Hij werkt inmiddels weer! Ik weet niet waarom...maar de PVR versie van OpenElec 2.0 Beta 5 werkt wel.
Nu heb ik alleen problemen met het geluid over HDMI. Ik weet dat ik die problemen bij OpenElec 1.0.2 ook heb gehad, maar ik weet niet meer hoe ik dat heb opgelost. Ik wil gewoon al het geluid over HDMI naar de TV sturen. Het werkt nu gedeeltelijk. Ik heb in de configfiles een bestand aangemaakt met dit als inhoud:
pcm.!default {
type plug
slave {
# pcm "hw:1,0" #delete the first hash for sound over analog
# pcm "hw:1,1" #delete the first hash for sound over optical
pcm "hw:0,3" #delete the first hash for sound over hdmi
rate 48000
}
}
Vervolgens in OpenElec heb ik alles (geluidsapparaat en doorvoer/passthrough) op custom gezet met als waarde: 'plughw:0,3'. Nu werkt het gedeeltelijk. In sommige films werkt het goed, maar in een groot aantal films heb ik alleen omgevingsgeluid of juist alleen stemmen en geen omgevingsgeluid...iemand een idee?
Edit:
Ik heb nu deze instellingen gebruikt:
http://wiki.openelec.tv/i...e=Config_sound_zotac_ad10
Nu heb ik al het geluid (lijkt op het eerste gehoor zo) alleen zijn de stemmen nu heel 'ver weg' (heel zacht en alsof ze in een blikken doos praten)...vaag gedoe dat geluid over HDMI

.
Edit 2: ik heb het nu brak werkend...namelijk door in XBMC als audio uitvoer 'analoog' en speakers: '2.0' te kiezen.....dit is uiteraard niet wat ik wil want het geluid klinkt nu nog verrot. Ik wil 5.1 geluid over HDMI. Vanaf mijn TV gaat er via een toslink 5.1 geluid naar de versterker. Ik wil dus de volgende situatie: Zbox ---> 5.1 over HDMI naar TV ---> TV naar versterker.
Morgen maar verder prutsen

.
[
Voor 26% gewijzigd door
Cubic X op 14-07-2012 22:00
]