Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBozzz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-02-2024
Inderdaad is 3D Blu Ray een beetje teveel van het goede voor de AD11. Hij is inmiddels verplaatst naar de slaapkamer voor het kijken van series e.d. De AD 11 draait etrg soepel op Windows 7 en beneden had ik hem aan het bedrade netwerk hangen. Bekijken van alles soorten films e.d. gaat uitstekend met de AD11. Blu ray rips e.d. zijn geen enkel probleem. In de slaapkamer gebruik ik mijn NAS via de Wifi maar dan lukt het niet om complete blu ray rips probleemloos te laten streamen. Beeld gaat dan beetje schokken. Series (in HD) lopen prima via de wifi.

Op mijn AD11 heb ik de laastse BIOS staan maar die gekke groene ring krijg ik niet uit, Misschien met een volgende BIOS update dat het dan wel lukt. Op de slaapkamer vind ik het niet erg om de groene ring te zien knipperen dus ik laat het voorlopig maar even zo.

Inmiddels een nieuwe HTPC in elkaar gezet die volledig fanloos (via een Streacom FC5 kast) is en dus compleet stil (met SSD en zonder DVD-Blu Ray speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die groene ring kan je uitschakelen in het BIOS in principe (AD10 hier). Het is wel zo dat de optie je niet meteen doet denken aan dat groene onding.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Ik ben ook bezig met een HTPC systeem. Ik bouw het echter in, in een LG Blu-ray speler behuizing.

Ik gebruik hiervoor een Asrock E350M1. Ik vraag me alleen 1 ding af wat ik niet echt kan vinden op internet. OpenElec heeft een optie bij installatie om de bios te updaten. Wat is dat? Ik durfte dit nog niet te kiezen om mijn bios te sparen, maar ik heb wel is gehoord dat hij dan al direct bij bios boot xbmc bootstrapped en vervolgens hem verder start, en hij hiermee veel sneller nog boot dan anders.

Klopt dat ergens?

Oh, mocht je mijn build willen volgen: [CiP] Blu-ray case mediapc

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geerttttt schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:26:
Ik ben ook bezig met een HTPC systeem. Ik bouw het echter in, in een LG Blu-ray speler behuizing.

Ik gebruik hiervoor een Asrock E350M1. Ik vraag me alleen 1 ding af wat ik niet echt kan vinden op internet. OpenElec heeft een optie bij installatie om de bios te updaten. Wat is dat? Ik durfte dit nog niet te kiezen om mijn bios te sparen, maar ik heb wel is gehoord dat hij dan al direct bij bios boot xbmc bootstrapped en vervolgens hem verder start, en hij hiermee veel sneller nog boot dan anders.

Klopt dat ergens?

Die BIOS is volgens mij voor OEM devices (Pre-Installed OpenELEC). Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online
Inderdaad alleen voor OEM's, zoals bv. bij de Xstreamer.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 06-11-2012 08:51 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe staat het met de bruikbaarheid van de Frodo builds van Openelec? Ben wel benieuwd naar de mogelijkheden van de shared database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jelte schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:37:
Hoe staat het met de bruikbaarheid van de Frodo builds van Openelec? Ben wel benieuwd naar de mogelijkheden van de shared database.
Wat ik al eerder in XBMC topic gemeld had was dat deze tot op de dag van vandaag stabieler draait dan de Eden beta's om mijn AD02 :P Shared DB werkt ook zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBozzz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-02-2024
Borromini schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:43:
Die groene ring kan je uitschakelen in het BIOS in principe (AD10 hier). Het is wel zo dat de optie je niet meteen doet denken aan dat groene onding.
Ja, ik heb de optie in het BIOS (laatste BIOS versie van site ZOTAC gehaald en gebruikt) gevonden en uitgeschakeld maar nog steeds de knipperende groene ring :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:40:
[...]

Wat ik al eerder in XBMC topic gemeld had was dat deze tot op de dag van vandaag stabieler draait dan de Eden beta's om mijn AD02 :P Shared DB werkt ook zonder problemen
Dan ga ik dat eens proberen van het weekend ofzo :) Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 15:40
geerttttt schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:26:
Erg nice! Fijn knutselklusje! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
Mystikal schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:27:
Ik wil ook een Zotac boxje gaan aanschaffen, maar ik zie het verschil niet echt tussen de verschillende versies. Natuurlijk de verschillende chipsets. Maar heb ik een snellere nodig als ik het volgende wil installeren: Windows 7, Mediaportal, full hd content, streamen van een Synology 410J. Ik ga er een SSD inzetten. Heb ergens nog een 128GB liggen.

Ik heb de keuze (bij mijn vaste computer winkel) tussen onderstaande modellen. Wat is de toegevoegde waarde van de duurdere modellen? Betere cpu en gpu waarschijnlijk. Is dit nodig?
  • Zotac ZBOX Nano AD10 Barebone
  • Zotac ZBOX AD02 Barebone
  • Zotac ZBOX ID80 Barebone
  • Zotac ZBOX AD04 Barebone
  • Zotac ZBOX ID82 Barebone
Graag wat advies is dit doolhof van Zotac...
Voor zover je niet al lang en breed antwoord hebt gehad: ik had hetzelfde probleem.

Ik zie dat je in elk geval het onderscheid tussen de barebone en "plus" modellen al skipt. Verstandig in mijn optiek want de barebones modellen geven je de mogelijkheid zelf je geheugen en opslag te kiezen.

Grofweg is de allereerste scheiding tussen de modellen of ze Intel of AMD gebaseerd zijn.

Dus iON of AMD Fusion platform.

Even heel kort door de bocht de (in mijn ogen) plussen en minnen van beide platforms:

iON

+ Intel drivers
+ Stroomverbruik is erg efficient
+ gestroomlijnde prestaties tbv HTPC
- Prijs: chipset is gauw 20-25% duurder dan AMD

AMD
+ Goedkoper dan iON/Intel
+ Iets betere prestaties dan iON bij video (HTPC gebruik dus)
- Hoger energieverbruik

Ik heb zelf voor AMD platform gekozen omdat ik de prestaties bij HTPC gebruik belangrijk vind.

De overige verschillen zijn lastiger: je hebt natuurlijk andere behuizingen (form-factor): wat je dan mooi vindt is natuurlijk kwestie van smaak.

Ik vind de AD series zelf wel aardig omdat het een soort Mac-mini formaat is.

Verder heb je natuurlijk de aansluitingen die misschien het verschil maken.

Wel of niet USB 3, SD-kaart lezers etc....

Ik heb dus zelf gekozen voor de AD12. Die is afgelopen augustus uitgekomen met het nieuwe AMD 2.0 Brazos platform.

Moet hem nog ontvangen, maar deze heeft eigenlijk alle ingrediënten om (op papier) een mooie HTPC te zijn

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2012/August/General_News/zotac_ZBOXNanoAD12_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu is de AD06 uit. De keuze wordt er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:44:
En nu is de AD06 uit. De keuze wordt er niet makkelijker op.
De specs van dat ding zijn dus gelijk aan die van AD12 alleen de form-factor is anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn inderdaad bijna gelijk. Het zag alleen dat de AD12 een DisplayPort heeft en de AD06 een dvi aansluiting. Maar ik ben benieuwd of de AD06 stiller is en minder warmte produceert . Ik ben ook benieuwd naar de fanless pc van foxconn de at-5250 en de at-5570. Helaas zijn deze nog niet op de markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
Ik ben mij ook aan het oriënteren op een zbox. Mijn oog is gevallen op de AD02. Echter wat ik me afvroeg is hoe het gesteld is met de snelheid van de GUI. Ik wil dus niet het gevoel hebben dat het menu traag aanvoelt. Vooral met het laden van fanart. Kan iemand zijn ervaring delen?

Of is dit vergelijkbaar met de AD04? Zie ook:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
De AD02 is de voorganger van de AD04, het verschil tussen beiden is niet zo heel erg groot maar het is er natuurlijk wel. Naast de AD04 is ook de AD02 prima geschikt om als volwaardig media center ingezet te worden. De vraag die jij nu stelt gaat echter over XBMC i.c.m. een AMD Fusion Hudson systeempje en over het algemeen kan daarvan gezegd worden dat die combinatie prima tot zijn recht kan komen. Problemen die men tegen kan komen bij het gebruik zijn eerder software dan hardware gerelateerd. Hierboven wordt de gratis verkrijgbare Openelec versie getoond maar er kan natuurlijk ook gekozen worden voor een Windows omgeving zodat men naast XBMC ook met bijvoorbeeld MediaPortal aan de slag kan gaan. Mogelijkheden genoeg en met een AD02 ook al prima bruikbaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
Ik was vergeten erbij te vermelden dat ik gebruik wil maken van OpenElec.

Je zegt dat er mogelijkheden genoeg zijn en met een AD02 al prima bruikbaar. Dit geeft nog geen antwoord op mijn vraag hoe de ervaring is met de GUI op een AD02. Wat versta je onder al prima bruikbaar?

Graag zou ik input willen hebben van iemand die deze combinatie heeft en wat de ervaringen zijn met de GUI. (AD02+OpenElec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online
Zolang je geen zware skins wilt draaien is de GUI soepel. Heel erg soepel onder de standaard Confluence skin zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
panomi schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:18:
Ik was vergeten erbij te vermelden dat ik gebruik wil maken van OpenElec.

Je zegt dat er mogelijkheden genoeg zijn en met een AD02 al prima bruikbaar. Dit geeft nog geen antwoord op mijn vraag hoe de ervaring is met de GUI op een AD02. Wat versta je onder al prima bruikbaar?

Graag zou ik input willen hebben van iemand die deze combinatie heeft en wat de ervaringen zijn met de GUI. (AD02+OpenElec).
Dan zou ik je willen verwijzen naar het algemene XBMC topic omdat daar je vragen eigenlijk over gaan, die GUI waar je naar verwijst hoort namelijk bij XBMC. Er zijn daar voldoende gebruikers die het apparaat ook in bezit hebben en zij kunnen je haarfijn vertellen waar je zoal rekening mee moet houden of wat je wel en niet kunt i.c.m. de AD02.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 11-11-2012 23:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:12
Na het lezen van dit topic, vorige week een AD04 besteld.

Hierop windows 7 64 bit geplaatst icm de drivers van de cd-rom.

De bedoeling is om XBMC icm andere tools te installeren zodat dit een volwaardig mediacenter wordt.

Mijn data haal ik van een synology 212+ nas (stripping) die verbonden is via een gigabit switch.

Nu heb ik VLC geïnstalleerd (2.04) maar merk ik bij sommige bestanden 'haperingen'. Typsich zijn deze bestanden blu ray rips. (bitrate 4Mb/s of hoger)

Moeten er bepaalde instellingen worden aangepast in VLC?

Heb ik iets over het hoofd gezien met de drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
gibsonneke schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:09:
Na het lezen van dit topic, vorige week een AD04 besteld.

Hierop windows 7 64 bit geplaatst icm de drivers van de cd-rom.

De bedoeling is om XBMC icm andere tools te installeren zodat dit een volwaardig mediacenter wordt.

Mijn data haal ik van een synology 212+ nas (stripping) die verbonden is via een gigabit switch.

Nu heb ik VLC geïnstalleerd (2.04) maar merk ik bij sommige bestanden 'haperingen'. Typsich zijn deze bestanden blu ray rips. (bitrate 4Mb/s of hoger)

Moeten er bepaalde instellingen worden aangepast in VLC?

Heb ik iets over het hoofd gezien met de drivers?
Bij een bitrate van 4mb/s moet je dus ook minimaal met die snelheid de boel binnentrekken: gezien het feit dat je met gigabit zit (bekabeld neem ik aan en niet via wiFi) zou je dat makkelijk moeten halen.

simpel testje op dat vlak: wat doet je box als je het bestand van je lokale HD afspeelt? Hapert het dan nog dan is je hardware de bottleneck denk ik.

Overigens: volgens mij zijn deze Zboxen niet echt snel genoeg voor Blu-Ray ISO's e.d...

Kans is dus gewoon dat je hardware tekort schiet...

[EDIT] Ohja: staat je video memory wel goed? Ik ga er even vanuit dat je bij de Zbox ook gedeeld video geheugen hebt, dus dat met wel max staan...

[ Voor 6% gewijzigd door hgoor op 12-11-2012 17:21 . Reden: Afterthought toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
"Overigens: volgens mij zijn deze Zboxen niet echt snel genoeg voor Blu-Ray ISO's e.d..."

Probleemloos, zelfs als deze gestreamed worden vanaf een NAS op een voldoende snel netwerk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
hardware-lover schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:49:
"Overigens: volgens mij zijn deze Zboxen niet echt snel genoeg voor Blu-Ray ISO's e.d..."

Probleemloos, zelfs als deze gestreamed worden vanaf een NAS op een voldoende snel netwerk.
Ik zou het wel een beetje afzwakken.. Ja het werkt threotisch gezien goed.. en bij mij (AD02 op een Win7 x64 + 8 GB ram) waar wat kleine dingen ernaast draaien merk ik toch wel dat het soms echt een klein frameskipje heeft. Het is vrij incidenteel en niet iedereen zal het merken denk ik. Ik irriteer mij er totaal niet aan ook..

Ik ben toevallig een nieuwe HTPC aan het installeren en als ik het met die vergelijk is de nieuwe toch net iets vloeiender (merk je nauwelijks). Vooral in de UI, al heb ik daar nu ook niet een hele lichte skin + draai ik er wat naast. Voor de gewone gebruiker is het zeker wel aan te raden/heel goed te doen. Ik heb er genoeg BluRay ISO's mee afgespeeld. Het is dat ik daarnaast net iets teveel wil (RAID 5/Dolphin etc) dat ik even voor een upgrade ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik zwak het niet af. Op mijn AMD E-350 i.c.m. Windows 7 32b en 4GB aan werkgeheugen geen drops, helemaal niets, en dat terwijl HD audio ook keurig wordt weergegeven. Aan het einde van de voorstelling zijn er 0 (nul) dropped frames te zien volgens de XBMC informatie, dit behoudens een enkel misser bij de start van het medium. Het valt me wel vaker op dat niet iedereen zijn instellingen of installatie helemaal op orde heeft waardoor de framedrop(s) veroorzaakt kunnen worden. Belangrijk is dat er geen actieve Windows processen draaien die het systeem onnodig belasten. Ook vraag ik mij af waarom er toch steeds maar voor een 64bit versie van Windows wordt gekozen. De noodzaak voor +4GB aan werkgeheugen is er namelijk helemaal niet als het apparaat enkel ten behoeve van Media Center activiteiten wordt ingezet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Laatst online: 22-09-2023
Oh, dat geloof ik graag. Zoals ik al zei, bij mij draait wel het een en ander naast. Ik heb dan ook net iets meer eisen dan de gemiddelde gebruiker denk ik en dat is niet erg. Het is ook maar om mensen een beter beeld te geven, zodat ze niet direct verwachten dat ze er teveel naast kunnen draaien. Zelfs dan, vind ik het heel goed werken en is het alles behalve irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
hgoor schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:19:
[...]

Bij een bitrate van 4mb/s moet je dus ook minimaal met die snelheid de boel binnentrekken: gezien het feit dat je met gigabit zit (bekabeld neem ik aan en niet via wiFi) zou je dat makkelijk moeten halen.

simpel testje op dat vlak: wat doet je box als je het bestand van je lokale HD afspeelt? Hapert het dan nog dan is je hardware de bottleneck denk ik.

Overigens: volgens mij zijn deze Zboxen niet echt snel genoeg voor Blu-Ray ISO's e.d...

Kans is dus gewoon dat je hardware tekort schiet...

[EDIT] Ohja: staat je video memory wel goed? Ik ga er even vanuit dat je bij de Zbox ook gedeeld video geheugen hebt, dus dat met wel max staan...
Het gaat inderdaad om een bekabeld gigabit netwerk. Ik zal in ieder geval dan vanavond eens proberen om iets lokaal af te spelen.

Is het video geheugen instelbaar in het bios? Ik ben het in ieder geval niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 16:17

D75

Ik ben me ook aan her verdiepen in de wondere wereld der Zotacs... en denk aan een AD04.
Ik kwam onderstaande lijst tegen voor geschikt geheugen.
Is dit nog steeds van toepassing en werkt dus ander geheugen niet?

Ja ik weet dat dit lijstje voor de AD02 is... maar geldt er ook iets dergelijks voor de AD04?
thunder8 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:04:
Ik heb antwoord gehad van Zotac over de Memory QVL. Hieronder de lijst met geheugen dat zeker werkt:

ZOTAC ZBOX-AD02/ ZBOX-AD02-PLUS

BRAND Part no. type* size memory chips
SamSung M471B2874EH1 DDR3-1066 1GB 8
Crucial MT4JSF12864HZ DDR3-1333* 1GB 4
SamSung M471B2873FHS DDR3-1333* 1GB 8
Hynix HMT312S6BFR6C DDR3-1333* 1GB 4
SamSung M471B5673EH1 DDR3-1066 2GB 16
SamSung M471B5673FH0 DDR3-1066 2GB 16
Kingston KVR1333D3S9/2G DDR3-1333* 2GB 16
Crucial MT8JSF25664HZ DDR3-1333* 2GB 8
Hynix HMT325S6BFR8C DDR3-1333* 2GB 8
SamSung M471B5273CH0-CF8 DDR3-1066 4GB 16
SamSung M471B5273BH1 DDR3-1333* 4GB 16
A-DATA AD3S1333C4G9-R DDR3-1333* 4GB 16

*DDR3-1333 Memory tested at 1066MHz.

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Top, hier zat ik op te wachten. Ik zal ook voor de AMD gaan. Prestaties boven alles. Nu draait iedereen hier XBMC, terwijl ik wil gaan voor Windows 7/8 en Mediaportal. Zijn daar ook ervaringen mee? Draait MP soepel?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
gibsonneke schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:45:
[...]

Het gaat inderdaad om een bekabeld gigabit netwerk. Ik zal in ieder geval dan vanavond eens proberen om iets lokaal af te spelen.
En? Ging dat wel lekker?
Is het video geheugen instelbaar in het bios? Ik ben het in ieder geval niet tegen gekomen.
Ik weet niet 100% zeker of de AD04 shared video memory heeft, maar dit is doorgaans in het BIOS terug te vinden. Je moet dat dan op max zetten uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mystikal schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:59:
[...]

Top, hier zat ik op te wachten. Ik zal ook voor de AMD gaan. Prestaties boven alles. Nu draait iedereen hier XBMC, terwijl ik wil gaan voor Windows 7/8 en Mediaportal. Zijn daar ook ervaringen mee? Draait MP soepel?
Zoeken binnen een topic is gelukkig weer mogelijk. Type > Mediaportal < eens in als gezocht item en kijk naar de hits die je dan krijgt. Ik ben bang dat je mijn persoontje vaak tegen gaat komen maar dat kan ik ook niet helpen. Met Windows 8 heb ik (nog) geen ervaring maar er is voor mij ook nog helemaal geen aanleiding om dat uit te gaan proberen op dit moment. Ik kan het echter niet genoeg blijven herhalen. Als je voor een Windows omgeving gaat is er geen enkele beperking op de te gebruiken media software. Windows Media Center, XBMC en MediaPortal draaien prima naast elkaar. Je hoeft niet perse te kiezen, probeer ze allemaal zoukzozeggen maar zeer waarschijnlijk blijven XBMC en MP als serieuze kandidaten over.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

hardware-lover schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:03:
[...]

Zoeken binnen een topic is gelukkig weer mogelijk. Type > Mediaportal < eens in als gezocht item en kijk naar de hits die je dan krijgt. Ik ben bang dat je mijn persoontje vaak tegen gaat komen maar dat kan ik ook niet helpen. Met Windows 8 heb ik (nog) geen ervaring maar er is voor mij ook nog helemaal geen aanleiding om dat uit te gaan proberen op dit moment. Ik kan het echter niet genoeg blijven herhalen. Als je voor een Windows omgeving gaat is er geen enkele beperking op de te gebruiken media software. Windows Media Center, XBMC en MediaPortal draaien prima naast elkaar. Je hoeft niet perse te kiezen, probeer ze allemaal zoukzozeggen maar zeer waarschijnlijk blijven XBMC en MP als serieuze kandidaten over.
Hmm, dacht dat ik het gedaan had, maar blijkbaar wellicht alleen aan gedacht toen de search nog niet werkte! Maar ik hoef de anderen niet te proberen. Ik heb al MP draaien en wil op de Zotac ook MP draaien met een shared library. Ik wilde alleen weten of er geen hardware beperkingen zijn. Maar dat weet ik dus bij deze definitief! Tnx!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
hardware-lover schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:49:

Klopt, mijn opmerking was idd niet juist/specifiek genoeg want idd gaan die gewoon goed, zoals ook bij Tom's Hardware Guide te lezen valt. Maar Blu-ray 3D kan je dus vergeten:

We had no trouble playing back standard DVDs and Blu-ray discs on all four machines, taking us to Blu-ray 3D testing. This format yielded vastly different results, depending on the platform.

(dit is getest met de AD11 de voorganger van de AD12)

Zotac's Zbox Nano XS AD11 Plus doesn't official support Blu-ray 3D. And while the feature technically works, playback is far too choppy to consider viable.

Wel even puntje om rekening mee te houden dus. Overigens kun je er van uitgaan dat 3D side-by-side (SBS) (nog) wel goed gaat...

Verder is er niet veel verschil tussen de de AD11 en AD12:

http://tbreak.com/tech/files/benchmarks2.jpg

Meer info: Tom's Hardware: Does Size Matter? Four Very Small Nettops Get Reviewed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Helemaal juist, what's in a word. Als je de opmerking over de weergave van Real (Full) 3D ISO's (of rip's daarvan) had gemaakt dan had ik beslist niet gezegd dat dit probleemloos zou kunnen werken. Dat loopt idd voor geen meter, ongeacht de afspeelsoftware die daarbij wordt gebruikt. SBS kan wel goed verwerkt worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
hardware-lover schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:22:
Helemaal juist, what's in a word. Als je de opmerking over de weergave van Real (Full) 3D ISO's (of rip's daarvan) had gemaakt dan had ik beslist niet gezegd dat dit probleemloos zou kunnen werken. Dat loopt idd voor geen meter, ongeacht de afspeelsoftware die daarbij wordt gebruikt. SBS kan wel goed verwerkt worden.
Was meer mijn "niet goed lezen" en vervolgens de toevoeging Full 3D vergeten. Overigens heb ik daar gewoon een blu-ray speler voor, maar ik ben voldoende tevreden over 3D SBS overigens. Zit ver genoeg van de TV dus mis de toegevoegde waarde niet, denk ik dan maar...

• Bottie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-07 15:48
Gisteren een Zotac ID84 gekocht, 4Gb Kingston Sodimm er in en een SSD die hier op overschot lag.

1080p content afspelen vanaf USB-schijf gaat perfect, maar van het moment ik datzelfde bestand via gigabit-LAN wil afspelen, voortdurend bufferen.

Bij wijze van proef een XBMC-install gedaan (xbmcbuntu) op een laptop van 5 jaar oud, en daar gaat het afspelen vanaf NAS perfect (via dezelfde kabel).

Enige suggesties?

http://airteamimages.com/bram-botterman_pid1007.html

• hgoor
Bottie schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:06:
Gisteren een Zotac ID84 gekocht, 4Gb Kingston Sodimm er in en een SSD die hier op overschot lag.

1080p content afspelen vanaf USB-schijf gaat perfect, maar van het moment ik datzelfde bestand via gigabit-LAN wil afspelen, voortdurend bufferen.

Bij wijze van proef een XBMC-install gedaan (xbmcbuntu) op een laptop van 5 jaar oud, en daar gaat het afspelen vanaf NAS perfect (via dezelfde kabel).

Enige suggesties?
Heeft deze Zotac gedeeld video-geheugen? Zoja: staat je videogeheugen op maximaal in het bios?

[EDIT] Mja, dat sloeg nergens op. Wat is het OS dat je gebruikt? Staan de settings van je LAN wel goed? Ik neem tenminste aan dat je bekabeld bent?

[ Voor 11% gewijzigd door hgoor op 15-11-2012 13:49 ]

• Bottie
hgoor schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:47:
[...]

Heeft deze Zotac gedeeld video-geheugen? Zoja: staat je videogeheugen op maximaal in het bios?

[EDIT] Mja, dat sloeg nergens op. Wat is het OS dat je gebruikt? Staan de settings van je LAN wel goed? Ik neem tenminste aan dat je bekabeld bent?
XBMCbuntu, beide geinstalleerd met dezelfde CD. LAN-settings zijn DHCP en NAS wordt meteen gevonden.

Alles loopt via een gigabit-netwerk, beide getest op dezelfde kabel. ID84 moet altijd bufferen, 8510w-laptop doet het perfect

• hgoor
Bottie schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:56:
[...]

XBMCbuntu, beide geinstalleerd met dezelfde CD. LAN-settings zijn DHCP en NAS wordt meteen gevonden.

Alles loopt via een gigabit-netwerk, beide getest op dezelfde kabel. ID84 moet altijd bufferen, 8510w-laptop doet het perfect
Ok. Zijn er in het bios of elders instellingen voor je netwerk? Anders moet je kijken of er softwarematige instellingen zijn voor je netwerk (packetsizes enzo). Normaliter zou het (zeker bij bekabeld) geen enkel probleem moeten zijn om 1080p te streamen...

Enige verschil wat ik kan zien is dus de hardware....

• Bottie
hgoor schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:04:
[...]

Ok. Zijn er in het bios of elders instellingen voor je netwerk? Anders moet je kijken of er softwarematige instellingen zijn voor je netwerk (packetsizes enzo). Normaliter zou het (zeker bij bekabeld) geen enkel probleem moeten zijn om 1080p te streamen...

Enige verschil wat ik kan zien is dus de hardware....
Nope, in BIOS kan je niks veranderen met betrekking tot het netwerk. Alleen gaat de on-board wifi-adapter ook aan, maar als ik deze via terminal uitschakel blijft het probleem hardnekkig aanwezig

EDIT:

Wat heb ik intussen nog allemaal geprobeerd:

ID84:
4Gb-DDR3-1600 vervangen door 2Gb-DDR3-1066
SSD vervangen door 7200rpm HD

NAS:
2 gigabit-connecties apart ipv Load-Balance
jumbo-frames aan en uit
SMB aan en uit
NFS aan en uit

Allen zonder resultaat ... streaming van films blijft haperen en bufferen, via USB werken deze perfect.

Ik denk aan een slechte LAN-poort ... maar dat zou me verbazen

EDIT 2:

De ID84 op een 10-100-switch zetten lost dit probleem op .......

[ Voor 64% gewijzigd door Bottie op 16-11-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
hgoor schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:18:
[...]

En? Ging dat wel lekker?

[...]

Ik weet niet 100% zeker of de AD04 shared video memory heeft, maar dit is doorgaans in het BIOS terug te vinden. Je moet dat dan op max zetten uiteraard...
Gisterenavond dan uiteindelijk nog eens wat tijd gevonden om mij wat met de zotac bezig te houden. Allereerst heb ik openelec geïnstalleerd. Dit omdat windows enorm traag opstart en in het algemeen traag aanvoelt.

Na dit gedaan te hebben direct via de nas over sftp enkele testen gedaan. Dat ging vrij vlot zonder last te hebben van bufferen of 'happeringen'. Ik moet wel zeggen dat fims die draaien op 23.98 frames/seconde merkbaar trager gaan. Er zit zo precies een heel lichte vertraging in het beeld. Mijn display settings staan op 1920x1080@60 frames. (game mode aan op samsung)

Iemand die dit verschijnsel ook al heeft opgemerkt?

Verder tonen sommige films (blu ray rips) merkbaar te scherp aan waarbij de pixels precies eruit lijken te springen. Bestaan er hier filters of instellingen voor in xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 19:41
gibsonneke schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:32:
[...]
Ik moet wel zeggen dat fims die draaien op 23.98 frames/seconde merkbaar trager gaan. Er zit zo precies een heel lichte vertraging in het beeld. Mijn display settings staan op 1920x1080@60 frames. (game mode aan op samsung)

En als je de optie 'Adjust display refresh rate to match video' aan zet ? dan gaat je display als ie dat ondersteunt naar 1920x1080@24 en zou het er al beter uit moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
Bottie schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:06:

Enige suggesties?
Ik had met mijn nieuwe AD12 en Win8 met XBMC ook zoiets . Maar bij mij had het uiteindelijk helemaal niets met mijn netwerk te maken, maar met de video settings van XBMC/Windows.

Nadat ik alle nabewerkingen (met name de-interlace) had uitgezet liep het in ene als een zonnetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
gibsonneke schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:32:
[...]

Gisterenavond dan uiteindelijk nog eens wat tijd gevonden om mij wat met de zotac bezig te houden. Allereerst heb ik openelec geïnstalleerd. Dit omdat windows enorm traag opstart en in het algemeen traag aanvoelt.

Na dit gedaan te hebben direct via de nas over sftp enkele testen gedaan. Dat ging vrij vlot zonder last te hebben van bufferen of 'happeringen'. Ik moet wel zeggen dat fims die draaien op 23.98 frames/seconde merkbaar trager gaan. Er zit zo precies een heel lichte vertraging in het beeld. Mijn display settings staan op 1920x1080@60 frames. (game mode aan op samsung)

Verder tonen sommige films (blu ray rips) merkbaar te scherp aan waarbij de pixels precies eruit lijken te springen. Bestaan er hier filters of instellingen voor in xbmc?
Ik heb de volgende settings op mijn AD12:

In System->Settings->System->Video Settings:
Vertical Sync: Always on

In System ->Video->Playback:

DXVA2 = ON
Adjust Refreshrate to match video: On
Sync Playback to Display: On
Sync Method: Video Clock (Drop/Dupe)

Daarnaast nog wat aangepast in m'n Win8 video settings via de tool van AMD/ATI maar die heb ik even niet paraat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-12-2021
Bottie schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:24:
[...]

EDIT 2:

De ID84 op een 10-100-switch zetten lost dit probleem op .......
Heb de 84 vanavond binnengekregen.

Eerst maar 2gb ram erin, en een 500gb laptop schijf.

Openelec geinstalleerd, en na installeren leek het wel te werken.

Tot ik verbinding wilde maken met mijn nas, waar mijn vorige pc na installatie meteen de nas vondt, lukt dat met de id84 niet...

Ik zal ook kijken of ik iets van een 10/100 switch heb en dan kijken of dat het probleem is, wel knudde dan.

Ook Audio via HDMI krijg ik niet aan de gang.

Nu heb ik nog geen forums afgezocht, dus dat doe ik eerst, maar ik wilde het even melden.

Vraagje is wel, is 4gb ram echt nodig? (heb nog een extra reepje van 2 liggen)
Is het beter om ubuntu met XBMC te draaien, ipv openelec? (hoewel ik ubuntu dan niet gebruik)

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
French83 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:29:
[...]

Heb de 84 vanavond binnengekregen.

Eerst maar 2gb ram erin, en een 500gb laptop schijf.

Openelec geinstalleerd, en na installeren leek het wel te werken.

Tot ik verbinding wilde maken met mijn nas, waar mijn vorige pc na installatie meteen de nas vondt, lukt dat met de id84 niet...

Ik zal ook kijken of ik iets van een 10/100 switch heb en dan kijken of dat het probleem is, wel knudde dan.

Ook Audio via HDMI krijg ik niet aan de gang.

Nu heb ik nog geen forums afgezocht, dus dat doe ik eerst, maar ik wilde het even melden.

Vraagje is wel, is 4gb ram echt nodig? (heb nog een extra reepje van 2 liggen)
Is het beter om ubuntu met XBMC te draaien, ipv openelec? (hoewel ik ubuntu dan niet gebruik)

Frans
Als het puur en alleen voor het afspelen van media is zou ik OpenELEC kiezen. (dan is 2GB voldoende)

Wat je connectiviteit betreft zou ik het eens proberen met een fixed IP op je ID84 en eventueel op je NAS.
Wel vreemd overigens, ziet hij wel andere componenten in je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
schumi2004 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:48:
[...]

Als het puur en alleen voor het afspelen van media is zou ik OpenELEC kiezen. (dan is 2GB voldoende)

Wat je connectiviteit betreft zou ik het eens proberen met een fixed IP op je ID84 en eventueel op je NAS.
Wel vreemd overigens, ziet hij wel andere componenten in je netwerk?
De Nas heeft een vast ip.
Dit ip vul ik in bij browse files. Maar dan krijg ik de melding: no connection.
Nas is via de pc en andere media speler wel te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
French83 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:06:
[...]

De Nas heeft een vast ip.
Dit ip vul ik in bij browse files. Maar dan krijg ik de melding: no connection.
Nas is via de pc en andere media speler wel te zien
En dat doe je dan vanuit OpenELEC of Linux?
Is andersom de ID84 wel te benaderen, van pc naar id84 met ping of iets dergelijks?
Hij zit toch wel in hetzelfde subnet ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
schumi2004 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:09:
[...]

En dat doe je dan vanuit OpenELEC of Linux?
Is andersom de ID84 wel te benaderen, van pc naar id84 met ping of iets dergelijks?
Hij zit toch wel in hetzelfde subnet ? :P
Op de pc staat windows, Nas gewoon te zien (heb die als Netwerk map staan)
Op de Media speler, is een LG dp1B geen probleem.

Inderdaad vanuit openelec, Als je bv naar Video gaat, add files, browse, en dan via SMB het Ipadres intikken.

Voor de Zotac, had ik een normale pc staan, met dezelfde kabel, en dat was na verse installatie geen probleem. Ik verrecht toch echt dezelfde handelingen.

Kan dit iets te maken hebben met de Wireless, die ik niet gebruik?

Verwijderd

En ik meld mij weer af als zotac gebruiker. Bios update mislukt. Geen recovery mogelijk. Gelukkig heeft de leverancier een voor mij accepteerbare oplossing aangeboden. Geen zotac meer...

• French83
@schumi2004,

Probleem leek in de modem te zitten.
Ik had dezelfde kabel in mijn oude modem gedaan, en toen werkte het wel.
Vreemd genoeg lijkt met de nieuwe modem niets te zijn, want alle poorten functioneren gewoon, alleen de Zotac wilde er geen IP van krijgen.
Het Netwerk ledje bleem ook oranje op de Zotac... Erg raar.

Nu Kan ik gewoon bij al mijn data.

Nu maar hopen, dat als ik straks over ga naar ziggo(dit modem had ik al gekregen, en dus ook al aangesloten zodat alles klaar ligt) dat het dan wel werkt... Zou dit kunnen omdat er geen internet signaal opstondt??

In elk geval bedankt voor het meedenken!

Frans
French83 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 17:46:
@schumi2004,

Probleem leek in de modem te zitten.
Ik had dezelfde kabel in mijn oude modem gedaan, en toen werkte het wel.
Vreemd genoeg lijkt met de nieuwe modem niets te zijn, want alle poorten functioneren gewoon, alleen de Zotac wilde er geen IP van krijgen.
Het Netwerk ledje bleem ook oranje op de Zotac... Erg raar.

Nu Kan ik gewoon bij al mijn data.

Nu maar hopen, dat als ik straks over ga naar ziggo(dit modem had ik al gekregen, en dus ook al aangesloten zodat alles klaar ligt) dat het dan wel werkt... Zou dit kunnen omdat er geen internet signaal opstondt??

In elk geval bedankt voor het meedenken!

Frans
Heb geen idee, hoe ziet je netwerk er uberhaupt uit ?
Modem ->switch/router -> desktop,nas, enz

• French83
Modem-> laptop
Modem-> Nas
Modem-> Zotac

Alle netwerk kabels komen van het modem af...
Waarom een aparte switsch als de modem al 4 poorten heeft..?

Nu nog het audio via hdmi oplossen... grrrrr wat out of the box openelec...

• French83
French83 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:17:
Modem-> laptop
Modem-> Nas
Modem-> Zotac

Alle netwerk kabels komen van het modem af...
Waarom een aparte switsch als de modem al 4 poorten heeft..?

Nu nog het audio via hdmi oplossen... grrrrr wat out of the box openelec...
Ik las al dat het is aangeraden om op een nvidea based systeem xmbcbuntu te draaien, gaan we eerst maar doen dan.

Frans

• Borromini
  • Niet online
AD10 draait hier als een tierelier met OpenELEC 2. Het hoeft niet allemaal kommer en kwel te zijn ;)

• French83
Borromini schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:43:
AD10 draait hier als een tierelier met OpenELEC 2. Het hoeft niet allemaal kommer en kwel te zijn ;)
Klopt ook.

Ik had gelezen dat Openelec gemaakt is voor een AD die dus op een amd platform draait.
En xbmcbuntu zou voor een ID geschreven zijn, rond een intel platform.

http://zotac.com/index.ph...582&Itemid=100271&lang=en

Lees onderaan.

• Borromini
  • Niet online
Er is ook een Xbmcbuntu-versie voor AMD-GPU's:

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=134252

Recent nog bijgewerkt geloof ik.

Edit: Excuses, dacht dat je problemen had met een AMD. Intel is meestal niet echt een probleem...

[ Voor 27% gewijzigd door Borromini op 22-11-2012 19:45 ]

• French83
Borromini schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:33:
Er is ook een Xbmcbuntu-versie voor AMD-GPU's:

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=134252

Recent nog bijgewerkt geloof ik.
Daar ik een intel heb sla ik die over.
Heb dus nu de xbmcbuntu geinstalleerd, en nu weer klooien met de hdmi audio... wat is dat toch.

• French83
French83 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:35:
[...]

Heb dus nu de xbmcbuntu geinstalleerd, en nu weer klooien met de hdmi audio... wat is dat toch.
En dit is ook weer opgelost:

System settings:
Audio output op HDMI
Speakers op 5.1
Boost, dolby en dts staan aan (hoeft niet)
Audio op custom
Custom audio device: plug:hdmi:NVidia
Passtrough op custom
Custom passtrough device: hdmi:NVidia

Dit werkt nu goed bij mij!

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
French83 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:35:
[...]

Er zijn gewoon OpenElec versie voor iON (Intel) en AMD platform.

Beide zijn geoptimaliseerd en lopen dus per definitie stuk beter (minder resources dan XBMCBuntu).

Als geen van beide versies goed werken kun je altijd nog de generic versie nemen, die is nog steeds maar krap 160mb.

Mijn SSD is 128gb dus ik heb gewoon Windhoos er op. Maar ik ga nog zeker even experimenteren met OpenElec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:47
Hallo,

Nu XBMC v12 is uitgekomen vroeg ik mij af of ik met mijn Zotac Zbox ND-22 ook DTS-HD kan gebruiken? Mijn versterker ondersteund het wel, echter lees ik op internet verschillende verhalen dat het wel of niet werkt i.c.m. een ND-22

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Possible schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 21:31:
Hallo,

Nu XBMC v12 is uitgekomen vroeg ik mij af of ik met mijn Zotac Zbox ND-22 ook DTS-HD kan gebruiken? Mijn versterker ondersteund het wel, echter lees ik op internet verschillende verhalen dat het wel of niet werkt i.c.m. een ND-22
Uitgekomen? Volgens mij is hij nog steeds beta ;)
Verder zou ik de verhalen op internet goed doorlezen voor wat betreft wel en niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Possible schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 21:31:
Hallo,

ION = hooguit Lpcm en geen Bitstream audio weergave als zodanig. Het maakt hierbij niet uit welke afspeelsoftware je gebruikt, de chipset (met eerste generatie ION) van je Zotac ondersteund het eenvoudigweg niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:47
hardware-lover schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:39:
[...]

ION = hooguit Lpcm en geen Bitstream audio weergave als zodanig. Het maakt hierbij niet uit welke afspeelsoftware je gebruikt, de chipset (met eerste generatie ION) van je Zotac ondersteund het eenvoudigweg niet.
Ok thanks! Dan ga ik toch maar eens kijken naar een Fusion bordje :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

hardware-lover schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:22:
Welke Zbox is wel in staat om een BluRay 3D ISO via een PowerDVD achtige vloeiend af te spelen?

Ik wil mijn huidige ID41 vervangen voor iets snellers wat ook in staat is 3d BluRay ISO af te spelen. De huidige ID41 kan dan naar de TV-kamer.
Ik zat te denken aan de AD06, maar kan niet echt vinden of deze in staat is die ISO's goed af te spelen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb ondertussen even flink mee gezocht maar tot nu toe nergens kunnen vinden dat de HD 7340 in staat is om Real 3D blu-ray als zodanig op het scherm weer te geven. De E2-1800 heeft daar zelf niet voldoende spierkracht voor dus zal het hardwarematig (via GPU) moeten worden opgelost.

Het Intel i3 2100 systeempje (met HD Graphics 2000) wat ik heb staan kan het in ieder geval wel probleemloos voor elkaar krijgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Met dergelijk specs kom je al snel aan de ID82.
Wat voor mobo is dat systeempje waar jij het over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Koffie schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:47:
Met dergelijk specs kom je al snel aan de ID82.
Wat voor mobo is dat systeempje waar jij het over hebt?
Dat lijkt me eigenlijk ook wel, de ID82.
Ik heb zelf een SFF Dell systeempje staan maar dat gebruik ik (nog) niet als HTPC.

Edit: beschikbaarheid is vrijwel nul?

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 26-11-2012 00:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
Eerder had ik al een probleem gemeld ivm netwerk van de zotac ID84.

Destijds had ik een adsl modem van thompson.
modem->nas
modem->zotac
Werkte uitstekend.

Nu overgestapt op ziggo en heb de Cisco EPC3925 gekregen.
Internet op mijn laptop werkt.
de Nas is bereikbaar.
de Nas download.
Sluit ik de Zotac aan, met precies dezelfde kabel als in de oude setup, dan wordt het netwerkpoort lampje oranje, en alles zakt in. Internet valt weg. Heel even lijkt de zotac een ip te krijgen maar is ook meteen weg.
Andere kabel geprobeerd, hetzelfde.
Zet ik de zotac uit, en start opnieuw op, dan is bij de boot procedure het lampje al oranje, opzowel het modem als de zotac.
Dat zou inhouden dat het geen instellingen zijn.
Prik ik de nas in diezelfde poort, geen enkel probleem, lampje word groen, en download lekker verder.
Prik ik vervolgens de zotac weer terug, of in welke poort dan ook, oranje en alles zakt in, wireless weg, en modem start opnieuw op.

Wat zou dit toch kunnen zijn, kapotte netwerkkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
sverzijl schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:16:
[...]

En als je de optie 'Adjust display refresh rate to match video' aan zet ? dan gaat je display als ie dat ondersteunt naar 1920x1080@24 en zou het er al beter uit moeten zien.
Vorig weekend even de tijd gevonden om alle opties van XBMC eens uitgebreid te bekijken. Nu heb ik het zo goed als mogelijk ingesteld en heb ik dan ook inderdaad 'Adjust display rate to math video aangezet'. Hiermee lopen de video's inderdaad beter aangezien de tv zijn refresh rate aanpast aan de bron. Echter heb ik wel het gevoel dat er een vertraging is bij de weergave van het menu, als ik tijdens het kijken van een video terug wil gaan naar dat menu.

Kan dit doordat de refresh rate dan terug aangepast moet worden? (bij mij is dat dan 60 fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
hgoor schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:18:
[...]

En? Ging dat wel lekker?

[...]

Het video geheugen op de AD04 is blijkbaar enkel aanpasbaar na het uitvoeren van een bios update. Mijn zotac heb ik aangekocht op 04/11 en deze nog steeds een bios staan van februari 2012. UFA staat nu trouwen op maximum. (ik geloof 2GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

hardware-lover schreef op maandag 26 november 2012 @ 00:07:
[...]

Dat lijkt me eigenlijk ook wel, de ID82.
Ik heb zelf een SFF Dell systeempje staan maar dat gebruik ik (nog) niet als HTPC.

[video]

Edit: beschikbaarheid is vrijwel nul?
Gisteren mijn Zbox ID82 binnen gekregen.
Allereerste reactie: de review heeft gelijk. Dat ding is vrijwel onhoorbaar. Ik had 'm voor mij liggen met de cover eraf en moest echt naar de fan kijken om te concluderen dat hij aan staat.
Eerst Windows geinstalleerd samen met alle drivers, XBMC en TMT5.
BD 3D gaat vloeiend zonder enkele probleem. Verder nog weinig kunnen spelen er mee.

Eerst maar eens inlezen hoe ik die IR aan de praat ga krijgen onder Windows/XBMC, maar ik denk dat ik mijn huidige IR receiver laat staan en de meegeleverde aan de ID41 koppel voor in de TV-kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Waar heb je hem besteld Koffie? Ik had er zelf een in bij Amazon in bestelling staan n.a.v. bovenstaande bevindingen maar net voordat deze mij geleverd zou gaan worden liep ik tegen een ander apparaat aan wat mij ook erg interessant leek, dus heb ik de order maar even laten vervallen.

Zou je me (ons) op de hoogte willen houden van je bevindingen?

Ik heb de gelegenheid gekregen om een Fanloze Foxconn te testen en dat valt me tot nu toe eigenlijk ook helemaal niet tegen maar gezien zijn behoorlijk zwakke CPU zal deze nooit in staat zijn om Full 3D weer te geven. Voor het overige materiaal draait ie tot nu toe zijn hand niet om. Keuzes keuzes keuzes.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb 'm bij Zercom vandaan, deze had 'm (bij de leverancier) op voorraad :)

Een probleem waar ik tegenan loop en niet opgelost krijg: Deze zotac heeft een modern mobo met sandybridge .. is nieuw voor mij :)
Wanneer ik de powerknop indruk (of powertoggle via mijn Harmony via mijn ebay IR geval) gaat hij netjes slapen.
Maar vervolgens krijg ik 'm niet meer aan?!
Bij al mijn vorige zotacs was het een kwestie van inpluggen en gaan.

Ik heb voor de zekerheid in het BIOS de USB charge aangezet, want ik zie dat de IR receiver simpelweg geen stroom krijgt in sleep.
Ik heb de registry patch die zotac op de CD heeft gezet al gedraaid, zonder resultaat.

De IR receiver staat als "Microsoft eHome MCIR keyboard" in de deive manager, maar heeft geen powertab om settings te wijzigen (nooit eerder hoeven doen trouwens).

edit:BIOS update en het werkt zoals verwacht :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Koffie op 01-12-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Ik heb pas geleden een AD12 gekocht, maar ik zit met het probleem dat zodra ik mijn externe hdd (western digital my pasport 2.5") eraan koppel, dat de computer niet door wilt starten (blijft hangen op het Zotac splash screen met onder in de hoek de code 92). De enige manier hoe ik hem weer uit gezet krijg ik de powerknop iets van5 seconde uitzetten. Alleen als ik de externe hdd loskoppel en weer aankoppel, krijg ik het voor elkaar om het systeem op te starten. Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

In de zotac zelf zit een Samsung SSD met daarop UEFI windows 8.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 09:43

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Klinkt alsof je boot priority verkeerd staat. Waarschijnlijk wil hij opstarten van je USB HDD maar die bevat geen boot sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 15:26
Weet iemand of het mogelijk is om 1x 4GB geheugen te gebruiken in een ID84?

Zotac geeft een maximum van 4GB aan, maar niet of dit 2x 2GB moet zijn. De handleiding geeft ook geen uitsluitsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
dj_raoul schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:54:
Weet iemand of het mogelijk is om 1x 4GB geheugen te gebruiken in een ID84?

Zotac geeft een maximum van 4GB aan, maar niet of dit 2x 2GB moet zijn. De handleiding geeft ook geen uitsluitsel...
1x 4GB Dimm moet het normaal gesproken ook prima doen (mits compatibel). Er staat in de handleiding dat er minimaal 1 geheugenslot bezet moet worden dus de noodzaak van 2 dimm's is er in ieder geval niet.

Hier wordt melding gemaakt van het plaatsen van 1x 4GB dimm waarbij het apparaat werkt. De problemen waar de user tegenaan liep waren iig niet Memory gerelateerd en zijn later ook opgelost.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Mystic Spirit schreef op zondag 02 december 2012 @ 10:54:
Klinkt alsof je boot priority verkeerd staat. Waarschijnlijk wil hij opstarten van je USB HDD maar die bevat geen boot sector.
Dat is dus niet in te stellen :S.. In de bios staat dat hij boot vanaf "Samsung SSD 830 (UEFI boot manager)" of iets in die trent (ben nu niet thuis, dus kan de exacte tekst niet opgeven). Verder kan ik daar niet eens iets anders opgeven..

Hij zie de hdd wel gewoon onder de USB Configuration, maar daar kan je alleen aangeven wat het is.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

Ik heb deze thread een heel stuk doorgelezen en wil graag binnenkort ook een zotac aanschaffen. Echter heb ik een probleem.

Mijn films staan op mijn I7 systeem en dit moet zo blijven. Wat ik wil is dat de zotac via wifi mijn films afspeelt.

Ik heb mijn I7 systeem achter een Draytek 2920 router hangen. Achter die router zit ook een EEEBOX (teamspeak server) en een DLINK DAP1350 accesspoint. De accesspoint kan B-G-N band uitzenden. Op moment staat ie alleen ingesteld op G en N.

Op de Zotac moet XBMC gaan draaien via Linux of Windows 7 (64bit). Weet niet of dat nog scheelt in de performance van afspelen.

Hij moet zowieso dvd5/9 kunnen afspelen zonder problemen. Daarnaast heb ik ook een heel serie tv episode op x264 720p/1080p formaat.

Nu voel je hem vast aankomen.

Gaat dit werken via wifi? Welke zotac (ID82?) zou ik het beste kunnen nemen? Ben zelf een Intel/Nvidia fanaat. Geen AMD meer voor mij.

Edit: Wifi gaat volgens een kameraad niet lukken. Hij zal voor mij een 1000mbit utp kabel trekken zodra het zover is.

Nu de vraag, welke zbox? :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Oxize op 03-12-2012 20:08 ]

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
Uhmmie schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:03:
[...]

Dat is dus niet in te stellen :S.. In de bios staat dat hij boot vanaf "Samsung SSD 830 (UEFI boot manager)" of iets in die trent (ben nu niet thuis, dus kan de exacte tekst niet opgeven). Verder kan ik daar niet eens iets anders opgeven..

Hij zie de hdd wel gewoon onder de USB Configuration, maar daar kan je alleen aangeven wat het is.
Ik herken het probleem (AD12 hier). Kostte me ook wat gepiel.

Je moet op die plek dus UEFI op LEGACY OS zetten, dan je interne schijf bij boot-opties UITzetten en dan start ie pas op van externe USB (als je die al vast inplugt, toont je BIOS die ook als optie.

Het is heel irritant dat dit BIOS geen boot-menu kent (andere PC hoef ik alleen F12 te kiezen en dan kan ik kiezen waarvan ik boot..)

Reverse proces als je weer van intern wilt opstarten...

Als je die opties niet hebt moet je kijken of er een bios update is. Maar weet vrijwel zeker dat je UEFI op iets anders kan zetten.

Heb je trouwens ook AHCI aanstaan voor je SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
Ben erg tevreden over mijn AD12. Is namelijk zeer klein/compact.... Past perfect bij/naast/onder de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
hgoor schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:12:
[...]

Ben erg tevreden over mijn AD12. Is namelijk zeer klein/compact.... Past perfect bij/naast/onder de TV.
"Geen AMD meer voor mij." Het staat er echt ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
hardware-lover schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:36:
[...]

En ik dacht dat jij zo'n AMD fan was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
Dan maak je in het geval van een HTPC toch echt een verkeerde keuze. Niet alleen presteert (op het vlak van video/streaming capaciteiten etc.) AMD beter, je betaald ook een 20-30% minder ;)

Als je naar de benchmarks kijkt van de Zotac's dan ziet je dat AMD op HTPC vlak beter scoort dan ION..

Op andere gebieden is de score lager, maar dat is in het geval van een HTPC echt niet van belang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
hgoor schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:08:
[...]

Dan maak je in het geval van een HTPC toch echt een verkeerde keuze. Niet alleen presteert (op het vlak van video/streaming capaciteiten etc.) AMD beter, je betaald ook een 20-30% minder ;)

Als je naar de benchmarks kijkt van de Zotac's dan ziet je dat AMD op HTPC vlak beter scoort dan ION..

Op andere gebieden is de score lager, maar dat is in het geval van een HTPC echt niet van belang..
Aangezien ik beide heb kunnen testen is dat exact hetgeen ik ook vastgesteld heb.

Wel vreemd dat er dan zoveel mensen XBMC willen draaien op een ION...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb dat niet gezegd, "voor mij geen AMD meer", daarom staat het tussen aanhalingstekens.

Ik sluit zelf helemaal niets uit, ongeacht de ervaringen in het verleden, goed of slecht. Dus of het nu AMD, Intel of nVidia hardware bevat, het maakt mij eigenlijk niet uit, als het maar innovatief is. Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van de AMD Fusion lijn, zeker als basis voor een zuinige, kleine (en stille) HTPC. Sterker, ik heb op dit moment een fanloze versie in de test die voorzien is van een superzuinige AMD C70.

Nee, ik sla alleen maar vliegen af ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:42
Zo sinds gisteren weer een trotse bezitter erbij van een Zotac AD04. Heb er inmiddels Win7 + Mediaportal op staan en draait als een zonnetje. Zowel 720P als 1080P content draait zonder dat de CPU load boven de 35% uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptheborg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:50
Zonde om een apart topic hiervoor te openen:
Iemand ervaring met een Zbox ID41 en Openelec ?

Heb deze in bestelling staan maar zie hier nu als newbie vooral reacties over de nieuwere modellen, ID82 en AD04.
Van de ID41 heb ik gelezen dat hij goed compatibile is met Openelec. Over de ID82 en zijn Intel HD 3000 lees ik horror verhalen maar die dateren ook alweer van maanden terug (24p problemen)
Ik wil per se Openelec of andere Linux distro draaien, no Windows for me ;)
Enige wat de Zbox hoeft te doen is filmpjes in 720p of 1080p afdraaien vanaf m'n NASje. Unrarren, downloaden etc...dat hoeft hij niet te doen.

Vraag:
Is deze Zbox ID41 afdoende qua snelheid (incluis Aeon Nox skin)?
Of is inmiddels de ondersteuning voor de ID82 goed en is die toch aan te raden als je 1080p (geen 3D) filmpjes wilt afspelen.

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af of zo'n box je desktop pc kan vervangen. Ik draai vooral photoshop en mijn browser en af en toe speel ik eens een game zoals simcity en soms eens uit nieuwsgierigheid speel ik eens de nieuwste games om de gameplay te zien, zodat ik erover kan meepraten. Ik weet alvast al zeker dat ik games nooit op high kan spelen met zo'n mini pc. Zou ik nu bij een desktop houden of niet? Het gaat vooral omdat zo'n mini-pc als zotac veel goedkoper is en ook omdat deze erg compact is zodat ik hem makkelijk op mijn tv mee kan nemen naar de tv die beneden in de woonkamer staat en weer terug naar mijn slaapkamer aan de monitor toetsenbord en muis.

Als jullie denken dat ik ervoor moet gaan, dan zou ik graag de stilste en zuinigste willen nemen, zodat ik hem 24/7 aan kan laten staan om mijn websites te hosten in mijn slaapkamer.

Alvast bedankt.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:40:
Ik vraag mij af of zo'n box je desktop pc kan vervangen. Ik draai vooral photoshop en mijn browser en af en toe speel ik eens een game zoals simcity en soms eens uit nieuwsgierigheid speel ik eens de nieuwste games om de gameplay te zien, zodat ik erover kan meepraten. Ik weet alvast al zeker dat ik games nooit op high kan spelen met zo'n mini pc. Zou ik nu bij een desktop houden of niet? Het gaat vooral omdat zo'n mini-pc als zotac veel goedkoper is en ook omdat deze erg compact is zodat ik hem makkelijk op mijn tv mee kan nemen naar de tv die beneden in de woonkamer staat en weer terug naar mijn slaapkamer aan de monitor toetsenbord en muis.

Als jullie denken dat ik ervoor moet gaan, dan zou ik graag de stilste en zuinigste willen nemen, zodat ik hem 24/7 aan kan laten staan om mijn websites te hosten in mijn slaapkamer.

Alvast bedankt.
Ik heb hier reeds enige tijd een zotac zbox AD04 draaien waar ik in het begin windows 7 op gezet had om wat te testen. Surfen/email/films zijn allemaal geen probleem. Photoshop kan indien er genoeg ram aanwezig is (4 GB) en indien je niet teveel in de achtergrond draaien hebt/je niet werkt met te grote bestanden. Games lukken echter niet zo heel goed. Spellen als age of empires/sim city 4 ... zullen in principe wel draaien maar veel meer moet je er ook niet van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
Iemand die weet wat de instellingen m.b.t. audio zijn op een AD04 om het geluid op de front jack out (hoofdtelefoon uitgang) te laten toekomen? Systeem is openelec icm xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Laatst online: 18-09 23:33
ptheborg schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:42:
Ik draai al sinds vorig jaar juli openelec op mij ID41.
Dat bevalt zo goed dat ik twee maand geleden er nog eenje heb gekocht voor de slaapkamer.

Enige probleem wat ik heb is dat als ik hem met de afstandbediening aanzet (ja dat lukt) het 30-40 seconde duurt voor hij netwerkverbinding heeft. Daar heb ik nog geen oplossing/ workaround voor gevonden. Het zal wel iets zijn met netwerkdrivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptheborg
@joppybt OK bedankt voor je reactie! Hij draait dus prima 720p en 1080p bestanden af in alle formaten? En welke afstandsbediening + remote receiver gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 21:07
@ptheborg
Heb ook een ID41, en ben er prima tevreden mee. OpenElec 2.0, 1080P geen enkel probleem. Alles werkt prima, ik doe uitsluitend streaming vanaf een NAS. De genoemde netwerkproblemen herken ik alleen als ik NFS gebruik. Via SMB gaat het prima.

Ik gebruik een Harmony 555 icm IR Receiver van eBay. Alles werkt goed, ook resume uit standby gaat zonder problemen.

[ Voor 20% gewijzigd door rintje op 09-12-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptheborg
Super bedankt rintje voor je reactie! Wordt erg gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Laatst online: 18-09 23:33
ptheborg schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:05:
@joppybt OK bedankt voor je reactie! Hij draait dus prima 720p en 1080p bestanden af in alle formaten? En welke afstandsbediening + remote receiver gebruik je?
Hij draait alles wat ik hem ooit heb voorgeschoteld zonder problemen.
Ik heb (2 keer) deze HP afstandbediening gekocht van eBay.

@rintje: goed om te horen dat iemand anders die netwerk problemen niet heeft. Ik gebruik ook SMB, naar een FreeNAS server maar ook naar een Ubuntu server en heb met beide (die 24/7 aanstaan) hetzelfde probleem. Toch nog eens verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptheborg
Ben nu toch wel aan de twijfel gebracht. Heb nameljjk ondertussen de bestelling van een ID41 geannulleerd en vervangen door een ID84. Ook dual Atom met Nvidia, enkel nieuwer model. Geen ION2 maar GeForce GT520M.
Als ik nu lees dat de ID41 perfect werkt dan twijfel ik weer of ik er goed aan doe de gok te wagen en dat nieuwere model te kopen. Qua prijs liggen de barebones gelijk als je goed zoekt...

Argh...kan er niet van slapen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De ID41 heeft zich aardig bewezen maar is ondertussen ook alweer wat op leeftijd gekomen, de ID84 heeft een veel nieuwer type Atom en de GT520M kan Bitstream audio verwerken. Ik denk niet dat je moet twijfelen tussen de ID41 en ID84, het zou logischerwijze de laatste moeten worden als je nu een aankoop gaat doen en een keuze wilt maken tussen enkel die beiden. Mocht je met OE aan de slag willen gaan dan is ook dat geen enkel probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 10-12-2012 02:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptheborg
Wow thanks hardware-lover! Ik ben overtuigd :) de ID84 it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ptheborg schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:42:

Heb deze in bestelling staan maar zie hier nu als newbie vooral reacties over de nieuwere modellen, ID82 en AD04.
Van de ID41 heb ik gelezen dat hij goed compatibile is met Openelec. Over de ID82 en zijn Intel HD 3000 lees ik horror verhalen maar die dateren ook alweer van maanden terug (24p problemen)
Ik wil per se Openelec of andere Linux distro draaien, no Windows for me ;)
Enige wat de Zbox hoeft te doen is filmpjes in 720p of 1080p afdraaien vanaf m'n NASje. Unrarren, downloaden etc...dat hoeft hij niet te doen.

Vraag:
Is deze Zbox ID41 afdoende qua snelheid (incluis Aeon Nox skin)?
Of is inmiddels de ondersteuning voor de ID82 goed en is die toch aan te raden als je 1080p (geen 3D) filmpjes wilt afspelen.

Bvd.
Ik heb OpenElec op mijn ID41 gehad, maar vind het ruk werken. Teveel last van vage dingetjes om het in de markt te zetten als een OS voor consumenten/woonkamer.
joppybt schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:54:
[...]

Ik draai al sinds vorig jaar juli openelec op mij ID41.
Dat bevalt zo goed dat ik twee maand geleden er nog eenje heb gekocht voor de slaapkamer.

Enige probleem wat ik heb is dat als ik hem met de afstandbediening aanzet (ja dat lukt) het 30-40 seconde duurt voor hij netwerkverbinding heeft. Daar heb ik nog geen oplossing/ workaround voor gevonden. Het zal wel iets zijn met netwerkdrivers.
^^ dat soort dingen dus.

Pagina: 1 ... 29 ... 39 Laatste