Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:55:
Lukt me maar niet om de ad11 met bootable usb op Windows te krijgen. Iemand tips over de biosinstellingen?
Ik heb er ook heel even windows op gehad, maar heb daarvoor niets hoeven wijzigen in de bios settings. Wat gaat er precies mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de bootable usb in de usb 2.0 poort stop start hij automatisch door in openelec. Daarom moet ik de volgorde wijzigen in de bios, maar dan geeft hij steeds aan dat hij de usb niet herkent. In mijn pc doet deze usb het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
En als je bij het zien van het Zotac bootlogo op F8 drukt ? Daar kan je ook meteen je bootdevice kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ik. Is bij de ad11 overigens F2. Heb volgens mij alle opties in de bios geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:00:
Weet ik. Is bij de ad11 overigens F2. Heb volgens mij alle opties in de bios geprobeerd.
Oh, bij mijn AD11 is het F8 ;) Maar dan lijkt me toch iets mis met je USB. Heb hier inmiddels al van 3 verschillende USBs geboot (Win7, OpenElec en Ubuntu) allemaal geen probleem.

Probeer anders dit tooltje even om snel een bootable USB aan te maken en te testen. Die moeten het zeker doen: http://www.ubuntu.com/dow...te-a-usb-stick-on-windows

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:55:
Lukt me maar niet om de ad11 met bootable usb op Windows te krijgen. Iemand tips over de biosinstellingen?
Jazeker, je kan de timeout instellingen (standaard 1sec) waarin het mogelijk is om hem te booten naar bootemenu.
Als je die even insteld op wat hogers kan je daarna via F8 booten naar het bootmenu. Ik had in het begin (geen idee waarom) problemen als ik het splashscreen liet aanstaan. Toen ik dit uit had gezet kon ik pas met F8 booten naar het menu

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Verwijderd

Dank je wel Phoentje. Had alles al geprobeerd en niks hielp. Nu de timeoutinstellingen (stond op 20 seconden) teruggezet op 1 seconde en hij doet het meteen. Bedankt!!!!
Voor de mensen die dit ook doen is het belangrijk om te weten dat je daarna vast kan lopen op het stukje " waar wil je Windows installeren?" . Je krijgt een aantal partities te zien, maar je kan nergens installeren. De oplossing is om de grootste partitie gewoon te verwijderen. Je krijgt daarna namelijk een nieuwe partitie waarin je wel kan installeren.
Helaas moet ik vertellen dat dit alles ook geen zin heeft gehad, want ik alle nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd. Even dacht ik dat ik van alle groen/paarse-ellende af was, maar na een half uur deed hij ineens precies hetzelfde. ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik probeer nog even contact te zoeken met Zotac en als dat niet helpt dan gaat de AD11 terug naar de leverancier.

Dagje later: contact gehad met Zotac. Probleem voorgelegd en zij geven aan dat hij kapot moet zijn. Gaat nu retour naar de verkoper. Hopelijk ben ik met een nieuwe beter af.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 18:41 ]

Verwijderd

Hallo,
Ik heb sinds vandaag een zotac zbox nano xs AD11 plus.
Heb een bootable USB-drive gemaakt met XBMCBuntu, maar de installatie bleef crashte telkens bij het invullen van tijdzone/locatie.
Daarna dan maar een usb gemaakt met een gewone ubuntu, maar ik krijg de zbox niet meer geboot van usb :s.
Heb in de boot instellingen gezien maar zie maar twee keuzes:
SATA: KINGSTON SMS1.....
UEFI:
maar nergens iets van usb, dus nu zit ik hier met een nieuwe zbox en krijg hem niet opgestart :s

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

groeten,
Timmy

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 09:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

Wat doet die eerste optie? Kingston zou namelijk best goed je usb-drive kunnen zijn... (lijkt me niet dat dat zen interne schijf/schijfcontroller is)

Verwijderd

Ik heb hem terug geboot gekregen via de usb drive en de gewone ubuntu proberen te installeren. Hierbij geen crash maar krijg hem nog niet geboot :p.

Kingston is wel de interne schijf (SSD 64gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
Ben gisteren aan de gang geweest met het verbeteren van netwerk hier (router dichter bij mn HTPC geplaatst bijv), kan nu draadloos HD streamen :)
Enige wat mij nog steeds niet gelukt is, is de bijgeleverde AB bij de AD04 gebruiken om m uit suspend te krijgen.
Als ik hem in suspend zet met de AB, en vervolgens weer aan druk, dan blijf ik zo'n klein 'X'je in het midden van het scherm zien, maar verder dan dat start hij niet meer op.
Ik gebruik OE met XBMC

Iemand een idee? Vind elke keer achter mn TV duiken om de aanknop op de zbox te drukken ook zo omslachtig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:27:
Dank je wel Phoentje. Had alles al geprobeerd en niks hielp. Nu de timeoutinstellingen (stond op 20 seconden) teruggezet op 1 seconde en hij doet het meteen. Bedankt!!!!
Voor de mensen die dit ook doen is het belangrijk om te weten dat je daarna vast kan lopen op het stukje " waar wil je Windows installeren?" . Je krijgt een aantal partities te zien, maar je kan nergens installeren. De oplossing is om de grootste partitie gewoon te verwijderen. Je krijgt daarna namelijk een nieuwe partitie waarin je wel kan installeren.
Helaas moet ik vertellen dat dit alles ook geen zin heeft gehad, want ik alle nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd. Even dacht ik dat ik van alle groen/paarse-ellende af was, maar na een half uur deed hij ineens precies hetzelfde. ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik probeer nog even contact te zoeken met Zotac en als dat niet helpt dan gaat de AD11 terug naar de leverancier.

Dagje later: contact gehad met Zotac. Probleem voorgelegd en zij geven aan dat hij kapot moet zijn. Gaat nu retour naar de verkoper. Hopelijk ben ik met een nieuwe beter af.
Goed om te horen. Heb zelf er ook even mee moeten prutsen totdat ik er achter kwam dat ik zo wel verder kon! Helaas van je defecte zotac :(

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:49:
Ik heb hem terug geboot gekregen via de usb drive en de gewone ubuntu proberen te installeren. Hierbij geen crash maar krijg hem nog niet geboot :p.

Kingston is wel de interne schijf (SSD 64gb)
Even andere stick proberen en waarom eigenlijk ubuntu en niet openelec die je met de fusion drivers in 1 kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Scarify schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:17:
Ben gisteren aan de gang geweest met het verbeteren van netwerk hier (router dichter bij mn HTPC geplaatst bijv), kan nu draadloos HD streamen :)
Enige wat mij nog steeds niet gelukt is, is de bijgeleverde AB bij de AD04 gebruiken om m uit suspend te krijgen.
Als ik hem in suspend zet met de AB, en vervolgens weer aan druk, dan blijf ik zo'n klein 'X'je in het midden van het scherm zien, maar verder dan dat start hij niet meer op.
Ik gebruik OE met XBMC

Iemand een idee? Vind elke keer achter mn TV duiken om de aanknop op de zbox te drukken ook zo omslachtig..
Is hier ook nog niet gelukt, OpenElec (2.0beta6) komt wel uit suspend mode, maar ik krijg geen beeld (kan er dus bijv wel bij via ssh, dus de box zelf draait wel). Voorlopig heb ik XBMC maar zo ingesteld dat de ZBOX een shutdown doet ipv suspend. Dan kan ik hem wel via AB aanzetten, het duurt alleen wat langer (12-15 sec?).
Nog niet getest met nieuwere builds van OE, wellicht dat het daar opgelost is. Maar ik wil eerst een werkende build met SpotifyXBMC zien te compileren.
Het is in ieder geval een known issue, maar nog geen oplossing zo te zien : https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/issues/488

[ Voor 5% gewijzigd door sverzijl op 01-10-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
sverzijl schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:53:
[...]

Is hier ook nog niet gelukt, OpenElec (2.0beta6) komt wel uit suspend mode, maar ik krijg geen beeld (kan er dus bijv wel bij via ssh, dus de box zelf draait wel). Voorlopig heb ik XBMC maar zo ingesteld dat de ZBOX een shutdown doet ipv suspend. Dan kan ik hem wel via AB aanzetten, het duurt alleen wat langer (12-15 sec?).
Nog niet getest met nieuwere builds van OE, wellicht dat het daar opgelost is. Maar ik wil eerst een werkende build met SpotifyXBMC zien te compileren.
Het is in ieder geval een known issue, maar nog geen oplossing zo te zien : https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/issues/488
Nou dan heb je iig meer dan bij mij, hoe krijg jij hem dan wel mbv de AB aan? Die reageert hier niet als de zbox shutdown is. Heb wel die S3 aangezet in de BIOS.. Moet ik een specifieke USB port mss kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Scarify schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:59:
[...]

Nou dan heb je iig meer dan bij mij, hoe krijg jij hem dan wel mbv de AB aan? Die reageert hier niet als de zbox shutdown is. Heb wel die S3 aangezet in de BIOS.. Moet ik een specifieke USB port mss kiezen?
Ik gebruik de interne IR receiver, daar werkt het in ieder geval bij. Maar pas nadat de box 1x normaal is opgestart. Is de zbox van de stroom af geweest dan zal je direct daarna niet kunnen opstarten middels de AB, maar moet het de 1e keer handmatig gebeuren. (workaround hiervoor is in de bios de setting 'always start after power failure'(of zoiets) aan te zetten en in xbmc een shutdown timeout).

Of het ook werkt met de externe USB IR receiver weet ik niet meer, ik weet alleen dat ik die niet kon gebruiken omdat ik dan zowel signalen binnenkreeg van de USB IR als ook de interne IR receiver, die keurig door XBMC beiden verwerkt werden. En geen idee hoe de interne IR receiver uit te schakelen (uitschakelen in BIOS had geen effect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Scarify schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:59:
[...]

Je heb hem toch niet op een USB3.0 poort zitten zoals ik laatst gedaan had omdat ik wat dingen aan het switchen was ? :P

Wat dat geen beeld betreft daar had ik eerst geen last van en opeens sloop het er vanmorgen in, heb tegen mijn zin maar laatste dev build gecompiled en hopelijk gaat die beter, de laatste keer dat ik die probeerde stopte mijn externe IR reciever er naar 15 minuten mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
schumi2004 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:43:
[...]

Wat dat geen beeld betreft daar had ik eerst geen last van en opeens sloop het er vanmorgen in, heb tegen mijn zin maar laatste dev build gecompiled en hopelijk gaat die beter, de laatste keer dat ik die probeerde stopte mijn externe IR reciever er naar 15 minuten mee.
De laatste dev builds zijn mij te instabiel, kwam regelmatig voor dat XBMC crashte bij de meest simpele handelingen. Dan maar 15 sec wachten bij het opstarten for the time being.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
sverzijl schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:51:
[...]

De laatste dev builds zijn mij te instabiel, kwam regelmatig voor dat XBMC crashte bij de meest simpele handelingen. Dan maar 15 sec wachten bij het opstarten for the time being.
Die ervaring heb ik zelf inderdaad ook, tot voor de beta5 durfde ik rustig een willekeurige nightly te compilen en deze als main te gebruiken maar tegenwoordig is het huilen met de pet op. Valt me ook op dat er veel sneller updates van packages er doorheen gaan terwijl duidelijke gebruiks problemen niet opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
schumi2004 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:43:
[...]

Je heb hem toch niet op een USB3.0 poort zitten zoals ik laatst gedaan had omdat ik wat dingen aan het switchen was ? :P

Nou, mijn USB drive waar OE op staat wel... :> maar als ik die in USB2.0 doe dan gaat ie langzamer? :'(
Dan maar wachten op die ethernet kabel die ik binnenkort ga trekken, dan werkt WoL :) hoef ik alleen nog maar met mn luie arm naar de iPad te grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim Beam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-04-2020
Ik ben op zoek naar een HTPC die de volgende dingen moet kunnen:
Afspelen van alle films/series in alle mediaformaten (inclusief 3D), muziek bibliotheek streamen en wat internet dingen als youtube, uitzendinggemist en skype.
Wat wil ik er op runnen:
Windows 7 (8?), XMBC, Sabnzb, Couchpotato & Sickbeard.
Ik zou hem graag willen bedienen met een afstandsbediening.

Ik kwam na uitgebreid inlezen dan zelf op de Zotac ZBOX AD04 of Zotac ZBOX NANO 10 uit. En dan neig ik al naar de AD04.

Echter heb ik weinig verstand van hardware, dus heb ik nog wat hulp nodig bij de volgende dingen:

- 4GB Ram leek mij genoeg. Dat werd bij meerdere mensen al aangeraden. Zijn er nog voorkeuren hiervoor?
- Ik zou graag een 2 TB HD willen hebben. Is het verstandig om dit intern te houden of is het handiger om Windows op een SSD te laten draaien en dan je hele mediabibliotheek op een externe HD aan te sluiten? En wat zijn de prijsverschillen hiertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Jim Beam schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:14:
[knip]

- 4GB Ram leek mij genoeg. Dat werd bij meerdere mensen al aangeraden. Zijn er nog voorkeuren hiervoor?
- Ik zou graag een 2 TB HD willen hebben. Is het verstandig om dit intern te houden of is het handiger om Windows op een SSD te laten draaien en dan je hele mediabibliotheek op een externe HD aan te sluiten? En wat zijn de prijsverschillen hiertussen?
2GB is eigenlijk al voldoende als werkgeheugen maar gezien de huidige geheugenprijzen zou ik ook voor 4GB gaan. Er is geen reden voor dual channel geheugen dus 1 module volstaat.

2TB HD in 2.5" formaat ben ik nog niet tegengekomen maar mogelijk ben ik niet up to date wat dat betreft?

Een voordelige en lekker vlotte SSD (32/64GB) is altijd wel aan te bevelen als Windows OS opslag hoewel er beslist ook verwezen zal worden naar Openelec als basis voor Media Center OS. Ik verwijs je echter niet daarheen. Dat mag een ander doen.

Als je voor een 2TB opslag wilt gaan dan rest dus volgens mij enkel een extern medium.

Edit: er schijnen dus wel 2.5" 2TB schijven te bestaan zoals hieronder te lezen valt. Zo is men nooit te oud om te leren blijkt weer eens.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 03-10-2012 17:51 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
hardware-lover schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:14:
[...]

2GB is eigenlijk al voldoende als werkgeheugen maar gezien de huidige geheugenprijzen zou ik ook voor 4GB gaan. Er is geen reden voor dual channel geheugen dus 1 module volstaat.
Inderdaad, 2gb of 4gb kost nagenoeg hetzelfde (+/- 20 euro). Dus je kunt er prima 4gb in stoppen.
2TB HD in 2.5" formaat ben ik nog niet tegengekomen maar mogelijk ben ik niet up to date wat dat betreft?
Er staat er eentje in de pricewatch. Wel een stuk duurder dan een 3,5". 1TB schijven zijn er voldoende in 2,5".

pricewatch: Western Digital Green WD20NPVT, 2TB
Een voordelige en lekker vlotte SSD (32/64GB) is altijd wel aan te bevelen als Windows OS opslag hoewel er beslist ook verwezen zal worden naar Openelec als basis voor Media Center OS. Ik verwijs je echter niet daarheen. Dat mag een ander doen.
Ligt er een beetje aan hoe je het doet. Ik heb in mij ad04 een 1tb 2,5" schijf. Die is zeker niet snel. Er draait windows 7 op. Ik heb mijn zbox 24/7 aan staan, heb dus geen last van boot tijden oid. Het ding draait couch/sab/sick ook, vandaar dat die altijd aan staat. Ik wilde juist daarom de opslag intern hebben: 1 apparaat met laag stroomverbruik wat continu aan staat.

Een ad04 of een nano10 (vrijwel identiek qua specs verder), spelen zonder problemen full hd content af, ook uitzending gemist e.d. werkt prima onder windows (dat is silverlight, draait m.i. stukken beter onder windows dan linux). Youtube e.d. is allemaal geen probleem (kan vanuit xbmc zelf ook).

Een 3D tv heb ik zelf niet, dus geen ervaring met 3D content. Een afstandbediening krijg je bijgeleverd bij de ad04/nano10, dat werkt verder prima. Ik gebruik zelf overigens mijn logitech harmony icm met m'n ad04.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Als je je Windows systeem altijd aan laat staan dan is een SSD inderdaad niet werkelijk een zinvolle aanvulling. De vraag is hoeveel gebruikers er voor kiezen om het systeem altijd aan te laten staan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
Heb sinds gisteren de ad04.
8 gig geheugen en hd van wd 750 7200 rpm

Voorlopig nog een 32 bits win7 ( geheugen van 8 gig niet veel nut)

Hd materiaal wordt gekeken met xbmc aangesloten op Panasonic plasma.

Geluid is via optical naar reciever.

Alles werkt , maar het beeld is toch niet volledig vloeiend.
Zeker wanneer ik kies voor de optie sync van hz met film is het helemaal in schokken.
Video is via dxva
Content staat op harde schijf.

Iemand raad.
Zal een 64 bit Windows helpen.
Iets met videokaart instellingen

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmvergeer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-08 00:54
Ik heb gisteren de Zbox nano xs plus binnen gekregen. Eén toch wel cruciaal probleem: ik krijg Ubuntu of openelec er niet op geinstalleerd. Verschillende versies geprobeerd (xbmxubuntu, ubuntu, openelec). De eneige de wel geinstalleerd werd was Mythubuntu. Maar uiteindelkijn wil ik die natuurlijk niet. Live draaiend van een USB werkt wel, maar ja er zit een 64GV SSD in dus daar wil ik het op geinstalleerd hebben.
Tijdens de installatie krijgt ik steeds verschillende foutmeldingen. Kan iemand mij verwijzen naar een oplossing?
dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
Iemand een suggestie? Als ik mijn AD02 opstart dan heb ik ingesteld dat hij automatisch XBMC opstart... Nu heb ik de twee volgende problemen:
1. XBMC start op maar wanneer hij in het menu komt minimaliseerd de windows waardoor ik in windows kom... dit zorgt er voor dat ik toch een muis moet gebruiken om hem groter te maken.
2. Als ik mijn pc opstart lijkt hij de resolutie te scalen... hij maakt dan niet gebruik van het volledige scherm... Als ik dan in de driver naar het scaling optie menu ga en er weer uit dan springt het scherm weer naar volledig.

Ik kan eventueel vanavond een filmpje maken en posten als het niet duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby Dick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07 16:46

Moby Dick

Ik wil alleen maar zwemmen

TimTem schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 07:50:
Zeker wanneer ik kies voor de optie sync van hz met film is het helemaal in schokken.
Video is via dxva
Voor mij heeft het geholpen om DXVA en VSync allebei uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Moby Dick schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:06:
[...]

Voor mij heeft het geholpen om DXVA en VSync allebei uit te zetten.
Ik draai een 64bit win7 op m'n ad04 (4GB). Daar draait alles toch prima vloeiend met vsync en dxva. Wellicht even je videokaart drivers van ati zelf downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby Dick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07 16:46

Moby Dick

Ik wil alleen maar zwemmen

riotrick schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:14:
[...]
Ik draai een 64bit win7 op m'n ad04 (4GB). Daar draait alles toch prima vloeiend met vsync en dxva. Wellicht even je videokaart drivers van ati zelf downloaden?
Mijn situatie is iets anders (had ik moeten melden), namelijk een AD02; wel ook met Win7 x64. Inmiddels echter overgestapt naar Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

TimTem schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 07:50:
Heb sinds gisteren de ad04.
8 gig geheugen en hd van wd 750 7200 rpm

Voorlopig nog een 32 bits win7 ( geheugen van 8 gig niet veel nut)

Hd materiaal wordt gekeken met xbmc aangesloten op Panasonic plasma.

Geluid is via optical naar reciever.

Alles werkt , maar het beeld is toch niet volledig vloeiend.
Video is via dxva
Content staat op harde schijf.

Iemand raad.
Zal een 64 bit Windows helpen.
Iets met videokaart instellingen

Thx
Kijk even in de BIOS of daar een setting staat onder chipset waarbij je het geheugen kan toebedelen. Heb je dit niet?
:Y Dan moet je even kijken of er een nieuwe BIOS update voor je ZBOX is. Die installeren. En daarna alsnog die setting aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
phoentje schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:36:
[...]

Kijk even in de BIOS of daar een setting staat onder chipset waarbij je het geheugen kan toebedelen. Heb je dit niet?
:Y Dan moet je even kijken of er een nieuwe BIOS update voor je ZBOX is. Die installeren. En daarna alsnog die setting aanpassen.
Ah ok. Gisteren 64 bit installed. Wel nog alle drivers installeren.
Wat is de waarde die ik best zou nemen voor het geheugen ( heb 8 gig ram)

Die bios upgrade dit zal wel uitgelegd zijn op site van zotac zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

TimTem schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:06:
[...]

Ah ok. Gisteren 64 bit installed. Wel nog alle drivers installeren.
Wat is de waarde die ik best zou nemen voor het geheugen ( heb 8 gig ram)

Die bios upgrade dit zal wel uitgelegd zijn op site van zotac zeker.
Ik heb de link even opgezocht. Hier zie je wat screenshots etc.

http://webcache.googleuse...nk&gl=nl&client=firefox-a

Daar adviseren ze om hem op 1gb te zetten

[ Voor 3% gewijzigd door phoentje op 05-10-2012 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
phoentje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:22:
[...]

Ik heb de link even opgezocht. Hier zie je wat screenshots etc.

http://webcache.googleuse...nk&gl=nl&client=firefox-a

Daar adviseren ze om hem op 1gb te zetten
Bon,

De 64 bit draait, Windows sp1
Bios is aangepast en geheugen videokaart staat op 1 gig
Alle drivers zijn installed , deze die op zotac website staan.
Bij de app van AMD, kan je CPU en dergelijke instellen. Dit heb ik nu op max gezet.
Zijn er nog zaken die ik kan aanpassen?
Bij video heb ik alleen overspan ingesteld. Zodat ik volledig scherm gebruik.

Vanavond kan ik eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Dames/Heren,

Ik heb recent een Zotac ZBOX Nano XS AD11 Plus aangeschaft. Ik wil hier mijn Media Center van maken die ik aan mijn televisie hang.

Als Operating System heb ik Windows 7 64bits geïnstalleerd. De reden dat ik voor Windows heb gekozen is omdat ik graag naar de NFL kijk via Gamepass (internet stream in HD) en daarvoor een fatsoenlijke browser met flashondersteuning nodig heb.

Het probleem waar ik tegen aan loop is dat de HD streams (vergelijkbaar met 720/1080 HD op Youtube) erg stotterig zijn en ik zie dat de CPU tegen de 100% aan zit. Het afspelen van video's (MKV 1080p) gaat daarentegen vlekkeloos. Een voorbeeld van de streams zijn te bekijken via http://gamepass.nfl.com/

Ik heb de laatste ATI drivers van de website van ATI gehaald, deze zijn reeds geïnstalleerd maar geeft geen verbetering.

Iemand goede tips over hoe ik deze performance kan verbeteren?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Korte opmerking; na de installatie van een recente nightly-build, kon ik random HD-materiaal niet meer vloeiend afspelen.

Oplossing: Settings -> System -> Audio Output: DTS-HD uitvinken en AC3 uitvinken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim Beam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-04-2020
hardware-lover schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:55:
Als je je Windows systeem altijd aan laat staan dan is een SSD inderdaad niet werkelijk een zinvolle aanvulling. De vraag is hoeveel gebruikers er voor kiezen om het systeem altijd aan te laten staan?
Hoe veel langzamer is het zonder SSD als je Windows wilt opstarten?
En hoeveel extra geluid maakt een externe HD?

Het apparaatje gaat toch elke dag aan, aangezien ik mijn muziek er ook op wilt zetten en die over de home cinema wil laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jim Beam schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:28:
[...]

Hoe veel langzamer is het zonder SSD als je Windows wilt opstarten?
En hoeveel extra geluid maakt een externe HD?

Het apparaatje gaat toch elke dag aan, aangezien ik mijn muziek er ook op wilt zetten en die over de home cinema wil laten lopen.
Het mooie van een Windows installatie is dat je deze natuurlijk nooit helemaal hoeft af te sluiten. Afhankelijk van de "standby" mode die gekozen is (slaap- of sluimerstand), gaat het starten in enkele seconden of is na maximaal 10 seconden opgestart. De noodzaak van een SSD als razendsnel opstartmedium is er niet maar alles wat lokaal geladen moet worden gaat natuurlijk wel sneller met een SSD.

Het geproduceerde geluid door een externe opslag zal grotendeels bepaald worden door het merk/type? Dus even zoeken naar een goed beoordeeld exemplaar?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
TimTem schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 08:26:
[...]

Bon,

De 64 bit draait, Windows sp1
Bios is aangepast en geheugen videokaart staat op 1 gig
Alle drivers zijn installed , deze die op zotac website staan.
Bij de app van AMD, kan je CPU en dergelijke instellen. Dit heb ik nu op max gezet.
Zijn er nog zaken die ik kan aanpassen?
Bij video heb ik alleen overspan ingesteld. Zodat ik volledig scherm gebruik.

Vanavond kan ik eens testen
Bon, alles lijkt redelijk vlot te draaien.

wel problemen met sync hz display naar film
krijg een kleiner beeld, heb dit dan ingesteld in het control panel van ati. maar de weergave van de desktop en dergelijke is niet scherp (24hz) , bij 60hz heb ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33

bdu

Ik heb een probleem met mijn AD-04 (op windows 7).

#ProductPrijsSubtotaal
1Zotac ZBOX AD04€ 238,37€ 238,37
1Corsair CMSO8GX3M2A1333C9€ 30,-€ 30,-
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB€ 64,81€ 64,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 333,18

Bij het in slaapstand zetten van het systeem en, voornamelijk in XBMC overgaan in sluimerstand crasht het systeem. Blauw scherm, geheugen dump ofzo. Geen idee wat het precies is.. ik wil er alleen van af. Wat zou het euvel kunnen zijn?

Bij normaal gebruik werkt alles prima. Op 'screensaver' springen in Win7 werkt ook goed. Alleen dus bij het systeem in slaapstand zetten en sluimerstand in XBMC gaat het fout.

Kunnen jullie mij helpen?

[ Voor 60% gewijzigd door bdu op 08-10-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
TimTem schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:14:
[...]

krijg een kleiner beeld, heb dit dan ingesteld in het control panel van ati. maar de weergave van de desktop en dergelijke is niet scherp (24hz) , bij 60hz heb ik dit probleem niet.
Ik heb in het verleden als eens vaker vermeld dat je onder het ATI Control panel iedere resolutie en verversingssnelheid moet hebben opgenomen die door je TV/monitor wordt ondersteund. Staat daar een bepaalde mode niet tussen maar wordt deze wel door je TV/monitor ondersteund dan voeg je deze handmatig toe. Zo heb ik diverse modes handmatig opgenomen en bij het kiezen van de bewuste mode kun je ook je desktop direct goed zetten v.w.b. de grootte (over- / underscan).

Mochten alle beschikbare modes wel al aanwezig zijn (24p/50Hz/60Hz) dan selecteer je deze één voor één binnen het ATI Control panel en zet je na het kiezen van de mode je bureaublad grootte goed. Deze instelling wordt dan automatisch gekozen als XBMC of MediaPortal, of welke software dan ook, gebruikt maakt van het aanpassen van je verversingssnelheid van het scherm als je een film of serie af gaat spelen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Laatst online: 26-10-2023
Hallo,

Ik heb nog een Zotac AD-01 liggen inmiddels even Win8 64bit op 30Gb ssd draaien en op zicht loopt het prima. Maar wat kan ik beter gebruiken ? OpenElec, XBMCubuntu of .....

Ben nog niet van plan wat anders aan te schaffen heb in principe ook een laptop (defect display) met Win7 & XBMC maar een Ouya staat op het verlang lijstje :)

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
hardware-lover schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:28:
[...]

Ik heb in het verleden als eens vaker vermeld dat je onder het ATI Control panel iedere resolutie en verversingssnelheid moet hebben opgenomen die door je TV/monitor wordt ondersteund. Staat daar een bepaalde mode niet tussen maar wordt deze wel door je TV/monitor ondersteund dan voeg je deze handmatig toe. Zo heb ik diverse modes handmatig opgenomen en bij het kiezen van de bewuste mode kun je ook je desktop direct goed zetten v.w.b. de grootte (over- / underscan).

Mochten alle beschikbare modes wel al aanwezig zijn (24p/50Hz/60Hz) dan selecteer je deze één voor één binnen het ATI Control panel en zet je na het kiezen van de mode je bureaublad grootte goed. Deze instelling wordt dan automatisch gekozen als XBMC of MediaPortal, of welke software dan ook, gebruikt maakt van het aanpassen van je verversingssnelheid van het scherm als je een film of serie af gaat spelen.
Heb ik gedaan , maar toch gaf dit een niet zo scherp beeld.

Bij xbmc, als ik op "o" druk heb ik blijkbaar bij C waarden op 100% staan
CPU lijkt te staan op 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
TimTem schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 20:25:
[...]

Heb ik gedaan , maar toch gaf dit een niet zo scherp beeld.

Bij xbmc, als ik op "o" druk heb ik blijkbaar bij C waarden op 100% staan
CPU lijkt te staan op 20%
De meeste TV's die 24p kunnen verwerken kunnen dit in 72Hz of 96Hz weergeven, dus geen pull-down naar 50 of 60Hz. Als het werkelijk 24hz zou blijven dan zal het inderdaad niet lekker worden weergegeven. Ik weet niet wat voor TV of monitor je gebruikt (ik neem aan via HDMI aangesloten) maar mijn 24p films worden minstens in een vergelijkbare beeldkwaliteit weergeven dan al het 50/60Hz materiaal. Mogelijk kan je tv niet goed overweg met 24p materiaal?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om ook een zbox aan te schaffen voor XBMC gebruik.
Nu zit ik te kijken naar een AD04 of de nano AD11?
Volgens mij zijn de specs hetzelfde en het prijsverschil is minimaal.

Welke kan ik het beste kiezen en waarom.

HTPC moet voldoen aan, zeer stil, niet te warm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
Ik heb geen ervaringen met de ad04 en ad11 maar de ad02 bevalt mij prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:02:
Welke kan ik het beste kiezen en waarom.
Ik vind de gewone AD's al relatief warm worden als je een paar uur 1080p materiaal aan het kijken bent; kan me voorstellen dat de Nano daar misschien nog iets meer last van heeft.

Het grote verschil in specs: de AD accepteert 2.5" SSD's/HDD's, de Nano alleen een mSATA SSD. Wat mij betreft is mSATA SSD "relatief" beperkt verkrijgbaar in de Pricewatch dus zou de AD een betere optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 09:21:
Dag Dames/Heren,

Ik heb recent een Zotac ZBOX Nano XS AD11 Plus aangeschaft. Ik wil hier mijn Media Center van maken die ik aan mijn televisie hang.

Als Operating System heb ik Windows 7 64bits geïnstalleerd. De reden dat ik voor Windows heb gekozen is omdat ik graag naar de NFL kijk via Gamepass (internet stream in HD) en daarvoor een fatsoenlijke browser met flashondersteuning nodig heb.

Het probleem waar ik tegen aan loop is dat de HD streams (vergelijkbaar met 720/1080 HD op Youtube) erg stotterig zijn en ik zie dat de CPU tegen de 100% aan zit. Het afspelen van video's (MKV 1080p) gaat daarentegen vlekkeloos. Een voorbeeld van de streams zijn te bekijken via http://gamepass.nfl.com/

Ik heb de laatste ATI drivers van de website van ATI gehaald, deze zijn reeds geïnstalleerd maar geeft geen verbetering.

Thanks!
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Full hd flash is vrij zwaar dus het wordt lastig denk ik....

Je kan eens proberen flash te updaten en je kan eens andere browsers proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

De GPU overriden en Flash voornamelijk door je CPU laten afhandelen? Die 6320 GPU is, bot gezegd, ongeveer 30x zo "slecht" als een gemiddeld PCI-E kaartje van 50 tientjes in de Pricewatch.

Vraag me af of je wel goede performance hebt als je een flinke 1080p MKV afspeelt zoals "Birds" van http://cybernetnews.com/xbmc-high-bitrate-sample-videos/

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 09-10-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik denk dat het probleem juist is dat hij op de cpu afspeeld, ipv op de gpu. Geen idee of flash wel op de gpu kan draaien (als het kan, gaat het veel vloeiender denk ik).

Die sample video zal hij wel vloeiend afspelen, als de gpu maar meehelpt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:53:
[...]

De GPU overriden en Flash voornamelijk door je CPU laten afhandelen? Die 6320 GPU is, bot gezegd, ongeveer 30x zo "slecht" als een gemiddeld PCI-E kaartje van 50 tientjes in de Pricewatch.

Vraag me af of je wel goede performance hebt als je een flinke 1080p MKV afspeelt zoals "Birds" van http://cybernetnews.com/xbmc-high-bitrate-sample-videos/
Met de 6320 GPU is weinig mis als je hem daarvoor inzet waar ie voor bedoelt is, het weergeven van films en video e.d.. Zolang teruggevallen kan worden op de GPU zal menig medium probleemloos kunnen worden weergegeven.

De bird-scene waarnaar je verwijst wordt (onder XBMC) met 20% cpu belasting stottervrij afgespeeld. Een lichte hapering bij de start maar deze is een gevolg van het opzetten van de 40Mbit stream, deze komt bij mij vanaf NAS namelijk. Verder geen dropped frames, wordt soepeltjes afgespeeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
MAX3400 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:02:
[...]

Ik vind de gewone AD's al relatief warm worden als je een paar uur 1080p materiaal aan het kijken bent; kan me voorstellen dat de Nano daar misschien nog iets meer last van heeft.

Het grote verschil in specs: de AD accepteert 2.5" SSD's/HDD's, de Nano alleen een mSATA SSD. Wat mij betreft is mSATA SSD "relatief" beperkt verkrijgbaar in de Pricewatch dus zou de AD een betere optie zijn.
Afgezien van bovenstaande verschil, zijn de AD04 en Nano11 gelijk aan elkaar. Het is dus voornamelijk een keuze in welke form factor je prettiger vindt. Ik heb zelf een AD04 gekocht aangezien ik graag een 1TB 2,5" schijf wilde plaatsen.

Wat betreft warmte, mijn AD04 blijf zo rond de 60graden cpu temp als ik full hd video bekijk. Het apparaatje lijkt daar geen moeite mee te hebben, de fan draait er langzaam bij als die op auto staat. Produceert m.i. weinig geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 09:21:
Dag Dames/Heren,

Thanks!
Check eerst even op nieuwe firmware. Mn broer had op zijn ad11 ook problemen maar dan zelfs vanuit OpenElec.
Ik zelf had hier geen last van maar na het aanpassen kon hij het geheugen instellen via de bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

TimTem schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:14:
[...]

Top, mooi dat het gelukt is. Van de Hz weet ik niet. Ik gebruik 60hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Ik ben ook in het bezit van een AD02 (als vervanger van mijn HDX1000), maar krijg hem nog steeds net niet perfect. Dus graag jullie advies.

Mijn situatie :

Zotac AD02(geupdate naar laatste firmware en videomemory aangepast naar 1gb ) - 4gb intern geheugen, 64gb Samsung SSD, Windows 7 x64, Ati drivers 12.8
Server : Windows xp 32bit (zotac verbonden via cat5)
Geluid : logitech Z5400, aangesloten via optical
TV : Sony KDL52W5500 ( 24p supported )

Het probleem is dat ik het net niet perfect krijg, problemen zijn : of haperende video of geluid niet in sync.

Ik heb zitten prutsen met :

- ati CCC aan of uit
- fullscreen of true fullscreen in xbmc
- dxva aan/uit
- type codering vast of op auto

Wie of wie heeft het perfect vloeiend werkend en kan zijn settings hier posten.

Op internet staan meer dan genoeg settings, maar kwam nog geen perfecte tegen...

Kom bijna op het punt dat ik hem weer weg wil doen :(

[ Voor 3% gewijzigd door slayerrp op 10-10-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
slayerrp schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:54:
[knip]

Wie of wie heeft het perfect vloeiend werkend en kan zijn settings hier posten.

Op internet staan meer dan genoeg settings, maar kwam nog geen perfecte tegen...

Kom bijna op het punt dat ik hem weer weg wil doen :(
"ik" durf hij gerust hardop te zeggen, en hij zal niet de enige zijn verwacht ik :)
Mijn (Windows Eden) XBMC settings heb ik al diverse keren gedeeld, in diverse topics hier op Tweakers.

Eigenlijk is dit ook XBMC specifiek en hoort dit niet in het Zotac topic thuis. Je "probleem" zal namelijk vrijwel zeker software- en niet hardware gerelateerd zijn verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Heb ze gevonden :D super thnx

Ga ze vanmiddag gelijk uitproberen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eens kijken of ik windows 7 op mijn zotac ID 80 draait.
Ik heb een SSD van 120 van OZC vertec II erin gedaan. In de bios ziet hij de schrijf, alleen met installeren van windows 7 krijg ik gelijk in begin van installeren dat hij niets ziet en drivers zoekt?En installeert hij windows 7 niet. Iemand idee of er een bios instelling verkeerd staat? of moet ik ergens een driver afplukken om windows 7 op een SSD te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk naar een van mijn eerdere posts en zie het antwoord. Partitie verwijderen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
@ hardware-lover

Ik heb je settings geprobeerd, maar nog steeds zijn niet alle films stottervrij :(

Bijvoorbeeld : Ice Age 2 & 3 , Igor (h.264 en VC-1 codec)

Andere doen het prima :S

Jij nog een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
slayerrp schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:26:
@ hardware-lover

Ik heb je settings geprobeerd, maar nog steeds zijn niet alle films stottervrij :(

Bijvoorbeeld : Ice Age 2 & 3 , Igor (h.264 en VC-1 codec)

Andere doen het prima :S

Jij nog een idee ?
Ik zal, voordat ik weer met iets anders kom, eerst even IA-3 en Igor binnenhalen. De laatste is echter al zo'n +1300 dagen oud dus dat wordt even aanzien of ik die heel binnenkrijg. Dan probeer ik zelf zelf eerst even uit hoe die beiden spelen en daarna kom ik weer met een reactie.

Aanvulling: beter laat dan nooit, maar moest even wachten tot de TV beschikbaar was.

Ik heb binnengehaald;

- IA-3: 1080p MKV (Codec: H264 - MPEG-4 AVC (part 10) (avc1) res 1920x1036 beeldsnelheid: 23.976215
- Igor: 1080p WMV Codec: Windows Media Video VC1 (WVC1) res 1920x1040 beeldsnelheid: 23.975985

En ze spelen beide soepeltjes af. Geen stotter, geen sync issues, niets aan de hand.

Mijn audio/video gaat via HDMI HTPC > AMP > TV

Nu weet ik natuurlijk niet zeker of ik dezelfde rips heb binnengehaald maar in het geval van Igor zou dat best eens kunnen zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 12-10-2012 02:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Ik heb even gekeken, als ik de films op een andere pc stream in Mediaplayer classic vanaf mn server , krijg ik met toch een partij artifacts :O

Maar via mijn HDX1000 heb ik nergens last van :S

Ik post de specs van de films vanavond ff.

bij mij gaat beeld via hdmi naar tv en geluid via optical naar z5400

Heb jij bewust nog andere codecs oid geïnstalleerd ?

[ Voor 9% gewijzigd door slayerrp op 12-10-2012 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie met windows helemaal de SSD niet? Wel in de bios?
Ik krijg de melding " stuurprogramma laden" " Een vereist stuurprogramma voor een cd/dvd station ontbreekt.?
Beetje vreemde melding?
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:54:
Ik wil eens kijken of ik windows 7 op mijn zotac ID 80 draait.
Ik heb een SSD van 120 van OZC vertec II erin gedaan. In de bios ziet hij de schrijf, alleen met installeren van windows 7 krijg ik gelijk in begin van installeren dat hij niets ziet en drivers zoekt?En installeert hij windows 7 niet. Iemand idee of er een bios instelling verkeerd staat? of moet ik ergens een driver afplukken om windows 7 op een SSD te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
slayerrp schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 05:56:
Ik heb even gekeken, als ik de films op een andere pc stream in Mediaplayer classic vanaf mn server , krijg ik met toch een partij artifacts :O

Maar via mijn HDX1000 heb ik nergens last van :S

Ik post de specs van de films vanavond ff.

bij mij gaat beeld via hdmi naar tv en geluid via optical naar z5400

Heb jij bewust nog andere codecs oid geïnstalleerd ?
Kijk dan ook meteen eens even welke versie van XBMC je hebt draaien? Ik gebruik een Eden met HD audio patch.

XBMC gebruikt zijn eigen interne codecs maar ik heb SAF 6.xx op het systeem geïnstalleerd staan i.v.m. een installatie van MediaPortal.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me al geluk, schijnbaar windows 7 versie niet helemaal up to date, van vriend nu laatste up to date windows 7 gehad en het is gelukt op SSD te installeren.

Nu even een vraagje heeft er iemand al van jullie een dualboot menu? Ik heb openelec op usb stick en nu windwos 7 op SSD, maar ik zou graag een optie willen om één van de twee te kunnen kiezen?
Iemand ideeën of suggesties?
hardware-lover schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:03:
[...]

Kijk dan ook meteen eens even welke versie van XBMC je hebt draaien? Ik gebruik een Eden met HD audio patch.

XBMC gebruikt zijn eigen interne codecs maar ik heb SAF 6.xx op het systeem geïnstalleerd staan i.v.m. een installatie van MediaPortal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
@ hardware-lover van het weekend weinig tijd gehad, maar toch even wat getest.

Ik draai trouwens Eden.

Ik heb Ice Age nogmaals gedownload en deze doet het wel.
Heb eens in Mediaplayer gekeken naar de eigenschappen van de film :

Doet het niet :
Format profile : AP@L3
Codec ID : WVC1

Doet het wel :
Format profile : High@L4.1
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC

Lijkt dus te maken te hebben met het format ofzo ?

Na wat googlen etc, lijkt het erop dat het met interlaced VC-1 te maken heeft wat xbmc niet ondersteunt ?
Hardware-lover, hoe heb jij dit gefixed dan :?

[ Voor 12% gewijzigd door slayerrp op 15-10-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook al gelukt om een dualboot te maken met openelec en windows 7 op een SSD op een Zotac ID 80?
Hoor het graag hoe het moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
slayerrp schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 07:21:
@ hardware-lover van het weekend weinig tijd gehad, maar toch even wat getest.

Ik draai trouwens Eden.

Ik heb Ice Age nogmaals gedownload en deze doet het wel.
Heb eens in Mediaplayer gekeken naar de eigenschappen van de film :

Doet het niet :
Format profile : AP@L3
Codec ID : WVC1

Doet het wel :
Format profile : High@L4.1
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC

Lijkt dus te maken te hebben met het format ofzo ?

Na wat googlen etc, lijkt het erop dat het met interlaced VC-1 te maken heeft wat xbmc niet ondersteunt ?
Hardware-lover, hoe heb jij dit gefixed dan :?
Dus jij hebt ergens gevonden dat onderstaand bestand niet wordt ondersteund onder XBMC en niet goed af te spelen zou zijn? Waar heb je dat gevonden want die info lijkt me dan niet up to date of ik heb een mirakel gerealiseerd?

- Igor: 1080p WMV Codec: Windows Media Video VC1 (WVC1) res 1920x1040 beeldsnelheid: 23.975985

Misschien heb je een beschrijving van het bestand zodat ik dat zelf kan zoeken en uitproberen? Geen rechtstreekse link want dat zal in strijd met de regels zijn verwacht ik. Dus als het van Usenet af te halen zou zijn dan is een naam, het format en de leeftijd voldoende om het te kunnen vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 16-10-2012 23:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:14:
Iemand ook al gelukt om een dualboot te maken met openelec en windows 7 op een SSD op een Zotac ID 80?
Hoor het graag hoe het moet?
Zou je me eens willen vertellen waarom je Openelec in dualboot wil draaien als er toch al een Windows OS op het systeem aanwezig is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Het heeft inderdaad niks met VC-1 te maken, heb namelijk harry potter ook als VC-1 en die werkt vlekkeloos :S

Vandaag nog even wezen klooien met refreshrates vanuit ati CCC

Welke instellingen heb jij daar ? ik heb een sony met 24p ondersteuning.

Hoe heb jij je videosettings staan ? 24,50 of 60hz ?

Ik kwam nog een configuratie van je tegen, welke van de 2 is de beste voor de zotac ?

onder video > afspelen;

render-methode: pixelshaders
DXVA2 : aan
Verversingsfrequentie....: aan
Afspelen video naar beeldscherm....: uit
A/V-syncchonisatie....: niet actief
Toegestane afwijking in....: geen
Geef 4:3 video....: normaal
Video Post-prcessing: altijd ingeschakeld

Onder systeem > videohardware

Weergavemodus: volledig scherm #1
resolutie: 1920x1080 << er zal bij jou mogelijk 1024x768 staan?
Gemaximaliseerd venster in plaats van volledig scherm: uit
Beeldscherm blanking: uit
Vertical blank sync: ingeschakeld tijdens afspelen

Of

Onder >> Video (lybrary and playback)
Afspelen;

rendermethode: automatisch detecteren
hardwareversnelling inschakelen (DXVA2): aan
verversingsfrequentie scherm aanpassen aan video: aan
pauzeren gedurende wijzigen verversing snelheid: 5 seconden (<< geeft mijn TV de tijd om te reageren)
synchroniseer video met beeldschermfrequentie: uit
toegestane afwijking in beeldverhouding (%): geen

Onder >> System (cache and hardware)
Videohardware;

weergavemodus: volledig scherm #1
resolutie: 1920x1080
gemaximaliseerd venster in plaats van volledig scherm: uit
stop doorgifte videosignaal aan andere beeldschermen: uit (<< ik heb maar een scherm aangesloten)
vertical blank sync: altijd aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Als je van mij wat verschillende settings tegengekomen bent dan zal dit te maken hebben met de versie van XBMC die op dat moment in gebruik was/is. De laatste info die je op het forum kunt vinden is dus de meest actuele.

"Hoe heb jij je videosettings staan ? 24,50 of 60hz?"

Door deze regel: verversingsfrequentie scherm aanpassen aan video: aan, doet dat er helemaal niet toe.
Mijn beeldscherm wordt aangepast naar gelang de beeldfrequentie van het media wat wordt afgespeeld. Mijn TV kan die aangeboden frequenties prima verwerken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Momenteel heb ik nog een oude versterker, maar in de nabije toekomst wil ik wat anders kopen.
Als ik nu een AD12 koop, ben ik dan wel "voorbereid" op 3D content en bv. DTS-HD en Dolby TrueHD?
Zijn er verder nog beperkingen m.b.t. video/audio playback? Bedankt!

Bij de specs van de AD12 staat:
Audio / Digital
8 channel via HDMI
mini-Optical S/PDIF

en:
Ports / HDMI
1 (HDCP LPCM & bitstream ready)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Dat is juist makkelijk het merendeel gebruik ik Openelec en dan is het fijn als ik daar gelijk in kan starten, dat gaat dan weer stukken sneller als eerst in windows en dan xbmc te draaien.

En als ik dan Windows wil gebruiken voor o.a. itunes of als iets niet goed draait. Is dat juist makkelijk dat er beide op staan. Ik heb inmiddels wel al beide systemen op harddeschrijf kunnen installeren, alleen nu moet ik nog een voor keuzemenu zien te krijgen. Iemand tips?
hardware-lover schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:24:
[...]

Zou je me eens willen vertellen waarom je Openelec in dualboot wil draaien als er toch al een Windows OS op het systeem aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:04:
Dat is juist makkelijk het merendeel gebruik ik Openelec en dan is het fijn als ik daar gelijk in kan starten, dat gaat dan weer stukken sneller als eerst in windows en dan xbmc te draaien.

[knip]

[...]
Dat je een voorkeur hebt voor Openelec kan zijn maar het is niet zo dat Openelec sneller start of sneller is bij gebruik onder Openelec. Ik heb beide mogelijkheden meer dan voldoende met elkaar vergeleken en mijn Windows XBMC start minstens zo snel en idem dito bij gebruik. Je moet er alleen even een instelling-slinger aan geven. Daarbij heb ik ook nog eens de weergave mogelijkheid van Bitstream audio, iets wat via Openelec tot op dit moment nog steeds niet mogelijk is. Ik respecteer je Openelec keuze maar je redenen daarvoor zijn niet correct.

Ik heb daarom ook geen dualboot oplossing voor je, tot nu toe nog nooit de reden gevonden om dat bij een al aanwezige Windows installatie in te zetten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
hardware-lover schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:52:
[...]

Dat je een voorkeur hebt voor Openelec kan zijn maar het is niet zo dat Openelec sneller start of sneller is bij gebruik onder Openelec. Ik heb beide mogelijkheden meer dan voldoende met elkaar vergeleken en mijn Windows XBMC start minstens zo snel en idem dito bij gebruik. Je moet er alleen even een instelling-slinger aan geven. Daarbij heb ik ook nog eens de weergave mogelijkheid van Bitstream audio, iets wat via Openelec tot op dit moment nog steeds niet mogelijk is. Ik respecteer je Openelec keuze maar je redenen daarvoor zijn niet correct.

Ik heb daarom ook geen dualboot oplossing voor je, tot nu toe nog nooit de reden gevonden om dat bij een al aanwezige Windows installatie in te zetten.
Met welke instellingen start windows XBMC dan minstens zo snel? Ik kon het zo snel niet vinden en ik vind mijn XBMC onder windows niet echt super snel opstarten zonder deze "instelling-slinger". Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Al meerdere keren meegedeeld hoe ik mijn Windows afsluit en weer start, met of zonder een actieve XBMC. Daar zitten weinig geheimen in. Het is nergens voor nodig om Windows volledig af te sluiten om hem later weer volledig op te laten starten, en daarin zit de grootste tijdwinst. Na een druk op de afstandsbediening floepen enkele seconden later mijn AMBX lampen aan en staat of het Windows bureaublad op mijn TV of het XBMC menu. Afhankelijk van hoe ik heb afgesloten.

Nu was het met Openelec soms (sterk versienummer afhankelijk) ook wel eens mogelijk om het systeem in slaapstand te krijgen en daarna weer snel op te starten (geen cold boot dus) maar dat werkte de ene keer wel en een andere keer weer niet, dus echt degelijk was deze optie niet. Mogelijk is dit (op een AMD Fusion systeem) inmiddels wat beter geworden maar sinds het uitkomen van de Bitstream Eden versie van XBMC (voor Windows) ben ik gestopt met het testen van diverse Openelec uitvoeringen. Daarnaast wil ik mijn AMBX voorlopig ook nog gebruiken tot ik daarvoor een volwaardig opvolger gevonden heb.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:46
Ik ben van plan de Zotac ZBOX Nano AD10 aan te schaffen. Twijfel alleen nog aan de harde schijf. Wil de box gaan gebruiken voor XBMC, downloaden van usenet en torrents, alleen lokaal afspelen i.c.m. windows 7.

Maakt de RPM een dergelijk groot verschil? Ofwel, is het de moeite voor een 2,5 met 7200 te gaan of heb ik in dagelijks gebruik meer dan voldoende aan 5400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33

bdu

Ik ben een tevreden gebruiker van ad04 maar hebben jullie ook zo een last van een zeer irritant piepende lichtnet adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik zou dat verassend vinden als je onder Windows even snel bent dan Openelec?
In hoeveel seconden start je met windows opstarten erbij gerekend xbmc?

Het starten van windows kost al de nodige tijd bij het opstarten en daarna kan je pas de xbmc starten.
Daarnaast is gebruik van de CPU en geheugen ook minder bij OpeneElec, heb ik gezien, op zich natuurlijk ook wel logisch gezien windows 7 hieronder draait. Het is dat ik Windows nodig heb voor andere programma's, anders had ik lekker Openelec alleen erop gezet.

Ik merk dat het allemaal niet zo makkelijk is om een goed grub menu te maken iemand daar bruikbare tips?
hardware-lover schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:52:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:26:
[knip]

Het starten van windows kost al de nodige tijd bij het opstarten en daarna kan je pas de xbmc starten.

[knip]

[...]
Door bovenstaande regel is mij duidelijk dat je nog lang niet alle mogelijkheden hebt gevonden (en gebruikt) om Windows/XBMC te starten en af te sluiten. Ik neem aan dat jij onder de Windows en XBMC afsluittoetsen toch ook meerdere afsluitopties aangeboden krijgt? Bij mij staan daar namelijk wel allerlei verschillende opties en ik kies daarbij beslist niet voor "afsluiten". Via het Windows configuratiescherm kun je ook nog eens helemaal naar smaak inrichten hoe je sluimer of slaapstand zijn werk moet doen.
Dat Windows wat meer belastend werkt vergeleken met Openelec zal beslist zo kunnen zijn maar dan nog gaat het hoogstens om enkele procenten en daar ligt zelfs een AMD Fusion E-350 systeempje niet wakker van. Dat ik daarbij allerlei auto_update functies heb uitgeschakelend zal dat welicht wat logischer doen klinken? Ik gebruik het systeem tenslotte puur als Media center en niet voor andere bijzaken.

Begrijp me goed, ik wil jou nergens van overtuigen, ik geef alleen maar aan wat MIJN ervaringen zijn, niet meer, niet minder. Ik heb niet de behoefte om een ander met een of ander sterk verhaal op te zadelen, ik ben erg pragmatisch ingesteld, en dit is altijd zo geweest. Helaas, dat is niet anders :)

Ik heb bij mijn eerdere reacties totaal over het hoofd gezien dat dit toch tamelijk XBMC gerelateerd en eigenlijk Zotac Zbox offtopic is, dus stel ik voor dat je daar je vragen stelt over een mogelijke dual-boot oplossing? De kans op een doeltreffend antwoord is daar volgens mij flink groter.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:27
Ik heb momenteel de Playon HD mini2 maar ik ben niet echt te spreken over dit systeem. Als vervanging heb ik zojuist de volgende set besteld:

Kingston 1x4GB, DDR3 SODIMM, PC10666, CL9
Samsung SSD 2.5", 128GB, SATA600, 830 Series
Zotac Barebone ZBOX AD04 E-450, Bluetooth (zwart-wit)

Ik ben van plan dit in combinatie met XBMC te gaan gebruiken en heb ook nog een externe hdd liggen voor de bulk opslag. Ben erg benieuwd hoe me dit gaat bevallen, het zal niet moeilijk zijn om de Playon HD te gaan overtreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb kort geleden ook zo'n HD Ryan Playon HD gekocht, puur ter vergelijking met wat ik al in huis had. Het werkte wel maar ik irriteerde me behoorlijk aan de traagheid van het apparaat. Gelukkig is mijn oudste zoon er erg blij mee, die had nog niets in huis om zijn Media mee te streamen en moest iedere keer zijn PC naar beneden slepen. Hij wilde ook graag een klein Fusion systeempje hebben maar hij neemt het tragere gebruik van de Playon voor lief nu hij niet meer met zijn computer hoeft te sjouwen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Sinds afgelopen week heb ik een Zotac ZBOX AD02 en ik ben er zeer tevreden mee.
Ik had nog een 64GB SSD schijf liggen en dat is meer dan ruim voldoende om OpenELEC op te zetten.

Het koste me wat moeite om de goede Fusion build te vinden die ook daadwerkelijk bootte vanaf een USB, maar dat ligt waarschijnlijk voornamelijk aan mezelf. Toen hij eenmaal bootte was ik letterlijk in een kwartiertje klaar met alles. Het systeem streamed vanaf m'n Synology NAS over een gigabit netwerk (bedraad dus) en dat draait helemaal vlekkeloos.

Ik heb er voor de zekerheid (en voor de prijs hoef je het niet te laten) 4GB in gestopt, maar ik denk dat 2GB ook voldoende was geweest.

De opstarttijd is precies 20 seconden en dat is sneller dan mijn Philips TV als ik ook nog van kanaal moet wisselen. (van HDMI 3 van de TV naar HDMI 2 voor de HTPC)

Bovendien werkte de XBMC (Android)app out of the box en volledig. Aanzetten via WOL en geheel uitzetten via XBMC: het werkte allemaal. 'Geheel uitzetten' betekent trouwens wel dat er een rode LED blijft branden. Deze verbruikt 0.3W. Acceptabel, me dunkt. :)

Nu nog WOL over WAN regelen en ik kan voor het stoplicht bij m'n huis vast een film laten afspelen. :+

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 23:11

Mystikal

It never hurts to help!

Ik wil ook een Zotac boxje gaan aanschaffen, maar ik zie het verschil niet echt tussen de verschillende versies. Natuurlijk de verschillende chipsets. Maar heb ik een snellere nodig als ik het volgende wil installeren: Windows 7, Mediaportal, full hd content, streamen van een Synology 410J. Ik ga er een SSD inzetten. Heb ergens nog een 128GB liggen.

Ik heb de keuze (bij mijn vaste computer winkel) tussen onderstaande modellen. Wat is de toegevoegde waarde van de duurdere modellen? Betere cpu en gpu waarschijnlijk. Is dit nodig?
  • Zotac ZBOX Nano AD10 Barebone
  • Zotac ZBOX AD02 Barebone
  • Zotac ZBOX ID80 Barebone
  • Zotac ZBOX AD04 Barebone
  • Zotac ZBOX ID82 Barebone
Graag wat advies is dit doolhof van Zotac...

Hoe kun je in godsnaam tegenwoordig zoeken IN een topic |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Mystikal op 24-10-2012 08:31 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:46
Mystikal schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:27:
Ik wil ook een Zotac boxje gaan aanschaffen, maar ik zie het verschil niet echt tussen de verschillende versies. Natuurlijk de verschillende chipsets. Maar heb ik een snellere nodig als ik het volgende wil installeren: Windows 7, Mediaportal, full hd content, streamen van een Synology 410J. Ik ga er een SSD inzetten. Heb ergens nog een 128GB liggen.

Ik heb de keuze (bij mijn vaste computer winkel) tussen onderstaande modellen. Wat is de toegevoegde waarde van de duurdere modellen? Betere cpu en gpu waarschijnlijk. Is dit nodig?
  • Zotac ZBOX Nano AD10 Barebone
  • Zotac ZBOX AD02 Barebone
  • Zotac ZBOX ID80 Barebone
  • Zotac ZBOX AD04 Barebone
  • Zotac ZBOX ID82 Barebone
Graag wat advies is dit doolhof van Zotac...

Hoe kun je in godsnaam tegenwoordig zoeken IN een topic |:(
Zou ik OOK wel willen weten! Als iemand hier duidelijkheid in kan geven, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
Brammos85 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:00:
[...]

Zou ik OOK wel willen weten! Als iemand hier duidelijkheid in kan geven, graag!
Ik heb die van mij pas net besteld dus ik ben ook vrij groen op dit gebied maar wellicht kan ik een beetje helpen.

Het grootste verschil zijn de chipsets/processors. Zo is de ID80 bijvoorbeeld op Intel gebaseerd en de AD04 op AMD. Ik ben oa voor de AD04 gegaan omdat deze een SATA-600 bus heeft (de ID-80 heeft SATA-300) en een afstandbediening (dit heeft de AD-02 niet).

Zoek de verschillende modellen anders even in de Pricewatch op en leg de specs langs elkaar. De grootste verschillen kun je dan in 1 oogopslag zien.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-03-2024
goeden morgen iedereen,
nou, na lang zoeken en goed vergelijken, ben ik eruit. (zover mijn kennis en kundigheid reikt)
ik kom van een AC ryan playon!HD! en ben het gepruts daar nu wel een beetje zat aan het worden en zoek hierdoor een nieuwe uitdaging cq project.

ik ga voor zotac zbox id82 de kale editie,
nu is mijn volgende vraag; hier heb ik echt geen kaas van gegeten,
kan dit samen
Kingston - Geheugen Systeemspecifiek/DDR3 SDram So-DIMM8 GB : 2 x 4 GB - SO DIMM 204-pin - DDR3 - 1066 MHz / PC3-8500 - niet-ECC
http://azerty.nl/0-1933-202872/kingston-.html
de 2X 4GB is wat hoog gegrepen maar ja voor het geld hoef je het ook niet te laten!

met deze
zbox id82
http://azerty.nl/0-1253-5...zbox-id82-mini-pc-1-.html

HDD heb ik al
graag hoor ik het van jullie, als iemand een alternatief heeft graag.
bedankt voor de hulp alvast
groet dapp alias newbie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:57:
Momenteel heb ik nog een oude versterker, maar in de nabije toekomst wil ik wat anders kopen.
Als ik nu een AD12 koop, ben ik dan wel "voorbereid" op 3D content en bv. DTS-HD en Dolby TrueHD?
Zijn er verder nog beperkingen m.b.t. video/audio playback? Bedankt!

Bij de specs van de AD12 staat:
Audio / Digital
8 channel via HDMI
mini-Optical S/PDIF

en:
Ports / HDMI
1 (HDCP LPCM & bitstream ready)
Ik heb de AD12 niet bekeken qua specs maar wat is er zo bijzonder aan 3D content?
Ik heb hier een AD02 welke ook gewoon 3D af kan spelen, heb dan wel geen 3D TV maar ik kan gewoon SBS materiaal afgespeeld krijgen. Als je doelt op een 3D BluRay disc dan is het mss een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:49:
[...]

Ik heb de AD12 niet bekeken qua specs maar wat is er zo bijzonder aan 3D content?
Ik heb hier een AD02 welke ook gewoon 3D af kan spelen, heb dan wel geen 3D TV maar ik kan gewoon SBS materiaal afgespeeld krijgen. Als je doelt op een 3D BluRay disc dan is het mss een ander verhaal.
Tot gisteren zou ik eigenlijk hetzelfde gedacht hebben maar sinds vandaag ben ik met een TV aan het stoeien die Full 3D ondersteund (dus geen SBS) en ik moet bekennen dat het wel wat heeft. Ik had nog niet eerder echt 3D materiaal gezien omdat ik eigenlijk zelden of nooit in de bios kom maar ik was verbaasd over het effect bij fatsoenlijk beeldmateriaal. Mijn kinderen moesten lachen, die hebben regelmatig met een 3D-bril op in de bios gezeten maar zelfs zij erkenden dat de tv er wel heel erg goed in slaagde om het effect goed over te laten komen. Zelfs zij waren verbaasd.

Op dit moment nog niet via een (HT)PC geprobeerd maar dat ga ik zeker uitproberen. Het zal dan echter wel met Full 3D (ook wel Real of True genoemd) moeten lukken want dat geeft toch echt het beste (en mooiste) resultaat.

Kortom, als ik nu een nieuwe aanschaf moest overwegen dan zou ik ook voor alle mogelijk opties willen gaan, indien redelijk geprijsd natuurlijk :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:00:
[...]

Tot gisteren zou ik eigenlijk hetzelfde gedacht hebben maar sinds vandaag ben ik met een TV aan het stoeien die Full 3D ondersteund (dus geen SBS) en ik moet bekennen dat het wel wat heeft. Ik had nog niet eerder echt 3D materiaal gezien omdat ik eigenlijk zelden of nooit in de bios kom maar ik was verbaasd over het effect bij fatsoenlijk beeldmateriaal. Mijn kinderen moesten lachen, die hebben regelmatig met een 3D-bril op in de bios gezeten maar zelfs zij erkenden dat de tv er wel heel erg goed in slaagde om het effect goed over te laten komen. Zelfs zij waren verbaasd.

Op dit moment nog niet via een (HT)PC geprobeerd maar dat ga ik zeker uitproberen. Het zal dan echter wel met Full 3D (ook wel Real of True genoemd) moeten lukken want dat geeft toch echt het beste (en mooiste) resultaat.

Kortom, als ik nu een nieuwe aanschaf moest overwegen dan zou ik ook voor alle mogelijk opties willen gaan, indien redelijk geprijsd natuurlijk :)
Echt 3D ken ik alleen vanuit de winkel hehe, misschien mijn toekomstige nieuwe TV als de huidige het loodje legt.

Maar dan nog blijf ik een beetje bij mijn eerdere uitspraak dat het voor het device niet zo spannend moet zijn, het beeld wordt lijkt mij gewoon doorgezet en de TV zal het werk moeten doen.

Enige wat ik me kan bedenken is wellicht dat de HDMI standaard 1.4 moet zijn.

Edit:
Ben even aan het zoeken geweest en wat ik tot nu toe met 99,9% zekerheid zeggen kan is dat mijn AD02 HDMI 1.3a compliant zou zijn.
1.3* zou volgens deze wiki Wikipedia: HDMI eerder genoeg moeten zijn maar is naar 1.4 aangepast, ik zou dan een probleem hebben als ik dat geloven moet. Ik ben zelf alleen nog geen Full 3D materiaal op het web tegen gekomen aangezien mijn AD02 toch alleen maar digitaal opgeslagen materiaal kan afspelen wat voornamelijk SBS is lig ik er niet zo wakker van.

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 27-10-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:52:
[...]

Echt 3D ken ik alleen vanuit de winkel hehe, misschien mijn toekomstige nieuwe TV als de huidige het loodje legt.

Maar dan nog blijf ik een beetje bij mijn eerdere uitspraak dat het voor het device niet zo spannend moet zijn, het beeld wordt lijkt mij gewoon doorgezet en de TV zal het werk moeten doen.

Enige wat ik me kan bedenken is wellicht dat de HDMI standaard 1.4 moet zijn.

Edit:
Ben even aan het zoeken geweest en wat ik tot nu toe met 99,9% zekerheid zeggen kan is dat mijn AD02 HDMI 1.3a compliant zou zijn.
1.3* zou volgens deze wiki Wikipedia: HDMI eerder genoeg moeten zijn maar is naar 1.4 aangepast, ik zou dan een probleem hebben als ik dat geloven moet. Ik ben zelf alleen nog geen Full 3D materiaal op het web tegen gekomen aangezien mijn AD02 toch alleen maar digitaal opgeslagen materiaal kan afspelen wat voornamelijk SBS is lig ik er niet zo wakker van.
Maak er maar 100% van, je hebt 1.3a in je AD02 zitten. Full 3D materiaal is voldoende te vinden op het web maar ik kan me voorstellen dat je daar nog niet echt naar hebt gezocht als je er toch weinig tot niets mee aan kan vangen. Ik ben net begonnen met het testen met Full 3D via HTPC maar heb nog niet echt wat geprobeerd op dit moment. Eerst even wat flinke downloads overzetten van de ene naar de andere locatie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBozzz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb sinds kort een Zotac ZBOX Nano XS AD11 Plus en gebruik hem als HTPC (in combinatie met een Synology NAS). Ik heb er 4GB intern geheugen in geplaatst. Via het BIOS heb ik 1 GB toegewezen aan het GPU. Als software gebruik ik Windows 7 (64bit met alle laatste updates geïnstalleerd) in combinatie met XBMC. Onder XBMC speelt hij alles af, ook Blu Ray rips e.d. zonder problemen. De problemen ontstaan bij het afspelen van 3D Blu Ray's (ISO's en andere rips). Het beeld stottert continu en kijken lukt dus niet. Ik heb AMD Catalyst 12.10 draaien en TMT5 (nieuwste versie). Ook geprobeerd met PowerDVD 12 maar hetzelfde probleem.

Ik denk zelf dat de AD11 hardware matig iets tekort komt voor het afspelen van 3D Blu Ray's. Zijn er meer leden die problemen hebben hiermee of is het toch iets software matigs?

De ZOTAC is ook aan de luidruchtige kant. De ventilatoren moeten flink draaien om de warmte af te voeren en daarom als HTPC niet het meest geschikt. Indien er geen oplossing is voor het 3D probleem gaat de ZOTAC in de verkoop of naar de slaapkamer.

Ik heb ook geprobeerd om via het BIOS de groene led ring uit te krijgen maar tot op heden niet gelukt. De ring blijft knipperen hoewel hij in het BIOS uitgeschakeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
Afgelopen weekend heb ik mijn AD-04 ontvangen. Ik heb er Windows 7 -64 bit opgezet en gebruik XBMC voor het afspelen van media. Na wat uitzoekwerk heb ik nu de instellingen in XBMC wel goed staan, films draaien soepel af en de processor wordt niet te zwaar belast. Ik moest echter wel de bios updaten om zo meer geheugen aan de videokaart toe te kunnen wijzen.

Het enige wat me enigszins tegenvalt is de kwaliteit van het beeld op mijn TV. Ik heb de Zbox via HDMI aangesloten op mijn Onkyo versterker. Met mijn Playon HD2 gaf dit een strak beeld. Nu lijkt het iets minder strak, af en toe lijkt het zelfs alsof er een soort van waas over zit. Ik heb de resolutie op 1920*1080 staan en de TV geeft ook gewoon aan dat het 1080P ontvangt. Ik heb alle instellingen in het AMD control center op maximaal staan maar toch lijkt het af en toe niet zo strak als ik gewend ben..

Heeft iemand soortgelijke ervaringen en wellicht tips om het beeld te kunnen verbeteren? Ik verwacht dat het niet aan XBMC ligt, eerder aan de videokaart instellingen.

[ Voor 0% gewijzigd door Ilex op 30-10-2012 12:39 . Reden: Typo, thx to Borromini ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bedoel je niet 1920x1080? Dat is namelijk de Full HD-resolutie. Wat je nu geeft is een 5:4 verhouding, (Full) HD is 16:9.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
Ilex schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:06:
Afgelopen weekend heb ik mijn AD-04 ontvangen. Ik heb er Windows 7 -64 bit opgezet en gebruik XBMC voor het afspelen van media. Na wat uitzoekwerk heb ik nu de instellingen in XBMC wel goed staan, films draaien soepel af en de processor wordt niet te zwaar belast. Ik moest echter wel de bios updaten om zo meer geheugen aan de videokaart toe te kunnen wijzen.

Het enige wat me enigszins tegenvalt is de kwaliteit van het beeld op mijn TV. Ik heb de Zbox via HDMI aangesloten op mijn Onkyo versterker. Met mijn Playon HD2 gaf dit een strak beeld. Nu lijkt het iets minder strak, af en toe lijkt het zelfs alsof er een soort van waas over zit. Ik heb de resolutie op 1920*1080 staan en de TV geeft ook gewoon aan dat het 1080P ontvangt. Ik heb alle instellingen in het AMD control center op maximaal staan maar toch lijkt het af en toe niet zo strak als ik gewend ben..

Heeft iemand soortgelijke ervaringen en wellicht tips om het beeld te kunnen verbeteren? Ik verwacht dat het niet aan XBMC ligt, eerder aan de videokaart instellingen.
Ik heb toch nog even in XBMC gekeken en het lijkt erop dat het er beter uit ziet als ik 'deinterlace' activeer met method 'DXVA Best'. Alleen heb ik nu wel enorme framdrops terwijl de cpu belasting er normaal uitziet. Vreemd, als iemand een idee heeft hoor ik het graag, tot die tijd puzzel ik vrolijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordanW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-03 20:54
Ilex schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:42:
[...]

Ik heb toch nog even in XBMC gekeken en het lijkt erop dat het er beter uit ziet als ik 'deinterlace' activeer met method 'DXVA Best'. Alleen heb ik nu wel enorme framdrops terwijl de cpu belasting er normaal uitziet. Vreemd, als iemand een idee heeft hoor ik het graag, tot die tijd puzzel ik vrolijk verder.
Het klopt dat de "deinterlace DXVA Best" het best uit ziet. Hoe staan de instellingen van de "AMD control center" en hoeveel geheugen heb je gedeeld voor je videokaart?

Zelf ben ik ook bezig geweest om te kijken hoe ik mijn AD11 met Win7 x64 van de beste performance kan voorzien. Hierin zit een 16GB SSD en 4GB geheugen (waarvan ik 2GB heb gedeeld voor het grafisch geheugen). Om het grafisch geheugen in te delen moest ik wel eerst een BIOS update doen.
Daarnaast heb ik in de AMD control center de performance op maximaal gezet en de volgende review gevolgd http://nl.hardware.info/reviews/2281/workshop-media-center-op-amd-fusion-e-350 voor geavanceerde instellingen

Deze instellingen heeft voor mij een betere prestatie en beter beeld geleverd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
JordanW schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:30:
[...]

Het klopt dat de "deinterlace DXVA Best" het best uit ziet. Hoe staan de instellingen van de "AMD control center" en hoeveel geheugen heb je gedeeld voor je videokaart?

Zelf ben ik ook bezig geweest om te kijken hoe ik mijn AD11 met Win7 x64 van de beste performance kan voorzien. Hierin zit een 16GB SSD en 4GB geheugen (waarvan ik 2GB heb gedeeld voor het grafisch geheugen). Om het grafisch geheugen in te delen moest ik wel eerst een BIOS update doen.
Daarnaast heb ik in de AMD control center de performance op maximaal gezet en de volgende review gevolgd http://nl.hardware.info/reviews/2281/workshop-media-center-op-amd-fusion-e-350 voor geavanceerde instellingen

Deze instellingen heeft voor mij een betere prestatie en beter beeld geleverd :*)
Bedankt voor de info! Ik zal vanavond mijn instellingen is aanpassen. Ik had gisteren al mijn instellingen in het AMD control center weer op default gezet en toen zag het er al een stuk beter uit, ik vermoed dat ik teveel aan de schuifjes had gezeten!

Ik heb inderdaad ook een bios update gedaan en het grafisch geheugen 1gb toebedeeld. Ik kan is proberen of 2gb nog wat verschil geeft maar ik zal eerst de AMD instellingen nog wat tweaken.

Update: de instellingen uit de review hebben mijn problemen opgelost, bedankt voor de tip!

Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Ilex op 02-11-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 15:40
Ik heb onlangs besloten om een Zbox Nano AD12 te kopen, de bare-bones versie:

pricewatch: Zotac ZBOX Nano ZOTAC ZBOX NANO AD12

Deze heeft de nieuwere AMD's "Brazos 2.0" E2-1800 dual-core APU op 1.7 GHz en een AMD Radeon HD 7340 (DirectX 11 en HD video playback). Verder zit er een Windows media afstandsbediening bij, een mount-plate om ''m achterop je TV of scherm te monteren, een 7-in-1 card reader (SD/SDHC/SDXC/MMC/MS/MS Pro/xD), DisplayPort en HDMI video output, gedeeld video geheugen en een combo analoog stereo / mini-Optical S/PDIF/HDMI audio (bitstream) uitgang.

Kortom: erg compleet en al met al zou het dus perfect moeten zijn als HTPC.

Ik heb er zelf 8gb ram bijbesteld en een Intel 60gb SSD en een Logitech KX400 toetsenbord. Alles bijelkaar 369,- Euro.

De bedoeling is dat deze setup mijn Mede8ter 500X gaat vervangen (waar ik al lang op was uitgekeken) in samenwerking met mijn Synology NAS (beetje de setup zoals Jackbozz).

Als het goed is (levertijden zijn ruk voor dit apparaat) krijg ik alles volgende week binnen.

De vraag is nu wat ik zal gaan draaien als OS; Windows 7 64bits/Windows 8 + XBMC of wellicht Openelec...

Ben daar nog niet over uit.

Volgens mij is Windows 8 op een 47" TV best wel lachen qua nieuwe interface.. Maarja: draait dat wel soepel genoeg allemaal?

Kan iemand trouwens wat zinnigs zeggen over 3D SBS films afspelen met zo'n Zbox & XBMC? Kan me voorstellen dat full 3D iets teveel van het goede is? Mijn Mede8ter speelt op zich 3D SBS ook nog goed af (behalve ondertitels en de interface die crap is)...

Verwacht er in elk geval veel van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 15:40
JackBozzz schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:53:
Ik heb sinds kort een Zotac ZBOX Nano XS AD11 Plus en gebruik hem als HTPC (in combinatie met een Synology NAS). Ik heb er 4GB intern geheugen in geplaatst. Via het BIOS heb ik 1 GB toegewezen aan het GPU. Als software gebruik ik Windows 7 (64bit met alle laatste updates geïnstalleerd) in combinatie met XBMC. Onder XBMC speelt hij alles af, ook Blu Ray rips e.d. zonder problemen. De problemen ontstaan bij het afspelen van 3D Blu Ray's (ISO's en andere rips). Het beeld stottert continu en kijken lukt dus niet. Ik heb AMD Catalyst 12.10 draaien en TMT5 (nieuwste versie). Ook geprobeerd met PowerDVD 12 maar hetzelfde probleem.

Ik denk zelf dat de AD11 hardware matig iets tekort komt voor het afspelen van 3D Blu Ray's. Zijn er meer leden die problemen hebben hiermee of is het toch iets software matigs?
Het is hardware matig: zie ook onderstaande ervaringen van Tom's hardware guide:

Zotac's Zbox Nano XS AD11 Plus doesn't official support Blu-ray 3D. And while the feature technically works, playback is far too choppy to consider viable.

http://www.tomshardware.c...-jbc700-q180,3231-11.html

Blu-ray 3D is net een brug te ver voor dit apparaat...

Speelt ie wel 3D SBS goed af? Blu-ray 3D is volgens mij echt totaal anders dan side-by-side 3D?
De ZOTAC is ook aan de luidruchtige kant. De ventilatoren moeten flink draaien om de warmte af te voeren en daarom als HTPC niet het meest geschikt. Indien er geen oplossing is voor het 3D probleem gaat de ZOTAC in de verkoop of naar de slaapkamer.
Ook dat is een bekende klacht. Vrees dat je 'm dus toch zal moeten verplaatsen/verkopen dan gezien het 3D verhaal?
Ik heb ook geprobeerd om via het BIOS de groene led ring uit te krijgen maar tot op heden niet gelukt. De ring blijft knipperen hoewel hij in het BIOS uitgeschakeld is.
Grappig: volgens alle reviews zou gewoon moeten kunnen idd, in het bios... Benieuwd of het in mijn AD12 dan straks wel goed gaat.

Heb je misschien een bios-update voor jouw AD11 die dat oplost?

Ik heb zelf overigens de opvolger besteld van AD11: de AD12 en dan de bare-bones versie. Ik prik er zelf 8gb en een 60gb SSD in. En dit zou moeten gaan draaien ism mijn Synology DS411.

Bij jou draait Windows 7 in elk geval dus wel soepel?

Hoe stream jij alles? Via WiFi of ethernet?
Pagina: 1 ... 28 ... 39 Laatste