Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:47
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 08:34:
[...]

Ey

Je had echt xbmcbuntu moeten kiezen, ik zal ook ff meekijken hoe je het aan kan passen.
ik heb de oplossing gevonden inmiddels. Met ssh even inloggen en naar /etc/lightdm gaan. Daar stond een config file, die had ik even renamed (effectief delete) en daarna kreeg ik het login scherm weer.

wat ik eigenlijk zoek is dat ik zonder wachtwoord kan inloggen. Dus simpelweg kiezen "xbmc" of "desktop". Veilig nee, maar wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
weet iemand trouwens of je de zbox ook kan aanzetten met de afstandsbediening (wake on usb?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ja dat kan. Instelling in het bios even aanpassen. Misschien dat je eerst je bios moet updaten voor het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlond
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 20:16
Ik heb ook eindelijk de tijd gevonden om mijn ad04 in te richten. Ik ga hem gebruiken als download station (sickbeard en couchpotatoe) en mediaspeler. Ik heb (vooralsnog) voor windows 7 gekozen. Die had ik nog liggen. Voor bediening gebruik ik hippo, een app op mijn telefoon die een muis en toetsenbord via wifi emuleert. Dat werkt best ok voor het minimale gebruik wat ik ervoor mee wil doen.

Wake on lan heb ik nog niet werkend gekregen. Kan dit niet heel duidelijk vinden in de BIOS. Iemand enig idee hoe dit heet in de ad04?

Verder doen de USB 3.0 poorten het niet goed bij mij. Als ik een externe HD erop aan sluit dan gedraagt de HD zich erg raar. Soms wordt deze helemaal niet herkend, andere keren, kan ik door de mappen bladeren maar staan er geen files in etc. Heel vervelend. Als ik dezelfde HD gebruik op een 2.0 poort heb ik geen problemen. Herkent iemand dit probleem, en is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 18:55
MisterE schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:05:
weet iemand trouwens of je de zbox ook kan aanzetten met de afstandsbediening (wake on usb?)
Volgens mij kan dit alleen vanuit suspend/slaapstand en dus niet wanneer hij echt uitstaat.

Mocht ik nu onzin verkopen dan hoor ik het graag, want dit lijkt mij ook erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
MrBlond schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:07:
Ik heb ook eindelijk de tijd gevonden om mijn ad04 in te richten. Ik ga hem gebruiken als download station (sickbeard en couchpotatoe) en mediaspeler. Ik heb (vooralsnog) voor windows 7 gekozen. Die had ik nog liggen. Voor bediening gebruik ik hippo, een app op mijn telefoon die een muis en toetsenbord via wifi emuleert. Dat werkt best ok voor het minimale gebruik wat ik ervoor mee wil doen.
Ik ben er ook mee bezig, het downloaden gaat goed maar de series blijven nog in de output folder van SabNzb staan, de post-processing stap wordt niet aangeroepen (of gaat niet goed), nog even tweaken aan mijn kant maar dat auto-downloaden is al erg handig, nu nog de rest :)

Wat ik heb is dat als ik de ID80 afsluit ik hem niet meer aan krijg, dan moet de power knop een paar seconden vast houden en dan kan ik hem weer aanzetten. Uit sleep mode lijkt hij goed te komen? Kent iemand dit probleem?

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlond
Svennie schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:07:
[...]

Ik ben er ook mee bezig, het downloaden gaat goed maar de series blijven nog in de output folder van SabNzb staan, de post-processing stap wordt niet aangeroepen (of gaat niet goed), nog even tweaken aan mijn kant maar dat auto-downloaden is al erg handig, nu nog de rest :)
Ik heb het zo geregeld dat post processing plaats vind in SB en CP, niet in SabNzb. SB en CP ''kijken'' naar de download dir van SabNzb en handelen het verder af. Dat werk goed voor mij. Is een kwestie van wat vinkjes zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
MrBlond schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:44:
[...]
Ik heb het zo geregeld dat post processing plaats vind in SB en CP, niet in SabNzb. SB en CP ''kijken'' naar de download dir van SabNzb en handelen het verder af. Dat werk goed voor mij. Is een kwestie van wat vinkjes zetten.
dat heb ik zo ingesteld maar toch werkt het niet, vanavond nog maar eens verder tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 17:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

Geen zotac, maar ik denk dat toch wel veel mensen hem interessant vinden:
http://afuture.nl/productview.php?productID=343709
De nieuwe Sapphire Edge hd3, dit keer op het nieuwe AMD platform. Hij staat vreemd genoeg nog niet in de pricewatch (wel in de pricewatch van een concurrerende website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Welk nieuw platform? Het lijkt erop dat er een E-450 in zit, en da's louter een update van Brazos. Die is al een hele tijd beschikbaar.

Heeft iemand trouwens de SPDIF-uitgang van de AD10 in gebruik, en zoja, waar heb je dat verloopstukje (analog out >SPDIF) gekocht?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Borromini schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:11:
Welk nieuw platform? Het lijkt erop dat er een E-450 in zit, en da's louter een update van Brazos. Die is al een hele tijd beschikbaar.
:X Het blijft een interessant apparaat... Vergelijkbaar met de nieuwe ad04.

Er zit denk ik alleen geen afstandbediening bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Borromini schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:11:
[knip]

Heeft iemand trouwens de SPDIF-uitgang van de AD10 in gebruik, en zoja, waar heb je dat verloopstukje (analog out >SPDIF) gekocht?
http://www.allekabels.nl/...SPDIF-Verloopstekker.html

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/AC-062.JPG

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online
Bedankt :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlond
Rub3s schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:23:
[...]

:X Het blijft een interessant apparaat... Vergelijkbaar met de nieuwe ad04.

Er zit denk ik alleen geen afstandbediening bij.
Is zeker vergelijkbaar. Al lees ik in deze review Review EDGE-HD3 al 62 graden is. Om die reden maakt ie aardig wat geluid, volgens mij meer dan de AD04. Toch voor mij wel een belangrijke reden om deze niet te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien hier toch de meeste AD02 (Fusion) bezitters zitten welke naar alle waarschijnlijkheid gebruik maken van OpenELEC een leuke update voor jullie.

schumi2004 in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV"

[ Voor 97% gewijzigd door schumi2004 op 03-04-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 13:30
VivaAtloni schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:55:
Ik heb een AD02 en daar een HD en SD card in zitten. Op de HD staat windows 7 en op de sdcard Openelec.
Nu wil ik graag in de bios zetten dat ik standaard van de SD card wil opstarten, maar dit krijg ik niet voor elkaar.
Ik moet nu elke keer tijdens de bios boot op F7 drukken en in het opstartmenu voor de SD card kiezen. Doe ik dit niet dan start standaard windows 7 op. In de bios kan ik het ook niet anders instellen.
Iemand dit wel voor elkaar gekregen?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, zo wil ik mijn setup ook gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 17:03

4bit

Onward, to futility!

Zijn hier al mensen die hun ID80 hebben en daar hun indruk van kunnen geven? Ik heb mailtje gekregen van mijn lokale PC boer dat de leverancier ID80's kan leveren. Maar voor ik bestel wou ik eerst weten of mensen tevreden zijn.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heb hem net net binnen, kan er dus niks over zeggen, maar laat het zsm weten!

Heb hem trouwens via CD-ROM-land besteld gister en vandaag geleverd (eerst natuurlijk even bij Take It Now de order geannuleerd). Anders dan bij TakeItNow, klopte de voorraadinfo daar wel en hebben ze wel gewoon geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
he, kunnen jullie met de id80 booten van een SD card? Ik probeer het met OpenElec. Helaas suckt de installer van OE en werkt het voor geen meter.

daarna via http://openelec.tv/forum/...itionfilesystembootloader gedaan maar dit werkt ook niet. Zag iets langs komen dat ie "Storage" toch niet kan vinden. Terwijl de partitie wel bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

MisterE schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:14:
he, kunnen jullie met de id80 booten van een SD card? Ik probeer het met OpenElec. Helaas suckt de installer van OE en werkt het voor geen meter.

daarna via http://openelec.tv/forum/...itionfilesystembootloader gedaan maar dit werkt ook niet. Zag iets langs komen dat ie "Storage" toch niet kan vinden. Terwijl de partitie wel bestaat.
Ik heb geen ID80 maar de installer van OE heeft bij mij altijd prima gewerkt en ik boot op mijn AD10 prima van sd kaartje. Je zult dus iets beter moeten omschrijven wat er aan de hand is behalve dat het zuigt, want zo kan niemand je goed helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Mystic Spirit schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 23:08:
[...]

Ik heb geen ID80 maar de installer van OE heeft bij mij altijd prima gewerkt en ik boot op mijn AD10 prima van sd kaartje. Je zult dus iets beter moeten omschrijven wat er aan de hand is behalve dat het zuigt, want zo kan niemand je goed helpen.
sorry werd een beetje gefrustreerd door OpenElec. De installer heeft ook de meeste features gewoon niet aan boord.
Maargoed, het script voor OE werkt niet goed, mijn device heet "/dev/mmcblk0"

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
gebruiker@laptop:~/zotac/OpenELEC-ION.x86_64-devel-20120402151138-r10416$ sudo ./create_installstick /dev/mmcblk0
[sudo] password for gebruiker: 
#########################################################
#                                                       #
#             OpenELEC.tv USB Installer                 #
#     This will wipe any data off your chosen drive     #
# Please read the instructions and use very carefully.. #
checking MD5 sum...
target/KERNEL: OK
target/SYSTEM: OK
umount: /dev/mmcblk01: not found
writing new disklabel on /dev/mmcblk0 (removing all partitions)...
1024+0 records in
1024+0 records out
4194304 bytes (4.2 MB) copied, 0.683287 s, 6.1 MB/s
creating a partition on /dev/mmcblk0...
marking partition active...
telling kernel we have a new partition table...
creating filesystem on /dev/mmcblk01...
mkfs.vfat 3.0.12 (29 Oct 2011)
/dev/mmcblk01: No such file or directory
installing syslinux to /dev/mmcblk01...
syslinux: /dev/mmcblk01: No such file or directory
mounting partition /dev/mmcblk01 on /tmp/usb_install...
mount: special device /dev/mmcblk01 does not exist
finding partition UUID for /dev/mmcblk01 ...
creating bootloader configuration...
copying files to /dev/mmcblk01...
syncing disk...
unmounting partition /dev/mmcblk01...
writing mbr...
syncing disk...
cleaning tempdir...
rmdir: failed to remove `/tmp/usb_install': Directory not empty
...installation finished

hij gaat partitie "/dev/mmcblk01" zoeken terwijl deze "/dev/mmcblk0p1" gaat heten.
Daarbij erg slecht dat er geen foutafhandeling in zit.

is de default dat als een device op "0" eindigt dat ze er een "p" achter zetten?

laat me raden, jij hebt hem toen gemaakt vanuit windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:17
MisterE schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 00:23:
[...]

sorry werd een beetje gefrustreerd door OpenElec. De installer heeft ook de meeste features gewoon niet aan boord.
Maargoed, het script voor OE werkt niet goed, mijn device heet "/dev/mmcblk0"

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
gebruiker@laptop:~/zotac/OpenELEC-ION.x86_64-devel-20120402151138-r10416$ sudo ./create_installstick /dev/mmcblk0
[sudo] password for gebruiker: 
#             OpenELEC.tv USB Installer                 #
#     This will wipe any data off your chosen drive     #
# Please read the instructions and use very carefully.. #
checking MD5 sum...
target/KERNEL: OK
target/SYSTEM: OK
writing new disklabel on /dev/mmcblk0 (removing all partitions)...
1024+0 records in
1024+0 records out
4194304 bytes (4.2 MB) copied, 0.683287 s, 6.1 MB/s
creating a partition on /dev/mmcblk0...
marking partition active...
telling kernel we have a new partition table...
creating filesystem on /dev/mmcblk01...
mkfs.vfat 3.0.12 (29 Oct 2011)
/dev/mmcblk01: No such file or directory
installing syslinux to /dev/mmcblk01...
syslinux: /dev/mmcblk01: No such file or directory
mounting partition /dev/mmcblk01 on /tmp/usb_install...
mount: special device /dev/mmcblk01 does not exist
finding partition UUID for /dev/mmcblk01 ...
creating bootloader configuration...
copying files to /dev/mmcblk01...
syncing disk...
unmounting partition /dev/mmcblk01...
writing mbr...
syncing disk...
cleaning tempdir...
rmdir: failed to remove `/tmp/usb_install': Directory not empty
...installation finished

hij gaat partitie "/dev/mmcblk01" zoeken terwijl deze "/dev/mmcblk0p1" gaat heten.
Daarbij erg slecht dat er geen foutafhandeling in zit.

is de default dat als een device op "0" eindigt dat ze er een "p" achter zetten?

laat me raden, jij hebt hem toen gemaakt vanuit windows?
Ik ken de details bij OpenELEC niet maar er zit bij Linux een verschil tussen een device en een partitie op een device. Stel dat je device (/dev/mmcblk0) een disk is van 100MB dan kun je daar bv twee partities op aanmaken een p1 en een p2 om maar iets te noemen. Je kunt het device ook 1 partitie geven dan heb je alleen maar een p1 die ook de gehele grootte van het device kan gebruiken.
Met het commando fdisk -l /dev/xxxx kun je bekijken of er partities bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
dat script plakt er simpelweg een "1" achter. Terwijl dit dus "p1" gaat worden. Script aangepast en kan nu de OpenElec installer runnen van de SD card.
Ze noemen het zelf wel een "USB installer" maar SD ondersteuning zou ook mooi zijn.

Maargoed ik wil hem dus juist "runnen" van de SD card (waarom kan ik niet meteen een bootable xbmc bouwen in plaats van alleen een installatiedisk?) dus ik heb een USB stick gepakt en ben hem daarvan aan het installeren op de SD kaart.
Nu valt het me op dat de GUI hem daar /dev/sdb noemt. Dit lijkt me al raar. En ik heb het idee dat het installatie menu dezelfde fout maakt.

De vraag is dan hoe het kan dat het jullie wel gelukt is? Hoe heten de partities op jullie SD kaartjes?

[ Voor 14% gewijzigd door MisterE op 07-04-2012 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Bij mij is gisteren de Zotac AD10 nano aangekomen, samen met een 4gb kingston ram, en een samsung 1tb harde schijf. Ik had er dan ook maar gelijk een k400 toetsenbordje bij besteld!

Ik heb er gisteren snel xbmcbuntu opgezet, dat ging wel vlot! Wisselen van Plex naar XBMC vergt toch wat aanpassen, ik ben nog altijd niet overtuigd om bij xbmc te blijven na een maandje Plex gebruikt te hebben op m'n gewone laptop.

Ik krijg de remote niet aan het werken met de interne IR in xbmcbuntu, heeft hier nog iemand problemen mee? Ik heb in de bios al eens die ir setting op enabled en disabled gezet, maar dit geeft geen verschil. Via de externe ir receiver werkt het wel.

Een idee leek me om de bios eens up te daten, maar hoe pak je dat aan op een ubuntu? De bios update programma's die zotac voorziet werken enkel op windows of dos. Kan je dit met een dos boot-usb doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yoshi schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 11:59:
-knip-

Ik krijg de remote niet aan het werken met de interne IR in xbmcbuntu, heeft hier nog iemand problemen mee? Ik heb in de bios al eens die ir setting op enabled en disabled gezet, maar dit geeft geen verschil. Via de externe ir receiver werkt het wel.
Is een bekend probleem en al vaker melding van gemaakt. Zoek even door dit topic naar verdere info.
Een idee leek me om de bios eens up te daten, maar hoe pak je dat aan op een ubuntu? De bios update programma's die zotac voorziet werken enkel op windows of dos. Kan je dit met een dos boot-usb doen?
Ja dat kan, zo doe ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Eindelijk is het me gelukt om mijn ID41 dual boot te maken via de handleiding van de openelec site. Ik heb nu een ssd met verschillende partities en de linux bootmanager. So far So good. Indien ik niets doe start de ID41 na een wachttijd van 5 seconden op in windows. Indien ik met keyboard voor Windows kiest start hij op in windows. So far So good. Aangezien de ID41 keuri weggewerkt zit achter mijn tv en ik eigenlijk liever geen keyboard in de kamer wil heb ik dus nog niet zoveel aan dualboot. Immer ik heb een keyboard nodig voor het maken van de keuze. Ik gebruik verder een logitech harmony met de HP reciever. Deze wordt alleen niet herkend (wellicht Bios setting, ik kan het niet vinden) in het bootmenu.

Iemand nog een leuke en goedkope oplossing voorhanden?

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
Verkeerd topic.

[ Voor 96% gewijzigd door abusimbal op 09-04-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperboom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 14:53
Kan iemand mij helpen?
ik heb een Zotac AD10, hier voorheen altijd zonder problemen XBMC LIVE op gedraaid,
sinds de release van de 1e Beta van Eden tm de laatste final kan ik geen video's vloeiend afspelen dmv de XBMCBUNTU versies.
Als ik Windows 7 installeer en hierop een Eden versie installeer werkt alles perfect.
het hetgeen ik zie ik het scherm met een XBMCBUNTU installate is dat er een "trilling" in het scherm tevoorschijn komt tijdens het afspelen van een film.
heeft iemand anders deze problemen ook ?

groet,
Aaron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Klapperboom schreef op maandag 09 april 2012 @ 15:54:
Kan iemand mij helpen?
ik heb een Zotac AD10, hier voorheen altijd zonder problemen XBMC LIVE op gedraaid,
sinds de release van de 1e Beta van Eden tm de laatste final kan ik geen video's vloeiend afspelen dmv de XBMCBUNTU versies.
Als ik Windows 7 installeer en hierop een Eden versie installeer werkt alles perfect.
het hetgeen ik zie ik het scherm met een XBMCBUNTU installate is dat er een "trilling" in het scherm tevoorschijn komt tijdens het afspelen van een film.

groet,
Aaron
Hier ook een AD10 maar met OpenELEC. (laatste build).
Ik weet niet wat voor soort video's je af wilt spelen en of ze allemaal fout gaan.
Probeer anders eens OpenELEC om het verschil te kunnen bepalen.
http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly28
  • Laatst online: 04-07 07:31
Ik ben me op het moment een beetje aan het orienteren en het lijkt erop dat een Zotac box voor mij toch wel een leuk idee is.

Ik wil het systeem gebruiken als mediacenter en vanaf een HD video op te tv afspelen, maar wil ook zeker muziek afspelen op m'n stereo. Graag wil ik van m'n iphone muziek op kunnen zetten zonder de tv aan te moeten zetten. Met de diverse mediacenter software in omloop lijkt me dat dat geen probleem zou moeten worden.

Ben alleen bang dat ik door de bomen het bos niet helemaal meer zie. HD heb ik nog liggen en een wat geheugen inbouwen is ook niet zo een probleem. Maar welk model ... ?
Het lijkt me dat de goedkoopste ook al voldoet of zitten er toch nog wat addertjes verstopt ?

Goede wifi ontvangst is overigens ook nog wel van belang, want de router staat wel op een redelijke afstand; met m'n laptop heb ik overal ontvangst, maar het hoekje bij de tv is met de iphone een beetje zwak.

[ Voor 12% gewijzigd door dragonfly28 op 09-04-2012 16:34 . Reden: wifi ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosehook
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 23:40
Ik heb net mijn AD02 in de VESA mount geplaatst achterop mijn TV, echter dat moest 90 graden gedraaid.
Ik zag dat er onderop de mount 2 gaatjes zitten waar schroefjes doorheen kunnen, om door de mount in de AD02 geschroefd te worden, maar dat zijn niet de bijgeleverde schroefjes, iemand en idee wat de specificaties moeten zijn en waar ik die kan regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nosehook schreef op maandag 09 april 2012 @ 18:05:
Ik heb net mijn AD02 in de VESA mount geplaatst achterop mijn TV, echter dat moest 90 graden gedraaid.
Ik zag dat er onderop de mount 2 gaatjes zitten waar schroefjes doorheen kunnen, om door de mount in de AD02 geschroefd te worden, maar dat zijn niet de bijgeleverde schroefjes, iemand en idee wat de specificaties moeten zijn en waar ik die kan regelen?
Mount meenemen en proberen bij de plaatselijke bouwmarkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:04

JME

zeg maar Jamie

Voor de W7-gebruikers:
1. welke W7-versie gebruiken jullie en waarom?
2. past en werkt dat op een SD-kaart of kun je met W7 beter voor een HDD of SSD gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:32
Ik heb nu sinds enkele weken een AD02 (4GB en logitech K400 toetsenbord):
Heb op HDD (120GB 5400 sata 300) win7 64 ultimate staan en op een SD (16GB class 10) kaart heb ik ubuntu staan.

Gevoelsmatig draait win7 sneller dan ubuntu en dat had ik niet verwacht.
Misschien ligt dat aan bepaalde instellingen?

Voor de rest erg blij met de aanschaf mede dankzij vele positieve reacties op dit forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
merken de id80 (zelfde heb ik gezien bij de id41 trouwens) gebruikers dat je een klein stukje van audio mist in het begin?
Of het moet aan mijn tv liggen, beide getest op mijn tv

ik heb nu xmbcbuntu erop staan met mplayer, ik speel dan audio af:
mplayer -ao alsa:device=hdmi=NVidia *.mp3

ik mis dan een kleine seconde

hmmm..zou misschien aan de tv liggen, als ik afspeel via de analoge out:
mplayer -ao alsa:device=hw=0.0 *.mp3

dan is het wel goed. Dat geeft geen zekerheid dat het daaraan ligt...maar het zou me niets verbazen. De TV doet ook standaard overscan op de TV die je niet kan uitzetten. Geweldig Panasonic :(

[ Voor 32% gewijzigd door MisterE op 10-04-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Iemand al OpenELEC 2.0 bèta 1 getest ?
meuk: OpenELEC 2.0 bèta 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is/zijn dat niet gewoon de nigthly's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online
Nee... Een beta is geen nightly ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Net bij m'n ouders (op een ID41) geinstalleerd. Beetje teleurgesteld, hij heeft wat rare onstabiele randjes waarvan ik juist gehoopt had dat ze bij een beta er al uit waren gehaald. Veel hangs bij het pogen de AFP shares (via een OSX Lion iMac) te benaderen, vooral.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
Klapperboom schreef op maandag 09 april 2012 @ 15:54:
Kan iemand mij helpen?
8< Zotac AD10, 8<
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb nu in de display options van XBMC de optie sync with display opgezet en nu is het een pak minder, maar nog niet helemaal weg. Ik zal straks eens kijken welke optie het precies is (zit nu op m'n werk).
Als iemand een definitieve oplossing weet, graag.

Kan je op openELEC ook extra services installeren? Ik zou namelijk ook een sickbeard, sabnzbd en couchpotato willen draaien op de ad10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borromini schreef op woensdag 11 april 2012 @ 00:54:
Nee... Een beta is geen nightly ;).
In mijn ogen gewoon een ander naampje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Yoshi schreef op woensdag 11 april 2012 @ 07:34:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb nu in de display options van XBMC de optie sync with display opgezet en nu is het een pak minder, maar nog niet helemaal weg. Ik zal straks eens kijken welke optie het precies is (zit nu op m'n werk).
Als iemand een definitieve oplossing weet, graag.

Kan je op openELEC ook extra services installeren? Ik zou namelijk ook een sickbeard, sabnzbd en couchpotato willen draaien op de ad10.
Zie : http://openelec.tv/news/i...ease-of-the-sabnzbd-suite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Hmmm, zag net dit bij de beta blogpost staan:
Existing 32bit binary addons are not compatible with a 64bit OS so we recommend a clean installation to prevent issues. If you prefer to perform a manual update; you will need to remove all OpenELEC 32bit addon packages, update the OS, then re-add addon packages to get compatible 64bit versions. Please back-up /storage/.xbmc first!
Ik heb wel eens heen en weer geswitched tussen 32 en 64 bit nightlies om ze tegen elkaar uit te proberen, maar wist niet dat de add-ons ook anders waren tussen 32 of 64bit, dus die zijn gemengd geinstalleerd. Dat kan best een hoop raar gedrag verklaren...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
schumi2004 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:27:
[...]

Dat denk ik ook.
Wat zou er zo verschillend moeten zijn tussen de nightly en de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:27:
[...]

Is het hier GoT of Helpmij.nl?

Jezus. Dat zijn geïjkte softwaretermen. Op een bepaald moment zijn die ongetwijfeld gelijk, maar dat is zo bij elk project. Xbmc's beta's en RC's zijn op een bepaald punt ook een exacte match met de git tree geweest. Is het daarom hetzelfde? Nee.

[ Voor 26% gewijzigd door Borromini op 11-04-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Acolyte57 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 02:08:
[...]

Net bij m'n ouders (op een ID41) geinstalleerd. Beetje teleurgesteld, hij heeft wat rare onstabiele randjes waarvan ik juist gehoopt had dat ze bij een beta er al uit waren gehaald. Veel hangs bij het pogen de AFP shares (via een OSX Lion iMac) te benaderen, vooral.
Gisteren avond maar even deze beta erop gezet. Vreemd probleem als ik in sommige mappen op mijn Synology ga, dan krijg ik de inhoud te zien en 3 seconden later een zwart scherm met een kruisje in het midden en gaat hij terug naar video. Zeer irritant.
Maar terug 1.02 terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brankster
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
Is er trouwens al iets bekend over de ZBOX Pico?
nieuws: Zotac vernieuwt assortiment en toont onbekende pico-pc

Via Google is er niet echt iets concreets te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online
Da's de AD11, een E-450 ipv een E-350.

AnandTech heeft 'm al besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:38
Borromini schreef op donderdag 12 april 2012 @ 00:52:

en bij Hardware.info ;)

Krijg vandaag mijn AD10 binnen en dan is er blijkbaar alweer een nieuwe... 8)7

Maar ja, adviesprijs van 350 euri is ook wel weer een stukkie duurder.

[ Voor 15% gewijzigd door stimpyrulez op 12-04-2012 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Is het misschien bekend wanneer we die nieuwe ad11 kunnen verwachten in Nederland?

Lijkt me wel interessant :) (nog steeds aan het bekijken welke Zbox ik nou wil...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 132% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Heb sinds gister ook mijn AD10 binnen.
Geheugen erin gezet en daarna aanzetten.
3x piepje....

Na lang zoeken en effe bellen met kameraad bleek het het geheugen niet goed te zitten 8)7
Blijkbaar had ik het niet diep genoeg in de socket gedrukt.

Toen hij wou starten had ik binnen 5 min een goed startend systeem.

Nu dus bezig met het inrichten/instellen van XBMC (heb de eden versie (1.95.1) geïnstalleerd).

Nu krijg ik alleen geen geluid over HDMI (digitaal).

Heb dit bericht wel gevonden van iemand. alleen over welke file gaat het dan (en welke dir)?

Dus wie kan me vertellen/link geven naar de oplossing voor geluid over HDMI voor een AD10 onder EDEN?

Nog een vraagje over de netwerk aansluiting.
Kan ik ergens zien wat voro een verbinding die maakt (100Mbit/1Gbit)?
Heb namelijk een Gbit netwerk liggen, maar weet niet of hij dat standaard pakt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Is er een MCE compatible IR receiver (voor de Harmony) ook in Nederland te krijgen?
Of moet je dan voor de bekende HP IR van ebay gaan? Of is er nog een andere site waar je 'm sneller kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Afhankelijk van voor welk besturingssysteem je het wil gebruiken voldoet vrijwel iedere IR reciever. Ik heb een tijdje een oude microsoft IR reciever gebruikt en ook de reciever die bij de AD10 wordt meegeleverd. Beide werkten prima in combinatie met mijn harmony.

Ik zou zeggen bestel er gewoon één, want de kans is zeer groot dat het gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:49:
Afhankelijk van voor welk besturingssysteem je het wil gebruiken voldoet vrijwel iedere IR reciever. Ik heb een tijdje een oude microsoft IR reciever gebruikt en ook de reciever die bij de AD10 wordt meegeleverd. Beide werkten prima in combinatie met mijn harmony.

Ik zou zeggen bestel er gewoon één, want de kans is zeer groot dat het gewoon werkt.
Vergeten bij te zetten, maar het is voor XBMC op OpenElec, misschien dat dat nog wat uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Exocet schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:58:
[...]

Vergeten bij te zetten, maar het is voor XBMC op OpenElec, misschien dat dat nog wat uitmaakt?
Maakt niet uit. Bovenstaande situatie heb ik op OE gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:16:
[...]

Maakt niet uit. Bovenstaande situatie heb ik op OE gebruikt.
Alleen jammer dat versies met infrarood bij nederlandse webshops van 30 euro zijn. Anders toch maar via ebay en wat geduld hebben :).

edit: Kom nu deze Konig tegen:
http://www.konigelectroni...o/remote-controls/1117306
dat zou 'm dan kunnen zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Exocet op 13-04-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Exocet schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:16:
[...]

Alleen jammer dat versies met infrarood bij nederlandse webshops van 30 euro zijn. Anders toch maar via ebay en wat geduld hebben :).

edit: Kom nu deze Konig tegen:
http://www.konigelectroni...o/remote-controls/1117306
dat zou 'm dan kunnen zijn.
Da'snuhgoeie, werkt out of the box bijna volledig onder XBMC (ook Openelec) kan ik je zeggen. Ik heb het niet alleen over de IR ontvanger maar ook over de zender en bijbehorende commando's.

Edit: heeft ook een onboard muisfunctie maar die is niet serieus te nemen (is mijn bescheiden mening).

Edit 2: en voor een bescheiden prijsje?

Ik heb ondertussen misschien wel 5 verschillende remotes om te testen. Niet dat ik ze echt nodig heb maar om een alternatief te hebben mocht ik de originele MCE versie niet meer te pakken kunnen krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 13-04-2012 19:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Als je een beetje zoekt naar nieuwe MCE remotes zijn ze ook wel te vinden voor 20 of 15 euro. Ook tweedehands zijn ze goed te vinden trouwens. Heb je zo een setje met ontvanger en AB voor een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 20:34

Paladin

Play Ball!

Ik ben sinds gister ook in het bezit van Zotac ID80, en probeer deze werkend te krijgen met de OpenElec Eden beta distributie. Ik krijg keurig netjes beeld en kan connecteren met mijn nas voor de bestanden, echter wat ik ook probeer ik krijg maar geen audio over hdmi werkend.

Ik heb een reciever waar alles heen gaat en deze zet de zaken door richting tv. Nu gaat dit voor video goed, maar niet voor audio. Ik heb me gek gezocht op inet en de forums, maar behalve het aanpassen van de audio config kan ik niet vinden. Ik heb de volgende oplossing geprobeerd http://openelec.tv/forum/...over-hdmi-on-ion2-systems (deze staat ook op de wiki) maar het blijft volledig still qua audio.

Heeft iemand tips hoe ik toch audio over hdmi werkend kan krijgen?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Paladin schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:41:
Ik ben sinds gister ook in het bezit van Zotac ID80, [.....]
WIKI!
http://wiki.openelec.tv/i...e=Config_sound_zotac_id80

Iemand een Zotac AD04 al goed werkend emt Openelec 1.95.1 als ik het goed lees zou het in theorie kunnen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Paladin schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:41:
Ik ben sinds gister ook in het bezit van Zotac ID80, en probeer deze werkend te krijgen met de OpenElec Eden beta distributie. Ik krijg keurig netjes beeld en kan connecteren met mijn nas voor de bestanden, echter wat ik ook probeer ik krijg maar geen audio over hdmi werkend.

Ik heb een reciever waar alles heen gaat en deze zet de zaken door richting tv. Nu gaat dit voor video goed, maar niet voor audio. Ik heb me gek gezocht op inet en de forums, maar behalve het aanpassen van de audio config kan ik niet vinden. Ik heb de volgende oplossing geprobeerd http://openelec.tv/forum/...over-hdmi-on-ion2-systems (deze staat ook op de wiki) maar het blijft volledig still qua audio.

Probeer eerst eens mijn settings die ik vond op het internet (waarschijnlijk een paar blz terug).
Zie Pinguin hierboven
En probeer het anders eerst op je TV zodat je beter weet waar je het moet zoeken. Hou er ook rekening mee via je receiver dat niet alle versterkers alle codecs aankan (DTS. en weet ik veel) deze heb ik dus bij de sound opties uitgezet aangezien ik hem rechtstreeks aan de tv heb hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

PenguinPower schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:09:
[...]

WIKI!
http://wiki.openelec.tv/i...e=Config_sound_zotac_id80

Iemand een Zotac AD04 al goed werkend emt Openelec 1.95.1 als ik het goed lees zou het in theorie kunnen?!
Is dit ook de juiste setup voor Eden dan, gezien in de wiki staat pre eden en voor de Eden versie een andere conf werd aangeraden alleen dan is er geen geluid. Ik heb het met de wiki oplossing wel op versie 1.02 werkend gekregen. Maar daarin sloeg de ab op hol...

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Paladin schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:03:
[...]

Is dit ook de juiste setup voor Eden dan, gezien in de wiki staat pre eden en voor de Eden versie een andere conf werd aangeraden alleen dan is er geen geluid. Ik heb het met de wiki oplossing wel op versie 1.02 werkend gekregen. Maar daarin sloeg de ab op hol...
Is een ID80 niet een ION 2 systeem? Heb vandaag nog een ION 2 systeem gemaakt. Audio setting was gewoon in XBMC op custom zetten en dan invullen "plughw:1,7" voor sound over HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heb hier ook een id80 en krijg het net als Paladin niet aan de praat. Ook niet met de plughw:1,7 setting.

Maar goed, ik ben ook pas net bezig en het lukt me al helemaal niet om gewoon de bestanden op het apparaat via mijn Win7-machine te benaderen. Volgens de Wiki is het gewoon kwestie van ip-adres invullen in explorer, maar dan opent hij de web-interface. Ook via FileZilla krijg ik geen toegang :?

* Oscar Mopperkont is nog een Linux-n00b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Oscar Mopperkont schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:25:
Volgens de Wiki is het gewoon kwestie van ip-adres invullen in explorer, maar dan opent hij de web-interface.
Ook als je 'm expliciet als samba/windows network adres opent? Dus \\openelec of \\ip.van.je.oe in de Explorer intypt in plaats van alleen het IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Acolyte57:Hulde!

Kon nu ook die id80-fix doen en geluid werkt nu :)

Morgen maar eens uitzoeken hoe ik het geluid nu ga syncen. Vreemdgenoeg zie ik daar geen optie voor om dat aan te zetten, ik kan alleen met de AB zelf spelen met de sync. Heb liever als de auto-sync, die in HDMI 1.3 zit, kan worden aangezet.

Verder ook nog issue dat reboot niet werkt. Hij reboot wel, maar ik krijg vervolgens alleen maar zwart scherm. Pas als ik hem via powerknop aan en uitzet gaat het weer goed.

[ Voor 90% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 16-04-2012 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Oscar Mopperkont schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:54:
@Acolyte57:Hulde!

Kon nu ook die id80-fix doen en geluid werkt nu :)

Morgen maar eens uitzoeken hoe ik het geluid nu ga syncen. Vreemdgenoeg zie ik daar geen optie voor om dat aan te zetten, ik kan alleen met de AB zelf spelen met de sync. Heb liever als de auto-sync, die in HDMI 1.3 zit, kan worden aangezet.

Verder ook nog issue dat reboot niet werkt. Hij reboot wel, maar ik krijg vervolgens alleen maar zwart scherm. Pas als ik hem via powerknop aan en uitzet gaat het weer goed.
Oscar, welke fix heb je nu gedaan om je geluid over hdmi werkend te krijgen want de plughw:1,7 en de aangepaste asound.conf werke in mijn geval niet, als het bij jouw wel werkt heb ik misschien iets fouts gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het was uiteindelijk de asound.conf die maakte dat het werkte. Eerst had ik de geluidsinstellingen nog op "plughw: 1.7" staan, maar dat gaf (nadat ik ook asound.conf had geplaatst in de config folder) alleen geluid in het menu. Daarna heb ik ook dat nog veranderd naar de voorgeschreven instellinge, dus

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Audio output = HDMI
Speaker configuration = 5.1

Audio output device = Custom
Custom audio device = plug:hdmi:NVidia

Passthrough output device = Custom
Custom passthrough device = hdmi:NVidia

en toen werkte het wel :)

Enige waar ik mbt het geluid nu dan nog naar op zoek ben, is hoe ik "auto-sync" kan inschakelen. Het lukt mij zelf nooit om dat goed in te stellen door te gaan pielen met 0.0025 sec vertraging / versnelling van geluid. Ik zie / hoor wel dat het niet klopt, maar ik kan echt niet zien of het nu voor of achterloopt en zoja, hoeveel (ook niet met trial and error lukt me dat niet). Daar bestaat gewoon de auto-sync voor :)

[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 16-04-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Nou, mij is het ook gelukt met het geluid op de AD10.
Tevens kon ik makkelijk mijn harmony 525 gebruiken.
Hieronder even de oplossingen

Ik heb de volgende instelling gebruikt bij systeem-> audio

code:
1
2
3
4
5
6
7
Audio output = hdmi
boost volume: yes
ac3: yes
dts: yes
Audio output device = hdmi (ALSA)
Passthrough output device = hdmi (ALSA)

Hierna wel even rebooten!
Wist ik ook niet, maar daarna werkt het goed.
Heb alleen nog geen geluid in het menu, dus dat ga ik nog even uitzoeken.

Ik gebruik mijn Harmony 525 met de standaard bijgeleverde IR ontvanger.
Bij de harmony software heb ik als volgt ingericht:
Kiezen als apparaat: media center pc
Leverancier: Zotac
dan zoeken op AD10.

Dan wordt de zotac gevonden en deze aan mijn activity "film kijken" toegevoegd.
Werkt perfect.
Heb nog wel effe wat knoppen anders ingesteld, maar verder werkt het super.
Hiervoor heb je dus geen andere IR ontvanger nodig zoals veel geschreven is.
Weet niet of dit ook werkt voor de Harmony one (en andere nieuwere types).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Oscar Mopperkont schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:38:
Enige waar ik mbt het geluid nu dan nog naar op zoek ben, is hoe ik "auto-sync" kan inschakelen. Het lukt mij zelf nooit om dat goed in te stellen door te gaan pielen met 0.0025 sec vertraging / versnelling van geluid. Ik zie / hoor wel dat het niet klopt, maar ik kan echt niet zien of het nu voor of achterloopt en zoja, hoeveel (ook niet met trial and error lukt me dat niet). Daar bestaat gewoon de auto-sync voor :)
Bedoel jij niet gewoon de A/V sync method in het Video settings scherm?
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Settings/Videos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brankster
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
Borromini schreef op donderdag 12 april 2012 @ 00:52:

Thx!
Zit nu wel te twijfelen tussen de AD11 en de ID82. Een i3 CPU is toch wel het betere werk en wat meer future proof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:04

JME

zeg maar Jamie

Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Brankster schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:55:
[...]
Thx!
Zit nu wel te twijfelen tussen de AD11 en de ID82. Een i3 CPU is toch wel het betere werk en wat meer future proof!
Is die id82 wel nuttig als htpc? ff heel erg kort gezocht naar reviews, maar kon weinig vinden over die id82.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@MisterE: hoe is bij jou de installatie van XBMC Ubuntu op de id80 trouwens gegaan? Heb mij nu OpenElec geinstalleerd, maar volgens mij biedt Ubuntu meer mogelijkheden (zoals emulators). Vroeg me dus af of dat op de id80 nog problemen oplevert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:43:
@MisterE: hoe is bij jou de installatie van XBMC Ubuntu op de id80 trouwens gegaan? Heb mij nu OpenElec geinstalleerd, maar volgens mij biedt Ubuntu meer mogelijkheden (zoals emulators). Vroeg me dus af of dat op de id80 nog problemen oplevert. :)
neen, eigenlijk niet. het is natuurlijk een stuk trager. Ik zit nog te denken om OpenELEC van een flash card te runnen en xbmcbuntu vanaf hd. Met emulators heb ik nog niets gedaan. zit nog te kijken of dat goed gaat vanuit xmbc zelf, of dat ik beter kan booten naar de grafische interface (xfce)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
Ik heb gemerkt dat als xmbc draait m'n zotac an-10 met xbmcbuntu, deze constant rond de 90% cpu neemt op een van de cores. Is dit normaal of zijn er manieren om dit omlaag te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Yoshi schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:56:
Ik heb gemerkt dat als xmbc draait m'n zotac an-10 met xbmcbuntu, deze constant rond de 90% cpu neemt op een van de cores. Is dit normaal of zijn er manieren om dit omlaag te krijgen?
Draai je dds fanart in je advancedsettings, zijn die nog niet allemaal doorgerekend? Dat is eigenlijk de enige manier waarop ik xbmc op welk systeem ook een core gemaxed krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
stimpyrulez schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:03:
Nou, mij is het ook gelukt met het geluid op de AD10.
Tevens kon ik makkelijk mijn harmony 525 gebruiken.
Hieronder even de oplossingen

Ik heb de volgende instelling gebruikt bij systeem-> audio

code:
1
2
3
4
5
6
7
Audio output = hdmi
boost volume: yes
ac3: yes
dts: yes
Audio output device = hdmi (ALSA)
Passthrough output device = hdmi (ALSA)

Hierna wel even rebooten!
Wist ik ook niet, maar daarna werkt het goed.
Heb alleen nog geen geluid in het menu, dus dat ga ik nog even uitzoeken.

Ik gebruik mijn Harmony 525 met de standaard bijgeleverde IR ontvanger.
Bij de harmony software heb ik als volgt ingericht:
Kiezen als apparaat: media center pc
Leverancier: Zotac
dan zoeken op AD10.

Dan wordt de zotac gevonden en deze aan mijn activity "film kijken" toegevoegd.
Werkt perfect.
Heb nog wel effe wat knoppen anders ingesteld, maar verder werkt het super.
Hiervoor heb je dus geen andere IR ontvanger nodig zoals veel geschreven is.
Weet niet of dit ook werkt voor de Harmony one (en andere nieuwere types).
Hoe zit het dan met de menu, info, kleuren, titel knoppen? Want die miste ik bij de AD10 instellingen van Logitech Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
Acolyte57 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 00:34:
[...]

Draai je dds fanart in je advancedsettings, zijn die nog niet allemaal doorgerekend? Dat is eigenlijk de enige manier waarop ik xbmc op welk systeem ook een core gemaxed krijg.
Ik denk het niet, maar ik zal straks eens kijken. Ik had htop openstaan tijdens het kijken van een serie, en als de serie start dropt de cpu usage naar 15-30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Jelte schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 07:47:
[...]

Hoe zit het dan met de menu, info, kleuren, titel knoppen? Want die miste ik bij de AD10 instellingen van Logitech Harmony.
Ik heb geen Harmony 525, maar bij mij werkt dat op een Harmony 875 prima. Kleurtjes, menu en info knoppen doen het allemaal, zonder enige aanpassing.
Acolyte57 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 00:34:
[...]

Als je XBMC Eden draait moet je eigenlijk geen DDS fanart meer toepassen. Ze hebben een sterkere compressie van JPG toegepast en die levert een beter resultaat dan DDS.
Resultaat is overigens hetzelfde. Ik heb de ervaring ook dat mijn AD10 vol belast was, bij het opbouwen van de library en dus het compressen van de images.

[ Voor 44% gewijzigd door Mystic Spirit op 20-04-2012 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Jelte schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 07:47:
[...]

Hoe bedoel je?

Het menu kan je aanroepen door op menu te klikken (logisch).
Info door op info te klikken (ook logisch)

Kleuren zijn standaard niet toegekend (bij mijn 525).
Deze kan je zelf aanpassen en dan werken ze hetzelfde als op de AB die je bij de AD10 hebt gekregen.

Wat versta je onder titel knoppen?
En als je weet hoe je deze gebruikt op de AB van de AD10, dan kan je die dus ook zelf toewijzen aan een knop die je niet vaak gebruikt.

Klinkt simple, maar dat is het ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Krijgen jullie het voor elkaar om knoppen op te harmony te remappen naar andere XBMC command (op Openelec)? Bijvoorbeeld de blauwe knop gebruiken om ToggleWatched aan te roepen.

Ik volg de instructies die ik kan vinden op internet, maar xbmc reageert niet op de knop.
Ik maak een remote.xml aan in de userdata/keymaps folder met de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap> 
    <global> 
        <remote> 
          <blue>ToggleWatched</blue>   
        </remote> 
    </global> 
</keymap>

Als ik de debug log aanzet, zie ik wel keypresses voorbij komen, maar geen foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de AD04 te gaan kopen. Ik wil o.a op de ad04 openelec gaan installeren. Nu lees ik op verschillende fora dat er problemen zijn met de usb 3.0. Kan iemand of deze forum dit ook bevestigen (ik hoop natuurlijk van niet) en weet iemand als er problemen zijn hoe je deze kunt oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exocet schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:25:
Krijgen jullie het voor elkaar om knoppen op te harmony te remappen naar andere XBMC command (op Openelec)? Bijvoorbeeld de blauwe knop gebruiken om ToggleWatched aan te roepen.

Ik volg de instructies die ik kan vinden op internet, maar xbmc reageert niet op de knop.
Ik maak een remote.xml aan in de userdata/keymaps folder met de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap> 
    <global> 
        <remote> 
          <blue>ToggleWatched</blue>   
        </remote> 
    </global> 
</keymap>

Als ik de debug log aanzet, zie ik wel keypresses voorbij komen, maar geen foutmeldingen.
Wat als je hem keymap.xml noemt?

Hier een stukje van mijn toggle watch button.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<MyVideoLibrary>
    <remote>
        <red>XBMC.UpdateLibrary(video)</red> <!-- Red update video library -->
        <green>XBMC.CleanLibrary(video)</green> <!-- Green clean video library -->
        <yellow>ToggleWatched</yellow> <!-- Yellow toggle all or unseen videos only -->
        <blue>SendClick(25,14)</blue> <!-- Blue toggle watched status video -->
    </remote>
</MyVideoLibrary>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik had er ook moeite mee bij openelec om hem mijn aangepaste keymaps te laten laden. Ik geloof dat ik uiteindelijk in de bestanden van een van de standaard keymaps ben gaan rommelen.

En bij de eerstvolgende update wiste ik dat bestand natuurlijk meteen mee, dat was wat onhandig :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Acolyte57 schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:13:
Ik had er ook moeite mee bij openelec om hem mijn aangepaste keymaps te laten laden. Ik geloof dat ik uiteindelijk in de bestanden van een van de standaard keymaps ben gaan rommelen.

En bij de eerstvolgende update wiste ik dat bestand natuurlijk meteen mee, dat was wat onhandig :')
Die kun je toch niet aanpassen in openelec omdat die read-only zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Exocet schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:19:
[...]

Die kun je toch niet aanpassen in openelec omdat die read-only zijn?
Blijkbaar niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap al die problemen niet hoor m.b.t. het configureren van je remote onder OpenELEC.

Gewoon een keymap.xml aanmaken in de juiste folder van je profile en er in zetten wat je wil, voila.
Enige probleem is dat je geen MCE Keyboard kunt gebruiken als Harmony profiel, werkt gewoon niet.
Dus zoals ook in het linkje van stimpy vermeld wordt MCE gebruiken, die gebruik ik ook.

Ik zal vanavond een voorbeeld van mijn keymap.xml posten.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 23-04-2012 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Vraagje over openelec.

Zag gisteren dat ik een melding kreeg dat er een nieuwere versie beschikbaar is van de software (Eden).
Tevens gaf de update aan dat ik deze manueel moest installeren.
Hoe dit moet heb ik al effe opgezocht, maar waar kan je eigenlijk instellen hoe hij moet updaten (auto of manueel)?

Ik kan dit namelijk nergens vinden.
Zit dat in 1 of ander menu of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik wil niet zeiken hoor, maar kunnen al die algemene OpenElec en XBMC vragen niet in een apart topic?

Dit topic gaat inmiddels meer over OpenElec dan over de apparaten zelf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Rub3s schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:03:
Ik wil niet zeiken hoor, maar kunnen al die algemene OpenElec en XBMC vragen niet in een apart topic?

Dit topic gaat inmiddels meer over OpenElec dan over de apparaten zelf 8)7
Bij de Couchpotato/Sickbeard topic is het ook niet anders :/

-----------------------------------

Ontopic:
Ik heb gekke problemen met het netwerk van mijn AD02. Ik heb een 120 mbit liggen en haal vaak snelheden van ongeveer 10 mb/s (bedraad). De AD02 draait bij mij Windows 7 x64. Als het syteem hard aan het downloaden is, valt de verbinding alleen voor de HTPC weg. Alle andere systemen in het netwerk, werken wel gewoon zonder problemen. Enige oplossing is het uitschakelen van het netwerkkaart en het weer inschakelen ervan. Ik stuur af en toe ook wel een bulk met data van de HTPC naar mijn laptop met 7-8 mb/s, daar ben ik dit probleem tot nu toe nog niet tegen gekomen.

De router is een TP-Link TL-WR1043ND als dat uit maakt.

Wat ik zelf heb geprobeerd:
- Drivers opnieuw installeren.
- Firmware van router upgraden.
- Drivers tweaken, met het idee dat bepaalde opties die standaard aan of juist uit staan in de driverinstellingen die mogelijk voor problemen zorgen.

Iemand die hetzelfde heeft meegemaakt, of een tip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:26:
Ik heb de procedure gevolgd van de openelec site, maar ik krijg geen menu geluidjes over HDMI. Vreemd genoeg lukt het wel over de front-audio.
Iemand een idee? Ik heb mijn AD10 via HDMI aangesloten op mijn tv.

EDIT: Gisteravond een oplossing gevonden op het forum. Waren meer mensen met hetzelde probleem.

pcm.!default {
type plug
slave {
pcm "hdmi"
}
}

Ik heb nu eindelijk alles werkend gekregen op mijn AD10 i.c.m. Openelec. :)
Mag ik vragen waar je dit hebt aangepast (bestand en pad en de instellingen in openelec zelf)?
Heb het geluid wel werkend bij films en zo, maar niet bij het menu.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 07:52
Zoek zelf een ZBox ID80 om mijn mediaplayer te vervangen die ook full 3D kan afspelen.
Zoals ik begrepen heb kan deze dus full 3D afspelen, maar heeft iemand hier op het forum er ook al daadwerkelijk ervaring mee, dus met 50 gb iso met full 3d ?
Ik lees de laatste pagina's wel veel installatieproblemen omtrent de ID80, daar wordt ik dan weer een beettje huiverig van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Brabso schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:34:
Zoek zelf een ZBox ID80 om mijn mediaplayer te vervangen die ook full 3D kan afspelen.
Zoals ik begrepen heb kan deze dus full 3D afspelen, maar heeft iemand hier op het forum er ook al daadwerkelijk ervaring mee, dus met 50 gb iso met full 3d ?
Ik lees de laatste pagina's wel veel installatieproblemen omtrent de ID80, daar wordt ik dan weer een beettje huiverig van...
ik kan het voor je proberen, heb er al wel 3D mee bekeken maar nog geen full HD 3D (ID80 hangt via een 1.3 versterker aan de TV maar dat is makkelijk te veranderen om te testen), stuur via DM maar een berichtje als je een specifieke film wil testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Svennie schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:52:
[...]

ik kan het voor je proberen, heb er al wel 3D mee bekeken maar nog geen full HD 3D (ID80 hangt via een 1.3 versterker aan de TV maar dat is makkelijk te veranderen om te testen), stuur via DM maar een berichtje als je een specifieke film wil testen.
Dat zou ik zeer waarderen !
Ondertussen zit ik mij nog wat verder te verdiepen in OpenELEC en XBMC, zijn beide ook nog nieuw voor mij.
Het is dus maar net of full 3d playback ondersteunt wordt door Open ELEC en XBMC,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Brabso schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:01:
[...]
Dat zou ik zeer waarderen !
Ondertussen zit ik mij nog wat verder te verdiepen in OpenELEC en XBMC, zijn beide ook nog nieuw voor mij.
Het is dus maar net of full 3d playback ondersteunt wordt door Open ELEC en XBMC,,,
dat laatste had ik niet zo begrepen, ik gebruik windows 7 met XBMC, heeft het zin om dat te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Je kunt altijd testen natuurlijk, maar ondertussen heb ik meer ervaringen gelezen dat het niet werkt doordat Openelec en XBMC het niet ondersteunen, ik weet niet of iemand dit hier kan beamen.
Nog een mogelijkheid voor mijzelf dan is windows 7 gebruiken i.c.m. Powerdvd 12 (welke wel full 3d ondersteunt) en powerdvd gewoon als autostartup instellen als hij boot.
En mijn logitech harmony one proberen in te stellen voor powerdvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 12:56
Brabso schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:33:
Je kunt altijd testen natuurlijk, maar ondertussen heb ik meer ervaringen gelezen dat het niet werkt doordat Openelec en XBMC het niet ondersteunen, ik weet niet of iemand dit hier kan beamen.
Nog een mogelijkheid voor mijzelf dan is windows 7 gebruiken i.c.m. Powerdvd 12 (welke wel full 3d ondersteunt) en powerdvd gewoon als autostartup instellen als hij boot.
En mijn logitech harmony one proberen in te stellen voor powerdvd.
Dat zou ik zelf ook graag willen weten, of Full 3D bij een ID80 zonder problemen werkt met PowerDVD 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
rintje schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:46:
Afgelopen weekend heb ik dan zelf eindelijk een VESA mount in elkaar geklust waarmee ik mn ID41 achter m'n TV kan hangen. Beetje meten, boren en zagen, maar dan heb je ook wat. d:)b

De inspiratie komt uiteraard van Stampre in "[HTPC] Zotac ZBOX", maar de mijne is net weer even anders geworden. Het hangt als een huis in ieder geval.

[afbeelding]
Instructies op aanvraag ;)
ik wil ook zo een mount gaan maken voor mijn ID80, welke schroeven zitten er bij de mount van de ID80? M4?

Pagina: 1 ... 22 ... 39 Laatste