.oisyn schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:26:
[...]
Mijn initiele reactie wel, mijn edit stond er ongeveer tegelijkertijd met de post van bsbfx (ik zag 'm pas na het refreshen van de pagina na m'n edit - zat een paar minuten tussen). "Uren eerder" gaat echt nergens over

.
Desalniettemin, ik zie niet in waarom bsbfx geen +3 verdient als ik dat er ook voor krijg, we zeggen feitelijk hetzelfde. Het enige verschil is dat hij bronvermelding mist, is dat een punt aftrek waard?
[...]
Oh, dus omdat in eerste instantie de poster in twijfel trok (imho terecht, het klonk onlogisch en het miste onderbouwing) en daarna man genoeg ben om mijn eigen ongelijk toe te geven en de moeite doe een samenvatting te tikken is het volgens jou minder waard dan als ik die eerste alinea weg had gelaten en meteen dat verhaal had getikt?
@beide: mijn nick is trouwens o
is
yn

Hoi o
is
yn,
Ik bedoelde dat je aanvankelijk een foutieve reactie had staan en dat je edit die je post compleet omdraaide véél later was volgens mij. Daar kan ik in fout zitten, dan was mijn refresh van dat topic niet correct kennelijk. Ik zag hem niet toen die van bsbx er al een tijd stond. Je edit data staat ook op 18:26, iets later dan mijn post, maar een uur na bsbx.
Dat je je ongelijk toegaf en de fout liet staan vind ik een extra punt waard juist omdat ik veel liever echte mannen zie én het anderen ook helpt om zich te realiseren dat ze mogelijk dezelfde vergissing maakten.
De discussie met Herman over de inhoudelijke correctheid van een post die de moderatie zou moeten drukken verbaast me oprecht. Als een moderator een lijstje +3´s neer kan zetten wil ik per stuk wel aangeven welke niet correct waren. Ik dacht dat we dit niet deden zoals ik betoogd heb omdat we dat niet per definitie niet kunnen. het kan dus nooit de basis van een community based moderatie systeem zijn. Ik heb ook Femme heus wel eens betrapt op een vrij fundamentele fout, maar zijn posts krijgen als ze wat langer zijn standaard ee n +3 omdat mensen op reputatie afgaan en niet zelf de waarheid kunnen onderzoeken in alle gevallen.
Conform de modFaq zou ik een +3 hebben moeten krijgen: kennis van zaken, to the pointe samenvatting van de hele problematiek in een bredere context, expert kennis en persoonlijke ervaringen. Toch kreeg ik hem niet, omdat anderen hier juist vinden dat een spotlight puur op het onderwerp zelf in moet gaan. We hebben die discussie eerder gevoerd over een post van mij.
De soep is niet zo heet en mijn leven gaat wel door zonder een +3 daar ik er genoeg heb, maar het raakt wel aan mijn eerdere reacties in dit topic dat we na de beginperiode de criteria voor een +3 duidelijk bijgesteld hebben.
Als je in het topic over de nieuwe Dell kijkt krijgt Kick Jansen 3x +3 en enkele malen +2.
Kid Jansen in 'nieuws: Dell introduceert UltraSharp U2412M met 24"-ips-scherm' is dat natuurlijk niet waard. Dat is opeeen typische 2. Zijn eerste +3 bevat een paar fouten dus zou dat in het licht van Herman ook niet waard zijn etc.
Desalniettemin scoort hij extreem hoog omdat hij a) een uitstekende amateur expert is b) een goede naam heeft en c) niemand uit het vak de moeite nam om wat muggen te ziften.
Hier zie je dus een soort zwaan kleef aan moderatie waarbij ieder woord als gospel gezien wordt. Het staat de posters vrij dit zo te beschouwen maar tegen de criteria van de modfaq zijn er dik verdiende bijdrages van hem en een paar gewoon heel nutttige. Zo wordt er echter niet gemodereerd.