Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 07:52
RelaXXinG schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:38:
[...]

Dat zou ik zelf ook graag willen weten, of Full 3D bij een ID80 zonder problemen werkt met PowerDVD 12.
De Zotac ID82 lijkt mij ook een goede kandidaat, core i3 m processor met onboard 3000 graphics, moet het toch kunnen trekken.
Hieronder verhaaltje vd site;

Intel® HD Graphics 3000 graphics processing with Intel® Clear Video HD and Intel® InTru™ 3D technology transforms the ZOTAC ZBOX ID82 into a multimedia powerhouse with hardwareaccelerated HD video playback and stereoscopic 3D video output via HDMI 1.4a. Intel® Quick Sync video technology enables lightning-fast video transcoding capabilities with supported software on the ZOTAC ZBOX ID82 for quick conversion of various video formats for playback on portable media players, tablets and other mobile devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:19
Ik kende die Zotac producten helemaal niet, wat een goede optie voor een HTPC. De prijs is natuurlijk wel wat hoger dan de gemiddelde mediaplayer, maar vergelijkbaar met de Popcorn Hour A-300 die ik ga terugsturen. En met deze Zotac kan ik wél XBMC installeren. Hier ga ik maar eens een nachtje over slapen!

Probleem is vooralsnog dat ik een beeldbuis TV heb :o en de AD10 alleen HDMI heeft. Ik begreep wel dat er over deze HDMI uitgang ook een audiosignaal gaat (zelfs undecoded). Kan iemand dat nog een keer bevestigen (voor mijn gemoedsrust :+)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

Over hdmi gaat ook geluid, maar ze hebben bijna allemaal (of allemaal) een normale audio out (mini jack).

Zelf heb ik helaas ook nog een beeldbuis met o.a. component (1080i), dusja, ik ga dat waarschijnlijk oplossen met een actieve converter (kost wel 50 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 16:34

BEVEL

s9.BeVeL

Heeft iemand ervaringen met een USB-tv kaart icm de Zbox?
Ik vroeg me namelijk af of het de moeite waard is om een USB-tvtuner te kopen en de zbox ipv mijn UPC decoder te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BEVEL schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:26:
Ik vroeg me namelijk af of het de moeite waard is om een USB-tvtuner te kopen en de zbox ipv mijn UPC decoder te gebruiken.
Toevallig dat ik hiermee bezig geweest ben. Ik kwam op dit uit.
http://sundtek.com/shop/D...VB-CT-Radio-AnalogTV.html

Heb ook ergens een linkje naar NL winkel maar van deze tuner weet ik iig zeker dat deze op OpenELEC/Synology werkt en Windows.

Nog niet aan toegekomen, staat nog in de planning.

edit:
Informatie had ik voornamelijk hier vandaan \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]
Weet niet of UPC werkt, Mijn provider Ziggo wel.

edit2:
Winkel in NL die het verkoopt:
http://www.ziezotec.nl/sa...rgo-smartreader-plus.html
http://www.ziezotec.nl/sa...vb-ct-radio-analogtv.html

[ Voor 23% gewijzigd door schumi2004 op 27-04-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
BEVEL schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:26:
Kan dat dan tegenwoordig? Is de Box van UPC zomaar vervangbaar door een USB tuner met behoud van beeld?

Edit: of gaat het simpelweg over de weergave van het analoge TV-signaal?

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 27-04-2012 13:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als UPC gebruiker heb je pech als je een dergelijk iets wilt doen, was me even ontschoten.

Dyllanw in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 27-04-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Ik heb vandaag mijn zotac zbox ad04 binnengekregen, maar helaas heb ik er een hoop rare dingen mee.
Er zit een 4GB Kingston ValueRam 1333MHz SODIMM in en een Western Digital Scorpio Blue 1TB harddisk.

In eerste instantie heb ik geprobeerd windows 7 te installeren vanaf een bootable usb stick. De installatie heb ik meerdere keren opnieuw begonnen (helemaal van scratch steeds), maar elke keer loopt de boel op een andere plek vast. Tijdens het installeren, of tijdens de eerste boot. De zbox blijft dan aan, maar het scherm zegt "Geen signaal". Hij lijkt dan nergens meer op te reageren. Ik heb getest zowel aan een tv met hdmi kabel, als aan een monitor met de hdmi->dvi converter en dan een dvi kabel. De kabel is niet het probleem dus.

In de bios heb ik zowel de native ide als ahci opties geprobeerd. Beide opties getest met een cleane windows installatie stick, als met het tijdens de installatie inladen van de achi drivers van zotac. Maakt beide geen verschil.

Nou ik denk, wellicht een of ander driver probleem in windows. Laat ik dan eens een linux installatie proberen. Dus een usb stick van ubuntu 12.04 gemaakt. Maar helaas, hier heb ik eigenlijk precies dezelfde problemen. Op verschillende plekken tijdens de installatie: poef scherm zwart en er gebeurt niks meer.
Ook de ubuntu installatie heb ik meerdere malen herstart, met verschillende bios settings, maar helaas het haalt niks uit.

Overigens heb ik naast 2 verschillende usb sticks, ook installaties gestart van een sd kaartje, om te zien of dat wellicht hielp. Ook daar hetzelfde probleem :(

Ok volgende stappen. Ik heb een laptop met dezelfde type sodimms. Daar eerst er eentje uitgehaald, en een installatie geprobeerd met een ander geheugen chipje. Beide slots geprobeerd, Zelfde problemen weer.

Volgende optie proberen dan. Ik heb de harddisk in mijn laptop gedaan en op de laptop een windows installatie gedaan. Werkte allemaal prima, de harddisk lijkt dus ook in orde. De voorgeinstalleerde windows harddisk heb ik vervolgens in de zbox gedaan.

Dat lijkt te werken in eerste instantie. Windows boot ik ben ingelogged en windows begint allerlei drivers voor de zbox te installeren. Tot zover denk, mooi probleem hopelijk opgelost. Maar helaas. Na het installeren van video drivers was een reboot vereist. En ja hoor.. BAM weer scherm uit.....

Opstartherstel en alles geprobeerd. Elke keer weer hetzelfde, spontaan gaat het scherm uit. Het is ook niet op dezelfde plek tijdens het booten, maar steeds op een ander moment.

Begin er aardig moedeloos van te worden. Zou ik gewoon de pech hebben dat ik een defecte zbox heb gekregen?

Ik even een filmpje gemaakt van wat er gebeurt en deze even op youtube gezet. YouTube: Zbox troubles. Kwaliteit is niet al te best, heb het even snel met een telefoon gefilmd, maar het geeft wel goed aan wat er gebeurt.

Iemand nog tips?

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Svennie schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:40:
[...]

ik wil ook zo een mount gaan maken voor mijn ID80, welke schroeven zitten er bij de mount van de ID80? M4?
Zoiets zou toch ook moeten werken:

http://store.videomountst...00-adapter-omnimount.html

http://www.amazon.com/Omn...apter-Plate/dp/B005B3VCTY

[ Voor 10% gewijzigd door riotrick op 28-04-2012 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het misschien een EDID probleem? (welke TV?)
riotrick schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 00:11:
Ik heb vandaag mijn zotac zbox ad04 binnengekregen, maar helaas heb ik er een hoop rare dingen mee.
Er zit een 4GB Kingston ValueRam 1333MHz SODIMM in en een Western Digital Scorpio Blue 1TB harddisk.

In eerste instantie heb ik geprobeerd windows 7 te installeren vanaf een bootable usb stick. De installatie heb ik meerdere keren opnieuw begonnen (helemaal van scratch steeds), maar elke keer loopt de boel op een andere plek vast. Tijdens het installeren, of tijdens de eerste boot. De zbox blijft dan aan, maar het scherm zegt "Geen signaal". Hij lijkt dan nergens meer op te reageren. Ik heb getest zowel aan een tv met hdmi kabel, als aan een monitor met de hdmi->dvi converter en dan een dvi kabel. De kabel is niet het probleem dus.

In de bios heb ik zowel de native ide als ahci opties geprobeerd. Beide opties getest met een cleane windows installatie stick, als met het tijdens de installatie inladen van de achi drivers van zotac. Maakt beide geen verschil.

Nou ik denk, wellicht een of ander driver probleem in windows. Laat ik dan eens een linux installatie proberen. Dus een usb stick van ubuntu 12.04 gemaakt. Maar helaas, hier heb ik eigenlijk precies dezelfde problemen. Op verschillende plekken tijdens de installatie: poef scherm zwart en er gebeurt niks meer.
Ook de ubuntu installatie heb ik meerdere malen herstart, met verschillende bios settings, maar helaas het haalt niks uit.

Overigens heb ik naast 2 verschillende usb sticks, ook installaties gestart van een sd kaartje, om te zien of dat wellicht hielp. Ook daar hetzelfde probleem :(

Ok volgende stappen. Ik heb een laptop met dezelfde type sodimms. Daar eerst er eentje uitgehaald, en een installatie geprobeerd met een ander geheugen chipje. Beide slots geprobeerd, Zelfde problemen weer.

Volgende optie proberen dan. Ik heb de harddisk in mijn laptop gedaan en op de laptop een windows installatie gedaan. Werkte allemaal prima, de harddisk lijkt dus ook in orde. De voorgeinstalleerde windows harddisk heb ik vervolgens in de zbox gedaan.

Dat lijkt te werken in eerste instantie. Windows boot ik ben ingelogged en windows begint allerlei drivers voor de zbox te installeren. Tot zover denk, mooi probleem hopelijk opgelost. Maar helaas. Na het installeren van video drivers was een reboot vereist. En ja hoor.. BAM weer scherm uit.....

Opstartherstel en alles geprobeerd. Elke keer weer hetzelfde, spontaan gaat het scherm uit. Het is ook niet op dezelfde plek tijdens het booten, maar steeds op een ander moment.

Begin er aardig moedeloos van te worden. Zou ik gewoon de pech hebben dat ik een defecte zbox heb gekregen?

Ik even een filmpje gemaakt van wat er gebeurt en deze even op youtube gezet. YouTube: Zbox troubles. Kwaliteit is niet al te best, heb het even snel met een telefoon gefilmd, maar het geeft wel goed aan wat er gebeurt.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:47
@riotrick: probeer eens OpenElec. Of doe eens een memtest86++ (staat geloof in ubuntu bootlst erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 22:06
MisterE schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 12:51:
@riotrick: probeer eens OpenElec. Of doe eens een memtest86++ (staat geloof in ubuntu bootlst erbij)
Precies, OpenELEC kan gewoon vanaf een SD kaartje of USB stick draaien.
@riotrick: Wellicht heb je een probleem met je videogeheugen o.i.d.

Controleer ook eens de BIOS of deze recent is en zet deze op de standaardwaarden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 06:09:
Is het misschien een EDID probleem? (welke TV?)
[...]
Ik heb een 32" Samsung TV. Typenummer weet ik zo even niet uit m'n hoofd. Maar heb het ook getest met een 19" HP monitor, waarbij exact hetzelfde gebeurde. Dus ik heb niet het idee dat het daar aan ligt.
Zal hem zo nog eens aan m'n iiyama monitor hangen voor de zekerheid.
MisterE schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 12:51:
Memtest86 heb ik gedraaid (staat op de ubuntu installatie), geen fouten. Wat ik ook al zei, met 2 verschillende sodimms getest, beide hetzelfde resultaat.
HoppyF schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:21:
[...]

Precies, OpenELEC kan gewoon vanaf een SD kaartje of USB stick draaien.
@riotrick: Wellicht heb je een probleem met je videogeheugen o.i.d.

Controleer ook eens de BIOS of deze recent is en zet deze op de standaardwaarden terug.
Kijk booten van usb stick, tja dat kan. Maar je moet zo'n ding toch gewoon van de hd kunnen booten. Overigens werkt booten vanaf een usb stick ook de ene keer wel en de andere keer niet.

Voor de ad04 zijn er nog geen bios updates beschikbaar. Er staat 1 bios download op hun site, die versie zit er al in. Al meerdere malen reset to defaults gedaan en handmatig wat opties getest. Allemaal geen effect.

Denk inmiddels toch echt dat er iets met de hardware mis is. Heb de shop waar ik hem gekocht heb ook al even gemaild, maar die zijn gesloten in het weekend, en maandag koninginnedag natuurlijk. Dus nog geen antwoord terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Nog even een update. Ik heb het apparaatje nu even een dag niet aan gehad. Kon het uiteraard toch niet laten om het nog eens te proberen :)

Ik zette hem zojuist aan. En windows boot gewoon. Alles werkt normaal......Dus ik dacht wellicht een lucky shot. 3 x opnieuw geboot. Alle 3 de keren prima. Dus tja ik denk het zal wel, maar lijkt opgelost nu.

Dus ik ben drivers gaan downloaden die nog niet geinstalleerd waren. Even de wifi driver geinstalleerd, prima verbinding met netwerk. Firefox geinstalleerd, nog wat drivers downloaden.

En gewoon opeens tijdens een download: poef scherm weer op zwart. Ding reageert nergens meer op.
Uitgezet en weer aan. Tijdens boot weer hetzelfde: ofwel zwart scherm, ofwel een reboot tijdens het booten.

Met geen mogelijkheid meer te booten. Dit moet toch wel een hardware probleem zijn? Wellicht iets te maken met temperatuur ofzo.

/edit: nog even een testje gedaan. Apparaat een ongeveer een uur uitgezet. Goed afgekoeld dus. Dan boot het weer normaal.

/edit: ook even getest met de fan manual op 100%. CPU temp blijft dan tussen 35 en 40 graden, maar het systeem slaat nog steeds uit na een minuut of 15 gebruik.

[ Voor 13% gewijzigd door riotrick op 30-04-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb je het geheugen al getest?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Yup memtest86 gedraaid. Geen errors. Ook al een ander sodimm uit m'n laptop geprobeerd. Zelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

riotrick schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:02:
Nog even een update. Ik heb het apparaatje nu even een dag niet aan gehad. Kon het uiteraard toch niet laten om het nog eens te proberen :)

Ik zette hem zojuist aan. En windows boot gewoon. Alles werkt normaal......Dus ik dacht wellicht een lucky shot. 3 x opnieuw geboot. Alle 3 de keren prima. Dus tja ik denk het zal wel, maar lijkt opgelost nu.

Dus ik ben drivers gaan downloaden die nog niet geinstalleerd waren. Even de wifi driver geinstalleerd, prima verbinding met netwerk. Firefox geinstalleerd, nog wat drivers downloaden.

En gewoon opeens tijdens een download: poef scherm weer op zwart. Ding reageert nergens meer op.
Uitgezet en weer aan. Tijdens boot weer hetzelfde: ofwel zwart scherm, ofwel een reboot tijdens het booten.

Met geen mogelijkheid meer te booten. Dit moet toch wel een hardware probleem zijn? Wellicht iets te maken met temperatuur ofzo.

/edit: nog even een testje gedaan. Apparaat een ongeveer een uur uitgezet. Goed afgekoeld dus. Dan boot het weer normaal.

/edit: ook even getest met de fan manual op 100%. CPU temp blijft dan tussen 35 en 40 graden, maar het systeem slaat nog steeds uit na een minuut of 15 gebruik.
Klinkt erg als problemen die ik eerder met oude pc's heb gehad. In één geval was het een brakke voeding. Probeer eens met een andere voeding met gelijke specs. Bij een andere pc had ik lekke condensators op het moederbord. Check eens of je die misschien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Mystic Spirit schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:53:
[...]

Klinkt erg als problemen die ik eerder met oude pc's heb gehad. In één geval was het een brakke voeding. Probeer eens met een andere voeding met gelijke specs. Bij een andere pc had ik lekke condensators op het moederbord. Check eens of je die misschien hebt.
Heb zo niet een andere voeding liggen die ik kan testen. Maar goed, vandaag is de shop weer open. Heb zel gemaild even afwachten wat zij ervan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Toch nog even een laatste testje gedaan. De harddisk eruit gehaald. Ubuntu 12.04 (live) geboot van een usb stick. Daarmee even xbmc gedownload en een filmpje van een netwerk share laten spelen.

Na een kwartier ongeveer gewoon tijden het spelen, scherm weer uit. Het geluid had ik even analoog aangesloten om te testen. Dat stopt ook, dus het is echt niet alleen het beeld, maar de hele zbox slaat vast.

Conclusie: geheugen getest, dat is goed. Harddisk getest in m'n laptop, die is prima. Zbox geboot zonder harddisk, met 2 verschillende werkende so dimms, slaat elke keer vast. De zbox is dus zelf het probleem.

Vanavond een rma nummer gekregen van afuture. De zbox is weer netjes ingepakt, die gaat morgen met de post terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
ik heb grotere nodig omdat mijn TV VESA 400 heeft maar dan zouden ze zeker werken ja. Mijn eigen gebouwde beugel doet het overigens ook prima! Kost minder geld wel wat meer moeite.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GA je een nieuwe AD04 bestellen of vraag jet het geld terug. Ik ben ook van plan om dezelfde Zbox te betellen maar ben er nu een beetje huiverig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 13:01
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 08:55:
GA je een nieuwe AD04 bestellen of vraag jet het geld terug. Ik ben ook van plan om dezelfde Zbox te betellen maar ben er nu een beetje huiverig voor.
Beetje voorbarig. Er zijn genoeg mensen zonder problemen met de AD04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vermoed een maandag morgen gevalletje.
Vervelend dat riotrick meteen slechte ervaring met een Zotac heeft maar er zijn er genoeg die zonder problemen werken met hun Zotac. De volgende zal een stuk beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat raden jullie aan bij het gebruik van de AD04 xbmc of openelec. Ik ben van plan de AD04 te gaan gebruiken in combinatie met een SSD schijf en een externe HDD (usb 3.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.a.d.j.a.s.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-07 19:46
Ok die ID82 wordt snel met zijn I3 en HD3000 maar ook best prijzig (EUR 330)

De ID80 is aardig ter sprake gekomen heeft aardige specs voor EUR 240.
Maar wat is er mis met de ID 81 (EUR 190)?

In tweakers bericht http://tweakers.net/nieuw...rt-drie-compacte-pcs.html stond dat de ID80 het instapmodel was.

Als (vergelijker) wordt ik gek van Zotac :( de typenummers denderen door elkaar heen hogere nummers impliceren niet per definitie een betere machine.

Even wat nummers:
ID80:
Atom D2700 (passmark: 810)
Nvidia 520 (3dmark6 gpu 4957)

ID81:
Celeron 857 (passmark: 1135) [+40% tov ID80]
Intel HD 2000 (3dmark6 gpu: 3162) [-34% tov ID80]

AD02
E350 (passmark: 726)
E350 (3dmark6 gpu: 2072)

Wat ik niet begrijp is dat de AD02 nog zo in trek is, terwijl er op alle fronten betere Zotac kastjes zijn,
zoals dus de ID80 en 81, die zelfs full HD 3D (hdmi 1.4) weergave hebben.

De ID81 is op zich interessant, alleen een beetje ondergesneeuwd.

Conclusie: ID80 is meer voor HTPC, ID81 voor homeserver
[en de AD02 is passe - no offense;]

Mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

b.a.d.j.a.s. schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 00:14:
Als (vergelijker) wordt ik gek van Zotac :( de typenummers denderen door elkaar heen hogere nummers impliceren niet per definitie een betere machine.
Ja, same here. Echt frustrerend.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[knip]

Mee eens?
Nee en non taken :)

Edit: maar als ik nu een nieuwe mini barebone zou gaan bestellen dan zou ik zeer waarschijnlijk niet voor een E-350 systeempje gaan, ik moet natuurlijk wel eerlijk zijn. Een E-450 zou dan logischer zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 03-05-2012 01:23 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nellestm
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik zit op het moment te twijfelen over de aanschaf van een zbox.

Ik wil openelec gaan draaien,
wat raden jullie aan:

de id 41, de ad02 of de id81?

Mijn eerste gedachten gaan uit naar de ID41. Voor alleen afspelen voldoende. Ik heb geen 3d tv

alvast bedankt,

Marco......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.a.d.j.a.s.
Ik ben ook aan het orienteren, voor met name htpc doeleinden,
dus heb me er even in verdiept.

ID41 is vergelijkbaar met de AD02. (zowel CPU als GPU)
Hij kost ook nagenoeg hetzelfde als de AD02 (beide EUR 200)

Mijn vraag voor jou is nog, waarom overweeg je de ID80 eigenlijk niet?

Nu verder met de ID81, deze heeft een Celeron 857, daar is erg weinig informatie over.
Maar hij zou grofstoffelijk 50% sneller moeten zijn dan een E350 of D525.
Grafisch gezien is de HD grachips 2000 superieur t.o.v. een ID02/ID41.
Daarnaast heeft deze ook een betere post-processing (deze heeft de ION nagenoeg niet)

Verder nog (je wil geen 3d kijken), maar hdmi 1.4 (heeft de ID81 wel, en de andere 2 niet)
biedt ook andere voordelen, zoals bijvoorbeeld ethernet over hdmi.

Dus uit de ID41, AD02 of ID81, zou ik persoonlijk de ID81 kiezen.

Maar ik ben er wel over uit dat, ik de ID80 neem, grafisch beter dan de HD2000 graphics,
hetzij een een iets langzamere CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.a.d.j.a.s.
Hier wat benchmarks voor de componenten waarmee de populairste Zotacs zijn gebouwd.

3dmark06 CPU + passmark

Intel D525
min: 816 avg: 891 (11%) max: 966 Points [passmark 714]

AMD E-350
min: 985 avg: 1015.9 (12%) max: 1033 Points [passmark 726]

Intel Atom D2700
min: 1148 avg: 1148 (14%) max: 1148 Points [passmark 810]

Intel Celeron 857 [passmark: 1135]

Intel T7500 (mijn laptop van 4 jaar als referentie)
min: 1634 avg: 1878.5 (22%) max: 1940 Points

i3 2330M [passmark 2737]
min: 2610 avg: 2628.5 (31%) max: 2649 Points

GPU (3DMark 06)

ION2 (HQV 30)
min: 1155 avg: 2042.4 (8%) max: 2699 Points

AMD 6310 (E350)
min: 1963 avg: 2072.1 (8%) max: 2258 Points

Intel HD 2000 (HQV 134)
min: 3162 avg: 3162 (12%) max: 3162 Points

Intel HD 3000 (HQV 196)
min: 1392 avg: 3517.5 (14%) max: 5853 Points

NVidia 8600M GT (mijn laptop van 4 jaar als referentie)
min: 2671 avg: 3347.4 (13%) max: 4434 Points

NVidia GT520 (1.4 hdmi) (HQV 146)
min: 4432 avg: 4957.2 (19%) max: 5668 Points

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ondersteunt zo'n Intel videochip wel HD video? Niet dat de processor alles op z'n eentje moet doen? Of moet je dan weer aan bepaalde videoformaten voldoen, omdat je anders naar een dia show aan het kijken bent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.a.d.j.a.s.
Intel HD 2000/3000 graphics heeft hardware decoding voor:
MPEG2 decode
H.264/AVC decode
VC-1 decode
H.264/AVC encode

zie
http://intellinuxgraphics.org/h264.html

(heeft ook vormen van hardware encoding btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.a.d.j.a.s.
Omtrent de NVidia capabilities, een erg informatieve link:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_PureVideo

De nvidia m520M heeft dus de laatste PureVideo HD versie (VP5)
met de volledige featureset. (ook specifiek voor full hd 3d)

Voor de duidelijkheid:
de ION2 mist dus:
The fifth generation of PureVideo HD, introduced with the Geforce GT 520 and also included in the Nvidia GeForce 600 series GPUs has significantly improved performance when decoding H.264, VC-1 and MPEG-2 codecs [8] (and, probably, other too). It is also capable of decoding 4K resolution videos at 3840 x 2160 pixels, (doubling the 1080p high-definition television standard in both the vertical and horizontal dimensions), also known as Quad Full High Definition (QFHD). Also MVC (Multiview Video Coding H.264 decoding support for Blu-ray 3D and other Full HD 3D at 1080p.[9]

De ION1 mist daar bovenop nog:
This implementation of PureVideo HD, VP4 added hardware to offload MPEG-4 (Advanced) Simple Profile bitstream decoding with the GT215, GT216 & GT218 GPUs (sold as GeForce GT 240, GeForce GT 220 & GeForce 210/G210, respectively).[7] The H.264-decoder no longer suffers the framesize restrictions of VP3, and adds hardware-acceleration for MVC, a H.264 extension used on 3D Blu-ray discs. The same features are also supported by later GPUs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 18:15
Ik ben aan het twijfelen tussen een ID81 of zelf een eenvoudige bouwen met een a4 3400. Het zal ongeveer hetzelfde kosten maar volgens mij is een amd a4 sneller dan de ID81? Ik wil het gebruiken om mkv's te streamen oa. dvd iso's blu ray isos, misschien ook 3d. En ook downloaden rarren/parren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 08:55:
Ik wil een nieuwe. Ga er vanuit dat dit een exemplarische fout is. Hopelijk heb ik snel een nieuwe binnen.

Het zijn mooie kastjes trouwens. Ziet er allemaal goed uit en wordt compleet afgeleverd met afstandbedieng/ir en alles. Jammer dat de vesa mount alleen vesa 75/100 is. Ik heb 200 achterop m'n tv, moet dus nog een verloop tussen.

[ Voor 23% gewijzigd door riotrick op 05-05-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick

Heb ook nog even naar die ad02 gekeken. Dat ding is op zich snel zat voor wat ik er mee wil doen (xbmc media center met sabnzdb/couchpotato/sickbeard). 3D video gebruik ik niet, 1080p speelt het verder prima af. En ze zijn voor en leuk prijsje te koop momenteel. De ad04 die ik nu heb gekocht is ietsjes duurder, maar daar krijg je dan wel weer een afstandbediening + ir oogje bij.

Momenteel heb ik een oude desktop pc aan m'n tv hangen. Een single core athlon 3200+ met geforce 8600gt en 2gb zit daar in. Dat draait xbmc + download spul ook allemaal prima. Grootste verschil is dat dat ding een hoop meer stroom verbruikt. En aangezien ik dat 24/7 aan heb staan wil ik daar graag een wat energiezuiniger apparaatje voor gebruiken.

Overigens vind je hier nog een paar benchmarkjes met verschillende zotac zboxen:

http://forums.vr-zone.com...on-vs-fusion-e-450-a.html

Afbeeldingslocatie: http://forums.vr-zone.com/photopost/data/500/medium/ZBOX_Shootout_Power.jpg

Dit is ook nog wel iets om mee te nemen in je overweging. Bv de ID82 is wel sneller, maar deze verbruikt ook 2x zoveel stroom als een ad04. De ID81 is dan wel weer een stuk zuiniger dan de ID82, maar de AD04 is, hoewel iets langzamer, toch zuiniger.
Om de AD02 nog wat mee te kunnen vergelijken, deze heeft dezelfde cpu/gpu als de nano AD10.
schumi2004 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:15:
Ik vermoed een maandag morgen gevalletje.
Vervelend dat riotrick meteen slechte ervaring met een Zotac heeft maar er zijn er genoeg die zonder problemen werken met hun Zotac. De volgende zal een stuk beter werken.
Tja... Ik schijn nou eenmaal pech te hebben met nieuwe electronica... M'n 2 weken oude telefoon ligt ook al ruim een maand bij de reparatie :X

[ Voor 63% gewijzigd door riotrick op 05-05-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 09:58
ik heb een ad02 en heb nu op een goedkoop 4GB sd kaartje de laatste versie van Openelec draaien. Op zich gaat het best wel vlot allemaal.
Maakt het nog veel uit als ik een high speed sd kaartje koop? Iemand ervaring met het verschil?

Heeft iemand trouwens ook gemeten wat het stroomverbruik in standby (s3) is?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand een goede uitgebreide uitleg hoe je openelec vanaf een usb/sd kan laten starten (draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:46
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:11:
heeft er iemand een goede uitgebreide uitleg hoe je openelec vanaf een usb/sd kan laten starten (draaien)
Deze link misschien?

Moet zeggen dat ik de handleiding bij openelec heel simpel vind hoor.
Eerst part 1 effe lezen en uitvoeren en daarna Part 2 voor draaien vanaf USB of SD.
Las wel eens ergens dat je het beste op een PC kan doen waar geen andere schijven in zitten, aangezien je anders kans hebt dat de installer niet goed werkt en de overige partities ook corrupt maakt.

Verder stelt het niks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

VivaAtloni schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:28:
ik heb een ad02 en heb nu op een goedkoop 4GB sd kaartje de laatste versie van Openelec draaien. Op zich gaat het best wel vlot allemaal.
Maakt het nog veel uit als ik een high speed sd kaartje koop? Iemand ervaring met het verschil?

Heeft iemand trouwens ook gemeten wat het stroomverbruik in standby (s3) is?
Het SD kaartje zou niet veel uit mogen maken. High speed SD kaartjes hebben vooral een hogere schrijfsnelheid. Daar heb je bij OE niet zoveel aan, omdat je vooral leest van het kaartje.
Stroomverbruik heb ik niet gemeten. Mijn AD10 gaat altijd helemaal uit. Is altijd minder verbruik dan standby en kan hij ook nog weer aan met de remote of met wake on lan.
stimpyrulez schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:08:
[...]

Deze link misschien?

Moet zeggen dat ik de handleiding bij openelec heel simpel vind hoor.
Eerst part 1 effe lezen en uitvoeren en daarna Part 2 voor draaien vanaf USB of SD.
Las wel eens ergens dat je het beste op een PC kan doen waar geen andere schijven in zitten, aangezien je anders kans hebt dat de installer niet goed werkt en de overige partities ook corrupt maakt.

Verder stelt het niks voor.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat de installer andere schijven bewerkte dan de schijf die ik heb opgegeven. Als je het voor elkaar krijgt om je andere hardeschijven en partities corrupt te maken is de kans groter dat je zelf een fout hebt gemaakt dan dat de installer het gedaan heeft. Het is wel belangrijk om de instructies in de installer goed te lezen voor je een bepaalde opties kiest, bij het aanmaken van de OE partitie.

[ Voor 39% gewijzigd door Mystic Spirit op 08-05-2012 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Mystic Spirit schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:47:
[...]

Het SD kaartje zou niet veel uit mogen maken. High speed SD kaartjes hebben vooral een hogere schrijfsnelheid. Daar heb je bij OE niet zoveel aan, omdat je vooral leest van het kaartje.
Stroomverbruik heb ik niet gemeten. Mijn AD10 gaat altijd helemaal uit. Is altijd minder verbruik dan standby en kan hij ook nog weer aan met de remote of met wake on lan.
Mijn AD10 gaat ook helemaal uit.
Dit met name omdat hij via mijn versterker (Onkyo) naar de TV wordt door geschakeld.
Vaak werdt dan het beeld niet lekker weer gegeven.
De TV zag het signaal als 1080i en de AD10 gaf een 720P beeld.
Dus zat alles ergens links boven in de hoek en veel te klein.

Als ik nu opstart nergens last meer van.
Het starten duurt denk ik 30 á 45 sec.
Dit vind ik wel acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Ik heb de laaste versie van openelec op een sd kaartje draaien. Ik had hem altijd gewoon via Lan draaien, maar heb gisteren in de openelec settings wlan ischakeld. Daarna een reboot gedaan, maar nu start openelec niet meer op (blijft hangen op het scherm waar Openelec in beeld is). Iemand een idee hoe ik dit weer goed kan maken (zonder een nieuwe install van Openelec)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystic Spirit schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:47:
[...]

-knip-
Dat kan mijn AD02 dus niet, inschakelen als ie echt uit is, dat is dan weer een plus punt voor de AD10 AD02.
Voor stroom verbruik was er volgens mij wel een tweaker die het gemeten had, ik zal eens opzoek gaan naar een stroom meter en die tussen mijn AD02 hangen.

Wat SD kaartje betreft maakt het denk helemaal geen verschil, heb hier ook OE op een cheap flashdrive liggen en merk nauwelijks snelheids verschil.

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 09-05-2012 10:47 . Reden: typo, moest dus AD10 zijn ipv AD02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
schumi2004 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:11:
[...]

Dat kan mijn AD02 dus niet, inschakelen als ie echt uit is, dat is dan weer een plus punt voor de AD02.
Voor stroom verbruik was er volgens mij wel een tweaker die het gemeten had, ik zal eens opzoek gaan naar een stroom meter en die tussen mijn AD02 hangen.

Wat SD kaartje betreft maakt het denk helemaal geen verschil, heb hier ook OE op een cheap flashdrive liggen en merk nauwelijks snelheids verschil.
Mijn Ad02 kan dit volgens mij ook niet. Er zit geen IR op en met het usb keyboard krijg ik hem alleen aan als met suspend of hibernate is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
schumi2004 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:11:
[...]

Dat kan mijn AD02 dus niet, inschakelen als ie echt uit is, dat is dan weer een plus punt voor de AD02.
Kan je niet in de BIOS het energie beheer aanpassen naar S3?
Vaak kan dat wel.

Als je dan kan instellen dat USB hem ook uit slaapstand mag halen, dan kan volgens mij elke PC dat.

Had "vroeger" een oude PC en die kon dat ook.
Hierbij gebruikte ik dan de USB ontvanger die bij zo'n windows mediacenter AB zat.
Werkte ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
stimpyrulez schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:22:
[...]

Kan je niet in de BIOS het energie beheer aanpassen naar S3?
Vaak kan dat wel.

Als je dan kan instellen dat USB hem ook uit slaapstand mag halen, dan kan volgens mij elke PC dat.

Had "vroeger" een oude PC en die kon dat ook.
Hierbij gebruikte ik dan de USB ontvanger die bij zo'n windows mediacenter AB zat.
Werkte ook perfect.
Ik heb het bij mij desktop pc met usb ir ontvanger ook nooit voor elkaar gekregen. Staat op S3 in de bios en wake by usb staat aan. Ik kan hem ook prima uit slaapstand halen met usb muis of toetsenbord. Maar met de afstandbediening / usb ir ontvanger lukt dat toch echt niet.

Maar goed. Ik heb het ding ook 24/7 aan staan normaal, dus heb er niet veel last van ;)

Nog een power consumption vergelijk gevonden. Geen verbruik op stand by, maar wel in idle. In stand by kan het nooit veel zijn imho.

Afbeeldingslocatie: http://hothardware.com/articleimages/Item1831/power.png

[ Voor 16% gewijzigd door riotrick op 09-05-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en Riotrick, heb al een nieuwe AD04??? deze wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:44:
Nope, schiet allemaal weer lekker op. Gisteren achteraan gemaild, (telefoon wordt nooit opgenomen |:():
Goedemiddag,

Het product uit uw RMA wordt op dit moment nog getest. Zodra dit afgerond is, zullen we u hiervan op de hoogte brengen en u aan kunnen geven hoe lang het duurt voor er een vervanger geleverd kan worden.

Met vriendelijke groet,
note to self: volgende keer weer bij m'n vetrouwde adresjes bestellen...

Ik heb op ebay trouwens dit verloopje besteld, zodat ik hem achterop m'n tv met vesa 200 kan schroeven: http://www.ebay.nl/itm/Ll...terns-Steel-/120860903029.

[ Voor 25% gewijzigd door riotrick op 09-05-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-08 14:03
Ik ben momenteel bezig om een keuze te maken om mijn huidige DVD speler te vervangen door een HTPC. En ik zou niet hier gekomen zijn als mijn keus niet een Zotac zou zijn geworden.

Anyway omdat mijn huidige DVD speler "wall mounted" is (in de slaapkamer tegen de muur aan) moet natuurlijk mijn toekomstige HTPC ook "wall mounted" zijn, en een upgrade naar Blu-Ray is natuurlijk wel zo fijn. En dus is mijn keus geworden :

ZOTAC ZBOX Blu-ray AD05 of ZOTAC ZBOX Blu-ray HD-ID33

Het probleem is dat ik niet zo goed het verschil kan controleren tussen deze twee spelers en dat de compare functie op de Zotac website niet wilt werken (niet met IE en niet met Firefox) verder is er ook nog een ZOTAC ZBOX Blu-ray AD05 PLUS wat de verwarring voor mij nog erger maakt.
Ok, toen dacht ik misschien dat de prijs tussen deze twee mij kan overtuigen, dus even googlen en kwam toen uit op Centralpoint maar die heeft alleen de ZBOX Blu-ray HD-ID33 in hun assortiment, omdat ik geen vergelijking heb kan de prijs mij niet overtuigen.

Mijn vraag is wat is het verschil tussen een plus versie tegenover een zonder, en als ik XBMC wil gaan draaien wat is het beste keus tussen deze twee ? Zijn er mensen die zo'n apparaat al in huis hebben en hun ervaring met mij willen delen, mijn budget is zo rond de 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Even wat verwarring wegpoetsen :). De plus en non-plus modelen zijn exact hetzelfde, met dit verschil dat het PLUS model wel geheugen en een harde schijf heeft. Bij de non-plus moet je die er nog zelf bij kopen.

Verschil tussen AD05 en ID33 is AMD/ATI vs Intel/Nvidia. Linux drivers voor de Intel/Nvidia combo zijn vaak wat stabieler, maar het scheelt niet veel. En wanneer je er windows op zet maakt het eigenlijk al helemaal niet meer uit.

Kortom, ik heb je geen kont verder geholpen met je keuze tussen AD05 en ID33, maar ik hoop dat het 'plus' deel nu wel duidelijk is :). Als je budget E300 is heb je dus wel een probleem. Je hebt namelijk geen geld meer over voor geheugen en een HD.

[ Voor 8% gewijzigd door Janoz op 09-05-2012 11:18 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Janoz schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:17:
Kortom, ik heb je geen kont verder geholpen met je keuze tussen AD05 en ID33, maar ik hoop dat het 'plus' deel nu wel duidelijk is :). Als je budget E300 is heb je dus wel een probleem. Je hebt namelijk geen geld meer over voor geheugen en een HD.
Geheugen is gelukkig niet zo duur. Een 4gb sodimm kost ongeveer 20 euro. Harde schijf is uiteraard volledig afhankelijk van wat je wil. Bv een kleine SSD om snel op te kunnen starten of juist een grote harddisk zodat je er veel lokale media op kan zetten.

De harddisk die erin gaat is 2,5" en 9,5mm hoog. Let hier op als je zelf een harddisk koopt. Deze bestaan namelijk ook in 12,5mm hoogte en die passen dus niet in zbox.

Let ook even op de accessoires die je er bij krijgt. Dat verschilt nogal tussen de modellen. Bv bij de ad05 krijg je er een media center afstandbediening + ir oogje bij. Bij de ID33 is dat niet meegeleverd.

[ Voor 9% gewijzigd door riotrick op 09-05-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-08 14:03
Janoz schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:17:
Even wat verwarring wegpoetsen :). De plus en non-plus modelen zijn exact hetzelfde, met dit verschil dat het PLUS model wel geheugen en een harde schijf heeft. Bij de non-plus moet je die er nog zelf bij kopen.

Verschil tussen AD05 en ID33 is AMD/ATI vs Intel/Nvidia. Linux drivers voor de Intel/Nvidia combo zijn vaak wat stabieler, maar het scheelt niet veel. En wanneer je er windows op zet maakt het eigenlijk al helemaal niet meer uit.

riotrick schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:27:
[...]

Geheugen is gelukkig niet zo duur. Een 4gb sodimm kost ongeveer 20 euro. Harde schijf is uiteraard volledig afhankelijk van wat je wil. Bv een kleine SSD om snel op te kunnen starten of juist een grote harddisk zodat je er veel lokale media op kan zetten.

De harddisk die erin gaat is 2,5" en 9,5mm hoog. Let hier op als je zelf een harddisk koopt. Deze bestaan namelijk ook in 12,5mm hoogte en die passen dus niet in zbox.

Let ook even op de accessoires die je er bij krijgt. Dat verschilt nogal tussen de modellen. Bv bij de ad05 krijg je er een media center afstandbediening + ir oogje bij. Bij de ID33 is dat niet meegeleverd.
Kijk hier heb ik wat aan, ik heb wel een 60GB SSD'tje hier liggen (alle data staat op mijn NAS/Qnap) en geheugen is inderdaad geen probleem die koop ik wel bij mycom hier om de hoek ofzo. Maar als je inderdaad meer accessoires (afstandsbediening is wel zo handig in de slaapkamer) krijgt bij de AD05 dan is de keus wel erg makkelijk, maar ja waar is die te koop .... :( anders maar een mailtje sturen naar Centralpoint.

EDIT: Ahh gevonden denk dat ik dan even wacht tot het einde van de maand :) prijs is helaas net iets boven mijn budget.

[ Voor 4% gewijzigd door alie786 op 09-05-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
alie786 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:36:
[...]

EDIT: Ahh gevonden denk dat ik dan even wacht tot het einde van de maand :) prijs is helaas net iets boven mijn budget.
De blu-ray speler maakt de zbox aanzienlijk duurder. Om even te vergelijken, een ad04 heeft dezelfde cpu/gpu als de ad05 en wordt met dezelfde accessoires geleverd. Dat is dan een kastje zonder optische drive. Deze heb ik vorige week gekocht voor 233 euro. De goedkoopste ad05 die ik zo snel kon vinden kost 378 euro.

Zelf gebruik ik tegenwoordig echt nooit meer optische media. Voor mij was de keus snel gemaakt dus.

[ Voor 7% gewijzigd door riotrick op 09-05-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
riotrick schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:21:
[...]

-knip-

Zelf gebruik ik tegenwoordig echt nooit meer optische media. Voor mij was de keus snel gemaakt dus.
Optische media? Wat is dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Laatst online: 21-09 22:11
Iemand interesse in een Zotac Zbox id80 met hynenix 4GB geheugen. Is een maand oud maar niet mijn ding dat XBMC. Wil toch weer terug naar een simple speler.
heeft +- 310 gekost. incl geheugen en mag nu weg voor € 240,-

interesse? idworx@nmolenbeek.com

groet,
nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dit is volgens mij niet gewenst op het forum, daar hebben we een aparte V&A rubriek voor op Tweakers;
http://tweakers.net/aanbod/admanager

Succes met je verkoop.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Nou heb het topic zo goed als doorgelezen en ook maar een Zotac AD02 besteld. Te samen met WD 320 GB hardeschijf en 4 GB Corsair geheugen. Het geheel word bestuurd door een Logitech diNovo mini en XBMC remote ( voor xbmc). SabNZB draait prima, met Sickbeard etc.

Nou is het probleem dat het er op lijkt dat mijn media pc de hele verbinding leegtrekt. Als deze wifi aanstaat kan ik niet meer op mijn laptop internetten of op mobiele apparaten. Zelfs als SabNZB uitstaat. Trekt XBMC dan zoveel verbinding weg? En is er een manier om deze bandbreedte te limiteren. Ik heb een 30 MBIT verbinding van Ziggo ( Ubee modem/router ) . Deze heeft geen QoS mogelijkheid, kan dit ook software matig? En ook met verschillende tijden? Dat ik bijvoorbeeld overdag de mediapc 15 mbit geef/. De laptop 8 en de mobiele apparaten 7. En snachts de media pc 25 en de andere 2 2.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:36:
Hallo iedereen,

Nou heb het topic zo goed als doorgelezen en ook maar een Zotac AD02 besteld. Te samen met WD 320 GB hardeschijf en 4 GB Corsair geheugen. Het geheel word bestuurd door een Logitech diNovo mini en XBMC remote ( voor xbmc). SabNZB draait prima, met Sickbeard etc.

Nou is het probleem dat het er op lijkt dat mijn media pc de hele verbinding leegtrekt. Als deze wifi aanstaat kan ik niet meer op mijn laptop internetten of op mobiele apparaten. Zelfs als SabNZB uitstaat. Trekt XBMC dan zoveel verbinding weg? En is er een manier om deze bandbreedte te limiteren. Ik heb een 30 MBIT verbinding van Ziggo ( Ubee modem/router ) . Deze heeft geen QoS mogelijkheid, kan dit ook software matig? En ook met verschillende tijden? Dat ik bijvoorbeeld overdag de mediapc 15 mbit geef/. De laptop 8 en de mobiele apparaten 7. En snachts de media pc 25 en de andere 2 2.5?
Wil je misschien je wifi niet disablen? Ik maak uit je verhaal op dat als je AD02 aanstaat en dus ook de Wifi dat je dan problemen heb, met andere woorden, je heb hem bedraad aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:36:
Hallo iedereen,

Een beetje een wazig verhaal. XBMC "trekt geen verbinding weg". XBMC haalt van het internet gegevens over je media op. Zodra dit gebeurt is wordt er geen netwerkverkeer gegeneerd. Tenzij je uiteraard media gaat afspelen die niet lokaal op je zbox staat, maar ergens anders op je netwerk / op het internet. Hoeveel dat verbuikt is dan uiteraard afhankelijk van de media die je speelt.

Maar goed, om even een voorbeeld te geven. Ik heb hier een media center pc staan als ik over een draadloos netwerk 720p h264 media kijk op m'n laptop. Dan kan heeft mijn draadloos aangesloten desktop totaal geen last van dat er niet meer ge-internet kan worde. Sterker nog, daar merk je niks van. Ik heb in huis een 54mbit netwerk, dus ook echt niets bijzonders qua snelheid wat dat betreft.

Wat ik daarentegen dan wel weer erg merk is wanneer sabnzbd aan het downloaden is. Dat is prima instaat mijn volledige internet verbinding vol te laten lopen. In sabnzbd kun je prima aangeven tussen welke tijden hij mag downloaden en welke snelheiden er maximaal gebruikt mogen worden. Weet je zeker dat sabnzbd niet bv op de achtergrond blijft lopen en dat je alleen maar je browser hebt gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:43:
[...]

Wil je misschien je wifi niet disablen? Ik maak uit je verhaal op dat als je AD02 aanstaat en dus ook de Wifi dat je dan problemen heb, met andere woorden, je heb hem bedraad aangesloten?
Nee ik zit juist met wifi op het internet. Als de wifi aanstaat heb ik problemen met mijn laptop etc qua traagheid. Als ik wifi uitzet, en dus helemaal geen internet heb op het apparaat, dan heb ik verder ook geen problemen.

@ Riotrick

Ik stream geen bestanden van laptop naar mediapc dus geen idee of dat ook problemen geeft. Ik had sabnzb op gepauzeerd staan, maar ik bedenk me net dat Sickbeard misschien nog wel nzb bestanden aan het binnenhengelen is om naar sabnzb te sturen. Ik zal beide is uitschakelen en dan kijken of het probleem er nog steeds is.

Ook ben ik zojuist netlimiter tegen gekomen. Ziet eruit als iets wat ik wel kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:55:
[...]

@ Riotrick

Ik stream geen bestanden van laptop naar mediapc dus geen idee of dat ook problemen geeft. Ik had sabnzb op gepauzeerd staan, maar ik bedenk me net dat Sickbeard misschien nog wel nzb bestanden aan het binnenhengelen is om naar sabnzb te sturen. Ik zal beide is uitschakelen en dan kijken of het probleem er nog steeds is.

Ook ben ik zojuist netlimiter tegen gekomen. Ziet eruit als iets wat ik wel kan gebruiken.
Wat ik al zei, xbmc op zich gebruikt behalve voor streamen en indexeren van je media geen bandbreedte.
SabNZB kun je makkelijk in de interface zelf limiteren op tijden en snelheid.

Sickbeard/Couchpotato e.d. zoeken dan wel om de xxx uur, wat je hebt ingesteld, naar je wanted media. Maar dat verbruikt ook niet veel bandbreedte.

Als sab niet aan het downloaden is, denk ik dat er iets anders op je systeem aan de hand is. Wellicht os updates die automatisch gedownload worden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou kunnen, moet ik nakijken. Wat me net te binnen schiet, bij sabnzb stond nog ongeveer 70 gb te gaan qua downloaden. Dit klopt wel, maar de files stonden er nog niet in. Kan het niet nog zijn dat Sickbeard bezig is met nzbs te downloaden en deze in sabnzb te plaatsen? 70 gig aan series, zou toch in totaal ook wel iets van 2 gig aan nzb's moeten zijn? Deze zal je dan niet kunnen limiteren met sabnzb.

Ik zal Netlimiter wel even installeren van het weekend, dan kan ik precies zien welk proces er zoveel verbinding wegtrekt en deze eventueel limiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:06:
Zou kunnen, moet ik nakijken. Wat me net te binnen schiet, bij sabnzb stond nog ongeveer 70 gb te gaan qua downloaden. Dit klopt wel, maar de files stonden er nog niet in. Kan het niet nog zijn dat Sickbeard bezig is met nzbs te downloaden en deze in sabnzb te plaatsen? 70 gig aan series, zou toch in totaal ook wel iets van 2 gig aan nzb's moeten zijn? Deze zal je dan niet kunnen limiteren met sabnzb.

Ik zal Netlimiter wel even installeren van het weekend, dan kan ik precies zien welk proces er zoveel verbinding wegtrekt en deze eventueel limiteren.
Dat zou op zich kunnen. Maar dat is normaal een eenmalige actie als je een / meerdere nieuwe series toevoegt. Heb je verder tijdens gewoon gebruik geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
riotrick schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:08:
[...]

Dat zou op zich kunnen. Maar dat is normaal een eenmalige actie als je een / meerdere nieuwe series toevoegt. Heb je verder tijdens gewoon gebruik geen last van.
Dit is afhankelijk van de parts zoals de bestanden zijn geüpload richting usenet.. maar doorgaans valt dit reuze mee.
Even ter voorbeeld. Net een serie gezien van 2.8 GB op nzbmatrix. Deze zorgt voor een NZB van 700 kb.
Als ik dit zou omrekenen tot 70 GB zal de NZB 17.5 MB zijn. Natuurlijk is dit niet 1:1 te vergelijken, maar het zal wel ergens in die buurt zitten.

Ik moet wel zeggen dat ik ook last heb gehad van de wifi van de AD02. Ik kon hier weinig over vinden online, dus verwachte ik eigenlijk dat het aan mijn apparaatje lag. Gelukkig was wifi maar een tijdelijke oplossing voor mij waardoor ik daar later geen tijd meer aan heb besteed. Na een tijdje wilde het AD02 kastje namelijk bij mij het internet onbruikbaar maken zolang wifi aanstond, al downloadde hij niks.

De snelheden waarmee hij downloadde was ook niet om over naar huis te schrijven. Is dit ook bij jou zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Je zou eens kunnen proberen om een ander wifi kanaal te gebruiken. Wellicht dat je op een druk kanaal zit. En dat een extra apparaat op dat channel te veel ruis veroorzaakt. Met een tootlje als bv inSSIDer kun je zien wat er allamaal aan apparaten in je buurt wordt opgepikt.

[ Voor 31% gewijzigd door riotrick op 10-05-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:06:

Het hangt een beetje van je instellingen af maar 2 gig is veel te veel.

Als voorbeeld: Seizoen 1 van de sanctuary in HD, totaal +/- 30 GB, nzb enkele MB's groot (5~6 MB).
Haal je divx/xvid binnen zullen er logischerwijs meer afleveringen in die 70 GB zitten en is de nzb ook groter.

NZB is op zit een vrij effectief systeem, is gewoon platte tekst in XML formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

serhat schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:15:
[...]

Dit is afhankelijk van de parts zoals de bestanden zijn geüpload richting usenet.. maar doorgaans valt dit reuze mee.
Even ter voorbeeld. Net een serie gezien van 2.8 GB op nzbmatrix. Deze zorgt voor een NZB van 700 kb.
Als ik dit zou omrekenen tot 70 GB zal de NZB 17.5 MB zijn. Natuurlijk is dit niet 1:1 te vergelijken, maar het zal wel ergens in die buurt zitten.

Ik moet wel zeggen dat ik ook last heb gehad van de wifi van de AD02. Ik kon hier weinig over vinden online, dus verwachte ik eigenlijk dat het aan mijn apparaatje lag. Gelukkig was wifi maar een tijdelijke oplossing voor mij waardoor ik daar later geen tijd meer aan heb besteed. Na een tijdje wilde het AD02 kastje namelijk bij mij het internet onbruikbaar maken zolang wifi aanstond, al downloadde hij niks.

De snelheden waarmee hij downloadde was ook niet om over naar huis te schrijven. Is dit ook bij jou zo?
Snelheden zijn ook niet super, heb daarom een usb wifi dongle van Linksys besteld. Dit weekend even proberen. 2 gig is inderdaad beetje overdreven dan, dus dat kan het ook haast niet zijn. Nadeel is, ik kan ook nu niet even kijken want zit op me werk!

Dat van het internet onbruikbaar maken heb ik dus ook last van. Jij heb geen idee waardoor dat dus kwam?

@ Riotrick,

Ik heb bij mijn router al handmatig een kanaal ingesteld ( 4) dit had ook niet het gewenste effect.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:42:
[...]

Snelheden zijn ook niet super, heb daarom een usb wifi dongle van Linksys besteld. Dit weekend even proberen. 2 gig is inderdaad beetje overdreven dan, dus dat kan het ook haast niet zijn. Nadeel is, ik kan ook nu niet even kijken want zit op me werk!

Dat van het internet onbruikbaar maken heb ik dus ook last van. Jij heb geen idee waardoor dat dus kwam?

@ Riotrick,

Ik heb bij mijn router al handmatig een kanaal ingesteld ( 4) dit had ook niet het gewenste effect.
Ik heb genoeg rare dingen mee gemaakt, het zou mij niet verbazen dat het een bugje is dat getriggerd wordt door de combi AD02 wifi + router ofzo. Het was een Thompson router die door Online geleverd wordt. Later een korte tijd op een andere router gehangen en toen had ik daar geen last van. Al was dat niet zo heel lang, dus kan niet met 100% zekerheid zeggen dat het niet voor zou zijn gekomen.

Is bedraad echt geen optie? Dat zou ik sowieso aanraden i.v.m. stabiliteit/snelheid van de verbinding in veel gevallen. Laat even anders weten of de nieuwe Wifi stick die je hebt besteld het probleem op lost.

[ Voor 3% gewijzigd door serhat op 10-05-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedraad is echt geen optie. Het is een huurhuis en het wegwerken van de kabels gaat hem echt niet worden. Ik heb wel meer problemen met de wifi van de AD02 gelezen dus ik hoop dat een usb wifi het oplost. Sowieso het snelheids probleem zou dit moeten oplossen. Het is ook wel jammer dat mijn laptop niet op 5ghz kan anders had ik hem daar wel op gezet. Ik HAD ook nog ergens een linksys router thuis liggen maar die kan ik niet meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
serhat schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:48:
[...]

Is bedraad echt geen optie? Dat zou ik sowieso aanraden i.v.m. stabiliteit/snelheid van de verbinding in veel gevallen. Laat even anders weten of de nieuwe Wifi stick die je hebt besteld het probleem op lost.
Bedraad is inderdaad altijd een stabielere/snellere optie. Maar ja helaas niet altijd overal handig. Ik heb bv ook geen bedraad netwerk meer in huis. Alles is met wifi aangesloten, muv m'n media center, die toevallig vlak naast de kabelaansluiting, en dus kabelmodem, staat.

Ik verder prima elke 720p kijken over het draadloos 54mbit netwerk. 1080p's zijn wat afhankelijk van de bitrate. De ene doet het prima, de ander niet. Als je een wireless n netwerk gebruikt, zou dat verder ook geen punt moeten zijn. Ik heb verder ook "maar" een 720p tv, dus de meeste media die ik download is toch 720p.

[ Voor 4% gewijzigd door riotrick op 10-05-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ja. Nee al mijn inhoud staat toch op een usb 2.0 schijf. Wil hier straks een usb 3.0 3tb schijf aan hangen. Media pc word ook mijn primaire download pc om de laptop echt alleen nog maar over te houden voor een beetje photoshop, browsen mailen etc... Tenminste, als de media pc niet alles wegtrekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:52:
Bedraad is echt geen optie. Het is een huurhuis en het wegwerken van de kabels gaat hem echt niet worden.

[knip]
Netwerkverbinding via stopcontact geen optie?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
hardware-lover schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:29:
[...]

Netwerkverbinding via stopcontact geen optie?
Wat ik daar zo over lees, word je ook niet heel vrolijk van. Denk dat wifi in principe een betere optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 19:01
ID81 gekocht als kleine homeserver. Iemand al ervaring met het idle verbruik ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
riotrick schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:32:
[...]

Wat ik daar zo over lees, word je ook niet heel vrolijk van. Denk dat wifi in principe een betere optie is.
Dat ligt eraan, er zijn ook positieve ervaringen te melden. Ik vind dat Wifi als stream bron van vooral HD-video niet de meest gelukkige keuze (lees stabiele) is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:52:
Bedraad is echt geen optie. Het is een huurhuis en het wegwerken van de kabels gaat hem echt niet worden. Ik heb wel meer problemen met de wifi van de AD02 gelezen dus ik hoop dat een usb wifi het oplost. Sowieso het snelheids probleem zou dit moeten oplossen. Het is ook wel jammer dat mijn laptop niet op 5ghz kan anders had ik hem daar wel op gezet. Ik HAD ook nog ergens een linksys router thuis liggen maar die kan ik niet meer vinden...
Het hangt natuurlijk een beetje van je situatie af, maar ik had exact hetzelfde probleem. Wifi werkte gewoonweg niet goed genoeg om HD te kunnen streamen vanaf een NAS. Uiteindelijk een powerline adapter gekocht, en dat werkt als een trein. Ik kocht het spul speciaal bij bol.com omdat die niet moeilijk doen over het retourneren, maar het werkt probleemloos en snel.
riotrick schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:32:
[...]
Dat is het dus niet, zeker niet met 1080p content. Zelfs 720p was bij mij om de haverklap aan het hikken en bufferen. Sinds daar een powerline adapter tussen zit 0,0 problemen meer gehad.
hardware-lover schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:15:
[...]
Dat ligt eraan, er zijn ook positieve ervaringen te melden. Ik vind dat Wifi als stream bron van vooral HD-video niet de meest gelukkige keuze (lees stabiele) is.
+1

Overigens voor de geinterreseerden: ik heb de D-Link 307. Niet schrikken van de slechte beoordeling van J.One, of bestellen bij een bedrijf wat zonder problemen een product retour accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, ik wil geeneens hd streamen via wifi dus dat is het issue niet :)

Overigens heb ik nu die andere wifi adapter erin gedaan, limiet ingesteld bij sabnzb en het werkt goed! Trekt netjes 1.5 mb weg en dat is het.

Nou zit ik alleen nog met couchpotato te rommelen dat hij niks van cp naar sabnzb gooit. Sickbeard doet het prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:54:
Nogmaals, ik wil geeneens hd streamen via wifi dus dat is het issue niet :)

Overigens heb ik nu die andere wifi adapter erin gedaan, limiet ingesteld bij sabnzb en het werkt goed! Trekt netjes 1.5 mb weg en dat is het.

Nou zit ik alleen nog met couchpotato te rommelen dat hij niks van cp naar sabnzb gooit. Sickbeard doet het prima..
Dat HD streamen via Wifi is niet direct op jou situatie uitgesproken maar geldt in het algemeen zo. Bekabeld aansluiten heeft eigenlijk altijd een voorkeur boven een draadloze verbinding maar als de situatie dat niet toelaat dan houd het natuurlijk op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 19:01
Ik heb de ID81 inmiddels geinstalleerd met Windows 7 x64 SP1 en alle actuele drivers er op geinstalleerd.

Alles lijkt goed te werken, maar als ik in IE9 Uitzending Gemist kijk loopt hij na zo'n 10 minuten vast.

De Windows Media Player speelt moeiteloos een speelfilm af en Prime95 en 3D Mark 03 'Nature' werkt ook probleemloos.

Iemand nog hints & tips ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Heb gisteren mijn Samsung LE40A552 vervangen door een UE40D6500, en mijn Zbox ID41 op dezelfde manier aangesloten, dwz, via hdmi naar tv, en optical naar mijn receiver. Geluid werkt prima, alleen het beeld ziet er niet uit op de tv. Heb de 1920x1080 resolutie gebruikt, dit zou de goede moeten zijn toch?
Op mijn oude tv zat een optie dat je aan een ingangslabel PC kon hangen, echter zie ik dat niet op mijn nieuwe tv.
Iemand toevallig dezelfde combo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shoombak schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:13:
Heb gisteren mijn Samsung LE40A552 vervangen door een UE40D6500, en mijn Zbox ID41 op dezelfde manier aangesloten, dwz, via hdmi naar tv, en optical naar mijn receiver. Geluid werkt prima, alleen het beeld ziet er niet uit op de tv. Heb de 1920x1080 resolutie gebruikt, dit zou de goede moeten zijn toch?
Op mijn oude tv zat een optie dat je aan een ingangslabel PC kon hangen, echter zie ik dat niet op mijn nieuwe tv.
Iemand toevallig dezelfde combo? :)
Ik heb vorige week mijn tv vervangen door een UE40D6200, maar i.c.m. de AD02 heb ik een perfect beeld. Gewoon aangesloten op de HDMI 1 van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:38

JME

zeg maar Jamie

Iemand al eens een CompactFlash-2-SATA kaartje gebruikt als HDD in een ZBOX? Ik bedoel dit ding. Werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
JME schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:30:
Iemand al eens een CompactFlash-2-SATA kaartje gebruikt als HDD in een ZBOX? Ik bedoel dit ding. Werkt dat?
Zo'n ding heb ik nog nooit geprobeerd, maar het lijkt me geen probleem. Je kunt trouwens ook gewoon booten van een sd kaartje. Wellicht is dat wel een goedkopere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
AD10 net binnen. Kan iemand mij vertellen welke versie van XBMC ik nou het best kan pakken?

Ik heb vroeger altijd xbmcfreak versies gebruikt.. maar ik hoor mensen nu met OPENELEC en een xbuntu versie.

Het liefst zoek ik een xbmc variant waarbij een auto update functie in zit (zonder ssh etc)

edit: net xbmcfreak xbuntu geprobeerd maar deze wil niet naar de lokale sata disk installen :(. Selecteer install xbuntu, start xbmc op, reboot zonder usb stick en niets..

[ Voor 53% gewijzigd door Workaholic op 16-05-2012 20:14 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:38

JME

zeg maar Jamie

riotrick schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:36:
Zo'n ding heb ik nog nooit geprobeerd, maar het lijkt me geen probleem. Je kunt trouwens ook gewoon booten van een sd kaartje. Wellicht is dat wel een goedkopere optie.
Heb de converter nog liggen (ooit geprobeerd in een Popcorn Hour maar bleek niet de goede versie dus werkte niet) dus kosten zijn het issue niet. Het houdt bovendien je kaartsleuf bruikbaar. Heb nog geen ZBOX maar ga het t.z.t. wel eens proberen.

Hoe kieskeurig is de ZBOX met RAM? De lijst op de Zotac site is zo specifiek, als je die opzoekt in de Pricewatch dan blijven er amper opties over. En maakt het nog wat uit of je er 1x4 of 2x2 GB in prikt? Oja, ik neig naar de AD04 met als doel Full HD streamen vanaf mijn NAS (bedraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Workaholic schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 19:37:
AD10 net binnen. Kan iemand mij vertellen welke versie van XBMC ik nou het best kan pakken?

Ik heb vroeger altijd xbmcfreak versies gebruikt.. maar ik hoor mensen nu met OPENELEC en een xbuntu versie.

Het liefst zoek ik een xbmc variant waarbij een auto update functie in zit (zonder ssh etc)

edit: net xbmcfreak xbuntu geprobeerd maar deze wil niet naar de lokale sata disk installen :(. Selecteer install xbuntu, start xbmc op, reboot zonder usb stick en niets..
Je moet de Fusion hebben

Download hier http://openelec.tv/get-openelec

1.0 XBMC Dharma
2.0 beta 3 Eden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Dank je schumi..installed and setting up as we speak :)

[ Voor 144% gewijzigd door Workaholic op 17-05-2012 13:35 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Workaholic schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:05:
Dank je schumi..installed and setting up as we speak :)
Nice ;)

[ Voor 32% gewijzigd door schumi2004 op 17-05-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Alles aan de praat gekregen! Toppie!

[ Voor 255% gewijzigd door Workaholic op 17-05-2012 20:14 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Hmmmm, strange issue. Wil net een filmpje gaan kijken op mijn Ad02 met openelec. Was de standby vastgelopen, dus heb ik de zotac hard uitgezet (aan/uit knop lang ingedrukt) en vervolgens weer aan. Maar nu heb ik in een keer een underscan beeld, dus dikke zwarte balken aan de boven, zij en onderkant.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- tv uitgezet (stroom ook eraf)
- zotac uitgezet en gereboot

niks helpt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Regel toe voegen aan je fglrx.conf bestand. Deze staat in de config map van je share bijv \\192.168.1.25\configfiles\fglrx.conf

Voeg daar de volgende regel aan toe en je underscan is verleden tijd:
DigitalHDTVDefaultUnderscan=V0

met dank aan Betse

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 18-05-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
schumi2004 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:29:
Regel toe voegen aan je fglrx.conf bestand. Deze staat in de config map van je share bijv \\192.168.1.25\configfiles\fglrx.conf

Voeg daar de volgende regel aan toe en je underscan is verleden tijd:
DigitalHDTVDefaultUnderscan=V0

met dank aan Betse
Ok gedaan, maar dit werkte niet. Waarom geen idee!
Wat ik nu heb gedaan is de fglrx.conf verwijderd. Opnieuw opgestart en het gaat weer goed. Er wordt automatisch een nieuwe fglrx.conf neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu een paar weekjes de openelec Beta versies van Eden.
Het viel mij op dat ik wat meer freezes heb. Eentje heb ik weten 'op te lossen'.
Tijdens het afspelen van mp3's loopt openelec vast na een tijdje. Dat zat hem dus in de standaard screensaver/visualisatie. Door dit aan te passen naar Project M was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Laatst online: 12:48
Het word er niet echt makkelijker op met al die modelnummers door elkaar.. Probeer een leuk zotac kastje uit te zoeken die 'vrij' recent is kwa hardware met AMD(?).. :/ Maar alles loopt zo door elkaar kwa prijs en modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
StormingSoul schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:10:
Het word er niet echt makkelijker op met al die modelnummers door elkaar.. Probeer een leuk zotac kastje uit te zoeken die 'vrij' recent is kwa hardware met AMD(?).. :/ Maar alles loopt zo door elkaar kwa prijs en modellen.
Valt wel mee hoor. De recente AMD's hebben een e-450. Daarin heb je de de keus uit 2 maten behuizing zonder optische drive:Modellen met plus aangeduid hebben een harddisk + geheugen meegeleverd. Modellen zonder plus niet, daar moet je dat zelf kopen. Zijn verder identiek.

Dan is er nog een variant met blue ray speler ingebouwd:Een vergelijkbare range heb je ook met de iets oudere en iets goedkopere e-350 variant (AD02, Nano AD10, AD03).
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:44:
Vorige week tijdens mijn vakantie een mailtje ontvangen dat ze mijn ad04 (eindelijk) getest hadden en dat deze inderdaad defect was. Er is een nieuwe aangevraagd bij de leverancier, die wordt morgen of overmorgen verwacht en dan krijg ik hem toegestuurd.

[ Voor 13% gewijzigd door riotrick op 21-05-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Laatst online: 12:48
riotrick schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:24:
[...]

Valt wel mee hoor. De recente AMD's hebben een e-450. Daarin heb je de de keus uit 2 maten behuizing zonder optische drive:

[...]
Thanks! :) Van de plus was ik inderdaad wel uit.
Nou neig ik eerder naar die AD dan die Nano serie vanwege het uiterlijk, misschien totaal onterecht.

Maar eerst eens uitzoeken wat voors en tegens van AMD/Nvidia zijn in deze kastjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StormingSoul schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:40:
[...]

Thanks! :) Van de plus was ik inderdaad wel uit.
Nou neig ik eerder naar die AD dan die Nano serie vanwege het uiterlijk, misschien totaal onterecht.

Maar eerst eens uitzoeken wat voors en tegens van AMD/Nvidia zijn in deze kastjes
De AD10 en 11 maken deel uit van de Nano serie. :)
Grootste 'tegen' van AMD is eigenlijk de Linux ondersteuning van AMD zelf. Echter heeft de community dit grotendeels opgelost. Er zijn nog een paar type files die niet lekker afspelen, maar die zijn eigenlijk niet volgens de standaard gecodeerd.

Ik heb een AD10 i.c.m. Openelec en ik ben erg tevreden. Ik zou op dit moment geen 'kant-en-klare' mediaspeler meer willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
Ik heb een Zotac ZBOX ID41 met OpenElec. Mn Zotac zit via HDMI aan mn tv, die vervolgens optisch aan mn versterker zit.

In deze opstelling krijg ik geen 5.1 audio, hoewel dit met een andere mediaspeler wel werkte. Moet ik een instelling aanpassen of is 5.1 helemaal niet mogelijk met de Zotac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Laatst online: 17:25
pieterrr schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:06:
Ik heb een Zotac ZBOX ID41 met OpenElec. Mn Zotac zit via HDMI aan mn tv, die vervolgens optisch aan mn versterker zit.

In deze opstelling krijg ik geen 5.1 audio, hoewel dit met een andere mediaspeler wel werkte. Moet ik een instelling aanpassen of is 5.1 helemaal niet mogelijk met de Zotac?
Ik heb ook een ID41 en die kan prima overweg met 5.1. Wel heb ik een optische kabel rechtstreeks naar de speakers, niet via de tv. Kan de tv wel 5.1 geluid verwerken?

Zelf ben ik afgestapt van openelec en heb ik xmbcbuntu op een kleine ssd gezet. Werkt veel stabieler naar mijn ervaring en ook stuk sneller dan openelec van een xd kaart. Hierbij wel een kleine kanttekening dat ik de pvr component gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
IntToStr schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:23:
[...]

Kan de tv wel 5.1 geluid verwerken?
Met een andere mediaspeler werkte dezelfde setup wel met 5.1...
Pagina: 1 ... 23 ... 39 Laatste