe. Maar op dit ogenblik zie ik geen probleem voor die reactie. De modFAQ laat imo ook volledig toe om die reactie een +1 of een +2 te geven, hangt allemaal af van de interpretatie.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ho ho, ik zeg nergens dat ik dit een 'normale reactie' vind, anders komt hij zeker niet op +2 natuurlijk. Wat ik probeer te zeggen is dat als zowel +1 als +2 gerechtvaardigd is, ik daardoor snel neig naar +2. :)

Dat je daarmee beloont dat mensen betere reacties schrijven als je doorgaans ziet in Apple topics is erg mooi meegenomen; maar uiteindelijk modereren we in eerste instantie natuurlijk voor de lezer. Troep omhoog modereren omdat het beter is dan de rest van de troep, doen we natuurlijk niet.

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Het Steve Jobs topic is zelfs met powermods niet meer te redden geloof ik, zo veel +2's die onterecht zijn zie je niet vaak.

• julby
  • Laatst online: 15-04 15:33
Inderdaad, dat gehele topic is verloren met bij veel berichten stapels -1's tot +3's. Gaat nergens meer over dat modereren op deze manier, ik sla dat topic (en toekomstige Apple topic's) maar even over. Als ik onder een bericht type dat ik een Linuxbak heb staan en er trots op ben krijg je een +1, type ik hetzelfde over mijn MBP dan ben ik een Apple-fanboy-kuddedier zonder eigen mening en krijg je -1's. Je kan maar het beste typen dat Apple evil is; dan middelen de +3's en -1's zich mooi uit tot een +2 :|

ikweethetbeter in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op' -> +3's?
Verwijderd in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op' -> -1's?
El_Bartholomew in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op' -> -1's, +3's?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:37

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op' Godwin is proud.

Vrijwel die hele thread na die reactie mag weg overigens, dat gaat nergens heen.

[ Voor 21% gewijzigd door MueR op 25-08-2011 10:55 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Cloud schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:04:
Ik begon met het lezen van die reactie, en ik dacht "hee mischien wel een waardevolle reactie die nuance aanbrengt in een 'discussie' die dat ontbeert" maar naarmate het verhaal vorderde werd het toch een beetje een epistel over waarom Appleproducten niet goed zijn. Ik heb 'm maar een +1 gegeven.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
De ergste mismoderaties gaan vanzelfsprekend wel even flink nader bekeken worden. +3's op die reactie van ikweethetbeter hierboven, dat is compleet onzinnig inderdaad.
Cyphax schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:56:
[...]

Ik begon met het lezen van die reactie, en ik dacht "hee mischien wel een waardevolle reactie die nuance aanbrengt in een 'discussie' die dat ontbeert" maar naarmate het verhaal vorderde werd het toch een beetje een epistel over waarom Appleproducten niet goed zijn. Ik heb 'm maar een +1 gegeven.
Hij eindigt misschien ietsje te anti Apple, dat ben ik met je eens. Voor mij was het geen reden om op de +1 te blijven, voor jou wel. Dat maakt niet uit, zolang ik maar discussie schep ;)

Apple is tegenwoordig wel een van de ergste items die je kunt hebben. Het is veel erger dan Intel vs AMD of zelfs Linux vs Microsoft. Het lijkt erop dat er maar weinig mensen zijn die een gematigde mening over Apple hebben: óf het is geweldig en al het andere ruk, óf het is het ergste bedrijf in de historie van de technologie. Dat uit zich in zowel de reacties als de moderaties.

• PietrKempy
julby schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:48:
Inderdaad, dat gehele topic is verloren met bij veel berichten stapels -1's tot +3's. Gaat nergens meer over dat modereren op deze manier, ik sla dat topic (en toekomstige Apple topic's) maar even over. Als ik onder een bericht type dat ik een Linuxbak heb staan en er trots op ben krijg je een +1, type ik hetzelfde over mijn MBP dan ben ik een Apple-fanboy-kuddedier zonder eigen mening en krijg je -1's. Je kan maar het beste typen dat Apple evil is; dan middelen de +3's en -1's zich mooi uit tot een +2 :|

ikweethetbeter in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op' -> +3's?
Verwijderd in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op' -> -1's?
El_Bartholomew in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op' -> -1's, +3's?
Verwijderd in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op' -> -1's? Ook de +3's zijn hier mismods imo. En die zijn toch wel door minstens 40 personen gegeven (ervan uitgaand dat iedereen dan een boost gegeven heeft.) Als wij hier discussieren over of het een +1 of een +2 is dan kan ik het niet verstaan dat het een +3 zou zijn.

Het blijven moeilijke topics doordat er heel veel mensen op modden. Een powermod zou er sowieso iets aan kunnen doen want die kunnen alle reacties op een vaste score zetten maar dat lijkt me nou niet de bedoeling (dat zou het systeem toch wel wat ondermijnen). Nu kunnen we natuurlijk weer beginnen met de discussie over dit komt door het modsysteem maar dan gaan we weer zwaar off-topic. We zullen moeten roeien met de riemen die we hebben vandaag. Al zou ik liever die riemen gebruiken om wat mismodders op hun kop te slaan

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
computerjunky in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op' < persoon verkondigt eigen mening en toch slaagt hij erin +1, +2 en zelfs een +3 te vangen. Maar alle moderaties daar lijken zoals hierboven al gezegd inderdaad kant noch wal te geraken.

Tijdmachine | Nieuws trends

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
PietrKempy schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:04:
[...]

Verwijderd in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op' -> -1's? Ook de +3's zijn hier mismods imo. En die zijn toch wel door minstens 40 personen gegeven (ervan uitgaand dat iedereen dan een boost gegeven heeft.) Als wij hier discussieren over of het een +1 of een +2 is dan kan ik het niet verstaan dat het een +3 zou zijn.
Mwa zo zie ik dat niet; ik reken altijd één punt marge vanaf de toegestane score. Oftewel als een reactie zowel +1 als +2 zou kunnen krijgen, dan vind ik scores van 0 tot +3 geen reden tot alarm. -1 is echter wel in alle gevallen fout.

Neemt niet weg dat er nogal wat moderatiehistories nagekeken gaan worden en mensen die elders met onterechte +3's strooien dat vast ook wel op deze reactie gedaan hebben. Ik zal er zoveel als mogelijk tegen het licht houden.
Het blijven moeilijke topics doordat er heel veel mensen op modden. Een powermod zou er sowieso iets aan kunnen doen want die kunnen alle reacties op een vaste score zetten maar dat lijkt me nou niet de bedoeling (dat zou het systeem toch wel wat ondermijnen). Nu kunnen we natuurlijk weer beginnen met de discussie over dit komt door het modsysteem maar dan gaan we weer zwaar off-topic. We zullen moeten roeien met de riemen die we hebben vandaag. Al zou ik liever die riemen gebruiken om wat mismodders op hun kop te slaan
Mja dit soort topics rechttrekken is inderdaad niet echt meer mogelijk. Als ik alle scores ga locken op de score die ik vind dat ze moeten krijgen, krijgen we een pak commentaar over ons heen als T.net m.b.t. censuur en dergelijke. Absoluut niet gewenst dus. Roeien met de riemen die we hebben is het beste wat we kunnen doen. Alleen zijn mijn riemen wat groter ;) Wees in elk geval gerust op het feit dat waarschijnlijk flink wat moderatierechten gaan verdwijnen of in elk geval mensen op scherp gezet gaan worden.

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

[...]
Al zou ik liever die riemen gebruiken om wat mismodders op hun kop te slaan
Misschien moet ik ook een een reactie typen met als "sleutelwoorden:" k*tbedrijf, evil, troep, gekloot, tecnische flauwekul, malloten, lullig ... : 229 +3, die had ik nog niet :)
Die 134 +2 en 94 +1 kan ik wel mee leven, overigens (zelf +2).
edit: typo.

Verwijderd

[...]

Met de beste wil van de wereld kan ik daar geen +2 of +3 van maken. 0 is ook wat al te hard en -1 is inderdaad wel erg overdreven. Voor mij is dit gewoon een +1. Voegt an sich namelijk niet bijzonder veel toe aan het verhaal maar is zondermeer wél on-topic en grotendeels correct geformuleerd.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Cloud schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:03:

Apple is tegenwoordig wel een van de ergste items die je kunt hebben. Het is veel erger dan Intel vs AMD of zelfs Linux vs Microsoft. Het lijkt erop dat er maar weinig mensen zijn die een gematigde mening over Apple hebben: óf het is geweldig en al het andere ruk, óf het is het ergste bedrijf in de historie van de technologie. Dat uit zich in zowel de reacties als de moderaties.
Apple is het nieuwe Microsoft? :+
Het blijft inderdaad een lastig onderwerp. Ik weet niet waarom mensen zo fanatiek (zowel voor als tegen, maar voornamelijk de tegenstanders lijkt het wel) zijn als het gaat om, well, gadgets hoofdzakelijk. Of een besturingssysteem.
Cloud schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:11:
[...]

Mja dit soort topics rechttrekken is inderdaad niet echt meer mogelijk. Als ik alle scores ga locken op de score die ik vind dat ze moeten krijgen, krijgen we een pak commentaar over ons heen als T.net m.b.t. censuur en dergelijke. Absoluut niet gewenst dus. Roeien met de riemen die we hebben is het beste wat we kunnen doen. Alleen zijn mijn riemen wat groter ;) Wees in elk geval gerust op het feit dat waarschijnlijk flink wat moderatierechten gaan verdwijnen of in elk geval mensen op scherp gezet gaan worden.
Ik ben een tijdje geleden opgehouden me hier enigszins druk om te maken. Als je het grote plaatje bekijkt kan je je afvragen waar we het nou eigenlijk over hebben? Reacties die uiteindelijk hoofdzakelijk wel of niet zichtbaar zijn. Dus in het ergste geval zijn reacties zichtbaar die je liever niet zichtbaar wilt hebben. Ik modereer ze met hetzelfde plezier maar als het niet lukt: we'll live. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Cyphax op 25-08-2011 11:31 ]

• PietrKempy
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:24:
[...]

Met de beste wil van de wereld kan ik daar geen +2 of +3 van maken. 0 is ook wat al te hard en -1 is inderdaad wel erg overdreven. Voor mij is dit gewoon een +1. Voegt an sich namelijk niet bijzonder veel toe aan het verhaal maar is zondermeer wél on-topic en grotendeels correct geformuleerd.
als je een beetje naar boven scrolled dan zie je dat ik het volledig met je eens ben. Cloud bevoorbleed vind een +2 wel te rechtvaardigen en daar kan ik me dan ook nog net in vinden. Ik vind die reactie dan ook niet echt een probleem reactie. In tegenstelling tot een paar andere staat hij op een niveau waarvan ik denk dat het te rechtvaardigen is ook al vind ik zelf dat het een +1 zou moeten zijn. Maar aangezien de modFAQ ons de vrijheid laat is het normaal dat de ene het een +1 vindt en de andere het een +2 vindt.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Cyphax schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:28:
[...]

Apple is het nieuwe Microsoft? :+
Het blijft inderdaad een lastig onderwerp. Ik weet niet waarom mensen zo fanatiek (zowel voor als tegen, maar voornamelijk de tegenstanders lijkt het wel) zijn als het gaat om, well, gadgets hoofdzakelijk. Of een besturingssysteem.
Ik durf zelfs voorzichtig te stellen dat Apple-topics op dit moment erger zijn, dan Microsoft-topics waren op hun ergste toppunt. Hoe het komt, weet ik ook niet. Misschien omdat Apple zoveel inspeelt op lifestyle i.p.v. een product, dat mensen zich daar beter en sterker aan hechten dan aan het besturingssysteem wat op je pc draait. Aan de andere kant zijn we weer een paar jaar verder, misschien is het ook iets wat met de tijd veranderd is. :)

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Reactie op 'Apple-voorman Steve Jobs stapt op'
dabitfreak in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op'

7x +3 lijkt me overdreven, inhoudelijk niet helemaal correct en off-topic.
Mijn +1 ook effe geboost :)

[ Voor 5% gewijzigd door Xubby op 25-08-2011 11:41 ]

• PietrKempy
Xubby schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:34:
dabitfreak in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op'

7x +3 lijkt me overdreven, inhoudelijk niet helemaal correct en off-topic.
yeah de eerste reactie van dat topic die ik met een boost op zijn juiste plaats krijg... Heeft er iemand (Cloud?) een idee van hoeveel verschillende mensen er aan het modden zijn in dat artikel?

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
limp_1983 in 'nieuws: Gamestop weigert pc-versie Deus Ex met OnLive-coupon te verkopen' < reactie is tegen beleid van tweakers. Kan een powermod hem op -2 zetten, nu er nog geen subreacties zijn?

Tijdmachine | Nieuws trends

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Cloud schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:31:
[...]

Ik durf zelfs voorzichtig te stellen dat Apple-topics op dit moment erger zijn, dan Microsoft-topics waren op hun ergste toppunt. Hoe het komt, weet ik ook niet. Misschien omdat Apple zoveel inspeelt op lifestyle i.p.v. een product, dat mensen zich daar beter en sterker aan hechten dan aan het besturingssysteem wat op je pc draait. Aan de andere kant zijn we weer een paar jaar verder, misschien is het ook iets wat met de tijd veranderd is. :)
Dat zal zeker deels een verklaring zijn, emoties komen om de hoek kijken, maar een hele grote factor is ook de gemiddelde leeftijd van de mensen die reageren volgens mij + het nieuwe publiek wat bij Tweakers is gekomen (die dus meer hebben met mobieltjes en andere zaken dan computers). De jeugd nu reageert veel sterker, zoals we op fok altijd al konden zien en dat vind ik ontzettend jammer, volgens mij slaan naast mij, heel veel "oud-gedienden" die nog goede discussies willen voeren, deze topics nu over. Vandaar dat ik weleens mij afvroeg of je voor deze topics niet een ander mod-systeem kan gebruiken (met die verandering van volgorde bijv).

[ Voor 6% gewijzigd door vgroenewold op 25-08-2011 11:41 ]

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

"alles kan op de mac"
FTL in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op'
"onzin door onkunde"
Beide 7x +3: zou het beide waar zijn Leesfoutje, maar beide beide zoveel +3?
Heb mijn vingers hier maar niet aan gebrand: niet gemod.

player-x in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op'
10x +3, 3x -1, flink wat er tussenin ...
(Linux gebuiker; mac: huh, wah? O-) )

[ Voor 26% gewijzigd door Xubby op 25-08-2011 12:20 ]

• PietrKempy
Beide kunnen volgens mij op 0 of op +1. Meer dan dat zie ik er echt niet in. Ik opteer zelf eerder om ze beide een 0 te geven. Eigenlijk zou alles wat over apple vs microsoft gaat op 0 of -1 gezet worden maar dat is misschien wat te streng.

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

El_Bartholomew in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op'
idem: 441x +3, 6 12x -1, rest er tussenin. (die 50x +1 vind ik wel voldoende).

RobbieB in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op'
11x +3, 2x -1. (die 9x +1 vind ik genoeg). Die 31x +2 is genoeg, zelf +2 gegeven.

[ Voor 42% gewijzigd door Xubby op 25-08-2011 14:07 ]

• julby
  • Laatst online: 15-04 15:33
Roel_D in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op'
8x +3 op iets wat zonder enige twijfel een dikke -1 is.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
RedHat in 'nieuws: Radio 538 stopt met podcasts door hoge Buma/Stemra-heffing'

Dit is een aanvulling (van mijzelf) die later ook nog eens in het artikel is opgenomen. Eerder informatief omdat het toch ook later opgenomen is in het artikel (na mijn reactie). Maar misschien zelfs +3 omdat het nog door niemand opgemerkt is/was. (maar dat zou denk ik te hoog zijn).

@Hierboven, idd een -1. Daar dus ook opgezet.
@Hieronder, ook netjes gemod.

[ Voor 8% gewijzigd door RedHat op 25-08-2011 13:17 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

DGTL_Magician in 'nieuws: Samsung introduceert drie nieuwe Super PLS-schermen'

Deze reactie is ongewenst maar ik krijg m niet op -1, de +3 gever mag trouwens wel even nagekeken worden.

[ Voor 39% gewijzigd door tweaker2010 op 25-08-2011 13:13 ]

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Weer zo'n rotte appel weg""
Staat nog maar op 70x -1 ...

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

MueR schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:53:
Verwijderd in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op' Godwin is proud.

Vrijwel die hele thread na die reactie mag weg overigens, dat gaat nergens heen.
Ik vind het Godwin gehalte erg meevallen. OK hij vergelijkt Apple met Hitlers Duitsland, MS met Mussolinis Italië maar hij geeft wel voorbeelden van wat er goed en wat er slecht was in de beschreven situaties. Dat doet hij ook met Apple tegen de rest van de wereld. Hierdoor geeft hij een erg duidelijke analogie. Om hierbij te zeggen dat de reactie waardeloos is omdat WW II erbij wordt gehaald is dan weer overdreven. (imho)

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• max3D
  • Niet online
Cloud schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:46:
[...]

Ik spreek niet over nu, ik heb het over het moment waarop jij in eerste instantie klaagde over die twee 0'en. Toen waren er veel meer +2's dan +3's hoor.

[...]

Wat mensen hier wel eens komen zeggen is dat bepaalde moderaties nagekeken mogen worden. Niet dat twee gebruikers die een 0 op je eigen reactie gegeven hebben, een mail mogen krijgen. Dat is aan ons en niemand anders. :) Het stoorde mij vooral i.c.m. je toon met betrekking tot het onderstaande.

[...]

Er zijn tíg redenen waarom iemand een reactie lager zou modereren, maar de laatste tijd zijn het vooral mensen die het systeem helemaal niet goed begrijpen. Het zijn inderdaad mismods, maar waarom nu aannemen dat de enige logische verklaring is dat ze 'iets tegen me hadden / jaloers waren'? Als dat zo is, dan moeten diegenen jouw reacties consequent naar beneden modereren; en dat is niet zo (tevens kun je dat ook niet weten). Alles wat ik vraag is niet zoveel achter mismods te zoeken. Het is nérgens voor nodig om met termen als 'bewust', 'azijnpissers', 'express zo laag mogelijk modereren'. Er zijn al genoeg mensen pessimistisch in de wereld, laten we het hier een beetje vrolijk houden.

[...]

offtopic:
Als dat zo overkwam mijn excuses, maar je eigen toon laat ook wat te wensen over. Zie hierboven. Laten we terug on-topic gaan, mocht je het nog verder willen bepraten dan kan dat per DM/mail.
No problemo wederzijds verkeerd begrepen. Dat ik dat overigens dacht was omdat iemand anders het suggereerde. Het was voor die tijd niet in me opgekomen.

• max3D
  • Niet online
[...]

Ik heb die vannacht een +2 gegeven omdat ik hoopte dat dit de volgende ochtend wat prominenter zou zijn dan de te verwachten stroom eenzijdige post. Een mod dus om een soort voorbeeld voor de anderen te zetten. Vannacht was het nog lekker rustig. Strategisch modden, maar dan anders zullen we maar zeggen.
Ik ben geneigd het argument van Cloud dat goed voorbeeld goed doet volgen over te nemen, zeker in topics waar je bij de titel al weet dat er onheil op komst is.

Ik heb dus ook flink gemod op wat er toen stond zoals Roel_D in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op' die ik gelijk op -1 gezet heb en een aantal andere fors omlaag, danwel dat tikje wat ze nodig hadden.

Kuddegedrag is gangbaar ook op Tweakers dus als men al gelijk een reactie ziet die in ieder geval twee kanten laat zien dan stimuleert dat een betere toon (hoopte hij). Is ook de reden dat ik zelf dan maar soort voobeeld post schreef. Aardiger over Steve dan ik in werkelijkheid vindt, maar als beide kampen daar nu mee kunnen leven gaat het persoonlijke misschien eens af van dat fanboy gedoe.

Modereren als een topic al ontspoord is, is vrijwel onmogelijk om te doen. Vroeg in de kiem smoren werkt effectiever dan achteraf de puin te moeten ruimen met bergen +3´s die volkomen onzin zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door max3D op 25-08-2011 14:56 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

kwaakvaak_v2 in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op'

Mag die trollende flame nog even naar de -1, en de +1, +2 en +3 gevers een onderzoekje?

Ragger in 'nieuws: PVV wil 'supercookies' verbieden'

+3? No way.., een 0, meer niet. De misbruiker meld zichzelf overigens al: Zapato in 'nieuws: PVV wil 'supercookies' verbieden'

Misschien de laatste persoon nog ff attenderen op het feit dat hij modmisbruiker is?

[ Voor 48% gewijzigd door wildhagen op 25-08-2011 14:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

• max3D
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:48:
kwaakvaak_v2 in 'nieuws: Apple-voorman Steve Jobs stapt op'

Mag die trollende flame nog even naar de -1, en de +1, +2 en +3 gevers een onderzoekje?
Heb boost ingezet maar die staat ondanks 100 -1´s nog stevig op een 0. Hoe mensen daar een +3 voor kunnen en durven te geven is me een raadsel.

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Reactie op 'PVV wil 'supercookies' verbieden'
NMe in 'nieuws: PVV wil 'supercookies' verbieden'
Staat nog op +2,1 (mods: +1, +2, +3, mooi verdeeld) maar dat lijkt me ook wel genoeg voor een mening van een webdeveloper zelf ...

Twijfelachtige fipo scoort van 23x -1 tot 2x +3, zelf 0 gegeven:
Verwijderd in 'nieuws: PVV wil 'supercookies' verbieden'

Ook wel, laat ik zeggen, tot de verbeelding sprekend, en "uiteenlopend" beoordeeld, fipo:
Reactie op 'Minister Donner: weinig fraude met DigiD'
Verwijderd in 'nieuws: Minister Donner: weinig fraude met DigiD'

[ Voor 49% gewijzigd door Xubby op 25-08-2011 15:27 ]

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Xubby schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:07:
Staat nog op +2,1 (mods: +1, +2, +3, mooi verdeeld) maar dat lijkt me ook wel genoeg voor een mening van een webdeveloper zelf ...
Ho, wacht even. Omdat jij het niet met hem eens bent, mag hij eigenlijk die 2 niet eens hebben? Denk je niet dat je een beetje aan het meningmodden bent nu?

• PietrKempy
Xubby schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:07:

Twijfelachtige fipo scoort van 23x -1 tot 2x +3, zelf 0 gegeven:
Verwijderd in 'nieuws: PVV wil 'supercookies' verbieden'

Ook wel, laat ik zeggen, tot de verbeelding sprekend, en "uiteenlopend" beoordeeld, fipo:
Reactie op 'Minister Donner: weinig fraude met DigiD'
Verwijderd in 'nieuws: Minister Donner: weinig fraude met DigiD'
Ik zie van geen een van die reacties in waarom ze verkeerd zouden staan.
Beide "FiPo" zijn volgens mij een gevalletje van off-topic maar niet erg genoeg om op -1 te zetten. Beide zijn ook "te lang" om als een echte FiPo te zien. Het is niet omdat de reactie de eerste is die geplaatst wordt dat we deze strenger moeten beoordelen. Al zetten we een twijfel reactie wel rapper op -1 als deze vrij vroeg geplaatst is. Maar dit lijkt me met beide niet nodig.

De reactie die op +2 staat hoort daar volgens mij ook. Oké hij linkt naar zijn eigen blogpost, maar heb je die al gelezen? Die is imo al genoeg waard om zijn reactie op +2 te zetten misschien zelf op +3 (daar is de reactie misschien iets te beknopt voor).
MueR schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:38:
[...]

Ho, wacht even. Omdat jij het niet met hem eens bent, mag hij eigenlijk die 2 niet eens hebben? Denk je niet dat je een beetje aan het meningmodden bent nu?
Volgens mij bedoelt hij niet dat de reactie niet op +2 hoort omdat hij het er niet mee eens is, maar omdat het een mening is. Je kan het eens zijn met een mening maar hem toch op +1 modden omdat het een mening is. Het zijn geen feiten wat de persoon post en ik denk dat het daarop is waar Xubby naar doelt. Enkel lijkt mij het dat een heel mooi geformuleerde mening zeker wel op +2 kan.

[ Voor 16% gewijzigd door PietrKempy op 25-08-2011 19:50 ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Dit is meer dan een simpele mening, dat mag gerust op +2.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:40
Volgens mij zegt Xubby ook niet dat een +2 niet goed is. Voor zover ik lees is hij het wel eens met die score.

• PietrKempy
Poops_McGhee schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:06:
Volgens mij zegt Xubby ook niet dat een +2 niet goed is. Voor zover ik lees is hij het wel eens met die score.
Dan vraag ik me af waarom hij hem dan meldt. Hij staat juist en er staan geen mismods op (zowel +1 als +3 is te verdedigen).

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik vind vooral de opmerking "maar dat lijkt me ook wel genoeg voor een mening van een webdeveloper zelf ..." een beetje apart, tot op het denigrerende af. Juist de gefundeerde mening van een webdeveloper is op dit onderwerp relevant, want die werken dagelijks met die dingen.

[ Voor 5% gewijzigd door MueR op 25-08-2011 20:10 ]

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

PietrKempy schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:48:
[...]
Volgens mij bedoelt hij niet dat de reactie niet op +2 hoort omdat hij het er niet mee eens is, maar omdat het een mening is. Je kan het eens zijn met een mening maar hem toch op +1 modden omdat het een mening is. Het zijn geen feiten wat de persoon post en ik denk dat het daarop is waar Xubby naar doelt. Enkel lijkt mij het dat een heel mooi geformuleerde mening zeker wel op +2 kan.
Zelf dacht ik aan een krappe 2. (staat nu op 1,8) Het is een mening, niet uitgebreid onderbouwd, en hij heeft het zelf als webdeveloper nodig, schat ik in. Dat mag. Hij heeft ook "eigen belang" omdat ie zelf webdeveloper is. Daar zat ik meer aan te denken. Ik bedoel niks denigrerends, bloot dat ie niet hoger hoeft dan 2.1, en het modereren is net begonnen. Zal ik niet weer zo vroeg over posten :)

Beide fipo's rond 0, prima score. Maar die +3's dan? Moet daar naar gekeken worden, bij de fipo's?

[ Voor 15% gewijzigd door Xubby op 25-08-2011 20:17 ]

• PietrKempy
Xubby schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:11:
[...]

Zelf dacht ik aan een krappe 2. (staat nu op 1,8) Het is een mening, Dat mag, maar mogelijk ook in "eigen belang" omdat ie zelf webdeveloper is. Daar zat ik meer aan te denken.

Beide fipo's rond 0, prima score. Maar die +3's dan? Moet daar naar gekeken worden?
Die +3's moeten zeker naar gekeken worden, daar heb je volkomen gelijk in.

Eigen belang misschien wel ja, maar als je eigen belang zo mooi kunt verwoorden (vooral de blogspot) dan vind ik dat dat beloond mag worden. Ik vind dat als deze reactie niet op +2 komt er niet veel reacties op +2 horen. Het feit dat hij een webdeveloper is snijdt aan 2 kanten. Oké eigen belang, maar hij zal er dan tegelijk ook wel wat ervaring mee hebben.

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Reactie op 'AMD stelt nieuwe ceo aan'
Zunflappie in 'nieuws: AMD stelt nieuwe ceo aan'
"Wat een SGP-kop joh"
Moet hier iets mee gebeuren? -1 26x, +3 1x. De laatste nakijken?
Dat waren de enige 2 "soorten" mods ...

[ Voor 7% gewijzigd door Xubby op 25-08-2011 20:27 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zie geen +1's? Wel één +3.... is natuurlijk een duidelijke -1.

Virussen? Scan ze hier!

• PietrKempy
dat bedoelt hij dan ook 1x +3. Overduidelijke mismod. Fok reactie met een fokmod erop :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Argh.... te vroeg opgestaan vanochtend denk ik :X

* wildhagen kruipt weer terug onder zijn steen...

Virussen? Scan ze hier!

• Poops_McGhee
PietrKempy schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:08:
[...]

Dan vraag ik me af waarom hij hem dan meldt. Hij staat juist en er staan geen mismods op (zowel +1 als +3 is te verdedigen).
Tja, de reden van zijn vermelding is me ook niet duidelijk. Ik lees in ieder geval niet dat hij het er niet mee eens is en daarom een +2 geen goede score vindt, zoals (niet jij) maar iemand anders wel schijnt te lezen.

• Poops_McGhee
MueR schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:10:
Ik vind vooral de opmerking "maar dat lijkt me ook wel genoeg voor een mening van een webdeveloper zelf ..." een beetje apart, tot op het denigrerende af. Juist de gefundeerde mening van een webdeveloper is op dit onderwerp relevant, want die werken dagelijks met die dingen.
En daar haal jij uit dat hij het er niet mee eens is en een +2 een te hoge score vindt? Dat is op zijn minst merkwaardig...

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

PietrKempy schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:16:
[...]
Die +3's moeten zeker naar gekeken worden, daar heb je volkomen gelijk in.
Heb hierboven nog een paar +3's gemeld, misschien ook even naar kijken, als de "gewenste" score te veel lager is.

Ik bedoel deze 2, beide 7x +3 en -1 beoordelingen:

[ Voor 32% gewijzigd door Xubby op 25-08-2011 21:51 ]

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Poops_McGhee schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:33:
En daar haal jij uit dat hij het er niet mee eens is en een +2 een te hoge score vindt? Dat is op zijn minst merkwaardig...
Het feit dat het hier gemeld wordt? Een +3 moderatie is namelijk niet eens zo gek, vooral als de blogpost er bij betrokken wordt. Ik kan namelijk geen reden bedenken om moderaties hier te melden, behalve wanneer ze onterecht zijn (in de ogen van de melder in ieder geval).

• PietrKempy
Xubby schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:33:
[...]

Heb hierboven nog een paar +3's gemeld, misschien ook even naar kijken, als de "gewenste" score te veel lager is.

Ik bedoel deze 2:
Ik kan er naar kijken maar dat gaat niets uithalen :p Ik kan ze ook enkel hier melden.

Zo redeneerde ik dus ook MueR

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Magere overklok,magere post. ;) Meer dan een 0 zie ik er niet in.
Olaf van der Spek in 'nieuws: Sapphire introduceert Radeon HD 6850 Vapor-X'

Zo ken ik er ook nog wel een paar. Het is juist Vapor-X waarvoor je iets meer moet betalen. Van mij een 0.
unfor in 'nieuws: Sapphire introduceert Radeon HD 6850 Vapor-X'

Dit is een antwoord op, of uit de lucht gegrepen? Zo 'los' kan ik er iig niets mee,hier ook een 0.
Verwijderd in 'nieuws: Sapphire introduceert Radeon HD 6850 Vapor-X'

edit:

Dit verhaal had de poster op een andere plaats moeten dumpen,iig niet op de FP. Heb er een -1 voor gegeven
Yokozuna in 'nieuws: Sapphire introduceert Radeon HD 6850 Vapor-X'

[ Voor 15% gewijzigd door pcgek op 25-08-2011 21:49 ]

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

markoverklift in 'nieuws: Trend Micro: Windows is verrot tot op het bot'
+3 vind ik te hoog, gemmideld staat ie nu op +2, maar vanwege geklaag een geen relevantie info op +1 of lager

ora et labora

• PietrKempy
Vind een 0 zelf meer dan genoeg. Eigenlijk zegt hij gewoon dat het een slecht nieuwsartikel is. Dus zou misschien wel op -1 moeten. Voor de discussie start: Ja hij haalt valide argumenten aan en daarom heb ik hem toch maar een 0 gegeven. De correctheid van een artikel mag aangekaart worden maar hier kaart hij de nieuwswaarde ook voor een stuk aan en dat is iets wat we niet willen zien op de FP.
--> ik heb hem een 0 gegeven vanwege commentaar op de nieuwswaarde maar toch valide argumenten welke ook ontopic gaan. Een +2 zie ik er niet in (ook zonder zijn commentaar nog niet), dus een 0 lijkt mij nog tamelijk vergevingsgezind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
PietrKempy schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 23:24:
Vind een 0 zelf meer dan genoeg. Eigenlijk zegt hij gewoon dat het een slecht nieuwsartikel is. Dus zou misschien wel op -1 moeten. Voor de discussie start: Ja hij haalt valide argumenten aan en daarom heb ik hem toch maar een 0 gegeven. De correctheid van een artikel mag aangekaart worden maar hier kaart hij de nieuwswaarde ook voor een stuk aan en dat is iets wat we niet willen zien op de FP.
--> ik heb hem een 0 gegeven vanwege commentaar op de nieuwswaarde maar toch valide argumenten welke ook ontopic gaan. Een +2 zie ik er niet in (ook zonder zijn commentaar nog niet), dus een 0 lijkt mij nog tamelijk vergevingsgezind.
geheel niet mee eens zoals je weet. De redactie levert hier broddelwerk af wat in een scholierenkrantje nog afgekeurd zou worden en dan zou je dat niet mogen zeggen in het topic. Dat ontspoort dus vanwege de flame bait die de kop van het artikel is. Fout ligt bij de redactie en die is in het geheel niet happig te discussieren zoals ik al zie. Ik wacht al dagen op antwoord, maar men zit in de ivoren toren de vermoorde onschuld te spelen.

Als het nieuwsbericht als post geplaatst was had het een -1 gekregen, Nu krijgt de verstandige lezer de kritiek en wordt het topic een zooitje. De kop dekte gewoon de inhoud niet en het ´interview´ was waardeloos. Daar hoef je geen professioneel journalist voor te zijn om te zien dat het dus ook niet nieuwswaardig was maar het tegendeel.

Het stuk is notabene van Wilbert. Ik zal David Perry eens vragen of hij zich hier in herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vind het een beetje op de man, en dus -1. Die +2 kan sowieso wel nagekeken worden imho!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
max3D schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 02:32:
[...]

geheel niet mee eens zoals je weet. De redactie levert hier broddelwerk af wat in een scholierenkrantje nog afgekeurd zou worden en dan zou je dat niet mogen zeggen in het topic. Dat ontspoort dus vanwege de flame bait die de kop van het artikel is. Fout ligt bij de redactie en die is in het geheel niet happig te discussieren zoals ik al zie. Ik wacht al dagen op antwoord, maar men zit in de ivoren toren de vermoorde onschuld te spelen.

Als het nieuwsbericht als post geplaatst was had het een -1 gekregen, Nu krijgt de verstandige lezer de kritiek en wordt het topic een zooitje. De kop dekte gewoon de inhoud niet en het ´interview´ was waardeloos. Daar hoef je geen professioneel journalist voor te zijn om te zien dat het dus ook niet nieuwswaardig was maar het tegendeel.

Het stuk is notabene van Wilbert. Ik zal David Perry eens vragen of hij zich hier in herkent.
"Wat doet deze post hier op Tweakers?"
Laat hij dat weg dan wordt het voor mij al iets helemaal anders.
"Volgens mij is dit geen interview geweest, maar is hij gewoon aangesproken in een bar, met 20 bier achter z'n kraag."
Had hij imo ook mogen achterwege laten.
Dat zorgt er voor mij voor dat het een 0 is. Een +1 kan ik er in het beste geval ook nog in zien. Dat is puur het toepassen van de modFAQ wat ik doe en heeft niets te maken met mijn mening of het zou moeten kunnen om te discussieren over de "nieuwswaardigheid" van een artikel.

--> Hij geeft commentaar op de nieuwswaardigheid = -1. Hij haalt feiten aan welke ontopic zijn zonder dat hij echt veel toevoegt = +1. = 0

Daar moet nog aan toegevoegd worden dat ik het zelf ook geen zo'n super artikel vind hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

[...]
geheel niet mee eens zoals je weet. De redactie levert hier broddelwerk af wat in een scholierenkrantje nog afgekeurd zou worden en dan zou je dat niet mogen zeggen in het topic.
Niet mee eens, mijn punten:
1 - Wel fout(je) gezien: missende " " zo dus: "Windows is verrot tot op het bot" om aan te geven dat de geïnterviewde het vind, en T-net misschien niet. Als T-net dit ook zo ziet, dit misschien ook even in het artikel corrigeren, binnen de "langere" quote waar deze stelling herhaald wordt.
2 - "Als je je gegevens veilig wilt hebben, moet je geen computer met internetaansluiting gebruiken, maar gewoon pen en papier." Zegt de geïnterviewde.

Ofwel, meneer vind het kennelijk leuk de knuppel (knetterhard) in het hoenderhok te gooien ... Geeft wat leven in de brouwerij, zeg ik dan maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
PietrKempy schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:01:
[...]

Hij geeft commentaar op de nieuwswaardigheid = -1. Hij haalt feiten aan welke ontopic zijn zonder dat hij echt veel toevoegt = +1. = 0
Prima beredenering. Ik vind het wel een +1 omdat in dit geval de toegevoegde waarde van de inhoud (aangenomen dat die waar is) wmb zwaarder weegt dan het commentaar op de nieuwswaardigheid (wat ik niet storend vindt als het fatsoenlijk onderbouwd wordt). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:41
Lambo LP670 SV in 'nieuLambo LP670 SV in 'applicatiewinkel''

Mijn 'fipo' (wel pas 11 min na publicatie van het korte artikel) staat in mijn ogen goed qua score (+1), maar dat is wel omdat iemand hem een +3 heeft gegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

gidion1987 in 'nieuws: HP: pc-divisie waarschijnlijk binnen jaar verkocht'

Ik vind termen als "brakke hardware" niet echt wat toevoegen, dus volgens mij is dit een 0 waard.
Maar aangezien iemand het nodig vond om +3 te geven staat hij op +1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:10:
Lambo LP670 SV in 'nieuLambo LP670 SV in 'applicatiewinkel''

Mijn 'fipo' (wel pas 11 min na publicatie van het korte artikel) staat in mijn ogen goed qua score (+1), maar dat is wel omdat iemand hem een +3 heeft gegeven..
Een beetje hetzelfde verhaal als de reactie die we hier boven besproken hebben. Je trekt (zoals ik het lees) de nieuwswaardigheid van het artikel in twijfel en geeft daar een aantal ontopic-redenen voor. Door het feit dat je niet verwijsd naar de redactie. Kan ik hier misschien wel een +1 in zien. Alhoewel de eerste persoon die er op reageert ook reageert op de nieuwswaarde ben ik dus niet de enige die het ziet als commentaar op de nieuwswaarde van het artikel. (Wat volgens de modFAQ nog altijd ongewenst is trouwens, dat mogen we niet uit het oog verliezen) Daardoor vind ik het zelf een 0. Maar alweer kan ik er de +1 ook wel in zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan zou je dat niet mogen zeggen in het topic.
Een belangrijk punt waar ook ik al tijden enige problemen mee heb. Maar het is mijn ervaring dat dit punt uitlichten weinig tot geen resultaat boekt, hetgeen wellicht nog wel het grotere punt van aandacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

PietrKempy schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:18:
[...]

Een beetje hetzelfde verhaal als de reactie die we hier boven besproken hebben. Je trekt (zoals ik het lees) de nieuwswaardigheid van het artikel in twijfel en geeft daar een aantal ontopic-redenen voor. Door het feit dat je niet verwijsd naar de redactie. Kan ik hier misschien wel een +1 in zien. Alhoewel de eerste persoon die er op reageert ook reageert op de nieuwswaarde ben ik dus niet de enige die het ziet als commentaar op de nieuwswaarde van het artikel. (Wat volgens de modFAQ nog altijd ongewenst is trouwens, dat mogen we niet uit het oog verliezen) Daardoor vind ik het zelf een 0. Maar alweer kan ik er de +1 ook wel in zien.
Vind het wel meevallen hoor, zo als ik het lees trekt ie de nieuwswaarde helemaal niet in twijfel.De poster vraagt zich af of het allemaal wel zo vernieuwend is.In principe zegt ie niet echt onder de indruk te zijn. Een sneer naar de redactie ,wb de nieuwswaardigheid, zie ik er niet in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
wildhagen schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 05:04:

Vind het een beetje op de man, en dus -1. Die +2 kan sowieso wel nagekeken worden imho!
Verbaast me zowiezo al dat iemand met een reactiescore van -18 nog gewoon kan reageren op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Dat bedoel ik dus. Er zijn dus wel mensen die het er in zien. Het is een spijtige verwoording (imo). En daardoor vind ik een 0 even goed kunnen als een +1. Ik lees het als "Dit is geen nieuws..." Maar dat staat er dus niet waardoor een +1 dus perfect te verdedigen is. Ik zou willen een 0,5 geven, maar ik neig toch net wat meer naar de 0 dan naar de +1. Als die reactie op +1 blijft staan zou ik hem hier in ieder geval niet komen melden ook al zou ik hem een 0 geven.

@ Kharay1977:
Kritiek op de redactie is heel gewenst, maar niet op de FP dat zijn afspraken die gemaakt worden en de afspraak is het hoort in GR. Daar bereik je er meer mee en daarmee wordt de FP ook niet vervuild. Anders staat er bij ieder artikel wel een reactie van "waarom is dit nieuws" "weeral nieuws over Windows11" "Weeral nieuws over een nieuwe generatie proccesoren" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PietrKempy schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:47:
@ Kharay1977:
Kritiek op de redactie is heel gewenst, maar niet op de FP dat zijn afspraken die gemaakt worden en de afspraak is het hoort in GR. Daar bereik je er meer mee en daarmee wordt de FP ook niet vervuild. Anders staat er bij ieder artikel wel een reactie van "waarom is dit nieuws" "weeral nieuws over Windows11" "Weeral nieuws over een nieuwe generatie proccesoren" ...
Exact mijn punt.

Want dat zul je altijd blijven houden dus, nieuwe members, eigenwijze members, etc, etc, etc. Dus, óf FP reacties gewoon compleet verwijderen uit het systeem óf accepteren dat er altijd mensen zullen zijn die hun gal richting de reactie willen spuwen.

Mijn keuze zou heel simpel zijn... gewoon uitschakelen en alle community activiteit beperken tot GoT. Maar goed, dat ben ik en ik ben wat extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:59:
[...]

Exact mijn punt.

Want dat zul je altijd blijven houden dus, nieuwe members, eigenwijze members, etc, etc, etc. Dus, óf FP reacties gewoon compleet verwijderen uit het systeem óf accepteren dat er altijd mensen zullen zijn die hun gal richting de reactie willen spuwen.

Mijn keuze zou heel simpel zijn... gewoon uitschakelen en alle community activiteit beperken tot GoT. Maar goed, dat ben ik en ik ben wat extreem.
Dat vind ik inderdaad wat extreem. We accepteren dan ook dat er altijd van dit soort mensen zijn net zoals we accepteren dat er altijd troll's en flame's zullen tussen zitten. Maar daar is het modsysteem nu net voor zorgen dat de FP niet bedolven wordt door dit soort dingen en er toch nog gereageerd kan worden. We accepteren het en modden het gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:59:
[...]

Dat is helemaal zo extreem nog niet. Je ziet het op meerdere nieuws websites op dezelfde manier gehanteerd. De lezer kan zelf kiezen of hij/zij de reacties op een nieuwsbericht onder ogen wil zien door middel van een link naar het reactie forum. Zo hou je wel de FP schoon en overzichtelijk, wat al in eerste instantie de bedoeling van een FP zou moeten zijn. Helaas wordt het op T.net gezien als een veredeld forum gedeelte waar men scores aan reacties kan koppelen (spijtig genoeg á la Fok en Nu.nl).
Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.