Ga in gesprek met Tweakers : Bijeenkomst gaat niet door. :(

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26
Naar aanleiding van een topic alhier heb ik deze uitnodiging gedaan. Omdat er in LA vast ook belangstelling is post ik hem nogmaals hier.

Ik heb eens even in de agenda zitten loeren en heb maar gewoon een datum geprikt voor een meeting in real life. Op vrijdag 26 augustus organiseer ik de "Lunch met ballen". Iedereen die wat op zijn lever heeft over de redactionele koers van Tweakers.net, keuzes voor development, het reclamebeleid, de kwaliteit en inhoud van reviews, de gang van zaken rond het forum, de (on)afhankelijkheid van de redactie of welk ander onderwerp je dan ook zou kritisch willen bespreken is welkom.

Wij zitten die vrijdagmiddag voor jullie klaar om de discussie aan te gaan en alles kan en mag gezegd worden. Er zijn geen heilige huisjes maar we willen graag met jullie om de tafel om de meningen en gevoelens uit te wisselen. We zullen kort alle onderdelen van het bedrijf Tweakers presenteren, jullie krijgen –indien gewenst- een rondleiding op de redactie en vervolgens zullen we het gesprek met elkaar aangaan. Als we klaar zijn kunnen we afsluitend nog een biertje/cola drinken op het terras van de IJkantine.

Voor de moeite die je neemt om te komen en mee te praten wil ik je graag belonen met een lunch (voorzien van soep met ballen :P) in ons restaurant Dock2. Geef je daarom op via een DM en er zal een stoeltje voor je klaar worden gezet. Het is inderdaad pas over anderhalve maand maar zo kun je vast ruimte organiseren in je agenda. De onderwerpen zijn belangrijk genoeg om te gaan voor een maximale opkomst.

Nogmaals : we willen juist dat jullie op die meeting geen blad voor de mond nemen. Wees niet bang om het volledig oneens met ons te zijn. Alles kan, mag en moet gezegd worden. Wilbert, ik en anderen zitten voor je klaar. Want echte openheid krijg je pas als je het zelf hebt kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 14:25

HaX0r

n00b

Leuk initiatief! Tot wanneer kan je je aanmelden? Ik heb waarschijnlijk les die dag maar heb me rooster nog niet namelijk.

Lijkt me leuk om te zien waar het allemaal gebeurt.
Ik houdt alleen niet van soep of ballen. Is dat erg? :)

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Natuurlijk is dat erg!!!111 Ik regel een heerlijk broodje kroket voor je. En voor school schrijf wel een briefje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zou dit topic ff in het geel presenteren als mensen op t.net danwel het forum komen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Het staat bewust in LA & GR omdat we voor de inhoud gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ok, is ook wat voor te zeggen. En je moet er natuurlijk niet aan denken dat je ineens bijvoorbeeld 10.000 nerds schreeuwend in de hal hebt zitten :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Oh, ik wil best wel eens nadenken over een meet & greet bijeenkomst maar dan wel los van deze meeting. Daarmee zou ik de discussie waardoor dit initiatief tot stand is gekomen teniet doen en dat zou erg jammer zijn. :)

[ Voor 34% gewijzigd door zeef op 20-07-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

zeef schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:29:
Natuurlijk is dat erg!!!111 Ik regel een heerlijk broodje kroket voor je. En voor school schrijf wel een briefje. ;)
Aah mooi. Zal nog even een officiele DM sturen dan. :)

Ik lust geen kroketten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
Die datum is best wel spijtig. Heb de 26e mijn laatste herexamens en daar kan je jammer genoeg niet gewoon een briefje voor schrijven. Veel belgische studenten zullen er dus niet zijn (toch niet deze die herexamens hebben). Had er anders wel graag bij geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:05

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Onder andere mijn opmerkingen zijn mede aanstichter van deze meeting, maar ik kom niet en ik wil hier ook toelichten waarom.

---

Ik ben van mening dat de meeting niet waardevol is voor tweakers en voor de community. Ik zou zelf liever zien dat die tijd en moeite wordt gestoken in het afhandelen van de openstaande punten uit het Dell topic waar naar gelinkt wordt.

Als Tweakers.net een open discussie wil dan moet je bezoekers niet uitnodigen bij een fysieke bijeenkomst. Juist zo'n bijeenkomst heeft een gesloten karakter, omdat maar weinig mensen de tijd hebben om langs te komen. De drempel van zo'n meeting is juist veel hoger dan een on-line discussie. Hier in het forum is meer openheid dan on-site bij Tweakers.net.

Er worden in mijn beleving wel een aantal wat vreemde opmerkingen gemaakt:

- Er zijn geen heilige huisjes
- geen blad voor de mond nemen
- Wees niet bang om het volledig oneens met ons te zijn
- Alles kan, mag en moet gezegd worden

Het punt is dat deze zinsneden impliceren dat de bezoekers die tot nu toe discussie hebben gevoerd met Tweakers.net een blad voor de mond namen en niet alles zeggen wat gezegd zou moeten worden. Dat is wat mij betreft onzin.

Er wordt gesuggereerd dat de discussie op het forum juist niet open is en dat openheid pas wordt bewerkstelligd als we on-site bij Tweakers.net langs komen om daar, zonder toezicht op de discussie door andere bezoekers, komen discussiëren.

Dat vind ik heel gek. Als in de omgekeerde wereld. Door een fysieke meeting te organiseren sluit je juist veel mensen buiten.

Echte openheid krijg je pas als je het on-line op het internet gooit, niet in een besloten meeting met een paar bezoekers met tijd teveel.

De mensen die je wilt trekken voor zo'n type bespreking komen alleen tegen een uurtarief. En dat vind ik ook niet onredelijk. Je wilt het dan ook eigenlijk dit soort meetings periodiek houden, voortgang/resultaat evalueren, etc. Maar dat is denk ik niet echt aan de orde.

Mijn voorstel is om er gewoon een discussie topic te starten of dat aan gebruikers over te laten over concrete specifieke onderwerpen, of dat je iets doet met een algemeen discussie/feedback topic.

My 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Als je niet komt, dan kom je niet. Overigens ben je niet aanstichter, dat zou teveel eer zijn. :+ We waren dit al langer van plan. vorig jaar hebben we het ook geprobeerd maar toen was er te weinig animo. :)

Tweakers is naar mijn beleving opener dan menig medium door de feedback fora. Je kan alles vragen en je krijgt vaak antwoord op die vragen. Met elkaar aan tafel zitten geeft een andere dynamiek. Doordat de interactie persoonlijker is en je ook de non verbale context mee kan nemen communiceer je nog beter/effectiever.

Juist omdat wij uitnodigen wil ik meegeven dat ook de grootste criticasters van harte welkom zijn. Het idee dat je ons naar de mond moet praten om te mogen komen heb ik direct weg willen nemen. Juist daarom is het zo ondubbelzinnig geformuleerd. Daarbij betreur ik de negatieve teneur die je neerzet. Heb werkelijk alles aangeboden om nog transparanter te zijn. Streamen van de bijeenkomst, twitterwall en door alle deelnemers geaccordeerde notulen.

Kortom,er is helemaal niets geheimzinnigs aan. Jammer dat je dat rookgordijn opwerpt maar ik hoop en verwacht dat de meerderheid daar doorheen prikt. Iedereen is van harte welkom en wie niet kan komen zullen we digitaal op zijn/haar wenken bedienen.

[ Voor 90% gewijzigd door zeef op 24-07-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 21:57
Q schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:23:
Het punt is dat deze zinsneden impliceren dat de bezoekers die tot nu toe discussie hebben gevoerd met Tweakers.net een blad voor de mond namen en niet alles zeggen wat gezegd zou moeten worden. Dat is wat mij betreft onzin.
Volgens mij zijn er sowieso maar weinig media die zo open met hun bezoekers discussiëren over hun beleid. Iedereen kan een topic starten, waarna iedereen van T.net kan meediscussiëren, tot aan uitgever en hoofdredacteur toe. Noem me maar een ander medium waar dat gebruikelijk is.

En dan willen we een meeting plannen om gebruikers eens in een andere setting te ontmoeten en ze hun ideeën te laten spuien, is het wéér niet goed... :?

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

@Zeef, als je een inhoudelijke discussie wilt kun je beter alle non-verbale shit juist uitsluiten, het lijdt alleen maar af van de essentie. Dat is mijn boodschap. Online is in dat opzicht beter dan off-line omdat een criticaster meer tijd kan besteden aan de formulering en de inhoudelijke reactie. Dat komt de snelheid niet ten goede maar de kwaliteit mogelijk wel.

Misschien is de conclusie dat je ondubbelzinnige formulering juist wel dubbelzinnig is. Zoals ik al in het Dell topic schreef is de formulering juist in mijn ogen confronterend. Een meeting 'lunch met ballen' noemen is niet zo heel uitnodigend? Dat is toch evident?

@Joost: het is goed bedoeld maar ik stel dat jullie en ook de community daar niet zoveel aan hebben, met motivatie. Als jullie denken van wel, prima. Ik denk dat een on-line discussie waardevoller en opener is. Dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Lama.

[ Voor 98% gewijzigd door DaannO op 24-07-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
zeef schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:32:
Het staat bewust in LA & GR omdat we voor de inhoud gaan. :)
Ja maar hier kijk ik bijna nooit. :?

Maar zonder gekheid ik vraag mij af of dit de juiste plek is ook het aantal reactie in het topic hier houdt niet echt over. De mensen die je zoekt lezen dit bij lange na niet allemaal.

Overigens vind ik het idee wel leuk maar Q heeft wel een punt. Veel mensen zullen niet kunnen op die plek/datum of lezen het überhaupt niet. Online bereik je veel meer mensen, kun je het over meerdere dagen verspreiden en durven mensen ook vaak meer te zeggen. :p

Een stukje afgeschermd forum voor alleen genodigden of zoiets zal denk ik meer bereiken. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb aardig wat (IMO constructieve) opmerkingen over de redactie en ander beleid die ik op 1 of andere manier zou willen spuien maar aan de andere kant meer herken als 'persoonlijke' opmerkingen (dus een keutel die ook ingetrokken kan worden). Echter, Groningen is gewoonweg te ver weg.

@zeef, mijn DM van 3 jaar terug heeft nooit een vervolg gekregen, dus hoe open sta je nu exact?

[ Voor 30% gewijzigd door Delerium op 28-07-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

-The_Mask- schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:40:
[...]

Een stukje afgeschermd forum voor alleen genodigden of zoiets zal denk ik meer bereiken. :)
Als je het toch al op het forum wil doen kan het net zo goed publiekelijk. Het is niet alsof dit allemaal geheim is. 8)7 Feit is dat een face to face-discussie doorgaans veel productiever is voor beide partijen. Je wordt minder snel verkeerd begrepen en het verloopt allemaal sneller. Dat Q daar blijkbaar uit principe niet in gelooft doet niet af aan het feit dat het voor veel anderen wel prettiger zal zijn.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Als ik op of aanmerkingen heb op Tweakers.net dan kan ik die prima kwijt in LA.

Waarom zou ik 60 kilometer rijden om een punt duidelijk te maken :? Ik wil er graag bij zijn, want het lijkt me interessant om de discussie te observeren. Heb hier namelijk een vooroordeel over en die zie ik graag ontkracht worden. Ik denk namelijk dat het uitloopt op een soort van gezellige Meet & Greet waar over Linux, kernelproblemen en frikadellen gepraat wordt :+

Mijn twee punten (Floating ads & GoT op je mobiel) zouden misschien wel leuke punten zijn. Maar elke keer dat die punten aangedragen werden kregen we een eenduidig antwoord (Nee) dus discussiëren over iets wat niet komen gaat is m.i. zinloos.

Het blijft toch T.net haar website. Je kunt wel input geven maar tot een bepaald punt, als je er al face-to-face gaat zitten discussiëren hoe het beter kan dan heb je misschien wel héél erg zin in soep met ballen óf trek je jezelf erg veel aan van T.net (Dit had ik beter face-to-face kunnen zeggen, is het iets beter uit te leggen :+ ).

offtopic:
Dit gaat toch over heel Tweakers.net en niet alleen de frontpage :?

[ Voor 23% gewijzigd door RedHat op 29-07-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NMe schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:14:
[...]

Als je het toch al op het forum wil doen kan het net zo goed publiekelijk. Het is niet alsof dit allemaal geheim is. 8)7
Het is een voorbeeld, aangezien zeef dit zei: "Het staat bewust in LA & GR omdat we voor de inhoud gaan." dan kun je het wel openen voor iedereen maar dan ga je dus niet meer voor inhoud. En dit kan sowieso een stuk 'opener' dan een offline discussie door de al genoemde redenen.
Feit is dat een face to face-discussie doorgaans veel productiever is voor beide partijen. Je wordt minder snel verkeerd begrepen en het verloopt allemaal sneller.
Sneller misschien, maar er zullen veel minder mensen bij zijn, dus de vraag is als het doel bereikt wordt. Verkeerd begrepen lijkt mij niet echt van toepassing aangezien je prima iemand kan verbeteren.
Dat Q daar blijkbaar uit principe niet in gelooft doet niet af aan het feit dat het voor veel anderen wel prettiger zal zijn.
Misschien, misschien niet ik heb iig niet echt het gevoel dat het storm loopt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

offtopic:
Voor degenen die op een antwoord van zeef wachten: dat volgt op of na 8 augustus, want atm is 'ie met vakantie :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RedHat schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:21:
Waarom zou ik 60 kilometer rijden om een punt duidelijk te maken :? Ik wil er graag bij zijn, want het lijkt me interessant om de discussie te observeren. Heb hier namelijk een vooroordeel over en die zie ik graag ontkracht worden. Ik denk namelijk dat het uitloopt op een soort van gezellige Meet & Greet waar over Linux, kernelproblemen en frikadellen gepraat wordt :+
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. :+
Mijn twee punten (Floating ads & GoT op je mobiel) zouden misschien wel leuke punten zijn. Maar elke keer dat die punten aangedragen werden kregen we een eenduidig antwoord (Nee) dus discussiëren over iets wat niet komen gaat is m.i. zinloos.
De laatste keer dat ik iets zag over het mobiele template in LA was dat een "we willen wel, maar nu nog niet", toch? :)
-The_Mask- schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:37:
[...]
Het is een voorbeeld, aangezien zeef dit zei: "Het staat bewust in LA & GR omdat we voor de inhoud gaan." dan kun je het wel openen voor iedereen maar dan ga je dus niet meer voor inhoud. En dit kan sowieso een stuk 'opener' dan een offline discussie door de al genoemde redenen.
Ik denk dat hij eerder bedoelde dat hij mensen aan wil trekken die sowieso dermate begaan zijn met de site dat ze vaak in GR en LA kijken om ofwel te discussiëren ofwel om mensen met problemen te helpen. Iemand die amper begaan is met de community komt hier niet vaak en heeft dus een minder gefundeerde danwel minder uitgewerkte mening. Althans, dat is mijn interpretatie. Ik vind het in elk geval geen gekke gedachte. :)
Sneller misschien, maar er zullen veel minder mensen bij zijn, dus de vraag is als het doel bereikt wordt. Verkeerd begrepen lijkt mij niet echt van toepassing aangezien je prima iemand kan verbeteren.
Er wordt hier op het forum behoorlijk vaak iemand verkeerd begrepen waarbij een complete discussie van de rails raakt omdat er ingegaan wordt op die verkeerde interpretatie. Dat zie we zelfs in de crewfora, waardoor we sinds een paar jaar nog regelmatig vergaderingen op HQ hebben gehad, en de HGA's zijn intussen alweer een paar keer bij elkaar gekomen voor een échte vergadering, en dat is toch écht veel productiever. :) Minder mensen maakt het sowieso makkelijker om aandacht te geven aan specifieke issues.
Misschien, misschien niet ik heb iig niet echt het gevoel dat het storm loopt.
Dat hoeft ook niet. Een man of 10 à 20 lijkt mij sowieso meer dan genoeg om de belangrijkste punten op tafel te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Daar sluit ik me helemaal bij aan.

Sowieso zullen ze van Tweakers met een agenda komen van wat zij graag willen bespreken en dan worden daar dingen aan toegevoegd van ons. Tenminste dit maak ik op uit de eerste post. Ze presenteren de verschillende onderdelen van Tweakers. We zullen dus ook een beetje in afgebakende gebieden de discussie aangaan. Dit ontneemt de ruimte om héél ver af te dwalen. Is wel zo prettig als er wat structuur is.

Mijn advies is: schrijf voor jezelf even kort je punten op met een korte uitleg erbij. Dan kan dit makkelijk aan de agenda toegevoegd worden. En dan kan je deze makkelijk introduceren aan de rest van de groep. Ik hoop dat er nog een aantal aanmeldingen komen want het zijn er nog niet zo veel.

Tevens hebben we weinig aan de discussie wel/niet en dergelijk. Dit is gewoon een initiatief van Tweakers. Discuseren op het forum kan ook nog steeds. Ik snap niet waar iedereen zo moeilijk over doet. Iedereen heeft een persoonlijke voorkeur van discussie voeren en die van mij is ook absoluut Face-to-Face. Mede omdat ik met mijn dyslexie nogal lang doe over posts maken. Tevens moet je dit denk ik niet als een debat zien maar meer als een bespreking met leden van de Community. Laten we het wel een beetje gezellig houden toch. :P

Nou moet ik wel zeggen dat de uitnodiging wel een beetje agressief geïnterpreteerd kan worden. Maar dit is volgens mij alleen voor humoristische doeleinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Q:
Ik rij met enige regelmaat naar T.net HQ om even om tafel te gaan, krijg er niet voor betaald en declareer zelfs de reiskosten niet (mind you, vergoedingen zijn aangeboden maar een hobby mag geld kosten - ik eet er niet minder om ;))

Waarom? Omdat een face-to-face discussie vele vele malen beter werkt dan online, als het gaat om directe discussie over verbeterpunten. Ik reis 6x per jaar alleen al naar Montréal waar ons hoofdkantoor is, en al die informatie is droog gezien best online of via telefoon uit te wisselen. Dat zou toch aardig wat kosten besparen? Denk er maar eens over na waarom bedrijven dat soort geld er graag voor over hebben om mensen bij elkaar te laten komen. Hier wordt iedereen die vindt dat dingen anders moeten in staat gesteld om op de meest concrete manier die kritiek te uiten. Er wordt zonder enige verwachting ook aan zijde van T.net tijd en geld vrijgemaakt om het mogelijk te maken.

Dan met allerlei verzinselen komen waarom online 'beter' is is gewoon ronduit zwak. Niets geloven wat online geschreven wordt, aangeboden krijgen dan met eigen ogen te komen kijken en vragen. daar weer zware kritiek op uiten op basis van het uitpluizen van allerlei uitspraken om te stellen dat die uitspraken aantonen dat het omgekeerde online dus niet mag (waar háál je het...), en als puntje bij paaltje komt zielig in een hoekje kruipen en liefst nog even de slachtofferrol aannemen. Andere woorden heb ik er niet voor over.

Ik heb van jou in ieder geval wel weer genoeg gezien, en neem geen van je commentaar op welke wijze dan ook meer serieus. Laat jij eerst je ballen maar eens zien, dan beloof ik dat ze niet in de soep zullen eindigen. Overigens zal ik mezelf ook met een smoes er vanaf moeten maken om dit keer niet te komen: ik zit in Montréal voor m'n reguliere werk. Overleg doen enzo, en dan niet eens op kantoor, maar in een hutje op de hei; ook even weg uit de normale omgeving is namelijk goed voor meetings.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 21:10:
@ Q
Dan met allerlei verzinselen komen waarom online 'beter' is is gewoon ronduit zwak. Niets geloven wat online geschreven wordt, aangeboden krijgen dan met eigen ogen te komen kijken en vragen. daar weer zware kritiek op uiten
...
Ik heb van jou in ieder geval wel weer genoeg gezien, en neem geen van je commentaar op welke wijze dan ook meer serieus. Laat jij eerst je ballen maar eens zien, dan beloof ik dat ze niet in de soep zullen eindigen.
Je hebt blijkbaar mij totaal niet begrepen, want anders had je dit niet geschreven. Beetje typische reactie dit.

De uitnodiging van Tweakers.net om te komen kijken was voor mij toen ook het signaal dat mijn feedback in het Dell topic in eerste instantie niet werd begrepen door Tweakers.net.

Juist een forum geeft mensen de mogelijkheid om zich goed op een reactie voor te bereiden en in een heldere formulering een punt te maken. En het is laagdrempelig en open. Het houdt ook emotie zoveel mogelijk buiten de deur, het gaat om de inhoud.

[ Voor 15% gewijzigd door Q op 29-07-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Volgens mij vroeg ik om dit soort discussie ergens anders te voeren. Wellicht in een DM gesprek? Klinkt nogal persoonlijk. Jullie jagen alle geïnteresseerde weg! :P

Al moet ik wel zeggen dat dit maar weer eens bewijst hoe belangrijk face-to-face contact is. Dat kan jij nu ook niet ontkennen Q.
Q schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:32:
[...]

Je hebt blijkbaar mij totaal niet begrepen
Dat had je als je in dezelfde kamer was dus niet gehad. ;)

Edit: Emoties kunnen juist heel erg belangrijk zijn. Dit kan vaak gedrag en motivatie verklaren. En dit alles verduidelijkt dan weer de achtergronden van je standpunten etc. Het klinkt meer alsof je moeite hebt met echte conversaties. Wellicht moet je gewoon komen dus.

Lees de 2de zin hieronder:

[ Voor 22% gewijzigd door HaX0r op 30-07-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NMe schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:54:
Ik denk dat hij eerder bedoelde dat hij mensen aan wil trekken die sowieso dermate begaan zijn met de site dat ze vaak in GR en LA kijken om ofwel te discussiëren ofwel om mensen met problemen te helpen. Iemand die amper begaan is met de community komt hier niet vaak en heeft dus een minder gefundeerde danwel minder uitgewerkte mening. Althans, dat is mijn interpretatie. Ik vind het in elk geval geen gekke gedachte. :)
Ik wel. :p Ik kom hier ook maar weinig en met mij vele andere die vast ook wel goede ideeen hebben. Het is dat ik een DM kreeg hierna met dit erin anders had ik helemaal niet gezien.
Dat hoeft ook niet. Een man of 10 à 20 lijkt mij sowieso meer dan genoeg om de belangrijkste punten op tafel te krijgen. :)
Dat lijkt mij vrij sterk, of ik een verkeerd idee over dit iets. Naar mijn mening mogen de hardware reviews wel wat beter en wat meer nieuws over PC hardware en met wat meer inhoud en zo. Maar hoeveel mensen van die 10/20 zouden hier nu echt verstand van hebben? Misschien de helft maar dan mis je honderden andere onderwerpen. Misschien 1 maar ja die ene weet natuurlijk lang niet alles. Volgens mij zijn er gewoon veel te veel dingen om te bespreken. Eigenlijk zou je over elk onderwerp (PC onderdeel voor een review bijvoorbeeld) gewoon een stuk of 5/10 man moeten hebben, welke echt weten waar ze over praten. Maar zoiets offline doen dat is dus iets onmogelijks, vandaar dat ik denk dat online beter is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Q schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:32:
[...]

Je hebt blijkbaar mij totaal niet begrepen, want anders had je dit niet geschreven. Beetje typische reactie dit.

De uitnodiging van Tweakers.net om te komen kijken was voor mij toen ook het signaal dat mijn feedback in het Dell topic in eerste instantie niet werd begrepen door Tweakers.net.
Dan is langskomen en het mondeling duidelijk maken toch wel het minste dat je kan doen. En anders moet je gewoon niet zeuren dat je niet begrepen wordt, want zodra je de mogelijkheid krijgt om je zo duidelijk te maken als je zelf maar wil geef je niet thuis met een smoesje. Vind ik erg jammer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
offtopic:
Ik dacht dat op de man niet toegestaan was @ GoT?

Maar inderdaad. Het is een leuk / goed initiatief van Tweakers.net. Mijn punten zijn te marginaal om over te discussiëren, maar ik vind het idee persoonlijk leuk en goed. Maar het idee wat ik erbij heb (meer een gezellige meeting, het niveau van discussiëren zal denk ik ook te veel verschillen) blijft wel een beetje bestaan.

Ik eis dan ook een live stream in 1080i :+

[ Voor 74% gewijzigd door RedHat op 30-07-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand voor je komt staan en elke keer een duwtje tegen je schouder geeft, vraag je om uitleg. Dan krijg je misschien te horen dat diegene 'een probleem' met je heeft, en die gaat door met duwen. Je probeert te achterhalen wat dat probleem dan is, en geeft suggesties. Het duwen gaat intussen door, en met welke suggestie je ook komt, het verhaal blijft veranderen en steeds gaat het duwen maar door.

Het is dan op een gegeven moment genoeg, en ja, dan wordt tegen de schouder teruggeduwd waarbij duidelijk gesteld wordt dat het verhaal steeds maar verdraaid wordt. Het is binnen policy prima mogelijk te blijven zuigen en alle pogingen negatief af te waarderen. Je doet het immers voorkomen of je mee wil denken. Waar het uiteindelijke probleem dan op neerkomt, ís de persoon. Er is blijkbaar een persoonlijk probleem, wat het maakt dat we het sowieso niet goed kunnen doen. Ingaan op het probleem zelf, is dan inderdaad op een gegeven moment vertellen dat het de persoon is. Dat is niet op de persoon spelen, dat is onderbouwen dat de persoon hier het probleem is en dus niet serieus te nemen is. Als iemand graag de bully uit wil hangen, moet ie niet in een hoekje gaan zitten huilen als hem verteld wordt dat het een watje is als hij wegloopt als er een serieus aanbod ligt naar het probleem te kijken.

Sowieso... Jij bent ook niet echt serieus te nemen meer met een 1080i eis; 1080p of niets :P ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Of mijn woorden geschreven worden of gesproken maakt niet uit. De boodschap is exact hetzelfde.

Bij communicatie gaat het niet alleen om de zender, maar ook om de ontvanger. In het Dell topic was Wilbert de Vries die als enige van de crew in dat topic die blijk gaf de essentie van mijn feedback te begrijpen.

Floppus, In nul posts van mij zul je ever iets persoonlijk terug vinden omdat het niet over personen en emoties gaat. Maar om inhoud. Helaas wordt die inhoud niet begrepen. Is het mijn fout als iemand anders niet begrijpt waar het over gaat? Zelfs na herhaaldelijke pogingen van mijn (en andermans) kant? Blijkbaar maak jij het persoonlijk omdat je de inhoud niet begrijpt. Maar dan is de discussie wat mij betreft gesloten.

Ik wordt verweten dat ik zeur en de bully uit hang. Dat ik een watje ben en dat ik wegloop en dat ik smoesjes heb.

Het punt is dat met dergelijke opmerkingen voor mij weer duidelijk maakt dat mijn opmerkingen niet worden begrepen. En dat het onbegrip en onvermogen om te begrijpen welke discussie wordt gevoerd nog veel dieper ligt dan waar ik bang voor was. En dat onbegrip gaat echt niet veranderen als ik langs kom.
NMe schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 03:12:
Dan is langskomen en het mondeling duidelijk maken toch wel het minste dat je kan doen. En anders moet je gewoon niet zeuren dat je niet begrepen wordt, want zodra je de mogelijkheid krijgt om je zo duidelijk te maken als je zelf maar wil geef je niet thuis met een smoesje. Vind ik erg jammer. :)
Ik heb juist heel veel moeite gedaan in het Dell topic en in dit topic om dit duidelijk te maken en nog wordt het niet begrepen. Ik ben moreel niets verplicht. Ik heb genoeg moeite gedaan.

Als mijn posts niet begrepen worden in een setting waarbij mensen alle tijd hebben om de tekst meerdere keren te lezen en goed te begrijpen (desnoods kun je vragen stellen), waarom zou ik dan wel IRL waarbij het begrijpen real-time moet gebeuren goed begrepen worden?

Ik heb in dit topic en het Dell topic een mitrailleur leeggeschoten. Het is goed zo.

[ Voor 50% gewijzigd door Q op 30-07-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Q schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 18:55:
Ik heb juist heel veel moeite gedaan in het Dell topic en in dit topic om dit duidelijk te maken en nog wordt het niet begrepen. Ik ben moreel niets verplicht. Ik heb genoeg moeite gedaan.
Prima dat je dat vindt. Dat is je eigen keuze en dat kan ik respecteren. Maar ga dan niet zeuren dat je niet begrepen wordt terwijl je gewoon de gelegenheid geboden wordt om je zegje te doen. Dat strookt niet met elkaar en dat weet jij ook.

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 30-07-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Kan hier een slotje op? Het gaat hier helemaal niet meer over de uitnodiging.

Als je wil komen geef je je op. Wil je dat niet om wat voorn reden ook, ga dan lekker naar een ander topic dan heb je hier niks te zoeken. Vind dat er meerdere mensen hier nogal kinderachtig doen. En erger nog, mijn posts compleet negeren! :P

Edit: Het enige echt goede alternatief wat ik nog niet heb gehoord is een IRC bespreking. Is ook lekker makkelijk om georganiseerd te houden. 2 channels. 1 waarin je open kan praten en 1 waarin er daadwerkelijk netjes gediscussieerd wordt. Waar dus 1 iemand elke keer 1 iemand voice geeft of copy paste van de mass bespreking. De notulen is dan gewoon een IRC log. Misschien is dit iets wat ooit ook gedaan kan worden. Dit is veel laagdrempeliger en kost iedereen minder moeite. Op het forum discusseren is gewoon niet snel genoeg en niet overzichtelijk genoeg. Persoonlijk vind ik ftf gewoon beter maar kan me voorstellen dat de meesten mensen zich hier prettiger bij zouden voelen.

Edit 2: Ja, mijn eerste edit maakt mij heel erg hypocriet! Nu houden we echt op! :+

[ Voor 54% gewijzigd door HaX0r op 30-07-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En nu zie ik dit topic pas :$

Hoe loopt de animo voor de meeting? De vorige meeting ging niet door, gaat deze wel de goeie kant op? An sich ben ik niet echt in om een heel 'klachtenvuur' af te schieten, maar ben wel in voor beetje open discussies voor diverse aangehaalde punten :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Wegens de overweldigende belangstelling van welgeteld 2 (twee) aanmeldingen moet ik helaas constateren dat er te weing animo is voor deze bijeenkomst. Wellicht dat we in de toekomst nog eens een poging wagen. 3 keer is tenslotte scheepsrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu ik weer een pushmessage krijg van een mod, zie ik ook verder geen nut in dit. Het zal wel nooit veranderen, een gesprek in iedergeval al zeker niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
zeef schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:28:
Wegens de overweldigende belangstelling van welgeteld 2 (twee) aanmeldingen moet ik helaas constateren dat er te weing animo is voor deze bijeenkomst.
Ach, je kan dit ook positief bekijken: mensen zijn over het algemeen tevreden wat jullie doen, zien geen nut in grote veranderingen, willen dat jullie op deze manier doorgaan en hebben weinig kritiek waar een F2F meeting voor nodig is. 'Men' heeft waarschijnlijk niet het idee dat een live meeting zinnig is.

Daarnaast is mijn ervaring dat jullie via dit forum ook al behoorlijk openstaan voor kritiek.
Dus: die het gebrek aan animo als een compliment! Er is blijkbaar weinig mis met wat jullie doen, en wat er mis is is niet genoeg om echt voor in actie te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SinergyX schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:57:
Nu ik weer een pushmessage krijg van een mod, zie ik ook verder geen nut in dit. Het zal wel nooit veranderen, een gesprek in iedergeval al zeker niet.
Ongeacht hoeveel je erover klaagt, zij het op het forum, zij het in het echt: trollposts gaan we nooit toestaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:57
Ik zou er de volgende keer serieus wat meer ruchtbaarheid aan geven. Dit stukje is volgens mij wel het minst bekeken deel van het forum. Laat mensen desnoods een motivatie schrijven als je bang bent voor de inhoud, maar het lijkt me toch wel belangrijk dit soort momenten te organiseren.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jip_86 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:48:
Ik zou er de volgende keer serieus wat meer ruchtbaarheid aan geven. Dit stukje is volgens mij wel het minst bekeken deel van het forum. Laat mensen desnoods een motivatie schrijven als je bang bent voor de inhoud, maar het lijkt me toch wel belangrijk dit soort momenten te organiseren.
Ik kan me voorstellen dat ze op kantoor niet zitten wachten op mensen die alleen even willen rondkijken in het HQ maar echt die mensen willen hebben die commentaar hebben. Veruit het grootste deel van die mensen zal toch wel rondkijken in GR en LA, lijkt me?

Speculatie aan mijn kant overigens, ik weet hier verder ook niks vanaf. :)

• zeef
jip_86 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:48:
Wat NMe zegt, de keuze voor LA en GR was bewust. :)
vanaalten schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:56:
[...]

Ach, je kan dit ook positief bekijken: mensen zijn over het algemeen tevreden wat jullie doen, zien geen nut in grote veranderingen, willen dat jullie op deze manier doorgaan en hebben weinig kritiek waar een F2F meeting voor nodig is. 'Men' heeft waarschijnlijk niet het idee dat een live meeting zinnig is.

Daarnaast is mijn ervaring dat jullie via dit forum ook al behoorlijk openstaan voor kritiek.
Dus: die het gebrek aan animo als een compliment! Er is blijkbaar weinig mis met wat jullie doen, en wat er mis is is niet genoeg om echt voor in actie te komen.
_o_
Pagina: 1