Het kleine-mismoderatietopic deel XXII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste
Acties:
  • 38.798 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Dat is ook wel logisch, aangezien (bijna) alle websites tegenwoordig gewoon met een mening mod systeem (+1 -1) werken (wat ik vrij onzinnig vind) en men verwacht dat dat dus op Tweakers ook zo is.
Ik ben het wel met je eens, een soort HK-XS systeem voor mod toegang zou niet zo heel gek zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Cyphax

Moderator LNX
Ik neem even aan dat mensen die duidelijk op mening modden, en het misschien gewoon verkeerd begrepen hebben, vanzelf een melding krijgen met "moderating, you're doing it wrong" uitleg hoe het systeem opgezet is.

Ik kan me ook goed voorstellen dat wat jongere bezoekers (ik bedoel niet qua leeftijd) nu inderdaad gewend zijn aan een soort like-systeem zoals op Facebook, en die logica doortrekken naar de frontpage waar ze ook een beoordeling kunnen geven.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

En daar zijn we weer hoor...

Nazanir in 'nieuws: 'Battlefield 3 komt niet naar Steam''

6x off topic, terwijl de persoon die na mij post, niet goed gelezen heeft maar wel dik op +2 staat, met 8x +2

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
lijkt me een flame Berthenk in 'nieuws: 'Battlefield 3 komt niet naar Steam''. en dus gewoon een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik zie daar eigenlijk helemaal geen flame in? Hij geeft zelf al aan dat wat hij zegt niet klopt, maar dat betekent niet dat het een flame is. Lijkt mij een 0 :)
Nazanir schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:34:
En daar zijn we weer hoor...

Nazanir in 'nieuws: 'Battlefield 3 komt niet naar Steam''

6x off topic, terwijl de persoon die na mij post, niet goed gelezen heeft maar wel dik op +2 staat, met 8x +2
Die 6x is afkomstig van een enkele user die het nodig vond om te boosten :)

[ Voor 36% gewijzigd door RoD op 11-07-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
RoD schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:40:
[...]

Ik zie daar eigenlijk helemaal geen flame in? Hij geeft zelf al aan dat wat hij zegt niet klopt, maar dat betekent niet dat het een flame is. Lijkt mij een 0 :)
Vergeten refreshen -.- had de edit dus nog niet gelezen. een 0 kan nu dus wel maar een +1 is het toch zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mvdejong in 'nieuws: BlackBerry's moeten politiewerk op straat efficiënter maken'

+3? :?

Dacht dat een -1 beter op zijn plek zou zijn, gewoon één grote troll.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Daar gaan we weer....

nieuws: Rackspace komt met gratis cloud-dns-dienst

Zet je maar schrap voor genoeg reacties die zeggen dat dit gewoon reclame is.

Nu heeft het verhaal natuurlijk wel even twee kanten IMO, want ik merk wel dat er de laatste tijd een beetje veel 'bedrijf X biedt nu product of dienst Y'-berichten op de nieuwspagina verschijnen.

Ik heb verder niks tegen reclame, daar verdient T.net ook zijn brood mee, maar laat het dan niet als nieuwsbericht vermommen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden kan je in de gaten houden vrees ik. Zullen veel fanboy mods komen...

thijs2163 in 'nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden'

Krijgt al een +3 bijvoorbeeld, terwijl het toch écht een overduidelijke -1 is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Stoney3K schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:49:
Daar gaan we weer....

Nu heeft het verhaal natuurlijk wel even twee kanten IMO, want ik merk wel dat er de laatste tijd een beetje veel 'bedrijf X biedt nu product of dienst Y'-berichten op de nieuwspagina verschijnen.

Ik heb verder niks tegen reclame, daar verdient T.net ook zijn brood mee, maar laat het dan niet als nieuwsbericht vermommen.
Ga dat dan melden in GR. Hier zijn we er nog niets mee. Het is pas straks als al die reclame reacties een +3 / +2 beginnen te krijgen dat wij moeten ingrijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CobraVE in 'nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden'

Mag naar -1. Zomaar bedrijven (dmv die vergelijking met een dictator) beschuldigen van het uit de weg ruimen en onderdrukken van mensen lijkt me een troll.

Die +1 lijkt me meningmodding.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Stoney3K schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:49:
Daar gaan we weer....

Nieuwe producten of diensten zijn nou eenmaal nieuwswaardig. Dat er veel of weinig verschijnen hangt af van de aankondigingen die er zijn. Om dat meteen vermomde reclame te noemen is onzin. Zoals al zo vaak is gezegd, is de redactie onafhankelijk van de advertentieverkoop op T.net. Verder hoort dit in GR, maar dit soort aannames hebben verder geen enkele discussiewaarde.
wildhagen schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:59:
Ook nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden kan je in de gaten houden vrees ik. Zullen veel fanboy mods komen...

thijs2163 in 'nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden'

Krijgt al een +3 bijvoorbeeld, terwijl het toch écht een overduidelijke -1 is.
Gaan we even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gaan we even naar kijken.
Hij heeft inmiddels nog 6x +3 erbij gekregen, plus een paar +1's en +2's.

Gevolg is dat hij weer op 0 staat. Wie drukt hem weer naar -1 waar hij hoort?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
wildhagen schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:11:
De mailtjes zijn de deur uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

RoD schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:10:
[...]

Nieuwe producten of diensten zijn nou eenmaal nieuwswaardig. Dat er veel of weinig verschijnen hangt af van de aankondigingen die er zijn. Om dat meteen vermomde reclame te noemen is onzin. Zoals al zo vaak is gezegd, is de redactie onafhankelijk van de advertentieverkoop op T.net. Verder hoort dit in GR, maar dit soort aannames hebben verder geen enkele discussiewaarde.
Tja, lastig. Aan de ene kant is een nieuwe dienst of een nieuw product interessant maar aan de andere kant zie ik inderdaad weinig producten / diensten van andere bedrijven genoemd worden en is de technische informatie minimaal karig bij dit voorbeeld en bv bij de virt load balancer die onlangs op de FP staat. Ik kan mij best voorstellen dat mensen het gevoel krijgen een advertorial achtige post te lezen en vind het direct afstraffen dan ook lastig (hoewel nodig).

Tot nu toe geen enkele post met klachten over de nieuwswaarde, enkel die wat commentaar maken op de marketingbuzz die gebruikt is (en die hebben gewoon gelijk).

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 11-07-2011 18:26 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
"Minimale technische inhoud" is natuurlijk iets anders dan "verkapte reclame", dus dat zou je in GR aan kunnen kaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
wildhagen schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:11:
[...]

Gevolg is dat hij weer op 0 staat. Wie drukt hem weer naar -1 waar hij hoort?
Ging over: thijs2163 in 'nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden'

Misschien is dit niet de plek om het aan te kaarten, maar als ik hem nu zo zie (9x +3, 10x +2, 9x +1, 17x 0 en 128x -1), dan denk ik dat in plaats van het gemiddelde van de moderaties beter de modus gepakt kan worden. In dat geval zou die nu namelijk stevig op -1 staan, maar nu mag (moet) die in ieder geval nog een hoop zetten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 07:59
Het niveau voor een +3 is wel heel erg laag geworden, zie; arjankoole in 'nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden'

Hetzelfde met een +2 die erg op de man is:
SF750 in 'nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden' - Het hoogste wat ik deze poster wil geven is en blijft een 0.
ZpAz in 'nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden' - Zeg iets slechts over Apple en je hebt oorlog met deze poster.. (Voorbeeld: Al zijn andere reacties, zowel op GoT als op de FP).
Verwijderd in 'nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden' - Nog een Apple fanboy. Hoe deze poster ook weer aan een +3 komt begrijp ik niet. Ik heb het zelf nu een -1 gegeven vanwege zijn laatste zin (troll).
ZpAz in 'nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden' - Weer op de man.
Mavamaarten in 'nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden' - Misschien leuk om deze gebruiker er even op te wijzen dat opmerkingen over zijn/haar moderatie niet op de FP thuishoren.
Ary in 'nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden' - Dit is echter een mooi beklaag. Leest goed, on-topic en heeft zijn mening mooi beargumenteerd. Wat mij betreft een +2.
Miki in 'nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden' - Een klein beetje op de man. Ik houd het bij een +1.
Verwijderd in 'nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden' - Op de man (en niet zo'n klein beetje ook). -1 wat mij betreft.
OkselFris in 'nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden' - -1 voor de reactie is in mijn ogen niet echt terecht, eerder een +1.

Dat was het wel even voor nu. :P

[ Voor 105% gewijzigd door Manuel op 11-07-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Spotlight kan ik er echt niet in vinden: OCTheEagle in 'nieuws: Codemasters onthult nieuwe details F1 2011'

Misschien informatief maar wijst mij meer op een normale on-topic post.

+3 gever hier snapt het systeem ook nog niet.
Dreamvoid in 'nieuws: Codemasters onthult nieuwe details F1 2011'

[ Voor 27% gewijzigd door Bron op 11-07-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

johnbetonschaar in 'nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden'
Ik vind deze op het randje tussen +1 en +2, maar zeker geen +3. De reactie is vrij pedant geschreven, wat voor mij reden was +1 te geven.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Ghost Dog schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:54:
johnbetonschaar in 'nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden'
Ik vind deze op het randje tussen +1 en +2, maar zeker geen +3. De reactie is vrij pedant geschreven, wat voor mij reden was +1 te geven.
Eerste stukje zorgt er voor dat ik hem een +1 geef in plaats van een +2.

DaManiac in 'reviews: BitFenix Shinobi: bescheidenheid siert de kast'
Heel dat draadje hoort op -1 thuis.

[ Voor 16% gewijzigd door PietrKempy op 11-07-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Noxious in 'nieuws: Dust 514-spelers moeten inleg betalen'

+2 is wel erg hoog, voor een factueel incorrect statement.
ISK -> PLEX -> AUR -> ITEMS -> ISK is niet de cyclus.

Account management -> AUR -> Items -> ISK is een cycles voorgesteld.
Account management -> PLEX -> ISK -> AUR een andere.

Er wordt gespeculeerd door CCP zelf over een meer geintegreerde cyclus, maar in de vorm van Resources -> manufacturing -> ISK -> PLEX -> AUR -> ITEMS -> ISK.

In elk ander spel zou dat een stuk minder relevant zijn, maar in EVE met zijn directe afhankelijkheid van sociale en economische interactie is het dat echter wel. Voor buitenstaanders moeilijk te begrijpen, maar ja, story of EVE dat.

Deze reactie bijvoorbeeld heeft de vinger precies op de wond: imagica in 'nieuws: Dust 514-spelers moeten inleg betalen'

http://tweakers.net/react...on=EditPosting&ID=4833373 Die reactie is relevant. CCP heeft immers het systeem van Sony geadopteerd. Ter toekomstige integratie met Sony. In het licht van de breach of trust tussen Sony en gebruikers en in het licht van recente aanvallen op CCP (ddos, hack, enzovoorts tot en met het offline halen van de nieuwe forums ivm security issues) is die wijziging van account management erg relevant.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

Herman

FP ProMod
Wat mij betreft mogen beide reacties wel op +2. Hoewel de eerste reactie een fout bevat, vind ik de uitleg in die reactie nog wel waardevol voor een eventuele lezer. Bovendien is deze door de andere reactie aangevuld/gecorrigeerd.
* Herman geeft tweemaal +2 :)

Wat betreft je laatste linkje, volgens mij is dat linkje niet goed. Ik heb een vermoeden dat je deze bedoelt? ;)
Virtuozzo in 'nieuws: Dust 514-spelers moeten inleg betalen'

edit:
Och, je bedoelt postingsID '4833373' dus dan is het deze reactie:
Virtuozzo in 'nieuws: Dust 514-spelers moeten inleg betalen'

Die is inderdaad niet irrelevant, dus gewoon een +1 :)

[ Voor 19% gewijzigd door Herman op 12-07-2011 11:17 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
De reactie is echter misleidend. Het hele punt van de controverse is een dreigende imbalans tussen gameplay binnen de huidige design specificaties en de introductie van een secondair model van betalingen zonder dat dit aangepast wordt (of andersom) aan het bestaande model.

Een implant geeft je geen voorsprong. Het geeft je mogelijkheden, echter geen bepalende, nog steeds onderhevig aan een enorm scala van variabelen die juist het concept van "pay-towards-victory" tegenwerken. Klinkt misschien eigenaardig, maar dat is EVE. Er is geen levellen, er is geen magic ace. Dat hij vervolgends ook nog het gelijk trekt aan betaling middels "real life" geld, is ook incorrect. Juist in EVE, is er een enorme component (principiele component zelfs binnen specificaties) dat tijd en moeite en actie (zelfs inactie) altijd variabelen zijn. Ik begrijp zijn insteek, maar het blijft niet correct. Het is het perspectief van "ach microtransactions die flauwekul, ik kan met PLEX ook dingen kopen en dat is ook geld". Wat niet klopt, aangezien middels PLEX er altijd ergens iemand in de keten zit die de investering van tijd / energy / grondstoffen / gameplay doet. Bij AURUM juist niet, in tegendeel.

Wat de kleding aangaat, in een van de devblogs en op fanfest werd aangegeven dat enkel basiskleding voorzien wordt voorlopig (totdat de exchange volledig uitgerust is). Dat is wel iets heel anders als "ach jongens, het is optioneel". Klopt, maar enkel voorlopig. De voorstelling dat het "zo" is, wekt valse verwachtingen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Ok :) Dan zit er inderdaad wel veel onjuistheden in die reactie. Dat is inderdaad geen +2-waardig.
* Herman maakt er een +1 van :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Merci =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
nieuws: Ballmer: Windows Phone 7 is geen succes - Vol met fanboy moderaties. Kan iemand even meehelpen reacties te voorzien van een correcte score? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik vind dat Katsunami in 'nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden' voorlopig wel even een frontpage/GoT ban mag krijgen om eens even goed na te denken over zijn IMHO stupide gedrag/manier van denken vanwege de volgende quote:
PS: Ik hoop dat Steve Jobs ermee kapt c.q. sterft en Apple daarna binnen een jaar of 10 dood gaat. Niet omdat ik dat bedrijf per se over de kop wil hebben, maar alleen maar om te zien wat mensen zoals jij dan zullen doen.
Apple en/of Apple producten haten prima, maar iemand die ernstig ziek is en wellicht op het punt staat om daadwerkelijk te overlijden; of iemand überhaupt dood te wensen gaat mij één stap te ver. Of het nu Steve Jobs, Steve Ballmer of wie dan ook is maakt me in principe geen barst uit trouwens, het gaat er gewoon om dat je dat gewoon niet doet. Klaar.

Bovendien is die hele anti-Apple rant wat mij betreft zowiezo een -1 waard want die voegt werkelijk waar helemaal niets toe aan de discussie.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Die reactie gaat inderdaad wel vrij ver... :X De reactie staat nu in ieder geval op -1. Die +2 en +3 moderaties mogen ook wel even nagekeken worden.
Manuel schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:23:
nieuws: Ballmer: Windows Phone 7 is geen succes - Vol met fanboy moderaties. Kan iemand even meehelpen reacties te voorzien van een correcte score? :)
Heb je misschien wat voorbeelden? :)
(Wellicht dat ik de reacties in dat nieuwsitem straks nog even langsloop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
mindcrash schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:24:
Ik vind dat Katsunami in 'nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden' voorlopig wel even een frontpage/GoT ban mag krijgen om eens even goed na te denken over zijn IMHO stupide gedrag/manier van denken vanwege de volgende quote:

[...]

Apple en/of Apple producten haten prima, maar iemand die ernstig ziek is en wellicht op het punt staat om daadwerkelijk te overlijden; of iemand überhaupt dood te wensen gaat mij één stap te ver. Of het nu Steve Jobs, Steve Ballmer of wie dan ook is maakt me in principe geen barst uit trouwens, het gaat er gewoon om dat je dat gewoon niet doet. Klaar.

Bovendien is die hele anti-Apple rant wat mij betreft zowiezo een -1 waard want die voegt werkelijk waar helemaal niets toe aan de discussie.
Ik vind het gewoon een kansloze reactie, dus een -1 volstaat wmb wel. Die +3-gevers ga ik even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

RoD schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:32:
[...]

Ik vind het gewoon een kansloze reactie, dus een -1 volstaat wmb wel. Die +3-gevers ga ik even nakijken.
Flikker dan in ieder gewoon die verschrikkelijke opmerking met een admin-edit eruit ofzo als de rest van de reactie wel mag blijven staan in jullie (als in powermods/t.net redactie) ogen. Alhoewel de rest van de reactie vrij kansloos is kan dat namelijk écht niet door de beugel (en ik zal vast niet de enige zijn die daar zo over denkt).

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het is imo geen "echte" doodsverwensing, maar meer een kansloze manier om iets duidelijk te maken. Ik laat het staan, maar zou er ook geen moeite mee hebben als een collega-powermod het straks wel weghaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd in 'nieuws: AMD introduceert HD6990M voor notebooks'
Zoals in een reactie hierop al uitgelegd wordt, is deze stelling incorrect, dus zou een 0 een goede score zijn.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
RoD schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:38:
Het is imo geen "echte" doodsverwensing, maar meer een kansloze manier om iets duidelijk te maken. Ik laat het staan, maar zou er ook geen moeite mee hebben als een collega-powermod het straks wel weghaalt :)
Even los van de discussie of er een admin-edit moet komen; vanuit welke gedachte is die reactie geen 'echte' doodsverwensing? Als je de hoop uitspreekt dat morgen iemand niet meer leeft, dan is dat toch een hele concrete doodsverwensing? Het is wellicht geen doodsbedreiging maar wel de wens dat iemand sterft. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
Ik denk dat het wel genoeg is geweest met deze gebruiker, kijk maar eens naar zijn karma grafiek en vooral zijn reacties als het over apple gaat: Daejji

[ Voor 13% gewijzigd door Bron op 12-07-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Herman87 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:31:
Heb je misschien wat voorbeelden? :)
(Wellicht dat ik de reacties in dat nieuwsitem straks nog even langsloop)
U vraagt, wij draaien!

Verwijderd in 'nieuws: Ballmer: Microsoft is met Windows Phone 7 kleine speler'
Verwijderd in 'nieuws: Ballmer: Microsoft is met Windows Phone 7 kleine speler'
Verwijderd in 'nieuws: Ballmer: Microsoft is met Windows Phone 7 kleine speler' - Offtopic / irrelevant wat mij betreft.
RadiusK in 'nieuws: Ballmer: Microsoft is met Windows Phone 7 kleine speler' - Wat mij betreft on-topic i.p.v. Informatief.
EvilWhiteDragon in 'nieuws: Ballmer: Microsoft is met Windows Phone 7 kleine speler' - Dito.
PaT in 'nieuws: Ballmer: Microsoft is met Windows Phone 7 kleine speler' - Dito.
Verwijderd in 'nieuws: Ballmer: Microsoft is met Windows Phone 7 kleine speler' - Meningmod (+3). Wat hiermee te doen, 0 voor zijn reactie zonder argument?
Hyperik in 'nieuws: Ballmer: Microsoft is met Windows Phone 7 kleine speler' - Nieuwsbericht was voor die tijd erg 'telegraaf'-achtig. Wat mij betreft +3.

Ik zal de reacties nog eens bij langs gaan om te kijken of ik niet iets ben vergeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

watercoolertje in 'nieuws: Apple wil verkoop HTC-toestellen laten verbieden'

Is dat niet gewoon een beetje trollerig én modgezeik, dus -1? Zeker die +2 en +3 mogen wel nagekeken worden denk ik....

ZpAz in 'nieuws: Ballmer: Microsoft is met Windows Phone 7 kleine speler'

Ook een beetje trollerig. Krijgt toch +1, +2 en +3....

[ Voor 27% gewijzigd door wildhagen op 12-07-2011 16:13 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:47

botoo

💀 too old to die young

Ik ga lekker verder waar ik gebleven was: Apple lekker links laten liggen . . .
Was dat maar waar :X

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Tijd om iemand zijn modrechten te gaan pikken...

Menesis in 'nieuws: Samsung eist vertrek Apple-advocaten met kennis bedrijfsgeheimen'

Dat mensen te weinig leven hebben om iedereen op zijn spelling te treiteren is tot daar aan toe. Dat er dan ook nog mensen zijn die dat naar +3 durven te modden betekent dat er mensen zijn met helemáál geen leven... |:(

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik ben wel nieuwsgierig of dit nou telkens dezelfde mensen zijn die maar met +3's blijven gooien of dat het gewoon een ontzettend grote groep is die het kennelijk niet snapt? Want het zijn er vooral de laatste tijd wel ontzettend veel eigenlijk..

* Radiant heeft vandaag ook weer lekker lopen corrigeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Gewoonlijk nieuwe users nog, dus moeten even kijken hoe we toch een 'accept' kunnen invoeren eventueel, zodat er meer kans is dat een nieuwe user de modfaq gezien heeft en het idee snapt :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft: XP rest nog duizend dagen support'
ik vind m +2 waard vanwge achtergron informatie over het stopeen van support bij vista/xp

die 0 gevers vind ik dan echt te laag gemodereerd.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Zijn/haar mening vind ik vrij stellig en wat vergaand. Als je bijvoorbeeld stelt dat XP in het begin minstens zo slecht als Vista was, dan verwacht ik op z´n minst enige onderbouwing daarvan. Door het ontbreken van die onderbouwing blijf ik steken op +1 :)

offtopic:
Overigens betwijfel ik dat de overstap van oudere versies naar XP wat langzaam ging doordat XP zo slecht was, volgens mij had dit veel meer te maken met een beperkte backward compatibility. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Dakreal in 'nieuws: Microsoft: XP rest nog duizend dagen support'

Kan me niet voorstellen dat dit een Offtopic reactie is? Kan dit even nagekeken worden?

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Dakreal schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:18:
Dakreal in 'nieuws: Microsoft: XP rest nog duizend dagen support'

Kan me niet voorstellen dat dit een Offtopic reactie is? Kan dit even nagekeken worden?
Vind hem echt niets toevoegen. 0 is niet enkel offtopic maar ook irrelevant (= niets toevoegend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Ik sluit me hier bij aan, ik vind hem niet echt iets toevoegen, ook het eerste zinnetje is nou niet echt een mooie eye catcher.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Offtopic niet, irrelevant wel. En die semi-troll over "teletubbies" levert ook een puntje aftrek op. Een 0 dus.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 13-07-2011 13:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
wildhagen schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:22:
Offtopic niet, irrelevant wel. En die semi-troll over "teletubbies" levert ook een puntje aftrek op. Een 0 dus.
Dit heeft echt niets met een trol te maken. Toen ik voor het eerste Windows XP starte was dat gewoon mijn mening. maar goed valt me op dat de laatste tijd eigen mening on-topic reacties als niet relevant beschouwd worden. Een reactie mag per slot van rekening niet een mening zijn he.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat mag best een mening zijn, maar als die mening middels een (semi-)troll wordt gebracht, blijft dat toch echt een troll....

Je kan je mening ook op een wat volwassener manier brengen bijvoorbeeld. Bijkomend voordeel: word je nog serieuzer genomen ook!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
wildhagen schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:38:
Dat mag best een mening zijn, maar als die mening middels een (semi-)troll wordt gebracht, blijft dat toch echt een troll....

Je kan je mening ook op een wat volwassener manier brengen bijvoorbeeld. Bijkomend voordeel: word je nog serieuzer genomen ook!
Dat het paranoide geinterpreteerd wordt, word idd mijn probleem. Sowieso is het modsysteem nog steeds op meningen gebaseerd wordt. Vind het jammer dat er niet meer volwassen naar posts gekeken wordt. En dat alles opgevat wordt als een troll terwijl het in de verste verte niet eens bedoelt is. Het wordt tijd om Tweakers vaarwel te zeggen, simpelweg omdat het reageren geen nut en niet meer leuk is door slechte moderatie. het is 5 pagina's aan troep waar + 1 aan wordt gegeven en alle fanboy mods +3 op een offtopic/ongewenst reactie waardoor resultaten krom zijn. En met zulke reacties hier wordt dat alleen in de hand geholpen.

Leer subjectief lezen over een heel stuk en je ziet dat mijn post geen troll is, zie je dat niet --> Cursus begrijpend lezen. Het is namelijk niet 1 zin, maar een heel verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Veel plezier ermee. Ik heb je tips gegeven waarom je reactie zo laag gewaardeerd word door die troll.

Als je er dan niks mee doet, en het gewoon ontkent, is dat je goed recht. Maar verwacht dan ook geen hoge mods. Een troll word ten allen tijde afgestraft. Heeft ook niks met meningen te maken verder, is gewoon in de mod-FAQ vastgelegd.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. Je weet wat je moet doen om een hogere moderatie te krijgen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Beetje zoiets dus?:

Meningsverschillen

Het is onder geen beding de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die conflicteert met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een lage waardering, enkel vanwege het meningsverschil. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de waardering. Het omhoog modereren van reacties met een eensgezinde mening is eveneens ongewenst gedrag. Onvrede over een verkondigde mening kun je laten blijken door een reactie te plaatsen waarin je de mening weerlegt.

Waarbij MIJN mening dus is, dat de standaardachtergrond van Windows XP door velen werd herkend als Teletubbielandschap, is dit slecht? is dit een Trol? NEE, dit is een persoonlijke mening.

Als je het hele stuk leest en de context uberhaupt plaatst, dan zie je gewoon dat het geen trol is. Ik hhaal mijn mening er wel even tussenuit. --> mag dus niet meer.

[ Voor 25% gewijzigd door Dakreal op 13-07-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Dakreal schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:51:
Beetje zoiets dus?:

Meningsverschillen

Het is onder geen beding de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die conflicteert met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een lage waardering, enkel vanwege het meningsverschil. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de waardering. Het omhoog modereren van reacties met een eensgezinde mening is eveneens ongewenst gedrag. Onvrede over een verkondigde mening kun je laten blijken door een reactie te plaatsen waarin je de mening weerlegt.

Waarbij MIJN mening dus is, dat de standaardachtergrond van Windows XP door velen werd herkend als Teletubbielandschap, is dit slecht? is dit een Trol? NEE, dit is een persoonlijke mening.

Als je het hele stuk leest en de context uberhaupt plaatst, dan zie je gewoon dat het geen trol is. Ik hhaal mijn mening er wel even tussenuit. --> mag dus niet meer.
Nou jou nieuw programma dat je net ontwikkeld hebt ziet eruit als een teletubielandschap. en nee ik ga echt niet zeggen waarom -.- (nu kom ik toch ook wat trollerig over niet?)

Als je nou had gezegd dat het er iet wat onproffesioneel uitzag dan had ie misschien wel nog op +1 gekund (ookal voeg je dan nog altijd niets toe) Een zware troll vind ik het dan ook niet, maar om je nu een +1 te geven voor dat soort reactie? als het een troll was geweest was hij op -1 beland. Nu is 0 de enige juiste score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:47

botoo

💀 too old to die young

Stel ik noem jou een Teletubbie, zie jij dat dan als een flame/troll of als iets wat je als mijn mening accepteert?

Overigens ben ik het wel met je eens dat XP initieel een Teletubbie uitstraling had, maar dat is slechts de uiterlijke opsmuk en niet het OS zelf. De manier waarop jij het nu verwoord 'de volwaardige teletubbie upgrade van mijn fijne Windows 2000' komt over alsof het OS kinderspeelgoed is wat in plaats van jouw wel serieus genomen W2K komt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
botoo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:04:
Stel ik noem jou een Teletubbie, zie jij dat dan als een flame/troll of als iets wat je als mijn mening accepteert?

Overigens ben ik het wel met je eens dat XP initieel een Teletubbie uitstraling had, maar dat is slechts de uiterlijke opsmuk en niet het OS zelf. De manier waarop jij het nu verwoord 'de volwaardige teletubbie upgrade van mijn fijne Windows 2000' komt over alsof het OS kinderspeelgoed is wat in plaats van jouw wel serieus genomen W2K komt.
Als ik een teletubbie pak aan had, dan kan jij dat inderdaad doen, en zie ik dit als grap/erkenning.

De groene startknop, blauwe startbalk, de vrolijke kleuren en heuvelachtig landschap *zoals je zelf aangeeft * oogt naar Teletubbie. Ik zal het wel verkeerd verwoord hebben maar goed.

De opzet was, dat het een erg fijn OS was om mee te werken, en dat het een waardige upgrade van Windows 2000 was qua OS. Dacht dat een grapje wel kon en dat die ook gewaardeerd werd. Kennelijk niet.

Daarnaast zie ik in de F.A.Q afgezien van trollen (wat niet eens zo is) niets wat mijn reactie niet als On-topic zou beoordelen. Als het informatief was, was die +2 en als het een stuk was wat echt wat toevoegde moet ie op 3.

On-topic is dus gewoon een reactie OP het artikel. Dat "Jij" (in het algemeen dus) vindt dat het niets toevoegd is niet relevant. Het is een On-Topic reactie die gemeningmod wordt naar Off-topic/ niet relevant.

[ Voor 17% gewijzigd door Dakreal op 13-07-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Dakreal schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:08:
[...]

Als ik een teletubbie pak aan had, dan kan jij dat inderdaad doen, en zie ik dit als grap/erkenning.

De groene startknop, blauwe startbalk, de vrolijke kleuren en heuvelachtig landschap *zoals je zelf aangeeft * oogt naar Teletubbie. Ik zal het wel verkeerd verwoord hebben maar goed.

De opzet was, dat het een erg fijn OS was om mee te werken, en dat het een waardige upgrade van Windows 2000 was qua OS. Dacht dat een grapje wel kon en dat die ook gewaardeerd werd. Kennelijk niet.
Je hebt toch een 0? wat loop je te zeuren? Meer dan een 0 is je reactie niet waard. En dan laat ik het teletubiestukje vallen dus ook als je dat weg haalt blijft het een 0. Zonder de rest er rond dus als je enkel "teletubie XP..." zei dan was het een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
PietrKempy schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:11:
[...]

Je hebt toch een 0? wat loop je te zeuren? Meer dan een 0 is je reactie niet waard. En dan laat ik het teletubiestukje vallen dus ook als je dat weg haalt blijft het een 0. Zonder de rest er rond dus als je enkel "teletubie XP..." zei dan was het een -1.
Lekker hier trollen doet het ook goed. Als je niets toe te voegen hebt aan de discussie over reacties ( wat hier dus de bedoeling is ) post dan niets. Dank u.

Edit, om even spam te voorkomen reageer ik hier.

Gaat mij niet om de +1, het lijkt er gewoon op dat de mod faq door modders niet begrepen wordt.

On-topic reageren ( Volgens het MOD F.A.Q) is een reactie plaatsen over een artikel, voegt het artikel iets toe wat informatief is, dan krijg je een +2, is het zo informatief dat het eigenlijk best een goede aanvulling is voor een artikel, dan krijg je +3.

De reden dat ik misschien wat fel reageer komt gewoon omdat ik het idee heb dat de hele moderatie hier op tweakers gewoon ontzettend gebasseerd is op meningen en niet op de F.A.Q. Terwijl ik bij mijn moderaties altijd de samenhang tussen artikelen en reacties probeer te vinden en daar mijn beoordeling op plaats.

Uiteraard verwacht ik dan ook hetzelfde terug op mijn reacties, zodat de mensen die niet reageren maar wel komen lezen een duidelijk overzicht hebben van wat voor reacties goed zijn en welke niet.

Dus de +2 en + 3 die ook extra gehighlight staan, en de +1 die niet heel veel toevoegt aan een artikel maar wel gewoon on-topic is. Volgens mij is daarom ook boven alle reacties een Filter ingesteld, zodat je snel deze reacties kunt isoleren en goed overzichtelijk kunt doorlezen.

[ Voor 52% gewijzigd door Dakreal op 13-07-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Nou sorry ik was even wat gefrustreerd: excuses

Ik snap gewoon niet waarom je verwacht om een +1 te krijgen voor je reactie. Ik snap waarom je vindt dat je reactie geen troll is (kan ik je deels ook wel in volgen). Maar je krijgt niet enkel een 0 voor dat stukje. Je krijgt een 0 omdat het niets toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
humbug in 'reviews: Hands-on: FIFA 12'

Hier zit een grond van waarheid in en het is ook wel zo. Maar het lijkt me naast kritiek op de buss-generatie door EA ook kritiek op de redactie wat dan weer in GR hoort. -1/0/+1? ik zou hem een -1 geven omdat het toch vooral over de redactie gaat.

edit: een +2 is het zeker niet.

[ Voor 4% gewijzigd door PietrKempy op 13-07-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Mooi geschreven + bron + duidelijk eigen mening op een nette manier weergegeven + aantal quotes en uitleg bij bron = +2. een 0 is het vooral niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Ik vind hem zelfs +3, mooie toevoeging aan het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
PietrKempy schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:43:
Mooi geschreven + bron + duidelijk eigen mening op een nette manier weergegeven + aantal quotes en uitleg bij bron = +2. een 0 is het vooral niet.
Er zat wel een klein inhoudelijk foutje in. Wellicht dat iemand daardoor een 0 heeft gegeven :)

Het lijkt me behoorlijk modmisbruik om hier -1 voor te geven:
ymmv in 'nieuws: Nieuw model PS3 kan hd alleen weergeven via hdmi - update'

N.a.v. die reactie is het artikel aangepast. Het betreft belangrijke informatie en dat mag m.i. beloond worden met een +3.

[ Voor 14% gewijzigd door Herman op 13-07-2011 17:17 . Reden: Verkeerde quote :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
@ hieronder:
correct ;)

[ Voor 112% gewijzigd door BasieP op 13-07-2011 19:07 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Volgens mij moet je daarvoor in dit topic zijn ;) Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 41

[ Voor 7% gewijzigd door pcgek op 13-07-2011 18:45 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 23:59
Hier mag ook wel eens naar gekeken worden: nieuws: JailbreakMe.com binnen een week 1,4 miljoen keer gebruikt

Erg veel meningmods. Ook veel commentaar over de moderatie van een post. Ookal staat er commentaar over de moderatie in een post, wordt ie toch door sommigen boven de -1 of zelfs als +3 gemod. Voorbeeldje: ZpAz in 'nieuws: JailbreakMe.com binnen een week 1,4 miljoen keer gebruikt' en magnifor in 'nieuws: JailbreakMe.com binnen een week 1,4 miljoen keer gebruikt'

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: BlackBerry: wij zijn nog steeds marktleider in Nederland'

Mag naar -1 lijkt me? Die +3 kan denk ik wel een onderzoek gebruiken...

Verwijderd in 'nieuws: BlackBerry: wij zijn nog steeds marktleider in Nederland'

+1? +3??? Nee hoor, gewoon een -1....

[ Voor 30% gewijzigd door wildhagen op 13-07-2011 19:27 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harrydg in 'nieuws: Telenet gaat internet- en kabelprijzen verhogen'

Wie heeft hiervoor een +3 gegeven? 8)7 Hoger dan een 0 zie ik hem echt niet. Een -1 is ook nog wel te rechtvaardigen imo (vanwege de gecensureerde flame).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:41:
harrydg in 'nieuws: Telenet gaat internet- en kabelprijzen verhogen'

Wie heeft hiervoor een +3 gegeven? 8)7 Hoger dan een 0 zie ik hem echt niet. Een -1 is ook nog wel te rechtvaardigen imo (vanwege de gecensureerde flame).
mag inderdaad wel op -1 volgens mij. Heel zijn post komt gewoon ontzettend gefrustreerd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
arjankoole in 'poll: Over datum?'

Iemand heeft ooit eens gezegd dat... en dat krijgt dan een +2. Iemand heeft ooit eens gezegd dat dat een +1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

PietrKempy schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:31:
arjankoole in 'poll: Over datum?'

Iemand heeft ooit eens gezegd dat... en dat krijgt dan een +2. Iemand heeft ooit eens gezegd dat dat een +1 is.
Ik vind dat ook geen +2 eigenlijk , +1 is genoeg in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 11:09
Erg veel meningmods. Ook veel commentaar over de moderatie van een post. Ookal staat er commentaar over de moderatie in een post, wordt ie toch door sommigen boven de -1 of zelfs als +3 gemod. Voorbeeldje: ZpAz in 'nieuws: JailbreakMe.com binnen een week 1,4 miljoen keer gebruikt' en magnifor in 'nieuws: JailbreakMe.com binnen een week 1,4 miljoen keer gebruikt'
Die berg -1's is echt van de gekken hoor. Moderatiecommentaar hoort niet, maar hoort slechts 1 puntje aftrek te zijn oid. Dat deze posts in de 1e plaats zulke rare mods kregen hoort al niet wat mij betreft.

[ Voor 12% gewijzigd door SidewalkSuper op 13-07-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Dit is m.i. geen +2 maar gewoon een +1 :)

dasiro in 'nieuws: Hackers kunnen elk gesprek Britse Vodafone-klanten afluisteren'

edit:
Er is zelfs +3 gegeven :N Die misbruiken hun moderatierechten...

[ Voor 16% gewijzigd door Herman op 13-07-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
SidewalkSuper schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:52:
[...]

Die berg -1's is echt van de gekken hoor. Moderatiecommentaar hoort niet, maar hoort slechts 1 puntje aftrek te zijn oid. Dat deze posts in de 1e plaats zulke rare mods kregen hoort al niet wat mij betreft.
Het is de manier hoe hij het brengt, ten eerste is het al niet goed om commentaar te leveren op moderaties en het dan nog op zo'n manier doen? dan blijft er niet veel van je score over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Een aantal mensen hebben een mailtje gekregen, en van een aantal mensen worden de rechten uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Volledig mee eens. Zelfs die punt aftrek krijgt ie van mij niet, want ik snap de frustratie volledig.
Bron schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 00:52:

Het is de manier hoe hij het brengt, ten eerste is het al niet goed om commentaar te leveren op moderaties en het dan nog op zo'n manier doen?
"Op zo'n manier"? Jij hebt wel heel erg lange tenen :). Hij zegt "gut oh gut". Ik kan me de reactie goed voorstellen.

Geldt ook voor magnifor in 'nieuws: JailbreakMe.com binnen een week 1,4 miljoen keer gebruikt'

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 14-07-2011 02:01 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik probeer iets toe te voegen aan een hopeloos verlopende discussie in een topic dat compleet het punt mist van het nieuwsbericht max3D in 'nieuws: LG introduceert display voor brilloze 3d' maar het resultaat is dat mijn bovenbuurman de zaak steeds verder verwart. Hij heeft misschien een klok horen luiden, maar meer niet. Toch krijgt hij voor de desinformatie dezelfde +1 die ik krijg terwijl het toch mijn vak is en ik tracht juist al die misverstanden weg te werken.

Ik blijf denken dat Tweakers front page posts een bijdrage moeten leveren aan artikelen en aan het kennis niveau maar blijkbaar wordt dat totaal niet gewaardeerd. Dan krijg je dus de laat maar houding die veel mensen hebben die de frontpage dan maar mijden en verliezen we alle experts die je wel op het forum ziet.

[ Voor 3% gewijzigd door max3D op 14-07-2011 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je reactie is slechts door één iemand gemod. Wat mij betreft is het een dikke +3, dus daar staat ie nu op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Merci Rod. Dan is er nog hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

[...]

Ik kijk altijd naar lengte, inhoud en de verhoudingen van zo'n reactie waarin moderatie geleuter staat. Ligt dus helemaal aan het totaal van een post of ik aftrek geef of niet. Zo kom ik uit op -1 voor de eerste en een 0 voor de 2de reactie.

Je mag toch wel verwachten dat ze weten wat de regels zijn,en waar mismoderaties gemeld kunnen worden.

[ Voor 9% gewijzigd door pcgek op 14-07-2011 08:21 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
.oisyn schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 02:00:
Volledig mee eens. Zelfs die punt aftrek krijgt ie van mij niet, want ik snap de frustratie volledig.
Nou ja als we zo gaan beginnen zitten we wel heel ver van een goed modderatiesysteem. Voor die 1e reactie vind ik een -1 de enige juiste score (de helft van zijn reactie is gezeur op de moderatie). Bij de 2e reactie kan een 0 nog net.

Zo zou je ook kunnen zeggen dat iemand die een spellingsfout in iemand anders zijn reactie verbeterd ook op 0 hoort want die zijn frustratie versta ik dan ook wel. En iemand die begint te trollen mag dan ook wel op 0 want die zijn frustratie kan ik ook wel verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En daarmee vergeet je maar even compleet dat de reactie zonder het gezeur ook nog inhoud had, en het gezeur puur en alleen het resultaat was van compleet van de pot gerukte moderaties. Als iemand op een goede manier spelling verbetert (zoals ik hier laat zien) in een verder zinvolle reactie dan krijgt ie van mij idd geen punten aftrek nee.

Zeuren over moderaties is idd over het algemeen not done. Maar een -1 voor de post zoals hij er stond voor zijn edit is gewoon zó dermate fout dat ik er vrede mee heb als daar ongenoegen over wordt geüit.

Het is trouwens "verbetert" ;)

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 14-07-2011 11:10 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En daarmee vergeet je maar even compleet dat de reactie zonder het gezeur ook nog inhoud had, en het gezeur puur en alleen het resultaat was van compleet van de pot gerukte moderaties.
Dat is irrelevant. Dat gezeur hoort hij dan nog altijd hier te geven, niet op de FP. Een punt aftrek is het absolute minimum wat die reactie verdient, >50 procent van de reactie is moderatiegezeur.

Ik heb, in deze vorm, die twee reacties respectievelijk een -1 en een 0 gegeven.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 14-07-2011 11:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

>50 procent van de reactie is moderatiegezeur.
Dát is irrelevant, de inhoud van een post meet je niet in bytes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
.oisyn schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:06:
En daarmee vergeet je maar even compleet dat de reactie zonder het gezeur ook nog inhoud had, en het gezeur het resultaat was van compleet absurde moderaties. Als iemand op een goede manier spelling verbetert (zoals ik hier laat zien) in een verder zinvolle reactie dan krijgt ie van mij idd geen punten aftrek nee.

Het is "verbetert" ;)
hmm fail :p
Ik vind dat er altijd een punt aftrek gegeven moet worden (toch bij reacties van slecht enkele regeltjes lang). Als het commentaar op de modderatie overheerst dan hoort een reactie gewoon op -1. ookal is het een edit nadat een reactie verkeerd gemod werd (daar is dit topic nu juist voor) Commentaar op moderatie is FP vervuiling en hoort dus gewoon op -1. Een mooie reactie er rond kan er voor zorgen dat hij toch op 0 beland. Dus eerder een extra punt omdat hij niet enkel commentaar geeft op de modderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

.oisyn schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:11:
[...]

Dát is irrelevant, de inhoud van een post meet je niet in bytes.
Irrelevant. Moderatiegezeur hoort niet op de FP (daat is het ongewenst, en ongewenst is een -1), maar hier. Punt aftrek als absolute minimum, en gezien het feit dat het >50 procent van de reactie betreft vind ik een -1 prima te verdedigen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Euh ja nu verval je gewoon in herhaling. Je punt was daarnet al gemaakt. Als je het niet nodig vindt om inhoudelijk te reageren op wat ik stel reageer dan niet :)

[ Voor 66% gewijzigd door .oisyn op 14-07-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

.oisyn schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:13:
Euh ja nu verval je gewoon in herhaling. Je punt was daarnet al gemaakt. Als je het niet nodig vindt om inhoudelijk te reageren op wat ik stel reageer dan niet :)
Ik reageer inhoudelijk, en je zag mijn punt net kennelijk over het hoofd of je negeerde het, dus kennelijk was het punt toch nog niet helemaal gemaakt....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Lengte doet er inderdaad niet toe. Maar in 1 zin kan je veel minder zeggen dan in 15 zinnen. Als je 1 zin informatie geeft en 3 zinnen commentaar op de modderatie dan vind ik dat duidelijk een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PietrKempy schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:21:
Maar in 1 zin kan je veel minder zeggen dan in 15 zinnen
En toch kun je in 15 zinnen net zoveel zeggen als in 1 to-the-point zin. Maar blijkbaar als je er 15 zinnen van maakt dan krijg je van jullie minder aftrek? Moet ik onthouden :)
wildhagen schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:18:
en je zag mijn punt net kennelijk over het hoofd of je negeerde het
Volgens mij was het wel duidelijk dat we het oneens waren. Ik vond het niet nodig om mijn eerder gemaakte argument maar weer eens te herhalen, dus weerhield ik van reageren op dat punt. (En louter "irrelevant" zeggen is niet echt bepaald inhoudelijk reageren, maar goed, laten we erover ophouden)

[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 14-07-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
.oisyn schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:22:
[...]

En toch kun je in 15 zinnen net zoveel zeggen als in 1 to-the-point zin. Maar blijkbaar als je er 15 zinnen van maakt dan krijg je van jullie minder aftrek? Moet ik onthouden :)

[...]

Volgens mij was het wel duidelijk dat we het oneens waren. Ik vond het niet nodig om mijn eerder gemaakte argument maar weer eens te herhalen, dus weerhield ik van reageren op dat punt.
Je kan inderdaad in 15 zinnen zeggen wat je ook in 1 zin kunt zeggen. Maar je kan niet altijd in 1 zin zeggen wat je in 15 zinnen kunt zeggen. Commentaar op de modderatie hoort gewoon niet thuis op de FP. En op dat moment telt lengte wel, als het commentaar maar een klein deel van je reactie is dan zal dat minder zwaar doorwegen, dan als de helft van je reactie commentaar is. Voor mij is het dus niet de absolute lengte die er in deze situatie toe doet maar de relatieve lengte. Of anders gezegd hoe lang doe ik erover om je reactie te lezen en hoelang ben ik dan commentaar aan het lezen. Anders gezegd hoe groot is het deel van je reactie dat vervuild is door commentaar op de modderatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:39
Ik ben er een beetje bang voor dat, als je mensen echt wilt afleren om op de FP te gaan miepen over moderaties, je gewoon iedere post die maar 1 klein piepje over mod gedrag bevat, met een -1 te 'belonen'.

Of dat wenselijk is, is weer een andere discussie, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

arjankoole schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:38:
Ik ben er een beetje bang voor dat, als je mensen echt wilt afleren om op de FP te gaan miepen over moderaties, je gewoon iedere post die maar 1 klein piepje over mod gedrag bevat, met een -1 te 'belonen'
Beetje kort door de bocht imho, het hangt van meerdere factoren af.

Moderatiegezeur op een 'fatsoenlijke' reactie kan ook resulteren in een punt aftrek, dat hoeft niet meteen een -1 te zijn natuurlijk.

Als het moderatiegezeur echter het overgrote merendeel van de reactie uitmaakt, dan vind ik dat echt wel een -1 waard. Zeker als, zoals hier, de rest van de reactie ook nog niet echt compenseert voor dat gezeur.

Ik heb ooit wel eens een reactie van oorspronkelijk 2 regels gezien (niet eens een slechte reactie), maar daar volgede dan iets van 4 alinea's (zeker een regel of 50) met rants over moderaties op, na een edit. Moeten we dat dan maar belonen ofzo? Dat vind ik toch echt iets ongewenst, en dus een -1.

Die knop 'feedback' staat niet voor niets naast elke nieuwspost. Dat mensen die knop niet willen zien of niet willen gebruiken is hun probleem, maar dat maakt het zeuren over moderatie op de FP niet minder ongewenst.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
arjankoole schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:38:
Ik ben er een beetje bang voor dat, als je mensen echt wilt afleren om op de FP te gaan miepen over moderaties, je gewoon iedere post die maar 1 klein piepje over mod gedrag bevat, met een -1 te 'belonen'.

Of dat wenselijk is, is weer een andere discussie, denk ik.
uit de modFAQ:
Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van de moderaties. Dergelijke discussies kunnen gevoerd worden in het Tweakers.net Moddereter Forum. Reacties waarin enkel geklaagd worden over de moderatie van een reactie dienen met een -1 beoordeeld te worden.
Nu is het probleem dus wat te doen met reacties waar niet enkel over de moderatie geklaagd wordt. Ik zet ze al heel rap op -1. Pas als de reactie zelf veel toevoegt zet ik ze op 0. Boven de +1 geraken ze sowieso nooit. Maar dat is mijn interpretatie van de modFAQ. Juist omdat dit topic heel actief is vind ik dat commentaar op de moderatie zwaar bestraft mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wildhagen schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:42:
Die knop 'feedback' staat niet voor niets naast elke nieuwspost.
Die overigens wijst naar Geachte Redactie, niet naar Tweakers.net Moddereter Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Er zijn genoeg mogelijkheden om te discussieren over moderaties. De FP is gewoon bedoeld, om het liefst zo inhoudelijk mogelijk, in te gaan op het geposte nieuws artikel. Mening geven over zo'n artikel, of jij het wel of niet interresant vind, is dan gewoon een 0. Mod gezeur hoort thuis op de forums, zoals ook in de modfaq aangeven word.

Ik erger me echter veel meer aan alle mis- en meningmods. +1 +2 en +3 worden gebruikt van ik heb het er een beetje mee eens, tot ik ben het er helemaal mee eens. Posts die op minstens +2 horen te staan, maar staan er dingen in die mensen niet zint, of gewoon niet mee eens zijn? modden ze een 0 of -1. Een complete onzin post met een troll of flame, maar zijn we het er mee eens? +2 of +3.

Ik heb gewoon niet genoeg boosts om deze te krijgen op de score waar ze horen. Dit is niet altijd gewoon modmisbruik, ik begrijp namelijk heel goed als je op youtube de -1 en +1 knop gewent bent, dat dit anders is. Maar laat mensen pas modden als ze het zelf aanvragen, en toon daarbij de modfaq. Geef niet gewoon iedereen maar lukraak modrechten zonder dat men weet wat er mee te doen. Ik ben er helemaal voor, om de FP zichzelf te laten reguleren, maar soms word ik er een beetje moedeloos van. Voornamelijk in merk topics over HTC tegen Apple, Nokia en Samsung of weet ik wat veel. Heel veel fanboyism word "beloond", goede posts die iets toevoegen aan de discussie of artikel zelf, worden onder gesneeuwd en overdonderd met negatieve stemmen. Reacties op die toevoegingen (vaak flames/trolls), worden rijkelijk beloond.

Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling was toen het mod systeem aangepast werd. Ook denk ik, dat het niet helemaal voorzien was. Gewoon iedereen de modfaq laten lezen. Willen mensen niet de moeite nemen om te modden, worden ze ook geen mod meer. Is er dan sprake van mod misbruik, hup, weg modrechten.

Anders krijgen we weer zo'n zinlose post, dat het modsysteem niet werkt, omdat men zelf een andere standaard erop na houdt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Sry for the crosspost...

Deze heb ik als ongewenst gemod:
Sluuz in 'reviews: Acer Iconia Tab W500: werk in uitvoering'

Mijn gedachte daarbij is dat hij teveel op de man speelt en het echt niks toevoegd. Maar ik ben er niet helemaal zeker van of ik het juist interpreteer. Zijn er andere gedachten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Nee, is echt enkel op de man... Het enige wat hij doet is een op zich mooie reactie proberen afbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:10:
[...]

Dat is irrelevant. Dat gezeur hoort hij dan nog altijd hier te geven, niet op de FP. Een punt aftrek is het absolute minimum wat die reactie verdient, >50 procent van de reactie is moderatiegezeur.

Ik heb, in deze vorm, die twee reacties respectievelijk een -1 en een 0 gegeven.
Eens. Het geklaag over de moderatie is relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
TweakOverflow in 'nieuws: Apple komt met volume-licensingprogramma voor bedrijven'

daar gaan we weer: op zich een +1 reactie, maar commentaar op moderatie = -1. Hij doet de moeite om het in het klein te zetten en het niet aanvallend te formuleren. Maar toch ik word het een beetje beu.
* PietrKempy geeft -1
Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.