Tjsa, je had het kunnen weten ....Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:57:
[...]
Shit, bij TakeItNow krijg ik juist mail nog 4-6 werkdagen wachten...
HoppyF in "[HTPC] Zotac ZBOX"
Tjsa, je had het kunnen weten ....Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:57:
[...]
Shit, bij TakeItNow krijg ik juist mail nog 4-6 werkdagen wachten...
Ze zeiden eerst 28 maart, dit tweede bericht van TakeItNow is volledig in lijn daarmeeHoppyF schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:31:
[...]
Tjsa, je had het kunnen weten ....
HoppyF in "[HTPC] Zotac ZBOX"
[ Voor 56% gewijzigd door Svennie op 23-03-2012 19:16 ]
PSN ID: Svennie-NL
Heey, interessant! Ben benieuwd of je 't hiermee voor mekaar gaat krijgen.schumi2004 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:50:
Triple output asound.conf sample En deze zou wel eens heel snel en simpel dual audio output kunnen fixen. Als ik zo snel door de config heen wandel lijkt het te kunnen doen wat ik wil. 2.0 naar TV en 5.1 naar reciever.
Nou ik heb idd triple audio. Echter hoopte ik op stukje downmix code, daar hangt het op. Ik heb al wat gevonden maar weet niet of alsa op OpenELEC dit ondersteund. Morgen eens proberen.rintje schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:52:
[...]
Heey, interessant! Ben benieuwd of je 't hiermee voor mekaar gaat krijgen.
met de ID80 gaat het prima, heb er nog niet veel tijd in kunnen steken (nou ja niet willen ivm het mooie weer). Ik heb er windows 7 op staan, dat ging allemaal erg makkelijk, windows installeren, drivers erop, daarna XBMC erop en het werkte eigenlijk meteen. De films/series directories op de NAS instellen als short cut voor videos binnen XBMC was het moeilijkste van de installatie.MisterE schreef op zondag 25 maart 2012 @ 19:02:
@Svennie: hoe gaat ie met de id80. Je had windows erop staan? Waarom dat eigenlijk? (de AMD zou daarvoor een logischer keuze zijn)
Dus ik neem aan dat je met xbmcbuntu of openelec aan de slag bent?
Loop je nog tegen dingen aan?
Zover ik weet zit er toch geen interne IR in??heb de USB ontvanger op de ID80 staan (die ligt plat) maar de interne zal ook nog wel aan staan, misschien worden signalen dubbel ontvangen? Ik kon in de BIOS geen setting vidnen om de interne IR poort uit te zetten.
ok, vanwege 1.4. Zover ik weet zou de AMD wat beter moeten performen maar deze heeft geen 1.4 support afaik iddwaarom windows: het werkt voor mij het makkelijkst (ik weet dat het vloeken in de kerk is). Ik heb vroeger nog met Linux gewerkt in de tijd dat je alles nog moest compileren/instellen/tweaken dus het ligt niet aan de kennis maar voor mij aan het gemak. Windows doet wat ik wil, namelijk XBMC draaien, downloaden, squeezebox server draaien, kan ook allemaal met Unix maar ik zie er het voordeel niet van in.
Waarom is AMD een logischere keus? Ik heb voor de ID80 gekozen omdat die HDMI 1.4 ondersteund.
niet xbmcbuntu? Gisteren is iig xbmc eden uitgekomen.Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:39:
Als het goed is komt hier de ID80 binnen, meteen ubuntu erop
Verwijderd
[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2012 20:05 ]
Verwijderd
Ook geluid via hdmi?MisterE schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:12:
draai nu de laatste openelec en ook geen geluid. ik ga kijken of de id41 fix op deze proberen
dat was het idee. nou draai ik openelec en lijk niet te kunnen inloggen via ssh
Verwijderd
Ok, hmm, openssh-server wel installed? Erg raar dat het geluid het niet doet.MisterE schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:37:
[...]
dat was het idee. nou draai ik openelec en lijk niet te kunnen inloggen via ssh
[ Voor 12% gewijzigd door MisterE op 26-03-2012 21:00 ]
ja die oplossing vind ik ook met google. Niemand die echter verteld waar je configfiles moet vinden. Is dat m'n usb stick waarvan ik openelec installeer? moet ik een share configfiles aanmaken met een windows doos? moet ik via xbmc zelf ergens iets aanmaken??schumi2004 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:03:
Wat SSH betreft. Draai je Eden, development build OpenELEC?
Plaats bestandje zonder extentie met de naam "ssh_enable" (zonder quotes) in de folder configfiles.
Wat geluid betreft, bedoel je dan compleet geen geluid of menu sound?
Misschien stomme vraag maar wel de juiste uitgang geselecteerd in XBMC settings ?
Verwijderd
Zelfde idd voor asound.conf, moet deze gewoon in /etc of?MisterE schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:09:
[...]
ja die oplossing vind ik ook met google. Niemand die echter verteld waar je configfiles moet vinden. Is dat m'n usb stick waarvan ik openelec installeer? moet ik een share configfiles aanmaken met een windows doos? moet ik via xbmc zelf ergens iets aanmaken??
probeer dit eens. Zou het ook wel willen maar moet ik eerst weten hoe ik ssh aankrijgVerwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:13:
[...]
Zelfde idd voor asound.conf, moet deze gewoon in /etc of?
Verwijderd
Ik zal zo ff loeren.MisterE schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:32:
nou ssh aanzetten doe je dus via de samba server die erin zit. dus gewoon even naar smb://ip/ gaan.
grrr.. (of \\IP vanuit windows)
[ Voor 37% gewijzigd door MisterE op 26-03-2012 22:03 ]
Verwijderd
Dit merk ik ook in OpenElec. voornamelijk als ik op de Windows knop druk in de film. Hij gaat dan de "zoom" mode aanpassen, daar vliegt ie dan door de mogelijkheden.Svennie schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:06:
Waar ik nog tegen aan loop is de afstandbediening, die doet het niet lekker, soms reageert XBMC (heb ook media center geprobeerd) niet lekker of het lijkt wel of de toets blijft hangen.
Verwijderd
je hebt daar 2 opties he:Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:23:
Voor diegene die XBMCbuntu gebruiken en problemen hebben met hdmi:
bij custom het volgende zetten: alsa:hdmi:CARD=NVidia
Werkt als een trein nu
Verwijderd
Klopt, bij beide moet het worden geplaatst. Ik wil oa SMS emulator draaien.MisterE schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:27:
[...]
je hebt daar 2 opties he:
Custom audio device:
Custom passthrough device:
ik wil straks ook over op xbmcbuntu. Dus goed om te weten
Ga je ook wat met emulators doen? Wil sega genesis/snes erop gaan draaien. Vanuit OpenElec gaat dat lastig omdat die software niet in de release zit.
Jazeker, check de add-on op http://code.google.com/p/xot-uzg/Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:20:
weet iemand eigenlijk zo of rtlgemist ook via xbmc kan?
Verwijderd
Cool dank!da_Mastah schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:31:
[...]
Jazeker, check de add-on op http://code.google.com/p/xot-uzg/
er zit inderdaad geen interne IR in. Nog iets stoms, ik ben een tijdje bezig geweest om uit te zoeken hoe ik een shortcut toe kan voegen in XBMC, uiteindelijk gelukt via UPNP -> device -> folder. Bedenk ik me net dat ik in windows een drive kan mappen, wel zo handigMisterE schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:13:
[...]
Zover ik weet zit er toch geen interne IR in??
[...]
ok, vanwege 1.4. Zover ik weet zou de AMD wat beter moeten performen maar deze heeft geen 1.4 support afaik idd
Hier komt ie als het goed is morgen binnen. Ga er zelf denk ik OpenElec opzetten. Zag alleen net op de FP dat er nieuwe release is van XBMC en dat die nog niet via OpenElec beschikbaar is. Wellicht dus dat ik voor Ubuntu-variantm moet gaan. Heb me er alleen nog niet goed in verdiept. Als ik zo eenvoudig mogelijk wil gaan met minste gezeur over drivers etc., wat zou ik dan het beste kunnen installeren?Svennie schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:17:
Hebben er al meer de ID80 binnen? Hioe bevalt die?
Heb de nieuwe release van XBMC gisteren geinstalleerd, ziet er goed uit, werk nog te kort met XBMC om te kunnen vertellen of het beter werkt of wat de grote verschillen zijn. Ik merk wel dat ik onder videos een keer extra moet klikken om bij mijn NAS shortcuts te komen, dat is wel irritant.Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:49:
[...]
Hier komt ie als het goed is morgen binnen. Ga er zelf denk ik OpenElec opzetten. Zag alleen net op de FP dat er nieuwe release is van XBMC en dat die nog niet via OpenElec beschikbaar is. Wellicht dus dat ik voor Ubuntu-variantm moet gaan. Heb me er alleen nog niet goed in verdiept. Als ik zo eenvoudig mogelijk wil gaan met minste gezeur over drivers etc., wat zou ik dan het beste kunnen installeren?
De systemen die ik heb omgezet naar OpenElec nightlies draaien prima. Gewoon nu vast daarop draaien en dan omzetten naar de stable zodra die uitkomt, updaten is een kwestie van 2 bestanden kopieren en rebooten.Borromini schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:50:
Je kan ook de OpenELEC nightlies proberen, maar dat lijkt een beetje een moving target te zijn. Maar die bevatten dan wel Eden natuurlijk.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
zie mijn posts, dit is met deze build:Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:49:
[...]
Hier komt ie als het goed is morgen binnen. Ga er zelf denk ik OpenElec opzetten. Zag alleen net op de FP dat er nieuwe release is van XBMC en dat die nog niet via OpenElec beschikbaar is. Wellicht dus dat ik voor Ubuntu-variantm moet gaan. Heb me er alleen nog niet goed in verdiept. Als ik zo eenvoudig mogelijk wil gaan met minste gezeur over drivers etc., wat zou ik dan het beste kunnen installeren?
wat doe je precies? je kan toch via de browser gewoon zoeken op het netwerk naar windows (samba) shares?Svennie schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:17:
[...]
er zit inderdaad geen interne IR in. Nog iets stoms, ik ben een tijdje bezig geweest om uit te zoeken hoe ik een shortcut toe kan voegen in XBMC, uiteindelijk gelukt via UPNP -> device -> folder. Bedenk ik me net dat ik in windows een drive kan mappen, wel zo handig
ik heb nu drives gemapped in windows en nu werkt het prima. Die drives toegevoegd binnen XBMC als source voor video en XBMC maakt nu ook de library aan. Hierdoor werkt de remote app nu ook. Ik heb het afgelopen weekend geprobeerd via samba shares maar daar kon ik mijn NAS niet mee vinden, alleen via UPNP. Het is me nu te laat maar ik probeer morgen nog een keer via samba, dat zou inderdaad moeten werken. Vanavond bezig geweest om alles van mijn Playon HD! af te halen wat ik nog wil hebben dus die kan nu ook verkocht wordenMisterE schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:50:
[...]
wat doe je precies? je kan toch via de browser gewoon zoeken op het netwerk naar windows (samba) shares?
en dan toevoegen. Waarvoor zou je dan eerst mappen?
Erg intuitief vind ik xbmc echter niet. Vooral tab doet niet altijd wat ik er van verwacht....
Testing, one, two ...
je hebt een punt maar dat kun je ook wel zeggen voor alle OE issues. Het zijn maar een paar posts. Ik ga er trouwens wel kijken, altijd makkelijk.hardware-lover schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 23:19:
Ik dacht even in het verkeerde topic terechtgekomen te zijn maar dit blijkt toch het Zotac topic.
Aan mijn medetweakers met XBMC vragen/problemen, daar is een apart topic voor;
[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV
Eigenlijk zouden alle OpenELEC gerelateerde issues ook in het XBMC topic thuis horen, XBMC heeft zelf hier ook een sectie voor.Svennie schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 07:54:
[...]
je hebt een punt maar dat kun je ook wel zeggen voor alle OE issues. Het zijn maar een paar posts. Ik ga er trouwens wel kijken, altijd makkelijk.
Verwijderd
dat commando's hangen is beroerder eigenlijk. Ik hoop dat het aan de afstandsbediening ligt, zodat ik een harmony kan gebruikenVerwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:23:
Ik moet zeggen de afstandsbediening van de ID80 is redelijk klein eigenlijk. Dat viel me wel iets tegen.
daar heb ik ook last van, ik ga vanavond mijn Harmony instellen, ik doe nu alles met het toetsenbord, ik laat het je weten, hoe is de installatie verder verlopen?MisterE schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:47:
[...]
dat commando's hangen is beroerder eigenlijk. Ik hoop dat het aan de afstandsbediening ligt, zodat ik een harmony kan gebruiken
AHCI aanzetten in BIOS, windows installeren, drivers erop (beiden via USB stick), XBMC erop, instellingen zetten (zijn in dit topic al eens genoemd), source instellen binnen XBMC voor je videos/series/muziek en klaar.Tjimmy schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:14:
De AD04 heeft t.o.v. de AD02 een hogere processorsnelheid, DDR3-1333Mhz, turbo processing, dual channel, afstandbediening, externe wifi.
De reden waarom ik ook over de ID80 denk is omdat deze HDMI 1.4 heeft en de AD02 niet. Aangezien ik mogelijk 3D wil kijken vroeg ik mij af of de ID80 icm windows makkelijk te gebruiken is. Kortom, wat zouden jullie mij aanraden om te doen. Moet namelijk nou toch eens die knoop doorhakken.
[ Voor 9% gewijzigd door Svennie op 28-03-2012 12:40 ]
Je doet je naam wel eer aan hè!Oscar Mopperkont schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:12:
Weet dat het geen topic is over levertijden etc., maar TakeItNow had aangegeven dat mijn Id80 vandaag zou komen (hebben ze in 2 mails aan mij gestuurd). Hij is alleen weer niet bij hen binnengekomen. Azerty heeft intussen wel gewoon uitgeleverd, maar alle shops geven weer aan geen voorraad te hebben. Begin hier natuurlijk behoorlijk van te balen.
Daarom even de vraag of andere winkels in de tussentijd misschien wel weer geleverd hebben. Misschien zijn de leveranciers van die shops namelijk betrouwbaarder dan de leverancier van TakeItNow.
Tja, maar daar kunnen wij weinig mee helpen. Is je huidige order al afgerekend?Oscar Mopperkont schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:27:
Goh, die hoor ik nooit
Dat Zotac slecht uitlevert is inderdaad bekend. Toch zijn er al mensen die wel een ID80 hebben weten te bemachtigen en ik vergroot natuurlijk graag mijn kansen!
en ik neem aan dat als je dus de mediabox herstart ipv de router dat ie het dan ook nog niet doet?Zjemm schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:42:
ik heb een ad10 met xbmc erop. en elke keer als deze uitgestaan heeft een nacht/dag lang en ik deze weer aanzet moet ik mijn router (fritzbox) eerst resetten voor ik weer netwerk heb (bedraad)
als ik dat niet doe dan komt dat netwerkpoortje gewoon niet meer op. ook als ik de kabel er dan uit haal en mijn laptop erop aansluit krijgt deze ook geen netwerk.
dan zou je zeggen dat het een routeer probleem is, nou nee. ik heb deze vervangen voor een nieuwer type fritzbox en nu heb ik het probleem nog steeds.
ook heb ik verschillende versie's van openelec en van xbmcubuntu geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.
waar zou het nou in kunnen zitten? zou het een combinatie probleem zijn? of zou het een rotte poort op de ad10 zijn?
het enige wat ik me nog kan bedenken is er nog een switch tussen plaatsen om te kijken wat er dan gebeurd, maar als jullie nog tips hebben dan hoor ik die graag
wifi werkt wel gewoon altijd goed echter trek die het streamen van films niet altijd even lekker. (haperen/bufferen)
Jammer dat ik die niet eerder gezien heb zeg, heb net de k230 binnenSvennie schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 07:43:
-knip-
@zipme: ik gebruik de Logitech K400, werkt ook prima.
[ Voor 14% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 29-03-2012 08:31 ]
Wat klaag je dan eigenlijk nogOscar Mopperkont schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 08:07:
Heb voor de (toekomstige) bediening al een Harmony One+ liggen en heb daar voorts een iPad 3 voor besteld (die ook pas op 10 april komt, dus wat dat betreft maakt het ook weinig uit dat die Zotac er ook nog niet is). Met een iPad moet het toch ook allemaal goed te bedienen zijn of niet? Lijkt me zelf wel handig om op een tablet door de collectie te bladeren en dan e.e.a. aan te wijzen en bij muziek kan je tv voor de bediening gewoon uitblijven
[ Voor 4% gewijzigd door Svennie op 29-03-2012 09:13 ]
Online gekocht? Mag je 'm toch zonder reden retourneren?schumi2004 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 07:48:
[...]
Jammer dat ik die niet eerder gezien heb zeg, heb net de k230 binnen
Ja zou kunnen maar doos is iets of wat beschadigd en zoiezo open geweest. Nu kan ik ook wel zonder muis overweg maar een muis is soms wel handigerRelaXXinG schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:46:
[...]
Online gekocht? Mag je 'm toch zonder reden retourneren?
[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 29-03-2012 09:53 ]
Ja je hebt gelijk, even een retour melding maken bij BOL.comRelaXXinG schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:59:
Zeg je gewoon dat de doos al beschadigd was en je mag geopende producten volgens de wet kopen op afstand gewoon retourneren.
[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 29-03-2012 13:54 ]
Verwijderd
Ik heb die sinds vandaag ook, superding, werkt perfect. Zeker een aanraderSvennie schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 07:43:
@zipme: ik gebruik de Logitech K400, werkt ook prima.
het enige nadeel (of een kwestie van wennen) vind ik dat ik vaak een regel omhoog ga ipv van dat ik een hoofdletter krijg omdat ik op het pijltje omhoog druk ipv de shift toets maar verder werkt hij inderdaad perfect.Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:08:
[...]
Ik heb die sinds vandaag ook, superding, werkt perfect. Zeker een aanrader
[ Voor 19% gewijzigd door Svennie op 30-03-2012 08:28 ]
We gaan het meemaken, moet vandaag binnen komen.Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:08:
[...]
Ik heb die sinds vandaag ook, superding, werkt perfect. Zeker een aanrader
Verwijderd
Hmm dat probleem heb ik niet eigenlijk, misschien kwestie van wennen? (weet niet welk keyboard je altijd gebruitk).Svennie schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 07:39:
[...]
het enige nadeel (of een kwestie van wennen) vind ik dat ik vaak een regel omhoog ga ipv van dat ik een hoofdletter krijg omdat ik op het pijltje omhoog druk ipv de shift toets maar verder werkt hij inderdaad perfect.
Durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen want ik werk al een poosje op de volgende manier en dat werkt perfect.rintje schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:30:
Ik wil binnenkort NFS gaan gebruiken tussen m'n Synology en OpenElec Eden.
Kan de laatste nightly van OpenElec inmiddels meerdere NFS shares aan?
1
2
3
4
5
6
| #!/bin/sh (sleep 15; \ mount -t nfs 10.0.0.101:/storage01 /storage/nfs01 -o nolock; \ mount -t nfs 10.0.0.102:/storage02 /storage/nfs02 -o nolock \ )& |
Verwijderd
Ik heb me server ook gemount op me ID80 (+ de nas ernaast)Stien schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:51:
Gebruiken jullie allemaal een NAS als storage.
Ik hoor em helemaal niet, hij is lekker stil.Ik heb twee vragen:
1. Hoe zit het met de fan noise. De oude Asrock i330 barebones stonden bekend om hun piepende 60mm fan. Hoe zit dat met deze zotac?
Zeker, er zitten een aantal USB porten op, hier kan je gewoon een USB disk aan hangen. eSATA gaat harder maar er zit geen port op de ID80 hiervoor.2. Ik wil graag een grote HDD toevoegen aan de ID80. Er kan max een 2,5" in. Maar ik neem aan dat een externe hdd ook goed kan. Waar gaat de voorkeur naar uit eSATA of USB?
1 waarbij de shift toets 2 toetsen breed is en ik druk altijd de linkerhelft in, bij dit toetsenbord is de shift toets 1 toets breed en druk ik op de pijltje omhoog toets, maar ik wen er al aan, gebeurd al minder vaak.Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:13:
[...]
Hmm dat probleem heb ik niet eigenlijk, misschien kwestie van wennen? (weet niet welk keyboard je altijd gebruitk).
ik was aan het twijfelen tussen de ID80 en de AD04, heb de ID80 gekocht vanwege de HDMI 1.4 poort en dus 1080p 3D ondersteuning.Rub3s schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:31:
Wat zijn nou eigenlijk de pluspunten van de id80 bovenop de id41?
Iets snellere processor en een remote control erbij? Of zijn er nog meer pluspunten te vinden?
[ Voor 42% gewijzigd door Svennie op 30-03-2012 10:38 ]
Top, bedankt.schumi2004 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:37:
[...]
Durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen want ik werk al een poosje op de volgende manier en dat werkt perfect.
[...]
Verwijderd
CPU idd, alleen geen eSATA op de ID80, voor de rest niet echt veel meer dacht ik.Rub3s schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:31:
Wat zijn nou eigenlijk de pluspunten van de id80 bovenop de id41?
Iets snellere processor en een remote control erbij? Of zijn er nog meer pluspunten te vinden?
Volgens mij kun je idd beter windows opnieuw installeren als je ACHI pas inschakelt nadat windows geïnstalleerd is.Svennie schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:36:
ik heb deze HDD in mijn ID80 zitten:
Samsung Spinpoint M8 1000GB. 1TB SATA-300. 8MB. 5400rpm | HN-M101MBB
Heeft het dan zin om AHCI aan te zetten in de BIOS? Dat probeerde ik gisteren maar dan geeft windows een BSOD nog voor het opstartscherm. Levert AHCI snelheidswinst op?
Zo ja dan installeer ik windows wel opnieuw, duurt nu nog niet zo lang, nu staat er nog niet zo veel op de PC.
Met wat voorbereidend werk (registeraanpassingen e.d.) hoef je Windows niet te herinstalleren als je alsnog wil overschakelen op AHCI. Die instructies zijn online te vinden.RelaXXinG schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:52:
[...]
Volgens mij kun je idd beter windows opnieuw installeren als je ACHI pas inschakelt nadat windows geïnstalleerd is.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Wat is er precies mis met NFS?rintje schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:30:
Ik wil binnenkort NFS gaan gebruiken tussen m'n Synology en OpenElec Eden.
Kan de laatste nightly van OpenElec inmiddels meerdere NFS shares aan?
Op een andere tux kan ik deze gewoon mounten. Sterker nog, als ik via ssh deed inloggen op openelec kon ik ook de export mounten./mnt/lv_xbmc *(ro,sync,no_subtree_check)
[ Voor 20% gewijzigd door MisterE op 31-03-2012 01:17 ]
Dat klopt idd, you are right my friendBorromini schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:24:
[...]
Met wat voorbereidend werk (registeraanpassingen e.d.) hoef je Windows niet te herinstalleren als je alsnog wil overschakelen op AHCI. Die instructies zijn online te vinden.
[ Voor 19% gewijzigd door RelaXXinG op 31-03-2012 10:26 ]
Volgens mij kan OE wel nfs shares hebben je moet alleen de XBMC wiki volgen. Ik geloof dat er een speciale instelling is die nodig is.MisterE schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:56:
[...]
Wat is er precies mis met NFS?
Ik heb nu xbmcbuntu en openelec erop gehad. Ik kan met "browse" wel naar NFS shares toe gaan, ik zie dan de map. Ik kan deze selecteren maar als ik dan op Enter druk krijg ik alleen het tikgeluidje te horen. Verder niets.
Mijn share lijkt mij gewoon goed:
/etc/exports:
[...]
Op een andere tux kan ik deze gewoon mounten. Sterker nog, als ik via ssh deed inloggen op openelec kon ik ook de export mounten.
ik zie net deze post:
Verwijderd in 'nieuws: Ontwikkelaars brengen final van XBMC 11.0 uit'
raar dat ze xbmc dan stable verklaren
[ Voor 14% gewijzigd door Mystic Spirit op 31-03-2012 16:02 ]
Verwijderd
Toevallig net een review van de e350 online gezet: productreview: Asus E35M1-M review door sdk1985Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:23:
Wie kan mijn helpen.
Ik wil een mini-pc van zotac kopen.
Ik twijfel tussen de:
AD10
ID 80 of 81
Ik wil de mini-pc Op een televisie aansluiten om HD film te bekijken. Ook wil ik "lichte"games spelen.
Alle advies is van harte welkom
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Dan zou ik voor de AD10 gaan, niet te duur (rond 220 euro, komt nog wel geheugen bij van ca 20 euro) en een eventuele harddisk of SSD.Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:52:
ik wil inderdaad de mini-pc gaan gebruiken als hptc. zotac heeft vooral de voorkeur
Dat kan ook, de AD02 is echter groter in formaat.Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:41:
Kan ik dan niet beter voor de zbox AD02 gaan. Ik zie deze nu pas.
Verwijderd
EyMisterE schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:54:
@TheDutchJoker: ik heb nu xbmcbuntu erop staan. Had autologin gekozen en toen Openbox. Nou krijg ik alleen een grijs scherm nog met booten. Volgens mij had ik echt xbmcbuntu moeten kiezen niet?
Ben nou aan het kijken hoe ik dat ongedaan kan maken zonder reinstall
Dat is iets te kort door de bocht. De AD02 heeft namelijk geen meegeleverde afstandsbediening en geen ingebouwde IR reciever.HoppyF schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:02:
[...]
Dat kan ook, de AD02 is echter groter in formaat.
De features komen wel aardig overeen echter. Je mist op de AD10 wel een optische SPDIF aansluiting als
je die niet gebruikt omdat je een HDMI receiver hebt maakt het niet uit.
Verwijderd
Verwijderd
24x sf175s + gw5000-dt op oost
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq