Femme schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:08:
[...]
Ik heb er een 0 voor gegeven omdat ik het een erg domme en daarom niet relevante reactie vind. Er staat nogal wat onzin in zoals de bewering dat je een Thunderbolt-display moet meenemen om een usb-stick te kunnen aansluiten (een MBA heeft twee usb-poorten). De 13 inch heeft bovendien een kaartlezer die er volgens jou niet in zit. Je beweert dat de display slecht is terwijl die in de tests van AnandTech als relatief goed beoordeeld zijn. Waarom je zo graag een trage harde schijf wilt hebben is me ook niet duidelijk. Zelfs als je zou willen videobewerken op een MBA kun je met 256GB capaciteit en de uitstekende prestaties van de Core i5/i7-processors een heel eind komen. Even verderop beweer je zelfs dat de performance diep triest is, terwijl je daarvoor zo graag een harde schijf wilde waarvan we weten die die nogal slecht presteren (vooral als het een 2,5 inch exemplaar moet zijn). Je relaas is duidelijk geschreven door iemand die nog geen seconde heeft gewerkt op een MacBook Air en ook niet het minste inbeeldingsvermogen heeft om te begrijpen waarom mensen een ultraportable willen gebruiken.
Femme als je even verderop in het topic kijkt staat onder je eigen post een reactie van mij die juist beweert dat er hele goede redenen zijn om een ultraportable te hebben. Mijn kritiek richt zich op de 2011 introducties niet tegen het concept. Ik vond de oude MBA´s prima.
Ik snap sowieso niet waarom met jouw naam en faam binnenvalt in een moderatietopic met een inhoudelijke mening daar je die beter kan beargumenten door onder het artikel te posten. Dat je het een domme reactie vindt, is aanmatigend. Dat zijn geen woorden die je gebruikt net zoals ik jou geen broekie zou noemen.
Mijn reactie is gebaseerd op de letterlijke tekst van het testbericht van Tweakers, niet mijn algemene mening. Ik probeer on topic te reageren en als een Apple fanboy gewoon binnen te stormen. Het artikel noemt het gebrek aan aansluitmogelijkheden, maar vergoeilijkt dat met de Thunderbolt aansluiting waardoor je heel gemakkelijk je portable HD etc aan kan sluiten op je MBA. Dáár reageer ik vrij puntig op door te zeggen dat het qua ultraportabiliteit wel het paard achter de wagen spannen is. Er bestaat humor, Femme, ook in Apple topics.
Ik weet ook drommels goed dat er twee usb 2.0 aansluitingen op zitten, maar je redactie deelt met mij de kritiek dat anno 2011 je toch echt wel USB 3.0 verwacht om inderdaad even snel wat te kunnen overzetten naar een portable harddisk oid. Verder is HDMI een geweldige standaard en een ultranotebook heeft een ienimieni scherm dus wil je die onderweg graag kunnen aansluiten op een al aanwezige monitor zonder je Thunderbolt break out box.
Dat het scherm door Anand als relatief goed beschouwd doet niet ter zake. Ik reageerde nogmaals op de test van tweakers en die stelt zelf al dat het hooguit meevalt voor een TN paneeltje. De foto´s van de uitstekende redactie laten zien dat dit totaal niet aan mijn maatstaven voldoet.
Het is óf een prima apparaat dat dankzij de snelle processor multimedia werk kan verrichten (redactie) of het is dat niet omdat je zelfs met 256Gb en een stapeltje programma´s waanzinnig gelimiteerd bent in dat multimedia werk en verder zou het handig zijn als je je hoofd niet in een bankschoef hoeft te zetten om dezelfde kleur te blijven zien.
Ik kom uit de professionele wereld, zal dan toch maar zeggen dat ik dit werk al professioneel deed rond de tijd dat jij tien werd en dat ik het recht heb om onderbouwde reactie te geven op een review door een redactie ipv een test van Anand. Zet je Apple bril eens vijf seconden af en lees jullie eigen recensie en mijn commentaar.
Zo, Dit m.i. had in zijn geheel in het topic zelf moeten staan, maar weinig kans dat Femme op zijn donder krijgt, dus ik hou mijn nulletje voor die post wel hoor. Jij krijgt toch al standaard een +3 als je iets post omdat mensen je waarderen vanwege de oprichting van Tweakers. Als je even naar mijn registratiedatum kijkt zie je dat ik dat ook waardeerde. Verder respecteer ik je zeer vanwege je storage reviews en kennis. Op Anand´s level, maar dat maakt je echt niet een expert op ieder vlak. Oh en ja, ik heb een MBA liggen
edit, ik zie dat mijn al oudere reactie op femme´s post geschreven voordat hij hier postte ook al weggemodereerd wordt. Ik geef daar toch echt een heel inhoudelijke reactie op Femme´s licht off topic post waar hij de voordelen van MBA´s in het algemeen en zijn ervaringen met de oude met ons deelt. Ik ben het met hem eens en zeg dat precies dit niet zo opgaat voor de MBA2011. Zie
max3D in 'reviews: Nieuwe MacBook Airs: design aan het werk'
Het hele topic toont overigens zware verschijnselen van meningsmodden, echt niet alleen in mijn geval.
[
Voor 6% gewijzigd door
max3D op 05-08-2011 18:50
]