Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat je er van vindt. En hoe je straks het best de AD04 kunt configureren.
zag trouwens nog een vergelijkingsfilm tussen de AD04 en ID80:
YouTube: Zotac Zbox Mini PC Showdown Intel D2700 Cedar Trail vs AMD E-450 APU NCIX Tech Tips

Vorige week tijdens mijn vakantie een mailtje ontvangen dat ze mijn ad04 (eindelijk) getest hadden en dat deze inderdaad defect was. Er is een nieuwe aangevraagd bij de leverancier, die wordt morgen of overmorgen verwacht en dan krijg ik hem toegestuurd.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Mijn nieuwe zbox ad04 is net binnengekomen. Draait nu al een 3 kwartier en nog niet uitgevallen. Deze lijkt het dus prima te doen. Vanavond maar eens goed installeren.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55
pieterrr schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:06:
Ik heb een Zotac ZBOX ID41 met OpenElec. Mn Zotac zit via HDMI aan mn tv, die vervolgens optisch aan mn versterker zit.

In deze opstelling krijg ik geen 5.1 audio, hoewel dit met een andere mediaspeler wel werkte. Moet ik een instelling aanpassen of is 5.1 helemaal niet mogelijk met de Zotac?
Ik heb ook wel eens zitten stoeien met de optische uitgang van mijn TV (Sony Bravia), waarbij de audio vanaf m'n oude mediaspeler via HDMI binnenkwam op de TV (net als bij jou dus). Bij mij werd DD 5.1 wel goed doorgesluisd naar m'n versterker, maar DTS 5.1 niet.
Ik ging er vanuit dat die optische uitgang een zuivere passthrough zou zijn, maar dat bleek dus wat minder simpel dan gedacht. Zoiets zou bij jou ook het probleem kunnen zijn...

Mijn ID41 hangt direct optisch aan m'n versterker en doet DD 5.1/DTS 5.1 zonder problemen vanuit OpenElec. Ik heb niks speciaals hoeven doen, alleen even wat simpele instellingen bij Instellingen > Systeem > Geluidshardware.

[ Voor 1% gewijzigd door rintje op 23-05-2012 21:59 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
rintje schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:43:
[...]

Ik heb ook wel eens zitten stoeien met de optische uitgang van mijn TV (Sony Bravia), waarbij de audio vanaf m'n oude mediaspeler via HDMI binnenkwam op de TV (net als bij jou dus). Bij mij werd DD 5.1 wel goed doorgesluisd naar m'n versterker, maar DTS 5.1 niet.
Ik ging er vanuit dat die optische uitgang een zuivere passthrough zou zijn, maar dat bleek dus wat minder simpel dan gedacht. Zoiets zou bij jou ook het probleem kunnen zijn...

Mijn ID41 hangt direct optisch aan m'n versterker en doet DD 5.1/DTS 5.1 zonder problemen vanuit OpenElec. Ik heb niks speciaals hoeven doen, alleen even wat simpele instellingen bij Systeem > Video.
Zo werkt het op mijn AD02 ook, HDMI en optisch aangesloten en ik krijg netjes DTS/DD 5.1 op mijn reciever.

Wat je anders misschien proberen kunt is een DualAudio build http://openelec.tv/forum/...o-support-xbmc-eden-patch
Op 2 uitgangen exact dezelfde signalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Voor mijn ID41 gebruik ik zo'n zilverkleurige HP IR receiver zoals die op eBay worden aangeboden.
Het valt me op dat er tussen het moment dat de receiver het IR signaal ontvangt (rode lampje gaat aan) en het moment dat OpenElec reageert best veel tijd zit. Uiteraard geen seconden of zo, maar wel iets van 200ms. Dit stoort vooral wanneer ik door menu's navigeer of aan het scrollen ben.

Iemand tips over hoe je de reactietijd kan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
rintje schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:43:
[...]
Mijn ID41 hangt direct optisch aan m'n versterker en doet DD 5.1/DTS 5.1 zonder problemen vanuit OpenElec. Ik heb niks speciaals hoeven doen, alleen even wat simpele instellingen bij Instellingen > Systeem > Geluidshardware.
Dat wil ik liever niet, want mn versterker heeft maar 1 optische ingang, en ik wil ook het geluid van de tv zelf via mn versterker. Versterker heeft geen hdmi trouwens.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Begrijp ik. M'n punt is vooral dat de ID41 5.1 wel gewoon aan kan en dat het probleem ook bij de vertaling van het signaal door de TV van HDMI naar optisch kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Mijn 2e AD04 (4GB, 1TB HD) draait als een zonnetje. Heb de boel geinstalleerd met Windows 7, XBMC 11, SABnzbd, CouchPotato en Sick beard. Het is heerlijk stil vergeleken met m'n oude desktop pc media center. Verder snel zat met deze configuratie om een full hd film te kijken terwijl er gedownload wordt (daar ging m'n oude media center wel eens van stotteren).

Sneller, stiller, kleiner en minder stroomverbruik dan m'n vorige media center. Kortom ik ben er blij mee!

[ Voor 9% gewijzigd door riotrick op 25-05-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mac mini is verkocht en ben nu op zoek naar iets anders om xbmc of plex op te draaien. Mijn gedacht gaat naar een id-80 van zbox met 4gb geheugen en ofwel een harde schijf of een ssd. Media file's staan op de nas en worden vanaf daar afgespeeld.

Op de id 80 zou ik dual boot zetten met keuze windows 7 of openelec. Windows 7 zou ik uitsluitend gebruiken voor itunes. Video zou via openelec en xbmc of plex gaan.

Wat vinden jullie van mijn keuze?

Christophe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand?
Ik kan een id-80 kopen van nog geen jaar oud met harde schijf van 160 Gb en 4 Gb geheugen. Voor 240 euro.

Christophe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:56:
Niemand?
Ik kan een id-80 kopen van nog geen jaar oud met harde schijf van 160 Gb en 4 Gb geheugen. Voor 240 euro.

Christophe
ID80 barebone alleen al nieuw is 249, dan moet er nog geheugen bij en een HDD dus echt verkeerd vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:56:
Niemand?

Christophe
"van nog geen jaar oud"? De ID80 is maximaal slechts enkele maanden beschikbaar. Weet je zeker dat het een ID80 betreft?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 28 mei 2012 @ 02:37:
[...]

"van nog geen jaar oud"? De ID80 is maximaal slechts enkele maanden beschikbaar. Weet je zeker dat het een ID80 betreft?
Zie 3 pagina's terug, is deze van Nico waar ik in ben geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Aha, dat aanbod. Duidelijk nu, maar nog geen jaar oud of anderhalve maand jong is een tamelijk groot verschil, vandaar mijn opmerking :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog de vraag of ik op dat spul naast openelec en xbmc ook itunes kan zetten. Voor muziek vind ik itunes echt geweldig, veel beter dan xbmc. Had ergens gelezen dat het mogelijk is.

Christophe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 15:05:
Nu nog de vraag of ik op dat spul naast openelec en xbmc ook itunes kan zetten. Voor muziek vind ik itunes echt geweldig, veel beter dan xbmc. Had ergens gelezen dat het mogelijk is.

Christophe
iTunes als aparte app of Airplay?
Airplay wordt ondersteund of het goed werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 05:52
schumi2004 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 15:38:
[...]

iTunes als aparte app of Airplay?
Airplay wordt ondersteund of het goed werkt weet ik niet.
Volgens mij bedoelt Sunnybeam of iTunes werkt op een ID80 met windows 7? Airplay werkt overigens prima op mijn AD04 met openelec. Tenminste, de audio (spotify op de ipad -> AD04). Video via Airplay heb ik nog niet geprobeerd maar vlgs mij is dat dus ook niet de vraag van Sunnybeam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
MalleEppie71 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:19:
[...]

Volgens mij bedoelt Sunnybeam of iTunes werkt op een ID80 met windows 7? Airplay werkt overigens prima op mijn AD04 met openelec. Tenminste, de audio (spotify op de ipad -> AD04). Video via Airplay heb ik nog niet geprobeerd maar vlgs mij is dat dus ook niet de vraag van Sunnybeam :)
Denk dat hij het zelf maar even moet verduidelijken hoewel het mijn inziens vrij dudielijk is.
Hem hem namelijk geen windows zien noemen en dan is het antwoord, als het puur om itunes gaat, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de link terug gevonden. http://www.ehow.com/how_5...-itunes-linux-ubuntu.html
Dus itunes laten werken in Linux.

Ik zou liefst geen windows 7 op de pc zetten enkel openelec en xbmc en dan dus itunes voor de muziek.

Christophe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:49:
Ik heb de link terug gevonden. http://www.ehow.com/how_5...-itunes-linux-ubuntu.html
Dus itunes laten werken in Linux.

Ik zou liefst geen windows 7 op de pc zetten enkel openelec en xbmc en dan dus itunes voor de muziek.

Christophe
OpenELEC is helemaal uitgekleed met alleen het geen wat nodig is om XBMC en wat kleine dingen werken te krijgen. Wellicht dat je zaken mist om het werkend te krijgen. Stel die vraag anders eens snel op IRC van OpenELEC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik heb sinds kort een Zotac Zbox ID 80, fijn apparaatje en mooie interface met Openelec tv/ XBMC.
Sinds kort ook Openelec geïnstalleerd zowel de stabiele versie 1.0 op een usb sticky
als op een andere versie 2, kan ik ze mooi testen.

Beide op een usb stick starten niet op bij de eerst boot ( cold start)?
Als ik de Zotac helemaal uitzet ( stroomstekker eruit haal) en opnieuw start dan wel, dit is wel altijd na de tweede keer (dit is wel alleen wanneer ik helemaal de stroom eraf haal, niet bij drukken van de reset knopje. Heeft iemand anders dit probleem ook gehad? Bij beide versies heb ik dit probleem? Misschien Bios instellingen?

Heeft iemand al op de Zotac ID 80 bij Openelec versie 2, youtube addon en ondertiteling downloaden aan het werk gekregen? Hij lijkt of hij de bestanden niet kan wegschrijven op het USB sticky. In versie 1 werkt het wel.

Hoor graag reacties.
Alvast bedankt!

Groeten,
Ronald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb geen ervaring met de ID80 maar op mijn AD10 heb ik geen enkel probleem. Ik heb alle mogelijke versies gehad en geboot van USB-stick / SD kaart en HDD. In geen van de gevallen had ik ooit problemen met het blijven hangen.

Zowel youtube add-on als de ondertitel add-on doen het bij mij overigens ook prima. De ondertiteling schrijft hij overigens niet weg op je stick, maar op de locatie waar je videobestand staat. Als je daar geen schrijf rechten hebt, kan hij de ondertiteleing niet wegschrijven.
Voor youtube add-on geld uiteraard dat je voldoende bufferruimte moet hebben. Hoeveel extra ruimte heb je tot je beschikking op je USB stick?

Offtopic:
Welkom op GoT. Laat volgende keer hoi en de groetjes maar achterwege. Het is hier een forum en geen mail verzamelbord ;) De post is direct ook de groet, anders hebben we straks hele fora volstaan met begroetingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mystic Spirit op 01-06-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels de eerste foutmelding opgelost, had wat in de bios veranderd.
Alleen je youtube-addon en ondertiteling krijg ik niet aan de praat, gebruik een usb stick van 4 gb.
Ik zal nog eens een usb stick van 8 gb proberen, eens kijken of die het wel doet.
Heb ook problemen met de weer plugin, hij haalt geen gegevens op....raar
Internet werkt gewoon wel....
Mystic Spirit schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:30:
Ik heb geen ervaring met de ID80 maar op mijn AD10 heb ik geen enkel probleem. Ik heb alle mogelijke versies gehad en geboot van USB-stick / SD kaart en HDD. In geen van de gevallen had ik ooit problemen met het blijven hangen.

Zowel youtube add-on als de ondertitel add-on doen het bij mij overigens ook prima. De ondertiteling schrijft hij overigens niet weg op je stick, maar op de locatie waar je videobestand staat. Als je daar geen schrijf rechten hebt, kan hij de ondertiteleing niet wegschrijven.
Voor youtube add-on geld uiteraard dat je voldoende bufferruimte moet hebben. Hoeveel extra ruimte heb je tot je beschikking op je USB stick?

Offtopic:
Welkom op GoT. Laat volgende keer hoi en de groetjes maar achterwege. Het is hier een forum en geen mail verzamelbord ;) De post is direct ook de groet, anders hebben we straks hele fora volstaan met begroetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb openelec op 16 gb zet en nu zijn de problemen opgelost...waarschijnlijk toch te weinig schrijfruimte om youtube en subtitels goed weg te schrijven...gelukkig ;-)
:)
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:07:
Alleen je youtube-addon en ondertiteling krijg ik niet aan de praat, gebruik een usb stick van 4 gb.
Ik zal nog eens een usb stick van 8 gb proberen, eens kijken of die het wel doet.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De id-80 is onderweg. Ik ben nu aan het uitkijken welk draadloos klavier (eventueel met trackpad) ik zou aanschaffen. Bij mijn mac mini zat een ultra dun alluminium klavier, iets in die aard zoek ik maar dan voor pc.

Christophe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:24:
Ik heb openelec op 16 gb zet en nu zijn de problemen opgelost...waarschijnlijk toch te weinig schrijfruimte om youtube en subtitels goed weg te schrijven...gelukkig ;-)
:)

[...]
4 of 8 GB zou ook meer dan genoeg moeten zijn. OpenElec neemt maar 200 MB ofzo in. Dus dat mag het probleem niet zijn. Misschien toch een keer overnieuw proberen nog. Of heb je er ook andere files opstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is de id-80 aangekomen. XBMC werkt prima in windows 7. Bluray iso's spelen perfect. Heb er ook itunes op gezet voor mijn muziek. En het draadloos klavier van mijn mac mini doet het ook prima. Nu nog enkel mijn harmony one deftig werkende krijgen in xbmc.

Christophe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:16
Iemand trouwens ervaring met verschil ID80 en 81?

Kan er niet echt wat over vinden kwa prestatie verschil, alleen dat de een 3.0gbps en 6.0gbps sata heeft en er een prijsverschil van 40 euro aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
StormingSoul schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:05:
Iemand trouwens ervaring met verschil ID80 en 81?

Kan er niet echt wat over vinden kwa prestatie verschil, alleen dat de een 3.0gbps en 6.0gbps sata heeft en er een prijsverschil van 40 euro aan hangt.
Op de zotac site comparison haal ik het volgende:
ID81 heeft: Intel GPU, 1.2ghz dualcore, 1333mhz up to 16GB memory, Direct X 10.1, OpenGL 3.1
ID80 heeft: Nvidia GPU, 2.13 Ghz dualcore, 1066mhz up to 4GB memory, direct X 11, OpenGL 4.1

Overigens, ben ik zelf ook aan het kijken naar een Zbox, maar kan er ook niet uit komen, mijn budget ligt rond de 200-250 euro. Voor het systeem wil ik gewoon XBMC draaien (met openelec?), 1080p films kunnen kijken, youtube, spotify enz. Bedienen met iPad/smartphone.. ja dat is het zo ongeveer wel. Vind het wel fijn als hij goed stil is.
Waar kan ik de Bluetooth trouwens voor gebruiken (die zit bijv bij de AD02 er niet bij)
En ik denk zelf dat 4GB ram toch wel voldoende is? Dan maakt dat iig niet uit bij de systeemkeuze.
Verder ben ik van plan om geen hardeschijf te gebruiken maar een (8 of 16GB) USB stick, aangezien ik de rest op een NAS heb staan.

Ben verder nogal een leek met hardware, dus vind het heel moeilijk om de belangrijke keuzes te maken welke zbox nou het beste is voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNAxtreme
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 23:55
Heb sinds vrijdag de Zotac ID61 in huis.

Heb er een 320gb ingestopt en 4GB dim. Windows 7 64 Bit Pro geinstalleerd. Machientje loopt redelijk snel. Speelt ook 1080p af. Ben er ontzettend blij mee. Gaat ook zeker een SSD in komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Laatst online: 21:06
Ik heb sinds een paar maanden xbmcbuntu op een kleine ssd in mijn ID41 gezet en dat werkt een stuk soepeler dan openelec op een sd kaart.

Nu kijk ik ook tv op de box met de tvheadend pvr client die verbinding maakt met mijn nas waar de tvheadend backend draait. Om het pvr gedeelte te laten werken kon ik alleen specifieke builds van openelec gebruiken, dus misschien niet goed te vergelijken, maar xbmcbuntu op ssd vind ik een mooie combinatie met mijn ID41 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
IntToStr schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:10:
Ik heb sinds een paar maanden xbmcbuntu op een kleine ssd in mijn ID41 gezet en dat werkt een stuk soepeler dan openelec op een sd kaart.

Nu kijk ik ook tv op de box met de tvheadend pvr client die verbinding maakt met mijn nas waar de tvheadend backend draait. Om het pvr gedeelte te laten werken kon ik alleen specifieke builds van openelec gebruiken, dus misschien niet goed te vergelijken, maar xbmcbuntu op ssd vind ik een mooie combinatie met mijn ID41 :)
Komt dat dan door de switch naar een SSD of heeft XBMCBuntu er nog iets mee te maken?
Ik draai nu openelec op een sd kaart, op zich werkt het prima, maar als ie gaat scannen en content ophalen, is het menu bedienen vaak even niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Ben ook wel benieuwd naar dat antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
IntToStr schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:10:

Ben zelf ook voornemens van plan TV te kijken op mijn box met de tvheadend op mijn NAS en ben benieuwd of het inderdaad verschil maakt met OpenELEC op een SD of op een SSD.
Wat bedoel je precies met specifieke builds van OpenELEC?
Exocet schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:21:
[...]

Komt dat dan door de switch naar een SSD of heeft XBMCBuntu er nog iets mee te maken?
Ik draai nu openelec op een sd kaart, op zich werkt het prima, maar als ie gaat scannen en content ophalen, is het menu bedienen vaak even niet mogelijk.
Die ervaring heb ik ook en zal vast wel aan het feit liggen dat ik (we) vanaf SD draaien hoewel het opzich goed te doen is.
Misschien toch maar eens uitkijken naar een kleine niet al te dure SSD. Was niet van plan veel geld neer te leggen voor een SSD waar alleen OpenELEC op draait.

Iemand die zijn ervaring kan/wil delen met een SSD in zijn Zotac en het liefst een AD02 ivm compatibiliteit?

Edit:
Even snel door de pricewatch heen gebladerd en prijs technisch gezien leek me deze wel wat, misschien maar ook 1 halen voor mij desktop want de OS disc daarvan maakt ook al vreemde geluiden :P
pricewatch: OCZ Agility 3 60GB

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 05-06-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
Heb besloten om de Zbox AD04 te gaan kopen, samen met
ICIDU 16GB, SDHC Card, Class 10 (voor OS enzo)
4GB ram (single channel), SODIMM
Dit staat dan verbonden met mijn PC, en een NAS (4TB) van een huisgenoot.
Bediening gaat met iPad/Android telefoon/(bluetooth toetsenbord mss erbij kopen).

Vervolgens denk ik OpenElec + XBMC of Windows 7 met XBMC, mss dat windows 7 iets meer functionaliteit geeft?
Hebben jullie verder nog tips?

[ Voor 6% gewijzigd door Scarify op 05-06-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Scarify schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:14:
Corsair 2x2GB, DDR3, PC10666, CL9
Bediening gaat met iPad/Android telefoon/(bluetooth toetsenbord mss erbij kopen).

Vervolgens denk ik OpenElec + XBMC of Windows 7 met XBMC, mss dat windows 7 iets meer functionaliteit geeft?
Bij de ad04 krijg je ook een media center afstandbediening + ir ontvanger meegeleverd, ook altijd handig.

Wat betreft media afspelen / downloaden maakt het geen verschil of je windows 7 of een linux variant gebruikt. Beide draaien prima op de ad04.

Op mijn eigen ad04 heb ik gekozen voor windows 7. Dat heeft eigenlijk maar een reden: silverlight. O.a. de websites van uitzending gemist en rtl xl e.d. gebruiken silverlight voor het afspelen van content. Onder linux werkt dit m.i. slecht tot niet, terwijl het onder windows geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
riotrick schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:23:
[...]

Bij de ad04 krijg je ook een media center afstandbediening + ir ontvanger meegeleverd, ook altijd handig.

Wat betreft media afspelen / downloaden maakt het geen verschil of je windows 7 of een linux variant gebruikt. Beide draaien prima op de ad04.

Op mijn eigen ad04 heb ik gekozen voor windows 7. Dat heeft eigenlijk maar een reden: silverlight. O.a. de websites van uitzending gemist en rtl xl e.d. gebruiken silverlight voor het afspelen van content. Onder linux werkt dit m.i. slecht tot niet, terwijl het onder windows geen probleem is.
Ja ik zag idd al die afstandsbediening staan, en voor de IR ontvanger heb ik evt nog een Harmony liggen.
Wel goed argument om Windows 7 te draaien trouwens, dan heb ik de keuze wel gemaakt :)

edit: gniffel, was vergeten naar de geheugentype te kijken, beter wel de juiste kopen :P
Edit2: Ik ben nu aan het kijken om Windows 7 op een SDHC (16GB) kaartje te installeren, is dat uberhaupt mogelijk? OpenElec kan wel, maar op internet krijg ik zeer weinig (nuttige) informatie om dit met Windows 7 gedaan te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Scarify op 05-06-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 05:52
Scarify schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:14:
4GB ram (single channel), SODIMM

Hier een AD04 met 4GB intern en een class 10 SD-kaartje, met openelec. Draait als een zonnetje. Het enige probleem is dat na een Wake-On-Lan vanaf Ipad of telefoon de (meegeleverde) afstandsbediening dienst weigert. M'n draadloze toetsenbord werkt dan wel, dus volgens mij is het geen USB-issue.
riotrick schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:23:
[...]

O.a. de websites van uitzending gemist en rtl xl e.d. gebruiken silverlight voor het afspelen van content. Onder linux werkt dit m.i. slecht tot niet, terwijl het onder windows geen probleem is.
Uitzending gemist (mbv de addon XOT-Uzg.v3) werkt hier prima op openelec. Of verschilt dat van uitzending tot uitzending of Silverlight nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Scarify schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:02:
[...]
[knip]

Edit2: Ik ben nu aan het kijken om Windows 7 op een SDHC (16GB) kaartje te installeren, is dat überhaupt mogelijk?[knip]
Officieel blijkbaar niet maar via via misschien mogelijk wel?

Leesvoeder: http://www.sevenforums.co...7-installed-sdhc-how.html

Edit: ik verwacht dat het starten niet al te snel zal gaan vanaf SD, de leessnelheid is over het algemeen niet zo heel erg hoog bij standaard SDHC kaartjes. Ik heb er een liggen die 30MB/s doet maar die was ook aardig aan de prijs, zo aardig dat men dan beter voor een SSD kan gaan als men deze als boot-medium in wil gaan zetten.

[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 05-06-2012 18:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
hardware-lover schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 18:22:
[...]

Officieel blijkbaar niet maar via via misschien mogelijk wel?

Leesvoeder: http://www.sevenforums.co...7-installed-sdhc-how.html

Edit: ik verwacht dat het starten niet al te snel zal gaan vanaf SD, de leessnelheid is over het algemeen niet zo heel erg hoog bij standaard SDHC kaartjes. Ik heb er een liggen die 30MB/s doet maar die was ook aardig aan de prijs, zo aardig dat men dan beter voor een SSD kan gaan als men deze als boot-medium in wil gaan zetten.
Op die site was ik ook al terechtgekomen, maar nadat ik me hebt verdiept in OE/XBMCbuntu weet ik nu helemaal niet meer welke OS ik wil draaien..
Misschien dat jullie mij kunnen helpen:
Het voordeel van Windows 7 is.. tja Windows 7, dat staat ook op mn PC :P makkelijk in gebruik. nadeel is dat ik dan nog een hardeschijf moet kopen om die dus te kunnen installeren.

Andere opties:
Openelec + XBMC: Snel, draait goed, kan op een SDkaart gezet worden. Enige nadeel is (volgens mij) dat je gelimiteerd wordt tot XBMC, en daardoor geen webbrowser/spotify kan gebruiken? (ik zie wel enige development daarin..)
XBMCbuntu: Kan ook op SDkaart, is linux + XBMC, zal iets trager zijn als OE(ofzo?) maar hiermee kan ik dus wel alt-tabben naar linux en browsen/andere dingen doen? (is dat zo?)

Is er nog iets zBox specifieks waar ik dan rekening mee moet houden met die OSen?
Wordt er echt gek van zoveel mogelijkheden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
MalleEppie71 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 18:00:
Uitzending gemist (mbv de addon XOT-Uzg.v3) werkt hier prima op openelec. Of verschilt dat van uitzending tot uitzending of Silverlight nodig is?
Klopt, het "werkt", maar niet rechtstreeks op de website. Bovendien is de beeldkwaliteit van de silverlight content een stuk beter dan wat je met XOT-Uzg krijgt.
Scarify schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:13:
[...]

Is er nog iets zBox specifieks waar ik dan rekening mee moet houden met die OSen?
Wordt er echt gek van zoveel mogelijkheden :p
Je kunt in principe elk os installeren wat je wilt. Of het lukt op een sd kaartje zal uiteraard afhankelijk zijn van het os. OpenELEC is een redelijk ingeperkte linux installatie, die specifiek voor dit doel gemaakt is, en daardoor dus vrij snel start. Maar elke andere linux distributie die je maar wilt gebruiken moet gewoon werken. (ik had op m'n vorige media center een volledige xubuntu installatie bv). Net wat je handig vindt.

Je kunt natuurlijk vrij eenvoudig een paar opties uitproberen en dan gewoon houden wat je het prettigste vind werken.

[ Voor 49% gewijzigd door riotrick op 05-06-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvw80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-05-2020
Ik heb vandaag mijn ZBOX ID80 incl. OCZ Vertex 2 60 GB SSD en 2 x 2048 MB DDR3 Kingston Ram modules binnen gekregen. Nu heb ik gisteren al een USB stick gemaakt van mijn Windows 7 Home Premium DVD. Ik heb de SSD en de SODIMM modules in de Zotac geplaatst en nu probeer ik het apparaat via de USB stick op te starten. Ik zie keurig 2 balken vollopen en daarna zie ik "starting windows" Dit duurt even en dan start de ZBOX opnieuw op. Dit gebeurt telkens. Ik heb de stick ook in mijn laptop gedaan en opnieuw opgestart, daar werkt het wel op de normale manier. Heeft er misschien iemand tips voor mij? Ik ben er niet zo heel ervaren mee, dus ik weet niet welke kant ik nu op moet.
Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om Windows appart op de SSD te zetten. Ik heb namelijk een Serial ATA & IDE to USB & eSATA adapter van Conceptronic.

Alvast bedankt!

Edit: Windows is inmiddels geinstalleerd en ik heb ook het probleem gevonden waarom de ID80 telkens opnieuw opstart, dit komt alleen voor als ik beide SODIMM's erin heb zitten. Als ik er 1 van 2GB in stop werkt het wel gewoon. Ik heb dit met beide getest? Iemand een idee waar dit aan ligt?

[ Voor 14% gewijzigd door Markvw80 op 06-06-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
Markvw80 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:05:

Edit: Windows is inmiddels geinstalleerd en ik heb ook het probleem gevonden waarom de ID80 telkens opnieuw opstart, dit komt alleen voor als ik beide SODIMM's erin heb zitten. Als ik er 1 van 2GB in stop werkt het wel gewoon. Ik heb dit met beide getest? Iemand een idee waar dit aan ligt?
Volgens mij zit er een volgorde in van plaatsen, dus misschien ze van plek omwisselen oid?

-> Heb zelf besloten Openelec erop te zetten, mocht ik het gebruik van Windows/Linux echt missen dan kan ik die er altijd naderhand nog op zetten mbv een schijf (SSD dan denk ik)

[ Voor 38% gewijzigd door Scarify op 06-06-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

I heb net een ZOTAC ZBOX AD04 gekocht met 8GB (2x4) PC10600 ram en een OCZ agility 3 60GB. Helaas, met boot up, krijg ik geen signaal naar mijn tv met HDMI. Zelfde probleem met aansluiten PC scherm.

Heb alle mogelijke combinaties geprobeerd met ram (1 stick, verschillende, 2 sticks op verschillende plekken), maar nog steeds wil hij geen signaal geven.

Is iemand hiermee bekend? of mis ik misschien wat? Neem aan dat de zbox altijd een boot scherm moet geven waar je tenminste nog in de bios kunt komen?

Overigens boot hij niet zonder ram (error piepje), dus dacht dat dat wel enigzins een bevestiging was dat mobo werkt. Overigens draait de fan normaal, en aangelaten, blijft hij ook aanstaan. Het lijkt er naar mijns inziens op dat hij normaal z'n werk doet, alleen geen beeld geeft.

Alvast hartelijk dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:02:
Beste mensen,

I heb net een ZOTAC ZBOX AD04 gekocht met 8GB (2x4) PC10600 ram en een OCZ agility 3 60GB. Helaas, met boot up, krijg ik geen signaal naar mijn tv met HDMI. Zelfde probleem met aansluiten PC scherm.

Heb alle mogelijke combinaties geprobeerd met ram (1 stick, verschillende, 2 sticks op verschillende plekken), maar nog steeds wil hij geen signaal geven.

Is iemand hiermee bekend? of mis ik misschien wat? Neem aan dat de zbox altijd een boot scherm moet geven waar je tenminste nog in de bios kunt komen?

Overigens boot hij niet zonder ram (error piepje), dus dacht dat dat wel enigzins een bevestiging was dat mobo werkt. Overigens draait de fan normaal, en aangelaten, blijft hij ook aanstaan. Het lijkt er naar mijns inziens op dat hij normaal z'n werk doet, alleen geen beeld geeft.

Alvast hartelijk dank voor de hulp.
Als het je te doen is om de BIOS op je TV te krijgen via HDMI dan is mij dat ook niet gelukt en zal wellicht ook niet werken ook, resolutie niet ondersteund op TV of HDMI disabled in BIOS, geen flauw idee.

Als je helemaal geen beeld krijgt via HDMI dan is er iets anders aan de hand, maar ik maak uit je verhaal op dat je nog geen OS draaiend heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
schumi2004 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:04:
[...]

Als het je te doen is om de BIOS op je TV te krijgen via HDMI dan is mij dat ook niet gelukt en zal wellicht ook niet werken ook, resolutie niet ondersteund op TV of HDMI disabled in BIOS, geen flauw idee.
Op mijn AD02 gaat dat prima eigenlijk. De meeste TV's geven toch wel een goede melding als de resolutie of vernieuwingsfrequentie enzo niet ondersteund wordt?

Dat hij default uit staat zou heel goed kunnen, dat weet ik niet (zeker) meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
serhat schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:16:
[...]

Op mijn AD02 gaat dat prima eigenlijk. De meeste TV's geven toch wel een goede melding als de resolutie of vernieuwingsfrequentie enzo niet ondersteund wordt?

Ik heb ook een AD04. Die zit gewoon met HDMI aan m'n samsung tv aangesloten. Met deze combinatie kan ik prima m'n bios op de tv zien, werkt gewoon out of the box Wellicht wat instellingen op je tv nodig?
Enige wat ik moet doen is even een usb toetsenbord aansluiten als ik dat wil (gebruik normaal een bluetooth toetsenbord, en dat paired pas in het os).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@riotrick en @serhat.

Niks speciaals voor hoeven te doen?
Mijn TV is al wat ouder dus wellicht dat dat het probleem is.
Heb er niet zoveel last van want zo vaak hoef je nu ook weer niet in je BIOS te zijn ;)

Als nodig is sleep ik mijn AD02 wel ff mee naar mijn desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

serhat schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:16:
[...]

Klopt ja! OS staat klaar op de usb om geinstalleerd te worden. Alleen zonder beeld kom ik natuurlijk nergens...

Overigens heb ik het ook al geprobeerd op pc monitor, en daar blijft het beeld ook zwart: no input signal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:27:
[...]

Klopt ja! OS staat klaar op de usb om geinstalleerd te worden. Alleen zonder beeld kom ik natuurlijk nergens...

Overigens heb ik het ook al geprobeerd op pc monitor, en daar blijft het beeld ook zwart: no input signal
Op een PC monitor doet hij het hier weer wel dus misschien toch iets anders maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:31:
[...]

Op een PC monitor doet hij het hier weer wel dus misschien toch iets anders maar wat?
gekke is dat hij ook niet een melding of iets geeft. Zotac blijft rustig doorwerken als of er niks aan de hand is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 14:38
Ik heb het forum 'even' doorzocht op id80 - omdat ik overweeg deze aan te schaffen.

Mijn gewenste situatie:

Ik heb al mijn muziek/foto's/films op een Synology NAS staan in de meterkast, draait allemaal prima. Nu wil ik een id80 aanschaffen die alleen gebruik maakt van mijn NAS als bron (via NFS share), dus liefst geen interne harde schijf.

Kan ik zonder problemen een SD card kopen van zo'n 8 GB (of meer) en daar de laatste versie XBMCbuntu op installeren? Dus dan schaf ik er alleen intern geheugen bij aan en een SD card... Gaat dit werken, heeft iemand dit werkend?

Lijkt mij perfect - geen ratelende schijf, geen warmte en SD card is lekker snel.

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben later achter gekomen dat telkens opnieuw opstarten toch geen bios instellingen zijn, maar dat het lag aan het geheugen had 1 strip van 2 GB, op de een of andere manier niet compatible. Nu twee strips van 1 gb Sodimm erin gedaan ( die ik nog had liggen van mijn apple) en het werkt ook als een zonnetje, geen reboots meer bij koude start.

Super tevreden nu over Zotac ID 80 loopt opelec als een zonnetje, dik tevreden. Ik wil misschien nog eens windows 7 op een usb stick versie proberen om eens kijken hoe dat loopt op de kleine Zotac ;-)
Iemand ervaring windows 7 op USB stick draaien? Hoe groot moet stick zijn?
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:07:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvw80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-05-2020
Ik heb Windows 7 Home Premium op een 4GB stick gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwe Koning
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik ben van plan om een Zotac ZBOX te kopen maar daar heb ik wel jullie hulp bij nodig.

Ik was van plan om windows 7 er op te installeren om vervolgens met xbmc aan de slag te gaan. Ik wil op een redelijke manier kunnen browsen, videos bekijken (youtube en bluray rips) en torrents mee kunnen downloaden. uitzending gemist zal ik ook willen gebruiken

Mijn budget is 350 euro,maar als ik voor 50 euro meer de boven genoemde wensen op een vlotte tempo kan gebruiken heb ik het er wel voor over.

Welke ZBOX plus moet ik hiervoor aanschaffen? Of is het slimmer om een normale ZBOX aan te schaffen om vervolgens zelf de benodigde onderdelen erbij te kopen en er in plaatsen. En is dat goed te doen voor iemand die nog nooit een PC in elkaar heeft gezet?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ouwe Koning schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 02:14:
Ik ben van plan om een Zotac ZBOX te kopen maar daar heb ik wel jullie hulp bij nodig.

Ik was van plan om windows 7 er op te installeren om vervolgens met xbmc aan de slag te gaan. Ik wil op een redelijke manier kunnen browsen, videos bekijken (youtube en bluray rips) en torrents mee kunnen downloaden. uitzending gemist zal ik ook willen gebruiken

Mijn budget is 350 euro,maar als ik voor 50 euro meer de boven genoemde wensen op een vlotte tempo kan gebruiken heb ik het er wel voor over.

Welke ZBOX plus moet ik hiervoor aanschaffen? Of is het slimmer om een normale ZBOX aan te schaffen om vervolgens zelf de benodigde onderdelen erbij te kopen en er in plaatsen. En is dat goed te doen voor iemand die nog nooit een PC in elkaar heeft gezet?

Ik hoor het graag!
Ik denk dat je beter een barebone kunt kopen en de rest los, geheugen en HDD of SSD, je bent dan mijn inziens goedkoper uit en je kan zelf bepalen wat er in gaat. Bij een AD02 plus variant krijg je bv
o 2GB DDR3
o 250GB 5400RPM HDD
Als je de prijzen van een barebone en losse onderdelen even opzoekt zul je zien dat het goedkoper is.
Prijs verschil tussen een AD02 en een AD02 plus (is een voorbeeld geen suggestie om mogelijk aan te schaffen) is ongeveer 100 euro, hardeschijven zijn tegenwoordig een stuk duurder maar ik denk als je exact hetzelfde koop dat je goedkoper uit bent. Prijs verschil zou per Zotac variant kunnen varieren.

Edit:
Net even snel gezocht wat ik voor 100 euro zou kunnen kopen en dat was een 4GB geheugen stripje en een 120GB SSD. Als ik mocht kiezen ging ik voor die combi ipv de voorgestelde combi van Zotac in de plus.

Wat je het beste kopen kan is helemaal afhankelijk van wat je wil en dan is denk ik met name audio en remote het belangrijkste want elke Zbox kan wel windows 7 draaien.

In elkaar zetten is echt een eitje, als je het met beleid doet dan kan er niks mis gaan. Ik ken ook mensen die als het niet past even wat meer kracht erop zetten en gaan lopen wringen, dan gaat alles kapot.
2 schroefjes los, kapje eraf en geheugen en SSD erin, klepje terug schroefjes terug, kind kan de was doen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 07-06-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwe Koning
schumi2004 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:27:
[...]

Ik denk dat je beter een barebone kunt kopen en de rest los, geheugen en HDD of SSD, je bent dan mijn inziens goedkoper uit en je kan zelf bepalen wat er in gaat. Bij een AD02 plus variant krijg je bv
o 2GB DDR3
o 250GB 5400RPM HDD
Als je de prijzen van een barebone en losse onderdelen even opzoekt zul je zien dat het goedkoper is.

Wat je het beste kopen kan is helemaal afhankelijk van wat je wil en dan is denk ik met name audio en remote het belangrijkste want elke Zbox kan wel windows 7 draaien.

In elkaar zetten is echt een eitje, als je het met beleid doet dan kan er niks mis gaan. Ik ken ook mensen die als het niet past even wat meer kracht erop zetten en gaan lopen wringen, dan gaat alles kapot.
2 schroefjes los, kapje eraf en geheugen en SSD erin, klepje terug schroefjes terug, kind kan de was doen ;)
Bedankt voor je antwoord.heb vanacht nog wat research gedaan en ik ben er achter gekomen dat een barebone veel voordeliger is. Ik heb ook nog wat filmpjes gekeken hoe de componenten werden geplaatst en dat zag er makkelijk uit. Mijn idee was om de

pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G

pricewatch: Zotac ZBOX ID80

En de

pricewatch: Samsung 830 series 64GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwe Koning
@Schumi2004

Denk je dat systeempje kan voldoen aan mijn wensen? Ik heb namelijk weinig verstand van hardware. En is het bovengenoemde wat ik net geplaatst misschien overkill?

Ik vind het namelijk belangrijk dat ik alles soepel kan uitvoeren.

EDIT:
Ben even overgestapt naar mijn laptop, want via mijn telefoon is dit niet te doen :p

OT. Waarom een 120GB SSD en geen 64GB? Aangezien de SSD niet zal fungeren als opslag van media. Dat zal ik opslaan op een externe hardeschijf die standaard gekoppeld aan de ZBOX. Is dit slim om te doen?

Sorry voor al de vragen :p maar als ik mijn geld uitgeef wil ik geen spijt krijgen van het product en wil ook weten wat ik koop aangezien ik niet heel bekend ben met hardware.

[ Voor 134% gewijzigd door Ouwe Koning op 07-06-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Een ID80 (intel) of AD04 (amd) zijn beide prima geschikt om full hd media te af te spelen. Zelf zou ik ook kiezen voor de barebone variant. 4GB geheugen (ruim voldoende in een media speler) kost ongeveer 20 euro.

De schijf kun je zelf kiezen wat je wilt. Als je alles media op een externe harddisk hebt staan, dan is een ssd inderdaad een prima optie. De zbox start dan heerlijk snel op. 64GB is ook ruim voldoende voor je os + media player software. Enige waar je even op moet letten met een harddisk / ssd dat de zbox maximaal ruimte heeft voor een harddisk van 9.5mm hoog. Het model wat jij hebt gekozen is 7mm hoog, dus dat past prima.

Zoals je op de filmpjes al hebt gezien is het plaatsen van geheugen + hd echt supersimpel. Komt geen schroevendraaier aan te pas. Je klikt de boel er zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Ouwe Koning
Zoals riotrick zegt is hij wel geschikt ja. Wellicht dat iemand die recentelijk op zoek geweest is naar een Zotac kan toelichten waarom diegene voor een ID80 gekozen heeft of een andere. Heb me erf niet zo mee bezig gehouden de laatste tijd. Als je een paar pagina's terug lees dan kom je vast wel de voors een tegens van verschillende systemen tegen.

Wat betreft de 120GB SSD was meer een voorbeeld om aan te geven wat je voor het rest bedrag zou kunnen aanschaffen als je een barebone zou kopen van het type AD02 (die ik zelf heb). 64GB is uiteraard ook ruim voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 07-06-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwe Koning
Ok.bedankt riotrick en schumi2004. Ben er wijzer door geworden. Even nog uitzoeken welke zbox het best past bij mijn wensen. Als iemand hier nog antwoord op kan geven graag. Ik ga dit topic nog eens even door spitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
De recente low power zboxen zonder blu-ray speler zijn de AD04 (amd e-450) en ID80 (intel atom d2700). Daarnaast heb je nog de variaten met blu-ray speler en de nano boxjes (wat lastiger te vinden).

Het verschil tussen de ad04 en id80 is niet heel groot. De ID80 is iets sneller, terwijl de AD04 iets minder stroom verbruikt (30watt vs 40watt belast). Zoals ik al eerder aangaf, zijn beide varianten prima geschikt om full hd video af te spelen.

Verder zijn er nog wat zboxjes te krijgen met celerons en core i3 processoren. Deze zijn weer sneller, maar het stroomverbruik ligt weer een stuk hoger.

Wellicht nog een leuk verschil -> de amd varianten hebben een groene oplichtende cirkel op de buitenkant, terwijl deze bij de intel varianten blauw is (is uiteraard uit te zetten in de bios).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sJor1s
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:08
@Ouwe Koning
Let er wel op dat je het juiste geheugen uitkiest. Er moeten wel SODIMM bankjes in de ID80 en AD04.

Op de website van Zotac staat:

ID80
DDR3 1066 MHz
Slots: 2 x 204-pin SODIMM
Capacity: up to 4GB

AD04
DDR3 1333 MHz
Slots: 2 x 204-pin SODIMM
Capacity: up to 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwe Koning
@sJor1s

Toevallig wilde ik dit net vragen. Ik ben van plan om toch voor de id80 te gaan. Is deze compatibel met de id80?

pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sJor1s
Nee, die is niet compatibel. Dat is geen SODIMM (laptop geheugen). Daarom maakte ik de opmerking, omdat ik zag dat je het verkeerde geheugen had uitgezocht.

Zoek hier naar ander geheugen:
Pricewatch - SODIMM - PC3-8500 (DDR3-1066)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:02
riotrick schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:07:
De recente low power zboxen zonder blu-ray speler zijn de AD04 (amd e-450) en ID80 (intel atom d2700). Daarnaast heb je nog de variaten met blu-ray speler en de nano boxjes (wat lastiger te vinden).

Het verschil tussen de ad04 en id80 is niet heel groot. De ID80 is iets sneller, terwijl de AD04 iets minder stroom verbruikt (30watt vs 40watt belast). Zoals ik al eerder aangaf, zijn beide varianten prima geschikt om full hd video af te spelen.

Verder zijn er nog wat zboxjes te krijgen met celerons en core i3 processoren. Deze zijn weer sneller, maar het stroomverbruik ligt weer een stuk hoger.

Wellicht nog een leuk verschil -> de amd varianten hebben een groene oplichtende cirkel op de buitenkant, terwijl deze bij de intel varianten blauw is (is uiteraard uit te zetten in de bios).
Wat zijn de high power varianten dan?
Ik heb begrepen dat je bij de AD04 een afstandbediening bij krijgt? is dat bij de ID80 ook zo?
Is er een overzicht waar je verschillen kan zien in de verschillende versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
maikelbeerkens schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:14:
[...]

http://www.zotac.com/inde...art&Itemid=100170&lang=em
Bij elke type die je wilt vergelijken op compare klikken :) wijst zich wel redelijk vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwe Koning
Thanx voor het advies Sjor1s. Deze ga ik nemen
http://tweakers.net/price...imm-(laptopgeheugen).html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
maikelbeerkens schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:14:
[...]

Wat zijn de high power varianten dan?
Ik heb begrepen dat je bij de AD04 een afstandbediening bij krijgt? is dat bij de ID80 ook zo?
De ID80 krijgt die ook meegeleverd. Kun je zien op de zotac site, daar staan de bijgeleverde accessoires. De oudere modellen hebben het niet meegeleverd.

Bv een ID82 heeft een Core i3 aan boord. Deze zijn een stuk sneller, maar gebruiken beduidend meer stroom:

Afbeeldingslocatie: http://forums.vr-zone.com/photopost/data/500/medium/ZBOX_Shootout_Power.jpg
Afbeeldingslocatie: http://hothardware.com/articleimages/Item1831/power.png

High power is het nu ook weer niet echt, maar wel ongeveer het dubbele van ad04.

Ik gebruik mijn zbox bv ook voor couchpotato/sickbeard/sabnzbd. Deze staat dus 24/7 aan. Vandaar dat ik een recente variant met het laagste stroomverbuik heb gekozen, die toch snel genoeg is om alles af te spelen.

[ Voor 11% gewijzigd door riotrick op 07-06-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Goed, ik denk dat ik op het punt sta om het volgende te bestellen:De 16GB SD card wil ik gebruiken als boot voor OpenELEC, maar eventueel wil ik er ook een XBMCbuntu op installeren en vanaf daar mijn NAS te benaderen via NFS.

Iemand hier nog tips/adviezen/aanraders over voor ik overga tot een bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
mede schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:30:
Goed, ik denk dat ik op het punt sta om het volgende te bestellen:De 16GB SD card wil ik gebruiken als boot voor OpenELEC, maar eventueel wil ik er ook een XBMCbuntu op installeren en vanaf daar mijn NAS te benaderen via NFS.

Iemand hier nog tips/adviezen/aanraders over voor ik overga tot een bestelling?
Die 2x 2Gb mag ook 1x 4GB worden als dat voordeliger mocht zijn. Ook deze ID80 (met Intel D2700) ondersteund geen dual channel geheugen dus voordeel is er niet te behalen met 2 modules.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Thanks, dit ga ik inderdaad even aanpassen naar 1x 4GB! Zit nu trouwens wel te twijfelen of ik niet beter een SSD erbij kan kopen gezien het voordeel voor de toekomst en het relatief kleine prijsverschil....

Nu heb ik:

ZBOX ID80
Kingston 4GB ddr3 1333
OCZ Vertex plus SSD 60GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog even tip t.a.v. het geheugen.

Ik zou wel goed opletten op het geheugen, DDR 3 met bussnelheid 1333 MHZ, is volgens mij niet compatible met ID 80. Je moet juist DDR 3 met 1066 MHZ hebben.
mede schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 23:18:
Thanks, dit ga ik inderdaad even aanpassen naar 1x 4GB! Zit nu trouwens wel te twijfelen of ik niet beter een SSD erbij kan kopen gezien het voordeel voor de toekomst en het relatief kleine prijsverschil....

Nu heb ik:

ZBOX ID80
Kingston 4GB ddr3 1333
OCZ Vertex plus SSD 60GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:47:
Misschien nog even tip t.a.v. het geheugen.

Ik zou wel goed opletten op het geheugen, DDR 3 met bussnelheid 1333 MHZ, is volgens mij niet compatible met ID 80. Je moet juist DDR 3 met 1066 MHZ hebben.

[...]
Deze dus, en nog iets of wat goedkoper ook :P
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1066D3S7/4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Ga dit weekend bestellen, dus ben enorm blij met jullie suggesties. Nog op- of aanmerkingen op de gebruikte schijf? Volgens mij maakt dit verder niet heel veel uit voor het doel waarvoor ik hem wil gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zie je geheugen wat getest is op Zbox ID 80, zie dat er toch compatible 1333 MHZ geheugen is wat er in kan. ICIDU- 2GB DDR3, PC 10600, 1333 MHZ, werkt ieder geval niet goed op de Zbox.

http://downloads.zotac.com/mediadrivers/mb/cpu/a218.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sJor1s
mede schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 23:18:

Nu heb ik:

ZBOX ID80
Kingston 4GB ddr3 1333
OCZ Vertex plus SSD 60GB
Ik denk dat je ook kan kijken naar twee andere SSD's:
Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB
Samsung 830 series 64GB

Lees dan vooral even deze review door van Tweakers.net:
Vier goedkope ssd's op de pijnbank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Er waren nog wat vragen nav mijn post van een paar dagen geleden. Ik denk dat het blijven hangen van het menu tijdens scannen en zo flink verbeterd is door de ssd, niet door xbmcbuntu. Dat scannen en tv guide inladen gaat nu echt veel sneller bij me. Ik heb overigens een ssd van 30 gig voor zo'n 40 euro gekocht.

Om tv te kijken in xmbc heb je eigenlijk een pvr build nodig. Je kunt wel verbinding maken met een tv server via een service die je kunt installeren, maar dan mis je toch echt een basis user interface. Zo heb je bijv. openelec-pvr. Hiervan werkten de toen recente builds alleen niet meer op mijn ID41.

Openelec liep ook heel vaak vast bij mij. Sinds het gebruik van xbmcbuntu is dat nog maar heel af en toe. Kan mogelijk ook door ssd komen.

Als je tv wilt kijken via je zotac, het kan, maar weet waar je aan begint, want het kost wat moeite om voornamelijk het servergedeelte werkend te krijgen met alle software die nodig is en tvkaart en zo. Zo zul je ook alle kanalen moeten decrypten mbv een smartcard in een smartcard reader etc. Daar zijn echter andere topics voor in dit subforum.

Overigens gebruik ik ook een pvr variant van xmbc op xmbcbuntu. Volgens mij heet dat ook xbmc-pvr en dat is een branch die uit een andere repo komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sJor1s
@IntToStr
Welke SSD heb jij precies? In je inventaris staat nog steeds dat je HTPC een SD kaart bevat.
Profiel van IntToStr - Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Ik heb m'n inventaris aangepast. Volgens mij is dat wel de goede. Op dit moment is het echter maar een paar euro duurder om een 60gb versie te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:08
Ik ben aan het kijken naar de (prijstechnisch interessante) AD02. Nadeel t.o.v. de AD04 is het ontbreken van een remote en ook de infrared port.

Nu wil ik graag OpenElec gaan draaien. Op internet zijn genoeg goedkope USB IR ontvangers te vinden, maar weet iemand ook een model dat werkt? Want dat schijnt niet standaard te zijn. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dennis schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 01:06:
Ik ben aan het kijken naar de (prijstechnisch interessante) AD02. Nadeel t.o.v. de AD04 is het ontbreken van een remote en ook de infrared port.

Nu wil ik graag OpenElec gaan draaien. Op internet zijn genoeg goedkope USB IR ontvangers te vinden, maar weet iemand ook een model dat werkt? Want dat schijnt niet standaard te zijn. Alvast bedankt.
Ik heb met OE erg goede ervaringen met de voordelige König remote. Werkt zo out of the box met de OE versies die ik geprobeerd heb.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 09-06-2012 02:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 02:30:
[...]

Ik heb met OE erg goede ervaringen met de voordelige König remote. Werkt zo out of the box met de OE versies die ik geprobeerd heb.
Ik heb deze ook, werkt in de basis prima, maar ik krijg de customization van knoppen niet aan de gang. Is dit jou wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
"customization" van de knoppen voor ......?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 01:08
Bedankt voor de tip. Qua prijs kan het net vind ik, want het gaat mij slechts om de IR-ontvanger. Voor de afstandsbediening schaf ik toch een Logitech Harmony aan.

Zijn er nog meer tips? Ik zie die USB IR ontvangers voor €5,- te koop in China, maar werken die ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ow, alleen een IR ontvanger? Had je reactie idd niet goed gelezen. Ik heb wel Harmony's liggen maar ik gebruik ze niet voor mijn Media centers dus daarmee kan ik je helaas niet helpen. Maar ik weet zeker dat er anderen zijn die je daarmee wel van dienst kunnen zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Ik heb deze http://www.ebay.nl/itm/HP...s&hash=item336656c75fweek in combinatie met een logitech Harmony. Alle knoppen en functies zijn te mappen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tixiv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 18:39
Is de ID80 met 4GB ram én een laptophardeschijf van 500GB voldoende voor volgende:
  • Windows 7
  • VLC media player
  • utorrent om te downloaden in de nacht (niet terwijl je aan het kijken bent)
mijn tv is 1080p, dus die resolutie zou ik willen halen met mkv's

pricewatch: Zotac ZBOX ID80
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1066D3S7/4G

Of moet ik uitkijken naar een krachtiger zotac box?
De warmteproductie zou wel niet te veel mogen zijn, mijn zotac komt in een gesloten kast met mijn versterker en 'digibox' (telenet)

Peter

[ Voor 15% gewijzigd door tixiv op 09-06-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
riotrick schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:36:
Ik heb deze http://www.ebay.nl/itm/HP...s&hash=item336656c75fweek in combinatie met een logitech Harmony. Alle knoppen en functies zijn te mappen hiermee.
Da's een kloon van de originele Microsoft versie en die zijn blijkbaar het minst kritisch v.w.b. OS, gebruikte media-software en type afstandsbediening.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 17:03

4bit

Onward, to futility!

Ik ben vandaag mijn ZBOX ID80 gaan afhalen, maar heb problemen om onder (Arch) linux de juiste grafische drivers te vinden. Volgens ik kon vinden moet ik bumblebee installeren, maar ik krijg bij het opstarten van de bumblebee daemon de melding "No optimus System detected". Volgens ik kan vinden is de GT 520M toch een optimus kaart.

Iemand die mij kan voorthelpen?

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:19:
"customization" van de knoppen voor ......?
Bijvoorbeeld de blauwe knop in kunnen stellen om de subtitle addon te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Heb een Zotac ID80 besteld en hoop begin volgende week te beginnen met installeren. Ik denk eraan OpenELEC te installeren, maar twijfel nog tussen de stable en beta versie.

Update de beta zich automatisch wanneer hj stable wordt en zijn er nog meer nadelen (naast het feit dat het dus een pre-release is)?

Daarnaast ben ik benieuwd hoe up-to-date OpenELEC blijft t.o.v. de releases van XBMC. OpenELEC ontwikkelt in wezen niet aan XBMC, maar zorgt voor een compact OS (Linux) die XBMC draait. Worden updates binnen XBMC snel opgenomen in OpenELEC? Gaat dit automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Exocet schreef op zondag 10 juni 2012 @ 09:12:
[...]

Wat doet die knop nu doen? Volgens de handleiding 'foto map' openen ofzo. Klopt dat? Zolang je weet wat voor actie het is.. of key onder water zou je het handmatig kunnen mappen naar wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Exocet schreef op zondag 10 juni 2012 @ 09:12:
[...]

Of zoals ik doe de Record button.

Keymap.xml
code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap>
<FullscreenVideo>
    <remote>
        <record>RunScript(script.xbmc.subtitles)</record>
    </remote>
</FullscreenVideo>
</keymap>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heb nog steeds niet goed de tijd genomen om mijn id80 helemaal in te stellen, maar ging er net weer eens mee aan de gang. Ik wilde graag instellen dat ik hem aan kan zetten via XBMC-constellation of commander op mijn iPad (via WOL), maar dat werkt helaas niet "out-of-the-box" en ik zat net te zoeken op internet en in mijn bios-settings waar ik dat moet aanzetten. Ik kan dat alleen nergens vinden. Kan iemand mij dat vertellen?

Ik draai overigens XBMCbuntu (mocht dat relevant zijn).

Verder heb ik op mijn BB een programma geinstalleerd dat deze als Bluetooth toetsenbord en muis kan fungeren. Ook daar kon ik niet vinden hoe ik dit aan de praat moet krjgen. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
Ik ben opzoek naar een totaal oplossing dus NAS/mediaspeler. Verdoe ik dan mijn tijd door met een zotac aan de slag te gaan? Ik zit eigenlijk vooral aan te hikken tegen opslag. Ik ga waarschijnlijk voor een goedkope 30GB ssd voor het OS en dan moet ik nog een manier verzinnen om er 2-4TB aan te hangen en dan zit ik toch alweer gelijk aan een NAS te denken :+

Ik heb trouwens geen voorkeur voor een bepaalde versie AD04 en ID80 zijn me om het even. Las al wel dat je van de AD04 in linux geen gebruik kan maken van de usb 3.0 poorten. Van de ID80 heb ik dit nog niet uitgezocht maar ik verwacht ook van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Crazyanz schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:52:
Ik ben opzoek naar een totaal oplossing dus NAS/mediaspeler. Verdoe ik dan mijn tijd door met een zotac aan de slag te gaan? Ik zit eigenlijk vooral aan te hikken tegen opslag. Ik ga waarschijnlijk voor een goedkope 30GB ssd voor het OS en dan moet ik nog een manier verzinnen om er 2-4TB aan te hangen en dan zit ik toch alweer gelijk aan een NAS te denken :+

Ik heb trouwens geen voorkeur voor een bepaalde versie AD04 en ID80 zijn me om het even. Las al wel dat je van de AD04 in linux geen gebruik kan maken van de usb 3.0 poorten. Van de ID80 heb ik dit nog niet uitgezocht maar ik verwacht ook van niet.
Ligt er natuurlijk aan wat je met een NAS wil bereiken. Er kan maar één interne schijf in deze Zotac, dus geen RAID funtionaliteit en dergelijke. Als je naast je boot SSD nog 2-4TB beschikbaar wil krijgen dan zal dat al via een externe USB schijf moeten gaan.

Ik denk dat het dan praktischer is om naar een (goedkope) NAS te zoeken als opslag en die te benaderen via je Zotac computer.

Ik heb een ID80 besteld (dinsdag verwacht ik deze) en ik heb een Synology NAS met 2TB (RAID-1) waarop ik mijn films, muziek en foto's wil mounten via NFS.

Op dit moment heb ik een Mede8er mediaspeler waarbij ik deze manier al zo'n 2 jaar zonder problemen heb draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door mede op 10-06-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
schumi2004 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:40:
[...]

Of zoals ik doe de Record button.

Keymap.xml
code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap>
<FullscreenVideo>
    <remote>
        <record>RunScript(script.xbmc.subtitles)</record>
    </remote>
</FullscreenVideo>
</keymap>
Blijkt dat de Konig remote keyboard presses stuurt, ik moet dus in mijn keymap <keyboard> tags gebruiken ipv <remote>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Deze uitleg om je remote in te stellen onder windows is trouwens erg handig als je een ms compatible ir ontvanger (Microsoft eHome Infrared Transceiver in device manager) gebruikt: http://xbmccustomregis.sourceforge.net/

[ Voor 15% gewijzigd door riotrick op 11-06-2012 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Exocet schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:21:
[...]

Blijkt dat de Konig remote keyboard presses stuurt, ik moet dus in mijn keymap <keyboard> tags gebruiken ipv <remote>.
We dwalen een beetje af richting XBMC topic maar helpt het niet in de settings aan te geven dat Remote keyboard commands verstuurd?
Pagina: 1 ... 24 ... 39 Laatste