Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Earzz schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:31:
Ik had een ID80 gereserveerd bij cdromland maar ik ben uiteindelijk met een AD04 de deur uit gegaan.
Nadat ik een beetje meer research had gedaan schrok ik toch een een beetje van de algehele prestaties van de Atom D2700 die in de ID80 zit.
Lijkt mij dat de AD04 toch iets meer toekomst heeft mocht XBMC zwaarder worden.
Zit er wel heel goed uit hier:

YouTube: Zotac zbox AD04 OpenElec xbmc demonstation

SSD erin en 8GB geheugen. Moet wel goed lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Werkt zeker mooi alleen heb ik nog geen geluid.
Ben t al wel aan het uit pluizen op de OpenElec forums maar tot nu toe kom ik niet ver.
Komt ook nog eens bij dat ik computers aan het wisselen ben om dat ik geen andere muis en toetsenbord in huis heb :S

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
Earzz schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:06:
Werkt zeker mooi alleen heb ik nog geen geluid.
Ben t al wel aan het uit pluizen op de OpenElec forums maar tot nu toe kom ik niet ver.
Komt ook nog eens bij dat ik computers aan het wisselen ben om dat ik geen andere muis en toetsenbord in huis heb :S
Geen geluid!? Ik hoop wel dat dat oplosbaar is. In het filmpje wat ik net postte werkte het in ieder geval zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Ik heb een ID41 hier staan en op zich naar volle tevredenheid er is alleen één probleem. Ik heb het idee dat openelec het geluid niet juist doorgeeft. Ik gebruik een optische kabel zodat het geluid probleem van hmdi niet van toepassing is. Wanneer ik een film met 5.1 afspeel of de optie geluid naar alle speakers inschakel krijg ik geen geluid over de achterste twee speakers. Heeft iemand anders hier ook last van? Ik heb in de soundsettings de geluidsdoorvoer staan op iec958 (alsa). Ik weet het zo langzaam aan niet meer.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Heeft er iemand OpenElec 2.0 (beta5) geinstalleerd op zijn Zbox AD02? Ik ben nu al de hele middag bezig, maar zonder succes. Elke keer na het installeren krijg ik bij het opstarten van OpenElec (op de splashpagina_ de foutmelding: 'sh: bad number' en daar stopt het. Ik heb 2.0 beta 4 en beta 5 geprobeerd en allebei geven ze dit probleem.

Heb ook OpenElec 1.0.2 geprobeerd en die installeert en werkt wel prima....maar ik wil OpenElec 2.0 beta 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik heb openELEC 2.0 beta 4 draaien op mijn ad02, moet nog updaten.

Edit:
Ik draai nu openELEC 2.0 beta 5, wel de PVR versie. Updaten werkte niet (md5 warnings), maar een clean install ging prima.

[ Voor 50% gewijzigd door aegieles op 14-07-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
aegieles schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:45:
Ik heb openELEC 2.0 beta 4 draaien op mijn ad02, moet nog updaten.

Edit:
Ik draai nu openELEC 2.0 beta 5, wel de PVR versie. Updaten werkte niet (md5 warnings), maar een clean install ging prima.
hmm vaag. Ik krijg elke keer (heb nu echt 30x geprobeerd met verschillende versies):
cat: can't open /storage/.xbmc/temp/latest: no such file or directory
sh: bad number

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Cubic X schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:18:
[...]

hmm vaag. Ik krijg elke keer (heb nu echt 30x geprobeerd met verschillende versies):

[...]
Vaag ja. Kan alleen maar zeggen wat ik heb gedaan:
Heb deze gepakt en een usb install stick gemaakt, vervolgens geïnstallerd in de AD02 op een sd kaart. Misschien je usb stick /sd kaart of hdd corrupt?

Edit:
Oh ja, heb je create_installstick.bat gebruikt. Heb wel eens een probleem gehad met de .exe variant.

[ Voor 9% gewijzigd door aegieles op 14-07-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
aegieles schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:26:
[...]

Vaag ja. Kan alleen maar zeggen wat ik heb gedaan:
Heb deze gepakt en een usb install stick gemaakt, vervolgens geïnstallerd in de AD02 op een sd kaart. Misschien je usb stick /sd kaart of hdd corrupt?

Edit:
Oh ja, heb je create_installstick.bat gebruikt. Heb wel eens een probleem gehad met de .exe variant.
Ik heb gewoon create_installstick.bat gebruikt.

Ik heb dezelfde versie gepakt alleen zonder PVR (kan dat toch niet gebruiken). Ik denk dan dat mijn sd kaart kapot is...wel vreemd dat OpenElec 1.0.2 prima installeert en draait. De sd kaart wordt trouwens ook niet meer in Windows herkend (ja, 1 partitie van 179mb, terwijl het een 4GB kaart is 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Cubic X schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:33:
[...]

Ik heb gewoon create_installstick.bat gebruikt.

Ik heb dezelfde versie gepakt alleen zonder PVR (kan dat toch niet gebruiken). Ik denk dan dat mijn sd kaart kapot is...wel vreemd dat OpenElec 1.0.2 prima installeert en draait. De sd kaart wordt trouwens ook niet meer in Windows herkend (ja, 1 partitie van 179mb, terwijl het een 4GB kaart is 8)7 ).
OpenELEC verdeelt hem in meerdere partities, dus je zou even met schijfbeheer moeten kijken en daar de partities verwijderen en opnieuw formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
aegieles schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:41:
[...]

OpenELEC verdeelt hem in meerdere partities, dus je zou even met schijfbeheer moeten kijken en daar de partities verwijderen en opnieuw formatteren.
dat werkte allemaal niet...dus ik ben nu bezig handmatig de sd kaart te formatteren met behulp van diskpart....kijken of dat uitkomst biedt :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Cubic X schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 19:12:
[...]

dat werkte allemaal niet...dus ik ben nu bezig handmatig de sd kaart te formatteren met behulp van diskpart....kijken of dat uitkomst biedt :P .
Als je toevallig een digitale camera hebt, of een ander apparaat wat de geheugenkaart ondersteund, dan kun je via dat apparaat vaak probleemloos zo'n OE kaartje simpel formatteren. Met Windows (7) kan het iig niet eenvoudig via schijfbeheer. Ik gebruik een digitale camera.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Hij werkt inmiddels weer! Ik weet niet waarom...maar de PVR versie van OpenElec 2.0 Beta 5 werkt wel.

Nu heb ik alleen problemen met het geluid over HDMI. Ik weet dat ik die problemen bij OpenElec 1.0.2 ook heb gehad, maar ik weet niet meer hoe ik dat heb opgelost. Ik wil gewoon al het geluid over HDMI naar de TV sturen. Het werkt nu gedeeltelijk. Ik heb in de configfiles een bestand aangemaakt met dit als inhoud:
pcm.!default {
type plug
slave {
# pcm "hw:1,0" #delete the first hash for sound over analog
# pcm "hw:1,1" #delete the first hash for sound over optical
pcm "hw:0,3" #delete the first hash for sound over hdmi
rate 48000
}
}
Vervolgens in OpenElec heb ik alles (geluidsapparaat en doorvoer/passthrough) op custom gezet met als waarde: 'plughw:0,3'. Nu werkt het gedeeltelijk. In sommige films werkt het goed, maar in een groot aantal films heb ik alleen omgevingsgeluid of juist alleen stemmen en geen omgevingsgeluid...iemand een idee?

Edit:
Ik heb nu deze instellingen gebruikt: http://wiki.openelec.tv/i...e=Config_sound_zotac_ad10
Nu heb ik al het geluid (lijkt op het eerste gehoor zo) alleen zijn de stemmen nu heel 'ver weg' (heel zacht en alsof ze in een blikken doos praten)...vaag gedoe dat geluid over HDMI :( :( .

Edit 2: ik heb het nu brak werkend...namelijk door in XBMC als audio uitvoer 'analoog' en speakers: '2.0' te kiezen.....dit is uiteraard niet wat ik wil want het geluid klinkt nu nog verrot. Ik wil 5.1 geluid over HDMI. Vanaf mijn TV gaat er via een toslink 5.1 geluid naar de versterker. Ik wil dus de volgende situatie: Zbox ---> 5.1 over HDMI naar TV ---> TV naar versterker.

Morgen maar verder prutsen :| .

[ Voor 26% gewijzigd door Cubic X op 14-07-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Cubic X schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:09:
Hij werkt inmiddels weer! Ik weet niet waarom...maar de PVR versie van OpenElec 2.0 Beta 5 werkt wel.

Nu heb ik alleen problemen met het geluid over HDMI. Ik weet dat ik die problemen bij OpenElec 1.0.2 ook heb gehad, maar ik weet niet meer hoe ik dat heb opgelost. Ik wil gewoon al het geluid over HDMI naar de TV sturen. Het werkt nu gedeeltelijk. Ik heb in de configfiles een bestand aangemaakt met dit als inhoud:

[...]

Vervolgens in OpenElec heb ik alles (geluidsapparaat en doorvoer/passthrough) op custom gezet met als waarde: 'plughw:0,3'. Nu werkt het gedeeltelijk. In sommige films werkt het goed, maar in een groot aantal films heb ik alleen omgevingsgeluid of juist alleen stemmen en geen omgevingsgeluid...iemand een idee?

Edit:
Ik heb nu deze instellingen gebruikt: http://wiki.openelec.tv/i...e=Config_sound_zotac_ad10
Nu heb ik al het geluid (lijkt op het eerste gehoor zo) alleen zijn de stemmen nu heel 'ver weg' (heel zacht en alsof ze in een blikken doos praten)...vaag gedoe dat geluid over HDMI :( :( .

Edit 2: ik heb het nu brak werkend...namelijk door in XBMC als audio uitvoer 'analoog' en speakers: '2.0' te kiezen.....dit is uiteraard niet wat ik wil want het geluid klinkt nu nog verrot. Ik wil 5.1 geluid over HDMI. Vanaf mijn TV gaat er via een toslink 5.1 geluid naar de versterker. Ik wil dus de volgende situatie: Zbox ---> 5.1 over HDMI naar TV ---> TV naar versterker.

Morgen maar verder prutsen :| .
Alles op hdmi (alsa) zetten, volgens mij, maar ik ga direct van hdmi naar versterker.
En op digitaal en 5.1 natuurlijk. Geen custom gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
aegieles schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:14:
[...]

Alles op hdmi (alsa) zetten, volgens mij, maar ik ga direct van hdmi naar versterker.
En op digitaal en 5.1 natuurlijk. Geen custom gedoe.
Dat zou ideaal zijn als dat werkte, maar nee :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Cubic X schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:30:
[...]

Kun je niet beter van zbox naar versterker direct gaan met optical of hdmi, als dat op je versterker zit?

Edit:
Je optical heb je natuurlijk al in gebruik door je tv.
Heb even jouw setup getest, dus van zbox via hdmi naar tv, van tv via optical naar versterker. Dat werkt met mijn opgegeven instellingen goed, alleen bij DTS krijg je niks te horen, maar dat komt omdat mijn tv dat niet doorgeeft aan mijn versterker.

[ Voor 36% gewijzigd door aegieles op 15-07-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Cubic X schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:30:
[...]

Je wil je TV als optische doorgifte hebben? Wat een rare methode.

Ik zou doen wat @aegieles zegt, HDMI naar TV (2.0 Analoog) en vanaf Zotac met Optical naar reciever (5.1 Digital)
Als je nu geen geneuzel wil dat je elke keer je audio device moet switchen als je via versterker wilt luisteren dan een Dual Audio output build pakken.

Uitleg hier: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=86038
Builds hier : http://www.4shared.com/fo.../OpenELEC_Dual_Audio.html
Zelf compilen hier: http://dl.dropbox.com/u/6...Dual%20Audio%20patch.html

Als er veel vraag naar is dan kan ik wel een up-to-date versie compilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
aegieles schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:11:
[...]

Kun je niet beter van zbox naar versterker direct gaan met optical of hdmi, als dat op je versterker zit?

Edit:
Je optical heb je natuurlijk al in gebruik door je tv.
Heb even jouw setup getest, dus van zbox via hdmi naar tv, van tv via optical naar versterker. Dat werkt met mijn opgegeven instellingen goed, alleen bij DTS krijg je niks te horen, maar dat komt omdat mijn tv dat niet doorgeeft aan mijn versterker.
Oh wauw. Ik weet niet waarom, maar met jouw instellingen werkt het nu helemaal inderdaad _/-\o_ .

Nu opzoek naar een mooie, doch lichte skin :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:08
Ik hoop dat mensen mij met het volgende kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een oplossing om vanaf mijn flatscreen een zotac zbox aan te sluiten. Dit om direct op de box te kunnen downloaden vanaf de tv en ook af te kunnen spelen. Denk hierbij aan 720p rips van tv-series, dvd's en blu-rays. Ik ben niet heel handig met mediapc's maar had dit op het oog:

Zotac ZBOX Nano AD10
Seagate Momentus ST9750420AS, 750GB SATA-300, 16MB, 7200rpm
Corsair CMSO4GX3M1A1333C9
-------------------
Totaalprijs €344,40

Dit in combinatie met windows 7, (voor handige usenet en torrent toegang) en installatie van XMBC. Ik heb hier de volgende vragen over:

1) is deze installatie voldoende om soepel alle hd bestanden van de box te draaien? hoeft dus geen bestanden te streamen (ivm wifi die niet sterk genoeg is)
2) Hoe kan ik windows 7 installeren zonder een optische drive?
3) Hoe loopt de audio van dit apparaat? via alleen een HDMI kabel direct naar mijn surround set, of is hier meer voor nodig?

tips en suggesties erg welkom, alvast bedankt voor de hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cubic X schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:01:
[...]

Oh wauw. Ik weet niet waarom, maar met jouw instellingen werkt het nu helemaal inderdaad _/-\o_ .

Nu opzoek naar een mooie, doch lichte skin :) .
Je zit dan toch nog steeds met een niet functionerende DTS of zie ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
schumi2004 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 19:43:
[...]

Je zit dan toch nog steeds met een niet functionerende DTS of zie ik het nu verkeerd?
Geen idee :$ .

Ik heb nu via HDMI geluid naar de TV (XBMC instellingen: digitaal, 5.1 speakers, HDMI(alsa), HDMI(alsa)) en van TV naar versterker via optical kabel. Het geluid klinkt in ieder geval wel goed. Ik ben van plan om nog direct vanaf de Zbox naar de versterker te gaan met een optical kabel, alleen heeft mijn versterker maar 1 optical in en dus zou ik dan continu de kabel moeten wisselen tussen TV (voor Ziggo) en Zbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cubic X schreef op zondag 15 juli 2012 @ 19:52:
[...]

Geen idee :$ .

Ik heb nu via HDMI geluid naar de TV (XBMC instellingen: digitaal, 5.1 speakers, HDMI(alsa), HDMI(alsa)) en van TV naar versterker via optical kabel. Het geluid klinkt in ieder geval wel goed. Ik ben van plan om nog direct vanaf de Zbox naar de versterker te gaan met een optical kabel, alleen heeft mijn versterker maar 1 optical in en dus zou ik dan continu de kabel moeten wisselen tussen TV (voor Ziggo) en Zbox.
Ah kijk, dat is dus de reden dat je het zo wilt hebben. Tja dan heb je misschien een issue ;)

Ik zou iig even een DTS film proberen om te zien of het allemaal werken wil. Of een optical splitter op de kop tikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Brammos85 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 19:38:
Ik hoop dat mensen mij met het volgende kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een oplossing om vanaf mijn flatscreen een zotac zbox aan te sluiten. Dit om direct op de box te kunnen downloaden vanaf de tv en ook af te kunnen spelen. Denk hierbij aan 720p rips van tv-series, dvd's en blu-rays. Ik ben niet heel handig met mediapc's maar had dit op het oog:

Zotac ZBOX Nano AD10
Seagate Momentus ST9750420AS, 750GB SATA-300, 16MB, 7200rpm
Corsair CMSO4GX3M1A1333C9
-------------------
Totaalprijs €344,40

Dit in combinatie met windows 7, (voor handige usenet en torrent toegang) en installatie van XMBC. Ik heb hier de volgende vragen over:

1) is deze installatie voldoende om soepel alle hd bestanden van de box te draaien? hoeft dus geen bestanden te streamen (ivm wifi die niet sterk genoeg is)
3) Hoe loopt de audio van dit apparaat? via alleen een HDMI kabel direct naar mijn surround set, of is hier meer voor nodig?

1) Ja is prima
2) usb stick, eventueel kun je ook kiezen voor openelec ipv windows, heeft add-ons voor usenet en torrents
3) alleen hdmi is voldoende als dit op je set zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[knip]

Welkom op het forum. Ik zou willen beginnen met de suggestie om eerst eens flink in te lezen. O.a. dit topic doornemen kan zeker geen kwaad en neem daarna het XBMC topic ook even mee. [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV

Ik verwacht dat je al veel zinnige info zult tegenkomen waarmee al je vragen worden beantwoord maar mocht je daarna nog vragen hebben, stel ze gerust.

Succes :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Heb nu sinds een paar weken de id80 en moet zeggen dat ik gehoopt had dat deze stiller zou zijn. Ik gebruik 'em icm Windows 7 en XBMC. Ben nog op zoek naar een tweede htpc oplossing voor de slaapkamer en wil daar zeker een stillere hebben. Heeft iemand ervaring met de recent verschenen shuttle XS35gta v3? http://www.shuttle.eu/pro...xs35gta-v3/spezifikation/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 14:38
Schweino schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:21:
Heb nu sinds een paar weken de id80 en moet zeggen dat ik gehoopt had dat deze stiller zou zijn. Ik gebruik 'em icm Windows 7 en XBMC. Ben nog op zoek naar een tweede htpc oplossing voor de slaapkamer en wil daar zeker een stillere hebben. Heeft iemand ervaring met de recent verschenen shuttle XS35gta v3? http://www.shuttle.eu/pro...xs35gta-v3/spezifikation/
Heb dezelfde ervaringen (gehad) en na contact met Zotac heb ik hun advies gevolgd om de fan speed op manual 80% in te stellen en ik heb de laatste BIOS update geinstalleerd die een aantal belangrijke fixes schijnt te hebben tov mijn initiele BIOS versie.

Gebruik het systeem nu zo'n 2 weken en ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig hoop had op verbetering, maar ik heb niet echt last meer gehad van te hoge geluiden.

En wat betreft die Shuttle: stiller zul je een computer niet krijgen aangezien hier geen fans in zitten. Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen...

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Wat voor een temperaturen meet je? Ik heb zojuist cpuid hardware monitor geinstalleerd en zie dat de max cpu temp in de afgelopen 15 minuten naar de 71c is geschoten terwijl ik alleen maar een beetje met de xbmc skins aan het rommelen ben. Is dat normaal voor een atom? De zotac hangt achter op de TV en er zit een ssd in dezotac, geen hdd die warm wordt.

Ik heb overigens al de nieuwste firmware op de id80, ik al de bios fan instelling eens proberen. Mocht dat. Iet verbeteren dan overweeg ik op een shuttle over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kleine heatsink en dito fan, zwakke processor die zich in het zweet moet werken: lijkt mij niet abnormaal hoog. Mijn E-350 zit meestal iets onder de 60° C.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
1) yup

2) zie: nieuws: Microsoft-tool laat Windows 7 vanaf usb-stick installeren

3) kan je op verschillende manieren doen. hdmi, optische out, analoog out. Wat werkt voor jou.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Schweino schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:01:
Wat voor een temperaturen meet je? Ik heb zojuist cpuid hardware monitor geinstalleerd en zie dat de max cpu temp in de afgelopen 15 minuten naar de 71c is geschoten terwijl ik alleen maar een beetje met de xbmc skins aan het rommelen ben. Is dat normaal voor een atom? De zotac hangt achter op de TV en er zit een ssd in dezotac, geen hdd die warm wordt.

Ik heb overigens al de nieuwste firmware op de id80, ik al de bios fan instelling eens proberen. Mocht dat. Iet verbeteren dan overweeg ik op een shuttle over te stappen.
Ik heb een ID80 met Samsung 60GB SSD erin en na de instellingen die ik heb gedaan heb ik hem nog niet hoger zien komen dan 65 graden... of dit (te) hoog is geen idee, maar zolang ik er geen last van heb vind ik het wel prima... Ook gemeten na zo'n 4 uur draaien...

Als jij nou die shuttle koopt, dan ben ik benieuwd naar je ervaringen - haha... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Borromini schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:45:
Kleine heatsink en dito fan, zwakke processor die zich in het zweet moet werken: lijkt mij niet abnormaal hoog. Mijn E-350 zit meestal iets onder de 60° C.
Idem dito hier. Ook een E-350 in een AD02...normale temperatuur is rond de 58-62 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cubic X schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:36:
[...]

Idem dito hier. Ook een E-350 in een AD02...normale temperatuur is rond de 58-62 graden.
En draaien jullie dan zware skins of addons? Hier ligt hij toch eerder tussen de 62-66 graden met skins als MQ3/MQ4, Boblight en PVR.
Valt denk dan nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online
Aeon Nox 3.0 hier, voor de rest geen zware add-ons ofzo. 3.0 is wel merkelijk zwaarder dan de vorige generatie :(. Maar die heeft dan weer geen nette manier om custom playlists en recently added items (voor die custom playlists) weer te geven in het hoofdmenu.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
schumi2004 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:42:
[...]

En draaien jullie dan zware skins of addons? Hier ligt hij toch eerder tussen de 62-66 graden met skins als MQ3/MQ4, Boblight en PVR.
Valt denk dan nog wel mee.
Ik draai momenteel nog de default Konfluence skin, maar ik wil de MQ3 skin gaan gebruiken. Verder draaien Sickbeard, Couchpotato, SABnzb continu (meestal idle, want niks te downloaden). Het kastje zelf voelt niet warm aan trouwens.

Als ik een film afspeel stijgt de temperatuur ongeveer naar de 80c, wel hoog maar niet zorgelijk.

Ik heb ook dat stomme WiFi ledje weer uitgezet in OpenElec, irritant zo'n fel lichtje :+ .

[ Voor 7% gewijzigd door Cubic X op 16-07-2012 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Dank voor alle hulp! Ik ga mezelf er nog even verder in verdiepen en waarschijnlijk binnen een paar weken over tot aankoop. Zal de afloop laten weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cubic X schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:31:
[...]

Ik draai momenteel nog de default Konfluence skin, maar ik wil de MQ3 skin gaan gebruiken. Verder draaien Sickbeard, Couchpotato, SABnzb continu (meestal idle, want niks te downloaden). Het kastje zelf voelt niet warm aan trouwens.

Als ik een film afspeel stijgt de temperatuur ongeveer naar de 80c, wel hoog maar niet zorgelijk.

Ik heb ook dat stomme WiFi ledje weer uitgezet in OpenElec, irritant zo'n fel lichtje :+ .
Ow kan dat ledje ook uit in OpenELEC zelf.

Leg net in XBMC topic uit hoe je van die brandende wifi led af kunt komen d.m.v. blacklist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
mede schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:05:
[...]
Als jij nou die shuttle koopt, dan ben ik benieuwd naar je ervaringen - haha... :+
Wellicht doe ik dat, wat me weerhoudt is het gebrek aan een optische audio uitgang en de aanwezigheid van hdmi 1.3 ipv 1.4. Het volledig fanless zijn is weer een zeer groot pluspunt wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Schweino schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:39:
[...]

Wellicht doe ik dat, wat me weerhoudt is het gebrek aan een optische audio uitgang en de aanwezigheid van hdmi 1.3 ipv 1.4. Het volledig fanless zijn is weer een zeer groot pluspunt wat mij betreft.
Offtopic reactie; Optical out heb ik ook niet kunnen ontdekken maar in de specificaties wordt op de ene plaats (bij de ATI specs) melding gemaakt van HDMI 1.4a en op een andere plaats, bij de aansluitingen binnen hetzelfde document, hebben ze het weer over HDMI 1.3. Vreemde zaak. Er wordt melding gemaakt van 3D ondersteuning dus zou 1.4a beter kloppen dan 1.3.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Jullie hadden het net over skins maar ik heb t probleem dat met Aeon Nox en Aeon MQ3 XBMC freezed zodra ik op het knopje next ( --->| ) druk op mijn ab.
Met de standaard Confluence heb ik hier geen last van, iemand anders hier ook last van?

Ik draai overigens OpenElec beta 5 Fusion op een AD04.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Cubic X schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:31:
[...]

Waar zit die optie binnen openELEC, kan het niet vinden, gebruik nu de blacklist methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
aegieles schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:38:
[...]

Waar zit die optie binnen openELEC, kan het niet vinden, gebruik nu de blacklist methode.
Ik gebruik ook de blacklist methode hoor, ik gebruikm WiFi toch niet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
Heb een ID80 met OpenELEC draaien (Aeon MQ3 skin). Bij het uitzetten gaat het apparaat soms wel en soms niet uit.

Wanneer het ding weiger, verschijnt er een kruisje in het middel van het scherm (X, grafische modus). Meer mensen met dit fenomeen en suggesties hoe het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:16

iMars

Full time prutser

hardware-lover schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:55:
[...]

Offtopic reactie; Optical out heb ik ook niet kunnen ontdekken maar in de specificaties wordt op de ene plaats (bij de ATI specs) melding gemaakt van HDMI 1.4a en op een andere plaats, bij de aansluitingen binnen hetzelfde document, hebben ze het weer over HDMI 1.3. Vreemde zaak. Er wordt melding gemaakt van 3D ondersteuning dus zou 1.4a beter kloppen dan 1.3.
Zowel 1.3 als 1.4a ondersteund 3D, alleen heeft 1.3 minder bandbreedte. Daarom zou ik voor 1.4 gaan als je FullHD 3D wil.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Zo, mijn Zbox AD02 met OpenElec 2.0 beta 5 even verder geconfigureerd. Ik draai nu MQ3 en heb in de menu's een processorgebruik van 20-28% (core 1) en 25-35% (core 2) op 800MHz. Verder gaat de HDD na 30 minuten inactiviteit in idle (spin down). Couchpotato, Sickbeard en SabNZB ook weer geconfigureerd zoals ik wil.

Mijn Zboxje staat weer mooi te snorren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
GenetiX schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:41:
Heb een ID80 met OpenELEC draaien (Aeon MQ3 skin). Bij het uitzetten gaat het apparaat soms wel en soms niet uit.

Wanneer het ding weiger, verschijnt er een kruisje in het middel van het scherm (X, grafische modus). Meer mensen met dit fenomeen en suggesties hoe het op te lossen?
Had ik ook op mijn ID80 met OpenELEC en is na het updaten van de BIOS opgelost (is een bekend probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Hmmzzzz Zotac AD01 en krijg Open Elec niet aan het installen op een USB stick.
Ik gebruik de Fusion builds waar 1 USB stick de installer is en een tweede USB stick waar de install op moet.
(Kan de HD helaas niet gebruiken daar de Zotac ook andere functies heeft.)

Installer stick maken gaat prima en start ook op op de Zotac volgende stap is de daadwerkelijke installatie maar elke keer krijg ik een niet geformateerde stick terug.

Gebruik ik bv XBMCubuntu en doe een live versie vanaf een stick dan werkt het wel.

iemand suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Pinky, los van je installatie-probleem, de OE Fusion builds zijn toch niet ideaal voor je Zotac AD01? Dat is toch geen Fusion based apparaat? Zou je eigenlijk geen andere versie van OE moeten gebruiken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Tja het was een AMD build maar ook met de generic build krijg ik diverse errors.
(Sh: bad etc etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Je moet de PVR build gebruiken...waarom? Geen idee...de normale Fusion build geeft inderdaad bij het opstarten 'Sh: bad number'. De PVR versie werkt in een keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb een vraag over mijn AD02.

Deze draait nu mooi met XBMC op W7.
Werkt allemaal prima, alleen wil ik de Zbox uit de slaapstand halen met de remote.

Als ik W7 netjes sluit naar slaapstand, kan ik gewoon na een paar minuten het systeem weer starten met de remote, dus dat lijkt goed te gaan.
Maar als het systeem langer in slaapstand blijft (15-30 minuten?), dan gaat ineens de power van de IR-reciever af (led gaat uit), en kan ik hem dus niet meer wakker maken met de remote.

Iemand enig idee welke instellingen ik moet hebben? Ik heb in het configuratiescherm al uitgezet dat hij de USB devices niet mag uitschakelen om energie te besparen, maar dat verhelpt het probleem helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
@Cubic X
Die gebruik ik ook maar ik boot de ene USB om de installer te starten die zou dus op een 2e USB stick moeten kunnen installen maar elke keer wil dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
RonnieB82 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:57:
Ik heb een vraag over mijn AD02.

Deze draait nu mooi met XBMC op W7.
Werkt allemaal prima, alleen wil ik de Zbox uit de slaapstand halen met de remote.

Als ik W7 netjes sluit naar slaapstand, kan ik gewoon na een paar minuten het systeem weer starten met de remote, dus dat lijkt goed te gaan.
Maar als het systeem langer in slaapstand blijft (15-30 minuten?), dan gaat ineens de power van de IR-reciever af (led gaat uit), en kan ik hem dus niet meer wakker maken met de remote.

Iemand enig idee welke instellingen ik moet hebben? Ik heb in het configuratiescherm al uitgezet dat hij de USB devices niet mag uitschakelen om energie te besparen, maar dat verhelpt het probleem helaas niet.
Ben niet de grootste tech-nerd, maar kan je de box niet vanzelf in slaapstand laten gaan? Zodat ie daarna wel met remote daar uitgehaald kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online
Tuurlijk, gewoon in XBMC in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Hoe dan? Als ik 'em via XBMC laat suspenden dan gaat de spanning van de USB poort af waardoor de IR receiver de commando's niet kan verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Schweino schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:32:
Hoe dan? Als ik 'em via XBMC laat suspenden dan gaat de spanning van de USB poort af waardoor de IR receiver de commando's niet kan verwerken.
Suspend of Hibernate?

Hier gaat hij netjes aan vanuit slaapstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online
Schweino schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:32:
Sorry, verkeerd gelezen - dacht dat je louter wou weten hoe je systeem in slaapstand kon laten gaan na inactiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Pinky-H9 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:10:
@Cubic X
Die gebruik ik ook maar ik boot de ene USB om de installer te starten die zou dus op een 2e USB stick moeten kunnen installen maar elke keer wil dit niet.
Om mezelf maar even te quoten.

Ben gestopt om OpenElec of XBMCubuntu op de AD01 te krijgen elke keer problemen met oa geluid.
Win7 (Helaas ff 32 Bit) erop en voila alles draaide in een uurtje inc SabNzbd & Sickbeard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn ID80 opgehaald. Dit als vervanging van mijn 4 jaar oude htpc. Het neemt een heleboel minder plaats in beslag. Geopteerd voor de barebone en los geheugen. De htpc had ik vorig jaar nog een met 64Gb ssd geupgrade dus die hebben we gewoon overgezet. Het assembleren is inderdaad een eitje. Geen schroevendraaier nodig gehad.

Bij de eerste keer opstarten de goede tijd invullen en de sata instelling van ide op ahci gezet en de machine kwam meteen in de lucht. De installatie van debian heb ik gewoon op ssd laten staan (ook intel/nvidia gebaseerd gelukkig). Het enige wat ik daarna nog heb moeten aanpassen was de netwerkkaart (eth0 was eth1 geworden). Geluid werkte meteen. Hardwareaccelarite werkt ook gewoon. Een bluray loopt vlekkeloos met 4% processor gebruik.

Hij wordt wel wat warm, maar niet warmer dan mijn laptop, dus daar maak ik mij geen zorgen over.

code:
1
2
3
4
coretemp-isa-0000
Adapter: ISA adapter
Core 0:      +55.0°C  (crit = +100.0°C)                  
Core 1:      +57.0°C  (crit = +100.0°C)

Dus tot nog toe ben ik best tevreden over het zboxje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Heb bij mijn id80 de bios insteling aangepast zodat de fan maar op maximaal 70% kan draaien maar vind 'em nog steeds te veel herrie maken. Iemand nog tips voordat ik 'em ga omruilen voor een fanless Shuttle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Schweino schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:19:
Heb bij mijn id80 de bios insteling aangepast zodat de fan maar op maximaal 70% kan draaien maar vind 'em nog steeds te veel herrie maken. Iemand nog tips voordat ik 'em ga omruilen voor een fanless Shuttle?
Ik zou het niet weten. Lijkt wel of mijn AD02 steeds meer geluid gaat maken of komt door de huidige temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Na advies van de experts in xbmc forum heb ik besloten de AD04 (zou tov ID80 minder warm worden?) te bestellen. Nu lees ik in een aantal fora dat de SSD 6,4cm hoog mag zijn maar zelden staat de hoogte online vermeld, ik denk aan aanschaf van de OCZ 60gb . Is deze in een AD04 in te bouwen?
En wellicht een ‘domme’ vraag, maar ik stel hem toch ;) : hoe installeer ik mijn win7 (oem licenced dvd ligt hier nog) op de AD04?

Dank alvast voor jullie advies/reactie!

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:49
WizzieJP schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:48:
Na advies van de experts in xbmc forum heb ik besloten de AD04 (zou tov ID80 minder warm worden?) te bestellen. Nu lees ik in een aantal fora dat de SSD 6,4cm hoog mag zijn maar zelden staat de hoogte online vermeld, ik denk aan aanschaf van de OCZ 60gb . Is deze in een AD04 in te bouwen?

En wellicht een ‘domme’ vraag, maar ik stel hem toch ;) : hoe installeer ik mijn win7 (oem licenced dvd ligt hier nog) op de AD04?

Dank alvast voor jullie advies/reactie!
Bootable USB stick maken natuurlijk: http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Wat betreft de SSD, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Laatst online: 22-09-2023
Hier staat dat de hoogte 0.4" (inch) is, oftewel 1 cm. 6,4 cm klinkt als te hoog trouwens? Zelfs een normale 3.5" HD is 1 inch hoog, wat neer komt op 2,54 cm. Of is het de breedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Domino schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:18:
[...]

Bootable USB stick maken natuurlijk: http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Wat betreft de SSD, geen idee.
Dank!

@Serhat; de hoogte was mijn fout, ik heb al gelezen dat deze 9,5mm mag zijn :)

Het is nu alleen nog de keuze tussen ID80 of AD04 *zucht*... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:49
Gebruik je de zotac puur alleen voor XBMC? Dan zou ik voor de AMD variant kiezen.
Maar dan zou ik ook gaan voor een zotac zonder ssd, booten van SD/USB met een openelec install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Domino schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:45:
Gebruik je de zotac puur alleen voor XBMC? Dan zou ik voor de AMD variant kiezen.
Maar dan zou ik ook gaan voor een zotac zonder ssd, booten van SD/USB met een openelec install.
Ik ga hem idd alleen gebruiken voor XBMC. Maar m.i. speelt er wel de issue aangaande 3D compatibileit tussen de ID80 en AD04, vandaar nog mijn twijfel. Ik wil nml wel passieve 3D kunnen afspelen. Booten van USB middels openelec install is nog het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een ZBOX Bluray ID36 en ik heb een vreemd probleem met audio via HDMI. Het werkt gewoon naar behoren maar af en toe als ik de ZBOX herstart dan werkt het geluid niet in Windows 7 / XBMC. In de tray geeft hij aan dat er geen audio is. Op de een of andere manier ziet hij mijn receiver dan niet en moet ik geluid via HDMI eerst uitschakelen (via het Nvidia control panel) en vervolgens weer inschakelen voordat het weer werkt. Iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
WizzieJP schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:51:
@Serhat; de hoogte was mijn fout, ik heb al gelezen dat deze 9,5mm mag zijn :)
Overigens denk ik dat je een hogere er ook wel in krijgt hoor. De maximum hoogte komt door de clip waarmee je de hd vastzet. Met een beetje knutselen past een hogere er ook wel in. Maar goed een 9,5mm disk past er in ieder geval zonder problemen in.
De OCZ Agility 3 past er overigens prima in. Heb ik ook even in m'n ad04 gehad. Die is 9.3mm hoog.

Afbeeldingslocatie: http://online.schippersnet.nl/upload/thu/img5022c368c896b.jpg
Zie nieuws: Microsoft-tool laat Windows 7 vanaf usb-stick installeren

[ Voor 54% gewijzigd door riotrick op 08-08-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:01
Hallo allemaal,
Zal me zelf ff voorstellen. Ik ben xenophoben en 22 jaar en kom uit Tilburg.

Ik heb in het verleden altijd xbmc gedraait op mijn apple tv2 maar deze vind ik toch te traag. Vandaar dat ik vandaag de zotac ad02 besteld heb.

Kan ik het beste windows installeren of toch iets anders? Ik lees hier over openelec. Is linux/boot cd variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Xenophoben schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:39:
Hallo allemaal,
Zal me zelf ff voorstellen. Ik ben xenophoben en 22 jaar en kom uit Tilburg.

Ik heb in het verleden altijd xbmc gedraait op mijn apple tv2 maar deze vind ik toch te traag. Vandaar dat ik vandaag de zotac ad02 besteld heb.

Kan ik het beste windows installeren of toch iets anders? Ik lees hier over openelec. Is linux/boot cd variant?
Tja, ik heb gewoon Windows 7 geinstalleerd omdat de HTPC dan mee kan in mijn eigen netwerk qua WindowsUpdates, remote beheer, backup etc. Ik moet wel zeggen dat mijn ND22 het soms wat zwaar heeft bij het afspelen van 1080p materiaal; niet dat het schokt maar de temperaturen lopen redelijk op.

Ik kan me voorstellen dat Linux een lagere belasting legt op de CPU en, maar dat is een aanname; dat Linux ook iets beter ligt bij jou aangezien je van een Apple komt (Unix-kernels). Eventuele extra configuraties onder Linux kunnen wat lastiger zijn omdat je niet in alle gevallen een GUI hebt en dus bepaalde commando's & aanpassingen via de commandline moet doen.

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 15-08-2012 11:45 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Bedankt voor je nuttige reactie. Als het voor het afspelen weinig uitmaakt, dan ga ik voor Windows. Dit is inderdaad in beheer wat gemakkelijker. Ik weet niet of de ND22 en AD-02 veel verschillen? Hoe heb jij de backup van het apparaat geregeld? De PC gaat bij mij echt alleen xbmc draaien in combinatie met mijn synology nas met mysql database. (overigens ben ik in windows nog altijd beter thuis dan in linux)

[ Voor 8% gewijzigd door Xenophoben op 15-08-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De AD02 is veel nieuwer dan de ND22; jij zal waarschijnlijk een rustiger machientje overhouden :)

Nee, mijn backup is gewoon een volledige system-state van de hele disk. Waarom? Omdat het kan en omdat ik lui genoeg ben om niet een volledig nieuwe installatie te gaan doen als mijn SSD defect zou raken. Denk niet dat je daar je hoofd over moet breken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Een AD02 moet geen moeite hebben met het afspelen van 1080p materiaal.
Of je windows of linux wilt gebruiken is meer een keuze van wat je zelf handiger vindt. De ad02 draait prima met beide os'en. Ik heb zelf een oud media center pc'tje gehad waar ik linux op had staan (xubuntu). Die heb ik vanwege het stroomverbruik vervangen door een ad04. Daar draait nu windows 7 op. Werkt allemaal prima soepel. Voor xbmc maakt het verder ook weinig verschil of je windows of linux gebruikt.

Voor mij was de enige reden om voor windows te kiezen betere silverlight ondersteuning, wat gebruikt wordt op sites als uitzendinggemist.nl en rtl xl.

[ Voor 6% gewijzigd door riotrick op 15-08-2012 15:53 ]

• Xenophoben
[b][message=38754070,noline]
Voor mij was de enige reden om voor windows te kiezen betere silverlight ondersteuning, wat gebruikt wordt op sites als uitzendinggemist.nl en rtl xl.
Dit is wellicht een goede reden voor mij om ook voor windows 7 te kiezen. Maakt het tegenwoordig voor de drivers niet meer uit? Ik kan me herrinneren dat het in het verleden wel de moeite waard was een bepaald os te kiezen op het gebied van drivers

• serhat
  • Laatst online: 22-09-2023
Xenophoben schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:48:
[...]

Dit is wellicht een goede reden voor mij om ook voor windows 7 te kiezen. Maakt het tegenwoordig voor de drivers niet meer uit? Ik kan me herrinneren dat het in het verleden wel de moeite waard was een bepaald os te kiezen op het gebied van drivers
Ik kan mij voorstellen dat Windows daar nog steeds beter in is. Ik zie mensen ook wel eens met ALSA (Linux) klooien om het geluid goed te krijgen. Vaak is het vrij simpel om te lossen, maar via Windows heb je denk ik een sneller een werkend geheel. Persoonlijk gebruik ik ook AirFoil, hiermee kan ik van een bak naar een andere bak geluid oversturen, zodat ik bijv. muziek kan streamen via de Zotac naar de versterker. Ook wilde ik expliciet gebruik maken van TeamViewer (server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Laatst online: 22:22
is het iemand van jullie gelukt om openelec te installeren op een sdcard met de id80?

Ik gebruik de laatste beta, deze heeft een logfunctie. De stable doet het trouwens ook niet.

In de log zie ik:

wiping disk /dev/sdb
creating label on /dev/sdb
Warning: Unable to open /dev/sdb read-write read-write (Read-only file system). /dev/sdb has been openend read-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
MisterE schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:50:
is het iemand van jullie gelukt om openelec te installeren op een sdcard met de id80?

Ik gebruik de laatste beta, deze heeft een logfunctie. De stable doet het trouwens ook niet.

In de log zie ik:

wiping disk /dev/sdb
creating label on /dev/sdb
Warning: Unable to open /dev/sdb read-write read-write (Read-only file system). /dev/sdb has been openend read-only.
Dat geneuzel had ik met laatste paar nightlies ook.

Wat je kan doen en is wellicht omslachtig maar werkt heel goed is het onestep_install script draaien op een linux machine. Je kaartje is dan meteen gebruiksklaar.

schumi2004 in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
he bedankt!
Ik vond het al raar dat ik niet meteen een bootable versie kon maken zonder te installeren. Deed laatst installeren van een usb stick naar een usb stick.

Ik heb nu dat script gemaakt en hij boot inderdaad van de sdcard.
Maar hij denkt nog steeds dat het medium read-only is ???
Eigenlijk dezelfde ellende als met de officiele installer dus.

Ik zie het OpenElec logo en dan een heel hoop errors:
can't create directory '/storage/.cache/': Read only filesystem
Hierna volgen nog veel meer errors over directories en bestanden die ie niet kan aanmaken.

Douw ik het kaartje in mijn laptop

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
root@laptop:~# fdisk -l

Disk /dev/sdd: 8035 MB, 8035237888 bytes
248 heads, 62 sectors/track, 1020 cylinders, total 15693824 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes
I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes
Disk identifier: 0x000a9a3f

Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/sdd1   *           1      390625      195312+  83  Linux
/dev/sdd2          391168    15693823     7651328   83  Linux

root@laptop:~# mount
...
/dev/sdd2 on /media/Storage type ext4 (rw,nosuid,nodev,uhelper=udisks)

root@laptop:~# mkdir /media/Storage/.cache

root@laptop:~# ls -a /media/Storage/
.  ..  .cache  lost+found

waarom denkt dat ding dat mijn sdcard read-only is ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
MisterE schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:19:
he bedankt!
Ik vond het al raar dat ik niet meteen een bootable versie kon maken zonder te installeren. Deed laatst installeren van een usb stick naar een usb stick.

Ik heb nu dat script gemaakt en hij boot inderdaad van de sdcard.
Maar hij denkt nog steeds dat het medium read-only is ???
Eigenlijk dezelfde ellende als met de officiele installer dus.

Ik zie het OpenElec logo en dan een heel hoop errors:
can't create directory '/storage/.cache/': Read only filesystem
Hierna volgen nog veel meer errors over directories en bestanden die ie niet kan aanmaken.

Douw ik het kaartje in mijn laptop

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
root@laptop:~# fdisk -l

Disk /dev/sdd: 8035 MB, 8035237888 bytes
248 heads, 62 sectors/track, 1020 cylinders, total 15693824 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes
I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes
Disk identifier: 0x000a9a3f

Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/sdd1   *           1      390625      195312+  83  Linux
/dev/sdd2          391168    15693823     7651328   83  Linux

root@laptop:~# mount
...
/dev/sdd2 on /media/Storage type ext4 (rw,nosuid,nodev,uhelper=udisks)

root@laptop:~# mkdir /media/Storage/.cache

root@laptop:~# ls -a /media/Storage/
.  ..  .cache  lost+found

waarom denkt dat ding dat mijn sdcard read-only is ?!
Das idd apart, read-only schuifje niet omgezet ?

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Zotac lanceert opvolger Zbox nano AD10, de AD12
http://www.zotac.com/inde...atid=1&Itemid=268&lang=en

ZOTAC Refreshes ZBOX nano with AMD Radeon HD 7340 graphics
ZOTAC ZBOX with AMD Radeon HD 7340 graphics
AMD E2-1800 APU (1.7 GHz, dual-core)
AMD Radeon HD 7340 graphics
DisplayPort & HDMI outputs
ZOTAC ZBOX nano AD12 Plus
2GB DDR3
320GB 5400RPM HDD
ZOTAC ZBOX nano AD12
1 x 204-pin DDR3-1333 SO-DIMM slot
Support 2.5-inch SATA 6.0 Gb/s HDD
2 x SuperSpeed USB 3.0 ports
4 x High-Speed USB 2.0 ports (2 on back panel, 2 on front) (high-amperage / tablet charging capable)
Gigabit Ethernet, 802.11n WiFi & Bluetooth 3.0 technologies
Bundled MCE-compatible remote w/ integrated and USB IR receiver
Bundled VESA75/100 mount

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[verkeerde topic]

[ Voor 88% gewijzigd door Jelte op 23-08-2012 12:58 ]

• MisterE
schumi2004 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:50:
[...]

Das idd apart, read-only schuifje niet omgezet ?
nah, want heb die problemen al veel langer. Daardoor heb ik in het begin maar besloten om een install van usb naar usb te doen. Ik vermoed dat de zotac de status van het schuifje niet kan lezen en dan maar terugvalt op "read-only" ?
Ik ga proberen meer sdcards te bemachtigen om meer testen te doen

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 12:36
Zie ik het nou goed dat die nieuwe AD12 krachtiger is dan een AD04? Of is de AMD E2-1800 (1.7 GHz) alleen in GHz sneller dan de E-450 APU (1.65 GHz)? Of zijn het totaal verschillende CPU families?

Edit:
Gevonden: http://www.amd.com/us/pro...e/Pages/all-in-one.aspx#3

De AD12 is dus inderdaad net iets krachtiger dan de AD04.

[ Voor 43% gewijzigd door Romeo op 23-08-2012 21:14 ]

• Borromini
  • Niet online
Ik denk niet dat het veel meer dan dat is. Geen andere architectuur, alleen rebrands en wat speed bumps vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Ik heb een ubuntu usb stick gemaakt. En nu met meerdere sd kaartjes getest. Ze zijn allemaal read-only.
Het lijkt dus aan de hardware te liggen.

Daarna Windows geinstalleerd en het BIOS geupdate.
Hij boot nu gewoon door, usb werkt nog. Maar als ik het BIOS inwil (druk op F12) dan krijg ik alleen die gele achtergrond te zien. Geen tekst meer.

Ik heb wel een backup gemaakt van de huidige bios. Iemand ervaring met downgraden? :(
Ik ga kijken of ik hem kan RMA'en. Ook al lukt het downgraden dan zal het probleem met de readonly sdcards vast niet opgelost zijn.

Daarbij heb ik ook een reactie geplaatst op het forum van Zotac, zag iemand die ook niet meer het BIOS inkan:
http://www.zotacusa.com/f...__gopid__24769#entry24769

[ Voor 39% gewijzigd door MisterE op 25-08-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
Bij de Zotac AD04

kan daar een HD SATA II monteren.? of moet dit sata III zijn
zijn er merken die voorkeur dragen. 500 - 750 gig.

geheugen: moet dit voor de snelheid per 2 worden gestoken.

gezien performance is SATA II genoeg?

thx in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48

Convoy

g44p

TimTem schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:58:
Bij de Zotac AD04

kan daar een HD SATA II monteren.? of moet dit sata III zijn
zijn er merken die voorkeur dragen. 500 - 750 gig.

geheugen: moet dit voor de snelheid per 2 worden gestoken.

gezien performance is SATA II genoeg?

thx in advance.
Is makkelijk ook zelf te achterhalen lijkt me;

pricewatch: Zotac ZBOX AD04

http://www.zotac.com/inde...art&Itemid=100294&lang=em

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
TimTem schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:58:
[knip]

geheugen: moet dit voor de snelheid per 2 worden gestoken?

[knip]
Hoewel hierboven keurig wordt gelinkt naar de specificaties zie ik daar zo snel niet staan dat ook deze AD04 geen dual channel geheugen ondersteund. M.a.w., je mag voor één of twee bankjes gaan, het zal v.w.b. de geheugenprestaties geen verschil gaan maken zolang de specificaties van het geplaatste geheugen gelijk zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik heb een probleempje. Ik heb een nieuwe zotac ad02 aangesloten op mijn panasonic p42-vt30. Deze tv is normaal erg prettig om naar te kijken maar als ik naar beelden van mijn zotac kijken dan flikkerd het echt heel erg.... Wat kan ik hier aan doen? Ik heb het zowel met mijn bureaublad als xbmc 60 / 50 / 24 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
ik heb die website al bekeken.
info:
Hard Drive 2.5“ drive bay
SATA 1 (SATA 6.0 Gbps) veronderstel dit de sata III is.

maar verder of ik daar sata II mag insteken, of dit voldoende snelheid geeft
welk type hd er het best zijn heb ik niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Xenophoben schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:44:
Ik heb een probleempje. Ik heb een nieuwe zotac ad02 aangesloten op mijn panasonic p42-vt30. Deze tv is normaal erg prettig om naar te kijken maar als ik naar beelden van mijn zotac kijken dan flikkerd het echt heel erg.... Wat kan ik hier aan doen? Ik heb het zowel met mijn bureaublad als xbmc 60 / 50 / 24 hz
Heb hem aan gesloten via DVI-I of HDMI?

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48

Convoy

g44p

TimTem schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:31:
[...]

ik heb die website al bekeken.
info:
Hard Drive 2.5“ drive bay
SATA 1 (SATA 6.0 Gbps) veronderstel dit de sata III is.

maar verder of ik daar sata II mag insteken, of dit voldoende snelheid geeft
welk type hd er het best zijn heb ik niet gevonden.
google kan je vertellen dat sata 3 gewoon backwards compatible is met sata 2 8)

http://www.sata-io.org/do...evision-3.0-FAQ-FINAL.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door Convoy op 28-08-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTem
freekweb schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:15:
[...]

google kan je vertellen dat sata 3 gewoon backwards compatible is met sata 2 8)

http://www.sata-io.org/do...evision-3.0-FAQ-FINAL.pdf
ok dank u wel.

iemand ervaring met de zotac id84?
http://www.zotac.com/inde...art&Itemid=100295&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Xaph schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:38:
[...]

Heb hem aan gesloten via DVI-I of HDMI?
via HDMI naar mijn Marantz SR5002 en via die marantz naar de tv. Ik heb met andere apparatuur hier helemaal geen last van?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:25
Ik heb bijna de helft van dit topic doorgelezen maar toch stel ik deze vraag:
Welke van deze versies is het beste/of ook prima om minimaal 720p mkv content via xbmc naar een tv te leveren?

Zotac - ZBOX HD-ID13 Barebone Processor Intel® Atom™ D525 (2x 1,8 GHz)
Zotac - ZBOX Nano VD01 Barebone Processor VIA Nano™ X2 U4025 (2x 1,2 GHz)
Zotac - ZBOX HD-ID41 Barebone Processor Intel® Atom™ D525 (2x 1,8 GHz)
Zotac - ZBOX AD02 Barebone Processor AMD® E-350 (2x 1,6 GHz)
Zotac - ZBOX Nano AD10 Barebone Processor AMD® E-350 (2x 1,6 GHz)

Loopt natuurlijk op in prijs, maar als ik voor een zbox ga wil ik wel dat het allemaal draait.
Bij voorbaat dank voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Impstoker schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:52:
[knip]

Welke van deze versies is [knip] prima om minimaal 720p mkv content via xbmc naar een tv te leveren?

Zotac - ZBOX HD-ID13 Barebone Processor Intel® Atom™ D525 (2x 1,8 GHz)
Zotac - ZBOX Nano VD01 Barebone Processor VIA Nano™ X2 U4025 (2x 1,2 GHz)
[knip]
Allemaal.

Je zult je vragen specifieker moeten stellen wil je kandidaten uit de lijst kunnen halen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:37:
[...]

Allemaal.

Je zult je vragen specifieker moeten stellen wil je kandidaten uit de lijst kunnen halen.
Nou ja als de vraag alleen 720p betreft dan allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Minimaal 720p is en blijft minimaal 720p natuurlijk, dan rest maar één antwoord. ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:25
Dank allemaal voor de reacties.
Ik was bang dat de eerste twee van de lijst moeite zouden hebben met de content door de ingebakken videochip.
Om het lijstje specifieker te krijgen, welke van die lijstje draaien windows 7 met xbmc erop en 1080p h.264 naar een tv zonder moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Met 720P materiaal valt dat reuze mee hoor maar je wordt al wat specifieker.

Met Windows (7) als basis en het weergeven van 1080P media kort ik de lijst in tot 3 kandidaten, wat niet wil zeggen dat een ander daar niet anders over zou kunnen denken hoor;

Waarbij ik de opmerking wil maken dat de laatste 2 v.w.b. CPU sneller zijn dan de D525 maar na het starten van XBMC zullen de verschillen best mee gaan vallen. Als er ook nog eisen worden gesteld aan het audio gedeelte dan ondersteunen alleen de laatste 2 Bitstream audio formaten en moet de eerste het met maximaal Lpcm audio doen (via HDMI aangesloten vanzelfsprekend), maar daar is ook niet al teveel mis mee.

Ik neem aan dat er met een scheef oog naar de portemonnee gekeken is gezien je keuze voor deze Zotac type's?

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 26 ... 39 Laatste