Op mijn AD04 is daar geen aparte bios instelling voor. Heb je in het bios bij de ACPI settings de suspend op S3 staan? Bij mij was dat voldoende, heb geen poorten open hoeven zetten in de router o.i.d. Ik neem dat je wel het mac-adres vd zbox in constellation hebt ingevoerd?Oscar Mopperkont schreef op zondag 10 juni 2012 @ 18:13:
Heb nog steeds niet goed de tijd genomen om mijn id80 helemaal in te stellen, maar ging er net weer eens mee aan de gang. Ik wilde graag instellen dat ik hem aan kan zetten via XBMC-constellation of commander op mijn iPad (via WOL), maar dat werkt helaas niet "out-of-the-box" en ik zat net te zoeken op internet en in mijn bios-settings waar ik dat moet aanzetten. Ik kan dat alleen nergens vinden. Kan iemand mij dat vertellen?
Ik draai overigens XBMCbuntu (mocht dat relevant zijn).
Krijg je daarmee je AD04 uit suspend? De meegeleverde afstandsbediening doet dat nl. niet.riotrick schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:36:
Ik heb deze http://www.ebay.nl/itm/HP...s&hash=item336656c75fweek in combinatie met een logitech Harmony. Alle knoppen en functies zijn te mappen hiermee.
Nooit getest eigenlijk. Ik heb mijne 24/7 aan staan.MalleEppie71 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:53:
[...]
Krijg je daarmee je AD04 uit suspend? De meegeleverde afstandsbediening doet dat nl. niet.
/edit even snel getest. Lukt zo 123 niet.
[ Voor 8% gewijzigd door riotrick op 11-06-2012 20:02 ]
Ok bedankt voor t proberenriotrick schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:48:
[...]
Nooit getest eigenlijk. Ik heb mijne 24/7 aan staan.
/edit even snel getest. Lukt zo 123 niet.
Ik heb mijn Zotac AD02 gisteren geupdate naar OpenELEC 2.0 (Beta 4) - 1.95.4 helaas heb ik na de update geen beeld meer via dvi op mijn tv.
VGA geeft wel beeld. Iemand een idee hoe ik dit kan instellen?
VGA geeft wel beeld. Iemand een idee hoe ik dit kan instellen?
Hoe "updateable" is een AD05? Stel een onderdeel gaat stuk of je wil in de toekomst iets snellers, kun je dan alleen de HDD/SSD en geheugen vervangen, of ook zaken als ODD en zelfs moederbord?
[ Voor 69% gewijzigd door JME op 12-06-2012 20:43 ]
Je kunt in principe alleen de hdd en geheugen vervangen. De rest is redelijk specifiek op maat gemaakt voor de behuizing.JME schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:19:
Hoe "updateable" is een AD05? Stel een onderdeel gaat stuk of je wil in de toekomst iets snellers, kun je dan alleen de HDD/SSD en geheugen vervangen, of ook zaken als ODD en zelfs moederbord?

OK, das jammer dan.
Andere vraag: kun je de AD05 aanzetten met de afstandbediening of moet je altijd de knop op de behuizing indrukken als hij uit staat?
Andere vraag: kun je de AD05 aanzetten met de afstandbediening of moet je altijd de knop op de behuizing indrukken als hij uit staat?
Dat ligt er aan of 'uit' echt uit is, of stand-by (suspend). In het eerste geval moet je de knop indrukken, in het tweede geval kan het misschien wel. Ik schrijf 'misschien' omdat dat het mij nog niet gelukt is met de meegeleverde zotac-afstandsbediening, maar wel met een draadloos toetsenbord (logitech k400) en via wake-on-lan met m'n telefoon of iPad. Misschien dat ook het besturingssysteem van invloed is op de mogelijkheden.JME schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:53:
OK, das jammer dan.
Op de ad04 werkt wakker worden uit stand-by prima met een bluetooth toetsenboard en bluetooth muis (heb er win7 op staan), een usb apparaat of met wake-on-lan. Met de afstandbediening lukte het me niet zo 123. Ik gebruik die optie verder niet, dus ik heb niet verder gegekeken of het aan de praat te krijgen is.MalleEppie71 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:45:
[...]
Dat ligt er aan of 'uit' echt uit is, of stand-by (suspend). In het eerste geval moet je de knop indrukken, in het tweede geval kan het misschien wel. Ik schrijf 'misschien' omdat dat het mij nog niet gelukt is met de meegeleverde zotac-afstandsbediening, maar wel met een draadloos toetsenbord (logitech k400) en via wake-on-lan met m'n telefoon of iPad. Misschien dat ook het besturingssysteem van invloed is op de mogelijkheden.
Sinds vandaag heb ik mijn Zotac ID80 binnen en ga hem morgen voorzien van OpenELEC.
Nu ik hem in eigen handen heb gehad en de aansluit mogelijkheden heb bekeken in combinatie met mijn Pioneer VSX-C300 versterker (http://www.pioneer.eu/nl/...chive/VSX-C300/index.html) ben ik gaan nadenken over de manier waarop ik het geluid via de speakers wil laten horen...
Deze versterker heeft helaas geen HDMI, maar wel mogelijkheden voor een optische kabel. Op mijn versterker wordt dit in de handleiding aangegeven om je DVD speler op aan te sluiten en de andere kant van deze optische kabel in 'digital out' van deze DVD speler te steken.
Iemand enig idee of ik deze spdif van de ID80 zonder problemen aan kan sluiten op mijn versterker om zodoende al het geluid via mijn versterker te laten gaan?
Nu ik hem in eigen handen heb gehad en de aansluit mogelijkheden heb bekeken in combinatie met mijn Pioneer VSX-C300 versterker (http://www.pioneer.eu/nl/...chive/VSX-C300/index.html) ben ik gaan nadenken over de manier waarop ik het geluid via de speakers wil laten horen...
Deze versterker heeft helaas geen HDMI, maar wel mogelijkheden voor een optische kabel. Op mijn versterker wordt dit in de handleiding aangegeven om je DVD speler op aan te sluiten en de andere kant van deze optische kabel in 'digital out' van deze DVD speler te steken.
Iemand enig idee of ik deze spdif van de ID80 zonder problemen aan kan sluiten op mijn versterker om zodoende al het geluid via mijn versterker te laten gaan?
3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500
Er zit een digitale optische input op je versterker zo te zien: "Digital Optical Input 3 (front 1)". Die kun je inderdaad zo aansluiten op de optische output van je zbox.[b][message=38417389,noline]
@riotrick houdt dit in dat ik alleen de front kan gebruiken op mijn Zotac? Achterop de versterker zitten ook twee optische aansluitingen (Digital optical) 'DVD in' en 'TV/SAT in' - die acherop gebruik ik natuurlijk liever omdat dat netter staat...
Kan ook je moet dan alleen de reciever op DVD input of TV/SAT zetten.mede schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:29:
@riotrick houdt dit in dat ik alleen de front kan gebruiken op mijn Zotac? Achterop de versterker zitten ook twee optische aansluitingen (Digital optical) 'DVD in' en 'TV/SAT in' - die acherop gebruik ik natuurlijk liever omdat dat netter staat...
ik had laatst een echtschumi2004 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:33:
[...]
Kan ook je moet dan alleen de reciever op DVD input of TV/SAT zetten.

Ik kreeg met geen mogelijkheid geluid uit de zotac. Een vriend die langs kwam opperde om de HDMI ingang van de tv decoder en de zotac te wisselen op de versterker, had de decoder geen geluid meer en de zotac wel. Wat bleek, de optical out en de HDMI ingang waren beiden actief als input voor TV/SAT..... en dan krijg je dus geen geluid..... heeft me een uur schelden op windows, zoeken en instellingen wijzigen gekost... Ik kon er wel om lachen naderhand.
PSN ID: Svennie-NL
Wij nu ookSvennie schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:23:
[...]
ik had laatst een echtmomentje. Om iets te testen had ik de zotac via HDMI rechtstreeks aan de tv hangen en via optical out aan de versterker. Werkte allemaal prima. Daarna weer de zotac aangesloten via HDMI aan de versterker en dus geen optical out meer nodig.
Ik kreeg met geen mogelijkheid geluid uit de zotac. Een vriend die langs kwam opperde om de HDMI ingang van de tv decoder en de zotac te wisselen op de versterker, had de decoder geen geluid meer en de zotac wel. Wat bleek, de optical out en de HDMI ingang waren beiden actief als input voor TV/SAT..... en dan krijg je dus geen geluid..... heeft me een uur schelden op windows, zoeken en instellingen wijzigen gekost... Ik kon er wel om lachen naderhand.
Ik ben eind van deze maand van plan de ZBOX ID80 te kopen met de bijbehorende componenten. Ik heb nu ook besloten dat ik 3D content wil kijken op de nieuwe TV die ik nog zal kopen.
Mijn vraag is nu: Kan er 3D content afgespeeld worden op de ID80 in de vorm van een rip? En weet iemand of XBMC 3D content daarop af kan spelen?
Mijn vraag is nu: Kan er 3D content afgespeeld worden op de ID80 in de vorm van een rip? En weet iemand of XBMC 3D content daarop af kan spelen?
ja en ja, XBMC herkent 3D content echter niet, ik heb een 3D en een normale versie van Avatar maar daar zie je binnen XBMC tijdens het bladeren geen verschil tussen, wel als je de file opstart natuurlijk ;-) Een 3D icoon zou mooi zijn.Ouwe Koning schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:52:
Ik ben eind van deze maand van plan de ZBOX ID80 te kopen met de bijbehorende componenten. Ik heb nu ook besloten dat ik 3D content wil kijken op de nieuwe TV die ik nog zal kopen.
[ Voor 11% gewijzigd door Svennie op 15-06-2012 13:10 ]
Ik heb OpenELEC (beta versie) geinstalleerd op mijn ID80 en dat ging allemaal perfect. Heb de installatie in eerste instantie uitgevoerd op een 20'' computer beeldscherm via de DVI-poort op de ID80. Beeld is netjes en de meegeleverde afstandsbediening werkte redelijk (ga uiteindelijk mijn Logitech Harmony 650 gebruiken)
Na installatie heb ik de ID80 meegenomen naar mijn woonkamer en daar aangesloten via HDMI naar mijn Samsumg LE-32R72B TV (+/- 6 jaar oud) - resolutie: 1366 x 768 pixels, maar daar zit ik nu met de volgende problemen en een vraag:
1. Ik krijg de resolutie niet goed op mijn TV, onder en boven loopt het XMBC scherm uit beeld. De scrollende regel met nieuwsberichten van XBMC daar zie ik net de bovenste pixels van (onderin beeld). Ik heb via de settings een optie gezien om de resolutie aan te passen, maar daar zit mijn TV resolutie niet bij???
2. Wanneer ik de remote gebruik, met de ID80 aangesloten op mijn TV dan slaat het gebruik van pijlen omhoog, omlaag, rechts en links "op hol" een optie proberen te selecteren door één keer omhoog te gaan resulteert in alle opties in een soort loop omhoog en omlaag aflopen - erg irritant!
En nog een vraag over de remote:
Zijn er mensen die de standaard remote met succes plezier gebruiken? En zijn er mensen die een keyboard hebben aangesloten op de ID80 (of compatible??) Wat zijn aanraders / alternatieven? Kan je op de IR-ontvanger tegelijk een keyboard en remote aansluiten?
Ik heb een Android telefoon, maar een budget model. De XBMC remote app werkt op zich wel mooi, maar mijn scherm is er net iets te klein voor. Daarnaast vind ik het prettiger om een echte remote te hebben (al dan niet mijn Harmony)
Na installatie heb ik de ID80 meegenomen naar mijn woonkamer en daar aangesloten via HDMI naar mijn Samsumg LE-32R72B TV (+/- 6 jaar oud) - resolutie: 1366 x 768 pixels, maar daar zit ik nu met de volgende problemen en een vraag:
1. Ik krijg de resolutie niet goed op mijn TV, onder en boven loopt het XMBC scherm uit beeld. De scrollende regel met nieuwsberichten van XBMC daar zie ik net de bovenste pixels van (onderin beeld). Ik heb via de settings een optie gezien om de resolutie aan te passen, maar daar zit mijn TV resolutie niet bij???
2. Wanneer ik de remote gebruik, met de ID80 aangesloten op mijn TV dan slaat het gebruik van pijlen omhoog, omlaag, rechts en links "op hol" een optie proberen te selecteren door één keer omhoog te gaan resulteert in alle opties in een soort loop omhoog en omlaag aflopen - erg irritant!
En nog een vraag over de remote:
Zijn er mensen die de standaard remote met succes plezier gebruiken? En zijn er mensen die een keyboard hebben aangesloten op de ID80 (of compatible??) Wat zijn aanraders / alternatieven? Kan je op de IR-ontvanger tegelijk een keyboard en remote aansluiten?
Ik heb een Android telefoon, maar een budget model. De XBMC remote app werkt op zich wel mooi, maar mijn scherm is er net iets te klein voor. Daarnaast vind ik het prettiger om een echte remote te hebben (al dan niet mijn Harmony)
Ik gebruik een harmony voor het meeste gebruik. Daarnaast heb ik nog een bluetooth toetsenbord + muis voor als ik wat wil surfen ofzo.
youtube browse ik dan vaak weer op m'n android telefoon met de youtube app icm met xbmc remote (share to xbmc in de youtube app)
youtube browse ik dan vaak weer op m'n android telefoon met de youtube app icm met xbmc remote (share to xbmc in de youtube app)
[ Voor 34% gewijzigd door riotrick op 16-06-2012 01:31 ]
Heb je 'em al binnen en bevalt het een beetje?riotrick schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:47:
[...]
Ik heb op ebay trouwens dit verloopje besteld, zodat ik hem achterop m'n tv met vesa 200 kan schroeven: http://www.ebay.nl/itm/Ll...terns-Steel-/120860903029.
In de video settings heb je een optie om video te kalibreren, daarmee kun je de hoeken gelijk stellen aan het zichtbare beeld van jouw TV. XBMC herberekent dan daarna de output om ervoor te zorgen dat het allemaal netjes bij jou in beeld staat. In een optimaal geval staan deze allemaal op 0, waardoor elke pixel van een bestand overeenkomt met een pixel op je TV, maar als dat niet kan is dit de manier om het op te lossen.mede schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 22:55:
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Hier heb ik inderdaad al even mee zitten te stoeien, maar gaf niet het gewenste resultaat. Ik heb het nu opelost door het zoom level op -6 in te stellen via:Acolyte57 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 23:10:
[...]
In de video settings heb je een optie om video te kalibreren, daarmee kun je de hoeken gelijk stellen aan het zichtbare beeld van jouw TV. XBMC herberekent dan daarna de output om ervoor te zorgen dat het allemaal netjes bij jou in beeld staat. In een optimaal geval staan deze allemaal op 0, waardoor elke pixel van een bestand overeenkomt met een pixel op je TV, maar als dat niet kan is dit de manier om het op te lossen.
System->Appearance->Settings->Zoom
Bij de waarde -6 staat nu alles perfect in beeld
Ow, dan heb je wel erg veel afwijking! Apart. Krijg je met de aangepaste zoom setting nog wel echt beeld tot de rand van je TV of heb je ergens zwarte balken?mede schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 23:26:
Hier heb ik inderdaad al even mee zitten te stoeien, maar gaf niet het gewenste resultaat.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Helemaal strak langs de randen, geen zwarte balken - alle fims spelen netjes full-screen af. Ik heb deze manier gebruikt omdat ik het tegen kwam op een XBMC forum. Dit schijnt met de resolutie die mijn TV gebruikt vrijwel bij iedereen goed te werken.Acolyte57 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 00:17:
[...]
Ow, dan heb je wel erg veel afwijking! Apart. Krijg je met de aangepaste zoom setting nog wel echt beeld tot de rand van je TV of heb je ergens zwarte balken?
Ik heb hem inderdaad binnengekregen. Maar doordat deze beugeltjes eigenlijk voor precies de tegenovergestelde situa bedoeld zijn, passen de meegeleverde schroeven niet. Als je andere schroefjes erbij gebruikt moet het naar mijn idee prima werken.Schweino schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 20:20:
[...]
Heb je 'em al binnen en bevalt het een beetje?
Ondertussen had ik een plekje gemaakt voor m'n zbox naast m'n versterker. Daar stond hij eigenlijk best mooi, dus heb ik hem daar maar laten staan.
Nu ik mijn ID80 met OpenELEC (beta) heb draaien werkt eigenlijk alles goed wanneer ik er een toetsenbord aan hang en ernaast een lijstje met keyboard shortcuts gebruik.
Ik ben eigenlijk op zoek een IR receiver zodat ik mijn Logitech kan gebruiken, maar wanneer ik dit forum doorlees kom ik terrecht op types die ik nergens kan bestellen (linkjes naar ebay allemaal 'sold out')
Is hier iemand die duidelijke informatie heeft over werkende IR receivers - onder OpenELEC - waarbij een Logitech Harmony (650 in mijn geval) echt goed werkt?
Android remote werkt op zich wel redelijk, maa is niet handig omdat ik niet de enige gebruiker ben. Liefst zou ik dus een fysieke remote willen gebruiken waarbij de functies beschikbaar zijn zoals ze ook op je toetsenbord gedaan kunnen worden, zoals: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keyboard
Ik kan zo 1-2-3 niet echt positieve ervaringen hierover vinden.
Ik ben eigenlijk op zoek een IR receiver zodat ik mijn Logitech kan gebruiken, maar wanneer ik dit forum doorlees kom ik terrecht op types die ik nergens kan bestellen (linkjes naar ebay allemaal 'sold out')
Is hier iemand die duidelijke informatie heeft over werkende IR receivers - onder OpenELEC - waarbij een Logitech Harmony (650 in mijn geval) echt goed werkt?
Android remote werkt op zich wel redelijk, maa is niet handig omdat ik niet de enige gebruiker ben. Liefst zou ik dus een fysieke remote willen gebruiken waarbij de functies beschikbaar zijn zoals ze ook op je toetsenbord gedaan kunnen worden, zoals: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Keyboard
Ik kan zo 1-2-3 niet echt positieve ervaringen hierover vinden.
[ Voor 7% gewijzigd door mede op 17-06-2012 12:00 ]
De HP ir receiver dit ik al eerder heb gelinked werkt uitstekend. Zowel onder windows (zie:http://xbmccustomregis.sourceforge.net/) als onder linux kun je er alle toetsen mee mappen. Zelf gebruik ik er een harmony 555 bij, ik neem aan een harmony 650 daarin hetzelfde zal werken.
Deze receiver is voor rond de 15 euro prima op ebay te bestellen. Niet alle aanbieders verzenden naar nederland, maar er zijn er genoeg die dat wel doen:
http://www.ebay.nl/sch/i....3286.c0.m14&_sop=15&_sc=1
Een direct linkje van eentje die naar nl verstuurd:
http://www.ebay.nl/itm/HP...ain_0&hash=item4ab3abe1b8
Deze receiver is voor rond de 15 euro prima op ebay te bestellen. Niet alle aanbieders verzenden naar nederland, maar er zijn er genoeg die dat wel doen:
http://www.ebay.nl/sch/i....3286.c0.m14&_sop=15&_sc=1
Een direct linkje van eentje die naar nl verstuurd:
http://www.ebay.nl/itm/HP...ain_0&hash=item4ab3abe1b8
[ Voor 13% gewijzigd door riotrick op 17-06-2012 12:05 ]
OK - super.. had al gezien dat jij deze hebt, maar zag ook dat je hem gebruikt onder Windows. Ik zal eens kijken of ik er één kan vinden die naar NL verstuurd - bedankt.
En besteld
En besteld
[ Voor 4% gewijzigd door mede op 17-06-2012 12:15 ]
Ik had deze nog vanaf mijn vorige media center. Daar heb ik xubuntu op gehad. Alles is daarmee prima te mappen.mede schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:07:
OK - super.. had al gezien dat jij deze hebt, maar zag ook dat je hem gebruikt onder Windows. Ik zal eens kijken of ik er één kan vinden die naar NL verstuurd - bedankt.
En besteld
OK - ik ben benieuwd... Is het simpel om de Harmony te programmeren en heb je nog tips/trucs waar ik rekening mee moet houden?riotrick schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:39:
[...]
Ik had deze nog vanaf mijn vorige media center. Daar heb ik xubuntu op gehad. Alles is daarmee prima te mappen.
Zucht, ik wacht al 2 weken op mn Zbox
Iets met "order wel/niet verzonden, ergens blijven hangen.. Misschien opnieuw verzenden, we zullen even bellen naar PostNL"
Nouja beter wachten ze nu dan nóg 1 week dan ben ik klaar met mijn tentamens
Nouja beter wachten ze nu dan nóg 1 week dan ben ik klaar met mijn tentamens
[ Voor 20% gewijzigd door Scarify op 20-06-2012 10:45 ]
Heb dit bericht ook in het XBMC topic geplaatst, maar misschien dat het ook wel met de instellingen voor mijn Zotac ID80 te maken kan hebben:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38447277
Is hier iemand die ook een Zotac ID80 gebruikt (of vergelijkbaar) en specifieke instellingen in de video settings heeft gedaan? Ik doel dan op de render method en hardware acceletion opties.
Ik gebruik OpenELEC
Is hier iemand die ook een Zotac ID80 gebruikt (of vergelijkbaar) en specifieke instellingen in de video settings heeft gedaan? Ik doel dan op de render method en hardware acceletion opties.
Ik gebruik OpenELEC
Als het met de instellingen te maken heeft dan is dit nog steeds een instelling die specifiek met XBMC en OE te maken heeft en hoort daardoor ook niet in dit Zotac topic thuis. Je kunt je vraag beter op het OE forum plaatsen.mede schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:30:
Heb dit bericht ook in het XBMC topic geplaatst, maar misschien dat het ook wel met de instellingen voor mijn Zotac ID80 te maken kan hebben:
Ik gebruik OpenELEC
Testing, one, two ...
Ik wil ook een zbox gaan aanschaffen, en na wat berichten gelezen te hebben, moet ik volgens mij de ID80 hebben.
Belangrijke zaken voor mij zijn:
- SPDIF uitgang voor audio
- HDMI uitgang met 3D ondersteuning
- moet fatsoenlijk alles kunnen afspelen met XBMC (windows 7)
- te bedienen zijn met afstandsbediening (ik heb een harmony welke ik wil gebruiken)
dan zit ik nog met de volgende vragen:
- maakt de speler nog veel geluid? of valt het mee met die enkele fan (ik ga er een SSD in plaatsen, mediafiles komen op het netwerk)
- heeft hij veel koeling nodig? mijn huidige mediaPC (normale pc met HD enz) staat in een gesloten kast, en deze heeft het na een uurtje toch echt te warm, waardoor ik de kast open moet zetten
- kan ik de zbox aanzetten met de remote?
- te bedienen zijn met afstandsbediening (ik heb een harmony welke ik wil gebruiken)
- maakt de speler nog veel geluid? of valt het mee met die enkele fan (ik ga er een SSD in plaatsen, mediafiles komen op het netwerk)
- heeft hij veel koeling nodig? mijn huidige mediaPC (normale pc met HD enz) staat in een gesloten kast, en deze heeft het na een uurtje toch echt te warm, waardoor ik de kast open moet zetten
ID80 is prima hiervoor.RonnieB82 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:45:
Ik wil ook een zbox gaan aanschaffen, en na wat berichten gelezen te hebben, moet ik volgens mij de ID80 hebben.
Ik heb een ad04, maar ik ga ervanuit dat de id80 wat dit betreft ongeveer gelijk is. De fan gaat alleen maar aan wanneer de apu te warm wordt. Bij mij staat in een houten kast zonder deur ervoor. De fan gaat nauwelijks aan, en wanneer hij aangaat maakt hij erg weinig geluid.RonnieB82 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:45:
Bij mij zit er een harddisk in, maakt dus al meer geluid dan een ssd (1tb wd scorpio blue), maar ook die hoor je nauwelijks. De 3,5" harde schijf in m'n vorige media center kon je veel beter horen.
De zbox'en produceren een stuk minder warmte dan een normale pc.Durf niet te zeggen wat er gebeurt als je hem in een dichte kast zet. Wellicht dat iemand anders daar meer ervaring mee heeft.RonnieB82 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:45:
Dat is mij niet gelukt. Sowieso aanzetten kan volgens mij niet, maar ontwaken uit (s3) sleep zou moeten kunnen. Dit werkt in ieder geval wel prima met usb apparaten en via het lan (wake-on-lan). Met de ab lukte het me zo 123 niet.RonnieB82 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:45:
Al eens een keer eerder gevraagd maar wat is van de AD02 gebruikers onder ons de gemiddelde temperatuur van hun systeem met bv OpenELEC + MQ3 skin?
Ik blijf zo'n beetje altijd rond de 60 graden zitten, met andere skins niet zo gecontroleerd maar daar ik niet veel bijzonders actief heb in MQ3 blijf ik het toch apart vinden, FAN staat op auto in bios.
60gr is toch nog redelijk te doen of is dat echt te hoog?
Edit:
Hij start met een temp van 50 +/- van uit slaapstand
Mijn desktop zit bv gemiddeld zo rond de 30 dus maak me enigszins een klein beetje zorgen.
Ik blijf zo'n beetje altijd rond de 60 graden zitten, met andere skins niet zo gecontroleerd maar daar ik niet veel bijzonders actief heb in MQ3 blijf ik het toch apart vinden, FAN staat op auto in bios.
60gr is toch nog redelijk te doen of is dat echt te hoog?
Edit:
Hij start met een temp van 50 +/- van uit slaapstand
Mijn desktop zit bv gemiddeld zo rond de 30 dus maak me enigszins een klein beetje zorgen.
[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 21-06-2012 00:56 ]
Mijn AD10 (E-350) doet hier ook rond de 60° C, lijkt normale temperatuur te zijn:
Dit is idle, belast klimt dat naar 58° C.
$ sensors k10temp-pci-00c3 Adapter: PCI adapter temp1: +54.6 C (high = +70.0 C) (crit = +100.0 C, hyst = +97.0 C)
Dit is idle, belast klimt dat naar 58° C.
[ Voor 8% gewijzigd door Borromini op 21-06-2012 01:15 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Werkt prima icm met mijn receiver
Dit ga ik ook doen met mijn Harmony 650 en heb op aanraden van @riotrick de HP IR Wireless MCE USB Infrared Receiver VISTA MCE2005 besteld via Ebay voor $14,99 inclusief verzenden.- te bedienen zijn met afstandsbediening (ik heb een harmony welke ik wil gebruiken)
Volgens de voorbeelden op Internet moet dit redelijk eenvoudig te configureren zijn (na de nodige tijd)
Ik heb een samsung SSD erin van 60GB en ik moet zeggen dat ik het systeem eigenlijk wel meer geluid vind maken dan gedacht en hij wordt ook redelijk warm (als ik het met mijn hand voel). Het geluid overstemt overigens niet wanneer je films of muziek afspeelt.- maakt de speler nog veel geluid? of valt het mee met die enkele fan (ik ga er een SSD in plaatsen, mediafiles komen op het netwerk)
Ik gebruik de originele niet, maar volgens mij kan dit niet??? NB: de originele IR-ontvanger is niet te gebruiken met je Harmony- kan ik de zbox aanzetten met de remote?
Ik heb de mijne ook maar besteld. Een AD02, omdat ik per se een optische geluidsverbinding wil hebben naar mijn receiver (die heeft geen hdmi). Ik heb ook de HP IR Receiver in China besteld, alsmede een IR Splitter.
Enige wat nu nog ontbreekt is de Harmony, maar dat kan altijd nog. Eerst maar eens kijken of deze hele setup gaat werken. Ik ben ontzettend benieuwd.
Enige wat nu nog ontbreekt is de Harmony, maar dat kan altijd nog. Eerst maar eens kijken of deze hele setup gaat werken. Ik ben ontzettend benieuwd.
Ik heb wat vraagjes wat betreft de Zotac ZBOX ID41.
Op dit moment heb ik een eerste generatie Asrock ION 330 met daarop pre-Frodo XBMC draaien. Nu heb ik begrepen (en tot nu toe ondervonden) dat DTS-HD e.d. naar een versterker sturen niet werkt met een 1ste generatie ION.
Met een ION 2 zou dat wel moeten lukken vandaar dat ik bij de ZBOX ID41 ben gekomen, kan iemand mij bevestigen dat het versturen van DTS-HD geluid over HDMI naar een versterker gewoon werkt met dit systeempje?
Wat ik ook heb gelezen is dat het standaard IR ontvangertje niet werkt met een Harmony klopt dat?
Is de ID41 het beste systeempje wanneer je wilt upgraden van een Asrock ION 330 of kunnen jullie mij ook een ander systeempje aanraden?
Alvast bedankt.
Op dit moment heb ik een eerste generatie Asrock ION 330 met daarop pre-Frodo XBMC draaien. Nu heb ik begrepen (en tot nu toe ondervonden) dat DTS-HD e.d. naar een versterker sturen niet werkt met een 1ste generatie ION.
Met een ION 2 zou dat wel moeten lukken vandaar dat ik bij de ZBOX ID41 ben gekomen, kan iemand mij bevestigen dat het versturen van DTS-HD geluid over HDMI naar een versterker gewoon werkt met dit systeempje?
Wat ik ook heb gelezen is dat het standaard IR ontvangertje niet werkt met een Harmony klopt dat?
Is de ID41 het beste systeempje wanneer je wilt upgraden van een Asrock ION 330 of kunnen jullie mij ook een ander systeempje aanraden?
Alvast bedankt.
Dit omdat (correct me if I'm wrong) de nieuwe AudioEngine in XBMC nog geen goede / volledige ondersteuning heeft voor HD audio (DTS-HD, TrueHD) voor de chipsets van de ID81 of AD04 heeft?
ik was gisteren aan het luisteren naar internet radio via XBMC (ik heb de .pls file opgeslagen op mijn NAS, die gestart via de telefoon) dat werkt prima, toen zette ik echter de TV uit en stopte de stream. TV weer aan, bleek XBMC te hangen, afgsloten via taakbeheer, opnieuw opgestart, hetzelfde.
Blijkbaar kan XBMC er niet tegen dt de TV uitgezet wordt als hij een stream afspeelt? Nu is het geen probleem om de stream te starten via de telefoon nadat ik de TV uitgezet heb maar ik blijf het vreemd vinden, hoe kan ik dit uit zetten?
de Zotac is aangesloten via HDMI naar de versterker en dan naar de TV.
EDIT:
toch nog iets over kunnen vinden: het is een bekend probleem (fix zit in de nightlies of volgende stable):
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=127684
Blijkbaar kan XBMC er niet tegen dt de TV uitgezet wordt als hij een stream afspeelt? Nu is het geen probleem om de stream te starten via de telefoon nadat ik de TV uitgezet heb maar ik blijf het vreemd vinden, hoe kan ik dit uit zetten?
de Zotac is aangesloten via HDMI naar de versterker en dan naar de TV.
EDIT:
toch nog iets over kunnen vinden: het is een bekend probleem (fix zit in de nightlies of volgende stable):
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=127684
[ Voor 11% gewijzigd door Svennie op 27-06-2012 13:47 ]
Wat zijn 'normale' aantallen voor framedrops bij 1080p weergave via XBMC? Ik zit direct na opstarten al rond de 70 framedrops wat vermoedelijk komt doordat de film net gestart wordt en na 2 uur film ongeveer rond de 90-100 framedrops. Tijdens film kijken komen er dus niet zo gek veel framedrops voor maar het valt me zo nu en dan wel op.
Mijn config:
Zbox ND22 (Intel celeron SU2300 - 1300 Mhz duo core)
4GB Ram
Openelec op SD kaart (Sandisk extreme 30 MB/s), stukken sneller dan de USB stick die ik hiervoor had.
Externe 3,5" harddisk 2TB
Ik ben benieuwd of een andere ZBOX of setup duidelijk verbetering geeft. Hebben jullie tips om het te verminderen?
Mijn config:
Zbox ND22 (Intel celeron SU2300 - 1300 Mhz duo core)
4GB Ram
Openelec op SD kaart (Sandisk extreme 30 MB/s), stukken sneller dan de USB stick die ik hiervoor had.
Externe 3,5" harddisk 2TB
Ik ben benieuwd of een andere ZBOX of setup duidelijk verbetering geeft. Hebben jullie tips om het te verminderen?
Ik heb XBMC zo ingesteld dat er even gepauzeerd wordt bij het starten van een film. Dat zal al aanmerkelijk schelen in het aantal drops wat je krijgt bij het starten van de film. Als de film eenmaal loopt komt er bij mijn configuratie meestal niets meer bij aan dropped frames (AMD E-350 i.c.m. Windows 7 en XBMC Eden HD-audio editie). Media wordt gestreamed vanaf NAS.
Testing, one, two ...
Nou, ik heb heel veel van deze bijna 100 pagina's doorgelezen en ben er nog niet aan uit.
Ik dacht een Zotac als mini-pctje te gaan gebruiken. Ik speel er veel muziek mee af die op de NAS staat, of internetradio, youtube, uitzending gemist etc.
Echter wil ik er ook wel eens iets met Office op doen, en omdat er bij de meeste maar 4 GB in past weet ik niet of dit wel zo'n geschikt ding is.
Kan ik beter naar een ander apparaat kijken of Wat lijkt jullie?
Ik dacht een Zotac als mini-pctje te gaan gebruiken. Ik speel er veel muziek mee af die op de NAS staat, of internetradio, youtube, uitzending gemist etc.
Echter wil ik er ook wel eens iets met Office op doen, en omdat er bij de meeste maar 4 GB in past weet ik niet of dit wel zo'n geschikt ding is.
Er zijn er ook die meer dan 4GB aan kunnen, je zegt zelf al " bij de meeste maar", een AD04 bijvoorbeeld max 8GB http://www.zotacusa.com/zbox-ad04.html en zo zie ik er nog wel meer die meer dan 4GB kunnen.kleiner schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:19:
Nou, ik heb heel veel van deze bijna 100 pagina's doorgelezen en ben er nog niet aan uit.
Wat je ook kan doen is er zelf 1 samenstellen op basis van je eigen wensen.
Gisteren ook mijn ZBOX Ad02 ontvangen. Werkt prima; ik kon mijn USB stick met OpenElec van mijn "gewone" pc gewoon inpluggen en hij werkt.
Ik merk wel dat de Fanart in de skins veel langzamer laadt dan hiervoor en weet niet hoe dit komt. De USB op de ene pc is toch niet langzamer dan op de andere?
Ten tweede ben ik het geluid in de menu's kwijt; het geluid in films doet het wel gewoon. Misschien moet ik nog een en ander tweaken aan de geluidsinstellingen.
Tot nu toe is de ervaring in ieder geval positief.
Ik merk wel dat de Fanart in de skins veel langzamer laadt dan hiervoor en weet niet hoe dit komt. De USB op de ene pc is toch niet langzamer dan op de andere?
Ten tweede ben ik het geluid in de menu's kwijt; het geluid in films doet het wel gewoon. Misschien moet ik nog een en ander tweaken aan de geluidsinstellingen.
asound.conf plaatsen met inhoudDennis schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:10:
Gisteren ook mijn ZBOX Ad02 ontvangen. Werkt prima; ik kon mijn USB stick met OpenElec van mijn "gewone" pc gewoon inpluggen en hij werkt.
code:
1
2
3
4
5
6
| pcm.!default { type plug slave { pcm "hdmi" } } |
In config folder
Dat werkt, maar ik ben niet specifiek genoeg geweest. Ik wil het geluid over de optical out (liefst allebei trouwens, als dat kan) in plaats van hdmi.schumi2004 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:41:
asound.conf plaatsen met inhoud
code:
1 2 3 4 5 6 pcm.!default { type plug slave { pcm "hdmi" } }
In config folder
Is het mogelijk via optical alles throughput en via hdmi downmix 2.0? Al weet ik niet of de geluidjes van mijn skin dan wel via optical gaan...
Je zoekt dus eigenlijk een dual audio ouput oplossing?Dennis schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:04:
[...]
Dat werkt, maar ik ben niet specifiek genoeg geweest. Ik wil het geluid over de optical out (liefst allebei trouwens, als dat kan) in plaats van hdmi.
Is het mogelijk via optical alles throughput en via hdmi downmix 2.0? Al weet ik niet of de geluidjes van mijn skin dan wel via optical gaan...
http://dl.dropbox.com/u/6696611/OpenELEC/index.html
Edit:
Als je even geduld heb , ik ben een recente build aan het uploaden met dual audio output patch. Het is wel een pvr build maar als je die functie niet gebruikt is hij exact hetzelfde.
https://www.dropbox.com/s...0630215910-r11465.tar.bz2
Edit2:
Iemand wel eens gedacht om zijn Fan te vervangen in zijn Zotac voor een nog betere koeling?
En iemand wel eens met de GPU settings gespeeld in zijn Zotac?
http://forum.xbmc.org/sho...0538&pid=892635#pid892635
[ Voor 33% gewijzigd door schumi2004 op 02-07-2012 21:35 ]
Ik heb een Zotac ID80 met 4GB geheugen en een Samsung SSD van 64GB en dat loopt allemaal goed met OpenELEC beta 4.
Het valt me echter erg tegen hoe warm hij wordt en regelmatig hoor je de fan ook vrij goed. Hij staat redelijk vrij om z'n warmte kwijt te kunnen en ik doe er niet heel intensieve dingen mee. Filmpje kijken, muziek luisteren stream ik allemaal rechtstreeks vanaf mijn Synology NAS via NFS shares... Ik gebruiken vaste netwerk kabel (dus niet via Wifi)
Iemand ook deze ervaringen en zou ik hier nog iets aan kunnen tweaken? Alles settings in zowel de Zotac als OpenELEC zijn vrijwel standaard....
Het valt me echter erg tegen hoe warm hij wordt en regelmatig hoor je de fan ook vrij goed. Hij staat redelijk vrij om z'n warmte kwijt te kunnen en ik doe er niet heel intensieve dingen mee. Filmpje kijken, muziek luisteren stream ik allemaal rechtstreeks vanaf mijn Synology NAS via NFS shares... Ik gebruiken vaste netwerk kabel (dus niet via Wifi)
Iemand ook deze ervaringen en zou ik hier nog iets aan kunnen tweaken? Alles settings in zowel de Zotac als OpenELEC zijn vrijwel standaard....
Ik heb het niet gedaan, maar ga het even vanavond checken denk ik. Soms heb ik ook het gevoel alsof hij heel af en toe een frame skipt. Of het nou door de videokaart komt/drivers of simpelweg een ander proces in de achtergrond die het af en toe veroorzaakt.. dat weet ik nog niet zeker.schumi2004 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:14:
[...]
En iemand wel eens met de GPU settings gespeeld in zijn Zotac?
http://forum.xbmc.org/sho...0538&pid=892635#pid892635
Ik ga zelf even opzoek naar een geschikte fan replacement en even in contact met Zotac of hun tips en truuks hebben hiervoor en eventueel een alternatief voor de fan hebben.mede schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:03:
Ik heb een Zotac ID80 met 4GB geheugen en een Samsung SSD van 64GB en dat loopt allemaal goed met OpenELEC beta 4.
Ik ben daar ook wel voor. Onlangs tijdens een van de warmere dagen sloeg hij bij mij uit omdat het te warm werd. Keep us updated!schumi2004 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:10:
[...]
Ik ga zelf even opzoek naar een geschikte fan replacement en even in contact met Zotac of hun tips en truuks hebben hiervoor en eventueel een alternatief voor de fan hebben.
Komt goed. Mail naar support is verzonden, kijken wat die te zeggen hebben.serhat schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:18:
[...]
Ik ben daar ook wel voor. Onlangs tijdens een van de warmere dagen sloeg hij bij mij uit omdat het te warm werd. Keep us updated!
Merk wel dat ik van het ene projectje zo in het ander rol
Oei, dat klinkt wel ernstig eigenlijk... goed dat hij uit gaat wanneer hij te warm wordt, maar op zich zou hij onder normale omstandigheden niet snel te warm mogen worden lijkt mij.serhat schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:18:
[...]
Ik ben daar ook wel voor. Onlangs tijdens een van de warmere dagen sloeg hij bij mij uit omdat het te warm werd. Keep us updated!
@schumi2004 - ook ik ben dus benieuwd
En gebeurt dat alleen bij het gebruik als media-center of moet ie op dat moment misschien andere (meer belastende) zaken voor zijn rekening nemen?serhat schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:18:
[...]
Testing, one, two ...
Ik was sowieso in XBMC.. of hij in de achtergrond iets aan het downloaden was (verder bar weinig) weet ik niet zeker. Zelfs dan moet het eigenlijk niet gebeuren. Het is ook niet dat het in een heel afgesloten ruimte zit ofzo.hardware-lover schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:28:
[...]
En gebeurt dat alleen bij het gebruik als media-center of moet ie op dat moment misschien andere (meer belastende) zaken voor zijn rekening nemen?
Oké, duidelijk. Bij gebruik van XBMC (of vergelijkbare software) zou dat idd niet mogen gebeuren. Misschien wordt je cpu/gpu niet optimaal gekoeld door een niet helemaal juist functionerende fan of is er geen optimaal contact tussen de koeler en je cpu/gpu. Volgens mij is de koelpasta vrij eenvoudig te vervangen. Als het systeem voorzien is van een opslag met bewegende delen, een HDD bedoel ik dus, dan kan deze natuurlijk ook voor extra warmte kunnen zorgen, zeker bij de temperaturen als de afgelopen dag als deze richting de 30 °C gaan. Ik heb zelf geen AD02 maar een vergelijkbare Foxconn waar ook een E-350 in gefrot zit. Dat kastje is nog flink kleiner dan de behuizing van de AD02 en deze houd het prima vol, ook onder zwaardere omstandigheden. Deze hangt ook nog eens achter tegen een warme TV aan maar dat doet het systeem blijkbaar niets. Wat ik alleen maar wil zeggen is dat de E-350, mits voldoende gekoeld, prima zijn werk kan blijven doen.
Testing, one, two ...
Dat verwacht ik inderdaad ook. Het gekke is, toen ik hem openmaakte zag ik niet genoeg stof om voor problemen te zorgen en alles leek prima te draaien. Koelpasta niet gecheckt, maar hij is nog niet eens een jaar oud. Zou jammer zijn. Toen hij uitviel ging hoogstwaarschijnlijk ook een geheugenmodule kapot, althans sinds hij is uitgevallen deed hij raar en kwam erachter dat een geheugenmodule kapot was. Op zich zou hij ook hebben kunnen gereboot door de kapotte module, maar nadat het was gebeurt was dat ding ZO warm, niet normaal.. dat ik toch echt neig dat hij te warm is geworden en hierdoor de module in kwestie kapot is gegaan eerder of dat het meer toeval was qua timing.hardware-lover schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 01:41:
Oké, duidelijk. Bij gebruik van XBMC (of vergelijkbare software) zou dat idd niet mogen gebeuren. Misschien wordt je cpu/gpu niet optimaal gekoeld door een niet helemaal juist functionerende fan of is er geen optimaal contact tussen de koeler en je cpu/gpu. Volgens mij is de koelpasta vrij eenvoudig te vervangen. Als het systeem voorzien is van een opslag met bewegende delen, een HDD bedoel ik dus, dan kan deze natuurlijk ook voor extra warmte kunnen zorgen, zeker bij de temperaturen als de afgelopen dag als deze richting de 30 °C gaan. Ik heb zelf geen AD02 maar een vergelijkbare Foxconn waar ook een E-350 in gefrot zit. Dat kastje is nog flink kleiner dan de behuizing van de AD02 en deze houd het prima vol, ook onder zwaardere omstandigheden. Deze hangt ook nog eens achter tegen een warme TV aan maar dat doet het systeem blijkbaar niets. Wat ik alleen maar wil zeggen is dat de E-350, mits voldoende gekoeld, prima zijn werk kan blijven doen.
Ik was nog even verder gegaan met zoeken naar een vervangende fan voor mijn AD02 maar na het lezen van dit is de hoop er 1 te vinden toch een stuk minder geworden plus van support schijn je ook niet veel te hoeven verwachten.
http://www.zotacusa.com/f...d-nd01-u-replacement-fan/
Komt er in het kort op neer als je gezeik heb met je fan eindig je met dit

Edit:
Als ik de binnenkant zie van mijn AD02 kom ik er denk beter vanaf als die jongen uit dat topic, ik zie hier een 4-pins connector naar de fan toe waar die uit dat topic maar een 3-pins had.

Denk dat het helemaal zo gek nog niet is alle info m.b.t. fans bij de Zotac te delen met andere want vermoed dat dit nog wel eens een issue kan gaan worden.
http://www.zotacusa.com/f...d-nd01-u-replacement-fan/

Edit:
Als ik de binnenkant zie van mijn AD02 kom ik er denk beter vanaf als die jongen uit dat topic, ik zie hier een 4-pins connector naar de fan toe waar die uit dat topic maar een 3-pins had.

Denk dat het helemaal zo gek nog niet is alle info m.b.t. fans bij de Zotac te delen met andere want vermoed dat dit nog wel eens een issue kan gaan worden.
[ Voor 56% gewijzigd door schumi2004 op 06-07-2012 09:25 ]
Bah... dat zal ongetwijfeld helpen qua extra koeling, maar ik vraag me af hoe het geluid is. Daarnaast ziet het er ook niet uit natuurlijk.schumi2004 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:09:
Ik vraag me alleen sterk af of er wel een betere koeler in KAN. Waarschijnlijk heeft de koeling voor een groot deel ook te maken met de (kleine) behuizing? Neem het me niet kwalijk dat ik weinig verstand heb van koeling, maar zou een andere fan nou echt betere resultaten kunnen geven?Als ik de binnenkant zie van mijn AD02 kom ik er denk beter vanaf als die jongen uit dat topic, ik zie hier een 4-pins connector naar de fan toe waar die uit dat topic maar een 3-pins had.
Ik heb overigens zojuist een een mail naar Zotac support gestuurd het mijn koeling en fan problemen.
Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben. Als ik overigens goed luister naar mijn fan dan lijkt deze ook niet helemaal lekker soepel te verlopen. Zolang hij het nog doet kijk het even aan, zit toch nog garantie op.mede schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:51:
[...]
Bah... dat zal ongetwijfeld helpen qua extra koeling, maar ik vraag me af hoe het geluid is. Daarnaast ziet het er ook niet uit natuurlijk.
[...]
Ik vraag me alleen sterk af of er wel een betere koeler in KAN. Waarschijnlijk heeft de koeling voor een groot deel ook te maken met de (kleine) behuizing? Neem het me niet kwalijk dat ik weinig verstand heb van koeling, maar zou een andere fan nou echt betere resultaten kunnen geven?
Ik heb overigens zojuist een een mail naar Zotac support gestuurd het mijn koeling en fan problemen.
Verwijderd
Grappig dat ik pagina's lang niks over de warmteafvoer hoor en nu opeens meerdere personen tegelijk. Dit zou een aardige streep door de rekening worden voor wat betreft de aanschaf van een Zbox.
Het antwoord van Zotac support:
"You may try to select Manual fan control instead of SMART fan control from BIOS setup. Set the fan speed to 80%, which should be acceptable. If the fan is still no noise, it may be the fan is damaged.
Besides, there is BIOS update for the ID80. This update is used to prevent shut down hang up problem. For this update, you need MS-DOS or Windows. You MUST identify the Existing BIOS update and choose the matched file to update"
Vind het een beetje vreemd om fan speed op 80% in te stellen als de CPU al eigenlijk om meer koeling vraagt omdat je systeem zo heet wordt.
En de BIOS update is natuurlijk de moeite waard, maar kan alleen onder Windows/MS-DOS? Dit betekent dat ik mijn hele installatie van OpenELEC weg moet halen om mijn BIOS een update te geven?
"You may try to select Manual fan control instead of SMART fan control from BIOS setup. Set the fan speed to 80%, which should be acceptable. If the fan is still no noise, it may be the fan is damaged.
Besides, there is BIOS update for the ID80. This update is used to prevent shut down hang up problem. For this update, you need MS-DOS or Windows. You MUST identify the Existing BIOS update and choose the matched file to update"
Vind het een beetje vreemd om fan speed op 80% in te stellen als de CPU al eigenlijk om meer koeling vraagt omdat je systeem zo heet wordt.
En de BIOS update is natuurlijk de moeite waard, maar kan alleen onder Windows/MS-DOS? Dit betekent dat ik mijn hele installatie van OpenELEC weg moet halen om mijn BIOS een update te geven?
Dat kan prima geregeld worden met een bootable USB stick o.i.d. en daar de update vanaf installeren.mede schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:06:
[knip]
Testing, one, two ...
Inderdaad appart ja. Ik heb nog niks gehoord van ze.mede schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:06:
Het antwoord van Zotac support:
Wat hardware-lover zegt.En de BIOS update is natuurlijk de moeite waard, maar kan alleen onder Windows/MS-DOS? Dit betekent dat ik mijn hele installatie van OpenELEC weg moet halen om mijn BIOS een update te geven?
Even je usb stick bootable maken, bios backup , updaten klaar.
Het idee is misschien dat je je fan permanent op 80% laat draaien, om te voorkomen dat je überhaupt in de situatie komt waarin de boel te heet wordt en je fan vol aan de bak zou moeten. Continu 80% dus zodat je minder kans hebt dat je opeens meer dan 100% nodig hebt. Vind dit voorstel overigens wel een beetje een brevet van onvermogen...mede schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:06:

Heb ondertussen ook een antwoord van Zotac m.b.t. de temperatuur gekregen.
Ik stelde dus dat hij in idle zo rond de 65graden zit (wat bij meerdere hier ongeveer het geval is)
Zotac zegt het volgende:
Straks maar even een mooi antwoord maken op zijn reactie.
Ik stelde dus dat hij in idle zo rond de 65graden zit (wat bij meerdere hier ongeveer het geval is)
Zotac zegt het volgende:
Ik maak uit hun reactie eigenlijk op dat dit niet het geval zou moeten zijn als ik eerlijk ben.Is there any way you can open the system itself up and see if the fan within the machine is spinning or if there may be something obstructing the fan?
Did the machine have any signs of use from the moment you removed the ZBOX from the packaging?
Straks maar even een mooi antwoord maken op zijn reactie.
Mijn ad10 draait op zo'n 70 graden als xbmc een muziekje vanaf de NAS draait (cpu belasting: 20%). Valt me inderdaad wat tegen. Al heb ik nog geen nadelen kunnen ontdekken.
Ben benieuwd wat Zotac hier verder over vermeld.
Ben benieuwd wat Zotac hier verder over vermeld.
Het maakt toch eigenlijk niet uit onder wat voor temperatuur het systeem zijn werk doet? Het zal alleen maar onacceptabel worden als daarbij dusdanig gekoeld moet worden dat het geluid van de koeling als hinderlijk wordt ervaren en volgens mij, behoudens het systeem wat zomaar uitvalt waarvan eerder melding is gemaakt, ligt het probleem eigenlijk meer bij het geluid en minder bij de temperatuur, correct?
Natuurlijk weet ik wel dat het gezonder is voor de levensduur van apparatuur als deze in een koelere omgeving zijn werk kan doen maar op dit moment is er nog geen reden om aan te nemen dat deze dramatisch wordt verkort door de ervaringen die er tot nu toe zijn. Men moet niet aan het gegeven voorbij gaan dat deze Zbox-jes (verschillende modellen) eigenlijk niet echt bekend staan om hun geruisloze werking, dat is al veel langer een punt van kritiek.
Natuurlijk weet ik wel dat het gezonder is voor de levensduur van apparatuur als deze in een koelere omgeving zijn werk kan doen maar op dit moment is er nog geen reden om aan te nemen dat deze dramatisch wordt verkort door de ervaringen die er tot nu toe zijn. Men moet niet aan het gegeven voorbij gaan dat deze Zbox-jes (verschillende modellen) eigenlijk niet echt bekend staan om hun geruisloze werking, dat is al veel langer een punt van kritiek.
Testing, one, two ...
Ik wil de BIOS van mijn ID80 voorzien van een update en heb inmiddels een bootable USB stick gemaakt. Ik kan alleen met geen mogelijkheid booten vanaf deze USB stick, systeem start altijd op met OpenELEC op de interne SSD.
Ik lees dat F11 het boot-menu zou moeten tonen tijdens het booten, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Ook heb ik in de BIOS settings USB als 1st boot device gezet (SSD als 2nd boot device), maar hij start niet op vanaf USB.
Ik lees dat je een USB2.0 poort moet gebruiken, maar helaas... Ik heb inmiddels voor de zekerheid alle poorten nu getest.
Vreemd, heb OpenELEC ook via USB geinstalleerd.... komt iemand dit bekent voor?
Ik lees dat F11 het boot-menu zou moeten tonen tijdens het booten, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Ook heb ik in de BIOS settings USB als 1st boot device gezet (SSD als 2nd boot device), maar hij start niet op vanaf USB.
Ik lees dat je een USB2.0 poort moet gebruiken, maar helaas... Ik heb inmiddels voor de zekerheid alle poorten nu getest.
Vreemd, heb OpenELEC ook via USB geinstalleerd.... komt iemand dit bekent voor?
hmmm.... blijkbaar zitten de boot opties op verschillende plekken in de bios want nu is het me gelukt om van USB stick te booten.
En... de laatste BIOS versie draait nu op mijn Zotac ID80...
En... de laatste BIOS versie draait nu op mijn Zotac ID80...
Verwijderd
Het noemen waard; het artifact probleem met een aantal video files (High@L5.1 videos) is eindelijk opgelost in Beta 5 van OE. 
Dit hoeft dus niet meer een reden te zijn om niet voor een AMD/Linux oplossing te kiezen op Zotac hardware.
Dit hoeft dus niet meer een reden te zijn om niet voor een AMD/Linux oplossing te kiezen op Zotac hardware.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 10:30 ]
Probeer het eens met F8. Werkt op mijn AD11.mede schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:18:
Ik lees dat F11 het boot-menu zou moeten tonen tijdens het booten, maar dat krijg ik niet voor elkaar.
Kunnen jullie je hierin vinden of is dit gewoon niet waar?
http://youtu.be/40C5CHMj-5A
Ze geven aan dat de ID80 op alle vlakken beter is.
Ik heb momenteel een AppleTV2, dat werkt toch niet zo lekker als ik had gehoopt. Wil dus iets krachtiger en twijfel tussen de AD04 en de ID80.
Met name XBMC, maar ook iTunes en wellicht iets van FIFA wil ik kunnen afspelen.
Ik heb momenteel een AppleTV2, dat werkt toch niet zo lekker als ik had gehoopt. Wil dus iets krachtiger en twijfel tussen de AD04 en de ID80.
Met name XBMC, maar ook iTunes en wellicht iets van FIFA wil ik kunnen afspelen.
Vergelijkingen tussen de ad04 en id80 verschillen op verschillende sites wat. De ID80 lijkt over het algemeen iets sneller, terwijl de ad04 iets minder stroom verbuikt. De verschillen zijn allemaal niet heel groot, denk dat je meer de keuze moet maken of je een intel/nvidia of amd/ati platform wilt hebben.
Voor xbmc / itunes e.d. zijn beide opties prima geschikt. Imho zijn beide machientjes voor spellen te traag. Ik heb een paar van mijn steam spellen geprobeerd op m'n ad04 (waves, race driver grid, portal), maar ik vond de performance daarin echt te traag om echt te kunnen gebruiken.
Voor xbmc / itunes e.d. zijn beide opties prima geschikt. Imho zijn beide machientjes voor spellen te traag. Ik heb een paar van mijn steam spellen geprobeerd op m'n ad04 (waves, race driver grid, portal), maar ik vond de performance daarin echt te traag om echt te kunnen gebruiken.
Jij bent dus in het bezit van een AD04, tevreden? Wat mist je of zou anders mogen?riotrick schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:49:
Vergelijkingen tussen de ad04 en id80 verschillen op verschillende sites wat. De ID80 lijkt over het algemeen iets sneller, terwijl de ad04 iets minder stroom verbuikt. De verschillen zijn allemaal niet heel groot, denk dat je meer de keuze moet maken of je een intel/nvidia of amd/ati platform wilt hebben.
Keuze intel/nvidia of amd/ati. Geen flauw idee..
[ Voor 3% gewijzigd door bdu op 10-07-2012 12:51 ]
Ja hij bevalt prima. Mooi klein kastje. Ik gebruik hem als (xbmc) media center + download spul (sabnzbd/couchpotato/sickbeard). Dat draait perfect allemaal. Ik heb hem in een (open) kast staan. Vind hem vrij stil. De cpu zit meestal tussen de 60-65 graden als ik een 1080p kijk. De fan draait dan tussen 1500-2500 toeren, wat ik nauwelijks hoor. Weinig stroomverbruik er nog bij dan. Ik ben er zeer tevreden over.bdu schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:47:
[...]
Jij bent dus in het bezit van een AD04, tevreden? Wat mist je of zou anders mogen?
Keuze intel/nvidia of amd/ati. Geen flauw idee..
Zelfde ervaring als die ik heb met mijn AD02. Enigste puntje van zorg waar ik achter gekomen ben omdat ik de temp naar beneden wilde krijgen is dus de aanwezige fan in het systeem, deze is niet te vervangen en er zijn geen reserve te krijgen.riotrick schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:58:
[...]
Ja hij bevalt prima. Mooi klein kastje. Ik gebruik hem als (xbmc) media center + download spul (sabnzbd/couchpotato/sickbeard). Dat draait perfect allemaal. Ik heb hem in een (open) kast staan. Vind hem vrij stil. De cpu zit meestal tussen de 60-65 graden als ik een 1080p kijk. De fan draait dan tussen 1500-2500 toeren, wat ik nauwelijks hoor. Weinig stroomverbruik er nog bij dan. Ik ben er zeer tevreden over.
Wat nu als de fan het begeeft net buiten de garantie dan lijkt de enige optie een Frankenstein oplossing zoals ik eerder in images liet zien.
Blijkbaar krijgt de ID80 wel erg warm. Zie eerdere reacties in het topic, en bvb in de feedback op newegg:bdu schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:55:
Kunnen jullie je hierin vinden of is dit gewoon niet waar?
http://www.newegg.ca/Prod...aspx?Item=N82E16856173034
Aangezien ik de Zbox zou mounten achterop mijn TV vrees ik dus wat voor hitteproblemen. Daarom kies ik voor de ID41 in de plaats. Deze heeft geen overdreven hitteproblemen en is ook meer dan voldoende voor XBMC etc..
[ Voor 38% gewijzigd door Slash303 op 10-07-2012 13:54 ]
Ik had dat bij OpenELEC + ID80 ook. Ondertussen draai ik terug Arch Linux met XBMC enz op, daar had ik ook dat probleem en uiteindelijk bij VDPAU (Video Decode and Presentation API for Unix) (of libvdpau, ben niet zeker ) uitgekomen. Na dat te installeren onder Arch werkte alles perfect. Dus misschien dat OpenELEC dat pakket nog niet gebruikt.serhat schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:59:
[...]
Ik heb het niet gedaan, maar ga het even vanavond checken denk ik. Soms heb ik ook het gevoel alsof hij heel af en toe een frame skipt. Of het nou door de videokaart komt/drivers of simpelweg een ander proces in de achtergrond die het af en toe veroorzaakt.. dat weet ik nog niet zeker.
I'll do what I can, but expect very little.
Die Frankenstein oplossing hoeft het echt niet te worden, Oke 50mm pwm fan zijn moeilijk te vinden in een webshop, maar 40mm pwm zijn wel te vinden. Misschien het plastik kapje die over de fan/headsink zit er afhalen en een 60mm gaat dan ook wel passen, desnoods de headsink een beetje modden.schumi2004 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:04:
[...]
Zelfde ervaring als die ik heb met mijn AD02. Enigste puntje van zorg waar ik achter gekomen ben omdat ik de temp naar beneden wilde krijgen is dus de aanwezige fan in het systeem, deze is niet te vervangen en er zijn geen reserve te krijgen.
Wat nu als de fan het begeeft net buiten de garantie dan lijkt de enige optie een Frankenstein oplossing zoals ik eerder in images liet zien.
Ik draai het op Windows 7. Ik ga er eigenlijk wel een beetje van uit dat als het om drivers gaat, dat die van Windows completer zijn dan wat op Linux draait (zeker als het om ATI gaat). Misschien moet ik toch even iets tweaken erin.4bit schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:26:
[...]
Ik had dat bij OpenELEC + ID80 ook. Ondertussen draai ik terug Arch Linux met XBMC enz op, daar had ik ook dat probleem en uiteindelijk bij VDPAU (Video Decode and Presentation API for Unix) (of libvdpau, ben niet zeker ) uitgekomen. Na dat te installeren onder Arch werkte alles perfect. Dus misschien dat OpenELEC dat pakket nog niet gebruikt.
Vandaag weer antwoord mogen ontvangen van Zotac USA met het advies mijn AD02 voor RMA aan te bieden bij verkoper of direct bij hun. Wat zouden jullie doen, ik sta niet alleen in dit gene met hoge temperaturen, dan zou bijna iedereen hem wel voor RMA kunnen aanbieden.
Ik heb zelf ook een AD02 met openelec erop.
Afgelezen temperatuur in XBMC is ca. 60 graden.
Ik zou de koelpasta eens inspecteren. Als je dat vervangt door hoogwaardiger arctic silver oid, zou de temperatuur ook zo, 5 tot 10 graden kunnen dalen.
Maak me er eigenlijk persoonlijk niet zulke grote zorgen over.
Afgelezen temperatuur in XBMC is ca. 60 graden.
Ik zou de koelpasta eens inspecteren. Als je dat vervangt door hoogwaardiger arctic silver oid, zou de temperatuur ook zo, 5 tot 10 graden kunnen dalen.
Maak me er eigenlijk persoonlijk niet zulke grote zorgen over.
mountainbiker
De max. operating temperature van de E-350 is 90 graden: http://products.amd.com/e...&f1=&f2=&f3=&f4=&f5=&f6=&
60 / 65 graden is eigenlijk niet zo spannend. Volgens mij kun je rustig een eitje bakken op je zbox.
Mocht je fan een onacceptabel geluid gaan maken, zou ik hem zeker RMA sturen.
60 / 65 graden is eigenlijk niet zo spannend. Volgens mij kun je rustig een eitje bakken op je zbox.
Mocht je fan een onacceptabel geluid gaan maken, zou ik hem zeker RMA sturen.
@mountainbiker en @aegieles
Ik maak er persoonlijk niet zo'n heel groot probleem van vind echter het antwoord van Zotac wel appart.
Ook ga ik zelf nu deze nog in garantie zit er niks aan doen als ie echt naar de knoppen gaat dan hebben we altijd de garantie nog (hoe lang is deze overigens tegenwoordig, 2 jaar of geld dat alleen op andere electronica?)
Mijn hele bedoeling met Zotac was achter de specs voor de fan's te komen maar al met al heb ik die nog niet
Ik maak er persoonlijk niet zo'n heel groot probleem van vind echter het antwoord van Zotac wel appart.
Ook ga ik zelf nu deze nog in garantie zit er niks aan doen als ie echt naar de knoppen gaat dan hebben we altijd de garantie nog (hoe lang is deze overigens tegenwoordig, 2 jaar of geld dat alleen op andere electronica?)
Mijn hele bedoeling met Zotac was achter de specs voor de fan's te komen maar al met al heb ik die nog niet
De fan zal wel hetzelfde zijn als die hier wordt genoemd: http://www.zotacusa.com/f...d-nd01-u-replacement-fan/. Als ik de bovenkant van de fan in mijn AD02 bekijk ziet hij er hetzlfde uit als op dat plaatje daar. Wil je het echt zeker weten dan zou je de fan even los moeten schroeven en op de onderkant kijken,
Edit:
Heb de fan even losgehaald en is inderdaad dezelfde.
Model: DFB501012H
Datasheet
Edit:
Datasheet
[ Voor 19% gewijzigd door aegieles op 11-07-2012 16:57 ]
Bedankt, scheelt me weer openschroeven. Toch eens kijken of ik niet iets vinden kan. Ook al is het niet nodig dan heb ik iig een reserve mocht het ooit nodig zijn. Voor die driepoot bevestiging weet ik wel iemand die dit kan oplossen voor me.aegieles schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:39:
De fan zal wel hetzelfde zijn als die hier wordt genoemd: http://www.zotacusa.com/f...d-nd01-u-replacement-fan/. Als ik de bovenkant van de fan in mijn AD02 bekijk ziet hij er hetzlfde uit als op dat plaatje daar. Wil je het echt zeker weten dan zou je de fan even los moeten schroeven en op de onderkant kijken,
Edit:
Datasheet
Dit vind ik ook wel frappant. Blijkbaar vinden ze dus dat een Zbox systeempje niet op 65ºC zou moeten draaien. Misschien eens doorvragen over de temperaturen.schumi2004 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:25:
Vandaag weer antwoord mogen ontvangen van Zotac USA met het advies mijn AD02 voor RMA aan te bieden bij verkoper of direct bij hun. Wat zouden jullie doen, ik sta niet alleen in dit gene met hoge temperaturen, dan zou bijna iedereen hem wel voor RMA kunnen aanbieden.
Heb inmiddels diverse fora (ook hier) door gezocht maar ik kan geen keus make tussen de ID80 en de AD04.
Ik neig zelf meer naar de AD04, in het verleden veel problemen gehad met NVIDIA.
Aan de andere kant staat de ID80 wel in het lijstje van OpenElec van de supported models.
Wie o wie kan me een shop de goede richting in geven? Ben van plan om er vanmiddag een te kopen..
Ik neig zelf meer naar de AD04, in het verleden veel problemen gehad met NVIDIA.
Aan de andere kant staat de ID80 wel in het lijstje van OpenElec van de supported models.
Wie o wie kan me een shop de goede richting in geven? Ben van plan om er vanmiddag een te kopen..
XboxLive: Dave 130R
Ben al enige tijd door dit topic heen aan het lopen i.v.m. de wens een ZBOX HTPC aan te schaffen. Echter, ik ben er nog steeds niet helemaal uit welk model te nemen. Wellicht kan men een advies geven o.b.v. eigen ervaringen.
Belangrijk:
Linux based XBMC
Smooth afspelen MKV via netwerk (1080p)
Optisch uit
Prijs maakt me niet zoveel uit. Koop liever iets goeds, dan iets waar ik achteraf minder tevreden over ben.
Belangrijk:
Linux based XBMC
Smooth afspelen MKV via netwerk (1080p)
Optisch uit
Prijs maakt me niet zoveel uit. Koop liever iets goeds, dan iets waar ik achteraf minder tevreden over ben.
Ik had een ID80 gereserveerd bij cdromland maar ik ben uiteindelijk met een AD04 de deur uit gegaan.
Nadat ik een beetje meer research had gedaan schrok ik toch een een beetje van de algehele prestaties van de Atom D2700 die in de ID80 zit.
Lijkt mij dat de AD04 toch iets meer toekomst heeft mocht XBMC zwaarder worden.
Nadat ik een beetje meer research had gedaan schrok ik toch een een beetje van de algehele prestaties van de Atom D2700 die in de ID80 zit.
Lijkt mij dat de AD04 toch iets meer toekomst heeft mocht XBMC zwaarder worden.
XboxLive: Dave 130R