Het kleine-mismoderatietopic deel XXII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 27 Laatste
Acties:
  • 38.805 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
Het is trouwens geen mislukte FiPo kijk maar naar de eerste post van het artikel. Beide reacties van die persoon mogen dus gewoon op -1 (en de 2e dus op -2) al is het daar waarschijnlijk al te laat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
PietrKempy schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:53:
[...]

Voor mij hooguit een 0. +2 en +3 zijn inderdaad mismods
Media maffia; afpersers; geldwolfen; etc... Tsja, met héél veel coulance zet ik die reactie op 0 maar daar zijn nog behoorlijk wat zetten voor nodig om 'm daarop te krijgen :) Wie helpt? :9

Het betreft deze reactie: Rob Coops in 'nieuws: Amerikaanse videodienst Zediva delft het onderspit tegen MPAA'

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:35

Cyphax

Moderator LNX
Wat maakt het voor jou een -1 ipv een 0?
Ik zit te twijfelen tussen die 2.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Cyphax schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:54:
[...]
Wat maakt het voor jou een -1 ipv een 0?
Ik zit te twijfelen tussen die 2.
Op zich is het best een grappig verhaal maar dit zinnetje vind ik ongewenst:
"Wat een dwazen werken er daar bij Ibood "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Tja, het is duidelijk ongewenst, maar het is niet direct offensive of verboden, lijkt mij. Dus zal -1 wel voldoen.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
een -1 volstaat. Iets anders dan een -1 is een mismod. -2 moet echt nog wel een stapje verder zijn dan een simpele +1 post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Zinloos, overbodig, nutteloos,puur vervuiling van de FP. Die gaat onzichtbaar worden,let maar op :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Deze mag imho wel naar de +1: TvdW in 'nieuws: Nederlandse community voorziet Twitter van gratis vertaling'

De +3 waar hij nu op staat is echt onterecht.

En waarom is dit +1: _David_ in 'nieuws: Nederlandse community voorziet Twitter van gratis vertaling'

Het is niet meer dan een quote van een reactie eerder.

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 02-08-2011 18:15 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Moet ik flor kennen? Verwijderd in 'nieuws: Spire geeft Gemini-koeler update'

Zoja dan kan ik verstaan dat hij +2's krijgt.
Zo niet vind ik het een 0. En ik ga ervan uit dat ik hem niet moet kennen met slechts 178 karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Yup, same conclusie hier, en had 'm al op 0 staan. Volgens mij is dat een verkapte doch licht originele "ik wil deze kopen"-post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Een beetje kritiek bij een BBG-item mag w.m.b. maar dit gaat mij wat te ver:
bulle bas in 'reviews: Notebook Best Buy Guide: augustus 2011'

Dit had wel een stuk netter verwoord mogen worden. Dan lijkt me het geen +3 of +2 maar een magere +1?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

thefox154 in 'nieuws: McAfee: China voert al vijf jaar grote hackaanval uit'

Hier wordt weer flink gemismod. Is dit nu 0 of door zijn kritiek op de redactie -1 waard?

+3 Spotlight 5
+1 On-topic 4
0 Off-topic / Irrelevant 10
-1 Ongewenst 2

[ Voor 16% gewijzigd door tweaker2010 op 03-08-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

0 en -1 kunnen allebei imho. Die +1 en zeker die +4 is uiteraard wel modmisbruik. Daarvoor is het toontje te negatief.

Ik ga voor de 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:29

mrc4nl

Procrastinatie expert

heb ook 0 gegeven, t voegt niet veel toe
@wildhagen, ik zou willen dat het kon ;)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is er trouwens ook ergens de mogelijkheid om te zien 'wie' bepaalde moderaties heeft gedaan op je post?
(al dan niet via de modjes?)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:35

Cyphax

Moderator LNX
wildhagen schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:20:
0 en -1 kunnen allebei imho. Die +1 en zeker die +4 is uiteraard wel modmisbruik. Daarvoor is het toontje te negatief.

Ik ga voor de 0.
Ik ben voorstander van voordeel-van-de-twijfel maar ik heb hier een -1 gegeven. Het is wat mij betreft gewoon geklaag over de frontpage. Dat kan prima in een topic in GR, maar onder een artikel is dat meestal gewoon -1.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

SinergyX schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:55:
Is er trouwens ook ergens de mogelijkheid om te zien 'wie' bepaalde moderaties heeft gedaan op je post?
(al dan niet via de modjes?)
Ik denk niet dat dit wenselijk is. De mismods worden er zowieso wel uitgehaald, evenals modmisbruikers. Die krijgen gewoon een vriendelijk mailtje of worden anders ontdaan van hun modrechten.

De reden dat het niet wenselijk is, anders kan men lekker DMen naar misbruikers/haters/mismodders, en dat is gewoon niet de bedoeling. Ik kan me indenken dat dat nog wel eens wilt escaleren, en zeker als men dat kan lezen, zal dit voor FP vervuiling gaan zorgen.

Jouw reactie word negatief beoordeeld, je ziet dat persoon A dit heeft gedaan, je post een reactie of past je eigen reactie aan om persoon A daarop aan te spreken, deze worden of gemodmisbruikt (mensen die het "er mee eens zijn") of zorgen ervoor dat een heel draadje kan ontsporen. Daarnaast natuurlijk het DM misbruik, om die persoon eens even lekker ongezouten je mening te sturen.

Gewoon lekker de boel de boel laten, uiteindelijk komen de meeste reacties toch wel op de score waar ze horen, de mismods/misbruikers worden aangepast, en alles blijft gewoon zoals het is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 11:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Wat Nazanir zegt dus ^^. Had het niet beter kunnen verwoorden. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
In meuk: NetBeans IDE 7.0.1 staan best veel +2s die wat mij betreft op +1 horen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cyphax schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:57:
[...]

Ik ben voorstander van voordeel-van-de-twijfel maar ik heb hier een -1 gegeven. Het is wat mij betreft gewoon geklaag over de frontpage. Dat kan prima in een topic in GR, maar onder een artikel is dat meestal gewoon -1.
Valt iets voor te zeggen, maar moet je eens kijken wat er nu gebeurd:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5yyPDAIckZ0r0wH8gZR5USJv/full.jpg

Dat was dus eerst 5x +3, 0x +2, 4x +1, en na het melden ketst dit meteen gigantisch omhoog met +1 en +2's.

Leuk, dat modsysteem. Zucht :(

Edit: en prompt nog 6x +2 erbij....

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 03-08-2011 12:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Cyphax schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:57:
[...]

Eensch :) Als je tweakers sensatiepers gaat noemen dan mag het w.m.b. op -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Niet omdat ik zelf oorspronkelijk Fries ben, maar volgens mij is Rob Coops in 'nieuws: Nederlandse community voorziet Twitter van gratis vertaling' geen +1 waard, mede vanwege de trollerige manier van schrijven en het gebruik van de hamer-smiley. En zeker niet de 2x +3 die geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dat is inderdaad helemaal nergens voor nodig nee. W.m.b. een -1 of hooguit een 0.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
wildhagen schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:29:
[...]
Valt iets voor te zeggen, maar moet je eens kijken wat er nu gebeurd:

[afbeelding]

Dat was dus eerst 5x +3, 0x +2, 4x +1, en na het melden ketst dit meteen gigantisch omhoog met +1 en +2's.

Leuk, dat modsysteem. Zucht :(

Edit: en prompt nog 6x +2 erbij....
Ik vind de positieve waarderingen zeer te verdedigen.

Dat de berichtgeving van T.net niet klopt en dat het niet McAfee is die de beschuldigende vinger naar China wijst, maar een bedrijf dat aangevallen is, is gewoon zeer relevante informatie voor de discussie.

Ik heb geen lange tenen waar het kritiek op T.net betreft en ik zie het dan ook niet als een reden tot aftrek. Het is gewoon een constatering die feitelijk juist is.

[ Voor 5% gewijzigd door mjtdevries op 03-08-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Tja, kritiek op T.net (al dan niet terecht) hoort gewoon in GR thuis, niet in tussen de reacties. Daar kan prima een nieuwe titel worden besproken. Als hij/zij de flame achterwege had gelaten was het een +1 geweest, die nu verspeeld wordt door een ongewenste opmerking.

Verwijderd in 'nieuws: Bellen vanuit Gmail komt beschikbaar in Nederland en België' schijnt een fipo te zijn geweest die nu gewijzigd is in een normale redelijk ontopic reactie. Wat doen we met zo'n post? Terug naar -1, of beoordelen voor wat er nu staat?

Wie die 6x spotlight heeft/hebben gedaan is/zijn ook bijzonder bezig geweest.

+3 Spotlight 6
+1 On-topic 13
0 Off-topic / Irrelevant 23
-1 Ongewenst 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
wat mij betreft moet dat gedrag zo veel mogelijk ontmoedigd worden.

Maar dat is dan eigenlijk wel in strijd met de modregels. als je mod op de inhoud die je ziet (dus na de wijziging) dan zou je een hogere score geven, maar dan zit je dat gedrag alleen maar aan te moedigen ...
Maar ja, je weet niet wat er oorspronkelijk stond dus dan moet je degene die beweert dat het in eerste instantie een firstpost was maar op zijn blauwe ogen geloven...

[ Voor 4% gewijzigd door mjtdevries op 03-08-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hier wordt gestrooid met +3 moderaties, veel reacties staan onterecht op +2

poll: Poll 1337

[ Voor 5% gewijzigd door tweaker2010 op 03-08-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
@tweaker2010: Daar wou ik net ook een melding over maken.. Nu is het natuurlijk een Poll, maar +3 blijft toch echt +3. Graag de mensen die hun rechten hier misbruiken ook een goede tik op de vingers geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Een poll is een poll. En als je het onderwerp van de poll bekijkt, hoe kun je dan nog een scheiding gaan maken binnen de reacties op inhoud/kwaliteit? Laat dit lekker gaan. :) Ik ga niemand op zijn/haar vingers tikken vanwege een foute moderatie in deze poll, als je überhaupt kunt spreken van 'foute' moderaties aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Dus voor elke slechte grap, reactie leuk '+3 eens, -1 oneens' modereren? Sorry, maar ik zie niet in hoe dit onder 'luchtig'-modereren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Nee ik zeg dat je je niets aan hoeft te trekken van de moderaties die er gedaan worden. Ik zeg niet dat alle moderaties uitsluitend met +3 of -1 uitgevoerd dienen te worden. Dat zou wat zijn natuurlijk.

Het onderwerp van de poll kán simpelweg niet humoristischer/luchtiger/lolliger/flauwer. We krijgen al vaak het verwijt dat humor op T.net niet toegestaan is, als we dan niet eens humor of wat gekheid toestaan op een 'artikel' van onszelf wat niet flauwer kan zijn, dan bevestigen we dat wel héél erg niet? :)

Polls kunnen luchtiger gemodereerd worden en van alle typen artikelen al het aller luchtigst. Pak daarbij het onderwerp van de poll en laat het gewoon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Begrijp mij niet verkeerd, ik doelde alleen op het onnodige aantal +3's die er worden uitgedeelt, het is namelijk niet zo dat ik anti-humor ben ik posts alleen valt het wel te overdrijven. Zoals de base64 / binaire berichten die worden geplaatst, niets mis mee maar zoiets verdient (naar mijn inziens) geen +3, zelfs niet als ik het luchtig modereer. Het voegt namelijk niets toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
Manuel schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:58:
Begrijp mij niet verkeerd, ik doelde alleen op het onnodige aantal +3's die er worden uitgedeelt, het is namelijk niet zo dat ik anti-humor ben ik posts alleen valt het wel te overdrijven. Zoals de base64 / binaire berichten die worden geplaatst, niets mis mee maar zoiets verdient (naar mijn inziens) geen +3, zelfs niet als ik het luchtig modereer. Het voegt namelijk niets toe. :)
Nee, maar in het kader van deze poll krijgen ze van mij wel een extra +1 dus als de tekst een +1 is krijgen ze een +2. De afbeeldingen die trouwens gemaakt worden mogen wat mij betreft op +3, er zit flink wat werk in en ziet er grappig uit.

Trouwens ik zou niet weten hoe je bij deze poll hoger dan een +1 zou kunnen scoren als je de standaard richtlijnen aanhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Die plaatjes zijn (volgens mij) gewoon copy-pastes, dus zoveel werk zit daar niet in.

[ Voor 8% gewijzigd door sub0kelvin op 03-08-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Zartok schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:03:
[...]

Nee, maar in het kader van deze poll krijgen ze van mij wel een extra +1 dus als de tekst een +1 is krijgen ze een +2. De afbeeldingen die trouwens gemaakt worden mogen wat mij betreft op +3, er zit flink wat werk in en ziet er grappig uit.

Trouwens ik zou niet weten hoe je bij deze poll hoger dan een +1 zou kunnen scoren als je de standaard richtlijnen aanhoud.
Dus als iemand een -1 zet krijgt hij/zij alsnog een +2 volgens jouw redenatie (in een poll). Luchtig modereren is iets maar dit slaat nergens op. Voor mij val jij dan toch in het rijtje van modrechtenmisbruikers.

Tevens, er zijn genoeg image converters te vinden zulke 'kunstwerken' te maken, dus veel werk zal copy + paste wel niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Manuel schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:08:
[...]

Dus als iemand een -1 zet krijgt hij/zij alsnog een +2 volgens jouw redenatie in een poll, luchtig modereren is iets maar dit slaat nergens op. Voor mij val jij dan toch in het rijtje van modrechtenmisbruikers.

Tevens, er zijn genoeg image converters te vinden zulke 'kunstwerken' te maken, dus veel werk zal copy + paste wel niet zijn.
Nee als iemand -1/+1 zet krijgt diegene een -1, maar een post die normaal is voor in een poll krijgt een puntje extra van mij als diegene dat doet met een ander basisstelsel. Een -1 reactie in een andere base krijgt ook gewoon -1. (-1 -> -1, 0->+1, +1->+2, +2->+3)

Dus:
4d 69 6a 6e 20 61 6e 74 77 6f 6f 72 64 20 73 74 61 61 74 20 65 72 20 77 65 65 72 20 65 65 6e 73 20 6e 69 65 74 20 74 75 73 73 65 6e 20 3a 4e

Zou ik +1 geven. En:
SWsgemllIGhldCB2ZXJzY2hpbCBuaWV0LCBpayB6aWUgYWx0aWpkIGdyb2VuZSB0ZWtlbnMgb21sYWFnIGR3YXJyZWxlbi4uLg==

Zou van mij een +2 krijgen.

Edit:
Voordat ik het zou vergeten, wat betreft de plaatjes als het inderdaad knip plak is dan modereer ik ze maar op wat ze uitbeelden. Voor degene die er nu staat lijkt een +1 geschikt: een hand voor het hoofd lijkt me een 0 en een +1 voor de vorm. nav Clouds bericht lijken ze me dan toch een +3 waard voor de moeite. pfff wat een gedoe allemaal

[ Voor 13% gewijzigd door Zartok op 03-08-2011 15:25 . Reden: Plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Ik vind die facepalm wel orgineel :P

Als deze manier van modderen echt afgebakend blijft, kan ik er wel mee leven. :) Zolang het maar niet op de FP overslaat... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Manuel schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:08:
[...]

Dus als iemand een -1 zet krijgt hij/zij alsnog een +2 volgens jouw redenatie (in een poll). Luchtig modereren is iets maar dit slaat nergens op.
Volgens mij begrijp je hem verkeerd. Hij bedoelt te zeggen dat hij de normale richtlijnen een beetje probeert toe te passen en daar een +1 bij optelt. Als ik het goed begrijp tenminste ;) Dus als iets volgens de richtlijnen in dit artikel een +1 zou krijgen, dan geeft hij een puntje hoger.
Hier ga je even voorbij aan het feit dat vrijwel alle ASCII art die je op teh interwebz kunt vinden, gemaakt is met een fixed width (monospace) font. Op het reactievlak van de FP gebruiken we natuurlijk geen fixed width ;) ASCII art gemaakt met niet fixed-width fonts is vrij schaars op internet en erg situatieafhankelijk (zeker als je geen html/css kunt gebruiken).

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 03-08-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Zartok schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:17:
Nee als iemand -1/+1 zet krijgt diegene een -1, maar een post die normaal is voor in een poll krijgt een puntje extra van mij als diegene dat doet met een ander basisstelsel. Een -1 reactie in een andere base krijgt ook gewoon -1. (-1 -> -1, 0->+1, +1->+2, +2->+3)
Duidelijk, heb het verkeerd geïnterpreteerd. Mijn excuses.
Cloud schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:22:
Hier ga je even voorbij aan het feit dat vrijwel alle ASCII art die je op teh interwebz kunt vinden, gemaakt is met een fixed width (monospace) font. Op het reactievlak van de FP gebruiken we natuurlijk geen fixed width ;) ASCII art gemaakt met niet fixed-width fonts is vrij schaars op internet.
Ik dacht dat het met http://sourceforge.net/projects/ascgen2/ gewoon mogelijk was. Ik heb dezelfde afbeelding al heel wat eerder op de FP gezien, vandaar mijn conclusie. :)

edit:

Zie ook sub0kelvin zijn reactie en ook http://answers.yahoo.com/...qid=20110226033405AAzoJwL

[ Voor 5% gewijzigd door Manuel op 03-08-2011 15:34 . Reden: bbcode ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Maar die relatieve-breedte facepalm is echt in 1 seconde te vinden met google

Als je zoekt op "ascii facepalm" dan is de pagina met die 2 twee die geplaatst zijn bij de poll -- voor niet-monospace lettertypes! -- als eerste te vinden. (http://www.facepalm.com/page/Ascii-Facepalms.aspx)

No way dat ze die zelf hebben gemaakt, omgezet of uitgelijnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Zonder al te diep erop in te gaan, inderdaad kun je hem blijkbaar eenvoudig vinden als je op 'ascii facepalm' zoekt. Ik zocht gewoon op ascii art met allerlei toevoegingen en dan is het super schaars. Ook de software, al bestaat het natuurlijk wel. :)
Hoe dan ook, het is wel mogelijk en ook te vinden; ik wilde alleen de kanttekening geven dat het andere koek is dan de reguliere ascii art die je overal ziet. Nergens zeg ik dat ze het zelf gemaakt hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Gallant in 'poll: Poll 1337'

Het is een post van 1 woord en gezien dat ene woord triest is, lijkt het mij een -1 ook al is het in 1337 in de 1337 poll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Het is gewoon ontopic in een ernstig random poll ... +1 is m.i. prima. Desnoods 0 vanwege het gebrek aan moeite, maar zeker geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Zag tot mijn stomme verbazing dat 2 (?) modereerders deze post van me -1 vonden:
Cheetah in 'nieuws: PvdA wil onderzoek naar abonnementswijzigingen mobiel internet'

Wil iemand deze misschien ook voor me van een moderatie voorzien, staat al bijna de hele dag op ongemodereerd:
Cheetah in 'nieuws: Apple rekent 1,60 euro per gigabyte voor extra opslag iCloud'

Thanks alvast :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Ik denk dat er iemand conform zijn mening heeft gemodereerd en niet volgens de richtlijnen :( Dat is een prima onderbouwde reactie die w.m.b. wel een hoge moderatie verdient :)
Wil iemand deze misschien ook voor me van een moderatie voorzien, staat al bijna de hele dag op ongemodereerd:
Cheetah in 'nieuws: Apple rekent 1,60 euro per gigabyte voor extra opslag iCloud'

Thanks alvast :)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Goeiendag... Wat gebeurt hier?
Gamebuster in 'nieuws: Beveiliger: Android-malware neemt telefoongesprekken op'

15 maal +3?!? En dat voor een troll en moderatiegezeur? Het moet niet gekker worden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

OMG..... tijd voor een gevalletje einde modrechten ja.... dit slaat wel helemaal alles... alles boven de -1 is modmisbruik...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Pfff die heeft nog heel wat schopjes naar de -1 nodig. Gaat weer een boostje.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56

Shabbaman

Got love?

Ik wou hier niet een apart topic voor aanmaken, maar deze post, zoiets kan toch gewoon niet?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Nou ja, het kan wel blijkt maar weer :+ Maar echt zinnig is het niet. Een flinke -1 dus met al z'n trolls richting de PvdA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 12:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nazanir schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:02:
Gewoon lekker de boel de boel laten, uiteindelijk komen de meeste reacties toch wel op de score waar ze horen, de mismods/misbruikers worden aangepast, en alles blijft gewoon zoals het is.
Zolang het hier wordt gemeld, diverse reacties en berichten zijn absoluut niet populair, meeste posts zie ik daar maar 1 of 2 mods op losgelaten. Zeker als je dan met een kleine select groepje hierop reageert, is de kans groot dat je ook enkel moderatie krijgt van a) de personen die het bericht dan wel lezen of b) mods die hun 'lijstje' afwerken en totaal de inhoud van de berichten/onderwerpen niet kennen.

Klein voorbeeld:
SinergyX in 'nieuws: StarCraft II krijgt gratis Starter Edition'
2x +1 ontopic, maar ook 2x -1 ongewenst, ik wil wel weten wat de gedachte achter de 'ongewenst' is.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 04-08-2011 12:29 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Deze reactie heeft wederom een -1 moderatie ontvangen waardoor deze niet meer op +3 staat. Sowieso mag die -1-gever een onderzoekje. Daarnaast mag deze reactie w.m.b. wel op +3 eindigen. De reactie bevat m.i. daarvoor voldoende onderbouwing :)

Daarnaast mag deze wel op +1:
BlooDbeak in 'reviews: Diablo III - Auction House en Battle.net'

Ik zie geen meerwaarde waarom deze hoger zou moeten eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Daarnaast mag deze reactie w.m.b. wel op +3 eindigen
Your wish is my command. Staat nu weer op +3 :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Check. Zelfs met een boost krijg ik 'm niet naar beneden wegens de 6x +3, maar hij staat nu op het punt om te slaan naar +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Inderdaad stond ie op het punt om te slaan. Mijn toevoeging was net voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

thefox154 in 'nieuws: Seti maakt doorstart dankzij donaties'

Lijkt me niet echt 7x (!) +3 waard, ik vind het meer een troll, en dus -1.

Die +3-ers lijken me meningmodders die wel nagekeken mogen worden...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Het is offtopic en trollerig geschreven. -1 lijkt me geen probleem. Heeft nog wel wat nodig om over de rand te raken. De reacties in die subthread zijn ook niet geweldig, maar staan voorlopig nog op 0.

Kwam ook deze +2 die +1 moet zijn tegen: Verwijderd in 'nieuws: SETI maakt doorstart dankzij donaties'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

De poster onderbouwt netjes waarom ie SETI maar zinloos vind(+linkje),daarmee positioneert hij zich boven het maaiveld uit. Wat mij betreft inhoud genoeg om er een +2 aan te hangen :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Onderbouwen vind ik het niet, het is meer speculeren ("schijnen niet voorbij de Kuipergordel te komen"), zonder feitelijke onderbouwing.

Ook de laatste zin (over "echte wetenschap") is totaal niet onderbouwd.

Een +1 lijkt me dan ook wel voldoende. Bij deze.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Die reactie van crazman hoeft w.m.b. inderdaad niet op -1 :) De reactie is gewoon irrelevant.

De reactie van SomerenV daarentegen vind ik wel ongewenst. Zoiets kan andere reacties uitlokken. Zeker op de manier waarop het nu is gedaan. Daarom een -1 van mijn kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Wat voor reacties uitlokken? Dat PSV inderdaad een Nederlandse voetbalclub is dus dat het vreemd klinkt als een apparaat van Sony dezelfde afkorting heeft? Ik vind het gewoon een onschuldig off-topic bericht, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

wildhagen schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:12:
Onderbouwen vind ik het niet, het is meer speculeren ("schijnen niet voorbij de Kuipergordel te komen"), zonder feitelijke onderbouwing.

Ook de laatste zin (over "echte wetenschap") is totaal niet onderbouwd.

Een +1 lijkt me dan ook wel voldoende. Bij deze.
Misschien hier om dat de amerikanen de geldkraan dichtgedraaid hebben? ;)
Het is meer een romantisch idee, dan echte wetenschap.
Nee ,een rasechte +2 vind ik het zelf ook niet,maar zijn reactie kan wel de aanleiding zijn voor een mooie discussie en het linkje voegt toch ook wel iets toe. Vandaar dat ik hem naar boven heb afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Alfredo schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:38:
Wat voor reacties uitlokken? Dat PSV inderdaad een Nederlandse voetbalclub is dus dat het vreemd klinkt als een apparaat van Sony dezelfde afkorting heeft? Ik vind het gewoon een onschuldig off-topic bericht, meer niet.
Een constatering dat de afkorting van PlayStation Vita hetzelfde is als een nederlands voetbalploeg kan geen kwaad en is gewoon irrelevant. Het gaat mij echter om de enigszins uitdagende wijze van formuleren. PSV is een vreemde afkorting en klinkt niet juist... Daarmee kun je negatieve reacties uitlokken Vandaar mijn -1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Is dit nu echt een spotlight waard? Elmo_nl in 'nieuws: SETI maakt doorstart dankzij donaties' Het is op zich een prima reactie maar beweert weinig echt zinnigs.

[ Voor 7% gewijzigd door vgroenewold op 04-08-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Inderdaad, daar zie ik absoluut geen +3 in.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Is dit een spotlight waard? hackerhater in 'nieuws: Integriteitoverheid.nl slaat wachtwoorden in plain text op' Hij heeft wellicht gelijk, maar onderbouwt het verder niet. Voor een spotlight vind ik dit wel erg kort door de bocht.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Meer dan een magere +1 kan ik er ook niet van maken en daar staat ie nu op :)

edit:

Hier een paar reacties met puur een persoonlijke mening zonder inhoud,ik kom niet hoger dan een 0.
Elmo_nl in 'nieuws: SETI maakt doorstart dankzij donaties'
airell in 'nieuws: SETI maakt doorstart dankzij donaties'

[ Voor 73% gewijzigd door pcgek op 05-08-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze (mijn eigen post) kan weg. Geen idee of dat kan/hier gemeld moet worden, overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom krijgt deze post +2? Dit is iets wat al lang en breed bekend is.

Clavius in 'nieuws: EA reorganiseert en maakt apart label van BioWare'

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Woet in 'nieuws: Integriteitoverheid.nl slaat wachtwoorden in plain text op' heeft een +2 gekregen, ik vond het dusdanig op de man dat ik het -1 vond. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Post is ge-edit en is de eerste reactie. Het zou kunnen dat het origineel een fipo reservering was die later inhoudelijk is bijgesteld. Op dit moment is hij imho +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Mwa wat mij betreft een 0. Hij heeft het namelijk over onmogelijk maken van exploits en daar wordt in het artikel helemaal niet over gesproken. De vermelding in de laatste alinea staat (zonder het dikgedrukte) letterlijk ook in het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sinds meningmodden kennelijk door velen normaal en geaccepteerd schijnt te zijn.

-1 it is.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 05-08-2011 13:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Daikiri in 'nieuws: Broncode Doom 3-engine wordt dit jaar open source'
Mag wel naar +1 (of zelfs 0?) wegens de onwaarheiden die hij verspreidt.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 05-08-2011 13:27 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01-2024
_Peter2_ schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:55:
[...]

Post is ge-edit en is de eerste reactie. Het zou kunnen dat het origineel een fipo reservering was die later inhoudelijk is bijgesteld. Op dit moment is hij imho +1.
post is ge-edit want typo's. Kwam er later pas achter dat het een fipo was.
Cloud schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:56:
Mwa wat mij betreft een 0. Hij heeft het namelijk over onmogelijk maken van exploits en daar wordt in het artikel helemaal niet over gesproken. De vermelding in de laatste alinea staat (zonder het dikgedrukte) letterlijk ook in het artikel.
Microsoft wil de exploits gaan beperken door een wedstrijd uit te schrijven voor een stuk code dat dat kan beperken. Vervolgens wordt er gerept over onder andere twee soorten exploits. Maar mijns inziens is het uitbannen van exploits onmogelijk. Verder staat in de tekst alleen dat de prijsuitreiking tijdens blackhat 2012 wordt gedaan. Niet dat de hele wedstrijd is uitgeschreven tijdens blackhat 2011

evengoed iedereen bedankt dat het van de -1 af is... (vond ik zelf namelijk ook wat karig)

[ Voor 12% gewijzigd door tes_shavon op 05-08-2011 13:34 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Ik ga voor 0 er vanuit gaande dat de content zelf een +1 is. Ik trek namelijk een punt er van af omdat ik de post namelijk nogal van de hak op en de tak geschreven vind en hem daardoor erg lastig kan volgen. Daarnaast stoor ik me ook gigantisch aan de continue (btw moet er hier nu een trema op de e?) stroom dubbele enters, wat extra reden is voor dat punt aftrek.

edit:
Gebruik eigenlijk nooit continue en aangezien het zeker weten geen continuwuh moest zijn ;) , ga je jezelf dan toch afvragen wat het moet zijn. Dank voor het antwoord

[ Voor 12% gewijzigd door Zartok op 05-08-2011 14:37 . Reden: + Zin beter gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
  • Laatst online: 11-01-2024
Zartok schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:52:
[...]
...aan de continue (btw moet er hier nu een trema op de e?) dubbele enters...
Nope: http://www.onzetaal.nl/advies/dictee2006.php#c

Waar ik me meer aan stoor is dat mensen continu 'continue' schrijven terwijl ze 'continu' bedoelen.

[ Voor 18% gewijzigd door tes_shavon op 05-08-2011 14:10 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zartok schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:52:
(btw moet er hier nu een trema op de e?)
Nee, al vind ik dat zelf wel duidelijker om het te onderscheiden van het engelse "continue", wat ik dus altijd lees als iemand "continuë" bedoelt 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 05-08-2011 14:25 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

tes_shavon schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:06:
[...]

Waar ik me meer aan stoor is dat mensen continu 'continue' schrijven terwijl ze 'continu' bedoelen.

Toch jammer dat het dit keer toch met een e zal moeten in de bijvoeglijke manier waarop het nu geschreven is. Alleen had "de continue stroom dubbele enters" mooier geweest, of (en dan is het wel zonder e) "het continu gebruik van dubbele enters".
Sowieso is het taaltechnisch een niet lekker lopende zin op het ogenblik, maar grammaticaal gezien is toch continue beter in zijn huidige zin.

Maar over het algemeen ben ik het met je eens dat mensen te vaak continue schrijven waar ze duidelijk continu zouden moeten gebruiken. Helaas geldt dit voor wel meer woorden.

Anyway, zulke taalfouten zijn altijd lastig in te schatten of je ze aftrekwaardig zijn. Indien het niet te storend is, doe ik het persoonlijk niet, maar dan moet het wel binnen de perken blijven.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

bij zulke taalfouten is het altijd lastig in te schatten of je er aftrek voor moet geven
Over niet lekker lopende zinnen gesproken :+

.edit: 't klopt nog steeds niet :P
zulke taalfouten zijn altijd lastig in te schatten of je ze aftrekwaardig zijn

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 05-08-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Skinkie in 'nieuws: CBP: digitale schandpaal wordt in de toekomst zwaar beboet'

Kan iemand me uitleggen 'hoe' dit ongewenst kan zijn?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

_Peter2_ schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:53:
Woet in 'nieuws: Integriteitoverheid.nl slaat wachtwoorden in plain text op' heeft een +2 gekregen, ik vond het dusdanig op de man dat ik het -1 vond. Wat vinden jullie?
Die kan nog wel wat zetjes gebruiken om op de juiste score (-1) te komen!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
max3D in 'nieuws: Nieuwe serie 3d-brillen Panasonic ondersteunt m-3di-standaard' krijgt een +1 en
Wodger in 'nieuws: Nieuwe serie 3d-brillen Panasonic ondersteunt m-3di-standaard' krijgt hezelfde terwijl hij niet correct is en ik met links en kennis argumenteer. Willekeurig gekozen die andere +1 hoor, niets op tegen. In vind het gewoon vreemd dat er geen verschil is.

En max3D in 'reviews: Nieuwe MacBook Airs: design aan het werk' is ongewenst? Meningsmodden! Ik geef vrij zakelijk mijn argumenten en daar iedereen het mee oneens zijn, hoewel me dat nog best lastig lijkt voor een neutrale lezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

WTF, waarom 2x +2 ???
Ik vind em zelfs te hoog als het een 0 was...Geen enkele toegevoegde waarde op het artikel, en nog meer offtopic dan offtopic, dus ik heb em naar -1 geboost.
ozothebozo in 'nieuws: Ricoh brengt GXR-cameramodule met Leica M-mount uit'
max3D schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:14:
En max3D in 'reviews: Nieuwe MacBook Airs: design aan het werk' is ongewenst? Meningsmodden! Ik geef vrij zakelijk mijn argumenten en daar iedereen het mee oneens zijn, hoewel me dat nog best lastig lijkt voor een neutrale lezer.
Je onderbouwt je mening gewoon goed, dus ik begrijp ook niet waarom mensen dit als offtopic en ongewenst modden. Echter een +2 vind ik het ook niet....ik heb em met +1 geboost, maar het blijft op 0 staan. Ik vind wel dat dit naar +1 moet. De 11 -1 gevers mogen wat mij betreft wel nagekeken worden.

[ Voor 83% gewijzigd door Deathchant op 05-08-2011 16:43 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
max3D in 'nieuws: Nieuwe serie 3d-brillen Panasonic ondersteunt m-3di-standaard' krijgt een +1 en
Wodger in 'nieuws: Nieuwe serie 3d-brillen Panasonic ondersteunt m-3di-standaard' krijgt hezelfde terwijl hij niet correct is en ik met links en kennis argumenteer. Willekeurig gekozen die andere +1 hoor, niets op tegen. In vind het gewoon vreemd dat er geen verschil is.
Fixed that for ya!
Dit begrijp ik dus ook niet, een goed onderbouwde mening hoort geen -1 / 0 te krijgen maar eerder een +1 (on-topic) en als het zelfs on-topic is zoals deze kies ik de +2. Fanboy's en moderaties, blergh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Even wat reacties met name -1 in reviews: Nieuwe MacBook Airs: design aan het werk. Sommige zijn overigens weinig gemod, maar wilde ik toch even melden. Zijn dit terechte -1's of zou een 0 kunnen?

Mizgala28 in 'reviews: Nieuwe MacBook Airs: design aan het werk'

Daileass in 'reviews: Nieuwe MacBook Airs: design aan het werk'

alwaysleft in 'reviews: Nieuwe MacBook Airs: design aan het werk'

Tengri in 'reviews: Nieuwe MacBook Airs: design aan het werk'

MisterBlue in 'reviews: Nieuwe MacBook Airs: design aan het werk'
reactie: lappro in 'reviews: Nieuwe MacBook Airs: design aan het werk'

Daisai in 'reviews: Nieuwe MacBook Airs: design aan het werk' dit is volgens mij met "Misschien volgende keer maar niet de review laten doen door een apple fanboy." wel een duidelijk -1. De +3 mag volgens mij wel even nagekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb er een 0 voor gegeven omdat ik het een erg domme en daarom niet relevante reactie vind. Er staat nogal wat onzin in zoals de bewering dat je een Thunderbolt-display moet meenemen om een usb-stick te kunnen aansluiten (een MBA heeft twee usb-poorten). De 13 inch heeft bovendien een kaartlezer die er volgens jou niet in zit. Je beweert dat de display slecht is terwijl die in de tests van AnandTech als relatief goed beoordeeld zijn. Waarom je zo graag een trage harde schijf wilt hebben is me ook niet duidelijk. Zelfs als je zou willen videobewerken op een MBA kun je met 256GB capaciteit en de uitstekende prestaties van de Core i5/i7-processors een heel eind komen. Even verderop beweer je zelfs dat de performance diep triest is, terwijl je daarvoor zo graag een harde schijf wilde waarvan we weten die die nogal slecht presteren (vooral als het een 2,5 inch exemplaar moet zijn). Je relaas is duidelijk geschreven door iemand die nog geen seconde heeft gewerkt op een MacBook Air en ook niet het minste inbeeldingsvermogen heeft om te begrijpen waarom mensen een ultraportable willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Femme schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:08:
[...]
Ik heb er een 0 voor gegeven omdat ik het een erg domme en daarom niet relevante reactie vind. Er staat nogal wat onzin in [...] Je relaas is duidelijk geschreven door iemand die nog geen seconde heeft gewerkt op een MacBook Air en ook niet het minste inbeeldingsvermogen heeft om te begrijpen waarom mensen een ultraportable willen gebruiken.
Ik vind dat je nogal op de man speelt. Je hoeft het niet met max3D eens te zijn, maar zijn reactie is wel on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Femme schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:08:
[...]

Ik heb er een 0 voor gegeven omdat ik het een erg domme en daarom niet relevante reactie vind. Er staat nogal wat onzin in zoals de bewering dat je een Thunderbolt-display moet meenemen om een usb-stick te kunnen aansluiten (een MBA heeft twee usb-poorten). De 13 inch heeft bovendien een kaartlezer die er volgens jou niet in zit. Je beweert dat de display slecht is terwijl die in de tests van AnandTech als relatief goed beoordeeld zijn. Waarom je zo graag een trage harde schijf wilt hebben is me ook niet duidelijk. Zelfs als je zou willen videobewerken op een MBA kun je met 256GB capaciteit en de uitstekende prestaties van de Core i5/i7-processors een heel eind komen. Even verderop beweer je zelfs dat de performance diep triest is, terwijl je daarvoor zo graag een harde schijf wilde waarvan we weten die die nogal slecht presteren (vooral als het een 2,5 inch exemplaar moet zijn). Je relaas is duidelijk geschreven door iemand die nog geen seconde heeft gewerkt op een MacBook Air en ook niet het minste inbeeldingsvermogen heeft om te begrijpen waarom mensen een ultraportable willen gebruiken.
Femme als je even verderop in het topic kijkt staat onder je eigen post een reactie van mij die juist beweert dat er hele goede redenen zijn om een ultraportable te hebben. Mijn kritiek richt zich op de 2011 introducties niet tegen het concept. Ik vond de oude MBA´s prima.

Ik snap sowieso niet waarom met jouw naam en faam binnenvalt in een moderatietopic met een inhoudelijke mening daar je die beter kan beargumenten door onder het artikel te posten. Dat je het een domme reactie vindt, is aanmatigend. Dat zijn geen woorden die je gebruikt net zoals ik jou geen broekie zou noemen.

Mijn reactie is gebaseerd op de letterlijke tekst van het testbericht van Tweakers, niet mijn algemene mening. Ik probeer on topic te reageren en als een Apple fanboy gewoon binnen te stormen. Het artikel noemt het gebrek aan aansluitmogelijkheden, maar vergoeilijkt dat met de Thunderbolt aansluiting waardoor je heel gemakkelijk je portable HD etc aan kan sluiten op je MBA. Dáár reageer ik vrij puntig op door te zeggen dat het qua ultraportabiliteit wel het paard achter de wagen spannen is. Er bestaat humor, Femme, ook in Apple topics.

Ik weet ook drommels goed dat er twee usb 2.0 aansluitingen op zitten, maar je redactie deelt met mij de kritiek dat anno 2011 je toch echt wel USB 3.0 verwacht om inderdaad even snel wat te kunnen overzetten naar een portable harddisk oid. Verder is HDMI een geweldige standaard en een ultranotebook heeft een ienimieni scherm dus wil je die onderweg graag kunnen aansluiten op een al aanwezige monitor zonder je Thunderbolt break out box.

Dat het scherm door Anand als relatief goed beschouwd doet niet ter zake. Ik reageerde nogmaals op de test van tweakers en die stelt zelf al dat het hooguit meevalt voor een TN paneeltje. De foto´s van de uitstekende redactie laten zien dat dit totaal niet aan mijn maatstaven voldoet.

Het is óf een prima apparaat dat dankzij de snelle processor multimedia werk kan verrichten (redactie) of het is dat niet omdat je zelfs met 256Gb en een stapeltje programma´s waanzinnig gelimiteerd bent in dat multimedia werk en verder zou het handig zijn als je je hoofd niet in een bankschoef hoeft te zetten om dezelfde kleur te blijven zien.

Ik kom uit de professionele wereld, zal dan toch maar zeggen dat ik dit werk al professioneel deed rond de tijd dat jij tien werd en dat ik het recht heb om onderbouwde reactie te geven op een review door een redactie ipv een test van Anand. Zet je Apple bril eens vijf seconden af en lees jullie eigen recensie en mijn commentaar.

Zo, Dit m.i. had in zijn geheel in het topic zelf moeten staan, maar weinig kans dat Femme op zijn donder krijgt, dus ik hou mijn nulletje voor die post wel hoor. Jij krijgt toch al standaard een +3 als je iets post omdat mensen je waarderen vanwege de oprichting van Tweakers. Als je even naar mijn registratiedatum kijkt zie je dat ik dat ook waardeerde. Verder respecteer ik je zeer vanwege je storage reviews en kennis. Op Anand´s level, maar dat maakt je echt niet een expert op ieder vlak. Oh en ja, ik heb een MBA liggen :)

edit, ik zie dat mijn al oudere reactie op femme´s post geschreven voordat hij hier postte ook al weggemodereerd wordt. Ik geef daar toch echt een heel inhoudelijke reactie op Femme´s licht off topic post waar hij de voordelen van MBA´s in het algemeen en zijn ervaringen met de oude met ons deelt. Ik ben het met hem eens en zeg dat precies dit niet zo opgaat voor de MBA2011. Zie max3D in 'reviews: Nieuwe MacBook Airs: design aan het werk'

Het hele topic toont overigens zware verschijnselen van meningsmodden, echt niet alleen in mijn geval.

[ Voor 6% gewijzigd door max3D op 05-08-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
SuperDre in 'nieuws: HTC koopt iCloud-concurrent' is een flame/kritiek op het artikel die op 0 blijft hangen vanwege een +3 en een stapel +1s. M.i. mag dat wel -1 worden.

In mstam in 'nieuws: HTC koopt iCloud-concurrent' wordt, hoewel "grappig" verpakt, z'n voorganger gewoon ronduit een apple-hoer genoemd. Hij staat nu op -1, dat is in principe voldoende, maar wellicht dat er iemand nog andere (-2 of waarschuwing) acties nodig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

iPad doublure fu :/

[ Voor 93% gewijzigd door botoo op 05-08-2011 22:07 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Deathchant schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:37:
WTF, waarom 2x +2 ???
Ik vind em zelfs te hoog als het een 0 was...Geen enkele toegevoegde waarde op het artikel, en nog meer offtopic dan offtopic, dus ik heb em naar -1 geboost.
ozothebozo in 'nieuws: Ricoh brengt GXR-cameramodule met Leica M-mount uit'
Ik weet niet wat jij bij gerelateerde producten ziet staan, maar als eerste zie ik:
http://tweakers.net/pricewatch/248257/ricoh-caplio-gxr.html
En dat maakt het samen met de post die er direct boven staat maakt het voor mij (en ik neem aan ook de vraagsteller) onmiddellijk duidelijk hoe dit werkt.

Dus zeker wel toegevoegde waarde.
Een regeltje toelichting was wel handig geweest. Maar een -1 vind ik absoluut veel te laag.
Van mij krijgt ie gewoon een +1
Pagina: 1 ... 20 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.