Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Laatst online: 07-09-2024
Gisteren de foxconn tot leven weten te brengen. W7 64b geinstalleerd, drivers van de cd uit de doos er overheen, windows updates er over. Ging allemaal vlotjes.

Volgende stap is XBMC er op. Nu heb ik tot nu toe niet veel ervaring met het codec gebeuren, maar dit artikel legt het prima uit. Iemand deze combi van FFDshow en Shark007 al succesvol toegepast onder XBMC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 17:14
Frank B268 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:14:
[...]

Gisteren de foxconn tot leven weten te brengen. W7 64b geinstalleerd, drivers van de cd uit de doos er overheen, windows updates er over. Ging allemaal vlotjes.

Volgende stap is XBMC er op. Nu heb ik tot nu toe niet veel ervaring met het codec gebeuren, maar dit artikel legt het prima uit. Iemand deze combi van FFDshow en Shark007 al succesvol toegepast onder XBMC ?
xbmc gebruikt zijn eigen codecs, Het installeren van een codec pack heeft daarom geen enkele invloed op xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
xbmc gebruikt zijn eigen codecs, Het installeren van een codec pack heeft daarom geen enkele invloed op xbmc.
Ok - dat had ik nog niet zo begrepen. Wel een goede reden om toch XBMC te gebruiken en (nog) niet met MediaPortal te gaan stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
Nog ff de temperatuur discussie een zwengel geven: ik vind dat er aan de uitgang (bij de antenne) best wat hete lucht naar buiten komt. Ik heb OPen Hardware Monitor er eens opgezet en krijg ong 30 grd voor de SSD en voor de core en GPU rond de 80 graden ! Lijkt me niet helemaal ok ?! Iemand al een betrouwbare app gevonden om goed mee te meten ?

[ Voor 19% gewijzigd door Frank B268 op 29-08-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Frank B268 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:42:
[...]

Ok - dat had ik nog niet zo begrepen. Wel een goede reden om toch XBMC te gebruiken en (nog) niet met MediaPortal te gaan stoeien.
Ik zou met beiden aan de gang gaan, het codec verhaal mag geen reden zijn om MediaPortal aan de kant te laten liggen. Ze draaien prima naast elkaar op een en hetzelfde systeem.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Frank B268 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:49:
Nog ff de temperatuur discussie een zwengel geven: ik vind dat er aan de uitgang (bij de antenne) best wat hete lucht naar buiten komt. Ik heb OPen Hardware Monitor er eens opgezet en krijg ong 30 grd voor de SSD en voor de core en GPU rond de 80 graden ! Lijkt me niet helemaal ok ?! Iemand al een betrouwbare app gevonden om goed mee te meten ?
En dat was mijn conclusie eigenlijk ook, OHW lijkt me nog niet geschikt als betrouwbare informatiebron voor deze Fusion.
Ik heb echter geen alternatief gevonden die ook temperaturen weergeeft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 22:21
Ook deze Foxconn besteld gisteravond, ben benieuwd. Zat schijnbaar alleen te slapen, want heb er standaard DDR3 geheugen bij besteld(geen SODIMM) en dan nog twee reepjes van 2gb ook.... Wel leuk dat ''voor 21.00 besteld morgen in huis'' van Informatique, maar kon dus alleen telefonisch mijn bestelling wijzigen en pas de volgende dag om 09.00, maar toen was het pakketje al onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Sinds vorige week een Foxconn nt-3500, XBMC op Windows7 64bit (4GB, 64GB SSD), het afspelen van films gaat vloeiend, XBMC zelf loopt vloeiend. Ik heb dit systeem aangeschaft, omdat ik niet alleen voor XBMC gebruik, het is ook mijn torrent client geworden. Dat is het mooie van zo'n systeem, je bent flexibel voor wat je ermee kunt doen.

Wat mij positief opvalt is dat het geruisloos is, ik hoor hem niet (mijn NAS hoor ik daarin tegen wel lichtjes zoemen). Het apparaatje staat het weggeborgen in een kastje onder de TV (net als mijn NAS), wat makkelijk kan omdat het weinig warmte genereert.

Het installeren, W7 & XBMC, verliep allemaal probleemloos en pijnloos. Waar het meeste tijd in gaat zitten is het tweaken van W7 en XBMC. Het systeem laat zich booten van een SD kaartje. Ik pakte mijn 8GB SD uit mijn camera (kon mijn 4GB usb stick nergens vinden) en maakte hem bootable en dat werkte tot mijn verbazing.

Mijn XBMC bedien ik met oa met Connstellation (iPad app_. Een andere app die ik gebruik is Mobile Mouse, je iPad gebruik je dan als mouse en keyboard voor je W7/XBMC.

Ik ben een tevreden gebruiker.

Note: Ik heb mijn Foxconn afgewogen tegen een Zotac zbox ad02. De reden is:
- prijs, ongeveer 40 euro goedkoper
- het zwarte design wat mij aanspreekt
- het kleine kastje, nog kleiner dan de zbox

[ Voor 18% gewijzigd door Fermion op 30-08-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
Het apparaatje staat het weggeborgen in een kastje onder de TV (net als mijn NAS), wat makkelijk kan omdat het weinig warmte genereert.
Mijn ervaring is toch wel anders. Het wordt best wel warm. Kun je Open Hardware Monitor eens installeren en laten weten wat bij jou de resultaten zijn ? Volgens de laatste updates van deze monitor is hij inmiddels AMD Fusion geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Frank B268 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:28:
[...]

Mijn ervaring is toch wel anders. Het wordt best wel warm. Kun je Open Hardware Monitor eens installeren en laten weten wat bij jou de resultaten zijn ? Volgens de laatste updates van deze monitor is hij inmiddels AMD Fusion geschikt.
Probeer het eens met Argus Monitor?

http://www.argusmonitor.com/downloads/ArgusMonitor_Setup.exe

Dat is wel een 30 dagen versie maar de meet-resultaten daarvan komen mij veel logischer over dan die van OHM (Beta), die niet meer gewijzigd is qua versie sinds ik ermee heb gespeeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:50:
Ow Ow Ow, ik schaam me een klein beetje maar zal het tog vertellen. De stekker gaat zeer stroef in de poort. Hij moest dus nog een trapje verder erin gedrukt worden. Nu werkt de audio dus uitstekend. Zowel muziek als dts en dolby. Bedankt voor het mee denken.
Vandaag ook het SPDIF optische verloop stekkertje gekregen, kosten ongeveer 2 euro.
Je moet inderdaad het stekkertje met aardig wat kracht in duwen. Het verloop stekkertje moet/gaat er helemaal in! Ik dacht dat ik hem kapot zou maken, maar nee. Nu heerlijk digitaal geluid over mijn stereo.

Nog steeds veel plezier aan mijn Foxconn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Frank B268 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:28:
[...]

Vandaag staat mijn NAS in de meteerkast, geen last meer van dat gezoem. Mijn Foxconn hoor ik niet! Verder wanneer alleen Windows draait, dan is het systeem aan de onderkant handwarm. Maar omdat de NAS niet meer in het kastje staat en de Foxconn staat daar alleen, zal dat alleen maar gunstiger uitpakken qua warmte ontwikkeling.

De afmetingen van het kastje (je hebt kastjes en kasten): H-B-D 31cm - 57cm - 50cm

Als jouw Foxconn wel warm wordt, dan denk ik dat jouw kastje veel kleiner is de mijne....

[ Voor 3% gewijzigd door Fermion op 02-09-2011 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

Mex

Zo, ik heb de Foxconn inmiddels ook binnen, heb er een 4gb reepje Kingston inzitten en een 80gb schijfje wat ik nog had liggen. Ik draai nu OpenElec en dat start op in notime, ik vraag me echter af hoe groot de installatie in de toekomst gaat worden. Alle muziek/films/foto's staat op m'n NAS, dus op de schijf komt alleen de OpenElec installatie, skins, adons, fanart etc, 80gb lijkt me redelijk overkill dus ik zou graag willen booten vanaf een SDkaartje. Ik vraag me af hoe groot de installatie over een jaar is, met enkele 100en films en cd's op de NAS, heefti iemand hier enig idee bij?

(Het 80gb schijfje komt uit een laptop welke in gebruik is/was ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:08
OpenElec zelf neemt net iets meer dan 100 MiB ruimte in.

Ik denk niet dat je 80GiB volkrijgt met Thumbnails en je bibliotheek en anders kun je die altijd nog naar je NAS verplaatsen.

Skins kunnen wel een paar honderd MiB in beslag nemen, maar voor de rest heeft XBMC niet veel ruimte nodig.

Als je van plan bent om de SAB-nzbd suite of Transmission te gaan gebruiken in OpenElec moet je wel zorgen dat je niet download naar /storage op je SD kaart. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik ben op zoek naar een barebone die zowel mijn huidige AppleTV1 (modded met crystalHD kaart en daar linux/XBMC combo op) kan vervangen als HTPC en het reguliere downloadwerk (torrent/nzb) van mijn desktop af kan halen. Ik merk namelijk dat de iMac het vaak erg slecht trekt als ik veel aan het downloaden ben en ik ondertussen ook nog bv in Lightroom een flinke foto wil bewerken. Ik haal nu ongeveer het maximale wat er te regelen is uit de aTV voor 720p performance en daar dus nog de hele dag downloadtaken aan toevoegen zal niet zo'n geweldig succes zijn. Tijd voor een nieuwe HTPC dus.

Deze Foxconn klinkt aardig en Openelec draaien met ingebouwde sabnzbd suite klinkt ook goed. Maar hebben jullie ervaring met dit systeem als daar in XBMC een HD film wordt gekeken terwijl er ook flink naar de schijf getorrent/nzb'd wordt? Is dat een beetje een succes of kan ik toch beter op zoek gaan naar een sterkere barebone?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Acolyte57 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 06:35:
Ik ben op zoek naar een barebone die zowel mijn huidige AppleTV1 (modded met crystalHD kaart en daar linux/XBMC combo op) kan vervangen als HTPC en het reguliere downloadwerk (torrent/nzb) van mijn desktop af kan halen. Ik merk namelijk dat de iMac het vaak erg slecht trekt als ik veel aan het downloaden ben en ik ondertussen ook nog bv in Lightroom een flinke foto wil bewerken. Ik haal nu ongeveer het maximale wat er te regelen is uit de aTV voor 720p performance en daar dus nog de hele dag downloadtaken aan toevoegen zal niet zo'n geweldig succes zijn. Tijd voor een nieuwe HTPC dus.

Deze Foxconn klinkt aardig en Openelec draaien met ingebouwde sabnzbd suite klinkt ook goed. Maar hebben jullie ervaring met dit systeem als daar in XBMC een HD film wordt gekeken terwijl er ook flink naar de schijf getorrent/nzb'd wordt? Is dat een beetje een succes of kan ik toch beter op zoek gaan naar een sterkere barebone?
Mijn ervaring, niet specifiek met 'utorrent', is dat XBMC op windows 7 64bit (geen ervaring op andere OS'en) heel gevoelig is wanneer andere applicaties op de achtergrond draait.

systeem: nT-A3500 met W7 64bit + SSD + 4GB ram + Content via een NAS 1Gb ethernet.

Mijn voorbeeld is dat ik te maken had met 'buffer underrun', terwijl de processen wel draaide, maar niet actief waren (zoals utorrent, draaide wel, maar er werd niet gedownload). Ook maakte ik mee dat XBMC de resolutie terug draaide, alles zag er blokkerig uit. Dat zag er allemaal niet goed uit. Wel vreemd, want tijdens het testen na de installatie liep alles vlekkeloos.

Mijn test filmpjes zijn:
- 'Birdscene', zie link:

- 'Cars'
ongeveer de eerste 5 minuten van de anim, scenes met het stadium.

Na verloop van tijd gaven deze films een probleem.
Maar in die tijd haf ik ea op het systeem geïnstalleerd, zoals:

- uTorrent
- Mobile Mouse (ipad app)
- Bonjour

Ik heb ze allemaal verwijderd waarna alles weer soepel draaide.

Ik vermoed, niet gestaafd, wanneer de buffer kan worden vergroot, dat alles wel soepel draait. Want CPU wordt bij het afspelen niet gedraaid. Het is allemaal GPU kracht. en wat CPU om het data aan te leveren. Of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ik kan met geen mogelijkheid meer in de BIOS van m'n FoxConn komen, heb net v3 geflasht vanaf USB, maar het helpt niets, iemand tips?

Heb ook de batterij er al uit gehad. Maar het helpt niets.

Als ik de SSD erin heb zitten start-ie daar wel van op, en zonder pakt-ie ook de SD kaart, of de USB stick, maar kiezen zit er niet meer in.

Edit: Inmiddels OpenELEC (van SD kaart) toegevoegd aan grub van de SSD, maar echt handig is het niet...

[ Voor 13% gewijzigd door RudolfR op 11-09-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
USB toetsenbord aan een van de achterste USB poorten aangesloten en niet aan de voorzijde?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Bedankt voor je suggestie.
Zit meestal aan voorzijde en volgens mij heeft dat ook gewerkt.
Ook achterzijde al geprobeerd, maar dat helpt niets.

De keuzemogelijkheid komt ook niet in beeld; ik zie wel het American Megatrends logo, maar geen tekst.
Daarna meteen GRUB.

En bovendien; als ik F2, F9 of DEL ingedrukt houd bij startup, dan krijg ik helemaal geen logo te zien....

[ Voor 16% gewijzigd door RudolfR op 11-09-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
En je hebt de flash uitgevoerd zoals eerder in dit topic terug te vinden is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ik heb een bootable USB gemaakt. De inhoud van autoexec.bat is als volgt:

code:
1
afudos B11F1P03.ROM /p /b /n /x

Heb bij het flashen geen foutmeldingen gezien en aangezien het systeem nog prima boot, neem ik aan dat dit gelukt is.

Ik had 't probleem al voordat ik v3 flashte. Het flashen van v3 was een poging om het probleem op te lossen.

[ Voor 18% gewijzigd door RudolfR op 11-09-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dat regeltje lijkt me ook prima in orde. De flash zou inderdaad helemaal goed gelukt moeten zijn.

Ik heb het ook nog maar even getest en ik kom bij het repeterend indrukken van de delete toets tijdens het opstarten keurig in het (v3) bios terecht. Ik heb in die periode echter nog geen beeld (via HDMI). Ik begin repeterend te drukken zodra ik de A3500 heb aangezet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
Fermion schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 01:15:
[...]

Vandaag staat mijn NAS in de meteerkast, geen last meer van dat gezoem. Mijn Foxconn hoor ik niet! Verder wanneer alleen Windows draait, dan is het systeem aan de onderkant handwarm. Maar omdat de NAS niet meer in het kastje staat en de Foxconn staat daar alleen, zal dat alleen maar gunstiger uitpakken qua warmte ontwikkeling.

De afmetingen van het kastje (je hebt kastjes en kasten): H-B-D 31cm - 57cm - 50cm

Als jouw Foxconn wel warm wordt, dan denk ik dat jouw kastje veel kleiner is de mijne....
Ja, duidelijk kleiner. De nt-A3500 die ik heb gekocht heeft als grootste maat de breedte en die is ca. 19 cm.

Ik heb de video settings in het Catalys Contol Center een beetje terug geschroefd en nu is het een stuk beter. Hij wordt nu niet meer warmer dan een graad of 70.

Overigens wijzen al die tooltjes exact dezelfde temperatuur aan, dus lijkt me toch wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Als ik toetsaanslagen stuur voordat er beeld is, zowel repeterend als continu, gebeurt er helemáál niets.
ctrl+alt+del resulteert wel in een reset.

Heb het ook getest met een ander usb toetsenbord, maar ook dat mag niet baten.

Heb jij destijds contact opgenomen met 'info@foxconnchannel.nl'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Nee, ik heb o.a. contact gehad met rma.nl@foxconn.com en dat was voldoende om het apparaat weer aan de praat te krijgen. Ik kreeg via dat adres adviezen hoe het moederbord uit de behuizing te krijgen was. Een daadwerkelijke RMA aanvraag, indien noodzakelijk, zal via de aankoop locatie aangevraagd moeten worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Bedankt. Ik heb op aanraden van een RMA Engineer van Foxconn het apparaat voor RMA aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
Vraagje over de audio instellingen onder W7: Ik heb de foxconn met HDMI aan de tv hangen en met de optische kabel aan mijn (niet HDMI capable) versterker.
Is er een makelijke (family proof) manier om te kunnen wisselen tussen de 'audio over hdmi' en 'digital output' instellingen in windows audio instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
Tip voor de audio kabel: Als je toch een remote control gaat aanschaffen bij Deal Extreme, bestel dan ook even deze kabel mee:http://www.dealextreme.com/p/toslink-to-mini-toslink-digital-audio-optical-cable-1-5m-length-21920

Vraagje dat ik wel heb is of de 3.5mm plug helemaal tot het eind in je foxconn gedrukt kan/moet worden. Ik heb al geluid nu maar de plug steekt nog 3 a 4 mm uit en zit niet vast geklikt. Ik heb al heel hard geduwd maar hij gaat niet verder en ik durf niet door te duwen... moet tie er helemaal in ?

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_21920_2_small.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Frank B268 op 12-09-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Frank B268 schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:41:
Vraagje over de audio instellingen onder W7: Ik heb de foxconn met HDMI aan de tv hangen en met de optische kabel aan mijn (niet HDMI capable) versterker.
Is er een makelijke (family proof) manier om te kunnen wisselen tussen de 'audio over hdmi' en 'digital output' instellingen in windows audio instellingen ?
Waarom zou je dat (via eenvoudige weg) willen? Om HDMI audio via TV te laten gaan?
Frank B268 schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:05:
Tip voor de audio kabel: Als je toch een remote control gaat aanschaffen bij Deal Extreme, bestel dan ook even deze kabel mee:http://www.dealextreme.com/p/toslink-to-mini-toslink-digital-audio-optical-cable-1-5m-length-21920

Vraagje dat ik wel heb is of de 3.5mm plug helemaal tot het eind in je foxconn gedrukt kan/moet worden. Ik heb al geluid nu maar de plug steekt nog 3 a 4 mm uit en zit niet vast geklikt. Ik heb al heel hard geduwd maar hij gaat niet verder en ik durf niet door te duwen... moet tie er helemaal in ?

[afbeelding]
Ik heb nog zo'n verloopje liggen van een Asus EB1501 en deze gaat volledig in de A3500, zonder enige extra druk uit te hoeven oefenen. Misschien is het uitstekende gedeelte van de plug die jij hebt wat langer dan ik heb liggen?

[ Voor 48% gewijzigd door hardware-lover op 12-09-2011 22:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
hardware-lover schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:32:
[...]

Waarom zou je dat (via eenvoudige weg) willen? Om HDMI audio via TV te laten gaan?

[...]
Als de kids een filmpje kijken vinden ze geluid over de TV prima, maar als ik een film kijk gaat dat over de versterker. Als ik het geluid vergeet terug te zetten naar over HDMI dan moet dat dus foolproof door de kids uitgevoerd kunne worden. Mooist zou zij dat het gekoppeld kan worden aan een knop op de remote.

Ik heb nog een diep adem gehaald en de stekker nog eens flink aangeduwd en hij zit nu :-)

• hardware-lover
  • Niet online
Frank, jij gebruikt toch XBMC? Kan jij dan wat met dit topic? http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=86038

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2011 02:41 ]

Testing, one, two ...

• Fermion
Frank B268 schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:05:

[afbeelding]
Bij mij moest de plug er helemaal in voordat ik audio had. Ik was bang dat ik het kapot maakte, maar nee. Ik moest flink hard duwen. Nu dat hij er goed in zit, valt de stekker ook niet meer zo makkelijk uit (wat hij eerst wel deed).

Maar als jij al geluid hebt, zou ik verder niets aan doen.

edit: ik lees nu pas je laatste bericht. Ik was ook verbaasd dat er behoorlijk wat kracht voor nodig was. Volgens mij is dat niet helemaal zoals dat hoort.

[ Voor 7% gewijzigd door Fermion op 14-09-2011 15:08 ]

• Frank B268
Het vestigde mij in ieder geval op de aanwezigheid van de optie 'audio output device' naast de optie 'audio device'. Erg verwarrend allemaal. Maar ik verhuis de vragen hierover wel naar het XBMC topit. Is hier wel erg off-topic aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer windows 7 32bit te installeren maar ik krijg telkens de volgende melding:

Een vereist stuurprogramma voor een cd/dvd-station ontbreekt.

Ik heb uiteraard de sata drivers (die op de meegeleverde cd staan) geprobeerd te laden maar dan nog stopt de installatie met bovenstaande melding... Iemand nog suggesties?

In de bios heb ik de HD op IDE gezet ipv AHCI, ook dat helpt niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je vertelt eigenlijk niet op welke wijze je Windows probeert te installeren, vanaf welk medium bedoel ik dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik installeer vanaf een USB stick (dezelfde stick heb ik zonder problemen gebruikt voor mijn laptop installatie)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Wel in een USB poort achterop het apparaat?
De USB3.0 poorten voorop zijn niet zo'n succes om van te installeren, meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudolfR schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:28:
Wel in een USB poort achterop het apparaat?
De USB3.0 poorten voorop zijn niet zo'n succes om van te installeren, meen ik.
Ik start de installatie vanaf de USB poorten voorop het apparaat.. Wat voor problemen geven de USB 3.0 poorten bij installatie? De installatie bij mij vraagt gewoon om drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Er stond me bij dat installeren vanaf de USB3.0 poorten problemen gaf en ik meen met een soortgelijke melding.
Maar het enige wat ik kan terugvinden is deze review.
productreview: Foxconn Nettop nT-A3500 review door drs.titulaer
En daar werkte het hélemaal niet.

Misschien heb je iets aan Tip 1? Tip 3 heb je al geprobeerd, geloof ik.
http://windowsfixup.com/2...device-driver-is-missing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Windows installatie start wel, dus hij doet inderdaad wel "iets". Natuurlijk ga ik vanavond meteen de USB 2 poort proberen.

Ik heb ook lopen spelen met IDE/AHCI settings, maakt ook geen verschil. Ook heb ik de boot order gewijzigd (eerst USB stick, dan HD en vice-versa).

De drivers moeten ook goed zijn. Ik heb een 32 bit windows 7 installatie en ik gebruik de 32 bit sata drivers. Als ik de sata driver selecteer ziet Windows 7 ze wel. Hij probeert ze ook te laden maar hij geeft een foutmelding.

Hebben jullie iets gewijzigd in de bios voordat jullie Windows 7 installeerden?

Misschien helpt het als ik een BIOS update doe... Alleen lees ik daar ook weer negatieve verhalen over. Hebben jullie goede ervaring met het flashen van de laatste BIOS versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ik heb één keer windows 7 geïnstalleerd, maar niet van USB.
Geen idee of ik daar iets voor het aangepast in de BIOS.

Als je de bios flasht met de juiste vinkjes in de Windows GUI dan is er niets aan de hand.
Als je een BIOS opstart usb maakt, dan staan de parameters voor de flash tool al goed.
Ergens in dit topic staat wel beschreven hoe je dat moet doen.

drs.titulaer in "Foxconn nT-A3500 als eenvoudige HTPC"

[ Voor 10% gewijzigd door RudolfR op 19-09-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik zal eens proberen om het BIOS te updaten.. Ik heb trouwens ook nog de floppy drive uitgeschakeld in de bios, helpt ook niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:46:
De Windows installatie start wel, dus hij doet inderdaad wel "iets". Natuurlijk ga ik vanavond meteen de USB 2 poort proberen.

Ik heb ook lopen spelen met IDE/AHCI settings, maakt ook geen verschil. Ook heb ik de boot order gewijzigd (eerst USB stick, dan HD en vice-versa).

De drivers moeten ook goed zijn. Ik heb een 32 bit windows 7 installatie en ik gebruik de 32 bit sata drivers. Als ik de sata driver selecteer ziet Windows 7 ze wel. Hij probeert ze ook te laden maar hij geeft een foutmelding.

Hebben jullie iets gewijzigd in de bios voordat jullie Windows 7 installeerden?

Misschien helpt het als ik een BIOS update doe... Alleen lees ik daar ook weer negatieve verhalen over. Hebben jullie goede ervaring met het flashen van de laatste BIOS versie?
Windows 7 64bit installatie verliep vlekkeloos (geen extra drivers nodig). Zorg ervoor dat je de USB stick in het USB2 contact stopt, dus niet het USB3 aan de voorkant (met dat blauwe plastic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt door inderdaad de usb stick in de achterkant te prikken ! Hij is nu bezig met installatie ;-).

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles is geinstalleerd alleen merk ik dat hd video's haperen. Heb de standaard drivers geinstalleerd.

Ik merkte ook dat het beeld te ver uitgestrekt was waardoor ik met de catalyst control tool het beeld wat heb moeten verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt RudolfR. Ik ga ook de instellingen van hardware-lover eens proberen:
hardware-lover schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:26:
Ja, hij kan het zeker. Hoewel XBMC niet mijn hoofd-media afspeel software is heb ik deze wel geïnstalleerd staan. Ik kan me herinneren dat er nog een andere instelling gewijzigd moest worden om het allemaal soepel spelend te krijgen. Ik ga eens even een A3500 opstarten en voor je kijken.

Edit:

onder video > afspelen;
  • render-methode: pixelshaders
  • DXVA2 : aan
  • Verversingsfrequentie....: aan
  • Afspelen video naar beeldscherm....: uit
  • A/V-syncchonisatie....: niet actief
  • Toegestane afwijking in....: geen
  • Geef 4:3 video....: normaal
  • Video Post-prcessing: altijd ingeschakeld
Onder systeem > videohardware
  • Weergavemodus: volledig scherm #1
  • resolutie: 1920x1080
  • Gemaximaliseerd venster in plaats van volledig scherm: uit
  • Beeldscherm blanking: uit
  • Vertical blank sync: ingeschakeld tijdens afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
Ik heb gisteren windows 8 bit 64 preview erop gezet en moet zeggen dat het echt goed werkt, geen driver installatie nodig en via usb binnen no time erop. Ik heb wel 15 min nodig gehad om aan de UI te wennen :-). Direct daarna XBMC nightly build erop en alles werkte.

Systeem start iets sneller op, enige wat misschien vertraging geeft is het inloggen met je liveID, maar dat kan je volgens mij ook uitschakelen via control panel.

TIP: GPU driver is ook een Dev build van AMD en werkt ook perfect, alleen je hebt geen opties om bv de scan/pixel aan te passen, dit los je op door:
1. nieuwste cathalyst driver installeren
2. windows update opnieuw uitvoeren.

Voordeel hiermee is dat de driver weer op AMD dev build zit en je hebt de catalyst tools erbij.

[ Voor 106% gewijzigd door mohawk0618 op 20-09-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mohawk0618

Oeh, goeie tip. Ga ik ook zeker eens proberen. Leuk om mee te spelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
mohawk0618 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:14:
Ik heb gisteren windows 8 bit 64 preview erop gezet en moet zeggen dat het echt goed werkt, geen driver installatie nodig en via usb binnen no time erop. Ik heb wel 15 min nodig gehad om aan de UI te wennen :-). Direct daarna XBMC nightly build erop en alles werkte.

Systeem start iets sneller op, enige wat misschien vertraging geeft is het inloggen met je liveID, maar dat kan je volgens mij ook uitschakelen via control panel.

TIP: GPU driver is ook een Dev build van AMD en werkt ook perfect, alleen je hebt geen opties om bv de scan/pixel aan te passen, dit los je op door:

Voordeel hiermee is dat de driver weer op AMD dev build zit en je hebt de catalyst tools erbij.
Heeft deze versie Windows 8 64bit een bepaalde levensduur? (tot wanneer blijft het actief)

edit: snel even op de site gekeken:
MSDN: Windows Metro Style Apps Developer Downloads

Maar ik lees nergens tot wanneer deze versie actief blijft. Als het altijd actief blijft, dat heb je een gratis Windows platform voor je XBMC :P

[ Voor 15% gewijzigd door Fermion op 20-09-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Heb ook even gegoogled; en ik vond 12 maart 2012.
http://news.softpedia.com...arch-12-2012-222656.shtml

• McRam
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

McRam

Tja...

Hallo allemaal.

Ik ben al een tijdje in het bezit van de A3500 maar heb een vreemd probleem nl. het HDMI handshake green screen probleem op mijn Philips TV (PFL9704H). Ik heb als oplossing het pixelformat op Full RGB gezet maar heb de indruk dat het plaatje op de TV daardoor wat minder scherp is en minder mooi vam kleur is als met de aanbevolen YCbCr instelling.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en wellicht een andere oplossing hebben gevonden? Ik gebruik de A3500 alleen maar voor XBMC. Ik ben inmiddels al weken aan het Googlen en heb nergens nog iets zinnigs kunnen vinden anders dan dat een firmware upgrade voor de TV (of de streamer) e.e.a. zou moeten oplossen. Gezien de leeftijd van de TV verwacht ik geen firmware upgrade meer daarvoor.

Hoor het graag.

Pain don't hurt. Babes love scars. Broken bones heal.

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb in andere topics gezien dat het probleem voornamelijk bij Philips TV's voorkomt en niet direct gerelateerd is aan deze A3500. Mogelijk is het chipset (E-350/AMD/ATI) gevoelig maar Philips lijkt wel het belangrijkste aandeel te hebben in je beeld problemen. Nu is dit natuurlijk geen oplossing voor je maar ik wilde je deze info toch niet onthouden.

Ik heb op diverse andere beeldschermen (allemaal niet Philips) 0 (nul) problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 21-09-2011 13:49 ]

Testing, one, two ...

• McRam
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

McRam

Tja...

hardware-lover schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:48:
Ik heb in andere topics gezien dat het probleem voornamelijk bij Philips TV's voorkomt en niet direct gerelateerd is aan deze A3500. Mogelijk is het chipset (E-350/AMD/ATI) gevoelig maar Philips lijkt wel het belangrijkste aandeel te hebben in je beeld problemen. Nu is dit natuurlijk geen oplossing voor je maar ik wilde je deze info toch niet onthouden.

Ik heb op diverse andere beeldschermen (allemaal niet Philips) 0 (nul) problemen.
Tja, ik ben meerdere merken TV's tegen gekomen die dit hebben i.c.m. bepaalde mediaspelers en/of streamers. Maar ook daar is het nog niemand gelukt een definitieve oplossing te vinden anders dan uit/aan zetten, etc. Allemaal niet echt netjes. Ik hou het voorlopig maar even op de Full RGB oplossing. Dat scheelt wellicht kwaliteit maar ook een hoop ergernis.

Pain don't hurt. Babes love scars. Broken bones heal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:59
mohawk0618 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:14:

Handig! Ik ga dit ook proberen. Enige probleem is dat ik het op een USB-stick wilde installeren (films via externe HD). Ik zie dat je 20 gig aan ruimte nodig hebt voor de installatie. Is dit echt zo? Want dan heb ik een klein probleem qua capaciteit. ;)

nvm: Ik had nog een partitie vrij op een externe HD om het uit te gaan proberen. Nu kijken of het lukt om met de officiële windows tool de iso bootable te maken via USB en kijken of m'n Zbox dit pakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.Myst op 23-09-2011 16:57 ]

• alfredhabienet
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
grivy schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:20:
Heel erg bedankt hardware-lover, ik had inderdaad de flash verkeerd uitgevoerd. Ik heb nu de autoexec.bat gebruikt en alles werkt weer prima, ook in V3. :D
Ik had hetzelfde probleem, verkeerde manier geflasht :D echt irritant dat de grafische tool zo brak is. Maar ik heb het gelukkig op kunnen lossen met een bootable win 98 usb stick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ik heb van de week een nieuwe NT-A3500 ontvangen van Zercom.
Ging vrij vlot, had met een week een nieuwe, prima geregeld allemaal.

Maar deze heeft hetzelfde probleem als de vorige; ik kan weer niet in de BIOS komen.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
1) BIOS benaderen vanuit koude start, een reboot vanuit het OS geeft een z.g. quickboot waarbij het BIOS meestal niet te bereiken zal zijn.
2) Gebruik geen USB-3 poort
3) gebruik een standaard bekabeld USB toetsenbord zonder allerlei toetsers en bellen (verlichting e.d.)
4) begin direct na het aanzetten repeterend op de DEL toets te drukken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
ik merk sinds ik weer op win7 64bit zit, dat die af en toe tijdens een film, een freeze geeft van 20 sec en dan weer doorgaat. Dit gebeurt bij divx of 1080p mkv files en het maakt niets uit of je xbmc of wmp gebruikt. Tijdens de freeze blijft het rode hdd activity lampje ook dus 20 sec branden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
hardware-lover schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:11:
1) BIOS benaderen vanuit koude start, een reboot vanuit het OS geeft een z.g. quickboot waarbij het BIOS meestal niet te bereiken zal zijn.
2) Gebruik geen USB-3 poort
3) gebruik een standaard bekabeld USB toetsenbord zonder allerlei toetsers en bellen (verlichting e.d.)
4) begin direct na het aanzetten repeterend op de DEL toets te drukken.
Bedankt voor de suggesties. Ik heb deze dingen geprobeerd, maar het mocht niet baten.
Wel ben ik verder gekomen. Ik heb namelijk nog wat pogingen ondernomen toen het apparaat niet via HDMI verbonden was met de TV, maar via DVI/VGA met een monitor en gek genoeg werkt dat wél.

Hier is het goed te reproduceren; via DVI krijg ik keurig de BIOS als ik op DEL druk zodra mijn num-lock lampje oplicht; zowel bij cold boot (zelfs met stekker trekken), of een soft-reset vanuit de BIOS of GRUB.
Met HDMI hangt het systeem op het AM logo.

Maak ik een stomme fout door dat te willen en kan dat gewoon niet? (Een verschil in resolutie van de TV en de BIOS?) Of is dat een quirck van de Foxconn BIOS? Of is het iets wat alleen op mijn apparaat gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Bij aansluiting via HDMI heb ik ook geen beeld bij het aanzetten van de A3500 maar begin toch met repeterend indrukken van de DEL toets. Ik kijk daarbij niet of er een lampje op het toetsenbord gaat branden. Zodra het BIOS bereikt wordt is dit wel direct op het scherm te zien.
Ik ga dus niet zitten wachten met het indrukken (repeterend, niet vasthoudend) van de DEL toets tot er beeld via HDMI op het scherm zichtbaar wordt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Bedankt voor je uitgebreide omschrijving van de procedure.
Met een andere TV en HDMI heb ik wel succes.
Lijkt me een probleem van de televisie.

Ik blijf nog even pielen, ben blij dat ik nu weer bij de BIOS kan komen, ook al is het nogal omslachtig.
Daar heb ik alleen nu nog last van. Als het straks allemaal draait niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Gisteren Openelec RC7 0.99.7 geïnstalleerd, snel en makelijk, Alsof je een firmware installeert. Voordat Openelec op mijn SSD HD liet installeren, moest de (nieuwe) SSD HD eerst worden geformatteerd met ext3. Ik heb hiervoor Gparten gebruikt van Ubuntu Live (weet niet zo gauw een ander tool).

Het afspelen van 1080p over HDMI met geluid ging probleemloos. Geen problemen gezien met audio sync.
Het configureren van je IP doe je met Openelec vanuit XBMC.

(Openelec = XBMC)

Edit: de HD hoeft niet specifiek met ext3 te worden geformateerd. OpenElec bezit zelf GEEN formateer en partitioneer mogelijkheden wanneer je drive niet eerder is geformateerd/gepartioneerd. Dus je moet een nieuwe HD eerst zelf eerst partitioneren en formateren.

[ Voor 22% gewijzigd door Fermion op 16-10-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
Nieuwe bios op website P11F1P04.

[ Voor 74% gewijzigd door drs.titulaer op 17-10-2011 13:55 ]

De wondere wereld van de micro-electonica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
Had ergens nog een oud memory kaartje liggen en las op http://xbmc.org/ over Open-Elec.
Heb de speciale Fusion versie geinstalleerd en ben enthousiast.
Probeer nu informatie te verzamelen over de Multi-Function Card Reader (Support SD/SDHC/MS/MS Pro/MMC memory cards) in onze Foxconn en memory-kaartjes
Maar kom er niet goed uit. Als je het snelste kaartje koopt maakt onze MFCR daar dan ook maximaal gebruik van ? Of nog beter gezegd welk kaartje moet ik kopen om XBMC zo snel mogelijk op te laten starten.

[ Voor 24% gewijzigd door drs.titulaer op 26-10-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPO
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-07 23:24

MPO

Hi,

Na het doorlezen van dit forum heb ik ook een Foxconn aangeschaft met een kingston 4GB DDR3 reepje en een 60GB SSD. Media haal ik van een USB3 harddisk af en XBMC draait op een windows 7 enterprise versie.

Ik ervaar bij een aantal films nog wel wat kleine schokjes, heb bijvoorbeeld een 12Gb grote 1080 mkv versie van avatar die regelmatig kort schokt. Deze draait overigens prima als ik de harddisk rechtstreeks in mijn Samsung TV prik...

Ik heb de instellingen in XBMC voor hardware versnelling aangezet maar dat loste het niet helemaal op.
Ik porrel zelf nog even verder maar als jullie nog ideeen hebben hoor ik het graag.

Mijn grootste probleem is het volgende: ik heb in het BIOS Quickboot of Fastboot aangezet waardoor de hele POST overgeslagen wordt en ik niet meer in mijn BIOS kom. Lekker snel, maar ik wil ook even met open-elec experimenteren of dat wel vloeiend werkt.

Ik kan bij Foxconn niet achterhalen hoe ik dit kan herstellen, heb al een aantal keer geboot met de DEL knop ingedrukt maar dat werkt ook niet.

Weten jullie hoe ik mijn BIOS weer kan bereiken?

Overigens bedien ik XBMC met constellation op een Ipad, en dat is echt een feest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
MPO schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:27:
Ik heb de instellingen in XBMC voor hardware versnelling aangezet maar dat loste het niet helemaal op.
Ik porrel zelf nog even verder maar als jullie nog ideeen hebben hoor ik het graag.
Dit zijn mijn settings voor XBMC i.c.m. Windows 7;

onder video > afspelen;
  • render-methode: pixelshaders
  • DXVA2 : aan
  • Verversingsfrequentie....: aan
  • Afspelen video naar beeldscherm....: uit
  • A/V-syncchonisatie....: niet actief
  • Toegestane afwijking in....: geen
  • Geef 4:3 video....: normaal
  • Video Post-prcessing: altijd ingeschakeld
Onder systeem > videohardware
  • Weergavemodus: volledig scherm #1
  • resolutie: 1920x1080 << indien van toepassing
  • Gemaximaliseerd venster in plaats van volledig scherm: uit
  • Beeldscherm blanking: uit
  • Vertical blank sync: ingeschakeld tijdens afspelen
Mijn grootste probleem is het volgende: ik heb in het BIOS Quickboot of Fastboot aangezet waardoor de hele POST overgeslagen wordt en ik niet meer in mijn BIOS kom. Lekker snel, maar ik wil ook even met open-elec experimenteren of dat wel vloeiend werkt.

Ik kan bij Foxconn niet achterhalen hoe ik dit kan herstellen, heb al een aantal keer geboot met de DEL knop ingedrukt maar dat werkt ook niet.

1) Netvoeding losmaken, de aan/uit knop indrukken en vasthouden (sec. of 10), daarna netvoeding eraan en direct na het aanzetten beginnen met het REPETEREND indrukken van de delete toets ook al is er nog geen beeld zichtbaar.
2) de lompe manier, houd tijdens het aanzetten van de A3500 de aan/uit toets ingedrukt en start, na het uitschakelen van de A3500, deze weer opnieuw op gevolgd door het REPETEREND indrukken van de delete toets ook al is er nog geen beeld zichtbaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPO

MPO

Top!

Dank je wel, kan ik dit weekend weer even verder porrelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-03 11:51

TrasherXL

Bicky burger for life

Hoe krijgen jullie windows 7 uberhaupt geinstalleerd? Bij mij vind ie de driver niet en welke driver van amd ik ook op usb zit, geen succes...

help! :D

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Installeer in ieder geval vanaf de USB aansluitingen aan de achterzijde, niet vanaf de voorkant (USB3).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-03 11:51

TrasherXL

Bicky burger for life

Ik maak gebruik van een USB stick (heb met Win2Flash een bootable win7 installer stick gemaakt),

Ondanks dat hij daarvan opstart, vind hij mijn interne hdd niet :(

Ik heb de sata driver op de stick gezet, maar werkt ook niet.
Heeft dit met EFI te maken?

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Hi,

Na het doorlezen van dit forum heb ik ook een Foxconn aangeschaft met een kingston 4GB DDR3 reepje en een 60GB SSD. Media haal ik van een USB3 harddisk af en XBMC draait op een windows 7 enterprise versie.

Ik ervaar bij een aantal films nog wel wat kleine schokjes, heb bijvoorbeeld een 12Gb grote 1080 mkv versie van avatar die regelmatig kort schokt. Deze draait overigens prima als ik de harddisk rechtstreeks in mijn Samsung TV prik...

Overigens bedien ik XBMC met constellation op een Ipad, en dat is echt een feest!
Het is iid een groot feest met iPad + constellation. Ik heb m maar gekocht.

Wat betreft je schokjes, ik had hier ook last van. Maar ik heb gemerkt dat je niets anders dan alleen XBMC op je Foxconn moet laten draaien, anders krijg je schokjes (die schokjes kwamen soms niet altijd direct bij het afspelen van films).
Dus een uTorrent, Mobilemouse (gebruik je iPad als ene mouse) en ander software. Dan ging alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPO

MPO

Er stond alleen nog maar WIN7 enterprise met XBMC op, misschien even een andere versie van win7 proberen. Was van plan dat dit weekend te doen, maar er kwamen wat dingen tussen.. (Schoonmoeder en BF3 ;-))

Even kijken of ik vanavond door kan hobby-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
MPO schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:42:
Er stond alleen nog maar WIN7 enterprise met XBMC op, misschien even een andere versie van win7 proberen. Was van plan dat dit weekend te doen, maar er kwamen wat dingen tussen.. (Schoonmoeder en BF3 ;-))

Even kijken of ik vanavond door kan hobby-en
Probeer Openelec (ook XBMC), dan ben je binnen 10 minuten klaar en er is een speciale versie voor Fusion. Het draait probleemloos.

Je moet je Foxconn niet gaan gebruiken als een multimedia server, zelf ondervonden dat dit niet gaat werken, wel jammer. Maar dat trekt het dingetje niet, atlhans niet op Windowds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Ik heb nu echt iets raars;
Ik heb win7 ultimate 64bit met alleen xbmx erop en echt verder niets. Af en toe tijdens een .avi of .mkv, gaat die 20 seconden hangen en weer verder en dit met een 20 a 30 min tussentijd. Ik heb toen een clean install gedaan met de laatste drivers van de foxconn site maar het lost niets op. Ik lees nu overal op verschillende forums dit met win7 64bit en gisteren ging die ook hangen tijdens het surfen. Kan dit gebeuren doordat die te heet wordt?

Ik ga dit eens ook proberen met Win8 preview 64bit...

[ Voor 5% gewijzigd door mohawk0618 op 01-11-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Waarom probeer je ook niet even een 32b versie van Windows 7 (of 8 ) om te kijken of je daar ook dezelfde ervaringen mee krijgt dan nu? Er is bij dit soort apparaten niet echt een voordeel te bedenken voor een 64b OS of wordt daar mogelijk anders over gedacht?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
hardware-lover schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:42:
Waarom probeer je ook niet even een 32b versie van Windows 7 (of 8 ) om te kijken of je daar ook dezelfde ervaringen mee krijgt dan nu? Er is bij dit soort apparaten niet echt een voordeel te bedenken voor een 64b OS of wordt daar mogelijk anders over gedacht?
Een ding waar je voordeel hebt, is dat je bij 32bit maar 3.4GB (RAM) vrij hebt ipv 3.67GB. Ik zal het toch eens proberen.
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
2GB aan werkgeheugen is eigenlijk al ruim voldoende om het als Media Center lekker te laten draaien dus de 4GB volledig beschikbaar hebben is wel fijn maar helemaal niet noodzakelijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Ík heb nu win8 dev 64bit preview als dualboot naast de win7 64bit draaien, ik zal even kijken of die hiermee vastloopt, zo ja, dan is het Hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Update voor het freeze die ik soms heb tijdens het internetten en dvix/mkv kijken;
Ik heb een clean install gedaan met win7 32 ultimate ipv 64bit en na het binnenhalen van alle updates etc, nog steeds dat die max 30 sec freezed. Ik begin nu echt te denken aan een Hardware issue, als jullie nooit een tijdelijke freeze hebben gehad, dan weet ik het bijna wel zkr.

Nog tips voordat ik hm RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Heb je ook nog andere media spelers geprobeerd? Krijg je dan ook dezelfde verschijnselen? Je moet natuurlijk goed beslagen ten ijs komen wil je werkelijk aanspraak kunnen maken op een RMA. Als je aan gaat geven dat er alleen binnen XBMC een freeze probleem is dan wordt het lastig op te lossen verwacht ik. Dus probeer ook eens andere afspeel software om goed te kunnen vergelijken.

Windows event (logboeken) manager geeft geen ideeën waar te zoeken?.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

Mex

mohawk0618 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:23:
Update voor het freeze die ik soms heb tijdens het internetten en dvix/mkv kijken;
Ik heb een clean install gedaan met win7 32 ultimate ipv 64bit en na het binnenhalen van alle updates etc, nog steeds dat die max 30 sec freezed. Ik begin nu echt te denken aan een Hardware issue, als jullie nooit een tijdelijke freeze hebben gehad, dan weet ik het bijna wel zkr.

Nog tips voordat ik hm RMA?
Probeer OpenElec eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Open Elec ook geprobeerd, live versie van de fusion build op een SD kaart, werkt, maar er zit overscan op en tijdens het menu loopt die echt vast. Daar kon ik niet echt zeker weten.

Ik heb van mijn werk een even een seagate 2.5 momentus 7200.4 te leen gekregen om het te testen. Laat het morgen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
Ok, heb nu een Seagate momentus 7200 schijf erin hangen ipv de WD blue 5400 en nu geen freezes meer. Ik heb de WD toch maar voor RMA opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Laatst online: 13-09 09:34
Hoe is het eigenlijk met de geluid kwaliteit?
Ik twijfel tussen deze en een klein 1155 systeem met een GB mobo (Realtek 889 chip)
Hij komt direct op mijn reciever.

[ Voor 4% gewijzigd door FNale op 01-12-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ChrisdeW schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:54:
Hoe is het eigenlijk met de geluid kwaliteit?
Ik twijfel tussen deze en een klein 1155 systeem met een GB mobo (Realtek 889 chip)
Hij komt direct op mijn reciever.
Via HDMI of optisch aangesloten op je reveiver? Beiden zijn digitaal dus er is niet echt sprake van een geluidskwaliteit, deze wordt via de digitale aansluitingen hoofdzakelijk door je receiver en speakers bepaald en niet door de Foxconn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
Er is weer een nieuwe bios verschenen b11f1p05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
drs.titulaer schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:02:
Er is weer een nieuwe bios verschenen b11f1p05
Dank je voor het melden.
Ik heb zelf het voorlaatste niet eens geïnstalleerd moet ik zeggen, er was geen aanleiding voor om dat te doen.

Het eerste wat mij opvalt in het totale BIOS overzicht is 2x het P04 BIOS met eenzelfde grootte maar verschillende uitgiftedatum en het tweede wat mij opvalt is dat het nieuwe P05 BIOS zoveel kleiner is v.w.b. bestandsgrootte dan zijn voorgangers?

Edit: bij het laatste P05 BIOS zit geen Windows flash software, dat verklaart de geringere grootte.

http://www.foxconnsupport...00003&keywords=&sort=bios

Edit 2: er is enkele dagen later al een nieuwe BIOS (P06) versie uitgebracht.

nT-A3500 ( Submitted: 12/13/11 | Download: 15 Times ) Barebone Systems : Nettop : Motherboards BIOS : BIOS File Hide Detail

Type: Motherboards BIOS File Size: 1.07MB
Version: B11F1P06 Updated: 12/13/11
Description: Modify the code for fixed the DRAM driver strength timing to patch DRAM compatibility issue when DRAM size >= 2GB
Download: How to flash BIOS ?

[ Voor 63% gewijzigd door hardware-lover op 13-12-2011 11:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:12
Ik heb ook een van deze apparaatjes besteld. Ik wil graag voordat hij binnenkomt alvast een Windows USB stickje klaar hebben met alle drivers, alleen is het nog knap lastig om de precieze specificaties te achterhalen. Is er iemand die een klein hardware rapport zou willen maken met Everest of AIDA?

Ben vooral benieuwd naar de precieze Wifi, LAN en USB3 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
redah schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:34:
Ik heb ook een van deze apparaatjes besteld. Ik wil graag voordat hij binnenkomt alvast een Windows USB stickje klaar hebben met alle drivers, alleen is het nog knap lastig om de precieze specificaties te achterhalen. Is er iemand die een klein hardware rapport zou willen maken met Everest of AIDA?

Ben vooral benieuwd naar de precieze Wifi, LAN en USB3 chipset.
De drivers die je moet hebben voor een Windows installatie staan op de meegeleverde CD en als daar nieuwere versies van zijn uitgebracht dan zijn ze hier te halen; klik (wel tamelijk traag deze website).

Of heb je misschien een andere bedoeling met je vraag?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:12
hardware-lover schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:58:
De drivers die je moet hebben voor een Windows installatie staan op de meegeleverde CD en als daar nieuwere versies van zijn uitgebracht dan zijn ze hier te halen; klik (wel tamelijk traag deze website).

Of heb je misschien een andere bedoeling met je vraag?
Ja, de drivers op fabrikanten websites zijn meestal niet heel erg up-2-date :)

Maar PostNL kwam een dag eerder dan verwacht, dus het kastje staat al te zoemen. Wat een krachtpatsertje in zo'n kleine behuizing zeg...

Anyway, voor eventueel anderen die een geintegreerde driver-install willen maken, dit zit er in het kastje (de linkjes zijn linkjes naar drivers):

Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet Adapter
Atheros AR5B95/AR9285 802.11b/g/n Wireless Network Adapter
ASMedia ASM1042 USB 3.0 xHCI Controller (firmware update beschikbaar)
Realtek ALC888 audio

Als je bovenstaand incl. de AMD chipset drivers en de AMD video drivers installeert, heb je van alles de laatste versie. Ik lijk in ieder geval niets te missen...

Dat was mijn punt, ik begin graag met verse drivers en had dus geen idee wat er in het kastje zat ;) Meestal staat dit in moederbordboekjes beschreven, maar bij dit kastje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
hardware-lover schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:35:
[...]

Via HDMI of optisch aangesloten op je reveiver? Beiden zijn digitaal dus er is niet echt sprake van een geluidskwaliteit, deze wordt via de digitale aansluitingen hoofdzakelijk door je receiver en speakers bepaald en niet door de Foxconn.
Je hebt ook gelijk ook!
Met me reciever in speakers komt alles in orde dan.

Inmiddels besteld

[ Voor 22% gewijzigd door FNale op 19-12-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compostbak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:21
xvba support openelec

er is een test versie met xvba support, lijkt zeer stabiel op fusion platform.
hele dag mee gespeeld en geen hangs gehad en speelt alles zonder problemen af

menu,s voelen er snel aan

info

http://openelec.tv/news

http://openelec.tv/forum/28-issue-reports/19234-xvba-support-thread

images

http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38
Ik heb het hele topic doorgenomen en mijn vriend Google om raad gevraagd, maar helaas niet kunnen vinden: is het mogelijk om twee schermen aan te sluiten? In mijn geval een le37d550 via hdmi en een beamer (voor het betere filmgevoel) via de DV-I aansluiting?

EDIT: ja het werkt!

[ Voor 4% gewijzigd door mpx200_05 op 01-01-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-08 14:03
mpx200_05 schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:14:
Ik heb het hele topic doorgenomen en mijn vriend Google om raad gevraagd, maar helaas niet kunnen vinden: is het mogelijk om twee schermen aan te sluiten? In mijn geval een le37d550 via hdmi en een beamer (voor het betere filmgevoel) via de DV-I aansluiting?
Wij maken gebruik van zo'n DVI/VGA (blauw (vga) / wit (dvi)) splitter om twee schermen aan te sluiten, 1 op DVI en die andere op VGA werkt goed, splitter sluit je gewoon aan op je DVI aansluiting.
Persoonlijk nooit met hdmi geprobeerd, dus als je echt hdmi wilt ... sorry daar heb ik niet genoeg ervaring mee. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:26
Weer nieuwe bios uit:

Type: Barebone Systems BIOS File Size: 1.07MB
Version: B11F1P07 Updated: 12/17/11
Description: Modify the code for fix some platform + Asint 1GB sometimes can't boot when add the fixed the DRAM driver strength timing patch

Heb deze erin gezet en werkt.

Dit gedaan via de command prompt.

[ Voor 6% gewijzigd door limboconnect op 20-12-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Zaterdag mijn setje gekregen.

NT-A3500
4GB 1066 Sodimm
320GB WD

Direct Windows 7 64 Bit geinstalleerd en loopt perfect
Diverse mediaspelers geprobeerd uitkomst XBMC loopt het beste met mijn HD materiaal!
(Star wars 1080 BR als test gebruikt)

Hij heeft het wel zwaar met 1080 youtube onder Chrome mis ik dan nog een stukje software/driver of is dit gewoon de max van Fusion?

[ Voor 17% gewijzigd door FNale op 19-12-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangkill13
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 22:24
Ik wil graag een e-350 aanschaffen voor een htpc en er linux + xbmc op draaien. Omdat er op het internet nogal verschillende berichten zijn die aangeven dat niet alles goed werkt, maar het wel steeds beter word. Dit word mijn eerste htpc en mijn vraag is wat jullie ervaring hiermee is. (kan wel werken met terminal, maar wil liever niet met halfbakken/lastige oplossingen het geheel laten werken)
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste