Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:37
Precies, die eerste twee van t lijstje zijn een stuk goedkoper nog dan die andere.
En eigenlijk heb ik genoeg aan 720p content maar ben gewoon erg bang voor stotterende content.
Verder snap ik dat verschil in audio niet zo goed, maar ook niet erg belangrijk voor mij.
(leef nog in de vorige eeuw qua audio, geen surround ed maar wel goeie speakers)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De D525 is de vorige generatie Atoms, maar ION is qua featureset nog altijd interessanter dan de AMD APU's.

De AMD APU's zullen dan wel iets vlotter aanvoelen. Die doen namelijk out-of-order (zoals een normale x86 CPU), iets wat de Atom niet doet. Niet dat dat hemel en aarde is (of dat dat het enige is wat verschil maakt), maar die hogere klok van de Atoms maakt niet alles goed.

Het blijven allebei budgetoplossingen :).

Ik ben erg tevreden over mijn E-350, zolang je skin niet te zwaar is zal je niet echt veel last ondervinden bij browsen door menus e.d. Playback is dan weer 100% GPU.

[ Voor 80% gewijzigd door Borromini op 30-08-2012 00:06 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Impstoker schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:33:
Precies, die eerste twee van t lijstje zijn een stuk goedkoper nog dan die andere.
En eigenlijk heb ik genoeg aan 720p content maar ben gewoon erg bang voor stotterende content.
Verder snap ik dat verschil in audio niet zo goed, maar ook niet erg belangrijk voor mij.
(leef nog in de vorige eeuw qua audio, geen surround ed maar wel goeie speakers)
Dan zouden de volgende vragen kunnen zijn hoe het geluid de Zotac zal gaan verlaten. Wordt deze op een aparte (stereo) versterker aangesloten? En zo ja, via welke weg denk je dat te gaan doen? Welke aansluitingen zijn beschikbaar op je audio versterker (enkel analoog via tulp, of mogelijk ook optisch)? Of gaat het beeld en geluid misschien rechtstreeks naar de TV?

Testing, one, two ...

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:37
Audio via tulp naar versterker en beeld via hdmi.
Ik vrees ook de lag van het scollen door een grote movie database met fan-art erin. (iets waar de apple tv totaal niet mee om kon gaan)

• hardware-lover
  • Niet online
Dan zijn er v.w.b. aansluitingen geen problemen te verwachten.

Mijn ervaringen m.b.t. de z.g. "lag" bij het scrollen door de film-collectie zijn voor mijn gevoel niet echt negatief.
Ik heb een redelijke collectie full-HD MKV en BR films op 2 verschillende Synology Nassen staan en dat loopt eigenlijk wel lekker. Om dat zo lekker mogelijk te krijgen heb ik onder XBMC de instelling voor het weergeven van het film-plot langer gezet, deze staat nu op 4 of 5 seconden. Mijn ervaring is dat er eerst naar een poster gekeken wordt en als het plaatje bevalt dan wil men nog graag zien waar de film eigenlijk over gaat. Door de vertraging van het film-plot kan er erg rap door de collectie worden gescrold. Misschien iets om te proberen?

Niet dat dit allemaal een reden zou kunnen zijn om dan maar een dikke PC achter de TV te gaan hangen hoor. Je moet keuzes maken en deze zuinige PC-tjes hebben naast diverse voordelen natuurlijk ook nadelen en deze zitten voornamelijk aan de CPU kant. Ik vind het uitermate prettige apparaatjes en kan me prima vinden in de geleverde prestatie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

hardware-lover schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:25:
Met 720P materiaal valt dat reuze mee hoor maar je wordt al wat specifieker.

Met Windows (7) als basis en het weergeven van 1080P media kort ik de lijst in tot 3 kandidaten, wat niet wil zeggen dat een ander daar niet anders over zou kunnen denken hoor;

Zotac - ZBOX HD-ID41 Barebone Processor Intel® Atom™ D525 (2x 1,8 GHz)
Zotac - ZBOX AD02 Barebone Processor AMD® E-350 (2x 1,6 GHz)
Zotac - ZBOX Nano AD10 Barebone Processor AMD® E-350 (2x 1,6 GHz)

Waarbij ik de opmerking wil maken dat de laatste 2 v.w.b. CPU sneller zijn dan de D525 maar na het starten van XBMC zullen de verschillen best mee gaan vallen. Als er ook nog eisen worden gesteld aan het audio gedeelte dan ondersteunen alleen de laatste 2 Bitstream audio formaten en moet de eerste het met maximaal Lpcm audio doen (via HDMI aangesloten vanzelfsprekend), maar daar is ook niet al teveel mis mee.

Ik neem aan dat er met een scheef oog naar de portemonnee gekeken is gezien je keuze voor deze Zotac type's?
Hoezo staat de Zotac ZBOX Nano XS AD11 Plus niet in je lijstje?

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Volgende week krijg ik mijn ZBOXje binnen. De AD11 +,
http://nl.hardware.info/r...11-plus-extreem-kleine-pc

heb al getest met het apparaat op mn werk om full hd te streamen en dit gaat allemaal flekkenloos! Het moment van aanzetten > booten van usbdisk om het OS + XBMC te installeren > rebooten en starten naar XBMC is binnen 1 minuut gebeurd :o

Nu is het alleen jammer dat je dan nog ruim 60GB van je SSD niet gebruikt hebt... dus wil eigenlijk DUAL boot gaan draaien. Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 8% gewijzigd door phoentje op 31-08-2012 15:35 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik heb een vraagje ik heb een een Zotac ID 80 waar bluetooth op zit. En nu zou ik via openelec een bluetooth apple toetsenbord willen koppelen. Heeft iemand enig idee welke plugin ik moet installeren? Ik hoor graag hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
phoentje schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:29:
[...]

Hoezo staat de Zotac ZBOX Nano XS AD11 Plus niet in je lijstje?
Ik verwacht om de volgende reden; http://nl.hardware.info/p...-nano-xs-plus#tab:prijzen

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:29
Ik heb nu een (nieuwe) id80.
Ik heb daar nu eigenlijk ook 2 uitdagingen mee.

a: wake on ir
b: volume toets inhouden op mijn logitech k400 of de bijgeleverde remote geeft geen meerdere signalen af. Dus hij gaat maar 1 stapje omhoog.

over punt a:
Ik heb nog de oude versie van het bios erop (de vorige flashpoging was niet zo succesvol, vandaar deze nieuwe). Ik weet dat in het bios wat dingen met s-states opgelost zijn. ik zie onder "acpi" dat ik hem "uit" kan zetten (s1?) en naar (s3?). maw, ook de powerknop gaat uit, of deze blijft verlicht.
Ik wil graag weten of de nieuwe bios het mogelijk maakt om hem met een IR signaal vanuit standby kan aanzetten. Of misschien is het helemaal niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
mede schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:05:
[...]
Dit ga ik ook doen met mijn Harmony 650 en heb op aanraden van @riotrick de HP IR Wireless MCE USB Infrared Receiver VISTA MCE2005 besteld via Ebay voor $14,99 inclusief verzenden.
<..>
NB: de originele IR-ontvanger is niet te gebruiken met je Harmony
Kan iemand uitleggen waarom je met een Harmony de Zbox niet aan kan sturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lakigucci
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09 15:09
Hallo experts,

Ik ben zelf ook in de run voor een zbox, na nare ervaringen met diverse media players.
Ik heb alleen geen flauw idee welke zbox nou wat aan kan dus hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

Wat wil ik ermee afpelen?

-720p HD
-1080p HD
-Bluray iso
-Bluray 3D iso

Dit alles vanaf mij NAS.

Budget ligt op max 400,-.
Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik geen hickup's krijg bij het afspelen via bluray titels in 3d via XBMC op Win7 x64.
Geluid gaat via optische uit naar mijn versterker (ondersteunt DTS/Dolby 5.1) en het beeld via hdmi naar mijn tv.
Het O/S wil ik graag op een Samsung C830 SSD plaatsen.
Welke zbox moet ik in dit geval hebben? Ik heb namelijk twijfels of die boxen dat wel aan kunnen...

Ik denk nu aan een AD04, waar ik dan zelf 4Gb mem en een SSD in prop.
Of heb ik voor dat geld betere opties?

[ Voor 10% gewijzigd door lakigucci op 11-09-2012 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 20-09 21:23

Convoy

g44p

lakigucci schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 00:00:
Hallo experts,

Ik ben zelf ook in de run voor een zbox, na nare ervaringen met diverse media players.
Ik heb alleen geen flauw idee welke zbox nou wat aan kan dus hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

-720p HD
-1080p HD
-Bluray iso
-Bluray 3D iso

Dit alles vanaf mij NAS.

Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik geen hickup's krijg bij het afspelen via bluray titels in 3d via XBMC op Win7 x64.
Geluid gaat via optische uit naar mijn versterker (ondersteunt DTS/Dolby 5.1) en het beeld via hdmi naar mijn tv.
Welke zbox moet ik in dit geval hebben? Ik heb namelijk twijfels of die boxen dat wel aan kunnen...

Ik zou zeggen ga lekker zitten en lees rustig dit draadje door. Paar pagina's terug wordt netjes uitgelegt welke waarvoor je zou kunnen gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lakigucci
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09 15:09
Voor dat ik alle 105 pagina's ga doorspitten, kunnen jullie mij zeggen of
een HTPC met een AMD A8-3850+A75m+4Gb 1600mhz cl7 een betere optie is? Formaat
van de case is namelijk geen probleem voor mij. Maar ben totaal niet thuis in
de media hoek en wil gewoon geen miskoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Zo heb mijn ZOTAC binnen. Wat een apparaat zeg!!!! Zo klein... en zooooooooo snel!

Heb de ZBOX AD11 nano xs plus. Van het moment van booten van USB stick en het OS installeren (open elec) en rebooten naar xbmc ben ik binnen de minuut klaar.

XBMC draait als een trein. En samen met xbmc commander op mn ipad is het 1 dol feest *O*

Geen spijt van die 320 euro voor de zbox. Mn playstation die daarvoor als media center fungeerde was ook 300 euro en die ga ik nu lekker verkopen :)

ZBOX heeft maar 2gb intern maar is uitbreidbaar. Voorlopig totaal geen nut want draai 40gb bluerays vanaf mn Nasje gewoon zonder problemen :)

[ Voor 12% gewijzigd door phoentje op 11-09-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

lakigucci schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 00:00:
Hallo experts,

-720p HD
-1080p HD
-Bluray iso
-Bluray 3D iso

Dit alles vanaf mij NAS.

AD11 plus zit onder die 400 euries.
je kan daar alles mee afspelen wat je hierboven noemt. Ik ga er hier wel van uit de de media op een snelle pc of verbinding met een NAS staat. Die op haar beurt via een 1000mbit draait.

De AD11 wordt compleet geleverd met afstandbediening en een extra wifi dongle. Vanaf Zotac wordt standaard open elec aangeboden dus Win7 + licentie is dan overbodig + langzamer!
Oja de functie toetsen van je remote control werken anders in win 7 dan in xbmc via openelec.

Kan zonder problemen een aldi bluetooth keyboard connecten zonder installaties. Ik heb de audio via glas aangesloten en dit werkt ook zonder problemen.

4gb intern heb je "nog" niet nodig, alles draait perfect. Ook de SSD niet want er zit standaard een 64gb SSD al in *O*

[ Voor 3% gewijzigd door phoentje op 11-09-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
phoentje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:16:
Zo heb mijn ZOTAC binnen. Wat een apparaat zeg!!!! Zo klein... en zooooooooo snel!

Heb de ZBOX AD11 nano xs plus. Van het moment van booten van USB stick en het OS installeren (open elec) en rebooten naar xbmc ben ik binnen de minuut klaar.
En als het OS eenmaal geinstalleerd is, hoe lang duurt de eerstvolgende reboot dan ? Of kan je hem in standby mode zetten en daar weer uit halen met de remote ?

Wat ik ook graag zou willen weten is wat de geluidsproduktie is van dit apparaatje ? Als ie aanstaat (idle), hoor je hem dan op een paar meter afstand nog (als het voor de rest stil is in de kamer).

Zit er sterk aan te denken de AD11+ ook aan te schaffen (of toch nog even te wachten tot de AD12+ die net is uitgekomen leverbaar is), maar hij moet wel stil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Even om het e.e.a. even helder te krijgen.
phoentje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:21:
[...]

[knip]
Vanaf Zotac wordt standaard open elec aangeboden dus Win7 + licentie is dan overbodig + langzamer!
[knip]
Een productspecifieke Openelec versie wordt meegeleverd of aangeboden via zotac?

Wat bedoel je met Windows 7 en langzamer? Waar doel je op met het langzame?
phoentje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:21:
[...]
4gb intern heb je "nog" niet nodig, alles draait perfect. Ook de SSD niet want er zit standaard een 64gb SSD al in *O*
Openelec draai je meestal vanaf SD geheugen of USB stick, dan is een standaard aanwezige SSD toch overbodig en zonde van het geld?

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 11-09-2012 11:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

sverzijl schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:40:
[...]

En als het OS eenmaal geinstalleerd is, hoe lang duurt de eerstvolgende reboot dan ? Of kan je hem in standby mode zetten en daar weer uit halen met de remote ?

Wat ik ook graag zou willen weten is wat de geluidsproduktie is van dit apparaatje ? Als ie aanstaat (idle), hoor je hem dan op een paar meter afstand nog (als het voor de rest stil is in de kamer).

Zit er sterk aan te denken de AD11+ ook aan te schaffen (of toch nog even te wachten tot de AD12+ die net is uitgekomen leverbaar is), maar hij moet wel stil zijn.
Als het OS er op staat en je wil m booten is hij ongeveer in 10-15 sec in XBMC. Hij is erg stil. Er zit een heel klein fannetje in en hij wordt helemaal niet heet zoals mijn PS3 wel wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

hardware-lover schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:36:
Even om het e.e.a. even helder te krijgen.

[...]

Een productspecifieke Openelec versie wordt meegeleverd of aangeboden via zotac?

Wat bedoel je met Windows 7 en langzamer? Waar doel je op met het langzame?

[...]

Openelec draai je meestal vanaf SD geheugen of USB stick, dan is een standaard aanwezige SSD toch overbodig en zonde van het geld?
Jazeker, je kan op de site van Zotac http://www.zotac.com/inde...582&Itemid=100271&lang=en de Fusion versie downloaden die voor de Zotac met alle drivers etc eigenlijk gewoon af is. Geen geklooi met Ubuntu versies en nadien nog drivers etc installeren. Een externe disc aan de usb poort koppelen werkt bijv. direct zonder geklooi.

Met windows 7 als OS bedoel ik vooral de opstart tijd naar XBMC. Op mijn werk zetten we zelfs nu de ZOTACs in als Medium CLient (als vervanger van onze trouwe ThinClients). We draaien hier nu Win7 Pro op. Deze draait als een tierelier hoor. Maar openelec in combi met XMBC boot gewoon veel sneller dan natuurlijk win 7 en daarna nog xbmc.

Waar k wel aan zit te denken misschien voor in de toekomst omdat je inderdaad anders de 64gb ssd niet veel benut is een dual boot. Maar ik weet nog niet echt wat ik in windows 7 zou willen doen op mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kijk, da's nog eens een handige link, daar kan menig Zotac bezitter beslist wat mee.

Edit: Oh wacht, Zotac linkt gewoon naar de XBMC en Openelec site, daar halen we nu ook al de XBMC builds weg. Ik dacht dat Zotac zelf iets in elkaar had geflanst maar dat blijkt niet het geval. 8)7

Ook duidelijk wat je nu bedoelt met Windows 7 en langzaam maar in een thuis-omgeving ga je Windows natuurlijk niet helemaal afsluiten na gebruik. Die gaat in slaapstand of hibernate toestand na gebruik en staat binnen een paar seconden, na een druk op de afstandsbediening, alweer op het bureaublad of terug in XBMC als van daaruit de slaap/hibernate wordt gekozen. Dat werkt verder prima.

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 11-09-2012 13:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
hardware-lover schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:24:
Ook duidelijk wat je nu bedoelt met Windows 7 en langzaam maar in een thuis-omgeving ga je Windows natuurlijk niet helemaal afsluiten na gebruik. Die gaat in slaapstand of hibernate toestand na gebruik en staat binnen een paar seconden, na een druk op de afstandsbediening, alweer op het bureaublad of terug in XBMC als van daaruit de slaap/hibernate wordt gekozen. Dat werkt verder prima.
Je kan dus wel _met de remote_ de ZBOX weer inschakelen nadat deze in slaapstand/hibernate is gegaan ? (Ik dacht eerder in dit draadje gelezen te hebben dat dit juist niet mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

sverzijl schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:30:
[...]

Je kan dus wel _met de remote_ de ZBOX weer inschakelen nadat deze in slaapstand/hibernate is gegaan ? (Ik dacht eerder in dit draadje gelezen te hebben dat dit juist niet mogelijk is)
Als ik via remote hem uitschakel kan ik m via de remote ook weer inschakelen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Kijk, da's nog eens een handige link, daar kan menig Zotac bezitter beslist wat mee.

Edit: Oh wacht, Zotac linkt gewoon naar de XBMC en Openelec site, daar halen we nu ook al de XBMC builds weg. Ik dacht dat Zotac zelf iets in elkaar had geflanst maar dat blijkt niet het geval. 8)7
Oh :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
phoentje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:35:
[...]
Als ik via remote hem uitschakel kan ik m via de remote ook weer inschakelen :Y
Gaat hij dan geheel uit (shutdown), of in standby mode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Hoogstens heeft Zotac ervoor gezorgd dat OpenELEC makkelijker toegang kreeg tot hardware en/of broncode.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

sverzijl schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:45:
[...]

Gaat hij dan geheel uit (shutdown), of in standby mode ?
Shutdown :Y , vanuit XBMC zelf kan je hem in sleepmode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga waarschijnlijk voor een AD04. Het enige waar ik mij nog zorgen over maak is het geluidproductie. Kan hier iemand bevestigen of de AD04 weinig lawaai maakt (ook bij zware belasting). En de temperatuur, wordt dee AD04 niet te warm???
alvast bedadankt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
sverzijl schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:30:
[...]

Moeilijk om hier ja of nee op te antwoorden. "de" Zbox bestaat namelijk niet, er zijn diverse uitvoeringen met allemaal hun afzonderlijke specificaties en mogelijkheden. Wat met de één wel kan hoeft met een andere weer niet te kunnen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
hardware-lover schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:38:
[...]

Moeilijk om hier ja of nee op te antwoorden. "de" Zbox bestaat namelijk niet, er zijn diverse uitvoeringen met allemaal hun afzonderlijke specificaties en mogelijkheden. Wat met de één wel kan hoeft met een andere weer niet te kunnen.
Ok, de AD11+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Met de ad11 kan ik m in en uit schakelen met me remote. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
phoentje schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:12:
[...]

Met de ad11 kan ik m in en uit schakelen met me remote. ;)
Ja dat zei je al eerder :) Maar kan je hem ook uit slaapstand/hibernation halen (ipv helemaal uit/aan) met de remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
sverzijl schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:10:
[...]

Ja dat zei je al eerder :) Maar kan je hem ook uit slaapstand/hibernation halen (ipv helemaal uit/aan) met de remote?
Ik heb geen AD11 maar gaat deze vraag nog steeds over OpenElec?

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 12-09-2012 00:43 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

sverzijl schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:10:
[...]

Euh dat bedoelde ik eigenlijk ja _O- , zat me eigen bericht op 1 of andere manier over te tikke :P

Uit slaapstand halen met de remote gaat prima. 2sec later is xbmc er weer :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:37:
Ik ga waarschijnlijk voor een AD04. Het enige waar ik mij nog zorgen over maak is het geluidproductie. Kan hier iemand bevestigen of de AD04 weinig lawaai maakt (ook bij zware belasting). En de temperatuur, wordt dee AD04 niet te warm???
alvast bedadankt
niemand die mij kan helpen met een antwoord????. Maak me vooral zorgen om de temperatuur

• Borromini
  • Niet online
Waarom zou je je zorgen maken over de temperatuur? Die dingen draaien constant rond de 60° C bij belasting. Zolang je zorgt dat er rondom voldoende ventilatie is en je koellichaam niet vol stof zit heb je voldoende marge.

Verwijderd

ik lees namelijk op verschillende fora dat de ad04 zo heet wordt dat deze wordt uitgeschakeld. Nu vroeg ik mij af of er mensen ervaring mee hebben. zo ja wat kun je hier aan doen.

• sverzijl
  • Nu online
ehm..stomme vraag, maar krijg morgen de AD11+ binnen, maar bedenk me dat ik geen USB keyboardje meer heb liggen (alleen maar laptops/NAS hier). Kan ik hem inrichten zonder keyboard nodig te hebben, of heb ik die echt even nodig ?

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 14:38
sverzijl schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:43:
ehm..stomme vraag, maar krijg morgen de AD11+ binnen, maar bedenk me dat ik geen USB keyboardje meer heb liggen (alleen maar laptops/NAS hier). Kan ik hem inrichten zonder keyboard nodig te hebben, of heb ik die echt even nodig ?
ik had hetzelfde probleem :( ik heb gelukkig één van mijn werk mee kunnen nemen.... gaat niet lukken zonder ben ik bang.

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

• sverzijl
  • Nu online
mede schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:16:
[...]

ik had hetzelfde probleem :( ik heb gelukkig één van mijn werk mee kunnen nemen.... gaat niet lukken zonder ben ik bang.
Heb er ook maar even eentje van het werk meegenomen:)

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

sverzijl schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:43:
Jawel hoor. Het duurt alleen wat langer :P Met de remote kan het ook gewoon :)

Tip: bij de aldi nu voor 7 euro bluetooth keyboards ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:32
Hey jongens,
Heb net een AD02 overgenomen van een mede-tweaker, alles draait goed.
Alleen als ik em aan de TV koppel krijg ik blinkende/oplichtende pixels rond randen en icoontjes, zowel in Windows 7 als XBMC.

Ligt dit aan de GPU? Een of andere instelling in catalyst? (deinterlacing etc)

DXVA staat aan in XBMC...

Mijn specs: AD02
Windows 7 64Bit (8GB RAM)
XBMC Eden
verbonden met Harman Kardon receiver via HDMI,dan naar Sony LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
Zojuist m'n Zbox AD11+ aangesloten en daarop OpenElec 2.0beta7 Fusion x86_64 geinstalleerd. Ging uiterst soepel en XBMC draaide ook meteen goed, maar 1 probleem : Geen geluid via sp/dif :(

Via HDMI geen probleem (moest alleen even Audio output op hdmi(ALSA) zetten voordat het werkte), maar als ik de audio output op Optical/Coax zet krijg ik continu deze foutmelding in XBMC:
Failed to initialize audio device.

en in de debug log :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
11:32:37 T:3046266624   DEBUG: PAPlayer: Creating new audio renderer
11:32:37 T:3046266624   DEBUG: Initialize - using alsa device plug:iec958
11:32:37 T:3046266624   ERROR: Initialize - pcm_open_lconf, alsa error: -2 - No such file or directory
11:32:37 T:3046266624   DEBUG: SetActiveDevice - SetActiveDevice from 2 to 1
11:32:37 T:3046266624   DEBUG: RemoveActiveDevice - Removing device 2
11:32:37 T:3046266624   DEBUG: CGUIAudioManager::Initialize
11:32:37 T:3046266624   ERROR: Unable to open audio mixer
11:32:37 T:3046266624   ERROR: Creating a Null Audio Renderer, Check your audio settings as this should not happen

Ik heb alle audio output devices geprobeerd, maar geen een werkt. Ik heb ook OpenElec 1.0 Stable geprobeerd maar die gaf dezelfde melding.

Meer mensen hier tegenaan gelopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jannen schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:24:
Hey jongens,
Heb net een AD02 overgenomen van een mede-tweaker, alles draait goed.
Alleen als ik em aan de TV koppel krijg ik blinkende/oplichtende pixels rond randen en icoontjes, zowel in Windows 7 als XBMC.

Ligt dit aan de GPU? Een of andere instelling in catalyst? (deinterlacing etc)

DXVA staat aan in XBMC...

Mijn specs: AD02
Windows 7 64Bit (8GB RAM)
XBMC Eden
verbonden met Harman Kardon receiver via HDMI,dan naar Sony LCD
Heb je dat direct bij opstarten? Ook op het Windows bureaublad? Zijn naast de pixeling de kleuren verder wel goed?
Welke Kardon receiver en Sony TV is dat?
Is het mogelijk voor je om hem aan een computerscherm te hangen en zo ja, krijg je daar dezelfde verschijnselen?
Is het mogelijk dat je een afbeelding maakt van het verschijnsel?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
Op het bureaublad ook ja...
De kleuren zijn hetzelfde als op een pc scherm, goed dus...
Maar op mijn samsung pc scherm heb ik het niet.

Harman kardon AVR 245 en Sony KDL-W4500
Ik zal proberen het verschijnsel op film te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Om je Harmon receiver uit te sluiten, kun je de AD-02 eens rechtstreeks aan je TV hangen?
Aangesloten op een andere monitor, gaat dit via dezelfde aansluiting? Dus ook via HDMI?
Als je daarop wel een goed beeld krijgt lijkt er iig met de AMD GPU weinig mis te zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
sverzijl schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:38:
Zojuist m'n Zbox AD11+ aangesloten en daarop OpenElec 2.0beta7 Fusion x86_64 geinstalleerd. Ging uiterst soepel en XBMC draaide ook meteen goed, maar 1 probleem : Geen geluid via sp/dif :(
Was blijbaar toch een device vergeten te testen. Werkt nu ineens wel met HDA ATI SB - iec958 - 0 (ALSA)

Nu nog de video settings goed zien in te stellen, want m'n 720 WEB DL series zien er enorm 'blokkerig' uit in XBMC (veel artefacts) terwijl dat met m'n antieke HDX-1000 niet het geval was.

[edit] Lijkt erop dat de hardware acceleration (XVBA) nog niet helemaal goed werkt op de AD11/XBMC. Zet ik deze uit dan is het beeld wel perfect (maar CPU load stijgt dan naar 30-40% ipv <10% bij afspelen).

[ Voor 14% gewijzigd door sverzijl op 14-09-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
hardware-lover schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:46:
Om je Harmon receiver uit te sluiten, kun je de AD-02 eens rechtstreeks aan je TV hangen?
Aangesloten op een andere monitor, gaat dit via dezelfde aansluiting? Dus ook via HDMI?
Als je daarop wel een goed beeld krijgt lijkt er iig met de AMD GPU weinig mis te zijn.
PC scherm was via DVI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
sverzijl schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:47:
[...]
[knip]
Nu nog de video settings goed zien in te stellen, want m'n 720 WEB DL series zien er enorm 'blokkerig' uit in XBMC (veel artefacts) terwijl dat met m'n antieke HDX-1000 niet het geval was.

[edit] Lijkt erop dat de hardware acceleration (XVBA) nog niet helemaal goed werkt op de AD11/XBMC. Zet ik deze uit dan is het beeld wel perfect (maar CPU load stijgt dan naar 30-40% ipv <10% bij afspelen).
Duik voor de juiste settings voor je ATI GPU onder XBMC maar even het algemene XBMC topic in, ze worden daar op diverse plaatsen vermeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Da's alvast één antwoord op de zaken die je nog kon proberen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
hardware-lover schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:45:
[...]

Duik voor de juiste settings voor je ATI GPU onder XBMC maar even het algemene XBMC topic in, ze worden daar op diverse plaatsen vermeld.
Tnx, ga ik daar even neuzen. UMA size verhogen wat ergens anders werd geadviseerd heeft in ieder geval niet geholpen (moest daarvoor eerst nog het BIOS updaten om die setting beschikbaar te maken, en die update tool werkt uiteraard alleen maar onder Dos/Windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

sverzijl schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:47:
[...]

Was blijbaar toch een device vergeten te testen. Werkt nu ineens wel met HDA ATI SB - iec958 - 0 (ALSA)

Gebruik zelf inderdaad ook die HDA ATI SB poort. Je kan daar device 0 of 1 kiezen. Maar de HDA is de glaspoort.

Hoe kan jij de acceleration uitzetten dan? Dat kan je toch niet meer instellen met de openelec fusion versie? Volgens mij staat dit standaard aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
Tis dus mijn AVR die de pixels laat dansen...

Rechtstreeks op de TV aansluiten geeft geen probleem.

Maar ik krijg mijn geluid via S/PDIF niet goed! -> onder audio devices in windows staat enkel HDMI output.
En ik krijg een error als ik de chipset drivers wil installeren van zotac zelf =(

Bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

jannen schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:58:
Tis dus mijn AVR die de pixels laat dansen...

Rechtstreeks op de TV aansluiten geeft geen probleem.

Maar ik krijg mijn geluid via S/PDIF niet goed! -> onder audio devices in windows staat enkel HDMI output.
En ik krijg een error als ik de chipset drivers wil installeren van zotac zelf =(

Bah
Niet de fusion versie van openelec installeren? Daar krijg je gratis de HDA poorten bij :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

@sverzijl

Als je je configuratie van je soundfile op deze manier aanpast krijg je ook (tenzij je het al voor elkaar hebt gekregen) je menuclicks binnen XBMC aan de praat.

Zie : http://wiki.openelec.tv/i...le=Config_sound_menusound

Mijn asound.conf ziet er zo uit:

pcm.!default {
type plug

slave {

pcm "hw:1,1"

rate 48000

}

}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
phoentje schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:58:
[...]
Hoe kan jij de acceleration uitzetten dan? Dat kan je toch niet meer instellen met de openelec fusion versie? Volgens mij staat dit standaard aan?
Staat standaard aan, maar kan gewoon uitgezet worden onder Settings->Video->Playback -> Allow XVBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
sverzijl schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:50:
[...]

Tnx, ga ik daar even neuzen. UMA size verhogen wat ergens anders werd geadviseerd heeft in ieder geval niet geholpen (moest daarvoor eerst nog het BIOS updaten om die setting beschikbaar te maken, en die update tool werkt uiteraard alleen maar onder Dos/Windows).
Oplossing staat uiteindelijk hier voor de geinteresseerden : http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=116996

Het gaat om een build met betere Xbva support. Na Ubuntu minimal geinstalleerd te hebben en daarna deze build werkt de HW acceleration wel goed (de afstandsbediening echter niet meer goed, grr, maar weer een stap verder).

[edit]Toch weer terug op OpenElec, maar dan beta 2.0 versie 1.95.6 (ipv 1.95.7 waar dit issue is ontstaan, zie ook http://openelec.tv/forum/...lec-1957--xbmc-eden#46633). Rendering met Xvba is nu prima.

Ook nog even met Win7 geprobeerd, maar dat is me toch echt te traag.

[ Voor 18% gewijzigd door sverzijl op 15-09-2012 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
phoentje schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:01:
[...]

Niet de fusion versie van openelec installeren? Daar krijg je gratis de HDA poorten bij :Y
Is open elec niet zeer technisch? Mijn kennis is uitgebreid maar van programmeren en dergelijke heb ik geen kaas gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
jannen schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:53:
[...]

Is open elec niet zeer technisch? Mijn kennis is uitgebreid maar van programmeren en dergelijke heb ik geen kaas gegeten.
Nee hoor OpenELEC is vrij eenvoudig. En mochten er zaken zijn die niet werken dan kun je altijd nog terecht in de XBMC thread of de OpenELEC wiki of forum.

[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 14-09-2012 18:15 ]

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

sverzijl schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:39:
[...]

Oplossing staat uiteindelijk hier voor de geinteresseerden : http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=116996

Het gaat om een build met betere Xbva support. Na Ubuntu minimal geinstalleerd te hebben en daarna deze build werkt de HW acceleration wel goed (de afstandsbediening echter niet meer goed, grr, maar weer een stap verder).

[edit]Toch weer terug op OpenElec, maar dan beta 2.0 versie 1.95.6 (ipv 1.95.7 waar dit issue is ontstaan, zie ook http://openelec.tv/forum/...lec-1957--xbmc-eden#46633). Rendering met Xvba is nu prima.

Ook nog even met Win7 geprobeerd, maar dat is me toch echt te traag.
Heeft er toevallig nog iemand een fusion 1.95.6 build die hij/zij beschikbaar wil stellen? Op de OE site is hij niet meer te krijgen ik wordt gek van .7 versie...

• sverzijl
  • Nu online
Mystic Spirit schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:29:
[...]

Heeft er toevallig nog iemand een fusion 1.95.6 build die hij/zij beschikbaar wil stellen? Op de OE site is hij niet meer te krijgen ik wordt gek van .7 versie...
Hier te downloaden : http://releases.openelec....ion.x86_64-1.95.6.tar.bz2

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

thnx! Was dat nou serieus zo simpel als nummertje in de download link wijzigen op hoop van zegen, of wordt het gewoon nog ook ergens als link aangeboden op de site?

• sverzijl
  • Nu online
Mystic Spirit schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:03:
[...]
thnx! Was dat nou serieus zo simpel als nummertje in de download link wijzigen op hoop van zegen, of wordt het gewoon nog ook ergens als link aangeboden op de site?
Ik kon hem op de site zelf nergens vinden, dus toen idd maar even geprobeerd door versienr in de link aan te passen. Gelukkig werkte dat.

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Had ik natuurlijk ook zelf kunnen bedenken....

Terug naar waar dit topic voor bedoelt is dan maar:

Wat hebben jullie voor instellingen om je zotac mooi stil te houden?
Ik laat momenteel de fan pas naar volle snelheid opspinnen als de temperatuur boven de 70 graden komt en vooralsnog werkt dat goed, maar vraag me toch af of dat nou gezond is voor mijn AD10

• sverzijl
  • Nu online
Ik laat de fan aangaan bij 60 graden, zodat ie in idle tenminste redelijk stil is. Als ik hem gebruik wordt het fangeluid sowieso overstemd door TV/speakers.

• schumi2004
sverzijl schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:43:
Ik laat de fan aangaan bij 60 graden, zodat ie in idle tenminste redelijk stil is. Als ik hem gebruik wordt het fangeluid sowieso overstemd door TV/speakers.
Hoe hebben jullie dit ingesteld ? (Heb een AD02)

• sverzijl
  • Nu online
schumi2004 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:51:
[...]

Bij de AD11 is dit in de BIOS in te stellen, ergens bij HW-monitor -> fan mode (die default op Smart mode staat)

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:51:
[...]

Volgens mij kreeg ik de opties pas na een bepaalde bios update. Je kan dus denk ik het beste eerst even upgraden naar de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-07 12:24
Iemand enig idee wanneer de non + versie van de ad12 beschikbaar is? En Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
sverzijl schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:53:
[...]

Bij de AD11 is dit in de BIOS in te stellen, ergens bij HW-monitor -> fan mode (die default op Smart mode staat)
Wat ook in de BIOS aan en uit te zetten is (AD02), is de S/PDIF poort of optical out. Die stond bij mij uit, waardoor de poort geen licht gaf en dus ook niet wou werken in windows/openelec.

Nu loopt alles als een zonnetje!

Binnenkort nog mijn nieuwe NAS aan de praat krijgen en de home cinema is weer een pak aangenamer! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
peerke1987 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:20:
Iemand enig idee wanneer de non + versie van de ad12 beschikbaar is? En Waar?
Is dat nu ook de reden dat de ad11 nu goedkoper is?
pricewatch: Zotac ZBOX Nano XS AD11 Plus
Waarom eigenlijk geen ssd in de ad12+?

👉🏻 Blog 👈🏻

Verwijderd

Ja mooi prijsje voor de AD11 plus,Ik heb hem besteld bij 4allshop voor 223 euro!! En idd de 12 is terug met een normale hdd blijkbaar?? De 11 kreeg toch goede reviews dankzij de integratie van een SDD waardoor alles net vloeiender loopt,nou dan toch liever gewoon de 11 met SDD.
Ben ook eens benieuwd hoe het er uit zal zien met Windows 8...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 02:08 ]

• technorabilia
Volgens mij kun je dan beter de AD12 kopen en dan zelf een SSD plaatsen.
Dacht ook even dat er maar max. 2 GB RAM in kon maar dat blijkt max. 8 GB RAM te zijn.
Benieuwd wat die gaat kosten...
(ZBOX nano series)

👉🏻 Blog 👈🏻

• peerke1987
Maar de AD12 (NON +) is nog niet te koop in Nederland of wel? Ik kan hem namelijk nergens vinden.
De AD12 heeft ook een 7340 als videokaart, wat mij weer interessanter lijkt.

Als jullie iets meer weten hoor ik dit graag.

Verwijderd

Waarom, je gaat dat echt niet merken hoor is maar een bescheiden upgrade.En als je ziet dat de AD11 aan 235 euro te koop is,nou...

http://azerty.nl/producte...-gigabit-lan-wlan-80.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 13:58 ]

• sverzijl
  • Nu online
Weet iemand hoe de interne IR receiver _echt_ is uit te schakelen van de AD11?

Ik heb hem in de BIOS op disable gezet, maar hij blijft gewoon werken in OpenElec. En als ik dan de externe USB IR receiver aansluit dan ontvangt XBMC bijv soms dubbele clicks (1x van de interne receiver en 1x van de USB receiver). Reden waarom ik de USB receiver wil gebruiken is dat de box achter de TV hangt en soms wel/soms niet de IR signalen opvangt van m'n remote. Heb al gedacht aan afplakken van het IR oogje op de box, maar dat werkt ook niet echt.

[ Voor 0% gewijzigd door sverzijl op 19-09-2012 14:15 . Reden: AD11 bedoelde ik, niet AD10 ]

• technorabilia
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:53:
Waarom, je gaat dat echt niet merken hoor is maar een bescheiden upgrade.En als je ziet dat de AD11 aan 235 euro te koop is,nou...
Volgens mij is de videokaart juist de belangrijkste upgrade. :)

Edit:
Klopt, is idd maar iets van 10% sneller...
|
\/

[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 19-09-2012 14:10 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• peerke1987
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:53:

http://azerty.nl/producte...-gigabit-lan-wlan-80.html
Er zou 8% verschil wat betreft performance in zitten met de 7340 en 6320.
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6320.54746.0.html

Wat zou het verschil zijn tussen de E-450 en de AMD E2-1800 1.7 GHz?
http://compare-processors.com/amd-e2-1800-vs-e-450/4954/

In mijn ogen is de AD12 gewoon een verbetering.
Bij Azerty wordt de PLUS aangeboden met een non-SSD schijf. Dit vind ik niet interessant daarom zou ik juist de kale willen.

[ Voor 30% gewijzigd door peerke1987 op 19-09-2012 14:07 ]

Verwijderd

De enige verbetering die ik zie is dat het kastje een nieuwe aan/uit knop heeft,die er wat degelijker uitziet en die lelijke combi usb/esata vooraan is weg en vervangen door usb.
Voor mij zijn de 2 processsoren qwasi identiek en hebben ze enkel de kloksnelheid van de graphics controller heel bescheiden opgevoerd.'t zou me zelfs niet verbazen dat het gewoon dezelfde zijn.Daarom vind ik de AD11Plus toch wel een koopje nu voor 225 euro.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 14:51 ]

• technorabilia
Ik heb nog een vraag.
Mijn versterker heft alleen een coax digital in aansluiting. Nu zit op zit moment mijn Apple TV 2 via s/pdif via een s/pdif<->coax convertor aangesloten. Dat werkt.
Bij de ad11/12 specs staat dat er een s/pdif aansluiting aanwezig is, maar ik herken op de plaatjes helemaal geen s/pdif? :?

👉🏻 Blog 👈🏻

• sverzijl
  • Nu online
De sp/dif aansluiting wordt op de AD11 gedeeld met de headphone uitgang (je krijgt er een verloopstukje bij). Eerlijk gezegd een beetje knullige oplossing (sp/dif aansluiting zit dan ook meteen aan de voorkant van het apparaat), maar als de box achter de TV hangt niet zo veel last van.

[ Voor 45% gewijzigd door sverzijl op 19-09-2012 14:44 ]

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:01
Ik heb een probleem met mijn zbox.... het beeld lijkt te flikkeren... net alsof je naar een oude monitor kijkt. Dit ligt echter niet aan mijn tv. Met andere beeldbronnen heb ik hier geen last van..... iemand een idee om dit te fixen? Het is voooral bij bewegende beelden (ad02)

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Ook hier een probleem met beeld. AD11 plus met xbmc via openelec laatste beta versie.
Maakt niet uit waar in xbmc ik zit (menu, film, foto) geeft het beeld na een groene waas. Je ziet dan een compleet groen beeld voor ongeveer een seconde daarna de groen/blauwe waas. Soms gaat het na een korte periode over andere keren helpt alleen een reset van het systeem.
Iemand een idee welke kant ik op moet zoeken?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• technorabilia
Ik lees best nog wel problemen met de AD11 in combinatie met OpenELEC en zie nu dat deze ook niet officieel wordt gesupport. :?

👉🏻 Blog 👈🏻

• sverzijl
  • Nu online
kraades schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:19:
Ik lees best nog wel problemen met de AD11 in combinatie met OpenELEC en zie nu dat deze ook niet officieel wordt gesupport. :?
Er zijn volgens mij (als ik het OpenElec forum een beetje bekijk) net zoveel problemen met wel officieel gesupporte Zotac boxen ;) De AD11 werkt in ieder geval prima met OpenElec 1.95.6 met XBMC Eden voor zover ik het tot nu toe heb kunnen zien/testen. (versie 1.95.7 introduceert weer artefacts bij sommige encodes op het AMD Fusion platform).
Saffie_time schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:50:
Ook hier een probleem met beeld. AD11 plus met xbmc via openelec laatste beta versie.
Maakt niet uit waar in xbmc ik zit (menu, film, foto) geeft het beeld na een groene waas. Je ziet dan een compleet groen beeld voor ongeveer een seconde daarna de groen/blauwe waas. Soms gaat het na een korte periode over andere keren helpt alleen een reset van het systeem.
Iemand een idee welke kant ik op moet zoeken?
Ik had wel wat problemen met artefacts bij het afspelen met de laatste beta (1.95.7) op de AD11+, maar groene waas heb ik geen last van gehad. Je zou de 1-na-laatste beta (1.95.6) nog kunnen proberen. Maar aan je beschrijving te zien denk ik eerder aan een hardware probleem met je AD11+.
Heb je hetzelfde als je bijv van een Ubuntu-live USB boot ?

[ Voor 40% gewijzigd door sverzijl op 20-09-2012 09:14 ]

• schumi2004
OE 1.95.7 is idd een beetje een vervelende beta niet alleen op de AD10/11, ook hier op een AD02 (ook Fusion/AMD).
Ben maar weer mijn eigen build van 1.95.6 aan het maken, lijkt wel of ik steeds verder terug ga het is er namelijk allemaal niet beter op geworden.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

@sverzijl
Configuratie is inderdaad 1.95.7 met laatste versie xbmc.
Ik zal eens checken of de 1.95.6 beter wil werken en anders de stable build eens kijken wat die doet.
Als het niet zo random was zou ik wel een filmpje kunnen maken.
Ubuntu live boot nog niet geprobeerd ga ik nog wel doen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55
schumi2004 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:09:
OE 1.95.7 is idd een beetje een vervelende beta niet alleen op de AD10/11, ook hier op een AD02 (ook Fusion/AMD).
Ben maar weer mijn eigen build van 1.95.6 aan het maken, lijkt wel of ik steeds verder terug ga het is er namelijk allemaal niet beter op geworden.
Lijkt erop dat het vooral fusion problemen zijn, want ik ben eigenlijk supertevreden met beta7 op m'n ID41 (ION2).

Verwijderd

Ik snap dat niet goed,waarom niet gewoon windows7 op zetten?? Dat start ook op in een paar seconden,xbmc werkt hiermee als een trein en kan lekker surfen,fb'ken,mailen,Spotify'en,enz.
Nog nooit problemen gehad.

Verwijderd

Heb hier hetzelfde probleem op de ad11 met eerst het groene scherm en daarna dat alles het weer doet, maar dan in de tinten blauw en paars. Weet iemand hoé ik 1.95.6 installeer als 1.95.7 er al op staat?
Hoe snel start alles op met Windows 7? Nu duurt het bij mij 15 sec. en dan kan ik beginnen.

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:19:
[knip]

Hoe snel start alles op met Windows 7? Nu duurt het bij mij 15 sec. en dan kan ik beginnen.
Binnen enkele seconden is XBMC beschikbaar onder Windows (inclusief Windows start). Mits goed ingesteld natuurlijk. Instellingen daarvoor zijn terug te vinden in het algemene XBMC topic, waar dit ook thuishoort volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 20-09-2012 23:05 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

• sverzijl
  • Nu online
Je kan de files uit 1.95.6 (target directory, system, kernel en bijbehorende md5 files) plaatsen in \\zbox\update share. Rebooten en hij wordt automatisch overschreven(userdata blijft allemaal behouden)

Windows start wat trager op, maar zou op zich ook te doen zijn. Sommige knoppen van m'n remote werkte daar echter niet, dus zelf verder even links laten liggen. Maar met de tijd die ik inmiddels in openelec Frodo heb gestoken had ik achteraf net zo goed in het goed werkend krijgen van Windows kunnen steken:)

[ Voor 43% gewijzigd door sverzijl op 20-09-2012 17:29 ]

Verwijderd

Heb zojuist 1.95.6 geprobeerd en hetzelfde probleem doet zich voor. Nu maar even de 1.0.2 proberen....

• schumi2004
rintje schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:36:
[...]

Lijkt erop dat het vooral fusion problemen zijn, want ik ben eigenlijk supertevreden met beta7 op m'n ID41 (ION2).
Dat gevoel krijg ik ook een beetje en vraag me ook af of ze Fusion nog beetje onder de knie kunnen krijgen qua stability.

Verwijderd

1.0.2 helaas ook hetzelfde probleem. Lijkt me dus een driver-issue, waarbij de hardware dus niet altijd goed reageert.
Is het dan beter om een volledige Linux er op te zetten of toch Windows?

• Borromini
  • Niet online
Ik heb persoonlijk niet echt klachten hier. Gewoon Linux + Catalyst 12.6 + XBMC Eden met XvBA patches.

OpenELEC gebruikt ook een recentere ffmpeg-versie als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:01
Xenophoben schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:56:
Ik heb een probleem met mijn zbox.... het beeld lijkt te flikkeren... net alsof je naar een oude monitor kijkt. Dit ligt echter niet aan mijn tv. Met andere beeldbronnen heb ik hier geen last van..... iemand een idee om dit te fixen? Het is voooral bij bewegende beelden (ad02)
Ik lees vooral veel berichten van groene waas hier etc, maar mijn probleem bevind zich niet alleen in xbmc! Ook mijn windows omgeving heeft dit probleem. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de zbox ad11 wordt een cd-tje geleverd met drivers. Kan ik die aan openelec toevoegen? Hopelijk is het probleem van het blauw-paarse-scherm dan voorbij.

Verwijderd

Xenophoben schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:04:
[...]

Ik lees vooral veel berichten van groene waas hier etc, maar mijn probleem bevind zich niet alleen in xbmc! Ook mijn windows omgeving heeft dit probleem. Iemand suggesties?
Ik wil de mijne morgen om gaan zetten naar Windows en kijken wat hij doet, maar ik wil jou vragen of je de nieuwste drivers via Zotac hebt gebruikt of dat je de standaard drivers van Windows nog gebruikt.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukt me maar niet om de ad11 met bootable usb op Windows te krijgen. Iemand tips over de biosinstellingen?
Pagina: 1 ... 27 ... 39 Laatste