Simpel: summier als het is, dan is het nog steeds on-topic en niet irrelevant. Hoe dan ook hoort hij niet op ongewenst.MadMarky schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:26:
Waarom persé naar 1? Hij post maar 1 regeltje met een veronderstelling, niet voorzien van argumentatie of wat dan ook. Kan wat mij betreft wel onder "Irrelevant".
Ongewenst zeker niet, maar wel erg schraal voor een +1 alhoewel een 0 weer wat kort is. Ik laat de weegschaal naar de positieve kant doorslaan.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
slijkie in 'nieuws: Iraans internet gaat in augustus online'
Oproepen tot DDoS-en lijkt me wel een -2 waard? Beetje strafbaar enzo.
Virussen? Scan ze hier!
Ik vind de oproep wel meevallen. Als er een plan wordt gemaakt om samen te DDOS'en wel, maar dit is gewoon simpel ongewenst naar mijn mening.
☻/
/▌
/ \
Gewoon +1 gegeven, het is toch capslock-dag vandaag, of niet?wildhagen schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:21:
slijkie in 'nieuws: Iraans internet gaat in augustus online'
Het is hier Tweakers hé niet Geenstijl/FOK/... lijkt mij dat je als je zo mod je de modFAQ nog maar eens moet doornemen.painkill schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:16:
[...]
Gewoon +1 gegeven, het is toch capslock-dag vandaag, of niet?
Wie ben jij om over mij te oordelen?PietrKempy schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:19:
[...]
Het is hier Tweakers hé niet Geenstijl/FOK/... lijkt mij dat je als je zo mod je de modFAQ nog maar eens moet doornemen.
Ik kan als ik het wil hem zelfs nog een boost geven.. Wil je dat dan?
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
dankje Herman 
BlackEyedAngel in 'nieuws: Mozilla rust Firefox 7 uit met verbeterd geheugenbeheer' deze lijkt mij geen +2 waard. Mag misschien zelf op -1.
BlackEyedAngel in 'nieuws: Mozilla rust Firefox 7 uit met verbeterd geheugenbeheer' deze lijkt mij geen +2 waard. Mag misschien zelf op -1.
[ Voor 3% gewijzigd door PietrKempy op 05-07-2011 18:54 ]
Goeie zet painkill, je wilt blijkbaar dat reacties op een verkeerde score terecht komen? Of verwar je HK met FP? Je lijkt me iig een kandidaat om zonder FP moderatiemogelijkheden verder te kunnen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Schoolvoorbeeld *mee eens! +3!* post CopyCatz in 'nieuws: 'VS vraagt om uitlevering bij misbruik .com-domein''
Misbegrepen grapje? MissingDog in 'nieuws: 'VS vraagt om uitlevering bij misbruik .com-domein'' Humor is erg persoonlijk, maar ik zie er de grap wel van in.
Misbegrepen grapje? MissingDog in 'nieuws: 'VS vraagt om uitlevering bij misbruik .com-domein'' Humor is erg persoonlijk, maar ik zie er de grap wel van in.
[ Voor 38% gewijzigd door botoo op 05-07-2011 19:14 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Hij is het baitenbotoo schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:56:
Goeie zet painkill, je wilt blijkbaar dat reacties op een verkeerde score terecht komen? Of verwar je HK met FP? Je lijkt me iig een kandidaat om zonder FP moderatiemogelijkheden verder te kunnen.
Zijn moderaties zijn geen reden tot deactivatie van rechten.
☻/
/▌
/ \
Verwijderd in 'reviews: Alienware M14x: high-end met moeite'
Deze is toch geen +3 waard?
Deze is toch geen +3 waard?
Een prima ontopic post... maar ook niet meer dan dat. In ieder geval geen +3
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Jermak in 'plan: Help Tweakers.net en Dell bij uitdenken IT Koopwijzer'
Dat lijkt me nu niet echt 6x +3 waard?
icam0 in 'plan: Help Tweakers.net en Dell bij uitdenken IT Koopwijzer'
13x +3??? Mij lijkt een +1 op zich wel voldoende?
Tukk in 'plan: Help Tweakers.net en Dell bij uitdenken IT Koopwijzer'
Lijkt me een 0, geen +1??
Dat lijkt me nu niet echt 6x +3 waard?
icam0 in 'plan: Help Tweakers.net en Dell bij uitdenken IT Koopwijzer'
13x +3??? Mij lijkt een +1 op zich wel voldoende?
Tukk in 'plan: Help Tweakers.net en Dell bij uitdenken IT Koopwijzer'
Lijkt me een 0, geen +1??
Virussen? Scan ze hier!
Die eerste was me ook al opgevallen, staat nu 7x op +3
Ik vind het een -1 (gewoon een flame/onzin).
De rest ook even geholpen.

De rest ook even geholpen.
Deze lijken mij mening mods:
ZesPak in 'nieuws: HTC: komende smartphones hebben randloze schermen met feedback' +2 moet 0 zijn
Sorcerer8472 in 'nieuws: HTC: komende smartphones hebben randloze schermen met feedback' +3 moet +1 zijn
ZesPak in 'nieuws: HTC: komende smartphones hebben randloze schermen met feedback' +2 moet 0 zijn
Sorcerer8472 in 'nieuws: HTC: komende smartphones hebben randloze schermen met feedback' +3 moet +1 zijn
robogast in 'nieuws: Iraans internet gaat in augustus online'
Lijkt me -1? Die +2's en +3's mogen wel nagekeken worden.

Die hele tweede alinea is één grote op de man spelende, flamende trollende, met generalisaties doorspekte, rant zonder inhoud.
Lijkt me -1? Die +2's en +3's mogen wel nagekeken worden.

Die hele tweede alinea is één grote op de man spelende, flamende trollende, met generalisaties doorspekte, rant zonder inhoud.
Virussen? Scan ze hier!
max3D in 'nieuws: Nieuwe avchd-specificatie ondersteunt 3d en 50/60p' is helaas ongemodereerd gebleven terwijl er toch aardig wat werk in zat.
Verwijderd in 'nieuws: Politiebond haalt site offline na hack'
Nogal ongepaste vergelijking met de NSB.... tenzij tweakers.net tegenwoordig ook (al dan niet indirect) in concentratiekampen stopt?
Nogal ongepaste vergelijking met de NSB.... tenzij tweakers.net tegenwoordig ook (al dan niet indirect) in concentratiekampen stopt?
Virussen? Scan ze hier!
Ik vond m inderdaad ook nogal ongewenst, maar historisch gezien zit hij in de buurt.wildhagen schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:32:
Verwijderd in 'nieuws: Politiebond haalt site offline na hack'
[ Voor 27% gewijzigd door tweaker2010 op 06-07-2011 15:05 ]
Dat maakt het nog geen NSB-ers 
Het alternatief voor het niet opgaan in dat soort organisaties was namelijk vaak óf een enkeltje concentratiekamp óf een directe executie. Dan is de keuze snel gemaakt meestal
Het alternatief voor het niet opgaan in dat soort organisaties was namelijk vaak óf een enkeltje concentratiekamp óf een directe executie. Dan is de keuze snel gemaakt meestal
Virussen? Scan ze hier!
Valt niet positief over te zeggen en dat moet je dan ook niet doen. Verwijzingen naar de 2 wereldoorlogen zijn niet toegestaan (staat ook in de algemene voorwaarden).
Ik vind "iets met NSB" vrij zwak, alhoewel nog steeds ongewenst. Ik vind het niet dusdanig schokkend dat die reactie op -2 moet.
Je hebt een -1 gegeven, dus je bent hier een beetje aan het trollen. Doe maar nietpainkill schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:16:
[...]
Gewoon +1 gegeven, het is toch capslock-dag vandaag, of niet?
[ Voor 51% gewijzigd door RoD op 06-07-2011 15:08 ]
kevinwalter in 'nieuws: Pioneer introduceert AppRadio-autoradio met iPhone4-connectiviteit'
Die en de antwoorden erop mogen wel even nagekeken worden wat betreft de +2's en +3's.
Leuk dat er eindelijk geen fipo hunt is maar meer dan on-topic zijn ze ook weer niet.
Die en de antwoorden erop mogen wel even nagekeken worden wat betreft de +2's en +3's.
Leuk dat er eindelijk geen fipo hunt is maar meer dan on-topic zijn ze ook weer niet.
Amito in 'nieuws: 'Microsoft eist 15 dollar voor elke Android-smartphone van Samsung'' lijkt mij een gewone +1. Anders gaat ie gewoon met de pluimen van een ander lopen
Die reactie heb ik wel een +2 gegeven.
Vanuit de ogen van de lezer is de link m.i. zeker relevant. Daarnaast is bijvoorbeeld het linken naar Wikipedia of een blog ook pronken met andermans veren?! Als links naar externe bronnen informatief kunnen zijn, dan toch ook interne links? Daarnaast wordt heel duidelijk aangegeven dat het niet zijn eigen vondst is.
Ik zou dit beredeneren vanuit de informatiebehoefte van de lezer
Nu ja enkel een linkje ga ik niet rap een +2 geven... een korte/ heel beknopte samenvatting er bij en ik geef al veel rapper een +2.
Volgens mij geeft deze user wél aan wat de nut en de inhoud van het linkje is
Ik heb van het linkje wel wat bijgeleerd. Van zijn reactie helemaal niets. Ik vind het een twijfelachtige +2
Maar een +3 krijgt ie ook en dat vind ik dan zeker niet te veranrwoorden.
Nou dan mag deze ook op +2 volgens jou? ZeroVince in 'nieuws: Hacker brengt jailbreak voor iPad 2 officieel uit'
(Ik ben zelf nog eerder geneigd hem een +2 te geven omdat dit linkje naar een Nederlandstalig artikel leidt)
Deze +3 lijkt mij modmisbruik ik geef hem zelf maar een +1: QplQyer in 'nieuws: Hacker brengt jailbreak voor iPad 2 officieel uit'
(Ik ben zelf nog eerder geneigd hem een +2 te geven omdat dit linkje naar een Nederlandstalig artikel leidt)
Deze +3 lijkt mij modmisbruik ik geef hem zelf maar een +1: QplQyer in 'nieuws: Hacker brengt jailbreak voor iPad 2 officieel uit'
[ Voor 26% gewijzigd door PietrKempy op 06-07-2011 19:29 ]
Informatie is informatie, dat de poster er toevallig makkelijk aan kan komen doet eigenlijk niet ter zake. Een reactie beoordelen we voor de lezer,dat de poster daarvoor een +2 als beloning krijgt is maar bijzaak. En wat maakt het ook uit,rijk wordt ie er toch niet vanPietrKempy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:22:
Amito in 'nieuws: 'Microsoft eist 15 dollar voor elke Android-smartphone van Samsung'' lijkt mij een gewone +1. Anders gaat ie gewoon met de pluimen van een ander lopen
Kan ik me goed in vindenHerman87 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:32:
Die reactie heb ik wel een +2 gegeven.Vanuit de ogen van de lezer is de link m.i. zeker relevant. Daarnaast is bijvoorbeeld het linken naar Wikipedia of een blog ook pronken met andermans veren?! Als links naar externe bronnen informatief kunnen zijn, dan toch ook interne links? Daarnaast wordt heel duidelijk aangegeven dat het niet zijn eigen vondst is.
Post op zich ziet er wat magertjes uit,maar de info achter de link is dermate interessant dat ik er een +2 voor heb gegeven .PietrKempy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:28:
Nou dan mag deze ook op +2 volgens jou? ZeroVince in 'nieuws: Hacker brengt jailbreak voor iPad 2 officieel uit'
[ Voor 18% gewijzigd door pcgek op 06-07-2011 19:59 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Verwijderd in 'nieuws: 'Microsoft eist 15 dollar voor elke Android-smartphone van Samsung''
Die +3 kunnen we denk ik wel ff nakijken? Lijkt me een clear and present -1.
Die +3 kunnen we denk ik wel ff nakijken? Lijkt me een clear and present -1.
Virussen? Scan ze hier!
Zouden de powermods hier even naar willen kijken? Jermak in 'plan: Help Tweakers.net en Dell bij uitdenken IT Koopwijzer'
staat al op meer dan 74 keer -1, maar door een aantal +3 gevers staat ie effectief nog op 0. danku!
(is al eerder vermeld hier, maar nog niet opgelost)
staat al op meer dan 74 keer -1, maar door een aantal +3 gevers staat ie effectief nog op 0. danku!
(is al eerder vermeld hier, maar nog niet opgelost)
[ Voor 8% gewijzigd door MineTurtle op 06-07-2011 22:34 ]
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
ik heb net gekeken- staat gewoon op -1 hoor
ora et labora
De moderaties in dat item gaan inderdaad behoorlijk mis 
Dit lijkt me geen +3:
koelpasta in 'plan: Help Tweakers.net en Dell bij uitdenken IT Koopwijzer'
Het begin is wat offensief geformuleerd en het laatste gedeelte is daar gewoon off topic. Dat behoort daar niet geplaatst te worden. Daarom lijkt mij 0 de juiste moderatie en geen +3... Of mis ik wat?
Daarnaast lijkt mij deze reactie geenszins ongewenst:
Kiswum in 'plan: Help Tweakers.net en Dell bij uitdenken IT Koopwijzer'
Dit lijkt me geen +3:
koelpasta in 'plan: Help Tweakers.net en Dell bij uitdenken IT Koopwijzer'
Het begin is wat offensief geformuleerd en het laatste gedeelte is daar gewoon off topic. Dat behoort daar niet geplaatst te worden. Daarom lijkt mij 0 de juiste moderatie en geen +3... Of mis ik wat?
Daarnaast lijkt mij deze reactie geenszins ongewenst:
Kiswum in 'plan: Help Tweakers.net en Dell bij uitdenken IT Koopwijzer'
Verwijderd in 'nieuws: Facebook krijgt Skype-videochat'
Lijkt mij niet echt een +2 waard hoor....
Lijkt mij niet echt een +2 waard hoor....
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dit snap ik niet helemaal :
dit krijgt +1 Verwijderd in 'nieuws: HTC belooft langere accuduur toekomstige smartphones'
en ik krijg ( met een on-topic reactie dat de batterij duur van dualcores al verbetered is ) een 0
Dakreal in 'nieuws: HTC belooft langere accuduur toekomstige smartphones'
dit krijgt +1 Verwijderd in 'nieuws: HTC belooft langere accuduur toekomstige smartphones'
en ik krijg ( met een on-topic reactie dat de batterij duur van dualcores al verbetered is ) een 0
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Jij bent een "ow leuk reactie" = 0.Dakreal schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:51:
Hij maakt een grapje. en kan dus wel op +1. Ookal zou ik hem toch eerder een 0 geven de +1 is te verstaan.
Dus een ontopic verhaal over batterijduur verbetering met dualcores is off-topic en een slecht grapje is on-topic. Duidelijk.PietrKempy schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:53:
[...]
Jij bent een "ow leuk reactie" = 0.
Hij maakt een grapje. en kan dus wel op +1. Ookal zou ik hem toch eerder een 0 geven de +1 is te verstaan.
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
psyBSD in 'nieuws: Anonymous hackt Nederlands voip-bedrijf' - Het modereren begint gewoon te irriteren. Wat is hier nou een +2 of überhaupt een +3 aan.
!null in 'nieuws: Anonymous hackt Nederlands voip-bedrijf' - Meningmod, in mijn ogen irrelevant.
Sharky in 'nieuws: Anonymous hackt Nederlands voip-bedrijf' - Precies hetzelfde.
edit:
Daar gaan we dan..
Daar gaan we dan..
!null in 'nieuws: Anonymous hackt Nederlands voip-bedrijf' - Meningmod, in mijn ogen irrelevant.
Sharky in 'nieuws: Anonymous hackt Nederlands voip-bedrijf' - Precies hetzelfde.
[ Voor 44% gewijzigd door Manuel op 07-07-2011 14:47 ]
Het punt wat deze user aansnijdt, vind ik wel interessant. De reactie is wat mager en wordt ook niet echt goed beargumenteerd. Daarom lijkt me een +1 inderdaad de meest juiste score. * Herman geeft +1Manuel schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:33:
psyBSD in 'nieuws: Anonymous hackt Nederlands voip-bedrijf' - Het modereren begint gewoon te irriteren. Wat is hier nou een +2 of überhaupt een +3 aan.
Wat mij betreft zijn ze allebei off topic. Ik twijfelde om je post toch +1 te geven maar uiteindelijk zag ik te weinig toegevoegde waarde m.b.t. het nieuwsitem. Het item gaat over toekomsige optimalisaties in software en niet zozeer in accu-technologie. Daarnaast is de reactie wat mager.Dakreal schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:51:
Je reactie is dus wel ontopic maar niet echt relevant. Vandaar dat ik toch een 0 geef.
Stiekem is die post eigenlijk een -1 denk ik. Het is feedback richting de redacteur, dat willen we niet in de reacties maar in GR.Herman87 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:02:
[...]
Het punt wat deze user aansnijdt, vind ik wel interessant.
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
In deze post
himlims_ in 'nieuws: Google wil Google+-profielen van bedrijven voorkomen'
staat een link waar zogezegd bedrijven hun gegeven kunnen opgeven.
Het is echter totaal onduidelijk of dit niet een phishing linkje is.
zo'n risicovolle link lijkt me eingelijk nogal ongewenst in zo'n FiPo
himlims_ in 'nieuws: Google wil Google+-profielen van bedrijven voorkomen'
staat een link waar zogezegd bedrijven hun gegeven kunnen opgeven.
Het is echter totaal onduidelijk of dit niet een phishing linkje is.
zo'n risicovolle link lijkt me eingelijk nogal ongewenst in zo'n FiPo
Ik lees het als een discussiepunt en niet als kritiek op de redacteur. Er wordt immers gesproken van 'we'. Volgens mij wil deze user gewoon hier een discussie starten waarvoor de FP wel de juiste plaats isCyphax schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:19:
[...]
Stiekem is die post eigenlijk een -1 denk ik. Het is feedback richting de redacteur, dat willen we niet in de reacties maar in GR.
Zou iemand mij willen helpen deze reactie op de juiste score te krijgen? +3 is totaal irrationeel.
Falcon10 in 'plan: Help Tweakers.net en Dell bij uitdenken IT Koopwijzer'
[ Voor 21% gewijzigd door Herman op 07-07-2011 16:08 ]
In deze post:
roy-t in 'nieuws: Google wil Google+-profielen van bedrijven voorkomen'
wordt de werking van Google+ juist verkeerd om uitgelegd. Een +1 lijkt me dan ook niet op zijn plaats.
wordt de werking van Google+ juist verkeerd om uitgelegd. Een +1 lijkt me dan ook niet op zijn plaats.
Voor de verandering kan Herman het weeral maar eens beter verwoorden dan dat ik dat kanHerman87 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:02:
[...]
Wat mij betreft zijn ze allebei off topic. Ik twijfelde om je post toch +1 te geven maar uiteindelijk zag ik te weinig toegevoegde waarde m.b.t. het nieuwsitem. Het item gaat over toekomsige optimalisaties in software en niet zozeer in accu-technologie. Daarnaast is de reactie wat mager.
Je reactie is dus wel ontopic maar niet echt relevant. Vandaar dat ik toch een 0 geef.
het modderatiesysteem is er niet om te oordelen over het al dan niet feitelijk juist zijn van een reactie maar om te oordelen hoe ze verwoord is. Pieter leer je modFAQIooryz schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:58:
In deze post:
De reactie zou dus wel op 0 mogen als ze echt fout is. Ik kan er niet over oordelen. Maar een 0 is dus (als jij juist bent) wel op zijn plaats. Ongewenst is ze zeker niet.
[ Voor 38% gewijzigd door PietrKempy op 07-07-2011 16:35 ]
Dit soort taalgebruik hoort geen +1 te krijgen: FortyTwo in 'nieuws: PSN Pass moet doorverkoop Sony-games voorkomen'
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Decipher666 in 'nieuws: Anonymous hackt Nederlands voip-bedrijf'
Meningmodders gespot.
Meningmodders gespot.
Verwijderd in 'nieuws: Amazons omstreden '1-click-patent' afgewezen in Europa'
Mooie Fipo, kan nog wel wat zetjes naar -1 gebruiken!
Mooie Fipo, kan nog wel wat zetjes naar -1 gebruiken!
Virussen? Scan ze hier!
Niet veel gemod vandaag op de eerste paar posts na, helft is nog grijs bijvoorbeeld: nieuws: Winst Samsung daalt ondanks goede smartphoneverkopen
AYCE in 'nieuws: PSN Pass moet doorverkoop Sony-games voorkomen' hoe is deze in hemelsnaam een +2 of+3 (meningmodders) gewoon een +1
humbug in 'nieuws: PSN Pass moet doorverkoop Sony-games voorkomen' is ook wel een heel makkelijke +3. Een +2 kan misschien nog net. *geeft +2
humbug in 'nieuws: PSN Pass moet doorverkoop Sony-games voorkomen' is ook wel een heel makkelijke +3. Een +2 kan misschien nog net. *geeft +2
[ Voor 34% gewijzigd door PietrKempy op 07-07-2011 20:27 . Reden: 2e reactie ]
Deze mag wel op -1 komen:
C00KW4US in 'nieuws: Gevirtualiseerde load balancers Rackspace zijn in Europa beschikbaar'
De users die hier +1 en +2 voor hebben gegeven, kunnen m.i. wel een onderzoekje gebruiken...
Hurm in 'nieuws: Gevirtualiseerde load balancers Rackspace zijn in Europa beschikbaar'
Bender in 'nieuws: Gevirtualiseerde load balancers Rackspace zijn in Europa beschikbaar'
Die laatste krijgt zelfs +3
Dat is puur FP-vervuiling. Die zouden gewoon even een topic moeten maken in GR.
* Herman wordt een beetje frustie van al die mismodjes...
C00KW4US in 'nieuws: Gevirtualiseerde load balancers Rackspace zijn in Europa beschikbaar'
De users die hier +1 en +2 voor hebben gegeven, kunnen m.i. wel een onderzoekje gebruiken...
edit:
Idem:Hurm in 'nieuws: Gevirtualiseerde load balancers Rackspace zijn in Europa beschikbaar'
Bender in 'nieuws: Gevirtualiseerde load balancers Rackspace zijn in Europa beschikbaar'
Die laatste krijgt zelfs +3

* Herman wordt een beetje frustie van al die mismodjes...

[ Voor 51% gewijzigd door Herman op 08-07-2011 13:48 ]
Alles boven de -1 is op zo'n reactie al een mismod. Wat gaan die boostpunten rap weg op zo'n artikelHerman87 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:25:
* PietrKempy wordt een beetje frustie van al die mismodjes...
offtopic:
Jammer dat je boostpunten moet gebruiken om reacties een beetje fatsoenlijk op de -1 te krijgen terwijl de gedachte achter de boostpunten juist was om reacties incidenteel makkelijker naar boven te modden. Zo krijgt een optimischtische revisie een pessimistisch bijsmaakje...
Jammer dat je boostpunten moet gebruiken om reacties een beetje fatsoenlijk op de -1 te krijgen terwijl de gedachte achter de boostpunten juist was om reacties incidenteel makkelijker naar boven te modden. Zo krijgt een optimischtische revisie een pessimistisch bijsmaakje...
Deze reactie mag m.i. op de -1 belanden:
watercoolertje in 'nieuws: Apple heeft miljard dollar verdiend aan iOS-ontwikkelaars'
Deze reactie vind ik echter absoluut niet ongewenst:
HitDyl in 'nieuws: Apple heeft miljard dollar verdiend aan iOS-ontwikkelaars'
Hoewel wat karig, snijdt deze reactie een valide punt aan. Een miljard aan omzet is nog geen miljard aan winst. Dus kan die reactie m.i. niet ongewenst zijn.
Dat lijkt me een fipo, ononderbouwde beschuldiging (van reclame), en dus -1?

Die +1, +2 en +3 kunnen sowieso wel nagekeken worden, want dat is op geen enkele wijze te verdedigen.

Die +1, +2 en +3 kunnen sowieso wel nagekeken worden, want dat is op geen enkele wijze te verdedigen.
Virussen? Scan ze hier!
Herman had hem al gemeld. Lijkt me zelf geen fipo. Moet sowieso op -1. ookal was hij de allerlaatste geweest die een reactie poste. Alles boven de 0 mag zijn modderatiemogelijkheden wel verliezen en de 0'tjes mogen op de vingers getikt worden (cru gezegd natuurlijk je gaat niet op 1 reactie mensen hun moderatiemogelijkheid afnemenwildhagen schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:11:
[afbeelding]
Ik zie hier de +3-waarde niet echt van eerlijk gezegd. Tuurlijk, half tweakerland vind zo'n populistisch babbeltje natuurlijk prachtig, maar dat lijkt me dan meer meningmodden. Wat vinden jullie.
tikkietrugjaap in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen'
tikkietrugjaap in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen'
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Argh, had hem helemaal gemist. Mea culpa!
* wildhagen kruipt weer terug onder zijn steen
Virussen? Scan ze hier!
Finraziel in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen'
Ik kan persoonlijk niet bij deze +3. Veel mening, weinig feitjes, minder tot geen onderbouwing. Geen externe info of niets. Daarnaast is de schrijfstijl rampzalig en kom ik persoonlijk op een +1 uit.
Die van MsG heb ik even een boostje naar de +2 gegeven. Een +2 vind ik namelijk nog wel te verantwoorden, maar een +3 voor een beetje populistisch gebabbel not so much.
Ik kan persoonlijk niet bij deze +3. Veel mening, weinig feitjes, minder tot geen onderbouwing. Geen externe info of niets. Daarnaast is de schrijfstijl rampzalig en kom ik persoonlijk op een +1 uit.
Die van MsG heb ik even een boostje naar de +2 gegeven. Een +2 vind ik namelijk nog wel te verantwoorden, maar een +3 voor een beetje populistisch gebabbel not so much.
-
RagingR2 in 'nieuws: Rechter spreekt zich nog niet uit over embedden radiostreams' - Het quoten van wat links plus een redenatie is bij mij een +2, maar als het dan over het artikel zelf gaat (slecht geschreven en spelfouten etc.) gaat er standaard een punt af, tenzij het de spuigaten uitloopt. Wellicht is een +1 een betere score i.p.v. de +3 die er nou aan is toegekent.
Idd, maximaal +1, gezien alle agressieve taal en insinuaties (over die BMW's en Audi's). Is iig een puntje aftrek imho.
Daarnaast hebben we het hier over een post die minstens 5-6x is ge-edit. Oorspronkelijk stond er alleen de 1e alinea, plus die bovenste link naar nu.nl
Daarnaast hebben we het hier over een post die minstens 5-6x is ge-edit. Oorspronkelijk stond er alleen de 1e alinea, plus die bovenste link naar nu.nl
Virussen? Scan ze hier!
Grappig, ik wilde net klagen over deze post die Manuel aanhaalt, want het was in eerste instantie een vrij inhoudsloze Fipo die wat mij betreft tussen de -1 en 0 zat. Echter, nu heeft meneer hem netjes aangepast en is een +1 wel verdedigbaar, maar ondanks dat het een betere post is, een Fipo (inhoudsloos) is nog altijd een Fipo. Ik wilde hem daarom toch liever op 0 modden. (hij is sinds de plaatsing van zijn orginele bericht ook een keer of tig aangepast).
-
Ik zou hem wat serieuzer nemen als ie het eens afleerde om op de man te spelen. En dan ook nog eens verontwaardigd reageren als ik de Captain Obvious uithang en hem voor troll uitmaak.
Sommige mensen hebben blijkbaar weinig beters te doen.
Sommige mensen hebben blijkbaar weinig beters te doen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Die gozert heeft ook 49 reacties in dat draadje staan, goede genade zeg...
Daarnast onstijgt zijn gemiddelde reactie score de 0 ook nauwelijks.
Daarnast onstijgt zijn gemiddelde reactie score de 0 ook nauwelijks.
[ Voor 32% gewijzigd door Nazanir op 08-07-2011 18:44 ]
-
49 van de 200 reacties... lekker disproportioneel zo.
Virussen? Scan ze hier!
Yep, het lijkt ook elke keer een herhaling van min of meer dezelfde zetten als ik zo even snel kijk.wildhagen schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:45:
49 van de 200 reacties... lekker disproportioneel zo.
Mijn boostpunten halen zoals gewoonlijk helemaal niets uit. Het is gewoon erg demotiverend om telkens hier alles te komen melden zodat jullie mee kunnen helpen het naar de juiste score te gooien. Bah, doe mij maar weer de Modbot die al die foute scores verband.
Maar goed.. Ik ben ze even aan het doornemen en dit viel mij al op.
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - +3 voor deze reactie? No way..
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Idem..
Duzzan in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Hier een daar een typo maar wel een mooi beklaag, +2 van mij.
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Mag door naar -1 wat mij betreft. Simpelweg met de reden omdat het op de man is.
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Hetzelfde...
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Nog een keer. Iemand hier bereidt om deze gebruiker een tik op de vingers te geven voor zijn taalgebruik?
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Nog een +3?
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Nogmaals op de man.
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Nog 1.
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Nu zelfs incl. een troll reactie, het gaat steeds beter.
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Weer op de man.
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Een voorbeeld wat nergens op slaat. In verband met zijn andere reacties vind ik dit een -1 waarrd.
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Alweer op de man.
Als het goed is heb de ergste er uit gehaald en bijna alles gemodereerd. (Moe..) Geniet van het weekend!
Maar goed.. Ik ben ze even aan het doornemen en dit viel mij al op.
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - +3 voor deze reactie? No way..
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Idem..
Duzzan in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Hier een daar een typo maar wel een mooi beklaag, +2 van mij.
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Mag door naar -1 wat mij betreft. Simpelweg met de reden omdat het op de man is.
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Hetzelfde...
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Nog een keer. Iemand hier bereidt om deze gebruiker een tik op de vingers te geven voor zijn taalgebruik?
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Nog een +3?
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Nogmaals op de man.
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Nog 1.
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Nu zelfs incl. een troll reactie, het gaat steeds beter.
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Weer op de man.
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Een voorbeeld wat nergens op slaat. In verband met zijn andere reacties vind ik dit een -1 waarrd.
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - Alweer op de man.
Als het goed is heb de ergste er uit gehaald en bijna alles gemodereerd. (Moe..) Geniet van het weekend!
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' Nog een +3?
Nou nee, een -1 lijkt me wel voldoende. Heeft nog wel héél veel tikken nodig. +1, +2 en +3 exit modrechten?
De rest staat nu op de voorgestelde niveau's, of zit er heel dicht tegenaan.
Weer een lekker drama, met dank aan het fantastische modsysteem
Nou nee, een -1 lijkt me wel voldoende. Heeft nog wel héél veel tikken nodig. +1, +2 en +3 exit modrechten?
De rest staat nu op de voorgestelde niveau's, of zit er heel dicht tegenaan.
[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 08-07-2011 19:31 ]
Virussen? Scan ze hier!
Met dank aan een paar slechte modders. Jammer genoeg zijn er meer slechte modders dan fantastische modders. Nuja nu ga ik weer off-topicwildhagen schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:30:
Ik hoop dat je snapt dat mijn stem niet uit ging naar de +3 maar eerder in combinatie was met mijn eerste regel, namelijk:wildhagen schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:30:
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' Nog een +3?
Mijn boostpunten helpen in dit geval ook helemaal niets uit, net als bij zoveel reacties die zwaar zijn gemismodereerd. Net als vele anderen krijg ik afschuw naar dit nieuwe systeem, het begint namelijk steeds meer op Geenstijl te lijken. "Ben je het er mee eens? +1 / -1", in ons geval +3 en -1.Manuel schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:22:
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen' - +3 voor deze reactie? No way.
Jammer genoeg lijdt dit tot veel frustratie onder de normale modders om zo'n reactie weer 'op het juiste pad te krijgen'.
Sowieso door dat iedereen nu standaard moderatierechten heeft zonder eerst de FAQ te hebben doorgelezen..PietrKempy schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:41:
Met dank aan een paar slechte modders. Jammer genoeg zijn er meer slechte modders dan fantastische modders. Nuja nu ga ik weer off-topic
offtopic:
Je avatar werkt trouwens niet meer, iets met beveiligde map.
Je avatar werkt trouwens niet meer, iets met beveiligde map.
[ Voor 2% gewijzigd door Manuel op 08-07-2011 19:51 . Reden: Ernstige typo.. Het moest +3 zijn i.p.v. -1. ]
woordenboek10 in 'nieuws: Carmack: telefoons evenaren binnen twee jaar Xbox 360 en PS3'
lijkt mij nou ook niet echt een +2
EDIT: Manuel ik heb ook alle posts van hem die jij daar neerzette met een boost gegeven. helaas veranderde er geen enkele van status
lijkt mij nou ook niet echt een +2
EDIT: Manuel ik heb ook alle posts van hem die jij daar neerzette met een boost gegeven. helaas veranderde er geen enkele van status
[ Voor 25% gewijzigd door Deathchant op 08-07-2011 19:49 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dat snap ik idd, maar ik bedoelde meer dat de reactie een duidelijke -1 wegens én flamen én generaliseren én op de man spelen én geen normale compenserende inhoudManuel schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:45:
[...]
Ik hoop dat je snapt dat mijn stem niet uit ging naar de -1 maar eerder in combinatie was met mijn eerste regel, namelijk:
Virussen? Scan ze hier!
Ok, even een klein 'FUUU'-moment hier. Die quote van mij die je net aanhaalt staat weer eens een typo. Vanavond maar weer lezen, nu eerst even rustig aan doen.
Hehe, tijd voor weekend. Heb ik ook wel eens
Virussen? Scan ze hier!
Wat betreft de 49 reacties van LDenninger; er zitten inderdaad reacties tussen die trollerig zijn. Die staan nu (voor zover ik heb gezien) ook op -1. Maar het merendeel van de reacties vind ik nog wel inhoudelijk. Laten we oppassen dat we een controversiele mening niet gaan downmodden. Bijvoorbeeld lijkt mij zo'n reactie nog wel inhoudelijk:
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen'
LDenninger in 'nieuws: Hollywood en isp's VS zijn akkoord over piraterijwaarschuwingen'
Die reactie is gewijzigd. Wat stond er hiervoor?Herman87 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:01:
Wat betreft de 49 reacties van LDenninger; er zitten inderdaad reacties tussen die trollerig zijn. Die staan nu (voor zover ik heb gezien) ook op -1. Maar het merendeel van de reacties vind ik nog wel inhoudelijk. Laten we oppassen dat we een controversiele mening niet gaan downmodden. Bijvoorbeeld lijkt mij zo'n reactie nog wel inhoudelijk:
Maar nu mag ie dus wel op +1. Mensen die hem een 0 geven kunnen het op het moment dat ie nog niet geedit was bij het juiste eind gehad hebben en moeten daarvoor dus niet aangesproken worden ofzo maar we modden reacties zoals ze er nu staan. Toch?Bor de Wollef schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:37:
[...]
Die reactie is gewijzigd. Wat stond er hiervoor?
Ik vind het niet zo relevant, maar ik als ik het mij goed kan herinneren is deze na de edit op 0 gemod. 
(Of althans, na mijn +1 weer naar beneden gemod)
[ Voor 19% gewijzigd door Herman op 08-07-2011 20:56 ]
Ik vind zijn 49 op-de-man reacties nog niet eens zo frappant, vooral niet als je kijkt hoeveel reacties hij in andere copyright-gerelateerde nieuwsposts heeft gemaakt. Je zou soms denken dat hij lid is van de ©-kerkHerman87 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:41:
Ik vind het niet zo relevant, maar ik als ik het mij goed kan herinneren is deze na de edit op 0 gemod.
Waar ik me wel mee amuseer is hoe iedereen zijn standpunt op een prachtige manier inhoudelijk de grond in blijft boren.
Overigens vind ik deze geen -1, maar een 0 waard, omdat het toch even de verkeerde analogie van de post erboven verduidelijkt.
[ Voor 14% gewijzigd door Stoney3K op 08-07-2011 23:42 ]
Maf dat je alle 49 reacties op-de-man noemt terwijl je hier weinig respect toont voor zijn/haar mening en zelfs ondermijnt. Ik kan me trouwens ook een paar reacties van jou herinneren in dat nieuwsitem die niet koosjer zijn. Pot verwijt hier dus enigszins de ketel...
Hier zou je een 0 voor kunnen geven maar de toonzetting in de laatste zin vind ik te belerend. Daarom lijkt mij een -1 de meest juiste moderatie.Stoney3K schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:38:
[...]
Overigens vind ik deze geen -1, maar een 0 waard, omdat het toch even de verkeerde analogie van de post erboven verduidelijkt.
Volledig eens met Herman. In die reactie speel je zelf op de man.
Kan iemand nieuws: Apple: GetJar mag zichzelf geen App Store noemen ook even bekijken? Er staan weer heel wat posts tussen waar onterechte +3 en +2's aan zijn uitgedeeld.
Volgens mij hechten een aantal users niet zoveel aan hun moderatierechten:
Verwijderd in 'nieuws: 'Nvidia's gpu-schema loopt vertraging op''
W.m.b. kan (bijna) dat hele draadje op -1. Pure FP vervuiling...
Ik heb het hele draadje inderdaad naar -1 gedrukt. Compleet offtopic, geklaag over moderatie en ga maar door.Herman87 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:50:
Volgens mij hechten een aantal users niet zoveel aan hun moderatierechten:
Dat doe ik dan ook met opzet om hem (met een enigsins sarcastische noot) een spiegel voor te houden. Als het me dan een paar -1's oplevert, so be it.PietrKempy schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:18:
Volledig eens met Herman. In die reactie speel je zelf op de man.
en je zij zelf over die reactie :Stoney3K schreef op zondag 10 juli 2011 @ 00:19:
[...]
Dat doe ik dan ook met opzet om hem (met een enigsins sarcastische noot) een spiegel voor te houden. Als het me dan een paar -1's oplevert, so be it.
Een poster die zich verkeerd gedraagt dien je niet op zijn plaats te zetten op de FP dat haalt toch niets uit. Als je je er aan stoort DM je hem maar of contacteer je een beheerder van de FP. En het helpt zeker niet om het zelfde te doen als hem en dan hier te komen verkondigen dat hij verkeerd bezig is, zijn posten een -1 verdienen en die van jou een 0.Overigens vind ik deze geen -1, maar een 0 waard, omdat het toch even de verkeerde analogie van de post erboven verduidelijkt.
Dit is m.i. geen +3 maar een +2:
sypie in 'nieuws: Apple: GetJar mag zichzelf geen App Store noemen'
Dit is m.i geen +3 maar een 0 wegens gezeur m.b.t. moderatie hetgeen ongewenst is op de FP:
Verwijderd in 'nieuws: Apple: GetJar mag zichzelf geen App Store noemen'
sypie in 'nieuws: Apple: GetJar mag zichzelf geen App Store noemen'
Dit is m.i geen +3 maar een 0 wegens gezeur m.b.t. moderatie hetgeen ongewenst is op de FP:
Door een aantal +3's is een deel van die draad weer op 0 gekomen ipv -1:Bor de Wollef schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:52:
[...]
Ik heb het hele draadje inderdaad naar -1 gedrukt. Compleet offtopic, geklaag over moderatie en ga maar door.
Verwijderd in 'nieuws: 'Nvidia's gpu-schema loopt vertraging op'' (fipo)
TommySprat in 'nieuws: 'Nvidia's gpu-schema loopt vertraging op'' (50 procent reactie moderatiegeleuter, geen inhoud)
Virussen? Scan ze hier!
Gaat veel te lang door over het moderatiegebeuren waardoor ik hem op -1 zet. Schrijft er ter compensatie nog wel wat onder maar ik laat hem er niet mee wegkomen.Herman87 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 01:47:
Staat zoveel offtopic geleuter in deze post dat ik hier ook niet verder kom dan een 0,zelfs een -1 is niet ondenkbaar. De +1 waar hij nu op staat is iig te hoog.
player-x in 'nieuws: Nederlands Robot-voetbalteam wint eerste WK-duels'
[ Voor 5% gewijzigd door pcgek op 10-07-2011 11:23 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Voor mij een -1. Al kan ik met een 0 ook leven. Ligt het aan mij of zijn we de laatste dagen weer meer bezig met reacties die te hoog staan naar beneden aan het modden i.p.v reacties die te laag staan een duwtje naar boven te geven?pcgek schreef op zondag 10 juli 2011 @ 11:12:
[...]
Gaat veel te lang door over het moderatiegebeuren waardoor ik hem op -1 zet. Schrijft er ter compensatie nog wel wat onder maar ik laat hem er niet mee wegkomen.![]()
Staat zoveel offtopic geleuter in deze post dat ik hier ook niet verder kom dan een 0,zelfs een -1 is niet ondenkbaar. De +1 waar hij nu op staat is iig te hoog.
player-x in 'nieuws: Nederlands Robot-voetbalteam wint eerste WK-duels'
deze verdient van mij een +2, alleen kan ik er zelf niks mee omdat het een reactie op mijn eigen post is.
Ik neem aan dat reacties op je eigen posts modereren niet mag omdat het dan te makkelijk is om iedereen weg te modden die je tegenspreekt, maar het verhindert dus net zo goed wel het omhoogmodden van waardevolle reacties. Vooral als je een top-level post maakt is dat soms niet handig.
Ik neem aan dat reacties op je eigen posts modereren niet mag omdat het dan te makkelijk is om iedereen weg te modden die je tegenspreekt, maar het verhindert dus net zo goed wel het omhoogmodden van waardevolle reacties. Vooral als je een top-level post maakt is dat soms niet handig.
Aham brahmasmi in 'nieuws: 'Nvidia's gpu-schema loopt vertraging op''
Deze persoon geeft toe dat hij modmisbruik pleegt. Misschien een onderzoekje waard?
Deze persoon geeft toe dat hij modmisbruik pleegt. Misschien een onderzoekje waard?
Virussen? Scan ze hier!
Hmm, dat staat er nu niet meer (post is geedit) maar nog steeds -1.wildhagen schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:15:
Aham brahmasmi in 'nieuws: 'Nvidia's gpu-schema loopt vertraging op''
Net weer terug op -1 gezet!wildhagen schreef op zondag 10 juli 2011 @ 08:27:
[...]
Door een aantal +3's is een deel van die draad weer op 0 gekomen ipv -1:
Verwijderd in 'nieuws: 'Nvidia's gpu-schema loopt vertraging op'' (fipo)
TommySprat in 'nieuws: 'Nvidia's gpu-schema loopt vertraging op'' (50 procent reactie moderatiegeleuter, geen inhoud)
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
jacket13 in 'nieuws: 'Nvidia's gpu-schema loopt vertraging op''
modmisbruik: -1 vanwege moderatiegezeur.
word toch met +3 beloond.
modmisbruik: -1 vanwege moderatiegezeur.
word toch met +3 beloond.
ora et labora
Het zou erg fijn zijn, als mensen op de hoogte waren van -hoe- er gemoddereerd word.
Heel veel reacties omtrent downmods, gaat men meteen off-topic en roepen dat het mod systeem gebroken is. Terwijl er hier gemod word op informatie waarde van het bericht en of hij bijdraagd aan de discussie. Feiten, niet meningen. Alhoewel een goed onderbouwde mening natuurlijk niet misstaat.
Men mod op mening, en dat is heel vaak +1 beetje mee eens, +2 erg mee eens, +3 helemaal mee eens. En -1 helaas: Niet eens. Het gaat er niet om, of je het eens bent met mijn post of niet, het gaat om de info waarde ervan. Veel berichten die minstens op +1 zouden moeten staan, staan op 0 of lager, maar meningen die op -1 moeten staan, staan op +1 of hoger. Omdat een beetje populair doen blijkbaar toch wel in de smaak valt.
Het is hier geen Fok of GS. Als iemand mod rechten wilt, moet hij ze maar verdienen, en VERPLICHT de modfaq lezen, want het loopt de laatste tijd een beetje de spuigaten uit. Zeker nu de vakanties aangebroken zijn, men meer tijd heeft om lekker doelloos over internet te zwerven.
Het vervelende is ook, dat we samen over het algemeen niet genoeg boosts hebben, om posts te krijgen waar ze horen. Terwijl deze juist bedoelt zijn, om hier en daar een schopje in de juiste richting te geven, of om een post veilig te stellen, moeten we ze nu te pas en te onpas gebruiken om alle mismods en modmisbruiken recht te trekken. Ook op deze manier komt het boost systeem ook niet tot zijn recht.
Heel veel reacties omtrent downmods, gaat men meteen off-topic en roepen dat het mod systeem gebroken is. Terwijl er hier gemod word op informatie waarde van het bericht en of hij bijdraagd aan de discussie. Feiten, niet meningen. Alhoewel een goed onderbouwde mening natuurlijk niet misstaat.
Men mod op mening, en dat is heel vaak +1 beetje mee eens, +2 erg mee eens, +3 helemaal mee eens. En -1 helaas: Niet eens. Het gaat er niet om, of je het eens bent met mijn post of niet, het gaat om de info waarde ervan. Veel berichten die minstens op +1 zouden moeten staan, staan op 0 of lager, maar meningen die op -1 moeten staan, staan op +1 of hoger. Omdat een beetje populair doen blijkbaar toch wel in de smaak valt.
Het is hier geen Fok of GS. Als iemand mod rechten wilt, moet hij ze maar verdienen, en VERPLICHT de modfaq lezen, want het loopt de laatste tijd een beetje de spuigaten uit. Zeker nu de vakanties aangebroken zijn, men meer tijd heeft om lekker doelloos over internet te zwerven.
Het vervelende is ook, dat we samen over het algemeen niet genoeg boosts hebben, om posts te krijgen waar ze horen. Terwijl deze juist bedoelt zijn, om hier en daar een schopje in de juiste richting te geven, of om een post veilig te stellen, moeten we ze nu te pas en te onpas gebruiken om alle mismods en modmisbruiken recht te trekken. Ook op deze manier komt het boost systeem ook niet tot zijn recht.
[ Voor 15% gewijzigd door Nazanir op 11-07-2011 10:45 ]
-
Dit topic is gesloten.