Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloobje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 10:54
review van de id83 ziet er alvast goed uit

http://www.rwlabs.com/art...?cat=&id=770&pagenumber=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of deze:
http://tbreak.com/tech/2013/01/zotac-zbox-id83-plus-review/

in de andere review schrijven ze dat de ID83- redelijk wat geluid maakt. Deze review zijn ze wel te spreken over het geluidsniveau. Zeg het maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

De AD12 heb ik reeds van mijn lijstje geschrapt gezien de resultaten van de ID83.
Nu de andere nieuwe ZBoxen laten komen...

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:50:
Of deze:
http://tbreak.com/tech/2013/01/zotac-zbox-id83-plus-review/

in de andere review schrijven ze dat de ID83- redelijk wat geluid maakt. Deze review zijn ze wel te spreken over het geluidsniveau. Zeg het maar.....
Dan zeg ik het maar...

Als je doelt op;

Overall the power and thermal readings from the ZOTAC are a little higher than the AMD based VS8. We are still within acceptable levels, as well as the power rating for the PSU but we also noted that this system gets a touch nosier than the Sapphire too. Not by too much, or to a degree which is a problem, but the Sapphire is quieter.

dan staat daar nergens vermeld dat de ID83 redelijk wat geluid maakt, hij maakt alleen wat meer geluid dan de Sapphire maar niet tot aan een niveau dat het ook hinderlijk zou zijn. Of doel jij op een andere review?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt in vergelijking met de VS8. Toevallig heeft hardware.info de VS8 getest.
Die vinden de VS8 citaat"VS8 heeft maar één fan aan boord en die is behoorlijk luidruchtig". Wat zouden ze dan van de ID83 vinden. Nu staan daar een db van 48 (bij 15 cm) afstand bij ik weet niet of dat luidruchtig is

review:
http://nl.hardware.info/r...bruik-en-geluidsproductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Tja, dat zal altijd wel een probleem blijven verwacht ik, op de ene website is het halleluja en op een andere lijkt het wel op het tegenovergestelde. In de review waar ik de uitspraken uit heb gehaald, is het apparaat meer getest als desktop/game PC dan als HTPC. Wat ik wil zeggen is dat je van je desktop PC over het algemeen meer "lawaai" accepteert dan van je HTPC die je gebruikt tijdens het afspelen van je media. In het laatste geval wil je hebben dat ie niet of nauwelijks hoorbaar zal zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar is 48 db op 15 cm afstand luidruchtig. Als ik deze wil gaan kopen dan is het voor een HTPC. Maar dan zit zit je natuurlijk nooit op 15 cm afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mijn ervaring met dit soort HTPC's is dat het systeem enkel luidruchtig wordt indien de CPU flink wordt aangesproken en dus zwaar belast. Dan moet de fan aan de bak om hem koeler te krijgen. In de meeste gevallen wordt bij HTPC's achtige taken, zoals het afspelen van video e.d., voornamelijk teruggevallen op de GPU waarbij de CPU belasting minimaal is. Dan zal het met het fan-geluid beslist meevallen. Er zijn echter ook diverse gebruikers die op de achtergrond allerlei andere taken hebben draaien die niets tot weinig met het hele HTPC gebeuren te maken hebben. Ik doel hierbij op het actief downloaden en uitpakken van allerlei bestanden en daardoor wordt het systeem natuurlijk wel extra op CPU belast met het toenemen van het koelgeluid als gevolg. In dat geval is het wel prettig dan een systeem onder volle belasting mooi stil blijft of vrijwel niet hoorbaar is.
Aanvulling: http://lichtbeeldgeluid.n...-hard-klinkt-een-decibel/

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 29-01-2013 16:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ywa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 12:01

Ywa

Voor een televisiescherm willen wij over HDMI op 1920x1080 pixels een big screen maken d.m.v. het inladen van een externe webpagina (via Google Chrome op Windows 7/8) voor een zogenaamde 'big screen' modus. Nu willen wij dit scherm graag afwisselen met leuke JavaScript effecten en ook videos (videos zijn 720p meestal). Vooral de JavaScript effecten hebben volgens mij wel impact op de GPU/CPU.

Is een ZBOX geschikt voor zo'n scherm, en zo ja, welke raden jullie aan? (betaal natuurlijk liever niet meer dan nodig is)

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Ywa, heb je een voorbeeld van zo'n webpagina zodat ik het e.e.a. zou kunnen testen? Is er bewust gekozen voor Google Chrome?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ywa

Ywa

hardware-lover schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:57:
@Ywa, heb je een voorbeeld van zo'n webpagina zodat ik het e.e.a. zou kunnen testen? Is er bewust gekozen voor Google Chrome?
Nee deze moet nog ontwikkelt worden. Google Chrome (of Firefox) lijkt me meest voor de hand liggend i.v.m. performance. Of zit je meer te hinten richting eventueel een kale Linux installatie met browser om algemene performance te verbeteren?

Ik zit even te bedenken welke websites veel gebruik maken van JavaScript effecten, maar kan op dit moment even geen enkele bedenken. Zelf suggesties?
Zou je een paar 2D demos van deze pagina kunnen testen: http://www.hongkiat.com/blog/48-excellent-html5-demos/ (en ook aangeven welke ZBOX je hebt uiteraard)
Alvast bedankt!

[ Voor 25% gewijzigd door Ywa op 29-01-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 07:50
Op de site van OpenElec is het volgende over de nieuwe ZBoxen te vinden: "“We have no doubt the new 3rd Generation ZOTAC ZBOX with NVIDIA GeForce GT 610 graphics is ready for the new HD audio and Hi10P video capabilities of the upcoming XBMC 12.0 Frodo-based OpenELEC 3.0 release.”

Dit gaat dus kennelijk over de ID42 (Nvidia GPU). Wat zou dit zeggen over de support voor de nieuwe ID83 (intel Video).

Zou de ID42 te preferenen zijn boven de ID83 icm OpenElec?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ywa schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:22:
[...]

Nee deze moet nog ontwikkelt worden. Google Chrome (of Firefox) lijkt me meest voor de hand liggend i.v.m. performance. Of zit je meer te hinten richting eventueel een kale Linux installatie met browser om algemene performance te verbeteren?

Ik zit even te bedenken welke websites veel gebruik maken van JavaScript effecten, maar kan op dit moment even geen enkele bedenken. Zelf suggesties?
Zou je een paar 2D demos van deze pagina kunnen testen: http://www.hongkiat.com/blog/48-excellent-html5-demos/ (en ook aangeven welke ZBOX je hebt uiteraard)
Alvast bedankt!
Ik ben fervent Windows gebruiker, u zal van mij geen hints krijgen richting Linux of andere niet Windows alternatieven. Ik heb geen enkele Zbox in het bezit maar wel verschillende HTPC's die gelijkwaardig zijn aan diverse Zotac modellen v.w.b. hardware. Ik zal er eens naar kijken.

Edit: getest met een AMD E-350 HTPC (= AD02/AD10) onder Windows 8 64b. Bij gebruik van IE10 draaien de vensters soepel en vlot, CPU belasting ± 40%. Onder Google Chrome dezelfde soepele weergave, CPU belasting echter ± 60%. Desktop 1920x1080. Het lijkt er dus op dat men kan volstaan met een tamelijk lichte HTPC. Ik zal later nog eens testen met een nog langzamere ION330 (nVidia GPU) en een vlottere Intel i2100 CPU met Intel HD graphics 3000 2000 GPU.

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 31-01-2013 15:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ywa

Ywa

Bedankt voor het testen. Ik wacht nog even af op je verdere resultaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fladder
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07-2023
Ik heb een AD12 met openelec. Als ik met de tv zap naar HDMI1 (upc box) en weer terug nar HDMI2 (zbox) dan krijg ik geen geluid meer op de zbox (niet van xbmc menu en niet van de players). Zou dit een probleem zijn van de tv of van de zbox? Ik kan nergens iets vinden of anderen met gelijksoortige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ywa schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:52:
Voor een televisiescherm willen wij over HDMI op 1920x1080 pixels een big screen maken d.m.v. het inladen van een externe webpagina (via Google Chrome op Windows 7/8) voor een zogenaamde 'big screen' modus. Nu willen wij dit scherm graag afwisselen met leuke JavaScript effecten en ook videos (videos zijn 720p meestal). Vooral de JavaScript effecten hebben volgens mij wel impact op de GPU/CPU.

Is een ZBOX geschikt voor zo'n scherm, en zo ja, welke raden jullie aan? (betaal natuurlijk liever niet meer dan nodig is)

Alvast bedankt. :)
Misschien een beetje offtopic, maar ik vindt het toch wel interessant:
Hoe wil je die video's dan laden? Ook door html5? Daar kan je toch niet alle videoformaten mee laden?

Ben je ook niet bang dat je op een duur een soort gewoon xbmc aan het namaken bent? : Het begint met 10 functies, maar daarna wil je waarschijnlijk weer meer...

Is er trouwens ook al niet een web versie van xbmc die open-source is?

Natuurlijk wel leuk als hobby }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
fladder schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:18:
Ik heb een AD12 met openelec. Als ik met de tv zap naar HDMI1 (upc box) en weer terug nar HDMI2 (zbox) dan krijg ik geen geluid meer op de zbox (niet van xbmc menu en niet van de players). Zou dit een probleem zijn van de tv of van de zbox? Ik kan nergens iets vinden of anderen met gelijksoortige problemen.
Dit probleem heb ik ook een tijdje gehad met een beta van Frodo. Maar dat is al een hele tijd geleden verholpen. Heb je de laatste versie draaiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ywa

Ywa

Rub3s schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:18:
[...]

Misschien een beetje offtopic, maar ik vindt het toch wel interessant:
Hoe wil je die video's dan laden? Ook door html5? Daar kan je toch niet alle videoformaten mee laden?

Ben je ook niet bang dat je op een duur een soort gewoon xbmc aan het namaken bent? : Het begint met 10 functies, maar daarna wil je waarschijnlijk weer meer...

Is er trouwens ook al niet een web versie van xbmc die open-source is?

Natuurlijk wel leuk als hobby }:O
Wij prepareren MP4 videos die wij via Flash of HTML5 fullscreen willen afspelen (vanuit Chrome ja). De rest is allemaal custom-made en gaat om statussen van machines en willen we lekker over-the-top doen met veel JS effecten en dergelijke. Vandaar dat XBMC geen optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fladder
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07-2023
Jelte schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:44:
[...]
Dit probleem heb ik ook een tijdje gehad met een beta van Frodo. Maar dat is al een hele tijd geleden verholpen. Heb je de laatste versie draaiend?
2.99.1, zal morgen eens 2.99.2 proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ywa schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:20:
Bedankt voor het testen. Ik wacht nog even af op je verdere resultaten. :)
Vervolg: ION 330 getest met Firefox (laatste versie) en Google Chrome (laatste versie).
Bij dit systeem merk je dat sommige demo's toch het maximale vragen. Hoewel de CPU belasting zo rond de 60-65% blijft schommelen is het hier de GPU die soms wat te kort schiet en het moeilijk te halen heeft. Nu zul je moeite moeten doen om een soortgelijk systeem heden ten dage nog als nieuw aan te kunnen komen en waarom zou je dat überhaupt proberen aangezien er zoveel (snellere) alternatieven zijn, maar het is nu waarschijnlijk wel duidelijk geworden dat ietsje meer GPU/GPU power, zoals dat bij een E-350 al het geval is, zeer wenselijk is.

Ik sluit later nog even het door mij aangehaalde Intel i2100 systeem aan en zal daar ook even mee draaien. Daarmee verwacht ik, gezien de power van dat systeem, weinig problemen maar mogelijk gooit de HD graphics chip roet in het eten.

Aanvulling: ook de test met het Intel i3 i2100 systeem is uitgevoerd en zoals gedacht draait deze zijn/haar hand er niet voor om. Dit keer getest met IE10 en Chrome en bij beiden beperkt de CPU belasting zich tot zo'n 10%. Fluitje van een cent dus. Het gebruikte systeem beschikt over een HD graphics 2000 chip en niet de 3000 zoals ik eerder aangaf.

Ik krijg binnen redelijk afzienbare tijd nog een Intel Atom 525 systeempje binnen die voorzien is van een AMD HD5430 GPU. Dat zou ook nog een interessante optie kunnen zijn aangezien die nu wel heel erg voordelig worden aangeboden, is echter geen Zotac. Ik weet namelijk niet in hoeverre aanschafkosten een doorslag kunnen geven?

[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 07-02-2013 16:06 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 20:48
Op de AD06 ( pricewatch: Zotac ZBOX ZBOX-AD06 ) kan je toch openelec draaien (XBMC) om bedraad te streamen vanaf een nas (720p en 1080p mkvs, mp4s) ?
Kben op zoek naar een snel opstartende, (vrij) stille htpc met een IR remote… Uit de vorige posts raak ik niet veel wijzer uit, zoveel modellen en ieder heeft zijn voorkeur natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:29

knakworst

Get more sats!

hardware-lover schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:54:
[...]

Ik krijg binnen redelijk afzienbare tijd nog een Intel Atom 525 systeempje binnen die voorzien is van een AMD HD5430 GPU. Dat zou ook nog een interessante optie kunnen zijn aangezien die nu wel heel erg voordelig worden aangeboden, is echter geen Zotac. Ik weet namelijk niet in hoeverre aanschafkosten een doorslag kunnen geven?
Gokje: Arctic MC 001, barebone voor 100 euro. Geen geld idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
Waar blijft de id42 in nederland, in andere landen is deze al te bestellen met een -beweerde- levertijd van 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
knakworst schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:36:
[...]
Gokje: Arctic MC 001, barebone voor 100 euro. Geen geld idd.
O.a., maar dat was niet moeilijk te achterhalen ;)
Maar dan het E en BD model, van de laatste was 1 exemplaar nog eens extra afgeprijsd :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ywa

Ywa

hardware-lover schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:54:
[...]

Vervolg: ION 330 getest met Firefox (laatste versie) en Google Chrome (laatste versie).
Bij dit systeem merk je dat sommige demo's toch het maximale vragen. Hoewel de CPU belasting zo rond de 60-65% blijft schommelen is het hier de GPU die soms wat te kort schiet en het moeilijk te halen heeft. Nu zul je moeite moeten doen om een soortgelijk systeem heden ten dage nog als nieuw aan te kunnen komen en waarom zou je dat überhaupt proberen aangezien er zoveel (snellere) alternatieven zijn, maar het is nu waarschijnlijk wel duidelijk geworden dat ietsje meer GPU/GPU power, zoals dat bij een E-350 al het geval is, zeer wenselijk is.

Ik sluit later nog even het door mij aangehaalde Intel i2100 systeem aan en zal daar ook even mee draaien. Daarmee verwacht ik, gezien de power van dat systeem, weinig problemen maar mogelijk gooit de HD graphics chip roet in het eten.

Aanvulling: ook de test met het Intel i3 i2100 systeem is uitgevoerd en zoals gedacht draait deze er zijn/haar hand er niet voor om. Dit keer getest met IE10 en Chrome en bij beiden beperkt de CPU belasting zich tot zo'n 10%. Fluitje van een cent dus. Het gebruikte systeem beschikt over een HD graphics 2000 chip en niet de 3000 zoals ik eerder aangaf.

Erg veel dank voor het testen!

Wij zoeken iets met beetje kracht voor max. 300 euro. Denk dat het Atom systeem duurder is dan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Als je doelt op de Atom 525 die worden nu als barebone voor zo'n 100 euro ex. verzenden aangeboden op Amazon.de. Het Atom 525 systeem is vooral leuk omdat het volledig passief gekoeld wordt en heel erg voordelig is op dit moment. Het is zeker geen krachtpatser maar dat is bij dat soort nieuwprijzen ook wat minder van belang. Maar voor zo'n 300 euro zal er zeker iets gevonden kunnen worden waarmee te realiseren is wat wordt gevraagd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd14v
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 17:50
als ik even vragen mag, welke is dan beter de ID41 of de AD02?
of is er een andere nog beter van de ZBOX mini (niet de nano)

gr. sjoerd

[ Voor 30% gewijzigd door sjoerd14v op 03-02-2013 16:20 ]

Boter Kaas en Eieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
sjoerd14v schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:17:
als ik even vragen mag, welke is dan beter de ID41 of de AD02?
of is er een andere nog beter van de ZBOX mini (niet de nano)
http://tweakers.net/serie/1801/zbox/

[HTPC] Zotac ZBOX

Eat your hart out :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd14v
dus je wilt zeggen dat die met de amd cpu sneller/beter is dan die met de atom cpu?
en kun je op die een klein beetje games spelen?
en is een ''plus'' versie dan niet handiger, daar zit het meeste al bij zoals de harddrive

[ Voor 122% gewijzigd door sjoerd14v op 03-02-2013 17:13 ]

Boter Kaas en Eieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik vermoed dat hij wil zeggen dat je even verder in dit topic moet kijken als je echt geinteresseerd bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Rub3s schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:56:
Ik vermoed dat hij wil zeggen dat je even verder in dit topic moet kijken als je echt geinteresseerd bent ;)
d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan de zbox id42 te kopen maar heb nog een vraagje aangezien ik niet zo technisch onderlegd ben. De id42 beschikt over over een optische SPDIF aansluiting wat voor mij interessant is want ik heb helaas geen HDMI input op mijn surround system. Mijn vraag was of de zbox id42 DTS en DD ondersteund via SPDIF .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Normaal gesproken zal (5.1) DTS en DD afgespeeld kunnen worden via Spdif.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Hier even een overzichtje van de ZBox'en reviews bij rwlabs:

AD06 : http://www.rwlabs.com/art...icles&id=764&pagenumber=1
AD12 : http://www.rwlabs.com/art...icles&id=705&pagenumber=1
AD13 : http://www.rwlabs.com/art...?cat=&id=777&pagenumber=1

ID83 : http://www.rwlabs.com/art...?cat=&id=770&pagenumber=1
ID84 : http://www.rwlabs.com/art...icles&id=685&pagenumber=1

Als ik de laatste review van de AD13 bekijk en het performance overzichtje van de andere ZBoxen dan is de ID83 op dit moment de snelste ZBox.

Afbeeldingslocatie: http://www.rwlabs.com/images/articles/zotac/AD13/pcmark7.png

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik heb met m'n zbox ID41 een beetje raar probleem. Hij zit op een Harman Kardon reciever middels HDMI aangesloten welke op zijn beurt weer op de tv zit aangesloten.
Als ik de zbox aanzet voordat de reciever aanstaat, geeft de zbox geen beeld ook is de zbox dan niet te benaderen via de browser. Alle lampjes op de zbox branden wel als normaal. Het lijkt er dus op dat de zbox niet goed opstart indien er geen monitor oid op zit aangesloten.
Als ik eerst de reciever aanzet en dan de zbox gaat alles prima.

Iemand bekend met het problem, kan de zbox 'zien' dat de monitor/reciever niet aanstaat dmv een pulse oid?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@T-8one, het lijkt er op dat de HDMI handshake niet lukt zonder dat je TV/receiver aanstaat en dit gaat bij veel meer apparaten mis als deze eerst worden ingeschakeld voordat een TV/receiver wordt aangezet indien deze via HDMI zijn aangesloten. Omdat je Zotac je TV/monitor/receiver niet kan "zien" tijdens de boot kan hij zich ook niet juist instellen. Je hebt zelf al de oplossing gevonden voor dit "probleem" dus houd de startvolgorde aan waarvan je weet dat deze geen problemen geeft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Xymox schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:18:
Als ik de laatste review van de AD13 bekijk en het performance overzichtje van de andere ZBoxen dan is de ID83 op dit moment de snelste ZBox.
Ik ben vooral benieuwd hoe XBMC (onder ubuntu) of Openelec hierop draait.
Werkt bitstreaming hd audio goed?
Zijn verder de linux drivers goed genoeg?

Ik draai nu xbmcbuntu op een Pentium G6950 en dat is niet je van het, dus ben benieuwd hoe het met een snellere intel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

hardware-lover schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:16:
@T-8one, het lijkt er op dat de HDMI handshake niet lukt zonder dat je TV/receiver aanstaat en dit gaat bij veel meer apparaten mis als deze eerst worden ingeschakeld voordat een TV/receiver wordt aangezet indien deze via HDMI zijn aangesloten. Omdat je Zotac je TV/monitor/receiver niet kan "zien" tijdens de boot kan hij zich ook niet juist instellen. Je hebt zelf al de oplossing gevonden voor dit "probleem" dus houd de startvolgorde aan waarvan je weet dat deze geen problemen geeft.
Hahh, zoiets vermoedde ik al, nu heb ik iets om gericht naar te zoeken. Die handshake, is dat iets dat in XBMC/Openelec gebeurt of in de bios?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sajuuk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 12:37
Weet iemand wanneer de nano XS AD13 te koop is? ik kan nergens iets vinden.
Het is wel raar dat Zotac een dvd met drivers mee levert met dit ding, ik neem aan dat de drivers ook wel te downloaden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Als je niet naar de laagste prijs kijkt dan hier direct leverbaar; Edit: 4launch staat verkeerd gelinkt in het overzicht van HWI :(
Op andere plaatsen nergens direct op voorraad; http://nl.hardware.info/p...-nano-xs-ad13#tab:prijzen

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 11-02-2013 19:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sajuuk
Dat is de oude (AD11). Omdat ik komende maand een htpc wil aanschaffen en ik de XS AD13 tegenkwam in een nieuwsartikel dacht ik: laat ik daar maar even op wachten.

Ik weet niet of er qua performance veel verschil zit tussen de AD11 en de AD13, het verschil is dacht ik dat de AD11 een AMD Fusion E-450 (1,65 GHz met HD 6320 ) en de AD13 een AMD E2-1800 (1,7 GHz met HD 7340) heeft.

Ik zie net dat er een AD12 beschikbaar is met de zelfde specs als de AD13. Dit is alleen geen XS, hij ziet er iets hoger uit maar er kan wel een 2,5 inch SSD in in plaats van een msata.

EDIT: Hoe is de wifi eigenlijk van dit soort apparaten? Ik heb op ongeveer 10m afstand op de zelfde verdieping een pricewatch: Asus RT-N66U staan. kan ik hiermee 1080p vanaf mijn NAS afspelen?

[ Voor 18% gewijzigd door Sajuuk op 11-02-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Zie mijn edit, 4launch staat onjuist in het AD13 overzicht op HWI.

Er is bij 4launch iets vreemds aan de hand, de link zeg E-450 maar er staat een AD12 (E-1800) onder de link?

https://www.4launch.nl/sh...info#p-4-productid-130908
  • Processor: AMD E2-1800 Dual-Core (1.70GHz)
  • Cache: 1MB
  • Chipset: AMD A68M
  • Geheugen: 1x PC10666 DDR3 SODIMM (Max. 8GB)
  • Videokaart: AMD Radeon HD7340
  • Harddisk slot: 1x SATA600
  • LAN: 1Gbit
  • WLAN: 802.11 b/g/n
  • Bluetooth 3.0
  • 2x USB3.0
  • 4x USB2.0
  • 1x eSATA
  • 1x HDMI
  • 1x DisplayPort
  • 7-in-1 Cardreader
  • Inclusief: Afstandsbediening
Draadloos full HD streamen is ALTIJD af te raden, ook al zou je bovenop je router zitten. Een bekabelde verbinding krijgt altijd de voorkeur.

Ik zou altijd voor de allerlaatste hardware gaan of het prijsverschil met de wat oudere apparaten moet echt de moeite lonen. De AD11 kan wat de AD02/04 ook al konden, prima (HD) media streamen, enkel real 3D is niet mogelijk maar dat kan de AD13 ook nog steeds niet als ik me niet vergis..

[ Voor 40% gewijzigd door hardware-lover op 11-02-2013 19:14 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sajuuk
Dan moet ik toch maar eens kijken of ik een kabel kan leggen van mijn router naar mijn tv. Ik ben niet van plan 3D te gaan kijken, in de bios erger ik me er al aan als de film alleen in 3D te zien is. Ik denk dat ik deze week de AD12 bestel want het enige verschil dat ik kan vinden met de AD13 is dat de AD13 iets kleiner is en er een mSATA in gaat in plaats van een 2,5 inch schijf.

Is 2gb ram eigenlijk genoeg voor dit systeem, hier heb ik er nog een paar van liggen en dat scheelt weer een paar tientjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Sajuuk schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:09:
...Ik denk dat ik deze week de AD12 bestel want het enige verschil dat ik kan vinden met de AD13 is dat de AD13 iets kleiner is en er een mSATA in gaat in plaats van een 2,5 inch schijf.
Qua performance zit er geen verschil tussen een AD12 en AD13.
Alleen de standaard SSD in de Ad13 geeft een behoorlijke boost (zie performance vergelijkingstabel wat posts hiervoor).

Ik zou wel voor een SSD gaan, zeker voor inzet als HTPC.
Een barebone AD12, zelf geheugen en SSD bijprikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sajuuk
Dit leek mij een mooi lijstje. Weet jij of ik genoeg heb aan 2gb ram? deze heb ik nog liggen, anders bestel ik wel een een 4gb reepje mee deze kosten toch bijna niks.

#ProductPrijsSubtotaal
1Zotac ZBOX Nano AD12€ 224,60€ 224,60
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 32,95€ 32,95
1Corsair CMSO4GX3M1A1333C9€ 20,95€ 20,95
1Crucial m4 CT064M4SSD3 64GB€ 61,04€ 61,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 339,54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Sajuuk schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:28:
Weet jij of ik genoeg heb aan 2gb ram?
Welk OS ga je erop zetten?
Windows 7/8, ga voor minimaal 4 Gb !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sajuuk
de bedoeling is win7, ik dacht al dat ik daar wat meer voor nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik ben al een tijdje uit XBMC, maar wil een nieuwe build gaan maken met een ZBOX. Ik vraag me alleen af welke GPU je het beste kunt nemen voor Openelec? Ik zou zeggen Intel vanwege de opensource drivers, maar wellicht kan iemand zijn bevindingen delen?

De AMD E350 van mijn schoonvader loopt niet optimaal als het om 24p gaat bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Xymox schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:36:
[...]
Welk OS ga je erop zetten?
Windows 7/8, ga voor minimaal 4 Gb !
Hierover verschillen duidelijk de meningen.

Als je de zBox alleen in gaat zetten als mediacenter dan is 2GB werkelijk voldoende. Ik zie op een ouder ION330 systeempje dat deze onder XBMC nog zo'n 700MB vrij heeft aan geheugen en zelfs dat apparaatje draait XBMC vlot. Dus als je het geheugen toch nog hebt liggen dan zou ik het eerst daar eens mee proberen. Ik heb hier nu ook een Atom 525 staan en ik merk geen verschillen in werking onder XBMC met 2GB of 4GB geheugen. Daar draait Windows 7 32bit op want zoals wel vaker, er is totaal geen noodzaak om 64Bit te draaien op dit soort apparaten behalve dan als deze als allround PC ingezet gaan worden, en daar zijn ze nu eenmaal wat minder geschikt voor eerlijk gezegd. Maar zo denk ik erover, ieder zijn mening.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
zAo schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:50:
Ik ben al een tijdje uit XBMC, maar wil een nieuwe build gaan maken met een ZBOX. Ik vraag me alleen af welke GPU je het beste kunt nemen voor Openelec? Ik zou zeggen Intel vanwege de opensource drivers, maar wellicht kan iemand zijn bevindingen delen?

De AMD E350 van mijn schoonvader loopt niet optimaal als het om 24p gaat bijvoorbeeld.
Intel lijkt het met OE wat probleemlozer te doen met nVidia GPU dan een ATI GPU op dit moment. Dat zit dan deels in OE zelf en deels in de mindere driver-ondersteuning op Linux door AMD, want de E-350 kan probleemloos 24p verwerken en uitstekend (vloeiend) weergeven. Als je voor de OE omgeving kiest dan kies je ook automatisch voor de beperkingen. Het scheelt wel aanmerkelijk in de kosten voor een besturingssysteem en dat is vaak ook belangrijk en loont voor de meesten de moeite.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

hardware-lover schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:54:
[...]

Intel lijkt het met OE wat probleemlozer te doen met nVidia GPU dan een ATI GPU op dit moment. Dat zit dan deels in OE zelf en deels in de mindere driver-ondersteuning op Linux door AMD, want de E-350 kan probleemloos 24p verwerken en uitstekend (vloeiend) weergeven. Als je voor de OE omgeving kiest dan kies je ook automatisch voor de beperkingen. Het scheelt wel aanmerkelijk in de kosten voor een besturingssysteem en dat is vaak ook belangrijk en loont voor de meesten de moeite.
Dank. De beperkingen qua functionaliteit van OE zijn mij wel bekend. Dit zijn ook prima.

Hoe verhoudt nVidia zich t.o.v. Intel HD 3000/4000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Daar durf ik v.w.b. OE geen uitspraak over te doen, maar wat Google-werk zal daar mogelijk meer duidelijkheid in geven of op het OE forum zal er zeker wat over te vinden zijn. In een Windows omgeving is er weinig mis met de HD 3000/4000 GPU's.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ywa

Ywa

Heeft iemand enig idee wanneer de ID83 Plus te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
zAo schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:23:
[...]
Hoe verhoudt nVidia zich t.o.v. Intel HD 3000/4000?
Als je bij de FAQ van xbmc Frodo kijkt zie je wel wat zaken staan rondom hd audio bitstreaming issues met intel. Daarnaast heb je geen 24p (ook niet onder windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Opperpanter2 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:38:
[...]
Als je bij de FAQ van xbmc Frodo kijkt zie je wel wat zaken staan rondom hd audio bitstreaming issues met intel. Daarnaast heb je geen 24p (ook niet onder windows).
Ok, thanks. Het gaat een nVidia worden. Overigens wel verwarrend dat sommige ION's op de Zotac site bij Intel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Opperpanter2 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:38:
[...]
http://www.avsforum.com/t...-do-24p-consistently-well
Daar zit nog steeds een behoorlijke kern van waarheid in anno 2013.
Ook interessant: http://www.thegreenbutton...wtopic.php?p=19650#p19650

Ik ga er vanuit dat de genoemde Issues XBMC gerelateerd zijn?
Zou je even kunnen linken (of verwijzen) naar het gedeelte van de FAQ waar de issues besproken worden?

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 12-02-2013 21:20 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Voor zover ik weet is de 24p bug bij intel nog niet opgelost.

De xbmc faq is flink herschreven. In een forum thread nog wat info over intel.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=145512&page=3

edit: info die ik zocht is verplaatst naar eigen pagina: http://wiki.xbmc.org/inde...odifications_for_HD_Audio

Ben wel benieuwd naar de ervaringen met Intel. Heb nu xbmc buntu draaien op een g6950 en t lukt me niet om vloeiend beeld te krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Opperpanter2 op 13-02-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
24p issue schijnt me te vallen in ivy bridge, maar mogelijk andere issues http://www.avsforum.com/t...idge-for-htpcs-thread/180

• Opperpanter2
Bij conrad is de id83plus al op voorraad. Ik heb gelijk even gevraagd wanneer de id42 komt.
Helaas pas midden april .... :-(
Wij verwachten het artikel midden april op voorraad te krijgen.
Houdt u onze website in de gaten om te controleren of het artikel inderdaad al is opgenomen in ons assortiment tegen die tijd.

• behgez
  • Laatst online: 01-09 11:30
Ik zie de ID83 voor 364 Euro op www_informatique_nl. Nogal een verschil met Conrad (469).

Ik ben geen expert, maar wil graag XBMC snel en probleemloos draaien.

Wat is het probleem met Intel zoals hier in de topic vermeld staat? Is dat een reden om de ID83 niet te kopen? En zo ja, waarom niet?

Verwijderd

364 is voor de barebone versie de plus met hardeschijf {500 GB) en geheugen. Ik zou ook wel willen weten of de id83 goed samen kan met xbmc. Of nog liever openelec

Verwijderd

Plus versie is 454 euro
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:49:
364 is voor de barebone versie de plus met hardeschijf {500 GB) en geheugen. Ik zou ook wel willen weten of de id83 goed samen kan met xbmc. Of nog liever openelec
Vast wel http://openelec.tv/news/2...d-generation-zbox-mini-pc

• hardware-lover
  • Niet online
De ID83 ID42 bevat een NVIDIA GeForce GT 610 volgens opgave, daarmee mag men weinig problemen verwachten gezien de vorige nVidia modellen. << was mijn vorige reactie

Edit: @hieronder, klopt helemaal, werd op het verkeerde been gezet door de link van Schumi hierboven en heb net niet de moeite genomen om helemaal naar beneden te scrollen. Ik had beter moeten weten, slordig van mij. De ID83 is idd full Intel

[ Voor 52% gewijzigd door hardware-lover op 15-02-2013 02:29 ]

Testing, one, two ...

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

hardware-lover schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:40:
De ID83 bevat een NVIDIA GeForce GT 610 volgens opgave, daarmee mag men weinig problemen verwachten gezien de vorige nVidia modellen.
Eh, de ID83 heeft toch de GPU Intel HD4000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• behgez
De ID83 is idd full Intel
Wat wil dat zeggen? Geeft Intel problemen i.c.m. XBMC? Zo ja, wat?

[ Voor 11% gewijzigd door behgez op 15-02-2013 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sajuuk
Is zo'n ZBox eigenlijk goed te gebruiken als kantoor PC? wat ermee gedaan moet worden is Office, wat administratieprogramma's en inloggen op de server door middel van Citrix. Dit zou toch goed moeten kunnen met een ZBox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Laatst online: 14:44
Sajuuk schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 08:19:
Is zo'n ZBox eigenlijk goed te gebruiken als kantoor PC? wat ermee gedaan moet worden is Office, wat administratieprogramma's en inloggen op de server door middel van Citrix. Dit zou toch goed moeten kunnen met een ZBox?
Laatst in een cursuslokaal gezeten waar ze de Zotacs met een beugel aan de vesa mount hadden zitten van een 24" scherm. Die maschientjes draaiden prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Laatst online: 06-05-2021
zAo schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:39:
[...]

Ok, thanks. Het gaat een nVidia worden. Overigens wel verwarrend dat sommige ION's op de Zotac site bij Intel staan.
ION is een platform van Intel en Nvidia samen, bestaande uit een Intel Atom chipset met een geintegreerde nVidia videokaart.
Op zich niet zo raar dus.

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
behgez schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 07:57:
[...]

Wat wil dat zeggen? Geeft Intel problemen i.c.m. XBMC? Zo ja, wat?
Dat wil zeggen dat er naast een Intel CPU ook een Intel GPU gebruikt wordt, meer bedoel ik niet te zeggen met "Full Intel".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• behgez
hardware-lover schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:39:
[...]

Dat wil zeggen dat er naast een Intel CPU ook een Intel GPU gebruikt wordt, meer bedoel ik niet te zeggen met "Full Intel".
Dank je. Dat snap ik. Maar waarom is het een topic/issue?
Werkt een intel GPU beter of slechter dan een Nvidia? Hoe compatible is het met XBMC en waarom is het een punt van discussie (als leek probeer ik het te begrijpen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik kan enkel uitspraken doen over XBMC i.c.m. een Windows platform en daarmee kan op vrijwel ieder systeem erg bevredigende resultaten behaald worden. Ik heb hier in huis diverse hardware varianten bestaande uit de ION 330, enkele systeempjes met Intel Atom 525 met ATI HD 5430, enkele AMD Fusion's E-350, Intel 2100 met Intel HD graphics 2500, Intel i860 met nVidia GXT560. Met geen enkele van bovenstaande systemen heb ik het probleem om XBMC goed te laten draaien maar ik heb wel de vrijheid om zelf aan de knoppen te draaien. De grootste groep XBMC gebruikers, valt volgens mij in de Linux groep omdat dat OS nu eenmaal gratis (legaal) beschikbaar is. Meestal gebruikt men OpenElec en dan bij voorkeur een specifieke build (versie) afhankelijk van de gebruikte hardware. Vooral onder OpenElec (OE) zie je vaker wat problemen of klachten met AMD systemen omdat de driver ondersteuning voor Linux zeker niet optimaal te noemen is. Helaas is bij het lezen van de gebruikers-ervaringen lang niet altijd duidelijk wie waarmee draait en dat maakt het vaak verwarrend voor mensen die zich er wat meer in willen verdiepen. Dus dat iemand met bepaalde hardware problemen heeft met XBMC i.c.m. OE wil niet automatisch zeggen dat dit onder een Windows omgeving ook het geval zal zijn. Andersom gaat natuurlijk ook soms op maar over het algemeen veel minder vaak. Wat wil ik nu eigenlijk zeggen?
Als je van plan bent om met OE te gaan draaien dan zou je voor de veilige weg kunnen kiezen en voor die hardware combinatie gaan die het minst problemen geeft op dit moment, welke dat is kan ik je niet zeggen want ik gebruik geen OE, die enkele testopstelling die ik heb mag je niet meetellen. Een veilige keuze lijkt op dit moment Intel met nVidia te zijn. Dit is geen advies, enkel een lijdraad.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 16-02-2013 00:05 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• behgez
@hardware-lover: super! dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd14v
hoi, ik ben geintresseerd in deze mini-pc maar ik kom er maar niet uit welke nou goed is om gewoon goed films op te kijken (bijvoorbeeld via youtube), kan iemand me een tip geven waar je naar moet kijken en welke dan daar goed voor is?
en op welke kun je een beetje gamen?
vr gr sjoerd

[ Voor 7% gewijzigd door sjoerd14v op 15-02-2013 20:36 ]

Boter Kaas en Eieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:45
HTPC's zoals de Zbox zijn bedoeld om films e.d. af te spelen en niet om mee te gamen.
Dat je er wel Windows op kunt installeren en relatief eenvoudige games kunt spelen is mooi meegenomen maar daar zijn ze niet voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Ik denk eraan om mijn Mac Mini 2011 (specs) in te ruilen voor een Zotac.
De reden is dat ik er toch Windows op heb staan en hierdoor mijn SDD niet optimaal kan benutten.

Is deze Zotac ^^^ dan wat ik zoek als ik qua specs er niet op achteruit wil gaan?
Ik heb gekeken op de Zotac site maar volgens mij is alles "mobile specs"?

(de Zotac ga ik in eerste instantie gebruiken als desktop PC maar ik ga ook kijken of ik deze als XBMC/OpenELEC player kan gebruiken)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
kraades schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:50:
[...]
Is deze Zotac ^^^ dan wat ik zoek als ik qua specs er niet op achteruit wil gaan?
Welke zotac bedoel je? In dat persbericht worden meerdere nieuwe modellen aangekondigd, van mobile celeron t/m amd brazos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Opperpanter2 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:12:
[...]

Welke zotac bedoel je? In dat persbericht worden meerdere nieuwe modellen aangekondigd, van mobile celeron t/m amd brazos.
De Mini heeft een i5 CPU dus dat zou dan denk ik de Zbox ID89 met i5 CPU worden?

Beide i5 maar de Mini is 2nd gen en de Zbox is 3rd gen dus een voortuitgang qua CPU.
De Mini heeft wel een Intel HD 3000 en de Zbox een Intel HD 2500 dus een achteruitgang (?) qua GPU.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een zotac id82.
Nu krijg ik die met geen mogelijkheid aan met de afstandsbediening. Inheb die ontvanger in de 2.0usb poorten,maar niks. In de bios heb ik de optie. Charge aan staan. Ook dat werkt niet. Voor de rest werkt de ab goed vanuit hybernate en in xbmc waarvoor ik hem gekocht had.
Ook s3 aangezet in bios, en laatste versie geflashed. Zie ik nog wat over het hoofd?

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
Hi, Wil zelf een HTPC aanschaffen en zat n.a.v. dit topic aan de ID83 te denken.
Deze komt echter al snel boven mn budget :(

515 euro ex OS, 4 gb ram en 128 gb ssd.

ik wil eigenlijk niet meer dan 400 uitgeven.
iemand een idee ? er moet windows7/8 op komen met xbmc om 720p/1080p te kunnen streamen, maar wil soms ook wat andere dingen kunnen doen op de box ( internet/mail )

Mijn dank is groot voor jullie suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sajuuk
Ik heb gister mijn Zbox nano AD12 binnengekregen
#ProductPrijsSubtotaal
1Zotac ZBOX Nano AD12€ 224,80€ 224,80
1Logitech diNovo Mini€ 76,-€ 76,-
1Crucial m4 CT064M4SSD3 64GB€ 61,45€ 61,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 362,25

Ik had nog een reepje RAM liggen van 2GB wat ik erin gedaan heb.

Ik heb hier Windows 7 Home premium op geinstalleerd. Een windows installatie + xbmc gebruikt ongeveer 10GB aan opslagruimte. Mijn films/series heb ik op mijn NAS staan, ik weet niet waar jij alles opslaat maar een 128GB SSD is te klein voor opslag en een 30GB is genoeg voor windows+software.

Als xbmc aan staat gebruikt het systeem ongeveer 750MB RAM. 4GB is nergens voor nodig als je hem alleen als mediaspeler gebruikt en een beetje op internet.

Internetten kan ik niet echt aanraden, met een resolutie van 1080p op een 32 inch TV kun je niet heel veel meer lezen als je er 4m vanaf zit. Ik ga vanavond even uitzoeken hoe ik dit wat beter kan.

Als je een iets goedkoper toetsenbord gebruikt zoals pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard en een 30GB SSD moet het voor 300 euro lukken.

Ik ben echt heel tevreden over deze Zbox, ik heb gisteravond moeiteloos 1080p films over wifi gestreamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:46
@ Sajuuk,, ik heb ook lang over een Zotac nagedacht, maar na de HTPC reviews van Anandtech (HTPC Ivy Bridge Part 1 en Part 2) gelezen te hebben, heb ik toch ook in de pricewatch een ander systeem samengesteld. De prijs is niet heel veel hoger en je krijgt veel meer features ervoor terug. Daarnaast vind ik de Zotacs gewoon te duur in vergelijking met wat je zelf kan samenstellen of een Raspberry. Uiteindelijk gebruiken de meesten het alleen als HTPC.

De intel samenstelling hieronder:
- kan 1080p60 afspelen (lukt niet met Zotac)
- Zeer futureproof door 4K ondersteuning via dualHDMI (toekomstige tv moet dit supporten)
- WiDi, tv/monitor draadloos verbinden. Ideaal voor tv of voor een 2e werkplek/monitor.
- Uitvoerig door Anandtech getest en is aangeraden cpu/apu (Intel i3 3225)
- moederbord met uitgebreide features voor HTPC (oa prima wifi access point vervanger voor bijv de wifi functionaliteit van de router van je provider
- dual Lan, evt TV server opzetten in de toekomst

Het is 100 euro duurder dan de Zotac maar meer futureproof. Ik heb dit nog niet aangeschaft.. wacht nog even tot het iets goedkoper wordt en heb nu tijdelijk ff een Raspberry (sowieso beste cheap ass oplossing als je alleen XBMC + downloadserver/fileserver erop wil, voor €70 ben je klaar).

Niet om Zotac te bashen ofzo, hele mooie producten, maar wel belangrijk om goed te bepalen waar je het precies voor wil gebruiken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3225 Boxed€ 113,95€ 113,95
1Gigabyte GA-H77N-WIFI€ 106,50€ 106,50
1LC-Power LC-1320mi€ 39,10€ 39,10
1Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile€ 25,80€ 25,80
1Crucial CT2KIT25664BD160B€ 20,59€ 20,59
1Crucial m4 CT064M4SSD3 64GB€ 61,45€ 61,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 367,39

[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 22-02-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Jazco2nd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:25:
De intel samenstelling hieronder:
- kan 1080p60 afspelen (lukt niet met Zotac)
- Uitvoerig door Anandtech getest en is aangeraden cpu/apu (Intel i3 3225)
Waarom zou een zotac geen 1080p60 kunnen afspelen? Een 3 jaar oude zotac kan dat prima.
De i3 3225 zit in de zotac id83 uit mijn hoofd.

Voordeel van de zotac vind ik:
Compact
Mooi
Compleet met ab en vesa mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:28
De enige reden waarom ik geen Zotac heb aangeschaft omdat het geen 10bit kan afspelen (Ik kijk veel anime). De nieuwe Zotac die dit jaar uitkomt ID42 kan dat wel maar ik heb mijn eigen HTPC al gebouwd.

Ik zou zeggen als je geen 10bit gaat afspelen, zou ik voor een Zotac gaan; het feit dat het alles kan afspelen + compactheid zou al genoeg reden moeten zijn om het kopen als HTPC.

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• behgez
Zit ook naar een Zotac te kijken en met name de ID42 en de ID83.

De ID42 lijkt qua specs een mooi apparaat en een verbetering in veel opzichten m.n. t.o.v. de ID41.

Maar waarom zit er in de ID42 een 2x1,1 GHZ processor, terwijl de ID41 2x1,8 GHZ heeft en de ID83 2x2,5 GHZ?

Maakt dit de ID42 niet veel langzamer? Of is het overkill op zijn voorganger? Of snap ik het gewoon niet :-)

Wat ik wil is gewoon XBMC snel booten en draaien zonder te hoeven wachten, zonder hickups en met video en audio in HD kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

behgez schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:40:
Zit ook naar een Zotac te kijken en met name de ID42 en de ID83.

De ID42 lijkt qua specs een mooi apparaat en een verbetering in veel opzichten m.n. t.o.v. de ID41.

Maar waarom zit er in de ID42 een 2x1,1 GHZ processor, terwijl de ID41 2x1,8 GHZ heeft en de ID83 2x2,5 GHZ?

Maakt dit de ID42 niet veel langzamer? Of is het overkill op zijn voorganger? Of snap ik het gewoon niet :-)

Wat ik wil is gewoon XBMC snel booten en draaien zonder te hoeven wachten, zonder hickups en met video en audio in HD kwaliteit.
Deze machientjes hebben verschillende processors (ander type) en zijn anders geklokt.
Je kan van verschillende typen CPU's niet de Ghz vergelijken om te bepalen welke sneller is.
Tevens zitten er verschillende geïntegreerde GPU's in die ieder een eigen performance en mogelijkheden hebben op gebied van video.

ID41 -> Intel® Atom™ D525 (2x 1,8 GHz) Processor, GPU NVIDIA ION
ID42 -> Intel® Core™ Celeron 847 (2x 1,1 GHz) Processor, GPU NVIDIA GeForce GT 610
ID83 -> Intel® Core™ i3-3120M (2x 2,5 GHz) Processor, GPU Intel HD Graphics 4000

Je zal dus naar het geheel moeten kijken en CPU/GPU mogelijkheden naast elkaar moeten afwegen.
Beste is de verschillende vergelijkende reviews te lezen om te zien welke ZBox het beste bij je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• behgez
Xymox schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:11:
[...]

Deze machientjes hebben verschillende processors (ander type) en zijn anders geklokt.
Je kan van verschillende typen CPU's niet de Ghz vergelijken om te bepalen welke sneller is.
Tevens zitten er verschillende geïntegreerde GPU's in die ieder een eigen performance en mogelijkheden hebben op gebied van video.

ID41 -> Intel® Atom™ D525 (2x 1,8 GHz) Processor, GPU NVIDIA ION
ID42 -> Intel® Core™ Celeron 847 (2x 1,1 GHz) Processor, GPU NVIDIA GeForce GT 610
ID83 -> Intel® Core™ i3-3120M (2x 2,5 GHz) Processor, GPU Intel HD Graphics 4000

Je zal dus naar het geheel moeten kijken en CPU/GPU mogelijkheden naast elkaar moeten afwegen.
Beste is de verschillende vergelijkende reviews te lezen om te zien welke ZBox het beste bij je past.
ok, dank je! Duidelijk verhaal. D.w.z. ik snap wat je bedoelt. Echter voor een semi leek is het als appels met peren vergelijken als het aankomt op de onderliggende technische specs en de impact hiervan op de performance.

Er moet een reden zijn dat deze 3 apparaten met deze specifieke CPU/GPU combinaties zijn uitgevoerd. En ik probeer te begrijpen wat deze verschillen zijn en wat je nodig hebt voor een snelle en betrouwbare XMBC HTPC zonder teveel extra poespas.

Wat zijn (voor een leek) de voor en nadelen van de verschillende specs? Is de ID83 of de ID42 bv meer gericht op windows installaties en/of ook gaming? Of juist op HTPC toepassingen? Of anderom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Als je kijkt naar de specs van alle ZBoxen dan is op dit moment de ID83 de snelste (CPU en GPU).
De reden voor de verschillende uitvoeringen is uiteraard de prijs en ook in energieverbruik en de grootte van het systeem qua afmetingen.

Als je puur alleen 'm wilt gebruiken als HTPC met bijv. OpenElec/XBMC kan je in principe met elke ZBox wel uit de voeten. Zo zijn er hier meerdere AD12 gebruikers die zonder problemen XBMC inzetten.

Wil je meer dingen doen (bijv. Windows OS en office toepasingen, webbrowsen etc) dan geldt hoe sneller de CPU en hoe meer geheugen hoe sneller je toepassing.
Het is dus erg afhankelijk van je "pijngrens" wat performance betreft hoeveel geld je over hebt om te investeren.

Wil je gamen, zal je goed moeten kijken naar de GPU. Ik denk dat de ID83 met zijn HD4000 wat sneller is dan de GeForce GT 610. Je krijgt dan meer FPS op dezelfde game settings of je kan wellicht wat hoger in kwaliteit gaan. Let wel, de ZBoxen hebben allemaal integrated GPU's en dat zijn gewoon geen snelheidsmonsters. Dus de laatste games op high settings zal niet lekker spelen.

Ik heb nog geen prijzen gezien voor de ID42, dus vergelijken met de ID83 gaat nog niet om te zien wat de schade aan je portemonnee zal zijn.

Wellicht kunnen andere ZBox gebruikers hier hun ervaring delen op het gebied van HTPC/XBMC en andere toepassingen als games.

Blijf gewoon het web afspeuren naar reviews waar men let op die dingen die jij belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• behgez
@Xymox: Thanks!

De ID42 kun je alvast bestellen bij Conrad, inclusief 500GB schijf en 4GB geheugen voor 329.
http://www.conrad.nl/ce/n...ac-Zbox-ID42-Plus-mini-PC

Qua prijs in elk geval vergelijkbaar met de ID41. ID83 is een stuk duurder, maar wellicht inderdaad overkill voor een snelle Openelec/XBMC config.

Ervaringen van gebruikers zijn voor mij inderdaad welkom (naast het doorlopende speurwerk...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verder zou ik zelf altijd voor de barebone versie gaan (dus zonder geheugen en HDD).
Plaats dan zelf geheugen in de grootte die je nodig hebt voor je toepassingen en een SSD.
De HDD's in de plus versies voor zover ik zie zijn meestal niet de snelste en remmen je systeem.
Een SSD doet wonderen.

Bijv hier voor 364,=
http://www.informatique.nl/532090/zotac-zbox-id83-be.html

Uiteraard afhankelijk van je budget.

[ Voor 5% gewijzigd door Xymox op 26-02-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sajuuk
Zoals je hierboven ook wel ergens kan zien heb ik een AD12 gehaald met een SSD, het voordeel van de AD12 is dat deze zeer klein is (nano serie). Alle zboxen zullen moeiteloos xbmc draaien, een SSD raad ik wel aan zodat het systeem snel opstart, met een kleine aanpassing kun je ook xbmc automatisch laten starten.

Mijn advies is als je alleen xbmc wilt gebruiken neem gewoon de goedkoopste, ze werken allemaal goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een AD10 met 4 Gig RAM en draai OpenElec vanaf een Class 10 SDHC kaartje van 4 Gig. Een SSD is voor mijn eigen gebruik overkill.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

behgez schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:55:
@Xymox: Thanks!

De ID42 kun je alvast bestellen bij Conrad, inclusief 500GB schijf en 4GB geheugen voor 329.
http://www.conrad.nl/ce/n...ac-Zbox-ID42-Plus-mini-PC

Qua prijs in elk geval vergelijkbaar met de ID41. ID83 is een stuk duurder, maar wellicht inderdaad overkill voor een snelle Openelec/XBMC config.

Ervaringen van gebruikers zijn voor mij inderdaad welkom (naast het doorlopende speurwerk...).
De ID42 lijkt mij ook een hele mooie!
Wat ik wel jammer vind van Zotac is de marketing. Nu moet ik dus eerst de verschillende processoren, chipsets, videokaarten enz met elkaar vergelijken en bekijken wat het is voordat ik een keuze kan maken.
Als ze nou een mooi vergelijkingstabelletje hadden waarbij je middels een of meerdere sterretjes aangeeft of een model geschikt is voor Full HD, DTS-HD (enz), internet, gaming en wat je nog meer zou willen...

Naja, als Tweaker ben ik er nu wel uit. Nu mijn vrouw nog overtuigen ;)

Gadgets FTW!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
De ID42 is wel inclusief RAM + HDD.
Is de AD06 dan geen betere optie om er zelf 4 GB RAM in te stoppen en een 64GB SSD?
Is deze dan geschikt om in de toekomst 3D en 4k af te spelen?

Moet je naast Openelec/XMBC ook Windows 7/8 installeren?

• behgez
roger1984 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:05:
De ID42 is wel inclusief RAM + HDD.
Is de AD06 dan geen betere optie om er zelf 4 GB RAM in te stoppen en een 64GB SSD?
Is deze dan geschikt om in de toekomst 3D en 4k af te spelen?

Moet je naast Openelec/XMBC ook Windows 7/8 installeren?
De Plus versie is met RAM + HDD. Maar het is beter om een barebone versie te kopen en zelf een HDD+RAM te installeren.

Win7/8 heb je alleen nodig als je iets anders wilt dan een mediacenter/HTPC (andere windows applicaties, internetten, etc.).

• hardware-lover
  • Niet online
En in het geval van AMD heb je Windows 7/8 nodig om de HD-audio formaten weer te kunnen geven.

Testing, one, two ...

• behgez
Overigens zijn de ID83/ID42 waarschijnlijk pas vanaf mei te verkrijgen (voor zover ik er iets over kan terugvinden).

Weet niet of ik zolang wil wachten...wellicht toch maar een huidig modelletje dan.
Pagina: 1 ... 31 ... 39 Laatste