Het kleine-mismoderatietopic deel XXII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste
Acties:
  • 38.802 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
RoD schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:39:
[...]

Die reactie is wel heel erg algemeen, en heeft verder weinig met het artikel te maken. Het is een zeer informatieve post, maar de relatie met de Samsung-telefoon die wordt genoemd is net even wat te mager. Wel vind ik een +3 helemaal geen slechte score, maar persoonlijk neig ik iets meer naar de +2. Het is een soort van achtergrondverhaal, imo.

En die andere reactie staat inmiddels ook op +2.
Ik heb enkel de eerste op +3 gezet en de tweede op +2. Dit zijn uiteindelijk het soort reacties die we zouden willen lezen. Als iemand zoveel tijd in een post steekt (zonder 3 keer hetzelfde te zeggen natuurlijk) dan mag dat imo beloont worden. Beide op +3 zetten lijkt mij dan weer te veel van het goede :) (nu kijk ik dus weer wel naar reacties die al gepost zijn, maar dat enkel omdat ik niet het gevoel heb dat de 2e reactie veel toevoegt na de eerste.) Hmm ik moet beter leren diagonaal lezen heb beide reacties nog eens goed doorgenomen en inderdaad het einde zorgt er voor mij toch voor dat beide een +3 krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door PietrKempy op 23-07-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik heb er nog eens over nagedacht en toch maar een +3 gegeven (aan beide reacties). Het is toch wel ietwat teveel vasthouden aan regeltjes en richtlijnen door te zeggen dat er te weinig binding is met de telefoon zelf.

Het is eigenlijk gewoon (weer) een topreactie en dat verdient de hoogste score, bij deze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Merci. Denk nou niet dat ik zo verschrikkelijk graag die waardering hier wil halen want het echte doel is juist om de FP op te krikken. Als ik hier mijn +2 of +3 moet halen is het feitelijk al mislukt. Het idee van zo´n spotlight is toch dat mensen snel de relevantste informatie er uit kunnen halen uit de stroom berichten.

Dat werkt alleen maar als de bezoekers tijdens de leesdag zelf al de reacties omhoog modden zodat ze eruit springen. Van mezelf valt het me natuurlijk op, maar ik modereer vaak ´s nachts nog een heel topic en zie dan allerlei onvermoed goede +2´s die ook gemist zijn. Ik zet ze mooi op hun plek, maar het is natuurlijk mosterd na de maaltijd wat we hier in dit topic doen.

Goed bedoelde opmerking hoor, maar het zou ´live´ op de dag moeten en daar moeten we in het algemene topic toch weer eens naar kijken. De +3´s waren er echt sneller toen de spotlights net door Femme c.s. ingevoerd waren en nu worden ze achteraf toegekend. Dat heeft dan een heel andere functie.

@PietRkempy: is het je wel eens opgevallen dat mensen rustig 10 punten per topic bij elkaar sprokkelen door wat dooddoeners. Een 3 en een 2 is veel minder dan je kan halen door je argumentje gewoon een paar keer te herhalen. Het gaat alleen ongezien :)
Ik heb wel eens drie keer een +3 in een topic gekregen en waarom ook niet? Als ze zelfstandig leesbaar zijn en andere aspecten behandelen of zoals in dit geval op een vraag ingaan is er toch geen reden voor dat niet te doen.

Kan iemand de aantallen +3 en +2´ weer eens vanachter de schermen vandaan toveren in een grafiekje om te zien of ik uberhaupt gelijk heb met mijn waarneming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
epic_gram in 'nieuws: 'Hacker kan op afstand MacBook-accu's laten ontploffen'' een +2 lijkt me hiervoor een beetje teveel van het goede. Het is nu niet dat het overbekende filmpje iets toevoegt aan het artikel.

edit:

Herko_ter_Horst in 'nieuws: 'Hacker kan op afstand MacBook-accu's laten ontploffen'' Deze mag trouwens ook op +1. Dat de reactie op zich een +2 krijgt kan ik verstaan maar het stukje commentaar op tweakers hoort er niet en doet me hem dus maar een +1 geven.

noMSforme in 'nieuws: 'Hacker kan op afstand MacBook-accu's laten ontploffen'' Die +3 hoort echt niet. Super interesant filmpje maar het heeft niks met het topic te maken. Mag wel op +1 van mij.

edit 2:

Duidelijk een ongewenste: Verwijderd in 'nieuws: 'Hacker kan op afstand MacBook-accu's laten ontploffen'' hij geeft enkel kritiek op de redactie en voegt niets toe.

[ Voor 66% gewijzigd door PietrKempy op 23-07-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

devil-strike in 'nieuws: Opgepakte hacker: ik wilde AntiSec oprollen'

First-post (ge-edit) op de man, en dan hebben mensen nog altijd het lef om hem een +1 te geven.
Duidelijk een ongewenste: Verwijderd in 'nieuws: 'Hacker kan op afstand MacBook-accu's laten ontploffen'' hij geeft enkel kritiek op de redactie en voegt niets toe.
Inhoudelijk geef ik hem trouwens wel voor een deel gelijk, maar zoiets hoort natuurlijk in GR.

[ Voor 41% gewijzigd door Stoney3K op 23-07-2011 13:03 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Deze reactie verdient een +1, want het voegt niet echt iets toe aan het artikel.
En diegene die +3 heeft gegeven mag wel eens gechecked worden.

[ Voor 16% gewijzigd door mrtnptrs op 23-07-2011 13:24 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:04

botoo

💀 too old to die young

PietrKempy schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:19:
Wmb voegt hij wel degelijk iets toe, hij legt de nadruk immers op het feit dat de hacker 'alleen maar denkt dat het mogelijk is maar nog niet gelukt.' en dat zet wel het artikel inhoudelijk in een duidelijker daglicht.

Mss ben ik bevooroordeeld maar zoals de redactie dit kopt is wmb sensatiejournalistiek.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:18

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
mrtnptrs schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:23:
Deze reactie verdient een +1, want het voegt niet echt iets toe aan het artikel.
En diegene die +3 heeft gegeven mag wel eens gechecked worden.
Een must-read is het inderdaad niet, maar informatief vind ik het absoluut wel.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Dirk schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:34:
[...]

Een must-read is het inderdaad niet, maar informatief vind ik het absoluut wel.
Okee, een +2 is het eigenlijk wel waard, maar een +3 inderdaad zeker niet!

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
botoo schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:30:
[...]

Wmb voegt hij wel degelijk iets toe, hij legt de nadruk immers op het feit dat de hacker 'alleen maar denkt dat het mogelijk is maar nog niet gelukt.' en dat zet wel het artikel inhoudelijk in een duidelijker daglicht.

Mss ben ik bevooroordeeld maar zoals de redactie dit kopt is wmb sensatiejournalistiek.
Hij heeft misschien wel gelijk maar daar gaat het mij niet over. 3/4 van zijn reactie is kritiek op de redactie en dat hoort niet op de FP maar in GR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Hij blijft hardnekkig:

devil-strike in 'nieuws: Opgepakte hacker: ik wilde AntiSec oprollen'

Blijkbaar loopt er hier iemand mee te lezen en heel droog zelfs een +2 te geven om de post leesbaar te houden. Sukkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:40

Herman

FP ProMod
Lastige reactie om te modden:
Verwijderd in 'nieuws: Opgepakte hackers blijken AntiSecNL-leden'
(Is een vrij oude reactie die ik bij toeval tegen kwam)

1) Dat laatste linkje is dood, maar ik vermoed dat die tegen het beleid is. Wellicht weghalen?
2) Er staat een naam in van een hoofdrechercheur in, mag dat?
3) Welke moderatie moet deze reactie hebben? Persoonlijk vind ik de reactie wel een nieuw licht werpen over het nieuwsitem (mits deze informatie authentiek is uiteraard).

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
0 lijkt me dan de juiste score... +2 of +3 voor de reactie in zijn geheel en dan een punt aftrek voor de dode link en naam rechercheur (dus -2). +1 kan dan ook weer. +2 zou imo niet echt terecht zijn door de 'inbreuken' die hij maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Whieee in 'nieuws: 'Hacker kan op afstand MacBook-accu's laten ontploffen'' Prima algemeen stukje, maar heeft niets met ontploffende accus in Apples te maken. Een +1 voor de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:38

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hier zie ik absoluut geen +2 maar meer een soort van rant: Rho d Berth in 'nieuws: Vodafone past abonnement aan na invoering Telecomwet - update'

@max3d: ik geef +1 idd.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 23-07-2011 15:37 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
max3D schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:34:
Whieee in 'nieuws: 'Hacker kan op afstand MacBook-accu's laten ontploffen'' Prima algemeen stukje, maar heeft niets met ontploffende accus in Apples te maken. Een +1 voor de moeite?
Een +2 zou ik toch ook wel nog kunnen verdedigen, ik herinner me een algemeen stukje dat ik gisteren een +3 gegeven heb ;) Dit is misschien net niet uitgebreid genoeg, maar ik ga toch voor een +2. Omdat een +1 me net te weinig lijkt.
Heb ik een -1 gegeven. Is me iets teveel een rant inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Imho een leuke grap maar absoluut niet de +3 die de post meerdere keren krijgt:

mashell in 'nieuws: Opgepakte hacker: ik wilde AntiSec oprollen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Na de edit mag deze naar de -1: Verwijderd in 'nieuws: Opgepakte hacker: ik wilde AntiSec oprollen'

( er staat nu alleen een .)

Toevoeging:

+3 of +2 voor deze? Niet in mijn ogen:

Swelson in 'nieuws: 'Tweederde smartphonegebruikers heeft genoeg aan 250MB''

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 23-07-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Niet alleen in jouw ogen :)

Kwam deze vanochtend al tegen op -1 en daar staat ie nog steeds op,maar begrijp eigenlijk niet waarom . Tikkeltje slecht geschreven en naïef misschien,maar ongewenst?
Berreber in 'nieuws: 'Hacker kan op afstand MacBook-accu's laten ontploffen''

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Slecht leesbaar die post. Ik maak er een nulletje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Opgepakte hacker: ik wilde AntiSec oprollen'

Kan er de +1 of zelfs +3 niet van inzien, veel verder dan een -1 kom ik eigenlijk niet.....

Anoniem: 394009 in 'nieuws: Opgepakte hacker: ik wilde AntiSec oprollen'

Vind ik ook aardig over de schreef gaan, en fors ook!

[ Voor 30% gewijzigd door wildhagen op 23-07-2011 17:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Beide sowieso -1 waarbij die 2e inderdaad behoorlijk over de schreef gaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:46
Ik denk dat je in de gevallen bij het opgepakte hacker's item de reacties een beetje naar het originele nieuwsbericht moet staven. Bij zulke items kan je redelijk wat shit verwachten. Grove zaken moeten uiteraard zoveel mogelijk weg van de FP, maar ik zie ook een hele hoop minder erge gevallen die naar mijn mening, in het kader van bijbehorend nieuwsitem, te hard op -1 gemod worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zoals? Als je mismods tegen komt is dit natuurlijk het topic om ze te melden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Poops_McGhee schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:14:
Ik denk dat je in de gevallen bij het opgepakte hacker's item de reacties een beetje naar het originele nieuwsbericht moet staven. Bij zulke items kan je redelijk wat shit verwachten. Grove zaken moeten uiteraard zoveel mogelijk weg van de FP, maar ik zie ook een hele hoop minder erge gevallen die naar mijn mening, in het kader van bijbehorend nieuwsitem, te hard op -1 gemod worden.
Doel je op reacties zoals deze? :P
Poops_McGhee in 'nieuws: Opgepakte hacker: ik wilde AntiSec oprollen'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Daar heb ik ook -1 voor gegeven moet ik zeggen. Leuk geflame "wat een sukkel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Vraag me wel eens af of mensen eigenlijk wel weten hoe er in een rechtszaal tegen een verdachte wordt gesproken. Neem maar van mij aan dat het er heel netjes aan toe gaat. Gewoon met u en meneer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

En op de first-post waar ik me nog steeds over verbaas dat ie er zo lang blijft staan, is zelfs een +3 gemod om maar tegen de 50(!) -1 moderaties op te willen wegen.

Kan er hier misschien even een Pro-mod ingrijpen? Mensen begrijpen het duidelijk niet en lopen oorlogje te spelen met modpunten daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
pegagus in 'nieuws: Lodsys klaagt EA en maker Angry Birds aan' Deze mag volgens mij toch gewoon op +1. -1 is hij zeker niet en dat krijgt ie wel een paar keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

PietrKempy schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:49:
pegagus in 'nieuws: Lodsys klaagt EA en maker Angry Birds aan' Deze mag volgens mij toch gewoon op +1. -1 is hij zeker niet en dat krijgt ie wel een paar keer.
+1 inderdaad. Daar staat de post nu netto ook (krap) op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Het kan mij persoonlijk niet boeien wat voor mod mijn reactie krijgt. Ik reageer niet voor de punten, maar om mijn mening te uiten. Er waren wel andere reacties die ik weggemod zag, maar ik heb nu geen zin om die op te snorren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Poops_McGhee schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:18:
[...]

Het kan mij persoonlijk niet boeien wat voor mod mijn reactie krijgt. Ik reageer niet voor de punten, maar om mijn mening te uiten. Er waren wel andere reacties die ik weggemod zag, maar ik heb nu geen zin om die op te snorren.
Je mag best je mening uiten, maar we stellen het op Tweakers.net wel op prijs dat je dat een beetje op een fatsoenlijke toon doet. Mensen voor sukkel uitmaken is een beetje onvolwassen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

sjun in 'nieuws: 'Hacker kan op afstand MacBook-accu's laten ontploffen''
+3 is een vergissing? misschien toch ff nakijken.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
RoD schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:19:
[...]

Je mag best je mening uiten, maar we stellen het op Tweakers.net wel op prijs dat je dat een beetje op een fatsoenlijke toon doet. Mensen voor sukkel uitmaken is een beetje onvolwassen. ;)
Zullen we dan consequent zijn en deze reactie die ik al eerder gemeld heb ook op -1 zetten? Hierin wordt ik uitgemaakt voor een naieve basher met oogkleppen op. Ook niet echt volwassen, vind je niet?

Verwijderd in 'nieuws: Apple stoot Nokia van troon als marktleider smartphones'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Poops_McGhee schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:10:
[...]

Zullen we dan consequent zijn en deze reactie die ik al eerder gemeld heb ook op -1 zetten? Hierin wordt ik uitgemaakt voor een naieve basher met oogkleppen op. Ook niet echt volwassen, vind je niet?

+48 uur. ik kan er niks meer mee :/

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
mrc4nl schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:12:
[...]

+48 uur. ik kan er niks meer mee :/
Dat is jammer. Ik heb het gisterenmiddag om 16:30 ook al gemeld, maar dit is de eerste reactie. Dank voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Hij heeft ook overwegend -1's gekregen. Dit is zo'n reactie waarvan we kunnen zeggen dat de meeste wel op de juiste plaats komen te staan en dit een uitzondering is want het is toch wel een heel duidelijke -1. Welke door een powermod zelf op -1 zou moeten gezet worden imo.

Wel heb ik het gevoel dat we hier heel veel moeten melden (meer dan vroeger toch) en dat het veel minder effect heeft als je hier een reactie meld.
* PietrKempy begint stilaan te twijfelen aan het nieuwe modsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Wat er te fixen viel aan die posts gedaan. Topic zelf nog niet doorgelopen om mezelf te beschermen :)
Ik zag het al slechte nieuwsbericht en vrees het ergste.

[ Voor 3% gewijzigd door max3D op 24-07-2011 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
max3D schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 02:33:
Merci. Denk nou niet dat ik zo verschrikkelijk graag die waardering hier wil halen want het echte doel is juist om de FP op te krikken. Als ik hier mijn +2 of +3 moet halen is het feitelijk al mislukt. Het idee van zo´n spotlight is toch dat mensen snel de relevantste informatie er uit kunnen halen uit de stroom berichten.
Inderdaad, maar ga zo door zou ik zeggen. :)
Goed bedoelde opmerking hoor, maar het zou ´live´ op de dag moeten en daar moeten we in het algemene topic toch weer eens naar kijken. De +3´s waren er echt sneller toen de spotlights net door Femme c.s. ingevoerd waren en nu worden ze achteraf toegekend. Dat heeft dan een heel andere functie.
Dat is waar. Het is een beetje jammer dat de +3's die wél snel gegeven worden vaak grove mismods zijn. :P
Poops_McGhee schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:10:
[...]

Yep, dat is ook gewoon een flame. Staat nu op -1.

[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 24-07-2011 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Ja, dat laatste zie ik ook. Als ik de oplossing wist zou ik hem wel aandragen :) Mijn eerdere suggestie om zowel een Like als een Mod knop te maken (ver terug scrollen) lijkt me nog steeds het beste. Meningsmodden is fout, maar je mening willen geven door op een knopje Like, +1 of whatever te drukken is nu eenmaal de trend.

Laten we wel wezen veel posts zijn nu ook niet meer dan ´Likes´ dus het zou de FP wel opruimen als je mense gewoon zo´n knopje gaf. Dit topic zou ook een stuk rustiger worden en een mod als een beoordeling van de waarde van een post zou dan een klein stapje extra moeten krijgen. Toch maar weer een verzoekje, eerst vijftig posts plaatsen en de modfaq lezen. Zo erg was dat nou ook weer niet en samen met de like knop is het management team misschien toch wel tevreden met zo´n oplossing.

Uiteindelijk wil tweakers de uitlaatklep bieden voor die meningen, maar hebben we al die ´die ga ik halen´, ´nooit iets van apple´, ´jij ga gwoon voor patsspecs´ en andere ter zake doende posts niet echt nodig.

Als er dan aardige debatten komen en sommige bijdrages een pluimpje kunnen krijgen wint de FP aan kwaliteit. Iedereen blij toch. Stuur maar wat aandelen op.

Nu nog even op mijn handjes zitten om het stereo topic niet te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
julby in 'nieuws: Meer dan 18.000 wetenschappelijke publicaties verschijnen op TPB' Mag naar 3. De +1 gever heeft het waarschijnlijk ook nog niet helemaal begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Met 42 mensen die het met je eens zijn is het gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

max3D schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:09:
[...]

Met 42 mensen die het met je eens zijn is het gelukt :)
Komt waarschijnlijk ook omdat die post al in het +3 topic aangekaart was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Bor de Wollef schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:14:
[...]

Komt waarschijnlijk ook omdat die post al in het +3 topic aangekaart was.
Toen ik hem hier melde stond het 12/12 bij +2/+3 en nu dus 44 tegen 12 en hij is gisteren gemeld in het +3-topic. Maar ik dacht laat ik hem hier maar ook nog eens zetten heeft precies toch nog iets meer effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:58

Matis

Rubber Rocket

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

meuk: Nvidia Linux Display Driver 275.21

Eerste 2 reacties zijn met +2's beoordeeld, lijkt me niet de bedoeling.....

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Wat ik niet snap is dat er users zijn die deze post beoordelen als offtopic en ongewenst. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je afkeuring over de acties van deze jongen gaat uiten door het modsysteem te misbruiken. Het hele artikel gaat zo'n beetje om deze poster ,dus als ie dan wat toe te voegen heeft kan dat belangrijk zijn. Hier geeft ie tekst en uitleg over de gang van zaken,wmb is dat interessant genoeg om er een +3 aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
pcgek schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:58:
Wat ik niet snap is dat er users zijn die deze post beoordelen als offtopic en ongewenst. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je afkeuring over de acties van deze jongen gaat uiten door het modsysteem te misbruiken. Het hele artikel gaat zo'n beetje om deze poster ,dus als ie dan wat toe te voegen heeft kan dat belangrijk zijn. Hier geeft ie tekst en uitleg over de gang van zaken,wmb is dat interessant genoeg om er een +3 aan te hangen.
Dan ga jij er nogal makkelijk vanuit dat het inderdaad door de opgepakte/vrijgelaten hacker is geplaatst. Ik deel die zekerheid niet met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

pcgek schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:58:
Daar ga ik geen +3 voor geven simpelweg omdat ik het niet meer dan een nulletje of max +2 vind wanneer dit inderdaad door de betreffende persoon is gepost wat imho niet zo zeker is.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 24-07-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Registratie op 23-7 + een exclusief interview met T.net. Waarom twijfel over dat hij het niet zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
pcgek schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:40:
Registratie op 23-7 + een exclusief interview met T.net. Waarom twijfel over dat hij het niet zou zijn?
Ten eerste krijg je bij dit soort arrestaties altijd een KVI (Kennisgeving van Inbeslagname), aangezien het apparatuur vatbaar is om de waarheid aan het licht te brengen. Claimen dat je die niet hebt gehad kan heel goed waar zijn, als je immers niet de gearresteerde persoon bent.
Ten tweede lepelt hij op wat er al in het artikel vermeldt staat. Kan Jan en alleman ook. Waarom de zekerheid dat hij het wel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dus jij gaat er klakkeloos van uit dat justitie geen fouten maakt? laat ik het daar maar bij houden ;) Ik ga er vanuit dat de poster tevens de verdachte uit het artikel is. Vooralsnog zie ik geen reden om daar aan te twijfelen.

En de post die jij aanhaalt was niet degene die ik heb aangedragen om er een +3 voor te geven,die is om te laten zien dat hij vanuit zijn ''ik'' persoon spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
pcgek schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:17:
Dus jij gaat er klakkeloos van uit dat justitie geen fouten maakt? laat ik het daar maar bij houden ;) Ik ga er vanuit dat de poster tevens de verdachte uit het artikel is. Vooralsnog zie ik geen reden om daar aan te twijfelen.

En de post die jij aanhaalt was niet degene die ik heb aangedragen om er een +3 voor te geven,die is om te laten zien dat hij vanuit zijn ''ik'' persoon spreekt.
Ik ga er niet vanuit dat ze foutloos zijn, maar zaken zoals deze lijkt me wat stug. Het apparatuur kan zeer doorslaggevend zijn en vandaar dat het accent op de inbeslagname daarvan met veel hogere nauwkeurigheid afgehandeld wordt. Ook heeft de vers aangemaakte tweakersmember in een geschrapte reactie gezegd dat ze ook zijn geld hebben afgenomen, tw. 500 euro. Geld is in deze niet vatbaar voor inbeslagname en zou bij zeker bij vrijlating retourneert moeten worden.
Er staat in de nieuws items op het internet beschreven wat er in beslag is genomen. Ga er maar dik dubbel en dwars vanuit dat er hier een KVI is afgegeven.

Afgezien daarvan krijgt die post echt geen +3. Het is absoluut geen spotlight waard, ook al was het de hacker wel die het geschreven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
mark_vb in 'nieuws: China onderzoekt valse Apple Stores'

Deze mag volgens mij wel op +2. De 0 die hij krijgt is allezins niet terecht.

edit:
stresstak in 'nieuws: China onderzoekt valse Apple Stores' Mag deze naar -2 alsjeblieft? Zal wel grappig bedoelt zijn maar bij mensen die al iemand verloren zijn aan kanker komt zo'n grapje tamelijk hard aan.

[ Voor 40% gewijzigd door PietrKempy op 24-07-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
PietrKempy schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:07:
mark_vb in 'nieuws: China onderzoekt valse Apple Stores'

Deze mag volgens mij wel op +2. De 0 die hij krijgt is allezins niet terecht.
De informatie die hij hier in de eerste alinea verschaft is niet gebaseerd op feiten, maar wordt wel als zodanig weergegeven. Ook is het onjuist en is China wat copieren betreft wel degelijk goed op de hoogte van inbreuk op intellectueel recht. Ze zijn daar een stuk minder achtergesteld als wordt afgeschilderd. Vanuit die optiek kom ik zowiezo niet verder dan een +1. De 0 is wellicht onterecht, maar de +2 naar mijn mening ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Poops_McGhee op 24-07-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Poops_McGhee schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:45:
[...]

De informatie die hij hier in de eerste alinea verschaft is niet gebaseerd op feiten, maar wordt wel als zodanig weergegeven. Ook is het onjuist en is China wat copieren betreft wel degelijk goed op de hoogte van inbreuk op intellectueel recht. Ze zijn daar een stuk minder achtergesteld als wordt afgeschilderd. Vanuit die optiek kom ik zowiezo niet verder dan een +1. De 0 is wellicht onterecht, maar de +2 naar mijn mening ook.
Dat melde je zelf ook al in de reacties en heeft hij ook al over geantwoord(in dezelfde reactie).

De +2 vind ik te verantwoorden door de 2 linkjes. De inhoudelijke en nette manier van dingen beargumenteren. Vooral het linkje naar Forbes is heel interessant en bevestigt ook wat hij zegt in zijn reacties (het is dus geen linkje dat niets met zijn verhaal te maken heeft wat we wel vaker zien)

bv:
But problems endemic to China's higher education system, specifically plagiarism and the lack of academic integrity, will render this journey quite difficult.
Dat is precies wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Poops_McGhee schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:05:
[...]

Ik ga er niet vanuit dat ze foutloos zijn, maar zaken zoals deze lijkt me wat stug. Het apparatuur kan zeer doorslaggevend zijn en vandaar dat het accent op de inbeslagname daarvan met veel hogere nauwkeurigheid afgehandeld wordt. Ook heeft de vers aangemaakte tweakersmember in een geschrapte reactie gezegd dat ze ook zijn geld hebben afgenomen, tw. 500 euro. Geld is in deze niet vatbaar voor inbeslagname en zou bij zeker bij vrijlating retourneert moeten worden.
Er staat in de nieuws items op het internet beschreven wat er in beslag is genomen. Ga er maar dik dubbel en dwars vanuit dat er hier een KVI is afgegeven.

Afgezien daarvan krijgt die post echt geen +3. Het is absoluut geen spotlight waard, ook al was het de hacker wel die het geschreven heeft.
Ik wil verder niet echt ingaan op fouten die door politie/justitie worden gemaakt,maar dat zijn er veel meer dan je denkt. Die komen vaak pas aan het licht bij een eventuele rechtszaak,maar daar wordt nooit zo veel ruchtbaarheid aan gegeven. Wat er in het wetboek staat is altijd makkelijk op te zoeken,gemaakte fouten bij een inbeslagname niet. ;)

Net wat ik al zei, het artikel(lijkt wel een openbare rechtzitting waarin de verklaring van de verdachte wordt voorgelezen) draait om deze persoon,en dan is alles wat hij aan nieuws of ervaringen te melden heeft belangrijk om te weten. Tis hoor en wederhoor,hij is de persoon die er direct bij betrokken is. Wat zou het artikel zonder hem zijn? En dat maakt dat zijn reacties dezelfde waarde hebben als het nieuws zelf. Mijn inziens zouden beide reacties de hoogste score moeten krijgen. Er vanuit gaande dat het hier om de verdachte zelf gaat. Hier laat ik het bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Hoort gewoon op -1 of +1 omdat hij grappig is. Maar ik vind het een -1 omdat het gewoon een complottheorie is zonder bronnen en eigenlijk gewoon 1 groot google is evil verhaal en dus een troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Ik denk niet dat een kritische noot per definitie een troll is. Bovendien, is niet de essentie van het nieuwsitem dat google verschillende diensten afsluit bij het overtreden van één ervan? Wordt dat niet zonder waarschuwing gedaan? Dan vind ik die reactie nog niet eens zo gek. Ik haal er wel een punt af omdat het wel wat ver wordt doorgetrokken, maar ik houd dan nog wel een +1 over :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Herman87 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:32:
Ik denk niet dat een kritische noot per definite een troll is. Bovendien, is niet de essentie van het nieuwsitem dat google verschillende diensten afsluit bij het overtreden van één ervan? Wordt dat niet zonder waarschuwing gedaan? Dan vind ik die reactie nog niet eens zo gek. Ik haal er wel een punt af omdat het wel wat ver wordt doorgetrokken, maar ik houd dan nog wel een +1 over :)
Als het al gebeurd kun je gewoon erover mailen en wordt het hersteld. Gebeurt heel veel. Misbruik wordt echter gestraft, maar zijn theorie is geloof ik dat Microsoft ook nog samenspant in het bannen van je hele internet als je een schuine mop maakt en Skype je telefoon uitzet :) Alu hoed alert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
max3D schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:38:
[...]

Als het al gebeurd kun je gewoon erover mailen en wordt het hersteld. Gebeurt heel veel. Misbruik wordt echter gestraft, (...)
Ik vind een sanctie zonder contact gewoon absurd. Helemaal als deze sanctie ook nog eens wordt gekoppeld aan andere diensten van Google. Dat je daarna contact kunt opnemen rechtvaardigt dit handelen m.i. niet. Wat dit betreft vind ik het betoog juist.
(...) maar zijn theorie is geloof ik dat Microsoft ook nog samenspant in het bannen van je hele internet als je een schuine mop maakt en Skype je telefoon uitzet :) Alu hoed alert.
Dat gedeelte had ik anders opgevat. Als je het inderdaad zó leest, kan ik een 0 ook begrijpen. Echter vind ik de 2e en 3e alinea voldoende inhoud hebben voor een +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Herman87 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:48:
[...]

Ik vind een sanctie zonder contact gewoon absurd. Helemaal als deze sanctie ook nog eens wordt gekoppeld aan andere diensten van Google. Dat je daarna contact kunt opnemen rechtvaardigt dit handelen m.i. niet. Wat dit betreft vind ik het betoog juist.

[...]

Dat gedeelte had ik anders opgevat. Als je het inderdaad zó leest, kan ik een 0 ook begrijpen. Echter vind ik de 2e en 3e alinea voldoende inhoud hebben voor een +1 :)
Ik ben je van dienst geweest in het topic zelf want er hier over discussieren is eigenlijk fout. Zie max3D in 'nieuws: Gebruikers klagen over verwijderde Google Plus-accounts'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
bijvoorbeeld ondeugdelijk content, naar de maatstaven van Google, op Google Docs zetten kunnen zomaar geblokkeerd worden, terwijl dit bijvoorbeeld niets met Gmail of je Android telefoon te maken heeft. Een schuine mop kan tot blokkade van je account leiden.
Ook je gegevens mirroren bij bijvoorbeeld Microsoft heeft geen zin. Als uitsluiting geschied door zoekroutines, kan een uitsluiting bij de één ook een uitsluiting bij de ander zijn.
Lijken mij toch wel twee grove aannames, welke niet gestaafd worden. Als ik die niet mee reken dan kom ik uit op een +1 zeker geen +2. Ten laatste dan:
Google is je vriend, zolang je maar braaf bent.
is nog een troll => blijft er niet veel meer over van de post wat ik positief kan zien. Ik kom echt niet verder dan een 0 en geef hem zelf een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
max3D schreef op maandag 25 juli 2011 @ 00:03:
[...]

Ik ben je van dienst geweest in het topic zelf want er hier over discussieren is eigenlijk fout. Zie max3D in 'nieuws: Gebruikers klagen over verwijderde Google Plus-accounts'
Mooie reactie :) Die vind ik wel een +2 waard ;)
offtopic:
Is dat een bestaand e-mail adres die in de reactie staat? Volgens mij gaat dat tegen het beleid van Tweakers in om persoonsgegevens te plaatsen. Wellicht is het beter om dat er anders in te zetten. Zo kan het spam-gevoelig zijn :)
PietrKempy schreef op maandag 25 juli 2011 @ 00:06:
(...)

is nog een troll => blijft er niet veel meer over van de post wat ik positief kan zien. Ik kom echt niet verder dan een 0 en geef hem zelf een -1.
Die slotzin is m.i. geen troll. Google heeft zelf de boude uitspraak gedaan 'don't be evil'... Dan kan ik die slotzin als ironie beschouwen en niet zozeer als een troll. Bovendien is het geen kwetsende uitspraak doch een stelling/constatering. Daar zou ik persoonlijk geen punt voor aftrekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
max3D schreef op maandag 25 juli 2011 @ 00:03:
[...]

Het wordt een beetje saai, maar ik heb daar maar weer een +3 op gegeven.

Toch vind ik dat die user waar op gereageerd wordt wel een punt heeft.Google heeft veel gegevens van je voor veel verschillende diensten. Als je account geblokkeerd wordt kan dat veel gevolgen hebben. Daarom vind ik een +2 niet gek. Er zit wat nuttigs in die post, ondanks dat het wel wat genuanceerder ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

RoD schreef op maandag 25 juli 2011 @ 01:18:
[...]

Het wordt een beetje saai, maar ik heb daar maar weer een +3 op gegeven.
ik heb zelf +2 gegeven, er staat veel in wat max3d zijn ervaringen zijn, neigt soms zelfs naar " off topic" toe:
Oplossing: toon aan dat je wel oud genoeg bent door documenten te faxen of wat ik deed en veel handiger is, maakt 0,3 dollar cent over van een creditcard. Niemand die drie is heeft een creditcard dus Google heeft zich weer keurig aan de Amerikaanse wet gehouden en het account was binnen vijf minuten hersteld. Ik heb wel even een andere valse datum ingevuld

[ Voor 18% gewijzigd door mrc4nl op 25-07-2011 02:40 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Herman87 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 00:13:
[...]

Mooie reactie :) Die vind ik wel een +2 waard ;)
offtopic:
Is dat een bestaand e-mail adres die in de reactie staat? Volgens mij gaat dat tegen het beleid van Tweakers in om persoonsgegevens te plaatsen. Wellicht is het beter om dat er anders in te zetten. Zo kan het spam-gevoelig zijn :)

[...]

Die slotzin is m.i. geen troll. Google heeft zelf de boude uitspraak gedaan 'don't be evil'... Dan kan ik die slotzin als ironie beschouwen en niet zozeer als een troll. Bovendien is het geen kwetsende uitspraak doch een stelling/constatering. Daar zou ik persoonlijk geen punt voor aftrekken :)
Geen van de mailaddressen bestaat in die vorm. Ik loop al heel lang rond :)

@mrc4nl Er staan persoonlijke ervaringen in omdat dit de enige manier is om te laten zien hoe de praktijk bij Google er uit ziet. Staat overigens ook in de ModFaq als een van de aanbevelingen naast links, kennis etc.
Die post bevat dat allemaal dus zou technisch gewoon een +3 moeten zijn. Ik heb het al een paar keer aangehaald maar de lat voor +3´s is te hoog gaan liggen als je posts als deze vergelijkt met +2´s. Ik ga niet weer zeggen dat het ijdelheid is want dat hebben we gehad, maar die must read spotlights ontbreken nu steeds.

Ik doe mijn best ze volgens het boekje te schrijven en de waardering voor precies dezelfde content is in twee maanden gemiddeld een punt gedaald. Dat is een zorgelijke tendens na de succesvolle introductie. Ik kijk als ik haast heb en het mijn onderwerp niet is ook gelijk of er +3´s zijn en zet dan het filter daarop. Vrijwel geen topic heeft ze.

Overigens hoe kan er bij die andere post in dat topic max3D in 'nieuws: Gebruikers klagen over verwijderde Google Plus-accounts' 4x -1 gegeven worden. Het topic ging toch juist om het gebruik van echte namen en de policy van G+ ?

[ Voor 33% gewijzigd door max3D op 25-07-2011 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
max3D schreef op maandag 25 juli 2011 @ 03:00:
[...]

(...)
Overigens hoe kan er bij die andere post in dat topic max3D in 'nieuws: Gebruikers klagen over verwijderde Google Plus-accounts' 4x -1 gegeven worden. Het topic ging toch juist om het gebruik van echte namen en de policy van G+ ?
Volgens mij is die reactie door niemand met -1 gemod. :) Persoonlijk vind ik dat een wat minder mooi betoog. Ik heb daar zelf ook punten afgetrokken omdat ik persoonlijk niet zo gecharmeerd ben van woorden als 'domheid' en 'ijdeltuiten'. Daarnaast komt de eerste alinea op mij over als een vorm van kritiek op de redactie. Suggesties kun je dan beter in GR doen. Vandaar dat ik die reactie iets lager heb gemod dan je andere betoog :)

@ PietrKempy: Hier worden wel vaker users aangegeven die over de scheef gaan. Op die manier kan daar even naar gekeken worden c.q. op gelet worden. Bovendien zijn het nu 6 reacties die van die user op -1 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Jansen in 'nieuws: Dell introduceert UltraSharp U2412M met 24"-ips-scherm'

Het lijkt me enigzins overdreven om hier +3 aan toe te kennen. En dat 16!? keer? Heeft iemand een boost ge/mis bruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Geen +3? Waarom niet?

Ik zie eigenlijk geen reden om géén +3 te geven eerlijk gezegd. Een hele berg informatie van een goede bron, links ter ondersteuning en hij corrigeert een vrij belangrijk punt van het nieuwsartikel.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Die informatie vind ik wel essentieel :) Waarom zou je daar geen +3 voor mogen geven?
edit:
Spuit elf :P ik zag de reactie van Cloud over het hoofd

Deze reactie vind ik nog wel informatief. Op een beknopte en duidelijke wijze wordt er best veel info gegeven.
Speedswitch in 'nieuws: Dell introduceert UltraSharp U2412M met 24"-ips-scherm'

[ Voor 8% gewijzigd door Herman op 25-07-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:54
Kunnen de +1 en 0's even nagekeken worden?
hardcoresmurf in 'nieuws: Apple roept iMac-hdd's terug'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:09:
Kid Jansen in 'nieuws: Dell introduceert UltraSharp U2412M met 24"-ips-scherm'

Het lijkt me enigzins overdreven om hier +3 aan toe te kennen. En dat 16!? keer? Heeft iemand een boost ge/mis bruikt?
De kans dat een reactie van KidJansen op een artikel over de Dell ultrasharpserie een informatief of spotlight krijgt (en verdient) is natuurlijk wel relatief groot. De +3 is imo voor deze reactie zeker verdiend
Herman87 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:12:
Deze reactie vind ik nog wel informatief. Op een beknopte en duidelijke wijze wordt er best veel info gegeven.
Speedswitch in 'nieuws: Dell introduceert UltraSharp U2412M met 24"-ips-scherm'
Bij nader inzien toch ook maar een +2 gegeven.

edit: * PietrKempy ziet al op tegen het apple-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:15
Is het normaal dat gebruikers met een reactiescore van -20 nog steeds kunnen reageren op de FP?

Zie ook: [Verwijderde gebruiker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Anoniem: 282855 in 'nieuws: China: valse Apple Stores kunnen niet worden gesloten'
Ontzettende FIPO met een evt. flame naar de auteur/Tweakers, mijn inziens een -2.

Al gebeurd :).

[ Voor 4% gewijzigd door alex3305 op 25-07-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Harcoresmurf lijkt me idd niet een user die welkom is op T.net, het is een troll en ik vermoed een kloon van iemand die zich niet bekend durft te maken. Registratiedatum Zaterdag 25 juni 2011 maar wel in z'n Bio: al vanaf m'n 4 bezig met pc's. en dan pas 1 maand op T.net? :Z

Strak commentaar van .oisyn op z'n gallery page btw
hardcoresmurf:yay me karma is weer hoger dan 0
.oisyn: Nou je leeftijd nog
_O-

hardcoresmurf in 'nieuws: Apple roept iMac-hdd's terug' hij heeft fans die +3 voor z'n getrol geven.

[ Voor 17% gewijzigd door botoo op 25-07-2011 12:19 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Hmm die gaat wel even los ja..

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:54
Krijgt inmiddels ook +3 voor deze
hardcoresmurf in 'nieuws: Apple roept iMac-hdd's terug'

Drama user, drama moderaties :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Tsja dit soort dingen zijn helaas nauwelijks tot niet te voorkomen. In elk merknaam topic, zal vroeger of later wel iets dergelijks gebeuren. Anti Apple, Windows, Android, noem maar op. het zit helaas in de aard van het beestje Even los van de meningen die echt goed onderbouwd zijn, zijn het wel alleen meningen. Zouden we niet een soort Zero Tollerance beleid hiervoor kunnen invoeren?

Dit zou ten eerste dit soort flame/troll wars tegen gaan, maar het ZT zou ook betrekking moeten hebben op de mods. Niemand zou dergelijke reacties hoger mogen modden dan een -1, alles daarboven is een misbruik, helemaal een +3. Leuk dat je het er mee ens bent, maar dat is niet relevant.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Het is misschien overbodig om te zeggen, maar er zijn wat rechten ingetrokken/mails verzonden natuurlijk. Zoals ik wel vaker zeg; dit soort reacties zijn een prima middel om mensen die uitsluitend op basis van mening moderen eruit te pikken.

Het belangrijkste is dat de reacties op de juiste score belanden en deze reacties staat al vanaf het begin op -1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Cloud schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:34:
Het is misschien overbodig om te zeggen, maar er zijn wat rechten ingetrokken/mails verzonden natuurlijk. Zoals ik wel vaker zeg; dit soort reacties zijn een prima middel om mensen die uitsluitend op basis van mening moderen eruit te pikken.

Het belangrijkste is dat de reacties op de juiste score belanden en deze reacties staat al vanaf het begin op -1. :)
Het is alleen zo jammer dat mensen snel weer een nieuw account kunnen aanmaken en vrolijk verder kunnen gaan met hun onvolwassen bezigheden. Rechten intrekken heeft dus naar mijn idee geen effect. En van die mailtjes worden ze ook echt niet bang. Geloof me. Ik snap dat je roeit met de riemen die je hebt, maar het had wel leuk geweest als dat ook echt effectief zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Poops_McGhee schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:34:
[...]

Het is alleen zo jammer dat mensen snel weer een nieuw account kunnen aanmaken en vrolijk verder kunnen gaan met hun onvolwassen bezigheden.
Als dat gebeurt, dan merken we dat zeker op. Kloontjes worden keihard geband :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Men kan een nieuwe account aanmaken, zeker weten. Kloonaccounts gebeurt regelmatig, maar ik moet de eerste nog tegenkomen die dat doet wegens ingetrokken moderatierechten. Gebruikers die klonen zijn doorgaans toch de wat rottere appels :) De maatregelen die we tegen kloontjes nemen zijn wel wat steviger dan tegen mismodders. Logisch ook want moderatierechten zijn, ondanks dat ze een integraal onderdeel zijn van de reactiefunctionaliteit op de Frontpage, toch een soort van extraatje.

Van de mailtjes hoeven ze niet bang te worden, ze moeten zich alleen wat aanpassen. Mochten ze dat niet doen dan gaan de rechten weg en kúnnen ze niets meer fout doen. De meeste mails zijn prima in effectiviteit en zorgen voor één van twee dingen: ze passen zich aan of ze stoppen met modereren. Dat is beide prima voor het moderatiesysteem. We willen dan wel dat zoveel als mogelijk gebruikers modereren, ze moeten wél positief bijdragen aan het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Verder is een -1 prima, maar stoort het nog steeds enorm. Maar dat is weer een discussie voor een ander draadje. Iemand met een negatieve reactiescore zou niet eens moeten reageren op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Behoorlijk modmisbruik om hier +3 voor te geven...
boner in 'nieuws: 'Google verzamelde mac-adressen van clients''

Er zijn nog wat zetjes nodig om deze weer op de -1 te krijgen. Wie helpt? :)

edit:
@ppaddo: Merci :)

[ Voor 5% gewijzigd door Herman op 25-07-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zo, die staat weer op -1! Had er een boost voor nodig, maar het is geluk! :D

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Nazanir schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:33:
Tsja dit soort dingen zijn helaas nauwelijks tot niet te voorkomen. In elk merknaam topic, zal vroeger of later wel iets dergelijks gebeuren. Anti Apple, Windows, Android, noem maar op. het zit helaas in de aard van het beestje Even los van de meningen die echt goed onderbouwd zijn, zijn het wel alleen meningen. Zouden we niet een soort Zero Tollerance beleid hiervoor kunnen invoeren?

Dit zou ten eerste dit soort flame/troll wars tegen gaan, maar het ZT zou ook betrekking moeten hebben op de mods. Niemand zou dergelijke reacties hoger mogen modden dan een -1, alles daarboven is een misbruik, helemaal een +3. Leuk dat je het er mee ens bent, maar dat is niet relevant.
Ik denk niet dat een zero tolerance beleid hier echt effectief zal zijn. De filosofie van de site is dat iedereen moet kunnen deelnemen en daar vallen de anti-wat-dan-ook leden ook onder. Uiteraard moet je wel een grens trekken voor wat de inhoud betreft, maar die grens moet naar mijn mening niet te hoog zijn. Er kunnen soms best interessante reacties ontlokt worden aan wat minder positieve reacties.
Extreem negatieve reacties, overduidelijke flames en trolls moet je niet willen hebben. Maar naar mijn mening moet je ook niet een lijst met "Ja en Amen" reacties hebben die teveel gestaafd naar een bepaalde norm zijn. Ik hoop altijd een fijne acceptabele wisselwerking te zien die de discussies interessant en leerzaam kunnen maken. Dat maakt het hele discussieren veel interessanter en doeltreffender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Poops_McGhee schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:21:
[...]

Extreem negatieve reacties, overduidelijke flames en trolls moet je niet willen hebben. Maar naar mijn mening moet je ook niet een lijst met "Ja en Amen" reacties hebben die teveel gestaafd naar een bepaalde norm zijn. Ik hoop altijd een fijne acceptabele wisselwerking te zien die de discussies interessant en leerzaam kunnen maken. Dat maakt het hele discussieren veel interessanter en doeltreffender.
Klopt helemaal, maar daar is die reactiescore zo mooi voor, neg. is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
vgroenewold schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:26:
[...]

Klopt helemaal, maar daar is die reactiescore zo mooi voor, neg. is duidelijk.
Tuurlijk is de reactie score daar een mooie tool voor. We hebben echter wel te maken met de menselijke factor, en die is onvoorspelbaar. 68 pagina's in deze thread getuigen daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

boner in 'nieuws: 'Google verzamelde mac-adressen van clients''
Sowwy, iemand met een rode kleur mag weer gaan mailen en/of vinkjes uitzetten. Een hele rits +3's :/

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Deze mag wat mij betreft wel gewoon naar +1 ipv de +2 waar hij nu op staat:

Verwijderd in 'nieuws: 'Google verzamelde mac-adressen van clients''

De verwijzingen naar andere bedrijven zijn nauwelijks relevant tot zelfs niet onderbouwde beschuldigen en ook het "men had geen kwaads in de zin" is niet meer dan een idee van de poster zelf en niet onderbouwd.

+3 is het imho al helemaal niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 25-07-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Bor de Wollef schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:46:
Deze mag wat mij betreft wel gewoon naar +1 ipv de +2 waar hij nu op staat:

Verwijderd in 'nieuws: 'Google verzamelde mac-adressen van clients''

De verwijzingen naar andere bedrijven zijn nauwelijks relevant tot zelfs niet onderbouwde beschuldigen en ook het "men had geen kwaads in de zin" is niet meer dan een idee van de poster zelf en niet onderbouwd.

+3 is het imho al helemaal niet.
Dat gaat je vrees ik niet meer lukken. Nu zijn er nog 35 mensen nodig met een x2 weging voordat hij op +1 belandt (zonder dat er iemand een extra +2 of +3 geeft) of nog 11 mensen met een boostpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

We kunnen het altijd proberen en anders zijn er ook nog de Powermods ;) Die post is echt geen +3 en in mijn ogen ook geen +2. Het lijken mij meer "mee eens" mods ipv objectieve beoordelingen. Of is er iemand die er wel +3 of +2 voor over heeft hier en mis ik iets?

[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 25-07-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
Bor de Wollef schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:30:
We kunnen het altijd proberen en anders zijn er ook nog de Powermods ;) Die post is echt geen +3 en in mijn ogen ook geen +2. Het lijken mij meer "mee eens" mods ipv objectieve beoordelingen. Of is er iemand die er wel +3 of +2 voor over heeft hier en mis ik iets?
+3 is het inderdaad niet (-1 trouwens ook niet), maar met een +2 kan ik prima leven, de post relativeert imo "het schandaal" waardoor ik hem toch wel enige meerwaarde vind hebben tov een gewone on-topic post.

De verwijzingen zijn er dan ook om dat relativeren te ondersteunen. Van punt 4 weet ik niet voldoende van af, maar over de andere verwijzingen zijn wel 1 of misschien zelfs meerdere artikelen op de FP geweest. Het onderbouwen lijkt me daarom niet echt nodig, de kennis mag wel aanwezig zijn. Daarnaast vind ik punt 4 nogal globaal omschreven en mede daarom vind het niet echt een punt aftrek waard.
Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.