Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Dat hangt er vanaf waar het door komt. Ik weet niet of de stable release nog gebruikt maakt van vaapi of dat die al de xvba implementatie gebruikt. Die heb je in pre eden in ieder geval wel en dat kan wel verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystic Spirit schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 23:03:
Kleine tip voor de tweakers met een E350 en openelec. Ik ben inmiddels over op de nieuwste x64 fusion pre eden (beta 3) en moet zeggen dat die erg lekker loopt. Dus is een redelijk veilige upgrade :)
Beter dan de x86 versie?

Hoe zijn overigens jouw XVBA settings of staan deze gewoon default?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Wat bedoel je met XVBA settings? want volgens mij kan ik niks instellen aan XVBA.

Ik heb de openelec pre eden beta 3 niet in x86 geprobeerd dus die kan ik niet vergelijken.... misschien eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystic Spirit schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:12:
Wat bedoel je met XVBA settings? want volgens mij kan ik niks instellen aan XVBA.

Ik heb de openelec pre eden beta 3 niet in x86 geprobeerd dus die kan ik niet vergelijken.... misschien eens proberen.
Je kunt een 2 tal dingen aan of uit zetten met XVBA (weet even niet uit mijn hoofd welke/wat) default staan ze beide aan geloof ik en neem aan dat jij dat ook zo gelaten hebt?
1 ervan schakelt het uit en de ander doet iets maar wat weet ik even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Duidelijke review, ik mis echter een item onderaan het test-verslag, zie afbeelding. Komt mogelijk door de (te) hoge prijs en het best wel pittige verbruik bij vollast?

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareluxx.de/images/stories/awards/pl_award.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:47
hardware-lover schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:38:
[...]

Duidelijke review, ik mis echter een item onderaan het test-verslag, zie afbeelding. Komt mogelijk door de (te) hoge prijs en het best wel pittige verbruik bij vollast?

[afbeelding]
zij gaan schijnbaar uit van een prijs van 350 Euro, terwijl hij 250 zal gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

MisterE schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:43:
zij gaan schijnbaar uit van een prijs van 350 Euro, terwijl hij 250 zal gaan kosten?
350eu is waarschijnlijk voor de Plus versie met RAM en HD denk ik?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Het hoort hier eigenlijk niet helemaal thuis,maar wie van jullie gebruikt een AEON MQ3 skin en gebruikt een logo of clear art view bij tv series? Bij laad hij namelijk de logo's niet. Waarschijnlijk omdat ik guest acces op mijn synology uit heb staan en gebruik maak van Samba shares met password. Iemand met gelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
MisterE schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:43:
[...]

Er staat duidelijk in de test dat het om een Plus uitvoering gaat. Maar 250 euro is ook tamelijk prijzig voor een niet plus uitvoering, vergeleken met de andere Zbox modellen. Nu lijken wel meer prijzen te zijn gestegen de laatste tijd, misschien een gevolg van de wat sterkere $?

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 13-02-2012 20:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 20:01
En ondertussen worden de leveringsdata van de ID80 of AD04 steeds verder naar achteren opgeschoven, nu rond half maart... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Houdt er maar rekening mee dat er nog meer met die data geschoven wordt. Zotac staat niet bekend om zijn leverbetrouwbaarheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
balen zeg, nu heb ik me er op ingesteld er een te kopen (ik twijfel nog tussen de ID80 of ID81) en nu begin ik me steeds meer te ergeren aan de tekortkomingen van mijn media player.

Waar haal je de info vandaan dat het maart gaat worden?

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Svennie schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:21:
Waar haal je de info vandaan dat het maart gaat worden?
Mailtje van Flevowebwinkel:
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij ontvangt u een nieuw overzicht van de door u bestelde producten met een update van de verwachte levertijden.
B = Aantal besteld | G = Aantal gereserveerd | Verwacht = verwachte datum binnenkomst

# Omschrijving B/G Prijs p.s. Subtotaal excl. BTW Subtotaal incl. BTW Verwacht
1083354 Zotac ZBOX ID80 Intel Atom D2700 (dual-core 2.13 GHz), Nee, Nee 1/0 € 217,56 € 217,56 € 258,90 21-03-2012

Toen ik bestelde stond er namelijk op hun site een levertijd van 1 - 5 dagen. Bij telefonisch contact zei men toen dat het een fout was en dat het zou worden aangepast. Ik heb toen gezegd dat ik me toch ietwat bedrogen voelde, want die levertijd was op hun site net een paar dagen eerder teruggebracht van 10+ dagen naar 1 - 5 dagen.

[ Voor 5% gewijzigd door realphoenikx op 15-02-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
realphoenikx schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:31:
En ondertussen worden de leveringsdata van de ID80 of AD04 steeds verder naar achteren opgeschoven, nu rond half maart... :(
Dat was met de AD02 ook al het geval, steeds maar weer uitstellen. Blijkbaar neemt Zotac het niet zo nauw met de afgegeven levertijden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Ik kan nog steeds niet snappen dat allebei de ID80 en ID81 wel een HDMI 1.4 poort hebben maar de AD04 niet. De chipset support het toch wel? Beetje vreemd van Zotac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:26
realphoenikx schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:00:
[...]

Mailtje van Flevowebwinkel:
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij ontvangt u een nieuw overzicht van de door u bestelde producten met een update van de verwachte levertijden.
B = Aantal besteld | G = Aantal gereserveerd | Verwacht = verwachte datum binnenkomst

# Omschrijving B/G Prijs p.s. Subtotaal excl. BTW Subtotaal incl. BTW Verwacht
1083354 Zotac ZBOX ID80 Intel Atom D2700 (dual-core 2.13 GHz), Nee, Nee 1/0 € 217,56 € 217,56 € 258,90 21-03-2012

Toen ik bestelde stond er namelijk op hun site een levertijd van 1 - 5 dagen. Bij telefonisch contact zei men toen dat het een fout was en dat het zou worden aangepast. Ik heb toen gezegd dat ik me toch ietwat bedrogen voelde, want die levertijd was op hun site net een paar dagen eerder teruggebracht van 10+ dagen naar 1 - 5 dagen.
Dan kun je dus beter een AD10 of AD02 bestellen, die zijn wel goed leverbaar.
Het is bekend dat nieuwe producten niet altijd vlotjes uitgeleverd worden. Niet alleen bij Zotac maar ook bij andere fabrikanten is dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:32

bdu

Duurt allemaal wel erg lang. Ik wil na mn aankoop niet meteen al een oud model hebben, daarom twijfel ik nog steeds en moet ik eigenlijk gewoon nog even geduld hebben :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
bdu schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:06:
Duurt allemaal wel erg lang. Ik wil na mn aankoop niet meteen al een oud model hebben, daarom twijfel ik nog steeds en moet ik eigenlijk gewoon nog even geduld hebben :-(
same here, ik wacht ook nog wel even, ik zit wel te twijfelen om niet alvast het geheugen te kopen, dat zal niet veel goedkoper meer worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bdu schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:06:
Is een half jaar oud?
Het is geen mobiele telefoon! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wil in de toekomst een minipc in de vorm van een xbox aanschaffen om mijn WD TV live & Squeezebox Classic te vervangen.

De voor de hand liggende optie zal xbmc zijn. (welke vorm weet ik nog niet live/open elec/etc)
Nu zijn er xbmc apps voor de ipad, kan je bijvoorbeeld ook muziek afspelen zonder dat de tv aan hoeft?

Hoe gaat de zbox aan? Is een MCE remote vereist zodat je hem kan inschakelen of zal dat ook via de app kunnen?
Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 14% gewijzigd door Harmen op 18-02-2012 15:06 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Harmen schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:01:
Wil in de toekomst een minipc in de vorm van een xbox aanschaffen om mijn WD TV live & Squeezebox Classic te vervangen.

De voor de hand liggende optie zal xbmc zijn. (welke vorm weet ik nog niet live/open elec/etc)
Nu zijn er xbmc apps voor de ipad, kan je bijvoorbeeld ook muziek afspelen zonder dat de tv aan hoeft?

Hoe gaat de zbox aan? Is een MCE remote vereist zodat je hem kan inschakelen of zal dat ook via de app kunnen?
Ik moet mijn AD02 altijd via de powerknop aan zetten. De Android applicatie werkt niet om het systeem aan en uit te kunnen zetten, daarnaast werkt mijn MCE remote ook niet als het systeem uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Cubic X schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:08:
[...]

Ik moet mijn AD02 altijd via de powerknop aan zetten. De Android applicatie werkt niet om het systeem aan en uit te kunnen zetten, daarnaast werkt mijn MCE remote ook niet als het systeem uit is.
Apart, ik krijg mijn AD02 namelijk prima aan met de XBMC-app onder Android :) Je moet onder settings even het mac-adres van je Zotac-box invoeren, maar dan werkt het gewoon. Werkt met mijn HD-ID11 trouwens ook prima. Wat ik wel raar vind is dat als ik de telefoon in landscape-stand houd, ik in het remote wel een powerknop heb, maar in portrait niet 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 18-02-2012 22:16 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlond
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 20:16
Harmen schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:01:

Ik gebruik XBMC commander op de Ipad en de iphone. Daarmee kan je door je musiclibrary bladeren en muziek aanzetten. Ook kan je ermee door je files bladeren om muziekbestanden te selecteren zonder dat de tv aan hoeft te staan. Ik heb zelfs een aantal radiostream (.strm) bestanden opgeslagen en die worden ook herkend en afgespeeld. Je kan zelfs youtube filmpjes starten via de app zonder het scherm te zien. Dus ja muziek afspelen zonder TV aan is prima mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks MrBlond, klinkt goed!

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

Nog een (kleine) review van de ID80, dit keer uit een blad: http://bit.ly/yFvTgw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds kort zet ik mijn AD02 voortaan maar (tijdelijk) helemaal uit om opstart problemen te voorkomen vanuit slaapstand en het viel me op dat bij booten er wel erg veel piepjes uit de zbox komt, denk stuk of 5 6 keer. Klinken niet als error's of iets dergelijks. Is er niet een optie onboard speaker uit te schakelen dat iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:48

tomk94

Developer

Iemand op de ZBOX AD02 het geluid via HDMI aan de praat gekregen in Ubuntu 11.10. In windows werkte het zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senico
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 11:09
Max ict zegt dat ze de AD04 beschikbaar hebben. Wel voor een hele hoge prijs. (https://maxict.nl/product...c&utm_campaign=pricewatch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Senico schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:36:
Max ict zegt dat ze de AD04 beschikbaar hebben. Wel voor een hele hoge prijs. (https://maxict.nl/product...c&utm_campaign=pricewatch)
Zo graag wil ik dat ding echt niet hebben. Zelfs als het de plus versie was zou het nog veel te duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Remus
  • Laatst online: 19-09 10:55
hier nog een review van de ID80 Plus
http://hothardware.com/Re...ID80-Plus-Mini-PC-Review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Het onderstaande overzicht lijkt niet helemaal correct? Ik doel op "Higer scores is better" en het verbruik van de Gigabyte 350n?
Afbeeldingslocatie: http://hothardware.com/articleimages/Item1804/power.jpg

Als de overige testgegevens wel betrouwbaar zijn dan lijkt er geen aanleiding om voor deze ID80 te kiezen?
Behalve bij onderstaand argument natuurlijk (HDMI 1.4).

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 01-03-2012 13:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:31
Behalve dan voor HDMI 1.4, wat er bij de AMD versies jammer genoeg niet op zit.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

Zo vandaag met veel moeite openelec op mijn AD02 gezet. Eerst geen geluid over HDMI, daarna HDMI handshake probleem met mijn philips tv. Gelukkig werkt het nu prima;)

Om het geluid aan te krijgen heb in /storage/.config/asound.conf rate 48000 moeten commented (# ervoor zetten) en natuurlijk alle geluidinstellingen in xbmc op hdmi zetten. Nogsteeds geen geluid in het menu maar videos en muziek zonder problemen.

Om de HDMI handshake problemen, wat volgensmij alleen voorkomt tussen fusion-philips op te lossen heb ik in /etc/ati/amdpcsdb helemaal onderaan het volgende toegevoegd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
DAL2_DATA__2_0\DisplayPath_2\default=R64                                                          
DAL2_DATA__2_0\DisplayPath_2\Adjustment\default=R64                                               
DAL2_DATA__2_0\DisplayPath_2\Adjustment\All_nodes=R00                                             
DAL2_DATA__2_0\DisplayPath_2\Adjustment\RangeRgbLimited=R0100000000000000                         
DAL2_DATA__2_0\DisplayPath_2\Option\default=R64                                                   
DAL2_DATA__2_0\DisplayPath_2\Option\All_nodes=R42657374566965774F7074696F6E5F48646D6900           
DAL2_DATA__2_0\DisplayPath_2\Option\BestViewOption_Hdmi=R0000000000000000030000000100000008000000

Na een herstart kreeg ik geen blauw tint meer over het scherm. Bovenstaande code werkt zowel in OpenElec 1.0.2 als in de nieuwste Daily Build.

[ Voor 79% gewijzigd door tomk94 op 02-03-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Ik zou een keer een benchmark van de ID80 tegen de AD04 willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had het al eens eerder gevraagd maar geen antwoord op gehad nog. Ik zou graag de pc speaker disabled willen hebben, kan dit?

Elke keer als hij opstart zijn er zo'n 6 tal piepjes hoorbaar wat me nu mateloos begint te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Onlangs een ZBOX AD04 in gebruik genomen, win7 pro x64 geinstalleerd.
Werkt op het eerste gezicht prima maar het probleem waar ik nu op stuit is als volgt:
Zodra ik de netwerkcontroller belast 'zogezegd', dan valt de verbinding uit. Plots geen verbinding meer.
Met m'n oude Asus eee-box heb ik dit nog nooit meegemaakt. De ZBOX zit op precies dezelfde kabel en netwerk, daar is niets aan veranderd, dus het moet haast wel aan de ZBOX liggen.
Heb de meest recente drivers geinstalleerd.
Iemand 'n idee wat ik nog meer kan proberen?

[ Voor 3% gewijzigd door PaulX op 04-03-2012 14:45 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:53:
Had het al eens eerder gevraagd maar geen antwoord op gehad nog. Ik zou graag de pc speaker disabled willen hebben, kan dit?

Elke keer als hij opstart zijn er zo'n 6 tal piepjes hoorbaar wat me nu mateloos begint te irriteren.
Ik heb systemen gehad waarbij dat in het bios uit te zetten was. Wat jij volgens mij te horen krijgt is het aantal bezette USB poorten en daar zou een setting voor kunnen zijn in je bios. Aangezien ik geen zbox heb kan ik het niet voor je nakijken. Het zou ergens onder USB o.i.d. terug te vinden moeten zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

PaulX schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:40:
Onlangs een ZBOX AD04 in gebruik genomen, win7 pro x64 geinstalleerd.
Werkt op het eerste gezicht prima maar het probleem waar ik nu op stuit is als volgt:
Zodra ik de netwerkcontroller belast 'zogezegd', dan valt de verbinding uit. Plots geen verbinding meer.
Met m'n oude Asus eee-box heb ik dit nog nooit meegemaakt. De ZBOX zit op precies dezelfde kabel en netwerk, daar is niets aan veranderd, dus het moet haast wel aan de ZBOX liggen.
Heb de meest recente drivers geinstalleerd.
Iemand 'n idee wat ik nog meer kan proberen?
Ik hoop niet dat dit een AD04 probleem is. Ik denk dat weinige hier antwoord op kunnen geven, de AD04 is voor zover ik weet nog niet verkrijgbaar. Hoe ben jij hier aan gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX

PaulX

Ik heb de AD04 vanaf gisteren.
Afgelopen vrijdag besteld bij Alternate. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door PaulX op 04-03-2012 20:12 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

PaulX schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:09:
Ik heb de AD04 vanaf gisteren.
Afgelopen vrijdag besteld bij Alternate. ;)
Okee.. Ben benieuwd wanneer de rest komt en de ID80 bijvoorbeeld.

Maar een probleem dus? Dat is minder mooi. Sorry ik kan je (nog) niet helpen.

Kan je btw het ontbreken van hdmi 1.4 bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX

PaulX

Dat HDMI verhaal boeit mij niets eerlijk gezegd, ik gebruik de ZBOX niet als HTPC.
Maar ik wil het best even checken hoor, alleen hoe kan ik de HDMI versie checken dan?

Over het netwerkverbindings-probleem:
Vreemdgenoeg lijkt het probleem te zijn verholpen tot nu toe...
Wat heb ik gedaan? In principe niets:
Eigenlijk gewoon simpelweg even het stroom er helemaal afgehaald en vervolgens weer aangesloten en aangezet.
Mocht het probleem zich toch weer voordoen om onbekende reden, dan laat ik het hier weten. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door PaulX op 04-03-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:11:
[...]

Ik heb systemen gehad waarbij dat in het bios uit te zetten was. Wat jij volgens mij te horen krijgt is het aantal bezette USB poorten en daar zou een setting voor kunnen zijn in je bios. Aangezien ik geen zbox heb kan ik het niet voor je nakijken. Het zou ergens onder USB o.i.d. terug te vinden moeten zijn.
Nog eens in de BIOS gekeken maar kan niet zoiets vinden. Blijven er 2 opties over, speaker eruit slopen of er mee leren leven ;)
Thanks voor je reply iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

PaulX schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:21:
Dat HDMI verhaal boeit mij niets eerlijk gezegd, ik gebruik de ZBOX niet als HTPC.
Maar ik wil het best even checken hoor, alleen hoe kan ik de HDMI versie checken dan?

Over het netwerkverbindings-probleem:
Vreemdgenoeg lijkt het probleem te zijn verholpen tot nu toe...
Wat heb ik gedaan? In principe niets:
Eigenlijk gewoon simpelweg even het stroom er helemaal afgehaald en vervolgens weer aangesloten en aangezet.
Mocht het probleem zich toch weer voordoen om onbekende reden, dan laat ik het hier weten. ;)
Ik heb eigenlijk geen idee, wellicht dat het ergens in de bijgeleverde boekjes oid staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
bdu schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:55:
[...]

Okee.. Ben benieuwd wanneer de rest komt en de ID80 bijvoorbeeld.
ervaring leert dat het een week / 2 weken later ook bij de andere winkels komt, Alternate is wel vaker de eerste, even geduld dus nog.

Testen of een HDMI verbinding 1.3 of 1.4 is niet makkelijk, je kan er een FULL HD 3D mee af proberen te spelen of een van de andere nieuwe opties proberen: internet of stroom via de HDMI kabel maar dan moet je nog een apparaat hebben dat 1.4 ondersteund en SW die dit sowieso kan. Ik zou anders ook niet weten hoe je het zou kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Svennie schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:10:
[...]

ervaring leert dat het een week / 2 weken later ook bij de andere winkels komt, Alternate is wel vaker de eerste, even geduld dus nog.

Testen of een HDMI verbinding 1.3 of 1.4 is niet makkelijk, je kan er een FULL HD 3D mee af proberen te spelen of een van de andere nieuwe opties proberen: internet of stroom via de HDMI kabel maar dan moet je nog een apparaat hebben dat 1.4 ondersteund en SW die dit sowieso kan. Ik zou anders ook niet weten hoe je het zou kunnen testen.
Zou er bij HDMI 1.4 niet een extra netwerk-apparaat zichtbaar worden in de apparatenlijst? HDMI 1.4 heeft toch ook een netwerkverbinding?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Ik denk niet dat je het hoeft te testen. Zotac heeft inmiddels vaker aangegeven dat de AD04 geen HDMI 1.4 heeft.

Als het goed is krijg ik mijn AD04 morgen. Centralpoint mailde plotseling vandaag dat hij op voorraad was. Toen ik ging kijken was er nog maar één. Nu hopen dat ik op tijd was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

ik heb op het moment een raar probleem met mijn AD02. Ik heb de philips OVU 41200 IR ontvanger gekocht. Werkt probleemloos, zolang ik maar nadat de bios klaar is de usb er in plug. Als ie er in zit als ik hem aan zet werkt het niet en moet ik hem loskoppelen en terugkoppelen. Behoorlijk vervelend aangezien ik daarvoor de computer van de muur af moet halen.

Kent iemand dit probleem, de ontvanger werkt prima op andere computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Leuk!
Alleen jammer van de indeling onderling.
Ik had liever de Nano (ZBOX nano ID61) gezien met de inhoud van de AD05.
Dus een Nano met een AMD fusion E450 ipv een Intel Celeron CPU.

Verder staat er niets over HDMI 1.4 waar een aantal mensen blijkbaar op zit te wachten. (ik niet ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senico
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 11:09
Nou heb zojuist mijn Zotac ZBOX AD04 besteld bij Afuture met de volgende onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Scorpio Blue WD5000BPVT Advanced Format , 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 74,80€ 74,80
1Zotac ZBOX AD04€ 231,40€ 231,40
1Corsair CMSO4GX3M1A1333C9€ 17,95€ 17,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 324,15

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlond
Ik heb de AD04 zojuist besteld bij Zercom. Daar waren er nog een aantal op voorraad bij de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Heb inmiddels mijn AD04 binnen. 8 GB Ram geïnstalleerd en 64 gig SSD. Bij het opstarten een piep of zes, geen onvriendelijke piepjes overigens, alleen kom ik niet in het bios. Heb twee verschillende USB toetsenborden geprobeerd, zit te rammen op DEL als een gek (subtiel drukken werkte ook niet) echter geen succes. Of kom je niet in het bios als er nog geen OS is geïnstalleerd?

edit: F11 doet het ook niet. Alles wat ik zie als ik op DEL druk bij het opstarten is een geel lijntje links boven in het scherm. Bij normaal opstarten vraagt het om een bootable disk. Ben nu gewoon Win 7 aan het installeren zonder AHCI. :(

[ Voor 24% gewijzigd door realphoenikx op 07-03-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlond
realphoenikx schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:36:
Heb inmiddels mijn AD04 binnen. 8 GB Ram geïnstalleerd en 64 gig SSD. Bij het opstarten een piep of zes, geen onvriendelijke piepjes overigens, alleen kom ik niet in het bios. Heb twee verschillende USB toetsenborden geprobeerd, zit te rammen op DEL als een gek (subtiel drukken werkte ook niet) echter geen succes. Of kom je niet in het bios als er nog geen OS is geïnstalleerd?

edit: F11 doet het ook niet. Alles wat ik zie als ik op DEL druk bij het opstarten is een geel lijntje links boven in het scherm. Bij normaal opstarten vraagt het om een bootable disk. Ben nu gewoon Win 7 aan het installeren zonder AHCI. :(
Volgens mij moet je F2 drukken om in het Bios te komen. Dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Volgens Zotac moet dat DEL zijn. (F2 werkt overigens ook niet! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlond
realphoenikx schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:59:
Volgens Zotac moet dat DEL zijn. (F2 werkt overigens ook niet! :))
Heb je misschien je toetsenbord in een usb 3.0 poort zitten? Die werkt volgens mij pas als je er drivers voor hebt geinstalleerd. Misschien switchen van USB poort? Ik kon wel in de bios komen zonder dat er een os geinstalleerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Nee, dat werkte ook niet. Heb ook de usb poort aan de voorkant geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@realphoenikx, als het je te doen is om die piepjes uit te schakelen moet ik je wellicht teleurstellen. Ik heb dezelfde piepjes en deze kunnen op mijn AD02 niet disabled worden in de BIOS. Desalniettemin vervelend dat je er niet in geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ter vervanging van mijn Popcorn A-100 ben ik nu aan het kijken naar een HTPC met XBMC. Niet dat ik zo'n intensieve gebruiker ben van mijn Popcorn, maar ik wil een apparaat hebben waar ik ook goed muziek mee kan luisteren, foto's kan bekijken en die ik eenvoudig kan bedienen met een tablet (terwijl mijn tv dus uit staat).

In mijn zoektocht naar een HTPC stuitte ik natuurlijk ook op de Zotac ZBOX en ik ben erg gecharmeerd van het apparaat: goedkoop, compleet en geen gezeik met zelfbouw. Nu heb ik alleen nog even een vraagje mbt de geluidsproductie. Ik wil hem namelijk gaan uitrusten met een hade schijf (een NAS heb ik niet en ben ook niet van plan die aan te schaffen). Mijn popcorn heeft ook een HD aan boord en daar heb ik op zich niet zoveel last van qua geluid, alleen de popcorn is verder passief gekoeld en maakt dus geen geluid naast de schijf. Hoe is het geluid van een Zotac als die is uitgerust met een HD (1TB en 5400 RPM aangezien dat stiller is)? Ik zal de Zotac in een kastje zetten (Ikea PS kastje) en ik zit daar ongeveer 4 meter vandaan.

Verder ben ik nog een klein beetje te twijfelen over welke ik moet nemen. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de AD04, aangezien deze slechts een paar tientjes duurder is dan de AD02 en daar toch wel wat extra voor biedt (zie ook opsomming van segil). Voorts is hij sneller (als ik het goed begrijp), goedkoper dan de ID80. Enige voordeel van de ID80 dat ik kon vinden, is dat hij HDMI 1.4 ondersteunt, maar ik ga hem aansluiten op een Pioneer Kuro die geen HDM 1.4 heeft en die de komende jaren niet vervangen gaat worden (huidige TV's geven immers nog steeds geen beter beeld dan een 9G Kuro). Of zouden er nog andere redenen zijn om toch een ID80 te nemen? Is hij bv stiller of heeft ie misschien een betere hibernate/sleep functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
ik weet niet of ze allemaal evenveel herrie maken hoor.
het voordeel van de id80 is dat het een nvidia is. Deze worden sowieso goed ondersteund door linux (en dus ook bijv openelec). Jij hebt het over voordeel tegenover zelfbouw, dus ik neem aan dat je openelec gaat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat zou goed kunnen, maar hoe is dat gerelateerd aan zelfbouw?

En als de AD04 nu met OpenElec werkt dan werkt ie daar over 2 jaar toch ook nog wel mee? Zelfs met mijn PCH heb ik zelden gehad dat een bepaald formaat niet ondersteund werd. Meeste populaire releases zijn toch wel in gangbare formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

MisterE schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:17:
ik weet niet of ze allemaal evenveel herrie maken hoor.
het voordeel van de id80 is dat het een nvidia is. Deze worden sowieso goed ondersteund door linux (en dus ook bijv openelec). Jij hebt het over voordeel tegenover zelfbouw, dus ik neem aan dat je openelec gaat gebruiken?
Het AMD wordt slecht ondersteund in linux verhaal moet nu toch echt wel een keertje afgelopen zijn. Het is gewoon geen issue meer. De hardware acceleratie implementatie onder linux is gewoon goed. Ja er gaat nog wel eens wat mis bij sommige bestanden, maar dat heb je bij Nvidia ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
schumi2004 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:20:
@realphoenikx, als het je te doen is om die piepjes uit te schakelen moet ik je wellicht teleurstellen. Ik heb dezelfde piepjes en deze kunnen op mijn AD02 niet disabled worden in de BIOS. Desalniettemin vervelend dat je er niet in geraakt.
Nope, piepjes kan ik wel hebben. Ik wil alleen AHCI inschakelen en misschien de fan op een vast toerental zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mystic Spirit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:12:
Ja er gaat nog wel eens wat mis bij sommige bestanden, maar dat heb je bij Nvidia ook wel.
Maar wat voor bestanden zijn dat dan? Ik speel eigenlijk alleen HD-rips van 5-8 GB af en dan gaat het ook nog eens om de populairste releases. Dat zijn volgens mij niet de bestanden die exotische coderingen gebruiken die een systeem in de problemen doen brengen of wel? Mijn ruim 4 jaar oude PCH heeft maar heel af en toe een bestand dat niet werkt, maar neem aan dat de ondersteuning bij een AD-04 met OpenElec groter is en nog meer toekomstproof is dan een PCH. Lijkt me dus niet dat ik me snel daaraan zal gaan ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
ik merk ook dat mijn popcorn a100 af en toe mis gaat. vooral sync tussen film en geluid. Ik hoop dat dit over is op de zotac.
Zou kunnen dat de ad04 inmiddels ook redelijk werkt. het laatste wat ik hoorde is dat er af en toe pixels in rare kleuren optraden. wat ik wou aangeven is dat het bij nvidia al langer erin zit, dus kleinere kans op bugs.

nog een paar andere kleine dingen in het voordeel van id80:
* deze kan volgens mij wel hd-audio aan, de ad04 niet? (hdmi versie verschil ook?)
* op phoronix zag ik laatst dat er iemand vdpau aan het reverse engineeren is. dus een kans dat we deze helemaal open source kunnen draaien. Voor AMD heb ik zulke verhalen nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er is nu volgens mij op dit moment nog geen XBMC Openelec versie die bitstream audio ondersteund, maar ik kan me vergissen. Er zal wel aan gewerkt worden tenslotte zijn er voor Windows wel XBMC versies die bitstream audio ondersteunen en dat zal de E-450 ook keurig kunnen laten horen. Daar heb je geen HDMI 1.4 voor nodig, dat heeft de E-350 ook al ingebakken.

Edit: bitstream audio = HD-audio.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 08-03-2012 16:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Thx MisterE, mijn versterker (TX-SR 606) ondersteunt HD-audio wel, dus dan zou hij het toch gewoon ongecodeerd kunnen doorpassen aan mijn versterker?

Zie nu trouwens wel dat de id80 (die jij volgens mij gaat kopen of niet) ook SNES en Sega-emulatoren ondersteunt en dat de AD04 dat kennelijk niet doet? Dat vind ik nog wel geinig.

Samengevat, koop je dus een id80 als je meer gaat voor een iets betere ondersteuning (zonder te zeggen dat dit bij AD04 een probleem zou moeten zijn) en iets meer support voor formaten/games en koop je een Ad04 als je iets prijsbewuster bent en meer kracht wil hebben?

Waarin zou het krachtverschil zich nu echt merkbaar uitdrukken? Zware PC-games wil ik niet gaan spelen ofzo en beide systemen kunnen alle formaten toch met 2 vingers in de neus aan? Of zou de iD80 wat meer herrie maken omdat het meer processorkracht kost om te decoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Vergeef me als dit al voorbij is gekomen, maar ik ben heel erg benieuwd naar die pico-computer die Zotac heeft geintroduceerd!!

nieuws: Zotac vernieuwt assortiment en toont onbekende pico-pc

Veel is er nog niet bekend over de hardware, maar ik heb er alle vertrouwen in dat je er prima XBMC op zou moeten kunnen draaien! Als er meer nieuws bekend is dan hoor ik het graag! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
oscar: waarom zou dat niet kunnen op de 04? Het zijn beide gewoon computertjes. OpenElec heeft gewoon de nvidia en AMD gesloten drivers erin zitten.
Ik wil hem zelf ook gaan gebruikers voor emulators (ik weet niet zeker of dat helemaal lekker werkt in openelec, dus ik zit zelf te denken om xbcmbuntu te gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:30:
[...]

Maar wat voor bestanden zijn dat dan? Ik speel eigenlijk alleen HD-rips van 5-8 GB af en dan gaat het ook nog eens om de populairste releases. Dat zijn volgens mij niet de bestanden die exotische coderingen gebruiken die een systeem in de problemen doen brengen of wel? Mijn ruim 4 jaar oude PCH heeft maar heel af en toe een bestand dat niet werkt, maar neem aan dat de ondersteuning bij een AD-04 met OpenElec groter is en nog meer toekomstproof is dan een PCH. Lijkt me dus niet dat ik me snel daaraan zal gaan ergeren.
Het gaat iets vaker mis de bij x264 bestanden met een compressiefactor hoger dan 6 geloof ik. Het is niet dat hij ze niet speelt, maar je hebt dan wel eens een artifactje in je beeld. Die bestanden komen weinig voor maar ze zijn er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb mijzelf ook laten overhalen (door mijzelf....) om van al die mediaplayers over te stappen naar een AD02.
Opzich een leuk ding, lijkt me, maar.....
Een belangrijke vraag heb ik nog:
De HDMI uitgang zou toch eigenlijk out of the box aangestuurd moeten worden?
Tenminste dat denk ik. Ik krijg nl. met geen mogelijkhijd beeld op m'n LG tv. (no signal)
Vanalles al geprobeert. maar het lukt me niet. Dus mijn vraag is: zou moeten werken maar wat zie ik over het hoofd? Of moet hij maar meteen terug alszijnde defect? (Dat zou kl*te zijn...)

Heel erg graag tips en antwoord op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:57
@Huh?? Ja dat zou moeten werken. Bij mijn ZD-41 deed ie dat out of de box.
Controleer even voor de zekerheid of je TV beeld wel op die HDMI ingang staat ingesteld. (beetje opmerking naar de bekende weg wellicht, maar toch...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@idef1x:
Bedankt voor de reactie.....Ik had het me al gedacht..zucht!
Dan maar weer terug in de doos en retour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:30:
[...]

Waar AMD/ATi op Windows wel hardware decoding van h.264 High@L5.1 ondersteunen ondersteunt de binaire Linux-driver maar tot High@L4.1.

Technisch gezien is er geen enkele reden om High@L5.1 te gebruiken voor het re-encoden van Blu-Raycontent, 1080p24 (het maximum van de spec) is volledig mogelijk binnen High@L4.1. Maar natuurlijk zijn er mongolen die per sé twintig reference frames en High@L5.1 willen gebruiken. Want dat staat zo cool.

Dat ontslaat AMD natuurlijk niet van de verantwoordelijkheid om de functionaliteit gelijk te trekken met haar Windows-driver, waar al sinds jaar en dag wél High@L5.1 ondersteuning is (vergelijk met nVidia's VDPAU dat, naar gelang de GPU, een breed scala aan codecs en gerelateerde profielen ondersteunt).

Voor de mensen die AMD wat willen porren, een van de programmeurs die Xbmc van XvBA-ondersteuning voorzien heeft heeft een bugreport geopend. Commentaar/steunbetuigingen zijn welkom, maar houd het wel beschaafd ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borromini schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:57:
[...]

Waar AMD/ATi op Windows wel hardware decoding van h.264 High@L5.1 ondersteunen ondersteunt de binaire Linux-driver maar tot High@L4.1.

Technisch gezien is er geen enkele reden om High@L5.1 te gebruiken voor het re-encoden van Blu-Raycontent, 1080p24 (het maximum van de spec) is volledig mogelijk binnen High@L4.1. Maar natuurlijk zijn er mongolen die per sé twintig reference frames en High@L5.1 willen gebruiken. Want dat staat zo cool.

Dat ontslaat AMD natuurlijk niet van de verantwoordelijkheid om de functionaliteit gelijk te trekken met haar Windows-driver, waar al sinds jaar en dag wél High@L5.1 ondersteuning is (vergelijk met nVidia's VDPAU dat, naar gelang de GPU, een breed scala aan codecs en gerelateerde profielen ondersteunt).

Voor de mensen die AMD wat willen porren, een van de programmeurs die Xbmc van XvBA-ondersteuning voorzien heeft heeft een bugreport geopend. Commentaar/steunbetuigingen zijn welkom, maar houd het wel beschaafd ;).
Er gaat toch ook een gerucht dat er einde deze maand een nieuwe driver komt?

Edit:
bron: https://github.com/OpenEL.../112#issuecomment-4350723

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 09-03-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 20:34

Paladin

Play Ball!

Ik ben hier ook bezig met het zoeken naar een nieuwe htpc, en zit al een tijdje te kijken naar een Zotac met OpenElec, maar mede door alle posts ben ik er nog niet echt uit of ik nu beter de intel/nvidia combi of de amd combi kan nemen.

Ik ga het apparaat echt puur en alleen als media player gebruiken, dus films, series, muziek, niet gamen oid.

Is het dan slimmer om de intel/nvidia of de AMD variant te nemen, en is het mogelijk om met een van beide HD-Audio door te geven (zit dit al in OpenElec verwerkt?)

Ik ben redelijk nieuw in het htpc wereldje, heb op het moment een tvix 6500 waar ik nu toch ga merken dat niet alles meer lekker werkt op het apparaat, vooral bepaalde series en animatie films kan ik niet meer kijken, en software updates komen er ook allang niet meer.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:06:
[...]

Er gaat toch ook een gerucht dat er einde deze maand een nieuwe driver komt?
12.2 is al uit, er komt inderdaad normaal gezien maandelijks een nieuwe driver uit, maar de xvba SDK en de driver zitten al een hele tijd 'vast' op High@L4.1. De hardware kan het makkelijk aan.

AMD laat het de laatste tijd een beetje afweten qua driverondersteuning op Linux... En zeggen dat het aan de beterhand was.

@ hierboven: Ik ben erg tevreden met mijn Nano AD10. Ik let er wel op dat ik geen High@L5.1 content probeer, om problemen te vermijden. Sommige High@L5.1 rips zullen wel afspelen als de reference frames of de bitrates niet te gek zijn. Linux, Xbmc met de XvBA patch, ding draait als een tiet.

[ Voor 22% gewijzigd door Borromini op 09-03-2012 10:56 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MisterE schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:33:
oscar: waarom zou dat niet kunnen op de 04? Het zijn beide gewoon computertjes. OpenElec heeft gewoon de nvidia en AMD gesloten drivers erin zitten.
Ik wil hem zelf ook gaan gebruikers voor emulators (ik weet niet zeker of dat helemaal lekker werkt in openelec, dus ik zit zelf te denken om xbcmbuntu te gebruiken)
Ah, ok dan had ik jouw post eerder in dit topic verkeerd begrepen :)

Maar goed, het verschl in ondersteuning zit hem dus vooral als het gaat om het draaien van OpenElec? Dan zou je er dus ook nog voor kunnen kiezen om er gewoon Win7 op te zetten icm XBMC, of wordt zo'n Zotact systeem daar dan eigenlijk weer te traag van?

Ben eigenlijk niet van plan om het systeem vaak helemaal te resetten, maar hem gewoon altijd naar hibernate/sleep te laten gaan, zodat je gewoon vrijwel instant muziek kan luisteren of een filmpje aanzetten. Dus een tragere opstarttijd bij Win7 boeit mij dan niet zo heel veel denk ik.

Wat zijn trouwens jouw overwegingen geweest om voor een id80 te gaan en niet voor een ander ION-systeem?Bv met een andere configuratie of van een geheel ander merk?

@Borromini: thx :) Ga nu toch weer beetje twijfelen en meer neigen naar id80.

[ Voor 10% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 09-03-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borromini schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:19:
[...]

12.2 is al uit, er komt inderdaad normaal gezien maandelijks een nieuwe driver uit, maar de xvba SDK en de driver zitten al een hele tijd 'vast' op High@L4.1. De hardware kan het makkelijk aan.

AMD laat het de laatste tijd een beetje afweten qua driverondersteuning op Linux... En zeggen dat het aan de beterhand was.
Je zou denken dat AMD wel wijs genoeg is om hun achterban te behouden maar op deze manier verliezen ze er toch een paar denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Een paar man hebben een AD04 ontvangen, zijn er ook al ID80's "in het wild" gesignaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Svennie schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:13:
Een paar man hebben een AD04 ontvangen, zijn er ook al ID80's "in het wild" gesignaleerd?
Ja, mijn maatje heeft zijn ID80 afgelopen woensdag ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipme
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 23:49
Hallo Ik ben sinds twee dagen ook de bezitter van de Zotac zbox AD04 met een SSD 60GB en 4GB.
Ik heb eerst getracht XBMC zelf teinstalleren, dit zonder succes kreeg hem niet opgestart. Toen maar Openelec eden (laatste build) deze functioneerd super! alleen krijg ik hem niet opgestart doormiddel van de AB, standby gaat soms goed maar vaak zwart scherm en geen beweging in te krijgen.

Krijgen jullie de standby functie wel goed? is er totaal geen mogelijkheid om de zboxen gewoon aan tezetten met de AB? Lukt dit met windows 7 beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online
Check je BIOS es, daar zou iets als 'Wake on IR activity' moeten instaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipme
schumi2004 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:27:
[...]

Nog eens in de BIOS gekeken maar kan niet zoiets vinden. Blijven er 2 opties over, speaker eruit slopen of er mee leren leven ;)
Thanks voor je reply iig.
Je kan ook de piezospeaker dicht stoppen bijvoorbeeld met stukje kit of simpel met kauwgum. Help altijd wel iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipme
Borromini schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:03:
Check je BIOS es, daar zou iets als 'Wake on IR activity' moeten instaan.
de AD04 heeft geen onboard IR dus wordt niet benoemd in BIOS en react on USB S3 en S4 buttons staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
realphoenikx schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:48:
[...]

waar heeft hij hem besteld? Dan ga ik daar ook eens informeren, op de pricewatch staan de winkels nog op "geen voorraad".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mooi spul die nieuwe Zbox-en.
Jammer dat Hardware.info niet even de moeite heeft genomen om te kijken welke CPU/GPU erin zit.
Ze maken het kastje wel open maar doen er niets mee. :?

Zie ook:
http://nl.hardware.info/n...omt-met-ieniemienie-pctje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
realphoenikx schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:48:
[...]

Bij welke winkel heeft hij die kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:15:
Mooi spul die nieuwe Zbox-en.
Jammer dat Hardware.info niet even de moeite heeft genomen om te kijken welke CPU/GPU erin zit.
Ze maken het kastje wel open maar doen er niets mee. :?

Zie ook:
http://nl.hardware.info/n...omt-met-ieniemienie-pctje
Wel, je ziet alleen de bovenkant. De eigenlijke CPU zit aan de andere kant van de printplaat. Dus daar valt sowieso niks over te zeggen tenzij ze 'm helemaal demonteren, en ik vermoed dat Zotac liever het mysterie nog wat in stand houdt.

[ Voor 22% gewijzigd door Borromini op 09-03-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
MisterE schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:38:
[...]

Bij welke winkel heeft hij die kunnen vinden?
Correctie, navraag leert dat hij inderdaad een ID80 had besteld maar zijn bestelling later heeft gewijzigd naar een AD04. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Borromini schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:40:
[...]

Wel, je ziet alleen de bovenkant. De eigenlijke CPU zit aan de andere kant van de printplaat. Dus daar valt sowieso niks over te zeggen tenzij ze 'm helemaal demonteren, en ik vermoed dat Zotac liever het mysterie nog wat in stand houdt.
Dat klopt dat de CPU aan de andere kant zit.
Een demontage was dus genoeg geweest om de CPU te bekijken. Zo moeilijk is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online
Da's waar, maar ik denk dat er een NDA aan vasthangt. Ofwel zijn het gewoon amateurs, maar ik geef ze het voordeel van de twijfel.

[ Voor 42% gewijzigd door Borromini op 09-03-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX

PaulX

Op mijn AD04 is de USB3.0 waardeloos.
Elk USB3.0 apparaat dat ik erop aansluit wordt op een of andere manier niet goed aangestuurd.
Krijg wel gewoon een stationsletter bijvoorbeeld, maar zodra ik wil gaan downloaden naar het storage device die op de USB3.0 poort aangesloten is, dan krijg ik na zo'n 1% download een torrent error. "Cannot save (write error)"
Iemand misschien bekend met dit probleem?

Ik heb de meest recente Etron USB3.0 drivers geinstalleerd, ik draai er Win7Pro-N-SP1 op.
Heb ook geregeld last van BSoD's als ik gebruik maak van de USB3.0 poort(en).
Hetzelfde storage device op USB2.0 werkt wel perfect. :?

[ Voor 24% gewijzigd door PaulX op 09-03-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
mss hardware problemen (geheugen?)
doe eens een memtest86++ scan. Of probeer eens openelec of het daar wel goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Krijg net een mailtje van Centralpoint dat de ID80 op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

En dan staat ie in de PW nu bijna overal op voorraad behalve bij Centralpoint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Lol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ga denk ik toch maar voor de ID80 en heb nu volgende systeem samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SpinPoint M8 HN-M101MBB, 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 97,-€ 97,-
1Zotac ZBOX ID80€ 255,72€ 255,72
1G.Skill S Q F3-10666CL9D-4GBSQ€ 21,-€ 21,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 373,72

Enige waar ik over twijfel is geheugen. Daar weet ik niks van. Aangezien 2x2GB geheugen geen drol kost (althans dit setje niet) ben ik daar maar voor gegaan ipv 1 module van 2GB. Zal het denk ik niet nodig hebben, maar systeem wordt er neem ik aan ook niet trager van. Kan ik gewoon dit geheugen nemen, of is er nog iets waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Check even de lijst van compatible geheugen bij Zotac. Ze willen nog wel eens kieskeurig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mystic Spirit schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:14:
Check even de lijst van compatible geheugen bij Zotac. Ze willen nog wel eens kieskeurig zijn.
Kingston KVR1333D3S9/4G werkt prima in mijn Zbox nano AD10. (dat is 1 module)
Pagina: 1 ... 19 ... 39 Laatste