Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Probleem zit in ieder geval niet binnen XBMC, dat is duidelijk. Zie jij HDMI audio 100% zeker als beschikbaar apparaat onder Windows afspeel_apparaten? Drivers opnieuw installeren kan zeker geen kwaad.

Staat HDMI audio in de afspeel-apparatenlijst dan dien je de reden voor de stilte in je receiver-settings te zoeken.

Uit de receiver-handleiding;

■ Audiosignalen
Digitale audiosignalen die via de HDMI IN aansluitingen binnenkomen, worden weergegeven via de luidsprekers en de hoofdtelefoon die op de AV-receiver zijn aangesloten. Gewoonlijk worden deze signalen niet via de HDMI OUT uitgevoerd, tenzij het onderdeel HDMI Audio Out op On is ingesteld (zie blz. 98).
Om het geluid dat via de HDMI IN ontvangen wordt via de luidsprekers van uw TV weer te geven, zet
u het onderdeel HDMI Audio Out op On (zie blz. 98) en de instelling voor de HDMI audio-uitgang van
de DVD-speler op PCM.
Voor het luisteren naar het geluid van een HDMI-apparaat via de luidsprekers van de AV-receiver moet
u het HDMI-apparaat zo instellen dat het beeld ervan op de TV wordt weergegeven (door bijvoorbeeld op uw TV de ingang te kiezen waarop het HDMI-apparaat is aangesloten). Als de TV niet ingeschakeld is of als een andere ingang wordt gekozen, is het mogelijk dat er geen geluid via de luidsprekers van de AV-receiver wordt weergegeven of dat het geluid wordt afgebroken.

Opmerking:
• Als u de volumeregelaar van de TV omhoog draait terwijl het onderdeel HDMI Audio op On staat (zie blz. 98) of TV Control op Enable en er via de luidsprekers van de TV wordt geluisterd, zal het geluid via de luidsprekers van de AVreceiver worden weergegeven. Om te stoppen met weergave van het geluid via de luidsprekers van de AV-receiver, verandert u de instellingen op het apparaat, of de instellingen op de TV of u draait de volumeregelaar van de AVreceiver omlaag.

[ Voor 92% gewijzigd door hardware-lover op 03-07-2011 14:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 12:52
Heb nieuwe drivers van realtek gedownload en deze werken wel?
Dus de drivers op de bijgeleverde cd werkten bij mij niet goed op W7 64bits

Maargoed probleem is opgelost.

Ik neem aan dat ik voor Dts HD etc moet wachten op een nieuwe release van xbmc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
limboconnect schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:52:
Heb nieuwe drivers van realtek gedownload en deze werken wel?
Dus de drivers op de bijgeleverde cd werkten bij mij niet goed op W7 64bits

Maargoed probleem is opgelost.

Ik neem aan dat ik voor Dts HD etc moet wachten op een nieuwe release van xbmc ?
Waarom heb je niet gewoon het nieuwe en volledige driverpack bij ATI/AMD voor de E-350 opgehaald? Het wordt in dit topic recent ook al als advies aangegeven.

Voor een brandend lampje of de tekst in het display van je receiver bij HD audio zul je inderdaad op een andere versie van XBMC moeten wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 03-07-2011 23:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Tsja..had ik misschien beter moeten lezen maargoed thanx voor het meedenken.

Mijn ervaringen tot nu toe.

XBMC dharma 10.1 loopt erg goed op de foxconn ( heb nog geen nightly builds geprobeerd ).
Beeld ziet er erg goed uit op de samsung 40c550.

Tevens na wat opstart problemen met de audio is dit ook erg goed over HDMI.

Doordat ik gekozen heb voor een Windows 7 installatie met xbmc heb ik het voordeel dat deze automatisch een backup kan maken op mijn WHS server.

Voor de besturing maak ik gebruik van xbmc commander op de ipad dit werkt goed.

Ben er wel nog niet 100% uit welke skin ik ga gebruiken op xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Probeer de Aeon MQ2 skin eens? Behoorlijk groot en redelijk zwaar maar ongekend veel mogelijkheden en de E-350 kan er prima mee uit de voeten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-02 19:40
Nog even over de Core i3 (Sandy Bridge). Het leek me wel zo eerlijk om hier ook nog even op een zeer negatief punt te wijzen (voor de mensen die zoekende zijn).

Op dit moment werkt XBMC niet met hardware acceleratie aan op een Sandy Bridge Intel processor.

Hier kun je er meer over lezen: http://forum.xbmc.org/showpost.php?p=771428&postcount=10

Via Media Player Classic - Home Cinema werkt het wel goed. Of het nu een fout is van de Intel driver of van XBMC weet ik niet, maar het leek me iig wel het melden waard.

Hopen dat men het snel aanpast in XBMC. Voorlopig zet ik DXVA uit. De i3 kan prima via de CPU alles decoderen, behalve als de bitrates boven de 25 mbit/s komen, maar dat is eigenlijk alleen met BluRays het geval.

[ Voor 17% gewijzigd door TweakerIsMyName op 26-07-2011 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26283

Ik vroeg me af of de foxconn voldoende rekencapaciteit heeft om tijdens het downloaded en uitpakken van films een film te kunnen kijken zonder stotteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-04 09:38
^ Ik heb er geen issues tot nu toe gehad, bij het kijken van 720p mkv films (parren en uitpakken via grabit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertvw1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:31
Ik heb nu twee keer een nT-A3500 gekocht en geïnstalleerd (één voor mezelf en één voor m'n ouders) en bij beide kastjes heb ik hetzelfde probleem ervaren. Na alles geïnstalleerd te hebben, merkte ik dat het streamen van content over het netwerk niet goed ging. Het gaat heel even goed en dan lijkt het wel alsof er een buffer vol loopt en stopt het streamen.

Ik heb dit met twee identieke kastjes gehad op twee verschillende netwerken. Ook als ik een file probeer te kopiëren vanaf de ene pc naar de Foxconn ervaar ik precies hetzelfde. De netwerkgrafiek in taakbeheer laat een piek zien tegen de 100% en zakt daarna volledig in. Dit herhaalt zich een paar keer tot dat het kopiëren klaar is. Het duurt op deze manier erg lang en een film/serie streamen wordt helemaal onmogelijk gemaakt.

Ik heb het opgelost door de LAN drivers van de website van Foxconn te installeren en niet de bijgeleverde drivers van de cd te gebruiken. Alles loopt nu vloeiend en werkt helemaal perfect.

Voor mij is dit probleem nu opgelost, maar wellicht dat iemand hier nog iets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Robbertvw1.

Voor alle duidelijkheid, het gaat over de LAN verbinding en niet over de W-LAN verbinding?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertvw1
@hardware-lover

Gaat over de LAN verbinding ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Duidelijk nu. Met streamen heb ik geen enkel probleem gehad maar wel met het downloaden via IE of Firefox. De active download bleef "hangen" en leek soms niet tot een einde te komen. Eens kijken of ik dat nog heb en of dit met een driver_update is op te lossen. In ieder geval bedankt voor het delen van deze informatie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertvw1
Ik heb juist weer geen enkel probleem gehad met internet of downloaden. Met beide drivers niet, overigens. Raar trouwens dat ik niets over 'mijn' probleem gelezen heb hier. Heeft iedereen hier de drivers van de site gebruikt of zou het kunnen dat het komt door een combinatie van hardware en drivers? Heb 4GB Corsair CM3X4GSD1066 en een Samsung 320GB Spinpoint M7 (HM321HI) erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54381

Ik wil zelf deze foxconn gaan gebruiken als Torrent downloadbak en als Airvideo server, niet als HTPC.
Wat ik graag zou willen weten is of er iemand al geprobeerd heeft om met Airvideo films on the fly te kunnen converten en te streamen naar een ipad/iphone. Trekt hij dat, of komt er dan rook uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:54
Zeer interessant topic. Ik heb net zelf de A3500 besteld met 4GB Corsair geheugen en een 60 GB OCZ Agility SSD (misschien een beetje overkill, maar was maar 10 euro duurder dan een Vertex). Ik ben eigenlijk van plan om het systeem ook een beetje als werkcomputer te gebruiken, dwz Microsoft Word en Excel ed. Geen Photoshop oid, maar soms wel vrij zware Excel sheets of grafieken maken met statistische software. Heeft iemand ervaring met het gebruik van een Fusion systeem voor deze zaken? Twijfel toch nog steeds of ik niet voor een i3 systeem moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-02 19:40
@AgeOfPanic Ik heb een Foxconn gehad en heb deze teruggebracht en een Core i3 2100T HTPC in elkaar gezet. Ik ben uiteindelijk heel blij dat ik daarvoor gekozen heb.

Als je alleen maar films wilt kijken, je niet stoort aan het steeds veranderen van het toerental van de fan en niet veel extra speling nodig hebt qua processorkracht, is een Foxconn prima.

Ik vond het een fijn idee om veel extra processorkracht te hebben. De i3 processor kan (nog niet vanuit XBMC, omdat die single core decodeert) met gemak elke Blu-Ray (zelfs zonder hardware acceleratie) decoderen.

Ik heb wel een dedicated grafische kaart in de HTPC moeten zetten, omdat XBMC een bug heeft, waardoor de DXVA met Sandy Bridge processoren (nog) niet goed werkt en XBMC dus single core decodeert als je het door de processor wilt laten doen. Maar als je geen BluRays speelt, kun je ook prima uit de voeten met software decoding (mkv's doen het prima) tot het is opgelost in XBMC. Overigens doen MPC_HC, Media Portal, PowerDVD etc. het al wel goed.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerIsMyName op 26-07-2011 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik ben ook overstag gegaan en heb het volgende besteld om mijn "oude" Cfullhdma te vervangen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Foxconn Nettop nT-A3500€ 169,60€ 169,60
1Corsair CMSO4GX3M1A1333C9€ 23,88€ 23,88
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB€ 52,33€ 52,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 245,81

Ook via DX een IR MCE remote en een bluetooth toetsenbordje (met ontvanger) besteld.
Nu ben ik alleen aan het twijfelen tussen het OS om XBMC op te draaien........

- W7 home edition heb ik nog liggen, blijkt goed te werken volgens voorgaande threads, maar iets langer opstarten. Bijkomend voordeel: ondersteund TRIM voor de OCZ SSD. Nadeel: nogal een groot en log OS voor alleen XBMC, en niet echt makkelijk "uit te kleden"

- OpenElec, wat een uitgeklede Linux variant met XBMC is. Voordeel klein en start snel op. Maar weet niet of hier ook TRIM ondersteund wordt, en OpenElec voor dit platform zit nog in de RC stadia..... twijfel twijfel

Wat kunnen jullie me aanraden

Oh ja, gebruik wordt enkel kijken van 1080P films en BR rips via mijn nas (Ubuntu server met 8TB in raid 5) en streamen van de HD kanalen van OBN (fiber aansluiting).
Dus geen torrents, nzb-tjes etc, dat doe ik allemaal op een aparte pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaethon
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-05-2022
Deze A3500 lijkt me een erg interessant apparaatje.
Ben namelijk op zoek naar een mediaspeler(tje) voor bij mn TV met net wat meer flexibiliteit dan een kant-en-klare mediaspeler. Zo te lezen is Full-HD streamen vanaf je eigen netwerk/NAS geen enkel probleem. en een beetje internetten zonder mn stroomverslindende Desktop PC aan te hoeven zetten klinkt ook best interessant.

Wat ik me afvraag, heeft er iemand ervaring met dit apparaatje in combinatie met één Anysee E30TCPlus ?
Is de CPU/GPU+4GB RAM krachtig genoeg om digitale TV in HD kwaliteit schokvrij weer te geven OF op te nemen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-03 14:08
Heeft iemand bios release 3 algeprobeerd? Jammer dat ze niet aan release notes doen. Het werkt, maar weet niet wat het verschil is. Ik vind het een leuk ding, fan hoor ik eigenlijk alleen als hij idle is Enige issue dat ik heb is dat ik soms geen geluid heb als wakker wordt uit S3. Dat zou echter ook aan mijn onkyo versterker kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Raziel schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:42:
Heeft iemand bios release 3 algeprobeerd? Jammer dat ze niet aan release notes doen. Het werkt, maar weet niet wat het verschil is. Ik vind het een leuk ding, fan hoor ik eigenlijk alleen als hij idle is Enige issue dat ik heb is dat ik soms geen geluid heb als wakker wordt uit S3. Dat zou echter ook aan mijn onkyo versterker kunnen liggen.
Kijk eens in het B11F1.TXT bestandje wat in het zip bestandje zit, daarin zijn alle fixes, updates en wijzigingen opgenomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatts
  • Laatst online: 07-04 16:37
De kogel is door de kerk, heb 'em besteld samen met OCZ Agility 3 60GB en 4GB Kingston latje RAM.
Ik ben van plan er Windows 7 64b op te draaien en ben nu al de laatste drivers en updates van de Foxconn site aan het halen (tussen de 10 en 30 KBps, traag seg).

Zoals hierboven al gevraagd, heeft er iemand al BIOS v3 getest? Gezien de problemen die hier eerder gemeld waren met BIOS updates kijk ik nog even de kat uit de boom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb halve week geleden BIOS geupdate van 1 naar 3 via DOS flash en geen problemen. Had eerder het probleem dat ik de datum en tijd in het BIOS niet kon aanpassen, nu wel. Wat ik nog meer aan verschil zie is dat de paginaindeling bij het boottabje in het BIOS is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Net ook een volledige flash (erg belangrijk hebben we vorige keer wel gezien) onder Windows 7 32b uitgevoerd, van v2 naar v3. Werkt tot nu toe probleemloos.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ter algemene info, ik heb deze reactie ook in het Zotac topic geplaatst i.v.m. de stand-by instellingen van de AD-02.

Om een A3500 volledig te verduisteren na een druk op de standby-knop (van remote bijvoorbeeld) dient het volgende ingesteld te worden (onder Windows 7);

Deep sleep (optie is bij mij beschikbaar in het BIOS) is nu uitgeschakeld in het BIOS.
Activerings items zijn enabled, waaronder USB.

Binnen Windows 7, staat nu bij mij onder de geavanceerde energiebeheer instellingen;

Slaapstand: Hybride slaapstand toestaan: uitgeschakeld
Aan/uit- knoppen en deskel: Actie voor slaapstandknop: instelling > sluimerstand

Alles gaat nu uit, er blijft nu niets meer branden (was eerst een rood knipperend maantje) en na een druk op de aan/uit van de (MCE) remote gaat mijn Foxconn weer draaien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Laatst online: 07-09-2024
@Duikhond
Ook via DX een IR MCE remote en een bluetooth toetsenbordje (met ontvanger) besteld.
Als ze goed werken kun je dan eens laten weten welke je besteld heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417431

Dames en heren, ook ik heb dan een Foxconn aangekocht. 250gb hdd erin gezet en 4gb Ram erbij geprikt. Windows 7 erop geknalt en mijn eerste Hd film gekeken. Prima apparaat. Echter krijg ik et geluid via Toslink (spdif) niet aan de praat. Kan deze wel als standaard apparaat selecteren maar ik krijg al tijdens de test geen geluid uit mijn versterker terwijl het volumebalkje wel activiteit toont. Zelfde kabel werkt via de PS3 uitstekend. Waarom toslink en geen hdmi? Mijn Onkyo kan geluid via hdmi alleen maar doorsturen (Hub functie).
Drivers zijn up-to-date.
De vraag is, hoe los ik dit "optical" probleem op. Zijn er meer mensen met dezelfde mankementen?
Mijn Foxconn draait nog op de eerste bios versie.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 417431 op 02-08-2011 22:42 . Reden: Aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je hebt de Realtek Digital Output als standaard audio_apparaat ingesteld?
Je hebt binnen de Realtek HD Audio configuratie Digital output als standaard ingesteld?

Zo ja, dan zou je je Windows systeem_geluiden via de versterker moeten kunnen horen.
Als dit ook het geval is en je hebt nog steeds geen geluid dan staat er een instelling onder je Media software nog niet goed.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:47:
Je hebt de Realtek Digital Output als standaard audio_apparaat ingesteld?
Je hebt binnen de Realtek HD Audio configuratie Digital output als standaard ingesteld?

Zo ja, dan zou je je Windows systeem_geluiden via de versterker moeten kunnen horen.
Als dit ook het geval is en je hebt nog steeds geen geluid dan staat er een instelling onder je Media software nog niet goed.
Goeden morgen, ik heb zowel in de categorie audio apparaten maar ook in de realtek software de digitale output als standaard gedefinieerd. Als ik in de eigenschappen van de digitale output testen wil zie ik dat er geluid afgespeeld wordt terwijl er uiteindelijk geen geluid overgedragen wordt. De versterker slaat op dit signaal niet aan. Heb ik al een hele avond naar gezocht waarbij ik zag dat er zeer veel mensen hetzelfde probleem hebben, echter geen oplossing konden vinden. Ik baal op dit moment aangezien het voor de rest echt een top pctje is. Gisteravond ook noch de BIOS naar versie 3 geupdate. Poeh er zijn in een keer wel heel veel boot mogelijkheden bij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je zou bijna gaan denken dat het in de kabel zou zitten? Bij mijn Asus EB1501 werd een aparte verloopplug meegeleverd die in de audio_uit aansluiting geplaatst diende te worden.
Afbeeldingslocatie: http://en.community.dell.com/cfs-file.ashx/__key/CommunityServer.Discussions.Components.Files/3517/0830.toslink_5F00_.jpg
Misschien gaat dat niet helemaal goed bij de Foxconn en dat is volgens mij snel te controleren. Er zou toch licht zichtbaar moeten zijn bij een actieve aansluiting?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hetzelfde verloopje heb ik ook. En aan de kant van de versterker komt het lichtsignaal netjes aan. Heb in de BIOS ook al naar de spdif zitten zoeken maar kon deze nergens vinden. Bij sommige mobos kon je nog weleens het een en ander instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dan lijkt mij eigenlijk dat het probleem niet in de Foxconn zit, als je licht bij je versterker krijgt is de uitgang in ieder geval actief. Over welke versterker hebben we het?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:36:
Dan lijkt mij eigenlijk dat het probleem niet in de Foxconn zit, als je licht bij je versterker krijgt is de uitgang in ieder geval actief. Over welke versterker hebben we het?
Het is een onkyo sr-505e. Had eerst een popcornhour op de plaats van de foxconn.zelfde signaal. Voor de rest heb ik de ps3 ook ff vlug op dezelfde poort aangesloten. Met de versterker mankeert niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Heb je bij je standaard apparaat-eigenschappen > ondersteunde indelingen, DTS audio en Dolby Digital ook aangevinkt?

Ik roep nu maar wat, soms zit de oorzaak van het probleem in een klein hoekje :)

[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 03-08-2011 15:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah, heb beiden aangevinkt. Heb ze ook onafhankelijk van elkaar getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dan ben ik verder even stil, ik kan me namelijk niet zo snel nog wat anders bedenken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow Ow Ow, ik schaam me een klein beetje maar zal het tog vertellen. De stekker gaat zeer stroef in de poort. Hij moest dus nog een trapje verder erin gedrukt worden. Nu werkt de audio dus uitstekend. Zowel muziek als dts en dolby. Bedankt voor het mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417664

Nog even een paar vragen voordat ik de Foxconn ga aanschaffen. Ik heb al veel doorgelezen, maar krijg een paar dingen nog niet voldoende helder

- Werkt de analoge geluidsuitgang goed? (lees nl. dat bij sommigen dit niet werkt // heb alleen nog maar een analoge ingang vrij op m'n (oude) versterker)
- Is XP een goede optie samen met XBMC? Waarom evt. niet? (heb nl. nog een licentie liggen).
- Gaat streamen via een Gbit netwerk met 1080i materiaal goed? (vanaf mijn NAS)

Ben erg enthousiast over het machientje. Als bovenstaande allemaal lukt, ga ik er zeker 1 bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 13:36

Mystikal

It never hurts to help!

Anoniem: 417431 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:50:
Ow Ow Ow, ik schaam me een klein beetje maar zal het tog vertellen. De stekker gaat zeer stroef in de poort. Hij moest dus nog een trapje verder erin gedrukt worden. Nu werkt de audio dus uitstekend. Zowel muziek als dts en dolby. Bedankt voor het mee denken.
Het is opgelost! Dat telt!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417738

Hallo,

Ik heb vanaf afgelopen dinsdag mijn Foxconn, USB install windows 7(64bit), driverupdate gedaan, zelfs mijn AMBx set erop aangesloten, en gaan testen. Ik heb als sampel deze gedownload om te kijken hoe de foxconn omgaat met 1080p content; http://www.bigbuckbunny.org/index.php/download/. Zowel in XBMC al VLC niet soepel, haperingen alom.Ook met AMBx disabled het zelfde verhaal (dus daar lag het niet aan), schetst mijn verbazing dat de mediaplayer van windows zelf hem wel soepel kan afspelen met alle toeters en bellen aan. Zou je misschien zeggen probleem opgelost, maar wil zo graag XBMC gebruiken. Heb ik een instellen, driver e.d. over het hoofd gezien? Heeft iemand nog tips om 1080p films wel soepel af te spelen in XBMC, vind de CPU in percentage ook wel erg hoog oplopen, dit zou met name toch GPU intensief moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Anoniem: 417738 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:01:
Hallo,

Ik heb vanaf afgelopen dinsdag mijn Foxconn, USB install windows 7(64bit), driverupdate gedaan, zelfs mijn AMBx set erop aangesloten, en gaan testen. Ik heb als sampel deze gedownload om te kijken hoe de foxconn omgaat met 1080p content; http://www.bigbuckbunny.org/index.php/download/. Zowel in XBMC al VLC niet soepel, haperingen alom.Ook met AMBx disabled het zelfde verhaal (dus daar lag het niet aan), schetst mijn verbazing dat de mediaplayer van windows zelf hem wel soepel kan afspelen met alle toeters en bellen aan. Zou je misschien zeggen probleem opgelost, maar wil zo graag XBMC gebruiken. Heb ik een instellen, driver e.d. over het hoofd gezien? Heeft iemand nog tips om 1080p films wel soepel af te spelen in XBMC, vind de CPU in percentage ook wel erg hoog oplopen, dit zou met name toch GPU intensief moeten zijn?
Ik herhaal wat in een ander topic heel recent nog is aangehaald.

"Heb je DXVA wel aanstaan? Staat bij System\Video\Playback\Allow Hardware Acceleration (DXVA 2)."

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatts
Heb sinds gisteren nu ook het bakje staan en de installatie verloopt niet echt vlekkeloos. Gisteren Win7 geïnstalleerd, alle drivers en alle Windows updates, tot zover alles OK. Bij het installeren van SP1 begon hij echter blue screens te geven. Na een BSOD of 10 dan maar Windows terug geïnstalleerd maar tijdens de installatie had ik ook al een blue screen.
Voorafgaand aan het BSOD lijkt het alsof de SSD 100 % busy is (de HDD LED brandt continu, knippert zelfs niet meer).
Nu nog een laatste keer Windows geïnstalleerd (zonder BSOD), hopelijk blijven de blue screens nu ook weg, anders denk ik dat ik met defecte hardware zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik kan me er niet in vinden. Heb er nu 2 geïnstalleerd, 2x met verschillend geheugen en verschillende SSD. Beide systemen met Windows7, waarvan één eerst met de 64b versie en later weer met de 32b uitvoering. Wel later nog even de SSD instellingen ge-optimaliseert maar die instellingen gaven vooraf ook geen echt probleem. Ik denk inderdaad aan niet compatbel of defecte hardware en kijk met een schuin oog naar het werkgeheugen of een vervelende combinatie sata-controller / type SSD .
Ben je in de gelegenheid om het e.e.a. uit te wisselen?

Edit: ik vond dit nieuwsitem: http://nl.hardware.info/n...voor-agilityvertex-3-ssds

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 05-08-2011 18:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:51:
[...]

Ik herhaal wat in een ander topic heel recent nog is aangehaald.

"Heb je DXVA wel aanstaan? Staat bij System\Video\Playback\Allow Hardware Acceleration (DXVA 2)."
Bedankt voor je reactie, heb ik gedaan en ik vind de playback nog niet echt 100% soepel lopen, wel beter maar ik zie hele kleine haperingen. In media player van Windows geheel soepel!, dat vind ik vreemd. Ik heb het nu ook alleen maar over dit H264 formaat en ga vanavond verder testen met andere bestanden. Voor de duidelijkheid deze foxconn moet dit toch kunnen zonder al teveel moeite. Ook zie ik in XBMC lelijke sync lijnen. Heb met de instellen zitten spelen maar nog niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ja, hij kan het zeker. Hoewel XBMC niet mijn hoofd-media afspeel software is heb ik deze wel geïnstalleerd staan. Ik kan me herinneren dat er nog een andere instelling gewijzigd moest worden om het allemaal soepel spelend te krijgen. Ik ga eens even een A3500 opstarten en voor je kijken.

Edit:

onder video > afspelen;
  • render-methode: pixelshaders
  • DXVA2 : aan
  • Verversingsfrequentie....: aan
  • Afspelen video naar beeldscherm....: uit
  • A/V-syncchonisatie....: niet actief
  • Toegestane afwijking in....: geen
  • Geef 4:3 video....: normaal
  • Video Post-prcessing: altijd ingeschakeld
Onder systeem > videohardware
  • Weergavemodus: volledig scherm #1
  • resolutie: 1920x1080
  • Gemaximaliseerd venster in plaats van volledig scherm: uit
  • Beeldscherm blanking: uit
  • Vertical blank sync: ingeschakeld tijdens afspelen

[ Voor 50% gewijzigd door hardware-lover op 05-08-2011 20:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:26:
Ja, hij kan het zeker. Hoewel XBMC niet mijn hoofd-media afspeel software is heb ik deze wel geïnstalleerd staan. Ik kan me herinneren dat er nog een andere instelling gewijzigd moest worden om het allemaal soepel spelend te krijgen. Ik ga eens even een A3500 opstarten en voor je kijken.

Edit:

onder video > afspelen;
  • render-methode: pixelshaders
  • DXVA2 : aan
  • Verversingsfrequentie....: aan
  • Afspelen video naar beeldscherm....: uit
  • A/V-syncchonisatie....: niet actief
  • Toegestane afwijking in....: geen
  • Geef 4:3 video....: normaal
  • Video Post-prcessing: altijd ingeschakeld
Onder systeem > videohardware
  • Weergavemodus: volledig scherm #1
  • resolutie: 1920x1080
  • Gemaximaliseerd venster in plaats van volledig scherm: uit
  • Beeldscherm blanking: uit
  • Vertical blank sync: ingeschakeld tijdens afspelen
Super hulp bedankt, ik ga zo even lekker experimenteren, maar ik moet nog even geduld hebben omdat mijn vrouw de t.v. bezet houdt met crimi's e.d. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Antennekabel in de meterkast lostrekken.

"Goh, storing, is ook vervelend", "gaat de hele avond duren heb ik net gelezen op internet" O-)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover,

Thx het werkt. Voor mij weer helemaal een hernieuwde kennismaking met het oude windows-gevoel (ben doorgaans mac gebruiker). Geheugen erin, hdd erin, Install vanaf usb, driver install, tweaken, tweaken en tweaken en nu is het goed(moet zeggen dat ik het wel weer leuk vond). Wel ben ik nog even aan het prutsen want mijn AMBx lights. Ze doen het nu niet als XBMC aan staat maar goed dat gaat ook wel lukken. Je instellingen hebben ervoor gezorgd dat het soepel loopt i.s.m. de cinema preset op mijn t.v., heel gelikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Anoniem: 417738 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:55:
hardware-lover,

Thx het werkt. Voor mij weer helemaal een hernieuwde kennismaking met het oude windows-gevoel (ben doorgaans mac gebruiker). Geheugen erin, hdd erin, Install vanaf usb, driver install, tweaken, tweaken en tweaken en nu is het goed(moet zeggen dat ik het wel weer leuk vond). Wel ben ik nog even aan het prutsen want mijn AMBx lights. Ze doen het nu niet als XBMC aan staat maar goed dat gaat ook wel lukken. Je instellingen hebben ervoor gezorgd dat het soepel loopt i.s.m. de cinema preset op mijn t.v., heel gelikt.
Met amBX kan ik je ook nog helpen want zo'n setje staat ook nog eens achter mijn TV opgesteld. Even kijken in de eventviewer (control_panel) van amBX of daar XBMC al als nieuwe software is gevonden (zou eigenlijk wel zo moeten zijn) en dan nog even activeren. Er is recent nieuwe software beschikbaar gekomen voor amBX speciaal aangepast voor de Windows 7 omgeving. Updaten kan zelden kwaad.

http://www.ambx.com/index...=article&id=54&Itemid=130

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:56:
[...]

Met amBX kan ik je ook nog helpen want zo'n setje staat ook nog eens achter mijn TV opgesteld. Even kijken in de eventviewer (control_panel) van amBX of daar XBMC al als nieuwe software is gevonden (zou eigenlijk wel zo moeten zijn) en dan nog even activeren. Er is recent nieuwe software beschikbaar gekomen voor amBX speciaal aangepast voor de Windows 7 omgeving. Updaten kan zelden kwaad.

http://www.ambx.com/index...=article&id=54&Itemid=130
Ja, is inderdaad wel goed van die link want ik had nog een oude installer (kende de link nog wel van eerdere speurtochten), versie 2 werkt gewoon goed en herkent al de software. Ga zo even mijn harmony one instellen, kijken wat ik dan weer tegen kom ;-).

Ik heb een kleine wensenlijst gemaakt wat ik wil wat de foxconn gaat doen, kom aardig in de richting. Ik heb nu nog een 2.5 320 g schrijf in gebruik maar ga uiteindelijk ook voor een ssd. Ik ga weer even lekker knutselen en hd content testen :-), leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grivy
  • Laatst online: 14-08-2022
Afgelopen week heb ik deze barebone gehaald. W7 geïnstalleerd en alle drivers en alles werkte prima. Als laatste wilde ik alleen nog de bios updaten naar P03 (zou iets fixen met quick bios) ..... Omdat op die firmware mijn harde schijf niet meer herkend werd heb ik hem meteen weer terug moeten flashen (via DOS).

De HDD wordt nu weer herkent maar nu werkt de digitale video output niet meer (HDMI en DVI-d), via vga werkt alles wel nog gewoon. Zelfs de de bios wordt niet meer weergegeven dus ik verwacht niet dat het aan Windows ligt. Heeft iemand een idee hoe ik deze weer werkend krijg. Anders zal k hem RMA moeten sturen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Controleer eerst even of je fan nog wel draait, dit zou namelijk best wel eens NIET het geval kunnen zijn en dan raakt het apparaat oververhit, met allerlei vervelende gevolgen.

Kun je even aangeven HOE je de flash hebt uitgevoerd? Deze moet namelijk volledig zijn. Onder Windows alles aangevinkt en onder DOS via de autoexec.bat of handmatig als volgt; afudos B11F1P03.ROM /p /b /n /x

Daarna het BIOS in en > load defaults.

Je kunt ook proberen om het apparaat te "resetten" door de batterij los te maken. Staat allemaal een eindje terug in dit topic beschreven. Het zijn voornamelijk mijn reacties waarin uitvoerig op het "probleem" wordt ingegaan en ook hoe ik het op heb kunnen lossen.

Ter info, V3 draait hier probleemloos.

Edit: vanaf hier dus: hardware-lover in "Foxconn nT-A3500 als eenvoudige HTPC"

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 06-08-2011 15:23 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grivy
  • Laatst online: 14-08-2022
Heel erg bedankt hardware-lover, ik had inderdaad de flash verkeerd uitgevoerd. Ik heb nu de autoexec.bat gebruikt en alles werkt weer prima, ook in V3. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, oh, oh windows 7 update. Daarna mijn wifi niet meer aan de praat te krijgen. Heb een nieuwe install gedaan ook gewoon omdat ik het een en ander had opgestoken hierboven en het fris vanaf het begin te doen, en goed. Ik heb uitsluitend de drivers uit de doos gebruikt en wat schetst mijn verbazing, deze foxconn vliegt opeens als een dolle. Loop allemaal soepel, dus voordat iemand los gaat met updates e.d. probeer dit eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
Anoniem: 417738 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:41:
Oh, oh, oh windows 7 update. Daarna mijn wifi niet meer aan de praat te krijgen. Heb een nieuwe install gedaan ook gewoon omdat ik het een en ander had opgestoken hierboven en het fris vanaf het begin te doen, en goed. Ik heb uitsluitend de drivers uit de doos gebruikt en wat schetst mijn verbazing, deze foxconn vliegt opeens als een dolle. Loop allemaal soepel, dus voordat iemand los gaat met updates e.d. probeer dit eens.
Drivers uit de doos ? wat bedoel je precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Frank B268 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 22:34:
[...]

Drivers uit de doos ? wat bedoel je precies ?
De drivers van de origineel meegeleverde CD?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist :-), dat glimmende ding "out of the box", er werd namelijk al een aantal pagina's terug geadviseerd overal de nieuwste Foxconn en amd/ati drivers vandaan te plukken. Was in mijn geval dus niet nodig want na een gehele re-install bleek dat de meegeleverde drivers de beste prestaties geven(althans voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatts
hardware-lover schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:28:
Ik denk inderdaad aan niet compatbel of defecte hardware en kijk met een schuin oog naar het werkgeheugen of een vervelende combinatie sata-controller / type SSD .
Ben je in de gelegenheid om het e.e.a. uit te wisselen?

Edit: ik vond dit nieuwsitem: http://nl.hardware.info/n...voor-agilityvertex-3-ssds
Thanks hardware-lover, ik was tot dezelfde conclusie gekomen en had hierover ook een sticky op het ocz-forum gevonden. Nieuwste firmware lost niets op, dus ik ga de SSD inwisselen tegen de crucial M4 64GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
@Hardware-lover: Ik wil hem ook onder windows flashen, moet ik echt alles aanvinken?
hardware-lover schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:21:
Controleer eerst even of je fan nog wel draait, dit zou namelijk best wel eens NIET het geval kunnen zijn en dan raakt het apparaat oververhit, met allerlei vervelende gevolgen.

Kun je even aangeven HOE je de flash hebt uitgevoerd? Deze moet namelijk volledig zijn. Onder Windows alles aangevinkt en onder DOS via de autoexec.bat of handmatig als volgt; afudos B11F1P03.ROM /p /b /n /x

Daarna het BIOS in en > load defaults.

Je kunt ook proberen om het apparaat te "resetten" door de batterij los te maken. Staat allemaal een eindje terug in dit topic beschreven. Het zijn voornamelijk mijn reacties waarin uitvoerig op het "probleem" wordt ingegaan en ook hoe ik het op heb kunnen lossen.

Ter info, V3 draait hier probleemloos.

Edit: vanaf hier dus: hardware-lover in "Foxconn nT-A3500 als eenvoudige HTPC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
mohawk0618 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:14:
@Hardware-lover: Ik wil hem ook onder windows flashen, moet ik echt alles aanvinken?

[...]
Vinkjes bij;
  • Program main bios image
  • Program Boot Block
  • Program NVRAM
  • Do not check ROM ID

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Thx dude!
hardware-lover schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:34:
[...]

Vinkjes bij;
  • Program main bios image
  • Program Boot Block
  • Program NVRAM
  • Do not check ROM ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatts
Na de problemen met de OCZ Agility 3 heb ik nu een Intel 320 80GB erin zitten en alles draait prima, geen blue screens of freezes meer. Ik heb alle drivers, updates en al mijn programma's kunnen installeren zonder problemen (dus ook de BIOS update naar v3). Voorlopig gebruik ik mijn Logitech Dinovo Lazer tobo met apart mediapad, en dit lijkt redelijk vlot te werken. Nu nog voor mijzelf het vergelijk maken tussen XBMC en MediaPortal.

Ik moet zeggen dat de performance mij redelijk goed meevalt. Dit zal natuurlijk ook aan de SSD en mijn relatief lage verwachtingen liggen (ik had mijn singlecore Atom netbook in gedachten als benchmark) maar voor wat ik voor ogen had (mediaplayer/HTPC, wat basic kantoorwerk, webbrowsen en zuinige downloadbak) voldoet de NT-A3500 prima.

Hartelijk dank aan iedereen die bijgedragen heeft aan deze thread, alle informatie nodig om alles vlot aan de praat te krijgen, kwam uit dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
De eerste testen met mijn NT-A3500 setup (zie hier) zijn ronduit positief!

Ik heb besloten voor OpenElec te kiezen en heb de devel build 7561 er nu op staan.
Deze werkt voor mij volledig "out of the box".

Retesnel, instellen via de XBMC GUI is een eitje.

Het is nog een release in ontwikkeling en de enige grote klacht die er in zit is het "wobble" effect bij vooral 24p films. Hier helpt even voor- en achteruit spoelen, daarna blijft de film mooi spelen.

Ik ga nog verder testen, en ook de "bird scene" in diverse snelheden laten lopen en zal mijn bevindingen hier weer neerpennen.

Geef de mensen van OpenElec nog een tijdje en we hebben een goede RC6 voor Fusion.....

• Whatts
Heeft er iemand al een CPU of GPU temperatuur kunnen opmeten?
PC Wizard blijft hangen in de fase "sensor", en blijkbaar hebben ook andere programma's moeilijkheden met de Fusion temps.

Edit: Open Hardware Monitor blijkt wel te werken.
CPU temp trouwens achter in de 50 graden (57 momenteel).

[ Voor 23% gewijzigd door Whatts op 11-08-2011 10:21 ]

• hardware-lover
  • Niet online
Open Hardware Monitor lijkt me nog niet helemaal betrouwbaar te zijn met de weergegeven waardes. Mogelijk dus echt nog tamelijk Beta.

De GPU belasting staat bijvoorbeeld continue op 0% maar de GPU temperatuur zou 90 °C bedragen en blijft daar ook ongeveer hangen? Deze is dan ook zowat gelijk aan de CPU temp die ook maximaal rond de 90 °C uitkomt bij belasting en niet gemakkelijk naar beneden wil als ie weinig meer hoeft te doen?

Ik kan die 90 °C niet echt rijmen met de warmte die aan de bovenzijde uit de Foxconn komt, die lucht zou dan toch aanmerkelijk warmer moeten zijn is mijn gevoel.

Ik heb even een Full-HD film afgespeeld om het systeem wat te belasten. Op de achtergrond werden gelijkertijd Windows updates verwerkt dus hij moest qua CPU en GPU tegelijk aan de bak dus de temp's zouden best flink op mogen lopen maar nadat de film gestopt was en de updates geïnstalleerd waren, bleven de temperaturen zowat hangen op bovenvermelde waardes. Onder de 80 °C kwamen ze niet meer.

Testing, one, two ...

• Whatts
Hmmm, zou wel kunnen dat het nog buggy is. Bij mij blijven ze steken op max ong 60°, ook bij idle. En de temperatuur van CPU en GPU bleven inderdaad wel gelijk lopen.
60° vond ik al warm, maar 90°C kan bijna niet kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foxconn NT-3500 als HTPC, ik zeg missie geslaagd. Ik heb het apparaat een week in bezit en moet zeggen dat dit voor mij de perfecte setup is. Foxconn met kingston 4g en OCZ vertex 2 60g, externe harde schrijven en daarbij de ondersteuning van mijn AMBX startersset. Alles aan praat en het werkt helemaal prima. Ik doe het remote gedeelte nu met de ipad, zowel voor desktop (mouse remote) als remote software voor XBMC (Constellation ).

Foxconn heeft genoeg spierballen om 1080p af te spelen en het ziet er goddelijk uit op mijn LGSL9000, prachtige kleuren. Alleen rest mij nog het zoeken van een (prijs/kwaliteit) een mooie 2.1 set om het geheel af te ronden. Dit zal waarschijnlijk een apparaat worden uit de hs serie van harman kardon.

Goede tips gehad van hardware lover en veel gelezen op het net om de meest soepel lopende oplossing te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
@Jerommeke71 - heb jij ook pogingen gedaan om iets aan upscaling te doen ? Is het mogelijk niet HD video on the fly te upscalen naar HD. 720p zou al mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
UEFI installatie op je Foxconn

Na een hoop geklungel heb ik het uiteindelijk voor elkaar.
Waarom de moeite? Omdat we Tweakers zijn natuurlijk.
Hier de handleiding zoals ik het voor elkaar heb gekregen.

Deel1
Creëer opstartbare USB stick door het uitvoeren van de volgende commando’s op een Windows 7 x64 PC (belangrijk! EFI start bij installatie alleen op van FAT32)
2. start DiskPart (kun je vinden door diskpart te typen in “programma’s en bestanden zoeken” in het start menu.)
3. typ list disk (noteer nummer USB disk)
4. typ select disk n ( waarbij n het nummer van de USBdisk is)
5. typ clean
6. typ create partition primary
7. typ active
8. typ format fs=fat32 quick
9. typ assign
10. kopieer alle windows 7 x64 files van je installatie DVD naar de USB disk
Deel 2
1. Zoek in de root van je USB disk de \efi\microsoft\bootfolder.
2. Kopieer deze folder en plak hem 1 folder omhoog in \efi\ op je USB disk
3. Kopieer de bootmgfw.efi file(kun je vinden op je Windows machine in C:\Windows\Boot\EFI)
4. Plak hem in \efi\boot op je USB disk , en hernoem deze als bootx64.efi
Deel3
Stop de USB stick in je Foxconn en start de BIOS
1.Selecteer uefi: usbflash memorypmap als first boot priority in het boot menu (bios versie p11f1p03)
2. Save and exit
Deel4
1. Laat de Foxconn opstarten tot het welkom menu van de windows installatie
2. Open de command prompt met Shift F10
3. Typ diskpart
4. typ list disk (noteer nummer van disk waar je windows wilt installeren)
5. typ select disk n (waarbij n de disk is waar je windows wil installeren)
6. typ clean
7. typ convert gpt
8. Sluit de command prompt en begin het installatie proces van Windows 7
Na afloop van de installatie staat in de bios bij set boot priority onder first boot automatisch
UEFI:Windows Boot Manager

Wat kan ik er mee?
Dat weet ik ook nog niet maar hier alvast een interessante link
http://efizone.edkoindustries.com/
Wat kan ik er niet mee?
Windows illegaal installeren. (De bestaande cracks zijn niet geschikt voor deze vorm van partitionering)
Word vervolgd, Succes!! :)

De wondere wereld van de micro-electonica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frank B268 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:30:
@Jerommeke71 - heb jij ook pogingen gedaan om iets aan upscaling te doen ? Is het mogelijk niet HD video on the fly te upscalen naar HD. 720p zou al mooi zijn.
Ik heb ergens gelezen, (waar o waar) dat dit geen probleem moet opleveren. Ik heb voor je gezocht kan het niet terug vinden, dus een link daarheen heb ik niet. Ik begrijp dat dit voor jou heel belangrijk is? Ik ben namelijk iemand die voor de HD content gaat. Ik vind dat hij DVD content en dergelijke in mooie kwaliteit afspeelt (afhankelijk van de aangeboden files natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Drs. Titulear (Griet?),

Ik hoop dat je dit niet zelf hebt uitgevolgelt ;-) ; dit is namelijk een perfecte link voor mensen die afvragen hoe het moet; http://www.pc-active.nl/s...eren-vanaf-usb-stick.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Anoniem: 417738 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:06:
@ Drs. Titulear (Griet?),

Ik hoop dat je dit niet zelf hebt uitgevogeld ;-) ; dit is namelijk een perfecte link voor mensen die afvragen hoe het moet; http://www.pc-active.nl/s...eren-vanaf-usb-stick.html
Volgens mij wordt er gerefereerd naar het opzetten van een UEFI installatie op je Foxconn? Niet om Windows vanaf een USB stick te installeren?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
@ Jerommeke71 en hardware-lover,
Dit gaat inderdaad over een UEFI installatie op je Foxconn waarbij je verplicht bent je harddisk te partitioneren met GPT ipv MBR en je de USB installatie-stick moet formatteren in FAT32.
De voordelen van GPT kun je hier lezen,
MSDN: Windows and GPT FAQ
Iets over EFI vind je hier,
Wikipedia: Extensible Firmware Interface
In de laatste rom update zijn oa aanpassingen gedaan om Python scripts te kunnen draaien vanaf de EFI shell. (Modify the SMBIOS setting for FAB 1.1 setting)
Wat je met EFI kan Laat ASUS goed zien met hun BIOS versies voor het Sandybridge platform.
YouTube: ASUS P8P67 Deluxe EFI BIOS - EZ Mode - YouTube

[ Voor 3% gewijzigd door drs.titulaer op 15-08-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

drs.titulaer schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:51:
@ Jerommeke-71 en harware-lover,
Dit gaat inderdaad over een UEFI installatie op je Foxconn waarbij je verplicht bent je harddisk te partitioneren met GPT ipv MBR en je de USB installatie-stick moet formatteren in FAT32.
De voordelen van GPT kun je hier lezen,
MSDN: Windows and GPT FAQ
Iets over EFI vind je hier,
Wikipedia: Extensible Firmware Interface
In de laatste rom update zijn oa aanpassingen gedaan om Python scripts te kunnen draaien vanaf de EFI shell. (Modify the SMBIOS setting for FAB 1.1 setting)
Wat je met EFI kan Laat ASUS goed zien met hun BIOS versies voor het Sandybridge platform.
YouTube: ASUS P8P67 Deluxe EFI BIOS - EZ Mode - YouTube
Ok, ik zie het idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:57
Zou er veel verschil zijn tussen de 4GB ram voor Foxconn vs. 8GB ram ZBOX AD02?

Want ik zit heel erg te twijfelen tussen die 2 en enigste verschil qua snelheid lijkt me dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
darksnake88 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:01:
Zou er veel verschil zijn tussen de 4GB ram voor Foxconn vs. 8GB ram ZBOX AD02?

Want ik zit heel erg te twijfelen tussen die 2 en enigste verschil qua snelheid lijkt me dat..
Aan performance voegt die extra 4GB niets toe. Ik zou zelf de voorkeur hebben voor een SSD i.p.v. zo'n berg geheugen (niet dat het evenveel kost). Rest eigenlijk enkel de grootte en het uiterlijk van beiden.

[ Voor 2% gewijzigd door hardware-lover op 17-08-2011 15:05 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Hardwarelover,

Ik heb die heavy skin gisteren uitgeprobeert (hem op full gezet) maar dat gaf niet bepaald het gewenste resultaat. waarop hij jij de settings staan? (die speciale Aeon skin). En ik het woud van settings kon ik niet vinden waar ik hem weer op normaal kan zetten zodat hij misschien wel lekker loopt op mijn Foxy.

• hardware-lover
  • Niet online
Skin selecteren > extra options > performance. Daar kun je terug naar een minder zware setting.

Nu heb ik ook op >full< getest met daarbij de fanart op 1080p en het draait werkelijk soepel bij mij?
Ik draai XBMC echter vanaf een SSD maar mijn media staat daarbij niet lokaal en komt van diverse nassen af. Ik kan werkelijk vlot door de films bladeren zonder enige hapering en de bijbehorende fanart en media-info worden vrijwel direct op het scherm getoond als ik stop met browsen.

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 01:07:
Skin selecteren > extra options > performance. Daar kun je terug naar een minder zware setting.

Nu heb ik ook op >full< getest met daarbij de fanart op 1080p en het draait werkelijk soepel bij mij?
Ik draai XBMC echter vanaf een SSD maar mijn media staat daarbij niet lokaal en komt van diverse nassen af. Ik kan werkelijk vlot door de films bladeren zonder enige hapering en de bijbehorende fanart en media-info worden vrijwel direct op het scherm getoond als ik stop met browsen.
Ok, da's dan best vreemd omdat ik hem heel "stroperig" vond lopen. De overige skins gaan als een dolle. Ik heb hem ook op een ssd staan en mijn media op een usb schrijf. Even tweaken dan maar want het moet gezegd, vette skin.

• hardware-lover
  • Niet online
Ik ben nu net bezig met de XBMC Eden versie i.c.m. de AEON MQ3 skin, eens kijken hoe dat draait op deze Foxconn. Op dit moment wordt de skin geïnstalleerd maar de download daarvan gaat erg traag. Via het aparte zip bestand wil deze niet installeren dus daarom maar online. Dit wordt de 3e XBMC installatie die naast de andere XBMC versies zal draaien, zo kan ik blijven vergelijken.

Update: heeft even geduurd maar dat kwam omdat MQ3 maar niet wilde binnenkomen. Dat is nu ondertussen wel goed gegaan en ik moet zeggen, het ziet er weer erg gelikt uit en de basis-skin loopt als een TGV.
Verder ga ik er niet veel mee doen, XBMC is nog steeds niet mijn standaard media-software.

[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 20-08-2011 02:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Ik heb opeens het probleem dat mijn vertex II ssd niet meer herkend wordt in de bios?

Iemand misschien een oplossing.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

limboconnect schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:55:
Ik heb opeens het probleem dat mijn vertex II ssd niet meer herkend wordt in de bios?

Iemand misschien een oplossing.

Thanx
Ik neem aan dat je niet je bios hebt geflashed? (lees aantal pagina's terug). Kijk even of je ssd te vinden is in je bios onder harddrive bbs priorities en zet hem op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Anoniem: 417738 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:17:
[...]

Ik neem aan dat je niet je bios hebt geflashed? (lees aantal pagina's terug). Kijk even of je ssd te vinden is in je bios onder harddrive bbs priorities en zet hem op 1.
Bios is niet gefashed

De sdd is zelfs niet meer zichtbaar in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
De Ssd was kapot in een zogenaamde panic lock.

Vandaag omgeruild bij mycom (top service)
Weet misschien iemand hoe dit in de toekomst is te verhelpen?
Bij mij is het gebeurt toen ik speelde met de wol functie en suspend mode.

Alvast bedankt.

Kan mij iemand aangeven hoe ik het beste de wol functie kan instellen zodat deze werkt?

[ Voor 15% gewijzigd door limboconnect op 21-08-2011 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
limboconnect schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:44:
De Ssd was kapot in een zogenaamde panic lock.

Vandaag omgeruild bij mycom (top service)
Weet misschien iemand hoe dit in de toekomst is te verhelpen?
Bij mij is het gebeurt toen ik speelde met de wol functie en suspend mode.

Alvast bedankt.

Kan mij iemand aangeven hoe ik het beste de wol functie kan instellen zodat deze werkt?
Ik zou voorlopig uit de buurt blijven van WOL hybernate en sleep states als je een Vertex drive hebt.
Waarom kun je lezen op het OCZ forum.
http://www.ocztechnologyf...SSD-crashes-in-the-future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

De drive is gewoon onbetrouwbaar, neem een andere. Panlic mode heeft afaik niets te maken met speel of hybernate.

Als het kan zou ik hem omruilen, alles zonder sandforce controller is een stuk betrouwbaarder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 00:16
Is het mogelijk om via Powerdvd 3D films af te spelen met deze Foxconn nT-A3500? Want ik weet niet zeker of deze nettop nou 1.3 HDMI heeft of 1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
drs.titulaer schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:47:
[...]

Ik zou voorlopig uit de buurt blijven van WOL hybernate en sleep states als je een Vertex drive hebt.
Waarom kun je lezen op het OCZ forum.
http://www.ocztechnologyf...SSD-crashes-in-the-future
Thanx weer wat leesvoer, maar is er nu werkelijk niemand die het aan de praat heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
Anoniem: 303530 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:50:
De drive is gewoon onbetrouwbaar, neem een andere. Panlic mode heeft afaik niets te maken met speel of hybernate.

Als het kan zou ik hem omruilen, alles zonder sandforce controller is een stuk betrouwbaarder..
Tjsa,, ik heb het bericht 3 keer moeten lezen voordat ik hem snapte :)

Oke omruilen zou natuurlijk wel mogelijk moeten zijn maar misschien is er iets wat ik over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Laatst online: 15-02 19:20
Weinig over teruggevonden in dit topic, maar welke remote gebruiken jullie (ik zag ipad en 1 of 2 opmerkingen over een MCE remote, maar eigenlijk weinig ervaringen - ben benieuwd waar jullie welke remote gevonden hebben en of hij voldoet aan de wensen). Uiteindelijk wil ik hem voornamelijk via m'n Logitech Harmony 900 gaan bedienen...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja3000
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:49
nikagl schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 00:35:
Weinig over teruggevonden in dit topic, maar welke remote gebruiken jullie (ik zag ipad en 1 of 2 opmerkingen over een MCE remote, maar eigenlijk weinig ervaringen - ben benieuwd waar jullie welke remote gevonden hebben en of hij voldoet aan de wensen). Uiteindelijk wil ik hem voornamelijk via m'n Logitech Harmony 900 gaan bedienen...
Ik heb dan geen Foxconn, maar wel een htpc met ION 330.

Via deal extreme heb ik deze gekocht (http://www.dealextreme.co...roller-for-pc-2-aaa-14380). De ir-ontvanger die daar bij zit werkt plug-and-play met XBMC en in ieder geval voor windows, ubuntu en openelec.
Met de bijgeleverde remote heb ik mijn harmony one alle ir opdrachten geleerd. Dit is even wat werk om alle opdrachten te leren, maar werkt vervolgens perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tullius
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-05 18:12
Ben ook van plan om dergelijk toestelletje te kopen als eenvoudige kantoor/foto/internetpc
Wat raden jullie aan?
SSD SATA2 of SATA3 ?

is sata3 geen overkill voor de AMD E350 Dual core 1.6GHz ?

www.compucated.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
tullius schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:30:
is sata3 geen overkill voor de AMD E350 Dual core 1.6GHz ?
100% zeker van wel (uit de specificaties); HDD 1x 2.5" SATA II 3Gb/s

Testing, one, two ...

BTW, mijn vertex 2 loopt prima, moet ik mi zorgen maken, heb windows update overigens UIT staan.

• drs.titulaer
Op http://www.xbmcfreak.nl/ een hanleiding om XBMC met een mini Linux distributie te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Onlangs ook een Foxconn A3500 gehaald i.c.m. 4GB Kingston geheugen en een WD Caviar Black Edition 320GB diskje. Dit ter vervanging van een P4-3GHz pc die 24 x 7 aan stond. Het systeem wordt voornamelijk ingezet voor office applicaties, internet en het afspelen van multimedia. Windows 7 professional geïnstalleerd en ben helemaal tevreden. Geen klachten over het geluid van de fan. Je moet je wel in een heel stille omgeving bevinden wil je 'em horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
nikagl schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 00:35:
Ik heb er ook nog één via DX in bestelling lopen, maar intussen via Ebay deze gekocht: http://www.ebay.nl/itm/29..._trksid=p3984.m1439.l2649

Mooie kleine IR receiver (past zelfs op bovenzijde van Foxconn doosje, heeft dezelfde breedte) en wordt meteen herkend onder OpenElec. Werkt tot nu toe 100%, nog geen weigerende knop tegen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatts
Ik gebruik de Anywhere HA-IR01SV remote, kan je oa terugvinden op http://www.amazon.co.uk/A...TF8&qid=1314519226&sr=8-3
Dit is een volledig Microsoft MCE compatible remote, dus onder Windows zijn geen externe drivers nodig.
Werkt out of the box met Windows MediaCenter, XBMC en Boxee (en ik dacht ook MediaPortal).
Misschien weet je dit al maar er zijn 2 types MCE remotes, degene die een keyboard emuleren, en degene die op dezelfde manier werken als de Microsoft remotes. Meeste mediaplayer progs ondersteunen beide, maar er zijn wel verschillen in werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
Ondertussen heb ik ook de onderdelen binnen. Hopelijk snel tijd om in elkaar te steken.

Alleen de AB is nog onderweg van DX. De AB van duikhond was absoluut ook een optie geweest. ff afwachten hoe die van DX het doet.

Eerst maar eens de bios flashen. Zo te lezen is het inmiddels veilig versie 3 te flashen, met de vinkjes op de juiste plaats?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:57
welke software gebruiken jullie om volledige bluray(iso's) en DTSHD MA track door te sturen naar receiver+TV?
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste