Het kleine-mismoderatietopic deel XXII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste
Acties:
  • 38.810 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Deze is natuurlijk gewoon ongewenst, net zoals de twee reacties hierop.
DaanHetEendje in 'nieuws: HTC klaagt Apple opnieuw aan wegens patentinbreuk'
Van persoonlijke belediging ben ik ook niet gedient. Ik zie de context niet, maar -1 lijkt me gepast.

[ Voor 47% gewijzigd door Wolfos op 17-08-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Wow, news item net geplaatst, nu al azan het ontsporen:

nieuws: RIM brengt BlackBerry Bold 9900 deze week in Nederland uit

1 FiPo, 1 mislukte FiPo, een flame/troll starter omtrent Android/iOS, een racist, een iPhone fanboy. Goede genade wat is het niveau triest laag.

De racist heeft een +3 met boost gekregen:

MazeWing in 'nieuws: RIM brengt BlackBerry Bold 9900 deze week in Nederland uit'

Deze mag wat mij betreft een break of getrashed worden, en alles boven de 0 is een mismod, die blijkbaar geen modrechten weer willen.

[ Voor 31% gewijzigd door Nazanir op 17-08-2011 12:24 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Gaat dus om deze 2 :
plankhorst in 'nieuws: RIM brengt BlackBerry Bold 9900 deze week in Nederland uit'
MartijnAbel in 'nieuws: RIM brengt BlackBerry Bold 9900 deze week in Nederland uit'

Wmb totaal nutteloze reacties waar de lezer niks aan heeft. Als ik de tijd van posten laat meewegen is er niks mis met een -1 en ook gegeven.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

ik twijfelde bij die laatste of 0 of -1. Ik heb er ook een -1 van gemaakt om dezelfde reden :D

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

MazeWing

The plot thickens...

Nazanir schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:22:
racist heeft een +3 met boost gekregen:

MazeWing in 'nieuws: RIM brengt BlackBerry Bold 9900 deze week in Nederland uit'

Deze mag wat mij betreft een break of getrashed worden, en alles boven de 0 is een mismod, die blijkbaar geen modrechten weer willen.
Het is een opmerking waar wel een behoorlijke kern van waarheid in zit. Veel antillianen hebben BlackBerry's in verhouding met andere telefoons. Daarbij heeft de 16 jarige jeugd ook een grotere interesse in BlackBerry's in tegenstelling tot andere telefoons. Dit is dus geen racistische opmerking.

Een beetje erg makkelijk om dingen in de "racistische" hoek te gooien...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-07 11:39

fdh

MazeWing schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:55:
[...]

Het is een opmerking waar wel een behoorlijke kern van waarheid in zit. Veel antillianen hebben BlackBerry's in verhouding met andere telefoons. Daarbij heeft de 16 jarige jeugd ook een grotere interesse in BlackBerry's in tegenstelling tot andere telefoons. Dit is dus geen racistische opmerking.

Een beetje erg makkelijk om dingen in de "racistische" hoek te gooien...
De manier waarop het daar staat is duidelijk denegrerend bedoeld.
Nog los van het racistische heeft die post ook totaal geen meerwaarde.
Een meer dan verdiende -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Is gewoon een ongenuanceerde oneliner die alleen maar ongewenste reacties zou kunnen uitlokken. Sommige dingen liggen nu eenmaal gevoelig en dan is het beter om dit vroeg in de kiem smoren.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind dit ook een nogal denigrerend toontje dat duidelijk de grenzen overschrijd. Een duidelijke -1.

Triest dat het nog +1's en zelfs +3's krijgt...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JLM2SQUARE in 'nieuws: Koreanen eisen miljoenen van Apple wegens inzamelen locatiedata' Ik vind een -1 wel erg zwaar voor een on topic grapje. Een 0 lijkt me correcter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
En waarom zou dat een -1 moeten zijn. Hij maakt een heel valide punt. Ik heb hem een +1 gegeven en zou die geboost hebben als het zin had. Dat zijn bovenbuurman een van origine Franstalig orakel is doet er toch voor zijn post niet toe. Ik heb vrij veel over IT wetgeving en patenten op T.net geschreven en het is inderdaad zo dat posters meestal denken dat ´wij´ dat niet hebben, wat larie is. Een +1 omdat hij het verder niet onderbouwt, maar het geeft iig wat tegenwicht aan de misverstanden. De -1 is een collectieve mismod.

smitae in 'nieuws: HTC klaagt Apple opnieuw aan wegens patentinbreuk' heb ik teruggemod naar +1 omdat het een goed klinkend verhaal is maar overal de mist ingaat. Hij haalt de Europese en de Amerikaanse praktijk hopeloos door elkaar waardoor het een grote brij van dooddoeners wordt die niet terecht is. Verder was het niet verstandig om uit te halen naar Tweakers voor eenzijdige berichtgeving op Apple als bron voor rechtzaken. Dat zijn ze gewooon objectief ook. Microsoft heeft véél minder patent zaken gevoerd .Mooie rant, dat wel :)

[ Voor 26% gewijzigd door max3D op 17-08-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45

Herman

FP ProMod
max3D, heb je de openingszin meegewogen? 'Onder welke steen heb jij gelegen?' beschouw ik toch wel als een wat onvriendelijke vorm van discussie. Op die manier zet je gelijk het draadje op scherp en ik vind het wat minachtend. Dus het is niet de inhoud maar de vorm die mij een -1 deed geven. :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
Inderdaad lijkt me toch wel een zeer duidelijke -1. Hij heeft volledig gelijk en je moet onder een steen zitten om te weten dat er geen patentensysteem is in Europa maar daarom moet je dat nog niet gaan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

max3D schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:25:
[...]

En waarom zou dat een -1 moeten zijn. Hij maakt een heel valide punt. Ik heb hem een +1 gegeven en zou die geboost hebben als het zin had. Dat zijn bovenbuurman een van origine Franstalig orakel is doet er toch voor zijn post niet toe. Ik heb vrij veel over IT wetgeving en patenten op T.net geschreven en het is inderdaad zo dat posters meestal denken dat ´wij´ dat niet hebben, wat larie is. Een +1 omdat hij het verder niet onderbouwt, maar het geeft iig wat tegenwicht aan de misverstanden. De -1 is een collectieve mismod.
De -1 is zeker te verdedigen, de openingszin is erg op de man gespeeld en gewoon een ordinaire one liner, die verder niets toevoegd aan de discussie. Daanraast heeft hij een opmerking die elke onderbouwing of refentie ontbreekt (los van of het waar is of niet). In zijn huidige vorm, vind ik het zeker een -1.

Alls boven de 0 is naar mijn mening een mismod, en de +3 wilt van zijn modrechten af blijkbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Nazanir op 17-08-2011 17:36 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Herman87 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:31:
max3D, heb je de openingszin meegewogen? 'Onder welke steen heb jij gelegen?' beschouw ik toch wel als een wat onvriendelijke vorm van discussie. Op die manier zet je gelijk het draadje op scherp en ik vind het wat minachtend. Dus het is niet de inhoud maar de vorm die mij een -1 deed geven. :)
De openingszin lijkt me niet zo vreemd als iemand zo´n dwaas alu hoedjes verhaal ophangt. Dat zet de discussie niet op scherp lijkt me want er is vrijwel geen tweaker die zich hierdoor beledigt hoeft te voelen daar niemand dat met hem eens zal zijn. Je ziet ook verder geen reacties op die specifieke post.
Als hij hele groepen mensen op die manier bejegend zou hebben zou ik het geheel met je eens zijn dat de vorm de inhoud zou overschaduwen. Hier is de inhoud echter van groot belang omdat als gezegd dit de prevalente opinie op tweakers is en onterecht.

Uiteindelijk vind ik de meetlat de bijdrage aan een goed debat en dat was het wel. Dat er geen debat volgde kon hij niet helpen, maar dat het gezegd werd zal misschien toch wat mensen op een ander spoor gezet hebben. Dus ik snap je punt, maar hier nu een -1 geven lijkt tevens een oordeel over de inhoud en is juist heel belangrijk en een hardnekkig misverstand op de FP:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Freaky_Angelus in 'nieuws: HTC klaagt Apple opnieuw aan wegens patentinbreuk' heb ik op een +2 gezet want eigen ervaring, inzicht, goed geschreven en genuanceerd. Hoe iemand daar een -1 aan heeft kunnen geven is me een raadsel.

Zijn onderbuurman bozotheclown argumenteert, neemt positie in, maar staat op ongewenst/irrelevant. Ik heb hem een +1 gegeven omdat ik de onderbouwing niet sterk vind, maar met minder kennis van de materie had je misschien een +2 kunnen overwegen. Lijkt me fout, maar zou ik begrijpen. Dat ook daar iemand een -1 neerzet begrijp ik echter niet.

Deze terracide in 'nieuws: HTC klaagt Apple opnieuw aan wegens patentinbreuk' staat met een +2 te hoog. Het is een volkomen onterechte rant. Het Amerikaanse patentsysteem is niet bepaald in leven geroepen door de huidge corporaties. Het is al erg oud en en heeft niet de doelen die hij toeschrijft. Verder is zijn tweede alinea pertinente onzin daar je daar FRAND en licenties voor hebt. Behalve Apple ken ik geen enkel bedrijf dat consequent geen licenties op zijn patenten wil verstrekken (ja, in het geval van Nokia, maar daar omdat het alternatief was dat ze geen 750 miljoen vrijwillig moesten ophoesten + licenties verschaffen, maar dat de rechter tot een veel hogere boete zou komen).

[ Voor 40% gewijzigd door max3D op 17-08-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
max3D schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:37:
[...]

De openingszin lijkt me niet zo vreemd als iemand zo´n dwaas alu hoedjes verhaal ophangt.
Ik zie dagelijks vreemde gedachtegangen met complottheoriën op de FP, geeft mij dat dan het recht om te gaan flamen? Zou een inhoudelijk slechte reactie mij het recht geven om op de man te spelen, of althans dat ondergeschikt doen achten aan de inhoud? Volgens mij hoef ik dat niet uit te leggen aangezien de modFAQ daar duidelijk over is.
Uiteindelijk vind ik de meetlat de bijdrage aan een goed debat en dat was het wel. Dat er geen debat volgde kon hij niet helpen, maar dat het gezegd werd zal misschien toch wat mensen op een ander spoor gezet hebben. Dus ik snap je punt, maar hier nu een -1 geven lijkt tevens een oordeel over de inhoud en is juist heel belangrijk en een hardnekkig misverstand op de FP:
Volgens mij is die -1 juist een heel duidelijk oordeel over de vorm. Hoe zinnig een reactie ook is, op-de-man spelen is ongewenst. Je argument dat de inhoud boven de vorm staat, strookt m.i. niet met de FAQ. Ik kan soms ook wel volledig eens zijn met een reactie en het ook begrijpen, maar termen als 'onder een steen liggen' is in mijn ogen geen positieve bijdrage leveren aan een discussie - ongeacht de inhoud!-.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Helaas is mijn tijd weer op. Ik ben geen promod dus er wordt maar mee gedaan wat er mee gedaan wordt. Het zal duidelijk zijn dat ik de modFaq niet als een gerformeerde bijbel gebruik maar als een katholieke. De mods doen dat ook anders hadden ze Femme´s posts wel gedownmod of de mijne verhoogd. Het is immers één van twee. Mijn herhaalde oproepen worden gewoon genegeerd dus de modFaq wordt niet zo heet gegeten door de Mods zelf.

Tussentijds heb ik hier max3D in "artikel niet correct: TSMC zou gestart z..." nog wat gedaan met mijn eerdere opmerkingen in dit moderatie topic, wat zinvol kan zijn om te lezen voor de mensen die hier posten. Wel de reacties meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Deze reactie is waardeloos voor de lezer ,dus kunnen we direct overgaan tot het belonen van de poster >:) Gezien de tijd van reageren(heeft dus alleen de titel gelezen) -1 waardig.
rethxoth in 'nieuws: Pc-versie Modern Warfare 3 krijgt dedicated servers'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Een youtubelinkje dumpen is geen +3 waard:
Peekster in 'nieuws: Studenten TU Delft breken snelheidsrecord met waterstofauto'

Dergelijke kale linkjes zonder uitleg geef ik normaliter een 0 maar deze is wel enigszins relevant dus geeft ik +1. Hogere moderatie lijkt me wat veel van het goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Een inleiding was wel zo mooi geweest. Meestal geef ik voor dergelijke linkjes(zonder comment), afhankelijk van relevantie niet meer dan een +1, zo ook voor deze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
pcgek schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:01:
Deze reactie is waardeloos voor de lezer ,dus kunnen we direct overgaan tot het belonen van de poster >:) Gezien de tijd van reageren(heeft dus alleen de titel gelezen) -1 waardig.
rethxoth in 'nieuws: Pc-versie Modern Warfare 3 krijgt dedicated servers'
De +3-gever mag ook wel worden nagekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Stel dat de reactie iets later geplaatst was, dan zou je ook nog aan een 0 kunnen denken. Maar zelfs een +1 is in dat geval al te hoog. Kan me een 0 van onervaren modders nog wel voorstellen,omdat die misschien niet op de tijd letten. Dat het een hoop mensen blij maakt is helaas terug te zien in de moderaties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxikill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 12:25
Wat verder in datzelfde topic, beginnend vanaf deze reactie: Titan_Fox in 'nieuws: Pc-versie Modern Warfare 3 krijgt dedicated servers'
Beiden gaan ze er eigenlijk lichtjes over, maar de "PC gamer" krijgt een +1, de "Console gamer" een -1.

Ik heb alle 3 de reacties een 0 gegeven (de 4e is nog het slimste van al zo lijkt het :)), maar ik ben maar een onervaren moderator. Laat jullie gevoel dus maar gerust spreken!

(Om alle misverstanden te vermijden, ik ben een "lekker-in-het-zonnetje-of-in-het-zwembad gamer", wil dus geen van beiden aanvallen/pushen ;-))

• max3D
  • Niet online
JanJeen in 'reviews: Asus Eee Pad Slider: zwaar op de hand' is ongemodereerd gebleven en ik kan het niet oplossen omdat het een reactie op mijn post is. Een +1 lijkt me keurig.

Een post even daarboven MossMan in 'reviews: Asus Eee Pad Slider: zwaar op de hand' staat op +2 terwijl het niets dan een anekdotische beschrijving is en een off topic edit. Aardige post maar gewoon een +1. Voegt niets wezenlijks toe aan de review.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Distrax1988 in 'nieuws: Ubuntu 11.10 krijgt meer zoekmogelijkheden'
imho een ongefundeerde fipo, proberen interessant te zijn maar eigenlijk niets zeggen dus ik heb een 0 gegeven maar mag net zo goed -1 van mij

discogs

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

max3D schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 02:32:
JanJeen in 'reviews: Asus Eee Pad Slider: zwaar op de hand' is ongemodereerd gebleven en ik kan het niet oplossen omdat het een reactie op mijn post is. Een +1 lijkt me keurig.

Een post even daarboven MossMan in 'reviews: Asus Eee Pad Slider: zwaar op de hand' staat op +2 terwijl het niets dan een anekdotische beschrijving is en een off topic edit. Aardige post maar gewoon een +1. Voegt niets wezenlijks toe aan de review.
Beide posts staan inmiddels stevig op +1 :)

Deze +2 en +3 gevers mogen wel even nagekeken worden:
Verwijderd in 'nieuws: Crytek brengt gratis shooter Warface ook naar Europa'

[ Voor 12% gewijzigd door tweaker2010 op 18-08-2011 09:38 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd in 'reviews: GamesCom: Battlefield 3'
Meningmodding galore. Is wat mij betreft gewoon een +1, ookal ben ik het glashard met 'm eens. Het voegt verder weinig inhoudelijks toe.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• PietrKempy
.oisyn schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:38:
Meningmodding galore. Is wat mij betreft gewoon een +1, ookal ben ik het glashard met 'm eens. Het voegt verder weinig inhoudelijks toe.
Wou die net ook melden.
Trouwens: XGmode in 'nieuws: 'Apple wil alle Android-hardware Samsung verbieden in Nederland''
* Heel interesante link: +2
* nogal agressief geschreven: -1
Dus ik kom uit op een +1. Een +3 kan ik er zeker niet aan geven en een +2 ook niet. Een -1 vind ik dan weer te streng. een 0/+1 vind ik beide kunnen maar toch krijgt hij van alles. (imo is enkel +3 een echte mismod en +2 een lichte mismod.)

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Voor wie het nog niet duidelijk was:

nieuws: 'Apple wil alle Android-hardware Samsung verbieden in Nederland'

staat weer vol met fanboy flamewars ondersteund door meningmodders.

Nu we het toch over dit bericht hebben, wellicht zou een frontpage admin even deze user kunnen aanspreken:

hecticniels

omdat hij inmiddels al 3x een Godwin met dezelfde strekking heeft geplaatst:
Had al een hekel aan Apple, meest arrogante zogenaamde 'premium' merk op aarde. Als apple een soevereine staat zou zijn was het een Dictatuur met Jobs als Führer. Sorry ben Apple echt zat!
Zucht...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:29

botoo

💀 too old to die young

.oisyn schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:38:
Maar wel een hele hoop +3 *mee eens* modders :/

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Herman

Herman

FP ProMod
mindcrash schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:09:
Nu we het toch over dit bericht hebben, wellicht zou een frontpage admin even deze user kunnen aanspreken:

hecticniels

omdat hij inmiddels al 3x een Godwin met dezelfde strekking heeft geplaatst:
Eén ervan staat nog niet eens op -1:
hecticniels in 'nieuws: 'Apple wil alle Android-hardware Samsung verbieden in Nederland''
Iemand vond die reactie wel 'ontopic' 8)7

Dit is de andere reactie:
hecticniels in 'nieuws: 'Apple wil alle Android-hardware Samsung verbieden in Nederland''
edit:

Degene die hier -1 voor heeft gegeven, begrijpt het moderatiesysteem volgens mij niet:
MAXed_out in 'nieuws: 'Apple wil alle Android-hardware Samsung verbieden in Nederland''

Trouwens, deze reactie is niet een 'spotlight' maar 0/+1:
rmpel in 'nieuws: 'Apple wil alle Android-hardware Samsung verbieden in Nederland''

[ Voor 23% gewijzigd door Herman op 18-08-2011 11:39 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Deze staat op +2 terwijl de specs niet kloppen, dat lijkt mij onterecht.
rnenator in 'reviews: GamesCom: Battlefield 3'

[ Voor 7% gewijzigd door tweaker2010 op 18-08-2011 12:27 ]

• Herman

Herman

FP ProMod
Deze reactie heeft veel van een rant weg en is deels off topic:
Verwijderd in 'nieuws: 'Apple wil alle Android-hardware Samsung verbieden in Nederland''

Toch stond deze op +3. Met heel veel moeite kan ik er nog een +1 voor geven. Meer is deze w.m.b. ook niet waard...

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Pek en veren voor wie Jegorex in 'nieuws: 'Hackers plunderen bankrekeningen ING met virus' - update' meer geeft dan -1. Vooral diegene die dat een +2 waard vond mag wel eens nagekeken worden.

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Je zou er nog humor in kunnen zien maar zelfs dan is +2 te veel!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• PietrKempy
k1n8fisher schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:40:
De reactie er op is van hetzelfde maar dan zonder rasistisch te zijn. Als er in die post stond "U bent slachtoffer geworden van een Marokaanse hacker..." dan schreeuwde iedereen moord en brand nu is het een belgenmop en wordt er veel minder speciaal over gedaan. een -2 kan even goed op zijn plaats zijn hier. Dit is toch deels een site die bezocht wordt door 2 nationaliteiten. Wat moet je er als Belg van denken als je de eerste keer op tweakers komt en die reactie leest. (niet dat ik me aangesproken voel hoor maar toch, ik dacht dat we hier allemaal gezellige buren waren)

[ Voor 7% gewijzigd door PietrKempy op 18-08-2011 12:45 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

k1n8fisher schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:40:
Die grap was grappig in 1999; en met zoveel Belgen op T.net kan het alleen maar een troll zijn.

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Let wel dat ik zeg:
Niet iedere "grap" is geslaagd en soms, zoals hier, volkomen misplaatst!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Proxikill schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:54:
Wat verder in datzelfde topic, beginnend vanaf deze reactie: Titan_Fox in 'nieuws: Pc-versie Modern Warfare 3 krijgt dedicated servers'
Beiden gaan ze er eigenlijk lichtjes over, maar de "PC gamer" krijgt een +1, de "Console gamer" een -1.

Ik heb alle 3 de reacties een 0 gegeven (de 4e is nog het slimste van al zo lijkt het :)), maar ik ben maar een onervaren moderator. Laat jullie gevoel dus maar gerust spreken!
Die bovenste reactie mag wel op -1 aangezien hij nogal op de man speelt.

Titan-Fox gaat trouwens wel helemaal los in dat topic... maar liefst 20 posts! 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door tweaker2010 op 18-08-2011 14:29 ]

• Proxikill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 12:25
BushWhacker in 'nieuws: 'Apple wil alle Android-hardware Samsung verbieden in Nederland''
Een -1 lijkt me de oorzaak van een hoop fanboys. Een 0 lijkt me correcter?

edit: Verwijderd in 'nieuws: 'Apple wil alle Android-hardware Samsung verbieden in Nederland''
+3? Sure...

[ Voor 28% gewijzigd door Proxikill op 18-08-2011 14:51 ]

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
simplicidad in 'nieuws: 'Apple wil alle Android-hardware Samsung verbieden in Nederland''

Een hele lange en imo nogal agressieve reactie die nou niet echt veel inhoud aandraagt. Enkele quotes:
net zoals zovele hypocrieten die er op tweakers rondlopen
...
Dat is puur je hoofd in het zand willen steken omdat je het niet onder ogen wil zien
...
En sommige hun natte droom dat Apple klappen krijgt
...
90% van de reacties op dit artikel is puur hypocritie en ik erger mij daar mateloos aan. En mod mij maar neer als "ongewenst", de waarheid kun je nooit downmodden.
Ik zie in de post weinig staan om het als +2 te verantwoorden, het lijkt me dan ook meer meningmodden, wat ik gezien het onderwerp dan ook wel verwacht. Her en der staan er wat puntjes die in het nieuws zijn geweest, waar volgens mij een draai aan is gegeven om hem te ondersteunen. In mijn optiek is het vooral een gefrustreerde mening en lijkt me ondanks de lengte een 0.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

maartenv in 'nieuws: AMD brengt ook Athlons naar FM1-socket'

Lijkt me een -1, geen +3.... kan die nagekeken worden?

Virussen? Scan ze hier!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Op zich wel vermakelijk ja,maar heeft het toegevoegde waarde? Heb er zelf en nulletje voor gegeven
nXXt in 'nieuws: Samsung op de vingers getikt wegens misleidende reclame 3d-tv'

Nog eens bevestigen dat het bij hem ook gelukt is vind ik een 0 waard.
hnijveen in 'nieuws: Intel geeft herstelfirmware voor 320-ssd's vrij'

Goed om te weten dat alles klaarligt,wmb hier ook een 0
MegaTronics in 'nieuws: Intel geeft herstelfirmware voor 320-ssd's vrij'

• PietrKempy
En daar staan de laatste 2 ook op. De eerste kan ik niet compenseren door de +3 die gegeven is.

• PietrKempy
boto in 'nieuws: Microsoft bevestigt aanwezigheid App Store in Windows 8' Deze reactie mag imo naar +1. Ik heb contact gehad met de poster en hem gezegd dat commentaar op de modderatie niet hoort op de FP en hij heeft dit daarom aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:36

Umbrah

The Incredible MapMan

Umbrah in 'nieuws: NZXT introduceert Tempest 410-behuizingen'

Ik meende on-topic te zijn in zowel het artikel, als de discussie (dat de kast met het transparante paneel beter zal verkopen dan die zonder). De post is welliswaar een beetje "wall of text", maar toch ook een persoonlijke ervaring en een toevoeging aan de discussie: zal een transparante zij-paneel case die $10 duurder is dan zijn broertje zonder beter verkopen?

Met dat in het achterhoofd denk ik dat 0 niet terecht is en neig ik eerder naar +1.

[ Voor 7% gewijzigd door Umbrah op 19-08-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
PietrKempy schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:52:
boto in 'nieuws: Microsoft bevestigt aanwezigheid App Store in Windows 8' Deze reactie mag imo naar +1. Ik heb contact gehad met de poster en hem gezegd dat commentaar op de modderatie niet hoort op de FP en hij heeft dit daarom aangepast.
Die heeft nog wel een aardige weg te gaan naar de +1. Dit soort scores herstelen na zo'n edit is altijd lastig :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Umbrah schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:28:
Umbrah in 'nieuws: NZXT introduceert Tempest 410-behuizingen'

Ik meende on-topic te zijn in zowel het artikel, als de discussie (dat de kast met het transparante paneel beter zal verkopen dan die zonder).
Inderdaad :) Het overgrote deel van je reactie is gewoon ontopic dus heb ik ook +1 gegeven. Overigens zijn persoonlijke ervaringen m.i. soms zeker nuttig zijn voor een discussie al zie ik die toch wel regelmatig op 0 belanden. (Niet altijd terecht m.i.) :)

offtopic:
Soms heeft het moderatiesysteem wat tijd nodig om reacties op goede scores te doen komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:36

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat dat betreft vind ik dit dan ook een interessante, in hetzelfde topic:

Verwijderd in 'nieuws: NZXT introduceert Tempest 410-behuizingen'

Dit individu heeft een naam, en gezien zijn post historie: een reputatie. Maar ik zie er wel degelijk wat in, wat hij zegt. Los van het feit of ik het met hem eens ben, valt er iets voor te zeggen dat zelfs HP de PC-markt verlaat ter faveure voor hetgeen wat Dell, Apple en IBM eerder hebben gedaan: naar Azië gaan. Het moet goedkoop, en het is niet bijster complex, dus waarom zou je zelf nog bouwen? Een +1 van mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Op zich vind ik het wel wat offtopic. En sowieso; zelfs al zou de pc markt afnemen en het aantal zelfbouwers afnemen (ik betwijfel het), de doelgroep waarvoor deze kasten is neemt v.i.z.w. helemaal niet af. Dit is geen mainstream spul namelijk. Zijn redenatie gaat m.i. niet echt op voor dit soort materiaal. Daarmee kom ik toch op een 0.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Rafe in 'nieuws: Dota 2 verschijnt waarschijnlijk pas in 2012' +2 lijkt me wat overdreven een +1 zal wel volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Mijn post hier werd op informatief gemod, maar daar ben ik het helemaal niet mee eens:
Wolfos in 'nieuws: Pc-versie Battlefield 3 bevat geen server-browser'

Er is gewoon een of andere fanboy mod door de reacties heen gegaan en heeft alles wat een beetje positief is richting de game op +2 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-04 15:33
Dit is niet omdat ik mijn post (die inderdaad weinig ontopic was) wil verdedigen, maar weer puur ter illustratie van het vreemde modgedrag dat steeds vaker op Tweakers zichtbaar is :http://tweakers.net/nieuw...eaction=4914066#r_4914066

Iemand stemt het (geheel onterecht) naar +3 en dan volgen er een stapel -1's ter compensatie (of andersom). Op deze manier kunnen we allemaal lukraak +3's en -1's gaan uitdelen :'(

Hier nog zo'n mooi voorbeeld (http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4797540, wederom een post van mijzelf) welke in mijn ogen geheel onterecht enkele 0's krijgt van mensen het blijkbaar niet eens waren met de gemiddelde +2. Als deze post off-topic is dan vrees ik dat ik nooit meer iets ontopics te melden heb ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Beide reacties zijn minimaal gemod geweest. Een promod/powermod doet altijd een x6 weging en de meeste mensen die hier rond lopen hebben genoeg boostpunten om zonder te compenseren die 6x weging te krijgen. Stapels zou ik het dus niet noemen eerder 2 modders ofzo :p

Webjunkie in 'nieuws: 'Apple brengt iPad 3 begin 2012 uit'' +2? gewoon een -1.

Verwijderd in 'nieuws: CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing' +2 lijkt me hier ook niet op zijn plaats. Een quote van het artikel en daar stopt het. 0 is genoeg

[ Voor 46% gewijzigd door PietrKempy op 19-08-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Een 7 tal reacties op -1 gemod wegens geleuter over moderatie. Het begint hier:
Verwijderd in 'nieuws: NZXT introduceert Tempest 410-behuizingen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
An sich een pittige en controversiële mening, maar m.i. niet ongewenst. Wat mij betreft mag die nog wel op +1:
humbug in 'nieuws: 'Apple wil alle Android-hardware Samsung verbieden in Europa' - update'

edit:
Dit lijkt mij geen +2 maar een nette +1 :)
Bullet NL in 'nieuws: 'Apple wil alle Android-hardware Samsung verbieden in Europa' - update'

Idem:
Benno de Bruin in 'nieuws: 'Apple wil alle Android-hardware Samsung verbieden in Europa' - update'

[ Voor 45% gewijzigd door Herman op 20-08-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
max3D in 'nieuws: HP stopt met WebOS en wil mogelijk pc-afdeling afsplitsen'

max3D in 'nieuws: 'HTC en Samsung wilden HP's WebOS niet hebben''

lijken mij beide +3 kandidaten, maar slechts een persoon heeft er naar gekeken helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door max3D op 20-08-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:21
Je laatste post vond ik het interessantste en heb ik dan ook naar +3 geboost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
batteries4ever in 'nieuws: Tiener gebruikt rij Fibonacci om zonnepanelen efficiënter te maken' Mocht er weer iemand niet zeggen dat de redactie haar werk niet goed gedaan heeft? Berg -1´s is onzin.
http://webcache.googleuse...=us&source=www.google.com De redactie van een technisch online magazine had even kunnen googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:57
2 x spotlight, 2 x informatief voor deze nihilistische bijdrage:

"Volgens mij hebben bedrijven onderling een wisselbeker voor het meest triviale patent."

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft krijgt patent op Metro-interface'

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
BadRespawn schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:43:
2 x spotlight, 2 x informatief voor deze nihilistische bijdrage:

"Volgens mij hebben bedrijven onderling een wisselbeker voor het meest triviale patent."

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft krijgt patent op Metro-interface'
Ik vind hem grappig. grappig genoegom er een 0 van te maken i.p.v een -1. +1 kan misschien nog net (+1 grappig) maar meer dan dat is een mismod. -1/0 lijken mij gepaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

VorteXLP in 'nieuws: Microsoft krijgt patent op Metro-interface' staat nu op -1, dat lijkt me net wat overdreven. Dat het offtopic is en negatief over de interface maakt het wat mij betreft bij elkaar gewoon een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Heb ik vijanden of zo. Veel +3 posts van 2 maanden geleden worden nu max +2 omdat er altijd een paar idioten tussen zitten. Vandaag weer hier max3D in 'nieuws: Sony voegt autofocus en hd-video toe aan verrekijkers' Hoe kunnen er nu mensen zijn die dat een +1 of zelfs een off topic post vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
dcm360 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:07:
VorteXLP in 'nieuws: Microsoft krijgt patent op Metro-interface' staat nu op -1, dat lijkt me net wat overdreven. Dat het offtopic is en negatief over de interface maakt het wat mij betreft bij elkaar gewoon een 0.
Het is vragen om een ontspoord debat, dus trollen, flamen. Vind het een -1 want hij geeft zelfs niet een suggestie waarom deze off topic reactie nodig was en waarom hij Metro zo verschrikkelijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Deze bewering klopt niet omdat dit gewoon wel in het artikel (link naar specificaties) wordt vermeld.Een 0 lijkt me dan wel voldoende.
Ali3nSt0rmz in 'nieuws: Sony voegt autofocus en hd-video toe aan verrekijkers'

Daarom zou ik eigenlijk niet weten waarom het antwoordt op die onjuiste bewering beloond moet worden met een +2. Ik heb er een +1 voor gegeven.
Verwijderd in 'nieuws: Sony voegt autofocus en hd-video toe aan verrekijkers'

[ Voor 4% gewijzigd door pcgek op 21-08-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:21
max3D in 'nieuws: Sony voegt autofocus en hd-video toe aan verrekijkers'

Het lijkt er inderdaad op dat mensen jaloers? op je zijn.
In iedergeval mogen de mensen die een offtopic geven netjes hun rechten inleveren imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Lambo LP670 SV schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:31:

Het lijkt er inderdaad op dat mensen jaloers? op je zijn.
In iedergeval mogen de mensen die een offtopic geven netjes hun rechten inleveren imo.
Het is verbluffend maar er zijn nu al 7 mensen die mijn bijdrage het verrekijker een 0 waard vonden tegen 48 die er een +3 inzien. Netto dus een +2 doordat die extremen nu eenmaal zo zwaar tellen.

Waarom zouden mensen dit doen. Ik zie het nu vrij regelmatig en heb geen idee. Ik ben vrij vriendelijk en behulpzaam op de FP. Jalouzie omdat ze zelf geen hogere scores krijgen? Lijkt me een vreemde reden om dan heel dwaas te gaan modereren. Anyway het is een plaag.

Even een vraag. Hier max3D in 'nieuws: Sony voegt autofocus en hd-video toe aan verrekijkers' zie ik één moderatie totaal met een +3, maar het gemiddelde is een +2. Ik heb opgelet met rekenen vroeger en dat lukt mij niet. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Een +3-moderatie moet bevestigd worden door een expert-mod. Dat was nog niet gebeurd, want je reactie had 2x een +3-moderatie van modders met een 1x-weging. Nu is het wel een +3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
pcgek schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:27:
Deze bewering klopt niet omdat dit gewoon wel in het artikel (link naar specificaties) wordt vermeld.Een 0 lijkt me dan wel voldoende.
Ali3nSt0rmz in 'nieuws: Sony voegt autofocus en hd-video toe aan verrekijkers'

Daarom zou ik eigenlijk niet weten waarom het antwoordt op die onjuiste bewering beloond moet worden met een +2. Ik heb er een +1 voor gegeven.
Verwijderd in 'nieuws: Sony voegt autofocus en hd-video toe aan verrekijkers'
Ik vind een +1 al veel te veel voor een volkomen onjuiste bewering en heb me achter al die anderen geschaard die hem een 0 geven. Helpt niet omdat er nog 4x +2 staat van mensen die te goeder trouw dachten dat het een behulpzame quote was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
RoD schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:12:
Een +3-moderatie moet bevestigd worden door een expert-mod. Dat was nog niet gebeurd, want je reactie had 2x een +3-moderatie van modders met een 1x-weging. Nu is het wel een +3 :)
Ah, weer wat geleerd. Is een expert mod iets anders dan een pro mod? En waarom hebben sommige mensen kennelijk een x1 gewicht, terwijl ik ook maar gewoon modereer en vlgs mij een x2 heb?

En kunnen 7 mensen dus vlgs jou een 0 geven waar 47 mensen een +3 geven en 17 een +2 op mijn andere post. Dat verhindert namelijk steeds die +3´s en het lijkt me vreemd. Ik zie het bij anderen ook en vind het doodzonde omdat de betere posts er zo niet uit springen als de must read spotlights die je wil hebben. In mijn ogen zou zo´n afwijking van het gemiddelde gewoon niet rekenkundig mee moeten tellen, maar zolang dat zo is zullen er veel minder spotlights op twekers zijn. Als Lambo.... gelijk heeft uit jaloezie?

[ Voor 35% gewijzigd door max3D op 21-08-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

max3D schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:13:
[...]

Ik vind een +1 al veel te veel voor een volkomen onjuiste bewering en heb me achter al die anderen geschaard die hem een 0 geven. Helpt niet omdat er nog 4x +2 staat van mensen die te goeder trouw dachten dat het een behulpzame quote was.
Daarom dat ik een 0 opperde voor deze onjuiste aanname en een +1 voor het antwoordt daarop. Info die eigenlijk gewoon uit het artikel te halen is. :)
max3D schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:15:
[...]

Ah, weer wat geleerd. Is een expert mod iets anders dan een pro mod? En waarom hebben sommige mensen kennelijk een x1 gewicht, terwijl ik ook maar gewoon modereer en vlgs mij een x2 heb?
Een beginner heeft een weging van x1, een gevorderde/expert x2 , promods en mensen in het rood x6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Merci, ik had al weer geedit omdat ik toch de laatste poster was en dat verzoek nu eenmaal onder dit topic staat, maar het is dus verwarrend.

Ik had je inderdaad niet goed begrepen over de +1. Qua principe heb je groot gelijk maar hij heeft er wel flink werk van gemaakt door het bron artikel te lezen en het samen te bundelen op overzichtelijke wijze. Het bron arikel goed lezen was ook de tweakers redactie teveel, dus ik vind een +2 voor die moeite wel terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Je mag er toch wel vanuit gaan dat mensen die geïnteresseerd zijn het artikel goed lezen,dus voegt de reactie niets van waarde toe. Ik beoordeel een reactie voor de lezer,het belonen van de poster komt op de 2de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
pcgek schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:50:
Je mag er toch wel vanuit gaan dat mensen die geïnteresseerd zijn het artikel goed lezen,dus voegt de reactie niets van waarde toe. Ik beoordeel de reactie voor de lezer,het belonen van de poster komt op de 2de plaats.
Met dat standpunt, het beoordelen voor de lezer ben ik het gloeiend eens, maar de lezer was gebaat bij de samenvatting uit het bron artikel. Dat wordt normaal wel als een aardige dienst beschouwd. Ik zou er ook liever een 1,5 aangeven, maar dat kan helaas niet.

dejeroen in 'nieuws: Wikileaks bevestigt wissen geheime data door ex-woordvoerder' staat onterecht op een +1. Is wat zo mooi een syntaxische 0 heet, moet ie dus ook maar een 0 krijgen.

verleemen in 'nieuws: Wikileaks bevestigt wissen geheime data door ex-woordvoerder' heb ik naar een -1 gezet en computerjunky in 'nieuws: Wikileaks bevestigt wissen geheime data door ex-woordvoerder' zou daar dan ook maar naar toe moeten. Het eerste is nietszeggend alu hoed gedoe wat topics doet ontsporen en het vervolg biedt ook niets en draagt daar ook aan bij. Verder is het zulk bar Nederlands dat het de limit is.
Ik geef vrijwel nooit een -1 dus men moet het voor mij kras maken.

betatester in 'nieuws: Wikileaks bevestigt wissen geheime data door ex-woordvoerder' is er gelukkig die de vraag redelijk stelt en hoewel ik het zelf niet geloof een +1 verdient voor een relevante vraag. Art. 9.2 sub 2 modFaq.

[ Voor 35% gewijzigd door max3D op 21-08-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

max3D schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:15:
[...]

En kunnen 7 mensen dus vlgs jou een 0 geven waar 47 mensen een +3 geven en 17 een +2 op mijn andere post. Dat verhindert namelijk steeds die +3´s en het lijkt me vreemd. Ik zie het bij anderen ook en vind het doodzonde omdat de betere posts er zo niet uit springen als de must read spotlights die je wil hebben. In mijn ogen zou zo´n afwijking van het gemiddelde gewoon niet rekenkundig mee moeten tellen, maar zolang dat zo is zullen er veel minder spotlights op twekers zijn. Als Lambo.... gelijk heeft uit jaloezie?
Ik zou zeggen, doe ook eens een voorstel in dit topic :)
pcgek in "Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:39
arjankoole in 'Duitse privacywaakhond: Facebook overtreedt privacywetten'

Niet dat ik 't erg vind om hoge scores te krijgen, maar in alle eerlijkheid, ik zie niet in waarom een dergelijk sumiere reactie van mij, zonder links of onderbouwing een +2 zou krijgen. +1 is meer dan voldoende denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Ik heb eerder wat voorstellen gedaan, maar het werd genegeerd. Bijvoorbeeld om sliders te gebruiken ipv absolutie cijfers waarmee je veel exacter je waardering uit (zegt alle wetenschap), je af bent van het calculerend modereren omdat je niet meer ziet of je nu precies een +2 of +1 geeft, het is gewoon een positie op een lijn zonder indicaties, je dus door mij net genoemde 1,5 maar dan virtueel kan geven etc. Heb nog wat voorstellen gedaan, maar het leek praten in een echo put. Voorlopig nog in het redactie topic aan de slag om te zien wat daar te verbeteren valt.

ArjenKoole heel eerlijk van je en terecht ook. Wie weet stond er iets briljants voordat je het editte?

edit> max3D in 'nieuws: Sony voegt autofocus en hd-video toe aan verrekijkers' is inmiddels naar 50 +3's gegaan, maar die 7 irrelevant posters blijven daar staan en blokkeren dus alles. Geen Spotlight op de maandag ochtend en daar gaat het toch om voor lezers.
Wonderbaarlijk. Een hoop macht voor vermoedelijk 4 mensen (3x2+1) of één promod en een voorbijganger.

[ Voor 19% gewijzigd door max3D op 22-08-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
max3D schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:47:
[...]

Ik heb eerder wat voorstellen gedaan, maar het werd genegeerd. Bijvoorbeeld om sliders te gebruiken ipv absolutie cijfers waarmee je veel exacter je waardering uit (zegt alle wetenschap), je af bent van het calculerend modereren omdat je niet meer ziet of je nu precies een +2 of +1 geeft, het is gewoon een positie op een lijn zonder indicaties, je dus door mij net genoemde 1,5 maar dan virtueel kan geven etc. Heb nog wat voorstellen gedaan, maar het leek praten in een echo put. Voorlopig nog in het redactie topic aan de slag om te zien wat daar te verbeteren valt.
Punten geven door middel van een slider zie ik zo snel niet gebeuren en is m.i. ook helemaal niet nodig. Dat valt niet meer uit te leggen in een stel richtlijnen en maakt het allemaal niet eenvoudiger. Om zoiets in te voeren zal een flinke wijziging zijn voor een paar sporadische reacties waarbij meerdere niveaus echt goed te verdedigen zijn. In die gevallen zal het uiteindelijke gemiddelde de score bepalen.

Wat overigens wel komt is filteren op basis van een slider (in stappen van 0,25 punten) zodat je wat makkelijker datgene in beeld kunt krijgen wat je wilt zien. :) Maar goed, dit alles kan beter in het al eerder genoemde evaluatietopic besproken worden.
Wonderbaarlijk. Een hoop macht voor vermoedelijk 4 mensen (3x2+1) of één promod en een voorbijganger.
Je vergeet de Boost-moderaties, de reactie is één keer 1x en één keer 6x (boost) gemodereerd. Maar dat is niet de echte reden dat je reactie niet op +3 staat, dat lijkt mij veel meer te wijten aan het feit dat er heel veel mensen een +2 gegeven hebben in plaats van een +3. :)

offtopic:
@hieronder: ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
max3D schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:47:
[...]
edit> max3D in 'nieuws: Sony voegt autofocus en hd-video toe aan verrekijkers' is inmiddels naar 50 +3's gegaan, maar die 7 irrelevant posters blijven daar staan en blokkeren dus alles. Geen Spotlight op de maandag ochtend en daar gaat het toch om voor lezers.
De 27 +2's helpen je natuurlijk ook niet echt.

edit:
damn you Cloud! * sub0kelvin shakes fist ;)

[ Voor 5% gewijzigd door sub0kelvin op 22-08-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

Even afwachten wat het nog wordt, maar is deze posting van mij echt -1?
Xubby in 'nieuws: LG Optimus Sol met amoled-scherm komt half september uit'

Bij de vormgeving rekening houden met patenten en "community design" die laatste in de EU, lijkt me zo langzamerhand toch wel een aandachtspunt bij de gsm-boeren ...
Oke, ik geef toe dat die smiley er achter er niet voor niets staat ...
Tussenstandje:
de 22e, 22.32 uur: van 2x +2 tot 10 -1 = -0,2 Een gevarieerde beoordeling zal ik maar zeggen ... :)

[ Voor 198% gewijzigd door Xubby op 22-08-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Heb hem naar de +3 getild @Max3D.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Waarom krijgt deze reactie 5x ongewenst? Hij staat nu op 0 maar +1 lijkt mij de juiste score.
wootah in 'nieuws: Overklokker tilt Celeron-cpu naar recordsnelheid van 8,3GHz'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Rub3s in 'nieuws: Blizzard maakt nieuwe start met Dota'

Ik ben van mening dat deze echt wel een +1 verdiend. Het is misschien een ietwat flauwe post om te lezen, maar de stelling is er niet minder waar om, naar mijn idee.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
tweaker2010 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:07:
Waarom krijgt deze reactie 5x ongewenst? Hij staat nu op 0 maar +1 lijkt mij de juiste score.
wootah in 'nieuws: Overklokker tilt Celeron-cpu naar recordsnelheid van 8,3GHz'
Ongewenst niet, maar wel irrelevant. Die user wordt herhaaldelijk keurig uitgelegd dat SuperPi single threaded is en dus per saldo één core gebruikt en tevens geen HT ondersteund. Hij/zij blijft stug volhouden dat het slechts een halve core gebruikt. Dat lijkt me vrij irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

nieuws: HP haalt driekwart van prijs TouchPad-tablet af

Loopt helemaal uit de klauwen met "waar kan ik bestellen?" en "bestellen lukt niet achtige" vragen. En daaromtrend allerlei +2's en +3's die IMO volstrekt onzinnig zijn omdat het totaal geen discussievoer is.

Wellicht hier wat mensen die willen helpen om de boel wat in balans te brengen voordat de modbot de boel op slot gooit?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

mindcrash schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:40:

Loopt helemaal uit de klauwen met "waar kan ik bestellen?" en "bestellen lukt niet achtige" vragen. En daaromtrend allerlei +2's en +3's die IMO volstrekt onzinnig zijn omdat het totaal geen discussievoer is.
Loopt uit de klauwen? Het artikel gaat over een prijsverlaging. En daar gaat grofweg, ik heb het niet allemaal gelezen die lawine aan reacties over prijzen, invoerrechten, belastingen, de bovenste helft van de 1e pagina over. Mijn god, de tweakers gaan hier echt helemaal los ... een halve pagina discussie over prijzen en winkels ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Xubby schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:20:
Even afwachten wat het nog wordt, maar is deze posting van mij echt -1?
Xubby in 'nieuws: LG Optimus Sol met amoled-scherm komt half september uit'

Bij de vormgeving rekening houden met patenten en "community design" die laatste in de EU, lijkt me zo langzamerhand toch wel een aandachtspunt bij de gsm-boeren ...
Oke, ik geef toe dat die smiley er achter er niet voor niets staat ...
Tussenstandje:
de 22e, 22.32 uur: van 2x +2 tot 10 -1 = -0,2 Een gevarieerde beoordeling zal ik maar zeggen ... :)
Tja, ik vind het niet off-topic. Als ik zo'n geval zag, dan zou ik +2 of +3 geven (ook al is het +1 waard), al was het maar om je 'punt' een beetje omhoog te halen. Dat heb ik ook een paar keer gedaan, en vandaar dat ik geen mod rechten meer heb, maar je komt gewoon te vaak tegen dat goede on-topic reacties met 0 of -1 worden beloond, terwijl 5 reacties daaronder iemand iets vraagt wat een aantal comments daarvoor juist is uitgelegd en zo'n vraag krijgt +1.

Het moderatie systeem dat er nu is werkt gewoon niet goed en soepel en te vaak worden reacties 'mis-beoordeeld'. En gezien Tweakers.net zo groot is, en nog steeds groeit, kunnen moderators alle comments moeilijk lezen. Natuurlijk heb je wel dit topic, maar het is nog steeds een omweg om zoiets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Uniciteit schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:01:
[...]

Tja, ik vind het niet off-topic. Als ik zo'n geval zag, dan zou ik +2 of +3 geven (ook al is het +1 waard), al was het maar om je 'punt' een beetje omhoog te halen. Dat heb ik ook een paar keer gedaan, en vandaar dat ik geen mod rechten meer heb, [...]
Bedankt voor je reactie. Zelf denk ik aan 0 of +1. Er zijn "af en toe," nou ja, zeg maar regelmatig, wat "oplopende discussies" over patenten in artikelen. Neemt niet weg dat ondertussen die patenten, en nu dus in de EU ook het "community design," gewoon domweg bezig is belangrijk te worden. Zie de rechtszaken ...

Tja, ik denk ook wel eens aan een "corrigerende" mod, maar ik heb gelukkig nog wat boost punten, dus heel af en toe modereer ik een tikkeltje "aan de boven of onderkant," en soms met een boost er op.
En dan maar afwachten wat het wordt ...
Het is niet anders denk ik dan maar ...

[ Voor 17% gewijzigd door Xubby op 22-08-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Xubby schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:18:
[...]

Bedankt voor je reactie. Zelf denk ik aan 0 of +1. Er zijn "af en toe," nou ja, zeg maar regelmatig, wat "oplopende discussies" over patenten in artikelen. Neemt niet weg dat ondertussen die patenten, en nu dus in de EU ook het "community design," gewoon domweg bezig is belangrijk te worden. Zie de rechtszaken ...

Tja, ik denk ook wel eens aan een "corrigerende" mod, maar ik heb gelukkig nog wat boost punten, dus heel af en toe modereer ik een tikkeltje "aan de boven of onderkant," en soms met een boost er op.
Tja, met dat laatste moet je oppassen: het ís tegen de regels en mag niet. Ik deed het soms ook hoor, simpelweg omdat het anders soms zo oneerlijk is tegenover sommigen.

Wat betreft dat community design en patenten, tja als het gewoon on-topic is als het over patentzaken gaat... dan vind ik het nog steeds +1 waard (ook al vind ik het niet waard zo'n hele discussie te volgen en te lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Xubby schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:18:
[...]

Het hier melden is veel effectiever dan een compensatiemod. En als we hem hier zelf niet met zijn allen op zijn plaats krijgen kan een powermod hem nog vast zetten op de juiste score. Compensatiemodden is iets wat je niet moet doen want dat haalt het systeem onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

PietrKempy schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:38:
[...]
Het hier melden is veel effectiever dan een compensatiemod.
"Grof compensatie modden" doe ik (dacht ik) niet. Correct modden, d.w.z. het artikel even opnieuw lezen en de reactie goed bekijken maakt het redelijk vaak mogelijk een goede mod te geven.
Bovendien worden er af en toe 3 aangrenzende mods worden gegeven: b.v. +1, +2 en +3.
En als je dan goed leest, is soms een +1 heel goed verdedigbaar. B.v. wegens onjuistheden, niet onderbouwd, taaltechnisch slecht leesbaar, of voor minder ingevoerden niet te volgen.
+3 Ben ik redelijk zuinig mee, -1 ook. 0 is af en toe erg gangbaar. Een 0 of +1 (op een -1) is soms domweg wegens "on-topic" zijn te geven, als er ook nog iets zinnigs wordt gezegd. Al zitten er grenzen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Xubby schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:00:
[...]

"Grof compensatie modden" doe ik (dacht ik) niet. Correct modden, d.w.z. het artikel even opnieuw lezen en de reactie goed bekijken maakt het redelijk vaak mogelijk een goede mod te geven.
Bovendien worden er af en toe 3 aangrenzende mods worden gegeven: b.v. +1, +2 en +3.
En als je dan goed leest, is soms een +1 heel goed verdedigbaar. B.v. wegens onjuistheden, niet onderbouwd, taaltechnisch slecht leesbaar, of voor minder ingevoerden niet te volgen.
+3 Ben ik redelijk zuinig mee, -1 ook. 0 is af en toe erg gangbaar. Een 0 of +1 (op een -1) is soms domweg wegens "on-topic" zijn te geven. Al zitten er grenzen aan.
Compensatiemod = een reactie die jij een +1 waard vindt een +2 geven omdat hij dan rapper op +1 komt te staan. Dat er variatie is in de interpretatie van de modFAQ ben ik volledig met je eens hoor. Maar je moet je aan je eigen interpretatie houden en dus enkel jou juiste score geven. (Ik zeg niet dat jij aan compensatiemodden doet, ik zeg alleen waarom je het niet zo moeten doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

mindcrash schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:40:

Wellicht hier wat mensen die willen helpen om de boel wat in balans te brengen voordat de modbot de boel op slot gooit?
Een 'vragen om problemen' artikel als je het mij vraagt. En dan kunnen we al die onzin nu nog wel op -1 gaan zetten ,maar dat is dan niet eerlijk. Zijn namelijk veel reacties meer dan 48 uur oud die wel een 0 gekregen hebben,of niet gemod zijn.

Wmb een artikeltje (met op dit moment 850 reacties) om snel te vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

nieuws: Sony verandert Home in social games-platform - eerste reactie. Toch zeker niet -1 waard, vind ik. :)
Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.