Het kleine-mismoderatietopic deel XXII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste
Acties:
  • 38.803 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:58

Matis

Rubber Rocket

Zartok schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:02:
+3 is het inderdaad niet (-1 trouwens ook niet), maar met een +2 kan ik prima leven, de post relativeert imo "het schandaal" waardoor ik hem toch wel enige meerwaarde vind hebben tov een gewone on-topic post.
Zonder echte bronvermeldingen vind ik het wel redelijk kwalijk en makkelijk om het zo te bagatelliseren. Nu heb ik natuurlijk ook het nieuws gelezen en daardoor gaan er wel wat belletjes rinkelen bij het doornemen van het bericht. Maar ik vind het toch wel wat te gemakkelijk voor een +2.
Ontopic is het zeker. Derhalve een +1 van mij.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:46
19x +3 voor deze reactie? Dacht het niet. Een +2 wil ik nog wel doen, maar een +3 is ie niet waard.

CrazyJay in 'nieuws: 'Acer komt met Intel Ultrabooks die starten in zes seconden''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Ik zie inderdaad geen bronvermelding, als zodanig zou ik hem zelfs +1 willen geven. Hij staat nu in ieder geval op +2, heb hem een boostje gegeven en toch +2 weg gezet.

[ Voor 33% gewijzigd door Nazanir op 25-07-2011 19:33 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Nazanir schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:32:
Ik zie inderdaad geen bronvermelding, als zodanig zou ik hem zelfs +1 willen geven. Hij staat nu in ieder geval op +2, heb hem een boostje gegeven en toch +2 weg gezet.
Mja, daar kan ik me eigenlijk ook wel in vinden. +1 it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Poops_McGhee schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:56:
[...]

Tuurlijk is de reactie score daar een mooie tool voor. We hebben echter wel te maken met de menselijke factor, en die is onvoorspelbaar. 68 pagina's in deze thread getuigen daarvan.
Klopt, maar hoe denk je aan een negatieve score te komen... ook al plaats je dan 1/100 gevallen een +3, dan nog hoor je blijkbaar niet thuis op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:20

mrc4nl

Procrastinatie expert

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dr.Z
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 20:46
Radiant in 'Nieuws: Google verzamelde mac-adressen van clients'

Dit is naar mijn idee totaal geen +3 waard, OSI laag 2 en 3 uitleggen valt een beetje onder de basiskennis...
(discutabele +1 of +2 max)

Deze daarentegen vind ik wel een +3 waard.
humbug in 'Nieuws: Google verzamelde mac-adressen van clients'

Anyone care to help out ?

Basically all electronics are powered by magical smoke. I know this because I've seen the smoke escape, and then things don't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:05

Herman

FP ProMod
Ik denk dat je met het eerste linkje deze bedoelt?
Radiant in 'nieuws: 'Google verzamelde mac-adressen van clients''

Die heb ik een +2 gegeven :)

Die laatste mag inderdaad w.m.b. wel op +3 ;)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Die -1 mag ook wel even naar gekeken worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Deze mag van mij wel naar een -2. Ik vind het erg beledigend tegenover een bevolkingsgroep en of de grap nu leuk bedoeld is of niet, het valt mij erg slecht. Moet je niet op je FP willen hebben. Het is zelfs voor een forumbericht nog dubieus. Nee, ik ben geen indiër.

hatross in 'nieuws: KPN verplaatst Getronics-banen naar India'

Die +3 gevers mogen ook wel eens nagekeken worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Poops_McGhee op 26-07-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
Poops_McGhee schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:09:
Deze mag van mij wel naar een -2. Ik vind het erg beledigend tegenover een bevolkingsgroep en of de grap nu leuk bedoeld is of niet, het valt mij erg slecht. Moet je niet op je FP willen hebben. Het is zelfs voor een forumbericht nog dubieus. Nee, ik ben geen indiër.

hatross in 'nieuws: KPN verplaatst Getronics-banen naar India'

Die +3 gevers mogen ook wel eens nagekeken worden.
+2 en +3 gevers mogen nagekeken worden inderdaad. hij mag misschien wel op -2, maar de +1's zijn mijn inziens geen mismod aangezien hij toch best wel grappig is (als je geen indier bent). Ik heb hem toch een -1 gegeven omdat ik ook belgenmoppen een -1 geef.

+3 = mismod: sirono in 'nieuws: KPN verplaatst Getronics-banen naar India'

[ Voor 8% gewijzigd door PietrKempy op 26-07-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Mwah, dat valt wel mee toch? Ik vind het weinig relevant dus heb een 0 gegeven maar persoonlijk vind ik het niet echt beledigend. Bovendien is het duidelijk als een grapje bedoeld. -1 vind ik zelf wel wat streng.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Herman87 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:18:
Mwah, dat valt wel mee toch? Ik vind het weinig relevant dus heb een 0 gegeven maar persoonlijk vind ik het niet echt beledigend. Bovendien is het duidelijk als een grapje bedoeld. -1 vind ik zelf wel wat streng.
Dan moet je hem een +1 geven. Grapjes zijn ofwel +1 ofwel -1. Ik vind hem niet gepast en dus een -1. Jij vind hem gepast dus is een +1 te rechtvaardigen. Zo komt hij van zelf ook wel op 0 terecht.

Dat is toch mij interpretatie van de modFAQ namelijk bij +1:
"geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden"
bij -1:
"In deze categorie vallen .., misplaatste grappen,.."
Mijn inziens vind je een grap goed of slecht en niet tussen de twee. Vanaf dat je er mee kunt glimlachen is een +1 al op zijn plaats (glimlachen ga je niet doen als hij al 5 keer herkauwd is) als je denkt "wat is is hier grappig aan" dan is een -1 al te rechtvaardigen. Zuurpruimen gaan dus altijd een -1 geven aan een grapje en lolbroeken altijd een +1. Bij deze reactie is het mijn inziens dus onnodig om te discusieren over ik geef hem een +1/-1 dat is puur persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

botoo

💀 too old to die young

Een grap kan best op 0 ook, je kan iets als grap herkennen maar daarom hoeft het voor jou nog geen geslaagde grap zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Met Herman & botoo in deze. Zo'n grap moet kunnen, zo heel beledigend is het echt niet. En scores van -1 tot +1 zijn allemaal prima; humor is het enige wat niet objectief beoordeeld kan worden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
PietrKempy schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:26:
[...]

Mijn inziens vind je een grap goed of slecht en niet tussen de twee. Vanaf dat je er mee kunt glimlachen is een +1 al op zijn plaats (glimlachen ga je niet doen als hij al 5 keer herkauwd is) als je denkt "wat is is hier grappig aan" dan is een -1 al te rechtvaardigen. Zuurpruimen gaan dus altijd een -1 geven aan een grapje en lolbroeken altijd een +1. Bij deze reactie is het mijn inziens dus onnodig om te discusieren over ik geef hem een +1/-1 dat is puur persoonlijk
Jij stelt een misplaatste grap gelijk aan één die niet grappig is. Een misplaatste grap is echter ééntje die niet door de beugel kan. :) Dus een grapje die niet lollig is en tevens niet misplaatst, hoeft niet op -1.
Bovendien heb ik wel eens grapjes op -1 gezet hoewel ik er wél om kon lachen. Misplaatste grappen kunnen soms ook grappig zijn :$

Let ook op de ruimte die de FAQ hier laat. Er wordt telkens gesproken over 'kunnen' en 'mogen'. Het is dus per situatie afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
RoD in "Geen grapjes in de reacties?" mag mijn inziens in de TMF miniFAQ dan. Die reactie ga ik nu op -1 laten staan maar in het vervolg ga ik grapjes dan toch wat rapper op 0 zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01-2024

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Mwa, het is een -1 maar ik zie geen reden voor -2. Op zich kan iemand zich dat echt afvragen, al is het wat flauw.

[ Voor 21% gewijzigd door Cloud op 26-07-2011 16:22 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: AntiSec hackt cybercrime-divisie Italiaanse politie'

Mag die meneer een pilletje? Gooien met ziektes zit ik niet op te wachten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:15
Maar dat neemt niet weg dat het wel een FiPo blijft (in mijn optiek). Elke gebruiker kan er iets neerzetten als 'Ik vraag mij X af' zonder dat het wat met het onderwerp te maken heeft. Maar goed, ik kan er wel mee leven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Afgehandeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nee, maar een -1 lijkt me verder prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Die reactie mag nu zelf op 0 volgens mij?http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=4865445

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:37

RayNbow

Kirika <3

Nog een van goosche, +2 mismod:
goosche in 'nieuws: Infinity Ward optimaliseert pc-versie Modern Warfare 3'

Dat gespam van offtopic filmpjes hoort imho op -1.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Is een 0 zo vreemd dan? Dat 'de grootte van de sensor me belangrijker lijkt' koopt de lezer maar weinig voor. Dan moet je ook uitleggen waarom dat zo is :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Mag dit? Zo ja, is het informatief?
Verwijderd in 'reviews: Corsair Force 3 en Force GT-ssd's getest'

edit:
Zoals ik er nu naar kijk, vind ik het off topic

edit:
Ik blijf aan het editten :P Hier wordt er ook naar verwezen:
Philflow in 'reviews: Corsair Force 3 en Force GT-ssd's getest'
Mag dit, of valt dit onder spam?

[ Voor 105% gewijzigd door Herman op 27-07-2011 00:19 . Reden: Oops, verkeerd linkje :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

En nulletje, leuk voor hem dat 'ie een onderzoek op z'n blog doet, maar zonder resultaten/conclusies is het nutteloos in het kader van de review.
Dubbelpost, -1

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Grammar nazi is ontopic? Krijgt zelfs meer Informatief dan ontopic.
Verwijderd in 'nieuws: Akamai: Nederlandse internetverbindingen snelste in Europa'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

-1 en de 5x +2 gevers mogen nagekeken worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dr.Z
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 20:46
yucatan in 'Niews: KPN start eind dit jaar met test voor pair bonding'

Lijkt me een typisch geval van +3 meningmodden

Basically all electronics are powered by magical smoke. I know this because I've seen the smoke escape, and then things don't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Best wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
De (m.i. nutteloze) reactie (Onoffon in 'nieuws: KPN start eind dit jaar met test voor pair bonding') krijgt ook een +3

[ Voor 8% gewijzigd door tes_shavon op 27-07-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Heb je de goede reactie gelinkt? ;) Ik zie daar geen +3. Of heeft die stiekem snel zijn moderatie gewijzigd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
Herman87 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:46:
[...]

Heb je de goede reactie gelinkt? ;) Ik zie daar geen +3. Of heeft die stiekem snel zijn moderatie gewijzigd? :P
Nee, dat had ik niet... maar inmiddels wel.

De vergissing zit er in dat Yucatan 2x dezelfde (waardeloze) posting doet in verschillende topics, en dat Onoffon twee keer dezelfde reactie op die posts geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Die heeft nog wat zetjes nodig want die verdient m.i. niks anders dan een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Herman87 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:03:
[...]

Die heeft nog wat zetjes nodig want die verdient m.i. niks anders dan een -1.
Done :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Deze reactie is feitelijk volledig onjuist dus die mag op 0:
SkyFlyer in 'nieuws: Tele2 spant kort geding aan omdat KPN grote overheidsopdracht krijgt'

(Zie ook de reactie eronder die het weerlegt)

De info in deze reactie is bijzonder relevant voor het nieuwsitem dus mag w.m.b. stevig op +3 :)
Hoowgii in 'nieuws: Tele2 spant kort geding aan omdat KPN grote overheidsopdracht krijgt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Herman87 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:35:
Deze reactie is feitelijk volledig onjuist dus die mag op 0:
SkyFlyer in 'nieuws: Tele2 spant kort geding aan omdat KPN grote overheidsopdracht krijgt'

(Zie ook de reactie eronder die het weerlegt)

De info in deze reactie is bijzonder relevant voor het nieuwsitem dus mag w.m.b. stevig op +3 :)
Hoowgii in 'nieuws: Tele2 spant kort geding aan omdat KPN grote overheidsopdracht krijgt'
Nee, Skyflyer heeft volkomen gelijk en het is volstrekt onterecht dat hij nu op een 0 staat. Ik heb hem al hoger proberen te krijgen, maar kan dat alleen niet.

De reactie van Hoowgii is prima, hoewel een +2 en geen +3 omdat er veel relevants ontbreekt. Wat hij echter juist doet is Skyflyer bevestigen. Mismod in het mismod topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Akamai: Nederlandse internetverbindingen snelste in Europa'

Niet echt een +3 waard he? Is gewoon een -1, maar heeft nog wel een paar tikjes nodig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Herman87 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:35:
Compleet niet mee eens. Van een +3 reactie verwacht ik ook een eigen inbreng, niet louter een simpele search en copy/paste van een andere site. Een +2 wat mij betreft, wegens het argument dat jij geeft: enorm relevant voor het artikel (wegens onvolledige berichtgeving van de kant van t.net)

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 27-07-2011 17:56 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
max3D schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:52:
[...]

Nee, Skyflyer heeft volkomen gelijk en het is volstrekt onterecht dat hij nu op een 0 staat. Ik heb hem al hoger proberen te krijgen, maar kan dat alleen niet.

(...)

Mismod in het mismod topic :)
+2 voor die reactie geven, beschouw ik pas als een mismod. Het is een simpele oneliner en zou 0/+1 behoren te krijgen. Het bevat totaal geen onderbouwing of informatiewaarde. Dan gaat mijn afronding naar de 0 gezien deze weerlegging:
.oisyn in 'nieuws: Tele2 spant kort geding aan omdat KPN grote overheidsopdracht krijgt'
.oisyn schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:55:
[...]

Compleet niet mee eens. Van een +3 reactie verwacht ik ook een eigen inbreng, niet louter een simpele search en copy/paste van een andere site. Een +2 wat mij betreft, wegens het argument dat jij geeft: enorm relevant voor het artikel (wegens onvolledige berichtgeving van de kant van t.net)
Ik kijk niet naar de moeite die gedaan is maar naar de waarde voor een lezer. Toen ik die reactie las, begreep ik pas waar het nieuwsitem om draait. Dat het een gebrek is aan het nieuwsitem, is dan niet relevant. Gezien de informatiewaarde is een +3 m.i. wél legitiem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat het een gebrek is aan het nieuwsitem, is dan niet relevant
Dat zei ik ook niet, ik zette het erbij waarom de informatie relevant was, maar dat heeft niet echt met de discussie te maken dus wellicht had ik het beter weg kunnen laten.
Gezien de informatiewaarde is een +3 m.i. wél legitiem.
Dat is een +2 ook. Je geeft echter niet aan waarom een +2 te weinig is.

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 27-07-2011 18:07 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
.oisyn schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:05:
[...]

Dat zei ik ook niet, ik zette het erbij waarom het relevant was, maar dat heeft niet echt met de discussie te maken dus wellicht had ik het beter weg kunne. laten.
Vanuit de modFAQ vind ik dat juist relevant:
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.
Dat lijkt me een kenmerkende eigenschap voor een +3 Dat het copy-past is, ga ik niet over vallen. Het betreft namelijk al hapklare informatie :)
edit:
Dat is een +2 ook. Je geeft echter niet aan waarom een +2 te weinig is.
Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.
:)

[ Voor 12% gewijzigd door Herman op 27-07-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zo, miscommunicatie galore. Ik had het erover dat *ik* het stukje "wegens onvolledige berichtgeving van de kant van t.net" beter weg had kunnen laten *in deze topic* omdat het voor *onze* discussie niet relevant is en alleen maar voor miscommunicatie zorgt, zoals nu wel blijkt 8)7 :). Maar goed, laten we daar nu over ophouden, want zoals al gezegd, het is niet relevant voor de moderatiediscussie :Y)

Wat de +3 betreft, tja, ik verwacht toch wat meer moeite voor die beloning, dus ben ik het op dat punt niet met de modfaq leidraad eens :)

.edit: en waarom het al helemaal geen +3 is is wel om dit: S0epkip in 'nieuws: Tele2 spant kort geding aan omdat KPN grote overheidsopdracht krijgt'. De argumentatie die KPN zelf geeft lijkt me niet echt relevant voor de uitspraak :)

Herman87 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:02:
+2 voor die reactie geven, beschouw ik pas als een mismod. Het is een simpele oneliner en zou 0/+1 behoren te krijgen. Het bevat totaal geen onderbouwing of informatiewaarde. Dan gaat mijn afronding naar de 0 gezien deze weerlegging:
.oisyn in 'nieuws: Tele2 spant kort geding aan omdat KPN grote overheidsopdracht krijgt'
Eens met de +2 = mismod, maar je leest die reactie verkeerd - ik weerleg het helemaal niet, hij blijkt gelijk te hebben.

[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 27-07-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:55:
[...]

Dat had ik niet eens gezien! Ik heb er overigens zelf dan maar een reactie aangewaagd omdat duidelijk niet begrepen wordt hoe die dingen werken en waar nu de schoen wringt. max3D in 'nieuws: Tele2 spant kort geding aan omdat KPN grote overheidsopdracht krijgt'

Hoef ik hier niet te discussieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
.oisyn schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:10:
.edit: en waarom het al helemaal geen +3 is is wel om dit: S0epkip in 'nieuws: Tele2 spant kort geding aan omdat KPN grote overheidsopdracht krijgt'. De argumentatie die KPN zelf geeft lijkt me niet echt relevant voor de uitspraak :)
Deze user stelt nergens de uitspraak te hebben gequote. Dus het is geen weerlegging ;) Sterker nog, in de reactie kun je juist duidelijk lezen dat het om het verweer van KPN gaat. Het blijft echter dezelfde waarde hebben omdat dit verweer blijkbaar gehonoreerd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het blijft echter dezelfde waarde hebben omdat dit verweer blijkbaar gehonoreerd is
Een rechter kan een vraag best honoreren zonder het met de gegeven argumentatie eens te zijn, hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Herman87 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:02:
[...]

[...]

Ik kijk niet naar de moeite die gedaan is maar naar de waarde voor een lezer. Toen ik die reactie las, begreep ik pas waar het nieuwsitem om draait. Dat het een gebrek is aan het nieuwsitem, is dan niet relevant. Gezien de informatiewaarde is een +3 m.i. wél legitiem.
Je stelt dat ik een mismod maak door die jongen met die twee regels die uiterst relevant zijn en het hele topicc veranderen een +2 te geven omdat het bericht kort is. ´De zon draait niet om de aarde´ is ook niet heel lang, maar heeft indertijd een discussie wel een nieuwe invalshoek gegeven. Hij is de eerste die er blijk van geeft iets van de materie te weten en dat zou een +1 moeten zijn terwijl mensen die klakkeloos commentaar geven hetzelfde kiijgen. Als dat in de modfaq staat moet die herschreven . Een belangrijke bijdrage kan prima kort zijn en een +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
max3D schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:22:
[...]

Je stelt dat ik een mismod maak door die jongen met die twee regels die uiterst relevant zijn en het hele topicc veranderen een +2 te geven omdat het bericht kort is. ´De zon draait niet om de aarde´ is ook niet heel lang, maar heeft indertijd een discussie wel een nieuwe invalshoek gegeven. Hij is de eerste die er blijk van geeft iets van de materie te weten en dat zou een +1 moeten zijn terwijl mensen die klakkeloos commentaar geven hetzelfde kiijgen. Als dat in de modfaq staat moet die herschreven . Een belangrijke bijdrage kan prima kort zijn en een +2 waard.
Die reactie kan m.i. absoluut geen +2 waard zijn om de simpele reden dat er geen onderbouwinge gegeven wordt. Dat jij aan die reactie kunt zien dat deze user wellicht veel verstand ervan heeft, dat vind ik bewonderenswaardig maar dat maakt de moderatie niet anders. Had hij/zij de mening onderbouwd, dan had ik een +2 nog enigszins begrepen maar dit zijn simpele one-liners. Bovendien beschouw ik die reactie als feitelijk onjuist/dubieus omdat 1. het 'vals spelen' uit de lucht gegrepen is wellicht niet meegewogen heeft bij de rechter 2. Ik nergens de overweging van de rechter kan vinden zijn stelling m.b.t. de uitspraak niet kan controleren.

Dus zelfs +1 vind ik te hoog want daar wordt al enige onderbouwing verwacht welke niet gegeven wordt. Het betreft dus deze reactie: SkyFlyer in 'nieuws: Tele2 spant kort geding aan omdat KPN grote overheidsopdracht krijgt'

edit:
Kleine verduidelijking i.v.m. onduidelijkheidje

[ Voor 5% gewijzigd door Herman op 27-07-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Herman87 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:16:
[...]

Deze user stelt nergens de uitspraak te hebben gequote. Dus het is geen weerlegging ;) Sterker nog, in de reactie kun je juist duidelijk lezen dat het om het verweer van KPN gaat. Het blijft echter dezelfde waarde hebben omdat dit verweer blijkbaar gehonoreerd is :)
Het verweer is juist NIET overgenomen door de rechter, alleen is de conclusie van de rechtbank toevallig verwant aan wat KPN vroeg, maar niet meer dan dat. Zie mijn post in dat topic, wat dat is eigenlijk de plek om over de inhoud te discussieren.

Ik wil echter wel zeggen er nu ook niet hier aan meningsmodden gedaan moet worden. Omdat Herman een opinie heeft over de materie oordeelt hij als promod. Dat lijkt me geen goede zaak. Ik onthou me van moderatie op de waarheid van een betoog als het niet mijn materie is. Dan kijk ik gewoon of het een waardevolle bijdrage is. Een foute redenering kan dat per slot ook zijn. Veel posts met onwaarheden zie ik een +2 of +3 krijgen en alles dat ik doe is ze zelf lager modden, maar ik stel ze hier niet ter discussie omdat het inhoudelijke kennis vereist en dat is niet de rol van moderators in dit topic lijkt me.

edit: ik zie nu hermans nieuwe reactie. Weer op de inhoud en weer ben ik van mening dat los van de inhoud ook een leek kan zien dat dit het topic een andere draai geeft vanuit kennelijk kennis van zaken die niet uit het nieuwsbericht gehaald kon worden. Dat soort bijdrages worden door mij zeer gewaardeerd en zijn kwalicatie is bondig maar volkomen correct.

[ Voor 12% gewijzigd door max3D op 27-07-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
@ max3D: De juistheid van een reactie kan in sommige gevallen wel bepalend zijn voor de moderatie. Onjuiste informatie behoort op 0 (mits een reactie geen compenserende inhoudt heeft). Dus gedeeltelijk kan het soms noodzakelijk zijn om hier te discussieren over de juistheid van een reactie om een goede moderatie te geven :)

Maar ik ben wel benieuwd wat je met deze opmerking bedoeld:
max3D schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:38:
Ik wil echter wel zeggen er nu ook niet hier aan meningsmodden gedaan moet worden. Omdat Herman een opinie heeft over de materie oordeelt hij als promod. Dat lijkt me geen goede zaak.
Welke opinie heb ik t.o.v. de materie? Wat is geen goede zaak?
edit: ik zie nu hermans nieuwe reactie. Weer op de inhoud en weer ben ik van mening dat los van de inhoud ook een leek kan zien dat dit het topic een andere draai geeft vanuit kennelijk kennis van zaken die niet uit het nieuwsbericht gehaald kon worden. Dat soort bijdrages worden door mij zeer gewaardeerd en zijn kwalicatie is bondig maar volkomen correct.
Voor mij is bepalend of een reactie goed onderbouwd is. Dat was voor mij ook bepalend voor mijn moderatie. Gezien de opmerkelijke stelling die genomen wordt, en een duidelijk gebrek aan onderbouwing, lijkt mij een 0 best te verdedigen :)

[ Voor 36% gewijzigd door Herman op 27-07-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Herman87 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:33:
[...]
omdat 1. het 'vals spelen' uit de lucht gegrepen is
pardon? Lees je de berichten überhaupt wel? Hij spreekt gewoon de waarheid, zoals ik in de reactie eronder in mijn edit uiteen zet. De enige fout die hij imho maakt is dat hij de staat zegt waar hij OPTA bedoelt, een kleinigheidje imho
2. Ik nergens de overweging van de rechter kan vinden.
Dus omdat jij het niet kan vinden is het niet waar?

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 27-07-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
-Knip- Nevermind, ik lees nu pas de edit in .oisyn reactie op de FP 8)7

Dat is nu trouwens een vrij mooie reactie geworden dus die zou ook wel op +3 kunnen?

Daardoor lijkt me de reactie van SkyFlyer toch wel aannemelijk dus heb mijn moderatie naar +1 bijgesteld. Toch blijf ik +2 te hoog vinden voor die reactie.

[ Voor 95% gewijzigd door Herman op 27-07-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Deze reactie voeg niks toe,is allemaal uit het artikel te halen. Hoger dan een 0 kom ik dus niet.
Xubby in 'nieuws: Cooler Master introduceert Hyper 612-koeler'

De poster had kunnen weten hoe 'stil' de fan is, linkje staat in het artikel. Meer dan een 0 kan ik er niet van maken. karstnl in 'nieuws: Cooler Master introduceert Hyper 612-koeler'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:20

mrc4nl

Procrastinatie expert

johnkeates in 'nieuws: Microsoft brengt raw-plugin voor Windows 7 uit'
+3 geven nakijken, heb zelf 0 gegeven, -1 beter?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:13
Duidelijk op de man spelen, 6x -1 van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedal
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 13:15

cedal

Jaja.

wat's up met mijn reactie?
cedal in 'nieuws: Microsoft brengt raw-plugin voor Windows 7 uit'
Is toch gewoon on-topic? of wordt er van mij verwacht dat deze dingen niet plaats?

Als het niet hoort zal ik het ook in de toekomst niet doen, maar misschien hebben mensen daar wat aan, toch? ;)

[ Voor 18% gewijzigd door cedal op 27-07-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

cedal schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:09:
wat's up met mijn reactie?
cedal in 'nieuws: Microsoft brengt raw-plugin voor Windows 7 uit'
Is toch gewoon on-topic? of wordt er van mij verwacht dat deze dingen niet plaats?

Als het niet hoort zal ik het ook in de toekomst niet doen, maar misschien hebben mensen daar wat aan, toch? ;)
Die staat reeds op +1.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BramBo schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:20:
Duidelijk op de man spelen, 6x -1 van mijn kant.
Mwoa, ik lees het persoonlijk meer als een onschuldig grapje :). Iemand maakt een opmerking die niet helemaal te plaatsen is, en dus doet johnkeates op een grappige manier net alsof de poster waar hij op reageert aan het schelden is. Beetje van hetzelfde kaliber als "gezondheid" zeggen op een woord of naam waar een ish-klank in zit. Ik moest er wel om lachen, een 0 van mij (maar een -1 is niet onverdedigbaar, maar op de man spelen is het imho overduidelijk niet)

De +3 is een grove mismod.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 27-07-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Herman87 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:56:
@ max3D: De juistheid van een reactie kan in sommige gevallen wel bepalend zijn voor de moderatie. Onjuiste informatie behoort op 0 (mits een reactie geen compenserende inhoudt heeft). Dus gedeeltelijk kan het soms noodzakelijk zijn om hier te discussieren over de juistheid van een reactie om een goede moderatie te geven :)

Maar ik ben wel benieuwd wat je met deze opmerking bedoeld:

[...]

Welke opinie heb ik t.o.v. de materie? Wat is geen goede zaak?

[...]

Voor mij is bepalend of een reactie goed onderbouwd is. Dat was voor mij ook bepalend voor mijn moderatie. Gezien de opmerkelijke stelling die genomen wordt, en een duidelijk gebrek aan onderbouwing, lijkt mij een 0 best te verdedigen :)
Het is een farce dat de correctheid van de info bepalend is. Dat is in veel gevallen waar een hoog cijfer gegeven wordt namelijk niet het geval en kan ook niet verwacht worden van de modder. Ook niet in dit topic en ook niet door jou. Dat zou namelijk kennis van zaken van een specialist vereisen die meestal niet voor handen is op de frontpage.

Jij hebt een opinie doordat je niet het hele topic leest, de feiten niet kent maar toch een bijdrage afkeurt. Ik heb de meningsdiscussie hier proberen te vermijden door gewoon gelijk een post max3D in 'nieuws: Tele2 spant kort geding aan omdat KPN grote overheidsopdracht krijgt' te plaatsen die de zaak in een context zet. Dat lijkt mij beter dan hier over de inhoud te dicussieren. Dit is nu toevallig een van mijn expertises: ik ben afgestudeerd op ´openbare aanbestedingen in de EU´ dus ik kan het beoordelen, maar dat is toeval.

Was het een ander onderwerp over server technologie dan zou ik misschien ook een +3 geven waar de CTO van Google vrolijk om zou lachen. Dat is de aard van het modereren wat we doen. Je kan alleen maar hopen dat er iemand met verstand van zaken langskomt en in dat topic is dat zeker gebeurd. Jouw mening want dat is het over de waarde van de post die dit startte is dan niet relevant. Mag dan geen promod zijn, maar ik kan wel oordelen.

ik zie nu dat oysin nu op een +3 staat. ik gun het hem van harte, maar zijn post maakt een gekke draai en is een stuk later dan een paar +2 die hetzelfde gelijk al betoogden. Ik zou dan eerder een bsbfx in 'nieuws: Tele2 spant kort geding aan omdat KPN grote overheidsopdracht krijgt' op +3 gezien hebben die uren eerder dit al betoogde en het juist erg kernachtig verwoordde.

[ Voor 9% gewijzigd door max3D op 28-07-2011 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Ik zie het hele punt niet zozeer. Door de verwoording van de reactie was ik in de veronderstelling deze inhoudelijk onjuist was. (Ik was daarin trouwens niet de enige) Dat gecombineerd met het feit dat er in die reactie geen argumenten noch bronnen gegeven wordt, gaf mij voldoende grond om die reactie een 0 te geven. Met name dat laatste punt; het niet hebben van onderbouwing, droeg daaraan bij. Dat is toch conform de FAQ?
Later zag ik in andere reacties de onderbouwing waardoor het mij waarschijnlijk lijkt dat de informatie toch juist is. Dat vind ik een gebrek van die reactie. Toch heb ik (uit coulance?) daar later een +1 voor gegeven. Feit blijft dat het een magere reactie is. Het feit dat jij een complete uitleg moet geven om die reactie te verdedigen, is voor mij een bewijs daarvan.

Waarheidsgehalte c.q. juistheid van een reactie is wél bepalend voor een moderatie. Ja, soms is het lastig om dat te achterhalen en soms zit ik daar ook naast. Maar wat dan bepalend is, is de motivatie en de bronnen. Laten we daar een reactie mede op beoordelen. Daarom zou ik niet snel een reactie omhoog modden die geen onderbouwing heeft. Laat ik ook duidelijk zijn dat ik geen enkele bijdrage afkeur. Ik geef alleen aan wat relevant zou kunnen zijn voor een eventuele lezer. Nogmaals: een reactie zonder onderbouwing vind ik weinig relevant voor een lezer. En volgens mij redeneer ik dan in lijn met de FAQ.

offtopic:
Wat betreft kennis van zaken: Ik mod meestal geen nieuwsitems/reacties die buiten mijn kennis/vakgebied liggen. Ook gebeurd het soms dat ik middels IRC aan iemand vraag of diegene kan beoordelen of een reactie inhoudelijk juist is, of niet. Daar ben ik altijd vrij voorzichtig in. Dat ik er nu naast zat, komt m.i. voornamelijk door een gebrek aan onderbouwing van de reactie in kwestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

max3D schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 02:10:
[...]

ik zie nu dat oysin nu op een +3 staat. ik gun het hem van harte, maar zijn post maakt een gekke draai en is een stuk later dan een paar +2 die hetzelfde gelijk al betoogden. Ik zou dan eerder een bsbfx in 'nieuws: Tele2 spant kort geding aan omdat KPN grote overheidsopdracht krijgt' op +3 gezien hebben die uren eerder dit al betoogde en het juist erg kernachtig verwoordde.
Volgens mij was oysin toch echt eerder dan bsbfx(20min) :) Die van Hoowgii heb ik ook een +3 gegeven omdat ie 5 minuten eerder was dan oysin. Dat valt mijns inziens nog wel onder dezelfde tijd te scharen.
Herman87 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 03:21:
Ik zie het hele punt niet zozeer. Door de verwoording van de reactie was ik in de veronderstelling deze inhoudelijk onjuist was. (Ik was daarin trouwens niet de enige) Dat gecombineerd met het feit dat er in die reactie geen argumenten noch bronnen gegeven wordt, gaf mij voldoende grond om die reactie een 0 te geven.
De betreffende reactie(skyflyer) heb ik zelf dan maar voor waar aangenomen en op +1 gemod,maar een 0 kan ik me ook heel goed voorstellen. Eigenlijk om de reden die oysin in zijn reactie aanhaalt :
Dat strookt niet echt met de berichtgeving hier
Lijkt me vrij logisch dat er dan wat kritischer naar zo'n post gekeken wordt en dat er dan ook wel wat meer onderbouwing in mag zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pcgek schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:43:
[...]

Volgens mij was oysin toch echt eerder dan bsbfx(20min) :)
Mijn initiele reactie wel, mijn edit stond er ongeveer tegelijkertijd met de post van bsbfx (ik zag 'm pas na het refreshen van de pagina na m'n edit - zat een paar minuten tussen). "Uren eerder" gaat echt nergens over 8)7.

Desalniettemin, ik zie niet in waarom bsbfx geen +3 verdient als ik dat er ook voor krijg, we zeggen feitelijk hetzelfde. Het enige verschil is dat hij bronvermelding mist, is dat een punt aftrek waard?
max3D schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 02:10:
ik zie nu dat oysin nu op een +3 staat. ik gun het hem van harte, maar zijn post maakt een gekke draai
Oh, dus omdat in eerste instantie de poster in twijfel trok (imho terecht, het klonk onlogisch en het miste onderbouwing) en daarna man genoeg ben om mijn eigen ongelijk toe te geven en de moeite doe een samenvatting te tikken is het volgens jou minder waard dan als ik die eerste alinea weg had gelaten en meteen dat verhaal had getikt?

@beide: mijn nick is trouwens oisyn :+

[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 28-07-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

@oisyn:

Heb idd geen rekening gehouden met de edit,dus kan de reactie van bsbfx ook nog wel op +3.
@beide: mijn nick is trouwens oisyn
Zonder te kijken van max3D overgenomen :P

[ Voor 4% gewijzigd door pcgek op 28-07-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Vervelend hé, dat je reacties onder je niet kan modden :P

Het is inderdaad een mooie reactie die wel op +2 kan :) Kan ik je de boostpunten ook overdragen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 11-08 20:06
Hier: Titan_Fox in 'nieuws: Gebrek aan backup in knooppunt leidde tot KPN-storing Rotterdam' stond dus een tijdje gewoon 1 fipo zin, niet meer. Wat nu te doen met mijn -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik laat hem staan, stond eerst idd een troll over o.a. clouds en Microsoft (wat die met het artikel te maken hebben, shoot me....)

Dit is gewoon gedrag om een fipo te scoren en die dan later uit te breiden. Mijn -1 blijft iig staan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Herman87 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:13:
Vervelend hé, dat je reacties onder je niet kan modden :P

Het is inderdaad een mooie reactie die wel op +2 kan :) Kan ik je de boostpunten ook overdragen? :+
Ja idd ;) Bedankt voor de moeite _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:26:
[...]

Mijn initiele reactie wel, mijn edit stond er ongeveer tegelijkertijd met de post van bsbfx (ik zag 'm pas na het refreshen van de pagina na m'n edit - zat een paar minuten tussen). "Uren eerder" gaat echt nergens over 8)7.

Desalniettemin, ik zie niet in waarom bsbfx geen +3 verdient als ik dat er ook voor krijg, we zeggen feitelijk hetzelfde. Het enige verschil is dat hij bronvermelding mist, is dat een punt aftrek waard?

[...]

Oh, dus omdat in eerste instantie de poster in twijfel trok (imho terecht, het klonk onlogisch en het miste onderbouwing) en daarna man genoeg ben om mijn eigen ongelijk toe te geven en de moeite doe een samenvatting te tikken is het volgens jou minder waard dan als ik die eerste alinea weg had gelaten en meteen dat verhaal had getikt?

@beide: mijn nick is trouwens oisyn :+
Hoi oisyn,

Ik bedoelde dat je aanvankelijk een foutieve reactie had staan en dat je edit die je post compleet omdraaide véél later was volgens mij. Daar kan ik in fout zitten, dan was mijn refresh van dat topic niet correct kennelijk. Ik zag hem niet toen die van bsbx er al een tijd stond. Je edit data staat ook op 18:26, iets later dan mijn post, maar een uur na bsbx.

Dat je je ongelijk toegaf en de fout liet staan vind ik een extra punt waard juist omdat ik veel liever echte mannen zie én het anderen ook helpt om zich te realiseren dat ze mogelijk dezelfde vergissing maakten.

De discussie met Herman over de inhoudelijke correctheid van een post die de moderatie zou moeten drukken verbaast me oprecht. Als een moderator een lijstje +3´s neer kan zetten wil ik per stuk wel aangeven welke niet correct waren. Ik dacht dat we dit niet deden zoals ik betoogd heb omdat we dat niet per definitie niet kunnen. het kan dus nooit de basis van een community based moderatie systeem zijn. Ik heb ook Femme heus wel eens betrapt op een vrij fundamentele fout, maar zijn posts krijgen als ze wat langer zijn standaard ee n +3 omdat mensen op reputatie afgaan en niet zelf de waarheid kunnen onderzoeken in alle gevallen.

Conform de modFaq zou ik een +3 hebben moeten krijgen: kennis van zaken, to the pointe samenvatting van de hele problematiek in een bredere context, expert kennis en persoonlijke ervaringen. Toch kreeg ik hem niet, omdat anderen hier juist vinden dat een spotlight puur op het onderwerp zelf in moet gaan. We hebben die discussie eerder gevoerd over een post van mij.

De soep is niet zo heet en mijn leven gaat wel door zonder een +3 daar ik er genoeg heb, maar het raakt wel aan mijn eerdere reacties in dit topic dat we na de beginperiode de criteria voor een +3 duidelijk bijgesteld hebben.

Als je in het topic over de nieuwe Dell kijkt krijgt Kick Jansen 3x +3 en enkele malen +2. Kid Jansen in 'nieuws: Dell introduceert UltraSharp U2412M met 24"-ips-scherm' is dat natuurlijk niet waard. Dat is opeeen typische 2. Zijn eerste +3 bevat een paar fouten dus zou dat in het licht van Herman ook niet waard zijn etc.

Desalniettemin scoort hij extreem hoog omdat hij a) een uitstekende amateur expert is b) een goede naam heeft en c) niemand uit het vak de moeite nam om wat muggen te ziften.

Hier zie je dus een soort zwaan kleef aan moderatie waarbij ieder woord als gospel gezien wordt. Het staat de posters vrij dit zo te beschouwen maar tegen de criteria van de modfaq zijn er dik verdiende bijdrages van hem en een paar gewoon heel nutttige. Zo wordt er echter niet gemodereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Hier een aantal +2 en een +3 mismod. Hoe dit informatief of uberhaupt spotlight moet zijn ontgaat me in zijn geheel.

Loki.Nya in 'nieuws: Nintendo brengt prijs 3DS omlaag - update'.

+1 at best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Ik kan me daar een -1 wel bij voorstellen. Het heeft niets, helemaal niets met het nieuws item te maken, behalve dan dat het staat afgebeeld op een render van het apparaat. Als we "die wil ik hebben!" opmerkingen als -1 bestempelen, dan kan je, met het oog op consequentie, deze reactie niet anders beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
max3D schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:45:
[...]

De discussie met Herman over de inhoudelijke correctheid van een post die de moderatie zou moeten drukken verbaast me oprecht. Als een moderator een lijstje +3´s neer kan zetten wil ik per stuk wel aangeven welke niet correct waren. Ik dacht dat we dit niet deden zoals ik betoogd heb omdat we dat niet per definitie niet kunnen. het kan dus nooit de basis van een community based moderatie systeem zijn. Ik heb ook Femme heus wel eens betrapt op een vrij fundamentele fout, maar zijn posts krijgen als ze wat langer zijn standaard ee n +3 omdat mensen op reputatie afgaan en niet zelf de waarheid kunnen onderzoeken in alle gevallen.
Als je een reactie ziet die inhoudelijk een kernachtige redenatie/feitelijke fout bevat, dan is de gewoonte dat je dat in een reactie eronder aangeeft en de betreffende reactie een lagere score geeft. Natuurlijke hoeft niet elk klein foutje een punt mindering ten gevolg te hebben maar ik bedoel essentiële fouten. Uiteraard kan ik dat nog breder gaan uitleggen maar ik verwijs gewoon naar de modFAQ:
Feitelijke onjuistheden

Het is mogelijk dat je feitelijke onjuistheden constateert in een reactie. In dat geval is een score van 0 de laagste beoordeling die je aan een reactie met een goedbedoelde (vriendelijke) inhoud dient te geven, en niet een -1. De -1 is bedoeld voor sociaal onaangepast gedrag. Het is aan te bevelen om feitelijke onjuistheden te corrigeren in een reactie op de post, indien dit nog niet door anderen is gedaan. Het is denkbaar dat een reactie, naast een feitelijke onjuistheid, wel redenaties of andere inhoud bevat die nuttig is voor de bezoekers. In dat geval kan toch een hogere score dan 0 rechtvaardig zijn.
Wat mij trouwens opvalt is dat je over mijn argument van onderbouwing heen wandelt welke tevens een belangrijke vereiste is voor een +2 of +3. Het punt van Kid Jansen ben ik wellicht wel mee eens, maar laat ik buiten beschouwing in deze discussie. Wellicht dat het principe soms niet goed functioneert, maar dat betekent nog niet dat we het kunnen loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd in 'nieuws: Sony kampt met tegenvallende tv-verkopen'

Als deze reactie een +1 krijgt, waarom wordt onderstaande dan -1 gemod? Alleen omdat het een firstpost is?

Verwijderd in 'nieuws: Sony kampt met tegenvallende tv-verkopen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

max3D schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:45:
Ik bedoelde dat je aanvankelijk een foutieve reactie had staan en dat je edit die je post compleet omdraaide véél later was volgens mij. Daar kan ik in fout zitten, dan was mijn refresh van dat topic niet correct kennelijk. Ik zag hem niet toen die van bsbx er al een tijd stond. Je edit data staat ook op 18:26, iets later dan mijn post, maar een uur na bsbx.
[Reactie gewijzigd door .oisyn op woensdag 27 juli 2011 18:16]
Door bsbfx, woensdag 27 juli 2011 17:46
Dus sowieso maximaal een half uur. Maar mijn edit die het verhaaltje toevoegde is rond 17:50 geplaatst - dat weet ik nog, omdat ik na het posten op F5 drukte en toen de reactie van bsbfx zag, en me toen afvroeg hoe lang die er al stond. Maar dat was dus nog maar een paar minuten voor mijn edit. Niet belangrijk verder, maar FYI enzo. "Al uren", zoals je in het begin stelde, was tamelijk overdreven ;)

Vind ik dat ik een +3 verdien? Wellicht, maar ik ben niet objectief dus laat ik daar niet over oordelen (al heeft het wel alle kenmerken die een +3 reactie zou moeten hebben, in zoverre kan ik er nog wel objectief naar kijken ;)). Vind ik dat bsbfx dezelfde scoren zou moeten krijgen als ik? Absoluut, we zeggen vrijwel exact hetzelfde, al had een bronvermelding de reactie natuurlijk wel helemaal afgemaakt.

Wat het waarheidsargument betreft ben ik het volledig met Herman eens. Het blijft natuurlijk een subjectieve schatting als je er zelf niet verstand van hebt. En dan gelden criteria als redelijkheid, onderbouwing en bronvermelding. De reactie van SkyFlyer miste al die drie punten, ookal had ie gelijk. Een initiele 0 kan ik dan nog wel begrijpen. Maar zelfs mét kennis achteraf over dat ie de waarheid spreekt dan nog is het geen +2 waard, juist omdat de post niet op waarde is te schatten zoals hij er staat, en onredelijk klinkt. En daarom is het belangrijk een post te onderbouwen.

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 28-07-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sefyu in 'nieuws: Isp moet Newzbin2 in Verenigd Koninkrijk blokkeren'

Niet echt een +2 of zelfs +3 waard.... +1 lijkt me voldoende, maar heeft nog wel wat tikjes nodig...

mvdejong in 'nieuws: Chinees internetbedrijf brengt mobiel besturingssysteem uit'

Ook niet echt een +1 of +3 waard, beetje ononderbouwde beschuldiging... ik houd het dan ook op een -1.

[ Voor 34% gewijzigd door wildhagen op 28-07-2011 16:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
mening-mod allert: LOTG in 'nieuws: Afbeeldingen tonen mogelijk goedkopere iPhone 4'
hoort dus gewoon op 0.

[ Voor 6% gewijzigd door PietrKempy op 28-07-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Mee eens. En dat staat ie nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Twee modjes die wellicht nagekeken mogen worden:

Dit is niet informatief: StackMySwitchUp in 'nieuws: Western Digital geeft 150GB- en 300GB-Velociraptors een update'
Dit is geen spotlight: teek2 in 'meuk: KDE Software Compilation 4.7'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Er zijn weer mailtjes verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 00:58
Ik zie niet in waarom dit informatief of ontopic is:
Verwijderd in 'nieuws: Gebrek aan backup in knooppunt leidde tot KPN-storing Rotterdam'

Heeft helemaal niks met het onderwerp te maken.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
GAIAjohan schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:26:
Verwijderd in 'nieuws: Gebrek aan backup in knooppunt leidde tot KPN-storing Rotterdam'

Het telefoonnetwerk gebruikt een technologie die SDH heet.
(Alleen in de USA hebben ze hun eigen variant, die SoNET heet).
Een van de standaard snelheden van SDH is 10 Gbps. (9,953,280 Kbps om precies te zijn).
Dat heet STM-64.
http://en.wikipedia.org/w...ng#SONET.2FSDH_data_rates
Lijkt mij nochtans heel ontopic en wel een +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
computerjunky in 'reviews: Hands-on: Sony Tablet S1 '

Ik vind dat deze reactie op 0 mag omdat hij toch wel iets te veel spelfouten heeft. Ik ben zelf geen wonder als het op schrijven aakomt maar dit gaat me toch net iets te ver:
text, dut, oploaasing, heefd, beedjelekker

Op zijn profiel wordt er ook meer dan 1 keer over geklaagd en hij lijkt me niet van plan om er iets aan te veranderen, dit zijn dus bewuste spelfouten en daarom vind ik dat hij daar minstens 1 punt aftrek voor verdient.

edit:
Zunflappie in 'reviews: Hands-on: Sony Tablet S1 ' wil zijn modrechten kwijt. (al staat er geen +2 op de reactie waar hij op antwoorde...)

[ Voor 15% gewijzigd door PietrKempy op 28-07-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
GAIAjohan schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:26:

Ik ben het met PietrKempy eens dat deze reactie wel iets toevoegt. Als ik het goed begrijp, dan geeft deze reactie wat achtergrondinformatie over het knooppunt waar het nieuwsitem van spreekt. Dat vind ik wel ontopic :) Met name de laatste alinea kan ik persoonlijk wel waarderen gecombineerd met een linkje. Die off topic moderatie vind ik dan wat aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
+ 2 en +3 modders mogen wel even nagekeken worden

denPes in 'nieuws: Afbeeldingen tonen mogelijk goedkopere iPhone 4'

het is imo een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
imo een -1. Het is puur uitlokken van (negatieve)reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

PietrKempy schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 00:03:
[...]

imo een -1. Het is puur uitlokken van (negatieve)reacties.
Eens.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Hmm... Mijn reactie van gisteren is ongemodereerd gebleven. Zou iemand die nog van een moderatie willen voorzien? :) (Trouwens ook degene onder mijn reactie)

Herman in 'nieuws: Sony kampt met tegenvallende tv-verkopen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.