Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 08:58:
[...]

De belangrijkste welke afhankelijk is van pre-Eden is de plugin Trakt Utilities (en voorheen de skin MQ3), deze draait gewoon niet op Dharma. Ik gebruik TU zo vaak nu dat ik nauwelijks zonder kan dus ook maar op pre-eden blijft. Deze bevallen mij overigens goed het is alleen proberen welke versie het lekkerste werkt en uiteindelijk heb je er één en dan doe je toch een upgrade zoals ik waardoor je als je pech hebt helemaal opnieew kan beginnen. :) 1 voordeel, het houd je van de straat ;)

Wat je zegt over je problem files, zou wel prettig zijn als er enig verschil merkbaar was tussen beide versies anders heeft switchen niet zoveel zin. Maar als ze op beide versie apart doen zou het misschien dan niet eens aan de file kunnen liggen? Misschien even door een remuxer heen halen?
De files zijn niet het probleem, maar het bekende Fusion i.c.m. Linux (drivers) probleem. Natuurlijk kan ik ze remuxen of een andere versie downloaden, maar zo vaak bekijk ik zo ook weer niet. Ik wacht wel af of de verbeteringen met xvba het probleem oplossen. 98% van de files spelen wel goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 08:56:
[...]

De files zijn niet het probleem, maar het bekende Fusion i.c.m. Linux (drivers) probleem. Natuurlijk kan ik ze remuxen of een andere versie downloaden, maar zo vaak bekijk ik zo ook weer niet. Ik wacht wel af of de verbeteringen met xvba het probleem oplossen. 98% van de files spelen wel goed af.
Hier het zelfde, die paar files, die het niet doen, neem ik voor lief. Ik begreep trouwens dat de problemen niet opgelost kunnen worden door FernetMenta en zijn werk aan xvba (Wel jammer want die timmerd hard aan de weg), en dat de oplossing van ATI moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 16:44
Sneezydevil schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:37:
[...]

Hier het zelfde, die paar files, die het niet doen, neem ik voor lief. Ik begreep trouwens dat de problemen niet opgelost kunnen worden door FernetMenta en zijn werk aan xvba (Wel jammer want die timmerd hard aan de weg), en dat de oplossing van ATI moet komen.
Oplossing van ATI uit kunnen we wel schudden denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Daar zou je helaas wel eens gelijk in kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zou zoiets als remuxen dan werken? Want voor die paar files die problemen geven wil ik best die moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jelte schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:49:
Zou zoiets als remuxen dan werken? Want voor die paar files die problemen geven wil ik best die moeite doen.
Ik heb zelf ook 1 probleem geval. Zal hem eens remuxen en later vandaag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

schumi2004 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:24:
[...]

Alleen in menu, tijdens playback niet (is ook hoorbaar aan fan). Schijnt een known issue (op AMD Fusion?) te zijn.

Overigens is er met r9469 wel meer mis, r9429 is bij mij het stabielst.
Schumi, enig idee waar ik r9429 kan vinden? hij staat niet in het templijstje van de pre eden builds. Die gaat van 9400 naar 9463.

Er is trouwens ook weer een nieuwe build van gisteren r9573 misschien die eerst een proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mystic Spirit op 19-01-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:38:
[...]

Schumi, enig idee waar ik r9429 kan vinden? hij staat niet in het templijstje van de pre eden builds. Die gaat van 9400 naar 9463.
Hij staat in het archive http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/archive/

Ik heb er zelf dan een aangepaste versie van waarin deze fix ongedaan gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:51:
[...]

Ik heb zelf ook 1 probleem geval. Zal hem eens remuxen en later vandaag proberen.
Bij de befaamde killa.sample had het geen enkel effect helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:02:
[...]

Bij 1 file heb ik gewoon een andere versie gedownload. Was voor mij in ieder geval de snelste/makkelijkste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Thnx zal de r9429 eens proberen. Ik heb net een korte test gedaan met r9573. Die is een stuk beter dan vorige die ik had. CPU load van 40% bij afspelen, maar nu wel weer wobbling effect bij het afspelen met sync screen to playbak aan.

@shumi waarom heb je de ssh fix eruit gehaald? Maak je er veel gebruik van en vindt je het geen security issue?

[ Voor 20% gewijzigd door Mystic Spirit op 19-01-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:05:
Thnx zal de r9429 eens proberen. Ik heb net een korte test gedaan met r9573. Die is een stuk beter dan vorige die ik had. CPU load van 40% bij afspelen, maar nu wel weer wobbling effect bij het afspelen met sync screen to playbak aan.
Die heb ik ook opnieuw compiled ja maar las op OE forum dat er iets met de sound was http://openelec.tv/forum/...und-no-longer-works#23442
Is maar 1 geval maar zit me dan toch niet lekker. CPU load heb ik eigenlijk nooit in de gaten gehouden, zo af en toe kijk ik wel eens maar meestal kun je het ook wel horen (in mijn geval) aan de fan als hij het wat drukker/zwaarder krijgt. (vaak alleen in het menu)

Ik had een versie ooit erop welke perfect werkte, sloot netjes af, geen hangers enz maar stom als ik ben vergeten de build te noteren. De laatste waarvan ik weet dat ik veel minder issues had dan met de overige was r9429.
Build r9469 was weer helemaal een drama, 9 van de 10x hing deze bij het in slaapstand zetten waardoor alleen het verwijderen van v220 de oplossing was. Juist om die reden heb ik de SSH fix eruit gesloopt zodat er nog wel toegang is via SSH als deze hangt zodat er een reboot of poweroff gegeven kan worden ipv v220 verwijderen. Door de SSH fix heb je nog maar in beperkte gevallen toegang, niet meer altijd dus. Als box nu een poweroff of sleep commando krijgt is je SSH ook pisse (althans dat gebeurt hier) Security boeit me niet zo, box is toch niet extern bereikbaar dus waarom zou ik de fix willen? Als het me echt niet aanstaat maak ik wel een access-list in router. Verder liep menu allemaal schokkerig.

Misschien dat ik toch nog de laatste nieuwe ga proberen ook al voelt het niet lekker maar dan wacht ik eerst de ervaringen van andere af :P

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 19-01-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Na mijn eerste snelle tests zie ik geen verschil tussen 9429 en 9573 dus je zou naar mijn idee vrij probleemloos over moeten kunnen stappen.

Het blijft vreemd dat de cpu in pre-eden bijna 2x zo zwaar belast wordt als in dahrma. In dahrma komt de belasting gemiddeld op 20 - 25% op mijn AD10 en pre-eden komt op ongeveer 40%. Dat is een behoorlijk verschil.

Ook snap ik niet hoe anderen de ingebouwde IR "out of the box" aan het werk krijgen. Die van mij doet namelijk helemaal niks. Ik moet in iedere release de USB ir blijven gebruiken voor de navigatie in xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
[...]

Kun je eens kijken wat voor H264 level je gebruikt, na de remux? Het probleem onstaat bij levels hoger dan 4.1 (5.0 en 5.1, heeft niks te maken met 5.1 geluid). Ik ben wel benieuwd of we het over het zelfde probleem hebben namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystic Spirit schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:18:
Na mijn eerste snelle tests zie ik geen verschil tussen 9429 en 9573 dus je zou naar mijn idee vrij probleemloos over moeten kunnen stappen.

Het blijft vreemd dat de cpu in pre-eden bijna 2x zo zwaar belast wordt als in dahrma. In dahrma komt de belasting gemiddeld op 20 - 25% op mijn AD10 en pre-eden komt op ongeveer 40%. Dat is een behoorlijk verschil.

Ook snap ik niet hoe anderen de ingebouwde IR "out of the box" aan het werk krijgen. Die van mij doet namelijk helemaal niks. Ik moet in iedere release de USB ir blijven gebruiken voor de navigatie in xbmc.
Is je Interne IR toevallig uitgeschakeld in de BIOS? Als ik mij goed herinner (het is al wel een flinke tijd geleden) zag ik een beschrijving in de bijgeleverd manual van de AD10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:45:
[...]

Is je Interne IR toevallig uitgeschakeld in de BIOS? Als ik mij goed herinner (het is al wel een flinke tijd geleden) zag ik een beschrijving in de bijgeleverd manual van de AD10.
Dat zijn nog eens tips _/-\o_ Volgende keer zelf misschien iets beter opletten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Zijn er mensen die een ID41 hebben en daar een ssd in hebben zitten met windows 7 erop? Zoja welke ssd gebruiken jullie? Ik wil graag nog een keer gaan proberen te instaleren maar na het debacle met mijn kingston ssd ben ik wat huiverig er weer een aan te schaffen.

Graag ook de bios settings die bij de ssd horen zoals AHCI of niet.

Hopelijk kan ik dan eindelijk dual boot gaan draaien.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
[...]

Het remuxen waar ik eerder over gesproken had ook niet :(

Of ik moet bepaalde settings aanpassen welke ik niet ken/weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:57:
[...]

Het remuxen waar ik eerder over gesproken had ook niet :(

Of ik moet bepaalde settings aanpassen welke ik niet ken/weet.
Rmuxen zorgt niet voor andere levels. Remuxen stopt alleen bestaande bestanden in een nieuwe container evt. met nieuwe settings voor syncen geluid. Remuxen is daarom zinloos voor ander resultaat je zult moeten re-encoden voor een ander resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:21:
[...]

Rmuxen zorgt niet voor andere levels. Remuxen stopt alleen bestaande bestanden in een nieuwe container evt. met nieuwe settings voor syncen geluid. Remuxen is daarom zinloos voor ander resultaat je zult moeten re-encoden voor een ander resultaat.
Enig idee wat beste settings zijn voor re-encoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Wat je het beste kan doen om te testen is handbrake downloaden. Dan kies je voor de high profile preset. Dat is het beste wat je er zonder al te veel gepruts uit kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:19:
Wat je het beste kan doen om te testen is handbrake downloaden. Dan kies je voor de high profile preset. Dat is het beste wat je er zonder al te veel gepruts uit kan krijgen.
Up and running maar zoals het er nu naar uitziet kan het nog wel ff duren hehe

Ik laat het resultaat wel weten, ben nu ook wel benieuwd of het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Kan even duren idd. Nu we toch een beetje off topic bezig zijn, kan je wat pointers geven voor trakt en de movie database voor de library? Ik krijg namelijk geen moviescraper aan de gang in geen enkele OE versie en dan doet trakt het ook niet...

Las trouwens dat er een beta twee van XBMC is. Ben benieuwd naar de eerste OE met de nieuwe beta erin. Beta 2 van eden zou een stuk beter moeten lopen dan beta 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:11:
Kan even duren idd. Nu we toch een beetje off topic bezig zijn, kan je wat pointers geven voor trakt en de movie database voor de library? Ik krijg namelijk geen moviescraper aan de gang in geen enkele OE versie en dan doet trakt het ook niet...

Las trouwens dat er een beta twee van XBMC is. Ben benieuwd naar de eerste OE met de nieuwe beta erin. Beta 2 van eden zou een stuk beter moeten lopen dan beta 1.
Heb je het over trakt of trakt utilities? TU doet het niet op Dharma.
En de gewone Trakt zou gewoon als je library gereed is een melding moeten geven als je film aan het kijken bent, wet settings niet uit mijn hoofd maar je moet wel wat zaken aan zetten.

Als ik git nummer weet van beta 2 dan zouden we op OE kunnen kijken of ze hem al verwerkt hebben.
OE heb hem net vewerkt, ff compilen :P
https://github.com/OpenEL...9ea72f3682c435532324557d3

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 21-01-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb met zowel trakt als trak utilities in Dahrma en Eden hetzelfde probleem. Probleem bij is dat de movie scraper niet werkt en daardoor de trakt ook niet. In Dahrma krijg ik de tv series ook niet aan de praat maar in Eden wel.

Ben benieuwd wat je bevindingen zijn na je compile:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zondag 22 januari 2012 @ 00:18:
Ik heb met zowel trakt als trak utilities in Dahrma en Eden hetzelfde probleem. Probleem bij is dat de movie scraper niet werkt en daardoor de trakt ook niet. In Dahrma krijg ik de tv series ook niet aan de praat maar in Eden wel.

Ben benieuwd wat je bevindingen zijn na je compile:)
1. Ok, dus je eerste probleem is het scrappen van movies/series?
Welke scrapper gebruik je en zijn het gangbare movies/series? Toevallig custom nfo's?
Resultaat is dat je library niet gevuld is?

2. Als gevolg van je scrapper werkt Trakt niet? Als we 1 oplossen is 2 ook gefixed ;)

Ik wil best brainstormen met je in pm (anders wordt dit topic ook zo'n zooitje :P )

Latest Fusion x86 build van commit 7d74228b19274222106b6520fe4a3739394b8801
http://dl.dropbox.com/u/6...20121232523-r9607.tar.bz2

edit:
r9607 draait tot op heden nog perfect. (zie ook dat ze hem op official site ook al ge-upload hebben) Ik kan tot op heden nog normaal reboots en shutdowns uitvoeren, verder lijkt de rest (add-ons etc) ook nog te werken. CPU load heb ik niet gecheked maar lijkt in orde.
Mischien een kleine note bij geposte build, deze is zonder SSH fix!
Verder is mijn eerste indruk dat deze soepeler reageert en minder herrie maakt wanneer je in menu bent (lees als in Fan draait geen overuren), zoals het er nu naar uitziet is voor mij build r9429 verleden tijd!

Note: Als iemand anders een andere project build wil (zonder SSH fix!) dan kan ik dat wel fixen.

[ Voor 34% gewijzigd door schumi2004 op 22-01-2012 12:28 . Reden: Link naar SSH commit toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Wat bedoel je precies met de SSH fix? Ik ben even een tijdje uit de OpenElec scene geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Heb hier niet direct succes met r9607... Startscherm heeft al kuren. een heel raar underscan probleem en cpu load is niet beter in het menu. Ik heb het underscan probleem eerder gehad (toen ik nog geen OE gebruikte maar zelf een minimum ubuntu install deed) en weet zeker dat dat niet op te lossen is met de calibratie. Heb rondom ongeveer een centimeter zwarte balk.

@Cubic X: met SSH fix bedoelt schumi dat ssh standaard aan staat op je OE pc. Ze hebben het nu standaard uitgezet omdat dat veiliger zou zijn. Schumi maakt builds met SSH aan. Overigens heb ik gemerkt bij een verse install dat je in de setup de vraag krijgt of je wel of geen ssh wil en bij een update worden settings uiteraard niet aangepast.

@schumi: Als scrapers heb ik imdb en moviemeter geprobeerd omdat themoviedb als "broken" wordt weergegeven en ik die niet kan gebruiken. De fout die optreed is dat hij niet kan connecten met de server. Maardie fout geeft ie bij elke scraper die ik geprobeerd heb dus dat is raar. TheMovieDB doet het in r9607 dus dat probleem is opgelost.

[ Voor 35% gewijzigd door Mystic Spirit op 22-01-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:11:
Heb hier niet direct succes met r9607... Startscherm heeft al kuren. een heel raar underscan probleem en cpu load is niet beter in het menu. Ik heb het underscan probleem eerder gehad (toen ik nog geen OE gebruikte maar zelf een minimum ubuntu install deed) en weet zeker dat dat niet op te lossen is met de calibratie. Heb rondom ongeveer een centimeter zwarte balk.
Vreemd, hier draaide hij meteen goed.

edit:Nu staat me iets bij dat dat op te lossen is, heb namelijk ook gehad en toen een reinstall gedaan. Als ik paar tellen gewacht had had ik deze fix kunnen uitvoeren:
Jelte in "[HTPC] Zotac ZBOX"
@Cubic X: met SSH fix bedoelt schumi dat ssh standaard aan staat op je OE pc. Ze hebben het nu standaard uitgezet omdat dat veiliger zou zijn. Schumi maakt builds met SSH aan. Overigens heb ik gemerkt bij een verse install dat je in de setup de vraag krijgt of je wel of geen ssh wil en bij een update worden settings uiteraard niet aangepast.
Zou hem daar de truuk in zitten wat SSH betreft, zou dat hetzelfde doen als ik nu gedaan heb? Al even geen re-install hoeven doen :)
@schumi: Als scrapers heb ik imdb en moviemeter geprobeerd omdat themoviedb als "broken" wordt weergegeven en ik die niet kan gebruiken. De fout die optreed is dat hij niet kan connecten met de server. Maardie fout geeft ie bij elke scraper die ik geprobeerd heb dus dat is raar. TheMovieDB doet het in r9607 dus dat probleem is opgelost.
Dat is wel heel vreemd, ik heb dat ook wel eens dat hij de server niet kan vinden en als ik het dan later nog eens probeer gaat dat gewoon goed. Komt zelden voor dat het niet lukt en is meestal als het gebeurt direct na het uit slaapstand komen.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 22-01-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:48

tomk94

Developer

Ik zit er aan te denken om de ZBOX AD02 te kopen(de barebone).

Nu heb ik hier nog twee SO-DIMM's van 2 GB 1333-MHz DDR3-geheugen liggen uit mijn 2011 13" macbook pro. Het mooiste zal zijn als ik deze in de ZBOX kan doen. Weet iemand of dat werkt?

Daarnaast, is een HD van 60GB genoeg, en de films op een externe HD van 2TB zetten? Ik wil namelijk linux met XBMC draaien, en denk dat dat dan wel moet lukken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cubic X schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:20:
Wat bedoel je precies met de SSH fix? Ik ben even een tijdje uit de OpenElec scene geweest.
https://github.com/OpenEL...5378d2aa93ac789f61fead199

Reden waarom ik dat ongedaan gemaakt heb is dat wanneer 1 van de pre-eden builds moeilijk doet tijdens een afsluit of sleep commando (Box hing, scherm wordt zwart en reageert nergens meer op) je er via SSH niet meer bij kunt (wat voorheen nog wel werkte) Ik moest dan in dergelijke gevallen de 220 los trekken waar ik voorheen via SSH (want dat werkte dan nog gewoon) gewoon reboot of poweroff commando gaf.

[ Voor 41% gewijzigd door schumi2004 op 22-01-2012 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:07:
[...]
Vreemd, hier draaide hij meteen goed.

edit:Nu staat me iets bij dat dat op te lossen is, heb namelijk ook gehad en toen een reinstall gedaan. Als ik paar tellen gewacht had had ik deze fix kunnen uitvoeren:
Jelte in "[HTPC] Zotac ZBOX"

---KNIP---
Ik heb de regel even toegevoegd aan mijn fglrx.conf bestand, maar resultaat is nul... Mijn fglrx.conf bestand is trouwens een grote bende met een hele berg regels... Is dat bij jullie ook zo?
tomwebfreak schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:22:
Ik zit er aan te denken om de ZBOX AD02 te kopen(de barebone).

Nu heb ik hier nog twee SO-DIMM's van 2 GB 1333-MHz DDR3-geheugen liggen uit mijn 2011 13" macbook pro. Het mooiste zal zijn als ik deze in de ZBOX kan doen. Weet iemand of dat werkt?

Daarnaast, is een HD van 60GB genoeg, en de films op een externe HD van 2TB zetten? Ik wil namelijk linux met XBMC draaien, en denk dat dat dan wel moet lukken.

Alvast bedankt!
Als je gewoon OpenElec draait is een oud SD kaartje van 1 GB of meer ruim voldoende :) Dus 60gb hdd zal ruim voldoende zijn.
Geheugen is tricky maar denk dat het wel goed gaat. Kun je het merk op het geheugen zien? Waarschijnlijk samsug en die doen het vaak prima in de zotacjes.

[ Voor 41% gewijzigd door Mystic Spirit op 22-01-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:31:
[...]

Ik heb de regel even toegevoegd aan mijn fglrx.conf bestand, maar resultaat is nul... Mijn fglrx.conf bestand is trouwens een grote bende met een hele berg regels... Is dat bij jullie ook zo?
Er staat wel veel in ja (kan er nu niet bij, staat uit), heb je machine herstart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik zie nu dat hij mijn wijzigingen in de fglrx.conf helemaal niet op slaat als ik die vanuit windows maak... Dat is wel raar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:40:
Ik zie nu dat hij mijn wijzigingen in de fglrx.conf helemaal niet op slaat als ik die vanuit windows maak... Dat is wel raar....
Vreemde machine heb je :P

Anders even via SSH sessie toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

Mystic Spirit schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:31:
[...]

[...]

Als je gewoon OpenElec draait is een oud SD kaartje van 1 GB of meer ruim voldoende :) Dus 60gb hdd zal ruim voldoende zijn.
Geheugen is tricky maar denk dat het wel goed gaat. Kun je het merk op het geheugen zien? Waarschijnlijk samsug en die doen het vaak prima in de zotacjes.
Het geheugen is van Micron. (kende het merk geeneens). Ik stop ze er wel in en als het niet werkt koop ik wel een ander merk. Bedankt voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:41:
[...]

Vreemde machine heb je :P

Anders even via SSH sessie toevoegen.
Done en fixed :)

Nu alleen nog mijn Movie collection wat renamen zodat de scraper ze goed indexeert want nu heb ik een heel aantal films die missen en een paar di verkeerd geïndexeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:12

Zjemm

...

ik heb sinds kort dat als ik mijn ad10 met de afstandsbediening aanzet, de netwerkkaart niet op komt.
ik moet zelfs mijn routeer (fritzbox) uit en aan zetten om het probleem te verhelpen.
klinkt dit bekend?

anders maar eens draadloos proberen of een andere build

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:19
Nieuwe ID80 in het vooruitzicht:
http://www.openelec.tv/co...rs-and-zotacs-new-devices

Lijkt me erg leuk voor xbmc, werk momenteel met de shuttle xs35gtv2.
Vooral hdmi v1.4 waardoor in de toekomst 3d mogelijk zou moeten zijn is interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

@Zjemm het klinkt niet bekend, maar zet je hem aan vanuit stand-by of is het een koude start? Ik heb ook wel eens issues met het terug komen uit stand-by.

Ik heb nog even wat testwerk gedaan en ik moet zeggen dat OE pre eden build r9607 erg goed draait. Nu de beta twee van xbmc erin verwerkt is is het echt super. CPU bij het kijken van films is max 25% en dat is precies wat de bedoeling is. Geen frame drops kunnen constateren, dus deze draait echt heel goed. Het ziet er veel belovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

warcow schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:56:
Nieuwe ID80 in het vooruitzicht:
http://www.openelec.tv/co...rs-and-zotacs-new-devices

Lijkt me erg leuk voor xbmc, werk momenteel met de shuttle xs35gtv2.
Vooral hdmi v1.4 waardoor in de toekomst 3d mogelijk zou moeten zijn is interessant.
nieuws: Zotac introduceert drie compacte pc's ;)

De vraag is een beetje wat ze gaan kosten en dan zeker de uitvoeringen met HDD & RAM.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Voor de liefhebbers, OE build r9616 is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 05:42

waztone

de enige echte

OK, gisteren wat vreemds meegemaakt.
Ik had de officiele build van openelec weer geprobeerd te installeren. Dit ging goed itt de vorige keer, toen kreeg ik alleen de pre-eden build aan de praat.
Alles draait goed, mijn Harmony One goed aan de praat, zelfs met sleep en wake-up enzo.
Dus ik nam hem mee naar mijn vriendin, daar op haar Philips TV aangesloten, nog steeds goed.
Hij pakt automatisch een resolutie van 1920x1080, dus heerlijk filmpje kunnen kijken.
Ik kom 's avonds weer thuis en sluit hem weer aan op mijn Samsung LE32R81.
De resolutie staat niet goed (wat ik al verwachte), dus ik probeer in de instellingen mijn beeld te veranderen. En tot mijn verbazing zie ik nou wel de maximale resolutie van mijn TV erin staan, nl: 1366x768. Dus deze geselecteerd, maar het beeld zat verschoven. Dus even een reboot gedaan, en dan is de 1366 resolutie weer
nergens te bekennen?
Hoe krijg ik openelec nou zover dat hij de goede resolutie weergeeft op mijn TV? Ik heb nog steeds geen eenduidig antwoord kunnen vinden. Heeft iemand hier hetzelfde probleem?

All is fair in God of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Grrrrrene schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:46:
OK, kleine update: het werkt blijkbaar net zo niet-vloeiend als voorheen, te vroeg gejuicht dus. Iedere keer als er een scene-wisseling is zakt de fps even in om na 2-3 seconden weer vloeiend beeld te geven :( Komop nou, ben ik echt de enige die dat heeft cq. ziet? Ik vind het erg frustrerend dat hardware die het "in principe" zou moeten kunnen 1080p video niet vloeiend afspeelt. Ik ben met het ION-platform in ieder geval beter gewend :)

Ik sta echt op het punt om Zercom te mailen dat ik hem wil ruilen voor een ION2, de ID41 bijvoorbeeld.
Ik denk eraan om in plaats van een mediaplayer te kopen en te streamen van een nas, één van deze twee te kopen: de Sandy Bridge-model ID81 of de AMD AD04 en deze te streamen van een nas (nieuws: Zotac introduceert drie compacte pc's)
Als je nu een nieuwe zou kopen zou je dan weer voor de AMD gaan want je hebt zelf meermaals gezegd dat de ION2 minder problemen gaf?
Grrrrrene schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:17:
Wat voor mij hielp was onder System --> Video --> Playback "Adjust display refresh rate to match video" en "Sync playback to display" aanvinken. A/V sync heb ik op Video clock (Resample audio) staan, maar ik weet niet of dat laatste de juiste setting is (ik merk weinig geks aan het geluid iig).

Ik heb nu een heleboel films geprobeerd vanaf mijn NAS en het meeste speelt vloeiend af. Het percentage ligt nu zo hoog dat ik begin te denken dat de films die niet vloeiend afspelen wellicht de fout zijn. Het gaat iig stukken beter dan met de 1e install van OpenElec dd 17-08 gisteren en de 2e install vanmiddag. Wel gek, want de installatie zou identiek moeten zijn, maar is dat dus niet.
Spelen alle films ondertussen vloeiend af?
Grrrrrene schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:17:
Een ding waar ik nog tegenaan loop is dat bij sommige files het geluid na verloop van tijd niet meer synchroon loopt met het beeld. Je ziet dan soms een soort kleine storing in het beeld en zodra die optreden loopt het geluid niet meer gelijk. Maar dat gebeurt dan weer niet met alle files 8)7

Al met al zijn de meeste problemen die ik had nu wel opgelost en ik zal de AD02 dus niet terugsturen.
Heb je nog problemen met het niet synchroon lopen van het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
buffy1966 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:12:
[...]

Ik denk eraan om in plaats van een mediaplayer te kopen en te streamen van een nas, één van deze twee te kopen: de Sandy Bridge-model ID81 of de AMD AD04 en deze te streamen van een nas (nieuws: Zotac introduceert drie compacte pc's)
Als je nu een nieuwe zou kopen zou je dan weer voor de AMD gaan want je hebt zelf meermaals gezegd dat de ION2 minder problemen gaf?
Zowel de ION2 als de AMD draaien nu vloeiend, dus dat maakt weinig verschil, maar het AMD-platform was destijds relatief nieuw en nog niet doorontwikkeld. Ik moet toegeven dat ik al een paar maanden geen updates meer heb uitgevoerd, dus wellicht kunnen de incidentele vastlopers bij mijn Fusion-ZBox er ook nog uitgehaald worden. Het helpt ook niet dat ik er een twijfelachtige OCZ-Vertex SSD in heb gezet :X

Maar als ik het helemaal overnieuw mocht doen, zou ik toch een ION2 hebben genomen ja. Als je hem net als ik alleen gebruikt voor het afspelen van videobestanden, is een ION2 snel zat. Zowel mijn HD-ID11 (ION) als mijn AD02 spelen alles vloeiend af wat ik ze voer.
[...]

Spelen alle films ondertussen vloeiend af?
Jup!
[...]

Heb je nog problemen met het niet synchroon lopen van het geluid?
Nee, die zijn opgelost. Dat lag achteraf aan mijn eigen gepruts met de instellingen.

Dus in het kort: achteraf had ik beter voor een ION kunnen gaan, maar dat ligt puur aan de opstartproblemen, nu draait het best OK, op die paar vastlopers na, daar moet ik nog 's energie in steken, maar dat betekent gezeur, omdat ik de XBMC-database deel tussen de ZBox beneden en boven. Ik heb iig geen spijt van de aanschaf van de AD02.

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 24-01-2012 08:23 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 08:32

bdu

buffy1966 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:12:
[...]

[...]
Als er nu iets van prijzen bekend worden, dan kan ik ook een beslissing nemen :P

Ik zie zojuist iets in de Pricewatch: pricewatch: Zotac ZBOX ID81

[ Voor 9% gewijzigd door bdu op 24-01-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

Heeft de ZBOX AD02 eigenlijk IR? En welke afstandbedieningen kan ik dan gebruiken met Windows en XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
tomwebfreak schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:40:
Heeft de ZBOX AD02 eigenlijk IR? En welke afstandbedieningen kan ik dan gebruiken met Windows en XBMC?
AD02 heb geen IR en onder windows kun je denk elke windows compatible remote wel gebruiken.

Ik sluit me overigens bij @Grrrrrene aan, heb er net zo min spijt van maar als ik het over kon doen.

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 24-01-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik sluit mij ook aan bij Grrrrrene en Schumi, ik heb geen spijt van de aanschaf van mijn AD02 en nog minder spijt van het doorverkopen van mijn AD02 en de aanschaf van een AD10. Kost iets meer, maar dan heb je wel een ingebouwde IR en kleinere behuizing. Uiteraard krijg je ook een afstandsbediening, maar die wordt bij de meeste toch vervangen door een harmony afstandsbediening.

Ik heb wel een ander probleempje in OpenElec. Alles werkt naar behoren op de laatste release, maar ik wilde nu toch ook maar een keer mijn muziek in de library op laten nemen. Het resultaat daarvan is echter dat ik tijdens dat de index loopt random reboots krijg. Heeft een van jullie ooit zoiets meegemaakt? Ik heb wel een hele grote collectie muziek, dus wellicht dat hij struikeld op de hoeveelheid? Iemand die hetzelfde probleem heeft of kan proberen te reproduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:09:
Ik sluit mij ook aan bij Grrrrrene en Schumi, ik heb geen spijt van de aanschaf van mijn AD02 en nog minder spijt van het doorverkopen van mijn AD02 en de aanschaf van een AD10. Kost iets meer, maar dan heb je wel een ingebouwde IR en kleinere behuizing. Uiteraard krijg je ook een afstandsbediening, maar die wordt bij de meeste toch vervangen door een harmony afstandsbediening.

Ik heb wel een ander probleempje in OpenElec. Alles werkt naar behoren op de laatste release, maar ik wilde nu toch ook maar een keer mijn muziek in de library op laten nemen. Het resultaat daarvan is echter dat ik tijdens dat de index loopt random reboots krijg. Heeft een van jullie ooit zoiets meegemaakt? Ik heb wel een hele grote collectie muziek, dus wellicht dat hij struikeld op de hoeveelheid? Iemand die hetzelfde probleem heeft of kan proberen te reproduceren?
Welke build want ik ben zelf weer terug naar beta 1 build r9429, de overige hebben hier alleen maar vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik zit inmiddels r9616, maar heb het probleem net ook gereproduceerd op r9429. dus het ligt niet aan de specifieke build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:41:
Ik zit inmiddels r9616, maar heb het probleem net ook gereproduceerd op r9429. dus het ligt niet aan de specifieke build.
Ai das vervelend. Al ticket gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Nee ik wil eerst zeker weten dat ik zelf geen gekke dingen aan het doen ben. Iemand anders met 50k+ tracks die een library heeft geprobeerd aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
Grrrrrene schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 08:20:
Maar als ik het helemaal overnieuw mocht doen, zou ik toch een ION2 hebben genomen ja. Als je hem net als ik alleen gebruikt voor het afspelen van videobestanden, is een ION2 snel zat. Zowel mijn HD-ID11 (ION) als mijn AD02 spelen alles vloeiend af wat ik ze voer.
Dus met het nieuwe Sandy Bridge-model ID81 (pricewatch: Zotac ZBOX ID81) zit ik goed?
Ik neem aan dat dit een beter keus is dan een mediaplayer om alleen maar videobestanden af te spelen?

Dan is het alleen nog afwachten of er een HDMI 1.4a aanwezig. Het is wel een nadeel dat er geen HDMI versienummers meer gebruikt mogen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door buffy1966 op 24-01-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ken die eerlijk gezegd niet, maar zoals ik al zei heb ik me ook al een half jaar niet meer met de ZBox bezig gehouden, behalve gebruiken waarvoor hij bedoeld is. Mijn ervaring was dat Intel _veel_ beter ondersteund werd. Als ik nu opnieuw iets zou kopen, zou dat idd een Intel worden en dan bijvoorbeeld de ID81 ja :)

Maar pin me er niet op vast hoor, ik heb geen idee of ervaringen uit het verleden een garantie voor de toekomst zijn bij Zotac icm XBMC/OpenElec :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zou eerder voor de ID80 gaan eerlijk gezegd.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Een korte blik op de site van openelec laat zien dat de id80 al volledig ondersteund wordt http://openelec.tv/compon...rs-and-zotacs-new-devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Grrrrrene schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:56:
...Als ik nu opnieuw iets zou kopen, zou dat idd een Intel worden en dan bijvoorbeeld de ID81 ja :)
Domme vraag van mijn kant hoor maar is/was er geen probleem met de Intel HD graphics en het netjes in sync afspelen van 24p materiaal?

Of is dit alweer opgelost in bepaalde Intel oplossingen of de 2nd generatie van Intel Core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:47
als 3d je niets boeit (behalve dan misschien van de menu rendering van xmbc?? of gebruikt ie daar 2d voor?)
en een voorkeur geeft voor open source
is die Intel videokaart dan een optie?

Ik weet dat nvidia met vdpau gewoon goed werkt onder linux (en dus openelec)
amd probeert nu ook wat van de markt te snoepen (naar mijn mening te laat, en dan nog steeds closed source)
dus voor mij zou de keuze zijn uit "open" Intel (id81) en "bewezen" nvidia (id80)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halu
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-07 13:21
Ik heb na lang lurken twee weken geleden ook maar een AD02 gehaald en ben heel tevreden! Eerst gespeeld met OE met SD-kaartje, maar uiteindelijk toch maar een Win7 op een oude laptopdisk gezet vanwege de ondersteuning voor emulators :) Werkt allemaal als een zonnetje.

Toch is er nu een kleine maar: ik merkte dat de idle temperatuur rond de 55 lag en onder load makkelijk richting te 90 graden schoot... Blijkt de fan niet te draaien. Ik dacht eerst dat het aan de Smart instelling in BIOS lag, dus ingesteld op manual 100% full speed: toen begon ie te loeien. Echter, bij de volgende reboot viel ie weer stil en nou doet hij het alleen als ik 'm aan tik. Ik zie hem heel licht schokken als hij boot, maar daarna dus niet aangaan.. Iemand een ideetje of ik dit zelf nog op enige manier kan fixen? Heb kabeltje/pwm plug al gechecked en die lijken beide prima. Anders moet 'ie misschien toch weer terug ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Laatst online: 09-09 09:31
Heb sinds gisteren ook een oude laptopschijf in m'n ID41 zitten (naast een USB stick met OpenElec). Werkt helemaal prima. In principe wordt er geboot van de USB stick, in Windows kom je door even op F11 te drukken tijdens het booten (of gewoon de USB stick er uit te halen).
Af en toe hing ik m'n laptop nog aan de TV om geDRM'de streams te bekijken, wat niet werkt via XBMC. Nu kan dat mooi via de ID41. Misschien ga ik het ook nog wel gebruiken om soms wat simpele (2D) games op te spelen. Heb Solar2 er op geinstalleerd, en dat werkt eigenlijk best wel lekker. Nu misschien nog even een controller aanschaffen (en een (S)NES emulator installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 08:32

bdu

buffy1966 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:03:
[...]

Dus met het nieuwe Sandy Bridge-model ID81 (pricewatch: Zotac ZBOX ID81) zit ik goed?
Ik neem aan dat dit een beter keus is dan een mediaplayer om alleen maar videobestanden af te spelen?

Dan is het alleen nog afwachten of er een HDMI 1.4a aanwezig. Het is wel een nadeel dat er geen HDMI versienummers meer gebruikt mogen worden.
Voor de ID80 staan nu ook prijzen in Pricewatch. Ietsjes duurder vooralsnog. pricewatch unsorted: ZOTAC ZBOX ID80 - Mini-PC - 1 x Atom D2700 / 2.13 GHz - RAM 0 GB -

Maar dan nog steeds. Twijfel twijfel twijfel :-P Ik wil het systeem primair gebruiken voor XBMC. Alleen wil deze ook zeker gebruiken voor andere zaken, beetje surfen, iTunes, FIFA ( :-P ) etc etc.

[edit] En ook een prijs voor de AD04: pricewatch unsorted: ZOTAC ZBOX AD04 - Mini-PC - 1 x Fusion E-450 / 1.65 GHz - RAM 0 GB -

[ Voor 10% gewijzigd door bdu op 25-01-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

Ok, heb de Zbox AD02 nu binnen.

Ik heb er een SSD ingedaan en alles loopt soepel. Alleen het internet is heel langzaam(WiFi) maar dit komt waarschijnlijk door een driver.

Helaas wordt het beeld om de tijd groen. Ik moet dan de hdmi kabel eruit trekken en er in stoppen om dat te verhelpen. Dit schijnt een probleem te zijn met de Handshake van de HDCP tussen de AD02 en mijn Philips TV. Behoorlijk vervelend dus. Ik ga eens kijken hoe dit op te lossen is. Anders toch de ZBox weer weg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
tomwebfreak schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:40:
Ok, heb de Zbox AD02 nu binnen.

Ik heb er een SSD ingedaan en alles loopt soepel. Alleen het internet is heel langzaam(WiFi) maar dit komt waarschijnlijk door een driver.

Helaas wordt het beeld om de tijd groen. Ik moet dan de hdmi kabel eruit trekken en er in stoppen om dat te verhelpen. Dit schijnt een probleem te zijn met de Handshake van de HDCP tussen de AD02 en mijn Philips TV. Behoorlijk vervelend dus. Ik ga eens kijken hoe dit op te lossen is. Anders toch de ZBox weer weg doen.
Wat draai je voor OS want voor Windows is er wel een oplossing (heb zo topic niet bij de hand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

schumi2004 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:51:
[...]

Wat draai je voor OS want voor Windows is er wel een oplossing (heb zo topic niet bij de hand)
Ik draai windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

Tnx voor de tip, dat lijkt te werken!

Helaas is het wifi internet erg langzaam, ik download met maar 50kbps. Op mijn oude pc was dat 1.5mb/s. ik heb de 2 drivers meegeleverd op de cd al geprobeerd, dat lijkt helaas niet te werken:( dan morgen maar een usb dongle halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
tomwebfreak schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:21:
[...]

Helaas is het wifi internet erg langzaam, ik download met maar 50kbps. Op mijn oude pc was dat 1.5mb/s. ik heb de 2 drivers meegeleverd op de cd al geprobeerd, dat lijkt helaas niet te werken:( dan morgen maar een usb dongle halen.
Drivers van Zotac site al geplukt ?

Win7 http://downloads.zotac.com/mediadrivers/mb/ralinkw7.zip

Global Downloads http://www.zotacusa.com/downloads

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 25-01-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Heb ook een philips tv. Het werkt bij mij alleen als ik FULL RGB kies bij pixel instellingen. Elke andere instelling geeft toch vroeg of laat weer een groen scherm.
tomwebfreak schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:21:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

Rezje schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:41:
Heb ook een philips tv. Het werkt bij mij alleen als ik FULL RGB kies bij pixel instellingen. Elke andere instelling geeft toch vroeg of laat weer een groen scherm.

[...]
Jup daar had ik hem op staan.
Ja, heb beide(die op de cd staan) en de bovenstaande geprobeerd. Helaas blijft mijn internet even langzaam als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
Janoz schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:57:
Ik zou eerder voor de ID80 gaan eerlijk gezegd.
Voor wat reden kies je de ID80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

buffy1966 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:20:
[...]

Voor wat reden kies je de ID80?
Bewezen ION eigenlijk. Tenzij ik zie dat OpenElec ook keurig draait op de Intel. Dan zou ik de 81 nog wel willen overwegen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Darkzell schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:54:
Ondertussen mijn ad02 voorzien van windows 7 en alles werkt prima nu. Enige wat ik vervelend vind is dat de lichtgevende ring bovenop blijft knipperen in de slaapstand, en wmb mag ie sowieso wel uit. Is dat mogelijk om uit te schakelen?
BIOS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
Janoz schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:13:
[...]

Bewezen ION eigenlijk. Tenzij ik zie dat OpenElec ook keurig draait op de Intel. Dan zou ik de 81 nog wel willen overwegen.
OpenElec zou ook geschikt zijn voor Intel ([klik). Of dit goed werkt weet ik niet. Vermits je wil zien dat dit keurig draait op Intel neem ik aan dat je al over problemen hierover gelezen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Nog even over m'n Windows installatie op m'n ID41. Na wat gepruttel met drivers / instellingen (vinkjes van hardware acceleration, en de subs op de juiste plek doen) werkt normale video playback prima. Een 1080p video gebruikt bijna geen CPU en rond de 50% GPU ofzo.

Nu het probleem: streams van RTL icm Silverlight. Op normale grootte in de browser gaat het nog wel, zodra ze fullscreen gaan gaat het mis. Het speelt nog wel, maar een beetje choppy. En extra irritant: het geluid is niet in sync met het beeld. Dit gebeurt oa bij Voetbal International.

Iemand anders die enig idee heeft waar dit vandaan komt / hoe dit op te lossen? In de Silverlight instellingen staat 'Enable hardware-accelerated playback' netjes aangevinkt. Als iemand dit zou kunnen testen of het bij hem/haar ook gebeurd zou tof zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Intru schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:00:
[knip]

Nu het probleem: streams van RTL icm Silverlight. Op normale grootte in de browser gaat het nog wel, zodra ze fullscreen gaan gaat het mis. Het speelt nog wel, maar een beetje choppy. En extra irritant: het geluid is niet in sync met het beeld. Dit gebeurt oa bij Voetbal International.

Iemand anders die enig idee heeft waar dit vandaan komt / hoe dit op te lossen? In de Silverlight instellingen staat 'Enable hardware-accelerated playback' netjes aangevinkt. Als iemand dit zou kunnen testen of het bij hem/haar ook gebeurd zou tof zijn.
Met IE9 en de laatste versie van Silverlight (5.0.611118.0) draait het duidelijk op de GPU (AMD E-350), soepel in full screen (1080P) met audio in sync, CPU ± 30%
Met FF9 en de laatste versie van Silverlight (5.0.611118.0) draait het veel meer op de CPU, duidelijk minder soepel in full screen (1080P) maar met audio in sync. CPU ± 70%

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Even een heel botte vraag: naar aanleiding van nieuws: Zotac introduceert drie compacte pc's denk ik toch maar dat ik mijn huidige ND22 vervangen door een nieuw model. Zit alleen nog te twijfelen tussen de ID80 en ID81 en dan voornamelijk op GPU-gebied. Helaas zijn de reviews van dit soort onboard-chips nogal beperkt maar iets zegt me dat ik beter uit ben met de dedicated 512MB 520GT in de ID80 dan de Intel HD. CPU wordt toch amper gebruikt (XMBC) dus maakt het verschil tussen de Atom en de Celeron weinig uit.

Iemand zwaarwegend argument om de ID80 niet te kopen en toch voor de Intel HD graphics te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
hardware-lover schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:51:
[...]

Met IE9 en de laatste versie van Silverlight (5.0.611118.0) draait het duidelijk op de GPU (AMD E-350), soepel in full screen (1080P) met audio in sync, CPU ± 30%
Met FF9 en de laatste versie van Silverlight (5.0.611118.0) draait het veel meer op de CPU, duidelijk minder soepel in full screen (1080P) maar met audio in sync. CPU ± 70%
d:)b Dat ik daar niet aan gedacht heb, thanks! De video speelt een stuk soepeler in IE. Je zou verwachten (hopen?) dat zoiets niet meer uitmaakt.

Helaas blijft het audioprobleem nog wel, maar wellicht komt dit ergens anders vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

Zo, kabels getrokken door me kamer, moest er toch een keer van komen. Toch wat stabielere connectie dan de wifi kaart van de zotac.:P Vanavond kijken hoe de ad02 een 1080p filmpje afspeelt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
MAX3400 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:04:

Iemand zwaarwegend argument om de ID80 niet te kopen en toch voor de Intel HD graphics te gaan?
zoals ik pas een pagina geleden al aangaf:
a: ik neem aan dat de intel driver compleet open source is
b: ik vraag me af of intel uberhaupt video acceleration heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MisterE schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:54:
[...]

zoals ik pas een pagina geleden al aangaf:
a: ik neem aan dat de intel driver compleet open source is
b: ik vraag me af of intel uberhaupt video acceleration heeft??
Sorry, dat is me dan even ontschoten. Voor zover ik weet heeft deze chip inderdaad video acceleration maar geen open source driver. Dat lijkt me ook niet heel veel uit te maken; ik ga sowieso Windows 7 draaien (en geen Linux) voor XBMC dus denk dat ik daar al een slag kan maken i.v.m. driver issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
MAX3400 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:06:
[...]

Sorry, dat is me dan even ontschoten. Voor zover ik weet heeft deze chip inderdaad video acceleration maar geen open source driver. Dat lijkt me ook niet heel veel uit te maken; ik ga sowieso Windows 7 draaien (en geen Linux) voor XBMC dus denk dat ik daar al een slag kan maken i.v.m. driver issues.
ah, ook al gesloten.
iig, de nvidia (vdpau) is bewezen stabiel op linux. en ook krachtiger qua 3D (wellicht ook 2d, dus bevorderlijk voor de menurendering?)
ik denk dat jij videokracht (id80) vs de cpu (id81) moet doen.

Maar als jij windows gaat draaien waarom sluit je de AMD dan uit? Deze is volgens mij het krachtigst van de 3 nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MisterE schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:13:
[...]

ah, ook al gesloten.
iig, de nvidia (vdpau) is bewezen stabiel op linux. en ook krachtiger qua 3D (wellicht ook 2d, dus bevorderlijk voor de menurendering?)
ik denk dat jij videokracht (id80) vs de cpu (id81) moet doen.

Maar als jij windows gaat draaien waarom sluit je de AMD dan uit? Deze is volgens mij het krachtigst van de 3 nieuwe.
AMD sluit ik om 2 redenen uit... Principe & shared video memory... Principe is natuurlijk een fanboy-argument en dus minder belangrijk maar ik ben eenvoudigweg geen voorstander van shared memory.

Dat gezegd hebbende; de power van de AMD lijkt inderdaad wel erg boven de 520 uit te komen dus bedankt voor dit inzicht; ik ga morgen/vanavond eens kijken of er duidelijke benchmarks te vinden zijn voor deze niche-kaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
MAX3400 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:19:
[...]

AMD sluit ik om 2 redenen uit... Principe & shared video memory... Principe is natuurlijk een fanboy-argument en dus minder belangrijk maar ik ben eenvoudigweg geen voorstander van shared memory.

Dat gezegd hebbende; de power van de AMD lijkt inderdaad wel erg boven de 520 uit te komen dus bedankt voor dit inzicht; ik ga morgen/vanavond eens kijken of er duidelijke benchmarks te vinden zijn voor deze niche-kaarten :)
sorry, maar AMD heeft altijd juist veel voor minder. Zeker omdat het een "kleine" speler is, vergeleken met de reusachtige Intel. Daarbij probeer ik altijd producten te vergelijken en geen merken. (elk merk heeft wel eens een maandagochtend model). Maar je bent vrij in je eigen handelen natuurlijk ;)

De nadelen van shared memory kan ik je niet vertellen maar lijkt me voor HTPC doeleinden minimaal. Wellicht als je iets van gaming doet dat het impact heeft.

Voor mij valt de AMD waarschijnlijk af omdat hun video acceleratie maar net lijkt te werken onder Linux. Lees in deze draad wel dat het steeds beter begint te werken. Maar AMD is er gewoon ERG laat mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 18-09 02:12
Als ik het dus goed begrijp raden jullie een intel ION of Celeron chipset aan voor gebruik met Openelec ipv een AMD chipset?

Mij leek de A04 met de AMD E-450 chipset wel interessant namelijk.

Wat ik me ook af vraag: wat hebben de nieuwe zbox versies voor voordelen in XBMC tov de 1e generatie zboxen? Oftewel: is het de moeite waard om te wachten op bijvoorbeeld een AD04 of voldoet een AD03 ook al prima en is een nieuwe versie dus niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

De AD02 of AD10 voldoen prima. De processorkracht ben je voor XBMC niet nodig. XVBA is goed en 95% van video's wordt zonder slag of stoot afgespeeld.

Ik blijf me als audio enthousiast wel altijd afvragen waarom er niemand op de audioprestaties let in de hele discussie. AMD is de enige die HD-audio RAW doorgeeft en de volledige decodering aan je receiver overlaat. Dat heb ik toch een stuk liever dan de omzettingen die bij zowel Nvidia als Intel gedaan worden. Mensen die van plan zijn om de media pc aan een goede receiver of audio processor te hangen komen beter uit met een AMD apu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
Mystic Spirit schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:11:
De AD02 of AD10 voldoen prima. De processorkracht ben je voor XBMC niet nodig. XVBA is goed en 95% van video's wordt zonder slag of stoot afgespeeld.

Ik blijf me als audio enthousiast wel altijd afvragen waarom er niemand op de audioprestaties let in de hele discussie. AMD is de enige die HD-audio RAW doorgeeft en de volledige decodering aan je receiver overlaat. Dat heb ik toch een stuk liever dan de omzettingen die bij zowel Nvidia als Intel gedaan worden. Mensen die van plan zijn om de media pc aan een goede receiver of audio processor te hangen komen beter uit met een AMD apu.
ik twijfelde nog over AMD/Intel, niet dat ik een audio freak ben maar dit vind ik wel een belangrijk verschil, ik laat nu mijn AC-Ryan het ook allemaal raw doorsturen.

Nu nog wachten tot de AD04 op voorraad is. Die kan toch wel 3D aan? Staat er niet expliciet bij

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:19:
[...]

Volgens de benchmarks (o.a. NotebookTech) zijn zowel de processors (D2700 vs. E-450) als de grafische kaarten (GT520M vs. HD6320) beter van de Atom/Nvidia-combi. Mij lijkt het dan ook een duidelijk verhaal, welke de meest interessante is van die twee (ID80 vs AD04).

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Svennie schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:51:
[...]

ik twijfelde nog over AMD/Intel, niet dat ik een audio freak ben maar dit vind ik wel een belangrijk verschil, ik laat nu mijn AC-Ryan het ook allemaal raw doorsturen.

Nu nog wachten tot de AD04 op voorraad is. Die kan toch wel 3D aan? Staat er niet expliciet bij
De E-450 chipset heeft HDMI 1.4a en daarmee wordt 3D (theoretisch) ook ondersteund. De melding daarover heb ik bij de specificaties van de E-450 ook voorbij zien komen. Ik heb het dan niet over de Zotac informatie maar over algemene info betreffende de E-450.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Undeclinable schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:23:
[...]

Volgens de benchmarks (o.a. NotebookTech) zijn zowel de processors (D2700 vs. E-450) als de grafische kaarten (GT520M vs. HD6320) beter van de Atom/Nvidia-combi. Mij lijkt het dan ook een duidelijk verhaal, welke de meest interessante is van die twee (ID80 vs AD04).
Edit: Niet goed opgelet, excuses.

[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 27-01-2012 14:02 . Reden: Gelinkt naar verkeerde info. ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
@hardware-lover: Jij hebt een test met de N2800 terwijl Undeclinable het over de D2700 heeft
Maar betwijfel of de D versie zoveel sneller is dan de N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
hardware-lover schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:30:
[...]

De E-450 chipset heeft HDMI 1.4a en daarmee wordt 3D (theoretisch) ook ondersteund. De melding daarover heb ik bij de specificaties van de E-450 ook voorbij zien komen. Ik heb het dan niet over de Zotac informatie maar over algemene info betreffende de E-450.
wat bedoel je met theretisch? Ik wil een 3D tv gaan kopen dus de zotac moet wel in staat zijn om een 3D film naar de tv/versterker te sturen zodat ik die kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je beseft dat de N2800 een heel stuk trager is dan de D2700? Nog even een juiste vergelijking @ PassMark:

E-450: 757
D2700: 834
N2800: 755

Je grafiek van 3DMark 2006 slaat sowieso de plank mis, want hier wordt de Radeon-kaart vergeleken met de PowerVR-gpu van de N2800......zoek even de 3DMark-score op van de GT520, en dan heb je relevant vergelijkingsmateriaal.

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Undeclinable schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:45:
[...]
Je beseft dat de N2800 een heel stuk trager is dan de D2700? Nog even een juiste vergelijking @ PassMark:

E-450: 757
D2700: 834
N2800: 755

Je grafiek van 3DMark 2006 slaat sowieso de plank mis, want hier wordt de Radeon-kaart vergeleken met de PowerVR-gpu van de N2800......zoek even de 3DMark-score op van de GT520, en dan heb je relevant vergelijkingsmateriaal.
Ik heb idd niet goed opgelet, info verwijderd, mijn excuses. Ik zal eens kijken of er andere info is te vinden die wel reëel is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Svennie schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:35:
[...]

wat bedoel je met theoretisch? Ik wil een 3D tv gaan kopen dus de zotac moet wel in staat zijn om een 3D film naar de tv/versterker te sturen zodat ik die kan kijken.
Je moet altijd een slag om de arm houden, wat theoretisch mogelijk is hoeft in de praktijk niet altijd realiseerbaar te zijn. Vandaar mijn toevoeging daarover. Als voorbeeld wil ik aanhalen dat de AMD E-350 in staat is om de HD audio formaten als zodanig ook naar je HD audio versterker te sturen. XBMC heeft daar op dit moment echter nog geen echte ondersteuning voor (wel als lpcm), MediaPortal daarentegen kan dat wel.
Je bent dus afhankelijk van de gebruikte media software om er uit te halen wat er in zit. Dat bedoelde ik duidelijk te maken.

http://www.engadget.com/2...us-adds-ddr-1333-support/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
hardware-lover schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:26:
[...]

Je moet altijd een slag om de arm houden, wat theoretisch mogelijk is hoeft in de praktijk niet altijd realiseerbaar te zijn. Vandaar mijn toevoeging daarover. Als voorbeeld wil ik aanhalen dat de AMD E-350 in staat is om de HD audio formaten als zodanig ook naar je HD audio versterker te sturen. XBMC heeft daar op dit moment echter nog geen echte ondersteuning voor (wel als lpcm), MediaPortal daarentegen kan dat wel.
Je bent dus afhankelijk van de gebruikte media software om er uit te halen wat er in zit. Dat bedoelde ik duidelijk te maken.

http://www.engadget.com/2...us-adds-ddr-1333-support/
ok duidelijk, dus de HW kan het wel aan, dat is het belangrijkste, SW kan je wisselen, HW is lastiger te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoove
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 17:03
Hallo,

Ik ben van plan een htpc aan te schaffen met xbmc en mijn oog is gevallen op
de zotac zbox id80 (atom/nvidia of de ad04 (amd/ati).
Ik zou het liefst met linux draaien als ik daar niet te veel moet tweaken.
Ik heb wat onderzoek gedaan. Klopt het volgende:

id80 tov ad04: betere ondersteuning linux xbmc, snellere cpu, snellere gpu, iets duurder.

Ik weet alleen nog niet hoe het met het verbruik zit.
iemand idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

rdoove schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:33:
Hallo,

Ik ben van plan een htpc aan te schaffen met xbmc en mijn oog is gevallen op
de zotac zbox id80 (atom/nvidia of de ad04 (amd/ati).
Ik zou het liefst met linux draaien als ik daar niet te veel moet tweaken.
Ik heb wat onderzoek gedaan. Klopt het volgende:

id80 tov ad04: betere ondersteuning linux xbmc, snellere cpu, snellere gpu, iets duurder.

Ik weet alleen nog niet hoe het met het verbruik zit.
iemand idee hierover?
Snellere GPU klopt niet. Betere open source linux ondersteuning klopt wel en met OpenElec hoef je op beide platvormen vrijwel niks van linux te weten om het draaiend te krijgen. Als je de discussie hierboven leest kun je alle voors en tegen van nvidia / amd lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattekop
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-02-2022
Ik heb sinds vandaag een Zontac HD02.
Windows 7 geladen OK, aangesloten op 37 inch TV via HDMI. Alles werkt ok, behalve dat er een zwarte rand rondom het beeld blijft bestaan, dus de PC vult niet volledig het hele TV beeld. Weet iemand hoe ik dat nog beter zou kunnen instellen, of is dit niet mogelijk?

Verder zie ik dat ik drivers specifiek voor het systeem zou moeten laden. Is dit 100% nodig en wat gebeurt er wanneer je dit niet doet? Als het wel moet werkt het dan beter van CD of van de ZOTAC website? Ik zie nl ook door alle paginas heen dat mensen soms problemen aangegeven, maar dan zie ik ook vaak dat deze drivers zijn geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je doet je gebruikersnaam wel eer aan Sattekopmet de Zontac HD02? Welkom op het Tweakers forum.

Welk type ZOTAC heb je nu precies? De AD02 of de inmiddels niet meer verkrijgbare HD-ND02? Dus de AMD E-350 of ION 330 versie?

Heb je het topic al een beetje doorgenomen? Er staat al allerlei info in waar je wat mee zou kunnen beginnen denk ik. Het bureaublad kan in ieder geval onder de videokaart instellingen beeldvullend worden aangepast, in jou geval zou er wat overscan noodzakelijk zijn.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 17 ... 39 Laatste