Verwijderd
http://tbreak.com/tech/2013/01/zotac-zbox-id83-plus-review/
in de andere review schrijven ze dat de ID83- redelijk wat geluid maakt. Deze review zijn ze wel te spreken over het geluidsniveau. Zeg het maar.....
Nu de andere nieuwe ZBoxen laten komen...
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Dan zeg ik het maar...Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:50:
Of deze:
http://tbreak.com/tech/2013/01/zotac-zbox-id83-plus-review/
in de andere review schrijven ze dat de ID83- redelijk wat geluid maakt. Deze review zijn ze wel te spreken over het geluidsniveau. Zeg het maar.....
Als je doelt op;
Overall the power and thermal readings from the ZOTAC are a little higher than the AMD based VS8. We are still within acceptable levels, as well as the power rating for the PSU but we also noted that this system gets a touch nosier than the Sapphire too. Not by too much, or to a degree which is a problem, but the Sapphire is quieter.
dan staat daar nergens vermeld dat de ID83 redelijk wat geluid maakt, hij maakt alleen wat meer geluid dan de Sapphire maar niet tot aan een niveau dat het ook hinderlijk zou zijn. Of doel jij op een andere review?
Testing, one, two ...
Verwijderd
Die vinden de VS8 citaat"VS8 heeft maar één fan aan boord en die is behoorlijk luidruchtig". Wat zouden ze dan van de ID83 vinden. Nu staan daar een db van 48 (bij 15 cm) afstand bij ik weet niet of dat luidruchtig is
review:
http://nl.hardware.info/r...bruik-en-geluidsproductie
Testing, one, two ...
Verwijderd
Aanvulling: http://lichtbeeldgeluid.n...-hard-klinkt-een-decibel/
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 29-01-2013 16:02 ]
Testing, one, two ...
Is een ZBOX geschikt voor zo'n scherm, en zo ja, welke raden jullie aan? (betaal natuurlijk liever niet meer dan nodig is)
Alvast bedankt.
Testing, one, two ...
Nee deze moet nog ontwikkelt worden. Google Chrome (of Firefox) lijkt me meest voor de hand liggend i.v.m. performance. Of zit je meer te hinten richting eventueel een kale Linux installatie met browser om algemene performance te verbeteren?hardware-lover schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:57:
@Ywa, heb je een voorbeeld van zo'n webpagina zodat ik het e.e.a. zou kunnen testen? Is er bewust gekozen voor Google Chrome?
Ik zit even te bedenken welke websites veel gebruik maken van JavaScript effecten, maar kan op dit moment even geen enkele bedenken. Zelf suggesties?
Zou je een paar 2D demos van deze pagina kunnen testen: http://www.hongkiat.com/blog/48-excellent-html5-demos/ (en ook aangeven welke ZBOX je hebt uiteraard)
Alvast bedankt!
[ Voor 25% gewijzigd door Ywa op 29-01-2013 17:43 ]
Dit gaat dus kennelijk over de ID42 (Nvidia GPU). Wat zou dit zeggen over de support voor de nieuwe ID83 (intel Video).
Zou de ID42 te preferenen zijn boven de ID83 icm OpenElec?
If the world wouldn't suck, we'd all fall off
Ik ben fervent Windows gebruiker, u zal van mij geen hints krijgen richting Linux of andere niet Windows alternatieven. Ik heb geen enkele Zbox in het bezit maar wel verschillende HTPC's die gelijkwaardig zijn aan diverse Zotac modellen v.w.b. hardware. Ik zal er eens naar kijken.Ywa schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:22:
[...]
Nee deze moet nog ontwikkelt worden. Google Chrome (of Firefox) lijkt me meest voor de hand liggend i.v.m. performance. Of zit je meer te hinten richting eventueel een kale Linux installatie met browser om algemene performance te verbeteren?
Ik zit even te bedenken welke websites veel gebruik maken van JavaScript effecten, maar kan op dit moment even geen enkele bedenken. Zelf suggesties?
Zou je een paar 2D demos van deze pagina kunnen testen: http://www.hongkiat.com/blog/48-excellent-html5-demos/ (en ook aangeven welke ZBOX je hebt uiteraard)
Alvast bedankt!
Edit: getest met een AMD E-350 HTPC (= AD02/AD10) onder Windows 8 64b. Bij gebruik van IE10 draaien de vensters soepel en vlot, CPU belasting ± 40%. Onder Google Chrome dezelfde soepele weergave, CPU belasting echter ± 60%. Desktop 1920x1080. Het lijkt er dus op dat men kan volstaan met een tamelijk lichte HTPC. Ik zal later nog eens testen met een nog langzamere ION330 (nVidia GPU) en een vlottere Intel i2100 CPU met Intel HD graphics 3000 2000 GPU.
[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 31-01-2013 15:18 ]
Testing, one, two ...
Misschien een beetje offtopic, maar ik vindt het toch wel interessant:Ywa schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:52:
Voor een televisiescherm willen wij over HDMI op 1920x1080 pixels een big screen maken d.m.v. het inladen van een externe webpagina (via Google Chrome op Windows 7/8) voor een zogenaamde 'big screen' modus. Nu willen wij dit scherm graag afwisselen met leuke JavaScript effecten en ook videos (videos zijn 720p meestal). Vooral de JavaScript effecten hebben volgens mij wel impact op de GPU/CPU.
Is een ZBOX geschikt voor zo'n scherm, en zo ja, welke raden jullie aan? (betaal natuurlijk liever niet meer dan nodig is)
Alvast bedankt.
Hoe wil je die video's dan laden? Ook door html5? Daar kan je toch niet alle videoformaten mee laden?
Ben je ook niet bang dat je op een duur een soort gewoon xbmc aan het namaken bent? : Het begint met 10 functies, maar daarna wil je waarschijnlijk weer meer...
Is er trouwens ook al niet een web versie van xbmc die open-source is?
Natuurlijk wel leuk als hobby
Dit probleem heb ik ook een tijdje gehad met een beta van Frodo. Maar dat is al een hele tijd geleden verholpen. Heb je de laatste versie draaiend?fladder schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:18:
Ik heb een AD12 met openelec. Als ik met de tv zap naar HDMI1 (upc box) en weer terug nar HDMI2 (zbox) dan krijg ik geen geluid meer op de zbox (niet van xbmc menu en niet van de players). Zou dit een probleem zijn van de tv of van de zbox? Ik kan nergens iets vinden of anderen met gelijksoortige problemen.
Wij prepareren MP4 videos die wij via Flash of HTML5 fullscreen willen afspelen (vanuit Chrome ja). De rest is allemaal custom-made en gaat om statussen van machines en willen we lekker over-the-top doen met veel JS effecten en dergelijke. Vandaar dat XBMC geen optie is.Rub3s schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:18:
[...]
Misschien een beetje offtopic, maar ik vindt het toch wel interessant:
Hoe wil je die video's dan laden? Ook door html5? Daar kan je toch niet alle videoformaten mee laden?
Ben je ook niet bang dat je op een duur een soort gewoon xbmc aan het namaken bent? : Het begint met 10 functies, maar daarna wil je waarschijnlijk weer meer...
Is er trouwens ook al niet een web versie van xbmc die open-source is?
Natuurlijk wel leuk als hobby![]()
2.99.1, zal morgen eens 2.99.2 proberenJelte schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:44:
[...]
Dit probleem heb ik ook een tijdje gehad met een beta van Frodo. Maar dat is al een hele tijd geleden verholpen. Heb je de laatste versie draaiend?
Vervolg: ION 330 getest met Firefox (laatste versie) en Google Chrome (laatste versie).Ywa schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:20:
Bedankt voor het testen. Ik wacht nog even af op je verdere resultaten.
Bij dit systeem merk je dat sommige demo's toch het maximale vragen. Hoewel de CPU belasting zo rond de 60-65% blijft schommelen is het hier de GPU die soms wat te kort schiet en het moeilijk te halen heeft. Nu zul je moeite moeten doen om een soortgelijk systeem heden ten dage nog als nieuw aan te kunnen komen en waarom zou je dat überhaupt proberen aangezien er zoveel (snellere) alternatieven zijn, maar het is nu waarschijnlijk wel duidelijk geworden dat ietsje meer GPU/GPU power, zoals dat bij een E-350 al het geval is, zeer wenselijk is.
Ik sluit later nog even het door mij aangehaalde Intel i2100 systeem aan en zal daar ook even mee draaien. Daarmee verwacht ik, gezien de power van dat systeem, weinig problemen maar mogelijk gooit de HD graphics chip roet in het eten.
Aanvulling: ook de test met het Intel i3 i2100 systeem is uitgevoerd en zoals gedacht draait deze zijn/haar hand er niet voor om. Dit keer getest met IE10 en Chrome en bij beiden beperkt de CPU belasting zich tot zo'n 10%. Fluitje van een cent dus. Het gebruikte systeem beschikt over een HD graphics 2000 chip en niet de 3000 zoals ik eerder aangaf.
Ik krijg binnen redelijk afzienbare tijd nog een Intel Atom 525 systeempje binnen die voorzien is van een AMD HD5430 GPU. Dat zou ook nog een interessante optie kunnen zijn aangezien die nu wel heel erg voordelig worden aangeboden, is echter geen Zotac. Ik weet namelijk niet in hoeverre aanschafkosten een doorslag kunnen geven?
[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 07-02-2013 16:06 . Reden: typo ]
Testing, one, two ...
Kben op zoek naar een snel opstartende, (vrij) stille htpc met een IR remote… Uit de vorige posts raak ik niet veel wijzer uit, zoveel modellen en ieder heeft zijn voorkeur natuurlijk.
Gokje: Arctic MC 001, barebone voor 100 euro. Geen geld idd.hardware-lover schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:54:
[...]
Ik krijg binnen redelijk afzienbare tijd nog een Intel Atom 525 systeempje binnen die voorzien is van een AMD HD5430 GPU. Dat zou ook nog een interessante optie kunnen zijn aangezien die nu wel heel erg voordelig worden aangeboden, is echter geen Zotac. Ik weet namelijk niet in hoeverre aanschafkosten een doorslag kunnen geven?
O.a., maar dat was niet moeilijk te achterhalenknakworst schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:36:
[...]
Gokje: Arctic MC 001, barebone voor 100 euro. Geen geld idd.
Maar dan het E en BD model, van de laatste was 1 exemplaar nog eens extra afgeprijsd
Testing, one, two ...
Erg veel dank voor het testen!hardware-lover schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:54:
[...]
Vervolg: ION 330 getest met Firefox (laatste versie) en Google Chrome (laatste versie).
Bij dit systeem merk je dat sommige demo's toch het maximale vragen. Hoewel de CPU belasting zo rond de 60-65% blijft schommelen is het hier de GPU die soms wat te kort schiet en het moeilijk te halen heeft. Nu zul je moeite moeten doen om een soortgelijk systeem heden ten dage nog als nieuw aan te kunnen komen en waarom zou je dat überhaupt proberen aangezien er zoveel (snellere) alternatieven zijn, maar het is nu waarschijnlijk wel duidelijk geworden dat ietsje meer GPU/GPU power, zoals dat bij een E-350 al het geval is, zeer wenselijk is.
Ik sluit later nog even het door mij aangehaalde Intel i2100 systeem aan en zal daar ook even mee draaien. Daarmee verwacht ik, gezien de power van dat systeem, weinig problemen maar mogelijk gooit de HD graphics chip roet in het eten.
Aanvulling: ook de test met het Intel i3 i2100 systeem is uitgevoerd en zoals gedacht draait deze er zijn/haar hand er niet voor om. Dit keer getest met IE10 en Chrome en bij beiden beperkt de CPU belasting zich tot zo'n 10%. Fluitje van een cent dus. Het gebruikte systeem beschikt over een HD graphics 2000 chip en niet de 3000 zoals ik eerder aangaf.
Wij zoeken iets met beetje kracht voor max. 300 euro. Denk dat het Atom systeem duurder is dan dat?
Testing, one, two ...
of is er een andere nog beter van de ZBOX mini (niet de nano)
gr. sjoerd
[ Voor 30% gewijzigd door sjoerd14v op 03-02-2013 16:20 ]
Boter Kaas en Eieren
http://tweakers.net/serie/1801/zbox/sjoerd14v schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:17:
als ik even vragen mag, welke is dan beter de ID41 of de AD02?
of is er een andere nog beter van de ZBOX mini (niet de nano)
[HTPC] Zotac ZBOX
Eat your hart out
Testing, one, two ...
en kun je op die een klein beetje games spelen?
en is een ''plus'' versie dan niet handiger, daar zit het meeste al bij zoals de harddrive
[ Voor 122% gewijzigd door sjoerd14v op 03-02-2013 17:13 ]
Boter Kaas en Eieren
Rub3s schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:56:
Ik vermoed dat hij wil zeggen dat je even verder in dit topic moet kijken als je echt geinteresseerd bent
Testing, one, two ...
Verwijderd
Testing, one, two ...
AD06 : http://www.rwlabs.com/art...icles&id=764&pagenumber=1
AD12 : http://www.rwlabs.com/art...icles&id=705&pagenumber=1
AD13 : http://www.rwlabs.com/art...?cat=&id=777&pagenumber=1
ID83 : http://www.rwlabs.com/art...?cat=&id=770&pagenumber=1
ID84 : http://www.rwlabs.com/art...icles&id=685&pagenumber=1
Als ik de laatste review van de AD13 bekijk en het performance overzichtje van de andere ZBoxen dan is de ID83 op dit moment de snelste ZBox.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Als ik de zbox aanzet voordat de reciever aanstaat, geeft de zbox geen beeld ook is de zbox dan niet te benaderen via de browser. Alle lampjes op de zbox branden wel als normaal. Het lijkt er dus op dat de zbox niet goed opstart indien er geen monitor oid op zit aangesloten.
Als ik eerst de reciever aanzet en dan de zbox gaat alles prima.
Iemand bekend met het problem, kan de zbox 'zien' dat de monitor/reciever niet aanstaat dmv een pulse oid?
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Testing, one, two ...
Ik ben vooral benieuwd hoe XBMC (onder ubuntu) of Openelec hierop draait.Xymox schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:18:
Als ik de laatste review van de AD13 bekijk en het performance overzichtje van de andere ZBoxen dan is de ID83 op dit moment de snelste ZBox.
Werkt bitstreaming hd audio goed?
Zijn verder de linux drivers goed genoeg?
Ik draai nu xbmcbuntu op een Pentium G6950 en dat is niet je van het, dus ben benieuwd hoe het met een snellere intel is.
Hahh, zoiets vermoedde ik al, nu heb ik iets om gericht naar te zoeken. Die handshake, is dat iets dat in XBMC/Openelec gebeurt of in de bios?hardware-lover schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:16:
@T-8one, het lijkt er op dat de HDMI handshake niet lukt zonder dat je TV/receiver aanstaat en dit gaat bij veel meer apparaten mis als deze eerst worden ingeschakeld voordat een TV/receiver wordt aangezet indien deze via HDMI zijn aangesloten. Omdat je Zotac je TV/monitor/receiver niet kan "zien" tijdens de boot kan hij zich ook niet juist instellen. Je hebt zelf al de oplossing gevonden voor dit "probleem" dus houd de startvolgorde aan waarvan je weet dat deze geen problemen geeft.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Testing, one, two ...
Het is wel raar dat Zotac een dvd met drivers mee levert met dit ding, ik neem aan dat de drivers ook wel te downloaden zijn.
Op andere plaatsen nergens direct op voorraad; http://nl.hardware.info/p...-nano-xs-ad13#tab:prijzen
[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 11-02-2013 19:03 ]
Testing, one, two ...
Ik weet niet of er qua performance veel verschil zit tussen de AD11 en de AD13, het verschil is dacht ik dat de AD11 een AMD Fusion E-450 (1,65 GHz met HD 6320 ) en de AD13 een AMD E2-1800 (1,7 GHz met HD 7340) heeft.
Ik zie net dat er een AD12 beschikbaar is met de zelfde specs als de AD13. Dit is alleen geen XS, hij ziet er iets hoger uit maar er kan wel een 2,5 inch SSD in in plaats van een msata.
EDIT: Hoe is de wifi eigenlijk van dit soort apparaten? Ik heb op ongeveer 10m afstand op de zelfde verdieping een pricewatch: Asus RT-N66U staan. kan ik hiermee 1080p vanaf mijn NAS afspelen?
[ Voor 18% gewijzigd door Sajuuk op 11-02-2013 14:40 ]
Er is bij 4launch iets vreemds aan de hand, de link zeg E-450 maar er staat een AD12 (E-1800) onder de link?
https://www.4launch.nl/sh...info#p-4-productid-130908
- Processor: AMD E2-1800 Dual-Core (1.70GHz)
- Cache: 1MB
- Chipset: AMD A68M
- Geheugen: 1x PC10666 DDR3 SODIMM (Max. 8GB)
- Videokaart: AMD Radeon HD7340
- Harddisk slot: 1x SATA600
- LAN: 1Gbit
- WLAN: 802.11 b/g/n
- Bluetooth 3.0
- 2x USB3.0
- 4x USB2.0
- 1x eSATA
- 1x HDMI
- 1x DisplayPort
- 7-in-1 Cardreader
- Inclusief: Afstandsbediening
Ik zou altijd voor de allerlaatste hardware gaan of het prijsverschil met de wat oudere apparaten moet echt de moeite lonen. De AD11 kan wat de AD02/04 ook al konden, prima (HD) media streamen, enkel real 3D is niet mogelijk maar dat kan de AD13 ook nog steeds niet als ik me niet vergis..
[ Voor 40% gewijzigd door hardware-lover op 11-02-2013 19:14 ]
Testing, one, two ...
Is 2gb ram eigenlijk genoeg voor dit systeem, hier heb ik er nog een paar van liggen en dat scheelt weer een paar tientjes
Qua performance zit er geen verschil tussen een AD12 en AD13.Sajuuk schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:09:
...Ik denk dat ik deze week de AD12 bestel want het enige verschil dat ik kan vinden met de AD13 is dat de AD13 iets kleiner is en er een mSATA in gaat in plaats van een 2,5 inch schijf.
Alleen de standaard SSD in de Ad13 geeft een behoorlijke boost (zie performance vergelijkingstabel wat posts hiervoor).
Ik zou wel voor een SSD gaan, zeker voor inzet als HTPC.
Een barebone AD12, zelf geheugen en SSD bijprikken...
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Zotac ZBOX Nano AD12 | € 224,60 | € 224,60 |
1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard | € 32,95 | € 32,95 |
1 | Corsair CMSO4GX3M1A1333C9 | € 20,95 | € 20,95 |
1 | Crucial m4 CT064M4SSD3 64GB | € 61,04 | € 61,04 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 339,54 |
Welk OS ga je erop zetten?Sajuuk schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:28:
Weet jij of ik genoeg heb aan 2gb ram?
Windows 7/8, ga voor minimaal 4 Gb !
De AMD E350 van mijn schoonvader loopt niet optimaal als het om 24p gaat bijvoorbeeld.
Hierover verschillen duidelijk de meningen.Xymox schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:36:
[...]
Welk OS ga je erop zetten?
Windows 7/8, ga voor minimaal 4 Gb !
Als je de zBox alleen in gaat zetten als mediacenter dan is 2GB werkelijk voldoende. Ik zie op een ouder ION330 systeempje dat deze onder XBMC nog zo'n 700MB vrij heeft aan geheugen en zelfs dat apparaatje draait XBMC vlot. Dus als je het geheugen toch nog hebt liggen dan zou ik het eerst daar eens mee proberen. Ik heb hier nu ook een Atom 525 staan en ik merk geen verschillen in werking onder XBMC met 2GB of 4GB geheugen. Daar draait Windows 7 32bit op want zoals wel vaker, er is totaal geen noodzaak om 64Bit te draaien op dit soort apparaten behalve dan als deze als allround PC ingezet gaan worden, en daar zijn ze nu eenmaal wat minder geschikt voor eerlijk gezegd. Maar zo denk ik erover, ieder zijn mening.
Testing, one, two ...
Intel lijkt het met OE wat probleemlozer te doen met nVidia GPU dan een ATI GPU op dit moment. Dat zit dan deels in OE zelf en deels in de mindere driver-ondersteuning op Linux door AMD, want de E-350 kan probleemloos 24p verwerken en uitstekend (vloeiend) weergeven. Als je voor de OE omgeving kiest dan kies je ook automatisch voor de beperkingen. Het scheelt wel aanmerkelijk in de kosten voor een besturingssysteem en dat is vaak ook belangrijk en loont voor de meesten de moeite.zAo schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:50:
Ik ben al een tijdje uit XBMC, maar wil een nieuwe build gaan maken met een ZBOX. Ik vraag me alleen af welke GPU je het beste kunt nemen voor Openelec? Ik zou zeggen Intel vanwege de opensource drivers, maar wellicht kan iemand zijn bevindingen delen?
De AMD E350 van mijn schoonvader loopt niet optimaal als het om 24p gaat bijvoorbeeld.
Testing, one, two ...
Dank. De beperkingen qua functionaliteit van OE zijn mij wel bekend. Dit zijn ook prima.hardware-lover schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:54:
[...]
Intel lijkt het met OE wat probleemlozer te doen met nVidia GPU dan een ATI GPU op dit moment. Dat zit dan deels in OE zelf en deels in de mindere driver-ondersteuning op Linux door AMD, want de E-350 kan probleemloos 24p verwerken en uitstekend (vloeiend) weergeven. Als je voor de OE omgeving kiest dan kies je ook automatisch voor de beperkingen. Het scheelt wel aanmerkelijk in de kosten voor een besturingssysteem en dat is vaak ook belangrijk en loont voor de meesten de moeite.
Hoe verhoudt nVidia zich t.o.v. Intel HD 3000/4000?
Testing, one, two ...
Als je bij de FAQ van xbmc Frodo kijkt zie je wel wat zaken staan rondom hd audio bitstreaming issues met intel. Daarnaast heb je geen 24p (ook niet onder windows).zAo schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:23:
[...]
Hoe verhoudt nVidia zich t.o.v. Intel HD 3000/4000?
Ok, thanks. Het gaat een nVidia worden. Overigens wel verwarrend dat sommige ION's op de Zotac site bij Intel staan.Opperpanter2 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:38:
[...]
Als je bij de FAQ van xbmc Frodo kijkt zie je wel wat zaken staan rondom hd audio bitstreaming issues met intel. Daarnaast heb je geen 24p (ook niet onder windows).
http://www.avsforum.com/t...-do-24p-consistently-wellOpperpanter2 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:38:
[...]
Als je bij de FAQ van xbmc Frodo kijkt zie je wel wat zaken staan rondom hd audio bitstreaming issues met intel. Daarnaast heb je geen 24p (ook niet onder windows).
Daar zit nog steeds een behoorlijke kern van waarheid in anno 2013.
Ook interessant: http://www.thegreenbutton...wtopic.php?p=19650#p19650
Ik ga er vanuit dat de genoemde Issues XBMC gerelateerd zijn?
Zou je even kunnen linken (of verwijzen) naar het gedeelte van de FAQ waar de issues besproken worden?
[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 12-02-2013 21:20 ]
Testing, one, two ...
De xbmc faq is flink herschreven. In een forum thread nog wat info over intel.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=145512&page=3
edit: info die ik zocht is verplaatst naar eigen pagina: http://wiki.xbmc.org/inde...odifications_for_HD_Audio
Ben wel benieuwd naar de ervaringen met Intel. Heb nu xbmc buntu draaien op een g6950 en t lukt me niet om vloeiend beeld te krijgen.
[ Voor 16% gewijzigd door Opperpanter2 op 13-02-2013 21:56 ]
Helaas pas midden april ....
Wij verwachten het artikel midden april op voorraad te krijgen.
Houdt u onze website in de gaten om te controleren of het artikel inderdaad al is opgenomen in ons assortiment tegen die tijd.
Ik ben geen expert, maar wil graag XBMC snel en probleemloos draaien.
Wat is het probleem met Intel zoals hier in de topic vermeld staat? Is dat een reden om de ID83 niet te kopen? En zo ja, waarom niet?
Vast wel http://openelec.tv/news/2...d-generation-zbox-mini-pcVerwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:49:
364 is voor de barebone versie de plus met hardeschijf {500 GB) en geheugen. Ik zou ook wel willen weten of de id83 goed samen kan met xbmc. Of nog liever openelec
Edit: @hieronder, klopt helemaal, werd op het verkeerde been gezet door de link van Schumi hierboven en heb net niet de moeite genomen om helemaal naar beneden te scrollen. Ik had beter moeten weten, slordig van mij. De ID83 is idd full Intel
[ Voor 52% gewijzigd door hardware-lover op 15-02-2013 02:29 ]
Testing, one, two ...
Eh, de ID83 heeft toch de GPU Intel HD4000?hardware-lover schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:40:
De ID83 bevat een NVIDIA GeForce GT 610 volgens opgave, daarmee mag men weinig problemen verwachten gezien de vorige nVidia modellen.
Wat wil dat zeggen? Geeft Intel problemen i.c.m. XBMC? Zo ja, wat?De ID83 is idd full Intel
[ Voor 11% gewijzigd door behgez op 15-02-2013 07:57 ]
Laatst in een cursuslokaal gezeten waar ze de Zotacs met een beugel aan de vesa mount hadden zitten van een 24" scherm. Die maschientjes draaiden prima.Sajuuk schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 08:19:
Is zo'n ZBox eigenlijk goed te gebruiken als kantoor PC? wat ermee gedaan moet worden is Office, wat administratieprogramma's en inloggen op de server door middel van Citrix. Dit zou toch goed moeten kunnen met een ZBox?
ION is een platform van Intel en Nvidia samen, bestaande uit een Intel Atom chipset met een geintegreerde nVidia videokaart.zAo schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:39:
[...]
Ok, thanks. Het gaat een nVidia worden. Overigens wel verwarrend dat sommige ION's op de Zotac site bij Intel staan.
Op zich niet zo raar dus.
Lid van Team Kodi sinds 2013
Dat wil zeggen dat er naast een Intel CPU ook een Intel GPU gebruikt wordt, meer bedoel ik niet te zeggen met "Full Intel".behgez schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 07:57:
[...]
Wat wil dat zeggen? Geeft Intel problemen i.c.m. XBMC? Zo ja, wat?
Testing, one, two ...
Dank je. Dat snap ik. Maar waarom is het een topic/issue?hardware-lover schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:39:
[...]
Dat wil zeggen dat er naast een Intel CPU ook een Intel GPU gebruikt wordt, meer bedoel ik niet te zeggen met "Full Intel".
Werkt een intel GPU beter of slechter dan een Nvidia? Hoe compatible is het met XBMC en waarom is het een punt van discussie (als leek probeer ik het te begrijpen

Als je van plan bent om met OE te gaan draaien dan zou je voor de veilige weg kunnen kiezen en voor die hardware combinatie gaan die het minst problemen geeft op dit moment, welke dat is kan ik je niet zeggen want ik gebruik geen OE, die enkele testopstelling die ik heb mag je niet meetellen. Een veilige keuze lijkt op dit moment Intel met nVidia te zijn. Dit is geen advies, enkel een lijdraad.
[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 16-02-2013 00:05 . Reden: typo ]
Testing, one, two ...
en op welke kun je een beetje gamen?
vr gr sjoerd
[ Voor 7% gewijzigd door sjoerd14v op 15-02-2013 20:36 ]
Boter Kaas en Eieren
Dat je er wel Windows op kunt installeren en relatief eenvoudige games kunt spelen is mooi meegenomen maar daar zijn ze niet voor gemaakt.
Ik denk eraan om mijn Mac Mini 2011 (specs) in te ruilen voor een Zotac.
De reden is dat ik er toch Windows op heb staan en hierdoor mijn SDD niet optimaal kan benutten.
Is deze Zotac ^^^ dan wat ik zoek als ik qua specs er niet op achteruit wil gaan?
Ik heb gekeken op de Zotac site maar volgens mij is alles "mobile specs"?
(de Zotac ga ik in eerste instantie gebruiken als desktop PC maar ik ga ook kijken of ik deze als XBMC/OpenELEC player kan gebruiken)
👉🏻 Blog 👈🏻
Welke zotac bedoel je? In dat persbericht worden meerdere nieuwe modellen aangekondigd, van mobile celeron t/m amd brazos.kraades schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:50:
[...]
Is deze Zotac ^^^ dan wat ik zoek als ik qua specs er niet op achteruit wil gaan?
De Mini heeft een i5 CPU dus dat zou dan denk ik de Zbox ID89 met i5 CPU worden?Opperpanter2 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:12:
[...]
Welke zotac bedoel je? In dat persbericht worden meerdere nieuwe modellen aangekondigd, van mobile celeron t/m amd brazos.
Beide i5 maar de Mini is 2nd gen en de Zbox is 3rd gen dus een voortuitgang qua CPU.
De Mini heeft wel een Intel HD 3000 en de Zbox een Intel HD 2500 dus een achteruitgang (?) qua GPU.
👉🏻 Blog 👈🏻
Nu krijg ik die met geen mogelijkheid aan met de afstandsbediening. Inheb die ontvanger in de 2.0usb poorten,maar niks. In de bios heb ik de optie. Charge aan staan. Ook dat werkt niet. Voor de rest werkt de ab goed vanuit hybernate en in xbmc waarvoor ik hem gekocht had.
Ook s3 aangezet in bios, en laatste versie geflashed. Zie ik nog wat over het hoofd?
-edit-
Deze komt echter al snel boven mn budget
515 euro ex OS, 4 gb ram en 128 gb ssd.
ik wil eigenlijk niet meer dan 400 uitgeven.
iemand een idee ? er moet windows7/8 op komen met xbmc om 720p/1080p te kunnen streamen, maar wil soms ook wat andere dingen kunnen doen op de box ( internet/mail )
Mijn dank is groot voor jullie suggesties!
1 | Zotac ZBOX Nano AD12 | € 224,80 | € 224,80 |
1 | Logitech diNovo Mini | € 76,- | € 76,- |
1 | Crucial m4 CT064M4SSD3 64GB | € 61,45 | € 61,45 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 362,25 |
Ik had nog een reepje RAM liggen van 2GB wat ik erin gedaan heb.
Ik heb hier Windows 7 Home premium op geinstalleerd. Een windows installatie + xbmc gebruikt ongeveer 10GB aan opslagruimte. Mijn films/series heb ik op mijn NAS staan, ik weet niet waar jij alles opslaat maar een 128GB SSD is te klein voor opslag en een 30GB is genoeg voor windows+software.
Als xbmc aan staat gebruikt het systeem ongeveer 750MB RAM. 4GB is nergens voor nodig als je hem alleen als mediaspeler gebruikt en een beetje op internet.
Internetten kan ik niet echt aanraden, met een resolutie van 1080p op een 32 inch TV kun je niet heel veel meer lezen als je er 4m vanaf zit. Ik ga vanavond even uitzoeken hoe ik dit wat beter kan.
Als je een iets goedkoper toetsenbord gebruikt zoals pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard en een 30GB SSD moet het voor 300 euro lukken.
Ik ben echt heel tevreden over deze Zbox, ik heb gisteravond moeiteloos 1080p films over wifi gestreamed.
De intel samenstelling hieronder:
- kan 1080p60 afspelen (lukt niet met Zotac)
- Zeer futureproof door 4K ondersteuning via dualHDMI (toekomstige tv moet dit supporten)
- WiDi, tv/monitor draadloos verbinden. Ideaal voor tv of voor een 2e werkplek/monitor.
- Uitvoerig door Anandtech getest en is aangeraden cpu/apu (Intel i3 3225)
- moederbord met uitgebreide features voor HTPC (oa prima wifi access point vervanger voor bijv de wifi functionaliteit van de router van je provider
- dual Lan, evt TV server opzetten in de toekomst
Het is 100 euro duurder dan de Zotac maar meer futureproof. Ik heb dit nog niet aangeschaft.. wacht nog even tot het iets goedkoper wordt en heb nu tijdelijk ff een Raspberry (sowieso beste cheap ass oplossing als je alleen XBMC + downloadserver/fileserver erop wil, voor €70 ben je klaar).
Niet om Zotac te bashen ofzo, hele mooie producten, maar wel belangrijk om goed te bepalen waar je het precies voor wil gebruiken.
1 | Intel Core i3 3225 Boxed | € 113,95 | € 113,95 |
1 | Gigabyte GA-H77N-WIFI | € 106,50 | € 106,50 |
1 | LC-Power LC-1320mi | € 39,10 | € 39,10 |
1 | Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile | € 25,80 | € 25,80 |
1 | Crucial CT2KIT25664BD160B | € 20,59 | € 20,59 |
1 | Crucial m4 CT064M4SSD3 64GB | € 61,45 | € 61,45 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 367,39 |
[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 22-02-2013 15:27 ]
Waarom zou een zotac geen 1080p60 kunnen afspelen? Een 3 jaar oude zotac kan dat prima.Jazco2nd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:25:
De intel samenstelling hieronder:
- kan 1080p60 afspelen (lukt niet met Zotac)
- Uitvoerig door Anandtech getest en is aangeraden cpu/apu (Intel i3 3225)
De i3 3225 zit in de zotac id83 uit mijn hoofd.
Voordeel van de zotac vind ik:
Compact
Mooi
Compleet met ab en vesa mount
Ik zou zeggen als je geen 10bit gaat afspelen, zou ik voor een Zotac gaan; het feit dat het alles kan afspelen + compactheid zou al genoeg reden moeten zijn om het kopen als HTPC.
PSN: TyKashin
De ID42 lijkt qua specs een mooi apparaat en een verbetering in veel opzichten m.n. t.o.v. de ID41.
Maar waarom zit er in de ID42 een 2x1,1 GHZ processor, terwijl de ID41 2x1,8 GHZ heeft en de ID83 2x2,5 GHZ?
Maakt dit de ID42 niet veel langzamer? Of is het overkill op zijn voorganger? Of snap ik het gewoon niet :-)
Wat ik wil is gewoon XBMC snel booten en draaien zonder te hoeven wachten, zonder hickups en met video en audio in HD kwaliteit.
Deze machientjes hebben verschillende processors (ander type) en zijn anders geklokt.behgez schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:40:
Zit ook naar een Zotac te kijken en met name de ID42 en de ID83.
De ID42 lijkt qua specs een mooi apparaat en een verbetering in veel opzichten m.n. t.o.v. de ID41.
Maar waarom zit er in de ID42 een 2x1,1 GHZ processor, terwijl de ID41 2x1,8 GHZ heeft en de ID83 2x2,5 GHZ?
Maakt dit de ID42 niet veel langzamer? Of is het overkill op zijn voorganger? Of snap ik het gewoon niet :-)
Wat ik wil is gewoon XBMC snel booten en draaien zonder te hoeven wachten, zonder hickups en met video en audio in HD kwaliteit.
Je kan van verschillende typen CPU's niet de Ghz vergelijken om te bepalen welke sneller is.
Tevens zitten er verschillende geïntegreerde GPU's in die ieder een eigen performance en mogelijkheden hebben op gebied van video.
ID41 -> Intel® Atom™ D525 (2x 1,8 GHz) Processor, GPU NVIDIA ION
ID42 -> Intel® Core™ Celeron 847 (2x 1,1 GHz) Processor, GPU NVIDIA GeForce GT 610
ID83 -> Intel® Core™ i3-3120M (2x 2,5 GHz) Processor, GPU Intel HD Graphics 4000
Je zal dus naar het geheel moeten kijken en CPU/GPU mogelijkheden naast elkaar moeten afwegen.
Beste is de verschillende vergelijkende reviews te lezen om te zien welke ZBox het beste bij je past.
ok, dank je! Duidelijk verhaal. D.w.z. ik snap wat je bedoelt. Echter voor een semi leek is het als appels met peren vergelijken als het aankomt op de onderliggende technische specs en de impact hiervan op de performance.Xymox schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:11:
[...]
Deze machientjes hebben verschillende processors (ander type) en zijn anders geklokt.
Je kan van verschillende typen CPU's niet de Ghz vergelijken om te bepalen welke sneller is.
Tevens zitten er verschillende geïntegreerde GPU's in die ieder een eigen performance en mogelijkheden hebben op gebied van video.
ID41 -> Intel® Atom™ D525 (2x 1,8 GHz) Processor, GPU NVIDIA ION
ID42 -> Intel® Core™ Celeron 847 (2x 1,1 GHz) Processor, GPU NVIDIA GeForce GT 610
ID83 -> Intel® Core™ i3-3120M (2x 2,5 GHz) Processor, GPU Intel HD Graphics 4000
Je zal dus naar het geheel moeten kijken en CPU/GPU mogelijkheden naast elkaar moeten afwegen.
Beste is de verschillende vergelijkende reviews te lezen om te zien welke ZBox het beste bij je past.
Er moet een reden zijn dat deze 3 apparaten met deze specifieke CPU/GPU combinaties zijn uitgevoerd. En ik probeer te begrijpen wat deze verschillen zijn en wat je nodig hebt voor een snelle en betrouwbare XMBC HTPC zonder teveel extra poespas.
Wat zijn (voor een leek) de voor en nadelen van de verschillende specs? Is de ID83 of de ID42 bv meer gericht op windows installaties en/of ook gaming? Of juist op HTPC toepassingen? Of anderom?
De reden voor de verschillende uitvoeringen is uiteraard de prijs en ook in energieverbruik en de grootte van het systeem qua afmetingen.
Als je puur alleen 'm wilt gebruiken als HTPC met bijv. OpenElec/XBMC kan je in principe met elke ZBox wel uit de voeten. Zo zijn er hier meerdere AD12 gebruikers die zonder problemen XBMC inzetten.
Wil je meer dingen doen (bijv. Windows OS en office toepasingen, webbrowsen etc) dan geldt hoe sneller de CPU en hoe meer geheugen hoe sneller je toepassing.
Het is dus erg afhankelijk van je "pijngrens" wat performance betreft hoeveel geld je over hebt om te investeren.
Wil je gamen, zal je goed moeten kijken naar de GPU. Ik denk dat de ID83 met zijn HD4000 wat sneller is dan de GeForce GT 610. Je krijgt dan meer FPS op dezelfde game settings of je kan wellicht wat hoger in kwaliteit gaan. Let wel, de ZBoxen hebben allemaal integrated GPU's en dat zijn gewoon geen snelheidsmonsters. Dus de laatste games op high settings zal niet lekker spelen.
Ik heb nog geen prijzen gezien voor de ID42, dus vergelijken met de ID83 gaat nog niet om te zien wat de schade aan je portemonnee zal zijn.
Wellicht kunnen andere ZBox gebruikers hier hun ervaring delen op het gebied van HTPC/XBMC en andere toepassingen als games.
Blijf gewoon het web afspeuren naar reviews waar men let op die dingen die jij belangrijk vindt.
De ID42 kun je alvast bestellen bij Conrad, inclusief 500GB schijf en 4GB geheugen voor 329.
http://www.conrad.nl/ce/n...ac-Zbox-ID42-Plus-mini-PC
Qua prijs in elk geval vergelijkbaar met de ID41. ID83 is een stuk duurder, maar wellicht inderdaad overkill voor een snelle Openelec/XBMC config.
Ervaringen van gebruikers zijn voor mij inderdaad welkom (naast het doorlopende speurwerk...).
Plaats dan zelf geheugen in de grootte die je nodig hebt voor je toepassingen en een SSD.
De HDD's in de plus versies voor zover ik zie zijn meestal niet de snelste en remmen je systeem.
Een SSD doet wonderen.
Bijv hier voor 364,=
http://www.informatique.nl/532090/zotac-zbox-id83-be.html
Uiteraard afhankelijk van je budget.
[ Voor 5% gewijzigd door Xymox op 26-02-2013 12:59 ]
Mijn advies is als je alleen xbmc wilt gebruiken neem gewoon de goedkoopste, ze werken allemaal goed genoeg.
Verwijderd
De ID42 lijkt mij ook een hele mooie!behgez schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:55:
@Xymox: Thanks!
De ID42 kun je alvast bestellen bij Conrad, inclusief 500GB schijf en 4GB geheugen voor 329.
http://www.conrad.nl/ce/n...ac-Zbox-ID42-Plus-mini-PC
Qua prijs in elk geval vergelijkbaar met de ID41. ID83 is een stuk duurder, maar wellicht inderdaad overkill voor een snelle Openelec/XBMC config.
Ervaringen van gebruikers zijn voor mij inderdaad welkom (naast het doorlopende speurwerk...).
Wat ik wel jammer vind van Zotac is de marketing. Nu moet ik dus eerst de verschillende processoren, chipsets, videokaarten enz met elkaar vergelijken en bekijken wat het is voordat ik een keuze kan maken.
Als ze nou een mooi vergelijkingstabelletje hadden waarbij je middels een of meerdere sterretjes aangeeft of een model geschikt is voor Full HD, DTS-HD (enz), internet, gaming en wat je nog meer zou willen...
Naja, als Tweaker ben ik er nu wel uit. Nu mijn vrouw nog overtuigen
Gadgets FTW!
Is de AD06 dan geen betere optie om er zelf 4 GB RAM in te stoppen en een 64GB SSD?
Is deze dan geschikt om in de toekomst 3D en 4k af te spelen?
Moet je naast Openelec/XMBC ook Windows 7/8 installeren?
De Plus versie is met RAM + HDD. Maar het is beter om een barebone versie te kopen en zelf een HDD+RAM te installeren.roger1984 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:05:
De ID42 is wel inclusief RAM + HDD.
Is de AD06 dan geen betere optie om er zelf 4 GB RAM in te stoppen en een 64GB SSD?
Is deze dan geschikt om in de toekomst 3D en 4k af te spelen?
Moet je naast Openelec/XMBC ook Windows 7/8 installeren?
Win7/8 heb je alleen nodig als je iets anders wilt dan een mediacenter/HTPC (andere windows applicaties, internetten, etc.).
Testing, one, two ...
Weet niet of ik zolang wil wachten...wellicht toch maar een huidig modelletje dan.