Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Er staan op dit moment best wel veel nieuwe modellen op de Foxconn site. Misschien kan Maarten aangeven wanneer hij verwacht dat deze ook daadwerkelijk verkrijgbaar zullen zijn?

Ik zie persoonlijk heel erg uit naar de nieuwe Intel lijn van het type AT-7x00, vooral het i5 en i7 model.

http://www.foxconnchannel.com/LatestProduct.aspx?T=NanoPC

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 08-04-2013 13:23 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 16:26
De 7X00 serie zou vanaf eind volgende week op voorraad moeten zijn bij de distributeurs, overige modellen zouden dat al moeten zijn. Je zou eens een mailtje kunnen doen naar een webshop wanneer ze verwachten voorraad te hebben.

De verschillen tussen de 3700 en 3800 zijn overigens klein: http://compare-processors.com/6164/6164/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:45
Wat zou op dit moment een leuke low budget Foxconn kunnen zijn voor een niet Tweaker icm OpenELEC?
Gewoon de A3500 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-05 15:35
schumi2004 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:08:
Wat zou op dit moment een leuke low budget Foxconn kunnen zijn voor een niet Tweaker icm OpenELEC?
Gewoon de A3500 ?
Als je de A3800 te pakken kunt krijgen , ga daar voor anders is eigenlijk ander voldoende (3500/3550/3700).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
alie786 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:05:
[...]

Als je de A3800 te pakken kunt krijgen , ga daar voor anders is eigenlijk ander voldoende (3500/3550/3700).
Is niet echt budget die A3800, bij onze oosterburen vanaf zo'n € 220,- te kopen, maar daarmee aardig duurder en brengt niet zo heel veel meer t.o.v. de E-350/450 reeks.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
db I Delirium schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:27:
De 7X00 serie zou vanaf eind volgende week op voorraad moeten zijn bij de distributeurs, overige modellen zouden dat al moeten zijn. Je zou eens een mailtje kunnen doen naar een webshop wanneer ze verwachten voorraad te hebben.

De verschillen tussen de 3700 en 3800 zijn overigens klein: http://compare-processors.com/6164/6164/
Ik signaleer een webshop die de nieuwe modellen, als zijnde binnenkort leverbaar, openbaar heeft gemaakt.
http://www.alternate.nl/h...14418&tk=8&lk=646#Foxconn

Ik moet wel even slikken als ik de prijzen zie, voor de gehele AT-7X00 lijn :X
Ik hoop niet dat deze werkelijk zo hoog zullen blijven liggen bij daadwerkelijke beschikbaarheid. $ 340,- wordt hier nu € 410,- voor het 7300 model.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 14-04-2013 00:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55347

WTF zijn dat voor een prijzen :S is dat inclusief goudrandje en ingelegde diamanten? Tegenvaller, ben inderdaad ook erg benieuwd wat de winkel prijzen worden zodra ze ook beschikbaar zijn :S

Met zo'n prijsje is het wel even schrikken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
Anoniem: 55347 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 23:31:
WTF zijn dat voor een prijzen :S is dat inclusief goudrandje en ingelegde diamanten? Tegenvaller, ben inderdaad ook erg benieuwd wat de winkel prijzen worden zodra ze ook beschikbaar zijn :S

Met zo'n prijsje is het wel even schrikken :S
Ik moest zelf ook even slikken, zeker als je er 10+ nodig hebt. Nu moet ik weer het e.e.a gaan uitrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
alie786 schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:55:
[...]

Ik moest zelf ook even slikken, zeker als je er 10+ nodig hebt. Nu moet ik weer het e.e.a gaan uitrekenen.
Wat wordt, als ik het vragen mag, de toepassing voor de Foxconn en welk type had je eigenlijk op het oog?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
hardware-lover schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:07:
[...]

Wat wordt, als ik het vragen mag, de toepassing voor de Foxconn en welk type had je eigenlijk op het oog?
We gebruiken de A3500/3700 voor simpel desktop gebruik, gewoon Office een beetje internet en wat ander simpele software. Maar we hebben ook gebruikers die net iets meer CPU power nodig hebben en daar is de A3500/3700 net niet goed genoeg voor.
En aangezien we die kleine Foxconns echt super vinden (klein, still, weinig power nodig) dachten we om de A7x00 te gebruiken voor het zwaardere geschut.

We zijn nu bezig om de oude XP bakken te vervangen met Windows 7, en nu blijkt dat er ongeveer 10+ power users tussen zitten. Deze power users hebben nu gewoon een Core2Duo en daar zou een A7500/A7700 voldoende voor moeten zijn.

Waarom hebben we gekozen voor Foxconns, gewoon klein, still en low power use. En gaan die dingen stuk (wat nu in 1+ jaar tijd maar echt 1 keer is voorgekomen) dan halen we de SSD eruit stoppen die in een andere Foxconn en klaar, gebruiker kan weer verder. En als het software/windows is dan zorgt onze installatie straat (alles is scripted vanaf de PXE boot process) dat alles in er weer in notime draaid.
Wat ik ook mooi vind is dat de hardware een lange tijd het zelfde blijft (i.v.m. drivers enz.), wat niet het geval is met andere merken waar je steeds moet opletten dat je installatie straat in orde blijft (drivers enzo) met nieuwe modellen die elkaar steeds maar opvolgen.

Dit is het verhaal in het kort, natuurlijk hebben we gewoon full desktops (HP Elite 8200/8300) maar die dingen staan echt 95% niks te doen behalve stroom vreten en stof opvangen (je wilt niet weten hoe die dingen terug komen na 6 maanden gebruik echt helemaal onder de stof).

[ Voor 8% gewijzigd door alie786 op 15-04-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 21:02

seninha

god's right foot

In de slaapkamer heb ik sinds een tijd een A3500. Deze werkt ism Openelc perfect.
Enig waar ik me aan stoor is fan geluid.

Heb al om de koeling te verbeteren de kap van gaatjes voorziend maar alsnog maakt het systeem in mijn oren te veel geluid.
Voornamelijk in de XBMC interface. Zodra ik een film start dan gaat de fan langzamer draaien. Dit loopt dus goed.

Alleen ik maak nu gebruik van Live TV en dan wordt er voornamelijk veel van de CPU gebruikt gemaakt en dan gaat de fan weer harder draaien, ook tijdens het kijken van TV.

Nou vraag ik me af of iemand ooit de koeler/fan van een A3500 vervangen heeft?

Als dat niet mogelijk is of er is geen alternatief dan zal ik naar iets anders moeten zoeken, want vind het niet acceptable.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
alie786 schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:04:
[...]
We gebruiken de A3500/3700 voor simpel desktop gebruik, gewoon Office een beetje internet en wat ander simpele software. Maar we hebben ook gebruikers die net iets meer CPU power nodig hebben en daar is de A3500/3700 net niet goed genoeg voor.
En aangezien we die kleine Foxconns echt super vinden (klein, still, weinig power nodig) dachten we om de A7x00 te gebruiken voor het zwaardere geschut.
[rest van verklaring]
Ik begrijp het, klein maar fijn maar wel met meer CPU power.

De nieuwe Zotac ID83 lijkt een goede kandidaat te kunnen zijn gezien zijn specificaties en aangekondigde verkoopprijs. Het probleem met dat type is echter dat het op dit moment nog niet verkrijgbaar is en dat niet duidelijk is of de prijs zoals nu openbaar, ook blijft gehandhaafd als ie er werkelijk is. Een Intel Core i3 3120M CPU met HD graphics 4000 GPU als barebone, nu vanaf zo'n €330,-, is netjes geprijsd.

Zoals ik ook al in het Zotac topic heb gezegd, ik plaats dit soort reacties niet om mensen naar een ander topic te trekken maar om duidelijk te maken dat er vaak alternatieven bestaan bij een andere fabrikant.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
seninha schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:36:
In de slaapkamer heb ik sinds een tijd een A3500. Deze werkt i.c.m. Openelec perfect.
Enig waar ik me aan stoor is fan geluid.

Heb al om de koeling te verbeteren de kap van gaatjes voorziend maar alsnog maakt het systeem in mijn oren te veel geluid. Voornamelijk in de XBMC interface. Zodra ik een film start dan gaat de fan langzamer draaien. Dit loopt dus goed.

Alleen ik maak nu gebruik van Live TV en dan wordt er voornamelijk veel van de CPU gebruikt gemaakt en dan gaat de fan weer harder draaien, ook tijdens het kijken van TV.

Als dat niet mogelijk is of er is geen alternatief dan zal ik naar iets anders moeten zoeken, want vind het niet acceptabel.
Als je niet terug kunt vallen op de GPU (HD 6310) bij het weergeven van video (ook live TV), dan zal het beestje idd zo hard moeten werken dat ie maximaal moet koelen. Dat geldt ook onder XBMC als er gebruik wordt gemaakt van een (te) zware skin. Dat wordt voornamelijk door de CPU afgehandeld en wordt de 3500 snel overvraagd. Dat geldt voor de meeste van dit soort systemen, het enige alternatief zou een passief gekoeld systeem kunnen zijn (die zijn er niet veel als betaalbaar systeem) of een alternatief met krachtigere CPU. Natuurlijk wel met gebruikmaking van goed en geluidsarm koel-materiaal.

Ik vind de Arctic MC001, wat het geluidsloze betreft heel aardig. Helemaal geen snelle CPU maar wel helemaal stil en prima bruikbaar met XBMC, en dat vanaf zo'n €100,-. Helaas alleen nog in het 2e-handse circuit (betaalbaar) te krijgen en dan vaak nog als zeldzaamheid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Filmpje !

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Het is al een tijdje stil in dit topic maar wil daarom graag even het volgende melden.

Ik was op zoek naar een nieuwe uitdaging en dacht daardoor direct aan de nieuwe Foxconn modellen maar dan met name aan de AT-7300 omdat deze voorzien is van een i3 met HD 4000 Graphics en daarmee ook geschikt voor het kunnen weergeven van Full HD 3D maar nog steeds heel erg zuinig.
Wat me nu echter weerhouden heeft van een aankoop is de prijszetting van de AT-7300 want met zijn bijna €400,- is deze ruwweg zo'n €100,- duurder dan een grotendeels gelijkwaardige tegenhanger van een ander merk en dat zet de Foxconn direct buitenspel. Hoe wordt de prijszetting voor Nederland (en omringende landen in de Euro-zone) door Foxconn nu eigenlijk bepaald? De oudere modellen waren scherp in de markt gezet maar daar lijkt nu helemaal geen sprake van te zijn of richt Foxconn zich enkel op Zotac als concurrent?

Ik was en ben nog steeds erg gecharmeerd van deze Foxconn's maar je moet ergens een grens trekken natuurlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56

Mystikal

It never hurts to help!

Met 4 posts achter elkaar, lijkt het erop dat juist jij dit topic levend hebt gehouden.... ;-). Ik heb deze ook een tijd in de gaten gehouden, maar inmiddels ben ik meer aan het orienteren op een Zotac.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik zag het :( ben eigenlijk hoofdzakelijk tegen mezelf aan het kleppen. Ik heb al wat anders aangekocht maar dat is geen Zotac omdat geen enkel model datgene aan boord heeft aan wat ik zocht.

Ik hoop eigenlijk nog op een reactie van Maarten betreffende de prijszetting van de nieuwe Foxconn modellen maar veel zal hij daar persoonlijk niet aan kunnen doen, behalve het aan te kaarten misschien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Ik kan hier inderdaad weinig aan doen. Waar het precies vandaan komt weet ik ook niet, ik zal dit nog eens proberen te achterhalen.

Wel zie ik dat de marktprijs wat lijkt te zakken, Zercom heeft de 7300 nu voor 365 euro.

De prijsverschillen met de 7500 en 7700 kan ik ook niet verklaren, de i7 CPU kost uiteraard wel wat meer: http://ark.intel.com/compare/65714,65697,65707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mij is alleen de foxconn interessant op dit moment, dus ik wacht wel tot de prijzen een eurotje of 100+ gedaald zijn en dan zien we in die periode wel wat er nog meer is.Gemiste kans van Foxconn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
Klopt het dat de AT-7700 niet meer leverbaar is ? Dit is wat ik te horen heb gekregen toen ik vroeg waarom die niet meer op het lijst stond van Alternate. We hebben nu al een tijdje een AT-7700 en het best een mooi PC'tje moet ik zeggen, maar moet er nu weer een zooi bestellen omdat de test (waarvoor we die AT-7700 hadden aangeschaft) met succes is verlopen.

[ Voor 20% gewijzigd door alie786 op 12-06-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Levertijd van 2-3 werkdagen op andere plaatsen. Hij is ook nog tamelijk nieuw dus het zou vreemd zijn als deze alweer uit het assortiment zou zijn?

http://azerty.nl/0-5368-6...opc-barebone-at-7700.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
Iemand die toevallig weet of het mogelijk is om 3 schermen aan te sluiten op zo'n AT-7x00 serie (heb die 7700) ?
Dus 1 keer DVI (DVI+VGA met zo'n splitter) en dan weer 1 keer HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
alie786 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:50:
Iemand die toevallig weet of het mogelijk is om 3 schermen aan te sluiten op zo'n AT-7x00 serie (heb die 7700) ?
Dus 1 keer DVI (DVI+VGA met zo'n splitter) en dan weer 1 keer HDMI
Ik zal dit even voor je navragen maar ik denk dat dit niet werkt. De CPU ondersteunt weliswaar 3 displays maar volgens mij moet er dan minstens 1 DisplayPort tussen zitten. Volgens onze productinfo ook maximaal dual display.

Lees ook even hier pagina 280. Het kan dus helaas niet.

[ Voor 13% gewijzigd door db I Delirium op 06-08-2013 10:06 . Reden: info intel.com toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
Dat zou best jammer zijn, ik dacht namelijk dat de Intel HD 4000 max. 3 schermen aan kon.

Wat me ook opvalt is dat na weken wachten op de AT-7700 de revision build nu op 1.2 staat, als ik kijk naar de eerste AT-7700 (die ik hier nog heb staan) die staat gewoon op 1.0 Waarschijnlijk hebben ze een hardware defect gevonden wat de levering op zich heeft laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
alie786 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:02:
Dat zou best jammer zijn, ik dacht namelijk dat de Intel HD 4000 max. 3 schermen aan kon.

Wat me ook opvalt is dat na weken wachten op de AT-7700 de revision build nu op 1.2 staat, als ik kijk naar de eerste AT-7700 (die ik hier nog heb staan) die staat gewoon op 1.0 Waarschijnlijk hebben ze een hardware defect gevonden wat de levering op zich heeft laten wachten.
Een puntnummerwijziging (1.0 > 1.2), zou ook kunnen betekenen dat bepaalde onderdelen op het moederbord een update hebben gekregen. Het hoeft niet direct in te houden dan er ook werkelijk een defect of ontwerpfout is vastgesteld. Mocht er werkelijk wat mis zijn met het moederbord dan gaat men bij een update daarvan meestal van v1.x naar v2.x.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Ik durf niet precies te zeggen wat er is aangepast maar in principe heeft hardware-lover gelijk, dit zal geen grote aanpassing zijn geweest. Enige 1.0 > 2.0 die ik me zo kan herinneren was vanwege de Intel chipsets vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertvw1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-05 10:17
Ik maak al ruim 2 jaar tot volle tevredenheid gebruik van de de nT-A3500, maar loop nu toch tegen een klein probleem aan. Ik heb een probleem mbt het bitstreamen van HD audio formaten. Ik heb een aantal blu-rays en mkv's met een TrueHD audio stream en zodra ik deze probeer af te spelen begint het beeld ontzettend te stotteren.

Om het probleem opgelost te krijgen heb ik op de fora van XBMC de AudioEngine wiki gelezen en gevolgd. Nu bleek dat ik in Windows alle benodigde settings al goed had staan en dat ik ook in XBMC de juiste settings heb staan. Er is echter een verschil tussen hetgeen ik op internet kan vinden over de instellingen en wat ik in mijn eigen config zie.

Bij stap 5 van de AudioEngine wiki wordt er gesproken over het maximum aantal kanalen, wat minimaal 8 moet zijn om HD audio werkend te krijgen. Als ik in mijn systeem kijk, zie ik dat er slechts 6 kanalen zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/n2h6l3.jpg

Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan veranderen naar 8 kanalen?

Ik gebruik de (nieuwste) AMD HDMI drivers en heb alle Realtek drivers verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Robbertvw1, als je nu een van de laatste AMD drivers gebruikt (13.x), dus ook voor video, dan kan ik je op dit moment enkel adviseren om terug te keren naar 12.8 of 12.10 van de AMD drivers. Zorg dat de "oude" drivers goed worden opgeruimd door het gebruik van de AMD cleaner utility. Ik heb met diverse 13.x drivers meegemaakt dat een Fusion en XBMC geen gelukkige combinatie werden, terug naar (in mijn geval), 12.8 loste dat ongelukkige samenspel volledig op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertvw1
@hardware-lover, bedankt voor de tip, maar helaas heeft het niet geholpen. Ik ben helemaal opnieuw begonnen en heb eerst de bios geflashed naar versie B11F1P10 (ik zat nog steeds op B11F1P01). Dit hielp niet. Vervolgens heb ik Windows 8 geïnstalleerd en versie 12.8 van de AMD drivers. Ook heb ik de overige (audio) apparaten uitgeschakeld in apparaatbeheer. Helaas heeft niets van dit alles geholpen.

Heeft iemand nog andere ideeën of heb ik wellicht iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je hebt niet de optie AAC ondersteuning voor je receiver aanstaan? Zo ja, even uitzetten en kijken wat er dan gebeurd. Welke versie van XBMC heb je op dit moment in gebruik?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertvw1
Die optie staat uit. Aan of uit maakt ook geen verschil. Ik gebruik versie 12.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
En welke receiver heb je?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertvw1
Een Onkyo HT-R390. Voor zover ik weet ondersteunt deze de HD audioformaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
En dat klopt inderdaad;

Verwerking
• HDMI (Audio Return Channel, 3D, DeepColor, x.v.Color*1, Lip Sync, DTS*2-HD Master Audio,
DTS-HD High Resolution Audio, Dolby TrueHD*3,Dolby Digital Plus, DSD en Multi-CH PC

Als je nu eens alle ondersteunde audio_formaten uitzet, dus niets actief, hapert je beeld dan nog steeds?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertvw1
Het beeld hapert nog steeds dan. Als ik een TrueHD audio track selecteer bij een film, dan geeft de Onkyo 'Analog' als input weer.

Ik heb het idee dat het te maken heeft met het aantal kanalen dat weergegeven wordt in Windows (zie mijn eerdere screenshot). De AudioEngine Wiki geeft aan dat daar minimaal 8 moet staan om TrueHD etc. te kunnen bitstreamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een andere HDMI kabeltje proberen? 't Zou niks moeten uitmaken, maar toch, kunt 't proberen. Verder hier nog wat dingetjes gevonden:

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=170693
http://www.avsforum.com/t...ming-issues-for-ati-5xxxs
http://www.avsforum.com/t/1091403/edid-override-thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb op deze A3500 de allereerste XBMC test-versie gehad die HD audio ondersteunde, inmiddels ruim een jaar geleden, en daarna de latere XBMC versies die HD audio officieel ondersteunden en ik heb nooit problemen gehad met het weergeven van HD-audio. Ondertussen is deze A3500 niet meer mijn hoofd media-speler en hangt deze niet meer aan de HD-receiver dus kan ik het niet eenvoudig even testen hoe dat nu met de laatste 12.2 versie zou gaan. Als ik echter een A3500 aan een PC monitor hang (HDMI aangesloten), en ik selecteer een BR ISO met HD audio dan wordt deze stottervrij afgespeeld, echter met 2 kanalen digitaal audio aangezien mijn monitor de HD audio_formaten niet ondersteund. Ik heb daarbij alle HD audio formaten uit staan, ook DTS en AC3. Ik test dit onder Windows 7 (32b). Ik wil nu dus eigenlijk allen maar zeggen dat, indien alle audio_formaten uit staan, video probleemloos weergegeven moet kunnen worden. Als dat niet het geval is dan zit het probleem zeer waarschijnlijk elders.

Ik geloof niet dat het met het aantal beschikbare audio_kanalen te maken heeft.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/WP_000308%20small.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 25-08-2013 16:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertvw1
Bedankt voor de tips en het meedenken. Hopelijk heb ik morgen tijd om eea te proberen. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertvw1
Onder Windows 8 heb ik het uiteindelijk niet werkend gekregen. Heb nog wel naar het EDID verhaal gekeken en dat geprobeerd, maar dat werkte ook niet. Vanochtend de laatste Openelec build erop gezet en het werkt helemaal goed nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Bedankt voor het terugmelden. Het zal waarschijnlijk toch receiver gerelateerd zijn verwacht ik. Met mijn Windows 8.1 setup heb ik de HD audio problemen niet. Gelukkig heeft OE tegenwoordig ook een HD audio ondersteuning voor deze AMD's maar omdat ik ook graag het apparaatje voor Netflix wil kunnen gebruiken houd ik het bij Windows 8(.1).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Laatst online: 16-05 00:50
Ik heb even geen tweede monitor om het te testen, dus vraag ik het hier maar: Kan de Foxconn nT-A3500 beeld tegelijkertijd op HDMI en DVI uitsturen? Gewoon mirroren dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
redah schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:54:
Ik heb even geen tweede monitor om het te testen, dus vraag ik het hier maar: Kan de Foxconn nT-A3500 beeld tegelijkertijd op HDMI en DVI uitsturen? Gewoon mirroren dus?
[knip]

[ Voor 220% gewijzigd door hardware-lover op 04-12-2013 13:53 . Reden: Even wat terugmelden was wat teveel gevraagd denk ik. ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24967

db I Delirium schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:46:
[...]

Coax?

Als dat binnen 3 jaar gebeurd krijg je van ons een nieuwe heatsink + cooler!
bij mij begint de fan sinds kort te ratalen (nov 2011 gekocht). probleem is dat de heatsink muurvast lijkt te zitten. wil ook niet teveel kracht zetten ivb cpu beschadiging. was erg tevreden over dit kastje dat al jaren trouw dienst doet.

maar hoe kom ik aan een passende heatsink/fan voor een mooie prijs (foxconn lijkt het niet te verkopen)? heeft iemand al ervaring met het vervangen van de heatsink op dit model?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 24967 op 20-03-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Anoniem: 24967 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:22:
[...]

bij mij begint de fan sinds kort te ratalen (nov 2011 gekocht). probleem is dat de heatsink muurvast lijkt te zitten. wil ook niet teveel kracht zetten ivb cpu beschadiging. was erg tevreden over dit kastje dat al jaren trouw dienst doet.

maar hoe kom ik aan een passende heatsink/fan voor een mooie prijs (foxconn lijkt het niet te verkopen)? heeft iemand al ervaring met het vervangen van de heatsink op dit model?
Stuur even een DM of een e-mail naar info at foxconnchannel punt nl en we gaan het voor je regelen.
Vermeld even je typenummer en adresgegevens.

edit: mail ontvangen en cooler is onderweg.

[ Voor 3% gewijzigd door db I Delirium op 24-03-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Voor de liefhebbers, opruiming à €89,- ;

http://www.alternate.nl/h...9&utm_source=tweakers.net

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Nette prijs! Let wel op dat ie niet x64 compatible is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
en de ingebakken GPU is ook niet alles maar als lichte office PC is het misschien een voordelig alternatief.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Nu we het dan toch over Intel modellen hebben, de nieuwe komen eraan: http://www.indiaprwire.co...ronics/20140304296305.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24967

Stuur even een DM of een e-mail naar info at foxconnchannel punt nl en we gaan het voor je regelen.
Vermeld even je typenummer en adresgegevens.

edit: mail ontvangen en cooler is onderweg.
heb van maarten een nieuwe heatsink+fan ontvangen en nu loopt ie weer als een trein. de heatsink zat gelukkig niet zo vast als gedacht en ombouwen ging erg makkelijk. echt een super service van foxconn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
db I Delirium schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:08:
Nu we het dan toch over Intel modellen hebben, de nieuwe komen eraan: http://www.indiaprwire.co...ronics/20140304296305.htm
Interessant.

En ook dit keer houd ik me aanbevolen als tester mocht de gelegenheid zich voordoen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-05 22:09

vpm

Think, tinker, tank

Hallo allen,

Ook ik bezig al enige tijd de Foxconn en heb hem nooit echt gebruikt (cron jobs etc), tot het downloadverbod - waarbij mijn RPi met xbmc niet meer voldoende was.
Nu is echter mijn adapter kapot gegaan en vraag ik me dus af of daar enige vervanging voor mogelijk is.
Het gaat om een output van 19.0V / 3.42A.

Ik irriteerde me sowieso al langer aan het gesis van de adapter, dus kans bestond dat ie vanaf het begin al niet goed was.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 21:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Is dat niet gewoon een standaard laptop 19V adapter?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Helaas niet. De aansluiting is nogal anders (vindbaar op oude laptop adapters - mijn oude FS Amilo (20V/4.5A)), maar het voltage/amperage is vrij uniek.

Ok, marktplaats: flink aanbod. Er is nog hoop.

Ik heb wel zitten kijken naar universele adapters, maar de uitgave van €25-50 voor een ding van destijds 200 euro, is nogal een grote marge. Daarbij komt nog eens dat je zo'n adapter verder waarschijnlijk nooit meer nodig hebt :')

[ Voor 11% gewijzigd door vpm op 05-05-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 21:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Alleen voltage is echt belangrijk, zolang de stroom die de adapter kan leveren maar niet minder is dan de oorspronkelijke. En stekkers kan je uitwisselen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
vpm schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:00:
Hallo allen,

Ook ik bezig al enige tijd de Foxconn en heb hem nooit echt gebruikt (cron jobs etc), tot het downloadverbod - waarbij mijn RPi met xbmc niet meer voldoende was.
Nu is echter mijn adapter kapot gegaan en vraag ik me dus af of daar enige vervanging voor mogelijk is.
Het gaat om een output van 19.0V / 3.42A.

Ik irriteerde me sowieso al langer aan het gesis van de adapter, dus kans bestond dat ie vanaf het begin al niet goed was.

Iemand ideeën?
Sorry voor de late reactie, hoe lang heb je hem al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Nou alles in orde, adapter ontvangen, aangesloten en... het zit dus niet in de adapter. Nu blijkt dat wanneer ik de adapter loskoppel, deze gewoon zijn werkt lijkt te doen (lampje brand normaal). Zodra ik hem aansluit, begint de adapter te stotteren. Een logische conclusie zou dus zijn dat er sluiting is ontstaan in de foxconn.
Vraag me niet hoe... want vanuit stilstand (i.e. in een tv-meubel), dagenlang werken ('s-nachts uit) en dan ineens niet meer starten is gewoon vaag.

Openmaken biedt weinig oplossingen, gezien het een normaal dc blokje is en ik het niet aandurf hem helemaal uit elkaar te halen (om erachter te komen dat je de dc niet kunt vervangen).

Heeft iemand daar ervaringen mee of een mogelijke oplossing? Hij is van augustus 2012, gekocht bij CD-ROMLAND, dus reparatie zal minimaal 50 euro kosten.

Mijn beoogde gebruik is een vlotte media streamer (xbmc) met de optie om te browsen, netflix etc. Zover ik weet kan een RPI dit niet en een vergelijkbare machine kost 200-300 ..

Hulp wordt gewaardeerd. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door vpm op 19-05-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Knippert het lampje op de adapter toevallig als je hem aansluit? Dan zit het probleem waarschijnlijk wat dieper dan een adapter of dc blokje. We hebben dit al eens eerder gezien, lijkt een probleem met de chipset en het kan inderdaad spontaan optreden, gelukkig gebeurt het niet veel.

Je kunt hem gewoon ter RMA aanbieden via CD-ROMLAND of rechtstreeks bij ons via RMA punt NL at FOXCONN punt COM
Standaard 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

db I Delirium schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:41:
We hebben dit al eens eerder gezien, lijkt een probleem met de chipset en het kan inderdaad spontaan optreden, gelukkig gebeurt het niet veel.

Je kunt hem gewoon ter RMA aanbieden via CD-ROMLAND of rechtstreeks bij ons via RMA punt NL at FOXCONN punt COM
Daar was ik al bang voor... Ik kan niks vinden over Foxconn RMA (de website is kapot). Wat is het verschil in procedure/kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dat is geen website maar een email adres, en dat werkt, heb er in het verleden dankbaar gebruik van kunnen maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

hardware-lover schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:43:
Dat is geen website maar een email adres, en dat werkt, heb er in het verleden dankbaar gebruik van kunnen maken.
Ik zoek enkel achtergrondinfo alvorens ik met iemand in zee ga: mgeevers' profiel, geen resultaat; www.foxconn.com, geen resultaat; www.foxconnsupport.com -uiteraard ontbreekt elk spoor van een Nederlandse afdeling-, maar die verwijst naar foute pagina's. mgeevers' bericht lijkt dan ineens zeer onwaarschijnlijk.

[ Voor 50% gewijzigd door vpm op 20-05-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Als je de moeite zou willen nemen om dit topic eens wat door te nemen dan hoef je niet verder te zoeken, maar hé, wie ben ik om je wantrouwen weg te willen nemen. Er wordt je keurig een oplossing geboden (door een Foxconn medewerker ja), en dan denk jij direct aan oplichting en bedrog? Think man, Think!!

Edit: ah, je reactie is al wat genuanceerder, prima.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 20-05-2014 15:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

hardware-lover schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:11:
Als je de moeite zou willen nemen om dit topic eens wat door te nemen dan hoef je niet verder te zoeken, maar hé, wie ben ik om je wantrouwen weg te willen nemen. Er wordt je keurig een oplossing geboden (door een Foxconn medewerker ja), en dan denk jij direct aan oplichting en bedrog? Think man, Think!!

Edit: ah, je reactie is al wat genuanceerder, prima.
Toegegeven, ik ging te kort door de bocht. Maar 2 wrongs don't make a right.. right? Te spreken van achterdocht en paranoia ipv gewoon rationeel onderzoek.. dit soort gebekvecht hoort niet op tweakers.

Ok, onderzoek klaar. Bedankt voor de info. ;)
Edit 2: Nogmaals bedankt. Er is al menig misverstand ontstaan met geschreven tekst, die irl nooit zouden voorkomen. Tekst heeft geen emotie/intonatie... stomme uitvinding O-)

[ Voor 17% gewijzigd door vpm op 20-05-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
hardware-lover in "Foxconn nT-A3500 als eenvoudige HTPC"

en ik heb daarbij het genoegen gehad om Maarten persoonlijk te leren kennen. Zoals ik al zei, een zoektocht binnen dit topic had je het vertrouwen in Dhr. Geevers en het vermelde email adres al kunnen geven. Succes met de defecte Foxconn.

Edit: en weer is er een reactie tijdens het schrijven van mijn reactie gewijzigd, maar het is blijkbaar duidelijk nu :+

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 20-05-2014 15:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Ter aanvulling, hier vind je de gegevens over het Nederlandse kantoor:
http://www.foxconnchannel.com/ContactUs.aspx
We zijn pas verhuisd, dat staat er nog fout op, inmiddels zitten we op nummer 112A

Ik werk dus inderdaad voor Foxconn maar mijn reacties hier zijn puur persoonlijk tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

db I Delirium schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:41:
Knippert het lampje op de adapter toevallig als je hem aansluit? Dan zit het probleem waarschijnlijk wat dieper dan een adapter of dc blokje. We hebben dit al eens eerder gezien, lijkt een probleem met de chipset en het kan inderdaad spontaan optreden, gelukkig gebeurt het niet veel.

De jongens in Eindhoven (lees: Foxconn NL) zeggen dat er geen garantie meer op zit en dat er 50 euro voor neergelegd moet worden. In het Engels overigens... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Ter info, de opvolgers van de Brazos serie komen eraan:
http://www.foxconnchannel...20&type=NanoPC&Name=Beema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi! Ik ben nog altijd op zoek naar een update van mijn nt-3500 die niet al te prijzig is :-) (Hij werkt overigens super nog altijd!). Hopelijk zijn deze niet zo duur als die i3/i5/i7 apparaten ;-)

• db I Delirium
Anoniem: 55347 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 17:32:
Mooi! Ik ben nog altijd op zoek naar een update van mijn nt-3500 die niet al te prijzig is :-) (Hij werkt overigens super nog altijd!). Hopelijk zijn deze niet zo duur als die i3/i5/i7 apparaten ;-)
Nee, ze gaan als het goed is in de zelfde categorie als de 3x00 serie vallen, ze komen waarschijnlijk eind oktober/begin november.
Ook voor Intel zijn de Bay-trails nu beschikbaar, iets minder performance dan de i3/5/7 maar wel aantrekkelijk in prijs.

Je maakt me alleen maar blijer en blijer ;-) ga ik zeker in de gaten houden. Ding is alweer 3 jaar oud en hoewel hitte soms een probleem kan zijn (3 keer op jaar basis uitval omdat het 35+ graden is in de woonkamer) staat ie bijna continue aan (dus niet standby, maar gewoon aan, ben te lui om 'm uit/aan te zetten ^^). Tijd om mezelf weer eens te verwennen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
Wij hebben hier een nT-ABM63 binnen gekregen om eens te testen enzo en moet zeggen dat het een leuke update is zeker als je nu een 3500 hebt.

Moet wel zeggen dat de AT-7700 ook wel een update mag krijgen aangezien de concurrentie niet stil staat, heb laatst nog wat info opgevraagd over de HP 600 G1 Mini PC wat mij zeker deed verbazen hoeveel performance ze in zo'n kleine formaat kunnen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
alie786 schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:25:
Wij hebben hier een nT-ABM63 binnen gekregen om eens te testen enzo en moet zeggen dat het een leuke update is zeker als je nu een 3500 hebt.

Moet wel zeggen dat de AT-7700 ook wel een update mag krijgen aangezien de concurrentie niet stil staat, heb laatst nog wat info opgevraagd over de HP 600 G1 Mini PC wat mij zeker deed verbazen hoeveel performance ze in zo'n kleine formaat kunnen stoppen.
We zijn de Intel serie ook aan het updaten, de mainstream/value modellen hebben nu de nT-iBT serie met Bay Trail Celerons en Pentiums.
De performance serie volgt snel, waarschijnlijk Q1 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
Bedankt voor de info mgeevers, we moeten dit jaar nog voor een leuke project 22 Foxconn AT-7700 bestellen omdat de NT-ABM63 niet de performance gaf wat we hadden verwacht (wat we eigenlijk wel hadden verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
Ik zie nu de AT-9700 er tussen staan, wel jammer dat we niet zo lang geleden een zooi AT-7700 hebben besteld maar ja dat heb je altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
alie786 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:53:
Ik zie nu de AT-9700 er tussen staan, wel jammer dat we niet zo lang geleden een zooi AT-7700 hebben besteld maar ja dat heb je altijd.
Het zal ook nog wel een aantal weken (en wellicht maanden) duren voordat je ze hier kunt kopen, wij hebben hier ook nog geen samples van gehad.
Overigens stond dat ook in mijn post hierboven dat het eraan zat te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Topic leeft niet echt meer, toch wil ik er graag nog een aanvulling aan geven.

Voor wie het zich af mocht vragen, de Foxconn met E-350 chipset (A3500/A3700) is W10 compatibel. Ik heb er inmiddels 2 bijgewerkt en dit verliep eigenlijk tamelijk vlekkeloos, het neemt alleen behoorlijk wat tijd in beslag, hoewel het met een exemplaar, voorzien van SSD, nog tamelijk vlot ging.

Een uitvoering vanuit Windows 7 Home Premium SP1, en een direct vanuit Windows 8 Pro (geen 8.1 dus) bijgewerkt. Bij beiden gebruik gemaakt van de Microsoft Media Creation Tool en zonder dat op een van beide systemen de uitnodiging voor de upgrade was geïnstalleerd. Dus tool op het bureaublad geplaatst en starten maar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
hardware-lover schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:28:
Topic leeft niet echt meer, toch wil ik er graag nog een aanvulling aan geven.

Voor wie het zich af mocht vragen, de Foxconn met E-350 chipset (A3500/A3700) is W10 compatibel. Ik heb er inmiddels 2 bijgewerkt en dit verliep eigenlijk tamelijk vlekkeloos, het neemt alleen behoorlijk wat tijd in beslag, hoewel het met een exemplaar, voorzien van SSD, nog tamelijk vlot ging.

Een uitvoering vanuit Windows 7 Home Premium SP1, en een direct vanuit Windows 8 Pro (geen 8.1 dus) bijgewerkt. Bij beiden gebruik gemaakt van de Microsoft Media Creation Tool en zonder dat op een van beide systemen de uitnodiging voor de upgrade was geïnstalleerd. Dus tool op het bureaublad geplaatst en starten maar.
Ik heb mijn Foxconn A3700 (met E-450 chip) ook bijgewerkt naar Windows 10. Om er vervolgens achter te komen dat de nieuwste AMD drivers die bij Windows 10 zitten geen DXVA (hardwareversnelling voor video) ondersteunen. Zie ook dit topic, het is bij meerdere mensen bekend. DXVAChecker geeft geen enkele hardware-mogelijkheden aan.

Met een oude driver (15.6 of eerder) werkt het prima, maar helaas is het geen vlekkeloze upgrade als je het kastje voornamelijk als mediaspeler gebruikt. Vooral omdat je daarna een tooltje moet draaien zodat Windows Update je niet alsnog automatisch 15.7 of 15.7.1 door de strot duwt.

[ Voor 4% gewijzigd door redah op 05-08-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb de handel alleen nog maar bijgewerkt en heb de multimedia testen nog niet uit kunnen voeren, maar dit is zinnige info. Als ik echter naar de reacties onder je link kijk dan speelt het probleem al langer en zijn de problemen ook aanwezig onder W7 en W8(.1) en is de ellende puur stuurprogramma gerelateerd (wat we al veel vaker hebben gehad in het verleden, daar niet van). Probleem wordt bij de upgrade naar W10 natuurlijk direct duidelijk omdat je dan de upgrade van AMD vanzelf krijgt aangeboden.

Voor eenieder die W7 of W8(.1) schoon op dit soort systemen zou willen installeren en daarbij automatisch voor de meest recente AMD driver zou gaan, loopt ook tegen hetzelfde probleem aan?

Zoals ik het nu zie ligt de oorzaak op het bordje van AMD en niet zozeer bij W10 zelf, of zie ik dit verkeerd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Dat klopt. Alleen zoals je zelf aangeeft valt het bij Windows 10 direct op en kun je niet zo 1-2-3 terug naar een oude driver, omdat Windows 10 stug de nieuwste driver blijft installeren via Windows Update.

Dus nee, het ligt niet aan Windows 10, maar maakt het upgradeproces voor deze miniPCtjes wel eentje waar je aandacht voor moet hebben.

Om maar meteen iets constructiefs toe te voegen voor mensen die tegen dit probleem aanlopen:

[ Voor 35% gewijzigd door redah op 05-08-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb het iets minder uitgebreid aangepakt en handmatig het video-stuurprogramma uit bovenstaande 15.6 Beta pakket aan de beeldscherm-adapter gehangen. Zo te zien geeft dat al het gewenste resultaat. Ik heb verder dus niets ge-deïnstalleerd of verwijderd, eens kijken hoe W10 om zal gaan met mijn keuze.

Overigens is dit allemaal ter lering en vermaak, ik heb de A3500's die ik nog heb eigenlijk nergens meer actief in gebruik hier in huis

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
hardware-lover schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:55:
Ik heb het iets minder uitgebreid aangepakt en handmatig het video-stuurprogramma uit bovenstaande 15.6 Beta pakket aan de beeldscherm-adapter gehangen.
Dat had ik ook, totdat 2 dagen later versie 15.7.1 gepushed werd en ik weer terug bij af was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb de auto_update functie uitgezet. Voor een Media speler is de noodzaak om telkens de laatste OS updates te installeren veel minder van belang, die functie schakel ik eigenlijk standaard op iedere media speler uit als deze is geïnstalleerd en volledig klaar is om te worden ingezet.

Dit heeft verder weinig met W10 zelf te maken, heb dat eigenlijk bij elk toegepast OS altijd wel gedaan, voorkomt meestal een bak ellende. Toch schijnt W10 tamelijk eigenzinnig te zijn wat updates betreft, dus ik houd het de komende tijd in de gaten als ik het systeem zo nu en dan een aan de power hang.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Positieve noot: de nT-A3500/A3700 komen qua prestaties nog altijd prima mee met het nieuwe OS van 2015 :)

[ Voor 19% gewijzigd door redah op 06-08-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arg, zojuist is m'n fan 'overleden'... (of eigenlijk, tering herrie aan 't maken). Zucht, weet iemand waar ik misschien onderdelen hiervoor kan vinden? Ding werkt verder nog prima >.<

Beetje irritant film kijken terwijl iemand z'n auto staat de zandstralen de hele tijd.

Of toch maar tijd om eens de boel te vernieuwen (geen idee waarom, op geluid na, grr, werkt alles dus prima, zelfs met windows 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Anoniem: 55347 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:31:
Arg, zojuist is m'n fan 'overleden'... (of eigenlijk, tering herrie aan 't maken). Zucht, weet iemand waar ik misschien onderdelen hiervoor kan vinden? Ding werkt verder nog prima >.<

Beetje irritant film kijken terwijl iemand z'n auto staat de zandstralen de hele tijd.

Of toch maar tijd om eens de boel te vernieuwen (geen idee waarom, op geluid na, grr, werkt alles dus prima, zelfs met windows 10)
Zie PB...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Anoniem: 55347 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:31:

Ik ben vanaf donderdag ook weer op kantoor na vakantie, je mag mij dan ook een PB sturen (afhankelijk van wat er in hardware-lover's PB stond ;) ).

Overigens goede info omtrent de AMD drivers, wij hebben er nog geen klachten over ontvangen maar dat wil natuurlijk niets zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door db I Delirium op 25-08-2015 15:58 . Reden: aanvulling AMD drivers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik ben zo vrij geweest om naar jou te verwijzen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks heren! (Beide).

Ben zelf ook nog heerlijk aan 't genieten van mijn vakantie :-) (volgende week pas weer aan 't werk). Zal je een PB sturen met wat informatie Maarten, maar belangrijkste eerst; geniet nog even van je vrije dagen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
hardware-lover schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:31:
Ik ben zo vrij geweest om naar jou te verwijzen ;)
Geen probleem, daar ben ik voor ;)

DM is ontvangen en probleem wordt donderdag opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heren, nogmaals bedankt. Vandaag de nieuwe fan binnen gekregen. Vanmiddag (toen mijn kleine meid de iPad geconfisqueerd had met Netflix) gelijk de fan geïnstalleerd en getest. Draait als een zonnetje en stiller dan ooit tevoren :-) (nouja, klinkt als nieuw weer dus)

@Maarten

Super service van een mede-tweaker! Bedankt en op naar ... geen idee hoelang, maar ik denk nog wel even, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Graag gedaan jreijmer.

De 15.8 beta driver schijnt het probleem met de E-350 en E-450 en diverse andere APU's op te lossen:
Voyager72 in 'downloads: AMD Catalyst 15.8 bèta'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KonradV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 14:12

KonradV

Live Long and Prosper!

Gisteren is bij mij ook het (enige) zwakke punt van de Foxconn NT-510 naar boven gekomen:

De (heel kleine) fan van de processor-koeler heeft nu na 4 jaar volcontinue gebruik (zo'n 35.000 uur) bijna de geest gegeven, er komt nu het geluid van mijn grasmaaier uit mijn getrouwe NT-510

Weet iemand of in Nederland deze fan te koop is?? Of ik hiervoor bij Foxconn Nederland terecht kan??

Zelf ben ik niet zo'n fan van Ebay, en ik vraag me af wat de kwaliteit van de fans zijn die ze daar aanbieden. Daarnaast bieden ze varianten met en zonder koel-blok aan. Terwijl ik misschien alleen een uitgelopen lager van het motortje heb. Ook zijn de verzendtijden wel erg lang (tot meer dan 30 dagen!)

Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ja, heb ik. Lees eens even wat reacties terug en onderneem een poging tot....?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KonradV

KonradV

Live Long and Prosper!

Zit de heer Geevers nog op dit forum van tweakers?? Ik heb hem ook al een berichtje gestuurd.

Dat iemand ooit hier aanwezig is geweest is geen garantie dat die persoon altijd bereikbaar zal blijven. Dat kan men immers niet verlangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Tot vandaag heeft Maarten altijd nog gereageerd. Kan ook wel eens wat langer afwezig zijn, maar vroeg of laat komt ie toch meestal met een reactie. Je had in je eerdere reactie niet aangegeven dat je al contact had gezocht met hem. Had je dat wel gedaan dan zou ik de mijne achterwege hebben gelaten ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KonradV

KonradV

Live Long and Prosper!

Sorry Hardware-lover", dat ik een bericht naar Maarten had gestuurd had ik moeten vertellen.
Ik had wel gezien dat hij vorig jaar gezorgd had voor een vervangende fan, maar nik ga er niet meteen van uit dat wat iemand eenmalig doet, dat anderen daar ook aanspraak op mogen maken. Het zou heel fijn zijn als ik via hem een vervangende fan zou kunnen aanschaffen. Dit is de eerste keer in jaren dat mijn Foxconn nano PC echt al een dag "uit staat" na vier jaar trouwe dienst als media center.
Bedankt in ieder geval voor de reactie. Ik wacht rustig het antwoord van Maarten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:16

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

hardware-lover schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:38:
Tot vandaag heeft Maarten altijd nog gereageerd. Kan ook wel eens wat langer afwezig zijn, maar vroeg of laat komt ie toch meestal met een reactie. Je had in je eerdere reactie niet aangegeven dat je al contact had gezocht met hem. Had je dat wel gedaan dan zou ik de mijne achterwege hebben gelaten ;)
Kun je eventueel nakijken welke fan dat was merk/type, dan kun je zo ook zoeken voor een vervanger.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Het lijkt in ieder geval om type NFB61A05H te gaan. Deze is breed ingezet in diverse Foxconn modellen, waaronder de nT-A3x00 serie zo te zien. Er worden her en der belachelijke bedragen gevraagd voor zo'n fan, daar koop je soms een complete (maar wel gebruikte), Foxconn voor.

@KonradV, je hebt je berichtendienst niet op actief staan?

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 03-03-2016 21:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• db I Delirium
@KonradV:
Zou je mij een DM kunnen sturen via Tweakers of een e-mail kunnen sturen op maarten.geevers at foxconn punt com ivm het versturen van een coolertje.

Ik heb de afgelopen jaren iedereen zo goed als mogelijk proberen te helpen maar dat gaat binnenkort veranderen, ik heb een andere uitdaging gevonden waardoor ik niet meer de beschikking zal hebben over leuke Foxconn gadgets. Het versturen van coolers zal dan ook tot het verleden behoren. Voor de geïnteresseerden: binnenkort meer nieuws.

[ Voor 3% gewijzigd door db I Delirium op 04-03-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
db I Delirium schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:19:
[knip] Voor de geïnteresseerden: binnenkort meer nieuws.
:Y

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 04-03-2016 14:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

db I Delirium schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:19: Voor de geïnteresseerden: binnenkort meer nieuws.
Altijd geïnteresseerd, alvast gefeliciteerd met je nieuwe uitdaging! _/-\o_
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste