Het kleine-mismoderatietopic deel XXII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 27 Laatste
Acties:
  • 38.806 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:00

botoo

💀 too old to die young

Het is een wat cynisch geschreven reactie maar wmb wel degelijk ontopic. Het is voor Apple fans blijkbaar moeilijk om echt objectief te lezen.
* botoo al eerder +1 gedaan heeft, en daar last ik het bij.
(overigens werk ik al vanaf OS 8 met Apple en ik durf te stellen dat best wel een beetje weet waar ik over praat).

[ Voor 30% gewijzigd door botoo op 05-08-2011 22:08 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
mjtdevries schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:55:
[...]

Ik weet niet wat jij bij gerelateerde producten ziet staan, maar als eerste zie ik:
http://tweakers.net/pricewatch/248257/ricoh-caplio-gxr.html
En dat maakt het samen met de post die er direct boven staat maakt het voor mij (en ik neem aan ook de vraagsteller) onmiddellijk duidelijk hoe dit werkt.

Dus zeker wel toegevoegde waarde.
Een regeltje toelichting was wel handig geweest. Maar een -1 vind ik absoluut veel te laag.
Van mij krijgt ie gewoon een +1
Zelfde redenatie, maar ga voor een 0 omdat het wel heel weinig inzet was. Maar inderdaad -1 is niet van toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26
tweaker2010 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:29:
[...]

Ik vind dat je nogal op de man speelt. Je hoeft het niet met max3D eens te zijn, maar zijn reactie is wel on-topic.
Mee eens. Een 0 vind ik een mismod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

mjtdevries schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:55:
[...]

Ik weet niet wat jij bij gerelateerde producten ziet staan, maar als eerste zie ik:
http://tweakers.net/pricewatch/248257/ricoh-caplio-gxr.html
En dat maakt het samen met de post die er direct boven staat maakt het voor mij (en ik neem aan ook de vraagsteller) onmiddellijk duidelijk hoe dit werkt.

Dus zeker wel toegevoegde waarde.
Een regeltje toelichting was wel handig geweest. Maar een -1 vind ik absoluut veel te laag.
Van mij krijgt ie gewoon een +1
Je hebt gelijk dat het geen -1 is en heb mijn mod bijgesteld naar 0, maar ik ben het dus niet eens met een +1. Ik kan ook bij elk artikel een "zie google"-oneliner zetten die naar een bepaald iets verwijst, maar ik vind best dat je even mag nadenken over hoe een post opgevat kan worden. Er zijn mensen (zoals jij) die het direct zien, maar ook anderen die het niet begrijpen, en onder dat mom is het plaatsen van een toelichting wel even handig. Dan kun je misschien zeggen: en wiens probleem is het om het niet meteen te begrijpen, maar ik vind het dan wel te gemakkelijk en te lui wanneer je niet even toelicht wat je bedoelt.
Kijk maar, de post staat nog steeds op 0 met 26x, dus ik denk dat het veilig is om te zeggen dat waarschijnlijk niet iedereen begreep wat hij bedoelde met die wazige oneliner.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
max3D in 'reviews: Nieuwe MacBook Airs: design aan het werk' bevat nog steeds 11 mensen die een -1 gegeven hebben. Dat is wel zo´n misbruik van modrechten dat ze er misschien eens op gewezen moeten worden dat een mod geen mening zou moeten zijn.

Verder zit er een vreemde bug in max3D in 'reviews: Nieuwe MacBook Airs: design aan het werk' waar ik vlgs Chrome alweer op 0 gezet ben, maar als ik dan zelf naar de moderaties kijk sta ik op 1,4 en zie ik ook +1. Toch blijft het in de tread geel. Ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
botoo schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:57:
Het is een wat cynisch geschreven reactie maar wmb wel degelijk ontopic. Het is voor Apple fans blijkbaar moeilijk om echt objectief te lezen.
* botoo al eerder +1 gedaan heeft, en daar last ik het bij.
(overigens werk ik al vanaf OS 8 met Apple en ik durf te stellen dat best wel een beetje weet waar ik over praat).
Ik weet ook wel dat meer dan een +1 in een Apple topic niet mogelijk is terwijl mijn redenering precies hetzelfde zou zijn als het een Windows ultraboook was en er zo´n review bij stond. Ik vond het zelf ook wel informatief en Femme kennelijk ook want die had ook gemist dat ik toch duidelijk schrijf dat er geen twee usb 3.0 poorten in zouden zitten. Dan zullen meer mensen dat gemist hebben en dat geldt in het algemeen voor het dilemma tussen ultraportable en bruikbaarheid. Dat het een duivels moeilijk compromis is een mening die alom in de industrie gedeeld wordt en om daar eens op in te gaan lijkt me dus wel informatief.

Anyway, het zei zo. Je kunt het gewoon voorspellen, dus blijft zo langzamerhand iedereen weg uit Apple topics omdat het domweg geen zin heeft. Ik ga de reacties in de review comments nog een keer door om het meningsmodden wat te corrigeren, maar dat gaat me alleen niet lukken. Wie helpt? Iets belangrijker dan normaal omdat een review langer gelezen blijft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Deathchant schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:58:
Je hebt gelijk dat het geen -1 is en heb mijn mod bijgesteld naar 0, maar ik ben het dus niet eens met een +1. Ik kan ook bij elk artikel een "zie google"-oneliner zetten die naar een bepaald iets verwijst,
Ik vind dit heel wat anders dan die zie google oneliners.

Ten eerste omdat het dan helemaal niet duidelijk is of google er iets nuttigs over zegt en ten tweede omdat je dat pas te weten komt als je er op klikt. (en je dus meestal voor niets er op klikt)

Hier hoef je nergens op te klikken, je laat je oog even naar de gerelateerde items dwalen en je ziet meteen een plaatje waar het duidelijk is dat het item dat besproken word op zo'n body geklikt word.
Kijk maar, de post staat nog steeds op 0 met 26x, dus ik denk dat het veilig is om te zeggen dat waarschijnlijk niet iedereen begreep wat hij bedoelde met die wazige oneliner.
Papegaai modden is nog steeds een groot probleem, dus die redenatie lijkt me nooit verstandig hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
@max3d
Ten dele heb je gelijk, maar ten dele is het ook gewoon je eigen schuld.

Doen alsof een 256GB SSD gelijk staan aan "geen HDD" is natuurlijk gewoon onzin.
Je overdrijft nogal erg in je post en dat komt de argumentatie niet ten goede.

Die thunderbolt regels zijn natuurlijk rechtstreeks gekopieerd van de marketing afdeling van Apple. Maar als iets echt geen voordeel is (of zelfs een nadeel) dan hoef je het niet in extremen te trekken om dat duidelijk te maken. Dan kun je gewoon met objectieve argumenten komen.

2GB is uiteraard niet meer van deze tijd, maar ik zie in het artikel toch echt 4GB staan.

Als je niet van die belachelijke overdrijvingen had gedaan waarop je het product vervolgens afserveert dan had je van mij minstens een +2 gekregen.
Nu vind ik het niet meer dan een +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

@mjtdevries, ik snap je redenatie wel hoor ;) het is alleen niet de redenatie die ik hier toegepast heb. Ik denk dan dat dit typisch zo'n post is die op het "randje" ligt :) Ik blijf het nog steeds een 0 vinden.

En de reden dat ik die ene redenatie erbij haalde dat de post nog steeds op 26x 0 stond, is omdat men in dit topic dus al een tijdje de tijd heeft gehad op die reactie te beoordelen. Toen ik em in eerste instantie op -1 gemod had, waren er nog maar 6 reacties ofzo. Dus dan moet men vanuit dit topic toch ook veel op 0 gezet zijn. Maar goed, je hebt gelijk, het kan natuurlijk papegaaimodden zijn.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Gerelateerde producten zijn ook zo moeilijk te vinden,daar heb je dit echt voor nodig.
Zie gerelateerde producten ---->
Tel daar bij op dat de, toch wel wat domme vraag van Poringez, 10 minuten daarvoor al beantwoord was door 'Powerup'.

Je moet dan toch echt wel een papagaaimodder zijn om ook op 0 uit te komen :P

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wellicht nog even helpen Daisai in 'reviews: Nieuwe MacBook Airs: design aan het werk' naar -1 te krijgen?
Misschien volgende keer maar niet de review laten doen door een apple fanboy.
Kan nog maar een paar uur gemod worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
pcgek schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:35:
Gerelateerde producten zijn ook zo moeilijk te vinden,daar heb je dit echt voor nodig.
Ik wel :)

Ik negeer reclames op websites zo ongeveer volautomatisch. En daar valt ook het "gerelateerde producten" hokje op de site onder.

En in mijn omgeving zijn er heel veel mensen die op dit soort sites heel selectief naar de pagina kijken.
Bij dit soort sites zie ik alleen de knoppenbalk aan de bovenkant en de kolom met inhoud in het midden.
Alle zooi in de linkerkant en rechterkant zie ik gewoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Doet me denken aan het verhaal wat ik laatst tegen een politie agent afstak nadat ik aangehouden werd voor te hard rijden. Zeg ik tegen die beste man dat ik zo gefocust op het asfalt was dat ik de borden naast de weg niet meer zag. Je had hem is vreemd moeten zien kijken, waarna ik me afvroeg of ik niet toevallig iets doms gezegd had. ;) :+

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
mjtdevries schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 09:46:
@max3d
Ten dele heb je gelijk, maar ten dele is het ook gewoon je eigen schuld.

Doen alsof een 256GB SSD gelijk staan aan "geen HDD" is natuurlijk gewoon onzin.
Je overdrijft nogal erg in je post en dat komt de argumentatie niet ten goede.

Die thunderbolt regels zijn natuurlijk rechtstreeks gekopieerd van de marketing afdeling van Apple. Maar als iets echt geen voordeel is (of zelfs een nadeel) dan hoef je het niet in extremen te trekken om dat duidelijk te maken. Dan kun je gewoon met objectieve argumenten komen.

2GB is uiteraard niet meer van deze tijd, maar ik zie in het artikel toch echt 4GB staan.

Als je niet van die belachelijke overdrijvingen had gedaan waarop je het product vervolgens afserveert dan had je van mij minstens een +2 gekregen.
Nu vind ik het niet meer dan een +1 waard.
Dank voor je reactie. Ik reageerde op de 11" net als de review die zich daar op concentreerde. Ik volg echt gewoon de Tweakers review die 2Gb noemt, 128 Gb SSD en 2Gb als een bezwaar ziet. Net als het ontbreken van een cardreader dat ook in het artikel stond. Ik volgde netjes de redactie inclusief mijn commentaar op het ontbreken van usb 3.0 poorten. Als de redactie reviews schrijft mag ik daar in mijn post geen kritiek op hebben, dus volg ik ze netjes tot en met het overgeschreven geblunder over de handigheid van Thunderbolt waardoor je geen extra aansluitingen nodig hebt als je je 27" monitor maar in je rugzak meeneemt.

Die belachelijke ovrdrijvingen vallen dus erg mee. Gewoon uit het artikel gehaald en zelfs deels gequote.

Anyway als gezegd ik zal me nooit meer bemoeien met ´reviews´ waarvan Femme hier komt beweren dat Anand dit en dat schrijft. Ja, daar lees ik tweakers voor. Ik heb ook mijn redenen om grote engelstalige sites te volgen, maar het kan toch niet tot aftrek leiden als je een Tweakers review volgt. Het zullen beide +1´s blijven, terwijl ook mijn tweede post duidelijk gemismod is. Bergen mensen in beide posts op -1 en niemand durft iets te doen hier. Femme is toch geen heilige voor de moderatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
mjtdevries schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:07:
[...]

Ik negeer reclames op websites zo ongeveer volautomatisch. En daar valt ook het "gerelateerde producten" hokje op de site onder.

En in mijn omgeving zijn er heel veel mensen die op dit soort sites heel selectief naar de pagina kijken.
Bij dit soort sites zie ik alleen de knoppenbalk aan de bovenkant en de kolom met inhoud in het midden.
Alle zooi in de linkerkant en rechterkant zie ik gewoon niet meer.
Ik heb precies hetzelfde, ik ben blind voor reclames. Eens in de maand vraag ik me af wat iets eigenlijk kost en net voor ik op de pricewatch wil klikken zie ik dat de snuggere software van Tweakers de link er al naast heeft staan. Zelfs banners die vol over het beeld liggen mis ik geheel. Ik zoek naar het kruisje en heb geen idee waar ze over gaan. Beetje zoals bij de TV. Als ik ooit al kijk ga ik wat anders doen als de reclame komt en ben ik 30 seconden te laat weer voor de buis. Aan mij niet besteed, dus het noemen in een post vind ik behulpzaam genoeg voor een +1, maar that´s me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
max3D schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 02:54:
Dank voor je reactie. Ik reageerde op de 11" net als de review die zich daar op concentreerde. Ik volg echt gewoon de Tweakers review die 2Gb noemt, 128 Gb SSD en 2Gb als een bezwaar ziet.
In de conclusie staat dat het eenvoudigste model maar 2 GB heef ten dat ze dat beschamend vinden.
Jij doet net alsof alle modellen maar 2GB hebben.

Je doet ook net alsof er absoluut nul komma nul opslag capaciteit is op een 128GB SSD.
Dat is gewoon grote onzin.

Je bent niet verplicht een beeldscherm aan te sluiten om daar je thunderbolt HDD op te zetten. Het kan ook zonder beeldscherm.

Dát zijn de belachelijke overdrijvingen.

Je zit nu te klagen over het eenvoudigste model uit de line-up, terwijl ook T.net aangeeft dat 2GB te weinig is.
En bovendien kan je dat 11" model ook met 4GB en 256GB SSD krijgen in de online store.
Dus waar hebben we het dan over?

Dat de prijzen belachelijk zijn, ben ik volledig met je eens. Maar de meeste Apple liefhebbers lijken niet zo te zitten met hoge prijzen.
Femme is toch geen heilige voor de moderatie?
Veel mensen geven 'm helaas automatisch een hoge score. Dat is mij ook wel vaker opgevallen.
Ik geef gewoon score op de inhoud en ik zie vaak niet eens welke naam er dan bij staat. Dat Femme jou een 0 gaf vind ik gewoon een grove mismod en zijn toon was ook totaal ongepast.
Dat verbaasde me wel, want meestal is ie vrij genuanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Sony wint 'Pwnie'-award op hackersconferentie'

Waarom is dat maar liefst 8x (!) ongewenst?

wildhagen in 'nieuws: Sony wint 'Pwnie'-award op hackersconferentie'

Waarom is dat ongewenst?

Haas_nl in 'nieuws: Sony wint 'Pwnie'-award op hackersconferentie'

Waarom krijgt dat een +3?

Krijg hier weer het gevoel dat er iemand op naam en/of mening aan het modden is....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dr.Z
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 20:46

Basically all electronics are powered by magical smoke. I know this because I've seen the smoke escape, and then things don't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
mjtdevries schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:07:
[...]

De hele topic waar deze discussie om gaat lijkt mij wel 1 grote reclame advertentie. Ik kan er niks aan doen, maar het verkooppraatgehalte druipt er vanaf, zowel van degene die het artikel geplaatst heeft, alsmede de in verweerschrift verklede reacties van T.net gerelateerden. Gaat nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Door het taalgebruik kom ik niet hoger dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:12

Herman

FP ProMod
Leuke opinie, maar niet echt relevant voor het nieuwsitem:
Keypunchie in 'nieuws: Noord-Korea verdient geld aan Zuid-Koreaanse mmog's'

* Herman geeft 0

edit:
Zou een PowerModje deze naar de +1 willen tikken?
firest0rm in 'nieuws: Noorse supermarkt haalt WoW en MW2 uit schappen'

[ Voor 31% gewijzigd door Herman op 08-08-2011 12:26 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

10 x +3 2 x +2

Eigenlijk is alles boven de 0 op dat item een mismod, want de reactie heeft verder niets van doen met het nieuws item. Maar die +3 en +2 gevers mogelijk hoognodig nagekeken worden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
ronaldmathies in 'nieuws: Tienjarige hacker ontdekt exploits in Android- en iOS-games'
Vind ik wel een kanshebber om naar een +2 te gaan. Ja wat er staat kan ook uit het artikel gehaald worden, alleen lijkt iedereen daar straal overheen te lezen. M.i. belangrijk genoeg om duidelijk in de reacties naar voren te laten komen. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Heb zelf +1 gegeven. Ik vind een zin (die ook in het artikel staat) wel erg karig voor +2.

Deze reactie staat op -1 terwijl soortgelijke reacties in dat draadje op 0 staan, dan moet deze toch ook op 0?
Lethalis in 'nieuws: Tienjarige hacker ontdekt exploits in Android- en iOS-games'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Die constatering hebben de 5 erboven ook al gedaan. Beetje doelloos om dat te herhalen. Dan doe ik een 0 vanwegen het linkje :) Dubbelposten kan gebeuren maar na een X aantal keer kan ik overgaan op een -1

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik zie inderdaad dat een aantal van jullie het blijkbaar niet met mijn argumentatie eens zijn. Op zich begrijpelijk gezien de richtlijnen maar aan de andere kant ook jammer. Heb nu het idee dat deze cruciale opmerking uit het artikel nu nogal over het hoofd gezien wordt (getuige de thread waarin de reactie staat).

Nou ja, het is ook een beetje een lastige situatie. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Ik snap jouw redering wel heel goed Cloud, maar het zou niet moeten zijn dat pas bij die reactie mensen gaan beginnen te lezen waar het over gaat. Je moet pas een kloppende reactie plaatsen wanneer je het ertikel hebt gelezen en dus weet waar het over gaat. Zoals de mensen die er over heen lazen dat het een meisje betreft.

Ik snap dat je het wilt uitlichten, zodat wie er overheen heeft gelezen, het alsnog ziet, maar ik vind ook dat men gewoon goed moet lezen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Terecht hoor, al wordt de correctie van jongen vs meisje wat mij betreft wel erg duidelijk gedaan. Een stuk of 8 mensen corrigeren dat, terwijl er maar één reactie laat weten dat deze hack heel wat meer is als menig gebruiker nu lijkt te denken.

Misschien is het wat voor de redactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anton.net in 'nieuws: Tienjarige hacker ontdekt exploits in Android- en iOS-games'

Is dat niet gewoon een fipo, en dus -1 ipv de 0 die hij nu heeft? Binnen een minuut gepost, zonder enige inhoud....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:48
Lambo LP670 SV in 'nieuws: 'Apple komt met goedkope iMac voor het onderwijs' - update'
Deze stond eerst op een dikke +2, maar door 3 mismodders die een offtopic gaven op 1.
Nochtans vink ik het belangrijke post want iedereen lijkt er maar van uit te gaan dat het een IPS scherm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tengri in 'nieuws: 'Apple komt met goedkope iMac voor het onderwijs' - update'

Duidelijke -1 wegens flamen en trollen, krijgt massaal +1's en +2. Nakijken? Kan nog wel wat zetjes gebruiken...

Verwijderd in 'nieuws: 'Apple komt met goedkope iMac voor het onderwijs' - update'

Beide -1, maar krijgt beiden +3... ff nakijken?

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 08-08-2011 16:45 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
wildhagen schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:40:

Duidelijke -1 wegens flamen en trollen, krijgt massaal +1's en +2. Nakijken? Kan nog wel wat zetjes gebruiken...
Aan de ene kant denk ik inderdaad -1. Aan de andere kant is het ook wel een belachelijk uit de lucht gegrepen argument van diegene waar hij op reageert. Door dat soort flauwe argumenten in discussies te gebruiken, tja... Neemt niet weg dat zijn eigen reactie nu ook niet veel toevoegt; maar begrijpelijk is het wel. Ik neig ook naar -1 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Herman87 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:07:
Die constatering hebben de 5 erboven ook al gedaan. Beetje doelloos om dat te herhalen. Dan doe ik een 0 vanwegen het linkje :) Dubbelposten kan gebeuren maar na een X aantal keer kan ik overgaan op een -1
Gaat niet zozeer om de hoeveelheid aan reacties van dezelfde strekking,maar meer de tijd van plaatsing. Anders is het niet eerlijk. Wat zullen we voor dit soort korte reacties aanhouden dan, binnen 5 minuten dezelfde score geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:00

botoo

💀 too old to die young

Erofact is een simpele Apple-hater, die het nodig vind om zijn Apple-ongenoegen in Apple nieuws te spuien middels trollen, flamen en onjuiste kreten te slaken. Hij zou z'n nick beter veranderen in Zerofact.

Vanaf BoozeWooz in 'nieuws: 'Apple komt met goedkope iMac voor het onderwijs' - update' heb ik een hele lange rits -1's uitgedeeld, het gaat totaal niet meer over het nieuwsitem maar is uitsluitend oftopic de welles/nietes gereutel tussen fanboys en bashers.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jqv in 'nieuws: Meer prijzen AMD-apu's bekend geworden'
jqv in 'nieuws: Meer prijzen AMD-apu's bekend geworden'

Beiden letterlijke kopien van jqv in 'nieuws: Meer prijzen AMD-apu's bekend geworden'

De laatstgenoemde (1e van de reacties) heb ik +1 gegeven, beide anderen -1 wegens dubbelposten.

Toch krijgen de twee eerstgenoemde reacties een +3... lijkt me niet helemaal in de haak?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
pcgek schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:06:
[...]

Gaat niet zozeer om de hoeveelheid aan reacties van dezelfde strekking,maar meer de tijd van plaatsing. Anders is het niet eerlijk. Wat zullen we voor dit soort korte reacties aanhouden dan, binnen 5 minuten dezelfde score geven?
Uiteraard is het belangrijk om de tijd mee te wegen :)

Om 14:45 was het eerste antwoord gegeven. De betreffende reactie is om 14:48 geplaatst. Dat is dan w.m.b. een twijfelgeval. zelf doe ik vaak een page-refresh om dubbele antwoorden te voorkomen.
botoo schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:11:
(...)
Vanaf BoozeWooz in 'nieuws: 'Apple komt met goedkope iMac voor het onderwijs' - update' heb ik een hele rits -1 uitgedeeld, het gaat totaal niet meer over het nieuwsitem maar is uitsluitend oftopic de welles/nietes gereutel tussen fanboys en bashers.
Een -1 voor die reactie vind ik wel erg streng. De toonzetting is m.i. niet helemaal zuiver en verdient ook wel punten aftrek, maar het is toch relevant om de prijzen van de afzonderlijke componenten naast elkaar te zetten? Ik vind de opvatting dat de prijs wat ruim is, goed onderbouwd. Dan kom ik nog steeds op een +1 of een ruime 0. Ik zie niet zo goed in waarom deze reactie ongewenst zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:40:

Is dat nou echt flamen en trollen? Ik zou zeggen dat het gewoon de keiharde waarheid is, en een logisch reactie op de post voor hem.

Die hele thread is uiteraard off-topic en ongewenst. Maar dat betekent dat je de voorganger van mstam óók op -1 zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:10:
[...]

Is dat nou echt flamen en trollen? Ik zou zeggen dat het gewoon de keiharde waarheid is, en een logisch reactie op de post voor hem.

Die hele thread is uiteraard off-topic en ongewenst. Maar dat betekent dat je de voorganger van mstam óók op -1 zet.
Mee eens. Hij pareert het getrol van mstam. Mstam had een -1 moeten krijgen, niet hij. Een 0 als reactie op een troll. Daar dat niet gebeurt geef ik hem een +1 omdat hij in ieder geval waarschuwt voor de flame uitlokking door een vergelijking in het absurde te trekken.

ILUsion in 'nieuws: 'Apple komt met goedkope iMac voor het onderwijs' - update' staat overigens op een aantal keren op +2 wat m.i. correct is in dit magere topic, maar heeft een overweldigend aantal off topic x 0. Dat zijn zuivere mismods, Meer ontopic kan je het bijna niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:27:
Anton.net in 'nieuws: Tienjarige hacker ontdekt exploits in Android- en iOS-games'
Is dat niet gewoon een fipo, en dus -1 ipv de 0 die hij nu heeft? Binnen een minuut gepost, zonder enige inhoud....
Ik vind het wel meevallen eerlijk gezegd. Deze reactie (Dominique De B. in 'nieuws: Tienjarige hacker ontdekt exploits in Android- en iOS-games') is 1 minuut later gepost en krijgt wel gewoon +1, dus waar ligt dan de grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Ongemodereerd gebleven omdat het weer eens erg laaat was is nieuws: 'Apple komt met goedkope iMac voor het onderwijs' - update Ik in datzelfde topic wel lopen modereren en al met al is het kaf nu toch wel van het koren gescheiden. Blijft een Apple topic dus als altijd verschrikkelijk veel mensen die willen vertellen hoe goed een Apple voor thuis als een topic over het onderwijs gaat etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Dit soort reacties en het daarop volgende draadje vervuilt de FP enorm:

ocdaan in 'nieuws: IBM trekt zich terug uit megasupercomputerproject'

Wat mij betreft van begin tot eind op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pyrone89 in 'nieuws: Justitie brengt Nederlandse hackers van universiteiten voor rechter'

Gestapo = -1 en/of modbreak? Beetje onsmakelijke WO2-vergelijking...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
wildhagen schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:27:

69x -1 is waarschijnlijk niet genoeg om 1x +3 en 8x +1 weg te modden. Ik ben klaar met modden op de FP. Ik heb mijn laatste mod toegepast op deze reactie, met boost. Dit werkt gewoon echt niet. Waardeloos om zo FP vervuiling tegen te moeten gaan.
Is er al een mailtje naar de mismoddende +3 gever gezonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Staat toch prima zo op -0,5? precies de waarde die ik in gedachten had. Je moet het allemaal wat breder zien,niet zoals je het persoonlijk graag wilt hebben. Je hebt nu eenmaal met meerdere inzichten te maken en daar kun je je maar beter bij neerleggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:10:
[...]

Ja dat is wmb gewoon flamen/trollen. Geen enkele inhoud en op de man spelen. Dikke -1 wat mij betreft. Absoluut niet constructief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
pcgek schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:51:
Staat toch prima zo op 0,5? precies de waarde die ik in gedachten had. Je moet het allemaal wat breder zien,niet zoals je het persoonlijk graag wilt hebben. Je hebt nu eenmaal met meerdere inzichten te maken en daar kun je je maar beter bij neerleggen. :)
Ik ben het met wildhagen eens dat het niets meer is dan een simpele fipo die in feite niets meer dan een -1 waard is. Of dat zo is, soit, kan nog wel eens een mening over verschillen. Feit dat er zoveel mods nodig zijn om een enkele mismod te corrigeren vind ik niet werken. Daarom heb ik er ook aantallen bijgezet. Hoe dan ook, mijn motivatie om te modden is nu echt helemaal verdwenen. Trek ze maar in, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: 'Apple komt met goedkope iMac voor het onderwijs' - update'

Lijkt me een 0. Die 6x (!) +3 kan wel ff gecontroleerd worden lijkt me...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik kom niet verder dan een 0 eigenlijk (niet dat een +1 fout is ofzo).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

In nieuws: Rechter verbiedt verkoop Samsung Galaxy Tab 10.1 in Europa - update is het Apple bashen weer eens begonnen blijkbaar.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:58

Matis

Rubber Rocket

That makes me a saaaaaaaaaaaaad panda.

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met modden, het is onbegonnen werk. Mismodders (veelal meningsmodders) maken mijn mod haast verwaarloosbaar.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Wat had je anders verwacht in een nieuwsbericht als dat? Het roept heel wat negatieve emoties op bij velen. Ik vind het meningmodden in dat nieuwsbericht belangrijker om op te concentreren als je aan het modden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:58

Matis

Rubber Rocket

Poops_McGhee schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:56:
Wat had je anders verwacht in een nieuwsbericht als dat? Het roept heel wat negatieve emoties op bij velen. Ik vind het meningmodden in dat nieuwsbericht belangrijker op te concentreren.
Ik vind het ook een naaistreek van Apple (ik ben overigens fel tegen de ideologie van Apple), maar dat neemt niet weg dat dat een vrijbrief is voor de fanboy-war.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
* Herman loopt het nieuwsitem door :)

Dit is trouwens een Godwin-reactie... Wellicht even knippen?
Tengri in 'nieuws: Rechter verbiedt verkoop Samsung Galaxy Tab 10.1 in Europa - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Matis schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:58:
[...]

Ik vind het ook een naaistreek van Apple (ik ben overigens fel tegen de ideologie van Apple), maar dat neemt niet weg dat dat een vrijbrief is voor de fanboy-war.
Eens. Maar anderzijds kan je in deze draadjes niet veel anders verwachten. Het biedt niet zo gek veel mogelijkheden qua reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
erofact weer in een Apple topic.. zal ook eens niet.
Alle reacties waarin iemand anders uitscheldt voor fanboy zal ik gelijk even -1 modden :)

Deze +3's mogen allemaal nagekeken worden:
Verwijderd in 'nieuws: Rechter verbiedt verkoop Samsung Galaxy Tab 10.1 in Europa - update'

Schalen jullie dit soort reacties in in het rijtje -1 (M$, $ony) of niet
Pe Nis in 'nieuws: Rechter verbiedt verkoop Samsung Galaxy Tab 10.1 in Europa - update'

En waarom krijgt dit zulke hoge ratings? Mogen ook even nagekeken worden.
schelling in 'nieuws: Rechter verbiedt verkoop Samsung Galaxy Tab 10.1 in Europa - update'
Nog een +3 die niet hoort
schelling in 'nieuws: Rechter verbiedt verkoop Samsung Galaxy Tab 10.1 in Europa - update'
Deze op de man verdient ook niet meer dan een -1
Zelfde hier, ook een stel +1's die berichtje mogen imo.

Lekkere user btw, heeft het over schoolvakanties nog niet afgelopen, maar ondertussen zelf weinig volwassen.

Deze -1 hier heeft hij trouwens niet verdient

Deze +2 klopt volgens mij niet (fanboys geklets), ff nakijken
Clubbtraxx in 'nieuws: Rechter verbiedt verkoop Samsung Galaxy Tab 10.1 in Europa - update'

Deze lijkt me gewoon +1? De -1's mogen nagekeken worden wmb.
wndwlckr in 'nieuws: Rechter verbiedt verkoop Samsung Galaxy Tab 10.1 in Europa - update'

Waarom krijgt dit een 0? Die mag nagekeken worden. +1 vind ik persoonlijk al wel te laag eigenlijk.
johnbetonschaar in 'nieuws: Rechter verbiedt verkoop Samsung Galaxy Tab 10.1 in Europa - update'

Hoezo hier -1's? Nakijken aub
Carbon in 'nieuws: Rechter verbiedt verkoop Samsung Galaxy Tab 10.1 in Europa - update'

[ Voor 177% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-08-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Dit lijkt me toch een normale +1 van mezelf? :)
SidewalkSuper in 'nieuws: Rechter verbiedt verkoop Samsung Galaxy Tab 10.1 in Europa - update'

De +2 (en +1) mogen nagekeken worden.
Michaelr1 in 'nieuws: Samsung vecht Europees verkoopverbod Galaxy Tab 10.1 aan'

Deze mag wmb helemaal weg met een -2
rtunru in 'nieuws: Samsung vecht Europees verkoopverbod Galaxy Tab 10.1 aan'

Voor de sneer op de man trek ik hier 1 punt voor af. (of hoort het een -1 te zijn?)
watercoolertje in 'nieuws: Samsung vecht Europees verkoopverbod Galaxy Tab 10.1 aan'

Ondanks gezeik op moderatie geef ik hier een +1. De -1 mag nagekeken worden
watercoolertje in 'nieuws: Samsung vecht Europees verkoopverbod Galaxy Tab 10.1 aan'

Ik vind dit een +2. De quote maakt mooi duidelijk waar het om gaat.
Verwijderd in 'nieuws: Samsung vecht Europees verkoopverbod Galaxy Tab 10.1 aan'

De +2's hier mogen nagekeken worden
adam76 in 'nieuws: Samsung vecht Europees verkoopverbod Galaxy Tab 10.1 aan'

Deze +3 wil ook van zn modrechten af. Door die laatste zin kom je uberhaupt nooit hoger dan een 0
MrXzombie in 'nieuws: Samsung vecht Europees verkoopverbod Galaxy Tab 10.1 aan'

Op de man -1
huntedjohan in 'nieuws: Samsung vecht Europees verkoopverbod Galaxy Tab 10.1 aan'

Weer +3's die van de modrechten af willen (alles boven de -1 moet eigenlijk gelijk zonder modrechten worden gesteld)
Fermion in 'nieuws: Samsung vecht Europees verkoopverbod Galaxy Tab 10.1 aan'

[ Voor 109% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-08-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 09:13:
Dit lijkt me toch een normale +1 van mezelf? :)
SidewalkSuper in 'nieuws: Rechter verbiedt verkoop Samsung Galaxy Tab 10.1 in Europa - update'

De +2 (en +1) mogen nagekeken worden.
Michaelr1 in 'nieuws: Samsung vecht Europees verkoopverbod Galaxy Tab 10.1 aan'

Deze mag wmb helemaal weg met een -2
rtunru in 'nieuws: Samsung vecht Europees verkoopverbod Galaxy Tab 10.1 aan'

Voor de sneer op de man trek ik hier 1 punt voor af. (of hoort het een -1 te zijn?)

Ondanks gezeik op moderatie geef ik hier een +1. De -1 mag nagekeken worden

Ik vind dit een +2. De quote maakt mooi duidelijk waar het om gaat.
Verwijderd in 'nieuws: Samsung vecht Europees verkoopverbod Galaxy Tab 10.1 aan'

De +2's hier mogen nagekeken worden
adam76 in 'nieuws: Samsung vecht Europees verkoopverbod Galaxy Tab 10.1 aan'

Deze +3 wil ook van zn modrechten af. Door die laatste zin kom je uberhaupt nooit hoger dan een 0
MrXzombie in 'nieuws: Samsung vecht Europees verkoopverbod Galaxy Tab 10.1 aan'

Op de man -1
huntedjohan in 'nieuws: Samsung vecht Europees verkoopverbod Galaxy Tab 10.1 aan'

Weer +3's die van de modrechten af willen (alles boven de -1 moet eigenlijk gelijk zonder modrechten worden gesteld)
Fermion in 'nieuws: Samsung vecht Europees verkoopverbod Galaxy Tab 10.1 aan'
Dat topic is verloren. De redactie verving de inhoud van het artikel heel erg laat. Het eerste bericht was compleet onjuist en onbegrijpelijk. Geen wonder dat iedereen off topic ging door gebrek aan solide informatie om over te posten. Ik ben er vannacht nog eens aan begonnen, maar ik zie dat het gros op het oudere artikel reageerde dat zo afwijkend was dat er nu niet meer te bepalen is wie uberhaupt of wat reageerde. Ik heb het artikel maar gewoon voor dood verklaard. Tijdsverpilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Ik zie dat max3D in 'nieuws: 'Apple komt met goedkope iMac voor het onderwijs' - update' nog steeds 2x0 heeft, terwijl het toch een van de weinige reacties is die ingaat op de inzet van Apple´s in het onderwijs. Iets waar het topic dacht ik overging. Dwijlen met de kraan open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik krijg hier ook offtopics voor mijn verhaal. Vind ik wel idioot, misschien iemand die het op mij munt?
Offtopic is het geenszins
SidewalkSuper in 'nieuws: Samsung vecht Europees verkoopverbod Galaxy Tab 10.1 aan - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Die vind ik wel een +2 waard :)
(* Herman Vindt het wel lastig om in dat item zijn mening uit te schakelen :$)

edit:
De meeste reacties die SidewalkSuper heeft gemeld, hebben nog wat zetjes nodig :)

Dit lijkt me inderdaad niet echt gewenst:

[ Voor 71% gewijzigd door Herman op 10-08-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

En hij staat nu op +2.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Dit zijn de zwaarste strijden die je als modder kan leveren blijkt maar weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Hmm. Ik ga even wat mensen aanschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Deze heeft inmiddels meer dan een paar +3's gekregen. Allemaal modrechten inleveren aub :)
Michaelr1 in 'nieuws: Samsung vecht Europees verkoopverbod Galaxy Tab 10.1 aan - update'

Oh die had ik al gepost :D

[ Voor 5% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-08-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Wat is er ongewenst aan:

Poops_McGhee in 'nieuws: Tweaker legt lekken in Welovesafe.nl en Zoutzuur.com bloot'
en
Poops_McGhee in 'nieuws: Tweaker legt lekken in Welovesafe.nl en Zoutzuur.com bloot'
en

Ik vind het niet erg als mensen het niet met mij eens zijn, maar als we gaan kijken naar de reactiescore, dan heb ik toch wel liever dat het zoveel mogelijk klopt. Ik denk dat er hier een emo-modder is bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn in 'nieuws: Wolfram Alpha vraagt rechter om bescherming tegen Lodsys'
Kan de pro-mod die mij offtopic heeft gemod dat hier ook even toelichten?
Mocht mijn assumptie dat het een pro-mod betrof niet kloppen dan kan mijn post als niet gepost beschouwd worden ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Dat was een boost.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Suffe boost dan :)

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 10-08-2011 12:59 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Poops_McGhee schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:47:
Wat is er ongewenst aan:

en
en

Ik vind het niet erg als mensen het niet met mij eens zijn, maar als we gaan kijken naar de reactiescore, dan heb ik toch wel liever dat het zoveel mogelijk klopt. Ik denk dat er hier een emo-modder is bezig geweest.
Respectievelijk twee keer -1 gemod en de laatste een 0. Met een dergelijke toonzetting lijkt me discussiëren op de FP niet echt een pretje. De vriendelijkheid spat er niet echt vanaf, om het zo maar te zeggen. :) Dat heeft overigens niks met je standpunt te maken, maar je hoeft echt niet iemands persoon aan te vallen om een punt te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Herman87 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:24:
[...]

Respectievelijk twee keer -1 gemod en de laatste een 0. Met een dergelijke toonzetting lijkt me discussiëren op de FP niet echt een pretje. De vriendelijkheid spat er niet echt vanaf, om het zo maar te zeggen. :) Dat heeft overigens niks met je standpunt te maken, maar je hoeft echt niet iemands persoon aan te vallen om een punt te maken.
Ik denk niet dat ik onvriendelijke dingen stel, of dingen onvriendelijk naar voren breng. Misschien wat confronterend, maar dat lijkt me juist eens goed om een andere kijk op de zaak te brengen. Ik val nergens iemands persoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Ik zie niet wat er ongewenst is aan die reacties. Het is misschien een beetje een harde en onpopulaire mening die nogal emotievol gezegd wordt, maar duidelijk geen flame of schelden of ander sterk ongewenst gedrag dat een -1 zou rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Niet de meest vriendelijke reacties,maar liggen wel binnen mijn grenzen van wat toelaatbaar is. 3x een 0 uitgedeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Poops_McGhee schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:35:
[...]

Ik denk niet dat ik onvriendelijke dingen stel, of dingen onvriendelijk naar voren breng. Misschien wat confronterend, maar dat lijkt me juist eens goed om een andere kijk op de zaak te brengen. Ik val nergens iemands persoon aan.
In de eerste reactie noem je iemand een zielepiet en een hacker. De tweede reactie noem je iemand een heikneuter. Dat noem ik toch echt onvriendelijk en op-de-man. Ik vind het wel tegen het randje van flamen dus zie ik voldoende grond voor die 2x -1. Het getuigt m.i. niet van fluwelen handschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Herman87 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:53:
[...]
In de eerste reactie noem je iemand een zielepiet en een hacker. De tweede reactie noem je iemand een heikneuter. Dat noem ik toch echt onvriendelijk en op-de-man. Ik vind het wel tegen het randje van flamen dus zie ik voldoende grond voor die 2x -1. Het getuigt m.i. niet van fluwelen handschoenen.
Nee, ik zeg dat hij niet de zielepiet moet uithangen. Dat is een heel normale uitdrukking. Je moet wel lezen wat er staat. Als ik hem een zielepiet noem, dan schrijf ik: "je bent een zielepiet". Ik noem in de 2e niemand specifiek een heikneuter, maar gebruik de benaming in een voorbeeld waar EEN iemand toch zo nodig moet inbreken. Niks persoonlijks. Anders had er: "Je bent een heikneuter" gestaan.
Ik weet niet wat jouw standaard van flamen is, maar als je mijn reacties als zodanig modereert, dan ben ik sterk van mening dat dat mismoderaties zijn. Is het naar jouw mening een vereiste om met fluwelen handschoentjes te werk te gaan? Lijkt me nu niet perse de beste criteria om aan te wenden bij het modereren. Ik ben van mening dat er best wel eens sterke taal mag worden gebruikt. Ik ben niet beledigend, niet aan het flamen, trollen of dergelijken. Ik maak een punt waar men over na kan denken door de zaak vanaf de andere kant te belichten. Flamen? Verre van dat.

[ Voor 4% gewijzigd door Poops_McGhee op 10-08-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Die term 'fluwelen handschoen' was een understatement. Discussies mogen m.i. best stevig gevoerd worden. Maar m.i. neem je toch écht de man mee, in je standpunt. In het zinsverband kun je duidelijk opmaken dat je de persoon bedoeld.

Jammer trouwens, dat je gelijk de term mismodden noemt. Allereerst zijn we toch in discussie en sta ik open voor andere inzichten. Ten tweede laat de FAQ m.i. echt wel wat ruimte voor mijn visie:
(...) onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Termen als ´schei toch uit´ en ´de zielepiet uithangen´ noem ik dermate onvriendelijk dat ik de mening heb dat een -1 gerechtvraardigd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dit soort dingen meteen mismodden noemen is wel wat erg hoog van de toren blazen vind je niet? Jouw interpretatie over wat vriendelijk is kan wel eens afwijken van de gangbare standaard. Ik vind de -1's in elk geval zo raar nog niet, al neig ik zelf nog naar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Herman87 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:15:
Die term 'fluwelen handschoen' was een understatement. Discussies mogen m.i. best stevig gevoerd worden. Maar m.i. neem je toch écht de man mee, in je standpunt. In het zinsverband kun je duidelijk opmaken dat je de persoon bedoeld.

Jammer trouwens, dat je gelijk de term mismodden noemt. Allereerst zijn we toch in discussie en sta ik open voor andere inzichten. Ten tweede laat de FAQ m.i. echt wel wat ruimte voor mijn visie:

[...]
Termen als ´schei toch uit´ en ´de zielepiet uithangen´ noem ik dermate onvriendelijk dat ik de mening heb dat een -1 gerechtvraardigd is :)
Ik vind wel dat je consequent moet blijven. Eerst ben je van mening dat ik door middel van mijn woordkeuze personen direct benader, terwijl ik je tekst en uitleg geef dat dat niet het geval is. Jammer dat je dat niet kunt accepteren. Voorts gebruik je weer andere criteria om een -1 te rechtvaardigen. En ten laatste gebruik je de ruime interpretatie mogelijkheid van het FAQ om je beoordeling te rechtvaardigen. Je geeft me daarmee de indruk dat je niet open staat voor andere inzichten, zoals je zelf wel beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Van mij 3x een +1. Een 0 voor de laatste reactie vind ik echt te laag, dat riekt meer naar meningmodden dan naar iets anders eerlijk gezegd, want er staat niets onvriendelijks in. Als je die 0 vindt, dan moet je de reacties eromheen ook op 0 modden. Een -1 voor die reactie is weldegelijk een keiharde mismod.

En waarom heeft niemand Vandread in 'nieuws: Tweaker legt lekken in Welovesafe.nl en Zoutzuur.com bloot' gemod? Wees dan een man en zet je moderatiegedrag gewoon door. Met "lekkere mentaliteit" en "Maar jij vindt dat natuurlijk niet erg" is dat net zo goed op de man, ergo, een -1 als je de reactie erboven ook een -1 vond.

En peerke1987 in 'nieuws: Tweaker legt lekken in Welovesafe.nl en Zoutzuur.com bloot' krijgt ook maar een 0. Grappig, hij lijkt het ook precies eens te zijn met Poops_McGhee. Toeval?

Sorry hoor, maar hoe er nu gemod wordt vind ik ronduit belachelijk en behoorlijk meten met twee maten.

[ Voor 85% gewijzigd door .oisyn op 10-08-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Cloud schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:18:
Dit soort dingen meteen mismodden noemen is wel wat erg hoog van de toren blazen vind je niet? Jouw interpretatie over wat vriendelijk is kan wel eens afwijken van de gangbare standaard. Ik vind de -1's in elk geval zo raar nog niet, al neig ik zelf nog naar 0.
Herman87 ziet mijn reacties als op het randje van flamen (dus niet werkelijk flamen) en is van mening dat ik op de man speel door hem een zielepiet of heikneuter te noemen. Geen van dat is waar, dus de -1 die Herman87 geeft vind ik dan zeker een mismod. Mijn interpretatie kan afwijken, maar die van Herman87 daarentegen ook. Wil je dat ook even in beschouwing nemen? Overigens is dat toch echt een factor die ik eerder in acht zou nemen, aangezien hij de beoordelaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik geef niemand gelijk, ik geef alleen aan dat iets zo snel mismodden noemen nogal ver gaat. Soms zijn meerdere scores te verdedigen en dit lijkt weer zo'n situatie te zijn. Vooralsnog kom ik op respectievelijk een +1, 0, 0 voor de drie reacties. Die reactie van Vandread daartussenin is w.m.b. ook een 0.

[ Voor 10% gewijzigd door Cloud op 10-08-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Cloud schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:37:
Ik geef niemand gelijk, ik geef alleen aan dat iets zo snel mismodden noemen nogal ver gaat. Soms zijn meerdere scores te verdedigen en dit lijkt weer zo'n situatie te zijn. Vooralsnog kom ik op respectievelijk een +1, 0, 0 voor de drie reacties. Die reactie van Vandread daartussenin is w.m.b. ook een 0.
Met alle respect, Cloud. Ik noem het helemaal niet snel mismodden. Lees mijn reactie:
Poops_McGhee schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:01:
[...]

Ik weet niet wat jouw standaard van flamen is, maar als je mijn reacties als zodanig modereert, dan ben ik sterk van mening dat dat mismoderaties zijn.
Hiermee zeg ik niet dat het per definitie al mismods zijn. Ik laat de mogelijkheid open dat hij mijn reacties anders modereert.

Overigens beticht Herman87 mij ervan dat ik de persoon een hacker noem. Dat is puur onwaarheid. Ik gebruik het woord niet eens. Ik kan er niet meer van uitgaan dat Herman87 mijn reacties ook daadwerkelijk goed heeft gelezen en zijn beoordeling juist heeft afgestemd. Dit is geen indruk die ik verzin, het is de indruk die Herman87 mij zelf geeft.
Ook een promod mag een foutje maken. Vind ik helemaal niet erg.

[ Voor 3% gewijzigd door Poops_McGhee op 10-08-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Poops_McGhee schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:56:
[...]
Hiermee zeg ik niet dat het mismods zijn.
Misschien wilde je het niet te zeggen, maar ik kan die zin ook weinig anders lezen dan dat je dit mismod(eratie)s vindt. En in de context van deze discussie is dat hetzelfde als zeggen dat het mismods _zijn_.

Iets wat in dit geval totaal niet opgaat, omdat het een post is waarbij blijkbaar gediscussieerd kan worden over de score. Beide kanten van het spectrum zijn verdedigbaar en zijn dus geen mismods.

[ Voor 8% gewijzigd door sub0kelvin op 10-08-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Misschien moeten we het weer over de inhoud gaan hebben ipv een metadiscussie te starten over wat wel en niet gezegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Poops_McGhee schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:56:
[...]

Met alle respect, Cloud. Ik noem het helemaal niet snel mismodden. Lees mijn reactie:

[...]

Hiermee zeg ik niet dat het mismods zijn.
Oké, je zegt dat je vindt dat het mismoderaties zijn. Afgezien van het werkwoord 'vinden', precies hetzelfde. De term 'mismoderatie' is gezien de lading die het woord heeft binnen dit topic gewoon veel te sterk. Dat was wat ik duidelijk wilde maken. Een mismoderatie is een moderatie die overduidelijk tégen de richtlijnen ingaat. Dit is er niet een. :)

@hierboven, inderdaad echter vind ik het niet gepast om andere gebruikers in dit topic te betichten van mismodden terwijl daar geen grond voor is. Er kan hier normaal gediscussieerd worden, zonder dat soort termen. Iedereen hier doet z'n best.

@hieronder:
Dat verandert nog steeds niets aan wat er staat. Graag terug naar inhoud i.p.v. hier een zin woord voor woord te gaan ontleden.

[ Voor 23% gewijzigd door Cloud op 10-08-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
sub0kelvin schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:00:
[...]

Misschien wilde je het niet te zeggen, maar ik kan die zin ook weinig anders lezen dan dat je dit mismod(eratie)s vindt. En in de context van deze discussie is dat hetzelfde als zeggen dat het mismods _zijn_.

Iets wat in dit geval totaal niet opgaat, omdat het een post is waarbij blijkbaar gediscussieerd kan worden over de score. Beide kanten van het spectrum zijn verdedigbaar en zijn dus geen mismods.
Ik vind het inderdaad mismods, ALS Herman87 dit als flame reacties mod. Het zit hem in het stukje
maar als je mijn reacties als zodanig modereert,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cloud schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:03:
@hierboven, inderdaad echter vind ik het niet gepast om andere gebruikers in dit topic te betichten van mismodden terwijl daar geen grond voor is. Er kan hier normaal gediscussieerd worden, zonder dat soort termen. Iedereen hier doet z'n best.
Oh kom op, je blaast de boel nu wel heel erg op. Iemand kan toch van mening zijn dat iets een mismod is, en dat ook op een dergelijke (bovendien zeer genuanceerde) manier uitten, zoals Poops_McGhee deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Cloud schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:03:
[...]

Oké, je zegt dat je vindt dat het mismoderaties zijn. Afgezien van het werkwoord 'vinden', precies hetzelfde. De term 'mismoderatie' is gezien de lading die het woord heeft binnen dit topic gewoon veel te sterk. Dat was wat ik duidelijk wilde maken. Een mismoderatie is een moderatie die overduidelijk tégen de richtlijnen ingaat. Dit is er niet een. :)

@hieronder:
Dat verandert nog steeds niets aan wat er staat. Graag terug naar inhoud i.p.v. hier een zin woord voor woord te gaan ontleden.
Herman87 vindt mijn reacties aan het randje van flamen staan. Ik vind dat absoluut onterecht. Daar geef ik ook uitleg over. Hij baseert zijn eerste moderatie echter wel op dat randje van flamen en heeft er om die reden een -1 op gegeven. Dit is niet juist. Ik flame niet. En op het randje van flamen is geen flame, dus ook geen -1 in dat aspect.

Overigens:

Ik vind het niet erg als mijn reacties terecht op een -1 gemodereerd worden. Ik ben zelf wijs genoeg om te weten wanneer ik een reactie plaats die voor een -1 in aanmerking komt. Hoor je mij ook niet over. Maar, waar het mij in dit geval meer om gaat is dat er zo makkelijk over een bericht gescanned wordt, zonder echt goed te lezen wat er staat. een paar kernwoorden er uit pikken en daar dan een beoordeling aan te geven die niet terecht is. Als dat bij deze reacties van mij gebeurt, dan zal dat geen uitzondering zijn. En als we dan al vaker discussieren over mismoderaties, dan moeten we daar wel correct bij handelen en alle moderaties ook terecht toepassen.

[ Voor 21% gewijzigd door Poops_McGhee op 10-08-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
dit is toch gewoon een -1? +1 vind ik schromelijk overdreven door de toon ook al is het niet specifiek op de man
kiang in 'nieuws: 'Samsung kan Galaxy Tab 10.1 waarschijnlijk niet meer uitbrengen''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:16:
[...]

Oh kom op, je blaast de boel nu wel heel erg op. Iemand kan toch van mening zijn dat iets een mismod is, en dat ook op een dergelijke (bovendien zeer genuanceerde) manier uitten, zoals Poops_McGhee deed?
Nou ja, dat heb ik iets te krachtig verwoord blijkbaar :P My bad. Ondanks dat is het hopelijk wel duidelijk wat ik bedoel.
Poops_McGhee schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:16:
[...]

Herman87 vindt mijn reacties aan het randje van flamen staan. Ik vind dat absoluut onterecht. Daar geef ik ook uitleg over. Hij baseert zijn eerste moderatie echter wel op dat randje van flamen en heeft er om die reden een -1 op gegeven. Dit is niet juist. Ik flame niet. En op het randje van flamen is geen flame, dus ook geen -1 in dat aspect.
Die redenatie vanuit jouw kant kan ik zeker volgen. Máár. Iets wat niet een rasechte flame is, kan nog steeds onvriendelijk zijn. Ook zaken als de toon van een reactie kunnen meegenomen worden bij het modereren, al dan niet onbewust. Zeggen dat zolang het geen echte flame is, de reactie dus daarom geen -1 kan krijgen; is dus iets te simpel. :)

De eerste reactie heb ik zelf op +1 gemodereerd (ik twijfel nog). Ik kan me echter een 0 gewoon ook goed voorstellen. Je noemt hem een zielepiet (nouja niet direct 'je bent..' maar wel 'ga nu niet de ... uithangen' wat hetzelfde is), terwijl hij compleet niet zielig aan het doen is. Hij verdedigt zich slechts tegen de onware uitspraak dat hij websites loopt te chanteren. Een uitspraak die uit de lucht getrokken is, omdat hij nooit zelf geld geëist heeft. Dat hij niet een bod van 25 euro voor een hele hoop werk accepteert, doet daar niets aan af. Zodoende kom ik tot de conclusie dat de term zielepiet wat gaat.
De inleiding van je betoog gaat in op het feit dat hij nooit had mogen inbreken omdat dat strafbaar is. Helder, maar wel een hele makkelijke manier om elke actie om de veiligheid op internet te verbeteren onderuit te schoppen. Het is ook strafbaar om niet op gepaste wijze met persoonsgegevens om te gaan, maar dát laat je achterwege in je betoog. Je schuift alle schuld in de schoenen van diegene die deze grove fout aan het licht brengt, zonder ook maar een beetje na te denken bij de 18.000 gebruikers wiens gegevens te grabbel lagen.

Het is twijfelachtig. Vooralsnog blijft ik bij mijn +1 maar ik kan met een 0 ook heel goed voorstellen, een -1 vind ik wat streng maar zou ik geen foute moderatie willen noemen. :) De andere twee genoemde reacties vind ik wel degelijk 0'en en daar valt 'heikneuter' dan ook prima terug te leiden naar glennox. Nee je noemt het niet expliciet, maar het valt prima af te leiden uit het verband. Ook in deze reactie ga je compleet voorbij aan het feit dat er zoveel gegevens te grabbel lagen en doe je alsof er niets aan de hand geweest zou zijn indien glennox niet aangetoond had dat de beveiliging hartstikke slecht was. Telkens een érg eenzijdige belichting van het verhaal wat iemand best als onvriendelijk zou kunnen aannemen. Beide reacties heb ik overigens op 0 gezet.

Tot zover mijn interpretatie van de reacties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Mwa ik vind een -1 prima te verdedigen. Sowieso gaan we geen moderaties nakijken voor een puntje verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Wat RoD zegt. ;)

In Apple topics (of nouja alle reltopics) mag je voor dat soort uitspraken wel wat argumentatie leveren. Zoals het er nu staat zou je het prima als troll kunnen zien. En daar hebben we er helaas al genoeg van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Robino in 'nieuws: Nieuwe Wii-hack vereist geen exploiteerbaar spel'

Gewetensvraag tijd! Zet ik deze op -1, omdat het gaat om het helpen van het plaatsen van een hack waardoor het mogelijk word illegale games te spelen, of gewoon op +1 voor de info. Ik ben het zowieso niet eens met de +2.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik vind een +1 prima, +2 is inderdaad te hoog. Wat hij in zijn reactie zegt is met slechts één klik in het nieuwsartikel zelf te bereiken. Lijkt mij niet zo erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

De +3 en +2 gevers mogen dan wel nagegeken worden. Hij staat op 9x +2.

-

Pagina: 1 ... 21 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.