Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattekop
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-02-2022
OK Hardware-Lover Toucheeeeh
Het is de ZOTAC ZBOX AD02 Plus (AMD), dus met de 2GB memory en harddisk, sorry voor de typo. Ik ben altijd gewend met Engelse windows te werken. Jouw laatste zin met naar het lijkt goed advies, begrijp ik daardoor waarschijnlijk niet exact. Ik heb naar display settings gekeken. Mijn TV Philips FTV 1920x1080. Als ik met de 1920x1080 speel (dus naar kleinere getallen), gaat er niets beter op het scherm passen. Op de TV staat het picture format in unscaled. Hier heeft vastzetten op widescreen of 16x9 of 14x9 ook geen beter effect.
Dus ik denk dat ik moet begrijpen wat "overscan" precies inhoudt en hoe je dat doet.

[ Voor 7% gewijzigd door sattekop op 28-01-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:26
sattekop schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:14:
OK Hardware-Lover Toucheeeeh
Het is de ZOTAC ZBOX AD02 Plus (AMD), dus met de 2GB memory en harddisk, sorry voor de typo. Ik ben altijd gewend met Engelse windows te werken. Jouw laatste zin met naar het lijkt goed advies, begrijp ik daardoor waarschijnlijk niet exact. Ik heb naar display settings gekeken. Mijn TV Philips FTV 1920x1080. Als ik met de 1920x1080 speel (dus naar kleinere getallen), gaat er niets beter op het scherm passen. Op de TV staat het picture format in unscaled. Hier heeft vastzetten op widescreen of 16x9 of 14x9 ook geen beter effect.
Dus ik denk dat ik moet begrijpen wat "overscan" precies inhoudt en hoe je dat doet.
Dit probleem heb ik ook gehad toen ik net mij Zotac AD10 binnen had.
Ik was voor het gemak maar even begonnen met een standaard Windows 7 installatie.
Je moet bij de video driver instellingen (ATI) de overscan aanpassen (een slider verplaatsen), dan is het full screen. Dat heeft dus niets met je TV te maken, daar dacht ik eerst ook aan.

Als beter alternatief kun je wellicht eens OpenELEC installeren of XBMCbuntu (zie site van XBMCfreak).
Dan heb je geen last van overscan, en past alles goed in het beeld.
Dit alles als je natuurlijk niets met Windows voor de rest wilt doen en dit alleen als platform gebruikt voor een mediaplayer als XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattekop
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-02-2022
Zojuist de hele installatie van de Catalyst AMD 12.1 (nieuwste versie) afgerond en dan wordt het inderdaad gemakkelijk om dit aan te passen!! Naast overscan zie ik nog andere zaken staan die ik nog niet begrijp, maar volgens mij nu ook nog niet nodig heb en voor later kan bewaren. (of waarschuw me als ik dat fout zie).
Ik wil inderdaad graag de windows 7 draaien, want dan kan ik SOPCAST, Veetle, uitzending gemist, BBC I-player (via TOR) en allerlei andere zaken afspelen. XMBC is dan ook onder windows een mooie applicatie.
Thanks voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:41:
[...]

Dit probleem heb ik ook gehad toen ik net mij Zotac AD10 binnen had.
Ik was voor het gemak maar even begonnen met een standaard Windows 7 installatie.
Je moet bij de video driver instellingen (ATI) de overscan aanpassen (een slider verplaatsen), dan is het full screen. Dat heeft dus niets met je TV te maken, daar dacht ik eerst ook aan.

Als beter alternatief kun je wellicht eens OpenELEC installeren of XBMCbuntu (zie site van XBMCfreak).
Dan heb je geen last van overscan, en past alles goed in het beeld.
Dit alles als je natuurlijk niets met Windows voor de rest wilt doen en dit alleen als platform gebruikt voor een mediaplayer als XBMC.
Dat gaat dan blijkbaar niet altijd op. Op mijn TV (Samsung Full-HD plasma) is de overscan instelling standaard nul (0), daarop wordt het dus direct passend op iedere refreshrate die door de TV wordt ondersteund keurig weergegeven. Ik doel natuurlijk op een Windows 7 installatie. Dus afhankelijk van je TV type kan daar verschil in zitten.

In de opmerking van "beter alternatief" kan ik me eerlijk gezegd ook niet helemaal vinden. Er is over het algemeen minder "ellende" met een XBMC installatie onder Windows i.c.m. een AMD E-350 dan met de open source versies. Kijk er het XBMC en dit topic maar eens op na. Daar komt nog een bij dat je met een scheef oog ook eens naar XBMC alternatieven kunt kijken en bijvoorbeeld MediaPortal eens aan de tand kunt gaan voelen. Waarom zou je al je geld op één paard zetten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
sattekop schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:07:
Zojuist de hele installatie van de Catalyst AMD 12.1 (nieuwste versie) afgerond en dan wordt het inderdaad gemakkelijk om dit aan te passen!! Naast overscan zie ik nog andere zaken staan die ik nog niet begrijp, maar volgens mij nu ook nog niet nodig heb en voor later kan bewaren. (of waarschuw me als ik dat fout zie).
Ik wil inderdaad graag de windows 7 draaien, want dan kan ik SOPCAST, Veetle, uitzending gemist, BBC I-player (via TOR) en allerlei andere zaken afspelen. XMBC is dan ook onder windows een mooie applicatie.
Thanks voor je hulp.
Als je van plan bent om onder XBMC met "autorefresh aan" wilt gaan draaien (voor de meest soepele weergave) dan zou je iedere refreshrate die door je TV wordt ondersteund ook even moeten activeren via de ATI instellingen, je kunt dan elke ondersteunde refreshrate (24p/50/60hz) keurig passend maken waarna dit in XBMC ook het geval zal zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Dear Sir,

The ID80 is HDMI 1.4.
The AD04 is HDMI 1.3.

B.rgds
Peter Tan
Het is dus verstandiger om voor de ID80 dan de AD04 te gaan voor 3D, ondanks dat de AD04 een iets sneller platform is SATA 6Gb/s en DDR3 1333...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
Pascal Saul schreef op maandag 30 januari 2012 @ 07:57:
[...]
Het is dus verstandiger om voor de ID80 dan de AD04 te gaan voor 3D, ondanks dat de AD80 een iets sneller platform is SATA 6Gb/s en DDR3 1333...
Als de AD04 inderdaad geen hdmi 1.4 ondersteund dan kies ik er niet voor. Dat is tegenwoordig toch wel standaard dacht ik eigenlijk, waarom zou dat er niet op zitten?

EDIT:
1.4 is toch niet nodig voor 3D? De PS3 ondersteund ook 3D en die heeft ook 1.3.

[ Voor 9% gewijzigd door Svennie op 30-01-2012 09:22 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Even klein vraagje tussendoor: werkt uitzending gemist wel onder Openelec? Of heb ik daar toch Windows voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Svennie schreef op maandag 30 januari 2012 @ 08:23:
[...]

Als de AD04 inderdaad geen hdmi 1.4 ondersteund dan kies ik er niet voor. Dat is tegenwoordig toch wel standaard dacht ik eigenlijk, waarom zou dat er niet op zitten?

EDIT:
1.4 is toch niet nodig voor 3D? De PS3 ondersteund ook 3D en die heeft ook 1.3.
Ik weet niet in hoeverre dit klopt maar: http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Version_1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
even ge-googled:

http://www.highdefdigest....Support_3D_After_All/4002

Het kan dus wel maar niet Full-HD 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Inderdaad leuk dat het nog kan maar ik vermoed dat een ieder dan liever voor de ID80 zal gaan als het om nieuwkoop gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pascal Saul schreef op maandag 30 januari 2012 @ 07:57:
[...]

Het is dus verstandiger om voor de ID80 dan de AD04 te gaan voor 3D, ondanks dat de AD80 een iets sneller platform is SATA 6Gb/s en DDR3 1333...
Foutje, moet AD04 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 08:32

bdu

Wel een beetje balen dat de AD04 geen HDMI1.4(+) heeft.. slaat weer de twijfel toe :P "Gelukkig" zijn ze nog niet leverbaar.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
bdu schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:45:
Wel een beetje balen dat de AD04 geen HDMI1.4(+) heeft.. slaat weer de twijfel toe :P "Gelukkig" zijn ze nog niet leverbaar.. :P
ik zit met precies hetzelfde... was ook aan het wachten op de AD04, nu misschien toch maar gaan voor een wat ouder model maar dan met HDMI 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Svennie schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:23:
[...]

ik zit met precies hetzelfde... was ook aan het wachten op de AD04, nu misschien toch maar gaan voor een wat ouder model maar dan met HDMI 1.4
Wordt moeilijk:
On Mon, October 24, 2011 10:52, Peter Tang wrote:
Dear Sir,

Currently, we only claim the 3D series is HDMI 1.4. By the way, the
Wikipedia web site is not actually correct. Some of the features (such as
CEC & Ethernet channel) are optional features. I guess most of the HDMI
1.4 devices do not carry such feature.

Actually, what you expect for the HDMI 1.4 output?
If you are going to playback 3D Blu-ray, you could check HD-ID41. The
HD-41 is similar as ID36, but the HD-41 doesn't bundle Power DVD. For 3D
playback, you need purchase extra player.

B.rgds
Peter Tang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Het wordt er voor de eindgebruiker niet echt duidelijker op met de wellus/nietus ondersteuning.
Op de ene site wordt medegedeeld dat er een HDMI 1.4a ondersteuning via de E-450 zou zijn, en een van de fabrikanten die E-450 als basis gebruikt zegt dat dit niet het geval zal zijn. Of ligt deze beperking bij de fabrikant zelf en worden niet alle hardware mogelijkheden benut?
Bij AMD zelf kan ik er niets over terugvinden. Wel kwam ik tegen dat de AMD E-450 opgevolgd gaat worden door de E2-1800 die o.a. een Radeon HD 7340 GPU zal bevatten.

Tja, de ontwikkelingen gaan rap, maar als er op dit moment een keuze gemaakt zou moeten worden, en de apparaten waren daadwerkelijk leverbaar, dan zou de ID80 de voorkeur moeten krijgen omdat deze totaal gezien het meest complete plaatje heeft, ook v.w.b. performance.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Hello,

Does the new Zbox ID81 and AD04 support hdmi 1.4a (thus support 3D)?

Greetings,
Zotac EuroTech eurotech@zotac.com 13:22 (4 uren geleden)
Dear Customer,

[1] ZBOX - ID81 (based on intel HM65 chipset) :
HDMI 1.4 (capable of 3D HD Playback - dual stream video)

[2] ZBOX - AD04 (based on AMD Fusion chipset) :
HDMI 1.3 (3D HD playback is not supported!

Kindest Regards,

EuroTech Team
Vraag me af of HDMI 1.4 goed genoeg is nu HDMI 1.4a op de markt is en voor meerdere dingen ondersteuning biedt (Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
De ID80 is echt interessant. Nu nog goed leverbaar worden en dan bestel ik er wel eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Martin740 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:35:
De ID80 is echt interessant. Nu nog goed leverbaar worden en dan bestel ik er wel eentje.
zeker na buffy1966's post denk ik dat ik die ook ga kopen ipv de AD04

EDIT: bij centralpoint staat een verwachte leverdatum van de 21e, 3 weken dus nog mocht het kloppen

hoe zit het eigenlijk met de ID81, heeft die dan ook 1.4?

[ Voor 22% gewijzigd door Svennie op 31-01-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

Svennie schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:47:
[...]

EDIT: bij centralpoint staat een verwachte leverdatum van de 21e, 3 weken dus nog mocht het kloppen
Toch vind ik de opmerking die Mystic Spirit maakt (Audio) ook wel een belangrijk punt.
Mystic Spirit schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:11:
De AD02 of AD10 voldoen prima. De processorkracht ben je voor XBMC niet nodig. XVBA is goed en 95% van video's wordt zonder slag of stoot afgespeeld.

Ik blijf me als audio enthousiast wel altijd afvragen waarom er niemand op de audioprestaties let in de hele discussie. AMD is de enige die HD-audio RAW doorgeeft en de volledige decodering aan je receiver overlaat. Dat heb ik toch een stuk liever dan de omzettingen die bij zowel Nvidia als Intel gedaan worden. Mensen die van plan zijn om de media pc aan een goede receiver of audio processor te hangen komen beter uit met een AMD apu.
Ik twijfel. Ik heb geen tv die 3d aan kan. Ik heb ook geen audio set die HD-audio kan verwerken. Maar wat niet is, kan nog komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:11:
[knip]

Ik blijf me als audio enthousiast wel altijd afvragen waarom er niemand op de audioprestaties let in de hele discussie. AMD is de enige die HD-audio RAW doorgeeft en de volledige decodering aan je receiver overlaat. Dat heb ik toch een stuk liever dan de omzettingen die bij zowel Nvidia als Intel gedaan worden. Mensen die van plan zijn om de media pc aan een goede receiver of audio processor te hangen komen beter uit met een AMD apu.
Kun je mij (en mogelijk anderen) misschien even duidelijk maken wat je precies bedoelt met dat RAW HD-audio? Je doelt niet op het doorgeven van DTS-HD, True-HD, enz. in dat format naar een capabele audio receiver als zodanig maar je bedoelt wat anders?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Svennie schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:47:
[...]

hoe zit het eigenlijk met de ID81, heeft die dan ook 1.4?
Eurotech Zotac beweerd van van wel (zie mijn post buffy1966 in "[HTPC] Zotac ZBOX")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:47
hardware-lover schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:20:
[...]

Kun je mij (en mogelijk anderen) misschien even duidelijk maken wat je precies bedoelt met dat RAW HD-audio? Je doelt niet op het doorgeven van DTS-HD, True-HD, enz. in dat format naar een capabele audio receiver als zodanig maar je bedoelt wat anders?
ik snap het ook niet helemaal. ik dacht dat de id80 juist bitstream support (openelec/xmbc nog niet). wat ontbreekt er dan nog? is RAW weer iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Bitstream / RAW bedoel ik hetzelfde mee. Meeste chips /pc's geven het door in LPCM. Dan heb je ook nog steeds 5.1 of 7.1 of welk voormaat je wil, maar het is omgezet naar LPCM. En niet meer de originele stream. Ik ben in de veronderstelling dat ook de ID80 geen bitstream heeft, maar daar kan ik naast zitten. de ION 1 & 2 hebben het zeker niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Mystic Spirit op 31-01-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mystic Spirit schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:26:
Bitstream / RAW bedoel ik hetzelfde mee. Meeste chips /pc's geven het door in LPCM. Dan heb je ook nog steeds 5.1 of 7.1 of welk voormaat je wil, maar het is omgezet naar LPCM. En niet meer de originele stream. Ik ben in de veronderstelling dat ook de ID80 geen bitstream heeft, maar daar kan ik naast zitten. de ION 1 & 2 hebben het zeker niet.
Neem gewoon de AD10:
The AD10 supports Dolby® TrueHD™ & DTS-HD™ (Master Audio bitstream ready) over HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:26:
Dan is het duidelijk wat je bedoelt. Volgens Zotac specificatie heeft de ID80 (en ID81) ook bitstream ondersteuning.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 31-01-2012 22:21 . Reden: link toegevoegd ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
...en is ook bekend of de id80 de framerate van 24 aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Maar is 3D dan zo belangrijk voor jullie?

Ik vind 3D tot nu toe eigenlijk een grote flop. Ik ga niet met zo'n stomme bril voor een tv zitten en na een uur koppijn hebben. Denk dat het hele 3D gebeuren pas over jaren echt iets fatsoenlijks is. Dan zijn er weer hele nieuwe standaarden. Dus HDMI 1.3 of 1.4 boeit nu dus ook niet (mijn mening ofcourse). En zo veel aanbod met 3D is er ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezje schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:29:
Maar is 3D dan zo belangrijk voor jullie?

Ik vind 3D tot nu toe eigenlijk een grote flop. Ik ga niet met zo'n stomme bril voor een tv zitten en na een uur koppijn hebben. Denk dat het hele 3D gebeuren pas over jaren echt iets fatsoenlijks is. Dan zijn er weer hele nieuwe standaarden. Dus HDMI 1.3 of 1.4 boeit nu dus ook niet (mijn mening ofcourse). En zo veel aanbod met 3D is er ook niet.
Inderdaad, ik snap die hele 3D hype ook niet. Persoonlijk vind ik er geen drol aan. Ok was grappig 1x zo'n stomme bril op te hebben en een demo gezien te hebben maar ik werd er nu niet echt warm of koud van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
schumi2004 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:34:
[...]
Inderdaad, ik snap die hele 3D hype ook niet. Persoonlijk vind ik er geen drol aan. Ok was grappig 1x zo'n stomme bril op te hebben en een demo gezien te hebben maar ik werd er nu niet echt warm of koud van.
ik heb 1 film 3D gezien en dat vond ik heel mooi (Avatar), geen idee of ik het vaak ga gebruiken maar ik wil het wel ten volle kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennie schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:02:
[...]

ik heb 1 film 3D gezien en dat vond ik heel mooi (Avatar), geen idee of ik het vaak ga gebruiken maar ik wil het wel ten volle kunnen gebruiken
Meer zo van, als het kan dan moet ie het ook goed kunnen en niet half bakken werk? Of ik het nu gebruik of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
persoonlijk heb ik liever dat de basis een beetje in orde is, dan 3D
* bitstream audio
* 24p

3D is nu nog te veel onduidelijkheid over. Wellicht over 4 jaar wanneer we weer eens gaan verderkijken of een nieuwe HTPC nodig is. (daarbij heb ik ook geen 3D TV, en ook geen intresse in)
Wil nu overstappen van popcornhour a100 naar Zotac id80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
schumi2004 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:05:
[...]

Meer zo van, als het kan dan moet ie het ook goed kunnen en niet half bakken werk? Of ik het nu gebruik of niet.
niet helemaal, ik ben van plan een 3D tv te kopen en dan moet de HTPC die natuurlijk wel aan kunnen sturen en dan natuurlijk volledig en niet half zacht. Ik kan nu natuurlijk nog niet zeggen hoeveel gebruik ik ga maken van 3D, misschien 1 keer misschien wil ik elke film wel zo kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Svennie schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:30:
[...]

niet helemaal, ik ben van plan een 3D tv te kopen en dan moet de HTPC die natuurlijk wel aan kunnen sturen en dan natuurlijk volledig en niet half zacht. Ik kan nu natuurlijk nog niet zeggen hoeveel gebruik ik ga maken van 3D, misschien 1 keer misschien wil ik elke film wel zo kijken.
Misschien zit ik er helemaal naast maar het aantal 3D films wat integraal "op internet" te verkrijgen is, vind ik persoonlijk een zeer mager aanbod als je kijkt hoeveel van deze films te koop zijn bij etailers/retailers.

Mijn advies voor 3D-films zou zijn om minstens een compatible BD-drive in een HTPC te zetten en dan kom je al snel iets duurder uit zoals Zotac ID36

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 01-02-2012 13:34 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Svennie schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:30:
[...]

mss is het dan slimmer om een mini-itx oplossing te kiezen? dan kan je nog een keer iets van de hardware aanpassen. zeker zolang 3d geen vaste standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
MAX3400 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:33:
[...]

Misschien zit ik er helemaal naast maar het aantal 3D films wat integraal "op internet" te verkrijgen is, vind ik persoonlijk een zeer mager aanbod als je kijkt hoeveel van deze films te koop zijn bij etailers/retailers.

Mijn advies voor 3D-films zou zijn om minstens een compatible BD-drive in een HTPC te zetten en dan kom je al snel iets duurder uit zoals Zotac ID36
heb ik ook naar zitten kijken, heb al een PS3 om BD af te spelen, bediening is was lastiger maar werkt verder prima.

EDIT:
@schumi2004 hier onder: PS3 heeft inderdaad 1.3 maar ze schijnen er toch echt dmv een FW update full hd 3D mee te kunnen weergeven.
MisterE schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:38:
[...]
mss is het dan slimmer om een mini-itx oplossing te kiezen? dan kan je nog een keer iets van de hardware aanpassen. zeker zolang 3d geen vaste standaard is.
ook een optie maar ik denk dat ik met een zotac wel een jaar of 2 vooruit kan, daarna kan ik altijd nog een andere oplossing kiezen en deze weer verkopen. Heb er bij een vriend 1 gezien en die werkt prima.

[ Voor 28% gewijzigd door Svennie op 01-02-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennie schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:39:
[...]

heb ik ook naar zitten kijken, heb al een PS3 om BD af te spelen, bediening is was lastiger maar werkt verder prima.
En kan je PS3 ook 3D afspelen ?

Niet elke PS3 heb namelijk HDMI 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Een mens is een raar wezen, we willen graag alles hebben wat maar mogelijk is, of we het gaan gebruiken of niet, en dan het liefst gratis.

Je kunt over bitstream audio natuurlijk dezelfde discussie gaan voeren als over 3D weergave, maar toch is het altijd prettiger als je niet beperkt wordt in de mogelijkheden en ik moet toegeven dat ik net iets vrolijker wordt van "Dolby Digital plus" en "DTS HD Master" op het display van mijn versterker dan van "Dolby Digital" of "PCM". En niet dat ik het verschil werkelijk kan horen maar gewoon omdat het kan en je krijgt het gevoel niets te hoeven missen.

Dus het gaat er vaak niet om of we iets ook werkelijk gaan gebruiken maar vaker is het belangrijker dat iets tot de mogelijkheden behoort, ook al doen we er niets mee.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 12:57
Ik heb ook een 3D TV en XBMC op een ID41 speelt 3D half prima af. De normale 3D Bluray versie van Avatar ook eigenlijk (niet geheel gekeken welke scenes nu echt mooi zijn in 3D), terwijl de zotac dus maar een HDMI 1.3 heeft.
Afijn 3D is op zich wel leuk (vooral als iets uit je scherm komt zetten en je toch wegduikt ;) ) alleen is zelfs een 50" scherm te klein hiervoor vind ik. 3D lijkt me meer voorbestemd om in de bios te gaan bekijken..

[ Voor 0% gewijzigd door idef1x op 01-02-2012 14:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Iemand een idee op welke termijn de ID80 al verkrijgbaar zal zijn? Wil binnenkort ook een Zotac/Openelec systeem in elkaar klussen en als het nog lang duurt is een ID41 voor mijn behoeftes ook nog best prima.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Acolyte57 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:15:
Iemand een idee op welke termijn de ID80 al verkrijgbaar zal zijn? Wil binnenkort ook een Zotac/Openelec systeem in elkaar klussen en als het nog lang duurt is een ID41 voor mijn behoeftes ook nog best prima.
Heb je de 5 webwinkels al gebeld/gemaild die "claimen" een prijs te hebben in Pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

HDMI 1.4 is natuurlijk niet alleen 3D... Ethernet over HDMI is ook een mogelijkheid. Ik weet niet hoe dit in TV's is verwerkt maar op ten duur zijn dat natuurlijk wel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Acolyte57 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:15:
1 van de winkels op tweakers pricewatch heeft 21 feb staan, of het klopt is een ander verhaal.
hardware-lover schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:54:
Je kunt over bitstream audio natuurlijk dezelfde discussie gaan voeren als over 3D weergave, maar toch is het altijd prettiger als je niet beperkt wordt in de mogelijkheden en ik moet toegeven dat ik net iets vrolijker wordt van "Dolby Digital plus" en "DTS HD Master" op het display van mijn versterker dan van "Dolby Digital" of "PCM". En niet dat ik het verschil werkelijk kan horen maar gewoon omdat het kan en je krijgt het gevoel niets te hoeven missen.

Dus het gaat er vaak niet om of we iets ook werkelijk gaan gebruiken maar vaker is het belangrijker dat iets tot de mogelijkheden behoort, ook al doen we er niets mee.
het wordt voor mij inderdaad de keuze tussen 1080P 3D (HDMI 1.4 dus) of raw doorgave van geluid, het liefst zou ik allebei hebben maar aangezien ik geen 7.1 boxen aangesloten heb aan mijn versterker maar 5.1 zou het wat betreft het geluid dus enkel zijn wat er in het display staat. Ik ga dus voor HDMI 1.4.

het gaat er wat betreft 3D bij inderdaad om dat alles afgespeeld kan worden dus niet alleen tot 1080i (HDMI 1.3) maar ook 1080P (1.4), of ik het echt ga gebruiken kan ik pas zeggen als ik een 3D tv heb maar die wil ik dan wel kunnen benutten, ik zou nu ook geen htpc kopen die geen 1080p kan uitsturen ondanks dat het gros van wat ik kijk 720p is maar films als LOTR kijk ik dan weer wel 1080p, zo zal het ook wel met 3D gaag gaan en dan moet het dus wel volledig ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

MAX3400 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:16:
Heb je de 5 webwinkels al gebeld/gemaild die "claimen" een prijs te hebben in Pricewatch?
Die hebben allemaal wat anders bij de pre-order pagina op hun site staan, daarom vraag ik het hier.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie ook wel eens dat de power button op je Zotac (AD02) niet goed reageert?

Het kan ook aan OE liggen maar some moet ik 3x drukken eer hij aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Acolyte57 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 09:45:
[...]

Die hebben allemaal wat anders bij de pre-order pagina op hun site staan, daarom vraag ik het hier.
Mag ik zeggen: geen inzet; waarom zouden Tweakers meer weten dan de winkels die daadwerkelijk wat verkopen? Ik heb net gewoon gebeld en 2 data gekregen van 2 Pricewatch-winkels op basis van de datum die de distributeur heeft afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
Ik zit erg te twijfelen tussen de AD10 en de Boxee Box.
Ben van plan om te gaan streamen, beide apparaten doen dat perfect.
Maar wat zouden jullir kiezen? De Zotac met XBMC of de Boxee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
MAX3400 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:58:
[...]

Mag ik zeggen: geen inzet; waarom zouden Tweakers meer weten dan de winkels die daadwerkelijk wat verkopen? Ik heb net gewoon gebeld en 2 data gekregen van 2 Pricewatch-winkels op basis van de datum die de distributeur heeft afgegeven.
En welke data zijn dat? Bij voorbaat dank....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Martin740 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:59:
[...]

En welke data zijn dat? Bij voorbaat dank....
Afhankelijk van het transport & backorder per leverancier tussen 17 en 24 januari februari wordt er uitgeleverd aan consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
MAX3400 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:01:
[...]

Afhankelijk van het transport & backorder per leverancier tussen 17 en 24 januari wordt er uitgeleverd aan consumenten.
Dat had de consument de order nu al thuis moeten hebben.
Een week levertijd moet haalbaar zijn.
Het valt me ook op dat de AD10 niet zo goed meer leverbaar is daarbij zijn de prijzen ook nog eens zo'n 15 euro gestegen tov een paar weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

HoppyF schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:19:
[...]

Dat had de consument de order nu al thuis moeten hebben.
Februari... :+ Heb ik verbeterd; kan natuurlijk ook niet anders als ik op vrijdag 3 februari met winkels bel en daarna hier post in het topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

MAX3400 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:01:
Afhankelijk van het transport & backorder per leverancier tussen 17 en 24 januari februari wordt er uitgeleverd aan consumenten.
En bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Martin740 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:58:
Ik las zoiets dat Boxee er mee ophield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

Rezje schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:43:
[...]

Ik las zoiets dat Boxee er mee ophield?
PC Software idd, systemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Martin740 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:58:
Is natuurlijk een goede vraag in het verkeerde topic :) Iedereen hier zal voor zotac (welke dan ook) kiezen met XBMC. De Hardware heb je meer aan en je kan een boxee skin over xbmc heen doen als je de interface prettig vindt.

Keuze is dus helder en altijd een HTPC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
Mystic Spirit schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:03:
[...]

Is natuurlijk een goede vraag in het verkeerde topic :) Iedereen hier zal voor zotac (welke dan ook) kiezen met XBMC. De Hardware heb je meer aan en je kan een boxee skin over xbmc heen doen als je de interface prettig vindt.

Keuze is dus helder en altijd een HTPC...
Oke bedankt! Ik zit nu eigenlijk te wachten op de ID80...
Ga je veel performance verschil merken tussen de AD10 en de ID80?
Welke zal 1080p-materiaal beter afspelen? Welke zal snappy'er zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Martin740 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:53:
[...]

Oke bedankt! Ik zit nu eigenlijk te wachten op de ID80...
Ga je veel performance verschil merken tussen de AD10 en de ID80?
Welke zal 1080p-materiaal beter afspelen? Welke zal snappy'er zijn?
Maakt niks uit; heb je de specs gelezen en al gekeken wat waar afhankelijk van is bij afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
MAX3400 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:53:
[...]

Maakt niks uit; heb je de specs gelezen en al gekeken wat waar afhankelijk van is bij afspelen?
Ik heb ze al doorgenomen. De ID80 heeft een D2700 van Intel en een GT520.
De AD10 heeft een APU van AMD , de E-350 met een ingebouwde videokaart.
Maar aangezien er niet veel reviews zijn van de ID80 stelde ik die vraag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Martin740 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:58:
[...]

Ik heb ze al doorgenomen. De ID80 heeft een D2700 van Intel en een GT520.
De AD10 heeft een APU van AMD , de E-350 met een ingebouwde videokaart.
Maar aangezien er niet veel reviews zijn van de ID80 stelde ik die vraag....
Bij het gebrek aan reviews valt er ook weinig te vergelijken.
Van de AD10 zijn wel genoeg reviews beschikbaar en is ook aangetoond dat deze goed werkt.
Full HD afspelen is geen enkel probleem.
Als de aansluitingen die je nodig hebt op de AD10 voldoende zijn zou je die aanschaf dus kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

De ID80 is niet te vergelijken met een AD10. AD10 is eigenlijk alweer de vorige generatie en de ID80 is nieuwe generatie. Als je een eerlijk vergelijk wil maken zou je de ID80 moeten vergelijken met een AD04. De AD10 presteert bijna gelijk aan een ID80. De AD04 zal waarschijnlijk beter presteren.

Alle voors en tegen zijn hier vlak boven allemaal al eens gepasseerd. Prijs technisch maakt het allemaal niet zo heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mystic Spirit schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 21:14:
De ID80 is niet te vergelijken met een AD10. AD10 is eigenlijk alweer de vorige generatie en de ID80 is nieuwe generatie. Als je een eerlijk vergelijk wil maken zou je de ID80 moeten vergelijken met een AD04. De AD10 presteert bijna gelijk aan een ID80. De AD04 zal waarschijnlijk beter presteren.

Alle voors en tegen zijn hier vlak boven allemaal al eens gepasseerd. Prijs technisch maakt het allemaal niet zo heel veel uit.
Met de nadruk op "waarschijnlijk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brankster
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik zit te kijken om mijn HDX1000 te vervangen door één van deze nieuwe Zbox modellen en vroeg mij af of deze krachtig genoeg zijn om naast XBMC ook een gameserver en een webserver op de achtergrond te laten draaien?

Ik wil graag een Unreal Tournament ('99) server draaien en daarnaast een Apache webserver die als redirect fungeert om custom game content sneller te kunnen uploaden naar clients (via de game downloaden gaat namelijk rond de 20KiloByte/ps terwijl ik een 50Megabit up en down glasvezel verbinding heb). Ik draai de game- en webserver nu op mijn desktop van 6 jaar oud en ik zie dat het nauwelijks resources vreet, dus dat zal dat wel goed komen. Maar wat als ik een 1080p film vanaf mijn NAS naar de Zbox stream? Zal dit een grote impact hebben op de game performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Waarschijnlijk gaat dat geen problemen opleveren. Op mijn AD10 neemt een 1080p max 30% van de cpu power. Dus een UT server ernaast moet prima werken. Ik denk dat je je eerder zorgen moet maken als er geen film draait dan is de cpu load in de XBMC een stuk hoger.

off topic: cool dat je nog UT 99 speelt :) Kun je trouwens niet makkelijker de de webserver van je nas draaien voor de files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
De reden dat ik nog geen AD10 heb gekocht is omdat ik bang ben dat het grafische kwaliteit (HQV 2.0) minder is dan een Fusion processor als de A4 of de A6....
En voor ongeveer een paar tientjes meer heb je zo'n systeem met een betere Fusion processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Martin740, gezien je geplaatste reacties hink jij volgens mij meer dan op één gedachte. Je schijnt nogal eens te twijfelen en vrij snel een overstap te maken naar een ander (hypothetisch) alternatief als media-player.
Je lijkt er nog niet helemaal uit te zijn voor jezelf?

Mag ik van je weten wat voor TV je hebt staan waarmee je eventuele HQV 2.0 missers in beeld hoopt te kunt brengen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Graag zou ik een Zotac ZBOX AD02plus aanschaffen en heb dit forum even door gelezen.
Zeer interessante stukken gelezen.

Maar nu had ik nog een vraagje hoeveel toegekende ram heeft AMD Radeon™ HD 6310 GPU en kan ik dit in de bios aanpassen?

Heb al gegoogld maar kan precies niet echt het antwoord vinden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je kunt (in het BIOS) volgens mij maximaal 512MB geheugen toewijzen aan de GPU.

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 05-02-2012 20:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
hardware-lover schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:32:
@Martin740, gezien je geplaatste reacties hink jij volgens mij meer dan op één gedachte. Je schijnt nogal eens te twijfelen en vrij snel een overstap te maken naar een ander (hypothetisch) alternatief als media-player.
Je lijkt er nog niet helemaal uit te zijn voor jezelf?

Mag ik van je weten wat voor TV je hebt staan waarmee je eventuele HQV 2.0 missers in beeld hoopt te kunt brengen?
Nee, klopt. Ik heb verschillende dingen in mijn hoofd momenteel.
Eerst neigde ik naar de aankoop van een Boxee Box en daarna een AD10 en nu een HTPC met een krachtige Fusion erin.
Ben erg aan het twijfelen, sorry guys.
Ik heb een Panasonic 42 inch Plasma Full HD tv. Weet niet welke type....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:36:
Je kunt (in het BIOS) volgens mij maximaal 512MB geheugen toewijzen aan de GPU.
Ow, is me niet eens opgevallen nadat ik afgelopen week de BIOS weer eens geflashed had naar laatste nieuwe versie.
@FlexBMW , waarom zou je dat trouwens willen?

Terugkomend op de BIOS, deze zag er wel gelikt uit moet ik zeggen. Niet meer van die oudbollige kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Martin740 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:40:
[...]
[knip

Ik heb een Panasonic 42 inch Plasma Full HD tv. Weet niet welke type....
Ik heb een Samsung 50" Full-Hd plasma staan en ik durf gerust te stellen dat o.a. een AD10 een prachtig plaatje op je scherm zal zetten waarbij je niet snel het gevoel zal krijgen wat te moeten missen.
Edit: overigens denk ik dat dat met je eerdere Media speler keuzes ook meestal het geval zal zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 05-02-2012 22:26 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brankster
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
Mystic Spirit schreef op zondag 05 februari 2012 @ 19:46:
Waarschijnlijk gaat dat geen problemen opleveren. Op mijn AD10 neemt een 1080p max 30% van de cpu power. Dus een UT server ernaast moet prima werken. Ik denk dat je je eerder zorgen moet maken als er geen film draait dan is de cpu load in de XBMC een stuk hoger.

off topic: cool dat je nog UT 99 speelt :) Kun je trouwens niet makkelijker de de webserver van je nas draaien voor de files?
Vreemd dat de GUI zoveel CPU vraagt. Misschien wordt dat in de volgende release opgelost.
UT99 blijft een topper. :)
De HDD's in de NAS (Synology DS211+) probeer ik zo min mogelijk te belasten vanwege de nu al hoge LCC waarde van de schijven (2x2TB WD20EARS). Vandaar dat ik ervoor heb gekozen om de webserver vanaf de desktop (straks de Zbox) te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Brankster schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:42:
[...]

Vreemd dat de GUI zoveel CPU vraagt. Misschien wordt dat in de volgende release opgelost.
UT99 blijft een topper. :)
De HDD's in de NAS (Synology DS211+) probeer ik zo min mogelijk te belasten vanwege de nu al hoge LCC waarde van de schijven (2x2TB WD20EARS). Vandaar dat ik ervoor heb gekozen om de webserver vanaf de desktop (straks de Zbox) te draaien.
GUI probleem zit hem in de refreshrate en dat hij dan iedere keer het volledige beeld opnieuw opbouwt. Is een bekend probleem en wordt idd waarschijnlijk in volgende XBMC aangepakt.

Overigens kan je prima de LCC waarde op je synology te lijf gaan. Dat hoort natuurlijk thuis in een ander topic maar bij de WD20EARS kan je prima de idle waarden tweaken. Standaard staan ze op 8 seconden wat erg weinig is. Kan je doen met WDIdle en kan je het beste naar een minuut of 5 zetten. Ook helpt het om om log en scan dirs van extra progs (zoals SABnzbd en aanverwanten) te verplaatsen naar een usbstick. Je kan trouwens ook prima de files hosten vanaf een stickje op je synology. Scheelt weer voor je schijven.

Mystic krijgt zin in een potje instagib :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 20:01
Ik heb zelf de AD04 besteld. En vooral als ik naar de conclusie van de review van de ID80 kijk heb ik daar geen spijt van. Het enige wat me stoort is het schijnbaar ontbreken van de support voor HDMI 1.4. Ik kan bijna niet geloven dat Zotac ervoor heeft gekozen de ingebouwde support van de chipset voor 1.4 niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

realphoenikx schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:36:
Ik heb zelf de AD04 besteld. En vooral als ik naar de conclusie van de review van de ID80 kijk heb ik daar geen spijt van. Het enige wat me stoort is het schijnbaar ontbreken van de support voor HDMI 1.4. Ik kan bijna niet geloven dat Zotac ervoor heeft gekozen de ingebouwde support van de chipset voor 1.4 niet te gebruiken.
De vraag is natuurlijk of je deze systemen als volwaardige systemen moet beschouwen. Dat wordt daar volgens mij wel gedaan. De toepassing alszijnde HTPC is natuurlijk iets anders. Daarbij komt ook dat ze allemaal de PLUS variant testen (goed om te vergelijken uiteraard) qua performance niet de beste configuratie.

Hier nog een review van de AD04 waar ze zeer te spreken zijn over het systeem: http://www.hardwareheaven...-review-introduction.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
De conclusie is duidelijk. More advanced games will require low resolution and detail levels, something which is expected for a system of this price range and 3D Blu-Ray seems a step too far.
Gelukkig is 3D niet mijn # 1 vereiste.
Is alleen de vraag wanneer de systemen eindelijk binnen komen. Centralpoint waar ik het heb besteld schuift de ontvangstdatum elke dag een dag op. 8)7 Staat nu op 29 februari.

[ Voor 27% gewijzigd door realphoenikx op 08-02-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
ik zit te denken aan de id80. Ik wil hem naast HTPC ook gaan gebruiken voor emulatie doeleinden (sega, snes en N64). Na wat googlen schijnt de ION2's deze emulators wel te kunnen draaien (dus de id80 ook)

Ik vraag me af of de Dolphin emulator te zwaar zal zijn? Iemand ervaring mee? Want zo'n hoge resolutie heeft dat ding geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
nm.. :)

[ Voor 96% gewijzigd door realphoenikx op 08-02-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

Verkoop ;-)

[ Voor 93% gewijzigd door bdu op 08-02-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
De ID81 staat bij de eerste 2 winkels in de pricewatch nu op "verwacht binnen 3 dagen", zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:40
Ter vervanging van mijn 7 jaar oude xbox met xbmc (snif :'() ga ik voor de Zbox AD02. De nieuwe AD04 ziet er ook leuk uit, maar de geringe meerwaarde rechtvaardigt voor mij het prijsverschil niet. De configuratie wordt:

- Zbox AD02
- 2 GB pc3-8500 module
- 20-40 SSD
- OpenElec of Ubuntu/xbmc
- Infrarood ab
- wireless RF keyboard
- Ik sluit 'm via hdmi (video) en optical out (receiver) aan

Ik heb een paar vragen:

- Iemand enig idee hoe het zit met het stroomverbruik van dit ding als 'ie uitstaat?
- Ik las ergens dat de verlichte power button altijd brandt, ook al het apparaat uitstaat. Klopt dat? Zo ja, dan gaat die eraan :) Ik houd er niet van om midden in de nacht de kamer continu te verlichten.
- Met de xbox/xbmc ben ik gewend dat het apparaat na 10-15 seconden geboot is in xbmc. Ga ik dergelijke boot snelheden ook halen met een zbox, ssd en openElec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
segil schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:53:
Ter vervanging van mijn 7 jaar oude xbox met xbmc (snif :'() ga ik voor de Zbox AD02. De nieuwe AD04 ziet er ook leuk uit, maar de geringe meerwaarde rechtvaardigt voor mij het prijsverschil niet. De configuratie wordt:

- Zbox AD02
- 2 GB pc3-8500 module
- 20-40 SSD
- OpenElec of Ubuntu/xbmc
- Infrarood ab
- wireless RF keyboard
- Ik sluit 'm via hdmi (video) en optical out (receiver) aan

Ik heb een paar vragen:

- Iemand enig idee hoe het zit met het stroomverbruik van dit ding als 'ie uitstaat?
- Ik las ergens dat de verlichte power button altijd brandt, ook al het apparaat uitstaat. Klopt dat? Zo ja, dan gaat die eraan :) Ik houd er niet van om midden in de nacht de kamer continu te verlichten.
- Met de xbox/xbmc ben ik gewend dat het apparaat na 10-15 seconden geboot is in xbmc. Ga ik dergelijke boot snelheden ook halen met een zbox, ssd en openElec?
- Geen idee wat het stroomverbruik is als 'ie uitstaat.
- De power button brandt inderdaad altijd, als 'ie uitstaat brandt hij rood en anders (fel) groen.
- Je gaat die snelheden makkelijk halen. Ik heb ook een AD02 met OpenElec vanaf een SD kaart en bij mij boot hij ook in +/- 15 seconden, dus vanaf een SSD zal dit rond de 10 seconden liggen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ schumi2004: ik was daar gewoon benieuwd naar. ik zie daar niets van in de BIOS.
Bios Flashen welk voordeel haal je er uit? Ik draai nog op de originele BIOS en alles draait stabiel.
M.a.w ik ben er een beetje bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:59:
@ schumi2004: ik was daar gewoon benieuwd naar. ik zie daar niets van in de BIOS.
Bios Flashen welk voordeel haal je er uit? Ik draai nog op de originele BIOS en alles draait stabiel.
M.a.w ik ben er een beetje bang voor.
Opzich als je de juiste stappen volgt is het flashen van je BIOS een fluitje van een cent, wel even een backup van de settings maken of even noteren als je veel aangepast heb.
Ik weet ook niet welke BIOS versie je draaid (waarschijnlijk initial release BIOS?) en welk OS, wat ik wel weet is dat met initial BIOS icm OpenELEC je problemen hebt met slaapstand/hibernate.

Waarom ik destijds de BIOS geflashed had (met versie 2K110923) was vanwege de slaapstand/hibernate issues met OpenELEC (black screen bij het ontwaken), deze waren hierna over.
Recentelijk had ik na een update van OpenELEC weer wat narigheid en heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de nu laatste versie (2K111115) te flashen, waarom weet ik ook niet eigenlijk :P
Misschien in de hoop dat de problemen over zouden zijn (soort gelijke problemen als toen ik eerder een BIOS update deed) maar die truuk van toen werkte nu niet. Uiteindelijk een reinstall gedaan van OE wat ook wel te begrijpen is aangezien het allemaal nog in beta is.

Even afdwalend van originele onderwerp, maak me wel lichtelijk zorgen over de manier hoe dat OE met updates omgaat, is niet de eerste keer namelijk dat na een OS update het systeem als maar slechter werd.

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 09-02-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 18-09 02:12
segil schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:53:
Ter vervanging van mijn 7 jaar oude xbox met xbmc (snif :'() ga ik voor de Zbox AD02. De nieuwe AD04 ziet er ook leuk uit, maar de geringe meerwaarde rechtvaardigt voor mij het prijsverschil niet.
Ik overweeg dezelfde vervanging, echter had ik een AD04 in gedachten.
Kan je aangeven waarom volgens jou de meerwaarde tov een AD02 gering is, ben benieuwd naar je overwegingen (en wellicht ga ik dan ook voor een AD02).

[ Voor 3% gewijzigd door Schweino op 10-02-2012 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Schweino schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 08:51:
[...]

Ik overweeg dezelfde vervanging, echter had ik een AD04 in gedachten.
Kan je aangeven waarom volgens jou de meerwaarde tov een AD02 gering is, ben benieuwd naar je overwegingen (en wellicht ga ik dan ook voor een AD02).
Als ik kijk naar de pricewatch is momenteel het verschil tussen beide modellen zo'n 33 euro (200 euro t.o.v. 233 euro)
Voor die 33 euro meer krijg je:
- een cpu die draait op 1.65 GHz, i.p.v. 1.6 GHz
- een snellere GPU (Radeon 6320 i.p.v. 6310)
- 1333 MHz RAM i.p.v. 1066 MHz
- DP port i.p.v. HDMI
- mce remote control met infrarood ontvanger
- Losse wifi antenne
- Bluetooth

Bluetooth, DP en losse wifi antenne ga ik niet gebruiken. Die 0.05 MHz cpu verhoging geloof ik wel.
De remote control is wel interessant, maar voor minder geld ook elders te koop. De snellere gpu kan de doorslag geven.
Toen heb ik een paar reviews gelezen over deze nieuwe E-450 t.o.v. de E-350. Daar werd wel een snelheidsverschil opgemerkt, zeker voor de GPU. Dat is interessant. Echter, die test werd met de E-450 uitgevoerd met 1666 MHz geheugen (de AD04 ondersteunt max 1333) en in een laptop. Ik heb een vermoeden dat de gemeten snelheidswinst minder zal uitpakken in de AD04, vanwege de langzamere RAM en beperktere mobo. (dat is een aanname van mij, heb ik verder geen onderbouwing voor)
Edit: statement over 1666 MHz neem ik terug, want verschillende artikels spreken elkaar tegen. 1333 of 1666 MHz?

Dat zijn zo'n beetje mijn overwegingen. Ik begrijp dat de AD02 met gemak alle gangbare codecs afspeelt en de 3D ondersteuning is er niet voor de AD04... neuh, geen behoefte voor een sneller systeem.
Maar ik kan mij vergissen, dat hoor ik dan graag :)

Wat ik t.o.v. mijn xbox wel ga missen, denk ik, is de xbox controller. Zo makkelijk in gebruik :) Ben van plan om die controller aan te sluiten op de xbox. Kabeltjes zijn niet echt te koop hiervoor, lijkt het. Dan maar zelf knutselen. Gelukkig is die controller ook gewoon USB, dat scheelt.
En het zou gaaf zijn als je een LCD display kunt aansluiten, zodat je de zbox ook kan starten zonder je tv aan te hoeven doen. Ideaal om een album op te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door segil op 10-02-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
En het zou gaaf zijn als je een LCD display kunt aansluiten, zodat je de zbox ook kan starten zonder je tv aan te hoeven doen. Ideaal om een album op te zetten.
een klein LCD display lijkt me nuttleloos. Niet te lezen op een afstandje (vandaar dat apparaten altijd VFD hebben). Nuttiger is dan een tablet/phone te gebruiken met een android remote voor xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
MisterE schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:37:
[...]

een klein LCD display lijkt me nuttleloos. Niet te lezen op een afstandje (vandaar dat apparaten altijd VFD hebben). Nuttiger is dan een tablet/phone te gebruiken met een android remote voor xbmc
Wat is VFD?
De reden hiervoor is dat ik nu met m'n xbox de tv aan moet hebben staan om muziek af te spelen (voor het kiezen van een album of radiostation). Het leek mij handig (maar wellicht niet mogelijk) om de zbox aan te zetten, via een remote te kiezen voor muziek en vervolgens door de albums te lopen op het display en dan starten maar. Je hebt gelijk, een app zou ook kunnen werken. Als je wifi thuis hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Ben aan het twijfelen tussen de ID33 en de AD03.

Pro's ID33:
3D Blu Ray playback (MVC hardware accelarated decoding)
Goede linux support, hoewel win7 gebruikt zal worden voor het afspelen van Blu Ray discs. Misschien dual boot, enkel win7 voor de Blu Ray discs...

Dat bij de ION de truehd/master hd formaten omgezet worden naar 8 channel LPCM maakt me niet uit (verschil in bit depth en downsampling hoor je toch niet (met de huidige audio setup)).

Pro AD03:
Sneller t.o.v. de atom? Dus beter gevoel in de bediening van XBMC en win7?

Komt sowieso een SSD in van 60GB, de goedkoopste die ik kan vinden.

Twijfel, twijfel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

segil schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 17:12:
[...]

Wat is VFD?
De reden hiervoor is dat ik nu met m'n xbox de tv aan moet hebben staan om muziek af te spelen (voor het kiezen van een album of radiostation). Het leek mij handig (maar wellicht niet mogelijk) om de zbox aan te zetten, via een remote te kiezen voor muziek en vervolgens door de albums te lopen op het display en dan starten maar. Je hebt gelijk, een app zou ook kunnen werken. Als je wifi thuis hebt :)
Over die app hoef je niet te twijfelen. Heb ik ook in gebruik. XBMC remote zit gewoon in de android market. Met WOL aan op je zotac en de juiste instellingen kan je hem aan en uit zetten en kan je alles afspelen in je library zonder een scherm aan te hoeven doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
kijk eens naar bijv de popcorn hour met een display. Op het plaatje zie je al dat het onleesbaar is. Dit komt omdat het LCD is. Ik weet niet wat voor display je precies in gedachten hebt. MAar ik denk dat je beter een 100 euro tablet kopen en die gebruiken als remote. (ikzelf ben nog op de nieuwe tablet van intertoys aan het wachten met hetzelfde doel)

VFD zijn die display's zoals je die kent van de rechthoekige 8 (als het ware losse lampjes). Google er maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MisterE schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:03:
[...]

kijk eens naar bijv de popcorn hour met een display. Op het plaatje zie je al dat het onleesbaar is. Dit komt omdat het LCD is. Ik weet niet wat voor display je precies in gedachten hebt. MAar ik denk dat je beter een 100 euro tablet kopen en die gebruiken als remote. (ikzelf ben nog op de nieuwe tablet van intertoys aan het wachten met hetzelfde doel)

VFD zijn die display's zoals je die kent van de rechthoekige 8 (als het ware losse lampjes). Google er maar eens op.
Nieuwe tablet van Intertoys, interessant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
schumi2004 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:08:
[...]

Nieuwe tablet van Intertoys, interessant :P
Deze budget tablets zijn zeker te overwegen hoor. Kijk maar eens in het topic en dan zie je een hoop tweakers met een tablet gekocht bij Intertoys/Bartsmit/Aldi. Eens, dit zijn niet de winkels waar je in eerste instantie aan denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Ik ben plots weer aan het twijfelen geslagen. Ik kan nergens een vergelijking vinden qua prestaties van de ID80 tegen de AD04. Het enige dat wordt verteld door Zotac is dat ID80 HDMI 1.4 heeft. Ik zou toch graag wat benchmarks willen zien. Als het inderdaad zo is dat de ID80 makkelijk 3D aan kan, los van de vraag of je het momenteel kunt gebruiken of niet, heeft het zeker meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
ID80 heeft een GT520M hé?
Wiki over Nvidia PureVideo:
The Fifth Generation PureVideo HD

The fifth generation of PureVideo HD, introduced with the Geforce GT 520, has significantly improved performance when decoding H.264, VC-1 and MPEG-2 codecs [8] (and, probably, other too) and provided TrueHD and DTS-HD Audio Bitstreaming Support.[9] It is also capable of decoding 4K resolution videos at 3840 x 2160 pixels, (doubling the 1080p high-definition television standard in both the vertical and horizontal dimensions), also known as Quad Full High Definition (QFHD). Also MVC (Multiview Video Coding H.264 decoding support for Blu-ray 3D and other Full HD 3D at 1080p, and HD audio.[10]

The fifth generation PureVideo HD is sometimes called "PureVideo HD 5" or VP5, although this is not an official Nvidia designation. This generation of PureVideo HD corresponds to Nvidia VDPAU Feature set D which due to limitations in all current VDPAU drivers does not support decoding higher resolutions than 2048x2048.[11]
Hoewel de AMD E-350 de verschillende 3D formaten volgens de HDMI 1.4a spec kan outputten heb je er niet veel aan want de decodering van MVC (3D Blu Ray) kan niet via de GPU en moet dus via de CPU en is daarvoor te traag. De AMD E-450 ondersteunt wel hardware matige MVC decoding (handige tabel: http://www.avsforum.com/a...?p=21122837&postcount=926)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Kleine tip voor de tweakers met een E350 en openelec. Ik ben inmiddels over op de nieuwste x64 fusion pre eden (beta 3) en moet zeggen dat die erg lekker loopt. Dus is een redelijk veilige upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Mystic Spirit schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 23:03:
Kleine tip voor de tweakers met een E350 en openelec. Ik ben inmiddels over op de nieuwste x64 fusion pre eden (beta 3) en moet zeggen dat die erg lekker loopt. Dus is een redelijk veilige upgrade :)
geloof dat ie nog niet bij openelec als "officieel" supported staat. AMD is laat met hun video acceleratie voor Linux. Vraag me dus af of er niet nog kleine bugs inzitten.
De vraag of de nieuwe Zotac met de E450 veel verschilt met de oude?

Nou las ik gisteren op Phoronix dat ze ook bezig zijn met VDPAU te reverse engineren. Dus wie weet kunnen we over een tijd de nvdia's volledig open source draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Nee officieel supported heb ik nog nooit aan gedaan ;) maar deze versie draait prima. --> http://sources.openelec.t...20210133025-r9791.tar.bz2

De XVBA support is trouwens prima en die doet het ook gewoon op de E450 dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Mystic Spirit op 11-02-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Misschien toch maar eens overgaan naar pre-eden...ik heb gisteren weer een film gekeken vanaf de AD02 en het valt mij op dat het beeld niet vloeiend gaat. Ik dus even kijken bij 'afspeel informatie' en ik zag dat er elke seconde ook een frame overgeslagen ('dropped') wordt, waar kan dat door komen? Is dat opgelost als ik vanaf stable naar pre-eden ga?
Pagina: 1 ... 18 ... 39 Laatste