Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ja.Maar hoe krijg ik die Openelec op die stick?

XBMCBuntu kun je in de USB stick zetten dmv unetbootin te gebruiken.Maar dat kan alleen als je een ISO file heb.
En dat heb ik van Openelec niet

Ik heb nu XBMCBuntu op een tweede USB stick geinstalleerd (als test),maar merk dat vooral het opstarten erg lang duurt.
Vraag me af of dit snelle gaat als ik een snelle SD kaart gebruik?Of kan ik beter een kleine SSD nemen?

In de Asrock die in de woonkamer staat heb ik een 40gb SSD schijf (oude type) en daar start het systeem in 25 seconden

[ Voor 47% gewijzigd door seninha op 04-10-2012 20:45 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Als je een (Fusion) geschikte OE versie binnenhaalt dan zijn de bestanden aanwezig om een installatie naar USB, SD(HC) of interne opslag te maken. Je hebt daarvoor geen ISO nodig. Vanaf SD start OE ook tamelijk snel op, vergelijkbaar met de tijd die je nu vanaf HD hebt in het andere systeem. Het e.e.a. is natuurlijk wel afhankelijk van de snelheid van het SD geheugen of van de USB stick mocht je daarvoor willen kiezen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb een paar dagen XBMCbuntu gebruikt en omdat deze nogal traag opstarte heb ik even Openelec op een SD geinstalleerd.
Dit is gelukt, maar ik krijg met geen mogelijkheid WIFI aan de praat.

Heb al via de Openelec configuratie scherm van alles geprobeerd (Static IP, gateway en DNS) maar nog steeds niets.
kan iemand zijn instellingen even doorgeven?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik krijg telkens een BSOD als mijn NT-A3500 ontwaakt uit Sleep mode..
Hij crasht dan op atikmpag.sys.

Bestaat hier een oplossing voor?

Ik gebruik Win7 SP1 64bit met Catalyst drivers v12.8.
Mijn Bios versie is B11F1P09.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke HD heb je er in zitten? In sommige gevallen willen de HD's niet uit de sleep komen (bijv. sommige SSDtjes van OCZ). Dat kan soms betekenen dat je de firmware van de HD moet upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Een OCZ Agility 3.. Wat een ellende. Ik heb hem al in de bios op SATA moeten zetten. Met AHCI kreeg ik BSOD's.
Bios versie is 2.15. De nu beschikbare bios versie is 2.25 maar je kunt hem niet updaten als het de primaire schijf is..

De BSOD's die ik kreeg bij het ontwaken zijn opgelost door de minimale processorsnelheid op 100% te zetten. En dan 'Turn off Harddisk after:' Never.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Mijn CPU en GPU temperatuur liggen in Windows rond de 60 graden (idle).

Als ik XBMC start en niets afspeel, loopt de temp binnen een paar minuten op naar 75 graden. Als ik iets afspeel komen daar nog een paar graden bij.
De chipset moet dit aankunnen, maar op lange termijn kan dit niet goed zijn voor het moederbord.

Ik heb gelezen dat mensen goede resultaten hebben geboekt bij het vervangen van de kauwgom-achtige koelpasta die er standaard op zit door goede vloeibare koelpasta.

Zou ik mijn garantie verliezen als ik de koelpasta vervang?

[ Voor 6% gewijzigd door Bad_Karma op 05-11-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:46
Bad_Karma schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:06:
Mijn CPU en GPU temperatuur liggen in Windows rond de 60 graden (idle).

Als ik XBMC start en niets afspeel, loopt de temp binnen een paar minuten op naar 75 graden. Als ik iets afspeel komen daar nog een paar graden bij.
De chipset moet dit aankunnen, maar op lange termijn kan dit niet goed zijn voor het moederbord.

Ik heb gelezen dat mensen goede resultaten hebben geboekt bij het vervangen van de kauwgom-achtige koelpasta die er standaard op zit door goede vloeibare koelpasta.

Zou ik mijn garantie verliezen als ik de koelpasta vervang?
Garantie is geen probleem, ben wel benieuwd naar je resultaten, welke pasta en welke temperaturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Geweldig!

Ik heb Arctic Silver 5 besteld.
Heb deze week nog geen tijd, maar zal jullie op de hoogte houden.

Iedereen die een AMD E-350 systeem heeft en XBMC Eden gebruikt, kan ik onderstaande aanpassing van advancedsettings.xml aanraden. Je CPU/GPU temp in gaat in XBMC met zo'n 10 graden naar beneden. Dit geldt echter alleen wanneer XBMC idle is (niets doet).

<advancedsettings>
<gui>
<algorithmdirtyregions>3</algorithmdirtyregions>
<nofliptimeout>0</nofliptimeout>
</gui>
</advancedsettings>

Bron

Verdere uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Inmiddels zijn de definitieve specs van het fanless AMD model bekend, ivm het nogal warm heet worden van de samples is er gekozen voor een AMD C70, de opvolger van de C-60 verder zijn de specs gelijk gebleven, modelnaam is aangepast naar AT-5570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik vraag me nu toch een beetje af of het verlies aan CPU kracht t.o.v. de E-450 onder Windows i.c.m. MediaPortal of XBMC niet merkbaar zal gaan worden. Hoewel een stuk zuiniger (en daardoor minder warm worden) ben ik bang dat dit toch minder het geschikte apparaat voor mij zal worden in vergelijking met de vorige aangekondigde fanless versie. Natuurlijk wil men niet opgezadeld worden met een apparaat wat zijn werk niet goed kan doen door te hoge bedrijfstemperaturen. Ik wacht eens even de volledige specificaties af en de eerste praktijk testberichten voordat ik tot een aankoop over zal gaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
hardware-lover schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:26:
Ik vraag me nu toch een beetje af of het verlies aan CPU kracht t.o.v. de E-450 onder Windows i.c.m. MediaPortal of XBMC niet merkbaar zal gaan worden. Hoewel een stuk zuiniger (en daardoor minder warm worden) ben ik bang dat dit toch minder het geschikte apparaat voor mij zal worden in vergelijking met de vorige aangekondigde fanless versie. Natuurlijk wil men niet opgezadeld worden met een apparaat wat zijn werk niet goed kan doen door te hoge bedrijfstemperaturen. Ik wacht eens even de volledige specificaties af en de eerste praktijk testberichten voordat ik tot een aankoop over zal gaan.
Ik kan me die twijfel wel voorstellen, in principe zijn de E-350, E-450 en C-70 van dezelfde APU familie en is de C-70 dus gewoon langzamer.

Ik heb helaas op het moment weinig tijd om e.e.a. te testen, mocht je dat zelf willen doen dan kan ik je waarschijnlijk wel tijdelijk een sample lenen.

Overigens is de APU voor zover ik weet het enige onderdeel dat is veranderd, overige specs zouden nog hetzelfde moeten zijn...

edit: ze werden overigens echt heet na verloop van tijd, ik vind persoonlijk dat ze zelfs nu nog vrij heet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door db I Delirium op 08-11-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
db I Delirium schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:57:
[...]
[knip]

Ik heb helaas op het moment weinig tijd om e.e.a. te testen, mocht je dat zelf willen doen dan kan ik je waarschijnlijk wel tijdelijk een sample lenen.

[knip]
Dat aanbod zal ik zeker niet aan me voorbij laten gaan, bij deze zou ik hem graag op de testbank willen plaatsen. Dat houd dan in, achter tegen de TV aan zoals nu ook met de A3500 het geval is. Rondom voldoende koeling, mijn TV staat op zijn originele voet.

Zijn er trouwens geen problemen met de AT-5250 v.w.b. warmte of is deze nog niet getest?

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 08-11-2012 23:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
hardware-lover schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:32:
[...]

Dat aanbod zal ik zeker niet aan me voorbij laten gaan, bij deze zou ik hem graag op de testbank willen plaatsen. Dat houd dan in, achter tegen de TV aan zoals nu ook met de A3500 het geval is. Rondom voldoende koeling, mijn TV staat op zijn originele voet.

Zijn er trouwens geen problemen met de AT-5250 v.w.b. warmte of is deze nog niet getest?
Ik zal hier eens even kijken wat ik voor je kan regelen!
Het Intel model wordt ook wel heet maar toch minder dan het AMD model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik heb sinds vorige week de Foxconn nt-i1200 met 4 GB RAM, 64 GB SSD en een Intel Atom D2500. (1.8 ghz) Windows 7 draait prima, inclusief alle drivers echter ben ik er toch helemaal niet blij mee. Hij heeft namelijk 0,0 hardware acceleration. Dit had ik van te voren kunnen weten maar ik kan dus geen HD afspelen, het werkt wel maar stottert heel erg, de processor heeft er moeite mee en het beeld via HDMI is echt heel slecht op 1920 resolutie... Wat is het grote verschil tussen deze Nettops? Ik vind het formaat echt ideaal en hij start Windows 7 binnen 10 seconden op.. Is er een manier om HD goed te kunnen afspelen met bijvoorbeeld VLC Mediaplayer? 720p video en Youtube HD kan hij al niet goed aan. Ook Aero van Windows 7 werkt niet... Mijn laptop via VGA speelt alles veel beter af.
Op de site staat namelijk dat hij gewoon 1080p aan moet kunnen maar dat klopt dus voor geen meter. Ik zou dus absoluut niet meer zo'n ding kopen als HTPC...

[ Voor 14% gewijzigd door metallicelmo op 10-11-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ah ja, de versie van AMD speelt in elk geval video allemaal zonder stotteren af. Alleen is die processor niet de allersnelste. Dus met zware sites enzo heeft-ie het weleens wat zwaarder.

Maar in deze klasse kan je eigenlijk alleen maar voor Brazos kiezen. Dat werkt gewoon prima.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
metallicelmo schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:30:
Ik heb sinds vorige week de Foxconn nt-i1200 met 4 GB RAM, 64 GB SSD en een Intel Atom D2500. (1.8 ghz) Windows 7 draait prima, inclusief alle drivers echter ben ik er toch helemaal niet blij mee. [knip]
Het lijkt er inderdaad op dat dit type Foxconn niet zo'n gelukkige keuze is als deze als media-center ingezet gaat worden. Aangezien je deze uitvoering pas kortgeleden hebt aangekocht had je door wat Google zoekwerk daar ook al van op de hoogte kunnen zijn. De ervaringen, via Google gevonden, zijn, met het afspelen van (full)HD materiaal, zijn zeker niet positief te noemen. Als je deze Foxconn als HTPC hebt aangekocht dan lijkt dat een minder geslaagde aankoop te zijn, je had het echter vooraf al kunnen weten dat het een lastig verhaal ging worden. Er is wel een positieve XBMC ervaring te vinden maar deze geldt alleen voor een Windows 7 32b omgeving.

Pros: Very small
Quiet
Handles 1080p mkv files playing with xbmc (see other comments)
Pretty quick little computer for price (shellshocker with 60gb ssd for 150 4gb ram for 25)

Cons: Intel's drivers sucked for gma 3600 no 64 bit support for graphics

Other Thoughts: Got the computer and loaded all the drivers that were on the cd. It would play some of my blu ray rips through windows media player but I tried to install xbmc and that gave me flickering screen and wouldn't play it
Then I read the previous review about Installing driver version 8.14.8.1077 from Intel for the gma 3600 graphics did the trick. GFX_Vista_Win7_32_8.14.8.1077_PV.exe Google it and you'll get everything to work
Wireless does sucked but I'm using hard wire

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik heb zitten kijken naar een andere pc, de Shuttle XS35GTA V3. Wat specs: Intel Atom D2700 (dual core 2.13 Ghz) en belangrijkste een onboard Ati Radeon met eigen videogeheugen : AMD Radeon™ HD 7410M graphics processor (Codename "Seymore-LP")
Dedicated 3D graphics card
VRAM: 512MB DDR3, 800MHz, 64 bit (no shared memory)
Verder is hij ook erg compact en de koeling is 100% passief. Volledig compatible met Windows 7, 32 en 64 bit en hij is niet eens zoveel duuder dan de Foxconn... Ik denk erover om zoiets aan te schaffen. Ik heb vroeger ook een Shuttle gehad en veel plezier van gehad. De Foxconn zet ik wel in als servertje ofzo dat gaat ook prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
db I Delirium schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:11:
[...]

Garantie is geen probleem, ben wel benieuwd naar je resultaten, welke pasta en welke temperaturen...
Heb een paar dagen geleden de standaard koelsubstantie vervangen door Arctic Silver 5.

Het verwijderen van de fan was eenvoudig. Ik moest enkel vier schroefjes losdraaien en hoefde gelukkig niet te wrikken zoals dat bij veel moederborden/koelblokken het geval is.

Hierna de koelpasta verwijderd met wasbenzine (verkrijgbaar bij de supermarkt), keukenpapier en een wattenstaafje.

Vervolgens Arctic Silver aangebracht. Instructies in het Engels kun je vinden op de Arctic Silver website.

Het resultaat:

De temperatuur is met 1 a 2 graden omlaag gegaan als de Foxconn aanstaat maar niets doet.

Maar... de pieken lijken er uit. CPU en GPU worden nu niet warmer dan 66/65 graden tijdens het kijken van een 1080p mkv in XBMC.

Met het 'bladeren' door de menu's van een zware XBMC skin zoals Transparency en tegelijkertijd een audiostream afspelen kun je de 75 graden nog wel halen maar dit lijkt meer een XBMC probleem.
Om deze reden gebruik ik de standaard Confluence skin i.c.m. de Dirty Region settings.

Overigens geeft men op de Arctic Silver site aan dat de koelpasta pas goed zijn werk zou doen na een "break-in" periode van 200 uur. Mijn NT-A3500 heeft na de aanpassing echter nog geen 200 uur gedraaid.

Ik zou het vervangen van de koelpasta alleen willen aanraden als je daadwerkelijk hitteproblemen ondervindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Hoe uiten de hitte "problemen" zich? In het (hoorbaar) op-spinnen van de fan of merk je dat op aan wat anders?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
hardware-lover schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:58:
Hoe uiten de hitte "problemen" zich? In het (hoorbaar) op-spinnen van de fan of merk je dat op aan wat anders?
Het apparaat werd voelbaar heet. Ik heb Speedfan geinstalleerd en temperaturen bleken soms op te lopen tot meer dan 80 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
db I Delirium schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:34:
[...]

Ik zal hier eens even kijken wat ik voor je kan regelen!
Het Intel model wordt ook wel heet maar toch minder dan het AMD model.
Ik heb nu sinds ruim een week een passief gekoelde Foxconn AT-5570 in huis waarmee ik aan het "spelen" ben, Maarten bedankt voor deze mogelijkheid. Het apparaatje werd aan me uitgeleend inclusief een al geplaatste 64GB SSD en 4GB werkgeheugen. Maarten heeft me de vrijheid gegeven v.w.b. installatie van OS, Media software, enz. enz., en daar maak ik ruimschoots gebruik van. Ook mag ik mijn ervaringen delen, of deze nu positief of negatief zouden zijn. Ik mag doen en laten wat ik wil.

Voor nu mijn eerste ervaringen.

Deze Foxconn is voorzien van een AMD Dual Core C70 1.0GHz APU die een turbostand heeft van 1.33GHz en een AMD Radeon HD 7290 GPU die (gedeeltelijk) gebruik maakt van het geplaatste werkgeheugen (max 512MB in BIOS toewijsbaar en daar staat deze nu ook op).

Bij ontvangst van deze Foxconn was Windows 7 Ultimate op het systeem aanwezig. Deze heb ik vrijwel direct vervangen door de wat lichter draaiende Windows 7 Premium 32Bits uitvoering. Mijn keuze voor een Windows omgeving is puur gebaseerd op de optimale driver ondersteuning en de mindere afhankelijkheid van derden bij het gebruik van Openelec XBMC of een andere Linux variant als Media software. Daarbij wil ik graag de ervaring op kunnen doen hoe de verschillende Media software pakketten draaien op dit minder krachtige apparaatje. Ik heb Windows vanaf een USB stick geïnstalleerd.

Na het voltooien van een volledige Windows 7 installatie, is er vervolgens MediaPortal 1.2.3 en een XBMC Final Eden met HD audio patch als media software pakket geïnstalleerd. Beide pakketten kunnen prima naast elkaar draaien en zijn als zodanig ook prima met elkaar te vergelijken in dezelfde OS omgeving.
Als codec pakket is er voor de laatste versie van LAV gekozen. Deze heeft zich inmiddels ruimschoots bewezen als volwaardig codec pakket voor MediaPortal hoewel er soms nog wel wat issues zijn die aangepakt kunnen worden. Bij MediaPortal 1.3 zal LAV worden meegeïnstalleerd als standaard Codec pakket. XBMC gebruikt zijn eigen ingebouwde codecs maar deze kunnen wel negatief beïnvloed worden door extern geïnstalleerde codecs. Gelukkig heeft XBMC geen last met LAV.

Wordt vervolgt met mijn MediaPortal en XBMC bevindingen.....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterD9
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 09:23
Erg interessant, benieuwd naar het vervolg.

(Zou na de review op basis van windows, een test met de standaard XBMCbuntu iso ook erg waarderen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tikkellll
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 13:25
Afgelopen week heb ik me ook weer aardig verdiept in de wereld van HTPC's en mijn keuze is gevallen op de Foxconn nT-A3700.

Ik wil deze gaan gebruiken i.s.m. Windows, XBMC en SABNZB.

Nu heb ik echter toch nog een aantal vraagjes waar ik zelf niet uitkom omdat er te veel keus is:

- Welke SSD raden jullie aan? (Budget rond de 60/70 euro, vooralsnog ga ik er een USB3.0 externe HD aan hangen voor de echte dataopslag)

- Welk geheugen raden jullie aan? (4gb)

Windows 7 of Windows 8? 8)7 Ik heb geen van beide tot mijn beschikking, dus zal deze moeten aanschaffen. Ik denk dat ik het eerst ga proberen met OpenElec, gezien het feit dat SABNZB daar ook in werkt. Ik gebruik echter ook dolgraag SABSHEEP op mijn telefoon, waarin ik zo mijn downloads kan opzoeken en rechtstreeks naar SABNZB kan doorsturen. Werkt dit ook onder OpenElec?

[ Voor 19% gewijzigd door Tikkellll op 07-12-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Tikkellll schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:48:
[knip]

Ik denk dat ik het eerst ga proberen met OpenElec, gezien het feit dat SABNZB daar ook in werkt. Ik gebruik echter ook dolgraag SABSHEEP op mijn telefoon, waarin ik zo mijn downloads kan opzoeken en rechtstreeks naar SABNZB kan doorsturen. Werkt dit ook onder OpenElec?
Openelec is XBMC gerelateerd, ik denk dat je vragen daarover beter in het XBMC topic kunt stellen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tikkellll
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 13:25
hardware-lover schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:17:
[...]

Openelec is XBMC gerelateerd, ik denk dat je vragen daarover beter in het XBMC topic kunt stellen.
Prima, dan ga ik deze vraag daar vervolgen zodra ik hem heb aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 20:01
Tikkellll schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:48:

- Welke SSD raden jullie aan? (Budget rond de 60/70 euro, vooralsnog ga ik er een USB3.0 externe HD aan hangen voor de echte dataopslag)

- Welk geheugen raden jullie aan? (4gb)
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een A3700.

Over SSD kan ik weinig zeggen, ik ga mijn huidige SSD uit laptop erin zetten en mijn laptop voorzien van nieuwe grotere SSD.

Qua werkgeheugen kwam ik uit op: pricewatch: Corsair CMSO4GX3M1A1333C9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
We hebben helaas voor deze modellen geen officiële compatibility list voor geheugen en SSD. Mijn ervaring is dat in principe nu bijna alles wel werkt, in het verleden waren er veel problemen met de nT-A3500 en geheugen, dat is allemaal wel opgelost.

Om te testen gebruik ik hier meestal SODIMM's van Kingston, Adata en Asint en SSD's van Corsair en Asint.

Ik ben ook erg benieuwd naar de verdere bevindingen van hardware-lover.

Daarnaast kan ik jullie alvast melden dat er begin volgend jaar weer een paar interessante nieuwe producten aan zitten te komen die binnenkort aangekondigd gaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Laatste nieuws: http://www.foxconnchannel...nner.aspx?ID=en-us0000301
Featuring innovative and unique designs Foxconn delivers the latest complete lineup of NanoPC 7000 series---AT-7300,AT-7500&AT-7700.
  • Most powerful and energy efficient CPUs in the world---LGA1155 socket for Intel® Third Generation Core™ i7/ Core™ i5/ Core™ i3 Processors
  • Latest and fastest--- Intel® HM76 Express Chipset inside
  • High capacities and high performance ---Mini PCI-e 3.0 SSD
  • System performance booster---Dual-Channel DDR3 1600 support
Afbeeldingslocatie: http://www.foxconnchannel.com//csd_admin/UserFiles/Image/AT-7000/EN.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door db I Delirium op 03-01-2013 12:39 . Reden: plaatje gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit. Ik vind dat het wel heel lang duurt tussen de aankondiging en de verkrijgbaarheid van Foxconn producten. Zo is de AT-5570/AT5250 ook nog steeds niet verkrijgbaar. Zijn sowieso niet veel aanbieders in Nederland van foxconn barebones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:32:
Ziet er goed uit. Ik vind dat het wel heel lang duurt tussen de aankondiging en de verkrijgbaarheid van Foxconn producten. Zo is de AT-5570/AT5250 ook nog steeds niet verkrijgbaar. Zijn sowieso niet veel aanbieders in Nederland van foxconn barebones.
Daar heb je helaas gelijk in, deze modellen staan gepland voor Q1 2013, we hebben helaas nog geen samples ontvangen.

Ook je tweede punt is waar, er zijn op het moment 8 aanbieders voor bijvoorbeeld de A3700: pricewatch: Foxconn Nettop nT-A3700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De behuizing = het model A5570 zo te zien? Ik verwacht echter niet dat de nieuwe modellen passief uitgevoerd zullen worden. Vooral de Intel HD 4000 graphics wordt heel positief onthaalt.

MediaPortal 1.3.0. Beta is uit, kan ik er op de valreep nog mooi even mee testen.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 18-12-2012 01:23 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
hardware-lover schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:02:
De behuizing = het model A5570 zo te zien? Ik verwacht echter niet dat de nieuwe modellen passief uitgevoerd zullen worden. Vooral de Intel HD 4000 graphics worden heel positief onthaalt.

MediaPortal 1.3.0. Beta is uit, kan ik er op de valreep nog mooi even mee testen.
Dat klopt, zelfde formaat, ik weet alleen nog niet of de boven- en onderkant ook van metaal gaan worden of dat ze gewoon een plastic cover gaan krijgen. Het is inderdaad niet de bedoeling dat deze passief gaan worden.

Succes met de beta!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:54:
[...]
[knip]

Wordt vervolgt met mijn MediaPortal en XBMC bevindingen.....
Ik heb nu enkele weken mogen en kunnen stoeien met de Foxconn AT-5570 en ik ben er wel uit wat betreft de mogelijkheden en wat wel en niet te doen is met deze Foxconn.

Windows 7 32b SP1;
volledig bijgewerkt, auto-updates uit, geen actief anti-virus programma.
Ik heb een Konig MCE IR afstandsbediening in gebruik die zowel onder MediaPortal als XBMC prima bruikbaar is. Vrijwel alle functies zijn bereikbaar. Dit heeft weinig met deze Foxconn te maken maar ik wilde het wel graag even vermelden. Ik heb verder geen voorkeur voor MediaPortal of XBMC, ik wil graag gebruik maken van de software die ons het meeste plezier, en de minste problemen geeft tijdens gebruik.

Vanuit koude start is Windows in 40 seconden volledig geladen, vanuit slaapstand in ± 5 seconden, vanuit sluimerstand (vanuit XBMC of MediaPortal geactiveerd) in ± 15 seconden (met XBMC of MediaPortal weer actief). Bij slaapstand blijft de (heldere) blauwe powerled knipperen, bij de sluimerstand gaat deze uit en is het systeempje volledig in duisternis gehuld. Bij zowel slaap- als sluimerstand kan het systeem middels de afstandsbediening wakker gemaakt worden, bij volledig uit gaat dit niet.

Algemeen;
Het af te spelen media is enkel via het netwerk te benaderen en staat opgeslagen op 2 Synology nassen.
De snelheid vanaf deze nassen via het gigabit netwerk naar deze Foxconn toe, gaat met ruim 60MB/sec, waardoor er geen belemmering hoeft te zijn bij het afspelen van erg zware media-bestanden (bluray images, specifieke test bestanden e.d.). De bibliotheek is gevuld met zo'n 700 films (voornamelijk HD) en zo'n 30 TV series waarin meestal alleen het lopende seizoen is opgeslagen (voornamelijk MKV, +320 bestanden).

Setup;
Via HDMI aangesloten op Yamaha RX-V667 receiver welke weer via HDMI verbonden is met een Samsung PS51D8000 Full HD plasma TV. Audio en video gaan dus samen via HDMI. Via deze weg is het kunnen weergeven van Bitstream audio (indien voorhanden) theoretisch geen enkel probleem.

MediaPortal (1.2.3 Final);
Gebruikt i.c.m. skin StreamedMP en alle (in mijn ogen noodzakelijke) plugin's. Geen andere Skin's geprobeerd omdat mijn voorkeur nu eenmaal bij StreamedMP ligt en daarmee alles uit Mediaportal gehaald kan worden wat er in zit aan mogelijkheden. Moving Pictures voor films, MP-TVseries voor..., juist.
Verder nog enkele plugin's voor ondertitels, film en serie info.

Starten van MediaPortal gaat tamelijk langzaam, het duurt echt aanmerkelijk langer voordat het hoofdscherm wordt getoond als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld een AMD E-350 systeem.
Ook het starten van aanvullende plugin's gaat moeizaam, de TV series gaan nog maar ook hier duurt het altijd even voordat aanvullende media en info tevoorschijn komt. Ook het bijwerken van het nieuwe media neemt de nodige tijd in beslag en men kan beter even wachten met het browsen door je media tot dit afgerond is. Via MovingPictures duurt het e.e.a. nog aanmerkelijk langer en ik betrap me erop dat ik me daaraan begin te ergeren na verloop van tijd. Het bladeren door muziek en het selecteren/afspelen daarvan gaat redelijk vlot en is goed bruikbaar. Het bladeren door foto's gaat erg moeizaam als men de icoonweergave actief heeft staan, als men kiest voor de weergave van enkel bestandsnamen dan is ook dit prima te doen. Dit laatste gaat eigenlijk op voor al het media (films, TV-series, enz.), hoe eenvoudiger de weergave, hoe lager de irritatie v.w.b. snelheid.

MediaPortal (1.3.Beta);
Heeft een nieuwe ingebakken skin (Titan) die het in de toekomst misschien mogelijk maakt dat een aanvullende skin overbodig zal worden. Hoewel sommige aanvullende (maar belangrijke) plugin's al werken, is ook met deze versie het starten en het gebruik niet echt veel vlotter geworden op deze Foxconn. Blijkbaar wordt er toch flink teruggevallen op de CPU (de achilleshiel van deze Foxconn) tijdens het starten en het browsen door de aanwezige media.

Voor beide Mediaportal versies geldt wel dat het afspelen van de diverse media-streams probleemloos gaat, inclusief eventueel voorhanden bitstream audio. Dat is in ieder geval een pluspunt. CPU belasting blijft daarbij erg laag en de behuizing wordt niet meer dan handwarm (kamertemp. 20 °C).
Toch geeft de bediening en het erg stroperige reageren voor mij de doorslag en zou ik deze stille HTPC niet kiezen als ik deze met MediaPortal zou moeten draaien. Ik ben bang dat na verloop van tijd de irritatie het gaat winnen van het geluidloze gebruik.

XBMC 11 (Eden Final met HD-audio patch GIT:20120417 Apr 17 2012);
Gebruikt met Confluence Lite mod Skin en aanvullende addon's (ondertitel scraper, fanart script's, film scrapers, enz. enz.).

And now for something completely different

Starten van XBMC gaat vlot, soepel en snel (om maar aan te geven hoe probleemloos dit gaat). Het XBMC startscherm wordt na zo'n 5 à 6 seconden getoond en de scrapers gaan direct aan de slag. We hoeven niet te wachten tot deze klaar zijn met hun werk, je kunt direct je media op gaan zoeken en het browsen gaat vlot en prettig, dit met alle fanart aan. Het afspelen van de beruchte "Bird" scene (40MB/sec stream) gaat met een maximale CPU piek belasting van 35%, fluitje van een cent dus. Dat was bij MediaPortal overigens ook geen issue. Ik heb er allerlei media tegenaan gegooid maar XBMC i.c.m. de 5570 gaf geen krimp. Het afspelen van een 3D Bluray image (Brave) vanaf het netwerk geeft ook geen enkel probleem. 3D video wordt niet getoond maar de 2D weergave gaat vlekkeloos voorzien van 8 kanalen bitstream audio. Ook de stream zelf (met pieken t/m 30MB/sec) gaan zonder frame-verlies naar de TV. Kortom, ik ben erg vrolijk gestemd over de combinatie 5570 en XBMC.

Mijn oordeel (met de nadruk op mijn);
Als men specifiek gebruik wil maken van alleen Mediaportal of XBMC dan kan men nu al op de klompen aanvoelen hoe mijn oordeel zal luiden.

Foxconn A5570 met enkel MediaPortal is een NO GO, niet aan beginnen, bespaar je de frustraties. MediaPortal kan prima draaien op lichte HTPC's, mijn oudere ION 330 toont dat ook aan en met een AMD E-350 geeft het ook geen enkel probleem maar op deze A5570 gaat het eenvoudigweg niet vlot genoeg. Ik zou er niet aan beginnen.

Foxconn A5570 met XBMC (onder Windows) is een geslaagd huwelijk, wat niet wil zeggen dat er geen XBMC versies kunnen zijn die geen problemen zouden kunnen geven, er zijn nogal wat verschillende (test)versies in omloop. Ik heb als voorbeeld met de Frodo's tot nu toe wat minder goede ervaringen opgebouwd maar deze versie is op dit moment net in de RC1 fase aangeland. Ik wilde de Foxconn kunnen beoordelen met een degelijke (en bewezen) XBMC versie, vandaar mijn keuze voor de uitgave zoals hierboven aangegeven.

Er was voor mij verder geen aanleiding meer om de Openelec of Ubuntu versies uit te proberen, ik weet nu namelijk dat XBMC uitstekend kan werken onder de Windows omgeving en ik wil niet een specifieke XBMC OS test uit gaan voeren om te kijken of die ook zouden draaien op dit systeem. Als dat namelijk niet zo zal zijn dan zit die beperking in het OS en niet in de hardware. Dat men normaal gesproken extra moet betalen voor een Windows licentie is me zeker duidelijk maar waarom zouden de uitgaven zich enkel moeten beperken tot alleen de hardware? Mocht met OE of Ubuntu dezelfde resultaten te bereiken zijn als onder Windows dan is dat mooi meegenomen, de ervaringen door anderen gedeeld geven echter aan dat dit vaak (nog) niet het geval is. Bitstream audio (als voorbeeld) is volgens mij nog steeds geen haalbare kaart. Correct me if I'm wrong.

Het prettige van het Windows gebruik is dat men op een later moment altijd nog kan proberen hoe bijvoorbeeld MediaPortal 2.0 het gaat doen op deze Foxconn. XBMC en MediaPortal kunnen prima naast elkaar draaien, men hoeft niet persé een keuze te maken tussen beiden. Ik doe dit al jaren niet meer.
Mijn voorkeur gaat echter uit naar de meest prettige Media Center Software en op deze Foxconn is dit op dit moment XBMC.

Het (fatsoenlijk) weergeven van Real (Full) 3D media kan deze Foxconn niet, alles gaat met horten en stoten, deze beperking zit in de AMD A45 zelf en zal niet via software opgelost kunnen worden. SBS 3D (left/right - top/bottum) is wel mogelijk.

Aangezien de netwerksnelheid van zo'n 60MB/sec voldoende snel is trek ik de voorzichtige conclusie dat lokaal afgespeeld media (vanaf SSD, interne of externe HDD) ook niet echt problemen mag gaan geven. Besef wel dat het plaatsen van een mechanisch aangedreven opslag medium het geluidsloze opheft hoewel het geproduceerde HDD geluid altijd nog minimaal zal zijn. De werktemperatuur zal echter zeker toe gaan nemen met een intern geplaatste HDD. Ik zou het advies willen geven voor een kleinere SSD (60GB) voor het OS en externe HDD voor opslag mocht er geen netwerkopslag beschikbaar zijn. Draadloos (HD) media streamen is eigenlijk nooit een goede optie, ongeacht de snelheid van de HTPC.

Tot slot.
Zou ik voor deze Foxconn kiezen terwijl ik de huidige beperkingen ken?
Mogelijk wel, als de aanschafprijs ook dermate interessant zal zijn. Ik zou dan de beperking tot XBMC voor lief nemen en het kastje met een gerust hart tegen de achterzijde van mijn TV aan gaan hangen. Gezien de nieuwe producten die hierboven zijn aangekondigd moet er wel een aanzienlijk prijsverschil zijn wil ik uiteindelijk tot aankoop besluiten.

Maarten bedankt voor de geboden gelegenheid. De Foxconn mag weer retour (hoeft niet O-) ).

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 22-12-2012 00:19 . Reden: Verslag aangevuld... ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat de AT-5570 een perfect systeem voor mij is, mits de pijs goed is. Weet jij misschien ook wanneer deze leverbaar is. Ik wil de foxconn alleen gebruiken om mijn media op te zetten en dan te bekijken/luisteren via TV en geluidsinstallatie. Denk je dat de AT-5570 ook bluray images kan afspelen in combinatie met een HDD ipv een SSD. Of is het dan beter om een externe HDD te koppelen aan de AT-5570.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Goeie review hardware-lover!
Helaas zal ik hem toch weer op moeten komen halen :) Wellicht dat we in de toekomst nog eens zoiets kunnen regelen!

@Albino6: Ik weet niet wanneer ze precies komen, ik zal er eens een mailtje aan wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik zag op de Foxconn website dat er vandaag! al een nieuwere BIOS is vrijgegeven en dat alle drivers openbaar gemaakt en beschikbaar gekomen zijn. Je zou bijna denken dat een (nabije) aankoop mogelijk gaat worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 09:10
mgeevers/hardware-lover: Enig idee of er een Mini PCI-e aansluiting aanwezig is in de AT-5570 / AT-5250? Nog beter, zijn er foto's van de binnenkant beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-tbuknH1WuR8/UDHkryultoI/AAAAAAAAC6Q/mB0jvE0ZiJY/s1600/Foxconn3.jpeg

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 21-12-2012 16:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Aan de onderkant zit nog een mini PCI-e aansluiting waar de WLAN adapter inzit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 09:10
Duidelijk, bedankt!

Enig idee wat de verwachte leverdatum is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KonradV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 14:12

KonradV

Live Long and Prosper!

Op deze Indiase site is meer informatie te vinden over de nieuwe Foxconn AT-7*00:

http://pr.efytimes.com/e1...ut-For-Leading-Businesses

Enkele technische details die niet helehaal correct zijn, zoals het type van de Core i7 proc (3217 moet 3517 zijn) nemen we maar voor lief:

AT-7300 is powered by Intel Core i3-3217U dual core 1.8GHz processor without the turbo button, AT-7500 is powered by Intel Core i5-3217U dual core 1.7GHz processor with the turbo of about 2.6G and the AT-7700 is powered by Intel Core i7-3217U dual core 1.9GHz processor with the turbo of about 3G. All the Nano PC models are for home and business computers. They come in a very slim and lightweight designs with different color options and weigh only 600g with a dimension of 19(W) x 135(D) x 3.8(H)mm. They support one SATA II connector for 2.5"HDD or SSD. These models support Wi-Fi and one SO-DIMM socket to support DDR3 memory up to 16GB. They are compatible with Windows and Linux operating systems and can be customized according to customer's requirement.

Ook de prijs van Rs.22 150 (omgerekend €305) valt reuze mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, nou begint 't interessant te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-08 14:03
Inderdaad met de AT-7x00 serie begint het toch echt intressant te worden (mijn voorkeur gaat toch echt naar de i7-3217U) jammer dat de verbruik nergens staat vermeld (kan ook aan mij liggen dat ik het niet kan vinden) maar dat zal niet veel kunnen zijn.
En als ik het goed heb hebben ze allemaal een Intel HD-4000 onboard wat opzich best intressant is, nu nog de prijs (hier in NL bedoel ik dan) en snel releasen die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Stone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 22:08
Ook ik ben erg benieuwd naar de NL releasedatum en verkrijgbaarheid van de AT-7*00 serie.

@mgeevers Help ons! ;)

[ Voor 10% gewijzigd door 3Stone op 24-12-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KonradV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 14:12

KonradV

Live Long and Prosper!

zowel de Core i3-3217u als de Core i7 3517u hebben een TDP van 17 Watt, zie voor de info van de i7 hier: http://ark.intel.com/products/65714 Dat vast dus best mee, behalve dan de losse prijs van de i7 processor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
Heeft iemand enig idee waarom de A3700 geen HD activity indicator meer heeft ? De A3500 heeft wel zo'n handig leuk HD ledje, heb nu een A3700 ontvangen maar ik mist het wel.

Heb voor de gein de A3500 en de A3700 opengemaakt en zag tot mijn verbazing dat de aansluiting voor de HD activity led op de A3700 er gewoon aanwezig is, zelfs de naamgeving en positie voor de soldeer pins is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 20:01
Ik heb een tijdje geleden hier gezet dat ik aan het kijken was om een A3700 te kopen, ik ben uiteindelijk gegaan voor pricewatch: MS-Tech CI-70 en pricewatch: Asus AMD CPU on Board E45M1-I DELUXE.
Voordeel:
- Iets meer ruimte
- Mooie stijlvolle kast
- Veel USB aansluitingen
- Totaal stil (icm SSD)
- SATA3 aansluitingen (5 stuks, aantal is geen voordeel, in mijn opstelling past 1 HDD in)
- eSata aansluitingen.

Nadeel:
- Er zijn nog geen Windows 8 drivers (geldt waarschijnlijk voor beide)
- Grotere afmetingen
- Er zitten Wifi 'draad' antennes bij en geen 'sprieten'.

Ik ben er erg blij mee.

Verbruik is rond de 23 watt met uitschieters asl die druk bezig is van 37 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
De AT-5570 / AT-5250 zijn als het goed is vanaf eind van deze week te koop, de 7x00 serie komt waarschijnlijk in maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twtummers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-08 18:27
In plaats van HTPC twijfel ik of ik de Foxconn zou willen gebruiken als eenvoudige PC (via VGA) aan een simpele monitor)
Alleen om wat muziek mee te draaien en af en toe een pagina te bezoeken.

Is dit aan te raden of kan ik beter een oude mac-mini kopen?
het apparaat moet erg klein zijn en het liefst snel opstarten.

Dank alvast voor advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Dat is heel goed mogelijk, met een SSD starten ze ook lekker vlot op. Ik weet zo niet wat het verschil in prijs of performance met een oude mac-mini is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
db I Delirium schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:01:
De AT-5570 / AT-5250 zijn als het goed is vanaf eind van deze week te koop, de 7x00 serie komt waarschijnlijk in maart.
Enig idee of er meer nieuws is omtrent de leverdatum van de 7x00 series ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Laatste nieuws is dat ze in april gaan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
db I Delirium schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:25:
Laatste nieuws is dat ze in april gaan komen...
Ik moet binnenkort een aantal PC's gaan bestellen (10+ stuks) en het idee was om dan gelijk de nieuwe Foxconns (7x00 serie) te gaan bestellen. Maar helaas zie ik deze nog steeds niet in de pricewatch.

Ook zag ik de NT-A3800 en ook deze zie ik nergens, ben bang dat het dan gewoon de NT-A3700 gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er staan op dit moment best wel veel nieuwe modellen op de Foxconn site. Misschien kan Maarten aangeven wanneer hij verwacht dat deze ook daadwerkelijk verkrijgbaar zullen zijn?

Ik zie persoonlijk heel erg uit naar de nieuwe Intel lijn van het type AT-7x00, vooral het i5 en i7 model.

http://www.foxconnchannel.com/LatestProduct.aspx?T=NanoPC

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 08-04-2013 13:23 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
De 7X00 serie zou vanaf eind volgende week op voorraad moeten zijn bij de distributeurs, overige modellen zouden dat al moeten zijn. Je zou eens een mailtje kunnen doen naar een webshop wanneer ze verwachten voorraad te hebben.

De verschillen tussen de 3700 en 3800 zijn overigens klein: http://compare-processors.com/6164/6164/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Wat zou op dit moment een leuke low budget Foxconn kunnen zijn voor een niet Tweaker icm OpenELEC?
Gewoon de A3500 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
schumi2004 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:08:
Wat zou op dit moment een leuke low budget Foxconn kunnen zijn voor een niet Tweaker icm OpenELEC?
Gewoon de A3500 ?
Als je de A3800 te pakken kunt krijgen , ga daar voor anders is eigenlijk ander voldoende (3500/3550/3700).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
alie786 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:05:
[...]

Als je de A3800 te pakken kunt krijgen , ga daar voor anders is eigenlijk ander voldoende (3500/3550/3700).
Is niet echt budget die A3800, bij onze oosterburen vanaf zo'n € 220,- te kopen, maar daarmee aardig duurder en brengt niet zo heel veel meer t.o.v. de E-350/450 reeks.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
db I Delirium schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:27:
De 7X00 serie zou vanaf eind volgende week op voorraad moeten zijn bij de distributeurs, overige modellen zouden dat al moeten zijn. Je zou eens een mailtje kunnen doen naar een webshop wanneer ze verwachten voorraad te hebben.

De verschillen tussen de 3700 en 3800 zijn overigens klein: http://compare-processors.com/6164/6164/
Ik signaleer een webshop die de nieuwe modellen, als zijnde binnenkort leverbaar, openbaar heeft gemaakt.
http://www.alternate.nl/h...14418&tk=8&lk=646#Foxconn

Ik moet wel even slikken als ik de prijzen zie, voor de gehele AT-7X00 lijn :X
Ik hoop niet dat deze werkelijk zo hoog zullen blijven liggen bij daadwerkelijke beschikbaarheid. $ 340,- wordt hier nu € 410,- voor het 7300 model.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 14-04-2013 00:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF zijn dat voor een prijzen :S is dat inclusief goudrandje en ingelegde diamanten? Tegenvaller, ben inderdaad ook erg benieuwd wat de winkel prijzen worden zodra ze ook beschikbaar zijn :S

Met zo'n prijsje is het wel even schrikken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 23:31:
WTF zijn dat voor een prijzen :S is dat inclusief goudrandje en ingelegde diamanten? Tegenvaller, ben inderdaad ook erg benieuwd wat de winkel prijzen worden zodra ze ook beschikbaar zijn :S

Met zo'n prijsje is het wel even schrikken :S
Ik moest zelf ook even slikken, zeker als je er 10+ nodig hebt. Nu moet ik weer het e.e.a gaan uitrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
alie786 schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:55:
[...]

Ik moest zelf ook even slikken, zeker als je er 10+ nodig hebt. Nu moet ik weer het e.e.a gaan uitrekenen.
Wat wordt, als ik het vragen mag, de toepassing voor de Foxconn en welk type had je eigenlijk op het oog?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
hardware-lover schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:07:
[...]

Wat wordt, als ik het vragen mag, de toepassing voor de Foxconn en welk type had je eigenlijk op het oog?
We gebruiken de A3500/3700 voor simpel desktop gebruik, gewoon Office een beetje internet en wat ander simpele software. Maar we hebben ook gebruikers die net iets meer CPU power nodig hebben en daar is de A3500/3700 net niet goed genoeg voor.
En aangezien we die kleine Foxconns echt super vinden (klein, still, weinig power nodig) dachten we om de A7x00 te gebruiken voor het zwaardere geschut.

We zijn nu bezig om de oude XP bakken te vervangen met Windows 7, en nu blijkt dat er ongeveer 10+ power users tussen zitten. Deze power users hebben nu gewoon een Core2Duo en daar zou een A7500/A7700 voldoende voor moeten zijn.

Waarom hebben we gekozen voor Foxconns, gewoon klein, still en low power use. En gaan die dingen stuk (wat nu in 1+ jaar tijd maar echt 1 keer is voorgekomen) dan halen we de SSD eruit stoppen die in een andere Foxconn en klaar, gebruiker kan weer verder. En als het software/windows is dan zorgt onze installatie straat (alles is scripted vanaf de PXE boot process) dat alles in er weer in notime draaid.
Wat ik ook mooi vind is dat de hardware een lange tijd het zelfde blijft (i.v.m. drivers enz.), wat niet het geval is met andere merken waar je steeds moet opletten dat je installatie straat in orde blijft (drivers enzo) met nieuwe modellen die elkaar steeds maar opvolgen.

Dit is het verhaal in het kort, natuurlijk hebben we gewoon full desktops (HP Elite 8200/8300) maar die dingen staan echt 95% niks te doen behalve stroom vreten en stof opvangen (je wilt niet weten hoe die dingen terug komen na 6 maanden gebruik echt helemaal onder de stof).

[ Voor 8% gewijzigd door alie786 op 15-04-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

In de slaapkamer heb ik sinds een tijd een A3500. Deze werkt ism Openelc perfect.
Enig waar ik me aan stoor is fan geluid.

Heb al om de koeling te verbeteren de kap van gaatjes voorziend maar alsnog maakt het systeem in mijn oren te veel geluid.
Voornamelijk in de XBMC interface. Zodra ik een film start dan gaat de fan langzamer draaien. Dit loopt dus goed.

Alleen ik maak nu gebruik van Live TV en dan wordt er voornamelijk veel van de CPU gebruikt gemaakt en dan gaat de fan weer harder draaien, ook tijdens het kijken van TV.

Nou vraag ik me af of iemand ooit de koeler/fan van een A3500 vervangen heeft?

Als dat niet mogelijk is of er is geen alternatief dan zal ik naar iets anders moeten zoeken, want vind het niet acceptable.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
alie786 schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:04:
[...]
We gebruiken de A3500/3700 voor simpel desktop gebruik, gewoon Office een beetje internet en wat ander simpele software. Maar we hebben ook gebruikers die net iets meer CPU power nodig hebben en daar is de A3500/3700 net niet goed genoeg voor.
En aangezien we die kleine Foxconns echt super vinden (klein, still, weinig power nodig) dachten we om de A7x00 te gebruiken voor het zwaardere geschut.
[rest van verklaring]
Ik begrijp het, klein maar fijn maar wel met meer CPU power.

De nieuwe Zotac ID83 lijkt een goede kandidaat te kunnen zijn gezien zijn specificaties en aangekondigde verkoopprijs. Het probleem met dat type is echter dat het op dit moment nog niet verkrijgbaar is en dat niet duidelijk is of de prijs zoals nu openbaar, ook blijft gehandhaafd als ie er werkelijk is. Een Intel Core i3 3120M CPU met HD graphics 4000 GPU als barebone, nu vanaf zo'n €330,-, is netjes geprijsd.

Zoals ik ook al in het Zotac topic heb gezegd, ik plaats dit soort reacties niet om mensen naar een ander topic te trekken maar om duidelijk te maken dat er vaak alternatieven bestaan bij een andere fabrikant.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
seninha schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:36:
In de slaapkamer heb ik sinds een tijd een A3500. Deze werkt i.c.m. Openelec perfect.
Enig waar ik me aan stoor is fan geluid.

Heb al om de koeling te verbeteren de kap van gaatjes voorziend maar alsnog maakt het systeem in mijn oren te veel geluid. Voornamelijk in de XBMC interface. Zodra ik een film start dan gaat de fan langzamer draaien. Dit loopt dus goed.

Alleen ik maak nu gebruik van Live TV en dan wordt er voornamelijk veel van de CPU gebruikt gemaakt en dan gaat de fan weer harder draaien, ook tijdens het kijken van TV.

Als dat niet mogelijk is of er is geen alternatief dan zal ik naar iets anders moeten zoeken, want vind het niet acceptabel.
Als je niet terug kunt vallen op de GPU (HD 6310) bij het weergeven van video (ook live TV), dan zal het beestje idd zo hard moeten werken dat ie maximaal moet koelen. Dat geldt ook onder XBMC als er gebruik wordt gemaakt van een (te) zware skin. Dat wordt voornamelijk door de CPU afgehandeld en wordt de 3500 snel overvraagd. Dat geldt voor de meeste van dit soort systemen, het enige alternatief zou een passief gekoeld systeem kunnen zijn (die zijn er niet veel als betaalbaar systeem) of een alternatief met krachtigere CPU. Natuurlijk wel met gebruikmaking van goed en geluidsarm koel-materiaal.

Ik vind de Arctic MC001, wat het geluidsloze betreft heel aardig. Helemaal geen snelle CPU maar wel helemaal stil en prima bruikbaar met XBMC, en dat vanaf zo'n €100,-. Helaas alleen nog in het 2e-handse circuit (betaalbaar) te krijgen en dan vaak nog als zeldzaamheid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Filmpje !

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Het is al een tijdje stil in dit topic maar wil daarom graag even het volgende melden.

Ik was op zoek naar een nieuwe uitdaging en dacht daardoor direct aan de nieuwe Foxconn modellen maar dan met name aan de AT-7300 omdat deze voorzien is van een i3 met HD 4000 Graphics en daarmee ook geschikt voor het kunnen weergeven van Full HD 3D maar nog steeds heel erg zuinig.
Wat me nu echter weerhouden heeft van een aankoop is de prijszetting van de AT-7300 want met zijn bijna €400,- is deze ruwweg zo'n €100,- duurder dan een grotendeels gelijkwaardige tegenhanger van een ander merk en dat zet de Foxconn direct buitenspel. Hoe wordt de prijszetting voor Nederland (en omringende landen in de Euro-zone) door Foxconn nu eigenlijk bepaald? De oudere modellen waren scherp in de markt gezet maar daar lijkt nu helemaal geen sprake van te zijn of richt Foxconn zich enkel op Zotac als concurrent?

Ik was en ben nog steeds erg gecharmeerd van deze Foxconn's maar je moet ergens een grens trekken natuurlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56

Mystikal

It never hurts to help!

Met 4 posts achter elkaar, lijkt het erop dat juist jij dit topic levend hebt gehouden.... ;-). Ik heb deze ook een tijd in de gaten gehouden, maar inmiddels ben ik meer aan het orienteren op een Zotac.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik zag het :( ben eigenlijk hoofdzakelijk tegen mezelf aan het kleppen. Ik heb al wat anders aangekocht maar dat is geen Zotac omdat geen enkel model datgene aan boord heeft aan wat ik zocht.

Ik hoop eigenlijk nog op een reactie van Maarten betreffende de prijszetting van de nieuwe Foxconn modellen maar veel zal hij daar persoonlijk niet aan kunnen doen, behalve het aan te kaarten misschien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Ik kan hier inderdaad weinig aan doen. Waar het precies vandaan komt weet ik ook niet, ik zal dit nog eens proberen te achterhalen.

Wel zie ik dat de marktprijs wat lijkt te zakken, Zercom heeft de 7300 nu voor 365 euro.

De prijsverschillen met de 7500 en 7700 kan ik ook niet verklaren, de i7 CPU kost uiteraard wel wat meer: http://ark.intel.com/compare/65714,65697,65707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is alleen de foxconn interessant op dit moment, dus ik wacht wel tot de prijzen een eurotje of 100+ gedaald zijn en dan zien we in die periode wel wat er nog meer is.Gemiste kans van Foxconn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
Klopt het dat de AT-7700 niet meer leverbaar is ? Dit is wat ik te horen heb gekregen toen ik vroeg waarom die niet meer op het lijst stond van Alternate. We hebben nu al een tijdje een AT-7700 en het best een mooi PC'tje moet ik zeggen, maar moet er nu weer een zooi bestellen omdat de test (waarvoor we die AT-7700 hadden aangeschaft) met succes is verlopen.

[ Voor 20% gewijzigd door alie786 op 12-06-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Levertijd van 2-3 werkdagen op andere plaatsen. Hij is ook nog tamelijk nieuw dus het zou vreemd zijn als deze alweer uit het assortiment zou zijn?

http://azerty.nl/0-5368-6...opc-barebone-at-7700.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
Iemand die toevallig weet of het mogelijk is om 3 schermen aan te sluiten op zo'n AT-7x00 serie (heb die 7700) ?
Dus 1 keer DVI (DVI+VGA met zo'n splitter) en dan weer 1 keer HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
alie786 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:50:
Iemand die toevallig weet of het mogelijk is om 3 schermen aan te sluiten op zo'n AT-7x00 serie (heb die 7700) ?
Dus 1 keer DVI (DVI+VGA met zo'n splitter) en dan weer 1 keer HDMI
Ik zal dit even voor je navragen maar ik denk dat dit niet werkt. De CPU ondersteunt weliswaar 3 displays maar volgens mij moet er dan minstens 1 DisplayPort tussen zitten. Volgens onze productinfo ook maximaal dual display.

Lees ook even hier pagina 280. Het kan dus helaas niet.

[ Voor 13% gewijzigd door db I Delirium op 06-08-2013 10:06 . Reden: info intel.com toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
Dat zou best jammer zijn, ik dacht namelijk dat de Intel HD 4000 max. 3 schermen aan kon.

Wat me ook opvalt is dat na weken wachten op de AT-7700 de revision build nu op 1.2 staat, als ik kijk naar de eerste AT-7700 (die ik hier nog heb staan) die staat gewoon op 1.0 Waarschijnlijk hebben ze een hardware defect gevonden wat de levering op zich heeft laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
alie786 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:02:
Dat zou best jammer zijn, ik dacht namelijk dat de Intel HD 4000 max. 3 schermen aan kon.

Wat me ook opvalt is dat na weken wachten op de AT-7700 de revision build nu op 1.2 staat, als ik kijk naar de eerste AT-7700 (die ik hier nog heb staan) die staat gewoon op 1.0 Waarschijnlijk hebben ze een hardware defect gevonden wat de levering op zich heeft laten wachten.
Een puntnummerwijziging (1.0 > 1.2), zou ook kunnen betekenen dat bepaalde onderdelen op het moederbord een update hebben gekregen. Het hoeft niet direct in te houden dan er ook werkelijk een defect of ontwerpfout is vastgesteld. Mocht er werkelijk wat mis zijn met het moederbord dan gaat men bij een update daarvan meestal van v1.x naar v2.x.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Ik durf niet precies te zeggen wat er is aangepast maar in principe heeft hardware-lover gelijk, dit zal geen grote aanpassing zijn geweest. Enige 1.0 > 2.0 die ik me zo kan herinneren was vanwege de Intel chipsets vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertvw1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:48
Ik maak al ruim 2 jaar tot volle tevredenheid gebruik van de de nT-A3500, maar loop nu toch tegen een klein probleem aan. Ik heb een probleem mbt het bitstreamen van HD audio formaten. Ik heb een aantal blu-rays en mkv's met een TrueHD audio stream en zodra ik deze probeer af te spelen begint het beeld ontzettend te stotteren.

Om het probleem opgelost te krijgen heb ik op de fora van XBMC de AudioEngine wiki gelezen en gevolgd. Nu bleek dat ik in Windows alle benodigde settings al goed had staan en dat ik ook in XBMC de juiste settings heb staan. Er is echter een verschil tussen hetgeen ik op internet kan vinden over de instellingen en wat ik in mijn eigen config zie.

Bij stap 5 van de AudioEngine wiki wordt er gesproken over het maximum aantal kanalen, wat minimaal 8 moet zijn om HD audio werkend te krijgen. Als ik in mijn systeem kijk, zie ik dat er slechts 6 kanalen zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/n2h6l3.jpg

Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan veranderen naar 8 kanalen?

Ik gebruik de (nieuwste) AMD HDMI drivers en heb alle Realtek drivers verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Robbertvw1, als je nu een van de laatste AMD drivers gebruikt (13.x), dus ook voor video, dan kan ik je op dit moment enkel adviseren om terug te keren naar 12.8 of 12.10 van de AMD drivers. Zorg dat de "oude" drivers goed worden opgeruimd door het gebruik van de AMD cleaner utility. Ik heb met diverse 13.x drivers meegemaakt dat een Fusion en XBMC geen gelukkige combinatie werden, terug naar (in mijn geval), 12.8 loste dat ongelukkige samenspel volledig op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertvw1
@hardware-lover, bedankt voor de tip, maar helaas heeft het niet geholpen. Ik ben helemaal opnieuw begonnen en heb eerst de bios geflashed naar versie B11F1P10 (ik zat nog steeds op B11F1P01). Dit hielp niet. Vervolgens heb ik Windows 8 geïnstalleerd en versie 12.8 van de AMD drivers. Ook heb ik de overige (audio) apparaten uitgeschakeld in apparaatbeheer. Helaas heeft niets van dit alles geholpen.

Heeft iemand nog andere ideeën of heb ik wellicht iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je hebt niet de optie AAC ondersteuning voor je receiver aanstaan? Zo ja, even uitzetten en kijken wat er dan gebeurd. Welke versie van XBMC heb je op dit moment in gebruik?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertvw1
Die optie staat uit. Aan of uit maakt ook geen verschil. Ik gebruik versie 12.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
En welke receiver heb je?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertvw1
Een Onkyo HT-R390. Voor zover ik weet ondersteunt deze de HD audioformaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
En dat klopt inderdaad;

Verwerking
• HDMI (Audio Return Channel, 3D, DeepColor, x.v.Color*1, Lip Sync, DTS*2-HD Master Audio,
DTS-HD High Resolution Audio, Dolby TrueHD*3,Dolby Digital Plus, DSD en Multi-CH PC

Als je nu eens alle ondersteunde audio_formaten uitzet, dus niets actief, hapert je beeld dan nog steeds?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertvw1
Het beeld hapert nog steeds dan. Als ik een TrueHD audio track selecteer bij een film, dan geeft de Onkyo 'Analog' als input weer.

Ik heb het idee dat het te maken heeft met het aantal kanalen dat weergegeven wordt in Windows (zie mijn eerdere screenshot). De AudioEngine Wiki geeft aan dat daar minimaal 8 moet staan om TrueHD etc. te kunnen bitstreamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een andere HDMI kabeltje proberen? 't Zou niks moeten uitmaken, maar toch, kunt 't proberen. Verder hier nog wat dingetjes gevonden:

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=170693
http://www.avsforum.com/t...ming-issues-for-ati-5xxxs
http://www.avsforum.com/t/1091403/edid-override-thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb op deze A3500 de allereerste XBMC test-versie gehad die HD audio ondersteunde, inmiddels ruim een jaar geleden, en daarna de latere XBMC versies die HD audio officieel ondersteunden en ik heb nooit problemen gehad met het weergeven van HD-audio. Ondertussen is deze A3500 niet meer mijn hoofd media-speler en hangt deze niet meer aan de HD-receiver dus kan ik het niet eenvoudig even testen hoe dat nu met de laatste 12.2 versie zou gaan. Als ik echter een A3500 aan een PC monitor hang (HDMI aangesloten), en ik selecteer een BR ISO met HD audio dan wordt deze stottervrij afgespeeld, echter met 2 kanalen digitaal audio aangezien mijn monitor de HD audio_formaten niet ondersteund. Ik heb daarbij alle HD audio formaten uit staan, ook DTS en AC3. Ik test dit onder Windows 7 (32b). Ik wil nu dus eigenlijk allen maar zeggen dat, indien alle audio_formaten uit staan, video probleemloos weergegeven moet kunnen worden. Als dat niet het geval is dan zit het probleem zeer waarschijnlijk elders.

Ik geloof niet dat het met het aantal beschikbare audio_kanalen te maken heeft.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/WP_000308%20small.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 25-08-2013 16:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertvw1
Bedankt voor de tips en het meedenken. Hopelijk heb ik morgen tijd om eea te proberen. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertvw1
Onder Windows 8 heb ik het uiteindelijk niet werkend gekregen. Heb nog wel naar het EDID verhaal gekeken en dat geprobeerd, maar dat werkte ook niet. Vanochtend de laatste Openelec build erop gezet en het werkt helemaal goed nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Bedankt voor het terugmelden. Het zal waarschijnlijk toch receiver gerelateerd zijn verwacht ik. Met mijn Windows 8.1 setup heb ik de HD audio problemen niet. Gelukkig heeft OE tegenwoordig ook een HD audio ondersteuning voor deze AMD's maar omdat ik ook graag het apparaatje voor Netflix wil kunnen gebruiken houd ik het bij Windows 8(.1).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:34
Ik heb even geen tweede monitor om het te testen, dus vraag ik het hier maar: Kan de Foxconn nT-A3500 beeld tegelijkertijd op HDMI en DVI uitsturen? Gewoon mirroren dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
redah schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:54:
Ik heb even geen tweede monitor om het te testen, dus vraag ik het hier maar: Kan de Foxconn nT-A3500 beeld tegelijkertijd op HDMI en DVI uitsturen? Gewoon mirroren dus?
[knip]

[ Voor 220% gewijzigd door hardware-lover op 04-12-2013 13:53 . Reden: Even wat terugmelden was wat teveel gevraagd denk ik. ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

db I Delirium schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:46:
[...]

Coax?

Als dat binnen 3 jaar gebeurd krijg je van ons een nieuwe heatsink + cooler!
bij mij begint de fan sinds kort te ratalen (nov 2011 gekocht). probleem is dat de heatsink muurvast lijkt te zitten. wil ook niet teveel kracht zetten ivb cpu beschadiging. was erg tevreden over dit kastje dat al jaren trouw dienst doet.

maar hoe kom ik aan een passende heatsink/fan voor een mooie prijs (foxconn lijkt het niet te verkopen)? heeft iemand al ervaring met het vervangen van de heatsink op dit model?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:22:
[...]

bij mij begint de fan sinds kort te ratalen (nov 2011 gekocht). probleem is dat de heatsink muurvast lijkt te zitten. wil ook niet teveel kracht zetten ivb cpu beschadiging. was erg tevreden over dit kastje dat al jaren trouw dienst doet.

maar hoe kom ik aan een passende heatsink/fan voor een mooie prijs (foxconn lijkt het niet te verkopen)? heeft iemand al ervaring met het vervangen van de heatsink op dit model?
Stuur even een DM of een e-mail naar info at foxconnchannel punt nl en we gaan het voor je regelen.
Vermeld even je typenummer en adresgegevens.

edit: mail ontvangen en cooler is onderweg.

[ Voor 3% gewijzigd door db I Delirium op 24-03-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Voor de liefhebbers, opruiming à €89,- ;

http://www.alternate.nl/h...9&utm_source=tweakers.net

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste