Het kleine-mismoderatietopic deel XXII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste
Acties:
  • 38.800 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:05:
mrc4nl in 'nieuws: LimeWire aangeklaagd namens onafhankelijke platenlabels'
4X ONGEWENST?
ik maak toch geen fipo reactie maar een valide punt: de artiesten kregen waarschijnlijk geen geld?
Het valt mij ook op dat mensen tegenwoordig wel heel snel en gemakkelijk de eerste post een -1 geven, zonder hem uberhaupt inhoudelijk te hebben gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Gelukkig werken we met gemiddelden waardoor de reactie nog steeds op het juiste niveau belandt. :) De -1's zullen bekeken worden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:11:
[...]

Het valt mij ook op dat mensen tegenwoordig wel heel snel en gemakkelijk de eerste post een -1 geven, zonder hem uberhaupt inhoudelijk te hebben gelezen.
ja, zo'n vermoeden heb ik ook, ik heb m een keer aangepast omdat er wat typfoutjes inzaten, niets toegevoegd.
iemand moet toch de eerste zijn? ik vind het flauw, zeker als ik zie hoe " captain obvius" fipo' s soms wel volle +1 krijgen...

@cloud, ben in " irrelevant" of " off-topic" om op 0 te belanden?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Reacties letterlijk aan labels koppelen hou ik niet van, maar irrelevant komt denk ik het dichtst bij. Als je het artikel goed leest, is de eerste regel waarmee je reactie begint meteen al overbodig (er wordt niets geclaimd, maar een schikking wordt niet nageleefd). De tweede regel voegt niet echt wat toe en gaat eigenlijk over de eerste.

De derde regel is ook incorrect omdat het om een rechtzaak gaat die al geschikt is. LimeWire is akkoord gegaan met een schikking maar weigert deze na te komen. Geen platenmaatschappijen dus die geld proberen te halen. Nee ze krijgen nu het geld wat LimeWire ze zélf heeft toegezegd, niet. Compleet iets anders. De laatste regel is een populaire uitspraak waar ongetwijfeld waarheid in zit, maar die verder niet ter zake doet.

Neem daar nog de stijl van de reactie bij en ik kan er echt niets meer dan een 0 van maken. Wat dat aangaat schokken mij die -1's dus ook niet echt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 07:59
mrc4nl schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:25:
@cloud, ben in " irrelevant" of " off-topic" om op 0 te belanden?
De +2 die je reactie krijgt is anders ook puur modmisbruik.

Ik houd het bij een 0 omdat je geen hoofdletters en 'dit is mijn mening'-reactie zonder enige onderbouwing. Ik denk dat meerdere mensen hetzelfde denken als mij, zie bijvoorbeeld de reactie onder jou. Stewie! in 'nieuws: Spraakherkenning binnenkort voor Xbox beschikbaar'

Zoals je ziet krijgt deze poster wel een +1 vanwege zijn hoofdlettergebruik en hij maakt geen gebruik van onnodige enters. Zie dit niet als een flame maar als opbouwende kritiek. Dirk heeft mij ook eerder op mijn schrijfstijl gewezen en ben er vandaag de dag nog blij mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Cloud schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:33:
Reacties letterlijk aan labels koppelen hou ik niet van, maar irrelevant komt denk ik het dichtst bij. Als je het artikel goed leest, is de eerste regel waarmee je reactie begint meteen al overbodig (er wordt niets geclaimd, maar een schikking wordt niet nageleefd). De tweede regel voegt niet echt wat toe en gaat eigenlijk over de eerste.

De derde regel is ook incorrect omdat het om een rechtzaak gaat die al geschikt is. LimeWire is akkoord gegaan met een schikking maar weigert deze na te komen. Geen platenmaatschappijen dus die geld proberen te halen. Nee ze krijgen nu het geld wat LimeWire ze zélf heeft toegezegd, niet. Compleet iets anders. De laatste regel is een populaire uitspraak waar ongetwijfeld waarheid in zit, maar die verder niet ter zake doet.

Neem daar nog de stijl van de reactie bij en ik kan er echt niets meer dan een 0 van maken. Wat dat aangaat schokken mij die -1's dus ook niet echt.
Voor mij is dat genoeg reden om juist een -1 te geven. Als mcr4nl gewoon de tekst goed had gelezen, had hij deze enigzins onzinnige stelling niet hoeven melden, wat al te meer bijdraagt aan het FiPo hunt gevoel dat ik er van krijg. Of je wel of niet op de FiPo aan het jagen was, laat ik in het midden. Punt blijft, dat het een slecht geschreven reactie was, met een stelling die totaal door het artikel ontkracht word.

Alle -1's zijn compleet terecht mijn inziens.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik (nogmaals) oproepen om de labels van de waarderingen te hernoemen naar iets anders. Want, een slecht geschreven, weinig onderbouwde mening is nog niet perse 'Ongewenst'.

Althans, niet voor iedereen. Iets dat slecht is geschreven en niet is inderbouwd maar desondanks gewoon on topic is is voor mij persoonlijk gewoon een 0.. want.. het is Irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:18:
Dan ga ik (nogmaals) oproepen om de labels van de waarderingen te hernoemen naar iets anders. Want, een slecht geschreven, weinig onderbouwde mening is nog niet perse 'Ongewenst'.

Althans, niet voor iedereen. Iets dat slecht is geschreven en niet is inderbouwd maar desondanks gewoon on topic is is voor mij persoonlijk gewoon een 0.. want.. het is Irrelevant.
De namen van de labels doen er niet zo toe, die zijn grofweg ter indicatie, het gaat om de gedachte die erachter zit. Als er mensen zijn die alle trolls, flame baits en reacties met bizar slecht taalgebruik willen lezen dan kunnen die dat doen, ze kunnen immers gewoon de -1's lezen. Dat het voor die mensen niet ongewenst is wil niet zeggen dat die reacties dan maar niet op -1 moeten, het gros hoeft die reacties immers niet te lezen.

Of de door jou beschreven post een 0 of -1 moet zijn valt over te twisten. Ik verwacht bij het lezen toch wel een zeker minimum taalgebruik en als daar niet aan wordt voldaan haal ik er een punt vanaf. Als de reactie dan niet meer dan een onderbouwde mening is wordt het dus een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik had een heel verhaal over die labels kunnen typen, maar Zartok hierboven vat het eigenlijk prima samen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Nazanir schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:10:
[...]

Voor mij is dat genoeg reden om juist een -1 te geven. Als mcr4nl gewoon de tekst goed had gelezen, had hij deze enigzins onzinnige stelling niet hoeven melden, wat al te meer bijdraagt aan het FiPo hunt gevoel dat ik er van krijg. Of je wel of niet op de FiPo aan het jagen was, laat ik in het midden. Punt blijft, dat het een slecht geschreven reactie was, met een stelling die totaal door het artikel ontkracht word.

Alle -1's zijn compleet terecht mijn inziens.
gelukkig sta ik nog steeds op 1 (dankzij een moderaties over de voltalige -1 tot +3
maar goed: de eerste regel wil ik aangeven dat limewire al lang bestaat, dus waarom nu?
waarom geen 6 maand geleden? de schikking kwam was ook uit een rechtzaak,

er zijn vaker rechtzaken aangespannen-> lijkt me niet verdedig hoeven worden->obvius

ik krijg het gevoel dat ik door die ene witregel word afgerekend " Punt blijft, dat het een slecht geschreven reactie was, "
t had erger gekund, zand erover.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik begrijp prima wat je met de eerste regel aan wilt geven, echter is dat geheel niet van toepassing. De vraag 'waarom nu' volgt uit de tekst van het artikel. Het antwoord is namelijk 'omdat LimeWire het door hun verschuldigde bedrag niet betaald'. :) Zoals de eerste regel er nu staat lijkt het alsof je bedoeld dat de platenmaatschappijen nu na 'de dood' van LimeWire nog eens geld proberen op te halen. Terwijl ze al lang in een rechtzaak geld toegezegd hebben gekregen.

Maar goed, in elk geval mooi dat je ook onze kant wat begrijpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Apache in 'nieuws: Microsoft draagt veel bij aan Linux-kernel'

ik vind zeker geen +2 en al helemaal geen +3 allemaal naar mij mening mismodders

Wim-Bart in 'nieuws: Microsoft draagt veel bij aan Linux-kernel'
ook deze is +2 is niet goed

Weyland in 'nieuws: LimeWire aangeklaagd namens onafhankelijke platenlabels'
zwaar ongefundeerde stelling/reactie en dan gewoon +2 en 3 krijgen, naar mij idee niet meer dan 0 en mogen ze wel is ff nagekeken worden

MisterMaze in 'nieuws: LimeWire aangeklaagd namens onafhankelijke platenlabels'
dit is een samenvatting van artikel, daarom hoogstens een +1 en zeker geen 22x +2

Verwijderd in 'nieuws: LimeWire aangeklaagd namens onafhankelijke platenlabels'
Vanwege de eerste regel gewoon een 0, fouten meld je op het forum.

[ Voor 80% gewijzigd door SRich op 19-07-2011 01:56 ]

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

SRich schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 01:28:
Apache in 'nieuws: Microsoft draagt veel bij aan Linux-kernel'

ik vind zeker geen +2 en al helemaal geen +3 allemaal naar mij mening mismodders

Verwijderd in 'nieuws: LimeWire aangeklaagd namens onafhankelijke platenlabels'
Vanwege de eerste regel gewoon een 0, fouten meld je op het forum.
Voor de reactie van Apache is een +2 goed verdedigbaar, ik geloof dat zelfs enkelen hier ook een +2 hebben gestemd, gister hebben we er nog over gediscussierd.

De reactie van Terminal13 is niets mis mee. Hij geeft gewoon netjes aan dat het artikel niet helemaal duidelijk is, maar valt de schrijver van het artikel niet af, of kraakt Tweakers.net niet af. Jij bent dan ook de enige die hier een 0 heeft gegeven, die naar mijn idee niet terecht is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
Ik volg Nazanir in beide gevallen. Zeker de reactie van Terminal verdient een +1, als dat een 0 zou zijn dan horen er geen reacties meer op +1 te komen. Ik vind zelf voor beide reacties een +2 te verantwoorden.

* PietrKempy geeft +2 aan beide reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

MorgothG in 'nieuws: KPN introduceert nieuwe abonnementen en verlaagt smartphonekorting'
Deze post wordt +2 gemod en krijgt zelfs een +3. Heb zelf +1 gegeven, wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
@tweaker2010: Eens, eerder een +1. De +3-score die deze reactie heeft gekregen is een meningmod als ik het zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gunner in 'nieuws: KPN introduceert nieuwe abonnementen en verlaagt smartphonekorting'
Hier nog een paar meningmods. Deze +3 en +2 mogen ook wel nagekeken worden.

+3 Spotlight 8
+2 Informatief 3
+1 On-topic 58
0 Off-topic / Irrelevant 23
-1 Ongewenst 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
* RoD gaat weer mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:47

botoo

💀 too old to die young

Bespaar je de moeite toch eens RoD, zet die mismodders gewoon op non-actief, als ze toch weer willen modden dan zoeken ze eerst maar eens /16 op.

/rant

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
:P

Maar het zal je verbazen hoeveel lieden daadwerkelijk verbeteren na een eerste waarschuwing. En anders lopen ze snel genoeg weer tegen de lamp en verliezen ze de rechten alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Het zou al de helft schelen als niet iedereen standaard modrechten kreeg.

En het is wel opvallend dat 95% van degenen die ik moet mailen nog niet eerder gewaarschuwd zijn, dus er lijkt inderdaad wel verbetering in te zitten. Of iedereen houdt op met modereren natuurlijk ;) Maargoed, het heeft z'n effect, die mailtjes. Het zijn er alleen veel te veel.

Anyways, ontopic maar weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:40:
Het zijn er alleen veel te veel.
Dat kan je ook anders interpreteren - een teken van het succes van Tweakers.net. Hoe meer mensen er geregistreerd zijn, hoe meer mensen je zult moeten wijzen op hun slechte kwaliteit moderaties, gewoon in absolute aantallen dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Zo te zien veel mensen die het er mee eens zijn, maar meer dan een 0 kan ik er echt niet van maken.
Gunner in 'nieuws: KPN introduceert nieuwe abonnementen en verlaagt smartphonekorting'

edit:

Even over het hoofd gezien dat tweaker 2010 hem ook al onder de aandacht heeft gebracht :P

[ Voor 16% gewijzigd door pcgek op 19-07-2011 13:57 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd.... 101x +1, 3x +2, 11x +3... absurd die moderaties! De hele papegaai-kooi is kennelijk aan het papegaaimodden geslagen.

Ik geef een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar sluit ik mij bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Verwijderd in 'nieuws: Zynga aangeklaagd voor stelen code FarmVille' staat op 0. Hoort toch wel duidelijk op -1. Die +3 gever mag wel gecontroleerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
DavidWebb in 'nieuws: Futuremark kondigt Unstoppable Gorg aan'

+3 gever heeft het ook gehad met het modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd in 'nieuws: Apple verkoopt 20 miljoen iPhones'

aanval op de man, geen toevoeging aan het oorspronkelijke artikel, dus voor mij -1

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
tes_shavon schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 08:56:
Verwijderd in 'nieuws: Apple verkoopt 20 miljoen iPhones'

aanval op de man, geen toevoeging aan het oorspronkelijke artikel, dus voor mij -1
Mwah, ik vind het meevallen. Ik houd het bij irrelevant wat zijn reactie betreft, zeker gezien zijn laatste edit. Nu staat er ten minste iets wat met het onderwerp te maken heeft in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind dat deze post echt verwijderd mag worden:
Anoniem: 415760 in 'productreview: MSI R6870 HAWK review door mw2fan'

Dit is toch echt direct op de man. Grof taalgebruik....ik zeg wegpleuren! ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Vier Nederlanders aangehouden in Anonymous-zaak'

Ik vind een beschuldiging van corruptie van verschillende partijen (rechters én bedrijven) nogal zwaar, zonder onderbouwing en bewijsmateriaal... is dat wel een +1 waard?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Wat mij betreft niet nee, ik hou het op een 0. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 02:09
Archiebald in 'nieuws: KPN introduceert nieuwe abonnementen en verlaagt smartphonekorting'

Wat ik vraag is toch on-topic? Ik heb eerst nog gekeken of er iemand anders een vraag had over blackberry internet, maar dat zie ik niet staan. Ook in het artikel zelf is niets te vinden over blackberry internet, behalve dat het 5 euro gaat kosten. Niet of er data bij in zit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dat is inderdaad een ontopic vraag. Je reactie was echter maar door één gebruiker gemodereerd (vanwege het enorme aantal reacties op het artikel vermoed ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Verwijderd in 'nieuws: Google waarschuwt gebruikers met malware op hun systeem'

Staat momenteel op -1. Alhoewel het geen snuggere vraag is en de persoon in kwestie het artikel niet goed heeft gelezen, zijn dat volgens mij geen criteria voor een -1?
* Radiant heeft een 0 gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik ga ook voor de 0 ja, vind het niet zwaar genoeg voor een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dr.Z
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 20:46
gvdmaat in 'Opgepakte hackers blijken AntiSecNL-leden'

dubieuze +2 en +3 moderaties

* -Dr.Z vind het niet meer dan een 0 waard

Basically all electronics are powered by magical smoke. I know this because I've seen the smoke escape, and then things don't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:38

player-x

Disruptive by design

En het is wel opvallend dat 95% van degenen die ik moet mailen nog niet eerder gewaarschuwd zijn, dus er lijkt inderdaad wel verbetering in te zitten. Of iedereen houdt op met modereren natuurlijk ;) Maargoed, het heeft z'n effect, die mailtjes. Het zijn er alleen veel te veel.
Waarom vraag je Crisp niet voor een auto mailfunctie.

Verkeerd modereren:
Copy/paste reactie.
popup keuze menu, klik voor 1 verkeerde moderatie 2 voor mening modden

Zelfde voor post's
Copy/paste reactie.
popup keuze menu, klik voor 1 taalgebruik, 2 geen links naar iligale content, 3 etc. etc.

Standaard form mail zal je vast veel werk schelen ^_^

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
We gebruiken al standaardmails voor een gedeelte van de tekst. Toch wordt de boodschap persoonlijk geschreven en op maat gemaakt. En dat houden we ook zo omdat het anders wel heel onpersoonlijk wordt allemaal. Dan had de modbot ook kunnen blijven bestaan alleen had hij dan mailtjes moeten sturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dr.Z
boomr in 'LG Optimus 3D Speed: een glimp van de toekomst'

Positieve uiting richting de maker van het filmpje. Maar is dit nou +3 waard...?

+1 is eerder op z'n plaats naar mijn idee

Basically all electronics are powered by magical smoke. I know this because I've seen the smoke escape, and then things don't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Dr.Z schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:49:
boomr in 'LG Optimus 3D Speed: een glimp van de toekomst'

Positieve uiting richting de maker van het filmpje. Maar is dit nou +3 waard...?

+1 is eerder op z'n plaats naar mijn idee
Ja, even objectief is dit niet meer dan een +1 inderdaad. Het is niet echt informatief of constructief. Maar gewoon een goed geformuleerde on-topic mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dr.Z
Hier nog zo'n mooie (zullen er vast wat meer zijn met de 'gevoelig' liggende Apple nieuwsartikelen van vandaag.

Jesse in 'Apple start verkoop Mac OS X 10.7 Lion'

Edit:

DayteX in 'Apple start verkoop Mac OS X 10.7 Lion'

Carino in 'Apple start verkoop Mac OS X 10.7 Lion'

DayteX in 'Apple start verkoop Mac OS X 10.7 Lion'

En de in mijn ogen niet eerlijk beoordeling met 0 voor de volgende post

mstam in 'Apple start verkoop Mac OS X 10.7 Lion'

Edit2: Het is echt feest met de mismoderatie's op dagen als deze...
Zo'n verschil tussen elk van de willekeurige Apple posts van vandaag en bv. het nieuwsartikel: VMware-ceo poogt ophef over nieuwe licentiestructuur te sussen

* -Dr.Z is blij met de Boost moderatie knop :Y)

Edit3: Nog meer...

mr.niceguy.89 in 'Apple start verkoop Mac OS X 10.7 Lion'

PortoNL in 'Apple start verkoop Mac OS X 10.7 Lion'

Edit4:
riffey#4 in 'Apple verkoopt 20 miljoen iPhones'

[ Voor 88% gewijzigd door -Dr.Z op 20-07-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 343854 in 'nieuws: Apple neemt afscheid van witte MacBook'

Mooie fipo. Kan die naar -2 ofzo?

Die +1 en +3 gevers mogen denk ik wel ff gechecked worden....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Ditbericht verdient echt plus 2, maar er staat ook dat iemand -1 heeft ''gestemd.''
Die mag wel eens gecheckt worden.

[ Voor 24% gewijzigd door mrtnptrs op 20-07-2011 20:54 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wildhagen schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:57:
Anoniem: 343854 in 'nieuws: Apple neemt afscheid van witte MacBook'

Mooie fipo. Kan die naar -2 ofzo?

Die +1 en +3 gevers mogen denk ik wel ff gechecked worden....
Erg jammer die post inderdaad, net als de posts als reactie er op. Wat mij betreft gewoon trashen en mailen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Deze moet ook nog een paar schoppen hebben om daar te komen waar hij thuishoort, op -1 dus.
DP Kunst in 'nieuws: Apple neemt afscheid van witte MacBook'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

pcgek schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:14:
Deze moet ook nog een paar schoppen hebben om daar te komen waar hij thuishoort, op -1 dus.
DP Kunst in 'nieuws: Apple neemt afscheid van witte MacBook'
Ook die krijgt +3 (6x)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heeft nog een klein tikje met de hamer nodig voor hij de welverdiende -1 effectief bereikt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:04
Met alle respect, maar ik kom bij deze niet verder dan een +2:

wildhagen in 'nieuws: Opgepakte hackers blijken AntiSecNL-leden'

Ik zie quotes aangehaald, bruikbare link geplaatst met veel informatie, maar niet veel tekst van de auteur die nu werkelijk die enorme bijdrage levert om een +3 te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dr.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het was weer een zuinig dagje of de meningen overheersten weer:

max3D in 'nieuws: Apple introduceert nieuwe Airs, mini's en Cinema Display' Een +1? voor een ter zake doende post over glanzende schermen en kleurnauwkeurigheid? Of houden we weer teveel van Apple voor een +2

max3D in 'nieuws: Lenovo introduceert nieuwe Android- en Windows-tablets' Een +1 voor een van de eerste posts die veel feitelijks en context toevoegt aan het artikel Werkelijk geen idee waarom, maar de laatste keer dat ik voor het ontbijt het artikel aan probeer te vullen. Dan maar gewoon ´die ga ik halen´ voor een +1.
max3D in 'reviews: LG Optimus 3D Speed: een glimp van de toekomst' Een +1 voor wat feitelijke info over stereo schermen en lensafstanden. Zelfde als hierboven. Netjes de lensafstanden opgezocht, maar nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online

Anyways, ontopic maar weer :P
Bij het aanzetten van de modrechten dat mailtje vast tonen. Je weet al wat je moet schrijven ;) Die persoonlijke touch kan wel met een paar random zinnen uit een database...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dr.Z
max3D schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 02:42:
Het was weer een zuinig dagje of de meningen overheersten weer:

max3D in 'nieuws: Apple introduceert nieuwe Airs, mini's en Cinema Display' Een +1? voor een ter zake doende post over glanzende schermen en kleurnauwkeurigheid? Of houden we weer teveel van Apple voor een +2

max3D in 'nieuws: Lenovo introduceert nieuwe Android- en Windows-tablets' Een +1 voor een van de eerste posts die veel feitelijks en context toevoegt aan het artikel Werkelijk geen idee waarom, maar de laatste keer dat ik voor het ontbijt het artikel aan probeer te vullen. Dan maar gewoon ´die ga ik halen´ voor een +1.
@Apple en Lenovo post: Inhoudelijk goed samenhangende informatieve posts. Heb het rechtgezet ;)

[ Voor 54% gewijzigd door -Dr.Z op 21-07-2011 03:21 . Reden: stukje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit soort doodsbedreigingen mogen wel naar de -2 ja, lijkt me...

well0549 in 'nieuws: VMware-ceo poogt ophef over nieuwe licentiestructuur te sussen'

Dat is één grote rantende troll, en dus -1. Waarom die 5x +1 krijgt, daar kan ik met mijn pet niet bij...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-1 ja... die +1 en +2 kunnen wel weer een controle ondergaan lijkt me....

Hmm, die +1 gever heeft hem nu aangepast naar +2....

The flamewar has begun, met alle bagger-replies erop!

[ Voor 43% gewijzigd door wildhagen op 21-07-2011 09:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

kan iemand mij uitleggen waarom dit een +2 is:
Dreamvoid in 'nieuws: Apple introduceert nieuwe Airs, mini's en Cinema Display'

+1 is goed genoeg :P . Ik heb em al geboost maar hij blijft op 1.7 staan.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nu staat-ie op +1, lijkt me idd voldoende :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
OH nee he :N, meningmodders gaan weer lekker los, hij stond mooi op -1 maar nu:
watercoolertje in 'nieuws: Intel ziet inkomsten uit datacenters stijgen'

Het hele draadje wat erachter volgt is ook prut. Daarnaast viel het me dat deze gebruiker afgelopen dagen al vaker over het modsysteem loopt te zeuren op de fp, misschien een mailtje sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
Probleem is dat ik het wel met hem eens ben (en dus dat hij +1 verdient in mijn ogen), maar dat het commentaar is op een artikel en dat het dus eigenlijk in het GR-forum hoort.

er zijn meer mensen het met hem eens. +2 en +3 vallen vaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zartok schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:46:
OH nee he :N, meningmodders gaan weer lekker los, hij stond mooi op -1 maar nu:

Het hele draadje wat erachter volgt is ook prut. Daarnaast viel het me dat deze gebruiker afgelopen dagen al vaker over het modsysteem loopt te zeuren op de fp, misschien een mailtje sturen?
Die hele draad, dus ook de replies op die troll van watercoolertje, krijgt nu enorme hoeveelheden +2's en +3's.... de modmisbruikers komen weer naar boven.

KiKiA in 'nieuws: Intel ziet inkomsten uit datacenters stijgen'

Gaat weer lekker zo. Hier mogen denk ik wat modrechten geschrapt worden.
Probleem is dat ik het wel met hem eens ben (en dus dat hij +1 verdient in mijn ogen), maar dat het commentaar is op een artikel en dat het dus eigenlijk in het GR-forum hoort.
"ik ben het er mee eens" is GEEN valide reden voor een +1, dat is meningmodden, en dat valt onder modmisbruik!

Het is een pretty plain -1, en een -2 zou ook wel kunnen.

[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 21-07-2011 09:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ideaal zo'n firstpost / draadje. Mooie manier om de mensen die uitsluitend op mening modereren even boven water te halen.

Het lijkt mij overbodig om te zeggen dat er hier en daar wat rechten verdwenen zijn cq. mails verzonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mooi... die fipo kreeg overigens zojuist nog wel een +2 erbij, weet niet of die al was meegenomen?

Het hele draadje staat nu goed gelukkig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Weet niet helemaal hoe ik deze moet modden:
Mellow Jack in 'nieuws: Intel ziet inkomsten uit datacenters stijgen'
De stijl waarin het is geschreven vind ik erg agressief en echt onderbouwd is het ook niet. Aan de andere kant worden er wel andere oorzaken genoemd voor het minder gaan van de atoms wat ik dan wel weer interessant vind an sich. Twijfel zelf tussen de 0 en de 1.

De post van gister die ik daarnet bedoelde is trouwens deze:
watercoolertje in 'nieuws: Google waarschuwt gebruikers met malware op hun systeem'
En vandaag gaat ie dan weer lekker verder:
Terwijl toch zelf zijn posts op -1 niveau maakt.

En nu dan ik dan toch bezig ben, wil ik er nog een keer op wijzen dat als in plaats van het gemiddelde van de mods, de meest gegeven mod wordt aangehouden die fipo veel sneller op -1 had gestaan dan dat nu het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Zartok schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:11:
Weet niet helemaal hoe ik deze moet modden:
Mellow Jack in 'nieuws: Intel ziet inkomsten uit datacenters stijgen'
De stijl waarin het is geschreven vind ik erg agressief en echt onderbouwd is het ook niet. Aan de andere kant worden er wel andere oorzaken genoemd voor het minder gaan van de atoms wat ik dan wel weer interessant vind an sich. Twijfel zelf tussen de 0 en de 1.
Reactie op zich een +1. Het begin van de reactie zorgt er voor dat ik het een 0 vind.

* PietrKempy geeft 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

En mensen die wat minder gevoelig zijn geven een +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heeft wéér flink wat zetten nodig voor de -1, er is net een shitload aan +1 en +2 bijgekomen, waardoor hij effectief weer ten onrechten op 0 staat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rFvoNdXlk4PxbPEtgNBHTfpk/full.jpg

Misschien is een powermod-fixatie een goed idee?

Joost in 'nieuws: Intel ziet inkomsten uit datacenters stijgen'

Kan ook naar -1, gezien het toontje.

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 21-07-2011 10:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
-Dr.Z schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 02:57:
[...]

@Apple en Lenovo post: Inhoudelijk goed samenhangende informatieve posts. Heb het rechtgezet ;)
Dank je, maar natuurlijk is de Apple post weer naar beneden gemod. Het is gewoon onmogelijk iets negatiefs over een Apple produkt te zeggen zelfs als de hele doelgroep van professionals rond die schermen van ze het er gloeiend mee eens zijn zullen apple fans toch alles downmodden ook als ze er geen enkel verstand van hebben. Staat dus weer op +1.

Ik denk als je zou beweren dat Google moeilijk op Apple servers kan overstappen je ook -1s krijgt. Het onderwerp boeit niet, als er maar Apple staat. Jammer van de moeite om mijn de oprecht geinteresseerden voor te lichten.

Edit: Deze prima reactie Katsunami in 'nieuws: Apple introduceert nieuwe Airs, mini's en Cinema Display' stond om dezelfde reden ook op -1. Hopeloos.

[ Voor 12% gewijzigd door max3D op 21-07-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon

Ik vind het eingelijk veel storender dat in een artikel die op -1 behoort te staan, dat er redacteuren zich er mee gaan bemoeien waardoor de discussie onnodig voortduurt...

Zeker als deze redacteur dan ook nog eens
a. direct op de man speelt (reactie 1)
b. (in mijn ogen) geen gelijk blijkt te hebben (reactie 2), want de statements van watercoolertje en steyn.elgersma blijven staan, ondanks dat het niet op de FP thuishoort.

Het komt heel erg op mij over als "Joost is op zijn pik getrapt en zal wel eens even zeggen hoe het zit". Relax man, laat het mod-systeem zijn werk doen.

[ Voor 23% gewijzigd door tes_shavon op 21-07-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
pcgek schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:18:
En mensen die wat minder gevoelig zijn geven een +1 :)
Dat heeft helemaal niks met gevoelig zijn te maken. Het hoort gewoon niet om te zeggen dat dingen bullshit/zever/... zijn. Van tweakers.net verwacht je toch nog altijd dat de toon en verwoording van je mening netter is dan op de meeste fora. En dan is "Daar ben ik het niet mee eens." veel gepaster dan "Dat is bullshit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
tes_shavon schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:53:

Ik vind het eingelijk veel storender dat in een artikel die op -1 behoort te staan, dat er redacteuren zich er mee gaan bemoeien waardoor de discussie onnodig voortduurt...

Zeker als deze redacteur dan ook nog eens
a. direct op de man speelt (reactie 1)
b. (in mijn ogen) geen gelijk blijkt te hebben (reactie 2), want het statement van watercoolertje blijft staan, ondanks dat het niet op de FP thuishoort
Ik ben het in zoverre met je eens dat er een admin break staat wat ik overdreven vind, want je mag toch best over de relevantie van nieuws discussieren, maar vervolgens gaat de redacteur opgewekt zelf mee discussieren. Haal dan die admin break weg.

Verder kun je als tweakers niet klagen dat ieder bericht over Android, Intel, Google, etc altijd in een Apple bash topic ontaardt als de redactie zo´n kromme omweg aan een bericht over de server inkomsten hangt. Dna vraag je er toch gewoon om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

max3D schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:11:
[...]

Ik ben het in zoverre met je eens dat er een admin break staat wat ik overdreven vind, want je mag toch best over de relevantie van nieuws discussieren, maar vervolgens gaat de redacteur opgewekt zelf mee discussieren. Haal dan die admin break weg.
Discussieren over nieuwswaarde hoort niet op de FP, maar in GR. Op de FP is het een -1 waard, want ongewenst daar.

En zeker als het op dat toontje moet, en met die beschuldigingen....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
wildhagen schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:15:
[...]

Discussieren over nieuwswaarde hoort niet op de FP, maar in GR. Op de FP is het een -1 waard, want ongewenst daar.

En zeker als het op dat toontje moet, en met die beschuldigingen....
Dus ik neem aan dat redacteur Joost Schellevis een tik lop zijn vingers krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tes_shavon schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:16:
[...]

Dus ik neem aan dat redacteur Joost Schellevis een tik lop zijn vingers krijgt?
Wat mij betreft wel, maar die is crew, dus die word volop naar +1 gemod (is zo'n beetje traditie, een crewmember mod je niet naar beneden, lijkt het wel).

Maar dat is verder niet relevant. Dat één persoon iets fout doet en onbestraft blijft, wil niet zeggen dat iedereen dit soort dingen moet gaan doen, en onbestraft zou moeten blijven.

Daarnaast is het niet de redacteur die ermee begon, maar het begon met de troll van watercoolertje.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:47

botoo

💀 too old to die young

Joost gaat blijkbaar meedoen met de nieuwe vorm van FP beleving :/

Prima voorbeeld hoe het niet moet.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
wildhagen schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:19:
[...]

Wat mij betreft wel, maar die is crew, dus die word volop naar +1 gemod (is zo'n beetje traditie, een crewmember mod je niet naar beneden, lijkt het wel).

Maar dat is verder niet relevant. Dat één persoon iets fout doet en onbestraft blijft, wil niet zeggen dat iedereen dit soort dingen moet gaan doen, en onbestraft zou moeten blijven.

Daarnaast is het niet de redacteur die ermee begon, maar het begon met de troll van watercoolertje.
En toch mod ik ze allemaal op -1. Crew of niet maakt voor mij helemaal niet uit. Als hij inhoudelijk iets toevoegt dan krijgen ze al wel eens rapper een +1 of +2. Maar op deze manier krijgt hij gewoon een -1. Hij speelt me net iets teveel op de man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PietrKempy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:22:
[...]

En toch mod ik ze allemaal op -1. Crew of niet maakt voor mij helemaal niet uit. Als hij inhoudelijk iets toevoegt dan krijgen ze al wel eens rapper een +1 of +2. Maar op deze manier krijgt hij gewoon een -1. Hij speelt me net iets teveel op de man.
He, ik ben het helemaal met je eens hoor, heb ook vrijwel alles in die thread op -1 gezet (behalve laatste paar, die zijn wel inhoudelijk).

Maar het is op de FP good-old traditie dat de crew niet onder de reguliere modregels valt, en vrijwel altijd hoger gemod word dan gewone users. Dat wil nog niet zeggen dat ik aan die traditie meedoe ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
[...]

Zeker een redacteur/crew member dient de regels van de FP te weten.

mag ik daarnaast hierbij ook direct het einde aankondigen van dit draadje. We snappen het allemaal wel, denk ik...

[ Voor 16% gewijzigd door tes_shavon op 21-07-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Moet toch ergens een lijn trekken ,van mij dus ook allemaal een -1. Behalve die van Mellow jack die kan nog wel op 0.
PietrKempy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:06:
[...]

Dat heeft helemaal niks met gevoelig zijn te maken. Het hoort gewoon niet om te zeggen dat dingen bullshit/zever/... zijn. Van tweakers.net verwacht je toch nog altijd dat de toon en verwoording van je mening netter is dan op de meeste fora. En dan is "Daar ben ik het niet mee eens." veel gepaster dan "Dat is bullshit."
Het had idd wat netter gekunt,maar ik heb er niet zoveel problemen mee.Emoties zijn soms moeilijk onder controle te houden. Tis ook maar een heel klein gedeelte van een post waar verder niets mis mee is. En om voor elk woord wat verkeert kan vallen nou aftrek te gaan geven? In een face to face gesprek gaat het ook niet altijd volgens het boekje :)

[ Voor 78% gewijzigd door pcgek op 21-07-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Inderdaad "Journalisten zijn de ultieme marketingtool" is naar mijn mening geen bash richting de readactie maar gewoon een algemene vaststelling. En hoeft daardoor dus niet op -1.

EDIT:

Daarmee bedoel ik dus in het algemeen, dat alle bedrijven graag in het nieuws komen en persconferenties doen om in de belangstelling te staan. En dat het logisch is dat journalisten over zo'n dingen schrijven want dat is juist de reden waarom we op tweakers.net zitten om het nieuws in de sector te volgen en dat nieuws bestaat voor een deel uit mededelingen/aankondigingen/... van bedrijven

[ Voor 53% gewijzigd door PietrKempy op 21-07-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
botoo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:21:
Joost gaat blijkbaar meedoen met de nieuwe vorm van FP beleving :/

Prima voorbeeld hoe het niet moet.
Misschien wel inderdaad, maar we blijven allemaal mensen natuurlijk. Ik vind overigens zijn reacties persoonlijk nog wel meevallen, ook al horen ze inderdaad wel op -1. Maar dat is m.i. 'tik op de vingers' genoeg hoor.

Dat constante gezwets over pluggen van Apple (of Microsoft, of Google, of ....) in alle artikelen door de redactie krijg ík persoonlijk ook jeuk van. Eenieder die denkt dat zij het beter weten, nodig ik daarom ook uit voor: Uitnodiging 26 augustus : Ga in gesprek met Tweakers. Maar je zult ongetwijfeld zien dat die zwetsers dan stralen door afwezigheid..

Kortom: laat het moderatiesysteem zijn werk doen en modereer de reacties alsof je niet weet wie Joost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Cloud schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:38:
[...]

Misschien wel inderdaad, maar we blijven allemaal mensen natuurlijk. Ik vind overigens zijn reacties persoonlijk nog wel meevallen, ook al horen ze inderdaad wel op -1. Maar dat is m.i. 'tik op de vingers' genoeg hoor.

Dat constante gezwets over pluggen van Apple (of Microsoft, of Google, of ....) in alle artikelen door de redactie krijg ík persoonlijk ook jeuk van. Eenieder die denkt dat zij het beter weten, nodig ik daarom ook uit voor: Uitnodiging 26 augustus : Ga in gesprek met Tweakers. Maar je zult ongetwijfeld zien dat die zwetsers dan stralen door afwezigheid..

Kortom: laat het moderatiesysteem zijn werk doen en modereer de reacties alsof je niet weet wie Joost is.
Joost mag het weten :) Slim was het echter niet om in een artikel de bash en ontsporing al uit te lokken. Dat hij vervolgens zelf mee gaat doen in het gezwets is gewoon een -1 waard.

De constatering van PieterKempry dat Apple noemen in elk persbericht deel is van de Apple strategie en een belangrijk deel van hun uitgaven is overigens wel terecht. het is niet aan ons mods dat te corrigeren, maar wel ward om de redactie weer eens op te wijzen dat ze zich wel erg voor een kar laten spannen.

Mijn max3D in 'nieuws: Apple introduceert nieuwe Airs, mini's en Cinema Display' staat overigens dus gewoon koppig weer op +1. Geen doorkomen aan.

[ Voor 7% gewijzigd door max3D op 21-07-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
Verwijderd in 'nieuws: Taliban beschuldigen VS van hacking'

Deze reactie is maar liefst 19x op -1 gezet, maar is m.i. ontopic, hoewel er wel editing heeft plaatsgevonden. Nu verdient deze minstens een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Editmisbruiker, eerst stond er alleen de 1e regel, en was het dus gewoon bedoeld als troll. Toen heb ik hem dus idd een -1 gegeven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Ook nu lijkt hij me nog altijd 1 grote troll en blijft dus een -1 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Wat mij betreft ook. Het is onsamenhangend en de beschuldigingen die hij in de richting van Reuters uit, mogen wel eens onderbouwd worden met wat feiten/bewijzen. Zonder dat, vind ik het niet meer waard dan een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dr.Z
ctrl-tab in 'Nieuws: Stichting doet aangifte wegens hack site publieke omroep'

4 maal +1 vind ik bij deze reactie niet bepaald netjes.

Edit:
Roland684 in 'Nieuws: Stichting doet aangifte wegens hack site publieke omroep'

Dubieuze +3

[ Voor 29% gewijzigd door -Dr.Z op 21-07-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:04
[...]

Wie het ook is, -1 reacties moeten een -1 beoordeling krijgen. Crew zou in principe juist harder moeten worden weggemod indien zij zich inlaten tot het plaatsen van ongewenste reacties. In mijn beleving is Crew = voorbeeldfunctie en dat is dus dubbel hard oppassen wat je produceert.
Ik vind de wijze waarop Joost zich hier manifesteert niet perse overtuigen van professionaliteit.
-1 van Poops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Harder wegmodden is absoluut niet nodig, maar de crewstatus tijdens het modereren even vergeten is doorgaans wel goed ja. Er zijn uitzonderingen waarin je wél waarde mag hechten aan het feit dat iemand crew is, maar dat is eigenlijk alleen bij reacties die over onszelf (T.net) gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Z-Dragon in 'nieuws: Microsoft schrapt in-app-aankopen uit Windows Phone Mango' - +3 slaat nergens op.
vali in 'nieuws: Microsoft schrapt in-app-aankopen uit Windows Phone Mango' - Verdient een dikke +3 door de uitleg van de externe link. Zie ook alleen Lodsys hun blog, leggen ze het ook haarfijn uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

+1 vind ik nog te hoog, ik ga voor de 0.

LogiForce in 'nieuws: Taliban beschuldigen VS van hacking'

Ook geen +3 waard, te trollerig -> -1 of 0, ik ga voor de -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, persoonlijk kan ik daar echt niet heel veel meer van maken dan gewoon domweg een 0. Jullie kennen me, ik houd het liefst gewoon sec de naam van de labels aan en ik vind die opmerking gewoon keihard... Irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

fanSte in 'nieuws: Apple stoot Nokia van troon als marktleider smartphones'

+1? +3??? Nee hoor, gewoon een -1.... ondanks die +3's!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+3 is inderdaad wel van de zotte, ja. Maar, -1? Ach... daar is inderdaad wel wat voor te zeggen. Zelf maak ik er een 0 van. Zo erg is het niet, het is alleen volslagen Irrelevant en compleet Off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:10:
[...]

+3 is inderdaad wel van de zotte, ja. Maar, -1? Ach... daar is inderdaad wel wat voor te zeggen. Zelf maak ik er een 0 van. Zo erg is het niet, het is alleen volslagen Irrelevant en compleet Off-topic.
Toch wel een duidelijke flame-uitlokker + FiPo (1 minuut na plaatsen artikel).
* PietrKempy geeft -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PietrKempy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:12:
[...]

Toch wel een duidelijke flame-uitlokker + FiPo (1 minuut na plaatsen artikel).
* PietrKempy geeft -1
OK, dat had ik inderdaad nog even niet gezien, dat het een FiPo is.

Flame-uitlokker - Ach, dan zou ik eerder de flames die er als reactie op komen keihard afbranden dan de uitlokker. Want, je kan ook gewoon ... niet reageren op een flame uitlokker.

Maar het punt van FiPo is wel een goede.

/me moet beter opletten, maar was afgeleid door het roosteren van wat brood. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Slurpgeit in 'nieuws: Anonymous-hackers claimen aanval op NAVO'

Dit lijkt me, hoewel waarschijnlijk goed bedoelt, toch niet helemaal de bedoeling? ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
wildhagen schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:20:
Slurpgeit in 'nieuws: Anonymous-hackers claimen aanval op NAVO'

Dit lijkt me, hoewel waarschijnlijk goed bedoelt, toch niet helemaal de bedoeling? ;)
Inderdaad moet een modbreak bij aan te pas komen en is dus een -1.
Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.