Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03 11:59
Zo langzamerhand komen er steeds meer systemen uit met de AMD E350 Fusion technologie.
Naast Zotac heeft nu ook Foxconn (vooral bekend als producent van iPhones en iPads en de werkomstandigheden) ook een barebone op de markt gebracht.

Met de geintegreerde grafische processor en het lage verbruik lijkt AMD een stevige concurrent te gaan worden voor het Intel Atom platform.

De Foxconn nT-A3500 is een zeer compact apparaatje (190 x 135 x 25mm), voorzien van 2 USB3 poorten, 4 USB2 poorten, HDMI, DVI, netwerk (802.11b/g/n en RJ-45), Mic in (S/PDIF-IN support) en headphone (S/PDIF-OUT support), multicard reader en ruimte voor een 2.5" harddisk en tot 4 GB DDR SO-DIMM geheugen.

Website producent
http://www.foxconnchannel...bones/NT-A3500/index.html

Installeren
http://images10.newegg.co...ly%20Easyguide-update.pdf

[Voor 16% gewijzigd door xoun op 10-06-2011 14:37. Reden: toevoegen links]

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoun
Ik heb deze gisteren besteld en zodra ik hem binnen heb zal ik mijn ervaringen met het apparaat delen.

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-05 08:13
Ik ga dit topic een tijdje volgen, overweeg ook de aanschaf van een HTPC en twijfel tussen deze, de zotac ad03 en de xtreamer ultra (hoewel de laatste gezien de negatieve berichten bijna zeker afvalt)

[Voor 0% gewijzigd door loneranger56 op 30-05-2011 19:30. Reden: typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:52
Ik ga dit draadje ook volgen.

Link naar pricewatch : pricewatch: Foxconn Nettop nT-A3500

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jreijmer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:59
Ik heb er nu eentje een weekje draaien. Werkt ideaal! Met XBMC alles af te spelen, zelfs 1080P Youtube zonder problemen. Verder Spotify erop (helaas niet vanuit XBMC te draaien -.- of iig niet zonder complete zelf te compilen).

Had bij het plaatsen van de HD een probleempje dat de Fan niet meer draaide naderhand. Dit bleek een wat los contactje te zijn op de mo/bo. Losgekoppeld en weer vast gezet, geen probleem meer. Loopt als een zonnetje. Geluid via HDMI wilde bij mij nog wel eens wegvallen (ik doe waarschijnlijk wat fout), maar optische kabel had dat probleem opgelost.

USB 3.0 is lekker snel en hangt nu een 500G HD aan (wel jammer dat deze aan de voorkant zit en niet achterkant). Heb pricewatch: GeIL GS34GB1066C7SC als geheugen erin gestopt en verder had ik nog een OCZ Vertex van 30GB liggen. Werkt allemaal prima samen. Kastje wordt helemaal niet warm, CPU zit ongeveer op 40-45 graden te draaien.

Achterop aangesloten: USB1: Webcam (skype, ja, ook dat werkt), USB2+3: toetsenbord/muis (moet nog iets goeds vinden voor vervangen en aansturen van XBMC/Windows), HDMI: 40" Samsung, OPT: Denon 1909.

Dus nog een USB vrij. Verder werkt WIFI feilloos en snel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord_Dain
Hoe vindt je de geluidsproductie? ter referentie, in welke ruimte gebruik je hem als HTPC?

Is 30GB niet heel krap voor W7 + swap file, of past dat ruim?

(ah, ff requirements gechecked, officieel voor 64bit 20GB minimal required)

[Voor 20% gewijzigd door Lord_Dain op 30-05-2011 22:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Vraag aan topic-starter. Wat wordt er met "eenvoudige" bedoelt in de topic-titel? Ik zit me te bedenken waar deze Foxconn als HTPC te kort in zou kunnen schieten maar ik kan zo snel niets benoemen. Mogelijk zie ik wat over het hoofd?

Review: http://www.techpowerup.co...nn/Netbox_NT-A3500/1.html

[Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 30-05-2011 23:45]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jreijmer
Lord_Dain schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:47:
Is 30GB niet heel krap voor W7 + swap file, of past dat ruim?
Na installatie nog 17GB vrij en er wordt verder toch geen uitgebreide pakketen op gezet (voor alsnog)

Gebruik 'm in de woonkamer, staat ongeveer op 2½-3m afstand en ik hoor 'm helemaal niet. Je hoort 'm even bij het opstarten (als die daadwerkelijk uit heeft gestaan), en verder niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09-2022
Kan deze nu ook 3D content aan? Of zit er geen HDMI1.4 aansluting op? Dit kon ik tot nu toe niet vinden op sites (daar staat alleen 1xHDMI zonder toevoeging).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-03 16:05
Is er al iemand, die een AMD E350 Fusion bord goed heeft draaien met XBMC live ?

Lees op verschillende plaatsen dat de videokaart nog niet helemaal goed werkt in linux icm xmbc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 22:14
werkt dts-hd geluid ook?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord_Dain
RayMan schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:46:
Kan deze nu ook 3D content aan? Of zit er geen HDMI1.4 aansluting op? Dit kon ik tot nu toe niet vinden op sites (daar staat alleen 1xHDMI zonder toevoeging).
Dank. gezien de belabberde levertijden van de concurrent (Zotac AD02) denk ik dat ik ook voor de Foxconn ga!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
breeeem schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:05:
Is er al iemand, die een AMD E350 Fusion bord goed heeft draaien met XBMC live ?

Lees op verschillende plaatsen dat de videokaart nog niet helemaal goed werkt in linux icm xmbc.
Onder de Windows versie werkt het prima, ben echter (nog steeds) geen echte liefhebber van XBMC en zeker niet van de live versies. Ik wil bij voorkeur media software onder een Windows omgeving draaien.

Edit: ik heb een van de laatste Nightlies Builds gebruikt.

[Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 31-05-2011 14:17]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Onder MediaPortal wel, onder XBMC voor Windows weer niet. Het antwoord op je vraag is dus ja maar het is afhankelijk van de afspeel-software. Onder de Ondersteunde Indelingen bij de eigenschappen van HDMI-audio (Windows 7) zie je wat er theoretisch mogelijk is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RayMan schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:46:
Ik zie diverse hardware op internet staan waarbij de AMD Fusion E-350 gebruikt wordt en dan kom ik HDMI 1.4 tegen als specificatie. Ik weet niet of ik zelf ergens aan kan zien welke specificatie deze Foxconn ondersteund.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05 23:45
Xbmc heeft inderdaad nog geen support voor het bitstreamen van HD audio. Komt in de volgende versie als het goed is ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik ga 'm bestellen, zelfde config als jreijmer. Zit alleen nog te twijfelen over welk merk SSD ik moet pakken, twijfel tussen Intel 320 40GB en een OCZ Vertex 2 SATA II 40GB. Iemand die me evt. pros en cons kan geven voor die 2 SSD's om de keuze te vergemakkelijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoun
hardware-lover schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:14:
Vraag aan topic-starter. Wat wordt er met "eenvoudige" bedoelt in de topic-titel? Ik zit me te bedenken waar deze Foxconn als HTPC te kort in zou kunnen schieten maar ik kan zo snel niets benoemen. Mogelijk zie ik wat over het hoofd?

Review: http://www.techpowerup.co...nn/Netbox_NT-A3500/1.html
Voor mijn definitie kan een HTPC ook opnemen. Dat zal bij deze machine wat lastig worden. Om niet allemaal mensen voor het hoofd te stoten met machines van ver over de duizend euro noem ik het een eenvoudige HTPC. Volgens mij kan ie namelijk wel alles afspelen. Vanaf morgen of vrijdag weet ik ook meer over de prestaties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoun
Lord_Dain schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:48:
Ik twijfel tussen Intel 320 40GB en een OCZ Vertex 2 SATA II 40GB. Iemand die me evt. pros en cons kan geven voor die 2 SSD's om de keuze te vergemakkelijken?
volgens mij is de intel een stuk langzamer met schrijven. Heb alleen geen idee in hoeverre je dat in de praktijk gaat merken

[Voor 52% gewijzigd door xoun op 31-05-2011 20:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 22:20
Iemand zin om een unboxing/mini review filmpje op te nemen? De Zotac laat ook maar op zich wachten en ik neig ondertussen steeds meer naar de Foxconn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
AmonTobin schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:21:
Iemand zin om een unboxing/mini review filmpje op te nemen? De Zotac laat ook maar op zich wachten en ik neig ondertussen steeds meer naar de Foxconn.
Staat er in de gelinkte review niet voldoende info m.b.t. verpakking en inhoud, buiten-/binnenzijde, gebruik?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
xoun schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:50:
[...]

Voor mijn definitie kan een HTPC ook opnemen. Dat zal bij deze machine wat lastig worden. Om niet allemaal mensen voor het hoofd te stoten met machines van ver over de duizend euro noem ik het een eenvoudige HTPC. Volgens mij kan ie namelijk wel alles afspelen. Vanaf morgen of vrijdag weet ik ook meer over de prestaties.
Ik verwacht dat deze met (digitaal) opnemen geen probleem zal hebben, zeker niet met 1 stream. Een ION330 kan dat al redelijk probleemloos. Die gaat pas over zijn nek als hij het met 2 streams moet doen. Gezien de snelheidsverschillen (in het voordeel van de E350) kan het met een dubbele tuner best nog wel eens mee gaan vallen. Ik sta er nog steeds van te kijken hoe rap het apparaat is met allerlei zaken. Helaas heb ik op dit moment niet de benodigde hardware in huis om het uit te testen.

[Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 31-05-2011 21:01]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 22:20
hardware-lover schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:56:
[...]

Staat er in de gelinkte review niet voldoende info m.b.t. verpakking en inhoud, buiten-/binnenzijde, gebruik?
Is dat een retorische vraag? Hier dan nog een:

Vroeg ik om info, of vroeg ik om een video? ;)

Edit@harware-lover: Haha, je hebt gelijk. Was een beetje flauwe opmerking van me. :+

Een video vind ik altijd wel fijn. Geeft wat context aan zo'n product dat je uit geschreven reviews niet kan halen, vandaar. :)

[Voor 24% gewijzigd door AmonTobin op 31-05-2011 21:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je mag ook gewoon met ja of nee antwoorden hoor, mogelijk had je de link over het hoofd gezien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:36

Mystikal

It never hurts to help

Interessante optie inderdaad! Zeker een mooi alternatief!

Basement Bios ---- Exo-S

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-05 23:00
Wat is nou de beste manier om dit apparaat te bedienen? Kan dit met een gewone ab of via wifi m.b.v. mijn Ipad bijvoorbeeld? Of moet er zo'n los toetsenbord bij? En moet dat dan via bluetooth of wifi werken?

Het gaat er met name om dat de kids en mijn vriendin het makkelijk kunnen bedienen, ook als ik er niet ben ;-)

• Lord_Dain
Beste manier is nogal subjectief. Waar geef je de voorkeur aan, AB, Keyboard? Smartphone?

Ik zelf zweer in de huiskamer bij de Logitech ONE, icm een infraroodontvanger op een USB poort.
In de slaapkamer ga ik in eerste instantie aan de slag met een klein wireless keyboard met geintegreerd muisje.

• Lord_Dain
Foxconn is besteld, tezamen met een Intel 320 40GB SSD en een reepje Geil mem.

Zodra ik de hardware binnen heb en de software (W7 met WMC/MP/MC/Shark Coded Pack of XBMC) zal ik hier mijn ervaringen posten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerIsMyName
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10-2022
En al ervaringen te melden? Vooral wbt geluidsproductie van de fan.
Ik heb een bestelling van de ZBox AD02 geannuleerd en overweeg nu de Foxconn NT-a3500.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
arene schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:12:
Wat is nou de beste manier om dit apparaat te bedienen? Kan dit met een gewone ab of via wifi m.b.v. mijn Ipad bijvoorbeeld? Of moet er zo'n los toetsenbord bij? En moet dat dan via bluetooth of wifi werken?

Het gaat er met name om dat de kids en mijn vriendin het makkelijk kunnen bedienen, ook als ik er niet ben ;-)
Ik weet niet welke media-software je wilt gaan draaien maar binnen mijn gezin is er grote voorkeur voor de standaard Microsoft IR MCE uitvoering. Eenvoudige bediening en wordt door de meeste media software prima ondersteund (XBMC, MediaPortal, Windows Media Center, enz..).

Mocht er behoefte zijn aan een toetsenbord, en dit is meestal wel het geval, zeker tijdens de installatie, dan is een uitvoering met ingebouwde muis-functie zeker aan te bevelen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
TweakerIsMyName schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:45:
Ik heb een bestelling van de ZBox AD02 geannuleerd en overweeg nu de Foxconn NT-a3500.
Tweakers.net (tamelijk beperkte) review. Ik kan me persoonlijk niet helemaal vinden in het z.g. doodstille wat de reviewer in de review en daaronder beweerd. Mogelijk zijn er exemplarische verschillen maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet in en volgens mij is de doodstille waardering onterecht toegewezen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord_Dain
TweakerIsMyName schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:45:
Nope, mailtje dat de boel verzonden is vandaag, dus hopelijk morgen binnen.
Denk dat ik eerst W7 icm XBMC ga proberen.

@hardware-lover, hangt ervanaf denk ik hoe zwaar je de cpu belast hoe hard ie staat te blazen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Lord_Dain, klopt helemaal, als je hem niet belast dan is de geluidsproductie natuurlijk op zijn laagst. Maar ik denk dat de meesten hem toch graag als (full-HD) media center in willen gaan zetten en hoe laag de CPU belasting ook blijft bij DXVA belasting, hij zal toch aan de bak moeten. Ik weet niet hoe het e.e.a. thermisch getriggerd wordt maar de koeler hangt boven de CPU en GPU. Ik heb nog geen geschikte software van derden gevonden waarmee ik de temperatuur en/of de fan-snelheid kan uitlezen. De hardware wordt door de laatste versies van Speedfan (inclusief Beta) niet volledig herkent.

Ik kan wel gaan roepen dat het apparaat heel erg stil is maar ik wil het e.e.a. niet rooskleuriger voorstellen dan dat het is.

[Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 03-06-2011 19:37]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerIsMyName
ik heb zelf al een zbox hd-nd22 en daar ben ik heel tevreden over. Het ding is waanzinnig stil (met de juiste bios en instellingen hoor ik hem echt niet). Nu wilde ik eigenlijk een zbox ad02, maar dan moet ik nog een tijdje geduld hebben (nog niet leverbaar). Daarom had ik de bestelling maar geannuleerd en wilde een foxconn bestellen, maar als ik het zo aanhoor, twijfel ik en neig ik toch weer naar de zbox ad02. Daarvan weet ik iig wat ik ongeveer kan verwachten omdat ik de hd-nd22 heb. Vraag me ook af hoe de support bij foxconn is qua bios updates e.d.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jreijmer
@TweakerIsMyName

Op welk punt twijfel je bij de foxconn als ik vragen mag? Geluid, warmte of andere zaken? Heb 'm nu zelf meer dan een week, ding werkt heerlijk en hij staat in een smalle tv meubel gedrukt. Warmte tijdens een Full HD film valt reuze mee, je kunt je hand gewoon op 't kastje leggen en 't voelt iets meer dan lauw (heb geen mogelijkheid nog om de temperatuur uit te lezen) en kwa geluid is er weinig tot geen geluid te horen.. Ik hoor alleen het opstarten van het systeem (1 of 2 kliks).

• TweakerIsMyName
@jreijmer: Ik twijfel voornamelijk over het geluid van de fan. Zoals ik al zei, hoor ik de fan bij de ZBox HD-ND22 niet. Dat vind ik heel belangrijk en ik heb nu al verschillende mensen zien schrijven dat men de Foxconn wel redelijk hoort. Nu zeg jij weer dat je het niet hoort. Lastig allemaal. Ik denk dat ik er maar eens gewoon eentje (Foxconn) ga proberen. Als ik het toch niet geweldig vind, breng ik hem gewoon weer terug en ga ik voor de Zbox Ad02.

Edit: En dan heb je natuurlijk nog de super dubieuze achtergrond van het bedrijf Foxconn. Heb ik toch ook wel moeite mee: http://en.wikipedia.org/wiki/Foxconn_suicides

[Voor 20% gewijzigd door TweakerIsMyName op 04-06-2011 08:40]

• Duikhond
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2022
TweakerIsMyName schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 08:03:

Edit: En dan heb je natuurlijk nog de super dubieuze achtergrond van het bedrijf Foxconn. Heb ik toch ook wel moeite mee: http://en.wikipedia.org/wiki/Foxconn_suicides
@ TweakerIsMyName
Dan mag je meteen 80% van alle hardware weren, Foxconn produceert (zoals waarschijnlijk bekend) voor zo'n beetje elk merk, waaronder ook Dell, Nokia, Apple.......enz.

Blijft wel een feit dat de omstandigheden in China belabberd zijn voor de werknemers.

• TweakerIsMyName
@Duikhond: Daar heb je helemaal gelijk in. Alles wordt zo'n beetje in China geproduceerd. Als het niet de apparaten zelf zijn, zijn het wel de onderdelen. Ik weet natuurlijk ook helemaal niet hoe de omstandigheden bij Zotac (Zbox producent) zijn. Is ook een Chinees bedrijf.

• TweakerIsMyName
De kogel is door de kerk. Ik heb de Foxconn besteld. Ik moet haast wel, want ik heb de Zbox wel geannuleerd, maar het geheugen (Kingston ValueRAM - 2 GB - SO DIMM 204-pin - DDR3 - 1066 MHz / PC3-8500 - CL7 - 1.5 V - niet-gebufferd - niet-ECC)
is niet geannuleerd, die ontvang ik vandaag. Als ik nu wacht op een Zbox, kan ik het geheugen niet meer retourneren als het niet blijkt te werken. Dus beter nu een Foxconn bestellen, zodat ik het geheugen kan testen. (ik wist niet dat de AMD Fusion zo kritisch was). Of weet iemand toevallig al te vertellen of dit geheugen gaat werken?

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 10:10

Rub3s

+3 , omdat het kan

" Ik weet natuurlijk ook helemaal niet hoe de omstandigheden bij Zotac (Zbox producent) zijn. Is ook een Chinees bedrijf."
@tweakerisMyName

De kans is aanwezig dat flink wat onderdelen daarvan ook weer door foxconn gemaakt worden XD Nogal een bizar groot bedrijf.

• hardware-lover
  • Niet online
Een vraag aan de Foxconn A3500 bezitters.

Welke media_afspeel software wordt er door jullie gebruikt?

Persoonlijk draai ik met MediaPortal 1.2Beta (met StreamedMP als skin) én XBMC (met standaard skin), beide onder Windows 7 32b met SP1.

MediaPortal heb ik niet helemaal lekker lopend met enkele 1080p MKV bestanden waarin een DTS-HD audio stream opgenomen is. Een stotter is het gevolg. Het zal een codec issue zijn maar de ultieme combinatie heb ik nog niet kunnen vinden.

XBMC nightly build, van 0603, doet het prima. Eigenlijk uitstekend mag ik wel zeggen, maar deze kan nog geen HD audio weergeven, dit wordt als DTS doorgegeven. Daar is op dit moment, gezien mijn MediaPortal "problemen", echter prima mee te leven.

Ik heb nog steeds een persoonlijke voorkeur voor MediaPortal omdat de bediening daarvan net iets gebruiksvriendelijker is en het fanart gedeelte (de algehele presentatie zeg maar) ook wat meer naar onze smaak is.

Het is niet de bedoeling om een discussie op te starten over welke software de voorkeur zou moeten krijgen maar het is me enkel te doen om de gebruikte software zo goed mogelijk te laten draaien op deze AMD Fusion hardware.

[Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 04-06-2011 19:55. Reden: typo]

Testing, one, two ...

• Lord_Dain
TweakerIsMyName schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:05:
De kogel is door de kerk. Ik heb de Foxconn besteld. Ik moet haast wel, want ik heb de Zbox wel geannuleerd, maar het geheugen (Kingston ValueRAM - 2 GB - SO DIMM 204-pin - DDR3 - 1066 MHz / PC3-8500 - CL7 - 1.5 V - niet-gebufferd - niet-ECC)
Lijkt me wel, zelfde specs als het geheugen van Jreijmer. Zou me er niet te druk over maken ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoun
Heb de A3500 sinds vrijdag binnen. Heb inmiddels een keur aan OS-en geprobeerd, waarbij ik Windows 7 probeer te vermijden, maar ik vrees dat ik er toch aan moet geloven.
XBMC Live is zoals verwacht onwerkbaar aangezien de grafische chip niet en maar 1 van de 2 cores van de processor wordt gebruikt.
De Fusion Nightly build van Openelec geeft een foutmelding bij het opstarten na het installeren van USB stick.
Ubuntu werkt op zich prima, hoewel ik met VLC toch geen 720p kan afspelen (ik heb de AMD/ATI catalyst drivers geinstalleerd via de software manager van Ubuntu) en hoe ik een geschikt XBMC kan installeren ben ik nog niet achter als Ubuntu newbie.
Ga nog wel wat aanrommelen met Ubuntu, want dat lijkt me icm OpenElec of XBMC het meest werkbare systeem. Maar ik mis het gemak van installaties onder Windows toch wel. Maar ik vind het overdreven om windows te moeten installeren (en aanschaffen!) om dit apparaatje als mediaspeler te kunnen gebruiken.

Maar over het apparaatje op zich ben ik tevreden. Het ziet er heel strak en klein uit. Meeste herrie komt voor mijn gevoel van de HDD die ik er tijdelijk in heb gezet. Fan hoor je soms wel maar is bij het afspelen van video of muziek helemaal niet storend. Wel wordt het plastic omhulsel aan de kant van de processor wel aardig warm. Ik heb hem echter nog niet als echte mediaspeler gebruikt. Ben tot nu toe alleen maar aan het installeren en deinstalleren geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Is een verzoek uit een ander topic maar ik wil de ervaring toch even hier delen omdat dit met de Foxconn is uitgeprobeerd..
warcow schreef op zondag 05 juni 2011 @ 00:29:
Is er al iemand die de aeon mq2 skin in xbmc heeft gebruikt op de ad02 / e350? Gaat dat allemaal wat vlot?
En zijn alle 1080p films ook af te spelen? Mijn 6000+ x2 had moeite met from dusk till dawn op 1080p ~14.000 mb... Bluray (remux) in een MKV container. (dit allemaal in xbmc)
@warcow, ga ik voor je testen.

Filmpje loopt nu binnen, +13Gb, ATA ± 15 min.

Edit (1): Skin is binnen en geïnstalleerd, wat een joekel, 180MB schoon aan de haak. Ik heb gekozen voor de standaard uitvoering binnen XBMC. Erg fraai mag ik wel zeggen.
Filmpje is ook binnen en gaat as we speak naar een NAS.

Edit (2): Loopt allemaal soepel en snel. Geen stotteren o.i.d., beeld en geluid prima. Kan er weinig verkeerds van zeggen. Je kunt wel een beetje merken dat deze skin behoorlijk zwaar is door zijn vele mogelijkheden maar ik zou nog voor lichtere instellingen kunnen kiezen. Daar is vooralsnog geen aanleiding voor.

Ik zeg, met vlag en wimpel geslaagd. *O*

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:36

Mystikal

It never hurts to help

hardware-lover schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:35:

MediaPortal heb ik niet helemaal lekker lopend met enkele 1080p MKV bestanden waarin een DTS-HD audio stream opgenomen is. Een stotter is het gevolg. Het zal een codec issue zijn maar de ultieme combinatie heb ik nog niet kunnen vinden.
Zonder er heel veel verstand van te hebben, maar heb je SAF5.0 al geprobeerd? Die draait bij mij onder W7 echt vlekkeloos.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerIsMyName
Is iedereen blij met de Foxconn of hebben sommige van jullie bedenkingen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mystikal schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:04:
[...]

Zonder er heel veel verstand van te hebben, maar heb je SAF5.0 al geprobeerd? Die draait bij mij onder W7 echt vlekkeloos.
SAF 5.xx, 6.xx, beide unlocked, CoreAVC 2.5, LAV, enz. enz.. Zowat elke codec, als pakket of standalone, heb ik eigenlijk wel getest. Het draait over het algemeen tamelijk goed en het kan best zijn dan die enkele Full-HD mkv (met en zonder DTS-HD) niet lekker is aangemaakt. Het kan ook zijn dat sommige ATI drivers niet helemaal lekker zijn. Het is nog een tamelijk nieuw concept. Onder XBMC gaat alles echter wel als een tierelier, echter zonder het al eerder vermelde HD-audio. Ik draai al zo'n jaar of 6 een media center op basis van een Microsoft OS dus ik ken wel een klein beetje de weg vinden in deze wereld.

[Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 30-06-2011 20:36. Reden: typo]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Blijkbaar heeft AMD/ATI eigen monitor software voor o.a. de Fusion Chipset waarmee temps e.d. onder Windows zichtbaar worden. Ik kan op dit moment nog niet bij het systeem maar zal het later even uitproberen.

Edit: alleen CPU/GPU en het geheugengebruik wordt weergegeven, helaas geen temp/fan info :(

[Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 06-06-2011 03:53]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-05 01:52
Heb hem net besteld via Zercom! @Hardware-Lover: ik weet niet zeker of ik 32 of 64 bit ga installeren, kan jij misschien aangeven waarom en welke jij hebt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mijn beste persoonlijke ervaringen zijn met een 32bit OS behaald. Als het apparaat voornamelijk als mediacenter ingezet gaat worden adviseer ik Windows 7 Premium 32b. Dat werkt over het algemeen wat probleemlozer dan de 64b tegenhanger. Je dient bij die laatste altijd goed op te letten dat je wel een juiste driver of codec te pakken hebt, als deze er al is. Ik zie zo snel, behalve de ondersteuning van meer werkgeheugen, weinig voordelen. De Foxconn als mediacenter kan met bruto 2Gb/4Gb geheugen prima uit de voeten al zou ik eerder voor 4Gb kiezen dan voor 2 i.v.m. het maximaal toe te wijzen video_geheugen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerIsMyName
Ik heb mijn Foxconn toch maar geannuleerd. Als ik het zo hoor, heeft het ding een dynamische fan regeling. Dat vind ik vreselijk. De fan van mijn ZBox HD-ND22 kan ik 'hard' op een snelheid zetten. Dat vind ik veel minder storend. Verder heeft de ZBox AD02 een eSATA, twee geheugenbanken en USB3.0 aan de achterkant i.p.v. aan de voorkant. Jammer dat ik er wat langer op moet wachten, maar ja, het zij zo.

@hardware-lover: Hoe kun je 'video geheugen toewijzen'? In de BIOS?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik vind alleen je argument van de eSATA overtuigend, als je dat uberhaupt gaat gebruiken, voor de rest lijkt het alsof je het vooral nodig hebt om jezelf ervan te overtuigen dat die 'extra features' het wachten (6 weken, oef) waard zijn? ;) Voor de rest, HTPC use, als je hem een beetje wegwerkt zie je niets van de USB poorten en ik weet niet hoeveel geheugen je van plas was in je HTPC te stoppen dat je per sé 2 geheugenbanken wil?

Geluidsproductie? Daar ga ik vanavond ontdekken als ik mijn Foxconn heb geinstalleerd, laat het zeker nog even weten in dit draadje! (in eerste instantie W7 64bit icm XBMC, quick and dirty).

[Voor 18% gewijzigd door Lord_Dain op 06-06-2011 14:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
TweakerIsMyName schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:24:
Ik heb mijn Foxconn toch maar geannuleerd. Als ik het zo hoor, heeft het ding een dynamische fan regeling. Dat vind ik vreselijk. De fan van mijn ZBox HD-ND22 kan ik 'hard' op een snelheid zetten. Dat vind ik veel minder storend. Verder heeft de ZBox AD02 een eSATA, twee geheugenbanken en USB3.0 aan de achterkant i.p.v. aan de voorkant. Jammer dat ik er wat langer op moet wachten, maar ja, het zij zo.

@hardware-lover: Hoe kun je 'video geheugen toewijzen'? In de BIOS?
Ahum, vrijwel iedere PC heeft een "geregelde" fan_snelheid afhankelijk van de bedrijf_temperatuur. Als je dat vreselijk vind dan vallen er automatisch behoorlijk wat systemen af. Los van de andere zaken die je noemt wordt nu min of meer door jou aangenomen dat de Foxconn een herriebak zou zijn en dat wordt toch helemaal nergens beweerd, of wel? Als iets hoorbaar is wil dit niet automatisch zeggen dat het ook als herrie ervaren wordt. Ik ben het wel met je eens dat een constante fan_snelheid minder op zal vallen dan een geregelde.

De Foxconn had al geen eSata en USB3 aan de achterzijde toen jij je bestelling plaatste, dat kan dus eigenlijk geen argument zijn om de bestelling te annuleren, wel?

Die 2 geheugenbanken zijn leuk maar er wordt geen dual channel ondersteund dus het voegt niet zo heel veel toe, het 1x 4Gb geheugen is op dit moment net zo goedkoop, zo niet goedkoper, dan 2 bankjes van 2Gb.

Het videogeheugen kan inderdaad in het bios worden ingesteld op een vaste of automatische grootte.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerIsMyName
@lord_dain:Ik bedoelde dat bij de ZBox USB 3.0 aan de achterkant zit ipv aan de voorkant. Stel dat je semi-permanent een USB drive aan je HTPC wil hangen, is het niet erg fraai als het draadje er voor in moet.

@hardware-lover: Zo'n geregelde fan is vooral vreselijk in ruimtes waar praktisch geen omgevingsgeluid is (dit kastje is bedoeld voor op de slaapkamer). Als ik mijn huidige ZBox HD-ND22 (huiskamer) op dynamisch zet, dan is het heel vervelend dat je de fan steeds harder en zachter hoort gaan. Je hebt helemaal gelijk dat er feitelijk niets veranderd is sinds ik het ding besteld had, maar toen twijfelde ik ook al flink (en eigenlijk dus nog). Ik twijfel vooral omdat ik in de laatste maand al verschillende spelers geprobeerd heb (Netgear NeoTV 550, WD TV Live) en nergens tevreden over was en het terugsturen is telkens zo'n gedoe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drs.titulaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
Ik heb hem nu 2 weken in huis en moet mijn oor er tegen aan hangen om hem te horen. ik heb er wel een ssd in gestopt voor het OS. Mijn media zit op een externe harddisk 2TB. Dit IVM snel opstarten en weinig warmte in het doosje zelf plus als je externe disk vol is koop je er weer een nieuwe bij.

De wondere wereld van de micro-electonica

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De oorzaak van mijn stotter problemen i.c.m. MediaPortal waren toch eenvoudiger van aard dan gedacht.
Ik had een standaard Windows 7 desktop theme gekozen waarbij Aero uitgeschakeld was, en dat was de oorzaak van alles. Nu Aero weer actief is draait alles wat ik op mijn Nassen heb staan uitstekend, inclusief Full-HD MKV's met weergave van DTS-HD.Audio.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoun
Ik heb gisteren maar Windows7 geïnstalleerd. Ging op zich goed en ik heb netjes de drivers van foxconnchannel.com geinstalleerd. Alleen blijf ik problemen hebben om MKV en MP4 op hogere resolutie af te spelen (720p en 1080p), zowel in VLC als in XBMC. Zou het door de Windows 7 versie kunnen komen (Win7 Ultimate 32bit) of zie ik nog wat instellingen over het hoofd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerIsMyName
@Lord_Dain: Heb je het geprobeerd? Wat vond je van de geluidsproductie?

[Voor 164% gewijzigd door TweakerIsMyName op 07-06-2011 13:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
xoun schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:53:
Ik heb gisteren maar Windows7 geïnstalleerd. Ging op zich goed en ik heb netjes de drivers van foxconnchannel.com geinstalleerd. Alleen blijf ik problemen hebben om MKV en MP4 op hogere resolutie af te spelen (720p en 1080p), zowel in VLC als in XBMC. Zou het door de Windows 7 versie kunnen komen (Win7 Ultimate 32bit) of zie ik nog wat instellingen over het hoofd?
Welke versie van XBMC heb je uitgeprobeerd? Ik ben direct met een Nightly aan de slag gegaan en dat werkte out of the box zonder iets extra te hoeven installeren. Ik verwacht niet dat je "problemen" door de Windows versie veroorzaakt worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerIsMyName
Ik heb hem net toch weer besteld. Ik vind dat ik de Foxconn op z'n minst een kans moet geven (bovendien lijkt het erop dat de ZBox AD02 pas in juli beschikbaar is).

Ik heb net ook ander geheugen besteld voor de Foxconn. Ik wilde toch 4GB (op aanraden van Hardware_lover). Heb dit geheugen besteld: Kingston ValueRam 1333Mhz - DDR3 - SODIMM 4GB - CL9 (KVR1333D3S9/4G)

Volgens deze review moet dit geheugen werken: http://www.techpowerup.com/reviews/Foxconn/Netbox_NT-A3500/5.html Bovendien is de kans aanwezig dat je het later ook echt op 1333 Mhz kunt gebruiken (BIOS update), omdat de E350/M1 dat ondersteunt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord_Dain
Gisteren heb ik mijn Foxconn, 4GB geheugen en een Intel 320 40GB SSD in ontvangst genomen.

Daarna ben ik aan de slag gegaan om hem te assembleren. Dit ging op zich redelijk eenvoudig, de afdekplaat zit vast met 4 schroefjes en zit daarna nog aan de zijkanten geklemd met van die plastic richeltjes, om de plaat eraf te krijgen heb ik met een platte schroevedraaier de zijden omhooggewipt om toegang te krijgen tot de inside.

Het geheugen installeren is een piece of cake. De SSD was iets lastiger, dit omdat het bijna niet mogelijk is om de schroefjes vast te draaien van de 'bracket' in de Foxconn. Ik heb de 4 schroefjes van de bracket daarom ook losgemaakt zodat ik de bracket iets omhoog kon liften en op die manier wel de SSD kon vastschroeven aan de bracket. Lastig verhaal om te visualiseren maar als je hem gaat installeren, dan denk ik dat je dit meteen herkent.

Tip: controleer voor de zekerheid dat de 3 adertjes van de CPU fan niet klem zitten of ergens onder vast zitten, bij mij zat het zwarte adertje gevaarlijk dicht bij de CPU voet en het gele adertje wilde de hele tijd onder de SSD bracket kruipen, ik heb de adertjes ietwat opzij geduwd zodat ze nergens klem konden zitten.

Na het weer dichtmaken heb ik Windows7 64bit geinstalleerd. Dit ging in één keer goed. Ik heb dit vanaf een USB stick gedaan mbv de USB Download tool en de ISO die ik had gedownload (met de Microsoft USB tool kan je een USB stick in een keer bootable maken en het OS wordt er dan opgezet).

Tip2: Let wel ff op dat je in het BIOS maar 1 disk als boot kan kiezen. Ik dacht dus in eerste instantie dat de installatie in een loop liep, maar dat kwam omdat ik na de installatie was vergeten in de BIOS weer de HD als boot device in te stellen.

Daarna XBMC erop geinstalleerd en een aantal films vanaf mijn andere MCE via SMB afgespeeld. Alles wordt soepel en zonder problemen afgespeeld, AVI, MKV, WMV, alleen bij één WMV had ik aan het begin van de film een lichte stotter, maar die verdween snel (kan dat deze in de film zit, heb ik niet gecheckt op mijn eigen PC).

Geluidsproductie; de fan draait, voorzover ik dat kan horen, op de meest lage snelheid, tijdens afspelen van films en idle. Tijdens het gebruiken van XBMC wilde hij wel eens opschakelen naar de tweede snelheid, het is goed te zien dat XBMC best zwaar is en de CPU belast, dus koeling nodig, dit schakelen is op een halve meter wel te horen (ervaar het echter niet als storend).

Ik slaap op 2,5 meter afstand en de Foxconn heeft de hele nacht aangestaan en ik moet zeggen dat ik de fan niet heb kunnen horen, misschien dat hij op zijn hardst wel te horen is, maar dat ben ik nog niet tegengekomen.

Als laatste nog even dit, met de SSD haalde ik de door Intel aangegeven snelheden (gemeten met crystaldiskmark), na het installeren van de AMD AHCI drivers, voor diegenen die een SSD willen gebruiken is het aan te raden of de standaard MS drivers of de AMD drivers te gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerIsMyName
@Lord_Dain: Heel fijn dat je zo veel moeite in je verhaal hebt willen steken. Mooie 'review'! Ik zal ook zeker mijn bevindingen hier posten. Ik ga iig W7 Ultimate x64 installeren en een Nightly Build van XBMC. Ik heb ook een ZBox HD-ND22 en zal proberen de twee apparaten te vergelijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord_Dain
Nightly build, which reminds me, ik kreeg opnames van mijn WMC7 niet aan de praat op de normale XBMC build, ze worden simpelweg niet herkend (die extensie .wtv), terwijl ik toch had gelezen dat XBMC ze moet kunnen afspelen? Nog iets dat ik moet uitzoeken. Geen dank natuurlijk! Zodra ik hem een week heb ga ik misschien een review plaatsen op Tweakers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoun
hardware-lover schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:44:
[...]

Welke versie van XBMC heb je uitgeprobeerd? Ik ben direct met een Nightly aan de slag gegaan en dat werkte out of the box zonder iets extra te hoeven installeren.
Ik ben maar voor de standaardversie van XBMC gegaan, aangezien ik genoeg geklooid had met nightly builds van openelec en xbmc live. Ik zal vanavond de nightly build wel even gaan proberen. Kijken of dat wel goed gaat.

Qua geluidsproductie vind ik het alleszins meevallen. Muisstil is anders, maar als ik mijn PS3 slim aanzet dan zoemt die een stuk harder. Het draaien van de fan is bij zware cpu belasting goed te horen als je er naast zit, maar op 2 meter afstand amper meer. Als alles naar behoren werkt ga ik wel een SSD inbouwen om de snelheid op te voeren en als bijkomend voordeel de harddiskgeluiden te elimineren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord_Dain
De nightly build crashte bij mij nadat ik hem zojuist heb geprobeerd. Gewoon hangen en not responding.

Ook WMC7 geprobeerd, maar zonder DXVA is het een drama, WMC pakt best wat CPU en als je dan ook nog de CPU moet laten werken voor het afspelen dan is het een groot stotterfeest. Ook met Shark Codec's en DXVA enabled zie ik dat ie afspeelt via FFDShow DXVA maar pakt ie ook 30-40% van de CPU. Draait dan wel, maar als je bv door je library wil terwijl een film afspeelt, traag als de neten.

Eerste conclusie is dus dat XBMC out of the box de beste oplossing is omdat ik daar alles mee kan afspelen en DXVA het beste wordt ondersteunt. To be continued..

[Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 07-06-2011 20:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er is zowat elke dag een nieuwe Nightly en ik heb enkel de Windows versies geprobeerd van vorige week. Van live en openelec blijf ik af, dat trekt me niet aan.

Ondertussen draait MediaPortal helemaal zoals het hoort en laat ik XBMC weer even links liggen. Het kan me nog steeds niet bekoren hoewel het duidelijk vooruit gegaan is vergeleken met een jaar geleden. De snelheid is prima maar het instellen en onderhouden is niet geweldig opgezet en het hobby-gevoel ligt er te dik bovenop.
Ieder zijn voorkeur zullen we maar zeggen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik ga ook MediaPortal eens proberen dan, morgen een update! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Niemand hoeft natuurlijk een voorkeur te hebben voor het een of het ander, MediaPortal en XBMC kunnen prima naast elkaar op hetzelfde systeem draaien. Je kunt dan naar hartenlust testen, proberen en vergelijken.

Testing, one, two ...

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:20
Ik heb even geprobeerd Ubuntu op mijn nT-A3500 te zetten, maar dat was wat lastiger dan verwacht. Tenminste, niet het installeren maar het werkend krijgen van hardwarematige videoversnelling. Dus ik heb uiteindelijk voor het gemakt maar Windows 7 geinstalleerd.

Wat me wel opviel is dat mijn Wifi-N 5Ghz netwerk niet gevonden wordt. De Foxconn zou Wifi-N aan moeten kunnen, maar kan deze ook de 5Ghz band aan?

• TweakerIsMyName
Ik ga MediaPortal ook eens goed proberen. Het wordt aangeraden om dan ook CoreAVC erop te zetten (kost maar € 9,-). Je hebt dan een lagere processorbelasting en betere kwaliteit beeld t.o.v. XBMC (XBMC staat erom bekend dat het beeld niet zo geweldig is omdat het cross-platform is).

• xoun
SavageNL schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 07:54:
Ik heb even geprobeerd Ubuntu op mijn nT-A3500 te zetten, maar dat was wat lastiger dan verwacht. Tenminste, niet het installeren maar het werkend krijgen van hardwarematige videoversnelling. Dus ik heb uiteindelijk voor het gemakt maar Windows 7 geinstalleerd.
Ik heb Ubuntu ook voorlopig opgegeven ivm die videoversnelling issues. Ik heb gisteren alle software van mijn Windows7 weggegooid (inclusief alle software van de drivers, exclusief de drivers zelf natuurlijk) en nu draait XBMC wel met 1080p video. Van de 4GB geheugen blijft bijna 2 steeds vrij. Wel wordt de processor zich af en toe behoorlijk belast.

• hardware-lover
  • Niet online
TweakerIsMyName schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:21:
Ik ga MediaPortal ook eens goed proberen. Het wordt aangeraden om dan ook CoreAVC erop te zetten (kost maar € 9,-). Je hebt dan een lagere processorbelasting en betere kwaliteit beeld t.o.v. XBMC (XBMC staat erom bekend dat het beeld niet zo geweldig is omdat het cross-platform is).
Ik heb ook een licentie voor CoreAVC maar gebruiken doe ik hem niet i.c.m. MediaPortal op dit moment. Mijn extra codecs bevatten ffdshow (dxva) voor video (met ondertiteling) en Lavf voor audio. Komt uit het SAF6 (unlocked) codec pakket. Vroeger niets dan problemen met SAF op mijn andere ION330 HTPC maar op deze AMD Fusion doet ie het prima.

Testing, one, two ...

• Lord_Dain
MP geinstalleerd i.c.m. SAF 6.04, ik kan MKV , AVI zonder problemen afspelen maar WMV stottert heel erg.

hardware-lover, heb jij nog tips of ik een instelling fout heb staan oid?

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb volgens mij geen WMV media op mijn schijven staan. Kun je een voorbeeld geven zodat ik zelf even wat uit kan proberen?

Edit: ik heb al wat 720.WMV HD gevonden om te testen. The Chicago Code.

Edit 2: beeld is perfect maar met 0 (nul) geluid. Een kijken hoe in te stellen onder MediaPortal.

[Voor 42% gewijzigd door hardware-lover op 08-06-2011 17:29]

Testing, one, two ...

• Lord_Dain
Ik heb het na een paar uur stoeien werkend gekregen door CoreAVC te installeren en deze binnen MP te gebruiken als decoder voor MKV's. Daarnaast heb ik ffdshow tryouts gedownload (de laatste versie die ook DXVA ondersteunt) en na het juist instellen van de preferences en settings kan ik nu alles flawless afspelen (incl. subtitles).

Aangezien me dit niet lukte met MediaCenter en ik de GUI van XBMC zeer irritant vind blijf ik voorlopig bij Mediaportal. Enige jammere vind ik dat het nogal lastig lijkt te zijn om media info aan je film library toe te voegen, anyways dat gaat iets to offtopic dus ik houd het hier bij ;)

@hwlover, hmm jij krijgt met SAF wel video vloeiend? Zal het wellicht toch een vinkje of instelling ergens zijn geweest, of was de oorzaak de audio stream en niet de video. Anyways ik heb nu een werkende config en CoreAVC werkt echt geweldig icm DXVA, dus ik blijk even bij deze opzet nu.

[Voor 18% gewijzigd door Lord_Dain op 08-06-2011 19:37]

• hardware-lover
  • Niet online
@Lord_Dain, er leiden meer wegen naar Rome. SAF6.xx doet het bij mij nu prima maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden voor het vloeiende maar geluidloze afspelen van het beschreven WMV-HD media bestand. Ik heb die bestanden nog niet op de opslag gehad maar nu ik er mee bezig ben wil ik ook weten waarom het nu niet werkt.

Edit: ook dit is inmiddels opgelost, er stond een vinkje te weinig in het ffdshow audio output gedeelte. Daar moest AC3 (S/PDIF encode mode) aangevinkt zijn.

[Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 25-06-2011 03:09]

Testing, one, two ...

• Lord_Dain
Ik heb het uiteindelijk opgelost. CoreAVC voor h264 decoding en de Cyberlink PowerDVD codec uit SAF 6 unlocked voor MPEG2 decoding. De PDVD codec speelt wel vloeiend af en gebruikt ook DXVA. Ik ben dus eigenlijk klaar nu met de installatie en ik ben er zeer tevreden over!

• TweakerIsMyName
Heb MediaPortal geprobeerd, maar het kan me niet bekoren. Ik vind XBMC er met kop en schouders bovenuit steken. Daarom ga ik voor de optie om in XBMC een external player te gebruiken. Dan laat ik XBMC MPC-HC gebruiken voor het afspelen en gebruik XBMC dus als front-end.

Of ik ga dit eens proberen: http://forum.xbmc.org/showthread.php?s=635e5bc911684e9fbedd31ed4afb1fd3&t=94645

Dan kun je gewoon DirectShow gebruiken in XBMC

[Voor 31% gewijzigd door TweakerIsMyName op 09-06-2011 10:19]

• Lord_Dain
Voor de linux liefhebbers, hier een linkje 'geleend' van het Zotac draadje, ik vermoed dat deze installatie ook werkt op de Foxconn omdat er dezelfde chipset en GPU in zit.

http://pellepelster.de/in...4-and-xmbc-on-zotac-ad02/

• TweakerIsMyName
Ik heb een groot probleem met de Foxconn. Ik krijg op mijn beide TV's (Panasonic 42" Plasma en LG 32" splinternieuwe LCD) geen 1:1 pixel mapping. Het scherm van de komt een stuk kleiner op de beide TV's. (De ZBox HD-ND22 heeft dit probleem niet. En niets van mijn apparatuur trouwens: PS3 etc).

Iemand een oplossing?

• Lord_Dain
Waar heb je je drivers vandaan? Ik heb die van AMD (Integrated Graphics) gepakt en werkt out of the box;
http://sites.amd.com/us/g...s/integrated_win7-64.aspx

• TweakerIsMyName
Die had ik ook, maar bij mij stond de driver default op ongeveer 9% "underscan" ingesteld. Raar. Heb de slider naar 0% gezet en nu is het prima.

• mohawk0618
Guys,

Heb nu alles geinstalleerd met win7 ult 32bit. Maar ik ben een Aero freak en dat is bij mij greyed-out. Hoe hebben jullie deze enabled? Kan het zijn dat dit via HDMI only gaat (heb het op RGB)?

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:20
Heb je de performance index al gedraaid? Ik kan me voorstellen dat ie dat nodig heeft voordat je hem aan kan zetten. Bij mij ging ie in ieder geval automatisch naar Aero zodra ik dat deed.

Ik ben even bezig geweest met de stappen voor Ubuntu die beschreven stonden in de Zotac Thread maar die lijkt niet volledig te zijn (ik ga er vanuit dat het 1-op-1 zou moeten werken op de Foxconn). Ik heb uiteindelijk Ubuntu wel zo ver gekregen dat ie compileert, maar hij speelt niets af :(. Van het weekend maar weer eens wat meer proberen.

In ieder geval een paar van de 'problemen' waar ik tegenaan liep was dat de package libcrystalhd-dev niet in de Ubuntu repositories staat, daarvoor moet je de XBMC repository toevoegen en die lijkt weer niet te werken met Natty, dus daarvoor moet je in sources weer voor instellen dat ie de Maverick packages gebruikt.
Daarna bleken er nog wat dependencies te missen dus heb ik een apt-get install gedaan op de lijst met dependencies uit de README.linux.

• TweakerIsMyName
Mijn bevindingen met de Foxconn NT-A3500 (t.o.v. Zotac ZBox HD-ND22)
--------------------------------------------------------------------
* De Foxconn is lastiger open te maken dan de ZBox en het doet allemaal wat fragieler aan.

* Harddisk en geheugen plaatsen is geen probleem, maar je moet idd (zoals anderen al meldden) opletten dat er geen draadjes onder de HD zitten. (het 1333 Mhz geheugen dat ik had werkt meteen goed).

* Ik ben niet kapot van de magneetvoetjes (ben je zo kwijt als je bijv. kinderen hebt).

* Ik ben niet kapot van de verticale stand. Bij de Zbox maak je het apparaat vast aan de stand. Bij de Foxconn staat het apparaat er los in (bovendien vind ik hem niet mooi).

* Drivers installeren ging niet handig. Ze hebben een CD-ROM bijgeleverd, maar die kun je natuurlijk niet gebruiken. Mijn 'gewone' pc wilde de CD-ROM niet lezen. Mijn laptop wel. Iso gemaakt en op USB gezet.

* Alle drivers appart geinstalleerd van de cd-rom, kom ik er achter dat je dat ook in 1 klik kan, maar dat hadden ze de laatste optie gemaakt. Dus als je gewoon bovenaan begint het lijstje met drivers af te werken, zie je het pas op het laatst.

* Op mijn beide TV's krijg ik een te klein beeld. Na even goed door de Catalyst driver gestruind te hebben, zie ik dat het standaard staat ingesteld op 9% underscan (Default knopje zet hem idd weer naar 9% underscan). Als je de slider gewoon op 0% zet, is het beeld normaal.

* Ik kom erachter dat het apparaat geen Optical audio out heeft (SPDIF). De ZBox heeft dat wel (ook de AD02). Mijn versterker heeft geen HDMI, dus ik moet SPDIF wel hebben.

* XBMC en MPC-HC erop gezet.

* Als ik in XMBC de optie 'Sync Playback to display' gebruik, draaien de films niet meer vloeiend (bij de ZBox wel).

* Een BluRay streamen (The King's speech) geeft een CPU load op de Foxconn van 45%. Bij de ZBox HD-ND22, slechts 19%

* Dan nog de geluidproductie: De fan valt op zich mee, maar ik vind het toch irritant dat de fan van snelheid verandert (dat hoor je goed). Bij de ZBox kun je een vaste snelheid instellen en dat is echt prettiger. Bovendien produceert de ZBox gewoon minder fan-noise. Verder hoor je de harddisk veel beter dan bij de Zbox. En als je de Foxconn op standby zet, hoor je heel zacht een piepje als het lampje knippert.

Al met al ben ik niet kapot van de Foxconn. Het apparaat gaat terug. Heb bij al een ZBox AD02 besteld.

• xoun
@TweakerIsMyName

Openmaken niet zo'n probleem mee. Zolang je het voorzichtig doet. Hoef je één tot een paar keer te doen. Is voor mij geen reden hem weg te willen doen/ af te raden
Harddisk idd even opletten. Handigste is de hdd tray er even uitschroeven.
Magneetvoetjes lijken geinig, maar met heen en weer gesleep bij installatie raak je die zo kwijt inderdaad. Ik mis er nu al 1.
Verticale stand is lelijk en gebruik ik niet omdat die ook niet praktisch is
-Drivers downloadde ik na installatie van Windows gewoon van de website. Easy.
ik had juist overscan. Het bleek aan de instellingen van mijn TV te liggen
Volgens informatie op foxconn website zou de 3.5mm ook Optical out moeten ondersteunen. Ik heb audio via HDMI dus ik heb het nog niet geprobeerd
-performance ben ik ook nog niet te spreken over. Maar ik ga er vanuit dat dat met wat tweaking en toekomstige betere ondersteuning van Fusion beter zal gaan
-geluidsproductie geen issue bij mij. Bij het spelen van media wordt dit overstemd door de audio.

Het Foxconn kastje past heel mooi in mijn stereomeubel en staat prima. Enige wat ik jammer vind is dat bluetooth niet ondersteund wordt. Dat zal dus een extra USB port gaan kosten.Ik ben niet van mijn stoel geblazen van de performance, maar hij voldoet voor mij.

• TweakerIsMyName
@xoun

- Wilde de drivers ook downloaden, maar dat ging een uur duren (van de Foxconn site).

- Ik had ook gelezen dat de 3.5mm jack ook SPDIF zou moeten ondersteunen, maar ik weet niet wat ik me daarbij voor moet stellen. SPDIF kabeltje gaat er natuurlijk niet in, dus moet je een converter of zo kopen.

- Geluidsproductie valt ook mee, maar als je het vergelijkt met de ZBox is het toch echt minder fijn.

Het is ook geen slecht apparaat. Maar als je vergelijkt, dan gaat het soms om de nuances.

• Lord_Dain
@Tweaker, er zit wel degelijk een optische uitgang aan de achterzijde, je kan deze aansluiten mbv een kabel zoals deze: http://www.alternate.nl/h...ink-Adapter_kabel/439791/? Als je het dan over nuanceren hebt, ga dan niet zomaar lopen roepen dat de Foxconn geen SPDIF out heeft!

@Xoun, bij mij herkende W7 de netwerk adapters niet na de installatie, dus voordat ik iets kon downloaden moest ik eerst handmatig de netwerk driver installeren, niet optimaal helaas.

@Tweaker, bij mij komt diezelfde BR rip van the kings speech niet boven de 20% cpu belasting uit, dus ik zou het toch eerder zoeken in configuratie/driver issues, ik kreeg die BR rip niet eens draaiend in eerste instantie, totdat ik de Cyberlink decoder gebruikte die ook DXVA ondersteunt.

Voor de rest vind ik de argumenten nogal op smaak belust 'ease of use/installation' dan dat het nadelen zijn. Bv. in de verkeerde volgorde drivers installeren is een kwestie van goed lezen wat er staat in het menu, dat je CD driver die CD niet kan lezen en je laptop wel, zegt misschien meer over je PC dan over de CD, etc etc, ik vind dat je echt een overdreven negatief verhaal afsteekt, maar ja dat is mijn mening. Succes met verder zoeken naar de perfecte barebone onder de 200 euro dan maar hè ;)

Wat ik bedoel te zeggen is, als je je budget (400-500euro) wat oprekt dan kan je makkelijk zelf een HTPC samenstellen die echt alles kan afspelen en (bijna) volledig passief gekoeld is, is dat niet veel efficiënter dan elke keer een apparaat bestellen, testen, en terugsturen?

[Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 10-06-2011 10:32]

• Lord_Dain
mohawk0618 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 01:57:
Guys,

Heb nu alles geinstalleerd met win7 ult 32bit. Maar ik ben een Aero freak en dat is bij mij greyed-out. Hoe hebben jullie deze enabled? Kan het zijn dat dit via HDMI only gaat (heb het op RGB)?
Start knop, dan in de Search programs and files ruimte 'Aero' intypen (NIET op enter drukken) dan uit het lijstje 'find and fix problems with transparancy and other visual effects' kiezen, als het goed is fixed Windows dan automatisch je Aero functionaliteit.

• TweakerIsMyName
@Lord_Dain

Even voor de duidelijkheid. Mijn verhaal was niet alleen bedoeld als een vergelijking, maar ook gewoon een beschrijving van wat ik gedaan had.

Laat het duidelijk zijn dat het allemaal heel subjectief is als je apparaten gaat vergelijken, maar ik mag toch gewoon eerlijk zeggen wat mijn voorkeur heeft. Anderen, die twijfelen, vinden het misschien fijn om mijn ervaringen en opvattingen te lezen voordat ze een keuze maken.

Sommige 'negatieve' punten gelden ook voor de ZBox AD02 (tov de HD-ND22), zoals de performance. Die is natuurlijk niet anders bij de AD02 dan bij de Foxconn.

Voor wbt de kabel, denk ik dat je gelijk hebt, maar die zal ik dan toch ook moeten kopen voordat ik het aan kan sluiten op mijn versterker (kost maar 8 euro, maar mag toch gemeld worden -zodat anderen het iig weten-).

Al met al zijn de verschillen minimaal (en vind ik de Foxconn zeker niet slecht), maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar de Zbox AD02 (met als belangrijkste reden de geluidsproductie van de foxconn, HD beter hoorbaar en ik houd niet van een dynamische fan).

Edit: Ik bedenk nog een klein verschil. Bij de ZBox kun je wel de temperatuur zien (in de BIOS).
Nogmaals, ik zeg deze dingen niet om de Foxconn af te kraken, maar vooral ter informatie voor mensen die twijfelen.

[Voor 15% gewijzigd door TweakerIsMyName op 10-06-2011 11:01]

• mohawk0618
Thx SavageNL, dat was hem inderdaad. Ik heb nu alles erop zitten en ben er blij mee. CoreAVC pro+SaF6+XBMC geinstalleerd en werkt als een zonnetje. Wat een werk om dat ding te openen! Het is makkelijk maar als je er toch zeker van wil zijn, hierbij een guide: http://images10.newegg.co...ly%20Easyguide-update.pdf
SavageNL schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 07:57:
Heb je de performance index al gedraaid? Ik kan me voorstellen dat ie dat nodig heeft voordat je hem aan kan zetten. Bij mij ging ie in ieder geval automatisch naar Aero zodra ik dat deed.

Ik ben even bezig geweest met de stappen voor Ubuntu die beschreven stonden in de Zotac Thread maar die lijkt niet volledig te zijn (ik ga er vanuit dat het 1-op-1 zou moeten werken op de Foxconn). Ik heb uiteindelijk Ubuntu wel zo ver gekregen dat ie compileert, maar hij speelt niets af :(. Van het weekend maar weer eens wat meer proberen.

In ieder geval een paar van de 'problemen' waar ik tegenaan liep was dat de package libcrystalhd-dev niet in de Ubuntu repositories staat, daarvoor moet je de XBMC repository toevoegen en die lijkt weer niet te werken met Natty, dus daarvoor moet je in sources weer voor instellen dat ie de Maverick packages gebruikt.
Daarna bleken er nog wat dependencies te missen dus heb ik een apt-get install gedaan op de lijst met dependencies uit de README.linux.

• hardware-lover
  • Niet online
mohawk0618 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:15:
Thx SavageNL, dat was hem inderdaad. Ik heb nu alles erop zitten en ben er blij mee. CoreAVC pro+SaF6+XBMC geinstalleerd en werkt als een zonnetje. Wat een werk om dat ding te openen! Het is makkelijk maar als je er toch zeker van wil zijn, hierbij een guide: http://images10.newegg.co...ly%20Easyguide-update.pdf
[...]
+10 voor de handleiding link, kan voor menigeen veel ongenoegen voorkomen. Xoun kan link deze misschien aan de topic-start toevoegen?

Iedereen heeft nogal verschillende ervaringen met deze Foxconn en dat is ook wel logisch gezien de diversiteit in het gebruikte OS en de media_software. Persoonlijk vind ik deze Foxconn een snelheidsmonster vergeleken met mijn Asus EB1501 ION-330 nettop. Vergeleken met mijn Personal computer is ie dat natuurlijk helemaal niet. Maar ik heb het apparaat aangekocht als mogelijke vervanger van de bedoelde Asus en daar voldoet hij/zij prima aan.

Als de extra (noodzakelijke) hardware ruim voldoende van niveau is (SSD als opslag, ruim voldoende werkgeheugen) en de software goed is ingesteld, dan is deze Foxconn prima te gebruiken als media-PC en volgens mij is ie daar hoofdzakelijk voor bedoeld? Dat er nog lekker snel ge-internet kan worden en dat Mame ook nog leuk gebruikt kan worden is nog eens mooi meegenomen.

Verbeterpunt blijft de fan, de fan van mijn Asus is ook temp. geregeld maar deze valt toch wat minder op. Gelukkig zijn die fan-ervaringen voor vrijwel iedereen wel gelijk (hij is aanwezig) want ik begon al te denken dat er toch wat mis was met mijn exemplaar. De persoon die zegt dat ie het oor tegen de behuizing aan moet houden om hem te horen kan ik enkel adviseren om een gehoortest aan te gaan of om het apparaat weer eens open te maken om te controleren of de fan wel draait.

Al met al blijf ik zo positief dat ik in de nabije toekomst andere AMD Fusion aankopen zal gaan doen. De meest stille uitvoering zal dan een definitief plaatsje achter de TV gaan krijgen.

Testing, one, two ...

• drs.titulaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
Misschien moet ik inderdaad een gehoortest doen maar in deze review komen ze tot de zelfde bevinding als ik.
http://www.kitguru.net/de...t-a3500-nettop-review/16/

De wondere wereld van de micro-electonica

• hardware-lover
  • Niet online
Niemand heeft tot nu toe gezegd dat het apparaat herrie maakt maar door het wisselende toerental van de koeler valt het wel extra op. Ik ben een klein jaartje jonger dan u (respect) maar ik kan het apparaat wel horen als ik er zo'n 2.5 meter vanaf zit. Dan moet er voor de rest geen omgevingsgeluid aanwezig zijn anders wordt de Foxconn al snel overstemt. Ik vind het dan ook geen enkel probleem maar vind ook dat we wel reëel moeten zijn. U heeft het over doodstil en in mijn beleving is dat heel wat anders dan iets wat zacht, maar wel hoorbaar en daarbij variërend geluid produceert.

Waar ik nog wel even aan toe moet voegen dat het een duidelijke en erg uitgebreide review is.

[Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 10-06-2011 22:13]

Testing, one, two ...

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:18
Het probleem met een wisselende snelheid van een fan is toch eenvoudig op te lossen?
Laat de fan draaien op een vaste spanning bijvoorbeeld 5V of 12V (afhankelijk welke type ventilator er gebruikt wordt) en zie daar, probleem opgelost!

Als het type fan van het lawaaiige soort is zou je deze ook nog kunnen vervangen door een stil exemplaar.
Vaak zijn dat de kosten niet.
Voor mij geen reden om niet voor een Foxconn te kiezen.
Ik volg dit topic met belangstelling omdat het erop lijkt dat Foxconn een leuke oplossing levert voor een lowcost HTPC met een laag energie verbruik.

Een PC met veel toeters en bellen bouwen is niet moeilijk maar er eentje bouwen die klein, zuinig en goed werkt voor het doel waarvoor deze bedoeld is, is wat anders.

• Lord_Dain
28-33 dB is zeker *niet* doodstil. ik heb op de slaapkamer een airco die in de stilste stand 21dB produceert en dat hoor je ook (fluisterstil), dus nee hij is zeker niet doodstil ;) maar het is tot zover niet hinderlijk, wat hw lover eigenlijk zegt, kan er niet wakker van liggen (figuurlijk + letterlijk).

@hoppyf, dat is zeker een optie, ik wacht nog ff af of ze er wellicht een BIOS update achteraan doen

[Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 10-06-2011 20:40]

• TweakerIsMyName
Ik moet zeggen dat ik het geluid van de condensatoren ook behoorlijk irritant vind. Je hoort het vooral goed als het ding in Slaap stand staat. Je hoort een schelle toon die afwisselend harder/zachter is. Ik hoor het op een afstand van 3 meter nog heel goed.

• Lord_Dain
Wat is je punt? Het was mij (en anderen) denk ik inmiddels wel duidelijk dat je de foxconn niet uit kan staan. Misschien gewoon lekker terugsturen en de Zotac bestellen.

Voor de twijfelaars die dit lezen, ik ben uiterst tevreden met de Foxconn, heerlijk een Bluray rip van 24GB zitten kijken vanochtend, met 20% cpu load :) Helemaal geen last van geluid, behalve die zeer irritante vogels die in de tuin zitten en het in de verte langsrijden van auto's..maar ja, wat doe je eraan hè ;)

edit: nee, ik heb geen aandelen of belang in Foxconn !

[Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 11-06-2011 13:49]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:18
TweakerIsMyName schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:28:
Ik moet zeggen dat ik het geluid van de condensatoren ook behoorlijk irritant vind. Je hoort het vooral goed als het ding in Slaap stand staat. Je hoort een schelle toon die afwisselend harder/zachter is. Ik hoor het op een afstand van 3 meter nog heel goed.
Misschien heb je last van incidenteel loszittende componenten op het moederbord of in de voeding.
Het komt wel eens voor dat spoelen en condensatoren resoneren en hierdoor een vervelend geluid maken.
Soms wordt dat opgelost door ze met een klodder lijm vast te plakken.
Ik weet niet zeker of dit je probleem is maar het zou kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerIsMyName
@HoppyF Bedankt voor je feedback. Hier staat echter dat condensatoren ook vaak geluid maken als ze gewoon netjes vast zitten http://www.edn.com/article/512775-Reduce_acoustic_noise_from_capacitors.php

Ik heb nog eens bij mijn ZBox HD-ND22 geluisterd, maar die maakt ook zo'n geluid als hij in de slaapstand staat. Alhoewel het wel veel zachter is dan bij de Foxconn.
Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee