Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
TweakerIsMyName schreef op zondag 12 juni 2011 @ 08:24:
@HoppyF Bedankt voor je feedback. Hier staat echter dat condensatoren ook vaak geluid maken als ze gewoon netjes vast zitten http://www.edn.com/article/512775-Reduce_acoustic_noise_from_capacitors.php

Ik heb nog eens bij mijn ZBox HD-ND22 geluisterd, maar die maakt ook zo'n geluid als hij in de slaapstand staat. Alhoewel het wel veel zachter is dan bij de Foxconn.
Zou kunnen.
Ieder component kan wel een geluid produceren.
Het alleen maar de vraag hoeveel of hoe hard.
Volgens mij valt het geluid ruim binnen de marge en is het nauwelijks meetbaar.
Resonatie is wat anders. Door het meetrillen van bijvoorbeeld de behuizing kan resonatie een hard geluid en hinderlijk geluid geven.
Ik weet niet of dit bij de Foxconn voorkomt maar dit kan bij een willekeurige PC wel eens voorkomen.
Vooral mechanische componenten zoals harddisks en ventilatoren kunnen resonantie veroorzaken.

Nog iets anders.
Wat voor afstandsbediening gebruiken jullie bij de Foxconn?
Wat werkt het beste of is dit een kwestie van persoonlijke smaak?
Is de Foxconn kritisch vwb het gebruikte merk/model afstandsbediening?

Ik dacht gelezen te hebben dat er standaard geen afstandsbediening meegeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treezje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-01 23:01
Ik gebruik mijn Logitech Harmony met zo'n goedkope IR ontvanger van ebay. Dat is voor XBMC meestal voldoende. Verder heb ik een mini toetsenbord/muis ding van Rii. De touch N7. Hij lijkt een beetje op degene die ook bij de Xtreamer Ultra komt, maar dan een nieuwere versie. Voor internet ideaal, maar je wilt er geen hele verslagen mee tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:25
Ik heb een oude Microsoft IR gepakt van 2005, werkte zonder problemen. Volgens mij werkt qua ontvanger elke IR ontvanger wel, qua afstandsbediening las ik in de BBG HTPC iets over een AB die 7 euro zou kosten, de hauppauge AB schijnt ook goed te zijn maar is een stuk duurder.

De kers op de taart (?) voor mij is de Logitech ONE, omdat ik daar in de huiskamer al mijn devices mee aanstuur (TV, Receiver, HTPC, XBOX) voor de slaapkamer heb je evt. ook goedkopere modellen waarmee je zowel je HTPC als TV kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
kleine update van de manual plus manual van de aankomende bijpassende dvd brander
http://www.foxconnsupport...us0000003&keywords=&sort=

De wondere wereld van de micro-electonica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
Zie vandaag dat er een nieuwe BIOS is uitgekomen:
http://www.foxconnsupport...-us0000003&keywords=&sort

PS: Iemand een idee hoe men deze kan installeren?

[ Voor 13% gewijzigd door mohawk0618 op 14-06-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jammer, zie geen changelog ofzo in het BIOS package.

edit:@mohawk, zit op mn werk, dus kan het nu niet testen, maar er zit een Win32bit en een Win64bit installer bij om vanuit het OS te flashen. Ook zie ik in elke zip een AFUWINGUI.exe , open deur maar ik denk dat dit een GUI is om de flash te vereenvoudigen.

edit2: Als ik het goed heb gelezen kan je vanuit je windows (stel je hebt 64bit) op de volgende manier flashen;
- files uitpakken uit zip in een map en de .ROM file in dezelfde map kopieëren
- command prompt openen (als admin)
- om te testen of image geschikt is : AFUWINx64 B11F1P02.ROM /D
- om de bios image te flashen : AFUWINx64 B11F1P02.ROM (/P)
die /P is optioneel want dat is de default actie (main bios flashen).

Ben benieuwd of iemand dit al gaat testen vandaag!

[ Voor 116% gewijzigd door Lord_Dain op 14-06-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Nieuwe bios is in het apparaat geflashed (m.b.v. Win32).

Operatie geslaagd, patiënt overleden.

Bios flash was succesvol afgerond en het systeem is vervolgens (door mij) uitgeschakeld en daarna weer aangezet. Ik ben direct het (nieuwe) BIOS ingedoken en heb de instellingen gedaan die ik ook bij het vorige bios gedaan had (AHCI aangezet, video_geheugen vastgezet op 512MB). Daarna de instellingen opgeslagen en het systeem opnieuw opgestart. En dat was het dan.......

Groene lampje gaat aan, een klikje is hoorbaar, mijn TV licht wel op, dus er wordt een signaal gedetecteerd, maar er komt geen beeld. Systeem fan draait ook niet meer. Hij is dus aanmerkelijk stiller geworden, doodstil mag ik wel zeggen (grapje om de pijn te verzachten).

Ik zou er dus maar eens even mee wachten zodat duidelijk wordt wat er nu eigenlijk bij mij is mis gegaan na het flashen.

Ik heb alle hardware al uit het systeem gehaald om te kijken of ik hem zo wakker kon krijgen maar helaas.....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dan ben je me net voor, was net thuis en wilde gaan flashen maar dacht even snel checken of iemand me al voor is geweest.. Dat is flink balen zeg!

Heb je al geprobeerd om te booten in BIOS en alles gereset naar defaults? Dat wil nog wel eens helpen, dus reset naar factory defaults en dan 1 keer laten booten met dat BIOS, wordt vaak aangeraden nl. (dus eerst power cyclen met de nieuwe BIOS op factory default, daarna eerst AHCI proberen, dan weer booten om te kijken, en dan proberen gfx memory toe te wijzen, etc)

Je kan als het goed is mbv een bootable USB stick ook weer terugflashen naar BIOS v01.

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 14-06-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Groene lampje gaat aan, een klikje is hoorbaar, mijn TV licht wel op, dus er wordt een signaal gedetecteerd, maar er komt geen beeld.

Dus in het bios komen zal niet meevallen als er geen beeld komt ;(

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Oh damn, ik dacht dat hij niet doorwilde na de BIOS POST. Dan is het ff lastiger. Online support al geprobeerd?

@edit, BIOS jumpers eraf, power cyclen, beepen, dan BIOS jumpers er weer op, alleen moet je dan ff uitzoeken waar / of er BIOS jumpers zitten, anders mss batterij van BIOS er af, als je die kan zien zitten.

[ Voor 48% gewijzigd door Lord_Dain op 14-06-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Lord_Dain schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:07:
Oh damn, ik dacht dat hij niet doorwilde na de BIOS POST. Dan is het ff lastiger. Online support al geprobeerd?

@edit, BIOS jumpers eraf, power cyclen, beepen, dan BIOS jumpers er weer op, alleen moet je dan ff uitzoeken waar / of er BIOS jumpers zitten, anders mss batterij van BIOS er af, als je die kan zien zitten.
Geen bat. te zien en ik heb een mail naar Foxconn support NL gestuurd en ik heb ook al een andere Foxconn besteld. Ik ga natuurlijk niet zonder zitten ;)

Ik zal het moederbordje eens aan een grondig onderzoek blootstellen, op zoek naar jumpertjes e.d.

Wie durft er nu nog een flash aan?

Edit: geen jumper o.i.d. te vinden voor een hardware-reset, mogelijk kan dat gerealiseerd worden door het kortsluiten van 2 contacten op het moederbordje maar de tekst "reset" of "res" heb ik ook nog niet kunnen ontdekken.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 14-06-2011 17:40 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Onder de HD gekeken? jumper zit meestal direct naast de batterij. Misschien is die PCB dubbelzijdig en zit ie aan de achterzijde../slik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik ga hem/haar natuurlijk niet helemaal slopen, ik kan tenslotte een beroep doen op RMA. Onder de harddiskhouder zit gedeeltelijk een zwarte kunststof afdekking. Deze zit verkleefd op het moederbordje, dat laten we dus maar lekker zitten.

[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 25-06-2011 02:57 . Reden: typo's ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 10:03
@hardware-lover
Je hebt wel lef zeg. Een foxconn gebrickt en gewoon nog eentje bestellen.

Ik heb ondertussen een ZBox AD02 besteld (is weer uit voorraad leverbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dat heeft weinig met lef te maken hoor.

Ik zag gisteren inderdaad ook dat de Zbox AD02 weer mondjesmaat beschikbaar was maar die wil ik niet.
Als je de aan/uit-schakelaar in drukt blijkt deze namelijk een zacht klik-geluid te maken en daar kan ik niet mee leven. ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
<sarcasme>Wat is dat een Zbox ad02, nog nooit van gehoord?</sarcasme>

HWLover, nog iets gehoord van Foxconn? (edit: ik zie dat de BIOS nog steeds op de site van Foxconn staat, je zou verwachten dat ze een slechte BIOS direct van de site halen)

[ Voor 47% gewijzigd door Lord_Dain op 15-06-2011 14:56 . Reden: :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

je had het zelf nog over een zotac in dit topic, en je weet niet wat een zbox is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eigenlijk voldoet dit apparaat volledig aan mijn eisen, afspelen 1080p, bitstream true HD en master HD, xbmc draait netjes, en hij is lekker klein, maar is het ook allemaal future proof?, al weet ik niet wat future proof voor betrekking heeft op dit gebied want volgens mij konden de systeempjes van een tijd geleden dit ook allemaal wel op mischien true HD na.
en heeft iemand enig idee hoe het downloaden zal gaan op dit systeempje, ik wil graag newsleecher draaien en downloaden via usenet. zou dit ook op de achtergrond kunnen of is het systeempje daar toch te licht voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:17:
<sarcasme>Wat is dat een Zbox ad02, nog nooit van gehoord?</sarcasme>

HWLover, nog iets gehoord van Foxconn? (edit: ik zie dat de BIOS nog steeds op de site van Foxconn staat, je zou verwachten dat ze een slechte BIOS direct van de site halen)
Nope, nog geen reactie van Foxconn (nl) gekregen maar inmiddels draait de vervanger ook alweer dus ze mogen even de tijd nemen om met een goed antwoord te komen.

Edit: het zou kunnen zijn dat er door een samenloop van toevalligheden de oorzaak van het niet meer functioneren niets met de bios_update te maken heeft. Er is een kleine kans dat het door wat anders mis is gegaan maar eerlijk gezegd verwacht ik dat niet. Ik heb het gehele update proces gevolgd en dat ging 100% goed. Ik heb het systeem ook uit gehad na de bios_update en de Foxconn is dus 1x gestart met de nieuwe flash waarop ik direct het bios in ben gedoken. Ik heb er toen helaas niet op gelet (het is me niet opgevallen) of de systeemfan toen al niet meer draaide. Als ik maar kon achterhalen of er een mogelijkheid op het moederbord zou zitten om het bios te resetten. Dat antwoord zal ik af moeten wachten als het al zover zal komen. Mogelijk moet ik de Foxconn in de huidige, niet werkende staat, voor RMA insturen.

De Foxconn die ik vandaag ontvangen heb is v.w.b. productie_datum helemaal gelijk aan de vorige (gegevens daarvan staan aan de binnenzijde).

[ Voor 48% gewijzigd door hardware-lover op 15-06-2011 16:40 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:24:
eigenlijk voldoet dit apparaat volledig aan mijn eisen, afspelen 1080p, bitstream true HD en master HD, xbmc draait netjes, en hij is lekker klein, maar is het ook allemaal future proof?, al weet ik niet wat future proof voor betrekking heeft op dit gebied want volgens mij konden de systeempjes van een tijd geleden dit ook allemaal wel op mischien true HD na.
en heeft iemand enig idee hoe het downloaden zal gaan op dit systeempje, ik wil graag newsleecher draaien en downloaden via usenet. zou dit ook op de achtergrond kunnen of is het systeempje daar toch te licht voor?
Niets is echt future-proof in deze wereld. Deze AMD is alweer stukken rapper dan een ION330 systeempje en er zal over een jaar van nu ook wel weer iets soortgelijks gebeuren verwacht ik. Een download op volle snelheid (120Mbit) wordt prima verwerkt maar downloaden en uitpakken op de achtergrond is weer een ander verhaal. Daar hoort in ieder geval ook overige hardware bij die dat mogelijk zou moeten maken. Ik denk aan een snel opslag_medium en ruim voldoende werkgeheugen. Ik gebruik het apparaatje enkel als media_speler dus kan eigenlijk geen zinnig (en onderbouwd) woord zeggen over de download/uitpak mogelijkheden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het scheelt me gewoon nogal in de beurs als ik een fusion kies in plaats van een htpc zelf te bouwen, dit zal mischien wel aan al mijn eisen voldoen maar toch een dikke 150€ meer.
maar downloaden , rarren en parren moet ie kunnen, niet percee op de achtergrond maar het moet allemaal geen eeuwen duren.
vooral af en toe een bluray uitpakken kan dan heel lang duren.
ik ben er dus nog niet helemaal uit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
heel eerlijk, als ik hem ook als download bak zou gebruiken zou ik 100% voor een i3 2100 gaan, de cpu in de fusion is niet krachtig en dan gaat het allemaal gewoon rete traag, als je dan ook nog tegelijk een film kijkt of zit te browsen in XBMC/MP, etc.. dan maar iets meer neertellen. sec afspeler is ie wel ideaal.

Ik heb in de huiskamer een i3 setup HTPC, zelfs dat is soms eigenlijk nog best traag als ie vol belast is, bv opnemen film, downloaden/parren/unrarren en tegelijk iets afspelen dan stottert er hier en daar wel eens iets.

[ Voor 26% gewijzigd door Lord_Dain op 15-06-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
@hardware-lover. Ik kon het niet laten en heb hem ook geflashed. Na afloop herkende die niet meer mijn harddisk in de bios. Uiteindelijk DOS boot USBstick gemaakt http://www.vistax64.com/t...6-dos-usb-boot-drive.html en teruggeflashed naar B11F1P01 Voila daar was hij weer.
Daarna vanuit DOS nog een keer de update geflashed en de hardisk was weer verdwenen dus het ligt niet aan flashen vanuit Windows. Je zou dit ook kunnen proberen. Er word een autoexec.bat meegeleverd dus je hebt je scherm niet nodig om te typen.
Jammer dat deze ROM stinkt want de nieuwe optie's die er in zitten had ik best willen hebben.
Het tweede dat opviel was dat na de update de Fan op volle kracht aan het blazen was en doorging na de downgrade. Nadat ik hem een keer gesaved had met optimal defaults werd hij gelukkig weer lekker stil

[ Voor 19% gewijzigd door drs.titulaer op 15-06-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hoe weet je welke opties er in de nieuwe BIOS zitten?

Wel brak dat bij de een video uitvalt en bij de ander de HD support. 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Lord_Dain op 15-06-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:07:
heel eerlijk, als ik hem ook als download bak zou gebruiken zou ik 100% voor een i3 2100 gaan, de cpu in de fusion is niet krachtig en dan gaat het allemaal gewoon rete traag, als je dan ook nog tegelijk een film kijkt of zit te browsen in XBMC/MP, etc.. dan maar iets meer neertellen. sec afspeler is ie wel ideaal.

Ik heb in de huiskamer een i3 setup HTPC, zelfs dat is soms eigenlijk nog best traag als ie vol belast is, bv opnemen film, downloaden/parren/unrarren en tegelijk iets afspelen dan stottert er hier en daar wel eens iets.
dat was mijn gevoel ook al, dan moet ik toch een kleine behuizing zien te vinden, kan er ook een i3 op een itx board?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
@Lord-Dain Omdat ik dus nog wel in de bios kon kijken. Ik vermoed dat dit komt doordat ik de video optie op auto heb laten staan in tegenstelling tot Hardware-Lover die hem forceerde naar 512MB.
De optie's die er bij kwamen betroffen vooral het wake on lan gedeelte vanuit verschillende Sleep-states hetgeen er voor zorgt dat ik vanuit mijn desktopcomputer files naar de Foxconn kan sturen zonder hem eerst aan te moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:01:
[...]
dat was mijn gevoel ook al, dan moet ik toch een kleine behuizing zien te vinden, kan er ook een i3 op een itx board?
Een snelle blik in pricewatch met als filters socket 1155, formaat m-itx en H67 chipset (gpu onboard) doet vermoeden van wel, keuze genoeg zo te zien. http://tweakers.net/price...lguzqHy5oGimwvln9sex71lJe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
drs.titulaer schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:49:
@hardware-lover. Ik kon het niet laten en heb hem ook geflashed. Na afloop herkende die niet meer mijn harddisk in de bios. Uiteindelijk DOS boot USBstick gemaakt http://www.vistax64.com/t...6-dos-usb-boot-drive.html en teruggeflashed naar B11F1P01 Voila daar was hij weer.
Daarna vanuit DOS nog een keer de update geflashed en de hardisk was weer verdwenen dus het ligt niet aan flashen vanuit Windows. Je zou dit ook kunnen proberen. Er word een autoexec.bat meegeleverd dus je hebt je scherm niet nodig om te typen.
Jammer dat deze ROM stinkt want de nieuwe optie's die er in zitten had ik best willen hebben.
Het tweede dat opviel was dat na de update de Fan op volle kracht aan het blazen was en doorging na de downgrade. Nadat ik hem een keer gesaved had met optimal defaults werd hij gelukkig weer lekker stil
Er is dus vrijwel zeker wat mis met de vrijgegeven bios_update. Erg slordig. Ik heb Foxconn internationaal vandaag ook maar eens een mail gestuurd en het probleem beschreven waar ik nu tegenaan gelopen ben.
Ik zal eens een USB stick in orde maken en kijken of deze de boel wil aan het draaien kan krijgen. Ik zal er wel een buitenechtelijke fan op gaan richten aangezien de onboard fan niets meer doet en het apparaat veel te heet wordt zonder een beetje koeling. Vreemd dat bij de ene de fan op volle toeren draait en bij de ander helemaal niet.

@drs.titulaer, u heeft wel altijd beeld behouden? Ook na het instellen en opslaan van het "nieuwe" bios?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
Beeld bleef behouden harddisk verdwenen fan op volle toeren. ikzelf heb ook Technical Support een mail gestuurd. Hoop dat het snel word opgelost. Wat beeld aangaat denk ik dat het iets te maken heeft met dat u de video geforceerd op 512MB hebt gezet.

[ Voor 26% gewijzigd door drs.titulaer op 15-06-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Tja, die instelling was er met de originele versie van het bios ook al ingezet, toen was het geen probleem dus waarom nu wel? Er wordt gebruik gemaakt van shared geheugen. Of dit nu automatisch of vast is ingesteld, het wordt uit het geplaatste DDR3 geheugen gehaald dus of daar de oorzaak van het geen beeld hebben zal liggen? Ik heb eigenlijk ook niets anders gedaan met het nieuwe bios dan wat ik de eerste keer gedaan heb na ontvangst van die eerste Foxconn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
Dat was het enige verschil tussen uw update cyclus en de mijne. Bovendien is het een rotte ROM update dus wat bij de eerste versie werkte hoeft niet bij de tweede te werken.
Wat u ook nog kunt proberen is machine opstarten met delete knop ingedrukt om in de bios te komen (plus minus 6 seconden)
F3 ENTER ( dit laad de optimal defaults en zet de video dus weer op auto ) en vervolgens
F4 ENTER ( dit saved deze optimal defaults en herstart de machine)

[ Voor 96% gewijzigd door drs.titulaer op 16-06-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dat ga ik proberen zodra ik een extra reepje geheugen in huis heb. De nieuwe Foxconn hangt namelijk weer op zijn plaatsje achter de TV en daar wil ik hem liever laten hangen. Ik heb geen extra geheugen liggen maar ben er mee bezig.

Ik heb een (erg summiere) reactie van Foxconn support en zij denken dat de bios chip "iffy" is geworden? Daarbij het advies om de batterij te verwijderen en als dat niet kan om RMA aan te vragen via de aankoop_shop of via Foxconn NL. Aangezien ik geen batterij in zicht heb en ook geen idee heb waar dat ding zou moeten zitten, als er al een verwijderbaar type op zou zitten, is dat eigenlijk geen optie.

Ik heb Foxconn nu geschreven dat ik niet de enige ben die issues heeft met het nieuwe bios en dat ze daar eens serieus naar moeten gaan kijken. Er lijkt overduidelijk wat mis mee te zijn.

Als je met een eerstelijns support te maken hebt, en daar lijkt het wel op, dan mag je niet direct een echte degelijke oplossing verwachten ben ik bang. Maar ik blijf proberen en vraag niet eenvoudigweg een RMA aan zonder dat er een oplossing of oorzaak duidelijk is.

Ik heb een ander NL support adres gekregen en die ga ik ook eens mailen.

Wordt vervolgt......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
vervolg..

Reactie ontvangen van Foxconn NL. Binnen enkele uren na verzenden dus dat is positief.
Onderstaand de reactie in cursief.

Hallo,

U kunt het beste RMA aanvragen bij xxxxxxxxx. Wij kunnen u alleen helpen als het desbetreffende bedrijf niet meer zou bestaan.

Ik heb zelf hier nu ook de bios geflashed naar de P02. Wij ondervinden hier geen problemen mee.

U kunt uw probleem sturen naar fae.uk@foxconn.com. Graag in het engels. Graag het probleem uitgebreid melden met systeem specificaties en welke stappen u doorlopen heeft.

Ik heb verder ook geen bios jumper kunnen vinden in het systeem. U kunt eventueel het systeem uit de behuizing halen. Zit nog met 1 schroefje vast als de deksel eraf is. Achterop zit dan de batterij.

Garantie krijg je zoieso! Hoef je niet bang voor te zijn.

Met Vriendelijke Groet,

Bovenstaand is de letterlijke tekst, zonder aanpassingen (behalve het xxxxx stukje).

Er lijkt dus geen probleem te zijn met het vrijgegeven bios, minimaal 2 personen binnen dit topic hebben daar andere ervaringen mee, waaronder ikzelf zei de gek.

De batterij zit dus aan de achterzijde van het moederbord. Dus dan maar eens dat ene schroefje losgedraaid, dat is snel gevonden namelijk. Daarbij ook nog even de aansluiting van de wifi-antenne losgemaakt waar de antenne opgeschroefd dient te worden. Ik kan nu het moederbordje inderdaad aan een zijde uit de behuizing krijgen maar niet volledig. Het lijkt of deze nog op een andere plaats tegengehouden wordt. Mogelijk dien ik nog wat meer los te schroeven maar deze informatie heb ik niet gekregen.
Ik kan nu echter wel de (ingesealde) batterij zien zitten en deze zit met 3 kabeltjes (rood/wit/zwart) verbonden aan een 3-punts stekkertje wat weer aan het moederbord is verbonden. Omdat ik het moederbord niet volledig vrij kan krijgen lukt het me ook niet om het stekkertje uit de houder te schuiven. Ik wil natuurlijk niets beschadigen of kapot breken.

Ik ga vragen of ik misschien niet nog wat meer los moet maken om het moederbord volledig vrij te krijgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik vertrouw het toch niet helemaal om eerlijk te zijn, de score hier is 0-2. Zodra iemand hier succesvol zijn foxconn upgrade is het misschien de gok waard. Want een gok lijkt het op dit moment. Over dat mobo, zit deze niet vast aan de connectors die in de gaten van de behuizing steken? Mss zit er een tweede schroef onder een van de bedekte delen die je niet kan zien.. dan wordt het sowieso lastig en zou ik hem eerder RMA sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik kan de gehele onderzijde van het moederbord wel bekijken en daar zit ie nergens meer vast, hij blijft vast hangen in de omgeving van de aan/uit schakelaar / geheugenslot. Ik wacht het volgende antwoord van Foxconn RMA NL af. De bios flash hoeft natuurlijk niet echt, er is nog steeds niet duidelijk wat er allemaal veranderd is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een acryan en in principe bevalt ie redelijk maar bestanden via netwerk naar de ryan sturen zit er niet in ,hij kan het gewoon niet aan, duurt eeuwen of loopt vast, nu wil ik eventueel een htpc bouwen maar deze kleine kastje zijn ideaal wat ruimte betreft. nou zijn deze systeempjes geloof ik niet goed genoeg om zelf te downloaden en dan te rarren en parren maar halen deze setje wel goede snelheden via netwerk?

ik kan er natuurlijk ook een NAS tussen gooien, dat werkt natuurlijk ook

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Als je een NAS hebt waar je ook een torrent/usenet client op kan gooien zou dat mooi werken icm een Foxconn/Zotac Zbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
nogmaals vervolg....

Its alive again :)

Na weer een (snelle) reactie vanaf Foxconn RMA NL werd duidelijker hoe te handelen.

Het moederbordje lichten moet vanaf de mic/hoofdtelefoon zijde gestart worden, dan komt ie volledig uit zijn behuizing (door deze eerste wat opzij te drukken) maar zit het moederbord nog wel een draadje aan de behuizing vastgeplakt. Voorzichtigheid geboden dus. Dat draadje (t.b.v. wifi) kan echter blijven zitten zonder los te maken, je kunt nu toch goed bij de batterij connectie komen. Na enkele minuten losgekoppeld te zijn geweest kwam er weer leven in de brouwerij ;)

Hij/zij draait nu dus met het nieuwe bios maar ik heb er verder nog niets opgezet qua OS. Ieder herstart wordt nu prima uitgevoerd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ik blijf mijn ervaringen met jullie delen want er zijn toch nog enkele vreemde zaken gaande betreffende de bios_instellingen en het gevolg daarvan.

1) bios > actie: load defaults . save and exit > systeemfan draait langzaam na herstart en dit blijft zo na elke reboot
2) bios > actie: geen > save and exit > systeemfan draait snel na herstart en blijft zo na elke reboot
3) bios > actie:USB 2 port S3 enabled > save and exit > systeemfan valt stil en dit blijft zo na elke reboot
4) bios > actie:USB 2 port S3 disabled > save and exit > systeemfan draait snel na herstart en blijft zo na elke reboot

Ik heb RMA Foxconn op de hoogte gebracht van bovenstaande bevindingen.

Het lijkt me raadzaam om het nieuwe bios dus nog maar eens even links te laten liggen.

Ik heb om het een en ander nog even uit te sluiten met verschillend geheugen getest. Een reepje 2GB (Adata) en een van 4GB (Icidu), beide PC10600 1333Mhz geheugen.
Mogelijk geeft lager geklokt geheugen andere resultaten maar dat heb ik niet liggen om uit te proberen.

Ik heb o.a. instelling 3 enabled nadat ik de eerste keer het bios was ingegaan na de bios_update.
Het gevolg is toen dus waarschijnlijk geweest dat de systeemfan stil is gevallen en het systeem te heet is geworden. Daar is nu gelukkig (nog) niets van te merken, het zal dus wel thermisch beveiligd zijn.
Het vastzetten van het video_geheugen op 512MB heeft niet tot gevolg dat de systeemfan stilvalt. Dan blijft deze hard draaien.

[ Voor 37% gewijzigd door hardware-lover op 17-06-2011 15:35 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
nu teruggegaan naar het originele eerste bios.

1) bios > actie: load defaults . save and exit > systeemfan draait langzaam na herstart en dit blijft zo na elke reboot
2) bios > actie: geen > save and exit > systeemfan draait langzaam na herstart en blijft zo na elke reboot
3) bios > actie:VGA geheugen vast op 512MB > save and exit > systeemfan draait langzaam na herstart en blijft zo na elke reboot

Wat opvalt is dat na het laden van de default bios instellingen (load optimal settings) standaard diverse opties enabled zijn die na de bios update (met het nieuwe bios dus) en het laden van de default bios instellingen (load optimal settings) standaard nu disabled zijn.

Bios 1 > Bios 2
SATA mode: ACHI > IDE
Deep sleep support: Enabled > Disabled
USB 2.0 port S3 wakeup: Enabled > Disabled
Lan / USB 3.0 S3 wakeup: Enabled > Disabled

Bij bios versie 2 is er wat meer te selecteren en in te stellen maar het is wel opvallend dat er nu standaard diverse zaken disabled en uitgeschakeld staan.

Tot zover mijn relaas en bevindingen. Mochten er nog vragen zijn dan zie ik ze vanzelf wel verschijnen. Ik houd het voorlopig op bios versie 1 ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
Hoi Hardware-lover ,heb je er ook een harddisk in gehad die herkent werd in HARD DRIVE BBS PRIORITIES" ? Bij mij herkende hij mijn OCZ Vertex2 Harddisk niet meer na de upgrade maar ik zit nog steeds in twijfel of dat ligt aan de harddisk zelf of dat dan de sata poort niet functioneert.
Voor de rest de zelfde ervaring aangaande de fan en de standaard instellingen in de bios

[ Voor 14% gewijzigd door drs.titulaer op 17-06-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Vreemd zeg dat het BIOS zulke aparte dingen doet met de fan, iig bedankt voor het uittesten en het posten hier om ons te waarschuwen / in te lichten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
drs.titulaer schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:28:
Hoi Hardware-lover ,heb je er ook een harddisk in gehad die herkent werd in HARD DRIVE BBS PRIORITIES" ? Bij mij herkende hij mijn OCZ Vertex2 Harddisk niet meer na de upgrade maar ik zit nog steeds in twijfel of dat ligt aan de harddisk zelf of dat dan de sata poort niet functioneert.
Voor de rest de zelfde ervaring aangaande de fan en de standaard instellingen in de bios
Nee, niets getest met een interne harddisk. Daar was nog geen aanleiding voor gezien de problemen die er al waren zonder een geplaatste harddisk. Een externe USB SSD en geheugen stick werden wel goed herkent, dat heb ik wel geprobeerd. De laatste i.v.m. het terug_flashen naar bios 1.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
Jammer.Externe USB deed het bij mij ook anders had ik ook niet kunnen terug-flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
drs.titulaer schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:28:
Ondertussen toch maar even getest, kan altijd nog zinnige informatie geven welke later weer handig kan zijn. Ik heb een Kingston SNV425-S2/64GB SSD drive in het systeem gezet en nu via een USB stick het systeem in dos mode via autoexec opnieuw geflashed naar met nieuwe bios. Na het succesvol flashen direct het bios ingedoken en de default settings geladen (geeft optimal settings op het scherm). Even geconstateerd dat de fan nog steeds draaide na de herstart en direct het bios weer ingegaan. Nu komt het volgende wat afwijkend is van mijn eerdere ervaringen.

In tegenstelling tot de eerdere default instellingen bij bios versie 2 staat nu wel van alles standaard enabled.

Bios 1 > Bios 2
SATA mode: ACHI > ACHI
Deep sleep support: Enabled > Enabled
USB 2.0 port S3 wakeup: Enabled > Enabled
Lan / USB 3.0 S3 wakeup: Enabled > Enabled

Het lijkt er dus sterk op dat een flash onder Windows een heel ander effect heeft dan een flash (via autoexec) in Dos mode. Mogelijk worden via een standaard flash in Windows mode niet alle bios onderdelen opnieuw geflashed met allerlei rare effecten als gevolg.

Onder Hard Drive BBS Priorities zie ik zowel de USB stick alsook de Kingston SSD terug, Geen problemen met het herkennen van de opslag die ik in het systeem gezet heb.

Ik ga nu ook maar eens even een Windws 7 64b versie installeren, kijken hoe dat nu draait.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Voegt de nieuwe BIOS ook nog iets toe op het gebied van monitoren/instellen van de cpu fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Nope, niets daarover terug te vinden in het bios.

Ondertussen is de Windows installatie volledig, inclusief drivers e.d., geen problemen gehad tijdens installatie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
Hardware lover... YOUR THE MAN !!! Als ik bedenk hoe dicht ik er zelf bij was ,ik had je notabene nog aangeraden om het met die auto-exec te proberen toen je zonder beeld zat. Wat me opviel bij het flashen met auto-exec was dat nu behalve de BIOS ook NVRAM werd beschreven en het BOOTBLOCK van de rom. mijn Harddisk word nu ook gevonden. Dit is wat er in de autoexec staat "afudos b11f1p02.rom /p /b /n /x " waar p staat voor mainbios b voor bootblock en n voor nonvolatile ram. ik kan alleen de betekenis van die x niet vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door drs.titulaer op 18-06-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:10:
Voegt de nieuwe BIOS ook nog iets toe op het gebied van monitoren/instellen van de cpu fan?
Nu ben ik meestal heel voorzichtig met het trekken van voorbarige conclusies maar de fan lijkt nu onder Windows, tijdens flink presteren, aanmerkelijk rustiger te blijven. Er lijkt veel minder variatie in het toerental te zitten dan eerst en het maximale toerental lijkt ook duidelijk lager te liggen. Ik zal later de CPU/GPU belasting eens naar maximaal opschroeven om dat bevestigd te krijgen.

Het zal wel wishful thinking geweest zijn, de fan is niet echt minder hoorbaar geworden (let op mijn woordkeuze, ik heb het nog steeds niet over herrie).

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 25-06-2011 03:05 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
drs.titulaer schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:20:
Hardware lover... YOUR THE MAN !!! Als ik bedenk hoe dicht ik er zelf bij was ,ik had je notabene nog aangeraden om het met die auto-exec te proberen toen je zonder beeld zat. Wat me opviel bij het flashen met auto-exec was dat nu behalve de BIOS ook NVRAM werd beschreven en het BOOTBLOCK van de rom. mijn Harddisk word nu ook gevonden. Dit is wat er in de autoexec staat "afudos b11f1p02.rom /p /b /n /x " waar p staat voor mainbios b voor bootblock en n voor nonvolatile ram. ik kan alleen de betekenis van die x niet vinden.
- /X Do not check ROM ID?

Ik meen me ook te herinneren dat diverse vakjes bij de Windows flash niet aangevinkt waren en dat heb ik ook zo maar gelaten. Je gaat er vanuit dat er een kloppende default keuze zal zijn die moet werken. Blijkbaar niet dus.

Het begint er naar uit te zien dat er via de autoexec dos mode, of met de opties /p /b /n /x actief, veilig naar het nieuwe bios geflashed kan worden.

BIOS update info;

AFU (AMI Firmware Update) is a package of utilities used
to update the system BIOS under various operating systems.

Note: AFU only works for APTIO with SMI FLASH support.
Compatible with Aptio 3, 4, and 4.5.

The package includes:

- AFUWIN 2.35
- AFUWINGUI 1.12
- AFUWIN Release Notes

To run, extract all of the files from the folder with the name corresponding to the desired operating system.

Usage (applies to AFUWIN, AFUDOS, AFUEFI and AFUEFI64...
for usage of AFUBSD and AFULNX see help files provided in their folders):
------------------------------------------------------------------
AFUDOS <BIOS ROM File Name> [Option 1] [Option 2]
Or
AFUDOS <Input or Output File Name> <Command>
Or
AFUDOS <Command>

BIOS ROM File Name
The mandatory field is used to specify path/filename of the BIOS ROM file with extension.

Commands
The mandatory field is used to select an operation mode.
- /O Save current ROM image to file
- /U Get and display ROM ID from BIOS ROM file
- /S Refer to Option: /S
- /D Verification test of given ROM File without flashing BIOS.
- /A Refer to Option: /A

Options
The optional field used to supply more information for flashing BIOS ROM. Following lists the supported optional parameters and format:
- /P Program main bios image
- /B Program Boot Block
- /N Program NVRAM
- /E Program Embedded Controller block if present
- /K Program all non-critical blocks and ROM Holes
- /Kn Program n'th non-critical block or ROM Hole only (0>= n <=7)
- /Q Quiet mode enable
- /REBOOT Reboot after update BIOS done
- /X Do not check ROM ID
- /S Display current system's BIOS ROM ID
- /R Preserve all SMBIOS structures during programming.
- /Rn Preserve SMBIOS type N during programming.
- /ECUF Update EC BIOS when newer version is detected.
- /Shutdown Shutdown after programming.
- /HOLE: Upate sepcific ROM Hole according to RomHole GUID.
- /HOLEOUT: Save specific ROM Hole according to given GUID.
- /SP Preserve Setup setting.
- /EC Program Embedded Controller Block.(Flash Type)
- /MEUF Program ME Ignition Firmware Block.
- /M E Program ME Entire Firmware Block.(only support DOS and WinPE platform)
- /CAF Compare ROM file's data with Systems is different or not, if not then cancel related update.
- /A Oem Activation file.

Rules
- Any parameter encolsed by < > is a mandatory field.
- Any parameter enclosed by [ ] is an optional field.
- <Commands> cannot co-exist with any [Options].
- Main BIOS image is default flashing area if no any option present.
- [/REBOOT], [/X], and [/S] will enable [/P] function automatically.
- If [/B] present alone, there is only the Boot Block area to be updated.
- If [/N] present alone, there is only the NVRAM area to be updated.
- If [/E] present alone, there is only the Embedded Controller block to be updated.

[ Voor 63% gewijzigd door hardware-lover op 18-06-2011 17:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zojuist BIOS geflashed met de WINGUI 64bit, vinkjes in:
- Program main bios image
- Program Boot Block
- Program NVRAM
- Do not check ROM ID

Daarna reboot, Restore Default Settings in BIOS, nog een reboot, daarna weer 512MB toegewezen aan videogeheugen, reboot in Windows. Alles lijkt te werken, zie niets vreemds. Ik hoorde de fan terugschakelen tijdens het starten van Windows (is normaal gedrag volgens mij).

Het lijkt dus te werken, misschien is het handig dat ze bij Foxconn een duidelijkere beschrijving maken bij het GUI flash programma vanuit Windows, ik weet zeker dat een hoop mensen deze fout gaan maken anders en de vinkjes niet of fout zetten..! Bedankt voor de tips en het uitzoekwerk hwlover en titulaer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik had met het flashen van de BIOS op m'n Zotac ZBOX AD02 ook de Win GUI gebruikt en in eerste instantie enkel de "BIOS Image" optie geselecteerd. Ik had hierna verder geen issues, maar na het lezen van bovenstaande posts heb ik hem voor de zekerheid opnieuw geflashed met de opties aangevinkt zoals Lord_Dain in bovenstaande post beschrijft.

Dank voor de inzet heren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkeller
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-03-2024
Ik heb ook de nieuwe BIOS in Win7 geflast met de vinkjes en met succes. Wat een heerlijk kastje is het toch! Fluisterstil (in onze slaapkamer op het platteland hoor ik hem zo goed als niet) en met een paar % cpu als ik iTunes video's stream naar mijn AppleTV. Voeg daaraan toe een ongekend laag verbruik (1W in standbye en 11W in idle), een heel klein kastje (hangt achter de TV met meegeleverde beugel) en een lage aanschafprijs (250 euro incl 2GB/250GB). Voor mij een succesnummer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
Is het ding nu stiller geworden sinds de laatste BIOS update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
TweakerIsMyName schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:02:
Is het ding nu stiller geworden sinds de laatste BIOS update?
Je stelt je vraag in het verkeerde topic, dit topic gaat over de Foxconn A3500 :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
Ja, weet ik. Ik bedoelde ook de Foxconn NT-A3500.(De leverancier van de Zbox AD02 heeft de levering afgeblazen. Dus ik moet weer op zoek naar iets anders). Overweeg nu ook een Core i3 2105 en een mini-ITX board.

Nog een vraagje over de Foxconn. Ik had het probleem dat de Foxconn aanging zo gauw ik de XBMC app op mijn android startte. Kun je nu (misschien na de BIOS update) instellen dat hij alleen aan gaat bij een magic packet?

Verder ben ik dus heel benieuwd of de fan nu stiller is, sinds de update. :)

[ Voor 82% gewijzigd door TweakerIsMyName op 22-06-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Heb gisteren de Bios ook geupdate, zover geen verschil merkbaar qua fannoiuse. Hij is stil genoeg naar mijn mening.

En wat is XBMC zo goed zeg! Heeft iemand een guide hoe je deze direct kan laten booten bij het opstarten vanuit Win7?

[ Voor 52% gewijzigd door mohawk0618 op 22-06-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
Ik ga zelf een HTPC bouwen met een Core i3 2100T (kan er evt. later zelfs nog een dedicated grafische kaart in zetten als ik wil, maar voor nu is dat niet nodig). Heb alles al besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 16:51
@mohawk

Makkelijkste optie is waarschijnlijk gewoon via startup:
http://forum.xbmc.org/showpost.php?p=539094&postcount=2

Dit kan ook, maar dat lijkt ingewikkelder:
http://wiki.xbmc.org/inde..._to_XBMC_%28as_a_shell%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
thx!!
Ik heb mij verrot zitten zoeken en dan 2 regeltjes die het makkelijk uitleggen :-S. Thx nogmaals!
RudolfR schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:47:
@mohawk

Makkelijkste optie is waarschijnlijk gewoon via startup:
http://forum.xbmc.org/showpost.php?p=539094&postcount=2

Dit kan ook, maar dat lijkt ingewikkelder:
http://wiki.xbmc.org/inde..._to_XBMC_%28as_a_shell%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
TweakerIsMyName schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:02:
Nog een vraagje over de Foxconn. Ik had het probleem dat de Foxconn aanging zo gauw ik de XBMC app op mijn android startte. Kun je nu (misschien na de BIOS update) instellen dat hij alleen aan gaat bij een magic packet?
Dat is een instelling die je via het OS moet instellen. In Windows zit dat onder de power management instellingen van je Netwerk adapter (via Device Manager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
TweakerIsMyName schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:45:
Ik ga zelf een HTPC bouwen met een Core i3 2100T (kan er evt. later zelfs nog een dedicated grafische kaart in zetten als ik wil, maar voor nu is dat niet nodig). Heb alles al besteld. :)
We gaan je missen ;w

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik verwacht wel een review met daarin minimaal 10 minpunten van de door jou gekozen setup. Okee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treezje
Ik heb mijn foxconn aangesloten via spdif. Is er misschien een programmatje waar mee ik het geluid per speaker kan regelen? Volgens mij kan dit niet standaard in windows 7, of kijk ik er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Als je bedoelt, dat je per programma de audio output kan kiezen, dat kan inderdaad niet. Je kan een default audio device kiezen en in een hoop applicaties kan je ook nog kiezen voor de audio output (zoals Mediaportal, XBMC etc). Kan je een specifiek voorbeeld geven waar je tegenaan loopt?

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 23-06-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treezje
Wat ik eigenlijk bedoel is het volume per speaker. Ik draai windows 7 met xbmc en het volume bij series en films is niet in balans. Het geluid uit mijn center speaker is te zacht. Op mijn oude htpc kon ik het volume per speaker regelen via mijn geluidskaart. Is er nu iets waarmee ik dat weer zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dat is inderdaad een afweging.
De vraag is wat de Foxxconn A3500 voor heeft op een zelfbouw HTPC met Core i3 2100T.
Het prijsverschil is ca 60 Euro. (zeg maar 300 Euro versus 360 Euro)

Daarbij heb ik een gekozen voor een Foxxconn met 4GB geheugen + 60GB SSD en
dit vergeleken met een zelfbouw HTPC, zelfde geheugen en SSD, maar dan met kast, Asrock H67M-ITX/HT moederbord (heeft draadloos 802.11n en MCE remote erbij).

Welke prestaties zullen beter zijn?

Foxconn:
#ProductPrijsSubtotaal
1Foxconn Nettop nT-A3500€ 169,60€ 169,60
1Kingston KTA-MB1333/4G€ 35,43€ 35,43
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 88,-€ 88,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 293,03

[ Voor 101% gewijzigd door HoppyF op 24-06-2011 17:43 . Reden: Zelfbouw HTPC eruit gehaald, is niet relevant voor dit topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Prestaties van de i3 zijn natuurlijk beter. Echter puur voor afspelen heb je genoeg aan de foxconn.

Ga je ook veel multitasken en/of downloaden dan zou ik zeker voor de i3 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De Intel is in algemene zin zeker sneller, (leesvoer), maar deze Foxconn wordt in de meeste gevallen enkel als mini media machine ingezet (met de nadruk op mini) en er zullen dan maar weinig gelijkwaardige alternatieven zijn. Natuurlijk zijn er betere (en vaak duurdere) alternatieven als er niet naar de grootte gekeken wordt, maar die hebben eigenlijk helemaal niets in dit topic te zoeken. Dit topic gaat specifiek over de Foxconn, en niet over een andere HTPC die er te vinden of samen te stellen is, dus laten we het dan ook bij de A3500 houden a.u.b.

Er is al een algemeen HTPC topic en daarin kan iedereen zijn HTPC ei kwijt. En anders is er ook nog dit topic.

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 24-06-2011 02:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
treezje schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:28:
Wat ik eigenlijk bedoel is het volume per speaker. Ik draai windows 7 met xbmc en het volume bij series en films is niet in balans. Het geluid uit mijn center speaker is te zacht. Op mijn oude htpc kon ik het volume per speaker regelen via mijn geluidskaart. Is er nu iets waarmee ik dat weer zou kunnen doen?
Eigenlijk wil je niet dat je computer zich daar druk over maakt. Het beste is volgens mij dat je XBMC de audio precies zoals het in het bestand doorstuurt naar je versterker (volgens mij pass-through) en dat je versterker zich dan druk kan gaan maken hoe het verwerkt wordt. Je zult dan ook op je versterker in moeten regelen wat de volume is van de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
@hardware-lover. Je hebt gelijk, echter zijn er genoeg mensen zoals ik, die dit soort forums afstruinen naar de voor- en nadelen van dit soort kastjes voordat ze zo'n kastje kopen. Ik vind het daarom zeer zinnig om ook wat alternatieven aan te halen. Dit zal het laatste berichtje zijn dat ik hier post, omdat ik wel vind dat het ergens ophoudt.

@HobbyF: Je kunt ook een Asrock H67M-ITX bestellen (als je geen wifi wilt). Dat ding is 25 euro goedkoper.

Even over de verschillen:

Een Foxconn is een super leuk apparaatje dat zeker goed genoeg is voor het afspelen van media. XBMC erop en klaar is kees. Het ding is prachtig klein en heeft een behoorlijk goede grafische processor maar een zwakke cpu. Als je enkel films afspeelt is dat geen enkel probleem (als je geen post processing wilt doen). Het evt. nadeel is het kastje is zoals het is; je kunt er weinig aan veranderen (voeding, ventilatoren, grafische kaart etc). Aan de andere kant is zo'n ding zo goedkoop dat je elke paar jaar een nieuwe kan kopen met de niewste features.

Een core i3 HTPC, heeft als nadeel dat het wat groter is en het kost een fractie meer. Verder moet je het zelf in elkaar zetten (alhoewel ASrock ook een kant en klare i3 HTPC heeft, maar die is behoorlijk prijzig). Ook een nadeel is dat het ding niet 23.976 kan uitsturen, maar hooguit 23.97. Voor mij is dat geen nadeel, omdat mijn TV nu geen 24fps ondersteunt. Het ding heeft een sterke grafische processor en een sterke cpu (wat niet alleen handig is voor multitasking, maar ook voor bijvoorbeeld post processing via bijv. ffdshow, van het beeld). Verder is zo'n ding gemakkelijk aan te passen. Als een fan te veel geluid maakt, zet je er een andere in, of bijv. een andere voeding. Het ding heeft HDMI 1.4a (dus ook volledige 3d ondersteuning). Later kan men er evt. een losse grafische kaart in steken (bijv. omdat je perse toch 23.976 fps wilt). Je kunt later evt. ook de cpu vervangen en voor sommigen zal het een voordeel zijn dat je er meer HD'en in kunt stoppen en bijv. een BluRay speler.

Edit: Nog een evt. belangrijk verschil is de HQV score. Die geeft de beeldkwaliteit aan en is bij de sandy bridge (i3) een stuk hoger dan bij de E350 van Foxconn. Overigens is die van de Foxconn wel een stuk beter dan die van de Ion (first generation).

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerIsMyName op 24-06-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
hardware-lover schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:20:
De Intel is in algemene zin zeker sneller, (leesvoer), maar deze Foxconn wordt in de meeste gevallen enkel als mini media machine ingezet (met de nadruk op mini) en er zullen dan maar weinig gelijkwaardige alternatieven zijn. Natuurlijk zijn er betere (en vaak duurdere) alternatieven als er niet naar de grootte gekeken wordt, maar die hebben eigenlijk helemaal niets in dit topic te zoeken. Dit topic gaat specifiek over de Foxconn, en niet over een andere HTPC die er te vinden of samen te stellen is, dus laten we het dan ook bij de A3500 houden a.u.b.

Er is al een algemeen HTPC topic en daarin kan iedereen zijn HTPC ei kwijt. En anders is er ook nog dit topic.
Bedankt voor je verwijzing naar een ander topic.
Ik had HTPC info verwacht onder het topic "Mediaspelers en HTPC's" en niet onder "Complete Systemen en Laptops" maar goed, Tweakers.net zit soms wat vreemd in elkaar!! :P

Verder wilde ik de prestaties/prijs van de Foxconn vergelijken met een soortgelijke oplossing.
Dus niet met een (zelfbouw)HTPC die twee keer zo duur is want dat is appels en peren vergelijken maar met een oplossing die ongeveer gelijk is in prijs.

Ik ben het met de opmerkingen eens dat er veel mensen op zoek zijn naar een HTPC oplossing maar nog niet altijd een Foxconn bezitten. Het gaat dus niet altijd om de eigen ervaring met een Foxconn maar ook over de features die het ding kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@SavageNL

Ik begrijp dat het jou gelukt is om de FoxConn onder Linux te laten werken.
(http://pellepelster.de/in...on-zotac-ad02/#comment-17)
Zou je kunnen opschrijven hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?

Ik heb nu 11.04 volgens http://www.wytraven.com/binaries/E35M1-I_Installation.txt
en alles werkt, behalve VAAPI hardware decoding. XBMC crasht als ik dit aanzet en een video start.

vainfo, fglrxinfo ziet er goed uit.
Ik weet niet zo goed waar ik nog zoeken kan, tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
Ik heb uiteindelijk Ubuntu 10.10 geinstalleerd met de PVR branch van XBMC. Ik heb de stappen gevolgd zoals de openingspost in dit forum:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=98169

Volgens mij heb ik de display drivers van ATI geinstalleerd en niet de xvba-video die daar gebruikt wordt maar de nieuwste.
Dan heb je niet alles helemaal up-to-date (vaapi 0.31 ipv 0.32), maar het lijkt wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Bedankt. Het is me gelukt.
Ik had xbmc-live geinstalleerd voor de autostart, maar dan werkt VAAPI niet.
Als ik zelf x start en vervolgens xbmc-standalone, werkt het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door RudolfR op 24-06-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@TweakerIsMyName, je begrijpt het nog steeds niet geloof ik.

Je gaat in een topic van een Fiat 500 toch ook geen redenen aanhalen waarom je beter een Mercedes kunt kopen, (of dat je er al een in bestelling hebt staan), omdat deze veel betere eigenschappen bezit? Je mist hetgeen waar het om gaat. Wat voegen reacties toe (in diverse topics) wat men (voor de zoveelste keer) aan hardware besteld heeft welke niets maar dan ook helemaal niets te maken heeft met het onderwerp van dit en andere topics? Er zijn algemene topics waarin dat kan. Dit topic is al specifiek gestart om het Zotac topic niet te vervuilen omdat dat specifiek over de Zotac Zbox gaat hoewel er diverse raakvlakken zijn met deze Foxconn.

Ter info, indien DXVA actief onder ffdshow (en dit is wel zo verstandig) dan is er geen Post Processing beschikbaar, dat gaat enkel indien DXVA is uitgeschakeld of niet gebruikt wordt. En waarom zou je dat willen?
Dat is nu net de kracht bij dit soort apparaatjes, gebruik maken van de GPU i.p.v. CPU.

Over de HQV score, er is alweer een nieuwe AMD A8-3500M die de lijst aanvoert maar daar gaan we het over hebben in het topic wat gaat over de Foxconn Nt-A8-3500 ;)
En zo slecht scoort deze A3500 nu ook weer niet, wel?

En zo blijven we van de straat :)

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 25-06-2011 03:11 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treezje
SavageNL schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:35:
[...]

Eigenlijk wil je niet dat je computer zich daar druk over maakt. Het beste is volgens mij dat je XBMC de audio precies zoals het in het bestand doorstuurt naar je versterker (volgens mij pass-through) en dat je versterker zich dan druk kan gaan maken hoe het verwerkt wordt. Je zult dan ook op je versterker in moeten regelen wat de volume is van de speakers.
Dankjewel, dan ga ik even met mijn versterker aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
@hardware-lover post-processing is volgens mij prima mogelijk met DXVA 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Bij de dxva versie van ffdshow wordt dxva2 automatisch al gekozen indien ondersteund, en dat doet de E-350, maar daarmee is Post Processing nog steeds alleen voorbehouden aan ffdshow zonder dxva actief. En aangezien deze volledig terugvalt op de cpu prestatie is dat voor deze Foxconn niet te doen. Je moet ook wel een flinke cpu prestatie hebben wil je alles software-matig kunnen decoderen.

[ Voor 74% gewijzigd door hardware-lover op 25-06-2011 11:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkeller
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-03-2024
Vwb. de vergelijking met een i3-2100: dat vind ik wel relevant. Mn. de 2100T vind ik vanwege het lage stroomgebruik en stevige prestaties een erg interessant alternatief voor de Foxconn. Maar qua prijs, stilte, stroomgebruik (11W idle, 1W standby) en vooral het schattige kastje (kleiner kan het amper, incl beugel voor achterop de TV) is de Foxconn op de slaapkamer (als HTPC en als iTunes mediaserver) voor mij favoriet. Ik kan de 2100T niet in zo'n klein en stil kastje krijgen voorzover ik weet.

NB. Na bios update vind ik de fan niet stiller, maar ik hoor hem amper in een doodstille slaapkamer op het platteland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
wkeller schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 07:24:

NB. Na bios update vind ik de fan niet stiller, maar ik hoor hem amper in een doodstille slaapkamer op het platteland.
Met deze opmerking kan ik enkel instemmen, ik zou de mijne ook helemaal niet meer kunnen horen als deze op een slaapkamer, gelegen op het platte land, geplaatst zou worden :D

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kort vraagje:
Werkt 'alles' bij deze A3500 op gebied van software verder out-of-the-box wanneer je er een schijf inzet en gehuigen erbij prikt? Ik wil er Windows 7 en XBMC opzetten en beeld (1080p) en geluid via HDMI richting receiver/tv sturen. That's it. Ik ben verder niet echt thuis in windows, dus ik ben een beetje bang voor een hoop gedoe met instellingen / drivers. Maar misschien is dat wel niet nodig en kan het allemaal wel echt zo makkelijk gaan als het klinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:01:
Werkt 'alles' bij deze A3500 op gebied van software verder out-of-the-box wanneer je er een schijf inzet en gehuigen erbij prikt?
Je moet de cd die je erbij krijgt ff op usb stick zetten (of een externe cd driver aansluiten) en de dingen installeren. Standaard doet je netwerk het bijvoorbeeld niet.
Via de cd kun je heel makkelijk alles wat je nodig hebt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dat klinkt nice :)

Dus dan is het:
1) Schijf / memory inbouwen
2) Windows 7 op USB (of CF?) zetten en installeren
3) Meegeleverde drivers omzetten naar ISO en installeren
4) XBMC (laatste nightly build?) installeren

Ben ik dan klaar? Of moet ik nog van bepaalde drivers een recentere versie hebben?

Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik zou bij AMD/ATI nog even de meest recente drivers op gaan halen en ook het codec-pakketje binnenhalen wat daar als download staat voor de E-350. Het zal wellicht niet noodzakelijk zijn maar kan zelden kwaad.

Ik heb enkele Nighly's geprobeerd en die draaien goed, zelfs met de gruwelijk zware skin (Aeon mq2).
Naast XBMC zou je MediaPortal ook een kans moeten geven. Dat start misschien wat minder snel maar is buiten de media-software prima en overzichtelijk te configureren en in te stellen. Als je naast MediaPortal ook StreamedMP als skin installeert dan heb je de meest belangrijke plugin's ook automatisch geïnstalleerd staan. Ik zou daarbij direct voor de 1.2Beta gaan met bijbehorende StreamedMP.

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 27-06-2011 15:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:01:
Ik zou bij AMD/ATI nog even de meest recente drivers op gaan halen en ook het codec-pakketje binnenhalen wat daar als download staat voor de E-350. Het zal wellicht niet noodzakelijk zijn maar kan zelden kwaad.

Ik heb enkele Nighly's geprobeerd en die draaien goed, zelfs met de gruwelijk zware skin (Aeon mq2).
Naast XBMC zou je MediaPortal ook een kans moeten geven. Dat start misschien wat minder snel maar is buiten de media-software prima en overzichtelijk te configureren en in te stellen. Als je naast MediaPortal ook StreamedMP als skin installeert dan heb je de meest belangrijke plugin's ook automatisch geïnstalleerd staan. Ik zou daarbij direct voor de 1.2Beta gaan met bijbehorende StreamedMP.
Thanks voor de info! Die mediaportal ga ik ook zeker een kans geven. Ik heb XBMC alleen een paar keer gezien bij een vriend van me, dus niet zonder meer een voorkeur voor die software.
Betreft die drivers / codec: sorry, maar ik krijg ze niet gevonden op de site van AMD :$ Zou je hier nog even een linkje naar kunnen posten? Mijn dank is groot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Off-course :)

Ze staan onder de 3e tab op de driver-pagina (optional downloads). Ze worden bij de 32b en 64b als download aangeboden. Daarna de pagina die volgt nog even invullen en de download gaat van start.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top! Heb ik dan deze 2 nodig:
- Catalyst Software Suite
- AMD Media Codec Package

Of is deze ook nog ergens goed voor? :)
- HydraVision Package

En.... kan ik deze gewoon over de reeds geinstalleerde drivers van de Foxconn disk installeren? :)

Sorry voor deze regen aan vragen, maar ik wil het even allemaal zeker weten voor ik van alles bestel waar ik later weer niks van blijk te snappen :P (Mijn voorkeur gaat stieken eigenlijk uit naar een Mac Mini, maar die vind ik gewoon te duur voor hetgeen die gebruikt voor gaat worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kan gewoon over een eerder ATI driverpack (afkomstig vanaf de Foxconn CD) geïnstalleerd worden.
Echt nodig heb je enkel het driver-pack, de rest zijn eigenlijk extra's.

Verklaring HydraVision.

Fusion Utility.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ja! Dan zijn die 2 minder insteressant! Ik ga de boel maar bestellen :)
Dank voor het delen van jullie kennis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
driver update smbus driver en hdmi driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Deze updates kan ik niet installeren op mijn W7 installatie, zijn volgens mij voor Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil dit kastje best wel graag maar ik wil ook mijn downloaden wat ik nu nog doe via laptop op externe hd op het zelfde apparaat doen, daar is dit kastje denk ik toch te ligt voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:39
De Foxconn NT-A3500 afgelopen maandag besteld bij afutere, status van de bestelling helaas nog niet gewijzigd in verzonden :(

Maargoed ik heb goede hoop dat hij zaterdag geleverd wordt i.v.m. aangegeven levertijd.(1-3)

Heb een 4GB module en 60GB ssd van vertex waar straks windows 7 incl. xbmc op moet gaan draaien.
Helaas zijn de mce IR modules alleen verkrijgbaar via ebay of niet?

Heb ook een harmony 885 die reeds geprogrameerd is voor deze setup.

Mijn media staat op een WHS server HP EX485 die al ruim 1 jaar uitstekend zijn dienst doet.

Tevens heb ik de ipad met behulp van de vogel beugel al gemonteerd op een centrale plaats in de woning.

Doormiddel van XBMC commander te gebruiken kunnen we onze muziek makelijk selecteren zonder dat mijn tv aan moet.

Ben benieuwd naar het resulaat want het moet een hoog waf hebben.
Ik maak nog steeds gebruik van xbmc op een (oude) xbox1 wat eigenlijk nog steeds goed werkt.

Maar het HD aanbod en de introductie van json in dharma heeft de doorslag gegeven voor iets nieuws.

Ik zal proberen om straks mijn bevindingen hier te posten zodat we er allemaal iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

SavageNL schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 07:57:
Heb je de performance index al gedraaid? Ik kan me voorstellen dat ie dat nodig heeft voordat je hem aan kan zetten. Bij mij ging ie in ieder geval automatisch naar Aero zodra ik dat deed.

Ik ben even bezig geweest met de stappen voor Ubuntu die beschreven stonden in de Zotac Thread maar die lijkt niet volledig te zijn (ik ga er vanuit dat het 1-op-1 zou moeten werken op de Foxconn). Ik heb uiteindelijk Ubuntu wel zo ver gekregen dat ie compileert, maar hij speelt niets af :(. Van het weekend maar weer eens wat meer proberen.

In ieder geval een paar van de 'problemen' waar ik tegenaan liep was dat de package libcrystalhd-dev niet in de Ubuntu repositories staat, daarvoor moet je de XBMC repository toevoegen en die lijkt weer niet te werken met Natty, dus daarvoor moet je in sources weer voor instellen dat ie de Maverick packages gebruikt.
Daarna bleken er nog wat dependencies te missen dus heb ik een apt-get install gedaan op de lijst met dependencies uit de README.linux.
Ik ben bezig om mijn zotac met Ubuntu en XBMC uit te rusten. Maar loop tegen dezelfde problemen als SavageNL aan. Ik ben echter nog niet zo handig met linux. Hoe verander ik de de sources naar maverick? Zodat ik ook de libcrystalhd-dev in mijn install kan krijgen? Of heeft er iemand een reeks commando's hoe het handmatig moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Heb xbmc draaien op windows 7 64 bits.

Beeld perfect over HDMI alleen wie kan me aangeven hoe ik audio over HDMI moet instellen krijg dit met geen mogelijkheid aan de praat.

HDMI is aangesloten op een onkyo TX-sr805.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Heb je HDMI audio wel als standaard afspeelapparaat gekozen onder Windows audio-apparaten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
hardware-lover schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:22:
Heb je HDMI audio wel als standaard afspeelapparaat gekozen onder Windows audio-apparaten?
Ja is als standaard gekozen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
en de Windows systeem-geluiden zijn wel te horen over je receiver?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
hardware-lover schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:01:
en de Windows systeem-geluiden zijn wel te horen over je receiver?
Nee doen het ook niet misschien moet ik de geluids drivers eens opnieuw instaleren ?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste