This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat is juist.Senor Sjon schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:45:
De ad02 heeft ook twee vrije.geheugenbanken. Dan werkt dit in dual channel en je kan 8 gb kwijt.
De AD10 heeft 1 slot (SODIMM), daar kun je makkelijk en voordelig 4GB in kwijt en dat is voor een HTPC ruim voldoende. Met 2GB zou je al voldoende hebben.
Je kunt wel 8GB kwijt maar de chipset ondersteund géén dual channel.Senor Sjon schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:45:
De ad02 heeft ook twee vrije.geheugenbanken. Dan werkt dit in dual channel en je kan 8 gb kwijt.
Edit: Er schijnt volgens de download afdeling ook een AD04 te zijn op basis van de AMD E-450, maar behoudens de drivers en handleiding kan ik er nog weinig over vinden.
[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 31-12-2011 02:25 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
HoppyF,HoppyF schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:13:
[...]
Ik heb de nano AD10 en mis optisch niet, ik ga het geluid toch via HDMI laten lopen.
Op dit moment nog even niet maar later wel.
Streamen via draadloos lukt wel maar werkt bij mij nog niet vlekkeloos.
De afstand is het niet want tussen de (300n) modem en de AD10 zit zo'n 10 meter.
Daar zitten geen plafonds en betonnen muren tussen.
720p loopt wel aardig soepel, maar 1080p niet.
Wat draai je op jou AD10? Linux of windows?
Ik zit zelf ook naar deze te kijken, maar ik wil graag onder linux werken met XBMC.
Beiden! (nog..)Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 09:54:
[...]
HoppyF,
Wat draai je op jou AD10? Linux of windows?
Ik zit zelf ook naar deze te kijken, maar ik wil graag onder linux werken met XBMC.
Windows 7 staat op de SSD die ingebouwd is en waarop XBMC staat, en Linux op de SD kaart.
Linux is eigenlijk OpenELEC, ik heb ook getest met XMBCbuntu vanaf een USB stick.
Dit alles werkt wel maar nog niet naar mijn zin, dit heeft vooral te maken met de draadloze verbinding die niet stabiel is. Het signaal is te zwak waardoor 1080p zeker niet goed gaat, ook 720p loopt niet altijd lekker.
Dat kan beter vandaar dat ik een andere oplossing ga zoeken met een vaste kabel of een mini-netwerk waarin alleen de AD10 + de NAS zitten (WD Mybooklive).
Verwijderd
Ik ben voornamenlijk benieuwd naar de ondersteuning van de graphische chip onder linux. Heb je al getest met een versie die XvBA gebruikt?
Ik neem aan dat onder windows er geen issues zijn?
Ik krijg het niet voor elkaar om te booten van USB. Ik heb het volgende al geprobeerd (ik boot de usb met F7):
- usb stick fat32 en ntfs geformateerd
- usb stick in alle poorten
Ik krijg de melding geen boot (zonder fusion folder in root van usb stick) of verwijder schijven (met fusion folder in de root).
Iemand een idee wat ik fout doe?
24x sf175s + gw5000-dt op oost
Niemand die dit probleem herkent?Exocet schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:55:
Mijn Zotac AD02 heeft een probleem met openelec, het duurt erg lang voor de netwerkverbinding tot stand is gebracht. Hier is een fragment uit de messages bij het opstarten:
http://pastebin.com/AUGXY3mw
Op regel 31 schiet ineens de tijd omhoog, het lijkt dus wel degelijk het laden van het netwerk te zijn.
Zijn er meer mensen die dit herkennen bij openelec met een ad02?
Openelec is trouwens geïnstalleerd op een class 10 SD kaart.
Is er iemand met een ad02 en openelec in /var/log/messages zou kunnen kijken hoe lang de regel "r8169 0000:06:00.0: eth0: link up" erover doet om te laden?
Zou dit een hardware probleem kunnen zijn of misschien op te lossen door een bios instelling aan te passen?
Iets anders. Op github zag ik dat er tegenwoordig support for boblight ingebakken zit in OpenELEC.
Zijn er hier tweakers die hier al eens meegespeeld hebben op hun Zotac systeem en zoja, hoe pak je dit aan?
Bij beide duurt het erg lang.schumi2004 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 19:07:
Heb zelf een AD02 maarherken de netwerk problemen helemaal niet, is dat vanuit koude start of slaapstand?
Dus ik heb de generic build binnengehaald en de usbinstaller uitgevoerd.
De USB stick en een usb stick voor installatie in mijn laptop gedaan (Acer 1692wlmi) en van USB geboot. Installatie gaat goed, maar als ik van m'n net gemaakte USB stick wil opstarten, krijg ik de melding:
openelec 1.0.2 find: /storage/ .xbmc/addons/* : no such file or directory.
En hier blijft ie op hangen. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
All is fair in God of War
Kun je niet op basis van je hardware een andere build proberen? De generic build is eigenlijk alleen voor als de andere niet werken en is, zoals de naam zegt, generic.
Als ik nu het scherm in de video settings instel op 24hz blijft het aantal drops strak op 0 staan ;-)
intentionally left blank
Verwijderd
Dat draait dus lekker op de AD10?
Zit zelf ook aan een AD10 te denken .. kan je wat zeggen over de geluidsproductie van de AD10?
Ik heb nu een AsRock ION300 staan .. maar die maakt naar mijn zin al te veel lawaai. Het valt gewoon op als deze in slaap gaat.
Hein
Maar wat zou voor jou een verbetering zijn aan de ad10 tov de Ion (ik neem aan 330?)?
intentionally left blank
Verwijderd
stilte is wel belangrijk.. dus een fan die je hoort draaien zal mij storen vrees ik.
Eens kijken of ik er ergens in een winkel een kan "beluisteren"
Hein
Ik heb er een 1tb schijf in, dus dat werkt gewoon...Rezje schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:45:
Is er trouwens ook een limiet aan de 2,5" schijf die in de AD-02 kan? De grootste zijn 1TB, deze kan er gewoon in?
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
- Windows 7 32-bit (of 64-bit) draaien
- 1080p afspelen
- Sabnzbd draaien, waarbij de AD02 dus de files repareert en uitpakt
Vooral het laatste punt is voor mij nog onduidelijk. Ik ben van plan om de AD02 24/7 te laten draaien en waarbij ik dus van nieuwsgroepen kan downloaden. Nou vraag ik mij af of het voor de bovenstaande toepassing handiger is om een SSD van minimaal 32 Gb met een externe HDD aan te schaffen, of dat ik beter een interne HDD koop om daar al mijn downloads op te slaan enz.
Zouden jullie mij een advies kunnen geven? Alvast bedankt!
Kun je niet beter een NAS aanschaffen? 32Gb lijkt me beetje aan krappe kant als je er Win7 en 1080p op wilt plaatsen.Tjimmy schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:21:
Ik volg al een tijdje dit topic met heel veel interesse en heb besloten om een AD02 te kopen aangezien een AD10 een optische audio-uitgang mist. Het enige waar ik nog steeds over twijfel is het opslagmedium. Ik weet wat de voor- en nadelen zijn van een SSD en een HDD. Ik wil het volgende doen op de HTPC:
- Windows 7 32-bit (of 64-bit) draaien
- 1080p afspelen
- Sabnzbd draaien, waarbij de AD02 dus de files repareert en uitpakt
Vooral het laatste punt is voor mij nog onduidelijk. Ik ben van plan om de AD02 24/7 te laten draaien en waarbij ik dus van nieuwsgroepen kan downloaden. Nou vraag ik mij af of het voor de bovenstaande toepassing handiger is om een SSD van minimaal 32 Gb met een externe HDD aan te schaffen, of dat ik beter een interne HDD koop om daar al mijn downloads op te slaan enz.
Zouden jullie mij een advies kunnen geven? Alvast bedankt!
Ik heb een Lenovo netbookk met dezelfde E350 APU, en een SSD helpt hierbij zeker. Hoewel een mediaplayer de snelheid niet echt nodig heeft.
@Senor Sjon: Je geeft aan dat een SSD bij je notebook zeker helpt. Bedoel je hiermee ook dat het repareren en uitpakken van de downloads sneller gaat vergeleken met een interne HDD? Dat is, naast de snellere koude start en opstartsnelheden van programma's, voor mij een reden om een SSD in de AD02 te plaatsen. Ik vraag me in dit geval dan wel alleen af, doordat de downloads op de externe harde schijf uitgepakt worden, of het uitpakken weer trager wordt door de lagere overdrachts snelheid van de USB poort in vergelijking met een SATA-aansluiting. Of zie ik dit verkeerd?
Ik nog niet, maar mensen in het Netbook topic wel en merken een aanmerkelijk verschil. Volgens mij is het zwaar onverstandig om met een SSD te gaan unrarren e.d. Dat zijn wel handelingen die een SSD hard doet slijten. Download je gelijk naar een externe schijf, dan moet dat volgens mij wel meevallen, maar dat weet ik niet zeker. Ligt er ook weer aan of het eerst van lokaal naar extern gaat, ondanks dat de externe schijf rechtstreeks via usb of netwerk aangesproken wordt.Tjimmy schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:29:
@schumi: De SSD van 32 Gb is alleen om windows op te draaien. De externe harde schijf die er dan extra bij komt is om 1080p medie e.d. op te plaatsen, hier komt dus al mijn data op. Een NAS is idd ook een optie, maar ik wil het geheel niet te duur laten worden. Ik hoop qua kostprijs tussen de 300-350 euro uit te komen.
@Senor Sjon: Je geeft aan dat een SSD bij je notebook zeker helpt. Bedoel je hiermee ook dat het repareren en uitpakken van de downloads sneller gaat vergeleken met een interne HDD? Dat is, naast de snellere koude start en opstartsnelheden van programma's, voor mij een reden om een SSD in de AD02 te plaatsen. Ik vraag me in dit geval dan wel alleen af, doordat de downloads op de externe harde schijf uitgepakt worden, of het uitpakken weer trager wordt door de lagere overdrachts snelheid van de USB poort in vergelijking met een SATA-aansluiting. Of zie ik dit verkeerd?
In Sabnzbd kun je aangeven vanuit welke map het programma nzb's moet halen, waar de incomplete downloads worden opgeslagen en waar de complete(uitgepakte) downloads worden geplaatst. Het repareren van gedownloade bestanden zal naar mijn weten in de incomplete map gebeuren, op de SSD dus. Dit is volgens mij wel een handeling die de SSD hard doet slijten. Het unrarren zal volgens mij van lokaal (gerepareerde files in de incomplete map) naar extern gaan (harde schijf). Ik weet niet in hoeverre dit problemen veroorzaakt.Senor Sjon schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:37:
[...]
Ik nog niet, maar mensen in het Netbook topic wel en merken een aanmerkelijk verschil. Volgens mij is het zwaar onverstandig om met een SSD te gaan unrarren e.d. Dat zijn wel handelingen die een SSD hard doet slijten. Download je gelijk naar een externe schijf, dan moet dat volgens mij wel meevallen, maar dat weet ik niet zeker. Ligt er ook weer aan of het eerst van lokaal naar extern gaat, ondanks dat de externe schijf rechtstreeks via usb of netwerk aangesproken wordt.
Is de generic build dan niet completer als de andere? Omdat ie ook groter is.Jelte schreef op zondag 01 januari 2012 @ 13:01:
Dat regeltje krijg ik ook altijd als ik een verse Openelec install voor het eerst opstart. Dat is dus redelijk normaal en niet de reden dat hij daarop blijft hangen.
Kun je niet op basis van je hardware een andere build proberen? De generic build is eigenlijk alleen voor als de andere niet werken en is, zoals de naam zegt, generic.
Ik wil gewoon openelec eerst testen, zodat ik weet of ik Win7 icm XBMC moet gaan gebruiken of OpenElec.
Dan weet ik namelijk of ik een SSD (+/- 40Gb) of een SDCard (+-/16Gb) ga gebruiken.
Is dat trouwens genoeg? Ja toch?
Ik had al een oude pc in elkaar gezet om het daar op te testen, maar dat werkte niet. Vandaar dat ik het op mijn laptop die wat nieuwer is (de Acer 1692WLMi) heb geprobeerd, maar daar werkt het dus ook niet.
Kan ik het op een andere manier testen?
[ Voor 6% gewijzigd door waztone op 04-01-2012 18:39 . Reden: SSD/SD keuze toegelicht ]
Ik bedoelde ook niet groter qua functionaliteit, maar groter qua hardware compatibiliteit.Inanna schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:59:
Als ik er naast zit wordt ik vast wel gecorrigeerd door iemand anders, maar die generic versie is groter omdat hij niet specifiek voor een bepaalde set hardware is geschreven, waardoor er meer drivers en dergelijke in het pakket moeten worden gestopt. Dat de generieke versie groter is betekend dus niet dat het om een completere versie zou gaan qua features. Iedere Openelec versie is qua functionaliteit dus hetzelfde.
Omdat ie groter is, verwachtte ik dat er meer drivers ingebakken zaten en dus beter geschikt zou zijn voor mijn Acer 1692WLMi.
Ben nog steeds op zoek hoe ik openelec kan testen.

Ik ben inmiddels ook in het bezit van de Zotac AD02 met windows 7 en XBMC.
Ik ga hem bedienen met de Logitech Harmony afstandbediening. Op de Zotac een USB microsoft receivertje aangsloten voor de ontvangst van de AB.
Ik heb de Zotac ingesteld dat ie na 30 min. in de standby modus mag gaan maar het probleem is dat ik hem met de AB niet wakker krijg.
Ik heb hier wel wat gelezen dat de USB poorten stroomloos komen in de standby maar met de USB muis komt ie wel uit de standby.
Heeft iemand een tip hoe ik de Zotac ook dmv de AB uit de standby kan halen?
Al een bios update gedaan toevallig? Dat was de oplossing hier met OpenELEC.Frixel schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:46:
Ik heb "bijna"dit hele draadje doorgelezen en wel wat discussie over de standby gelezen maar niet wat ik zoek.
![]()
Ik ben inmiddels ook in het bezit van de Zotac AD02 met windows 7 en XBMC.
Ik ga hem bedienen met de Logitech Harmony afstandbediening. Op de Zotac een USB microsoft receivertje aangsloten voor de ontvangst van de AB.
Ik heb de Zotac ingesteld dat ie na 30 min. in de standby modus mag gaan maar het probleem is dat ik hem met de AB niet wakker krijg.
Ik heb hier wel wat gelezen dat de USB poorten stroomloos komen in de standby maar met de USB muis komt ie wel uit de standby.
Heeft iemand een tip hoe ik de Zotac ook dmv de AB uit de standby kan halen?
Hmm,Dan moet ik al bijna zeker weten dat het ook met win7 gaat werken voordat ik een bios update doe.schumi2004 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:22:
[...]
Al een bios update gedaan toevallig? Dat was de oplossing hier met OpenELEC.
Ben daar altijd een beetje huiverig voor
Edit:
Hmm ik was al ff aan het zoeken voor een bios update maar ik kan die niet vinden op de site van Zotac.
Is die update er wel?
[ Voor 13% gewijzigd door Frixel op 06-01-2012 22:47 ]
http://www.zotac.com/inde...059&lang=un&limitstart=10
intentionally left blank
Had hem ook gezien ja. De beschrijving is niks zeggend.pjeterinfo schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 09:40:
Ad02 bios update, bij de november update staan de fixes niet.
http://www.zotac.com/inde...059&lang=un&limitstart=10
heb de Harmony geconfigureerd, de software vond zelf de zotac AD10 al in de database staan.
hiermee is perfect de AD10 in en uit stand-by te halen.
alleen zijn de overige knopeen standaard geconfigureerd op de Harmony om gebruik te maken van Media Center van Windows zelf.
maar dit zal ook wel aan te passen zijn. `ik bedien hem verder met mijn XBMC Remote vanaf mijn Android toestel.
daar werkt de stand-by functie niet bij omdat er op de AD10 geen WOL zit.
groet,
Aaron
Ik heb de volgende opstelling:
Ziggo modem - TL1043ND - PA201 - PA201 - AD02
Router en powerlines van TP-link. Andere systemen geven geen internet problemen aan en als ik na het booten de PA201 uit het stopcontact haal en er weer in stop is het weg, maar ik wil een permanente oplossing..
Iemand een idee?
Testing, one, two ...
edit: problem solved...
[ Voor 14% gewijzigd door nosehook op 08-01-2012 12:09 . Reden: problem solved ]
ik las in dit topic over een oplossing met underscan settings in het ATI control sentre software, maar ik draai natuurlijk geen windows.
hebben meer mensen dit probleem?
In XMBC zelf kan je dit ook instellen, je kan het beeld uitrekken en je kan het zoompercentage instellen.Zjemm schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:40:
ik heb mijn ad10 met xbmc draaien maar ookal staat deze op full screen heb ik nog zwarte randen.
ik las in dit topic over een oplossing met underscan settings in het ATI control sentre software, maar ik draai natuurlijk geen windows.
Ubuntu/Linux heeft ook gewoon een Catalyst Control Center. Als je in kan loggen op de desktop zou je die via het start-menu (...hoe dat ook heet bij LinuxZjemm schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:40:
ik heb mijn ad10 met xbmc draaien maar ookal staat deze op full screen heb ik nog zwarte randen.
1
| sudo aticonfig --set-pcs-val=MCIL,DigitalHDTVDefaultUnderscan,0 |
Je moet als het goed is dan wel eerst de X server sluiten.
Mocht je OpenELEC gebruiken dan zou ik niet weten hoe je het oplost, bij mijn HTPC stond het in OpenELEC standaard al goed i.t.t. xbmc live.
Testing, one, two ...
Ik krijg windows 7 maar niet op 1920x1080 want dan is de taakbalk niet zichtbaar.
Als ik het instel op 1600x900 is alles wel zichtbaar, maar dat is toch niet de juiste resolutie voor mijn scherm?
Moet ik daarvoor nog iets aanpassen?
Toevallig heb ik dit probleem ook!Zjemm schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:40:
Ik heb een pas aangeschafte AD10 waarbij het van de XBMC release/distributie afhangt of je wel of geen zwarte rand hebt. Die rand is rondom ca 3 cm, het is dus heel goed te zien.
Ik heb drie dingen getest.
1. Windows 7 (32 bits) + XBMC 11.0 Eden beta1, Windows 7 is full screen, als XBMC opstart is deze ook full screen maar als ik een video afspeel zie ik een zwarte rand. Het maakt niet uit wat voor video je afspeelt.
Versie XBMC voor Windows staat hier: http://mirrors.xbmc.org/releases/win32/
2. Zonder Windows, maar met XBMCbuntu versie 24 (XBMCfreak) ook Eden. Zowel in de XBMC GUI als met een afgespeelde video heb ik zwarte randen.
3. OpenELEC, geen probleem!
Zowel de XBMC GUI als een afgespeelde video zijn full screen.
De versie OpenElec is de laatste daily build.(OpenELEC-Fusion.i386-devel-20120104195933-r9429), een oude versie OpenELEC 1.0.2 fusion werkt echter ook en heb ik getest.
Met googlen en de DigitalHDTVDefaultUnderscan opties heb ik geen resultaat kunnen krijgen tot nu toe.
Feit is wel dat het niet aan de TV instellingen ligt omdat OpenELEC het immers goed doet.
En aan de AD10 zelf ligt het dus ook niet.
Tips zijn natuurlijk welkom.
[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 08-01-2012 21:51 ]
De AMD is een E450 ipv de E350. Lijkt mij een mooi systeem. Prijs zal ook wel meevallen. Hoe is de ondersteuning van de E450 wb XBMC?Servor schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:57:
Er zijn op de CES nieuwe Zotac's gelanceerd, wat te lezen is op nieuws: Zotac introduceert drie compacte pc's. Hoe verhouden deze zich tot de bestaande modellen? Ik vind al die platformen enzo wat lastig vergelijken tegenwoordig...
Grappig dat ze toch oude design toepassen, zal ook wel hardware matig wellicht niet anders kunnen, krijg het idee dat de AD10 een probeersel is geweest qua design.Servor schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:57:
Er zijn op de CES nieuwe Zotac's gelanceerd, wat te lezen is op nieuws: Zotac introduceert drie compacte pc's. Hoe verhouden deze zich tot de bestaande modellen? Ik vind al die platformen enzo wat lastig vergelijken tegenwoordig...
ik heb nu een 7200RPM WD schijf erin, maar deze hoor ik toch vrij luidruchtig. uiteraard kan een SSD ook, maar ik heb toevallig nog een 16GB SD kaart liggen.
groet,
Aaron
Snel weer het oude 120gb hitachi diskje terug geplaatst, de drops blijven hiermee volledig op 0, terwijl met de wd de verversings freq. scherm aanpassen aan video uit moet staan. En dan nog niet helemaal drop vrij.
Snel naar v&a ;-)
intentionally left blank
...ben ik ook nog steeds nieuwsgierig naar.Klapperboom schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:38:
Weet iemand of het ook mogelijk is om Windows 7 op een SD kaart te installeren?
ik heb nu een 7200RPM WD schijf erin, maar deze hoor ik toch vrij luidruchtig. uiteraard kan een SSD ook, maar ik heb toevallig nog een 16GB SD kaart liggen.
groet,
Aaron
Ik wil eerst een ZBox AD02 met 4 Gb RAM aanschaffen en op een SD kaart openelec installeren, maar misschien om te testen Win7 een keer installeren.
In de toekomst zal er waarschijnlijk wel een SSD inkomen, maar die worden toch alleen maar beter en goedkoper, dus dat kan wel wachten.
Als ik voorlopig met een SD kaart uit de voeten kan, zou dat geweldig zijn.
Dan kan ik em bestellen!
Dan zou ik m'n media op m'n bestaande USB hd zetten en in de toekomst op een NAS zetten.
Dan zou dit em worden
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Kingston SDHC 16GB Class 10 G2 | € 15,01 | € 15,01 |
1 | Zotac ZBOX AD02 | € 200,20 | € 200,20 |
1 | Kingston KVR1333D3S9/4G | € 16,50 | € 16,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 231,71 |
Moet te doen zijn toch?
Hier moet ik openelec op kunnen draaien en misschien ook Win7 om te testen.
http://www.xbmcfreak.nl/
Ik zou het vrouw hem ff laten opzoekenErhnam schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:07:
Zijn hier toevallig mensen die een AC adapter over hebben? Mijn vrouw was iets te fanatiek met opruimen en nu zit ik zonder
[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 11-01-2012 11:27 ]
Dat is dan wel een goed probeersel die AD10 want ik heb deze juist gekocht vanwege de kleine afmetingen icm de goede prestaties. Daarbij komt dat de prijs ook nog gunstig is.schumi2004 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:48:
[...]
Grappig dat ze toch oude design toepassen, zal ook wel hardware matig wellicht niet anders kunnen, krijg het idee dat de AD10 een probeersel is geweest qua design.
Ik zit niet te wachten op een grote PC die als HTPC moet fungeren. Hoe kleiner hoe beter.
Voor de rest vind ik dat die nieuwe modellen nauwelijks iets meer bieden dat wat er nu al in de AD10 zit.
Ben het helemaal met je eens. Voelt ook beetje dubbel. Heb zelf de AD02, ben er uitermate tevreden over, maar als de AD10 op zelfde moment beschikbaar was dan weet ik niet wat ik nu precies gekocht zou hebben, ik denk uiteindelijk toch de AD02 vanwege SPDIF maar aan de andere kant heeft een out-of-the-box gereed systeem, en dan doel ik op de remote functionaliteit, toch ook z'n voordelen.HoppyF schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:37:
[...]
Dat is dan wel een goed probeersel die AD10 want ik heb deze juist gekocht vanwege de kleine afmetingen icm de goede prestaties. Daarbij komt dat de prijs ook nog gunstig is.
Ik zit niet te wachten op een grote PC die als HTPC moet fungeren. Hoe kleiner hoe beter.
Voor de rest vind ik dat die nieuwe modellen nauwelijks iets meer bieden dat wat er nu al in de AD10 zit.
welke versie van Openelec kan beste erop zetten.
lees ook iets over Eden builds?
Pre-Eden Fusion r9469 http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/sjnelle schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:51:
Krijg vandaag mijn Zotec AD02 binnen.
welke versie van Openelec kan beste erop zetten.
lees ook iets over Eden builds?
Dharma Fusion 1.0.2 http://openelec.tv/get-openelec
Wat beste is kan ik niet veel over zeggen, pre-eden draait hier nu goed.
Ligt er ook aan hoeveel je ermee gaat lopen "spelen"
En nu in het Nederlands?Servor schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:39:
Zijn Pre-Eden enzo versie aanduidingen oid?
Net als Android: honycomb, ice cream sandwitch
MacOS :Lion, Leopard, tiger, jaguar,
Window: Melenium, XP, Vista, Seven
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Ik draai nu nog Dahrma, maar nu de beta van Eden uit is wordt het wel tijd om over te stappen denk ik. Zo te lezen zijn er al velen mij voorgegaan, dus hoef ik deze keer niet helemaal in de voorhoede te zitten met experimenteren
Weet iemand of de ingebouwde ir sensor van de AD10 inmiddels out of the box herkent wordt door OE?
[ Voor 10% gewijzigd door Mystic Spirit op 13-01-2012 17:33 ]
En toch werkt het niet helemaal lekker volgens Betse.Ching schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:55:
Ja de interne IR werkt met OE zonder aanpassingen.
Als ie dit leest zal ie er wel op inhaken
Op mijn Harmony one hoef ik alleen de functie welke normaal onder de o op het toetsnbord zit aan te passen.
intentionally left blank
Als ik een volledig oplossing heb, zal ik die zeker delen.
En ook even met de originele ab getest, werkt ook prima...
[ Voor 11% gewijzigd door pjeterinfo op 14-01-2012 09:18 ]
intentionally left blank
Heb hem met HDMI aangesloten op mijn TV. Nu zat ik een film te kijken, na een minuutje of 10 werd het scherm ineens groen. Dit ging dan pas na een paar minuten weer weg of als ik de hdmi kabel opnieuw inplug.
Dacht dat het aan de slaapstand/screensaver etc. lag maar dat staat allemaal uit of op Never/Nooit.
Wat zie ik over het hoofd?
Welk merk TV heb je?Rezje schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:17:
Heb sinds een paar dagen de AD02. Leuk ding, alles draait.
Heb hem met HDMI aangesloten op mijn TV. Nu zat ik een film te kijken, na een minuutje of 10 werd het scherm ineens groen. Dit ging dan pas na een paar minuten weer weg of als ik de hdmi kabel opnieuw inplug.
Dacht dat het aan de slaapstand/screensaver etc. lag maar dat staat allemaal uit of op Never/Nooit.
Wat zie ik over het hoofd?
Ik heb namelijk een soort gelijk akkefietje gehad met een Philips LED TV, mijn beeld vervormde helemaal, net als of er een primaire kleur weg was.
Ik zal kijken of ik plaatje ervan kan terug vinden.
:update:
Niet mijn plaatje maar wel soortgelijk effect wat ik had demolition_man in "[HTPC] Zotac ZBOX"
[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 14-01-2012 18:12 ]
Ik heb een Philips LCD Tv.
Ik heb al beetje gegoogled en het blijkt dat ATI vs Philips niet zo lekker loopt. Hoe heb jij dat opgelost?
TV ingeleverdRezje schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 18:15:
Ja Schumi! ik heb precies dat!
Ik heb een Philips LCD Tv.
Ik heb al beetje gegoogled en het blijkt dat ATI vs Philips niet zo lekker loopt. Hoe heb jij dat opgelost?
Ik had Philips TV geswitched met die van mijn ouders omdat ze er toch niks mee deden echter kreeg ik dezelfde kuren als jij nu hebt, dus heb mijn oude TV terug gehaald.
Ik heb wat opties gezien, zoals in de catalyst center de videokwaliteit op 1080i zetten ipv 1080p.
Kan me niet voorstellen dat ik mijn AD02 niet zou kunnen gebruiken, alleen omdat ik een Philips tv heb. Neem aan dat er nog veel meer philips gebruikers zijn met een AD02
Ik draaide overigens OpenELEC, de oplossing die jij aanhaalt is volgens mij voor Windows.Rezje schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 18:25:
ah kijk dat is nog eens een geruststelling...
Ik heb wat opties gezien, zoals in de catalyst center de videokwaliteit op 1080i zetten ipv 1080p.
Kan me niet voorstellen dat ik mijn AD02 niet zou kunnen gebruiken, alleen omdat ik een Philips tv heb. Neem aan dat er nog veel meer philips gebruikers zijn met een AD02
Als je dus WIndows draait dan moet dat je probleem oplossen.
Verwijderd
Dit heeft volgens mij niks met OE te maken, maar met de gebruikte interne IR.
hoe hebben jullie deze zo ingesteld dat deze ook met de AB aangezet/uitgezet kan worden?
ik deed dat vroeger met power op een usb poort waar mijn lossen MS IR aan hing, maar de AD10 heeft de IR intern.
WOL werkt wel, maar dat kan dan weer niet met mijn logitech AB
Verwijderd
Wat bedoel je precies? Als ik op de standby knop druk gaat ie uit (of standby, iig het lichtje wordt rood) en als ik weer op standby klik gaat ie weer op groen en begint OE te booten.Zjemm schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:42:
Mensen met een AD10 en openelec:
hoe hebben jullie deze zo ingesteld dat deze ook met de AB aangezet/uitgezet kan worden?
ik deed dat vroeger met power op een usb poort waar mijn lossen MS IR aan hing, maar de AD10 heeft de IR intern.
WOL werkt wel, maar dat kan dan weer niet met mijn logitech AB
dus druk ik op de powerknop van mij logitech dan moeten zowel mijn tv als AD10 aan gaan.
de AD10 mag dat vanuit een stand-by stand doen.
echter weet ik niet hoe je de AD10 zover krijgt. omdat deze een interne IR heeft. en deze lijkt nergens op te reageren. Vroer had ik een losse IR receivers via usb aan een HTPC en doordat er spanning op de usb poort bleef staan kon je hem laten ontwaken.
Echter als de stroom van de ad10 af is geweest moet de ad10 eerst een keer met de hand aangezet worden, daarna kom ik de stoel niet meer uit ;-)
intentionally left blank
Ik heb op de usb poort een microsoft MCE Remote aangesloten en kan dan de Zotac AD02 in standby zetten en wakker maken met de Logitech Harmony.
Echter....als er langere tijd tussen zit voor het wakker maken (hoe lang weet ik niet, niet precies getest) maar zeker na 1 uur dan werkt het uit slaap komen niet. Regelmatig een blauw scherm of de zotac start opnieuw op met opties voor herstellen veilige modus etc.
Werkt dus ook niet perfect.
ik had op mijn logitech MCE als remote, maar ik heb nu ook de remote van zotac erbij gezet en daarmee kan ik hem inderdaad uit en aan zetten
Hoe bedoel je dat?Zjemm schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:57:
hmm ik denk dat ik het gevonden heb
ik had op mijn logitech MCE als remote, maar ik heb nu ook de remote van zotac erbij gezet en daarmee kan ik hem inderdaad uit en aan zetten
Ik starte mijn AD02 opnieuw op vandaag en zag op het logo scherm rechtsonderin 99 staan.
Heb ik nog nooit gezien en ook geen idee wat het betekent.
Iemand?
Verwijderd
Toen de AD10 nog niet in de database van Logitech stond had ik de knop zelf "geprogrammeerd" (op de Harmony One) in het MCE profiel. Inmiddels gebruik ik ook het profiel van Zotac.Zjemm schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:57:
hmm ik denk dat ik het gevonden heb
Zie ik ook altijd staan op mijn AD02, en als er iets niet goed gaat staat daar 98 en blijft ie in het boot scherm hangen. Geen idee wat het betekent.schumi2004 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 01:17:
Iemand het volgende al eens eerder gezien?
Ik starte mijn AD02 opnieuw op vandaag en zag op het logo scherm rechtsonderin 99 staan.
Heb ik nog nooit gezien en ook geen idee wat het betekent.
Iemand?
Nog een oplossing gevonden?Rezje schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 18:25:
ah kijk dat is nog eens een geruststelling...
Ik hoop voor mezelf dat het niet bij nog meer merken voorkomt. Ben voornemens van plan nieuwe TV aan te schaffen, zou lullig zijn dat er meerder merken last van hebben en ik deze aangeschaft zou hebben.
Heb even rond gezocht hier op tweakers en vond een oude post, waar ik een pixel instelling moest veranderen in het Catalyst control center. Geloof naar 4-4-4-4 Full RGB of iets dergelijks. Maar heb nog niet de tijd gehad om hem langer dan een half uur aan te hebben. Laat wel weten wat het resultaat is.schumi2004 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:52:
[...]
Nog een oplossing gevonden?
Ik hoop voor mezelf dat het niet bij nog meer merken voorkomt. Ben voornemens van plan nieuwe TV aan te schaffen, zou lullig zijn dat er meerder merken last van hebben en ik deze aangeschaft zou hebben.
Je bedoelt met het profiel van Zotac dat je deze als nieuw "apparaat" hebt toegevoegd?Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 08:25:
[...]
Toen de AD10 nog niet in de database van Logitech stond had ik de knop zelf "geprogrammeerd" (op de Harmony One) in het MCE profiel. Inmiddels gebruik ik ook het profiel van Zotac.
Verwijderd
Ja klopt, ik bedoelde nieuw apparaat en dan (het profiel) Zotac.Frixel schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:04:
[...]
Je bedoelt met het profiel van Zotac dat je deze als nieuw "apparaat" hebt toegevoegd?
Toen ik mijn AD10 net kreeg stond ie er nog niet tussen en toen had ik het ook als MCE apparaat toegevoegd. En bij de Harmony One heb je de optie om het signaal van de bijgeleverde AB van je apparaat te "kopiëren" en als knop toe te voegen op het display.
Wat bij mij het beste werkt op mijn AD02 is build r9429 (stabiel) en niet de laatste nieuwe r9469!Cubic X schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:42:
Wat werkt tegenwoordig het beste op een AD02 (Fusion)? OpenElec 1.0.2 of r94**? En kan je upgraden van 1.0.2 naar een daily build zonder instellingen te verliezen?
Overigens heb ik de SSH fix ongedaan gemaakt zodat deze terug is naar de oude situatie, met r9469 had ik namelijk dat deze nogal eens niet goed wilde afsluiten en kon dus door de SSH fix zelfs niet via console een reboot geven wat voorheen nog wel ging. Elke keer de v220 eraf trekken is ook niet bevoordelijk.
Wat beter werkt durf ik niet te zeggen daar ik eigenlijk sinds de pre-eden builds geen Dharma meer gebruikt heb en ook niet meer terug wil vanwege plugins die pre-eden afhankelijk zijn.
Ha, dat is mooi ga ik die ook eens als apparaat toevoegen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:21:
[...]
Ja klopt, ik bedoelde nieuw apparaat en dan (het profiel) Zotac.
Probleem bij mij blijft wel dat als ik mijn Zbox AD02 uit de standby modus haal (windows 7 64 bit) dat ik een crash met blauw scherm krijg met als gevolg een herstart.
Het is geen Bleu Of death scherm met een stop melding van hardware of iets dergelijks maar na een geheugendump direct een herstart.
Ik heb de gisteren nog de laatste Bios update erop gezet maar dat mocht niet baten. iemand een idee in welke hoek ik moet zoeken om dit op te lossen?
Verwijderd
Ik heb 2 SD kaartjes; 1 met de stabiele Dharma release die helemaal naar wens geconfigureerd is en een SD waarop ik af en toe een nieuwe release probeer.schumi2004 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:13:
[...]
Wat bij mij het beste werkt op mijn AD02 is build r9429 (stabiel) en niet de laatste nieuwe r9469!
Overigens heb ik de SSH fix ongedaan gemaakt zodat deze terug is naar de oude situatie, met r9469 had ik namelijk dat deze nogal eens niet goed wilde afsluiten en kon dus door de SSH fix zelfs niet via console een reboot geven wat voorheen nog wel ging. Elke keer de v220 eraf trekken is ook niet bevoordelijk.
Wat beter werkt durf ik niet te zeggen daar ik eigenlijk sinds de pre-eden builds geen Dharma meer gebruikt heb en ook niet meer terug wil vanwege plugins die pre-eden afhankelijk zijn.
Tot nu toe zie ik weinig verschil, maar ik ben ook niet echt de diepte in gegaan en keek ik vooral naar mijn probleem files die het op beide versies slecht blijven doen. Qua performance voelt het voor mij ongeveer hetzelfde aan.
Wat biedt pre-eden voor jou extra? Welke plugins vind jij bijvoorbeeld erg handig?
De belangrijkste welke afhankelijk is van pre-Eden is de plugin Trakt Utilities (en voorheen de skin MQ3), deze draait gewoon niet op Dharma. Ik gebruik TU zo vaak nu dat ik nauwelijks zonder kan dus ook maar op pre-eden blijft. Deze bevallen mij overigens goed het is alleen proberen welke versie het lekkerste werkt en uiteindelijk heb je er één en dan doe je toch een upgrade zoals ik waardoor je als je pech hebt helemaal opnieew kan beginnen.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 08:32:
[...]
Ik heb 2 SD kaartjes; 1 met de stabiele Dharma release die helemaal naar wens geconfigureerd is en een SD waarop ik af en toe een nieuwe release probeer.
Tot nu toe zie ik weinig verschil, maar ik ben ook niet echt de diepte in gegaan en keek ik vooral naar mijn probleem files die het op beide versies slecht blijven doen. Qua performance voelt het voor mij ongeveer hetzelfde aan.
Wat biedt pre-eden voor jou extra? Welke plugins vind jij bijvoorbeeld erg handig?
Wat je zegt over je problem files, zou wel prettig zijn als er enig verschil merkbaar was tussen beide versies anders heeft switchen niet zoveel zin. Maar als ze op beide versie apart doen zou het misschien dan niet eens aan de file kunnen liggen? Misschien even door een remuxer heen halen?
Belangrijkste redenen zijn
- CPU load bij video ruim 80% ipv 23% (ja ik heb acceleratie aan staan)
- Geen echte vooruitgang voor artifacts bij 24p weergave
- Trakt gebruik ik niet dus heb ook niet echt een reden om pre-eden te gaan
Hebben jullie ook van die hoge cpu loads in pre-eden releases?
Alleen in menu, tijdens playback niet (is ook hoorbaar aan fan). Schijnt een known issue (op AMD Fusion?) te zijn.Mystic Spirit schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:45:
Ik heb ook even de laatste OE pre-eden (r9469) release getest en moet zeggen dat ik er niet erg tevreden over ben. Dus ik blijf voorlopig even bij Dahrma.
Belangrijkste redenen zijn
- CPU load bij video ruim 80% ipv 23% (ja ik heb acceleratie aan staan)
- Geen echte vooruitgang voor artifacts bij 24p weergave
- Trakt gebruik ik niet dus heb ook niet echt een reden om pre-eden te gaan
Hebben jullie ook van die hoge cpu loads in pre-eden releases?
Overigens is er met r9469 wel meer mis, r9429 is bij mij het stabielst.
[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 18-01-2012 13:24 ]
Geheugenreepje erin gepropt en openelec op sd kaart geinstalleerd.
De officiele Fusion build werkte niet, gaf na installatie bij booten een error over xorg ofzo.
Dus de developer fusion build (r9469) geinstalleerd. Deze werkt wel.
Nu nog een beetje met de instelling lopen rommelen.
Ik heb hem via hdmi aan mijn versterker hangen (Sony HT-SF100) welke weer aangesloten staat op mijn TV (Samsung LE32R821B).
Opzich werkt het, maar ik heb nog een paar vraagjes waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen.
1) Ik kan bij videoinstellingen niet de resolutie van mijn TV kiezen (1366x768). Ik heb het één keer voorbij zien vliegen en toen kon ik hem niet meer selecteren.
Dus heb ik nu maar een andere resolutie geselecteerd en het scherm aangepast (overscan ofzo)
2) Ik heb nu geluid via m'n versterker, maar als mijn versterker uit staat niet. Ik heb dan wel beeld.
Dit moet toch via passthrough geregeld worden dacht ik?
Of weet iemand wat voor instellingen ik dan moet selecteren bij systeem->instellingen?
Het menu issue is me bekend al dacht ik dat dat ook beter moest zijn in eden, maar ik heb het bij video's. Ik zal eens 9429 proberen. Kijken of die beter werkt.schumi2004 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:24:
[...]
Alleen in menu, tijdens playback niet (is ook hoorbaar aan fan). Schijnt een known issue (op AMD Fusion?) te zijn.
Overigens is er met r9469 wel meer mis, r9429 is bij mij het stabielst.
Hoe heb je het geheel aangesloten? Je zult iet specifieker moet zijn voor iemand iets zinnigs kan zeggen.waztone schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:45:
OK, ik heb mijn AD02 binnen.
Geheugenreepje erin gepropt en openelec op sd kaart geinstalleerd.
De officiele Fusion build werkte niet, gaf na installatie bij booten een error over xorg ofzo.
Dus de developer fusion build (r9469) geinstalleerd. Deze werkt wel.
Nu nog een beetje met de instelling lopen rommelen.
Ik heb hem via hdmi aan mijn versterker hangen (Sony HT-SF100) welke weer aangesloten staat op mijn TV (Samsung LE32R821B).
Opzich werkt het, maar ik heb nog een paar vraagjes waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen.
1) Ik kan bij videoinstellingen niet de resolutie van mijn TV kiezen (1366x768). Ik heb het één keer voorbij zien vliegen en toen kon ik hem niet meer selecteren.
Dus heb ik nu maar een andere resolutie geselecteerd en het scherm aangepast (overscan ofzo)
2) Ik heb nu geluid via m'n versterker, maar als mijn versterker uit staat niet. Ik heb dan wel beeld.
Dit moet toch via passthrough geregeld worden dacht ik?
Of weet iemand wat voor instellingen ik dan moet selecteren bij systeem->instellingen?
[ Voor 58% gewijzigd door Mystic Spirit op 18-01-2012 16:49 ]
Ik dacht dat ik dat deedMystic Spirit schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:33:
Hoe heb je het geheel aangesloten? Je zult iet specifieker moet zijn voor iemand iets zinnigs kan zeggen.
Op mijn versterker (Sony HT-SF100) zitten 3 HDMI-in poorten (DVD in, BD in & SAT in) en één HDMI-out.waztone schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:45:
Op de DVD-in HDMI zit mijn ZBox met een HDMI kabel aangesloten. De HDMI-out zit aangesloten op mijn HDMI aansluiting van mijn TV (Samsung LE32R81B).
Mijn Humax decoder en PS3 zijn voor dit 'probleem' even niet belangrijk lijkt me, dus die laat ik achterwege.
Je kan eens proberen om je speaker config in Openelec aan te passen naar 2.0. Misschien dat je tv dan het geluid wel op kan pakken.