@Koffie ze zijn inmiddels wel bij OpenElec versie 2 (stable) aanbeland, wellicht dat je een eerdere beta versie draaide? Ik hoor namelijk inderdaad steeds meer goede verhalen omtrent deze stable versie.
Een ID82 kan toch wel gewoon 1080p,mkv's, Blueray met en zonder 3D afspelen? Lijkt mij ook de krachtigste van de hele lijn zotacs.
Niet dat ik straks een zbox heb gekocht waar ik geen 1080p of 3d (mocht ik dat ooit willen) kan afspelen.
Hoor nu verschillende verhalen, wat het nogal verwarrend maakt.
Dus, ID82 goed of slecht? Gaat me niet om zuinigheid van stroom, of kosten. Ding moet gewoon alle film formaten kunnen afspelen met uizondering van 4K en H.265(Ultra HDTV).
Niet dat ik straks een zbox heb gekocht waar ik geen 1080p of 3d (mocht ik dat ooit willen) kan afspelen.
Dus, ID82 goed of slecht? Gaat me niet om zuinigheid van stroom, of kosten. Ding moet gewoon alle film formaten kunnen afspelen met uizondering van 4K en H.265(Ultra HDTV).
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Koffie in "[HTPC] Zotac ZBOX"Oxize schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:50:
Een ID82 kan toch wel gewoon 1080p,mkv's, Blueray met en zonder 3D afspelen? Lijkt mij ook de krachtigste van de hele lijn zotacs.
Testing, one, two ...
Oke wordt dus ID82 dus 
Dank je.
Dank je.
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Testing, one, two ...
Gebruik je dhcp of geef je je ID41 een vast IP adres? Ik zou eens proberen met een vast IP adres mocht dit niet het geval zijn.joppybt schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:54:
[...]
Ik draai al sinds vorig jaar juli openelec op mij ID41.
Dat bevalt zo goed dat ik twee maand geleden er nog eenje heb gekocht voor de slaapkamer.
Enige probleem wat ik heb is dat als ik hem met de afstandbediening aanzet (ja dat lukt) het 30-40 seconde duurt voor hij netwerkverbinding heeft. Daar heb ik nog geen oplossing/ workaround voor gevonden. Het zal wel iets zijn met netwerkdrivers.
Heb mijn ID84, zal binnenkort mijn bevindingen i.c.m. Openelec of XBMCbuntu plaatsen.
Eerder deze week m'n AD04 ontvangen, 4GB geheugen en 64GB SSD erin en Windows 8 erop met XBMC.
Merk dat op m'n Panasonic 42PZ80 Full HD TV links, rechts boven en onder een rand weg valt. Moet eens rommelen met de AMD grafische drivers of ik de output op HDMI naar 98% kan zetten o.i.d.
Merk dat op m'n Panasonic 42PZ80 Full HD TV links, rechts boven en onder een rand weg valt. Moet eens rommelen met de AMD grafische drivers of ik de output op HDMI naar 98% kan zetten o.i.d.
hardware-lover in "[HTPC] Zotac ZBOX"JBS schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:22:
Eerder deze week m'n AD04 ontvangen, 4GB geheugen en 64GB SSD erin en Windows 8 erop met XBMC.
Testing, one, two ...
Afgelopen week de AD06 binnen gekregen. Deze versie is nu net beschikbaar. Gebruik het mainly als minipc voor mail en surfen. Eerste impressies zijn goed. Nauwelijks hoorbaar, Windows 7 voelt responsive ondanks de lage specs en installatie van hardware (8GB + 128GB SSD) en software was makkelijk. Het kastje voelt een beetje plastic aan, maar dat is ook echt het enige en maar een detail.
Ik sta op het punt een AD11-PLUS te bestellen, maar ik zoek nog even bevestiging:
- de AD12-PLUS heeft geen SSD, dus zal iets trager opstarten? De CPU is dan wel sneller? Ik stream van op NAS dus SSD/HDD zou puur voor OpenElec/XBMC zijn.
- de ID82-PLUS heeft ook geen SSD en is iets groter. Grootte is niet echt blokkerend voor mij, maar kleiner = beter, want dan kan ik hem achter de TV monteren.
Volgens de reviews speelt de AD11 alles af tem. 1080P. 3D is niet ondersteund, maar dat heb ik niet nodig. Dus da's het beste model voor mij? Of is de SSD niet noodzakelijk en kan ik beter kiezen voor een snellere CPU/GPU?
- de AD12-PLUS heeft geen SSD, dus zal iets trager opstarten? De CPU is dan wel sneller? Ik stream van op NAS dus SSD/HDD zou puur voor OpenElec/XBMC zijn.
- de ID82-PLUS heeft ook geen SSD en is iets groter. Grootte is niet echt blokkerend voor mij, maar kleiner = beter, want dan kan ik hem achter de TV monteren.
Volgens de reviews speelt de AD11 alles af tem. 1080P. 3D is niet ondersteund, maar dat heb ik niet nodig. Dus da's het beste model voor mij? Of is de SSD niet noodzakelijk en kan ik beter kiezen voor een snellere CPU/GPU?
AD12 is slechts marginaal sneller dan de AD11. Dat verschil ga je bij XBMC gebruik niet merken.
Paar kleine minpuntjes van de AD11 (en waarschijnlijk ook AD12) :
- AMD grafische drivers voor Linux (en dus ook OpenElec) hebben (@onder in ieder geval in combinatie met de AD11) een nare bug waardoor het gebruik van standby/sleep vooralsnog problematisch is onder OpenElec (alle versies na 1.95, we zitten nu op 3.x beta). Maar ook een volledige herstart is nog steeds snel (12-15 sec).
- AD11 (AD12?) is zeker niet muisstill, de fan is op 4m afstand nog steeds te horen (niet hard ofzo, maar je hoort het geblaas van de fan wel). Ik was een fanloze HDX-1080/PCH gewend, dus dit was wel even wennen.
- Het kan aan mijn exemplaar liggen, maar het bleek bij mij niet mogelijk de interne IR receiver uit te schakelen via de bios (optie wel aanwezig, maar disable had geen enkel effect). Hang je de ID11 dus achter de TV dan heb je de externe IR USB receiver (meegeleverd) nodig. Afhankelijk van reflecties achter/om je TV heen ontvangt de interne IR dan af en toe ook nog steeds wat signalen, waardoor er af en toe dubbele signalen binnenkomen (1x interne IR + 1x externe IR). Afplakken met dikke donkere tape dus
Verder prima apparaatje en speelt alles af wat ik hem aanbied (tot fullsize BR rips, inc 3D half SBS, full SBS zal teveel zijn vermoed ik, maar niet geprobeerd omdat ik hoofdpijn krijg van de Samsung 3D brilletjes en 3D me verder ook weinig doet).
- AMD grafische drivers voor Linux (en dus ook OpenElec) hebben (@onder in ieder geval in combinatie met de AD11) een nare bug waardoor het gebruik van standby/sleep vooralsnog problematisch is onder OpenElec (alle versies na 1.95, we zitten nu op 3.x beta). Maar ook een volledige herstart is nog steeds snel (12-15 sec).
- AD11 (AD12?) is zeker niet muisstill, de fan is op 4m afstand nog steeds te horen (niet hard ofzo, maar je hoort het geblaas van de fan wel). Ik was een fanloze HDX-1080/PCH gewend, dus dit was wel even wennen.
- Het kan aan mijn exemplaar liggen, maar het bleek bij mij niet mogelijk de interne IR receiver uit te schakelen via de bios (optie wel aanwezig, maar disable had geen enkel effect). Hang je de ID11 dus achter de TV dan heb je de externe IR USB receiver (meegeleverd) nodig. Afhankelijk van reflecties achter/om je TV heen ontvangt de interne IR dan af en toe ook nog steeds wat signalen, waardoor er af en toe dubbele signalen binnenkomen (1x interne IR + 1x externe IR). Afplakken met dikke donkere tape dus
Verder prima apparaatje en speelt alles af wat ik hem aanbied (tot fullsize BR rips, inc 3D half SBS, full SBS zal teveel zijn vermoed ik, maar niet geprobeerd omdat ik hoofdpijn krijg van de Samsung 3D brilletjes en 3D me verder ook weinig doet).
Ik denk dat wat betreft de slaapstand van op AMD gebaseerde systemen een beetje genuanceerd moet worden, heb hier een AD02 en deze gaat gewoon netjes in slaapstand en er weer uit, zonder problemen. Ik heb in het verleden met een bepaalde build wel eens een issue gehad maar ervoor en erna tot op heden totaal geen problemen met OpenELEC en slaapstand. Voor diegene die nog wel issues hebben, check voor de zekerheid je BIOS en upgrade die waar mogelijk.sverzijl schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:06:
AD12 is slechts marginaal sneller dan de AD11. Dat verschil ga je bij XBMC gebruik niet merken.
- AMD grafische drivers voor Linux (en dus ook OpenElec) hebben een nare bug waardoor het gebruik van standby/sleep vooralsnog problematisch is onder OpenElec (alle versies na 1.95, we zitten nu op 3.x beta). Maar ook een volledige herstart is nog steeds snel (12-15 sec).
Ja, ik had het in de opsomming alleen over de AD11. Zal het er ook nog even extra bijzetten voor de duidelijkheid, tnxschumi2004 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:15:
[...]
Ik denk dat wat betreft de slaapstand van op AMD gebaseerde systemen een beetje genuanceerd moet worden, heb hier een AD02 en deze gaat gewoon netjes in slaapstand en er weer uit,
[ Voor 8% gewijzigd door sverzijl op 22-12-2012 15:21 ]
sverzijl: Heel erg bedankt voor de reactie. Dadelijk bestellen
Dan toch wel de AD12 zeker gezien het geringe prijsverschil tussen de 11 en de 12?Daggie schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:27:
sverzijl: Heel erg bedankt voor de reactie. Dadelijk bestellen
Testing, one, two ...
Ik heb de AD12-PLUS besteld ja. Die was uiteindelijk zelf iets goedkoper dan de AD11-PLUS (Conrad.be vs. Alternate.be). Nu alleen 4 lange 'werkdagen' wachten .. Gezien de kerstperiode zal het wel nog even duren .. Maar dan kan ik me al eens verdiepen in OpenElec of XBMCBuntu.
Ik wil deze gaan kopen: http://www.sicomputers.nl...bt-remote-uk-eu-plug.html
Zit de Intel Atom D2250 in. Dus dat is weer anders dan de Atom D525. Begrijp ik goed dat dit de nieuwe variant is waar de D525 de oude variant is?
Ik wil hier openelec met xmbc gaan draaien erop. Zover ik kan zien moet dit gewoon compatible zijn. Zie ik wellicht iets over het hoofd?
Zit de Intel Atom D2250 in. Dus dat is weer anders dan de Atom D525. Begrijp ik goed dat dit de nieuwe variant is waar de D525 de oude variant is?
Ik wil hier openelec met xmbc gaan draaien erop. Zover ik kan zien moet dit gewoon compatible zijn. Zie ik wellicht iets over het hoofd?
Ik heb al tijden een Zbox AD02 (AMD E-350 APU) en deze heeft een tijd uitgestaan i.v.m. andere bezigheden. Nu wil ik de Zbox weer nieuw leven inblazen in combinatie met OpenElec, dus gisteren OpenElec 2.0 gedownload en geïnstalleerd. Opzich ging dit allemaal vlekkeloos, totdat ik een film opzette. De film vertoond allemaal artifacts en het beeld is niet vloeiend (elke keer schokken, seconde terug, seconde vooruit, groen beeld, zwarte vlakken, etc.)...het rare is dat ik de film met OpenElec 1.97 wel goed kon afspelen. Om uit te sluiten dat het aan de film ligt heb ik nog 5 andere films geprobeerd die ook altijd goed afgespeeld werden, maar ook deze spelen niet normaal af (echt onkijkbaar).
Dus OpenElec 2.0 opnieuw geïnstalleerd in de hoop dat dit het zou oplossen...maar helaas, het probleem van de artifacts blijft zich voordoen. Iemand een idee? Ik ben een tijd uit de OpenElec scene geweest en is er misschien iets in 2.0 veranderd voor AMD Fusion systemen? Ik heb uiteraard wel de Fusion versie geïnstalleerd, dus dat is het niet.
Dus OpenElec 2.0 opnieuw geïnstalleerd in de hoop dat dit het zou oplossen...maar helaas, het probleem van de artifacts blijft zich voordoen. Iemand een idee? Ik ben een tijd uit de OpenElec scene geweest en is er misschien iets in 2.0 veranderd voor AMD Fusion systemen? Ik heb uiteraard wel de Fusion versie geïnstalleerd, dus dat is het niet.
Ik zou naar laatste Bios updaten en dan de UMA waarde op 512 zetten en dan nog eens proberen.Cubic X schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:27:
Ik heb al tijden een Zbox AD02 (AMD E-350 APU) en deze heeft een tijd uitgestaan i.v.m. andere bezigheden. Nu wil ik de Zbox weer nieuw leven inblazen in combinatie met OpenElec, dus gisteren OpenElec 2.0 gedownload en geïnstalleerd. Opzich ging dit allemaal vlekkeloos, totdat ik een film opzette. De film vertoond allemaal artifacts en het beeld is niet vloeiend (elke keer schokken, seconde terug, seconde vooruit, groen beeld, zwarte vlakken, etc.)...het rare is dat ik de film met OpenElec 1.97 wel goed kon afspelen. Om uit te sluiten dat het aan de film ligt heb ik nog 5 andere films geprobeerd die ook altijd goed afgespeeld werden, maar ook deze spelen niet normaal af (echt onkijkbaar).
Ik heb de AD84 gekocht en openelec geinstalleerd. Werkt heerlijk. Moest nog wel wat moeite doen om hdmi geluid te krijgen, maar is inmiddels gelukt. Ik heb alleen nog een klein probleem met de remote. Ik kan de button niet vinden om de osd te laten weer geven tijdens het afspelen tijdens een film. Uiteraard heb ik osd bij video in de skin aangezet...
Wat gebeurd er als je op de OK knop drukt (centraal gelegen tussen de pijltjes toetsen)?ECiftci schreef op zondag 30 december 2012 @ 22:38:
Ik heb de >>ID84<< gekocht en openelec geinstalleerd. Werkt heerlijk. Moest nog wel wat moeite doen om hdmi geluid te krijgen, maar is inmiddels gelukt. Ik heb alleen nog een klein probleem met de remote. Ik kan de button niet vinden om de osd te laten weer geven tijdens het afspelen tijdens een film. Uiteraard heb ik osd bij video in de skin aangezet...
Testing, one, two ...
Dat gaat de afstandbediening verschillende video modi aanzetten. Dus dingen als 19:10 of original size. Ik zou het liefst deze mapping wijzigen maar kan geen wijzigingen aan brengen aan de keyboard.xml file in /usr/share/system/xmbc/keymappings.hardware-lover schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:21:
[...]
Wat gebeurd er als je op de OK knop drukt (centraal gelegen tussen de pijltjes toetsen)?
Daarbij weet ik ook niet of de afstandbediening gebruikmaakt van keyboard.xml en weet ik ook niet hoe ik doe OK knop naar OSD zou moeten zetten. Het zou wel mijn voorkeur hebben namelijk...
Zit te rommelen met een Raspberry, maar dat is het toch niet. Dus toch weer gaan kijken naar een Zotac.
Maar van die typenummers daar wordt ik knettergek, lijkt geen enkele logica in te zitten.
Ik wil een Intel systeem, en liefst passief cq onhoorbaar. Die ID82 klinkt goed. Maar die is dus stil genoeg?
/edit
Eerlijk is eerlijk, de andere optie waar ik ook serieus naar kijk is een Mac Mini.
Maar van die typenummers daar wordt ik knettergek, lijkt geen enkele logica in te zitten.
Ik wil een Intel systeem, en liefst passief cq onhoorbaar. Die ID82 klinkt goed. Maar die is dus stil genoeg?
/edit
Eerlijk is eerlijk, de andere optie waar ik ook serieus naar kijk is een Mac Mini.
[ Voor 13% gewijzigd door UltraSub op 31-12-2012 09:09 ]
Ik heb interesse in zo'n zelfde Zotac Box, maar vraag me af wat de huidige stand van zaken is omtrent te lawaaiigheid van die dingen. Een Foxconn nettop dingetje maakt met z'n laptopkoeler toch aardig wat decibels (in mijn beleving, tenmiste), waardoor je toch een onbehaaglijk gevoel blijft houden. Hoe is dat met jouw box?ECiftci schreef op zondag 30 december 2012 @ 22:38:
Ik heb de AD84 gekocht en openelec geinstalleerd. Werkt heerlijk. Moest nog wel wat moeite doen om hdmi geluid te krijgen, maar is inmiddels gelukt. Ik heb alleen nog een klein probleem met de remote. Ik kan de button niet vinden om de osd te laten weer geven tijdens het afspelen tijdens een film. Uiteraard heb ik osd bij video in de skin aangezet...
Waar koop je de AD82 nog? Ik heb de AD84 gekocht. Daar zit een Atom D2550 in, moet zeggen dat OpenElec het briljant doet. Ik wilde sowieso geen volledig OS en met XBMC addons is dat ook niet nodig.UltraSub schreef op maandag 31 december 2012 @ 09:07:
Zit te rommelen met een Raspberry, maar dat is het toch niet. Dus toch weer gaan kijken naar een Zotac.
/edit
Ik ben zelf aardig een apple fanboy. Heb een iPhone, iMac en een iPad3. Had hiervoor ook een Apple TV 2 waar xbmc op draaide. Ik zou niet voor een mac mini gaan. Al was het maar omdat de on the couch experience niet optimaal is...
Op dit moment is het prima. Je hoort em een klein beetje als de ID84 als enige aan staat maar als je er 4 meter vanaf zit, hoor je hem al bijna niet. Laat staan als je nog media aan heb.Klojum schreef op maandag 31 december 2012 @ 09:21:
[...]
Ik heb interesse in zo'n zelfde Zotac Box, maar vraag me af wat de huidige stand van zaken is omtrent te lawaaiigheid van die dingen. Een Foxconn nettop dingetje maakt met z'n laptopkoeler toch aardig wat decibels (in mijn beleving, tenmiste), waardoor je toch een onbehaaglijk gevoel blijft houden. Hoe is dat met jouw box?
Ter vergelijking. Ik heb een horizon box van UPC en die hoor ik meer dan de ID84.
Bij mij komt er een OSD menu op, en dit gebeurd op verschillende computers met verschillende XBMC installaties (Eden, Frodo), zonder toevoeging of aanpassing van een xml bestand. Ik gebruik echter nergens een OE uitvoering, dus mogelijk zit daar het verschil. De afstandsbediening van de ID84 zou MCE compatibel zijn en ik gebruik alleen maar MCE compatibel remote's.ECiftci schreef op maandag 31 december 2012 @ 08:31:
[...]
Dat gaat de afstandbediening verschillende video modi aanzetten. Dus dingen als 19:10 of original size. Ik zou het liefst deze mapping wijzigen maar kan geen wijzigingen aan brengen aan de keyboard.xml file in /usr/share/system/xmbc/keymappings.
Daarbij weet ik ook niet of de afstandbediening gebruikmaakt van keyboard.xml en weet ik ook niet hoe ik doe OK knop naar OSD zou moeten zetten. Het zou wel mijn voorkeur hebben namelijk...
Testing, one, two ...
Als de CPU teveel wordt belast bij deze apparaatjes dan zal een aanwezige fan ook veel beter hoorbaar zijn. Dus een zware skin of allerlei niet GPU gerelateerde activiteiten zullen de fan flink beter hoorbaar maken. Ik heb ook een paar van die Foxconn nettop dingetjes en die zijn v.w.b. software zo geconfigureerd dat je deze vrijwel niet zult horen. Ze hoeven zich dan ook alleen maar met het afspelen en verwerken van media bezig te houden, niet met allerlei andere taken waar ze eigenlijk niet zo geschikt voor zijn. Mocht het werkelijk om stilte gaan, ik heb een fanloze Foxconn versie uit mogen proberen, weinig CPU kracht maar prima in staat om XBMC te draaien zonder koeler-geluid.Klojum schreef op maandag 31 december 2012 @ 09:21:
[...]
Ik heb interesse in zo'n zelfde Zotac Box, maar vraag me af wat de huidige stand van zaken is omtrent te lawaaiigheid van die dingen. Een Foxconn nettop dingetje maakt met z'n laptopkoeler toch aardig wat decibels (in mijn beleving, tenmiste), waardoor je toch een onbehaaglijk gevoel blijft houden. Hoe is dat met jouw box?
Testing, one, two ...
ECiftci schreef op maandag 31 december 2012 @ 09:25:
[...]
Waar koop je de AD82 nog? Ik heb de AD84 gekocht. Daar zit een Atom D2550 in, moet zeggen dat OpenElec het briljant doet. Ik wilde sowieso geen volledig OS en met XBMC addons is dat ook niet nodig.
Ik ben zelf aardig een apple fanboy. Heb een iPhone, iMac en een iPad3. Had hiervoor ook een Apple TV 2 waar xbmc op draaide. Ik zou niet voor een mac mini gaan. Al was het maar omdat de on the couch experience niet optimaal is...
offtopic:
Waarom is de couch experience niet optimaal?
OSX hoeft toch alleen XBMC te draaien? En dan heb je standaard een ding wat er mooi uit ziet, zuinig is, stil is, mooi keyboard en evt trackpad er bij..
OSX hoeft toch alleen XBMC te draaien? En dan heb je standaard een ding wat er mooi uit ziet, zuinig is, stil is, mooi keyboard en evt trackpad er bij..
De aTV2 is te zwak om echt lekker XBMC te draaien, zeker met de wat zwaardere (leukere) skins.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Snap het ook niet helemaal. Hij bedoelt waarschijnlijk de portemonnee experience is niet optimaal tov een zbox.UltraSub schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:43:
[...]
Ik vind het bloat, een volledig OS met de resources erbij om alleen xbmc te draaien. Ik heb al een iMac, ik hem al een NAS, ik heb al een iPhone. Ik wil 1 interface waar ik niet uit hoef. Ik gebruik mijn mediaspeler voor het volgende:
eigen films en series
uitzendinggemist en varianten
en opera web browsing voor flash.
Had ook op een Mac Pro kunnen kopen maar ik vind het te veel voor waar ik het voor ga gebruiken. Te veel computer voor te weinig werk...
eigen films en series
uitzendinggemist en varianten
en opera web browsing voor flash.
Had ook op een Mac Pro kunnen kopen maar ik vind het te veel voor waar ik het voor ga gebruiken. Te veel computer voor te weinig werk...
Ik zou die vraag hier neerzetten: [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XVECiftci schreef op maandag 31 december 2012 @ 14:41:
Heeft iemand een Zotac icm Openelec draaien? En weet die persoon hoe is osd menu tevoorschijn haal met de remote?
Testing, one, two ...
Ik heb al met de gedachte gespeeld om de standaard notebookventilator van die Foxconn te vervangen door een ander koelblokje en een 10-12cm Scyth fan. Maar die constructie is toch iets lastiger dan ik dacht. Ik ben wel benieuwd hoe jouw fanloze oplossing eruit zag.hardware-lover schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:28:
[...]
Mocht het werkelijk om stilte gaan, ik heb een fanloze Foxconn versie uit mogen proberen, weinig CPU kracht maar prima in staat om XBMC te draaien zonder koeler-geluid.
Zo; http://www.foxconnchannel...x?T=NanoPC&U=en-us0000019Klojum schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:14:
[...]
Ik heb al met de gedachte gespeeld om de standaard notebookventilator van die Foxconn te vervangen door een ander koelblokje en een 10-12cm Scyth fan. Maar die constructie is toch iets lastiger dan ik dacht. Ik ben wel benieuwd hoe jouw fanloze oplossing eruit zag.
Maar je zit daarvoor in het verkeerde topic, er is een Foxconn (nT-A3500) topic wat ook gebruikt (of misbruikt) wordt voor afwijkende Foxconn nettop modellen.
Testing, one, two ...
Ik zit te dubben tussen een zwakkere Zotac met Nvidia GT520-kaart en een (iets) sterkere/modernere Zotac met AMD apu.Daggie schreef op zondag 23 december 2012 @ 11:10:
Ik heb de AD12-PLUS besteld ja. Die was uiteindelijk zelf iets goedkoper dan de AD11-PLUS (Conrad.be vs. Alternate.be). Nu alleen 4 lange 'werkdagen' wachten .. Gezien de kerstperiode zal het wel nog even duren .. Maar dan kan ik me al eens verdiepen in OpenElec of XBMCBuntu.
In de OpenELEC chatroom werd mij gisteren nog eens de grafische verschillen tussen die twee uitgelegd:
Dus al is de Atom 2550 niet een van de snelsten en kan hij maar 4GB intern hebben, mijn voorkeur gaat toch naar de Zotac ID84 (Nvidia GT520). Ook omdat ik als dualboot Ubuntu ernaast wil hebben om desnoods op de TV eventjes een kantoor-pc te hebben, en Nvidia's drivers werken ook daar voor mij gewoon beter.On linux, vdpau with nvidia is best, but as you mentioned the AD10 as an alternative to the ID84 (nvidia)
I suggest you more modern AMD hardware, I would go for the AD06, because it has optical audio
Because fglrx hdmi has (a lot) limitations.
AMD cannot do:
- mpeg4/mpeg2 in hardware (driver limitation)
- it cannot do bitstream audio (driver limitation)
- it has no advanced deinterlacing support like temp/spat
This is the basic difference to Nvidia.
It does h264, VC1 (the HD codecs) just fine, and for hi10p both AMD and Nvidia are too slow. That will require a fast CPU.
Thanks, dit heeft het probleem opgelostschumi2004 schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:37:
[...]
Ik zou naar laatste Bios updaten en dan de UMA waarde op 512 zetten en dan nog eens proberen.
Ik zie door de Zotac bomen het bos niet meer vrees ik. Al die series, het zijn prachtige apparaatjes maar ik heb geen flauw idee welke voor mij wel of niet geschikt is! Hulp is meer dan welkom.
Wat ik zoek is een zo goedkoop mogelijk apparaatje om XBMC op te draaien dat toch stil is, waarmee ik over mijn (bedrade) netwerk m'n films en series af kan spelen. Het OS maakt me niks uit, ik ga me wel verdiepen in wat het meest geschikt is. Zaken als Uitzending Gemist en RTL XL zijn wel leuke extra's, dus wellicht dat een systeempje met Windows 8 dan wel interessant is? 3D hoeft het ding niet te kunnen. De beeldkwaliteit is wel belangrijk (als daar verschil in zit op basis van bepaalde hardware), en het kunnen doorsturen van HD audio (maar dat zit in de nieuwe XBMC zag ik). Alles via HDMI. Een afstandsbediening zou leuk zijn, maar wellicht kan ik ook prima af met een app op m'n Android telefoon of iPad? (of zo'n Logitech K400 wireless keyboard met touchpad)
Ik overweeg eventueel ook om een heel simpel micro ATX systeempje te bouwen, met een AMD A4-3300 CPU en een SSD schijfje van 32 GB, in een LC-Power LC-1400mi kastje (al dan niet met een stillere voeding). Wellicht dat ik kan onderklokken om de temperatuur, en daarmee de herrie, in bedwang te houden? Of zou dat echt geen goed alternatief zijn? Dan ben ik wel rond de 220 euro klaar denk ik.
Wat ik zoek is een zo goedkoop mogelijk apparaatje om XBMC op te draaien dat toch stil is, waarmee ik over mijn (bedrade) netwerk m'n films en series af kan spelen. Het OS maakt me niks uit, ik ga me wel verdiepen in wat het meest geschikt is. Zaken als Uitzending Gemist en RTL XL zijn wel leuke extra's, dus wellicht dat een systeempje met Windows 8 dan wel interessant is? 3D hoeft het ding niet te kunnen. De beeldkwaliteit is wel belangrijk (als daar verschil in zit op basis van bepaalde hardware), en het kunnen doorsturen van HD audio (maar dat zit in de nieuwe XBMC zag ik). Alles via HDMI. Een afstandsbediening zou leuk zijn, maar wellicht kan ik ook prima af met een app op m'n Android telefoon of iPad? (of zo'n Logitech K400 wireless keyboard met touchpad)
Ik overweeg eventueel ook om een heel simpel micro ATX systeempje te bouwen, met een AMD A4-3300 CPU en een SSD schijfje van 32 GB, in een LC-Power LC-1400mi kastje (al dan niet met een stillere voeding). Wellicht dat ik kan onderklokken om de temperatuur, en daarmee de herrie, in bedwang te houden? Of zou dat echt geen goed alternatief zijn? Dan ben ik wel rond de 220 euro klaar denk ik.
[ Voor 8% gewijzigd door TripleM op 03-01-2013 11:29 ]
Ik maak gebruik van een ID41 icm een NAS en een Ipad als afstandsbediening (officieel XMBC app).TripleM schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:19:
Ik zie door de Zotac bomen het bos niet meer vrees ik. Al die series, het zijn prachtige apparaatjes maar ik heb geen flauw idee welke voor mij wel of niet geschikt is! Hulp is meer dan welkom.
Als OS heb ik gekozen voor OpenElec op een geheugenkaartje van 4Gb.
Uitzending gemist en RTL XL heb ik niet, dus daar kan ik je niets over vertellen.
ID41 is niet de meest recente Zotac, maar mijn keuze was vorig jaar gebasseerd op wat 100% werkt met OpenElec, en dat doet het voor mij ook. Dit is tevens zeer stil en zuinig.
De ID41 heeft geen hardwarematige bitstream audio ondersteuning en kan dat als zodanig ook niet doorsturen naar een HD audio receiver. Het zou ook niet echt verstandig zijn om voor een tamelijk verouderd type te gaan terwijl er nu al zoveel andere (en niet veel duurdere) alternatieven zijn die "modernere" specificaties hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 03-01-2013 12:24 ]
Testing, one, two ...
Dus om DTS HD en Dolby True HD door te sturen moet XBMC het ondersteunen (zit in de nieuwe versie zag ik) maar moet er ook hardwarematige bitstream audio ondersteuning zijn? Da's goed om te weten, want ik wist niet zeker of het inderdaad en/en was.
De AMD Radeon HD 6410D die in de AMD A4-3300 zit zou dat moeten kunnen, dus dan valt m'n zelfbouw systeempje vooralsnog niet af. Ik zag hier ook een link naar de nieuwe Best Buy, ik zou een aangepaste versie van het daar gepresenteerde HTPC systeem kunnen nemen.
Maar goed, een Zotac wil ik zeker ook overwegen als de prijs niet heel veel scheelt. Maar ik heb het idee dat ik dan altijd minimaal 100 euro duurder uit ben voor ongeveer dezelfde specs.
De AMD Radeon HD 6410D die in de AMD A4-3300 zit zou dat moeten kunnen, dus dan valt m'n zelfbouw systeempje vooralsnog niet af. Ik zag hier ook een link naar de nieuwe Best Buy, ik zou een aangepaste versie van het daar gepresenteerde HTPC systeem kunnen nemen.
Maar goed, een Zotac wil ik zeker ook overwegen als de prijs niet heel veel scheelt. Maar ik heb het idee dat ik dan altijd minimaal 100 euro duurder uit ben voor ongeveer dezelfde specs.
[ Voor 6% gewijzigd door TripleM op 03-01-2013 13:26 ]
Er is via de nieuwste (Frodo) OpenElec op dit moment ook geen ondersteuning voor Bitstream audio op AMD apparaten (de AD serie), daar zou je ook eventueel rekening mee moeten houden als je niet voor een Windows maar voor een Linux omgeving zou gaan. Die beperking zit dus niet in de Zotac hardware maar ligt bij AMD.
Testing, one, two ...
Kan aan mij liggen, maar ik meen als trend te herkennen dat AMD altijd de slechtere keuze is. Zelden zie ik iets waarmee AMD beter scoort op compatibiliteit. Correct me if I'm wrong
Ja zo kan je het wel zeggen. AMD zuigt behoorlijk wat betrefd linux ondersteuning. Ik heb nu een Zotac Zbox AD02 en heb dus geen HD audio in openElec, dat vind ik toch wel een afknapper. Als ik dit eerder had geweten was ik voor een Nvidia gegaan. AMD kan toch wel even dat drivertje fixen op korte termijn, maar nee helaasUltraSub schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:07:
Kan aan mij liggen, maar ik meen als trend te herkennen dat AMD altijd de slechtere keuze is. Zelden zie ik iets waarmee AMD beter scoort op compatibiliteit. Correct me if I'm wrong
[ Voor 6% gewijzigd door aegieles op 03-01-2013 14:42 ]
Tja? Met de ondersteuning onder Windows is over het algemeen weinig mis (ik heb het nu puur over AMD hardware ingezet als HTPC) en dat draait over het algemeen tamelijk probleemloos, maar je moet altijd blijven kijken of er geen alternatieven zijn die minder kritisch zijn v.w.b. driver_ondersteuning e.d..
Ik zie de nieuwe Intel-lijn namelijk wel zitten waarin de HD Graphics 4000 GPU zijn werk doet maar ik heb deze in de praktijk nog niet aan de slag gezien. Mijn linkervinger jeukt als ik op een site kom waar ik deze in een winkelmandje kan plaatsen maar tot nu toe kan ik me nog beheersen
Ik zie de nieuwe Intel-lijn namelijk wel zitten waarin de HD Graphics 4000 GPU zijn werk doet maar ik heb deze in de praktijk nog niet aan de slag gezien. Mijn linkervinger jeukt als ik op een site kom waar ik deze in een winkelmandje kan plaatsen maar tot nu toe kan ik me nog beheersen
Testing, one, two ...
Niet om je vingers nog harder te laten jeuken, maar de Intel i3 3225 met HD4000 doet het vooralsnog prima hier met OpenELEC. Ik moet de settings misschien nog verder tunen (want, een enkele hickup bij het starten van een video), maar voor de rest geen centje pijn.
Nu heb ik dus een AD02 zonder Dolby True HD en DTS HD Master Audio ondersteuning onder linux. Nu ga ik een beetje oftopic, maar ja. Nu heb ik nog een oude pc staan die ik wil upgraden met een nieuwe videokaart. Mijn oog was gevallen op een Geforce 210, vanwege de prijs, maar die blijkt ook geen HD audio te ondersteunen volgens dit verhaal. Is er een ander goedkoop alternatief(videokaart) die dit wel ondersteund, zodat ik eens kan horen wat ik mis op mijn AD02.
Edit:
Liever geen AMD meer voor mij.
Edit:
Liever geen AMD meer voor mij.
[ Voor 3% gewijzigd door aegieles op 05-01-2013 10:39 ]
Ik heb standaard ingesteld dat er een kleine pauze van enkele seconden is bij het starten van een video, dan krijgt het systeem even de tijd om een buffer op te bouwen en dan ben je meestal van die enkele hickup af bij de start.Klojum schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:11:
Niet om je vingers nog harder te laten jeuken, maar de Intel i3 3225 met HD4000 doet het vooralsnog prima hier met OpenELEC. Ik moet de settings misschien nog verder tunen (want, een enkele hickup bij het starten van een video), maar voor de rest geen centje pijn.
Testing, one, two ...
Als prijs/prestatie je belangrijkste eis is, dan denk ik dat je ook eens moet kijken naar systemen op basis van de Raspbery Pi (zie b.v.: MyNanoMediabox of de bekende sticks met Android & XBMC....TripleM schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:19:
B.v. zo'n Rikomagic MK802 III...
Volgens mij kun je voor die prijs zonder al te veel wroeging experimenteren, ook als het niks blijkt te zijn?
TripleM schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:19:
... en het kunnen doorsturen van HD audio (maar dat zit in de nieuwe XBMC zag ik) ...
Dan valt de Rasp af, want die doet (nog) geen audio pass-through voor HD audio. Nieuwe AudioEngine benodigd, zit in XBMC 12 (Frodo), maar voor de rasp is nog geen support voor die engine. Ik dacht zelf ook dat dat ging werken, maar dat valt dus nog tegen.hgoor schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:29:
[...]
Als prijs/prestatie je belangrijkste eis is, dan denk ik dat je ook eens moet kijken naar systemen op basis van de Raspbery Pi
...
Ik ben er al redelijk over uit dat ik een Zbox AD12 aan ga schaffen. Meteen een stevige mediaspeler + dat ik geen tablet voor het vrouwtje hoef aan te schaffen, want die hangt meestal toch achter de tv.
Op de Zbox wil ik windows 7 gaan draaien. Nu liep ik alleen even vast op de SSD (toevalligerwijs nog 0 ervaring mee). Kan iemand mij adviseren wat hier de beste combi zou zijn? Zag dat een samsung 830 64 gb mooi geprijst is, maar natuurlijk alweer een wat ouder model. Biedt een 840 pro of een ander merk zelfde generatie echt zoveel voordelen voor het grotere prijskaartje (gaat uiteindelijk puur om windows zo rap mogelijk te booten)?
Op de Zbox wil ik windows 7 gaan draaien. Nu liep ik alleen even vast op de SSD (toevalligerwijs nog 0 ervaring mee). Kan iemand mij adviseren wat hier de beste combi zou zijn? Zag dat een samsung 830 64 gb mooi geprijst is, maar natuurlijk alweer een wat ouder model. Biedt een 840 pro of een ander merk zelfde generatie echt zoveel voordelen voor het grotere prijskaartje (gaat uiteindelijk puur om windows zo rap mogelijk te booten)?
Begrijp het niet helemaal. Wie hangt er achter de tv je tablet of je vrouw? 
Ik bedoel een tablet is toch heel wat anders dan een HTPC, waarom hoef je dan geen tablet te kopen?
Ik bedoel een tablet is toch heel wat anders dan een HTPC, waarom hoef je dan geen tablet te kopen?
[ Voor 40% gewijzigd door aegieles op 11-01-2013 16:25 ]
Waarom ga je niet gewoon Openelec draaien op de Zbox AD12?
Je hebt dan helemaal geen Windows 7 nodig en ook geen SSD.
Een klein (bv 1GB) SD kaartje is dan genoeg of een USB stickje.
Je hebt dan helemaal geen Windows 7 nodig en ook geen SSD.
Een klein (bv 1GB) SD kaartje is dan genoeg of een USB stickje.
Ja maar dan zal ik niet meer kiezen voor een AMD, aangezien je dan geen audio bitstreaming ondersteuning hebt.
Toevallig heb ik vorige week ook voor de Zotac Zbox Nano AD12 gekozen, deze heb ik vandaag geïnstalleerd voor een vriendin van mij. De spullen die ik kocht via Azerty.nl (zeer fijne winkel trouwens mbt service):
- 199.50 EUR Zotac Zbox Nano AD12
- 73.55 EUR Samsung 840 Series M7-7TD120 SSD
- 17.16 EUR Corsair 4GB SO DIMM 204-pin RAM
- 10.92 EUR Transport
---------------------
364.37 EUR Totaal
Deze setup boot met Openelec als een rakket, sorry voor het taalgebruik maar ik had nog nooit een SSD gebruikt. Van de knop indrukken tot volledige operationele XBMC via Openelec is nog geen 3 seconden, en alle knopjes van de afstandsbediening werken prima. Dus dat zit wel snor!
Ik heb wel gekozen voor de Openelec versie 3, de beta dus. Omdat ik graag met de laatste nieuwe XBMC Frodo 12 wil werken. Out of the box heb ik wel enkele zaken moeten aanpassen in de BIOS om te kunnen booten vanaf de USB stick voor installatie op de SSD:
- UMA grafisch gedeeld RAM geheugen met de AMD geïntegreerde grafische kaart (APU) > 1GB
- Fan bijstellen, want hij maakt standaard een beetje te veel lawaai. Dus uit bij 50°c, aan bij 60°c (default temp zonder activiteit is 55°c).
- Boot order aanpassen, zodat de USB stick geselecteerd was.
De installatie van Openelec 3 Beta laat wel nog wat te wensen over. Zo kan je bvb niet kiezen om een 'custom install' te doen, want dit wordt nog niet ondersteund. Ik had graag mijn eigen partities gemaakt enzo. Dus gekozen voor quick install en dan gaf hij niet aan dat hij klaar was voor een reboot. Maar alles werd wel correct uigevoerd, dit was zichtbaar in de logfile. Dus dat zal wel een GUI glitch geweest zijn in de installer.
Na dit alles moest ik nog gewoon de WiFi instellen en mijn media toevoegen. Met de WiFi zit het ook niet helemaal goed met de Beta. Je moet er wat mee spelen want het is niet zo stabiel. Ze zijn er bij Openelec wel duidelijk mee bezig om dit te verbeteren, gezien hier veel over te vinden is op hun forum. Al bij al, toch vlot aan de praat gekregen met een static IP.
Het laatste probleem wat ik had, is dat hij 1 keer is vastgelopen. De knoppen van de afstandsbediening reageerden niet meer en enkele seconden later sprong alles in aktie. Gezien dit maar één keer is voorgevallen zie ik het niet echt als een showstopper. Het blijft natuurlijk nog altijd beta software, en ik ben zeker dat dit wel wordt aangepakt.
Ben je niet voor simpel met Openelec, op Win 7 kan het ook zonder problemen blijkbaar. Zie deze forumpost hier: http://forum.xbmc.org/sho...hp?tid=146021&pid=1290070
In elk geval, ik ben zeer tevreden met de Zotac AD12. Ik wens je alvast veel succes met je keuze.
- 10.92 EUR Transport
---------------------
364.37 EUR Totaal
Deze setup boot met Openelec als een rakket, sorry voor het taalgebruik maar ik had nog nooit een SSD gebruikt. Van de knop indrukken tot volledige operationele XBMC via Openelec is nog geen 3 seconden, en alle knopjes van de afstandsbediening werken prima. Dus dat zit wel snor!
Ik heb wel gekozen voor de Openelec versie 3, de beta dus. Omdat ik graag met de laatste nieuwe XBMC Frodo 12 wil werken. Out of the box heb ik wel enkele zaken moeten aanpassen in de BIOS om te kunnen booten vanaf de USB stick voor installatie op de SSD:
- UMA grafisch gedeeld RAM geheugen met de AMD geïntegreerde grafische kaart (APU) > 1GB
- Fan bijstellen, want hij maakt standaard een beetje te veel lawaai. Dus uit bij 50°c, aan bij 60°c (default temp zonder activiteit is 55°c).
- Boot order aanpassen, zodat de USB stick geselecteerd was.
De installatie van Openelec 3 Beta laat wel nog wat te wensen over. Zo kan je bvb niet kiezen om een 'custom install' te doen, want dit wordt nog niet ondersteund. Ik had graag mijn eigen partities gemaakt enzo. Dus gekozen voor quick install en dan gaf hij niet aan dat hij klaar was voor een reboot. Maar alles werd wel correct uigevoerd, dit was zichtbaar in de logfile. Dus dat zal wel een GUI glitch geweest zijn in de installer.
Na dit alles moest ik nog gewoon de WiFi instellen en mijn media toevoegen. Met de WiFi zit het ook niet helemaal goed met de Beta. Je moet er wat mee spelen want het is niet zo stabiel. Ze zijn er bij Openelec wel duidelijk mee bezig om dit te verbeteren, gezien hier veel over te vinden is op hun forum. Al bij al, toch vlot aan de praat gekregen met een static IP.
Het laatste probleem wat ik had, is dat hij 1 keer is vastgelopen. De knoppen van de afstandsbediening reageerden niet meer en enkele seconden later sprong alles in aktie. Gezien dit maar één keer is voorgevallen zie ik het niet echt als een showstopper. Het blijft natuurlijk nog altijd beta software, en ik ben zeker dat dit wel wordt aangepakt.
Ben je niet voor simpel met Openelec, op Win 7 kan het ook zonder problemen blijkbaar. Zie deze forumpost hier: http://forum.xbmc.org/sho...hp?tid=146021&pid=1290070
In elk geval, ik ben zeer tevreden met de Zotac AD12. Ik wens je alvast veel succes met je keuze.
[ Voor 1% gewijzigd door GBB1 op 12-01-2013 20:39 . Reden: Added part remote control ]
ik heb ook interesse in de AD12maar de prijs die jij noemt kan ik niet terug vinden.GBB1 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:38:
Toevallig heb ik vorige week ook voor de Zotac Zbox Nano AD12 gekozen, deze heb ik vandaag geïnstalleerd voor een vriendin van mij. De spullen die ik kocht via Azerty.nl (zeer fijne winkel trouwens mbt service):
- 10.92 EUR Transport
---------------------
364.37 EUR Totaal
Klopt, er komt nog 63,24 EUR BTW bij (21%)...ronnym schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:44:
[...]
ik heb ook interesse in de AD12maar de prijs die jij noemt kan ik niet terug vinden.
Ik dacht aan win 7 omdat ik er dan ook rustig een e-mail clientje op kan draaien, wat tekstverwerking etc als ik geen zin heb om mijn desktop te booten en hem kan gebruiken als downloadstation (heb de fout gemaakt om een Iomega nas te kopen, dus mis een lading functionaliteiten en dat wil ik graag opvangen in een htpc). De enige andere optie die ik zo zie is een synology 213+ kopen met een Rikomagic sticky in de tv (al draaien die dingen nog geen 1080p).
@GBB1 Dat ziet er goed uit. Ga zeker overwegen om een vergelijkbare setup te kopen.
@GBB1 Dat ziet er goed uit. Ga zeker overwegen om een vergelijkbare setup te kopen.
De bekende programma's (sabnzbd/sickbeard/couchpotato/...) zijn toch ook allemaal te draaien op een iomega nas. Wel niet out of the box (lees via een gui) maar toch perfect mogelijk.Ookami schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:25:
Ik dacht aan win 7 omdat ik er dan ook rustig een e-mail clientje op kan draaien, wat tekstverwerking etc als ik geen zin heb om mijn desktop te booten en hem kan gebruiken als downloadstation (heb de fout gemaakt om een Iomega nas te kopen, dus mis een lading functionaliteiten en dat wil ik graag opvangen in een htpc). De enige andere optie die ik zo zie is een synology 213+ kopen met een Rikomagic sticky in de tv (al draaien die dingen nog geen 1080p).
Bij mij is die hele iomega 1 groot drama geweest: Helft van de laptops herkennen hem niet, PC alleen als ik hem laat scannen na de laatste update, alle cloud diensten werken ook niet etc. Beetje of-topic, maar daarom was ik dus op zoek naar een zboxje ipv een goedkopere mediaspeler oplossing (+dat ik een fan ben van XBMC).gibsonneke schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:31:
[...]
De bekende programma's (sabnzbd/sickbeard/couchpotato/...) zijn toch ook allemaal te draaien op een iomega nas. Wel niet out of the box (lees via een gui) maar toch perfect mogelijk.
Je iomega op V&A of marktplaats knallen en een Synology, QNAP of ReadyNAS aanschaffen. Je zou ook een mini servetje kunnen bouwen, die zowel htpc als nas/server taken verricht.
Wie zou me wat advies kunnen verschaffen.
Ik heb thuis een synology 213+ die ik gebruik om films te downloaden.
Deze zou ik graag met een htpc ( incl remote ) i.c.m. XBMC willen kijken.
Welke zotac zouden jullie me aanraden als ik het zo goedkoop mogelijk wil?
Ik heb thuis een synology 213+ die ik gebruik om films te downloaden.
Deze zou ik graag met een htpc ( incl remote ) i.c.m. XBMC willen kijken.
Welke zotac zouden jullie me aanraden als ik het zo goedkoop mogelijk wil?
Ik zelf werk met plezier en probleemloos de Zotac Zbox ID80 (ION 64bits)
Met OS openelec.
Draait als een zonnetje, maar dit is mijn ervaring
Met OS openelec.
Draait als een zonnetje, maar dit is mijn ervaring
Ik blijf het een gezeik vinden om de Zotac AD-10 in combinatie met een Logitech Harmony remote volledig werkend te krijgen. De basis functies werken helemaal zoals het hoort, maar ik krijg twee functies niet werkend:
- Uit fullscreen komen bij het spelen van muziek
- Context menu oproepen met de AB
Elke keer begin ik er opnieuw aan, maar loop weer tegen zaken aan. Het lijkt zo simpel, maar dan heb ik geen idee welke knop ik toeken en dan werkt een testje van een volumeknop aan iets anders toewijzen weer niet.
Nu met Frodo heb ik een hernieuwde poging gedaan, maar lijkt het alsof XBMC de custom remote.xml niet eens vind. *zucht*
Is er iemand met een Zotac (met AB) die bovenstaande functies wel werkend heeft gekregen in combinatie met een Logitech Harmony?
Elke keer begin ik er opnieuw aan, maar loop weer tegen zaken aan. Het lijkt zo simpel, maar dan heb ik geen idee welke knop ik toeken en dan werkt een testje van een volumeknop aan iets anders toewijzen weer niet.
Nu met Frodo heb ik een hernieuwde poging gedaan, maar lijkt het alsof XBMC de custom remote.xml niet eens vind. *zucht*
Is er iemand met een Zotac (met AB) die bovenstaande functies wel werkend heeft gekregen in combinatie met een Logitech Harmony?
Context menu heb ik zeker werkend met de logitech harmony, zit alleen nu op het werk, dus ik zal thuis moeten zoeken hoe m'n remote.xml eruit ziet.Jelte schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:30:
Ik blijf het een gezeik vinden om de Zotac AD-10 in combinatie met een Logitech Harmony remote volledig werkend te krijgen. De basis functies werken helemaal zoals het hoort, maar ik krijg twee functies niet werkend:
Je moet volgens mij het commando ContextMenu gebruiken.
Volgens mij heb ik werkend wat jij niet werkend kreeg.Jelte schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:18:
Graag! En ook waar je de file hebt neergezet. Ben benieuwd!
Mijn keymap.xml (host.ip\Userdata\keymaps\keymap.xml) is wellicht een beetje rommelig maar de uitleg erbij moet je wel snappen vermoed ik.
keymap.xml
Daarnaast heb ik nog een Lircmap.xml (host.ip\Userdata\Lircmap.xml, NOTE: Lircmap met hoofdletter!)
voor keys die ik nog kon vinden en mogelijk zou kunnen gebruiken ivm het niet voldoende beschikbaar zijn van keys om custom zaken aan te mappen met een MCE Remote profile
Lircmap.xml
Edit:
Om het compleet te maken het belangrijkste gedeelte uit de default Lircmap.xml zodat je kunt herleiden waar welke button aan hangt, controlleren via shell met irw
Snippet System Lircmap.xml
Doe er je voordeel mee
Ik zal nog wat screens maken van mijn Harmony settings
Standaard Buttons
http://imgbox.com/g/RLsKxkxwMF
Extra Buttons
http://imgbox.com/g/yvPd0XIjVn
Edit:
Overigens lijkt me dit eerder in XBMC topic thuis te horen, lijkt me beter op z'n plaats.
[ Voor 20% gewijzigd door schumi2004 op 15-01-2013 13:10 ]
Geweldig Schumi!
Ik ga het nog maar een keer proberen. Tot nu toe kon ik er geen chocola van maken en was de reactie van XBMC niet consequent. Maar dat zal vast aan mij hebben gelegen.
En ja, eigenlijk heb je gelijk, maar volgens mij ligt het aan de combi met de Zotac. Want met dezelfde afstandsbediening en ontvanger op mijn laptop (win 7 met XBMC Frodo RC) werkt bijvoorbeeld het uit fullscreen komen bijvoorbeeld wel.
En ja, eigenlijk heb je gelijk, maar volgens mij ligt het aan de combi met de Zotac. Want met dezelfde afstandsbediening en ontvanger op mijn laptop (win 7 met XBMC Frodo RC) werkt bijvoorbeeld het uit fullscreen komen bijvoorbeeld wel.
Hallo allemaal,
Ik draai nu XBMC op mijn NAS en heb zodoende een soort van HTPC.
Ik wil echter een serieuze HTPC, met bitstreaming van audio etc.
Ik zit te denken aan de Zotac ID84 of de nog uit te komen ID42.
De I-serie ivm de betere linux support voor nVidia GPU.
De ID42 heeft 2x LAN, waardoor ik er aan zit te denken nast de front-end voor iptv (tvheadend) ook de backend op de Zotac te laten draaien.
Kan ik namelijk daar mooi 2 ipadressen op krijgen, 1tje speciaal voor IPTV (GHM/packetfront).
Is de ID42 daar krachtig genoeg voor?
Het alternatief is mijn NAS upgraden naar een dual lan setup en daar de backend op draaien.
Dan zou ik qua HTPC af kunnen met de ID84.
Ik draai nu XBMC op mijn NAS en heb zodoende een soort van HTPC.
Ik wil echter een serieuze HTPC, met bitstreaming van audio etc.
Ik zit te denken aan de Zotac ID84 of de nog uit te komen ID42.
De I-serie ivm de betere linux support voor nVidia GPU.
De ID42 heeft 2x LAN, waardoor ik er aan zit te denken nast de front-end voor iptv (tvheadend) ook de backend op de Zotac te laten draaien.
Kan ik namelijk daar mooi 2 ipadressen op krijgen, 1tje speciaal voor IPTV (GHM/packetfront).
Is de ID42 daar krachtig genoeg voor?
Het alternatief is mijn NAS upgraden naar een dual lan setup en daar de backend op draaien.
Dan zou ik qua HTPC af kunnen met de ID84.
[ Voor 4% gewijzigd door Opperpanter2 op 15-01-2013 20:25 ]
Ik heb alles ingesteld zoals bij Schumi, maar een aantal knoppen worden gewoon niet herkent door de IR-reciever (Menu, Guide, Exit, red, green etc). En dat maakt de boel niet makkelijker.
Schumi, jij hebt een AD-02 toch, zonder bijgeleverde remote. Je hebt dus zelf een IR erbij gekocht neem ik aan. Misschien moet ik dat ook maar gaan doen om van het gezeik af te zijn.
Schumi, jij hebt een AD-02 toch, zonder bijgeleverde remote. Je hebt dus zelf een IR erbij gekocht neem ik aan. Misschien moet ik dat ook maar gaan doen om van het gezeik af te zijn.
Heb je de knoppen wel geactiveerd via de Harmony Software. Controleer of jouw Harmony wel een opdracht verstuurd als je op bijv "Menu" drukt. Ik test dit altijd door de ab op de lens van een camera te richten, op het display van de camera zie je dan een lichtje uit de ab komen of niet.
Dat heb ik nog niet gedaan, maar ik merk dat ook bij de bijgeleverde Zotac remote de kleur knoppen niet herkent worden.
Ik heb een AD02 ja met deze reciever.Jelte schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:16:
Ik heb alles ingesteld zoals bij Schumi, maar een aantal knoppen worden gewoon niet herkent door de IR-reciever (Menu, Guide, Exit, red, green etc). En dat maakt de boel niet makkelijker.
Zie je ook niks met evtest of irw in console mode?
Dat heb ik al eens eerder gedaan en kan me herinneren dat er bij die knoppen inderdaad geen response was. Maar dat wil niet zeggen dat dat nu nog geldt. Wanneer ik de kans er toe zie, zal ik dat eens gaan onderzoeken.
AD10 was het he, was daar zoiezo al geen geziek mee met remotes?Jelte schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:15:
Dat heb ik al eens eerder gedaan en kan me herinneren dat er bij die knoppen inderdaad geen response was. Maar dat wil niet zeggen dat dat nu nog geldt. Wanneer ik de kans er toe zie, zal ik dat eens gaan onderzoeken.
Heb niet in de system Lircmap.xml gekeken of de AD10 er in staat, zag namelijk een topic op OE van je waarin je aangaf dat er geen MENU button was enzo.
Heb je niet iemand in je omgeving die een externe IR reciever heeft om te testen? Niet dat die dingen duur zijn op Ebay maar zo mooi zijn ze nu ook weer niet (althans die van mij)
Heb zelf AD10 hier met OpenELEC 2, draait als een tiet met een Logitech Harmony 555.
Heb wat knoppen moeten remappen in de Harmony software maar dat was het dan ook.
Heb wat knoppen moeten remappen in de Harmony software maar dat was het dan ook.
[ Voor 33% gewijzigd door Borromini op 16-01-2013 12:33 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Kun je mij vertellen welke instellingen in de Harmony software je hebt gebruikt? Het liefst zo uitgebreid als schumi2004 heeft gedaan.
Maar misschien is het goed om te beginnen met welk apparaat je hebt ingesteld in de Harmony software. Daar is volgens mij al veel te halen.
Maar misschien is het goed om te beginnen met welk apparaat je hebt ingesteld in de Harmony software. Daar is volgens mij al veel te halen.
Enig idee hoe die AD10 met win7 draait? Mn pa wil ook graag een htpctje en is aan het kijken naar de volgende setup:Borromini schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:33:
Heb zelf AD10 hier met OpenELEC 2, draait als een tiet met een Logitech Harmony 555.
ZOTAC ZBOX nano AD10 of AD12
4GB geheugenmodule DDR3 (SODIMM) @ PC3-8500 <-- is geloof ik max?
Samsung 840 series SSD 120GB
De reden voor win7 i.p.v. openelec is dat hij ook graag wil browsen (chrome vooral) en zn mail wil checken vanuit zn luie stoel
Daar heb ik geen ervaring mee, maar ik vermoed dat het niet zo'n probleem zal zijn. Natuurlijk zal het niet zo rap zijn als met een desktop CPU, maar je moet er dan ook gewoon niet teveel mee moeten doen. Simpel surfen en mailen moet wel kunnen lijkt me.
En 4GB is de max inderdaad er is maar 1 DIMM slot.
En 4GB is de max inderdaad er is maar 1 DIMM slot.
Hij gaat tot 8 GB. Er zijn 8 GB SO-DIMM en die zijn goed te betalen kijk maar eens bij Corsair. Moet je wel even 64 bits win erop zetten natuurlijk ^^
Hmm ok
De vraag is wel of dat nog zin heeft op zo'n systeempje. Je zou eigenlijk openelec op het DIMM willen zetten. Dat is pas snel
[ Voor 35% gewijzigd door Jelte op 16-01-2013 16:24 ]
Nee heeft niet zo heel veel zin. Alleen als je veel processen naast elkaar wilt draaien misschien (XBMC+downloaden+email client ... geen idee).
Dan nog is 4GB ruim voldoende. Zoveel geheugen eist XBMC niet op. En waarschijnlijk is bij het combineren van die processen de processor eerder de bottleneck.
Hmz op de Zotac site staat toch echt:Ookami schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:53:
Hij gaat tot 8 GB. Er zijn 8 GB SO-DIMM en die zijn goed te betalen kijk maar eens bij Corsair. Moet je wel even 64 bits win erop zetten natuurlijk ^^
Memory TypeDDR3
Memory Speed1066 Mhz
Slotsna
CapacitySupport 1 204-pin DDR3-1066 SODIMM (up to 4GB)
Maar neem aan dat jou eigen ervaring is dat die ook 8GB modules pakt?
Ik heb met evtest gekeken wat alle knoppen van de originele remote voor reactie geven in evtest. Die heb ik genoteerd en aan een Harmony beschrijving gehangen. Daarbij kwam ik ook tegen dat een knop zorgde voor het context menu, dus die heb ik ook maar aan de Harmony software geleerd. Dat scheelt al.schumi2004 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:16:
[...]
Ik heb een AD02 ja met deze reciever.
Zie je ook niks met evtest of irw in console mode?
Het zijn trouwens allemaal KEY_XXX reacties, dus keyboard presses lijkt me. Nu nog eens bekijken wat dat betekend in XBMC, wat is de beschrijving uit keyboard.xml van KEY_TEXT bijvoorbeeld. Maar dat zou ik volgens mij in Lircmap.xml moeten kunnen vinden.
Als je in de System snippet kijkt die ik gemaakt heb van System Lircmap.xml zie je dat KEY_TEXT "gelinked" is aan teletext (<teletext>KEY_TEXT</teletext>)Jelte schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:48:
[...]
Ik heb met evtest gekeken wat alle knoppen van de originele remote voor reactie geven in evtest. Die heb ik genoteerd en aan een Harmony beschrijving gehangen. Daarbij kwam ik ook tegen dat een knop zorgde voor het context menu, dus die heb ik ook maar aan de Harmony software geleerd. Dat scheelt al.
Het zijn trouwens allemaal KEY_XXX reacties, dus keyboard presses lijkt me. Nu nog eens bekijken wat dat betekend in XBMC, wat is de beschrijving uit keyboard.xml van KEY_TEXT bijvoorbeeld. Maar dat zou ik volgens mij in Lircmap.xml moeten kunnen vinden.
Dan zoek je in de system keymap waar die weer aan gelinkt is enz enz.
Wellicht ben je ook een KEY_xxxx tegen gekomen welke niet bekend is in de System Lircmap.xml, daarvoor maak je dan je eigen Lircmap.xml aan en die link je dan (dit is belangrijk) aan een voor XBMC bekend event/action of hoe je het noemen wilt, dus zoals ik gedaan heb in mijn file http://pastebin.com/0FcSCbgD had ik de KEY_PRINT een naam gegeven als print dat werkt dus niet, het moet een bekende voor xbmc zijn. Die leende ik dan weer uit de System keymap.xml, ik pakte dus in dit geval teletekst aangezien ik geen KEY_TEXT button heb. Vat je hem nog
Nee sorry, Linux hier. Heb ook 4 GB RAM maar da's meer voor de patsfactor. Linux + XBMC draait al op 512 MB vlotjes, al wil je voor bv. zwaardere skins toch wat headroom (1 GB). Ik neem aan dat Windows 7 wat meer nodig heeft standaard (al kan je die toeters en bellen waarschijnlijk wel uitzetten?). Aan 4 of 8 GB ga je weinig hebben.Convoy schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:10:
[...]
Enig idee hoe die AD10 met win7 draait? Mn pa wil ook graag een htpctje en is aan het kijken naar de volgende setup:
ZOTAC ZBOX nano AD10 of AD12
4GB geheugenmodule DDR3 (SODIMM) @ PC3-8500 <-- is geloof ik max?
Samsung 840 series SSD 120GB
De reden voor win7 i.p.v. openelec is dat hij ook graag wil browsen (chrome vooral) en zn mail wil checken vanuit zn luie stoel
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Nee, sorry dan vergeet snel wat ik zei. Ik heb op een aantal review sites gekeken en daar vond ik 8GB. Als het op de site staat dan zou ik het er inderdaad niet op gokken.Convoy schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:59:
[...]
Hmz op de Zotac site staat toch echt:
Memory TypeDDR3
Memory Speed1066 Mhz
Slotsna
CapacitySupport 1 204-pin DDR3-1066 SODIMM (up to 4GB)
Maar neem aan dat jou eigen ervaring is dat die ook 8GB modules pakt?
Ik vat hem zekerschumi2004 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:56:
[...]
Als je in de System snippet kijkt die ik gemaakt heb van System Lircmap.xml zie je dat KEY_TEXT "gelinked" is aan teletext (<teletext>KEY_TEXT</teletext>)
Dan zoek je in de system keymap waar die weer aan gelinkt is enz enz.
Wellicht ben je ook een KEY_xxxx tegen gekomen welke niet bekend is in de System Lircmap.xml, daarvoor maak je dan je eigen Lircmap.xml aan en die link je dan (dit is belangrijk) aan een voor XBMC bekend event/action of hoe je het noemen wilt, dus zoals ik gedaan heb in mijn file http://pastebin.com/0FcSCbgD had ik de KEY_PRINT een naam gegeven als print dat werkt dus niet, het moet een bekende voor xbmc zijn. Die leende ik dan weer uit de System keymap.xml, ik pakte dus in dit geval teletekst aangezien ik geen KEY_TEXT button heb. Vat je hem nog
Volgens mij heb ik zo een manier om het allemaal wekend te krijgen. Nu nog voor elkaar zien te krijgen dat de .xml files ingelezen worden. Dat lijkt nog niet helemaal goed te gaan.
Ik kom in ieder geval wel ergens op deze manier, Dankjewel
Ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen. Tenminste bijna alle knoppen. Alleen twee knoppen die een shift-3 en een shift-8 meegeven heb ik niet voor elkaar gekregen. Maar ik heb zat knoppen ter beschikking, dus ik laat die twee lekker zitten.
Bedankt voor de hulp!
Bedankt voor de hulp!
Shift-3 en 8, als in de key combinatie op een keyboard?Jelte schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:16:
Ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen. Tenminste bijna alle knoppen. Alleen twee knoppen die een shift-3 en een shift-8 meegeven heb ik niet voor elkaar gekregen. Maar ik heb zat knoppen ter beschikking, dus ik laat die twee lekker zitten.
Bedankt voor de hulp!
Ja, heb reeds <three mod="shift">action</three> in een keyboard gedeelte gezet, helaas geen reactie. Maar dat heeft dus ook absoluut geen prioriteit, waarschijnlijk begin ik er niet meer aan
Ben van plan om een Zotac Zbox aan te kopen maar ik heb geen enkel idee welk model ik moet nemen.
Ik ga hem te gebruiken met XBMC, hoogstwaarschijnlijk Openelec.
Maar met al die benamingen zie ik door de bomen het bos niet meer, is de AD12 de beste keuze op dit moment?
Alvast bedankt
Ik ga hem te gebruiken met XBMC, hoogstwaarschijnlijk Openelec.
Maar met al die benamingen zie ik door de bomen het bos niet meer, is de AD12 de beste keuze op dit moment?
Alvast bedankt
@bloobje, neem eens even de tijd om te lezen wat er zoal gepost is de laatste tijd (en daarvoor). Je vraagt eigenlijk niets nieuws en alle vorige reacties zijn in de meeste gevallen beslist niet geplaatst om het topic te laten groeien maar om informatie met elkaar te delen.
Testing, one, two ...
Er momen nieuwe modellen aan waarvan de ID88 en ID89 interessant klinken.
Echter nog nergens de details kunnen achterhalen en de verwachte prijzen.
Als het compact moet zijn, dan is een ZBox uiteraard leuk, maar er zijn ook andere systeempjes die zeker niet misstaan, zoals deze Giada i53 welke denk ik vergelijkbaar wordt met de ZBox ID88/89:
Giada Mini-PC i53
Ik wacht dus nog even tot de nieuwe ZBoxen uitkomen om te zien welke het uiteindelijk gaat worden.
Echter nog nergens de details kunnen achterhalen en de verwachte prijzen.
Als het compact moet zijn, dan is een ZBox uiteraard leuk, maar er zijn ook andere systeempjes die zeker niet misstaan, zoals deze Giada i53 welke denk ik vergelijkbaar wordt met de ZBox ID88/89:
Giada Mini-PC i53
Ik wacht dus nog even tot de nieuwe ZBoxen uitkomen om te zien welke het uiteindelijk gaat worden.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j