.oisyn schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:16:
[...]
Oh kom op, je blaast de boel nu wel heel erg op. Iemand kan toch van mening zijn dat iets een mismod is, en dat ook op een dergelijke (bovendien zeer genuanceerde) manier uitten, zoals Poops_McGhee deed?
Nou ja, dat heb ik iets te krachtig verwoord blijkbaar

My bad. Ondanks dat is het hopelijk wel duidelijk wat ik bedoel.
Poops_McGhee schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:16:
[...]
Herman87 vindt mijn reacties aan het randje van flamen staan. Ik vind dat absoluut onterecht. Daar geef ik ook uitleg over. Hij baseert zijn eerste moderatie echter wel op dat randje van flamen en heeft er om die reden een -1 op gegeven. Dit is niet juist. Ik flame niet. En op het randje van flamen is geen flame, dus ook geen -1 in dat aspect.
Die redenatie vanuit jouw kant kan ik zeker volgen. Máár. Iets wat niet een rasechte flame is, kan nog steeds onvriendelijk zijn. Ook zaken als de toon van een reactie kunnen meegenomen worden bij het modereren, al dan niet onbewust. Zeggen dat zolang het geen echte flame is, de reactie dus daarom geen -1 kan krijgen; is dus iets te simpel.
De eerste reactie heb ik zelf op +1 gemodereerd (ik twijfel nog). Ik kan me echter een 0 gewoon ook goed voorstellen. Je noemt hem een zielepiet (nouja niet direct 'je bent..' maar wel 'ga nu niet de ... uithangen' wat hetzelfde is), terwijl hij compleet niet zielig aan het doen is. Hij verdedigt zich slechts tegen de onware uitspraak dat hij websites loopt te chanteren. Een uitspraak die uit de lucht getrokken is, omdat hij nooit zelf geld geëist heeft. Dat hij niet een bod van 25 euro voor een hele hoop werk accepteert, doet daar niets aan af. Zodoende kom ik tot de conclusie dat de term zielepiet wat gaat.
De inleiding van je betoog gaat in op het feit dat hij nooit had mogen inbreken omdat dat strafbaar is. Helder, maar wel een hele makkelijke manier om elke actie om de veiligheid op internet te verbeteren onderuit te schoppen. Het is ook strafbaar om niet op gepaste wijze met persoonsgegevens om te gaan, maar dát laat je achterwege in je betoog. Je schuift alle schuld in de schoenen van diegene die deze grove fout aan het licht brengt, zonder ook maar een beetje na te denken bij de 18.000 gebruikers wiens gegevens te grabbel lagen.
Het is twijfelachtig. Vooralsnog blijft ik bij mijn +1 maar ik kan met een 0 ook heel goed voorstellen, een -1 vind ik wat streng maar zou ik geen foute moderatie willen noemen.

De andere twee genoemde reacties vind ik wel degelijk 0'en en daar valt 'heikneuter' dan ook prima terug te leiden naar glennox. Nee je noemt het niet expliciet, maar het valt prima af te leiden uit het verband. Ook in deze reactie ga je compleet voorbij aan het feit dat er zoveel gegevens te grabbel lagen en doe je alsof er niets aan de hand geweest zou zijn indien glennox niet aangetoond had dat de beveiliging hartstikke slecht was. Telkens een érg eenzijdige belichting van het verhaal wat iemand best als onvriendelijk zou kunnen aannemen. Beide reacties heb ik overigens op 0 gezet.
Tot zover mijn interpretatie van de reacties.