Die heb ik ook, werkt inderdaad perfect. (AD02)HoppyF schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:44:
[...]
Kingston KVR1333D3S9/4G werkt prima in mijn Zbox nano AD10. (dat is 1 module)
ID80 trekt geen 4GB modules. Maar waar vind ik die lijst van compatible geheugen? Op de Zotac-site zie ik het niet staan.
Op Zotac site, onder het kopje downloadsOscar Mopperkont schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:22:
ID80 trekt geen 4GB modules. Maar waar vind ik die lijst van compatible geheugen? Op de Zotac-site zie ik het niet staan.
ZBOX-ID80/ ID80-PLUS Tested memory list » Updated: 01/12/2012 09:31 AM
http://downloads.zotac.com/mediadrivers/mb/cpu/a218.txt
edit:
Probleem is alleen dat Zotac site slecht of niet reageerd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| ZOTAC ZBOX ID80/ ID80-PLUS Tested memory Model Size DDR3 type Crucial CT12864BC1339.4FD 1GB DDR3-1333 Hynix HMT312S6BFR6C-H9 1GB DDR3-1066 Samsung M471B2873FHS 1GB DDR3-1333 Crucial CT25664BC1339.8FD 2GB DDR3-1333 Hynix HMT325S6BFR8C-H9 2GB DDR3-1066 Kingston KVR1333D3S9 2GB DDR3-1333 Samsung M471B5673EH1-CF8 2GB DDR3-1066 Samsung M471B5673FH0-CH9 2GB DDR3-1333 HYNIX HMT351S6BFR8C-H9 4GB DDR3-1333 Samsung M471B5273CH0-CF8 4GB DDR3-1066 Samsung M471B5673EH1-CF8 4GB DDR3-1333 |
[ Voor 41% gewijzigd door schumi2004 op 10-03-2012 22:51 ]
En ik heb hier zelf pricewatch: Corsair CMSO4GX3M1A1333C9 in mijn AD10. Evenmin klachtenHoppyF schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:44:
[...]
Kingston KVR1333D3S9/4G werkt prima in mijn Zbox nano AD10. (dat is 1 module)
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Nog een review van de ID80: http://www.hitechlegion.com/reviews/multimedia/17404
En de bijbehorende Youtube: YouTube: Zotac ZBOX ID80 Plus Mini PC - Overview
En de bijbehorende Youtube: YouTube: Zotac ZBOX ID80 Plus Mini PC - Overview
hier een filpmje over de uefi bios:
YouTube: Zotac ZBOX ID80 Plus Mini PC - UEFI
zag alleen zo snel niets over WOL en WOWL
YouTube: Zotac ZBOX ID80 Plus Mini PC - UEFI
zag alleen zo snel niets over WOL en WOWL
Thxschumi2004 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:50:
[...]
Op Zotac site, onder het kopje downloads
ZBOX-ID80/ ID80-PLUS Tested memory list » Updated: 01/12/2012 09:31 AM
http://downloads.zotac.com/mediadrivers/mb/cpu/a218.txt
edit:
Probleem is alleen dat Zotac site slecht of niet reageerd
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ZOTAC ZBOX ID80/ ID80-PLUS Tested memory Model Size DDR3 type Crucial CT12864BC1339.4FD 1GB DDR3-1333 Hynix HMT312S6BFR6C-H9 1GB DDR3-1066 Samsung M471B2873FHS 1GB DDR3-1333 Crucial CT25664BC1339.8FD 2GB DDR3-1333 Hynix HMT325S6BFR8C-H9 2GB DDR3-1066 Kingston KVR1333D3S9 2GB DDR3-1333 Samsung M471B5673EH1-CF8 2GB DDR3-1066 Samsung M471B5673FH0-CH9 2GB DDR3-1333 HYNIX HMT351S6BFR8C-H9 4GB DDR3-1333 Samsung M471B5273CH0-CF8 4GB DDR3-1066 Samsung M471B5673EH1-CF8 4GB DDR3-1333
Maar waarom staan daar ook 4GB modules tussen? Volgens de specs ondersteunt de id80 toch max 2x2GB? Of ondersteunt ie max 4GB en mag dat dan ook1x4GB zijn?
Volgens de spec's van de fabrikant kan er maximaal 4GB in.Oscar Mopperkont schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:19:
[...]
Thx![]()
Maar waarom staan daar ook 4GB modules tussen? Volgens de specs ondersteunt de id80 toch max 2x2GB? Of ondersteunt ie max 4GB en mag dat dan ook1x4GB zijn?
Dus 1 x 4GB of 2 x 2GB.
Memory
Memory Type DDR3
Memory Speed 1066 MHz
Slots 2 x 204-pin SODIMM
Capacity up to 4GB
@Oscar Mopperkont, dat laatste dus, mag ook 1x 4GB zijn (of 1x 2GB). En dat is verder ook prima, er is nog steeds geen ondersteuning voor dual channel geheugen dus voordeel is er niet bij 2 modules. Er mag dus ook gekozen worden 1 geheugenmodule die compatibel is als dat beter uit mocht komen v.w.b. ondersteuning en portemonnee.
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 11-03-2012 14:36 ]
Testing, one, two ...
Top! Thx voor alle info
Dacht dat dual channel wel zou werken (was in de veronderstelling dat dit in 2012 iets vrij standaards was). Dan moet het gaan lukken om te bestellen. Vanavond maar eens doen!
Goed, besteld en toch maar met die Corsair die Borromini ok heeft. Zie wel of het werkt in een id80, kan ik dat hier ook weer melden
Goed, besteld en toch maar met die Corsair die Borromini ok heeft. Zie wel of het werkt in een id80, kan ik dat hier ook weer melden
[ Voor 25% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 11-03-2012 22:50 ]
Goed nieuws, jammer dat zercom de ID80 niet meer verkoopt dan had ik hem vanmiddag op kunnen pikken. Nu nog nadenken of ik er een SSD of toch een grotere "normale" disk in zet.
ID80 is besteld, nu de rest nog, Mopperkont heeft de Spinpoint M8 besteld, prima disk maar ben ik niet beter af met een 7200rpm, die zijn toch sneller?
Nu staat er op de site van Take it now dat ze niet meer op voorraad zijn, hopelijk is dat omdat ik de laatste had.... ik heb het niet meer gecontroleerd voordat ik op bestellen drukte, straks waren ze nog op voorraad
Edit:
Helaas bij take it now geen voorraad meer, bestelling daar geannuleerd (dikke pluim voor Take it now, ze reageren snel op mail), hopelijk bij Azerty meer geluk, de rest geeft op eigen website aan dat er geen voorraad meer is.
ID80 is besteld, nu de rest nog, Mopperkont heeft de Spinpoint M8 besteld, prima disk maar ben ik niet beter af met een 7200rpm, die zijn toch sneller?
Nu staat er op de site van Take it now dat ze niet meer op voorraad zijn, hopelijk is dat omdat ik de laatste had.... ik heb het niet meer gecontroleerd voordat ik op bestellen drukte, straks waren ze nog op voorraad
Edit:
Helaas bij take it now geen voorraad meer, bestelling daar geannuleerd (dikke pluim voor Take it now, ze reageren snel op mail), hopelijk bij Azerty meer geluk, de rest geeft op eigen website aan dat er geen voorraad meer is.
[ Voor 71% gewijzigd door Svennie op 12-03-2012 14:08 ]
PSN ID: Svennie-NL
7200RPM is inderdaad sneller, alleen niet in 1TB te krijgen en sneller betekent volgens mij ook gewoon iets meer geluid. Aangezien ik niet goed zou weten waar ik de snelheid van de schijf voor nodig heb, ben ik voor 5400RPM icm grotere opslag gegaan.
Overigens betekent grotere opslag ook weer dat er per rotatie meer data wordt gelezen, doordat datadichtheid hoger is. Verschil tussen 5400RPM en 7200RPM hoeft dus niet eens zo groot te zijn. Ben het overigens niet nagegaan of dat nu ook zo is
Ga nu maar eens kijken waar ik hem dan ga bestellen.
Overigens betekent grotere opslag ook weer dat er per rotatie meer data wordt gelezen, doordat datadichtheid hoger is. Verschil tussen 5400RPM en 7200RPM hoeft dus niet eens zo groot te zijn. Ben het overigens niet nagegaan of dat nu ook zo is
Thx voor de info. Heb nu dus ook nog eens navraag gedaan bij TakeItNow en ze hadden ook geen voorraad meer voor mijn bestelling... Dit terwijl hij wel op voorraad was toen ik hem bestelde en ook nog daarna (zie ook jouw bestelling). Vrij stijlloos van TakeItNow dat ik hier via GoT achter moet komen.Svennie schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:38:
[ Voor 40% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 12-03-2012 14:59 ]
Hier wel 'goedkoop' te krijgen maar zaak ken ik niet verder pdazaak.nlOscar Mopperkont schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:19:
........
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
ThxWobcat schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:19:
[...]
Hier wel 'goedkoop' te krijgen maar zaak ken ik niet verder pdazaak.nl
Maar vertrouw het alleen niet. Prijsverschil is te groot, aangezien iedereen hem aanbiedt voor EUR 259,- en/of een heel klein beetje meer.
Balen zeg van je bestelling, hopelijk vind je een goede winkel, ik heb Azerty geprobeerd. Bestelling staat nog op "wachten op product".....Oscar Mopperkont schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:22:
[...]
Thx
Maar vertrouw het alleen niet. Prijsverschil is te groot, aangezien iedereen hem aanbiedt voor EUR 259,- en/of een heel klein beetje meer.
Die PDAzaak heeft wisselende reviews maar schijnt toch wel te leveren voor de prijzen op de site. Erg betrouwbaar komt het inderdaad niet over.
MaxICT beweert er nog 24 in voorraad te hebben, een collega raadde me deze site echter af ivm slecht leveringen, daarnaast 24 stuks lijkt me wel erg optimistisch
Testing, one, two ...
Oscar Mopperkont schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:22:
[...]
Thx
Klinkt te goed om waar te zijn..Svennie schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:56:
[...]
...
Die PDAzaak heeft wisselende reviews maar schijnt toch wel te leveren voor de prijzen op de site. Erg betrouwbaar komt het inderdaad niet over.
..
Ook niet heel representatief?
ThxSvennie schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:56:
MaxICT beweert er nog 24 in voorraad te hebben, een collega raadde me deze site echter af ivm slecht leveringen, daarnaast 24 stuks lijkt me wel erg optimistisch
Laat mijn order bij Take It Now nu maar gewoon staan. Weinig zin om nog verder te zoeken...
Take It Now was er trouwens als de kippen bij om me te vertellen dat het product niet meer op voorraad is en reageerde ook snel op vervolgmails (aangezien ze nogal onduidelijk waren in de antwoorden), maar nu ik vraag wat er mis is gegaan, antwoorden ze niet meer...
Foutje maken kan altijd, maar dan ben ik wel gewoon benieuwd naar wat er fout is gegaan. Dan is het voor mij altijd veel makkelijker om er begrip voor te tonen, zeker als het ook nog gepaard zou gaan met een welgemeend excuus.
Kijk maar even op de website van PDAZaak.nl helemaal onderaan? Daar staat "aangesloten bij thuisvergelijken.nl" wat natuurlijk helemaal niets zegt. Op thuisvergelijken.nl krijg je het volgende te zien; http://www.thuisvergelijken.nl/ervaringen/PDAZaak.nl/
Ik zeg, bestellen maar....
Testing, one, two ...
Jij eerst ;-)hardware-lover schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:24:
[...]
Kijk maar even op de website van PDAZaak.nl helemaal onderaan? Daar staat "aangesloten bij thuisvergelijken.nl" wat natuurlijk helemaal niets zegt. Op thuisvergelijken.nl krijg je het volgende te zien; http://www.thuisvergelijken.nl/ervaringen/PDAZaak.nl/
Ik zeg, bestellen maar....
nu ook maar een bestelling geplaatst. Lijkt mij weinig uit te maken waar je dit doet, alle winkels halen hem toch van dezelfde groothandel. Lijkt er iig op dat ie leverbaar is, of erg spoedig zal zijn.
Corsair - Geheugen - 4 GB - SO DIMM 204-pin - DDR3 -
1066 MHz / PC3-8500 - CL7 - niet-gebufferd - niet-ECC
WD Scorpio Blue WD5000BPVT - Vaste schijf
intern - 2.5" - SATA-300 - 5400 tpm -buffer: 8 MB
Logitech Wireless Touch Keyboard K400 - Toetsenbord
ZOTAC ZBOX ID80 - Mini-PC - 1 x Atom D2700 / 2.13 GHz -
RAM 0 GB - geen vaste schijf - GF GT 520M - Gigabit
Ethernet - WLAN
nou maar hopen dat alles goed samenwerkt.
PdaZaak klinkt mij te onwaarschijnlijk, of garantie tot de deur.
Corsair - Geheugen - 4 GB - SO DIMM 204-pin - DDR3 -
1066 MHz / PC3-8500 - CL7 - niet-gebufferd - niet-ECC
WD Scorpio Blue WD5000BPVT - Vaste schijf
intern - 2.5" - SATA-300 - 5400 tpm -buffer: 8 MB
Logitech Wireless Touch Keyboard K400 - Toetsenbord
ZOTAC ZBOX ID80 - Mini-PC - 1 x Atom D2700 / 2.13 GHz -
RAM 0 GB - geen vaste schijf - GF GT 520M - Gigabit
Ethernet - WLAN
nou maar hopen dat alles goed samenwerkt.
PdaZaak klinkt mij te onwaarschijnlijk, of garantie tot de deur.
[ Voor 5% gewijzigd door MisterE op 12-03-2012 22:00 ]
hier ook nog wat over pdazaak:
https://www.kiyoh.nl/pdazaak_nl/?k=in
ik heb het volgende besteld:
Kingston KVR1333D3S9/4G | KVR1333D3S9/4G
Logitech Wireless Touch Keyboard K400 | 920-003117
Samsung Spinpoint M8 1000GB. 1TB SATA-300. 8MB. 5400rpm | HN-M101MBB
En de ID80 zelf natuurlijk.
Ik zie wel wanneer ik hem binnen krijg, bij Azerty is de status nog steeds hetzelfde (wacht op product). Het zou inderdaad goed kunnen dat ik hem via Take it now uiteindelijk op dezelfde dag binnen gekregen zou hebben.Ik hoop voor het weekend alles te hebben, dan kan ik in het weekend alles installeren.
https://www.kiyoh.nl/pdazaak_nl/?k=in
ik heb het volgende besteld:
Kingston KVR1333D3S9/4G | KVR1333D3S9/4G
Logitech Wireless Touch Keyboard K400 | 920-003117
Samsung Spinpoint M8 1000GB. 1TB SATA-300. 8MB. 5400rpm | HN-M101MBB
En de ID80 zelf natuurlijk.
Ik zie wel wanneer ik hem binnen krijg, bij Azerty is de status nog steeds hetzelfde (wacht op product). Het zou inderdaad goed kunnen dat ik hem via Take it now uiteindelijk op dezelfde dag binnen gekregen zou hebben.Ik hoop voor het weekend alles te hebben, dan kan ik in het weekend alles installeren.
Van het weekend ook even OpenElec geinstalleerd op mijn AD02 op een sdcard (gebruik op de harddisk gewoon windows 7).
Ik moet zeggen dat het snel en soepel werkt. Ik heb maar 1 probleem. Ik kan het systeem niet in hibernate zetten en dus niet meer aanzetten met mijn draadloze keyboard. Dus voor mij is dus geen goede vervanger... gemiste kans dat ze niet even hibernate in het afsluitmenu zetten (ik begrijp dat het starten dan waarschijnlijk langer duurt ivm gewoon afsluiten, maar functionaliteit opstarten/afsluiten met keyboard wil ik niet missen).
Iemand dit opgelost via andere methode?
Ik moet zeggen dat het snel en soepel werkt. Ik heb maar 1 probleem. Ik kan het systeem niet in hibernate zetten en dus niet meer aanzetten met mijn draadloze keyboard. Dus voor mij is dus geen goede vervanger... gemiste kans dat ze niet even hibernate in het afsluitmenu zetten (ik begrijp dat het starten dan waarschijnlijk langer duurt ivm gewoon afsluiten, maar functionaliteit opstarten/afsluiten met keyboard wil ik niet missen).
24x sf175s + gw5000-dt op oost
vandaag is de status van de id80 iop de Azerty site aangepast naar 10+ dagen (niet voorradig bij leverancier).
Gisteren tijdens het bestellen gaf de website nog wat anders aan
Gaat het niet worden dit weekend
Gisteren tijdens het bestellen gaf de website nog wat anders aan
Gaat het niet worden dit weekend
@MisterE: balen... dan maar hopen dat Azerty standaard 10+ dagen invult en ze hem bij dezelfde leverancier als TakeItNow halen (of als het daar ook meer dan 10+ dagen dan zou zijn, niet natuurlijk
).
Bij Azerty is ie nu trouwens wel weer goedkoper geworden dan bij de rest.
Bij Azerty is ie nu trouwens wel weer goedkoper geworden dan bij de rest.
@oscar: jup stukje in prijs gezakt. Net pech gehad. Na aanvraag bij Azerty geven ze aan dat ze hem vrijdag of maandag verwachten binnen te krijgen.
Welke versie van OpenELEC heb je geïnstalleerd?VivaAtloni schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:31:
Van het weekend ook even OpenElec geinstalleerd op mijn AD02 op een sdcard (gebruik op de harddisk gewoon windows 7).
Ik zie gewoon een slaapstand bij het afsluit menu staan. (nightly build)
http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/
Je BIOS al ge-update? Zo niet, even doen dan werkt het.VivaAtloni schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:31:
vraagje, het geheugen wat ik in de bestelling heb staan is 1066 MHz ( PC3-8500 ) (CL7 ( 7-7-7-20 )
als ik deze vergelijk met de eerder aangeven Kingston dan heeft deze 1333 MHz ( PC3-10600 ) (CL9)
is dit in de praktijk merkbaar?
als ik deze vergelijk met de eerder aangeven Kingston dan heeft deze 1333 MHz ( PC3-10600 ) (CL9)
is dit in de praktijk merkbaar?
ik ga dus voor de id80 deze heeft 1066 geheugen. wellicht kan ik de order nog aanpassen als het de moeite isBorromini schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:59:
De E-450 zou 1333 MHz moeten ondersteunen. Veel verschil ga je niet merken denk ik.
Hoe bedoel je dat? Je hebt toch al snelste geheugen besteld dat erin gaat? Of wil je nu een E-450 gaan bestellen?
Ik heb de laatste bios al.schumi2004 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:47:
[...]
Je BIOS al ge-update? Zo niet, even doen dan werkt het.
Er staat ook wel slaapstand in het menu,maar deze verbruikt volgens mij nog veel stroom in de slaapstand.
24x sf175s + gw5000-dt op oost
ik zie het nu ja...my badOscar Mopperkont schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:31:
Hoe bedoel je dat? Je hebt toch al snelste geheugen besteld dat erin gaat? Of wil je nu een E-450 gaan bestellen?

trouwens nog niet vernomen verder. order staat alleen te wachten op id80 zelf
Als ik naar system settings ga dan heb ik alleen maar slaapstand of afsluiten, meer niet.VivaAtloni schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:23:
[...]
Ik heb de laatste bios al.
Er staat ook wel slaapstand in het menu,maar deze verbruikt volgens mij nog veel stroom in de slaapstand.
In het menu heb ik hem wel maar werkt onhandig icm Harmony remote en profielen.
dan zou het nog kunnen dat ik hem op zaterdag krijg maar daar reken ik niet op, zijn er al mensen die een ID80 ontvangen hebben? Of hebben ze nog helemaal geen voorraad gehad in de winkels?MisterE schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:45:
@oscar: jup stukje in prijs gezakt. Net pech gehad. Na aanvraag bij Azerty geven ze aan dat ze hem vrijdag of maandag verwachten binnen te krijgen.
Met ^^, dat vraag ik me eigenlijk ook af. Toch wel opvallend als er vorige week geleverd is en er geen enkele Tweaker is geweest die er 1 heeft weten te bemachtigen (terwijl de Tweakers die wel besteld hadden, na de bestelling te horen kregen dat ze stiekem toch niet op voorraad waren). Daarnaast is het wel opvallen dat de lijst van bedrijven die hem überhaupt in assortiment heeft, korter is geworden (TakeItNow staat er niet meer bij) en de bedrijven die er nog wel tussenstaan hem niet meer hebben en een levertijd van meer dan 10 dagen aangeven....
Inmiddels is het vrijdag: iemand al bericht dat er een ID80 uitgeleverd gaat worden?
Inmiddels is het vrijdag: iemand al bericht dat er een ID80 uitgeleverd gaat worden?
[ Voor 7% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 16-03-2012 11:29 ]
Ik heb van de week mijn AD04 binnen gekregen! En alles lijkt te werken.
Heb alleen wat problemen gehad met Ubuntu erop zetten omdat de drivers nog niet helemaal lekker werkten bij mij.
Voor het geval andere mensen hier problemen mee hebben, de volgende guide heeft voor mij geholpen:
http://wiki.cchtml.com/in...rom_AMD.2FATI.27s_site.29
Heb alleen wat problemen gehad met Ubuntu erop zetten omdat de drivers nog niet helemaal lekker werkten bij mij.
Voor het geval andere mensen hier problemen mee hebben, de volgende guide heeft voor mij geholpen:
Een al kant en klare Openelec Fusion versie is geen optie voor je om eens uit te proberen? Of ga je niet met XBMC aan de slag maar met wat anders?Senico schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:00:
Ik heb van de week mijn AD04 binnen gekregen! En alles lijkt te werken.
Testing, one, two ...
mijn order heeft nog steeds dezelfde statusOscar Mopperkont schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:15:
Dat is ook het grootste nadeel van Zotac.
Ze leveren prima producten alleen is de uitlevering slecht.
Lange levertijden vooral als het een nieuw product betreft.
Als ze hun logistiek proces beter op orde zouden hebben zou dit het imago van het bedrijf alleen maar goed doen.
Gisteren mijn eerste Zotac ontvangen, de AD10.
Meteen OpenELEC (AMD Fusion) er opgezet, wat als een trein werkt!
Dit is uiteraard ook wel wat te danken aan de OCZ Octane SSD waar het spul op draait, en de 4GB geheugen.
Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden, is de standaard afstandsbediening i.c.m. de interne IR ontvanger. Het bereik daarvan is wat minder, maar met de externe IR ontvanger is dit simpel opgelost.
(overigens heb ik mijn AD10 bij Centralpoint besteld, was binnen 1 werkdag besteld/binnen)
Dit is uiteraard ook wel wat te danken aan de OCZ Octane SSD waar het spul op draait, en de 4GB geheugen.
Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden, is de standaard afstandsbediening i.c.m. de interne IR ontvanger. Het bereik daarvan is wat minder, maar met de externe IR ontvanger is dit simpel opgelost.
(overigens heb ik mijn AD10 bij Centralpoint besteld, was binnen 1 werkdag besteld/binnen)
Wat is een ander woord voor synoniem?
Gefeliciteerd, goede aankoop!Tsunameh schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:05:
Gisteren mijn eerste Zotac ontvangen, de AD10.
Heb je deze versie van OpenELEC geïnstalleerd?
http://sources.openelec.t...0309124526-r10068.tar.bz2
Je hebt hiervoor geen SSD nodig, past gewoon op een SD kaartje of USB stick.
Die externe IR ontvanger is inderdaad beter dan de interne maar goed dat is ook niet erg.
Dank!HoppyF schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:56:
[...]
Gefeliciteerd, goede aankoop!
Je hebt hiervoor geen SSD nodig, past gewoon op een SD kaartje of USB stick.
Die externe IR ontvanger is inderdaad beter dan de interne maar goed dat is ook niet erg.
Nee, heb gewoon de laatste stable release gepakt. (http://releases.openelec....Fusion.i386-1.0.2.tar.bz2)
Ik was er nog niet helemaal zeker van dat het OpenELEC/XBMC icm Linux of Windows zou worden, hence de SSD.
Wat is een ander woord voor synoniem?
Dat was ook mijn insteek ik had er ook een SSD van 64GB bijgekocht.Tsunameh schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:25:
[...]
Dank!![]()
Nee, heb gewoon de laatste stable release gepakt. (http://releases.openelec....Fusion.i386-1.0.2.tar.bz2)
Ik was er nog niet helemaal zeker van dat het OpenELEC/XBMC icm Linux of Windows zou worden, hence de SSD.
Niet nodig dus, deze SSD heb ik nu in mijn gewone huis PC gezet die loopt nu als een trein.
Ipv de stable release moet je ook eens die latest build proberen.
Dit zie er naar mijn mening heel mooi uit, niks mis mee.
Het zal vermoedelijk toch niet zo lang meer gaan duren voordat deze RC2 naar een echte release zal gaan.
De beta's zijn al voorbij.
Openelec is geen optie omdat ik er nog meer op wil draaien. Zoals een minecraft server, svn, tomcat, binaries download (dat kan ook tot zekere hoogte met openelec).hardware-lover schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:20:
[...]
Een al kant en klare Openelec Fusion versie is geen optie voor je om eens uit te proberen? Of ga je niet met XBMC aan de slag maar met wat anders?
En ook XBMC.
Nog een tip voor mensen die ubuntu willen gebruiken. Stel Unity 2D in (of gebruik geen unity) dat scheelt enorm veel CPU.
http://askubuntu.com/ques...to-unity-2d-on-auto-login
hier ook: wachten op producten, heb de rest nu wel binnen, nu nog de ID80
Verwijderd
Ik heb deze versie wel geprobeerd op een AD02 maar bij mij loopt deze versie regelmatig vast. Ben terug gegaan naar de OpenELEC-Fusion.x86_64-devel-20120210133025-r9791. Deze draait zeer stabiel alleen de suspend mode wordt niet altijd compleet uitgevoerd. Ik schakel dus altijd maar compleet uit.[b]HoppyF schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:56:
Heeft iemand goede ervaringen met de AD02 en OpenELEC in sleepmode?
Ik test momenteel OpenELEC-Fusion.x86_64-devel-20120309124526-r10068.tar.bz2 en die gaat keurig ieder keer in sluimerstand en komt er ook weer probleemloos uit.
Testing, one, two ...
Verwijderd
@hardware-lover
Welke hardware gebruik jij? Ben nog niet aan testen van de sluimerstand toe gekomen.....liep al vast met afspelen van muziek. Heb trouwens een handmatige upgrade uitgevoerd dus niet helemaal van scratch geinstalleerd in verband met mijn muziekverzameling die op dezelfde ssd schijf staat. Weet niet of dat nog uitmaakt.
Welke hardware gebruik jij? Ben nog niet aan testen van de sluimerstand toe gekomen.....liep al vast met afspelen van muziek. Heb trouwens een handmatige upgrade uitgevoerd dus niet helemaal van scratch geinstalleerd in verband met mijn muziekverzameling die op dezelfde ssd schijf staat. Weet niet of dat nog uitmaakt.
Ik test de Openelec software op een Foxconn barebone met AMD E-350 chipset. Deze is in hoofdzaak gelijk aan een AD02. Met andere Openelec builds werkte de sluimerstand in eerste instantie niet of vrijwel niet. Het was even zoeken naar een versie die dat wel goed ondersteunde.
Edit: bovenstaand apparaat wordt enkel ter test gebruikt en is niet een van mijn main HTPC(tjes).
Edit: bovenstaand apparaat wordt enkel ter test gebruikt en is niet een van mijn main HTPC(tjes).
[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 18-03-2012 02:09 ]
Testing, one, two ...
Hoi,
Even een noobvraagje van een oriënterende HTPC-enthousiast: Stel, ik bestel de Zotac ZBOX Nano AD10. Wat moet ik daar dan nog bij kopen? Klopt het dat ik dan nog werkgeheugen en een harde schijf nodig heb, of zijn er nog meer zaken die ik nodig heb bij de aanschaf?
Vriendelijk dank!
Even een noobvraagje van een oriënterende HTPC-enthousiast: Stel, ik bestel de Zotac ZBOX Nano AD10. Wat moet ik daar dan nog bij kopen? Klopt het dat ik dan nog werkgeheugen en een harde schijf nodig heb, of zijn er nog meer zaken die ik nodig heb bij de aanschaf?
Vriendelijk dank!
Buiten de HD en RAM zit alles erbij, er zit een afstandsbediening bij en ook nog een externe IR-dongle die je op USB aansluit (maar niet per sé nodig hebt als je tevreden bent over het ingebouwde oog dat vooraan in de AD10 zit).
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
^^en je bent natuurlijk kabels nodig voor het aansluiten op de randapparatuur. Afhankelijk van hoe je hem gebruiken wil, kan je ook de hdd weglaten en Openelec installeren op een SD kaartje of USB stick en heb je een prima HTPC. (heb hem hier ook ingebruik)
Geheugen dus, bijvoorbeeld een 4GB DDR3 SODIMM voor ca 20 euro.PeevdTee schreef op zondag 18 maart 2012 @ 23:16:
Hoi,
Vriendelijk dank!
2GB mag ook als je dit wilt.
Verder een SD kaartje, maakt niet zoveel uit wat. Ik had hier nog een vrij oude 1GB SD kaart liggen.
Werkt prima en start ook snel genoeg op.
Verder een HDMI kabel want anders heb je nog geen beeld (en geluid..). Kosten ca 5 euro.
Tjsa, en waar je je films en muziek vandaan wilt halen weet ik niet. Van een NAS misschien of van je huis PC? Kan allemaal, want streamen werkt prima met deze AD10.
Ik heb er zelf ook eentje!
Misschien moet ik m'n Linux-installatie ook maar es op een SD-kaartje gaan zetten
. Kan die HD eruit
.
Zelf even getest met een Memory Stick die hier nog rondslingert - dat ding kan inderdaad van de kaartlezer opstarten. Netjes!
@ hierboven: ik neem aan dat jij dan ook van je SD-kaart opstart? Is dat Windows of Linux?
Zelf even getest met een Memory Stick die hier nog rondslingert - dat ding kan inderdaad van de kaartlezer opstarten. Netjes!
@ hierboven: ik neem aan dat jij dan ook van je SD-kaart opstart? Is dat Windows of Linux?
[ Voor 86% gewijzigd door Borromini op 20-03-2012 02:52 ]
Verwijderd
Zo....
Intussen lekker nog niks gehoord over een nieuw exemplaar..!!!!
Ja, de vorige week, na een vraag mijnerzijds via e-mail waar dat ding blijft, het antwoord dat er nog dezelfde week een nieuw exemplaar opgestuurd zou worden.....Niet dus!
Dat wordt denk ik geen prettige shop-review ;-)
Gisteren maar een e-mailtje gestuurd met de mededeling dat ik het geld terug geboekt wil zien, incl. 2x verzendkosten, maarja, ook daar nog geen respons op.
Intussen ben ik maar eens gaan speuren en kwam het volgende tegen op het amerikaanse forum:
USA-Forum
Het schijnt dus een nogal redelijk veel voorkomend en bekend probleem te zijn bij de E-350 AMD bordjes!
(Dus waarschijnlijk ook in de AMD Zboxen met E-350.)
Dus ik denk dat diegene, die een bv. AD02 gekocht hebben en waar de HDMI uitgang wel gewoon werkt, mazzel gehad hebben.
Ik denk dat het een (kleine?) serie betreft, waarmee ik dus natuurlijk weer eens pech heb gehad..!
Het probleem is volgens dat forum trouwens NOG STEEDS NIET opgelost. Alhoewel, sommigen via een RMA.
Misschien hebben ze die "zieke" serie nu wel voor de export bestemt?
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Intussen lekker nog niks gehoord over een nieuw exemplaar..!!!!
Ja, de vorige week, na een vraag mijnerzijds via e-mail waar dat ding blijft, het antwoord dat er nog dezelfde week een nieuw exemplaar opgestuurd zou worden.....Niet dus!
Dat wordt denk ik geen prettige shop-review ;-)
Gisteren maar een e-mailtje gestuurd met de mededeling dat ik het geld terug geboekt wil zien, incl. 2x verzendkosten, maarja, ook daar nog geen respons op.
Intussen ben ik maar eens gaan speuren en kwam het volgende tegen op het amerikaanse forum:
USA-Forum
Het schijnt dus een nogal redelijk veel voorkomend en bekend probleem te zijn bij de E-350 AMD bordjes!
Dus ik denk dat diegene, die een bv. AD02 gekocht hebben en waar de HDMI uitgang wel gewoon werkt, mazzel gehad hebben.
Ik denk dat het een (kleine?) serie betreft, waarmee ik dus natuurlijk weer eens pech heb gehad..!
Het probleem is volgens dat forum trouwens NOG STEEDS NIET opgelost. Alhoewel, sommigen via een RMA.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 03:48:
Hallo,
Ik heb mijzelf ook laten overhalen (door mijzelf....) om van al die mediaplayers over te stappen naar een AD02.
Opzich een leuk ding, lijkt me, maar.....
Een belangrijke vraag heb ik nog:
De HDMI uitgang zou toch eigenlijk out of the box aangestuurd moeten worden?
Tenminste dat denk ik. Ik krijg nl. met geen mogelijkhijd beeld op m'n LG tv. (no signal)
Vanalles al geprobeert. maar het lukt me niet. Dus mijn vraag is: zou moeten werken maar wat zie ik over het hoofd? Of moet hij maar meteen terug alszijnde defect? (Dat zou kl*te zijn...)
Heel erg graag tips en antwoord op mijn vraag.
Hoewel erg vervelend voor je moet je het e.e.a. niet uit zijn verband gaat trekken en gaan dramatiseren. Degene met een "werkende" HDMI uitgang hebben geen geluk gehad, jij hebt eenvoudigweg pech gehad. Ik ga er vanuit dat er duizenden, misschien wel 10 duizenden zo niet 100-duizenden AD02's verkocht zijn. Als het werkelijk zo dramatisch slecht zou zijn dan kwamen we het overal op internet tegen en niet alleen op een Zotac forum. Ik bedoel dus werkelijk overal. Er zijn wel handshake problemen maar deze liggen voornamelijk in het HDMI > receiver > TV gebied en niet in het niet geven van beeld, maar dit is niet specifiek met Zotac.Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:26:
[knip]
USA-Forum
[...]
Natuurlijk schiet jij er weinig mee op en ik hoop dat je snel en oplossing geboden krijgt en er met de shop uit kunt komen.
Testing, one, two ...
Helemaal mee eens. Ik heb een AD10 en een AD02 (gehad) en bij beide geen enkel probleem. Dan moet ik statistisch gezien wel heel erg veel geluk gehad hebben. Waarschijnlijk zit er gewoon ergens een verkeerde batch tussen en als je er dan ééntje van krijgt is dat erg vervelend, maar zeker geen reden om de hele product range af te schrijven. Daarnaast zou ik als het probleem daadwerkelijk zo groot was hier in dit topic ook meer klachten verwachten.hardware-lover schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:19:
[...]
Hoewel erg vervelend voor je moet je het e.e.a. niet uit zijn verband gaat trekken en gaan dramatiseren. Degene met een "werkende" HDMI uitgang hebben geen geluk gehad, jij hebt eenvoudigweg pech gehad. Ik ga er vanuit dat er duizenden, misschien wel 10 duizenden zo niet 100-duizenden AD02's verkocht zijn. Als het werkelijk zo dramatisch slecht zou zijn dan kwamen we het overal op internet tegen en niet alleen op een Zotac forum. Ik bedoel dus werkelijk overal. Er zijn wel handshake problemen maar deze liggen voornamelijk in het HDMI > receiver > TV gebied en niet in het niet geven van beeld, maar dit is niet specifiek met Zotac.
Natuurlijk schiet jij er weinig mee op en ik hoop dat je snel en oplossing geboden krijgt en er met de shop uit kunt komen.
[ Voor 4% gewijzigd door Mystic Spirit op 20-03-2012 13:24 ]
Precies, ik kan de probleem gevallen in genoemde topic ook op 1 hand tellen spreekwoordelijk gezien. Als het echt een issue was hadden we er zeker meer van gehoord en wat hardware-lover al zei, niet alleen in dat ene topic maar overal.Mystic Spirit schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:22:
[...]
Helemaal mee eens. Ik heb een AD10 en een AD02 (gehad) en bij beide geen enkel probleem. Dan moet ik statistisch gezien wel heel erg veel geluk gehad hebben. Waarschijnlijk zit er gewoon ergens een verkeerde batch tussen en als je er dan ééntje van krijgt is dat erg vervelend, maar zeker geen reden om de hele product range af te schrijven. Daarnaast zou ik als het probleem daadwerkelijk zo groot was hier in dit topic ook meer klachten verwachten.
Ik denk ook dat we het in het HDMI handshake gebeuren moeten zoeken, zo had ik bijvoorbeeld soort gelijke problemen met een Philips TV.
Verwijderd
Ja, inderdaad.
Jullie 3 hierboven hebben ook wel 'n beetje gelijk...;-)
Maar toen ik dat forum doorploegde, schrok ik toch wel 'n beetje, ook van de lakse houding van Zotac zelf.
Maar ik heb inmiddels m'n geld, op papier (e-mail) althans weer terug en ga bij een andere winkel opnieuw m'n geluk op de proef stellen.
Jullie 3 hierboven hebben ook wel 'n beetje gelijk...;-)
Maar toen ik dat forum doorploegde, schrok ik toch wel 'n beetje, ook van de lakse houding van Zotac zelf.
Maar ik heb inmiddels m'n geld, op papier (e-mail) althans weer terug en ga bij een andere winkel opnieuw m'n geluk op de proef stellen.
Verwijderd
Hoi Tweakers,
Ik heb nu een aantal maanden de ZBox Nano AD10 in me bezit. Wat een krachtige, perfecte HTPC is dat zeg. Mits je natuurlijk DXVA2 (hardware acc. video playback) aan hebt staan. Ik draai (uiteraard) XBMC op het beestje.
Ik loop nog tegen enkele uitdagingen aan, welke ik even tegen jullie aan wilde houden.
Het probleem dat ik ervaar heeft temaken met de sleep functie. Het is voor mij essentieel dat ik de AD10 met de afstandsbediening aan kan zetten. Dit kan alleen vanuit de sleep of hibernate stand, zo heb ik ondervonden. Dit is voor mij op zich geen issue, waar het niet dat de USB poorten niet wakker worden uit slaapstand. Althans zo lijkt het.
Dus het aanzetten vanuit slaapstand gaat wel goed, alleen als windows eenmaal weer wakker is, mist mijn externe HD en werkt mijn afstandsbediening niet meer. Gek genoeg werkte die dus wel op het moment dat ik het wake commando geef.
Kan het temaken hebben met de USB2 en USB3 poorten? Toetsenbord en Externe X-FI geluidskaart doen het wel. Die zitten op een andere USB controller (USB2 meende ik). Dat is issue 1.
Issue 2: Als ik de AD10 aanzet krijg je allemaal 'leuke' piepjes horen en hex codes te zien. Daar blijft die nog wel eens hangen op code B4. Ik neem aan dat dit niet betekend dat hij vitamine tekort heeft.
Jullie any idea's of soortgelijke ervaringen?
Ik heb nu een aantal maanden de ZBox Nano AD10 in me bezit. Wat een krachtige, perfecte HTPC is dat zeg. Mits je natuurlijk DXVA2 (hardware acc. video playback) aan hebt staan. Ik draai (uiteraard) XBMC op het beestje.
Ik loop nog tegen enkele uitdagingen aan, welke ik even tegen jullie aan wilde houden.
Het probleem dat ik ervaar heeft temaken met de sleep functie. Het is voor mij essentieel dat ik de AD10 met de afstandsbediening aan kan zetten. Dit kan alleen vanuit de sleep of hibernate stand, zo heb ik ondervonden. Dit is voor mij op zich geen issue, waar het niet dat de USB poorten niet wakker worden uit slaapstand. Althans zo lijkt het.
Dus het aanzetten vanuit slaapstand gaat wel goed, alleen als windows eenmaal weer wakker is, mist mijn externe HD en werkt mijn afstandsbediening niet meer. Gek genoeg werkte die dus wel op het moment dat ik het wake commando geef.
Kan het temaken hebben met de USB2 en USB3 poorten? Toetsenbord en Externe X-FI geluidskaart doen het wel. Die zitten op een andere USB controller (USB2 meende ik). Dat is issue 1.
Issue 2: Als ik de AD10 aanzet krijg je allemaal 'leuke' piepjes horen en hex codes te zien. Daar blijft die nog wel eens hangen op code B4. Ik neem aan dat dit niet betekend dat hij vitamine tekort heeft.
Jullie any idea's of soortgelijke ervaringen?
Verwijderd
Om antwoord te geven op je vraag: AUDIO! (mits je dolby wil natuurlijk)PeevdTee schreef op zondag 18 maart 2012 @ 23:16:
Hoi,
Vriendelijk dank!
AD10 heeft alleen stereo jack. Zelf het ik de AD10 in combinatie met de Soundblaster X-FI Surround 5.1. Die heeft optische out en werkt out-of-the-box met XBMC e.d.
Ja, ik draai OpenELEC van een SD kaartje, gaat prima.Borromini schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:56:
Misschien moet ik m'n Linux-installatie ook maar es op een SD-kaartje gaan zetten. Kan die HD eruit
.
Komt hier vandaan: http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/
Om de paar dagen staat er wel weer een nieuwe versie, ik loop alweer een week achter ...
OpenELEC is natuurlijk Linux dus niks geen Windows nodig, het is nog gratis ook.
Of zelf compilen, zit nu op 10199 uit mijn hoofd.HoppyF schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:20:
[...]
Ja, ik draai OpenELEC van een SD kaartje, gaat prima.
Om de paar dagen staat er wel weer een nieuwe versie, ik loop alweer een week achter ...
OpenELEC is natuurlijk Linux dus niks geen Windows nodig, het is nog gratis ook.
Bedankt om te bevestigen. Heb gisteren nog even getest met een Memorystick-kaartje hier (heb geen SDHC), en als er een kaartje in de lezer zit komt die inderdaad in de opstartopties voor in het BIOS (anders blijkbaar niet).HoppyF schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:20:
[...]
Ja, ik draai OpenELEC van een SD kaartje, gaat prima.
Ik draai trouwens Linux op mijn AD10 en je hebt gereageerd op m'n review ervan, ik ken OpenELEC weldegelijk
Ja, je bent wel een bekende hier!Borromini schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:31:
[...]
Bedankt om te bevestigen. Heb gisteren nog even getest met een Memorystick-kaartje hier (heb geen SDHC), en als er een kaartje in de lezer zit komt die inderdaad in de opstartopties voor in het BIOS (anders blijkbaar niet).
Ik draai trouwens Linux op mijn AD10 en je hebt gereageerd op m'n review ervan, ik ken OpenELEC weldegelijk.
Maar ik heb ik voor de duidelijkheid toch maar in mijn antwoord gezet zodat ook Zbox bezitters die niet zo op de hoogte zijn met Linux en OpenELEC (en XBMC) weten wat de mogelijkheden zijn om de Zbox als HTPC in te zetten zonder dat je een harddisk of SSD nodig hebt.
Voor de rest staan details hierover in de andere topics op GoT over XBMC.
Ik ben vooral benieuwd naar het stroomverbruik met een SDHC-kaartje; ik vond het een beetje vreemd dat de andere reviewer van de AD10 op Tweakers een stroomverbruik optekende onder Windows dat hoger ligt dan het mijne, terwijl hij een SSD gebruikt en ik een conventionele HD
.

Iemand iets gehoord over de levering van de ID80?
Even gezocht in Duitsland maar daar hetzelfde, levertijd onbekend
Verwijderd
Ik heb er 1 bij Azerty gekocht, ze mailde vorige week dat ze 20 maart bij de leverancier binnen kwamen, dus even afwachten.Svennie schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:48:
Iemand iets gehoord over de levering van de ID80?
Heb Zotac inmiddels maar gemaild. Van de webshops hoef je volgens mij geen betrouwbare informatie te verwachten over de levering van de ID80.
ok, als dat zo is dan zijn komen ze vandaag? bij Azerty aan en kunnen ze ze versturen, zou mooi zijn, levering dan nog eind deze / begin volgende week.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:08:
[...]
Ik heb er 1 bij Azerty gekocht, ze mailde vorige week dat ze 20 maart bij de leverancier binnen kwamen, dus even afwachten.
houd ons op de hoogte aubOscar Mopperkont schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:09:
Heb Zotac inmiddels maar gemaild. Van de webshops hoef je volgens mij geen betrouwbare informatie te verwachten over de levering van de ID80.
[ Voor 26% gewijzigd door Svennie op 21-03-2012 11:21 ]
Verwijderd
Ik hoop het, ik zal een update posten als ik wat van ze hoor.Svennie schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:10:
[...]
ok, als dat zo is dan zijn komen ze vandaag? bij Azerty aan en kunnen ze ze versturen, zou mooi zijn, levering dan nog eind deze / begin volgende week.
Azerty durft zo te zien al geen uitspraken meer te doen:
Ik neem contact op met de leverancier.
zodra er meer bekend is over de levertijd neem ik contact met u op.
Hello,
Al een tijdje ben ik op zoek naar een kant en klare htpc en het is me duidelijk denk ik dat ik een zotac zal aanschaffen.
Wat ga ik met deze htpc doen?
- Films streamen van mijn NAS naar de TV (Zowel HD als SD)
- Basic Win7 acties
- XBMC gebruiken als mediacenter (misschien op Win7, en anders openelec op een stickje)
- DVD/BluRays kunnen afspelen (eerder optioneel)
Ik weet echter niet goed welke Zotac ik zou moeten nemen. Er zijn namelijk redelijk wat. Kunnen jullie me helpen op basis van welke criteria ik bv de processor moet kiezen?
Thanks!
Al een tijdje ben ik op zoek naar een kant en klare htpc en het is me duidelijk denk ik dat ik een zotac zal aanschaffen.
- Basic Win7 acties
- XBMC gebruiken als mediacenter (misschien op Win7, en anders openelec op een stickje)
Ik weet echter niet goed welke Zotac ik zou moeten nemen. Er zijn namelijk redelijk wat. Kunnen jullie me helpen op basis van welke criteria ik bv de processor moet kiezen?
Thanks!
kijk naar de nieuwe serie (stond ook op tweakers nieuws). Geloof dat de nieuwe "AD" in theorie iets krachtiger is dan de id80. De laatste is echter populair bij het linux volk (ivm OpenElec) hoewel de AD tegenwoordig ook goed zou moeten werken (alleen geen HDMI 1.4 geloof ik)tboheeren schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:37:
Hello,
- Basic Win7 acties
Thanks!
Krijg net (spontaan) een mail van TakeItNow over de ID80
Beste heer/mevrouw,
Via deze weg delen wij u mee dat het artikel [mijn bestelnummer] wordt geleverd op 28-03-2012.
Indien u een alternatief wenst voor deze order vernemen wij dit graag van u.
Wij gaan er vanuit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
*De verwachte leverdatum is geen bevestigde leverdatum, dit is een indicatie.
Met vriendelijke groet,
[naam medewerker]
Hè, hè...Oscar Mopperkont schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:16:
Krijg net (spontaan) een mail van TakeItNow over de ID80
[...]
Maar ik heb het al eerder gezegd hier, pin je niet vast op leverdata.
Zotac is niet zo scheutig met snel leveren als een product net uit is.
Maar goed een beetje geduld loont wel want uiteindelijk zul je een mooie Zbox hebben en dat is altijd nog vele malen beter dan alle andere media spelers.
28 maart... nouja, could be worse
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Verwijderd
Zie net op de site van Azerty:
Zotac ID80
levertijd : 2-3 werkdagen
leverancier: ruim voorradig
Zotac ID80
mijn order bij Azerty staat nog op "wachten op artikelen". De ID80 heeft al eerder op voorradig gestaan....Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:34:
Zie net op de site van Azerty:
Zotac ID80
Verwijderd
Same here, ff afwachten maar.Svennie schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:58:
[...]
mijn order bij Azerty staat nog op "wachten op artikelen". De ID80 heeft al eerder op voorradig gestaan....
Mailtje van Azerty:
Uw order met nr. ### wordt vandaag 22-03-2012 verzonden
Verwijderd
Cool, ik heb nog niks gehad, mag ik vragen wanneer je em in order heb gezet?Svennie schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:21:
Mailtje van Azerty:
mijn bestelling was op 12-03-2012 en staat nog steeds op wachten product
Verwijderd
Ik had em zelf de 18de en ook nog op "wachten op product"MisterE schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:41:
mijn bestelling was op 12-03-2012 en staat nog steeds op wachten product
hij is trouwens weer iets duurder geworden
Orderbevestiging van order nr. (#####) besteld op datum 12-03-2012 13:57:48Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:36:
[...]
Cool, ik heb nog niks gehad, mag ik vragen wanneer je em in order heb gezet?
Het lijkt een beetje op cross-posting maar aangezien hier denk ik de meeste OpenELEC gebruikers zitten.
Dit zullen vele interresant vinden denk ik
https://github.com/OpenEL...d76565b597f76aad065d1f2e2
Dit zullen vele interresant vinden denk ik
https://github.com/OpenEL...d76565b597f76aad065d1f2e2
Is er iemand die een external USB Bluray player aan zijn Zotac heeft hangen, en werkt dat netjes? Kan het op onze vriend google niet echt naar voren toveren namelijk
Waarom zou dat niet werken? Zotac boxjes zijn gewone computer systeempjes dus zie het probleem niet. Als er ondersteuning voor Windows of Linux voor die speler is, enz enzStormingSoul schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:49:
Is er iemand die een external USB Bluray player aan zijn Zotac heeft hangen, en werkt dat netjes? Kan het op onze vriend google niet echt naar voren toveren namelijk
Ja Logisch.. Maar was meer benieuwd of het een beetje vloeiend gaat (kan me herinneren dat ik ergens las dat er soms hickups waren).schumi2004 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:56:
[...]
Waarom zou dat niet werken? Zotac boxjes zijn gewone computer systeempjes dus zie het probleem niet. Als er ondersteuning voor Windows of Linux voor die speler is, enz enz
Ga nog even zoeken of openelec support heeft voor bluray usb drives
en zou dat een openelec of een zotac probleem zijn?StormingSoul schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:30:
[...]
Ja Logisch.. Maar was meer benieuwd of het een beetje vloeiend gaat (kan me herinneren dat ik ergens las dat er soms hickups waren).
Ga nog even zoeken of openelec support heeft voor bluray usb drives
lijkt mij dan het eerste? je kan het wellicht proberen op je eigen pc.
zover ik weet werkt bluray alleen onder windows ivm de encryptie
Ik zit een beetje met OpenELEC post in mijn maag waar deze te plaatsen.
Ik zie namelijk 2 interessante ontwikkelingen op Github.
Nvidia driver update
Triple output asound.conf sample En deze zou wel eens heel snel en simpel dual audio output kunnen fixen. Als ik zo snel door de config heen wandel lijkt het te kunnen doen wat ik wil. 2.0 naar TV en 5.1 naar reciever.
Ik zie namelijk 2 interessante ontwikkelingen op Github.
Nvidia driver update
Triple output asound.conf sample En deze zou wel eens heel snel en simpel dual audio output kunnen fixen. Als ik zo snel door de config heen wandel lijkt het te kunnen doen wat ik wil. 2.0 naar TV en 5.1 naar reciever.
[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 22-03-2012 22:01 . Reden: niet helemaal wakker geweest ]
@schumi, jij heb toch een AD02? Wat wil je dan met een nVidia driver update?
Testing, one, two ...
Tja goed punt, tijd om mijn rust eens te pakken denk. Niet helemaal wakker meerhardware-lover schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:56:
@schumi, jij heb toch een AD02? Wat wil je dan met een nVidia driver update?
Maar die tripple asound.conf is daarin tegen dan wel leuk
[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 22-03-2012 22:02 ]
Shit, bij TakeItNow krijg ik juist mail nog 4-6 werkdagen wachten...Svennie schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:21:
Mailtje van Azerty:
dat is balen, blij dat ik naar Azerty ben gegaan. Zercom heeft hem ook op voorraad in de winkel gehad gisteren, daar had ik hem dan ook op kunnen pikken. Als de track & trace klopt staan ze bij mij voor de deur tussen 1545 en 1800, ben om 1500 thuis, lekker in de tuin in de hangmat liggen met een drankje en hopen dat ik niet in slaap val ;-)Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:57:
[...]
Shit, bij TakeItNow krijg ik juist mail nog 4-6 werkdagen wachten...
Ik zie net op de site dat mijn HD04 binnen is gekomen bij Zercom! Eindelijk, had hem sinds 07-03 in de bestelling staan. Hopenlijk komt ie dan morgen binnen, kan ik er dit weekend mee spelen.